Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Potrzebny, czy też nie? Na ul. Bieckiej zamontowano kolejny próg zwalniający

71

Dla jednych są gwarancją bezpieczeństwa. Inni w progach zwalniających, bo o nich tutaj mowa, widzą jedynie utrapienie. Dyskusjom na temat zasadności i wyboru miejsc ich zamontowania często towarzyszą duże emocje. Nie inaczej jest w przypadku zainstalowanego w maju tego roku progu zwalniającego na osiedlu Gądki.

Na ulicy Bieckiej w Jaśle, w maju zainstalowano próg zwalniający. Został on zamontowany mniej więcej w równej odległości od dwóch bram wjazdowych na pobliskie ogródki działkowe. W jego obrębie pojawiło się także oznakowanie pionowe, którego zadaniem jest wskazanie jego lokalizacji i prędkości granicznej przejazdu przez próg. Dodatkowo, uzupełniono oznakowanie ul. Bieckiej poprzez postawienie znaku wyznaczającego koniec strefy zamieszkania. Faktycznie więc ul. Biecka od skrzyżowania z ul. Słoneczną, aż do drugiej bramy wjazdowej do Pracowniczego Ogrodu Działkowego im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle stanowi w myśl przepisów prawa obszar, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego. Oznacza to, że samochody mogą poruszać się na wyznaczonym odcinku z prędkością maksymalną 20 km/h. Co więcej piesi mają pierwszeństwo przed pojazdami i mogą korzystać z całej szerokości drogi, a dzieci mogą korzystać z drogi bez opieki osoby, która ukończyła, co najmniej 10 lat.

Głównym celem, dla którego montowane są progi zwalniające jest zapewnienie bezpieczeństwa użytkownikom drogi, szczególnie pieszym. Tego rodzaju elementy służyć mają fizycznemu wymuszeniu ograniczenia prędkości pojazdów. Już kilka lat temu, na ul. Bieckiej zamontowano dwa progi zwalniające. Zasadności ich umiejscowienia nikt wówczas nie kwestionował. Znajdują się one bowiem na odcinku drogi, przy której usytuowane są prywatne posesje mieszkańców osiedla. W pobliżu położony jest także plac zabaw dla dzieci. Kiedy jednak przed dwoma miesiącami kierowcy zauważyli kolejny na tej ulicy próg zwalniający, niektórzy z mieszkańców Gądek zaczęli zastanawiać się nad sensownością rozwiązania, w którym próg zwalniający montowany jest na wąskiej drodze, przy której znajdują się ogrodzone ogródki działkowe. W rozmowach z naszą redakcją nie kryli zdziwienia tym faktem zastanawiając się jednocześnie, czy w tym konkretnym przypadku nie mamy do czynienia ze swoistego rodzaju samowolnym działaniem osoby bądź grupy osób. Nic z tych rzeczy.

Z wnioskiem o zainstalowanie dwóch progów zwalniających na ul. Bieckiej przy dwóch bramach wjazdowych na teren ogrodów działkowych wystąpił Zarząd Stowarzyszenia Rodzinnego Ogrodu Działkowego im. Ignacego Łukasiewicza w Jaśle w sierpniu 2018 r. W piśmie, jakie zostało wówczas wystosowane do Urzędu Miasta w Jaśle argumentowano konieczność montażu progów tym, iż kierowcy po minięciu już istniejących na tej ulicy progów często przekraczają prędkość. Zwrócono przy tym uwagę na to, że użytkownikami ogródków są nie tylko osoby starsze oraz emeryci. Coraz częściej mają korzystać z nich także rodziny z małymi dziećmi, na których to działkowców kierowcy zdaniem zarządu nie zwracają uwagi.

Wniosek, o którym mowa, w listopadzie ubiegłego roku stał się przedmiotem dyskusji na posiedzeniu Komisji Rozwoju, Gospodarki Komunalnej i Komunikacji. Wówczas radni Rady Miejskiej w Jaśle zaopiniowali go pozytywnie, lecz tylko w części. Efektem było podjęcie decyzji o zainstalowaniu jednego progu zwalniającego.   

