Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Rektor PSW prof. Stanisław Polański: Jesteśmy ważną uczelnią regionalną

44

Studenci Podkarpackiej Szkoły Wyższej im. bł. ks. Władysława Findysza w Jaśle rozpoczęli naukę. Władze uczelni zainaugurowały rok akademicki witając w murach uczelni nowych słuchaczy. - Powstanie naszej uczelni to jedno z ważnych wydarzeń w historii miasta Jasła – powiedział rektor prof. Stanisław Polański.

 Podkarpacka Szkoła Wyższa jak większość uczelni zainaugurowała nowy rok akademicki. Władze uczelni dokonały uroczystej immatrykulacji studentów, którym wręczono indeksy. Jasielska uczelnia proponuje studia na kierunkach ekonomia, transport i gospodarka przestrzenna. Jeszcze do niedawna można było zdobyć jedynie tytuł licencjata. Od ubiegłego roku absolwenci I stopnia ekonomii mogą kontynuować naukę na II stopniu studiów magisterskich.

 

- Rok akademicki 2013/14 będzie dwunastym rokiem działalności edukacyjnej PSW im. Bł ks. Władysława Findysza w Jaśle. Inauguracją i szczególną uroczystością rozpoczynającą nowy rok akademicki jest okazją do powitania nowych studentów rozpoczynających studia, a także do wyrażenia uznania i złożenia podziękowań pracownikom za ich zaangażowanie, wytrwałość oraz pasję włożoną w kształtowanie i wychowanie studentów – powiedział rektor Podkarpackiej Szkoły Wyższej w Jaśle prof. Stanisław Polański.

W uroczystości rozpoczęcia nowego roku akademickiego uczestniczyli również parlamentarzysta, władze miasta oraz przedstawiciele wojewody podkarpackiego, Kuratorium Oświaty, powiatu i kościoła.

Wszyscy jesteśmy dumni z tego, że ta szkoła funkcjonuje. Każde miasto mierzy się m.in liczbą instytucji, które współtworzą społeczność i świadczą o stopniu zurbanizowania, a także rozwoju danej społeczności. Chcę podkreślić, że ta szkoła mogła powstać tylko dlatego, że władze uczelni o tym pomyślały oraz znalazły grono sojuszników do współtworzenia tej uczelni. Trzeba się dobrze zastanowić, jak chronić to co udało się najlepszego osiągnąć w polskiej edukacji. Przyszłość tej szkoły jest dobra, wielka, ważna. Ona funkcjonuje, trzeba ją tylko rozwijać przy pomocy wielu życzliwych osób – podkreślił poseł Bogdan Rzońca.

Elwira Musiałowicz – Czech w imieniu Małgorzaty Chomycz-Śmigielskiej wojewody podkarpackiego przeczytała list skierowany do społeczności uczelni. - Uroczystość rozpoczęcia roku akademickiego jest niezwykle ważnym wydarzeniem, dla każdego studenta i pracownika naukowego. Przez nadchodzące miesiące młodzież będzie koncentrować swą uwagę na nauce oraz rozwijanie swoich zainteresowań i pasji. Cieszę się, że władze w Podkarpackiej Szkole Wyższej w Jaśle dokładają wszelkich starań, by ułatwić studentom dostęp do niezbędnej pomocy naukowej oraz zapewnić odpowiednie warunki kształcenia.

Wicekurator Antoni Wydro życzył uczelni dalszego rozwoju, aby była miejscem tolerancyjnym i przyjaznym, opartym na tradycjach, ale śmiało spoglądającym w przyszłość. - Wam studenci życzę, żebyście ten czas pobytu na uczelni wykorzystali jak najlepiej dla siebie i dla nas wszystkich, a uczelni dalszego wspaniałego rozwoju, pokonania kłopotów związanych z niżem demograficznym, który dopiero będzie wkraczał na uczelnie. Z pewnością wymaga to już zastanowienia.

Burmistrz Andrzej Czernecki pogratulował rektorowi PSW za rozwój uczelni, która rozszerza swoją ofertę i podnosi swoją atrakcyjność. - Bardzo ważne jest, aby miasto miało szansę posiadać uczelnie, która kształci nie tylko na poziomie ponadgimnazjalnym a na poziomie studiów wyższych – mówił.

