Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Radny zarzuca Pani Burmistrz złamanie prawa

47

Na zwołanej dzisiaj konferencji prasowej radny Krzysztof Czeluśniak poinformował o złożeniu do prokuratury zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa przez Burmistrz Jasła Marię Kurowską, i Dyrektora ZMKS w Jaśle, Zdzisława Wilisowskiego.


Radny zarzucił Marii Kurowskiej, że pełniąc funkcję Burmistrza Miasta Jasła w dniu 17 stycznia 2008 r. powołała Zdzisława Wilisowskiego na funkcję pełniącego obowiązki Dyrektora ZMKS w Jaśle, czym przekroczyła swoje uprawnienia.

Jak argumentował, osoba powołana na to stanowisko nie spełnia wymagań określonych przepisami ustawy o pracownikach samorządowych oraz przepisami rozporządzania Rady Ministrów w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Ponadto na stanowisko dyrektora ZMKS konieczne jest przeprowadzenie postępowania konkursowego, czego zdaniem radnego nie zrobiono.

W zawiadomieniu do prokuratury znalazł się również zarzut, że nowy dyrektor został powołany w sytuacji, gdy ZMKS-em kierował prawnie umocowany Dyrektor Józef Pawluś, a w czasie jego nieobecności – Zastępca Dyrektora i Główny Księgowy. Tym samym rażąco naruszono przepisy Statutu oraz Regulaminu Organizacyjnego ZMKS w Jaśle, a także przepisy ustawy o pracownikach samorządowych.

„Nigdy nie robiłam czegoś, co byłoby nie zgodne z prawem, a zwłaszcza nie robiłabym tego umyślnie. Pan Wilisowski został powołany na pełniącego funkcje dyrektora, a nie na dyrektora. W opinii radców prawnych wszystko odbyło się zgodnie z literą prawa.” - komentuje Maria Kurowska, Burmistrz Miasta Jasła.

Dyrektorowi ZMKS w Jaśle Zdzisławowi Wilisowskiemu radny zarzuca, że wykonywał czynności z zakresu prawa pracy jako osoba do tego nieuprawniona oraz bez odpowiedniego umocowania Burmistrza Miasta Jasła. Brak takiego pełnomocnictwa wykazały kontrole Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej Jasła przeprowadzone w ZMKS oraz w Wydziale Administracyjnym Urzędu Miasta w Jaśle. Według radnego Zdzisław Wilisowski wykonywał czynności z zakresu operacji finansowych jako osoba do tego nieuprawniona.

Pełniący Funkcje Dyrektora ZMKS w Jaśle, Zdzisław Wilisowski, odmówił komentarza w tej sprawie.

„Na każdej sesji Rady Miasta pytam panią Burmistrz o ZMKS, i otrzymuje wymijające informacje, mówi, że wszystko jest OK i kolorowo, a w rezultacie sytuacja jest bardzo ciężka. Nie można zamiatać pewnych spraw pod dywan i trzeba o tym głośno mówić, bo w pewnym momencie możemy się obudzić z tzw. ręką w nocniku. ” -  komentuje Krzysztof Czeluśniak.

Jak twierdzi radny Krzysztof Czeluśniak konsekwencją działania Pani Burmistrz Marii Kurowskiej i Pełniącego obowiązki Dyrektora ZMKS Zdzisława Wilisowskiego jest zapaść finansowa zakładu.

Prokuratura w Jaśle w ciągu 30 dni podejmie decyzje o wszczęciu dochodzenia lub odrzuceniu wniosku w tej sprawie.

