Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Pytają, co działo się w szpitalu

103

Grupa radnych opozycji wnioskowała o zwołanie sesji nadzwyczajnej. Chcieli oni wreszcie uzyskać kompleksową informację na temat inwestycji i działalności jasielskiego szpitala w ostatnich latach. Wiele miejsca w dyskusji poświęcono sprawie roszczeń pracowniczych.

Na wniosek grupy radnych powiatowych z klubów Samorząd dla Mieszkańców i Porozumienie Samorządowe Ponad Podziałami została zwołana sesja nadzwyczajna poświęcona udzieleniu szczegółowej informacji przez Zarząd Powiatu na temat zadań inwestycyjnych realizowanych w ciągu ostatnich czterech lat przez Szpital Specjalistyczny w Jaśle bądź na jego terenie, jak również działalności lecznicy w kontekście zasobów, potrzeb i roszczeń pracowniczych. Potrzebę zwołania takiej sesji i dyskusji na ten temat uzasadniali brakiem informacji o przebiegu realizacji tych zadań i uzyskanych efektach w tym zakresie mimo wielokrotnych ich próśb. Zwracali również uwagę na fakt, iż radny ma obowiązek interesować się a także mieć pełną wiedzę na temat realizowanych działań oraz działalności podległych jednostek organizacyjnych.

Szpital na miarę XXI w.

Niewątpliwie największą inwestycją powiatu była rozbudowa i doposażenie w niezbędny sprzęt bloku operacyjnego wraz z centralną sterylizatornią. Zadanie o wartości blisko 22 mln zł pozwoliło dostosować szpital do wymogów określonych w rozporządzeniu Ministra Zdrowia.

- Ta inwestycja uratowała nasz szpital przed utratą możliwości leczenia pacjentów i jego funkcjonowania. Należy również pamiętać, że jest to miejsce, w którym leczonych jest 18 tysięcy pacjentów rocznie nie podliczając osób korzystających z poradni, ze Szpitalnego Oddziału Ratunkowego oraz całodobowej opieki. Wykonujemy około 5 tysięcy zabiegów operacyjnych rocznie – podkreślał Michał Burbelka, dotychczasowy dyrektor jasielskiego szpitala, obecnie pełniący jego obowiązki.

W grudniu 2016 r. pracownicy szpitala rozpoczęli prace przygotowawcze do złożenia wniosku o dofinansowanie w kwocie blisko 10 mln zł, które były do zdobycia z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. Presja czasu była ogromna, gdyż musieli się z tym uporać w ciągu trzech miesięcy. Rozbudowa szpitala rozpoczęła się jesienią 2017 r. i odbywała się na obiekcie czynnym. Praca lekarzy nie została przerwana a pacjenci nadal korzystali z opieki medycznej w jasielskim szpitalu. Było to ogromne wyzwanie dla wszystkich zaangażowanych w to przedsięwzięcie. To pierwsza tak duża inwestycja realizowana w szpitalu powiatowym od lat 60-tych, która pozwoliła na poszerzenie usług o operacje laparoskopowe na zaawansowanym poziomie w ginekologii, zaczęto także wykonywać endoskopowe zabiegi przez laryngologów. Dzięki temu przedsięwzięciu zwiększyła się również liczba sal operacyjnych, a dotychczasowy punkt sterylizacyjny zamienił się w centralną sterylizatornię, w której zatrudnionych jest trzynaście osób. - Jest to takie miejsce, którego nam zazdroszczą z innych szpitali. Obecnie jesteśmy na etapie wycieczek na blok operacyjny, jak również do centralnej sterylizatorni. Pokazujemy, jak może być praca zorganizowana ogromnym wysiłkiem pracowników. Aby chirurdzy przystosowali się do nowego sprzętu, pielęgniarki instrumentariuszki nauczyły się na nim pracować i w nowych warunkach to również wymaga dużego zaangażowania – dodał M. Burbelka.

W ubiegłym roku dostosowano szpital do przepisów przecipożarowych. Rozbudowano instalację oświetlenia awaryjnego i kierunkowego oraz instalację sygnalizacji pożaru SAP. Przez lata jednak lecznica nie była w odpowiedni sposób zabezpieczona pod względem bezpieczeństwa pożarowego. O tym, w jaki sposób jasielski szpital rozwijał swoją działalność mówił członek Zarządu Powiatu Grzegorz Pers. - To za kadencji dyrektora Michała Burbelki uruchomiono oddział geriatrii jako jeden z trzech w województwie podkarpackim. Największym sukcesem jest również oddział diabetologii będący jedynym na Podkarpaciu. Naprawdę jest się czym pochwalić. Chciałbym zwrócić uwagę, że kadencji dyrektora Burbelki przybyło pięć bardzo dobrze wyposażonych nowych karetek specjalistycznych, Chciałbym podziękować Stanisławowi Zającowi, radnemu poprzedniej kadencji, który niemalże na każdej sesji zabiegał o remont chirurgii. Cieszę się, że to zadanie jest obecnie realizowane. Trzeba się cieszyć, że nasz szpital się rozwija – zaznaczył G. Pers.

Brakuje lekarzy?

W Szpitalu Specjalistycznym w Jaśle pracuje blisko tysiąc osób. Mimo to, nie jest tajemnicą, że od dłuższego czasu dyrektorzy szpitali borykają się z problemem pozyskania kadry medycznej. W planach dyrekcji jest otworzenie nowego pododdziału urologii, jednak przeszkodą jest brak lekarzy. Determinacja jest na tyle duża, że władze powiatu wraz z gminą Jasło proponują dla urologów mieszkania. Nabór na pozyskanie tych specjalistów jest jednak nieskuteczny. W momencie kiedy pojawia się szansa i chęć rozpoczęcia pracy przez lekarzy w Jaśle, rezygnują oni na rzecz innych placówek leczniczych. Walka na rynku o pracowników medycznych cały czas trwa. Aby praca w szpitalu powiatowym stała się atrakcyjna dla młodych ludzi, starosta Adam Pawluś zaproponował, aby pójść w kierunku szpitala w Gorlicach, który oferuje stypendia studentom medycyny.

- Problem braku kadry zaczyna być coraz bardziej poważny. Dla porównania średnia wieku pielęgniarek i położnych jest powyżej 55 lat. To może również zagrażać zapewnieniu odpowiedniej liczby personelu w szpitalu. Obecnie absolwentów z Wyższej Szkoły Zawodowej z Krosna jest ponad trzydzieści osób. Przygotowujemy umowę na prowadzenie praktyk w naszym szpitalu. To może przyczynić się, że ci ludzie zdecydują się na pracę w nim. Ciągle jesteśmy jako kraj mniej atrakcyjni płacowo od naszych sąsiadów – zaznaczył starosta Adam Pawluś. Jak zaznaczył Michał Burbelka, p.o. dyrektora jasielskiego szpitala jest po rozmowach z urologami w Rzeszowie. - Obiecali, że trzech do nas przyjedzie, ale jestem ostrożny, bo były już rozmowy z urologami od Przemyśla aż po Kraków. Oni patrzą gdzie są lepsze warunki, gdzie można więcej zarobić i nikt nie jest w stanie zmusić lekarza, żeby do nas przyszedł. Aczkolwiek staramy się ogłaszać w prasie medycznej, że szukamy lekarzy, rozszerzamy możliwość specjalizowania i kształcenia podyplomowego, zwiększamy miejsca specjalizacyjne – wyjaśnił. W ostatnich latach liczba etatów lekarskich zmniejszyło się ze 103 do 92,5 od końca 2015 r. do wiosny 2019 r. To wynika z tego, jak wyjaśnia dyrekcja szpitala, iż większość lekarzy przeszła na pełne kontrakty przez co nie są wykazywani w etatach, cześć z nich zmniejszyła sobie wymiar czasu zatrudnienia ze względu na kontrakty w poradniach.

