Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych za pomocą

43

Gimnazjaliści z Powiatu Jasielskiego będą mieli możliwość korzystania z elektronicznego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych. Rekrutacja będzie przeprowadzana przy użyciu systemu eEdukacja Nabór Vulcan, który w całości obsługiwany jest przez użytkowników przy pomocy internetu. Jak to działa? W centralnej bazie danych gromadzone są na bieżąco dane na temat oferty szkół uczestniczących w elektronicznym naborze oraz informacje na temat kandydatów.

System, na podstawie wprowadzonych zasad rekrutacji, automatycznie wylicza kandydatom punkty i po zakończeniu gromadzenia i weryfikacji danych, na podstawie uzyskanych przez nich wyników punktowych oraz dokonanych preferencji, dokonuje przydziału kandydata do oddziału w szkole.

System zapewnia pełne bezpieczeństwo gromadzonych i przesyłanych informacji. Każdy użytkownik posługuje się programem przy użyciu indywidualnego konta a przesyłane dane są szyfrowane i chronione systemami zabezpieczeń. Dla samorządu powiatu jasielskiego to kolejny krok wspierający rozwój społeczeństwa informacyjnego. Wierzymy, że korzyści płynące z takiej organizacji naboru dostrzegą wszyscy uczestnicy systemu, czyli kandydaci, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne oraz organy prowadzące szkoły

Uczniowie, kandydaci do szkół ponadgimnazjalncyh i ich rodzice będą mieli:

- stały i łatwy dostęp do aktualnych informacji o ofercie wszystkich szkół,
- ograniczenie do niezbędnego minimum liczby kontaktów ze szkołą ponadgimnazjalną,
- likwidację zjawiska blokowania miejsc,
- łatwiejsze porównywanie ofert poszczególnych szkół ponadgimnazjalnych,
- bogate i zawsze aktualne statystyki popularności poszczególnych oddziałów i szkół,
- natychmiastową informację o wynikach naboru,
- bieżącą informacją o wolnych miejscach w szkołach podczas rekrutacji dodatkowej,
- kalkulator punktowy ułatwiający dokonanie wyborów (przelicza hipotetyczne oceny i osiągnięcia na punkty rekrutacyjne do każdego z oddziałów).

Bardzo dziękujemy Burmistrzom oraz Wójtom Miast i Gmin Powiatu Jasielskiego, jak również ich pracownikom zajmującym się sprawami oświaty za przychylność dla podjętych przez powiat działań w tym zakresie oraz za wyrażenie woli współdziałania i wspólnej realizacji naboru elektronicznego do szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2012/2013.