/JP/

Reklama

Komentarze: 47

Dodaj komentarz Widok:
0
@ [...]
dnia 21.10.2010, 17:12 · Zgłoś
Gdyby nie łapówki ojca to Wilisowski Zdzisław nosiłby do dziś worki z mąką w piekarni.
Odpowiedz
0
@ Anonim
dnia 24.10.2008, 23:10 · Zgłoś
Cz ten Czeresniak nie wymaga leczenia przypadkiem..?
Odpowiedz
0
@ Jan Chrzanowski
dnia 13.10.2008, 17:46 · Zgłoś
To czwarty wysyłany przez mnie komentarz.Mam nadzieje,ze moja upirdliwość w koncu przyniesie spodziewany efekt i treść mojego komentarza zabłyśnie pośród tych,juz nadesłanych.
Powiem krótko: totalna nieznajomość prawa przez radnego Czeluśniaka jest porażająca
i przez to dla mnie rozumiana jako promocja własnej osoby (nie ważne co mówią,aby mówili).No i jak tu marzyć o lepszej przyszłości miasta,jak co chwilę podrzuca nam się kawałek popsutego ciasta.?
Odpowiedz
0
@ dorotka
dnia 11.10.2008, 12:06 · Zgłoś
dyzio na Burmistrza:p:p
Odpowiedz
0
@ A.S
dnia 10.10.2008, 21:02 · Zgłoś
Dyzio pilnuj tej bandy skorumpowanych i sprzedajnych urzednikow.
Odpowiedz
0
@ weźcie się za jasło przede wszystkim na
dnia 09.10.2008, 18:34 · Zgłoś
aby Radnego Czeluśniaka nie starczyło miejsca
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 09.10.2008, 11:42 · Zgłoś
ej weżcie sie za to jasło aby najlepsze dziewczyny nie wyjezdzały za prace za granice
Odpowiedz
0
@ SWOT
dnia 08.10.2008, 21:17 · Zgłoś
Rozumiem że, uratować ZMKS może tylko stosowny zastrzyk gotówki.
Rozumiem też że, w Budżecie m. Jasła takich pieniędzy nie ma.
Zatem proponuje aby Radni miasta Jasła przeznaczyli swoje diety na pomoc ZMKS-owi.
Przypuszczam że dieta Radnego to jakieś 1500zł miesięcznie gdzie przy 21 Radnych daje to kwotę 31 500 zł. miesięcznie. Nie trzeba być wielkim matematykiem aby policzyć że diety Radnych w skali roku to kwota 378 000 zł. Licząc dalej, w ciągu 4-letniej kadencji Rady daje to kwotę 1 512 000 zł. Sądze że uratowany jest ZMKS , doposażymy zakład nowym taborem a również pracownikom można będzie wypłacić zaległe pensje. Decyzja należy do samych radnych, przecież u początków nowej samorządności radni pracowali społecznie nie pobierając żadnego wynagrodzenia.
Czekam który Radny zostanie liderem projektu Uchwały o stosownym samoograniczeniu sie Radnych i przekazania swoich ( naszych) pieniędzy dla ZMKS
pzdr.
Odpowiedz
0
@ dyzio ;D
dnia 08.10.2008, 20:04 · Zgłoś
Dyzio na burmistrza? A to bomba hehe :lol:
Ciekawe co bedzie mówić jak faktycznie tym burmistrzem zostanie :P Wtedy zobaczycie jaki jest "wspaniały" i "szczery".
Ciekawe czy wtedy nie bedzie sie bał mówic wszytskiego wprost... :D
Kazdy sie pacha do tej władzy jak do michy miodu. Żałosne!
Odpowiedz
0
@ Wiktor.
dnia 08.10.2008, 12:38 · Zgłoś
do pana artur pan zapewne z PIS-u oj biedaku nawet po IP wiem że to ty miałeś być tym słynnym dyrektorem MOSiR-u ale ci ten właśnie zacny człeczek uwalił konkurs .Z szlachetności Polak i szczerego serca jakie ma PIS i ty nie lubisz bardzo widać tego faceta cóż masz wiec pecha wow
Prawo i sprawiedliwość ba kumoterstwo i układy fuj fuj panie dyrektorze :P
Odpowiedz
0
@ jaśnie dyrektor
dnia 08.10.2008, 11:21 · Zgłoś
Ciekawe :)dlaczego jaśnie pan dyrektor ZMKS w Jaśle Zdzisław Wilisowski odmawia komentarza w tej sprawie,: czyżby wystraszył się prokuratury:yes:...?
Odpowiedz
0
@ Hert
dnia 08.10.2008, 10:52 · Zgłoś
To właśnie Polska. Czeluśniak rzucił pewnymi argumentami i zamiast napisać: Jest to nieprawda bo...: 1) to i to się niezgadza 2) to i to nie miało miejsca itd.,
to PiSiaki robią "huzia na Józia", bo: tak a nie inaczej wygląda, bo taką szkołe skończył, bo tak a nie inaczej mówi.
Wpełni zgadzam się InI. Jakie to ma znaczenie dla przekrętów Kurowskiej? No wytłumaczcie mi to PiSiaki, jakie ?
Odpowiedz
0
@ A może by tako ruchu drogowym w mieście
dnia 08.10.2008, 10:30 · Zgłoś
Otóż gdy pada deszcz to nie wolno chodzić ul. Roweckiego bo jesteś w fonnannie wody. Ktoś specjalnie uparł się na tę ulicę . Zrobiono z niej obwodnicę południową. Tiry sobie jeżdzą , Ciężarowe sobie jężdzą , dzwigi firmowe sonie jeżdzą, Smieciarki codziennie , bo kazdy skraca sobie drogę . Pani Burmistrz i Komisja d/s ruchu drogowego .czy to wy sprawiacie piekło na ziemi dla ludzi mieszkających na tej ulicy. Czy nie czas pomyśleć o ruchu jednokierunkowym. Czy też zmusicie ludzi do protestu i zablokowania tej ulicy.
Odpowiedz
0
@ "... miejcie świadomość...."
dnia 08.10.2008, 10:15 · Zgłoś
Nie ważne kto jest... będzie dyrektorem ZMKSu, ważne aby był sprawnym menadżerem. Choć słowo: "menadżer" jest tak wyświechtane, że byle jaka szkoła policealna kształci w tym kierunku.... więc jest ich na pęczki.

