Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Powódź zmorą jaślan

52

Poprzedni rok był szczególnie ekstremalny. To 4.06. 2010r. ogromna woda przelała się przez wały i zalała dobytek wielu ludzi mieszkających na osiedlach miasta Jasła. Ucierpiały również inne gminy znajdujące się w powiecie jasielskim. Tereny, które położone są w dorzeczu dwóch rzek Ropy i Wisłoki były najbardziej zagrożone. Działający od niedawna  w Urzędzie Miasta w Jaśle Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego,  ma za zadanie podjęcie działań, związanych z zabezpieczeniem miasta w sytuacji zagrożenia...

Za niespełna dwa miesiące minie rok...

Za niecałe dwa miesiące minie rok od tego zdarzenia, które na długo wpiszę się w pamięć  powodzianom. Ogromne straty, jakie przyniósł ten żywioł sprawiają, że nadchodzące lato przestaje kojarzyć się z czymś przyjemnym, ale złowrogim i strasznym. Jeszcze do niedawna szkoły i mieszkańcy kończyli ostatnie remonty.

Nie dokończone obwałowania...

Na chwilę obecną, obwałowanie Gądek nie jest dokończone. Potrzebna jest suma 2,5 mln zł, aby można było całkowicie zabezpieczyć ten teren. I tu jest pies pogrzebany. Według ostatnich informacji, jakie podał burmistrz miasta, Andrzej Czernecki na początku stycznia  były zapewnienia od Podkarpackiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych, że problem stanowi jedynie strona formalna i są na etapie przygotowań dokumentacji. - Otrzymaliśmy sprzeczne informacje.  Na spotkaniu na początku stycznia przekonywano nas, że jest to problem tylko i wyłącznie ze stroną formalną, a teraz mamy informację, że nie ma dokumentacji, ani pieniędzy. 2,5 mln zł na dokończenie obwałowań to nie jest kwota, która miałaby zrujnować podkarpacki zarząd, a jest niezwykle potrzebną. Przy następnej większej wodzie, to nowe obwałowanie od strony rzeki Ropy zostanie rozmyte. Oni o tym doskonale wiedzą i te środki muszą być zabezpieczone. Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych jest właścicielem obwałowania i na nich spoczywa obowiązek utrzymania go w należytym stanie. My wskazaliśmy wszystkie uchybienia, słabe miejsca obwałowań – powiedział Andrzej Czernecki, burmistrz miasta Jasła. Równie trudna sytuacja występuje na osiedlu Niegłowice, gdzie podmyte brzegi Wisłoki stanowią poważne zagrożenie. Usunięciem tych szkód ma się zająć Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej. – Szacowane straty i konieczne prace są na poziomie 4 mln 400 tys. zł, natomiast w tej chwili RZGW tych pieniędzy niema. Złożyliśmy wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska w Rzeszowie, o zapewnienie tych pieniędzy.  Jeżeli one zostaną zapewnione, to na pewno nie w takiej wysokości tylko w połowie, czyli około 2 mln zł – dodaje Czernecki.  Z kwestią niedokończonego obwałowania na osiedlu Gądki, zostały zapoznane komisje Sejmiku Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie. Na wyjaśnienia co dalej, trzeba będzie jednak poczekać na okres między lipcem a sierpniem, ze względu na istotę danych, które w tym przypadku są szczególnie potrzebne.

Zabezpieczenie na wypadek powodzi...

W przypadku sytuacji z przed roku i wysokiej wody,  jest przygotowana przenośna zapora przeciwpowodziowa o długości 1 km, rękawy przeciwpowodziowe o długości 500m, które służyć będą do ograniczania zasięgu rozlewisk oraz ochrony obiektów przed zalaniem. Przygotowanych jest również około 40 tys. worków oraz pontony.

Pomoc dla OSP i PSP...

Dzięki staraniom burmistrza, OSP otrzymało  70% dofinansowanie od Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie na zakup 6 sztuk agregatów prądotwórczych oraz pił motorowych. Wartość sprzętu wynosi około 28 tys. zł, z czego dofinansowanie stanowi ponad 19 tys. zł. Ponadto, strażacy zostaną doposażeni w nowe ubiory. Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle potrzebuje łódkę. Są zapewnienia ze strony burmistrza Czerneckiego na udzielenie pomocy PSP, jeżeli będzie taka potrzeba.