Franciszek Miśkowicz
Wicestarosta Jasielski

Reklama

Komentarze: 43

Dodaj komentarz Widok:
-1
@ zbyszek
dnia 30.03.2012, 09:26 · Zgłoś
Tak Zuziu...mylisz sie
Odpowiedz
1
@ Zuzia
dnia 29.03.2012, 21:42 · Zgłoś
Myślę, że ten system rekrutacji jest gorszy od poprzedniego. Nie daje uczniom możliwości zmiany decyzji. Jest bardzo [...]. Rodzice są bardzo zaniepokojeni. A szkoły mają sporo dodatkowej pracy! Ale może się mylę?
Odpowiedz
0
@ obiektywny
dnia 29.03.2012, 21:35 · Zgłoś
Technikum technologii żywności to nie to samo co technikum żywienia i usług gastronomicznych!!!
Nawet laik widzi różnicę. A co chemia ma wspólnego z usługami gastronomicznymi? Dziwić się,że sól drogową dosypuje się do mięsa! :)
Odpowiedz
-3
@ zainteresowany
dnia 23.03.2012, 18:37 · Zgłoś
Nie tylko Trzcinica i Chemik mają (miały) profil spożywczy. Klasy z tym profilem zawsze były i będą w Zespole Szkół Usługowych i Spożywczych (dawny ZS nr 2) w Jaśle, np. technikum technologii żywności i klasy zawodowe o tych profilach. Ta szkoła jest znana z tego kierunku i jej uczniowie osiągają sukcesy zawodowe.
Odpowiedz
0
@ dyro
dnia 21.03.2012, 16:32 · Zgłoś
proszę państwa nauczycielom z chemika chodzi wyłącznie o sprawiedliwość tz dlaczego kosztem ich szkoły trzeba ratować juz upadła od dwóch lat trzcinicę , jest wiele szkół mozna wziążć im najlepsze kierunki i bedzie oki, wiadomo nie od dziś ze agonia trzcinycy trwa, ze zostanie przejęta przez stoważyszenie ale nie wszyscy wiedzą ze musi być jescze urzeymana bo trzeba by było zwrócić kase wziętą na krytą bieżnie i to musiało by zrobić starostwo a to 2 miliony złotych więc lepiej skończyć inna szkołe im nie zalezy byle by kasa grała.
na 50 rocznicę chemika brawo starostwo brawo
Odpowiedz
1
@ michał
dnia 21.03.2012, 21:39 · Zgłoś
Dyro, Twoje błędy są porażające. Polecam naukę pisania może w Trzcinicy.
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 22.03.2012, 07:06 · Zgłoś
Błędy błędami, ale ziarno prawdy w tym jest. A może by tak sprawdzić, czy uczniowie, którzy są na listach w niektórych klasach faktycznie tam chodzą?
Odpowiedz
-3
@ dyro
dnia 22.03.2012, 07:56 · Zgłoś
własnie tam kończyłem szkołe widać jaki poziom hahahaha
Odpowiedz
2
@ @
dnia 22.03.2012, 18:29 · Zgłoś
sam jesteś w agonii!!!
Odpowiedz
3
@ @@@
dnia 22.03.2012, 18:30 · Zgłoś
a ty może widzisz duchy?
Odpowiedz
3
@ ...
dnia 23.03.2012, 21:28 · Zgłoś
Dyro czy ty jesteś nauczycielem w „chemiku”?. Jeżeli tak, to rzeczywiście "chemik" może się tobą chwalić wśród przyszłych swoich uczniów, ze taki delikwent ich będzie uczył i będzie dbał o wysoki poziom kultury i wysławiania się.
Odpowiedz
2
@ +
dnia 24.03.2012, 14:21 · Zgłoś
Nie oceniajcie negatywnie dragoness bo jej uwaga ma sens!
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 21.03.2012, 08:11 · Zgłoś
Planowany jest podział uczniów odpowiednio dla liceów, techników i zawodówek; 40 - 40 - 20. Za pogardzanego dziś ustroju wyglądalo to jak 20 - 40 - 40 i odzwierciedlało faktyczny poziom intelektualny mlodzieży. No ale cóż, większość nauczycieli chce pracować w "elitarnych" szkołach, a rodzicom nie honor wysłać dziecko do zawodówki, choć [...] [...]. W efekcie mamy to, co mamy.
Odpowiedz
7
@ Zuzia
dnia 20.03.2012, 18:34 · Zgłoś
Nadszedł trudny czas dla szkół ale nie muszą padać jak muchy, jeśli władze wykażą się odrobiną myślenia. Po co tworzyć w I LO tyle oddziałów i obniżać tym samym poziom kształcenia? Trzeba dać szansę wszystkim ponadgimnazjalnym szkołom w powiecie równo dzieląc liczby oddziałów i nie pozwalając "małpować" kierunków. Chemik krzyczy, że dzieje mu się krzywda bo nie będzie mół otworzyć technikum żywienia. Dla nich to jeden z oddziałów a dla innej szkoły to "być albo nie być". Troszkę solidarności nauczyciele!!! Przetrwamy!!!
Odpowiedz
3
@ xx
dnia 21.03.2012, 07:58 · Zgłoś
Teraz chemik traci część technikum,w zeszłym roku liceum.Inne szkoły tez w zeszłym roku traciły kierunki.Ile jeszcze władze zlikwidują?Powiecie niż demograficzny-owszem teraz -ale podstawówki 5,4 i młodsze klasy są przepełnione.Gdzie te dzieci pójdą za kilka lat?Likwidujcie dalej- to już nie będzie problem obecnych władz.
Odpowiedz
1
@ rak
dnia 04.07.2015, 17:57 · Zgłoś
nie zgadzam sie z tym. Nie można pozwalic by w centrum Jasła marnowało się takie wspaniałe zaplecze do nauczania przedmiotów gastronomicznych
Odpowiedz
2
@ józiek
dnia 19.03.2012, 15:31 · Zgłoś
A jak potem będzie wyglądała rekrutacja do pracy,po skończeniu nauki?
Odpowiedz
-5
@ zbyszek
dnia 19.03.2012, 14:02 · Zgłoś
To jest juz polityka... a ja sie tym nie zajmuje ...mnie interesuje system eEdukacja Nabór Vulcan, który jest świetnym narzędziem i kapitalnie usprawnia procres rekrutacji.
