Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Pozycjonowanie stron - jak wygląda proces pozycjonowania?

0

Marketing internetowy jest dziś głównym działaniem promocyjnym wielu firm. Właściwie każdy przedsiębiorca powinien pozycjonować swoją stronę internetową, ponieważ to jedyny sposób, aby potencjalni klienci mogli dotrzeć właśnie na nią, a nie na stronę konkurencji. Działania mające na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania można wykonywać samodzielnie lub skorzystać z pomocy specjalistów. Niezależnie od podjętej decyzji, warto znać podstawy oraz najważniejsze etapy pozycjonowania stron www.

Początek pozycjonowania strony internetowej - audyt SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to długi i skomplikowany proces. Rezultaty odpowiedniej optymalizacji strony i działań prowadzących do poprawienia pozycji strony w internecie są jednak wymowne, dlatego każdy przedsiębiorca powinien znać podstawy pozycjonowania. Nawet jeżeli zdecyduje się na współpracę z agencją lub freelancerem. Każdy proces musi mieć swój początek. W przypadku pozycjonowania musimy cenić „na czym stoimy”, czyli określić, jak nasza strona jest postrzegana przez wyszukiwarkę Google. W tym celu przeprowadza się audyt SEO. To gruntowana analiza strony pod różnymi kątami. Na jej podstawie możemy szybko oszacować, ile i jakie zmiany musimy wprowadzić, aby strona stała się bardziej „SEO-friendly”. W przygotowywaniu audytu SEO mogą przydać się takie narzędzia jak np. Seooptimer, Google Speed Insight, Google Mobile Friendly, Screaming Frog i Ahrefs. Produktem końcowym audytu powinien być dokładny raport obejmujący informacje o wszystkich najważniejszych cechach strony. Czasem, decydując się na współpracę z profesjonalistami, można liczyć na darmowy audyt SEO, który może dać rzetelniejsze informacje niż ten wykonany samodzielnie.

Słowa kluczowe - dobór słów kluczowych do pozycjonowania

Jednym z najważniejszych czynników pozycjonowania jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Keywords lub inaczej frazy wyszukiwania to po prostu ciągi wyrazów, które wpisujemy w wyszukiwarce, aby otrzymać adekwatne linki i znaleźć interesujące nas informacje. Kiedy chcemy znaleźć stronę warsztatu samochodowego, wpisujemy w wyszukiwarce frazę jak np. „warsztat samochodowy Bydgoszcz” i oczekujemy, że Google pokaże nam strony mechaników, którzy mogą rozwiązać problem z naszym pojazdem. Słowa kluczowe na stronie dobieramy przede wszystkim zdroworozsądkowo. Musimy określić, jakich fraz mogą używać nasi potencjalni klienci przy wyszukiwaniu. Wybór słów kluczowych nie jest jednak taki prosty. Warto sprawdzić, jakich słów na swoich stronach używają konkurenci. Zaczynając pozycjonowanie, powinniśmy się skupić na kilku frazach. Konkurencja w internecie jest dziś bardzo duża, dlatego często najskuteczniejszym rozwiązaniem jest wybór słów kluczowych charakterystycznych dla konkretnej lokalizacji (local SEO) lub tzw. słów kluczowych długiego ogona. Trzeba również sprawdzić, czy wybrane keywords są wyszukiwane, ponieważ pozycjonowanie na mało popularne frazy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.

Content marketing, czyli wypełnienie strony treścią

Załóżmy, że wybraliśmy już słowa kluczowe, które teoretycznie powinny zwiększyć ruch na stronie. Musimy teraz wykorzystać je w tworzeniu treści na stronie. Marketing treści, zgodnie z powiedzeniem Content is King, stanowi podstawę pozycjonowania. Na każdej stronie powinniśmy zacząć regularnie (lub „hurtowo”) publikować artykuły blogowe i wykorzystywać w nich wybrane wcześniej słowa kluczowe. Artykuły powinny dostarczać wartość czytelnikom i rozwiązywać ich problemy, a nie skupiać się na promocji naszych produktów i usług. Oczywiście, powinniśmy je wykorzystać do przedstawienia swojej firmy, jednak głównym celem postów na blogu jest przedstawienie tematyki strony algorytmom Google oraz pomaganie czytelnikom. Słowa kluczowe muszą zaleźć się również w tytułach, nagłówkach oraz opisach kategorii, produktów i usług. Trzeba przy tym pamiętać, że piszemy dla internautów, a nie dla robotów. Oznacza to, że słowa kluczowe przy pozycjonowaniu stron powinny stanowić tylko dodatek do treści, a nie jego główną część.