SMS - owe komunikaty...

Zostanie wprowadzony system komunikowania SMS - wego dla mieszkańców narażonych na zagrożenia związane z powodzią. Usługa ta będzie nieodpłatna.  -  W sytuacji zagrożenia powodziowego lub innych niebezpieczeństw, mieszkańcy będą mogli otrzyma informację drogą SMS- ową – powiedział Maciej Jagielski, kierownik Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Jasła.

18 kwietnia burmistrz będzie prowadził rozmowy z Tomaszem Siemoniakiem, ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie potrzebnych środków dla Jasła.

Ilona Czarnecka
[email protected]

Napisany dnia: 13.04.2011, 22:41 , Tagi: UM Jasło, Jasło

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ JANUSZ
dnia 15.04.2011, 17:16 · Zgłoś
Jak to jest,że 16 grudnia 2010r otrzymałem od Burmistrza Miasta Czerneckiego pismo,w którym stwierdza,że w Jaśle,po uzyskaniu opinii ekspertów nie ma zagrożenia powodzi,bo wszystko gra,a teraz okazuje się,że zmienił zdanie..?.Myślę,że pismo to będzie doskonałym orężem procesowym przeciwko nieodpowiedzialności,w przypadku zaistnienia zagrożenia, i za które zapłaci powodzianom z środków Urzędu miasta.Skoro są pieniądze na uniwersytety dla niemowląt,na fantazje o budowie hali sportowej,i fabryki smrodu na Gamracie,to widać będzie miał skąd i zapłacić za poczynione szkody.Działanie na słowa,zrzucanie odpowiedzialności na inne podmioty,i nie wiadomo po jaką cholerę tworzenie spec służb od powodzi- to skandal,wobec tragedii z zeszłego roku...Tu trzeba czynów,nie pieprzenia farmazonów o światłości Jasła,inwestycjach.Władzy się wydaje,że inwestorzy to idioci,co utopią pieniądze w błocie,i do którego dojechać ni cholery nie można jak posiąpi deszczem.Brak wyobrażni,byle jakość to dramat,który kosztuje od lat Jaślan fortuny,zdrowie I nic nowego,te same śpiewki...Ile można żyć w stresie,gdy władza olewa problem obietnicami przed i po wyborczymi,czyniąc sobie z niej żródło dochodu. Ile można znosić łamanie praw konstytucyjnych i samorządowych???Ale z drugiej strony-ludzie sami sobie gotują taki los,na jaki zasługują,wybierając nie czubem głowy ,a rowem u pleców...Kiedy się to zmieni??? Pewnie nigdy,bo Ci co mogliby zmieniać oblicze tej ziemi,nie mają szans, a pozostali dożywają starości,lub ,jak kto młody -wymiata stąd gdzie pieprz rośnie.
HORROR TRWA!!!CZAS UCIEKA! RATUSZ czeka by sms-em powiadomić ludzi [...] bo woda idzie. Gratuluję czarnego humoru ,analizy,wniosków w sprawie, w perspektywie zbliżającego się lata...tym co winni nie pisać,dzwonić,spotykać się,fotografować i zabezpieczać swoje zady,a zasuwać by łatać istniejące dziury, nawet z łopatą na wałach.Za to biorą kasę od społeczeństwa,a nie za urządzanie kabaretu!!!
Odpowiedz
0
@ Janusz do Janusza
dnia 15.04.2011, 22:11 · Zgłoś
Masz racje,i co z tego.Każdy politykier jest,, grubo - skórny''oni