Walczą o wyższe pensje

Pracownicy szpitala od dłuższego czasu mają roszczenia dotyczące podwyżek wynagrodzenia. O ile lekarze, pielęgniarki i ratownicy medyczni mają zagwarantowane podwyżki, na które dyrekcja szpitala otrzyma pieniądze z NFZ, o tyle na fizjoterapeutów i i personel techniczny tych środków nie ma. - Mieliśmy spór zbiorowy z techniczkami z Zakładu Radiologii i Diagnostyki Obrazowej. Został zakończony podpisaniem ugody. Wszystkie postulaty w niej zawarte zostały spełnione, a w przypadku technicznych spraw remonty dobiegają końca. Jesteśmy również na końcówce negocjacji z pracownikami laboratorium serologii, mikrobiologii, prowadzimy również rozmowy z fizjoterapeutami. Cześć pracowników technicznych ma zaspokojone roszczenia finansowe, jednak nie wszyscy – podkreślał M. Burbelka. Na sesję przybyli kierownicy niektórych oddziałów Szpitala Specjalistycznego w Jaśle, którzy pozwolili sobie na komentarz w kwestii zmiany warunków pracy po wykonanej inwestycji. Dr n. med. Szymon Niemiec, jak również lek. Marek Barański oraz lek. med Sławomir Szpak zgodnie uważają, że wiele dobrego dzieje się w jasielskim szpitalu, znacząco poprawiły się w nim warunki zarówno dla pacjentów jak i dla personelu medycznego.

- My jako kadra lekarsko-pieleniarska w zdecydowanej większości, gdyż rozmawiam z ludźmi- jesteśmy zadowoleni. Mówi się, że lekarze z Jasła uciekają. Nikt nie ucieka, skończmy z mitem lekarza dr Judyma. Wszyscy patrzą przez pryzmat zarobkowania. Powiem w odniesieniu do swojego oddziału, w którym były problemy kadrowe około 2-3 lat temu, gdyż część lekarzy odeszło na emerytury, część wypowiedziało pracę całodobową w związku z problemami zdrowotnymi, inni podjęli specjalizację pod specjalizację w innych jednostkach i przenieśli się chcąc się realizować zawodowo. Już dzisiaj udało mi się zbudować pełną kadrę. Kilka dni temu otrzymaliśmy czwarte miejsce specjalizacyjne. Jesteśmy jedynym takim oddziałem w województwie podkarpackim. Dzięki temu pozyskaliśmy nowych lekarzy. W jasielskim szpitalu są bardzo dobre możliwości rozwoju, posiadamy wysokiej jakości sprzęt – skomentował kierownik Oddziału Chirugii Ogólnej i Onkologicznej Szpitala Specjalistycznego w Jaśle. Bardzo dużo uwagi poświęcił lek. Marek Barański, który mówił o zaletach inwestycji zrealizowanej w związku z rozbudową bloku operacyjnego. - Mamy trzy sale operacyjne świetnie wyposażone, na których odbywają się wysokospecjalistyczne zabiegi chirurgiczne. Oprócz tego, mamy doskonałych laryngologów dla osób dorosłych, jak również dwóch laryngologów dziecięcych, co jest ewenementem w skali województwa. Operowane są one w naszym szpitalu w dużych ilościach, a dzięki temu, że powstała sala wybudzeniowa mogą być one operowane bezpiecznie. Na sali nr 2 są przeprowadzane zabiegi laparoskopowe a z kolei na sali nr 1 jest ona dedykowana oddziałowi ortopedii i urazowemu. Z perspektywy 37 lat mojej pracy muszę powiedzieć, że nie mamy się czego wstydzić – mówił lek. Barański. Odmienne zdanie na temat pracy miał lek. Artur Sadzikowski, kierownik Szpitalnego Oddziału Ratunkowego wraz z Izbą Przyjęć. - W tym szpitalu wiele się nie zmieniło. Wiecie dlaczego? Bo zawsze był brak finansów. Już śp. dr Szymański chciał rozbudować ten szpital. Trafił na okres, kiedy były przemiany a plan inwestycyjny legł w gruzach. Wszyscy się tu ładnie chwalimy co to nowego powstaje. Cieszyłbym się, gdyby był nowy oddział diabetologiczny dodatkowo, a nie wydzielony, czy urologiczny. Pracuje w miejscu szczególnym, w którym nikt nie che pracować. Nie zostałem kierownikiem oddziału SOR, bo chciałem. Przyszedłem, bo mnie o to poproszono. Czy jest ktoś chętny na to miejsce? Nie ma. SOR, który jest pierwszą wizytówką szpitala to nie jest oddział szpitalny. Chwalmy się dalej. Wszyscy pracujemy w trudnych warunkach, brakuje lekarzy na oddziale wewnętrznym, geriatrycznym, diabetologicznym. Brakuje chętnych do dyżurowania w nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej. Wszyscy musimy się mocno gimnastykować, aby to zapewnić. Nikomu nie życzę, aby był dyrektorem szpitala. To jest niesamowicie ciężka fucha. Bądźcie Państwo radnymi wybranymi przez mieszkańców powiatu, nie politykami. Miejcie współpracę z radnymi miejskimi, gminnymi – apelował lek. A. Sadzikowski.

Współpraca powiatu z miastem kuleje

Starosta jasielski Adam Pawluś podczas sesji podniósł również kwestię końca dobiegającej inwestycji związanej z remontem oddziału chirurgii, a także oczekujących zadań, potrzebnych szpitalowi i pacjentom. W szczególności dotyczy to budowy nowego pawilonu psychiatrycznego przy ul. Lwowskiej w Jaśle oraz powiększenia parkingu przy szpitalu. Władze powiatu upatrują przy tym dużą pomoc ze strony samorządu miejskiego. Podobnie w kwestii zwiększenia dostępności komunikacyjnej. Obradom sesji przysłuchiwał się burmistrz miasta Ryszard Pabian, którego poproszono o słowo komentarza w tej sprawie. Podkreślił, że miasto wielokrotnie wspierało jasielski szpital ilekroć zwróciło się o taką pomoc. Potwierdził również, że jest otwarty na współpracę i rozmowę na temat zadań, o których wspominał starosta. Mimo to miał kilka zastrzeżeń, co do przebiegu rozmów i wspólny działań na rzecz zarówno miasta, jak i powiatu. - Muszę to powiedzieć, bo oczekuje się współpracy miasta, ale sprawa wygląda też tak, że od jakiegoś czasu w dziwny sposób nie zauważa się potrzeby uczestniczenia przedstawicieli miasta Jasła w wydarzeniach, które mają miejsce na terenie szpitala. Dziwnym trafem nawet w czymś takim jak Rada Społeczna Szpitala nie ma przedstawiciela miasta Jasła. Czy tak powinno być? Czy na tym ma polegać współpraca? Jestem za tym i deklaruję ze swojej strony, a myślę, że będzie to jednocześnie deklaracja w imieniu państwa radnych, że o taką współpracę będziemy zabiegać, bo przecież funkcjonujemy na tym samym terenie. Jak najbardziej chcę uczestniczyć w tych rozmowach na te tematy. Deklaruję, że zarówno ze strony pracowników Urzędu Miasta, jak i tych fachowców, których zatrudniamy w podległych jednostkach, jak najbardziej taką pomoc udzielimy– powiedział burmistrz Pabian.