Wątpliwości, co do zasadności decyzji o montażu progu nie ma również Krzysztof Buba, starszy inspektor w wydziale Inwestycji i Ochrony Środowiska UM w Jaśle. Jego zdaniem decyzja o zainstalowaniu progu zwalniającego jest ze wszech miar słuszna. – W mojej ocenie, oraz w ocenie komisji komunikacji wniosek o zainstalowanie progu zwalniającego był zasadny. W ramach wizji lokalnej zaobserwowaliśmy, że kierowcy, po minięciu dwóch progów, które znajdują się jeszcze przed ogródkami działkowymi jadąc od strony ulicy Słonecznej rozpędzali swoje samochody, przekraczając dopuszczalną prędkość na ulicy Bieckiej. Przypomnę, że na tym terenie obowiązuje strefa zamieszkania, o czym informuje znak drogowy usytuowany przy skrzyżowaniu z ulicą Słoneczną.  Kierowcy powinni, więc poruszać się ulicą Biecką z prędkością 20 km/h. Działkowcy sygnalizowali, iż ze względu na poruszające się tędy z nadmierną prędkością samochody, mają utrudniony wyjazd z terenu ogródków – wyjaśnia.

Pomimo tego, iż dla części mieszkańców Gądek, którzy każdego dnia poruszają się samochodem ul. Biecką, nowy próg zwalniający stanowi utrapienie, nic nie wskazuje na to, aby gotowi byli oni wystąpić z oficjalnym wnioskiem o jego demontaż.