sami tak o sobie mówią.Ich cechuje zasada ,,Obiecać nic nie kosztuje. Pismo o zagrożeniu powodzią jest skierowane przciwko nam wczasie powodzi ucierpimy my jako poszkodowani.Po drugie,jeżeli
liczysz na wygranie procesu to my jako społeczność musimy zapłacić
To nie są pieniadze z kieszni decydentów(Starosty,Burmistrza,Wójta)
Mało tego ich następną cecha jest umiejętność dbanie o własną kase.
I to robią za naszym przyzwoleniem.A wygląda to tak.Wy mnie a ja wam.Bidule radni decydentowi a on im.I to zaraz po wyborach!!!.
I to wszstko się na naszych oczach i za nasze piniądze.Pamiętam co
mówili obecnie rządzący w latach osiemdziesiątych .Partia powinna
utrzymywć ze składek członkowskich.A oni(PO,SLD,PSL,PiS inne)
tylko czychają jak dostać się do koryta.I żyć na nasz koszt.
Uważam,bezwzględnie należy odpolitycznić wszystkie urzędy państwowe
W przeciwnym razie wyniszczymy sie sami jako POLACY.A zainteresowni
nam ,,życzliwi'' tylko na to czekają.Skłócony naród słaby naród.
Odpowiedz
1
@ strażak OSP
dnia 14.04.2011, 20:57 · Zgłoś
mam nadzieję,że już nigdy nie dane mi będzie patrzeć na skutki powodzi
pozdro Gądki-Belfer-Szopena oraz okolice "Pod Papugami"
Odpowiedz
0
@ chwaścik
dnia 14.04.2011, 20:36 · Zgłoś
Szkoda gadać:)
Odpowiedz
0
@ zduń
dnia 14.04.2011, 20:35 · Zgłoś
Zbiornik retencyjny na działkach kaczorowy
Odpowiedz
1
@ Www.pl
dnia 15.04.2011, 20:34 · Zgłoś
popieram całe kaczorowy pod zbiornik retencyjny
Odpowiedz
1
@ www
dnia 14.04.2011, 18:29 · Zgłoś
Pieniadze byly na cale waly ... ciekawe co sie stalo:D? ale niema jak dwa razy zebrac od panstwa nooo ale coz trzeba sobie premie przyznac:):D
Odpowiedz
-2
@ K
dnia 14.04.2011, 13:52 · Zgłoś
adam , tez bral udzila jako osp
Odpowiedz
5
@ wodnik
dnia 14.04.2011, 13:18 · Zgłoś
A co z zaporą w Klimkówce,podobno znowu zbiera wodę na tegoroczne regaty. Ludziska szykujcie się !!!
Czerwiec coraz bliżej.
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 14.04.2011, 22:05 · Zgłoś
mnie ciekawia wyniki postepowania prowadzonego przez prokurature w sprawie zbiornika w klimkowce i ubieglorocznej fali powodziowej wywolanej spuszczeniem z niego nadmiernej ilosci wody. zdaje sie, ze byl w tej sprawie, przez poprzednie wladze, zlozony stosowny wniosek do prokuratury. nikt o tym nie wspomina, nagle zapadla cisza. ktos cos wie na ten temat??
Odpowiedz
0
@ bobo
dnia 14.04.2011, 12:31 · Zgłoś
Ponton. Ty chyba żyjesz na marsie.Ludzie do dnia dzisiejszego nie mogą się wyzbierać po powodzi.Wystarczy tylko pospacerować po części zalanej Jasła.Niech Cie zalewa co roku zobaczymy jaki będziesz zadowolony z nowych mebli podłóg itp, życzę wszystkiego najlepszego. A nasze władze niech dalej się kłócą o pieniądze i zganiają jedni na drugich.Przecież państwo Polskie bogate, stać je na wypłacanie odszkodowań po powodzi jak zabezpiecz przed nią. Grunt że radni dołożyli sobie do diet na to pieniądze się znalazły