Radny Czeluśniak, właśnie on mając dostęp do różnych - nie zawsze jawnych dokumentów UMJ wypełnia swoje obowiązki wynikające z mandatu. Problem Pana radnego jest jednak taki, że czasem "na siłę" szuka "dziury w całym" a jego tworzywem są luki, niejasności w naszym czcigodnym ustawodawstwie. No i znalazł w swoim mniemaniu, proceduralnego haka na Panią burmistrz i zrobił to w świetle fleszy. Panie Krzyśku, tylko niech Pan pamięta "nie chwal dnia przed zachodem słońca", bo jak Pan będzie wyglądał gdy Prokuratura nie dopatrzy się znamion przestępstwa? Z pewnością skieruje Pan swoje oskarżenia na Prokuraturę ale to już jest lepperiada....

Robienie rozgłosu, szumu, zamieszania manipulując tym samym opinią publiczną, nie zawsze będąc obiektywnym nie pasuje do uczciwego, praworządnego obywatela za jakiego Pan chce uchodzić.

A swoją drogą, te pieniądze prawie 20.000 zł jakie UMJ wydał na firmę audytorską w celu zbadania skutków budowy sklepów wielkopowierzchniowych w Warzycach, Miasto mogło wydać na opracowanie strategii w celu uzdrowienia sytuacji w ZMKS.
Odpowiedz
0
@ artur
dnia 08.10.2008, 08:48 · Zgłoś
jak dobrze mieć w naszym mieście jednego takiego wybitnego człowieka od wszelkich zagadnień, on jest lepszy od detektywa Monk.Wszystko super panie erudyto tylko jakie ty szkoły skończyłeś ze jesteś z prawem na 5.
Odpowiedz
0
@ realista
dnia 07.10.2008, 23:03 · Zgłoś
nie nakręcajcie się dyziem, ignorować go
Odpowiedz
0
@ jaslak
dnia 07.10.2008, 21:31 · Zgłoś
Twierdze ze fakty mówią same za siebie a prokuratura zdecyduje kto ma rajcie ale czy ten co nie spieniał wymogów podczas konkursu to nie pan W obecny dyrektor ? w takim razie pan radny ma rajcie
Odpowiedz
0
@ Aby zaistnieć!
dnia 07.10.2008, 19:33 · Zgłoś
Pan Czeluśniak "studiował" prawo w techniku,czy liceum gastronomicznym (spec od ciastek).No,takiego znawcę wszechrzeczy należy sluchać,umsknęła mu kariera przy LPR teraz uczepił sie partii Pana Jurka,który sie go wstydzić powinien,że tylko wszedzie rozrabia i szuka dziury w calym.Ta dajta spokój Czeluśniak,pokaż co dobrego zrobiłeś dla miasta a poytem dopiero czepiaj sie innych.Zazdrość i głupota,nic więcej.Dlaczego dzwon głosno dzwoni,bo wewnątrz jest p u s t y!!A jak skończą ci sie diety,z czego wyżyjesz?
Odpowiedz
0
@ Rysiek
dnia 07.10.2008, 17:48 · Zgłoś
KC stal sie najbardziej odwaznym radnym. Dziwne ze KR RM nie podejmuje zadnych krakow, tym bardziej ze KC jest jej czlonkiem!!! Ciekawe czy prokuratura odrzuci czy bedzie sprawe rozpatrywala. Gdzie jest racja trudno mi jest powiedeziec. Wystepujac KC ma na pewno jakas podstawe prawna, czy jednak okaze sie ona dostatecznie silna??? Anazlizujac prace KR poprzedniej kadencji mozna watpic czy uda sie zainteresowac prakurature ta sprawa!!!