MD 

Napisany dnia: 12.07.2019, 13:17

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ TechnoBoost
dnia 24.07.2019, 11:04 · Zgłoś
Tam kawał prostej można jechać 80 spox . Wszędzie te Małyszowe skocznie a kto mi zapłaci za prostowanie progów w moim BMW .Raz straciłem wydech i kto to ma płacić do K...
Odpowiedz
1
@ hahahehehahahehe
dnia 17.07.2019, 22:22 · Zgłoś
kolejny raz wydawanie pieniędzy w błoto!
Odpowiedz
1
@ Komodo
dnia 17.07.2019, 15:34 · Zgłoś
Jakaś opcja obudzić miasto by się przydała przejechać setka motocykli o 1 po północy po mieście bo umiera
Odpowiedz
0
@ yozef
dnia 16.07.2019, 05:37 · Zgłoś
lampa przed wjadem do jasla z ronda solidarnosci nie swieci ,do ulicy zeromm
skiego ciemnosci ,,,dwie lampynie swieca juz od miesiaca ,pisalem o tym i nic ,tam jest przejscie dla pieszych kierowcy uwazajcie ,odcinek do mostu na jasiolce od ronda solidarnosci po 21 jest niebezpieczny ,,nic nie widac ,,,a wladze straz mirejsjka ma to w nosie ,,,takie jest moje miasto jaslo
Odpowiedz
5
@ !!
dnia 14.07.2019, 19:41 · Zgłoś
Działkowicze niech lepiej zajmą się sprzątaniem po sobie.
Na końcu ogródków zawsze jakieś porzucone stare telewizory.
A jeśli będa imprezki z darciem ryja to będziemy częściej wzywać straż miejską .
Odpowiedz
-4
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 14.07.2019, 11:17 · Zgłoś
Jasło nie od dzisiaj stawia progi zwalniające i nie tylko na drogach [jak przed szkołami, i jak wyżej]. Są dziedziny w których już nie ma co zwalniać bo wszystko "stoi, a nawet leży" - niektóre natomiast zwłaszcza te nieproduktywne wymagające stałych nakładów budżetowych rosną, a widać to po wydatkach z lokalnego budżetu...
Odpowiedz
7
@ Xyz
dnia 14.07.2019, 10:20 · Zgłoś
To jest jakiś żart. Ulica ma 400 m. i znajdują się na niej 3 progi zwalniające
Odpowiedz
0
@ yozef
dnia 16.07.2019, 05:39 · Zgłoś
ale komus zalezy z wladzy
Odpowiedz
8
@ dziadek
dnia 14.07.2019, 07:26 · Zgłoś
Z tymi progami to jakieś przegięcie !!
co 5 metrów sobie zróbcie.
a krzaki po bokach niech dalej rosną hehe.
A ten tzw - plac zabaw- wiecznie pusty to jakaś porażka, podobnie jak progi.
Zamknąć tą ulicę i założyć szlaban.
Odpowiedz
-1
@ Hejka
dnia 13.07.2019, 22:15 · Zgłoś
Świetna decyzja aby w tym miejscu jeszcze jeden próg zamontować, bo niektórzy na tym bardzo wąskim odcinku rozpędzają się jakby byli na autostradzie. Wiem bo często biegam tamtędy. Brawo ;)
Odpowiedz
0
@ hahahehehahahehe
dnia 17.07.2019, 22:24 · Zgłoś
Takie progi montuje się w miejscach niebezpiecznych a nie tam gdzie mało kto się pojawia
Odpowiedz
1
@ Znający temat
dnia 13.07.2019, 22:07 · Zgłoś
Pieszy in dziecko z piłką w strefie zamieszkania ma pierwszeństwo przed pojazdem i jak jest chodnik to nie musi z niego korzystać = takie prawo ale nie wszyscy kierujący o tym wiedzom
Odpowiedz
-6
@ do wszystkich
dnia 13.07.2019, 21:12 · Zgłoś
Wszędzie powinni takie progi instalować jak w Norwegii 93% bezwypadkowosc u nas jest bezprawnie ludzie nie dorośli do takich wygod zwłaszcza kobiety zachowują się na drodze jak w domu wszystko im wolno jeżdżą środkiem drogi proponuję dla tych pań każda drogę podzielić białym pasem dla s markow i nieudaczników również baby nie mają podzielnosci uwagi dzwoniąc telefonem myślą wiadomo czym.
Odpowiedz
-5
@ oki
dnia 13.07.2019, 20:13 · Zgłoś
jak to jest strefa zamieszkania to dzieci mogą się tam bawić cały czas i bez opieki rodziców
Odpowiedz
3
@ !!
dnia 14.07.2019, 19:35 · Zgłoś
to wypuść swoje
Odpowiedz
1
@ hahahehehahahehe
dnia 17.07.2019, 22:25 · Zgłoś
biegałem po tej ulicy jako dziecko i jakoś żyję a progów nie było
Odpowiedz
-1
@ Xxxxx
dnia 18.07.2019, 09:46 · Zgłoś
Żyjesz, bo samochodów mniej jeździło.. A nie jak teraz na każdym podwórku po min2 i jak każdy wyjedzie to ruch się robi.
Odpowiedz
-6
@ Lenarto
dnia 13.07.2019, 19:11 · Zgłoś
Nie dawno jak 5-miesęcy temu babka wjechała tam i przeczesała 20 metrów działki,na szczęście żadne dzieci się tam nie bawiły jak się tam często widuje. Jeździli tam ile fabryka dała . Bardzo dobrze że jest ten próg bo możę uchroni od jakiejś tragedii auta z pieszym .
Odpowiedz
7
@ tomek
dnia 13.07.2019, 19:47 · Zgłoś
To teraz rozumiem po co ten próg zwalniający, żeby dzieci miały się gdzie bawić , Lenarto ulica to nie plac zabaw.
Odpowiedz
10
@ Halo?
dnia 14.07.2019, 07:46 · Zgłoś
Dokładnie.
Dzieciom niektórzy rodzice oferują
telefon i ulice .
Odpowiedz
-5
@ Elfanika
dnia 13.07.2019, 10:37 · Zgłoś
