Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Potrącił 77 - letnią pieszą

41
 Wczoraj przed jednym z jasielskich sklepów doszło do wypadku, w wyniku którego ucierpiała 77- letnia piesza. Poszkodowana mieszkanka Jasła z pękniętą kością udową trafiła do Szpitala Specjalistycznego w Jaśle.

Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że 22 letni Jaślanin kierowca volkswagena transportera, cofając pod drzwi sklepu, nie zauważył przechodzącej kobiety i uderzył w poszkodowaną.

Przeprowadzone badania na zawartość alkoholu wykazały, że zarówno kierowca volkswagena, jak i piesza byli trzeźwi. Okoliczności wypadku wyjaśnia KPP w Jaśle. Kierowcy, który nie zachował należytej ostrożności grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności.


Jenny
Reklama

Komentarze: 41

Dodaj komentarz Widok:
0
@ ja i juz
dnia 18.11.2008, 23:09 · Zgłoś
ej no bez jaj skoro gosciu cofal samochodem dostawczym czy jakims tam bo nieznam sie na tym to mogl nie widziec tej staruszki :| wiec dlaczego ma być karany 3 latami w wiezieniu???
to jest coś nie halo :|
a co do tych starszych osób to wiele jest właśnie wypadków z ich odziałem. wiec możne z tego jakieś wnioski wyciągnąć????
Odpowiedz
0
@ Cyt w/w komentarza
dnia 16.11.2008, 09:28 · Zgłoś
Panie Anonim!
Źle interpretujesz tekst, który napisał " Fakt"

<<<No właśnie jakim prawem ta kobieta w 70% ociemniała>>>
Naucz sie Panie kolego czytac :), albo wróc do szkoły, w moim kometarzu jest zawarta reklama. Nigdzie nie stwierdzam że kobieta w 70 % ociemniała, tylko Ty to stwierdziłeś !!!

<<<<<nafaszerowana brazylijskimi serialami i sterowana Radiem Maryja weszła na prywatny teren? >>>>>>
Kolego znowu źle interpretujesz tekst!! :D Słowo i stwierdzenie jakie ja użyłem idzie w parze z prawdą. Starsze kobiety z racji wolnego czasu i fantazji oglądaja seriale miłosne te brazylijskie, sluchają Radia Maryja a potem na ulicy zamyslone nad danym odcinkiem " dlaczego on zginął był taki przystojny i mądry:D" albo sobie myślą dlaczego wszyscy uważają o. Rydzyka za człowieka jakim jest, ile pieniedzy ma może trzeba bedzie sms-y wysłac !!:) tace napełnic $

Nic do starszych osób nie mam, ale rodzi sie pytanie, gdzie jest rodzina. Jeśli dana kobieta w podeszłym wieku ma problemy z koordynacją poruszania sie, jest chora. Dlaczego wnuczka wnuk nie ruszy [...] i nie pójdznie na zakupy, rachunki opłacic. Nie oni wolą jak to dzisiejsza młodzież pali [...] pic procenty imprezy i kumple.
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 15.11.2008, 21:58 · Zgłoś
No właśnie jakim prawem ta kobieta w 70% ociemniała, nafaszerowana brazylijskimi serialami i sterowana Radiem Maryja weszła na prywatny teren? Czy komentator "Fakty" nie naruszył dóbr osobistych tej kobiety?
Odpowiedz
0
@ Fakty
dnia 15.11.2008, 10:38 · Zgłoś
:oOtóż, kierujący samochodem marki VW wykonywał manewr cofania, przed
wejściem i rozpoczęciem jazdy kierowca nie widział zadnej kobiety, która
była w pobliżu pojazdu ( pojazd znajdował się na terenie prywatnym, nie na chodniku ). Z uwagi na to ze jest to samochód dostawczy
nie!!przeszklony od chwili włączenia silnika obserwował tylko lusterka ( prawe i
lewe )

Kobieta znalazła się w tzw. martwym punkcie, gdzie lusterka nie
wychwyciły jej. Starsza kobieta na sam dzwięk zapalania silnika mogła oddalic się. Ale taka jest mentalnośc starszych ludzi, nie myślą już głową tylko serialami brazylijskimi i są oczarowane słuchajac Radia Maryja sterowanego przez o.Rydzyka.
No cóż głupota ludzka nie zna granic.

Moze lepiej jak nie beda wogole wychodzic z domu, bo to w jaki sposob sie poruszaja po mieście budzi zgroze. Na czerwonym przez pasy, ludzie kupcie sobie okulary. Jest reklama ile masz lat załóżmy 70 dostajesz 70 % znizki na nowe okulary.

