Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Rodzina 500 +

88

W związku z opublikowaniem (Dz.U. z 2016 r. poz. 195) ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci informujemy o najważniejszych warunkach nabywania i ustalania uprawnień do świadczenia wychowawczego.

Świadczenie wychowawcze przysługuje matce, ojcu, opiekunowi faktycznemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka w wysokości 500,00 zł miesięcznie na dziecko w rodzinie.

Kwotę świadczenia wychowawczego przysługującą za niepełny miesiąc ustala się, dzieląc kwotę świadczenia przez liczbę wszystkich dni kalendarzowych w tym miesiącu, a otrzymaną kwotę mnoży się przez liczbę dni kalendarzowych, za które świadczenie przysługuje. Kwotę świadczenia przysługującą za niepełny miesiąc zaokrągla się do 10 groszy w górę.

Świadczenie wychowawcze przysługuje na pierwsze dziecko jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza kwoty 800,00 zł, a w przypadku gdy członkiem rodziny jest dziecko niepełnosprawne 1 200,00 zł.

Przez pierwsze dziecko należy rozumieć jedyne lub najstarsze dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 roku życia. W przypadku dzieci urodzonych tego samego dnia, miesiąca, roku, będących najstarszymi dziećmi w rodzinie w wieku do ukończenia 18 roku życia, pierwsze dziecko oznacza jedno z tych dzieci wskazane przez osobę uprawnioną do świadczenia wychowawczego.

Świadczenie wychowawcze nie przysługuje, jeżeli:

1) dziecko pozostaje w związku małżeńskim;

2) dziecko zostało umieszczone w instytucji zapewniającej całodobowe utrzymanie albo w pieczy zastępczej;

3) pełnoletnie dziecko ma ustalone prawo do świadczenia wychowawczego na własne dziecko;

4) członkowi rodziny przysługuje za granicą na dziecko świadczenie o podobnym charakterze do świadczenia wychowawczego, chyba że przepisy o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego lub dwustronne umowy o zabezpieczeniu społecznym stanowią inaczej.

W przypadku gdy osoba uprawniona do świadczenia wychowawczego marnotrawi wypłacane jej świadczenie wychowawcze lub wydatkuje je niezgodnie z celem, organ właściwy przekazuje należne osobie świadczenie wychowawcze w całości lub w części w formie rzeczowej lub formie opłacania usług.

Ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz jego wypłata następują odpowiednio na wniosek matki, ojca, opiekuna faktycznego dziecka albo opiekuna prawnego dziecka.

Wniosek składa się w gminie lub mieście właściwym ze względu na miejsce zamieszkania osoby ubiegającej się o świadczenie wychowawcze.

W mieście Jaśle Program „Rodzina 500+” będzie realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaśle. Wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego będą przyjmowane przy ul. Floriańskiej 8 a w Jaśle w siedzibie Ośrodka.

Wniosek i załączniki do wniosku mogą być składane drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego:

1) utworzonego przez ministra właściwego do spraw rodziny;

2) udostępnianego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych;

3) banków krajowych świadczących usługi drogą elektroniczną spełniających wymogi określone w informacji zamieszczonej na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw rodziny po uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw informatyzacji;

4) wskazanego w informacji, o której mowa w pkt 3.

OKRES USTALANIA PRAWA DO ŚWIADCZENIA RODZICIELSKIEGO:

1. Prawo do świadczenia wychowawczego ustalane jest na okres od dnia 1 października do dnia 30 września roku następnego.

2. Prawo do świadczenia wychowawczego ustala się, począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek z prawidłowo wypełnionymi dokumentami, do końca okresu, o którym mowa

w ust. 1, nie wcześniej niż od dnia odpowiednio urodzenia się dziecka, objęcia dziecka opieką lub przysposobienia dziecka.

3. Jeżeli w okresie trzech miesięcy, licząc od dnia wydania orzeczenia o niepełnosprawności lub orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, zostanie złożony wniosek o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego uzależnionego od niepełnosprawności, prawo to ustala się począwszy od miesiąca, w którym złożono wniosek o ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności.