zgodze sie kierowcy ktorzy jada przez ulice biecka zwlaszcza z gadek po przekroczeniu drugiego progu rozpedzaja sie zapominajac ze sa domy w ktorym mieszkaja dzieci .ten prog kolo dzialek to poprostu zart .mieszkam tam od urodz dzialkowicze sa rzadko i to okresie wiosenno letnim .polowa emerytow jezdzi rowerem przez waly przez gadki .wiec prog tam jest niepotrzebny .bardziej tam gdzie sa domy .ludzie ktorzy jada pod most zwlaszcza z gadek jezdza szybko nawet nie chca ustapic pierwszenstwa tych co jada z domow moja mame raz malo auto nie potracilo bo nie potrafilo zjechac ba bok .2 razy zabilo mi auto psa i kota .gadki niech sie staraja o ławe bo my tez chcemy spokoj na ulicy dla naszych dzieci. nie moge juz sluchac jak mowia ze tam jest teren rekreacyjny.
Odpowiedz
6
@ qwerty
dnia 13.07.2019, 14:15 · Zgłoś
Psa ci zabiło? A co pies robił bez smyczy na ulicy? Nie wiedziałaś o przepisie że w razie gdyby samochód został uszkodzony to za wszelkie szkody odpowiadasz TY jako właściciel psa? A co by było gdyby kierowca chcąc wbiegającego na drogę pieska ominąć potrącił człowieka i zabił go na miejscu? Tak się składa że macie wielkie roszczenia do każdego szczególnie piesi do kierowców a sami nie potraficie tych praw odpowiednio rozumieć i stosować.
Odpowiedz
-3
@ Elfanika
dnia 13.07.2019, 21:46 · Zgłoś
Chyba zartujesz pies to nie sarna.To nie jezdzij tamtedy bo tam duzo psow grasuje .Zeby ci auto zaden nie porysowal.Sa inne drogi.
Odpowiedz
0
@ hahahehehahahehe
dnia 17.07.2019, 22:28 · Zgłoś
nie zmienia to faktu, że za szkody, które wyrządzi jako właściciel odpowiesz...
Odpowiedz
9
@ Jasło
dnia 13.07.2019, 10:04 · Zgłoś
Czytając powyższe komentarze okazuje się że w Jaśle najlepiej jakby wszędzie były progi, najlepiej co 5m.
Odpowiedz
1
@ duch
dnia 13.07.2019, 10:00 · Zgłoś
A na skrzyżowaniach z Kraszewskiego i Ujejskiego, gdzie co chwila jakaś kolizja, jakoś się nie da... Co za kraj...
Odpowiedz
3
@ qwerty
dnia 13.07.2019, 14:21 · Zgłoś
Kiedy zrozumiecie że te progi i tak nie zadziałają bo to nie wina prędkości tylko nieuwagi? Na "stopach" gdzie od wielu lat są kolizje i wypadki to nie wina wymuszeń i prędkości tylko parkujących samochody w niedozwolonym miejscu. Chcąc zobaczyć czy coś jedzie czy nie to trzeba linię zatrzymania przekroczyć i kolizja gotowa. Od lat to się dzieje i nic z tym nikt nie robi. Grunt że są kraksy, policja do nich jeździ, są mandaty, są statystyki... Wasze bezpieczeństwo każdy ma gdzieś. Kiedy spada wykrywalność, spada piractwo drogowe to policja się nie cieszy bo nie ma statystyk. Stąd tyle absurdów w postaci reorganizacji ruchu na bardziej chaotyczny mimo że przez wiele lat wszystko działało idealnie (skrzyżowania w Dębowcu na górce klasztornej i cmentarnej/młynowskiej).
Odpowiedz
-1
@ duch
dnia 13.07.2019, 20:42 · Zgłoś
Próg zmobilizuje do większej uwagi. O to chyba chodzi. Tylu kolizji co w tych miejscach nie było nigdzie.
Odpowiedz
1
@ hahahehehahahehe
dnia 17.07.2019, 22:29 · Zgłoś
dlaczego nie ma progów poniżej kościoła franciszkanów na tych jednokierunkowych? hmmmm od 30l co chwila są tam wypadki i jakoś nikt się tym nie przejmuje
Odpowiedz
5
@ ja
dnia 13.07.2019, 08:46 · Zgłoś
Progi zwalniające montować a później dziwić się że zanieczyszczenia są spalinami jak każdy musi wyhamować a później rura i siwy dym jaki sens jest w tym montowaniu progóg zwalniających owszem jeden może być ale co kawałek to głupota
Odpowiedz
14
@ Halo?
dnia 13.07.2019, 07:39 · Zgłoś
Jaki gospodarz osiedla?
O czym Ty piszesz,?
Czy na Gądkach ktoś się czymś wogóle zajmuje?
Odpowiedz
0
@ Rower
dnia 12.07.2019, 23:27 · Zgłoś
Kogoś cycki bolą, to jakaś stara sfrustrowana baba.
Jeżdżę tam często rowerem, te dwa progi, które były/są zainstalowane w zupełności wystarczają.
Babski łeb tego nie ogarnia.
Odpowiedz
-9
@ dragoness
dnia 13.07.2019, 00:15 · Zgłoś
A może to twoja mama, chamidełko?
Odpowiedz
1
@ adamowski
dnia 12.07.2019, 23:20 · Zgłoś
Dokładnie próg niech będzie ale najpierw asfalt poprawić na tych dziurach nikt szybko nie pojedzie.
Odpowiedz
21
@ mieszkaniec
dnia 12.07.2019, 22:46 · Zgłoś
Na bieckiej jest tak zniszczony asfalt ,że nie potrzeba progu .
Gospodarz osiedla powinien zająć się położeniem nowej nawierzchni a nie progiem!!
Odpowiedz
-1
@ ABSOLUT
dnia 12.07.2019, 21:23 · Zgłoś
Absolutnie potrzebny bo zatyka DZIURSKO!
Odpowiedz
8
@ jan
dnia 12.07.2019, 20:58 · Zgłoś
Próg na tej ulicy to marnowanie pieniędzy podatników, tam ruch jest prawie zerowy.
Odpowiedz
-1
@ do jan
dnia 12.07.2019, 21:59 · Zgłoś
Nie zgodzę się z Tobą. Progi są potrzebne na takich wąskich drogach gdzie "wychylając nos zza płota" ktoś ci go lusterkiem złamie.