Odpowiedz
0
@ NIE DO WIARY
dnia 07.10.2008, 16:11 · Zgłoś
Jasło się stacza !!!!!:confused:
Odpowiedz
0
@ ImI
dnia 07.10.2008, 12:10 · Zgłoś
"Z dala" nie dowidzi i nierozumie. Napisze Ci tak: w Polsce to jest tak: Policja Skarbówka itp. tylko czai się na szarego obywatela, czy ten np. nie zapiął pasów w samochodzie, czy przekroczył o 10 km/h prędkość, czy zapłacił o 1 zł. za mało podatku. Ażeby polityka, biznesmena, czy innego krawiaciarza policja lub prokuratura sponiewierała musieliby gwłacić, [...] i nakraść miliardy i najlepiej, żeby z tych okoliczności było setki zdjęć, filmów i setki świadków nie bojących się mówić prawdy. A jak takiemu ktoś coś wytyka, to od razu jest bełkot typu "a on jest bez win?" A jakie to ma znaczenie, dla winy tych pierwszych?
Stwierdzenie typu "Pierwsze spójrzmy na to co my robimy a potem na innych" w odniesieniu do władzy jest co najmniej brakiem rozumienia sprawy, żeby nie pisać [...]em. Od tego jest społeczeństwo, które władzę z podatków urtzymuje, żeby władzy patrzeć na łapki. A jak ma klejące to wytykać i piętnować. I nie ważne kto to robie. Ważne, że ma odwagę.
Odpowiedz
0
@ wojtek
dnia 07.10.2008, 12:00 · Zgłoś
z dala a ty co pisman z niegłowic pani radna z PIS
Odpowiedz
0
@ z dala
dnia 07.10.2008, 10:34 · Zgłoś
w Jaśle to jest tak: żeby przypomnieć o swoim istnieniu trzeba wywołać jakąś kontrowersje i pan K.C. ciągle próbuje to osiągnąć. Nie tędy droga!!!
A czy pan K.C. jest bez win? Niesądzę!!! Pierwsze spójrzmy na to co my robimy a potem na innych. Gdyby pan K.C tak zrobił siedziałby cicho "jak mysz pod miotłą".
Odpowiedz
0
@ rjs
dnia 07.10.2008, 10:11 · Zgłoś
Każde nieprawidłowości trzeba pokazywać. Nieważne kto to robi. Szkoda tylko, że w tej wielkiej Radzie Miasta nie ma więcej ludzi odważnych tylko sami "przytakiwacze" władzy. PiSiaków będzie to bolało, ale trudno Panowie i Panie. Miało być inaczej. Miało być prawo i sprawiedliwość.
Odpowiedz
0
@ kasia
dnia 07.10.2008, 09:54 · Zgłoś
pan krzysztof jest ok i zna sie na przepisach załatwił mi jedna sprawe która nikt nie chciał zalatwic to dobry człowiek
Odpowiedz
0
@ Kazde miasto ma swojego Kononowicza
dnia 07.10.2008, 09:22 · Zgłoś
i FOTYGE.....:rol: NIESTETY jASLO TEZ...tu jest deficyt inteligencji i nowoczesnosci...
Odpowiedz
0
@ wer
dnia 07.10.2008, 09:21 · Zgłoś
a widze ze tu sam PIS pisze i jedzi po radnym który jest dobrym czlowiekiem
Odpowiedz
0