Link building - podstawa pozycjonowania stron internetowych 

Pod popularnym w pozycjonowaniu pojęciem link building rozumie się działania prowadzące do zwiększenia liczby linków przychodzących do strony. Ma to na celu umieszczanie linków prowadzących do strony docelowej oraz do poprawienia autorytetu strony, czyli jednego z najważniejszych czynników pozycjonowania. Prawidłowo wykonany link building jest bardzo ważnym elementem, dzięki któremu można zwrócić uwagę na jakąś stronę. Wyróżnia się wiele metod zdobywania linków zwrotnych, spośród których część jest uważana za niedozwolone i często karana przez Google. Największy zakres możliwości w tworzeniu profilu linków mają SEO freelancer i agencja SEO. Jeżeli decydujemy się na samodzielne pozycjonowanie stron www, powinniśmy się skupić na publikowaniu artykułów najwyższej jakości i ewentualnie kontaktowaniu się z innymi blogerami i administratorami stron w celu umieszczenia linków do naszej strony na ich witrynach.

Optymalizacja meta danych - niedoceniany czynnik pozycjonowania stron www

Pozycjonowanie obejmuje również optymalizację meta danych. Dzielimy je Meta Title i Meta Description. Meta Title to tytuł strony. Powinniśmy w nim umieszczać słowa kluczowe i mieścić się w zakresie do 70 znaków. Jego zadaniem jest przede wszystkim zachęcenie do odwiedzenia strony, ponieważ pojawia się przy wynikach w Google. Meta description jest natomiast opisem znajdującym się pod tytułem. W tym opisie również powinniśmy zawszeć słowo lub słowa kluczowe oraz w skrócie przedstawić treść podstrony.  Pomocne jest używanie synonimów słowa kluczowego i zachęcającego Call-To-Action.

Linkowanie wewnętrzne i struktura strony

Linkowanie wewnętrzne, w odróżnieniu od linkowania zewnętrznego, skupia się na tworzeniu struktur strony i łączenie treści znajdujących się w obrębie jednej witryny. Odpowiednie umieszczenie linków kierujących do podstron, to skuteczny sposób na to, aby Google łatwiej mogło dotrzeć do wszelkich treści we witrynie oraz umożliwienie internautom łatwe znajdowanie informacji w obrębie jednej strony. Zazwyczaj przyjmuje się następujący schemat linkowania: ze strony głównej do kategorii bądź danej usługi, z kategorii do podkategorii, ze stron produktowych do kategorii oraz z artykułów do ofert o podobnej tematyce lub poszczególnych kategorii. Warto również stworzyć miejsce na stronie głównej, w którym możemy przedstawiać np. 3 ostatnie artykuły blogowe.

Responsywność - pozycjonowanie stron, a urządzenia mobilne 

Obecnie większość wyszukiwań w Google pochodzi z poziomu urządzeń mobilnych. Taka sytuacja utrzymuje się od kilku lat, dlatego algorytmy Google zaczęły preferować strony, które są responsywne. Oznacza to, że witryna, która dobrze działa na smartfonach i tabletach ma większe szanse na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Responsywność z pewnością wpływa także na to, jak internauci odbierają firmę – jeżeli strona nie chce się otworzyć na telefonie, zazwyczaj z niej wychodzimy lub w najlepszym przypadku, mamy wrażenie, że firma jest nieprofesjonalna, co automatycznie niszczy zaufanie. Responsywność jest w pewien sposób związana z szybkością strony. To kolejny niesamowicie ważny czynnik. UserExperiance odgrywa ogromną rolę w budowaniu autorytetu strony i relacji z potencjalnymi klientami, z których każdych oczekuje automatycznego znalezienia potrzebnych informacji.

Materiał zewnętrzny

Napisany dnia: 31.03.2020, 07:56

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657