Mogła się oddalic!


Kazdemu taki przypadek moze się zdarzyc, ale .........:o
Odpowiedz
0
@ Dla inteligentnych bez szkoły
dnia 15.11.2008, 10:32 · Zgłoś
:oPrzestępstwa pomówienia oraz znieważenia w potocznym rozumieniu często są utożsamiane, ale w rzeczywistości stanowią odrębne czyny zabronione, które zostały uregulowane w osobnych przepisach Kodeksu karnego, czyli ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. (Dz. U. Nr 88, poz. 553 z późn. zm).



Zacznijmy jednak od tego, gdzie w kodeksie znalazły one swoje miejsce. Mianowicie oba te typy czynów zabronionych zostały uregulowane w XXVII rozdziale K.[...] zatytułowanym rPrzestępstwa przeciwko czci i nietykalności cielesnejr1;. W rozdziale tym znajdziemy więc przepisy, które biorą w ochronę cześć i nietykalność cielesną, rozumiane jako dobra osobiste, które, jak się wydaje, nie były dotychczas wystarczająco chronione przez przepisy karne. Dopiero zmiany dokonujące się w ostatnich latach w Polsce, a także konieczność dostosowania polskich przepisów do standardów europejskich sprawiły, iż ustawodawca w 1997 r. uznał za uzasadnione wzmocnienie ochrony tych dóbr w nowym Kodeksie karnym.



Do wzmocnienia ochrony czci obligują już same przepisy Konstytucji RP z 1997 r. Warto zwrócić uwagę na jej art. 30, zgodnie z którym przyrodzona i niezbywalna godność człowieka stanowi źródło wolności oraz praw człowieka i obywatela. Jest ona nienaruszalna, a jej poszanowanie i ochrona są obowiązkiem władz publicznych. Co więcej, art. 47 Konstytucji stanowi, że każdy ma prawo do ochrony prawnej życia prywatnego, rodzinnego, czci i dobrego imienia, a także do decydowania o swoim życiu osobistym.



Pierwszym z omawianych tu karnoprawnych środków ochrony czci jest przepis art. 212 K.[...] zgodnie z którym rkto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie mającą osobowości prawnej o takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności, podlega grzywnie, karze ograniczenia albo pozbawienia wolności do rokur1;. Wyższa sankcja (grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2) spotka natomiast sprawcę, który przestępstwo tego rodzaju popełnił za pomocą środków masowego komunikowania, takich jak prasa, radio, telewizja, publikacje książkowe, nagrania elektroniczne i internetowa sieć informatyczna (art. 212 § 2 K.k.).



W obu przypadkach (tj. pomówienia publicznego jak i niepublicznego) jest też możliwe orzeczenie nawiązki (w maksymalnej wysokości dziesięciokrotnego najniższego miesięcznego wynagrodzenia w czasie orzekania pierwszej instancji r11; swojego rodzaju pieniężna kara) na rzecz pokrzywdzonego, Polskiego Czerwonego Krzyża albo na inny cel społeczny wskazany przez pokrzywdzonego.



Zgodnie z definicją słownikową rpomawiaćr1; to bezpodstawnie zarzucić, niesłusznie przypisać coś komuś, posądzić, oskarżyć kogoś o coś (Uniwersalny słownik języka polskiego, red. S. Dubisz, t. 3, s. 338). Pomawianie, w kontekście przepisu art. 212 K.[...] aby uznać je za czyn karalny, musi przy tym przybrać postać przekazania odpowiednich wiadomości komuś innemu oraz przypisywać pomawianemu takie postępowanie (np. sprzedajność, utrzymywanie kontaktów ze światem przestępczym) lub właściwości (np. [...], [...] [...]), które mogą poniżyć go w opinii publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności.



Z istoty pomówienia wynika, że można je popełnić tylko w formie działania. Nie jest więc pomówieniem niezaprzeczenie nieprawdziwym zarzutom, chociażby to niereagowanie zasługiwało na ujemną ocenę. Pomawianym może być osoba fizyczna, grupa osób (np. katolicy), instytucja, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej.



Stosownie do przepisu art. 216 K.k.: rkto znieważa inną osobę w jej obecności albo choćby pod jej nieobecność, lecz publicznie lub w zamiarze, aby zniewaga do osoby tej dotarła, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolnościr1;. Przytoczony przepis reguluje drugi z omawianych tu czynów karalnych, godzących w cześć człowieka r11; zniewagę.



Również tutaj, podobnie jak w przypadku pomówienia, wyższa sankcja (grzywna, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku) spotka sprawcę, który przestępstwo tego rodzaju popełnił za pomocą środków masowego komunikowania (art. 216 § 2 K.k.) oraz możliwe jest orzeczenie nawiązki.