Nie oszukujmy się wystarczy 40km/h i dziecko wybiegające na drogę (bo może się tak zdarzyć zważając, że pierszeństwo ma pieszy na tym odcinku) i tragedia gotowa.

A fakt, że niektórym brak wyobraźni.
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 13.07.2019, 14:04 · Zgłoś
Pieszy ma pierwszeństwo pod warunkiem że go widać. Jeśli pieszy wychodzi zza zasłony wprost pod koła to siłą rzeczy jest winny wtargnięcia bo kierowca by go wpuścić musi go najpierw zauważyć. Nie pomaga w takiej kwestii ani zbytnia uwaga ani dostosowywanie prędkości, do potrącenia może dojść w każdej sytuacji. Zniwelowane jedynie mogą być skutki. Komentarz może niezbyt w temacie tej drogi ale LOGICZNIE tak to wygląda i stąd to całe pierwszeństwo dla pieszych jest nieco pułapkowym przepisem dla obu stron. Zdaję sobie sprawę że i tak masa pieszych się ze mną nie zgodzi i nadal będzie wierzyła że ma świętą rację ale niech taki pieszy wsiądzie w dwutonowy samochód osobowy i spróbuje nim wyhamować z 30km/h w kilka metrów najlepiej na mokrej nawierzchni. To by dało dużo do myślenia... Pieszy chcący wejść na jezdnię przede wszystkim powinien uważać sam bo jeśli kierowca go zignoruje to ŻADNE prawo mu nie zwróci życia ani zdrowia. Podobnie powinno być na przejazdach kolejowych gdzie często są one budowane pod takim kątem że kierowcy samochodów głównie ciężarowych nie są w stanie się rozejrzeć dla upewnienia czy nie nadjeżdża pociąg. Dla mnie jest to karygodne ze strony władz że dopuszczają do takich sytuacji.
Odpowiedz
-7
@ azetka
dnia 13.07.2019, 19:38 · Zgłoś
To proszę sobie wsiąść krzesełko, siąść i policzyć przejeżdżające tamtędy samochody w ciągu dnia, to przestanie Pan [...] pisać , że ruch tam jest zerowy.
Odpowiedz
6
@ Pokrzywa
dnia 12.07.2019, 20:57 · Zgłoś
W tym Jaśle to na każdej ulicy jest Konfident.
Odpowiedz
0
@ mlody
dnia 12.07.2019, 20:51 · Zgłoś
na ul. Jana Pawła PILNIE potrzebny 1 lub 2 progi, bo od około 21:00 urządzaja sobie rajdy...
Odpowiedz
-1
@ .
dnia 12.07.2019, 22:04 · Zgłoś
Jaki problem, wystrzelac jak bażanty i byndzie
Odpowiedz
10
@ tyuiop
dnia 13.07.2019, 01:31 · Zgłoś
Na Jana Pawła II to trzeba zlikwidować PARKING z drogi A nie progi montować .
Odpowiedz
-5
@ olo
dnia 12.07.2019, 19:19 · Zgłoś
a na Floriańskiej to cięzko wyjechac z bramy , nie mowiac juz z jaa predkoscia auta jezdza.
Odpowiedz
19
@ qwerty
dnia 12.07.2019, 16:28 · Zgłoś
I na tej drodze niby prędkość ktoś przekraczał? Przecież cały ten asfalt to próg zwalniający...
Odpowiedz
1
@ .
dnia 12.07.2019, 22:03 · Zgłoś
Są kozacy na tym świecie o którym się filozofów nie śniło bejb
Odpowiedz
-1
@ Tryt
dnia 12.07.2019, 14:50 · Zgłoś
Dla niektórych takie progi zwalniające powinny mieć funkcję ,,kop w mordę,,. Tzn.po przekroczeniu pewnej prędkości pocięte opony i zdemolowany przód pojazdu przez specjalnie zamontowaną belkę.
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 12.07.2019, 19:02 · Zgłoś
Czyli żadnych karetek, straży pożarnej i policji na sygnale nie chcesz?? Włącz myslenie, są inne sposoby..
Odpowiedz
0
@ hahahehehahahehe
dnia 17.07.2019, 22:33 · Zgłoś
no właśnie... przez takie progi np. wspomniane karetki muszą zwalniać :)
Odpowiedz
-5
@ iugh
dnia 12.07.2019, 14:38 · Zgłoś
a kopernika do firmy AES..to nie łaska...
tu dopiero robia sobie wyscigi
Odpowiedz
13
@ yhy
dnia 12.07.2019, 21:56 · Zgłoś
Tak, faktycznie tam jest potrzebny próg. Droga ma raptem 400m z czego po 300 jest ostry zakręt. Trzeba było się w lesie wybudować jak przejeżdzanie samochodu z prędkością 50km/h jest wg ciebie wyścigiem...

