Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Prokuratura ustala, czy mogło dojść do katastrofy budowlanej

114

W miniony czwartek w godzinach wieczornych mieszkańcy bloku przy ul. Metzgera 10 w Jaśle zostali ewakuowani z budynku, ze względu na wyburzenie filarów nośnych podtrzymujący strop, nad którym znajdują się mieszkania. W obawie przed zawaleniem się bloku zmuszeni byli go opuścić. Śledczy sprawdzają, czy w tym dniu mogło dojść do katastrofy budowlanej.

Prokuratura Rejonowa w Jaśle wszczęła w tej sprawie śledztwo. Jak poinformowała nas prokurator rejonowy Grażyna Krzyżanowska, na ten moment nikt nie usłyszał jeszcze zarzutów, niemniej przesłuchano już kilku świadków, w tym przedstawiciela PKP oraz pracowników, którzy wykonywali prace remontowe w lokalu znajdującym się na parterze bloku.

- Wszystko wskazuje na to, że w dniu, kiedy miało miejsce to zdarzenie ( czwartek 14 października – przyp. red.) formalnie właścicielem było jeszcze PKP. Wiadomo, że lokal był wystawiony na sprzedaż a przetarg odbył się 2 września br. Wygrała go określona osoba, która wpłaciła całość pieniędzy za ten lokal, natomiast formalnie nie doszło do spisania aktu notarialnego – wyjaśnia prokurator G. Krzyżanowska. I dodaje – Z dużym prawdopodobieństwem mogło także dojść do naruszenia art. 90. - Prawa budowlanego, czyli prowadzenia prac budowlanych bez stosownego pozwolenia. Na takie prace remontowe dotyczące usunięcia słupów nośnych, podtrzymujących strop powinno być wydane stosowne pozwolenie. Wszystko na to wskazuje, że inwestor takiego pozwolenia nie miał. Należy również podkreślić, że formalnie właścicielem lokalu nie był, bo do przeniesienia własności nieruchomości nie doszło.

Na ten moment śledczy prowadzą śledztwo pod kątem sprowadzenia bezpośredniego niebezpieczeństwa – katastrofy budowlanej, za którą grozi od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności. Jak wyjaśnia prokurator Krzyżanowska, to wstępna kwalifikacja, która może ulec zmianie.

Obecnie celem prokuratury jest ustalenie, czy w czwartek istniało realne zagrożenie zawaleniem się budynku po usunięciu słupa nośnego (docelowo planowano zburzenie dwóch filarów). - Prawdopodobnie będziemy powoływać biegłego. Niewątpliwie skorzystamy z materiału, który posiada nadzór budowlany – podkreśla prokurator.

Trwa ekspertyza zlecona przez Miasto Jasło, wykonywana przez firmę zewnętrzną, na podstawie której inspektor nadzoru budowlanego podejmie decyzję, czy mieszkańcy będą mogli wrócić do swoich mieszkań.

Więcej na ten temat:

<W bloku przy ul. Metzgera w Jaśle podczas prac remontowych doszło do uszkodzenia konstrukcji budynku. Trwa ewakuacja mieszkańców>