Podczas uroczystości władze uczelni wraz z wicekuratorem Antonim Wydro odznaczyli pracowników uczelni medalami przyznanymi przez Krystynę Szumilas, minister edukacji narodowej za osiągnięcia w dydaktyce oraz organizację procesu dydaktycznego.

Po tej części uroczystości prof. Aldon Zalewski wygłosił wykład na temat "Wiedza jako kapitał ludzki".

Ilona Dziedzic

Reklama

Komentarze: 42

Dodaj komentarz Widok:
3
@ OLo
dnia 21.10.2013, 08:45 · Zgłoś
Co ty Człowieku porównujesz PWSZ-ty Uczelnie państwowe do Uczelni niepublicznych !!! nie masz raczej pojęcia na ten temat i uważam , że nie ma sensu z Tobą podejmować dyskusji .Jest duża różnica między uczelniami publicznymi i niepublicznymi -chociażby taka , że publiczne mają dotowanie z budżetu państwa :) w Krośnie jest uczelnia zawodowa - a w Jaśle nie .Więc nie wypisuj bzdur ! chciałbyś coś pokazać , ale nie wyszło Ci ...
Odpowiedz
-2
@ Kisu
dnia 20.10.2013, 12:49 · Zgłoś
hehehhe.. chyba najlepsza uczenia w Jaśle i w powiecie bo nic innego nie ma. a w woj. ?? w Polsce?? na szarym burym końcu.