Jeżdże do AES'u co tydzień praktycznie i nie spotkałem sie by ktoś tam jeździł szybciej niż 40-50km/h
Odpowiedz
0
@ tyuiop
dnia 13.07.2019, 01:28 · Zgłoś
Gość żartował .. Po co ta spina :-):-D
Odpowiedz
0
@ dk
dnia 13.07.2019, 11:11 · Zgłoś
Takie komentarze, że progi wszędzie powinny być to piszą piesi.Bo im się wydaje jak to auto nie zap...la...
Odpowiedz
8
@ Papryka
dnia 12.07.2019, 14:12 · Zgłoś
Wszędzie to zainstalujcie. Najlepiej co 5 metrów.
Irytujące są te progi. Nie dość, że drogi dziurawe to jeszcze progi.
Odpowiedz
-9
@ Sesese
dnia 13.07.2019, 08:54 · Zgłoś
Ty jesteś irytujący! Zapieda.ają popaprańcy jak szaleni! Progi ich nieco spowalniają!!
Odpowiedz
2
@ A nie lepiej
dnia 12.07.2019, 13:57 · Zgłoś
Pisać mandaty? Taniej wyjdzie, a nawet z zyskiem.
Odpowiedz
1
@ ixi
dnia 12.07.2019, 19:00 · Zgłoś
Nie myslisz. Nie ma na tyłu policjantów, a nawet jakby byli to mają tam stać dzień i noc? Totalnie bez sensu. Policja ma wiele i nych spraw do załatwienia..