Ilona Dziedzic

[email protected]

Napisany dnia: 29.03.2019, 19:12

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
2
@ mieszkaniec powiatu
dnia 03.04.2019, 20:01 · Zgłoś
Sadzikowski dobrze gada on powinien być dyrektorem szpitala a starosta pabian i sitwa niech poleżą w szpitalu pare tygodni to zaraz znależliby miliony na rozbudowe i dobry personel bo niektórzy lekaże i pielęgniarki zachowują się jakby nimi nie byli a o przysiędze hipokratesa to ani ptaki nie śpiewają ale zaznaczam że nie wszyscy
Odpowiedz
1
@ Lord
dnia 03.04.2019, 09:25 · Zgłoś
Dr Arturze jest pan zdecydowany
Odpowiedz
5
@ mój pseudonim
dnia 01.04.2019, 12:25 · Zgłoś
Szacunek dla doktora Sadzikowskiego. Nie ma się co chwalić i robić zdjęcia jasielskim notablom, którzy się zebrali w szpitalu uczcić sukces odmalowania lamperii czy nadania sali operacyjnej imienia kogoś tam, kiedy w tym samym czasie na SORZ-e jest nieraz jak w poczekalni dworcowej w Nowym Jorku w godzinach szczytu.
Odpowiedz
6
@ podkarpacie
dnia 01.04.2019, 11:37 · Zgłoś
Panie dr Sadzikowski Jest Pan ok bbbb Pana szanuje tylko raz bylam na SOR w Jasle i Pan powiedzial co nigdy tego nie zapomne jest Pan konkret !
Odpowiedz
9
@ yoshi0
dnia 01.04.2019, 10:20 · Zgłoś
Kiedy oni wy...ą tego Burbelkę???
Odpowiedz
0
@ Moderator usuwa komentarze
dnia 31.03.2019, 20:36 · Zgłoś
Dlaczego moderator usuwa wiekszość komentarzy antysadzikowskich?
Odpowiedz
0
@ acta2
dnia 31.03.2019, 20:44 · Zgłoś
bo mu ktoś tak polecił
Odpowiedz
14
@ GIBALSKI
dnia 31.03.2019, 20:31 · Zgłoś
Jak jest dobrze to dlaczego od 4rtej rano ludzie czekają aby się zarejestrować do ortopedy ?
Odpowiedz
13
@ Madagaskar
dnia 31.03.2019, 19:10 · Zgłoś
o jak szybko redakcja usuwa wpisy o Kowalskim i o tym, że sie dorabia po cichutku z drugiego rządu.
Na szczęście zrobiłem zrzuty i zamieszczam na wykopie
Odpowiedz
12
@ AT
dnia 31.03.2019, 17:42 · Zgłoś
Skoro jest tak źle to należy zmienić kierownictwo szpitala (dyrektorem nie musi być koniecznie lekarz ani miejscowy radny). A skoro jest tak dobrze, to pozostawić, pochwalić i nominować do ogólnopolskich konkursów typu menedżer roku, czy podobnych. To zadanie organów nadzorujących szpital. Niemniej niektóre wypowiedzi rozbrajają: "tyle jest problemów ilu jest pacjentów". Ale byłoby pięknie jakby nie było pacjentów, prawda? I kolejna: "nie wnikać, że to czy tamto, że jest źle z tym szpitalem". No pewnie, po co wnikać, szczególnie jak jest źle? Warto posłuchać nagrania z sesji Rady.
Odpowiedz
4
@ YOZEF
dnia 01.04.2019, 15:55 · Zgłoś
przeciez tam musi byc ktos namaszczony i moze sie na niczym nie znac pensja 22 tysiace ,tak bylo jest i bedzie ,,,constantine sp. tez byla namaszczozone betlej podobnie ,itd itd a jasielski szpital upada ,,radni wojenki sobie uprawiaja jozek wreszcie doceniony a popatrzec na gorlice ,tyle milionow z ue i z systemu szwedzkiego ,umieja napisac program umieja maja ludzi wyksztalconych a u nas niestety partyjnie i rodzinnie ,,,tak tak jaslanie rodzinnie
Odpowiedz
-4
@ Ferdek
dnia 31.03.2019, 16:02 · Zgłoś
Ja wiem z czym i nie mam zamiaru ci się tłumaczyć swoje wiem
Odpowiedz
-8
@ Ferdek
dnia 31.03.2019, 15:53 · Zgłoś
Sadzikowski nie rób z siebie bohatera miałem z tobą doczynienia dwa razy i mam inne zdanie
Odpowiedz
10
@ motek
dnia 31.03.2019, 15:59 · Zgłoś
Sprecyzuj. Dwa razy byłeś na SORze z katarem?
Odpowiedz
2
@ Ferdku
dnia 31.03.2019, 16:33 · Zgłoś
Nie znam dr Sadzikowskiego,ale z opowiadań wnioskuję,iż taki ma charakter/każdy ma,jaki ma/co w myślach to i na języku.Ktoś nakrzyczy w natłoku trudnych spraw,lecz dobre intencje.Inny będzie miły,niby uprzejmy,lecz po swojemu "załatwi"sprawę,nie kuerując się dobrem.Każdy ma intuicję i wyczuje intencje lekarza/innych też/.Łatwo zawieść się na ludziach.Lekarz bez przysięgi Hipokratesa,daleko jest od Judyma.Mam szacunek dla dr Samborskiego i Hombesza.
Odpowiedz
20
@ Król ZUS
dnia 31.03.2019, 16:50 · Zgłoś
Dokładnie motek jak piszesz robią ze sor-u przychodnie rodziną przyjeżdaja ze sraczka czy katarem a potem takie bzdury wypisują , SOR jest od pomocy w sytuacji zagrażajacych życiu a nie od wyreczania lekarza rodzinnego. A dokrtor Sadzikowski to bardzo pożądny chłop. Amen
Odpowiedz
12
@ Kierowca 8I0
dnia 31.03.2019, 15:44 · Zgłoś
Zarządzanie szpitalem nie idzie prostą drogą tylko są jakieś dziwne
zawijasy i wykrętasy.
Na uroczystości jakie odbywają się w szpitalu z różnych okazji
nie uczestniczą zasłużeni i miejscowi darczyńcy na rzecz rozbudowy szpitala
miasta Jasła jak na przykład pan burmistrz Ryszard Pabian
czy wójtowie powiatu Jasielskiego.
Lecz są zapraszani i uczestniczą przygodne osoby, które w ostatnim okresie
absolutnie nic dla szpitala nie zrobiły. Jak na przykład dziwnym trafem
znalazły się przygodne osoby: nieudacznik pan Pec
i odstawiony na boczny tor pan Czernecki.
Natomiast burmistrz miasta Jasła pan Ryszard Pabian jako przedstawiciel
Urzędu Miasta, które co roku przekazuje ze swojego budżety pewną pulę
pieniędzy na rzecz szpitala w Jaśle nie jest zapraszany.
Przecież to nie jest pomyłka ani zapomnienie ale to jest po prostu
zwyczajne chamstwo.
My przedstawiciele społeczności jasielskiej, którzy autentycznie uczestniczą
w dotowaniu, ze swoich podatków, kosztów działalności szpitala
nie godzimy się na lekceważenie naszego przedstawiciela legalnie wybranego
w demokratycznych wyborach burmistrza pana Ryszarda Pabiana.
Takie też jest lekceważące w widoczny sposób podejście do przyszłych pacjentów
w naszym szpitalu.
Odpowiedz
6
@ motek
dnia 31.03.2019, 16:00 · Zgłoś
Do betonu to nie dotrze, choć to święta prawda. Niestety nie jest to prawda zarządu powiatu.
Odpowiedz
8
@ Znający temat
dnia 31.03.2019, 13:33 · Zgłoś
W kwietniu ubr. złamałem nogę i leczyłem się w szpitalu a później w Przychodni przyszpitalnej jaka drogę musi przejść pacjent, o której w nocy wstawać by nad ranem stanąć w kolejce do rejestracji. Rejestracja tylko 10 osób dziennie !!!
Odpowiedz
4
@ motek
dnia 31.03.2019, 13:38 · Zgłoś
A to już jest broszka ministra zdrowia i NFZ, nie szpitala.
Odpowiedz
-9
@ 63S
dnia 31.03.2019, 09:02 · Zgłoś
Niech doktor Sadzikowski rozwinie jak to zmuszono go do
pracy na stanowisku kierownika SORu. To może być bardzo
interesujące. A myślałem, że przymus pracy to dawno
miniony relikt poprzedniego ustroju.
Odpowiedz
19
@ Obiektywny
dnia 30.03.2019, 23:49 · Zgłoś
Prawda jest pośrodku.
Nie będę odnosił się do zasług Dyrektora Burbelki czy wybitnego specjalisty Pana Rosoła - krótko mówiąc toć to czyste politykierstwo. Wystąpienia lekarzy - bezstronnie - Pan Artur Sadzikowski - sama prawda bez wazeliny,
Dzięki Parlamentarzystom, Panu Staroście, dotacjom z Gmin Ościennych mamy to co mamy - i chwała im za to... Ale prawda wygląda tak:
- Zmodernizowany blok operacyjny z centralną sterylizatornią - tak
- Oddział diabetologi i geriatrii - tak są dla propagandy!!! Dobrze że są ale dlaczego tylko wydzielone z większych oddziałów- pomimo dużego zapotrzebowania - by Prominenci zrobili sobie zdjęcia. przed wyborami...
Do sedna:
14 grudzień 2017 - pacjent w stanie ciężkim trafia na oddział wewnętrzny. Walka o łóżko. Pani przywieziona karetką i jeszcze dwie słaniające się na nogach. Tak mama wygrywa - jako ta z karetki ma łóżko o 11.00 kolejne po 15,00. Ale cóż mamy dwa nowe oddziały - oddane przed wyborami z Prominentami w tle... ,
Trafia na sale 6 osobową: Pani do "umarcia" za parawanem, dwóch młodych do badań, dwóch chorych z "pampersami" - cóż to jest szpital. Przychodzę w odwiedziny w kolejny dzień - Pani przykryta prześcieradłem, dwoje wyszło do domu, są kolejni - nowi... Jak ten chory się czuje - ... - na litość ...
Doktor Sadzikowski mówi prawdę - bez hipokryzji - toć to jest kpina...
Szanuję innych : dr Samborskiego, dr Barańskiego, dr Szpaka, dr Niemca (choć tu mam zastrzeżenia) - Panowie nikt wam nie umniejsza wiedzy i umiejętności ale nie bądźcie "[...]lizami". Tak jak powiedział dr Sadzikowski - Wy jesteście od leczenia a nie od polityki - do dr. Woźniak, Snocha i Persa.
To prawda - młodzi, zdolni - idą tam gdzie są normalne warunki pracy - tak mowa o dr. Szczerbie, Zamorskim czy chociażby Pani dr. Katarzynie Gradzik - czy tak powinno być... My Pacjenci pójdziemy za Nimi - my chcemy się leczyć - a nie słuchać hipokrytów.