Już niedaleki krośnieński PWSZ gdzie szkoła ma kilka bardzo nowoczesnych budynków dydaktycznych dobrą kadrę ok 6 tyś studentów na kilkunastu kierunkach zajmuje od kilku lat w rankingach polski miejsca w pierwszej dziesiątce! Tu można pochwalić Krosno na rynku widać życie studenckie ja w Jaśle nie widzę...
(nie porównując do Rzeszowa czy Krakowa bo to są miasta innej rangi)
Odpowiedz
-2
@ jasiu
dnia 19.10.2013, 16:54 · Zgłoś
Panie Polański ,ja pana bardo lubię ale jednak pytam pan uczy ?
Odpowiedz
-3
@ student
dnia 18.10.2013, 19:03 · Zgłoś
Zgadzam się z komentarzami. Szkoda wydawać pieniędzy.
Odpowiedz
3
@ OLo
dnia 17.10.2013, 20:52 · Zgłoś
do @[...]: zapewne wstydziłbyś się bo jestem pewny , że nie ma żadnego dyplomu , ba śmiem twierdzić że nawet nie możesz mieć dyplomu PSW , bo niby w jaki sposób ? najpierw musisz zdać i mieć przecież świadectwo maturalne :) więc tak chcę poinformować ... trudno jest przecież zdać maturę :(
Odpowiedz
-3
@ [...]
dnia 17.10.2013, 19:53 · Zgłoś
Wstydził bym się przyznać, że mam dyplom takiej "uczelni".
Odpowiedz
8
@ m
dnia 16.10.2013, 14:13 · Zgłoś
Przecież to że w Jaśle nie ma pracy nie jest wina PSW. Takie czasy to wina rządzących a nie szkoły. Wiadomo że uczelnie typu [...] są wartościowsze ale proszę Was ilu z Was skończyło taką uczelnie? Myślicie że to taka prosta sprawa. Pokażcie swoje dyplomy a później ujadajcie. Dobrze że są szkoły prywatne typu PSW bo można zrobić dyplom na miejscu a nie szukać wiatru w polu. Niestety takie czasy że nawet aby sprzątać niedługo trzeba będzie mieć wyższe a na takiej uczelni jak PSW jest łatwiej zrobić dyplom. Ale wy ludzie jesteście mściwi i zazdrośni. Krytykować każdy umie
Odpowiedz
5
@ lol22
dnia 16.10.2013, 12:20 · Zgłoś
Powiem tak jak ktoś chce się uczyć to nie nauczy a jak ma wszystko gdzieś to nic z tego nie będzie. Jestem absolwentem tej uczelni. Z autopsji powiem, że jeżeli się człowiek chciał czegoś nauczyć to się nauczył, ale jeśli przyszedł by woja uniknąć to wiadomo, ze nic z tego nie wyszło. Zresztą większość studentów ma już pracę i porostu by ja utrzymać muszą mieć wyższe wykształcenie. w mojej grupie może z 12 osób na 100 nie miało pracy. A jeśli chodzi o kupowanie prac to napomknę jedynie, ze mój kolega kupił prace magisterską a studiował na politechnice rzeszowskiej budownictwo. Po prostu nie ma znaczenia jaka to uczelnia prywatna czy państwowa kto chce to kupi prace. Pozdrawiam
Odpowiedz
-1
@ Kora
dnia 16.10.2013, 10:40 · Zgłoś
"Podczas uroczystości władze uczelni wraz z wicekuratorem Antonim Wydro odznaczyli pracowników uczelni medalami przyznanymi przez Krystynę Szumilas, minister edukacji narodowej za osiągnięcia w dydaktyce oraz organizację procesu dydaktycznego"- czyli Minister przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów... :)
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 15.10.2013, 22:24 · Zgłoś
Oto przykład jak dziś łatwo dostać dyplom mgr...Masz kasę masz dyplom...A co skończysz ? nie ma znaczenia.Bo i tak układ zdecyduje czym będziesz.Papier jak wymóg formalny masz i a reszta to znajomości,dobre ulokowanie się w intratnej partyjce,koneksje familijne i wymiana uprzejmości w zakresie przyjęć do pracy...Niech ta uczelnia będzie,niech się ludzie kształcą.Tylko po co???Komu są potrzebni w tym mieście i kraju??? Mgr od baru,sprzątania i z paczkami ganiania...To takie kierunki są potrzebne,może donoszenia jeszcze na innych...Zal [...] ściska!
Odpowiedz
4
@ Cindy
dnia 15.10.2013, 11:11 · Zgłoś
Jaśle ...
Odpowiedz
0
@ Łysy100
dnia 15.10.2013, 08:13 · Zgłoś
Moja żona posiada laurkę z tej uczelni i to nawet z dobrymi ocenami . Ale nie ma znajomości.Wychodzi na to że to nie jest żadna uczelnia, tylko zakład produkujący przyszłych BEZROBOTNYCH!
Odpowiedz
8
@ Cindy
dnia 15.10.2013, 11:10 · Zgłoś
no to drogi kolego nawet nie powinieneś się przyznawać ,że masz żonkę która jak to w liceum i gimnazjum są kujonki które uczą się tylko na oceny, a nie chłoną wiedzy ,o którą tak naprawdę na studiach chodzi ... masz odpowiedź dlaczego Twoja zapewne cudowna żona jest bezrobotna, co więcej pozwolę sobie dać wam dobrą radę , niech spróbuje znależć pracę w Rzeszowie np. gdzie jest więcej miejsc pracy niż niestety nie oszukujmy się w
