Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Rodziny wielodzietne cieszą się z programu 500+

141

3500 dzieci z Jasła otrzyma wsparcie z programu „Rodzina 500+”. Rodziny nie ukrywają zadowolenia. Dodatkowe pieniądze przydadzą się na życie i zapewnienie ich pociechom potrzeb nie tylko tych podstawowych.

Agnieszka i Mariusz Czech mają dwójkę dzieci 5-letniego Tymoteusza i 3-letnią Anastazję. Nie należą do ludzi rozrzutnych. Starają się każdą złotówkę wydawać na najpotrzebniejsze rzeczy, bo żyją z jednej pensji. Zarówno starszy syn, jak i młodsza córka uczęszczają do przedszkola. Miesięcznie płacą blisko 400 zł. Oprócz tego dochodzą wydatki związane z wyżywieniem, z kupnem witamin dla dzieci ze względu na ich niską odporność, książkami, odzieżą, ale również lekami w przypadku infekcji. Tak naprawdę wydatków w miesiącu mają bardzo dużo, co pochłania znaczną część domowego budżetu. Jak podkreśla pani Agnieszka, na pewno skorzysta z programu.

- Obecnie zabezpieczamy dzieciom jedynie to, co jest niezbędne do życia i funkcjonowania. Nie stać nas na dodatkowe zajęcia dla nich, wyjazdy czy zabawki, które przyczyniałyby się do wszechstronnego ich rozwoju. Pieniądze z programu "Rodzina 500+" będą dla nas ogromnym wsparciem. Również dzięki nim będziemy mogli pomyśleć o innych potrzebach naszych dzieci niż tylko podstawowych - zaznacza Agnieszka Czech.

Nie wszystkie rodziny mogą liczyć na pomoc finansową. O środki na jedno dziecko mogą zabiegać ci, których dochód na członka rodziny nie przekracza 800 zł ( w przypadku osoby niepełnosprawnej 1200 zł). Osoby starające się o świadczenie wychowawcze na pierwsze dziecko muszą przedstawić dochody z 2014 r. Należy podkreślić, że pieniądze będą wypłacane rodzicom lub opiekunom dzieci do momentu osiągnięcia przez nich pełnoletności.

Wnioski będą przyjmowane przez pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Jaśle od 1 kwietnia 2016 r. Biorąc pod uwagę liczbę rodzin, która kwalifikuje się do programu „Rodzina 500+” uruchomiono również możliwość przesyłania wniosków drogą elektroniczną.

- Sprawne przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków, a także wydawanie decyzji wymaga zaangażowania dodatkowych pracowników, w związku z czym planujemy zatrudnienie dodatkowych osób do obsługi programu „Rodzina 500+”. Wnioski można składać osobiście w Sekcji ds. świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz postępowania wobec dłużników alimentacyjnych MOPS w Jaśle, a także w Centrum Profilaktyki, Terapii i Wsparcia Rodzin w Jaśle przy ul. Floriańskiej 8a. Istnieje również możliwość składania wniosków drogą elektroniczną za pomocą: Portalu Emp@tia, ePUAP, bankowości elektronicznej oraz PUE ZUS – wyjaśnia Marzena Kowalska – Binkowicz kierownik Sekcji ds. świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz postępowania wobec dłużników alimentacyjnych MOPS w Jaśle.

Szacuje się, iż z programu „Rodzina 500+” w Jaśle skorzysta ok. 3500 dzieci. Jak podkreśla pracownik MOPS pierwsze miesiące są zazwyczaj najbardziej oblegane w związku z czym, mogą pojawić się kolejki. - Od 1 kwietnia przyjmowane będą wnioski o świadczenie wychowawcze. Oprócz tego w międzyczasie pracownicy obsłużą osoby występujące z wnioskiem o przyznanie świadczeń rodzinnych, opiekuńczych, czy funduszu alimentacyjnego. W miesiącu jesteśmy w stanie przyjąć przeszło 1500 osób. Mogą pojawić się kolejki, ale będziemy czuwać nad tym, aby wszystko przebiegało sprawnie – dodaje M. Kowalska-Binkowicz.

Od momentu złożenia wniosku organ ma 3 miesiące na wydanie decyzji i zrealizowanie wypłaty w zakresie świadczenia 500+. Osoby, które złożą wnioski do 1 lipca 2016 r. otrzymają wyrównanie pieniędzy od 1 kwietnia. Od lipca świadczenia będą wypłacane od miesiąca złożenia wniosku.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 139