Szczególnym unormowaniem jest zapis, iż jeżeli zniewagę wywołało wyzywające zachowanie się pokrzywdzonego, albo jeżeli pokrzywdzony odpowiedział naruszeniem nietykalności cielesnej lub zniewagą wzajemną, sąd może odstąpić od wymierzenia kary (art. 216 § 3 K.k.).



Zniewaga to ubliżenie komuś słowem lub czynem, ciężka obraza. Najczęściej zewnętrzną jej postacią będzie słowo (użycie słów wulgarnych, epitetów), gest, pismo (np. list o obraźliwej treści), rysunek (np. karykatura), a nawet, jak się wydaje, zachowanie (np. odwrócenie się plecami). To, czy dane słowo, gest bądź zachowanie uznane zostanie za zniewagę, zależy od zdeterminowanych kulturowo w danym środowisku i powszechnie przyjętych ocen, niezależnie od odczuć samego pokrzywdzonego.



Omawianego przestępstwa można się dopuścić jedynie w formie działania, a nie zaniechania. Nie wypełnia więc znamion znieważenia okazanie lekceważenia np. przez odmowę podania ręki. Znieważonym może być tylko konkretna osoba fizyczna, a nie r11; jak w przypadku pomówienia r11; grupa osób, instytucja, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej.



Zniewagi można dopuścić się wyłącznie w obecności pokrzywdzonego, a w wypadku znieważających wypowiedzi uczynionych pod nieobecność pokrzywdzonego r11; warunkiem karalności jest działanie publiczne (co do znaczenia tego pojęcia patrz wyżej) albo w zamiarze, aby treść zniewagi dotarła do pokrzywdzonego (np. korespondencyjnie).

