Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Porażony prądem

23
W ubiegły piątek, 21 sierpnia br. ok. godz. 9.00 jasielska policja została poinformowana przez pogotowie ratunkowe o porażeniu prądem młodego mężczyzny. Na miejscu zdarzenia okazało się, że mieszkaniec gminy Dębowiec malując kuchnię w jednym z mieszkań przy ul. Sokoła dotknął w pewnym momencie metalową drabiną lodówki i miedzianej rurki od c.o. Spowodowało to zwarcie i mężczyzna stracił przytomność. Zabrany do szpitala odzyskał tam świadomość i po udzieleniu pierwszej pomocy został zwolniony do domu.

Próbowaliśmy poznać przyczynę wypadku. Według policji są dwa scenariusze: albo izolacja przy lodówce była wcześniej już uszkodzona, albo została przerwana w momencie, gdy malarz zahaczył o nią  drabiną. To mogło spowodować zwarcie. Przypuszczenia policji potwierdza także pracownik jasielskiej energetyki. – Mogła to być wina lodówki, mógł też być uszkodzony albo przetarty kabel. Żyła, która z niego wystawała mogła dotknąć metalowej drabiny, a napięcie jakie się wytworzyło przeniosło się na mężczyznę i został porażony prądem.

- Jest to pierwszy tego typu przypadek i ewidentna wina lodówki, trudno więc sugerować,  że w całym budynku są niesprawne izolacje – mówi Zbigniew Mijal, zastępca naczelnika Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego Komendy Powiatowej Policji w Jaśle.
 

(omega)
Reklama

Komentarze: 23

Dodaj komentarz Widok:
0
@ madziKkkkkkkkkkkkkkk
dnia 05.09.2009, 22:44 · Zgłoś
Ojj nie dobra LOdówKA;D
:D:D:D

wracaj do zdrowia :-*
Odpowiedz
0
@ GAgatek
dnia 28.08.2009, 22:27 · Zgłoś
Przypomina mi to przypadek z którym sam się kiedyś spotkałem!? Porażona wtedy osoba czyszcząc mokrą [...] obudowę lodówki, dotknęła drugą rekom instalacji gazowej!...na szczęście skończyło się tylko na szoku. Badając przyczynę odkryłem, że błąd tkwił w instalacji elektrycznej!?...zamiast 'zerowania' było 'fazowanie'!!! obudowy lodówki-czyli przy montażu gniazdka monter zamiast podłączyć do słupka uziemiającego przewód zerowy, podłączył przewód fazowy!...co spowodowało, że na obudowie pojawiło się czyste 220V!!! Sprawdziłem inne gniazdka, ale te były w porządku.
Ktoś wspomniał o remoncie instalacji w tym budynku a więc możliwe, że ktoś się pomylił(wystarczy tylko zamienić dwa przewody-zerowy z fazowym)i zamiast zerowania na 'całym pionie' jest 'fazowanie' co grozi dalszymi porażeniami!!!..
Samemu można to sprawdzić tzw. probówką, którą ostrożnie dotykamy 'słupka uziemiająco-zerującego'w gniazdku i jeśli probówka nie świeci to jest dobrze, a gdy zaświeci to jest źle i należny trzymać się z dala od gniazdka do czasu naprawy przez fachowca!
Fachowcy powinni dokładnie sprawdzić instalację w całym budynku!!!
Odpowiedz
0
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 28.08.2009, 21:19 · Zgłoś
Większość instalacji elektrycznych zwłaszcza w blokach jest w bardzo złym stanie technicznym. Instalacje te mają po kilkadziesiąt lat, technika poszła do przodu, przybywa urządzeń elektrycznych o większej mocy, nikt tego nie modernizuje bo nie ma pojęcia -jak pracuje to jest ok. a bezpieczeństwo ludzi na samym końcu.
Odpowiedz
0
@ Marcin
dnia 28.08.2009, 09:05 · Zgłoś
Takie są efekty jak każdy chce być elektrykiem. Ludzie nie mają pojęcia jakie mają imstalacje, zwlaszcza w blokach.Brak jakiej kolwiek ochrony przeciwporażeniowej. Każdy myśli jak urządzenie pracuje to jest ok. A życie jest najważniejsze.Warto zainwestować w elektryka. DOBREGO
Odpowiedz
0
@ KTOS
dnia 27.08.2009, 23:38 · Zgłoś
Do JASLANINN człowiek czytaj uważnie wyjasnienie skąd się wzieło przebicie a policja ma do tego bo doszło do wypadku i omało do śmierci więc policja wyjaśnia czy był to przypadek i nie zawinił człowie bhpowiec ustalić powinien przyczyne a energetyczy sprawdzić czy niema "lewych " prądów np. w CO
Odpowiedz
0
@ obywatel
dnia 27.08.2009, 21:55 · Zgłoś
Dobry elektryk sprawdżi bez większego kłopotu.Ale chyba tradycyjnie faza na uziemienie.
Odpowiedz
0
@ remik
dnia 27.08.2009, 20:54 · Zgłoś
do jaslanin: sam piszesz "policja co ma do tego? o mały włos nie zginął człowiek! Gdyby nie szybka interwencja lekarza doszłoby do tragedii!" no sam piszesz ze gdyby nie lekarz to by była tragedia... i gdzie tu policja jest potrzebna?? gdyby ktos specjalnie kogos poraził prądem to owszem , ale to był wypadek, zepsuta instalacja czy coś,. Tym sie powinni zajmowac administratorzy bloków, a nie policja..... co ? lodówke ma aresztowac ?
Odpowiedz
0
@ remik
dnia 27.08.2009, 20:49 · Zgłoś
do ???? : popieram!
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 27.08.2009, 20:26 · Zgłoś
do jaslaninn ciebie też prąd chyba kopnoł
Odpowiedz
0
@ Malinowski :D
dnia 27.08.2009, 19:25 · Zgłoś
ale policja ma akcje oby tak dalej :D:D:D
Odpowiedz
0
@ jasiolka
dnia 27.08.2009, 17:00 · Zgłoś
warto sprawdzić czy w bloku są założone wyłączniki różnicowo- prądowe, bo ponoć nie dawno był remont instalacji elektrycznej..
Odpowiedz
0
@ Elektryk
dnia 27.08.2009, 16:59 · Zgłoś
Witam,sprawa przykra wie cos otym, zastanawia mnie sytuacja owszem lodowka jest zdradliwa jak i pralka, ale jesli nawet miala przebicie i byla faza na obudowie to gdzie uziemienie? lub roznicowka , moze stara instalacja OK ale nawet jesli to gdy dotknol drabina lodowki i rorek CO to nic mu sie niemoglo stac musial sie trrzymac drabiny i reka chwycic CO wtedy zamknol obwod i dostal niezle po lapach, sorki dla goscia ale opis tego zdarzenia jest dziwny, pozdro.
Odpowiedz
0
@ bzzzzzyk18
dnia 27.08.2009, 16:41 · Zgłoś
kolejny przypadek porazenia...dobrze ze ten się skonczył dobrze..szkoda zas ze wczesniejszy skonczył sie tragedia;(
Odpowiedz
0
@ jaslaninn
dnia 27.08.2009, 15:09 · Zgłoś
a przy takich sprawach, gdzie może zginąć człowiek w pierwszej kolejności informowana jest policja..
Odpowiedz
0
@ jaslaninn
dnia 27.08.2009, 15:07 · Zgłoś
policja co ma do tego? o mały włos nie zginął człowiek! Gdyby nie szybka interwencja lekarza doszłoby do tragedii! ale widać że nie którym zależy na tym, aby sprawa ucichła, a policja chce załagodzić całą aferę. Czy tak ma być?Chyba warto poszukać winnego. Bo to nie wina ,,biednej" lodówki..i ta sprawa wogóle nie jest śmieszna..
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 27.08.2009, 13:49 · Zgłoś
Popieram cie "jaslaninn", powinni zaczac sie interesowac wazniejszymi sprawami a nie zabierać dowody za przyciemnione szyby w aucie ...
Odpowiedz
0
@ remik
dnia 27.08.2009, 13:21 · Zgłoś
a co ma policja do prądu???? Policja niech się zajmuje przestępstwami i wandalami... moze chcecie zeby zaaresztowali prąd na 24H <lol2> <lol2> :D ???