Niech Szpitalem w Jaśle żądzi "Stary Diabeł " w miejsce "ukladego Michała", niech lekarze mają godne warunki, również ratownicy, pielęgniarki i technicy RTG, Niech będą tu normalne warunki leczenia i opieki - a nie tło dla zdjęć politykierów różnych szczebli z Parlamenatrzystami na czele...
Odpowiedz
5
@ kamil
dnia 30.03.2019, 21:42 · Zgłoś
Radni są powołani do doradzania a nie do siania zamętu i nienawiści.Mam dobrą nauczkę na pezyszłość kogo powinniśmy wybierać na radnych.Wystarczy przesłuchać się obradom sesji,normalnie mi się coś dzieje,że zaufaliśmy takim beznadziejnym kandydatom,z pozoru wyglądających na inteligentnych.kulturalnym a tu co??? niedosyć chamstwo na sali obrad,zamęt w podpuszczaniu pracowników szpitala-paranoja,jest mi wstyd że głosowaliśmy na takie osoby.Ostatni raz.
Odpowiedz
3
@ 1313
dnia 30.03.2019, 21:01 · Zgłoś
Ja równiez miałem do czynienia z lek Sadzikowskim na Izbie Przyjęć i mam podobne zdanie jak mieszkaniec powiatu.Jest to lekarz wykazujący się arogancją pychą i lekceważeniem pacjenta. Doświadczyłem to na własnej osobie.widać wykorzystuje sytuację że lekarze niechętnie dyżurują na SORZE
Odpowiedz
6
@ motek
dnia 31.03.2019, 11:54 · Zgłoś
Odróżniasz Izbę przyjęć od SORu? Najwyraźniej nie. Nasza "władzuchna" też nie, dlatego jest taki burdel.
Odpowiedz
-3
@ Mieszkaniec powiatu
dnia 30.03.2019, 19:39 · Zgłoś
Dr Sadzikowski robi z siebie bohatera a ja osobiście miałem z nim doczynienia 2 razy i niestety mam zdanie bardzo złe począwszy od aroganckiego zachowania wobec pacjenta poprzez obraźliwe komentarze a skończywszy na katastrofalnym przekazie informacji o stanie pacjenta.
Odpowiedz
8
@ #Rosół-złote-myśli
dnia 30.03.2019, 17:47 · Zgłoś
DIAGNOZA:
"No ale nie jest nie jest najgorzej ja bym powiedział, że całkiem całkiem dobrze. Jeżeli chodzi o wynik, który mamy za 2018 rok, no w skali całego kraju słyszycie Państwo ile miliardów złotych są zadłużone szpitale. Nie ma szpitala, są szpitale wojewódzkie, które województwo dokłada ileś milionów złotych do każdego szpitala no bo no nie wystarcza, nie wystarcza tych pieniążków z Narodowego Funduszu Zdrowia"
Odpowiedz
8
@ e-demokracja blockchain
dnia 30.03.2019, 18:20 · Zgłoś
Ty się nie baw w cytowanie tylko jutro budzik na 5:00 ustaw żebyś do roboty nie zaspał, bo przecież ktoś na to towarzystwo wzajemnej adoracji musi robić.
Odpowiedz
4
@ Monia
dnia 31.03.2019, 22:13 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
12
@ #Rosół-złote-myśli
dnia 30.03.2019, 17:45 · Zgłoś
PLANY:
dlatego mówię, że tutaj pozyskiwaniem’ś powinniśmy troszczyć , nie wnikać że to czy tamto, że źle w tym szpitalu, już oprócz … to jest największy tutaj (pan przewodniczący powiedział) zakład pracy w powiecie jasielskim. Tak że ja uważam, że derekcja i zarząd i tak jak my radni też pan starosta powiedział no wszelkich dołożyć starań tak żeby ten szpital jak najbardziej rozkwitał, jak najbardziej był przychylny. Uważam, że też kadra, kadra lekarska jest bardzo dobrzy fachowcy, nie trudno się z tym nie zgodzić bo każdy gdzieś coś znajdzie, jakąś bolączkę my patrzymy na ten ale nie patrzymy w swoje gdzieś tam prawda przedsiębiorstwa , które pracujemy. Też jest tez tak wszędzie fajnie, tez wszystko tak się nam układa, nawet nasze rodziny cokolwiek takim czy innym budżetem zarządzamy, też nie możemy sobie pozwolić na takie czy inne inwestycje. Ale tutaj też derekcja czy pan starosta czy ktokolwiek z zarządu ile wyjazdów ile rozmów ile wszystkiego…
Odpowiedz
6
@ #Rosół-złote-myśli
dnia 30.03.2019, 17:43 · Zgłoś
ROZDZIAŁ 1
"Szpital nasz istniejący już nie będę się może się będę powtarzał ale w każdym bądź razie podzielę się kilkoma zdaniami od ponad pięćdziesięciu lat i patrząc z perspektywy dziejów historii tego szpitala tutaj pan starosta może nie wymienił parlamentarzystów śp. senator Stanisław Zając jakieś pieniążki zdobył na termoizolację bodajże z tego co pamię trzy miliony złotych i nie tylko, współcześni parlamentarzyści też się starali o fundusze na rozwój czy na jakieś oddziały ile oddziałów wszystkie oddziały oprócz chirurgii która teraz jest remontowana jeden ten zostaje nam druga strona tej chirurgii męska ale ile oddziałów wszystkie oddziały mamy pięknie wyremontowane i tak jak mówię no powiat liczący ponad sto czternaście tysięcy mieszkańców bez tego szpitala którego musimy ulepszać, musimy udoskonalać tak samo i kadra lekarska czy czy personel niższego stopnia no są szpitale czasami się dowiadujemy w mediach czy to nawet tu w naszym powiecie oddziały są zamykane z braku lekarzy"
Odpowiedz
6
@ Świeta racja
dnia 31.03.2019, 10:05 · Zgłoś
można sie nabijać ale Kononowicz mało nie został prezydentem. Podobnie gadał. Tu jest wszystko , tam nic nie było ale styl podobny
Odpowiedz
3
@ Telewizja KŁAMIE !
dnia 01.04.2019, 08:32 · Zgłoś
Za komuny mówiło się: bierny mierny ale wierny
Odpowiedz
1
@ motek
dnia 01.04.2019, 10:43 · Zgłoś
Teraz też tak się mówi, bo mamy komunę-bis. Albo PiS.
Odpowiedz
7
@ #Rosół-złote-myśli
dnia 30.03.2019, 17:42 · Zgłoś
WSTĘP:
"Nie tylko ja może wielu innych tutaj w tym szpitalu przyszło na świat, ja przyszedłem między innymi, przebyłem też siedzący pan doktor Niemiec też wykonywał zabieg ratujący moje zdrowie i życie też tak się kilka lat temu mi przytrafiło i też bym chciał powiedzieć o historii tego szpitala"
Odpowiedz
12
@ widz
dnia 30.03.2019, 13:36 · Zgłoś
Czego ten podnóżek taki smutny?Przecież ma stołek i kasę do których dążył po trupach!
Odpowiedz
7
@ Madagaskar
dnia 31.03.2019, 19:12 · Zgłoś
Bo mu Boguś chce uciec go Brukseli i sam zostanie
Odpowiedz
8
@ do Madagaskar
dnia 01.04.2019, 12:20 · Zgłoś
Boguś to ucieknie najszybciej do Sanoka?
Odpowiedz
0
@ jaa
dnia 30.03.2019, 11:48 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
28
@ pacjent
dnia 30.03.2019, 10:39 · Zgłoś
Pan Sadzikowski ma rację lekarze powinni leczyć a nie w politykę się bawić. Wykształcili się za pieniądze podatników to niech spłacają ten dług wobec społeczeństwa. Teraz chcąc się leczyć trzeba iść prywatnie i płacić ale już w ich kieszeń.
Odpowiedz
3
@ Bolo
dnia 30.03.2019, 10:30 · Zgłoś
Geriatria jest bardzo dobra bo uratowała mi życie i wyleczyła z nałogu.
Odpowiedz
-1
@ Nałogu
dnia 31.03.2019, 07:56 · Zgłoś
Opłaty za pobyt???
Odpowiedz
4
@ Why
dnia 30.03.2019, 10:23 · Zgłoś
Dlaczego pzyjecie ba geriatrie sa po godzinie 15 i pacjenci od rana czekaja na przyjecie???
Odpowiedz
14
@ saracen
dnia 30.03.2019, 09:54 · Zgłoś
szpital jasielski - jedna wielka porażka poczawszy od głowy do ogona. Będzie trudno to coś doprowadzić do w miarę dobrego funkcjonowania. Tak kosztem podatnika bawi się ELYTA.
Odpowiedz
17
@ Towarzysz
dnia 30.03.2019, 09:15 · Zgłoś
A jak tam działania tego wybitnego fachowca Rosoła ??? Są już jakieś...ślady ???
Odpowiedz
15
@ dr Rosół
dnia 30.03.2019, 15:14 · Zgłoś
Radny PiS Józef Rosół który dostał w jasielskim szpitalu fuchę "specjalisty" nie wiadomo od czego za bardzo grube tysiące wszystko tłumaczy.
Posłuchajcie
www.youtube.com/watch?v=co950l-gXAg
zaczął 1:40:45 skończył 1:46:45
Odpowiedz
14
@ Nikki
dnia 30.03.2019, 19:55 · Zgłoś
Takie same jak jego poprzedniczki na tym stanowisku, tez w swoim czasie radnej.
Odpowiedz
4
@ Jaja
dnia 31.03.2019, 07:55 · Zgłoś
nie wielkanocne !
Odpowiedz
2
@ kolo
dnia 01.04.2019, 13:23 · Zgłoś
PANIE ROSÓŁ to nie jest największy zakład pracy w jasle tylko obóz wyzyskiwania pracowników . Brawo dla doktor Wozniak za postawienie się za zwykłymi pracownikami
Odpowiedz
21
@ Kierowca 8I0
dnia 30.03.2019, 08:37 · Zgłoś
Lekarz pan Artur Sadzikowski jest prawdziwym lekarzem wypełniający
ofiarnie swoją posługę.
Trzeba też wspomnieć, że pochodzi z szacownej rodziny i też jego ojciec
Władysław był znanym i cenionym fachowcem z zakresu budownictwa.
Nadzorował wiele budów realizowanych dla miasta Jasła.
Pan Władysław cieszył się szacunkiem wśród pracowników, kierowników budów,
oraz ówczesnych władz miasta Jasła.
Odpowiedz
12
@ olx
dnia 30.03.2019, 07:51 · Zgłoś
co sie działo i co sie dzieje
kolejni pracownicy na zwolnieniach lekarskich
z dzialu technicznego i obsługi,,..
coś nie tak z tym pionem kierowniczym obslugi technicznej...
na miejscu dyr. zacząłbym od zmian kierowników którzy nie mogą dać radę sobie z pracownikami..
Odpowiedz
41
@ mix
dnia 30.03.2019, 07:25 · Zgłoś
Obiektywnie mówiąc p. Sadzikowski ściągnął gości z obłoków. Tak się prężyli i gimnastykowali jak to super cudownie i wspaniale jest a tu wystąpienie p. Sadzikowskiego i wiadro zimnej wody na łeb wylane. Nokaut - ciężki
Odpowiedz
3
@ Gratuluje
dnia 31.03.2019, 07:53 · Zgłoś