4. W przypadku gdy prawo do świadczenia wychowawczego uzależnione jest od niepełnosprawności dziecka, prawo do świadczenia wychowawczego ustala się na okres, o którym mowa w ust. 1, chyba że orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności zostało wydane na czas określony. W tym przypadku prawo do świadczenia wychowawczego ustala się do ostatniego dnia miesiąca, w którym upływa termin ważności orzeczenia, nie dłużej jednak niż do końca okresu, o którym mowa w ust. 1.

5. W razie utraty dochodu prawo do świadczenia wychowawczego ustala się od pierwszego miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła utrata dochodu, nie wcześniej jednak niż od miesiąca złożenia wniosku.

6. W przypadku gdy uzyskanie dochodu powoduje utratę prawa do świadczenia wychowawczego, świadczenie nie przysługuje od miesiąca następującego po pierwszym miesiącu od miesiąca, w którym dochód został osiągnięty.

Pierwszy okres, na który ustalane jest prawo do świadczenia wychowawczego, rozpoczyna się z dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, tj. 1 kwietnia 2016r. i kończy dnia 30 września 2017 r.

W przypadku ustalania prawa do świadczenia wychowawczego na ten okres rokiem kalendarzowym, z którego dochody stanowią podstawę ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego, jest rok kalendarzowy 2014. Prawo do świadczenia ustala się z uwzględnieniem określonych ustawą przepisów o utracie i uzyskaniu dochodu.

W przypadku złożenia wniosku o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego

w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, prawo do świadczenia wychowawczego, na podstawie tego wniosku, ustala się począwszy od dnia wejścia w życie ustawy.

Ustalenie i wypłata świadczenia wychowawczego, w przypadku złożenia wniosku w terminie, 3 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, następuje w terminie 3 miesięcy licząc od dnia złożenia wniosku z prawidłowo wypełnionymi dokumentami.

MOPS Jasło

Reklama

Komentarze: 85

Dodaj komentarz Widok:
3
@ Justa
dnia 28.02.2016, 20:11 · Zgłoś
Proszę mi napisać jak ktoś żyje w konkubinacie to bez ślub to nie dostanie 500+
Odpowiedz
-1
@ Kapłan
dnia 29.02.2016, 07:14 · Zgłoś
Czy jak jestem księdzem, mam dziecko, ale bez ślubu, bo biskup się nie zgadza, to dostanę te 500? Pilne!
Odpowiedz
0
@ zakonnica
dnia 29.02.2016, 10:00 · Zgłoś
jeśli je wychowujesz i twój dochód nie przekracza 800 zł|mies- a jak znam życie na pewno przekracza, więc nie. hi, hi...było iść na księdza?
Odpowiedz
2
@ jola
dnia 28.02.2016, 16:43 · Zgłoś
ludzie przestancie takie głupoty wypisywać i wezcie się do roboty bo nic innego nie potraficie mądrego napisać a :)do komentowania to pierwsi jesteście :)
Odpowiedz
-1
@ [...] [...] naród biedaków
dnia 28.02.2016, 13:20 · Zgłoś
nadrukujcie kasy i rozdawajcie na ulicy - wyjdzie na to samo
Odpowiedz
3
@ Xxx
dnia 29.02.2016, 05:50 · Zgłoś
Dam Ci 1200 zł i spróbuj utrzymać sie sam z dwójka dzieci! Dobrze ocenia sie innych, nie bedac w ich sytuacji!
Odpowiedz
0
@ Xxx
dnia 27.02.2016, 21:44 · Zgłoś
Bardzo smieszne.
Odpowiedz
3
@ Xxx
dnia 27.02.2016, 21:39 · Zgłoś
Czy do dochodu na pierwsze dziecko bedzie wliczana ulga na dziecko
z urzedu skarbowego
Odpowiedz
3
@ Ubawiony
dnia 27.02.2016, 21:41 · Zgłoś
Teraz to przydałaby się wam matematyka, której nie uczyliście się w szkole. Przy takiej ilości ulg potrzebny będzie wam doradca finansowy.
Odpowiedz
-7
@ red
dnia 27.02.2016, 19:44 · Zgłoś
Glosowalem na Pis i dobrze się dzieje Lewica minusujcie
Odpowiedz
5
@ Czołem Telewizyjne [...] !
dnia 27.02.2016, 17:01 · Zgłoś
Uwaga podaję prawdziwą nazwę tego złodziejskiego procederu:

Wczoraj 700zł MINUS (na stacji benzynowej, w podatku od bułeczek czy w opłacie za konto w banku itd), a jutro 500 zł "PLUS"

Zrozumta to telewizyjny [...] że tzw. państwo nie ma swoich pieniędzy tylko ma wasze pieniądze i tyle ich ma ile jest wam w stanie zabrać w podatkach !
Jeden urzędnik pobiera 700zł, a drugi daje 500zł rodzinie. Brakujące 200zł idzie na urzedniczego [...]. Zapytajcie dlaczego te [...] nie podniosą kwoty wolnej od podatku ? Mieli podnieść do 8 tys zł/rok ? I co telewizyjne baranki znowu [...] wydymane. Tak się robi ciemny telewizyjny tłum bambuko.
Odpowiedz
2
@ człap G z lipnicy
dnia 27.02.2016, 16:58 · Zgłoś
Obalilem 6 bronków i braklo skiknie się ktoś po bronka
Odpowiedz
-4
@ red
dnia 27.02.2016, 19:39 · Zgłoś
Fajny pseudonim przyjdź na bronka
Odpowiedz
-4
@ bolek
dnia 27.02.2016, 16:17 · Zgłoś
no to teraz będą pili,[...] zniknie ze sklepów ,a dzieci jak biedowały tak będą
Odpowiedz
4
@ nb
dnia 27.02.2016, 15:16 · Zgłoś
nie mam już takich dzieci ale cieszę się ,że inni dostaną pomoc od państwa , pisząca [...] nie wie że los narodu ( także ich ) zależy od demografii abyśmy nie musieli jak STARZEJĄCE NIEMCY sprowadzać muślimów do roboty...
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 27.02.2016, 15:17 · Zgłoś
Pisząca [...] jest zbyt mądra miejmy nadzieję, aby nabrać się na ochłapy, które i tak zostaną im zabrane w podwyżkach cen i podatkach.
Odpowiedz
5
@ nb
dnia 27.02.2016, 15:34 · Zgłoś
w sytuacji wielu młodych ludzi te "ochłapy" to być albo nie być ...zwłaszcza na podkarpaciu
Odpowiedz
-5
@ MR
dnia 27.02.2016, 16:13 · Zgłoś
Tyle, że program 500+ jest bardzo drogi i tylko "konserwuje" istniejący stan, tj. wskaźnik dzietności 1,3. Każde zwiększenie wskaźnika będzie generowało dodatkowe koszty, nawet do ich podwojenia przy wskaźniku ok. 2,0 (dzisiaj jest to 23 mld zł rocznie) z tytułu samego programu. No i dodatkowo trzeba będzie przeznaczać z budżetu odpowiednio duże środki na pozostałe zasiłki ustawowe i pomoc społeczną.
Będzie nas stać? Jeśli nie "ruszy" gospodarka, to skąd w budżecie będą takie pieniądze?
Odpowiedz
-1
@ Ubawiony
dnia 27.02.2016, 17:16 · Zgłoś
Bo w tym tzw. programie wcale nie chodzi o dzietność. Jak zwykle chodzi o głosy wyborcze.
Odpowiedz
-5
@ nb
dnia 27.02.2016, 18:02 · Zgłoś
nie za wcześnie ???...wybory za 3 lata ...naród ma pamięć dobrą ale krótką ...vide ostatnie 8 lat..
Odpowiedz
-1
@ Ubawiony
dnia 27.02.2016, 18:27 · Zgłoś
Bo to na razie jest spłacanie długu z ostatnich wyborów. Aż strach pomyśleć co będzie przed kolejnymi.
Odpowiedz
-1
@ red
dnia 27.02.2016, 19:41 · Zgłoś
Mądrze piszesz popieram
Odpowiedz
5
@ Filo
dnia 27.02.2016, 14:03 · Zgłoś
A samotna matka zarabiający 1800 zł na rękę ni grosza... Sprawiedliwy ten PIS to chyba w nazwie jedynie
Odpowiedz
7
@ MR
dnia 27.02.2016, 15:58 · Zgłoś
Za to "wzmocni" finansowo nawet najbogatszych Polaków, którzy wcale tego nie potrzebują.
Odpowiedz
0
@ maj
dnia 27.02.2016, 09:56 · Zgłoś
nie narzekajcie i nie zachowujcie się jak psy ogrodnika. Żyjmy nadzieją, że z tych 5 stów jednak większość zostanie wydane na dzieci a nie na wódę i [...].
ps. Trzeba było iść do wyborów a nie siedzieć w domu i tv oglądać. Ci co telewizor sprzedali za flachę wódy z nudów poszli i zagłosowali na PIS.
Demokracja.
Odpowiedz
8
@ Ubawiony
dnia 27.02.2016, 09:38 · Zgłoś
Jeżeli państwo chce pomóc rodzinom, niech tworzy dla nich odpowiednie warunki życia: żłobki, przedszkola, szkoły i inne formy edukacji, które będą rozwijać dzieci. Dzięki temu będą one zdolne do podejmowania pracy, z której będą ZUS-y i inne podatki dla nas teraz pracujących, a przyszłych emerytów.