Odpowiedz
7
@ dragoness
dnia 19.03.2012, 07:15 · Zgłoś
"...mozna oddział który wskazało kilku kandytaów zamknąc a jednoczesnie zwiększyc ilośc miejsc tam gdzie jest duże zainteresowanie ..." - prowadzący, nomen omen, organ ma gdzieś zainteresowanie uczniów, najlepszym przykładem jest ubiegłoroczna rekrutacja do technikum informatycznego w ZST, gdy uczniów i ich rodziców odesłano z kwitkiem, pomimo obietnic starostwa, które tradycyjnie zrobiło z [...] cholewę.
Odpowiedz
2
@ krs
dnia 20.03.2012, 14:16 · Zgłoś
masz rację ale jak widać po przykładzie Chemika zamyka się nabór na gastronomię szkole która ma wyniki i osiągnięcia kadrę i pracownie po to by ratować Trzcinicę...no cóż rodzina ach rodzina ...nie cieszy gdy jest a kiedy jej ni ma ...Zarząd ma gdzieś poziom nauczania wyniki a nawet chęci kandydatów ...tu powinna zdecydowac konkurencja ...a nie układy...
Odpowiedz
0
@ anty krs
dnia 20.03.2012, 19:02 · Zgłoś
Ty się naucz pisać!!! Znalazł sie obrońca chemika!
Odpowiedz
-2
@ @
dnia 20.03.2012, 19:03 · Zgłoś
masz coś do Trzcinicy?!
Odpowiedz
-2
@ krs
dnia 20.03.2012, 19:18 · Zgłoś
Nie mam nic do Trzcinicy ale nie lubię jak konkurowanie o uczniów zaczyna się od podłożenia [...] konkurencji ..w tym przypadku chemikowi ..czyżby słynny sport nie wypalił i trzeba kucharzeniem się podeprzeć ???
Odpowiedz
6
@ @Ewa
dnia 20.03.2012, 19:33 · Zgłoś
Kto komu i kiedy zaczął [...] podkładać w Jaśle to temat - rzeka!
Odpowiedz
5
@ obiektywny
dnia 20.03.2012, 19:42 · Zgłoś
Z tego co pamiętam to Trzcinica pierwsza miała kierunek technik żywienia. Więc nie ma mowy o podkładaniu [...]. A tak w ogóle to czy jest sens się o to kłócić. Trzeba odgórnie, MĄDRZE rozplanować jakie kierunki dać każdej szkole, żeby przetrwała trudne czasy. To zadanie dla władz. Proste...
Odpowiedz
1
@ xx
dnia 21.03.2012, 07:52 · Zgłoś
Ale nigdzie nie jest napisane żeby jednej szkole-chemikowi-odbierać z roku na rok nowe kierunki.Przypomnę w zeszłym roku starostwo zlikwidowało tam liceum,teraz następne kierunki technikum.Dokąd to zmierza?Władza mądrze planuje-lud będzie ciemny,po zawodówach do garkuchni i łopaty.
Odpowiedz
3
@ Oj
dnia 23.03.2012, 10:18 · Zgłoś
Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych było pierwsze w Trzcinicy wiec raczej to chemik odgapił te kierunki , dawniej Trzcinica to była typowa szkoła rolnicza. Także jak nie wiesz to nie pisz [...] [...] i oszczerstw.
Odpowiedz
0
@ krs
dnia 23.03.2012, 14:19 · Zgłoś
nawet jeżeli byli pierwsi to nie staż decyduje ale chęć uczniów do kształcenia się (powinni mieć wolny wybór między Jasłem a Trzcinicą !!!)...na opinię trzeba zapracować a nie podpierac się ręcznym sterowaniem zarządu powiatu !!!NIECH WYGRA LEPSZY !!!
Odpowiedz
3
@ Oj
dnia 24.03.2012, 08:42 · Zgłoś
krs - zgadzam się z tobą w 100% !!
Odpowiedz
0
@ zbyszek
dnia 18.03.2012, 16:27 · Zgłoś
Jeśli chodzi o równa ilośc punktów, to kazda szkoła wprowadza w swoim regulaminie dotakowe kryteria ex aequo i dotyczy to tylko sytuacji, gdy dwóch lub więcej uczniów do jednej klasy ma równa ilośc punktów i jednoczesnie limit miejsc jest wyczerpany co zdarza sie bardzo rzadko ...ale dzieki kryteriom wprowadzonym przez szkołe, system (nie aministrator) wyłania bezbłędnie kandydata...
Jesli chodzi o ilośc oddziałów w szkołach to jest zupełnie inna bajka i to jest rola organu prowadzacego żeby odpowiednio ustalic siec szkół i ilośc planowanych oddziałów ...elektroniczny nabór nie ma żadnego związku z tymi diałaniami. Jesli oferta jest juz dopracowana to gimnazjalisci logując sie do wybranych szkół wskazują w kolejności ( bardzo ważna jest własnie ta kolejnośc) które szkoły i oddziały wybieraja a dyrektor szkoły i organ prowadzący widzą jak rozkładaja sie preferencje gimnazjalistów i wtedy następuje chwila prawdy bo mozna oddział który wskazało kilku kandytaów zamknąc a jednoczesnie zwiększyc ilośc miejsc tam gdzie jest duże zainteresowanie ...
Odpowiedz
1
@ @.
dnia 20.03.2012, 20:59 · Zgłoś
,,a jednoczesnie zwiększyc ilośc miejsc tam gdzie jest duże zainteresowanie"
Zbyszku idealista z Ciebie. To jest OK.
Ale takich bajek to nie wciskaj !
Odpowiedz
-1
@ zbyszek
dnia 17.03.2012, 16:04 · Zgłoś
dyro...to jakas spiskowa teoria dziejów...tak naprawde o wszystkim decyduje ilośc punktów u gimnazjalistów a system działa bezdusznie czyli jesli gimnazjaliscie braknie punktów do szkoły A do dostaje sie automatcznie do szkoły B lub C którą sam gimnazjalista wskazał a nie układ starostwa ...Ten system stosuje juz prawie cała Polska najwyższy czas na zmiany w Jaśle...
Odpowiedz
6
@ K.
dnia 18.03.2012, 10:02 · Zgłoś
A jak system wybierze z pośród kandydatów o jednakowej ilości punktów?