tak punliczniezeby było kilkoro choć powiefziec prawde a nie bajki opowiadac o mikrofonu:-)))
Odpowiedz
19
@ 1971
dnia 30.03.2019, 06:52 · Zgłoś
geriatria sie szpital chwali? dali tylko pomieszczenia, a cale wyposażenie dala ta " niedobra, wstretna itp " WOŚP
Odpowiedz
-4
@ Telewizja KŁAMIE !
dnia 01.04.2019, 08:41 · Zgłoś
Weź człowieczku nie gadaj głupot. WOŚP to pralnia brudnych pieniędzy i ich wyprowadzanie poprzez system spółek - naczyń połączonych. Szpitale dostają bezużyteczne horendalnie drogie graty.
Odpowiedz
2
@ motek
dnia 01.04.2019, 10:44 · Zgłoś
Jak miło eksperta poczytać. Pewnie zgłosił wszystko do prokuratury?
Odpowiedz
4
@ ja
dnia 30.03.2019, 00:53 · Zgłoś
Pan Sadzikowski "wielki bohater"
Odpowiedz
2
@ Zazdrosny????
dnia 31.03.2019, 07:51 · Zgłoś
A TY zazdrością kupisz na km...
Odpowiedz
34
@ Monia
dnia 30.03.2019, 00:50 · Zgłoś
Nikt nie pisze tu o szokującym wystąpieniu specjalisty p. Rosoła. Posłuchajcie jak to w szpitalu jest cudownie chociaż nie ma zbyt dużo pieniążków, jak pieszczotliwie mówi pan doradca o naszej walucie. A do tego jaki styl wypowiedzi, jaka składnia. Szok.
Odpowiedz
11
@ dr Rosół
dnia 30.03.2019, 15:16 · Zgłoś
Posłuchajcie zatem wypowiedzi radnego PiS Józefa Rosoła który dostał w jasielskim szpitalu fuchę "specjalisty" nie wiadomo od czego za bardzo grube tysiące.
www.youtube.com/watch?v=co950l-gXAg
zaczął 1:40:45 skończył 1:46:45
Te 6 minut wytłumaczy wszystkim czym się radny Rosół zajmuje i za co bierze ciężką kasę.
Współczuję osobie która musi sporządzić protokół z sesji. Z ciekawością porównam wypowiedź z nagrania z tym co starosta napisze na swojej stronie. I każdą zmianę wypunktuję u Wojewody.
Odpowiedz
12
@ wyrwał się
dnia 30.03.2019, 15:19 · Zgłoś
Józek, kto cię prosił żebyś się odzywał. Płacą ci nie za gadanie. Masz trzymać się po stronie jasnej mocy. To jest twoje zadanie.
Odpowiedz
15
@ podwyżki dla rosoła
dnia 30.03.2019, 15:24 · Zgłoś
Jak on potrafi wyszukać takie bolączki to musi być dobry. Ile ten specjalista zarabia? Chodzą słuchy że 7 tysięcy. Panie starosto trzeba mu dać podwyżkę. Dzięki niemu wzrasta panu oglądalność. Bo to co on mówi wszyscy chcą usłyszeć.
Odpowiedz
10
@ motek
dnia 30.03.2019, 15:26 · Zgłoś
Matko słodka, ale bredzi...
Odpowiedz
2
@ Zośka
dnia 01.04.2019, 16:55 · Zgłoś
BEŁKOT "specjalisty". Żenada.
Odpowiedz
17
@ śmiechu warte
dnia 30.03.2019, 00:43 · Zgłoś
A zamknąć to w pizdu.Jak nie będzie Jasła to krosno będzie po nas przyjeżdżać to może troszkę więcej pozyjemy. Przykre, bo życie jedno
Odpowiedz
48
@ Sieka
dnia 29.03.2019, 22:57 · Zgłoś
Pozamiatał dr Sadzikowski to towarzystwo wzajemnej adoracji
Odpowiedz
4
@ Chipokrates
dnia 29.03.2019, 22:36 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
64
@ NEGER
dnia 29.03.2019, 22:26 · Zgłoś
Panie doktorze Arturze Sadzikowski, chylę przed Panem czoło. Jedyny prawdziwy i prawdomówny, spośród innych " laurkowych" kierowników. Doktorze szacun!!!
Odpowiedz
7
@ Popieram!
dnia 31.03.2019, 07:47 · Zgłoś
tak !!! reszta toobluda klamstwo pod publiczke zeby uciszyc temst tzn zamknac temat .[...] do lustra w lazience
Odpowiedz
36
@ Grucha
dnia 29.03.2019, 21:48 · Zgłoś
Od dawna mam szacunek dla Doktora Sadzikowskiego
Odpowiedz
4
@ Vega
dnia 31.03.2019, 18:23 · Zgłoś
A ja do Doktora Samborskiego i Hombesza.
Odpowiedz
74
@ Pacjent niestety.
dnia 29.03.2019, 21:28 · Zgłoś
Jak mówię pacierz wieczorem to zawsze dołączam jedną intencję. Żebym w razie choroby mojej czy kogoś bliskiego - zdążył dojechać do Rzeszowa. To już inny świat, inne podejście do pacjenta i brak [...]nia o kasie. Może dla tego że w Jaśle to małe środowisko. Brak realnej konkurencji. Nie wiem. Lekarz na Warzywnej w RZ potrafi dać zestaw badań żeby nie działać po omacku. Nigdy nikt nie ma gadania że to drogie badanie. Tu jak w PRLu - na naocznej i świątecznej lekarz nie wypisze recepty ze zniżką. Mówią że to tylko rodzinny może. Bzdura! Wystarczy zadzwonić do NFZtu. Ma EWUŚa, sprawdza czy pacjent ubezpieczony i koniec tematu. Ale ...pewnie lepiej wypisać max cenę bo apteka ma lepszy biznes i recepta nie jest wpisywana do systemu. Czyli zero kontroli. Co do pana Burbelki. może lepiej dać mu tę funkcję dyrektora. Cztery... może pięć lat temu miałem nieprzyjemność trafić z ojcem na SOR w nocy i czułem się że nie rozmawiam z lekarzem ale cesarzem. Chciał ojce wypisać do domu o czwartej nad ranem, na kolanach uprosiłem żeby ojca obserwowano do rana. Rano od lekarza na z oddziału na który trafił ojciec usłyszałem że "jakim jestem synem" skoro ojciec był w takim stanie , a ja nic nie robiłem żeby go ratować. Ostatnia sprawa. Cały czas słyszę jak to lekarze się poświęcają. Że to powołanie nie zawód. Momento!!! Jeśli widzę rano lekarza w przychodni, po południu na komisji lekarskiej, wieczorem na nocnej i świątecznej - to zaczynam się zastanawiać czy to powołanie do odpowiedzialnego leczenia czy zapotrzebowanie na kasę? Ostatnio lekarz mi powiedział, że "czy Pan wie ilu ja już dzisiaj pacjentów przyjąłem!!!"..Zastanawiam się wtedy czy mam go zastąpić czy zadzwonić po policję bo to tak jak by TIRem kazać jeździć przez 48g bez snu. Kto ci to każe robić ... dyrektor szpitala? Może żona bo kasy mało? Czy ja ci zawód wybierałem? Do kogo te pretensje?...
Odpowiedz
16
@ Kazik
dnia 31.03.2019, 00:37 · Zgłoś
Pacjentów niestety brawo za komentarz popieram w 100 %
Odpowiedz
4
@ System
dnia 31.03.2019, 07:46 · Zgłoś
system i tak lekarzy i płacy!!! godnej na 1 etacie żeby zyc zdrowo i fobrze pracowac!! tj np niemcy uk .tam nie ma sie pracowac w 10 placowkavh.1 etat 8 gofzin lekarz zdrowy wypoczety zarabia zgodnie z kwalifikacjami a nie jak kierownik biedronki lub mniej na eyacie!!! i to jest prawda o ktorej przecietny czytelnik tego paszkwilanie ma pojecia!!!
Odpowiedz
8
@ Pacjent niestety
dnia 31.03.2019, 12:01 · Zgłoś
Magiczne słowa klucze... SYSTEM... PROCEDURY...GODNA PŁACA...ZACHODNIA EUROPA... Ale wszyscy żyjemy tu i teraz.. To może jutro mechanicy samochodowi powiedzą że technika zmienia się za szybko i za mało zarabiają. I od jutra robią strajk... Ciekawe co wtedy... Wszyscy z buta zaczniemy chodzić? Cztery dni do Krakowa? A gdzie kolejarze, policjanci, nauczyciele... Wszyscy tupmy nogami... W Niemczech wykształcenie lekarza to inwestycja całej rodziny. Trzeba sobie kredyty wziąć. Spłacać latami. Dodatkowo ja nie mam nic przeciwko temu by lekarze zdolni...powtórzę ZDOLNI, a nie dziedzicznie obciążeni wiedzą medyczną - zarabiali miliony! I są tacy... Ale to nigdy nie będzie w Jaśle... Potrzebujemy w Jaśle profesjonalnego SORU i OJOMu!!! Ale walka o kolejne wyimaginowane oddziały, tylko po to żeby je zrobić i żeby były - a później żeby nie było komu i za co tam pracować. Na zachodzie szpitale nie są udzielnymi księstwami. Tam szpital wyższego szczebla nadzoruje szpital niższego szczebla. Kiedy w Jaśle pracował jakiś lekarz z tytułem profesora nauk medycznych?
Odpowiedz
6
@ Ola
dnia 29.03.2019, 21:25 · Zgłoś
A słyszeliście co Niemiec mowil
Odpowiedz
-8
@ Ten Pabian co mi podwyżkę śmieci zrobił
dnia 29.03.2019, 21:24 · Zgłoś
Wes przestań jeden i drugi do...
Odpowiedz
37
@ Kilder
dnia 29.03.2019, 20:53 · Zgłoś
Pabian to wielka klasa w zderzeniu z tymi pisowskimi politykierami chwalipiętami.
Odpowiedz
-21
@ Fox
dnia 29.03.2019, 21:50 · Zgłoś
Pabianice to pisowiec a wy peowcy macie takie właśnie stalinowskie myslenie
Odpowiedz
-16
@ do motek
dnia 29.03.2019, 20:10 · Zgłoś
Do motek : proszę przywołać źródło, gdyż takie słowa czytałem na innym portalu
Odpowiedz
15
@ Do motek
dnia 29.03.2019, 22:54 · Zgłoś
Jest relacja na YouTube z sesji i dokładnie tak jak motek napisał mówił Sadzikowski
Odpowiedz
10
@ do do motek
dnia 30.03.2019, 07:22 · Zgłoś
A co miałeś przeczytać jak tak właśnie powiedział p. Sadzikowski - źródłem jest wypowiedź p. doktora
Odpowiedz
72
@ Woytazzz
dnia 29.03.2019, 20:05 · Zgłoś
Zaczynam współczuć Pabianowi. Ciągłe użeranie się z takimi dzbanami z powiatu musi być wyjątkowo frustrujące.
Odpowiedz
-1
@ YOZEF
dnia 01.04.2019, 15:48 · Zgłoś
i nic z tego nie wynika on to kocha
Odpowiedz
79
@ motek
dnia 29.03.2019, 19:31 · Zgłoś
Wypowiedź p. Sadzikowskiego była o wiele dłuższa, ale niewygodna dla władzy. Można ją przeczytać na konkurencyjnym portalu.
Odpowiedz
94
@ motek
dnia 29.03.2019, 19:39 · Zgłoś
Co powiedział lek med. Artur Sadzikowski - p.o. kierownika Szpitalnego Oddziału Ratunkowego