... ale wystarczy postawić kilka stacjonarnych fotoradarów w strategicznych miejscach i posypią się mandaty które wspomogą budżet miasta. Proste.
Odpowiedz
3
@ tyuiop
dnia 13.07.2019, 01:27 · Zgłoś
Dobra dobra . Mandaty .
Ale kiedy ostatnio doszło do wypadku na ulicy grunwldzkiej? .
Nie klasztornej .. Na grunwaldzkiej ...???
Odpowiedz
11
@ xxx
dnia 12.07.2019, 13:36 · Zgłoś
na Szajnochy również niektórzy myślą, że to tor wyścigowy.
Odpowiedz
2
@ Ups
dnia 13.07.2019, 22:58 · Zgłoś
A 3 Maja przy wyjeździe z Orlenu na Medzgera to by się nie przydało ze 4 progi To co się odbywa po zmroku w tym miejscu to wyglada na wyścigi formuły Pisk opon palecie opon wycie sprzęgła albo motorek specjalnie warczący to jest jakaś masakra Nie ma komu nad tym zapanować Dwudziesty pierwszy wiek A z bandą małolatów nie ma kto zrobić porządku
Odpowiedz
32
@ ss
dnia 12.07.2019, 13:28 · Zgłoś
na górce klasztornej na grunwaldzkiej zbudujcie co 100 metrów przez całą długość bo niektórzy myślą że są na torze wyścigowym
Odpowiedz
26
@ xxx
dnia 12.07.2019, 15:13 · Zgłoś
Bardziej potrzebne jest rondo na Szkolnej z Chopina.
Odpowiedz
13
@ Nie
dnia 12.07.2019, 15:46 · Zgłoś
Bardzo potrzebny i to nie jeden.
Odpowiedz
7
@ QWERTY
dnia 12.07.2019, 17:29 · Zgłoś
Zaje.. Próg. Nawet nie ogarneli podłoża i za pół roku będzie większym zagrożeniem ten próg niż kierowcy.
Odpowiedz
10
@ dd
dnia 12.07.2019, 18:10 · Zgłoś
Grota Roweckiego i Szkolna co 100 m
Odpowiedz
7
@ E tam
dnia 13.07.2019, 17:11 · Zgłoś
A na ulicy Szopena Ujejskiego Szopena Kraszewskiego kiedy zamontuja chyba czekają na śmiertelny wypadek na tych stopach
Odpowiedz
0
@ NO to JAK ? Nie czyTak.
dnia 16.07.2019, 21:58 · Zgłoś
Witam
Czasem jeżdżę ulicą Biecką
i zawsze myślę,że przy końcu ogródków działkowym
może z nienacka wyjechać jakiś roztargniony działkowicz
dlatego zwalniałem.
Teraz też tamtędy jechałem i myślę,że ktoś kto zamontował tam próg zwalniający
myślał za szybko,bo ten próg owszem mógłby być,ale trochę dalej,bliżej wyjazdu
z działek,bo teraz jest istnieje większa możliwość,że ktoś rozpędzi samochód
i o nieszczęście nie trudno.
Najlepiej byłoby gdyby każdy kierowca uruchomił swój próg myślenia nie jechał tam jak szalony.
"Pośpiech to zły doradca"
Odpowiedz
2
@ NO to JAK ? Nie czyTak.
dnia 16.07.2019, 22:41 · Zgłoś
Witam,
jeżeli chodzi o ulice"Szopena"
Ujejskiego i Kraszewskiego,
to tam kolizje będą zawsze,dopóki nie powróci ruch
z przed lat.
Tam zawsze ulicą główną była ulica Szopena,
ulice Ujejskiego i Kraszewskiego były czasowo jako obwodnice
dla samochodów ciężarowych i tak zostało=błąd,
Ulicą Szopena jeżdzi więcej samochodów i tam powinna wrócić droga z pierwszeństwem przejazdu.
Nie zmienia to faktu,że to kierowcy są odpowiedzialni
za bezpieczeństwo na drodze.
Wszyscy nie mogą mieć pierwszeństwa.
Masz samochód zwiedż Świat =ten nie tamten.
"Włącz mylenie jak jedziesz"
Odpowiedz
0
@ hahahehehahahehe
dnia 17.07.2019, 22:36 · Zgłoś
o jakich obwodnicach piszesz? Jeszcze w jaśle żadnej mnie wybudowano chyba, że mowa o krajówce
Odpowiedz
1
@ hahahehehahahehe
dnia 17.07.2019, 22:39 · Zgłoś
Bo może ktoś ubezpiecza np ogrodzenie i jemu to pasuje jak kilka razy w roku mu rozwalają
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657