Odpowiedz
1
@ andrew2111
dnia 14.04.2011, 12:15 · Zgłoś
No tak powstał nowy wydział "Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego" zatrudniono nowych urzędników i jaki mamy tego efekt kopiono kilka pił motorowych i agregatów i jak będzie powóź to dostaniemy darmowego SMS, oto cały efekt pracy urzędników, ale jak widzimy kasy na wały nie ma, nie wprowadzono zakazu osiedlania się na terenach zalewowych, mało się robi w sprawie zbiornika retencyjnego Kąty-Myscowa, być może trzeba zatrudnić jeszcze kilkunastu dodatkowych urzędników żeby zajęli się pozostałymi sprawami, tylko że jak się ich zatrudni i będzie się im płacić to kasy na inwestycje jak zwykle braknie.
Odpowiedz
7
@ ffff
dnia 14.04.2011, 11:38 · Zgłoś
SMS > JAGIELSKI NIECH SAM SOBIE WYŚLE , ALE ŚCIEMA !!!
Odpowiedz
10
@ rozpacz
dnia 17.04.2011, 20:32 · Zgłoś
Pan Burmistrz daje jeszcze jedną szanse PiS owi,na uratowanie
Jasła przd powodzią .Jestem pewny,że SMS-ami Maciej wode w rzece
zawróci.Mama bedzie dumna! Na Sesji RM wystąpi o odznaczenie
,,Zasłużonego Wodnika''dla syna.Tak trzymać napewno się uda-
odpłynąć z falami wody Wisłoki.
Odpowiedz
1
@ obserwator
dnia 14.04.2011, 10:35 · Zgłoś
CZY TO PRAWDA ŻE ZA BYŁEJ PANUJĄCEJ TAK MIASTO BYŁO ZABEZPIECZONE ŻE WYWROTKI PIASKU NIE BYŁO A ŻE I KOPARKA POWINNA BYĆ WŁADZE OD WOJEWODY SIE DOWIEDZIAŁY ???
Odpowiedz
0
@ do obserwatora
dnia 14.04.2011, 14:47 · Zgłoś
Oczywiscie, że nie prawda ! Piachu było nagromadzone kilkaset wywrotek a worków tysiace. Wojewoda przyjechał, aby na czymś złapac Kurowską, ale wszystko było w porzadku i odjechał z niczym.
Odpowiedz
7
@ sw3
dnia 14.04.2011, 10:34 · Zgłoś
Szkoda, że mało kto zauważa, że wyższe wały to większa powódź. Gdyby nie było wałów to woda by się rozlała wzdłuż całej rzeki na tzw. terasie zalewowej, na której powinny być łąki, nieużytki czy inne tereny zielone. Dzięki temu też wolniej by spływała i nie kumulowałaby się w dolnym biegu rzeki.
"Dzięki" wałom poziom wody jest dużo wyższy (woda musi się zmieścić na mniejszej szerokości więc jest wyższa), przez co też szybciej spływa z dopływów do większych rzek gdzie się niepotrzebnie kumuluje. Więc jak gdzieś wał nie wytrzyma (a gdzieś w końcu nie wytrzyma jeśli wody jest coraz więcej; jeśli by w Jaśle wytrzymał to w Sandomierzu byłaby jeszcze wyższa fala, jeśli w Sandomierzu by wytrzymał, to w Warszawie byłaby jeszcze wyższa fala itd.) to spiętrzona woda zalewa o wiele większy obszar niż normalnie. Powódź by nigdy nie zalała połowy Jasła gdyby nie było wałów.
Na dodatek po wybudowaniu wałów, ludzie się budują nawet na terenach ewidentnie zalewowych bo wydają się zabezpieczone.
Odpowiedz
11
@ Niegłowiczanin