- Szpital jasielski znam troszkę dłużej niż doktor Barański, bo znam go od 1980 roku kiedy zaczynałem karierę zawodową jako salowy. W tym szpitalu wiele się nie zmieniło. A wiecie dlaczego? - Bo zawsze był brak finansów. Już doktor śp. Szymański chciał rozbudować ten szpital. Trafił na pewien okres, kiedy były przemiany i plan rozbudowy szpitala uległ w gruzach.Wszyscy się tu ładnie chwalimy co to nowego powstaje jak to pięknie. Ja nie wiem, czy mogę się wypowiadać . Szymku – zapomniałeś o mnie wymieniając lekarzy. Może dla Ciebie ja nie jestem lekarzem - mówił na Sesji Rady Powiatu Artur Sadzikowski - pełniący obowiązki kierownika Szpitalnego Oddziału Ratunkowego jasielskiego szpitala.
Ja bym się bardzo cieszył, gdyby powstał Oddział Diabetologiczny- dodatkowo, a nie wydzielony.
Ja bym się bardzo cieszył, gdyby powstał Oddział Urologiczny, dodatkowo, a nie wydzielony.
Pracuję w miejscu szczególnym, gdzie nikt nie chce pracować. Nie zostałem p.o. kierownika Szpitalnego Oddziału Ratunkowego – bo chciałem. Panie dyrektorze, czy ja coś kłamię – zwrócił się do dyrektora Michała Burbelki doktor Artur Sadzikowski. Nikt mnie o to nie prosił? Prosiliście Państwo, więc przyszedłem do tego szpitala. Czy jest ktoś chętny ma moje miejsce? Nie ma.

