Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Pozycjonowanie stron lokalne - Poznań. Jak to dobrze zrobić?

1

Prowadzisz lokalny biznes i zależy Ci na tym, aby uzyskać ruch z wyszukiwarki? Jednocześnie wolisz uniknąć kosztów związanych z reklamami Google Ads? Jeżeli tak, doskonałym wyjściem będzie pozycjonowanie w Google – tym bardziej, ze dzięki temu dotrzesz także do osób korzystających z wtyczek blokujących wyświetlanie linków sponsorowanych.

Dlaczego pozycjonowanie stron sprawdza się lokalnie?

Jeżeli interesujesz się tematem, zapewne doskonale wiesz, ze działania SEO wiążą się z określonymi kosztami. Jak się jednak okazuje, w przypadku biznesów lokalnych są one niższe, a ponadto w znacznie szybszym tempie można mówić o zwrocie z inwestycji. I nie ma tu znaczenia z jakiego miasta pochodzi firma, która chce postawić na pozycjonowanie, Poznań, Bydgoszcz, czy Katowice, wszystkie one bez względu na wielkość mają pewną wspólną cechę. W przeciwieństwie do biznesów nastawionych na cały kraj, mogą konkurować tylko z lokalnymi firmami. Oczywiście pod warunkiem, że za promocję w Google weźmie się z głową.

Pozycjonowanie lokalne wymaga odpowiedniego doboru fraz

Już na samym wstępie należy zaznaczyć, iż w przypadku pozycjonowania lokalnego nie ma sensu walczyć o widoczność na frazach bardzo ogólnych. Skoro biznes nastawiony jest na pozyskanie klientów lokalnych, najlepiej poszukiwać takich fraz, w których została zawarta nazwa miasta, w którym jest prowadzona działalność (np. wspomniany już Poznań czy Bydgoszcz), ewentualnie miast sąsiednich.

Oczywiście, frazy ogólne nie zawsze będą do całkowitego pominięcia. Często bowiem Google dopasowuje wyniki wyszukiwania do lokalizacji, jaką wykrył w przypadku danego internauty, jednak w tym zakresie najlepiej starannie sprawdzić każdą z tego typu fraz – a i tak liczyć się z tym, że niekoniecznie uda się przebić na pierwsza stronę wyników, skoro gracze ogólnokrajowi dysponują zazwyczaj znacznie większymi budżetami na działania z zakresu pozyskiwania linków.

Pozycjonowanie lokalne to także wizytówki Google

O tym elemencie nie wolno zapominać. Zawsze w przypadku pozycjonowania lokalnego warto założyć i starannie skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma. Dlaczego? Ponieważ dzięki niej można zaistnieć w wynikach Google Maps. To ważne, ponieważ często wyniki wyszukiwania – i to nie tylko te z dopiskiem danego miasta – są uzupełniane o element wtrącony w postaci Map Google. Często jest to bardzo dobry sposób, aby szybko dostać się na pierwsza stronę wyników wyszukiwania.

Co więcej, kiedy już strona pojawi się również w wynikach wyszukiwania, jeżeli równocześnie pojawia się także w wynikach „mapek”, szansa na uzyskanie przejścia na stronę rośnie. Wynika to z prostego faktu, iż nawet w przypadku przescrollowania poniżej pierwszego znalezionego wyniku, niżej pojawia się on ponownie.

Oczywiście wart mieć na względzie to, że w przypadku dużych miast, chociażby Poznania czy Warszawy, konkurencja wśród wyników Google Maps będzie większa. Czemu jednak nie spróbować, skoro można na tym sporo zyskać? Z drugiej strony w przypadku miast średnich i małych szanse na szybki efekt rosną bardzo mocno.

Pozycjonowanie powinno zacząć się od audytu strony

toi element, o którym nie wolno zapominać nawet w przypadku pozycjonowania lokalnego. Choć w jego przypadku zazwyczaj efekty przychodzą znacznie szybciej niż w przypadku walki o widoczność na frazach ogólnych, nadal nie przychodzą one bez wcześniejszego nakładu pracy.

Wszystkie działania w tym zakresie powinny rozpocząć się od starannego przyjrzenia się stronie, która będzie pozycjonowana i ocenieniu jej aktualnego stanu oraz stopnia, w jakim jest dostosowana do celów, jakie zostały postawione. Po wykonaniu pełnego audytu SEO, należy zadbać o to, aby jak najwięcej jego elementów zostało z możliwie dużą starannością wprowadzone w życie. Dzięki temu późniejsze działania z zakresu link buildingu będą nie tylko efektywniejsze, ale też będą się wiązać ze znacznie bardziej stabilnymi efektami.

Przy okazji warto tez zaznaczyć, iż taki audyt warto co jakiś czas powtarzać, aby upewnić się, że nie doszło do przypadkowych zmian osłabiających stopień dostosowania strony do ciągle zmieniających się algorytmów Google.

Materiał zewnętrzny

Napisany dnia: 28.02.2020, 10:37

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ łodyniec
dnia 28.02.2020, 11:01 · Zgłoś
Co ma Poznań i Bydgoszcz do Jasła?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657