nie ma sie już kto zajmować sprawami funkcjonalności mieszkań w blokach ???
Odpowiedz
0
@ do jaslaninn
dnia 27.08.2009, 12:39 · Zgłoś
przecież policja nie jest od zajmowania się prądem, oni mają walczyć z przestępczością itp... od prąu są elektrycy któzy są w tym dobrze przeszkoleni
Odpowiedz
0
@ ???
dnia 27.08.2009, 11:48 · Zgłoś
Niedobra lodówka!! Do aresztu z nią. Z tego co piszesz to wychodzi na to, że co? Że policja ma chodzić po mieszkaniach i lodówki sprawdzać? Zastanów się człowieku troche.
Odpowiedz
0
@ amivisage
dnia 27.08.2009, 11:33 · Zgłoś
Wobec takiej sytuacji co grozi lodówce?
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 27.08.2009, 11:20 · Zgłoś
A gdzie jest administrator lokali???
Przeglądy budynków są obowiązkowe ale oczywiście szkoda pieniędzy.
Co do tego ma Policja ??? Trochę zdrowego rozsądku by się przydało.
Odpowiedz
0
@ jaślak
dnia 27.08.2009, 11:14 · Zgłoś
po prostu wyłączniki różnicowo prądowe nie działają prawidłowo, a całe uziemienie jest za słabo uziemione o to prawdopodobna przyczyna
Odpowiedz
-1
@ jaslaninn
dnia 27.08.2009, 10:34 · Zgłoś
Szkoda że policja nie ma zamiaru zająć się tą sprawą. W całym budynku pralki czy lodówki ,,kopią", a tak nie powinno być. Gdyby wszystko było dobrze nie doszłoby do takiego wydarzenia. Ale taką mamy policje w Jaśle.Kompletny brak zainteresowania. :/
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.