Panie Starosto, ostatnio do Rady Społecznej Szpitala wysłałem pismo, że chętnie wziąłbym udział w spotkaniu , ale nie mogę, bo nie pojawił się mój zastępca, bo go po prostu nie mam.

Szpitalny Oddział Ratunkowy, który jest pierwszą wizytówką szpitala wygląda tak, jak obecnie tu jesteśmy w tej chwili. Tylko brakuje nam ze dwóch, trzech pacjentów pośrodku. Bo to nie jest Oddział, to jest jak na targowicy

Na terenie Szpitalnego Oddziału Ratunkowego tego, który powinien być funkcjonuje sporo jednostek takich, które mogłyby funkcjonować zarówno w piwnicy, jak i na strychu albo poza budynkiem szpitala. To nie jest Oddział Szpitalny.

Chwalmy się dalej. Wszyscy koledzy pracujemy w trudnych warunkach. Brakuje lekarzy w Oddziale Wewnętrznym, Oddziale Geriatrycznym, Oddziale Diabetologicznym.

Pan doktor Niemiec wspomniał, że przyszedł do nas nowy chirurg. Nie nowy chirurg. Pan doktor Waldemar Skupis, bo o nim mówimy – rozpoczynał karierę w Jaśle. A ponieważ były wtedy takie warunki, że nie było możliwości zatrudnienia, to poszedł do Gorlic, gdzie ukończył specjalizację – najpierw z chirurgii, potem z ortopedii – bądź odwrotnie, mogę się mylić. W każdym bądź razie ma dwie.

Pan doktor Pers dzisiaj jest tu, Pani Dorota Woźniak dzisiaj jest tu, Pan doktor Snoch dzisiaj jest tu – to znaczy, że dzisiaj w Jaśle nie ma 3 lekarzy POZ-tów i wiecie Państwo, co będzie? Ponieważ nie numerków, to przyjechał na SOR. Bo nie mogłem się dostać do lekarza rodzinnego.

Brakuje chętnych do dyżurowania w nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej. Pan dyrektor Burbelka musiał się mnóstwo „nagimnastykować” i musimy się wszyscy „gimnastykować” co miesiąc, aby zapewnić tą opiekę. Ktoś, kto jest dyrektorem szpitala – ja nikomu nie życzę, aby nim był. Państwo sobie nie zdajecie sprawy z tego jaka to jest ciężka fucha. Bo to jest niesamowicie ciężka fucha.