Odpowiedz
-3
@ gazda
dnia 15.10.2013, 07:48 · Zgłoś
kończ studia...zmywak w Londynie już czeka
Odpowiedz
11
@ Cindy
dnia 14.10.2013, 23:33 · Zgłoś
zapomniałam o pewnej kwestii także dopiszę , że nie wiem drodzy jaślanie czy zdajecie sobie sprawę ,że w PSW Jasło wykładają wysokiej klasy wykładowcy , z Politechniki KRK ,z Politechniki Radomskiej , z Warszawy , z Politechniki Rzeszowskiej , z AGH, jest pare osób jak np pani od języka angielskiego , która jest z jasła , no ale to akurat byłoby śmieszne ,żeby sprowadzać nauczyciela z języka z krk ,czy też wawy , skoro tutaj ta pani umie to samo , tu są naprawdę dobre możliwośći do kształcenia, co więcej dziś nie liczy się jaką uczelnię się kończy ,lecz wiedza pozyskana, bycie kontaktownym , i umiejętność wykonywanej pracy , a tak dla sprostowania skoro tak "wykształceni drodzy Jaślanie" skoro tak się znakomicie znacie na uczelniach , to powinniście wiedzieć że nawet na państwowych uczelniach są kierunki płatne , łącznie z "prestiżowym [...] w KRK :) ,ale tak to jest jak się nie ma wiedzy pod takim względem ,ale się wypowiada, żeby próbować z zazdrości wbić nóż w plecy drugiemu jak się tylko odwróći , naprawdę zastanawiające jest, że tak mnóstwo [...] chwalących się wyjazdem do Egiptu itp ,widząc inne kultury z roku na rok są coraz bardziej zawistni i wredni zamiast chłonąć więcej życzliwości od np francuzów , włochów itp ... Także brawo cudowni ,sympatyczni i życzliwi Jaślanie - Polacy :) pozdrawiam gorąco i życzę dobrej nocy.
Odpowiedz
20
@ Cindy
dnia 14.10.2013, 23:17 · Zgłoś
Niestety jest taki utarty stereotyp, że studenci uczelni prywatnych płacą za studia i dlatego je kończą. i to są totalne bzdury ,jeśli pewne osoby wypowiadają się w taki sposób jak co poniektórzy wyżej ,znaczy że nie mają na ten temat żadnej wiedzy a tym bardziej zielonego pojęcia,uczelnie prywatne mają jeden zasadniczy plus :Często oferują swoim studentom możliwość odbycia różnych praktyk czy staży, o których na państwówce można tylko pomarzyć. co więcej Jestem zdania, że zarówno uczelnie prywatne jak i te publiczne mają swoje plusy i minusy. Jeśli chodzi o uczelnie prywatne, jest mniejsza liczba studiujących, co z a tym idzie, łatwiejszy dostęp do profesorów i mniejsza anonimowość studenta. Często też takie uczelnie są dobrze wyposażone w różnego rodzaju sprzęt itd. Natomiast nie oszukując się, publiczne uczelnie mają już renomę, którą zdobywały przez lata. Uważam, że gdy chce się studiować to jest nieważne czy uczelnia jest publiczna czy prywatna. Trzeba się starać i uczyć. Nawet uczelnie prywatne nie przepuszczą studenta, który nie będzie chodził na zajęcia i będzie miał na koncie nie zaliczone prace. Także ludziska opamiętajcie się naprawdę co piszecie i jak komentujecie,bo wasze komentarze nie należą do inteligentnych co świadczy o fakcie że jeśli skończyliście renomowaną rzekomo uczelnię( w co wątpię - widać po wypowiedziach w komentarzach) powinniście być dumni że ludzie się mogą rozwijać i uczyć nawet w naszym mieście ,bo nie każdego stać na Kraków czy Warszawę a chcą posiąść wiedzę mogą skorzystać z naszej PSW !! i dodam jeszcze , że zły ten ptak co swoje gniazdo kala , ale niestety Polacy ,zwłaszcza zawistni Jaślanie tak już mają, że wszystko widzą i komentują w negatywach, bo w końcu nie każdego stać żeby wyłożyć 14 tysięcy zlotych za 4 lata studiów inżynierskich plus za 2 lata studiów mgr ... także naprawdę OPAMIĘTAJCIE SIĘ LUDZIE ZANIM BĘDZIE ZA PÓŹNO !!!
Odpowiedz
-5
@ Nikki
dnia 15.10.2013, 14:53 · Zgłoś
No to pokaż mi w tym kraju prywatną uczelnię techniczną.
Odpowiedz
-4
@ Amon_Ra
dnia 16.10.2013, 07:12 · Zgłoś
"Jeśli chodzi o uczelnie prywatne, jest mniejsza liczba studiujących, co z a tym idzie, łatwiejszy dostęp do profesorów i mniejsza anonimowość studenta. Często też takie uczelnie są dobrze wyposażone w różnego rodzaju sprzęt itd." - bredzisz Cindy jakbyś skończyła taką uczelnię. Wykładowcy do takich DZIUR i "wyższych" uczelni wpadają tylko po kasę. Wiadomo bowiem jest, iż maja po kilka etatów (za nazwisko), - "rekord należał do profesora, który wykładając w dziewięciu placówkach, koordynował pracę 28 przedmiotów." Co taki ... może ogarnąć !? Czego może nauczyć jak ciągle w drodze !? Jak ma znaleźć czas dla magistrantów !? Znam "troszeczkę" temat, znam temat pisania prac magisterskich, licencjackich i nawet zaliczeniowych - na zamówienie, za kasę, po potwierdzeniu samodzielnego napisania pracy - "studentów" takich "uczelni.
