Prowadzisz sklep internetowy i narzekasz na mały ruch? Rozważ pozycjonowanie strony w Google
Do agencji zajmujących się marketingiem internetowym bardzo często zgłaszają się przedsiębiorcy, działający w branży e-commerce. Prowadzone przez nich sklepy nie przynoszą zysków, choć oferowany w nich asortyment to wysokiej jakości produkty, sprzedawane w konkurencyjnych cenach. Co może więc być przeszkodą w dotarciu do potencjalnych klientów? Odpowiedź jest prosta: nieprawidłowy marketing, a dokładniej brak pozycjonowania. Chcąc rozwinąć biznesowe skrzydła w sieci należy bezzwłocznie powierzyć działania specjalistom od SEO.
Krok 1: optymalizacja. Strona sklepu online powinna działać bez zarzutu i zachęcać wyglądem
Kiedy strona internetowa zbyt długo się ładuje, użytkownik sieci irytuje się i skutecznie zniechęca do zakupów. Podobnie sytuacja wygląda, gdy zdjęcia produktowe się nie wczytują, a oferowany asortyment nie posiada opisów. Błędy w kodzie przybierają różne formy i bardzo utrudniają prawidłowe funkcjonowanie strony. Dlatego pierwszym z działań, wdrażanych przez profesjonalne agencje SEO jest optymalizacja, czyli odpowiednie dostosowanie witryny do wymagań stawianych przez wyszukiwarki. Wyeliminowanie błędów poprawi jakość strony i znacznie zwiększy komfort jej przeglądania. Zakupy w dobrze zoptymalizowanym sklepie internetowym to czysta przyjemność, co dla przedsiębiorcy oznacza tylko jedno: lepszą konwersję i większą sprzedaż.
Krok 2: pozycjonowanie. Sklep internetowy musi stale pozyskiwać nowych klientów
Sprzedaż w internecie może być bardzo opłacalna, jeśli tylko powierzymy nadzór nad nią profesjonalistom. Przykładowo, Agencja AFTERWEB od lat przeprowadza pozycjonowanie dla klientów z całej Polski. Efekty w postaci topowych, a przede wszystkim stabilnych pozycji w wynikach wyszukiwania najlepiej świadczą o tym, że współpraca ze specjalistami niesie ze sobą wiele korzyści. Nowoczesne pozycjonowanie warto zlecić agencji, która ma doświadczenie w promowaniu zarówno lokalnych biznesów, jak też firm ogólnopolskich. To ważne, ponieważ obok reklam globalnych, regionalne też mają ogromne znaczenie. Np. jeśli siedzibą stacjonarną naszego sklepu jest Gdynia, warto wspomnieć o tym na swojej stronie. Być może taki zabieg pozwoli nam pozyskać nie tylko klientów robiących zakupy w internecie, ale też osoby z okolicy. Takie, które odwiedzą nasz sklep osobiście. Eksperci w dziedzinie marketingu internetowego doskonale o tym wiedzą i już na etapie sporządzania audytu SEO uwzględniają tego typu czynniki.
Oczywiście pozycjonowanie nie kończy się na jednorazowo wdrożonej optymalizacji i pozyskaniu określonej ilości wartościowych linków. Jest to proces, który prowadzony systematycznie gwarantuje stałe pozyskiwanie potencjalnych klientów. Tylko w ten sposób przedsiębiorca ma pewność, że ruch organiczny na stronie jego sklepu będzie wzrastał, przekładając się na zwiększanie rozpoznawalności firmy oraz zysków, płynących ze sprzedaży.
Materiał zewnętrzny