dnia 17.04.2011, 19:40 · Zgłoś
Masz słuszną racje .I tak się dzieje w Niegłowicach. Do lat osiemdziesiątych problemu nie było.Wykonanie obwałowania na rzekach
w obrębie Jasła i zawężenie odpływu rzeki Wisłoki przez Rafinerie.
Naraża Niełowice na częste powodzie.I tak lewą strone Niegłowic
zalewa woda z rzeki ,a prwą strone wysoki poziom wód gruntowych.
Jedyną rzeczą jaka została zrobiona za ówczesną władze to próg na
rzece w miejscu ujęcia wody pitnej dla Jasła.Ma to negatywny w pływ
na pitęrzenie się kry i erozje nabrzeża i nie tylko.
Obecna władza kompletnie sobiebie z tym nie radzi.Dotyczy to
Wójta,Burmistrza i Staroste.Wymieniłem wszystkich ponieważ ten
teren jest administracyjnie im podległy.A to jest następny temat
który ma wpływ na działanie służb zajmujących się akcją powodziową.
Odpowiedz
1
@ Powodzianin
dnia 14.04.2011, 10:11 · Zgłoś
Najważniejsze, że Pan Starosta został odznaczony za zasługi na rzecz powodzian, czekajmy więc na powódz. Kto następny dostanie order ? Własną piersią z orderem zatrzymają wodę. Przecież nic nie trzeba robić, woda sama wpłynie i sama wypłynie. Pozdrawiam.
Odpowiedz
0
@ palacami jestescie
dnia 14.04.2011, 10:02 · Zgłoś
wy się słyszycie pajace ??? myslicie ze odszkodowanie obejmuje wszystkie straty na Gadkach po powodzi ?? kretyni
Odpowiedz
1
@ rycho
dnia 14.04.2011, 09:06 · Zgłoś
Ponton. To niech Cie zalewa co roku remontuj sobie dom i kupuj nowe meble. życzę wszystkiego najlepszego. A nasze władze niech dalej zwalają winę jeden na drugiego, poszkodowani i tak będą zwykli ludzie, którzy do dnia dzisiejszego się nie mogą pozbierać.
Odpowiedz
21
@ Zanipokojony
dnia 14.04.2011, 09:03 · Zgłoś
Do specjalistów -Agent,popieram,pontona.
Jaka powierzchnia powiatu jsielskiego zostanie zalana przez
wodę z rzeki Wisłoki,Ropy, Jasiołki,jeżeli usuniemy obwałowania na tych rzekach.Które z głownych dróg dojazdowych
(tylko do Jasła) zostaną zatopione.Prosze wymienić miejsca na
terenie powiatu nie zagrożone klęskami żywiołowymi.
Odpowiedz
-8
@ REFLEKSJA
dnia 14.04.2011, 08:48 · Zgłoś
W TYM NIESZCZĘŚCIU JAKIM BYŁA POWÓDŹ, TO MIASTO MIAŁO SZCZĘŚCIE, ŻE RZĄDZIŁA KUROWSKA. ONA POTRAFIŁA SPROWADZIĆ WIELKĄ POMOC DLA JASŁA W POSTACI TAK SPRZĘTU JAK I WSZELKICH PRODUKTÓW POTRZEBNYCH POWODZIANOM.
LATEM KTOS MNIE PYTAL, DLACZEGO W JASLE NIE ŚMIERDZI TAK JAK NA INNYCH TERENACH POWODZIOWYCH, GDZIE BYWAŁ. OTÓŻ DLATEGO, ŻE BURMISTRZ SPROWADZIŁA TAKI SPECJALNY ŚRODEK,(EKOLOGICZNY,PRAWIE NIEZNANY W POLSCE), KYÓRYM BYŁY SKROPIONE TERENY POPOWODZIOWE. ONA SIĘ NIE CHWALIŁA, NIE NARZEKALA, TYLKO Z CAŁYM ODDANIEM OD ŚWITU DO GŁĘBOKIEJ NOCY ORGANIZOWŁA DZIAŁANIA POMOCOWE, ABY ULZYĆ POSZKODOWANYM. DZIĘKI NIEJ MIASTO TAK SZYBKO PODNIOSŁO SIĘ PO TYM KATAKLIŹMIE.
Odpowiedz
0
@ Laura Diaz
dnia 14.04.2011, 10:51 · Zgłoś
Wyłącz Capsa, bo się tego czytać nie da.