Dawanie biednym pieniędzy w postaci takich zasiłków wzmacnia tylko biedę. Większość tych dzieci lepiej się ubierze, zje dodatkowego batona, ale niewielu rodziców przeznaczy te pieniądze na edukacje, czyli na to co dla ich dzieci na przyszłość jest najważniejsze. Tym samym w przyszłości cześć tych dzieci zasili armię pobierających zasiłki, a reszta wyjedzie pracować w budowlance i rolnictwie w bogatszych krajach, a więc również tam zapłaci podatki.

Plan PIS-u to po prostu głupota i oni o tym dobrze wiedzą, ale to dla nich się nie liczy. Liczy się danie łapówki ludowi, aby ich utrzymał przy władzy. I nic więcej.

Łapówka jest również za przymykanie oczu na ograniczanie praw podstawowych, jak wolność słowa, wolność Internetu, kontrola telefonów, maili i innych. Kiedy ci, którym na tym zależy będą protestować, to pojawią się w TVPIS komitety matek z dziećmi, które będą popierać działania rządu. Znamy i pamiętamy te metody z czasów komunizmu. Te są tak samo bolszewickie, tylko czarne, a nie czerwone.
Odpowiedz
-5
@ x
dnia 26.02.2016, 22:40 · Zgłoś
do ciekawy jezeli tyrasz za 1200miesięcznie to też Ci się należy te 5 stów na dziecko więc nie jęcz
Odpowiedz
2
@ seba
dnia 26.02.2016, 22:33 · Zgłoś
rodzina to najlepsza inwestycja dla państwa .jeśli ktoś nie chce niech tych świadczen nie pobiera i nie opowiada głupot...
Odpowiedz
7
@ Ubawiony
dnia 26.02.2016, 22:58 · Zgłoś
Tylko czego ja mam płacić z podwyższonych podatków za tę inwestycję? Ta kasa chyba nie pojawi się znikąd? Podatek bankowy zapłacimy w banku my, w hipermarketach również nie kto inny jak my. I to nie będzie koniec. Będą następne podwyżki różnych opłat i podatków aby zebrać kasę na te łapówki dla [...], którzy myślą, że coś dostają za darmo.
A przy okazji 30% tej kasy wyląduje w kieszeniach urzędników różnych szczebli, od ministrów, po gminny. To tak, działa. A wszystko tylko po to, aby następnym razem znów dostać wasze głosy.
Odpowiedz
-2
@ Ubawiony
dnia 26.02.2016, 19:58 · Zgłoś
Nie rozumiem dlaczego mamy płacić za to, że ktoś rodzi dzieci? Jeżeli ktoś chce mieć dziecko, powinien się zastanowić czy może je utrzymać, zapewnić mu przyzwoite warunki i wychować. Jeżeli nie to możemy mu zafundować co najwyżej gumki.

Powszechnie twierdzi się, że jest korelacja pomiędzy wzrostem zamożności a mniejszą ilością dzieci i jest to prawdą. Ja jednak twierdzę, że istnieje również korelacja pomiędzy biedą a zwiększoną ilością dzieci. Przyczyny są dość proste: z biedni to ludzi zazwyczaj mniej wykształceni z brakiem świadomości jak się można zabezpieczyć przed niechcianą ciążą, przemoc w rodzinie (jurny chłop po [...]), wiara w to, że antykoncepcja to grzech (!!!), itd.