@ Kazde miasto ma swojego Kononowicza
dnia 07.10.2008, 09:20 · Zgłoś
i FOTYGE.....:rol: NIESTETY jASLO TEZ...tu jest deficyt inteligencji i nowoczesnosci...
Odpowiedz
0
@ erwer
dnia 07.10.2008, 08:49 · Zgłoś
trzymaj sie krzychu nie daj sie tym z PIS
Odpowiedz
0
@ misiek
dnia 07.10.2008, 08:26 · Zgłoś
niech radny popatrzy na siebie a nie na innych taka prawda, pozdrawienia
Odpowiedz
0
@ J.
dnia 07.10.2008, 07:07 · Zgłoś
Erudycja Czeluśniaka zaiste godne jest zarówno burmistrzowej jak i jego samego.
Siegnęliśmy dna - drodzy jaślanie.
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec 1
dnia 07.10.2008, 00:05 · Zgłoś
Powiedzcie mi która partia zrobiła cokolwiek dobrego a potem się wypowiadajcie
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 07.10.2008, 00:03 · Zgłoś
dlaczego ZMKS upadły kto do tego doprowadził nowy dyrektor który jest dopiero chwilke Moj tata jezdził w ZMKS dawno temu i może wam dużo powiedziec co sie działo juz jakies 10 lat temu.Myślicie że Pani burmistrz żądzi w jaśle to się grubo mylicie to jest tak jak w PZPN Listkiewicz obrywa ale jest tylko przykrywką a żadzi kto inny Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ ........
dnia 06.10.2008, 23:28 · Zgłoś
ten Czeluśniak chyba uwielllllllllbia robić zamieszanie !!!!!
Odpowiedz
0
@ jaslo
dnia 06.10.2008, 23:26 · Zgłoś
co ten tuk co ledwo zdal mature wie o prawie:upset::upset::upset:
Odpowiedz
0
@ jaslo
dnia 06.10.2008, 23:24 · Zgłoś
:upset::upset::upset::upset::upset:
dyzio ten tuk on wie co yo jest prawo:
Odpowiedz
0
@ stoppp
dnia 06.10.2008, 23:09 · Zgłoś
Czeluśniak, daj już spokój tej biednej Pani Kurowskiej :rip:
Odpowiedz
0
@ jan
dnia 06.10.2008, 22:29 · Zgłoś
A ciekawe jak by rządził Czeluśniak K. - jakim był by burmistrzem, jakie podejmowałby decyzje - nie zawsze łatwe i przyjemne ? Co on tak naprawdę potrafi jeśli cokolwiek potrafi poza krytykowaniem innych ......
Odpowiedz
0
@ oli
dnia 06.10.2008, 21:51 · Zgłoś
Trzymamy kciuki za pan panie radny ludzie z sobniowa
Odpowiedz
0
@ emi
dnia 06.10.2008, 21:50 · Zgłoś
Na każdej sesji Rady Miasta pytam panią Burmistrz o ZMKS, i otrzymuje wymijające informacje,
Mam nadzieje że jak zapyta pan prokurator to pani odpowie ! ciekawe jaki bedzie skutek
Odpowiedz
0
@ taki tam
dnia 06.10.2008, 21:40 · Zgłoś
A któż to Panu radnemu taką piękną dużą kartkę zapisał? No chyba sam :)
Pan Krzysztof Wielkim Radnym jest i dobrze piane bije, jak to ktoś wyżej napisał, ale czy o to chodzi? Rozumie, że trzeba o sobie przypominać i być kontrowersyjny co by wyborcy pamiętali - nieważne czy dobrze czy śle ważne żeby pamiętali :)