Czy aby nie zadecyduje administrator ?
Odpowiedz
11
@ patrz realnie
dnia 18.03.2012, 10:34 · Zgłoś
oj Zbyszku to nie jest spiskowa teoria dziejów to realia i tak jest co roku gdyby tak nie było nie zakazywano by tworzenia oddziałow w jednych szkołach i nie odsyłano by dziecido szkół do których chodzic nie chcą a układy cóż były są i niestety bardzo bardzo długo będa
Odpowiedz
-1
@ zbyszek
dnia 16.03.2012, 18:28 · Zgłoś
Ten system rekrutacji to kapitalna sprawa.. szoda tylko że tak późno powiat zdecydował sie go wprowadzic...za miedzą w Gorlicach za pomoca tego systemu rekrutują od 5 czy 6 lat ...System pozwala na lepsze planowanie i jest wygodny dla gimnazjalistów bo nie muszą biegac po szkołach i sprawdzac na listach gdzie sie dostali...dostaja SMS biorą oryginał świadectwa i idą so szkoły do której sie dostali...Trzeba nadązać za postępem taka jest nieubłagalna kolej rzeczy...
Odpowiedz
0
@ dyro
dnia 16.03.2012, 19:45 · Zgłoś
witam moze i sam system jest bardzo dobry nie przecze lecz w miescinch zawsze bedą układy
zapomniałeś powiedzieć jedną bardzo ważną rzecz jezeli uczen sie nie dostanie do wymarzonej szkoły to zostaje skierowany tam gdzie teoretycznie są miejsca a to znaczy ze tak gdzie starostwo ma układ ze szkołą np: tam gdzie dyrektorem jest szagier kogoś z zarządu powiatu i w ten prosty sposób mozna smiało wykończyć inną niewygodną szkołę konkurencje
Odpowiedz
1
@ nieważne
dnia 13.03.2012, 21:25 · Zgłoś
Słyszałam że w ogóle ta rekrutacja ma inaczej wyglądać, że wybiera się jakby hierarchię gdzie najbardziej się chcesz dostać i tylko tam zanosisz podanie a później profile na które mniej chcesz się dostać, dostajesz się gdzieś i nie ma odwołań...
Odpowiedz
7
@ kabaret
dnia 13.03.2012, 20:37 · Zgłoś
Kurator wydał zarządzenie dotyczące rekrutacji. Nie ma w nim słowa o elektronicznym naborze do szkół średnich. Dane same się nie wprowadzą. Najlepiej robotę zepchnąć na dół. Tych, którzy naprawdę będą wprowadzać dane nikt jak zwykle o zdanie nie pytał. Jeżeli wkradnie się jakiś błąd to najwyżej dostaną po głowie. To jest ogrom pracy dla szkół gimnazjalnych bo to one, a nie uczniowie będą wprowadzać dane. Kiedy mają to robić? A co to Powiat obchodzi? Oni będą mieć zrobione.
Odpowiedz
5
@ Do LO będzie mniej miejs!
dnia 09.03.2012, 10:37 · Zgłoś
To powinni wiedzieć rodzice.
Odpowiedz
4
@ +
dnia 09.03.2012, 17:44 · Zgłoś
Tak ma być mniej i to zdecydowanie mniej.
Odpowiedz
0
@ xx
dnia 09.03.2012, 20:07 · Zgłoś
a to dlaczego?
Odpowiedz
4
@ +
dnia 10.03.2012, 07:41 · Zgłoś
Tak zadecydowano na szczeblu ministerialnym, tzn. w liceach musi być zdecydowanie mniej dzieciaków a w technikach więcej. kilka lat wcześniej było odwrotnie.
Odpowiedz
2
@ Zuzia
dnia 20.03.2012, 18:38 · Zgłoś
Takie mamy raądy, że w każdej dziedzinie życia jest odwrotnie!!! Niestety...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.