<Budynek przy ul. Metzgera 10 w Jaśle. Trwa ekspertyza budowlana>

id

Napisany dnia: 19.10.2021, 13:00

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
1
@ nmb
dnia 21.10.2021, 09:19 · Zgłoś
" ..cyt..Wobec mężczyzny zastosowano poręcznie majątkowe w kwocie 10 tys. zł, które zostało już wpłacone. Ma też zakaz opuszczania kraju – przekazała nam prokurator Grażyna Krzyżanowska, szefowa Prokuratury Rejonowej w Jaśle. Ponadto prokurator wydał postanowienie o zabezpieczeniu majątkowym, które ma na celu zabezpieczenie roszczeń o naprawienie szkody. – Zabezpieczenia majątkowego dokonano poprzez ustanowienie zakazu zbywania i obciążania nieruchomości przy ulicy Metzgera 10 w Jaśle – poinformowała prok. G.Krzyżanowska. Właściciel lokalu nie posiada innych nieruchomości. ..."
10 tys zł ha ha ha i nie ma majątku?...no to już współczuję mieszkańcom.
Odpowiedz
3
@ Art
dnia 21.10.2021, 06:44 · Zgłoś
Postawić zarzuty będziemy obserwować tą sprawę jak nie da się to do telewizji
Odpowiedz
-1
@ Z ucha strzelają
dnia 20.10.2021, 18:19 · Zgłoś
Proszę państwa, wiele rzeczy tu jest prawdą ale z ostatniej chwili... od wczoraj pseudo właściciel jest za granicą i może wróci oczywiście jak zechce ale już będzie bezdomnym i bez majątku, bo można być ,,bezdomnym majętnym,,.
Odpowiedz
1
@ Król
dnia 20.10.2021, 23:10 · Zgłoś
Skoro dziś był wzywany do prokuratury to jakim cudem od wczoraj jest za granicą?? Bzdury wypisujesz
Odpowiedz
1
@ Kierowca 810
dnia 20.10.2021, 17:32 · Zgłoś
Wszystkie słupy są nośne. Nie stawia się słupów dla ozdoby.
Roboty wyburzeniowe wykonuje się w odwrotnej kolejności jak budowanie.
Nikt nie wyda pozwolenia na wyburzenie konstrukcji bez odpowiedniego
zabezpieczenia przeniesienia obciążeń budynku. Na tą katastrofę
budowlaną złożyło się szereg zaniedbań i brak podstawowej wiedzy
z różnych zakresów przy wykonywaniu robót budowlanych.
Za naukę trzeba płacić.
Odpowiedz
4
@ ilona bez balona
dnia 20.10.2021, 14:36 · Zgłoś
W środę (20 października) właściciel lokalu przy Metzgera 10, w którym wykonywane były prace remontowe został wezwany do Prokuratury Rejonowej w Jaśle. Śledczy postawili mu zarzut sprowadzenie niebezpieczeństwa katastrofy budowlanej. Mężczyzna nie przyznał się do zarzutu i odmówił składania wyjaśnień. Grozi mu kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
Odpowiedz
-1
@ Anett83
dnia 20.10.2021, 14:55 · Zgłoś
Skąd ma Pani takie info ?
Odpowiedz
4
@ QQ
dnia 20.10.2021, 15:36 · Zgłoś
z innego portalu
Odpowiedz
1
@ Stary
dnia 20.10.2021, 12:47 · Zgłoś
Pozdrowienia od firm gdzie zakupił towar na przelewy.
Odpowiedz
2
@ Castro
dnia 20.10.2021, 11:22 · Zgłoś
Józ ty byku,ty.
Odpowiedz
-1
@ Wolakowwww
dnia 20.10.2021, 10:47 · Zgłoś
Błażkowa *
Odpowiedz
0
@ Wolakowwww
dnia 20.10.2021, 10:47 · Zgłoś
Blaszkowa w gumiakach chodzi nadal jak ktoś wyżej napisał
a ksiądz by se już dał siana z tymi przekrętami bo wstyd
Odpowiedz
4
@ izajasz
dnia 20.10.2021, 05:21 · Zgłoś
Będzie jak zawsze bo najważniejsze jest to co się dzieje za kulisami???
Odpowiedz
1
@ Kuzyn??
dnia 19.10.2021, 22:59 · Zgłoś
Ksiądz G. S załatwi wszystko i nikt zarzutów nie będzie miał postawionych
bandycki kraj na czele właśnie z tym oto "przewodnikiem duchowym"
Odpowiedz
-1
@ ciekawy
dnia 20.10.2021, 00:25 · Zgłoś
Ile kosztuje 1 stanula w przeliczeniu na złotówki lub dolary?
Odpowiedz
5
@ Yozef
dnia 20.10.2021, 08:14 · Zgłoś