Zarówno pomówienie jak i zniewaga podlegają trybowi ścigania z oskarżenia prywatnego, co oznacza, że jedynie od woli pokrzywdzonego i od jego inicjatywy będzie zależało wszczęcie postępowania karnego, gdyż jedynie on może wnieść akt oskarżenia (zasadniczo nie zajmie się tym ani prokuratura ani policja). W sprawach o przestępstwa ścigane z oskarżenia prywatnego (np. pomówienia lub zniewagi) prokurator wszczyna bowiem postępowanie albo wstępuje do postępowania już wszczętego tylko wtedy, jeżeli wymaga tego interes społeczny (art. 60 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. r11; Kodeks postępowania karnego, Dz. U. Nr 89, poz. 555 z późn. zm.).:o
Odpowiedz
0
@ do jaśłanka
dnia 14.11.2008, 20:23 · Zgłoś
Masz dziecko ********* wizję. Ale nie baw się w specjalistę od ruchu drogowego..:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: ŻAL TO CZYTAĆ.
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 14.11.2008, 19:25 · Zgłoś
do: Obserwator.. To nie chodnik tylko teren prywatny, kobieta nie powinna wchodzic pod kola cofajacego samochodu, ktorego nie dalo sie nie zauwazyc.. nastepnym razem po prostu sie nie wypowiadaj i nie rob z siebie [...].. :lol::lol:
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 14.11.2008, 18:16 · Zgłoś
pochodniku chodzom ludzie a nie auta jak cofa to czeba potrzec anie myślec o gupotach hodnik jest dla LUDZI jagby mnie potroncił na chodniku to bym go wsądzie skonczył powtarzam chodnik jest dlo ludzi
Odpowiedz
0
@ do jaślanki
dnia 14.11.2008, 17:56 · Zgłoś
jaślanka zdecyduj się to był kolega, czy brat, bo w zeznaniach się mylisz :) wsypałaś brata jak kloss sztirlitza :)
Odpowiedz
0
@ jaśłanka
dnia 14.11.2008, 14:35 · Zgłoś
Z tego co wiem jak wciśniesz hamulec w aucie to samochód staje w miejscu, wiec co piszesz głupoty. Zgodzę się z tym że nagle wchodzą i nie patrzą czy coś jedzie czy nie, ale mi chodzi o tych co wchodzą nagle na przejście bo ci co na dziko przebiegają przez jezdnie to już inny temat bo to są ludzie bez wyobraźni i jak samochód potrąci to ewidentnie winien jest pieszy.Kolega miał taki przypadek ze jechał przez miasto, nie jechał szybko a pieszy nagle zdecydował się przejść czyli jednym słowem wtargnął na jezdnie i wg policji to mój brat był winny nie pieszy bo pieszy był na przejściu. ja pieszych nie bronie, ale niestety takie prawo.
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 14.11.2008, 14:25 · Zgłoś
Wydaje mi się, że kierowca jeżdżący po chodniku przed sklepem powinien wykazać się wyjątkową ostrożnością.Akurat na chodniku pieszy nie musi zwracać uwagi na pojazd zaparkowany pod sklepem, a tak właśnie było.A kierowca [...], który prawo jazdy ma złatwione przez tatusia nie ma pojęcia o ruchu drogowym.Tak właśnie było, starsza Pani szła po chodniku przed sklepem, a "wielki kierowca" z prawem jazdy za masło i kury włączył wsteczny i rura do tyłu.
Odpowiedz
0
@ anonim
dnia 14.11.2008, 14:18 · Zgłoś
piesi chodzą w Jaśle jak [...] ale za nie długo się to zmieni! słyszałem że mundurowi będą słono karać
pieszych
Odpowiedz
0
@ dansa
dnia 14.11.2008, 13:24 · Zgłoś
w jasle sie takie jaja dzieja rze coś to poco ta **** tam szła :yes:
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 14.11.2008, 12:49 · Zgłoś
W Jasle piesi chodza jak stado baranow
Odpowiedz
0
@ Do wszystkich młodych
dnia 14.11.2008, 10:30 · Zgłoś
Wydaje się wam że młodośc jest wieczna,że jesteście pępkami świata i obrażacie starszych ludzi,ale czas szybko ucieka i może dożyjcie te 77 lat to wtedy trochę rozumu wam przybędzie.
Odpowiedz
0
@ do jaśłanki
dnia 14.11.2008, 09:23 · Zgłoś
Ty myślisz, że jak włazisz na przejście jak święta krowa to Ci wszystko wolno. Zastanówcie się nad tym co piszecie bo samochodu nie da się zatrzymać w miejscu. A gdyby tak każdy patrzył dokładnie to przez Jasło nie dałoby się wogóle przejechać bo ludziom się nie chce poczekać tylko jak idzie chodnikiem to nawet nie popatrzy tylko bezpośrednio na przejście wchodzi - bo jemu wolno i on ma takie prawo!
Odpowiedz
0
@ Anonim do smarkaczy
dnia 14.11.2008, 09:22 · Zgłoś
I TY TEŻ BĘDZIESZ KIEDYŚ STARSZYM jeśli dożyjesz/bo 90%młodych kierowców ma pieszych i rowerzystów za nic :mnie [...] potrąciło samochodem i do dziś mi wypomina jak ją skrzywdziłem(grzywna+ubespiecz.)a tego nie widzi że do końca życia mam niesprawna rękę ###wróg gówniaży i głópich [...] za kierownicą (MĄDRE NIECH JEŻDŻĄ)a jest ich kilka&&&
Odpowiedz
0
@ czor
dnia 14.11.2008, 08:39 · Zgłoś
popieram wiekszosc w Jasle piesi czuja sie jak swiete krowy!!!! a babci zycze szybkiego powrotu do zdrowia.
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 14.11.2008, 08:17 · Zgłoś
Starsi ludzie chodzą jak im się podoba!! Nie patrzą na nic!!
Odpowiedz
0
@ M15HK
dnia 14.11.2008, 07:19 · Zgłoś