Znam również rodziny bardzo wielodzietne, które z posiadania dzieci uczyniły sobie rodzaj metody na życie. W zasadzie ojciec nie pracuje, bo po co. Matka zajmuje się dziećmi od rana do rana, a państwo płaci zasiłki, co miesiąc jest pomoc z opieki społecznej. Nie jest to raj, ale nażycie im wystarcza. Pytanie co z tych dzieci wyrośnie? Czy nie będą kontynuowały dzieła rodziców?

I niech mi nikt nie pisze, że pochodzi z biednej rodziny i wyrósł na porządnego człowieka, bo to truizm.
Odpowiedz
0
@ .
dnia 26.02.2016, 20:36 · Zgłoś
NICK powinien brzmieć nie ubawiony tylko ubawiona feministka. Już wcześniej pisałem jak ci żal to zacznij tak samo robić jeżeli większość tak robi i jest jej z tym dobrze. Co do truizmu to raczej odnosi on do twojego końcowego wywodu, a nie odwrotnie.
Odpowiedz
0
@ Ubawiony
dnia 26.02.2016, 21:47 · Zgłoś
No ale tak bardziej konkretnie o co ci chodzi? Jeśli o [...] to nieźle sobie radzę, a na gumki mi też starcza. Jak będę chcieć mieć dzieci, to podejmę taka decyzję wspólnie z drugą połową bez ingerencji i pomocy państwa, kościoła i innych takich co pchają lepkie łapki w majtki.
A na koniec, to jestem wielkim chłopem, a feministki mam w poważaniu.
Odpowiedz
6
@ myszor
dnia 26.02.2016, 22:02 · Zgłoś
Zamiast ulg podatkowych, obniżki VATu, żłobków - jałmużna. Program jest niedopracowany, ale oczywiście PiS tego za nic nie przyzna.
Odpowiedz
1
@ Ubawiony
dnia 26.02.2016, 22:06 · Zgłoś
Łapówka raczej.
Odpowiedz
5
@ JA
dnia 27.02.2016, 11:46 · Zgłoś
AAA nie masz dzieci i ci zazdrość trzeba się było postarać i też by było Ha Ha
Odpowiedz
6
@ Ubawiony
dnia 27.02.2016, 12:47 · Zgłoś
Jeżeli ty rodzisz dzieci dla 500 złotych miesięcznie, to powinieneś się jak najszybciej wysterylizować, aby wyprowadzić swoje geny z obiegu.
Odpowiedz
7
@ TO JO
dnia 28.02.2016, 21:48 · Zgłoś
po pierwsze- to dla ciebie jest kariera i pieniądze na pierwszym miejscu.bo dla dzieci nie masz czasu.po drugie -jak się dorobisz to już jest "po ptokach" bo byś chciał a nie dasz rady bo stary warsztat. i co wtedy .kto będzie przy tobie na starość i poda szklanke wody sąsiad?. domy starców przepełnione a geriatria jest z moich podatków. dla singli [...] zostaje ełtanazja.
Odpowiedz
5
@ Xxz
dnia 26.02.2016, 19:56 · Zgłoś
Pisowcy myślą że dzieci, które ukończyły 18 lat to już potrzeb nie mają. A gdzie na podręczniki zeszyty ubiór dojazdy opłaty utrzymanie itd... To co osiemnastolatki mają inne podniebienie, są gorszej kategorii? A może nie są już obywatelami RP? Otóż oni też są dziećmi, uczą się, mają swoje potrzeby i takie samo prawo do 500+ jak 2-latek czy 10 - latek. . I dlaczego Panie Kaczyński jest dolna granica a górnej nie ma. Jeśli coś ma początek to musi mieć i koniec. Czyli od - do. I jeszcze jedno. Obietnice pani Szydło ... Na każde dziecko... i co Pani Beato? Słowa się nie dotrzymalo!!!
Odpowiedz
7
@ ksiądz Mateusz
dnia 27.02.2016, 12:26 · Zgłoś