Odwal sie wreszcie od ksiedza kustosza .to porzadny ksiadz i kaplan .
Odpowiedz
8
@ Yozef
dnia 20.10.2021, 08:15 · Zgłoś
Blazkowa by do dzis chodzila w gumiakach gdyby nie ksiadz
Odpowiedz
1
@ Klecha
dnia 20.10.2021, 08:51 · Zgłoś
A to nie chodzi w gumisiach, bo chyba jednak chodzi nadal.
Odpowiedz
2
@ Wolf tdi
dnia 19.10.2021, 22:33 · Zgłoś
Widzę że Pan sprzedaje dom i restauracje na szybko tzn na kogoś z rodziny żeby pozbyć się majątku i Niemiec z czego ludziom zapłacić zadośćuczynienia. Podreperują trochę żeby dziadki dożyły ostatnich dni na swoim a za 2vlata samo się rozsypie bo nikt nie da gwarancji na taką naprawę i powiedzą... Trudno stało się. A to nie był ani huragan ani TIR który wjechał w blok tylko ludzka głupota za którą nikt nie poniesie żadnej odpowiedzialności a ludzie stracą majatki
Odpowiedz
4
@ Rozsądny
dnia 19.10.2021, 21:22 · Zgłoś
Nie chodzi o to by sprawca poszedł siedzieć do pudła ale odszkodowanie adekwatne
Odpowiedz
3
@ Chore Państwo!!!
dnia 19.10.2021, 21:15 · Zgłoś
Prokuratura nie chce wyjaśninać doniesienia o mozliwosci popełnienia przestepstwa przez instytucje na niekorzyśc szarego obywatela to jak to wyjasni...???
Odpowiedz
1
@ majster
dnia 19.10.2021, 19:36 · Zgłoś
Przepis karny art. 90 ustawy prawo budowlane nie obowiązuje już od 19 września 2020 r.
więc inwestor z tego przepisu nie może ponieść odpowiedzialności. Z obecnego art. 93 pkt 13 grozi mu za to kara grzywny.
Odpowiedz
-1
@ Jesien
dnia 19.10.2021, 18:46 · Zgłoś
Ten co wycinał podobno za jedzenie robił.Wzioł pieniądze za robotę ?
Odpowiedz
18
@ nieważne
dnia 19.10.2021, 17:31 · Zgłoś
cytat: "formalnie właścicielem lokalu nie był, bo do przeniesienia własności nieruchomości nie doszło". Ale już kupił i prowadził remont. To jest sztuczna nadinterpretacja by ten który wywalił słupy i zagroził katastrofą budowlaną nie poniósł konsekwencji. Prawo ma być prawem a nie kombinacją pod czyjeś potrzeby.
Odpowiedz
20
@ Pan Tuk Tuk
dnia 19.10.2021, 19:01 · Zgłoś
Ta sprawa przerośnie jasielską prokuraturę
Odpowiedz
0
@ Król
dnia 19.10.2021, 21:04 · Zgłoś
Ale kasę wpłacił wiec przekazanie aktu notarialnego to była formalność.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 19.10.2021, 21:32 · Zgłoś
Skoro zapłacił, miał klucze i dostęp do lokalu za zgodą właściciela to władał nim jak właściciel.
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 20.10.2021, 14:22 · Zgłoś
@21:04, 21:32
Władał jak właściciel, ale czy to oznacza, że nie obowiązywały go przepisy prawa budowlanego? Miał obowiązek uzyskania pozwolenia budowlanego, którego by nie otrzymał bez okazania dowodu dysponowania nieruchomością, tj. odpisu z księgi wieczystej lub aktu notarialnego, który to akt w tym przypadku nie jest tylko formalnością. Bez umowy notarialnej to można sprzedać stary rower.
Odpowiedz
0
@ do Abnegat
dnia 20.10.2021, 15:52 · Zgłoś
A kto tu napisał że władającego nie obowiązywały przepisy prawa budowlanego? naucz się czytać ze zrozumieniem bo widać masz z tym kłopoty. Problem nie w tym czy obowiązywały, tylko kogo, bo idąc twoim tokiem myślenia winowajcą jest nie sprawca tylko PKP.
Odpowiedz
0
@ Abnegat
dnia 20.10.2021, 18:08 · Zgłoś
@15:52
Czytanie ze zrozumieniem pozwoliło mi jednoznacznie odczytać tę nonszalancką sugestię, że jeżeli był właścicielem, to mógł robić co chce, czyli również mieć prawo budowlane w "głębokim poważaniu". Nie chodzi przy tym o to, czy te przepisy go obowiązywały, bo to nie ulega dyskusji, tylko czy on tych przepisów przestrzegał?