Nie chwaliła się, wcale. Lans taki odstawiała gdzie się da, aż się niedobrze robiło...
Odpowiedz
0
@ Ewa
dnia 14.04.2011, 13:31 · Zgłoś
I Jarka sprowadziła do Jasła.
Odpowiedz
0
@ do laury diaz
dnia 14.04.2011, 14:56 · Zgłoś
Moim zdaniem zachowala się bardzo dobrze, bo nie uciekała przed mediami, ale na cała Polskę, a nawet świat pokazała tragiczną sytuację Jasła i dzięki temu ogromna pomoc napłynęła do Jasła.
Odpowiedz
-2
@ oj Lauro
dnia 14.04.2011, 15:07 · Zgłoś
Ty kiedyś wypowiadałas sie do mediów? Chyba nie, bo nie wiesz jaki to stress. Podziwiam Kurowską, że miała odwagę stanąć i mówić z marszu o naszym dramacie powodziowym. Wszystkie stacje telewizyjne bardzo chwaliły te kontakty z nią, a ty się jej ciągle czepiasz.
Odpowiedz
1
@ Laura Diaz
dnia 14.04.2011, 17:52 · Zgłoś
Ja też ją podziwiam, całym sercem, m. in. za pielgrzymkę za moje pieniądze i ratowanie Bałtyku.
Odpowiedz
-2
@ Adrianek
dnia 14.04.2011, 08:33 · Zgłoś
nie mam rudej nie bedzie powodzi !
Odpowiedz
-3
@ do adrianka
dnia 14.04.2011, 12:50 · Zgłoś
Ale przyznaj, że rude jest piękne ! Mimo, że to nie naturalny rudy, ale farbowany. I tak naprawdę to nie rudy , ale chyba rubin !
Odpowiedz
0
@ x
dnia 14.04.2011, 08:18 · Zgłoś
Na Belfrze jet miejscowy plan, który umozliwia budowe jednorodzinną. dlatego ludzie się buduja1
Odpowiedz
0
@ passat
dnia 14.04.2011, 12:17 · Zgłoś
ktoś go chyba zatwierdził?
Odpowiedz
1
@ ester
dnia 14.04.2011, 08:07 · Zgłoś
No i widac pelną bezradność burmistrza. A gdzie ta obiecywana w kamanii wyborczej pomoc ze strony różnych ministrów z PO i PSL, którzy tak zapewniali, że będą Pana wspierać? Wiedziałem, że to ściema i teraz się potwierdza !!! Przekonywaliście ludzi , że Kurowska jest z innej opcji i nic
nie załatwi, to teraz się okazało !
To co Kurowska zrobiła przez 4 lata Czernecki nie zrobi ani za 20 lat !
Odpowiedz
2
@ GONZALEZZ
dnia 14.04.2011, 08:02 · Zgłoś
ANDRZEJEK PREZENTUJE PIĘKNY ZŁOTY ZEGAREK :))
Odpowiedz
6
@ olo
dnia 14.04.2011, 11:52 · Zgłoś
Zarobił na niego "wyciągając z długów" LIWOCZ :)).
On to POtrafi !!!
Odpowiedz
4
@ jack
dnia 14.04.2011, 07:28 · Zgłoś
Za niecałe dwa miesiące będzie powtórka. Minął rok i oprócz zmiany człowieka na stołku burmistrza nikt nic nie zmienił aby zmniejszyć ryzyko powodzi w przyszłości. Zmieniają się ludzie przy władzy a robota stoi.
Odpowiedz
16
@ Agent Delegat
dnia 14.04.2011, 00:08 · Zgłoś
Ciekawe która z tzw. jasielskich osób publicznych jako pierwsza odważy się zauważyć, że spory odsetek jasielskich powodzian to ludzie, którzy topią się na własne życzenie. Oprócz tych, których z ojcowizny wygonić się nie da i tych, których na przeprowadzkę nie stać tereny najbardziej zagrożone zasiedlają też nowi, co widać chociażby po liczbie nowo powstałych domów na Gądkach czy tzw. Belfrze. To chyba trochę nie fair, że całe miasto musi zrzucać się na likwidowanie skutków głupoty ludzi, którzy świadomie i dobrowolnie budują dom w miejscu zagrożonym. Tym bardziej, że to zagrożenie widoczne jest na pierwszy rzut niefachowego oka.
Odpowiedz
13
@ Poieram Agent Delegat
dnia 14.04.2011, 05:28 · Zgłoś
100% racji. Taniej dla Państwa (miasta) będzie przesiedlić ludzi z terenów zalewowych, niż wypłacać ogromne odszkodowania, bo zabezpieczyć całkowicie ich domów przed następnymi powodziami się nie da.
Odpowiedz
-38
@ ponton
dnia 14.04.2011, 07:05 · Zgłoś