18 latek to osoba dorosła
Odpowiedz
5
@ Jaa
dnia 27.02.2016, 21:20 · Zgłoś
18 latek to osoba pełnoletnia i ucząca się ale czy dorosła?
Odpowiedz
-1
@ rozsądny
dnia 28.02.2016, 14:28 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ nb
dnia 26.02.2016, 19:51 · Zgłoś
a wzór wniosku ...to już za wielka trudność by zamieścić ???...
Odpowiedz
8
@ red
dnia 26.02.2016, 19:16 · Zgłoś
Jak się uczciwie dorobiles to siedź cicho a jak ktos margines i dostanie pieniadze to nie zazdrosc
Odpowiedz
2
@ jk
dnia 26.02.2016, 19:15 · Zgłoś
a na stronie MOPS cisza i brak info !!!...ciekawe DLACZEGO ???
Odpowiedz
8
@ red
dnia 26.02.2016, 19:05 · Zgłoś
Wole Pis niż POdroby co prowadza do zguby
Odpowiedz
6
@ mm
dnia 27.02.2016, 15:39 · Zgłoś
A z tym 500+ to jest tak jak ze szmateksem w Jaśle.Najpierw taka pani stoi z tyłu i robi zdjęcia tym co się pchają a potem sama idzie.
Odpowiedz
55
@ X
dnia 26.02.2016, 17:30 · Zgłoś
Przykro, że ludzie nigdy nie pracujący mają mieszkania za darmo oplacne rachunki i jeszcze taka pomoc na dzieci.My ludzie uczciwi starajacy sie zawsze pracowac,zarabiamy [...] pieniadze calą jedna pensje oddajemy na rachunki to jeszcze dzieci, ktore maja 18 lat a sa w drugiej klasie i przed nimi klasa trzecia i czwarta nie maja potrzeb,nie muszą jesc ,ubierać się ,mieć na dojazd do szkoły.Wygląda na to,że opłaca się byc leserem ialepiej sie na tym wyjdzie.W naszym miescie i okolicach znajdzi się takich ludzi bardzo dużo.
Odpowiedz
17
@ .
dnia 26.02.2016, 19:03 · Zgłoś
To przestańcie być uczciwi i zacznijcie być alkoholikami - [...] jak to tutaj wszyscy określacie i niech wam płacą te 500 złotych jak tak wszystkiego zazdrościcie. Ja nie dostanę, ale cieszy mnie to, że inni dostaną - nich im się wiedzie lepiej, a nie tylko zazdrość i zawiść dookoła.
Odpowiedz
13
@ X
dnia 26.02.2016, 19:08 · Zgłoś
To są tak zwane "psy ogrodnika" - sami nie dostaną, ale lepiej żeby nikt też nie dostał.
Odpowiedz
9
@ KRS
dnia 26.02.2016, 19:49 · Zgłoś
dzieci tych [...] będą zapewniały ci emeryturę ...wygodnicki [...] !!!
Odpowiedz
14
@ myszor
dnia 26.02.2016, 20:06 · Zgłoś
Pod warunkiem, że wygodnie nie pójdą w ślady rodziców.
Odpowiedz
14
@ duduś
dnia 26.02.2016, 21:01 · Zgłoś
wiele tutaj jest prawdy ale jaka by nie była ta ustawa zawsze ktoś zyska a ktoś straci-
czy na pewno od razu będą rodzić się dzieci to trudno powiedzieć bo młodzież nie garnie się do płodzenia dzieci zresztą jeśli ktoś wychowywał dziecko to wie ile kosztuje zachodu, trudu i pieniędzy-PIS obrał dobry kierunek i jeśli budżet pozwoli to na pewno rozszerzą ten program
Odpowiedz
-6
@ Ubawiony
dnia 27.02.2016, 07:52 · Zgłoś
Jeżeli będa pracować, bo jak się przyzwyczaja to również wezmą kolejne zasiłki, od kolejnych [...] jak PIS.
Odpowiedz
6
@ ciekawy
dnia 27.02.2016, 13:54 · Zgłoś
jeśli potrafisz to pomyśl że tą kasę dla [...] muszą wypracować uczciwi.
Odpowiedz
16
@ mm
dnia 27.02.2016, 15:30 · Zgłoś