A tak właściwie, to kim jest SPRAWCA? Właścicielem, zleceniobiorcą, zarządcą czy jeszcze kimś innym?
Odpowiedz
-2
@ do Abnegat
dnia 20.10.2021, 18:11 · Zgłoś
Spytaj się pierwszego lepszego prawnika.
Odpowiedz
-3
@ Abnegat
dnia 20.10.2021, 18:25 · Zgłoś
Tu nie chodzi o interpretację prawną, tylko o fakty.
Odpowiedz
2
@ neo
dnia 20.10.2021, 18:55 · Zgłoś
Dla mnie formalnie to jest właściciel po dopełnieniu najważniejszego tzn. Aktu notarialnego.
Czyli dla mnie właścicielem w dniu katastrofy jest PKP i osoby które wydały lokal powinny w jednym szeregu odpowiadać za tą katastrofę. Przelanie pieniędzy czy wygranie przetargu nie stanowi podstawy do władania nieruchomością. To notariusz ostatecznie stwierdza czy nieruchomość może być ostatecznie zbyta.
Odpowiedz
-1
@ do Abnegat
dnia 20.10.2021, 21:35 · Zgłoś
Jaką interpretacją prawną? Fakt jest taki że władał tym lokalem za zgodą dotychczasowego właściciela. Spytaj każdego prawnika a nie pieprz głupot o interpretacji prawnej.
Odpowiedz
0
@ do neo
dnia 20.10.2021, 21:41 · Zgłoś
A niby dlaczego? Jeśli już złamano prawo to przepisy kodeksu cywilnego a nie karnego. Nawet gdyby PKP odmówiła podpisanie umowy notarialnej to i tak nabywca mógłby dochodzić racji w sądzie skoro wywiązał się z umowy.
Odpowiedz
20
@ zwolennik praktyk spiskowych
dnia 19.10.2021, 16:47 · Zgłoś
A może ten nowy właściciel to "słup" nośny ustawki, której finałem będzie wyburzenie budynku i zagospodarowanie terenu zgodnie z planem?
Odpowiedz
5
@ Abnegat
dnia 20.10.2021, 01:48 · Zgłoś
Niezależnie od kwestii własnościowych i formalno-prawnych, okoliczności tego zdarzenia wskazują na nowatorską metodę "czyszczenia" mieszkań.
Odpowiedz
-3
@ do zwolennika
dnia 20.10.2021, 06:46 · Zgłoś
Co takie cienkie domysły snujesz. Przecież stać cię na więcej.
Np. po wyburzeniu bloku starosta z burmistrzem wybudują lądowisko dla swoich prywatnych helikopterów z pasem startowym dla marsjan - lub planują tam przybytek usług publicznych by zmniejszyć bezrobocie wśród pań i ożywić (przynajmniej towarzysko, w porze nocnej) tą część miasta - wszak lokalizacja jest dogodna.
Rozpuść wodze wyobraźni: jak szaleć, to szaleć!
Odpowiedz
10
@ Aleksis
dnia 19.10.2021, 15:41 · Zgłoś
Dobry material do telewizji
Odpowiedz
10
@ sss3
dnia 19.10.2021, 14:50 · Zgłoś
Droga redakcjo, czy mogłabyś się zająć sprawą dojazdu do posesji znajdujących się przy ulicy Metzgera?
Zamieściliście artykuł sponsorowany o dojeździe do jednego z lokali a reszta was nie interesuje? Może byście zapytali kogo trzeba, dlaczego zamknięty jest cały odcinek od Kościuszki do 3 Maja (tak wynika choćby z tego artykułu sponsorowanego, który tłumaczy objazd opłotkami) a nie tylko w bezpośrednim sąsiedztwie feralnego bloku?
Odpowiedz
22
@ do Lipy
dnia 19.10.2021, 14:47 · Zgłoś
Tak, w Jaśle zupełne bezprawie:(
Odpowiedz
30
@ do do Lipy
dnia 19.10.2021, 15:19 · Zgłoś
Wzorcem do naśladowania bezprawia w Jaśle jest Starosta.
Odpowiedz
91
@ Lipa
dnia 19.10.2021, 14:38 · Zgłoś
Sprawa jest prosta, inwestor ingerował w strukturę nośną budynku, bez stosownego pozwolenia. Nie mógł takiego pozwolenia otrzymać, gdyż nie dysponował prawem własności nieruchomości.