Co do Pani Burmistrz - ani mnie ziębi, ani grzeje, ale jako mieszkaniec Jasła, który w dodatku pracuje codziennie w tym mieście, widzę dużo zmian. Mnie osobiście nie interesuje dyrektor MOSiRu - co się tam dzieje? Dla mnie NIC! Mnie nie interesuje MKS - jest wolny rynek i bez restrukturyzacji tego typu zakładów one w dzisiejszym czasie nie mają prawa istnieć. Kto nie woli jechać taniej, szybciej i wygodniej Sprinterkiem niż niemało płacić za burczącego wielkiego i nienależącego do najwygodniejszych autobusu? Zapewne np. Pan Krzysztof :)

Wracając do zmian w naszym mieście - mamy nowe chodniki - owszem jest to zapewne wielka zasługa UE ale jak ktoś bywa w innych miastach niż Jasło to widzi choćby delikatną różnice w rozwoju. Jak mogą tak robią nam nowe drogi - mogli by oczywiście zdecydowanie więcej. Pewnie by nawet robili tylko muszą łazić i procesować się z kimś, kto od czasu do czasu chce zabłysnąć "swoją" widzą prawniczą.

I tak na zdrowy rozum - ci co najwięcej krzyczą komu oni właściwie pomagają? A może komuś przeszkadzają? Ja mówię tylko w swoim imieniu - obserwując polską scenę polityczną - po objęciu władzy przez PO, co się dzieje? - nie ma pożywki dla mediów - trzeba szukać grzebać, bo przecież trzeba o czymś pisać, mówić kogoś po sądach włóczyć.

Mam nadzieje, że w kolejnych wyborach ludzie zagłosują nie za tą osoba "...co dużo beczy, ale co dużo mleka daje" :)
Odpowiedz
0
@ TomekDJ
dnia 06.10.2008, 21:25 · Zgłoś
Popieram tutaj JA Dyzio na burmistrza nie boi sie powiedziec brudów kóre robi wsysza włądza ale mam takze pytanie jak relaista gdzie one sa?:)
Odpowiedz
0
@ daro
dnia 06.10.2008, 20:49 · Zgłoś
Wiecie co jak to pani Burmistrz z PIS a rządzi jak z SLD
Odpowiedz
0
@ T.S
dnia 06.10.2008, 20:45 · Zgłoś
no i dobrze ciekawe ?
Odpowiedz
0
@ realista
dnia 06.10.2008, 20:40 · Zgłoś
Bicie piany. Trzeba podjąć odważne decyzje, albo o likwidacji ZMKS, albo sprzedaży komukolwiek, kto zdejmie z miasta ciężar zarzadzania tą firmą bo w UM nie ma nigogo kto by miał pojęcie jak to robić. Niech mi ktoś powie, czy jest tam ktoś kto zarobił w życiu choć jedną złotówkę ? Wg mnie ostatni był Kachlik. Terez króluje tam budżetówka, która umie tylko wydawać nieswoje pieniadze !!!
Odpowiedz
0
@ JA
dnia 06.10.2008, 20:36 · Zgłoś
dyzio na burmistrza.
jest chociaż jeden radny ,który nie boi się mówić prawdy i przeciwstawia się rządzącej klice.
tak trzymaj i uświadamiaj mieszkańców co dzieje się za murami ratusza.
najpierw dziwny konkurs na dyr.mosir a teraz ta sprawa.
za nidługo pani burmistrz nie zdoła chyba już wypić [...] ,którego naważyła.
a jak wypije to będzie po nim [...] do końca życia.
panie czeluśniak nie dawaj się i dalej bądż sobą.
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 06.10.2008, 20:27 · Zgłoś
oj oj goraco prawie jak w PZPN ale to dobrze moze ktos w koncu zrobi tu porzadek tak nie moze byc zeby stare graty jezdzily po miescie w dodatku dojezdzajac tylko do rynku
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.