To ile zarabiacie że tak gardzicie tym 500 zł? Ja mam dwoje dzieci,pracuje tylko mąż,nikt nie pali,nie pije a i tak ciężko nam z tej wypłaty wyżyć i te 500 zł troche pomoże.To za PO tak wszystko podrożało ale rodzinne od lat groszowe było.Wielodzietna rodzina to nie od razu patologia.
Odpowiedz
-3
@ MR
dnia 27.02.2016, 15:40 · Zgłoś
Albo nie wyjadą na zmywak po osiągnięciu dorosłości
Odpowiedz
7
@ nb
dnia 27.02.2016, 21:13 · Zgłoś
myślisz ,że dzieci mają sami [...] ???...obrażasz wielu przyzwoitych rodziców gimbusie!!!
Odpowiedz
0
@ IsD
dnia 27.02.2016, 23:32 · Zgłoś
Na te 500 PRACUJĄ wszyscy. pIs obiecał zwiększyć kwotę wolną od podatku(w dodatku Trybunał Konstytucyjny to nakazał), wtedy wszyscy którzy pracują mieliby realny zysk. A tak to kasę dostanie w większości patologia. Co to za [...] granica - 18 lat ??? Właśnie powyżej niej zaczynają się prawdziwe wydatki (studia dzieci), no ale patologia nie pcha dzieci na studia.
Odpowiedz
-2
@ nauczyciel
dnia 26.02.2016, 16:37 · Zgłoś
HA HA HA !!! głosujcie nadal na partię PIS i ludzi w tej partii [...], którzy w Jaśle rządzą od 1990r. i jak rządzą ???.
HI HI HI - S U P E R !!!.
Następne wybory za dwa latka może wreszcie zmądrzejecie wyborcy
Odpowiedz
14
@ Pedro
dnia 26.02.2016, 17:21 · Zgłoś
Za 3 a ja tam wolę ten PiS niż PO to za ich czasie się źle dzialo
Odpowiedz
51
@ ciekawy
dnia 26.02.2016, 15:37 · Zgłoś
czyli bezrobotne lenie [...] dostaną po 500 na każde dziecko a że nie wlicza się to do dochodu to nadal opieka będzie im dawać na utrzymanie i opłaty za mieszkanie ??? a uczciwy za 1200 będzie tyrał na leni ???
Odpowiedz
20
@ Ubawiony
dnia 26.02.2016, 16:23 · Zgłoś
To jest po prostu łapówka dla ludu za to, że zagłosowali i żeby zagłosowali jeszcze raz. A kasę na to i tak damy my wszyscy, którzy podatki płacą. I na tym własnie polega SOLIDARNE PAŃSTWO PIS-u.
Odpowiedz
-1
@ red
dnia 26.02.2016, 19:17 · Zgłoś
Szkoda ze Tusk nie dal lapowki przez 8 lat ale by populacje powiekszyl
Odpowiedz
2
@ m
dnia 26.02.2016, 20:26 · Zgłoś
dokladnie ciekawy,nie pracuj nie badz [...]
Odpowiedz
0
@ red
dnia 27.02.2016, 20:29 · Zgłoś
Nie glosuj i nie bierz lapowki
Odpowiedz
-3
@ DAWIQ
dnia 26.02.2016, 15:03 · Zgłoś
Dawać tą kasę !!!
Odpowiedz
22
@ Magda
dnia 26.02.2016, 14:51 · Zgłoś
Za darmo to można w [...] dostać!
Poczekajmy parę lat i zobaczymy jak nasze dzieci będą piszczeć jak państwo zacznie ściągać to co dało.
A w sumie już zaczęło to tylko przykrywka 500 +
Odpowiedz
9
@ Ryszard
dnia 26.02.2016, 16:02 · Zgłoś
pieniądze te pobudza lokalny rynek. w produktach i usługach jest 23 %vatu i jeszcze kilka innych podatków wiec na dziendobry polowe z tego państwo odzyskuje
Odpowiedz
7
@ red
dnia 26.02.2016, 17:52 · Zgłoś
Jak Pis da to zle ale jak Po dalo [...] to dobrze
Odpowiedz
22
@ Ubawiony
dnia 26.02.2016, 18:11 · Zgłoś
Oj pobudzą, monopolowe!
Odpowiedz
5
@ MR
dnia 27.02.2016, 15:37 · Zgłoś