Wygrywając przetarg i wpłacając należność 2-go września, nie miał praktycznie żadnych szans na zatwierdzenie projektu budowlanego, nawet gdyby dysponował pełnomocnictwem od właściciela budynku.
Aby skompletować wszystkie dokumenty potrzebne do wszczęcia postępowania administracyjnego w starostwie, oraz uzyskać zatwierdzenie projektu budowlanego potrzebowałby trochę więcej niż niecałe 1,5 miesiąca.
Co więcej- żaden szanujący się architekt nie podpisałby się pod projektem, który przewiduje wyburzanie elementów nośnych, bez uprzedniego zabezpieczenia konstrukcji w inny sposób.
Jeśli nasze organy kontrolne są choć trochę ogarnięte- ta sprawa powinna zostać rozwiązana szybko i bezdyskusyjnie. A co będzie, to zobaczymy, bo niestety żyjemy w kartonowym Państwie i można spodziewać się wszystkiego.
Odpowiedz
20
@ jas
dnia 19.10.2021, 14:56 · Zgłoś
Trudno sie nie zgodzić
Odpowiedz
36
@ disko
dnia 19.10.2021, 15:58 · Zgłoś
Skończy się że robotnicy podwineli klucze i sami z nudow zaczeli wyburzać słupy
Odpowiedz
3
@ Inż.
dnia 19.10.2021, 17:01 · Zgłoś
Masz rację ale nie do końca. Można uzyskać pozwolenie na budowę nawet jeśli nie jest się właścicielem. Do pozwolenia potrzebne jest prawo do dysponowania a dysponować np. nieruchomością można na podstawie umowy.
Odpowiedz
7
@ Antyzyd
dnia 19.10.2021, 19:52 · Zgłoś
Dowiemy się że jednak to krety są winne bo podkopały fundamenty ewentualnie jakieś inne gryzonie a może to covid za tym stoi. Żarty sobie robię ale w tym mieście absurd goni absurd zatem komentarze też absurdalne.
Odpowiedz
1
@ Lipa
dnia 20.10.2021, 07:50 · Zgłoś
Słuszna uwaga, jednak wspomniałem, że nawet dysponując pełnomocnictwem od właściciela, nie zdążyłby w tak krótkim czasie uzyskać zatwierdzenia projektu budowlanego.
Odpowiedz
2
@ nmb
dnia 20.10.2021, 16:23 · Zgłoś
Kochani wycieczki do matki boskiej i pokoje na godziny w pandemii można było???..nooo to jeszcze większe cuda tu wylezą bo o skórę chodzi..
Odpowiedz
27
@ jas
dnia 19.10.2021, 14:17 · Zgłoś
Jak zwykle w naszym kraju : winnych trudno ustalić , bo nie wiadomo czyje to jest?
Odpowiedz
-8
@ Ben
dnia 19.10.2021, 14:06 · Zgłoś
Jolka mam Ci napisać jaki ty masz pseudonim... Może lepiej nie
Odpowiedz
17
@ Jola
dnia 19.10.2021, 14:17 · Zgłoś
Idź wyrzuć śmieci, bo mama wróci z pracy i zabierze ci zabawki.
Odpowiedz
4
@ disko
dnia 19.10.2021, 15:56 · Zgłoś
@Ben Napisz, pośmiejemy wszyscy ;)
Odpowiedz
1
@ Jola
dnia 19.10.2021, 15:57 · Zgłoś
A ja tobie, ? I dlaczego to nie jest duży i gruby?
Odpowiedz
50
@ Nowy
dnia 19.10.2021, 13:39 · Zgłoś
Skierować sprawę do innej prokuratury...
Odpowiedz
38
@ Jola
dnia 19.10.2021, 13:44 · Zgłoś
W każdej rządzi Ziobro ps. Zero, bo tak chcieli pisowscy wyborcy na głownie na Podkarpaciu.
Odpowiedz
15
@ Woytazzz
dnia 19.10.2021, 14:21 · Zgłoś
W rozwiązywaniu podobnych zagadek ta strzyżowska jest bardzo dobra.
Odpowiedz
-20
@ Fan
dnia 19.10.2021, 17:23 · Zgłoś
Za PO mafi prokuraura tak wzywała swiadka na rosprawe ze oskarzony zosta oczyszczony z zarzutów?
Jak teraz wypuscili babe z Amber Gold ukrada z mezem 1 MILIARD złotych ludziom prokuratura chce aresztu a sd ten niezalezny ją uniewinmnia?? a odda ten 1MILIARD?? nie do paki az odda!!
Odpowiedz
32
@ do fana
dnia 19.10.2021, 18:09 · Zgłoś
Amber Gold 850mln - strata chciwego na zyski ludu.
Skoki 4,4 miliarda zł - afera pisowska.
GetBeck 2,2 miliarda zł poszło na PIS.