Przyszedłem tu tylko po to, żeby Państwu radnym uzmysłowić, że to nie my jesteśmy złymi lekarzami, że to my jesteśmy chamscy w stosunku do pacjentów – bo pacjenci „są jacy są”. Bo nie, że z mojej rodziny 4 godziny czekał na przyjęcie planowe. Bo jak nie było miejsca, to planowe może być jutro, pojutrze lub za tydzień. Ale nie mogę sobie pozwolić na to, żeby osoby, które bezwzględnie wymagają hospitalizacji leżały na SORz-e w miejscu niegodnym dla nich. Nawet nie na korytarzu – Gdzie to nie powiem. A, gdzie ja ich mam położyć jak mam 4 łóżka. Nie dwadzieścia. Mam cztery.

Teraz co do kwestii, że były wolne miejsca – tak zdarza się. Nieraz wpadam na Oddział – nie będę wymieniał na który – i mówię, jak nie macie miejsca, kiedy to są cztery wolne. Proszę przyjąć pacjenta po 15-tej. A to Pański kolega, panie doktorze Pers.

Proszę Państwa. Jeżeli ktoś chciałby krytykować dyrektora Burbelkę, to zaraz zadam pytanie – Za co? Za to nie dysponuje środkami? Skąd ma je wziąć.

Czy mamy jakieś fundusze oprócz tych co da się pozyskać z budżetu, od Wojewody, czy Marszałka? Czy w Starostwie funkcjonują służby, które pozyskiwałyby środki nie „państwowe”, a unijne. I nie tylko unijne, bo są i środki „Skandynawskie”. Są i środki „ Szwajcarskie”. Gorlice potrafiły? Potrafiły. 8 mln na restrukturyzację obiektu SOR-u i drugie 8 mln złotych na usprzętowienie.

Nie róbmy tu Sądu. Tylko mam jedną prośbę do Państwa .Wrócę do początku. Jak zasiadłem w Radzie Powiatu, to zapytano mnie w jakim Klubie chcę być, to odpowiedziałem co to znaczy 'Klub”.Co to jest Klub?

My jesteśmy radnymi, nie klubem. Nie opozycje. Nie ma „wasi: - „ nasi”. Apeluję do Was Państwo radni! Bądźcie radni wybranymi przez mieszkańców powiatu. Nie politykami. Apeluję do Was Państwo radni. Miejcie współpracę w radnymi miejskimi oraz radnymi gminnymi. O to Was tylko przyszedłem poprosić – zakończył doktor Artur Sadzikowski.
Odpowiedz
19
@ bhp
dnia 30.03.2019, 06:54 · Zgłoś
Panie kolego Sadzikowski jestes do bólu szczery.Jesli o sobie mówisz, ze tyle robiono zabiegow,azebys przyjąl FUCHE w szpitalu ,to lepiej rób co potrafisz i umiesz na ul.Krasinskiego.wiele żalu wylewano, ze brakuje pieniędzy za fuchy w szpitalu,ze jest się przeciazonym po ciężkich dyżurach w kilku prywatnych przychodniach i i tych przypadkach żaden z kolegow nie wspomnisl i dalej brakuje pieniędzy. A Burbelka nie potrafi bractwa zdyscyplinowac.Trzeba zrobić generalny przegląd organizacyjny w szpitalu,przyjazna atmosferę dla młodych lekarzy chętnych fachowców do podjęcia pracy.
Odpowiedz
-41
@ Sesese
dnia 30.03.2019, 08:11 · Zgłoś
Biedny Sadzikowski, musi pracować choć wcale nie chce. Pewno dlatego tak sie odnosi do pacjentów a i "swój" personel medyczny nie potrafi zdyscyplinować. Chamstwo, prostactwo, cwaniactwo. Jaki pan taki kram.
Odpowiedz
29
@ motek
dnia 30.03.2019, 10:37 · Zgłoś
Bo na SOR nie przychodzi się z przeziębieniem. Nie ma cierpliwości dla takich "chorych".
Odpowiedz
-8
@ do sesee
dnia 30.03.2019, 11:06 · Zgłoś
To ma swoje uzasadnienie.Sadzikowski ma na stanie i umownie zarejestrowane dwie sanitarki i sa ustawione na ul.Przybyszewskiego.Dlatego też tą ducha jako kier.izby przyjęć i ratownictwa mu pasuje.Bo trzeba ustawić dyżury dla obu karetek Itutaj ma kopalnie pieniędzy.
.
Odpowiedz
1
@ Niewygodny
dnia 31.03.2019, 07:40 · Zgłoś
tak sa usueane bo prawdziwe.a ptawda boli.lepiej sjki slichac i mydlic oczy ! myslac ze ludzie wszyscy to nieuki i glupki nie wiedzacy e lekarzy porzadnych ie wyrzuca na bruk .do pracy da emeryci i dzieci rodzicow przed emerytura ... reszta - brak miejsc !
Odpowiedz
8
@ YOZEF
dnia 31.03.2019, 18:34 · Zgłoś
dr sadzikowski to judym obecnych czsow ,,,tak tak judym panowie radni
Odpowiedz
-1
@ ewa
dnia 02.04.2019, 13:22 · Zgłoś
to chyba żart ten pan doktor to taki Judym jak ja baletnica
Odpowiedz
-36
@ Uj
dnia 29.03.2019, 19:27 · Zgłoś
Michał! Jesteś wielki!;)
Odpowiedz
129
@ sdf
dnia 29.03.2019, 19:32 · Zgłoś
Proponuję obejrzeć na relacji z sesji całe przemówienie dr Sadzikowskiego, który nie bał się powiedzieć co myśli. Warto posłuchać jak faktycznie jest w szpitalu... Szanowny Panie starosto, co pan na to??
Odpowiedz
11
@ Do i
dnia 29.03.2019, 21:22 · Zgłoś
Chyba waga niczego innym
Odpowiedz
0
@ Pacjent
dnia 29.03.2019, 22:52 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
23
@ lol
dnia 30.03.2019, 18:06 · Zgłoś
https://www.youtube.com/watch?v=co950l-gXAg
2:48:00 Trafna wypowiedż Sadzikowskiego. Całość a nie jak tu cenzurowane !!!
Odpowiedz
5
@ ????
dnia 31.03.2019, 00:34 · Zgłoś
[komentarz nie na temat]
Odpowiedz
13
@ :')
dnia 31.03.2019, 07:35 · Zgłoś
Warto! Poznać prawdę od podszewki nie wirtualne owijanie kotka wokół młotka dla wyciszenia prawdy!
Odpowiedz
9
@ Hipokrates
dnia 31.03.2019, 08:21 · Zgłoś
Cytat:

" Jak pisze ks. dr Andrzej Muszala z Uniwersytetu Papieża Jana Pawła II w Krakowie, od lat sześćdziesiątych ubiegłego stulecia już tylko 5 proc. lekarzy w skali całego świata składa przysięgę Hipokratesa, 10 proc. – ślubowanie w duchu genewskim, około 50 proc. – specjalne formularze przysięgi, przyjęte przez wyższe uczelnie medyczne albo kodeksy lekarskie. 30 proc. nie składa żadnej przysięgi ani ślubowania, i ten ostatni prąd szybko się rozpowszechnia…"

Czy zatem kierować się współczesny lekarz? Jeżeli nie dobrem pacjenta, to tylko zarobkami? , a może dobrem koncernów farmaceutycznych, aptek, chemii spożywczej?
Czy dojdzie do tego (a może już doszło), że Hipokratesa zamieni się na hipokrytę?
- z całym szacunkiem dla wyjątków, bo są takie przypadki- mowa o tendencji, kierunku do którego zmierza wielu lakarzy.
Modlę się o zdrowie, bo strach się bać...
Odpowiedz
-2
@ Kret
dnia 01.04.2019, 12:17 · Zgłoś
To ten lekarz co go aresztowali za branie łapówek?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657