Teza o pobudzeniu rynku byłaby prawdziwa, gdyby były to pieniądze "zarobione" w wyniku wzrostu gospodarczego kraju, a nie w wyniku przełożenia pieniędzy z jednej kieszeni do drugiej. A póki co, tak to wygląda.
No chyba, że jest to "pusty" pieniądz bez pokrycia (inflacyjny). Wtedy na to samo w końcu wyjdzie, będziemy mieć więcej pieniędzy do wydania, za które mniej towaru będziemy mogli kupić.
Odpowiedz
3
@ IsD
dnia 27.02.2016, 23:25 · Zgłoś
Szkoda takich komentarzy, i tak większość tego nie zrozumie :)
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 28.02.2016, 15:59 · Zgłoś
bo kur[...]l sobie to wymyślił a sam nie ma potomstwa.patologia będzie się dalej mieć dobrze.
Odpowiedz
-14
@ dragoness
dnia 26.02.2016, 14:51 · Zgłoś
No i pierwszy niewypał w historii rządów PiS... Zamiast zastanowić się, jak zachęcić młodych do [...] pierwszego, ewentualnie drugiego dziecka, bezrefleksyjne rozdawnictwo pieniędzy. Ci, którzy się mają rozmnażać i tak się zozmnożą, faktycznie, niektóre grupy społeczne jreszcze chętniej niż dotychczas, a młodzi "na dorobku" nadal będą się zastanawiać jak związać koniec z końcem we dwójkę. Gdzie faktyczna pomoc w zapaści demograficznej? Gdzie żłobki i dopłaty do nich, gdzie praca i tanie mieszkania dla młodych? Tego nie ma, bo trzeba by było pomyśleć, a na to monopolu żadna nasza władza nie ma.
Odpowiedz
-4
@ As
dnia 26.02.2016, 19:58 · Zgłoś
I masz rację. [...] bedą [...], zamiast dać odpis od podatku comiesięczny.
Odpowiedz
36
@ wiedzma
dnia 26.02.2016, 14:12 · Zgłoś
największe nieroby dostaną, będą dzieci robic az będzie trzeszczało ze hej
Odpowiedz
16
@ babilon
dnia 26.02.2016, 14:35 · Zgłoś
dokladnie i bedzie taka yntelihencja chodzic i sienudzic i kolejne.plodzic. politycy zrobia wam wode z ozgu i bedziecie cieszyc
Odpowiedz
3
@ J.
dnia 27.02.2016, 21:52 · Zgłoś
wiedzma to do roboty...zazdrościsz ?- bo pewnie nie dasz rady boś kalika?- jedynie ci pomażyć zostało .HA .HA...
Odpowiedz
2
@ Janusz
dnia 26.02.2016, 13:47 · Zgłoś
No to trzeba [...] dzieci
Odpowiedz
-10
@ m
dnia 26.02.2016, 13:21 · Zgłoś
a ja dostane 3000zl i mam w [...]e pracowac hahahahaha

i se bede zyl jak krol,a wy bidoki hatujcie do 70 lat
Odpowiedz
12
@ mi
dnia 26.02.2016, 13:40 · Zgłoś
nie ty dostaniesz tylko twoje dzieci i na nie kasa ma być wydana a nie na twoje zachciewajki
Odpowiedz
15
@ greg
dnia 26.02.2016, 13:46 · Zgłoś
Takich niestety bez mózgów jak ty jest więcej, ale jeszcze się obudzisz z ręką w nocniku, jak ci nie starczy na papier toaletowy żeby sobie wytrzeć obsran... brudny [...].
Odpowiedz
5
@ hmm
dnia 26.02.2016, 14:06 · Zgłoś
Niezły prowokator z Nowoczesnej...
Odpowiedz
-7
@ m
dnia 26.02.2016, 15:09 · Zgłoś
jakie dzieci dostana ,chlopie ja se bede pil i mam w [...]pie mopsy i gopsy
Odpowiedz
1
@ Pedro
dnia 26.02.2016, 17:18 · Zgłoś
Weź ty się zastanów człowieku nad tym wszystkim. Królem to Ty nigdy nie będziesz.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.