Prokuratura pisowska nawet nie myśli się zająć sprawami, a to tylko wierzchołek góry lodowej. Przyjdzie czas rozliczeń.
Co chcesz fanie spranych beretów porównywać.
Odpowiedz
-17
@ Fan
dnia 19.10.2021, 18:46 · Zgłoś
PO...ie !!!
Amber Gold ?? Miesiąc po upadku Amber Gold prokurator się tym zaja A Belka na komisji mówił że wdzyscy wszystko wiedzieli przed ogłoszeniem upadłości AG??
Takie intelektualne żeby jak Ty i co wówczas rządziły nie wiedziały że to,,LIPA,,???
Tfusek i jego synek wiedzieli ale Polakom nie Powiedzieli?? Pytanie dla czego??
Ci do Skok -ów inteligentny nazwa jak Bank nie zastrzeżona ale czy Ty jak całe POmylone towarzystwo coś z tego rozumiesz ??
Get Bek czy to nie ten co go broni Konio obranego wszystkich PO...W??
Uciekl bo sąd na to pozwolił ten niezależny z protestów??
A wiesz jak wyłudził kasę przez pracowników takie mieli wytyczne??
Wytyczne mają PO...y w 24 szczujnia jak tresowac lemingi?
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 19.10.2021, 21:07 · Zgłoś
A teraz Fanie, konkrety. To nie Parlament Europejski.
Odpowiedz
-18
@ Fan
dnia 19.10.2021, 21:12 · Zgłoś
Właśnie konkrety babo??
Dawaj propagande 24 szczujni i POziom lemingów POśmiejem
Odpowiedz
13
@ Do @ Fan
dnia 19.10.2021, 21:52 · Zgłoś
Z którego psychiatryka dałeś nogę?
Odpowiedz
-15
@ Fan
dnia 19.10.2021, 22:09 · Zgłoś
Uwaga inteligentni POmyleni zaczynaja pisac swoje złote przemyślane myśli ??
A gdzie byłeś/aś zamknięta zadzwonie przjada wrocisz do swoich POmylonch
Odpowiedz
6
@ js
dnia 19.10.2021, 22:34 · Zgłoś
do "do Fan": Teraz i w psychuszkach mają internet. Jak nadchodzi halny to FANa dopuszczają do kompa zamiast psychotropów.
Odpowiedz
2
@ Wojtek
dnia 19.10.2021, 22:55 · Zgłoś
Strzyzowska prokuratura na czele z plebanem stanula ucierają sprawy
tam przenieść także i ta sprawę będzie szczęśliwy final
Odpowiedz
-10
@ Fan
dnia 19.10.2021, 23:05 · Zgłoś
Poziom wpisów na POziomie POmylonych.
Odpowiedz
11
@ 1971
dnia 19.10.2021, 23:22 · Zgłoś
Kopertowe wybory przekrwt na 1 sasina ( 70 mln), elektrownia Ostrołęka 1.5 mld zl , respiratory, maseczki, tluste koty, sluzba wiezienna, budowy drog. Wszędzie przewaly na grube miliony zl i prokuratura cisza. Tematu nie ma
Fanie schowaj sie w mysia dziure i nie wychylaj nosa , by bronic tego co jest nie do obronienia. No chyba, ze chcesz swiecic oczami za prezesa i jego akolitow. Za free to nie bardzo sie oplaca , chyba że lubisz albo masz cos z tego.
Odpowiedz
11
@ Lipa
dnia 20.10.2021, 07:57 · Zgłoś
Z tym osobnikiem wszelka dyskusja jest bezsensowna. Nie licząc faktu, że jego wypowiedzi są chaotyczne i mało zrozumiałe, to wszelka polemika prowadzi tylko i wyłącznie do większej ilości bzdur i obrażania dyskutanta od "po...bów" itp. Szkoda czasu i nerwów. Niech sobie pływa w swoim bagnie.
Odpowiedz
-12
@ Fan
dnia 20.10.2021, 08:43 · Zgłoś
Wasz POziom reprezentujecie tez w UE daje do myslenia marionetki sługusy.
Jak sie slucha POmylonych politykow to widac odbicie w elektorcie ZAKLAMANE SRODOWISKO...
Odpowiedz
5
@ Gość do fana
dnia 20.10.2021, 22:08 · Zgłoś
….. zapomniałeś dodać zdrajcy sbecy ubowcy lewacy. No dawaj ulży ci, ale dowalasz jesteś wielki wspaniały tak jak prezes wszyscy prawdziwi Polacy są z ciebie dumni. Czujesz czysta piękna nienawiść. W sumie to cię nawet trochę szkoda ….
Odpowiedz
61
@ Pan Tuk Tuk
dnia 19.10.2021, 13:38 · Zgłoś
Kto wplaca pieniadze bez otrzymania aktu wlasnosci?