D Anonim o ip.8311156 Skąd ta pewność, że każdy??????
Odpowiedz
0
@ Do jaśłanka
dnia 14.11.2008, 00:11 · Zgłoś
Podszkol się nieco w przepisach KRD, dowiedz się co to jest "wtargnięcie na jezdnię" (czy to na przejściu czy nie) i dopiero wtedy postaraj sie napisać coś mądrego.
Pieszy ma na przejściu pierwszeństwo ale to nie oznacza, że może na nie wchodzić w dowolnym momencie jak mu się uwidzi.
Odpowiedz
0
@ do jaśłanki...
dnia 13.11.2008, 23:07 · Zgłoś
...zastanów się co piszesz...nawet jak zwolnisz do 5 km jak ci ktoś wleźle pod koła...to w zasadzie go nie zabijesz....ale wystarczy kręgosłup złamac....z twoim podejsciem ...no niestety jest jak jest ...ale jak nam kierowcom Zus zacznie płacic za emerytów....mijcie sie na baczności nierozsadni przechodnie....
Odpowiedz
0
@ jaśłanka
dnia 13.11.2008, 21:47 · Zgłoś
Do Anonima: Jak zbliżasz się do przejścia dla pieszych to powinieneś zachować szczególna ostrożność i zwolnić. Jeśli potrącisz pieszego na przejściu, mimo, że on ci wtargnął to ty jesteś winien, nie on,gdyż on przechodził w dozwolonym miejscu. Niestety takie mamy prawo i nic nie poradzisz na to. Jeśli pieszy włazi na przejście na czerwonym to inna sprawa, ale i tak cz y tak należy zachować ostrożność, bo nigdy się nie wie co pieszemu odbije. A co do tej babci to życzę zdrowia ale po jakiego tam lazła? Nie mogla poczekać aż samochód cofnie i wtedy iść?:rol:
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 21:45 · Zgłoś
To było na kochanowskiego .... przy ABC...
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 20:55 · Zgłoś
każdy z nas będzie miał kiedyś 77 lat i będzie oczekiwał odrobiny szacunku i wyrozumiałości
Odpowiedz
0
@ do anonimu
dnia 13.11.2008, 20:14 · Zgłoś
jaki ty [...] ty do takiego wieku nie dociągniesz i może w końcu przestaniesz głupio pisać i obrażać ludzi w starszym wieku itd po tym twoim pisaniu można wyczytać że jesteś [...] wypełniony plewami B)
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 20:05 · Zgłoś
Czy to jest wypadek drogowy, czy nieszczęśliwy wypadek. Jaka będzie kwalifikacja
Odpowiedz
0
@ Strugi
dnia 13.11.2008, 20:00 · Zgłoś
koło którego to sklepu?
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 19:56 · Zgłoś
hehe, nie jest mi do smiechu, bo to samo mogło spotkac mnie jako kierowce
Odpowiedz
0
@ Jurand ze Spychowa
dnia 13.11.2008, 19:49 · Zgłoś
DO WSZYSTKICH ANONIMÓW !
Jak WYBIJE 70 DEMDZIEŚIĄTKA TO DOPIERO BĘDZIECIE MYŚLEĆ!
ŻYCZE DUŻO ZDROWIA NA PRZYSZŁOŚĆ ! ! !:yes:
Bo kierowca teraz jest kierowcą sekretarką i tragarzem i niema czasu na MYŚLENIE ZA 950 ZL.:yes:
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 18:59 · Zgłoś
ostrożność ostrożnością nie zawsze wszystko się zauważy, ale ja nie wchodzę za auto które cofa też trzeba czasem pomysleć
Odpowiedz
0
@ swoosh'ny
dnia 13.11.2008, 18:58 · Zgłoś
I po raz kolejny apeluję do Policji - nauczcie ludzi patrzeć na światła! Niech mi ktoś odpowie, kiedy ostatnio za takie wykroczenie został ukarany pieszy mandatem w Jaśle???
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 18:55 · Zgłoś
no niestety...zgadzam sie z tym iz w większości przypadków to wina przechodniów...stoja na przejściu..i stoja ..auto 20 m..dalej stoja.....2 m do pasów ma auto i nagle wchodzą na pasy...bo jak mi jeden powiedział..wolno mi..
i to samo tutaj....ale na szczeście kobiecie się nic nie stało..i to najważniejsze...tylko szkoda tych potłuczeń..i zdrowia kobiety...
Odpowiedz
0
@ innka
dnia 13.11.2008, 18:31 · Zgłoś
no dziwne żeby 77-latka była nie trzeźwa :o:o:o
Odpowiedz
0
@ obserwator1987
dnia 13.11.2008, 18:29 · Zgłoś
heh zawsze sia jakas babcie wepcha pod koła... Sam raz byłem swiadkiem i tez chlop cofał i weszła mu stara babcia dobrze ze ludzie to widzieli bo by bacie rozjechał...
PS: Uwazajcie na babcieB)
A tak na powaznie to trzeba być czujnym i patrzeć co sie dzieje
Zycze potrąconej kobiecie szybkiego powrotu do zdrowia:rol:
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 18:29 · Zgłoś
stara niech patrzy jak lezie
Odpowiedz
0
@ julcia
dnia 13.11.2008, 17:55 · Zgłoś
a kto to potrącił wie ktos???:shy::shy::shy:
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 17:36 · Zgłoś
pod klaudiuszem?
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 17:27 · Zgłoś
Może by tak emeryci nauczyli się w końcu chodzić uważniej, bo nie są pępkami świata.
Odpowiedz
0
@ Lisek
dnia 13.11.2008, 17:26 · Zgłoś
zastanawiam się nad jednym: czego to zawsze poszkodowani piesi są w podeszłym wieku??:rol: rzadko się zdarza zeby potrąceni byli młodzi ludzie.. pozdro
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 13.11.2008, 17:17 · Zgłoś
a za co kierowcy kara grozi za to ze ludzie nie umia chodzic?? bez sensu.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.