Odpowiedz
9
@ studentka
dnia 14.10.2013, 20:41 · Zgłoś
LUDZISKA co by nie napisali wszystko negatywnie oceniacie !!! szok .Opamiętajcie się aż żal czytać te [...] co piszecie i negatywne wypowiedzi Wasze :)
Odpowiedz
13
@ nella
dnia 14.10.2013, 19:04 · Zgłoś
Uniwersytet łatania dziur - [...]kami III wieku i uniwerek dla przedszkolaków szkoda tylko marnowania pieniędzy na utrzymywanie tej 'UCZELNI" z czasem będzie z niej salon
second - hand mody międzynarodowej
Odpowiedz
0
@ oli
dnia 15.10.2013, 08:01 · Zgłoś
trafna uwaga. Też tak myślę
Odpowiedz
5
@ r
dnia 14.10.2013, 18:59 · Zgłoś
fabryka bezrobotnych z tytułem marnej uczelni w kieszeni ... żal
Odpowiedz
3
@ student
dnia 14.10.2013, 18:49 · Zgłoś
zgadzam sie z rekorem uczelnia stoi wysoko bo na gorce gorajowickiej i to tyle w tym temacie prosze nie pisac komentarzy i nie kompromitowac tego pana zwanego rektorem jasielskiego powiatu
Odpowiedz
-7
@ Amon_Ra
dnia 14.10.2013, 18:17 · Zgłoś
Misia: Może zaprezentujesz "swoją" pracę licencjacką !? Napisałaś ją sama czy też tylko zapłaciłaś ?
Odpowiedz
-8
@ jasiu
dnia 14.10.2013, 16:38 · Zgłoś
A ten Władysław Findysz,to był jakiś naukowiec?
Odpowiedz
9
@ Misia
dnia 14.10.2013, 16:51 · Zgłoś
Ukończyłam PSW na poziomie licencjata, a teraz kontynuuję edukację w innym mieście na państwowej uczelni. Nie wstydzę się tego, że studiowałam w Jaśle, ponieważ zdobyłam tam niezbędną wiedzę do kontynuowania nauki na drugim stopniu. Nie mam braków, luk, ani nie odstaję poziomem mojej "licencjackiej" wiedzy od innych studentów z różnych uczelni. Piszcie co chcecie, ja zdania nie zmienię :)
Odpowiedz
-6
@ Amon_Ra
dnia 14.10.2013, 18:15 · Zgłoś
Misia: "Nie mam braków, luk, ani nie odstaję poziomem mojej "licencjackiej" wiedzy od innych studentów z różnych uczelni." - świadczy to tylko o niesamowicie "wysokim" poziomie różnych uczelni z Koziej Wólki czy też innego [...].
Odpowiedz
1
@ oli
dnia 15.10.2013, 08:00 · Zgłoś
jasiu jak nie wiesz to poczytaj coś. Nie zadaj [...] pytań
Odpowiedz
1
@ jasiu
dnia 16.10.2013, 16:48 · Zgłoś
A gdzie mogę sobie poczytać o fachowości Findysza?
Odpowiedz
0
@ jasiu
dnia 19.10.2013, 15:23 · Zgłoś
Oczekiwałem konkretnej odpowiedzi na wcześniej zadane pytanie.Tej odpowiedzi nie otrzymałem.I twierdzę,że pan Findysz,oprócz wzniecania modlitw nic nie wniósł do rozwoju nauki
Odpowiedz
0
@ jaś fasola
dnia 14.10.2013, 16:07 · Zgłoś
super jest
Odpowiedz
1
@ tony
dnia 14.10.2013, 15:57 · Zgłoś
Ludzie dajcie spokój!
Odpowiedz
12
@ pop
dnia 14.10.2013, 15:29 · Zgłoś
dzisiaj mozesz ukonczyc OXFORD i tak bez znajomosci pracy nie dostaniesz
Odpowiedz
0
@ :P
dnia 14.10.2013, 19:28 · Zgłoś
Wbrew pozorom na oxford nie tak łatwo się chyba załapać (kasy trzeba mieć),no i po jego skończeniu to poza po[...]kami kto wróci do takiej Polski i właściwie PO CO ?
Odpowiedz
14
@ kazik
dnia 14.10.2013, 15:14 · Zgłoś
Szkoda czasu i kasy. Teraz każdy magistrant i uczeń zasadniczej szkoły zawodowej robi za granicą na zmywaku, zbiorach lub na budowie. Po co tracić czas na naukę. Los wszystkich jest jednakowy, chyba że ktoś ma plecy . A może ja jestem nienormalny?
Odpowiedz
33
@ Agent Delegat
dnia 14.10.2013, 14:37 · Zgłoś
Ważna uczelnia powstałaby, gdyby ktoś zdrowo myślący dogadał się z Lotosem, PGNiG i jakąś uczelnią techniczną (np. krakowskim AGH) i stworzył nowoczesny specjalistyczny ośrodek badawczy kształcący w zakresie nafty, gazu itd. na potrzeby przemysłu. Wtedy niewiele potrzeba byłoby, żeby Jasło stało się istotnym punktem na mapie polskiej nauki, a przy odrobinie ciężkiej pracy ludzie sami przyjeżdżaliby do Jasła żeby się kształcić, bo dyplom gwarantowałby solidne doświadczenie teoretyczne i praktyczne (zwłaszcza, że w okolicy jest gdzie latać po polach i rafineriach) i niezłą pracę. Tym bardziej, że bezpieczeństwo energetyczne będzie zawsze tematem kluczowym.