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Vx
dnia 23.06.2016, 14:11 · Zgłoś
Lepiej jak by podnieśli najniższa krajową niż dawali 500+.Każdy kto by chciał to by zarobił na dzieci i miał godne zarobki które pozwoliłyby utrzymać rodzinę.
Odpowiedz
0
@ bk
dnia 27.03.2016, 01:37 · Zgłoś
No to panie i panowie do roboty jak w tym zarcie kiedy gosc pojawil sie rano w biurze nago z teczka.
Odpowiedz
-1
@ Marcin
dnia 24.03.2016, 12:54 · Zgłoś
Większość osób mających dzieci raczej świadomie się na nie decydowała (pomijam wyznawców kalendarzyka). Chcieli mieć dzieci, to niech zapracują na ich utrzymanie, a nie czekać na zapomogi. Ja nie chcę aby podatki, które płacę były w ten sposób marnowane.
Odpowiedz
9
@ led
dnia 17.03.2016, 23:26 · Zgłoś
A spróbujcie sobie wyobrazić że niektórym tym biedniejszym (którym tatuś nie dal firmy lub nie mieli pleców żeby załapać się na dobre stanowisko zwłaszcza państwowe) chcieli mieć więcej dzieci i je mają mimo że żyją biednie. Jest masa porządnych rodzin które mają kilkoro dzieci i harują jak [...] często za najniższą i dają radę a Wy ich obrażacie wrzucając do jednego wora z patologiom. Jeśli to tak [...] to se zróbcie tę piątke dzieci, odchowajcie je dostaniecie kase. Ale jak znam życie ci co najwięcej tuta narzekają to maja jedynaka i do dziś narzekają jak to było ciężko, ile się musieli owstawać i ile znieść wyrzeczeń. A teraz [...] trafia bo ich jedynaczek niekoniecznie będzie miał najlepsze ubrania i zabawki i może inni go w tym dogonią
Odpowiedz
-1
@ aaa
dnia 17.03.2016, 14:08 · Zgłoś
Teraz ta patologia to bedzie piła i dzieci robiła ,ale po piątym dziecku to takiego [...] powinni [...]
Odpowiedz
-1
@ scSC
dnia 17.03.2016, 13:50 · Zgłoś
Takie [...]e będą zyć za nasze pieniążki sześcioro dzieci a te dwa [...] tylko siedzą i dzieci robią bo teraz to jest biznes tylko czekać kiedy bedzie nastepne .
Odpowiedz
3
@ duduś
dnia 16.03.2016, 22:57 · Zgłoś
jak coś dadzą to źle ,jak nie dają też źle co za naród -PIS obiecał i dał ,może nie jest to idealny program ale dobrze że przynajmniej ruszył i znalazły się na to pieniądze,które napędzą z kolei gospodarkę,a jak będziemy bogatsi to i można będzie dać te 500 zł. na każde dziecko ,ale obecnie po prostu nas nie stać-jaki by to nie był program to ktoś zyskuje , a ktoś traci,ale dobrze jeśli większość z tego korzysta,zwłaszcza biedniejsza część społeczeństwa
Odpowiedz
-1
@ benio
dnia 17.03.2016, 10:28 · Zgłoś
"Znalazły się pieniądze"? A wiesz, że się "znalazły" w twojej kieszeni?
Odpowiedz
2
@ duduś
dnia 17.03.2016, 18:34 · Zgłoś
mimo wszystko bilans będzie na plus
Odpowiedz
3
@ ALINA
dnia 16.03.2016, 19:11 · Zgłoś
Dragoness i wszyscy inni którzy jesteście tak negatywnie nastawieni do nowego Rządu życzę Wam więcej optymizmu jak pisałam wcześniej Pis objął rządy od sierpnia dajcie im szanse a nie krytykujcie nie zazdroscie te 500 zł osobą które dostaną na dzieci. Wszystkiego naraz nie zrobią gdzie to pokolenie Jana Pawła II gdzie ci ludzie którzy po śmierci Jana Pawła II obiecali zmienić się na lepsze. A tu tyle zawiści.
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 16.03.2016, 19:25 · Zgłoś
Jestem realistką, pani Alino i pamiętam słowa Margaret Thatcher: "Nie ma czegoś takiego jak publiczne pieniądze. Jeśli rząd mówi, że komuś coś da, to znaczy, że zabierze tobie, bo rząd nie ma żadnych własnych pieniędzy" Mnie poprzednie rządy zabrały już pieniądze w majestacie prawa, dwa razy robiąc "skok" na OFE, mam dość bycia okradaną, po prostu. I nieważne, czy okrada mnie PiS, czy PO.
Odpowiedz
2
@ ALINA
dnia 16.03.2016, 20:17 · Zgłoś