Ktoś tu nie mowi prawdy
Odpowiedz
1
@ Wr....
dnia 19.10.2021, 15:55 · Zgłoś
Zapytaj notariusza, są klauzule...
Odpowiedz
6
@ Sen
dnia 19.10.2021, 21:06 · Zgłoś
To normalna praktyka w przetargach, przed - wadium, po - reszta, a papierki się przygotuje później...
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 20.10.2021, 00:58 · Zgłoś
@21:06
Uważasz, że to byłaby normalna praktyka w przypadku firmy państwowej, jaką jest PKP, że wzięliby od kogoś pieniądze bez umowy notarialnej? Normalna procedura, którą ja miałem okazję osobiście przechodzić przy sprzedaży mieszkania jest taka:

1. umowa notarialna,
2. przelew pieniędzy
3. protokół zdawczo-odbiorczy
4. wpis sądowy w księdze wieczystej

i wtedy dopiero można mówić, że ktoś stał się formalnym właścicielem lokalu.
Pomijam tutaj kwestie drugorzędne, jak umowy z dostawcami mediów czy też zgłoszenie zmiany właściciela w wydziale podatkowym Urzędu Miasta.
Odpowiedz
0
@ galanonim
dnia 20.10.2021, 08:52 · Zgłoś
Tak PKP tak działa.
złom też tak sprzedawali najpierw kasa a potem odbiór złomu i ważenie samochodów po kilka razy żeby za dużo złomu nie dać :-)
Odpowiedz
1
@ Abnegat
dnia 20.10.2021, 14:02 · Zgłoś
Jest chyba jakaś różnica między sprzedażą złomu a sprzedażą nieruchomości.
Odpowiedz
40
@ do Nowego
dnia 19.10.2021, 13:38 · Zgłoś
A gdzie Prawo i Sprawiedliwość.
Odpowiedz
43
@ HAHA
dnia 19.10.2021, 13:46 · Zgłoś
Jeszcze u koryta
Odpowiedz
10
@ Mądry Panicz
dnia 19.10.2021, 15:32 · Zgłoś
Niestety jeszcze długo będą doić póki naród nie zmądrzeje
Odpowiedz
12
@ Fikus
dnia 19.10.2021, 15:56 · Zgłoś
Dziś Mateuszowi powiedziano w Strasburgu że euro nie będzie. I co teraz jak oni już te kasę wydali zanim dostali. Quo vadis Polsko. ?? Na wschód?
Odpowiedz
17
@ Oro
dnia 19.10.2021, 17:07 · Zgłoś
O nierządne królestwo i zgubienia bliskie , gdzie ani prawa nie waza ani sprawiedliwość To z Kochanowskiego 16 wiek
Odpowiedz
-4
@ Red
dnia 19.10.2021, 18:48 · Zgłoś
Kwicz dalej komuchy z PiSu.
Odpowiedz
4
@ Rx
dnia 19.10.2021, 19:34 · Zgłoś
Dumny narut z kolan wstaje, zaraz łeb sobie rozbije i zakryje ryjem w piachu. Megalomanska hołota urojeniami odkurzona pohuczy powyje o zdrajcach, marionetkach, folksdojczach może nawet trochę krwi utoczy. Potem ucieknie przez któreś Zaleszczyki. Będzie tak jak było, będzie tak jak zawsze.
Odpowiedz
0
@ js
dnia 19.10.2021, 21:27 · Zgłoś
Wtedy przynajmniej mieli gdzie uciekać. A teraz każdy cywilizowany kraj ugości ich jak Anglicy Zienkiewicza.
Odpowiedz
0
@ 1971
dnia 19.10.2021, 23:16 · Zgłoś
Od 6 lat pelzamy w strone batki putina. A ostatnio przyspieszamy. A co do kasy to maszyny drukarskie beda miec zajecie. Oj duzo pracy je czeka , bardzo dużo
Odpowiedz
1
@ do Rx
dnia 20.10.2021, 17:57 · Zgłoś
Takiego byka ortograficznego "narut" to jak żyję nie widziałem.
Naród polski może być rzeczywiście dumny z takiego obywatela.
Odpowiedz
0
@ do "do Rx"
dnia 20.10.2021, 18:08 · Zgłoś
To nie byk ortograficzny tylko kpina.
Odpowiedz
79
@ Jesien
dnia 19.10.2021, 13:37 · Zgłoś
Skoro PkP nie spisało aktu notarialnego po co dawało klucze od lokalu i komu?
Odpowiedz
-9
@ js
dnia 19.10.2021, 22:29 · Zgłoś
Bo transakcja została zawarta skoro wzięła pieniądze jełopie.
Odpowiedz
76
@ Nowy
dnia 19.10.2021, 13:33 · Zgłoś
Kasę wpłacił aktu nie miał a za remont się brał.
Odpowiedz
13
@ Lll
dnia 20.10.2021, 08:39 · Zgłoś
Czyli nie był formalnie właścicielem lokalu. A więc wtargnął do cudzego domu i go uszkodził narażając wiele osób na zagrożenie zdrowia i życia. I z takiego paragrafu winien odpowiadać. No ale w Jaśle w którym panują ponad unijne prawa jest inaczej.
Odpowiedz
58
@ Aaaaa
dnia 19.10.2021, 13:29 · Zgłoś
Będzie się ciaglo latami i winnego nie będzie
Odpowiedz
123
@ Pasy
dnia 19.10.2021, 13:11 · Zgłoś
No i winnego szybko nie poznamy
Odpowiedz
-40
@ X
dnia 19.10.2021, 13:41 · Zgłoś
Przecież napisali kto jest obpowiedzialny i kto zlecił remont. Pewnie redakcja niezna nazwiska a i tak nie mogliby go podać. Zdjęcie ci trzeba z biografią? o rodo słyszałeś?
Odpowiedz
35
@ Bogdan
dnia 19.10.2021, 14:22 · Zgłoś
Do czasu gdy nie zostały załatwione sprawy formalnie prawne i brak jest aktu notarialnego właścicielem jest dotychczasowy właściciel.
Odpowiedz
115
@ Rozwiazanie
dnia 19.10.2021, 14:57 · Zgłoś
Czy mogło dojść do katastrofy budowlanej?
To zależy, czy inwestorem był zwykły obywatel czy z układami. Jeśli zwykły to tak i zostanie skazany. Jeśli z układami - to nie.

Świetnym przykładem podobne to o dzialania jest wypadek na Liwoczu
Odpowiedz
25
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 19.10.2021, 15:06 · Zgłoś
Oczywiście że nie poznamy bo zasada spychologi pomiędzy instytucjami jest zapisana w "45 zasad zniewolenia Narodu Polskiego" . Można znaleźć w internecie. Każdy Polak powinien to przeczytać.
Odpowiedz
24
@ Jan
dnia 19.10.2021, 15:10 · Zgłoś
Takie gdybanie... ale dużo zależy kto ma jaki dokument podpisany na tą okoliczność... np.: PKP - protokół przekazania, inwestor - zlecenie robót... itp, itd. Najbardziej współczułbym robotnikom, jeśli nie mają żadnych papierów na wykonanie remontu...
Odpowiedz
9
@ Tutaj wpisz swój pseudonim
dnia 19.10.2021, 15:22 · Zgłoś
14. Spowodować, aby wszystkie zarządzenia i akty prawne, gospodarcze, organizacyjne (z wyjątkiem wojskowych) nie były precyzyjne.