no ale to jest dobry biznes. postawie chałupe, zaleje mnie i mam kase na nowa podłoge, nowe meble itp. za rok znów mnie zaleje i znów mam nowe
Odpowiedz
12
@ do ponton
dnia 14.04.2011, 08:09 · Zgłoś
Jeżeli to taki dobry biznes, to sprubój zrobić go sam. Powodzenia.
Odpowiedz
7
@ ..
dnia 14.04.2011, 08:16 · Zgłoś
a ja bym prosil raczej o pociagniecie do odpowiedzialnosci 'wspanialch wyksztalconych i przyjaznych dla petenta' urzedasow mktorzy wydaja pozwolenia na budowe w tych miejscach! dal pozwolenie niech da na remont! podobno za wydanie niesprawiedniwej decyzji na niekorzysc obywatela maja placic odszkodowania w wysokosci rocznego wynagrodzenia. dla mnie pozwolenie na budowe w takim miejscu to wlasnie taka zla i nieuzasadniona decyzja na niekorzysc osoby ktora ten dom buduje.
Odpowiedz
1
@ passat
dnia 14.04.2011, 09:03 · Zgłoś
a za dwa lata ta chałupa ci się zawali i co pod most?
Odpowiedz
2
@ Ww
dnia 14.04.2011, 09:14 · Zgłoś
Oj capie, capie, nie wiesz o czym pieprzysz...
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 14.04.2011, 09:25 · Zgłoś
zawyzyc ceny dzialek na terenach zalewowych i po klopocie :) teraz za za grosze,ja zdrozeja 5-krotnie to nikt nie bedzie juz na tyle glupi zeby dokladac do interesu:)
Odpowiedz
1
@ Popieram...
dnia 14.04.2011, 09:27 · Zgłoś
Dobra dobra, najpierw niech wyplaca te odszkodowania, bo jak narazie gadaja, a tu rok minal i jeszcze nikt nieczego nie dostal, nawet juz nie obiecuja. O tym co jest tansze bedziemy wiedziec kiedy samorzady wywiaza sie ze swoich obowiazkow wobec powodzian.
Odpowiedz
3
@ niedowiarek
dnia 14.04.2011, 09:28 · Zgłoś
to chyba żart?naprawdę chciałbyś co rok nowe,nowe...jaki to biznes?chyba że w dobrej cenie kupisz ode mnie zalane...
Odpowiedz
1
@ Powodzianin
dnia 14.04.2011, 10:48 · Zgłoś
Czy, aby nie miasto 40 lat temu sprzedało działki na osiedlu 20-lecia i wydało pozwolenia na budowę. Czy te osiedla to samowola budowlana. Zanim zaczniesz się wypowiadać, to się zastanów. Budowa domu na górce też nie rowiązuje sprawy, bo jak słychać wiele domów uległo całkowitemu zawaleniu w wyniku osuwiski co ty na to?
Odpowiedz
3
@ jaślanka
dnia 14.04.2011, 11:28 · Zgłoś
Mieszkańcy Gądek topią się na własne życzenie? Widać, że nie miałeś do czynienia z wodą. Mieszkańcy Hankówki też prawie co roku mają wode w pobliżu domów na własne życzenie? Zastanów się, bo ci ludzie naprawdę mają dużo stresów związanych z powodzią.
Odpowiedz
5
@ powodzianka
dnia 14.04.2011, 13:56 · Zgłoś
nie chciałbyś przeżyć to ćo myśmy przeżyli cały dorobel zycia poszedł z wodą a został szmelc smród i pracy ponad siłe do samej zimy a otrzymane pomoce finansowe nie były na zakup mebli i sprzetu AGD które potraciliśmy ,z remontów trzeba było rozliczyć się fakturami na które i tak brakło kasy ,a smród w mieszkaniu przekroczone limity zużycia wody prądu i centralnego ogrzewania pozostały do dzisiaj nieuregulowane i nasza psychika naruszona ,której się już chyba nie da uleczyć
Odpowiedz
2
@ widz
dnia 14.04.2011, 18:25 · Zgłoś
Skoro dostaja pozwolenia na budowe ,to sie buduja.A urzedasy jak nie wiedza , ze teren zalewowy to wydaja zezwolenia.Ich powinno sie obciazac kosztami.
Odpowiedz
-3
@ fifi
dnia 14.04.2011, 19:26 · Zgłoś
potwierdzam...
Odpowiedz
1
@ powodzianka
dnia 15.04.2011, 19:31 · Zgłoś
dla cb to dobry biznes
a wez sobie susz to potem,pleśń wychodzi,śmierdzi
myslisz ze jest przyjemnie mieszkac w takim domu
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657