Zamiast tego powstał kombinat produkujący magistrów niewiadomoczego - taki sam jak w miasteczkach pokroju Suchej Beskidzkiej czy Ropczyc. Moda na wyższe wykształcenie już mija (zwłaszcza gdy się okazuje, że kolega budowlaniec po zawodówce zarabia znacznie lepiej), a jeszcze kilka lat i za sprawą niżu demograficznego po tej uczelni nie zostanie nawet [...]. Szkoda tylko nikt z kółka wzajemnej adoracji nie chce tego głośno powiedzieć - lepiej sobie klepać po ramionach, gratulować udanego przedsięwzięcia i życzyć sukcesów na długie lata.
Odpowiedz
-1
@ Nikki
dnia 15.10.2013, 14:50 · Zgłoś
No to się dogadaj. Z Lotosem, PGNiG, polecam jeszcze Orlen, KGHM, oczywiście AGH i może jeszcze - taka moja sugestia - Oxford? Albo Harvard? W ostateczności Massachusetts Institute of Technology? Facet, obudź się.
Odpowiedz
6
@ NN
dnia 14.10.2013, 14:33 · Zgłoś
Beznadziejna uczelnia ,szkoda kasy
Odpowiedz
14
@ ja
dnia 14.10.2013, 13:44 · Zgłoś
No rzeczywiście ważna uczelnia regionalna, myślę że można zaryzykować stwierdzenie iż to najlepsza wyższa uczelnia w naszym powiecie!
Odpowiedz
18
@ rr
dnia 14.10.2013, 14:24 · Zgłoś
Z naciskiem na "wyższa" bo pewnie niejedno liceum czy technikum okazałoby się lepsze ;]
Odpowiedz
13
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 14.10.2013, 12:39 · Zgłoś
Miasto, czy państwo nie mierzy się ilością instytucji na które lokalne społeczeństwo zmuszone jest łożyć i utrzymywać na odpowiednio wysokim poziomie, ale poziomem życia tego społeczeństwa, czy wynagrodzenia za pracę. Bez mądrego zarządzania na nic się zda "produkcja kolejnych elyt z tytułami: mgr, inż. dr. ,czy prof...na których jedynie trzeba łożyć - bez żadnego efektu"...
Odpowiedz
9
@ rysia
dnia 14.10.2013, 12:39 · Zgłoś
uniwersytet jasielski :D
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.