15. Spowodować, aby dla każdej sprawy powoływano kilka komisji, urzêdów, instytucji społecznych, ale żadne z nich nie powinno mieć prawa podejmowania ostatecznej decyzji bez konsultacji z pozostałymi. (Nie dotyczy przemysłu wydobywczego).
Odpowiedz
42
@ Wr....
dnia 19.10.2021, 15:25 · Zgłoś
"Wygrała go określona osoba, która wpłaciła całość pieniędzy za ten lokal, natomiast formalnie nie doszło do spisania aktu notarialnego – wyjaśnia prokurator G. Krzyżanowska." I są jaja ! Podmiot który wydał mu /idiocie/ klucze do lokalu też będzie miał cieplutko, prawnicy będą mieli używanie...
Odpowiedz
18
@ c.d. spisku
dnia 19.10.2021, 16:38 · Zgłoś
Zaraz pojawią się komentarze, że władze miasta wspólnie ze starostwem podstawiły rzekomą osobę aby ten wyburzył słupy i utorował drogę do budowy łącznika ul. Staszica i Baczyńskiego.
Ich autorzy powinni zgłosić się np. do programu "Państwo w państwie", który nadał program o wypadku Patryka J. w windzie budynku UM w Jaśle. Wskazano tam jako winnych pracowników Urzędu.
Tymczasem oskarżonym przez prokuraturę jest kto inny, nie Burmistrz ani nikt z Urzędu i nie ma komu sprostować nadanych na cały świat kłamstw i bzdur.

Tak działają media. Tak buduje się "wiarygodność" śmieciowych programów.
Odpowiedz
19
@ ixi
dnia 19.10.2021, 16:50 · Zgłoś
Przestań chrzanić o RODO w chwili gdzie panują paszporty kowidowe i rewizję w sklepach itd
Odpowiedz
5
@ przeciwny_ukladom
dnia 19.10.2021, 16:58 · Zgłoś
Dokładnie. Zgadzam się w 100%
Odpowiedz
14
@ xyz
dnia 19.10.2021, 17:26 · Zgłoś
po mojemu będzie umorzenie sprawy i tyle
Odpowiedz
-6
@ Marko
dnia 19.10.2021, 18:58 · Zgłoś
Do X. A Ty czytałeś czy tylko słyszałeś ??? Więc co jest w RODO? Co to są dane niejawne i co muszą zawierać by takimi były?
Odpowiedz
0
@ Do @ X
dnia 19.10.2021, 21:48 · Zgłoś
Co ty bredzisz
Odpowiedz
3
@ Robol
dnia 19.10.2021, 21:49 · Zgłoś
Mam nadzieję, że budynek będzie do rozebrania. Zrobi się łącznik z DK 28, wybuduje galerię i dworzec. Teren zacznie gospodarczo żyć. Na biednego nie padło to te kilka mieszkań kupi dla tych ludzi co dziś zastanawiają się gdzie będą.
Odpowiedz
1
@ Szkoda
dnia 20.10.2021, 06:40 · Zgłoś
Jaka szkoda, że przyczyny tego zdarzenia okazały się tak proste i banalne
(zwykła, w czystej postaci, ludzka głupota), a tak przyjemnie było snuć teorie
spiskowe o podstępnym działaniu wszelkiego rodzaju władz, które zamachnęły się
na życie i majątek mieszkańców bloku, dla swoich niecnych celów.
Szkoda, że nie można wezwać autorów "śmieciowych" programów tv, którzy od ręki znajdują winnych, osądzają bez sądu i budują niezdrowe emocje karmiąc telewizyjnych baranów - jak w wypadku w windzie budynku Urzędu Miasta.
Szkoda - tak pięknie zapowiadało się to zdarzenie, a skończy się banalnie- na prokuraturze i w sądzie.
Odpowiedz
5
@ Yozef
dnia 20.10.2021, 08:11 · Zgłoś
Nie bedzie umozenia .jasiek i franek biedni robotnicy sami bez pozwolenia rozwalili filar
Odpowiedz
7
@ Yozef
dnia 20.10.2021, 08:12 · Zgłoś
Winny bedzie ciemny chlop .zas rekin spokojny .pozwolenia zagina
Odpowiedz
-1
@ Yozef
dnia 20.10.2021, 08:12 · Zgłoś
dokumentacji nie bedzie ...oj prokuraturo jasoelska
Odpowiedz
12
@ U
dnia 20.10.2021, 12:31 · Zgłoś
Oczywiście,dzieci prokuratorów, sędziów w jasielskich urzędach pracują,to
i zobowiązania są,ręką rękę myje,ale wszystko do czasu.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657