Ale co zrobić żeby się lepiej żyło w naszym kraju Po rządziło tyle lat i żadnych zmian same afery tyle ludzi wyjechało za granice nie można tracić nadziei. Może coś zabiorą nam żeby dać te 500 zł na dzieci ale może nie wiele a pomoc dostaniemy w innej sytuacji wiadomo trzeba czasu aby się zmieniło . Ja też wiele nie mam chciałabym żeby było lepiej i mam taką nadzieje że będzie lepiej. Szczerze jeśli ludzie byli by dla siebie lepsi serdeczni pomagali by sobie nawzajem już żyło by się lepiej czasami nie trzeba wiele mieć by być szczęśliwym. Starsi ludzie opowiadają ze za ich czasów była bieda ale ludzie się szanowali każdy ma swoją receptę na szczęście .
Odpowiedz
1
@ A.S
dnia 16.03.2016, 17:23 · Zgłoś
I Super dzieca sie naleza pieniadze i tym ktore maja przyznane alimenty tez sie naleza a dlaczego ich Komornicy w Jasle nie Sciagaja Kogo by o to zapytac czy to nie sa tez Dzieci ???
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 16.03.2016, 17:48 · Zgłoś
Łatwiej "dać" pieniądze, niż coś zrobić faktycznie, czyli obniżyć VAT, dać ulgi podatkowe, czy poprawić ściągalność alimentów, którą mamy chyna najniższą w Europie. Tu po prostu państwo zadziała jak socjalistyczny Janosik. Zabierze wszystkim, żeby dać niektórym.
Odpowiedz
-6
@ Rozsądny
dnia 16.03.2016, 17:06 · Zgłoś
dla wszystkich wielbicieli pis. dzięki kłamstwom dotyczącym 500+ nie dostanę tego świadczania, mało tego!!! grozi mi zwolnienie z pracy dzieki podatkom wprowadzibym przez pis. dziękuję wszystkim wyborcom pis za zrujnowanie mi życia i wszystkim w podobnej sytuacji.
Odpowiedz
3
@ kasia
dnia 16.03.2016, 18:45 · Zgłoś
to co płaczesz jak cie zwolnia to sie załapiesz na 500+
Odpowiedz
-1
@ XXXV
dnia 16.03.2016, 14:37 · Zgłoś
Boże jakie brednie aż żal czytać was...
Odpowiedz
2
@ hanka30
dnia 16.03.2016, 14:23 · Zgłoś
Są już zatrudnieni dodatkowi urzędnicy do obsługi programu?
Odpowiedz
9
@ nb
dnia 16.03.2016, 09:29 · Zgłoś
do tej pory dawaliscie radę bez tych 500 zł ??? to kiego [...] czepiacie się jeżeli wreszcie ktoś chce pomóc ...a że nie każdy dostanie ???..tu was boli ???...polskie piekiełko... ja mam źle ha ,,,ale cieszy że inny ma jeszcze gorzej !!! wstyd katolicy ...
Odpowiedz
8
@ ALINA
dnia 16.03.2016, 12:33 · Zgłoś
super komentarz nb polak jak by mógł to by drugiego utopił w łyżce wody oczywiście że nie każdy krytykuja ci którzy nie głosowali na pis powinni się rzecz tych 500 zł mieć swoją godność jeśli takie popierają po i inne partie co dbają o swoje interesy
Odpowiedz
-1
@ mieszkaniec65
dnia 16.03.2016, 07:41 · Zgłoś
jak to powiedzial Kurski? ciemny narod kupi wszystko cos mi sie wydaje ze najwieksza [...] jednak jest niestety na podkarpaciu z czego sie cieszycie? fakt niektorym to ulzy ale czy tedy droga? a co z kwota wolna, wiekiem emerytalnym, minimalna stawka,lekami za darmo itp naprawde nie widzicie ze tej pseudopartii chodzi tylko o wladze? gdyby podniesli minimalna place np. na 3000 zl poparcie wzrosloby im jeszcze wiecej tylko co za pare lat? GRECJA
Odpowiedz
-6
@ cyberchłop
dnia 16.03.2016, 09:09 · Zgłoś
Zgadzam się w 100% to wszytko wraca do PRL-u wszystkim po równo , za chwile bezrobocie się zwiększy , pracownicy już robią podchody do pracodawców a może część etatu na czarno żeby dochodu nie wykazywać , ale najgorsze jest to e nieroby mają zachętę eby nie pracować dalej , za chwile zaczną ograniczać swobody obywatelskie, cenzurować internet , ale [...] i gawiedz to kupi byle żeby na wódke było
Odpowiedz
1
@ zenon korabiusz
dnia 16.03.2016, 17:21 · Zgłoś
Więcej piszesz niż wiesz, ale to tradycja!
Odpowiedz
-4
@ pis
dnia 16.03.2016, 01:03 · Zgłoś
Jednym zabierają po to aby innym dać 500 plus. Jak pisowcy tacy mądrzy to po ki [...] teraz szukają wszędzie kasy na te. 500 plus. Po za tym ciekawe czemu szanowny Duda prezydent ma jedno dziecko, stać go na więcej, a jedno to tak nie po bożemu. I trzeba jeszcze przyznać, że teraz to jarek będzie mógł mieć dziecko, a na drugie dostanie 500 zl.
Odpowiedz
4
@ xxx
dnia 15.03.2016, 21:24 · Zgłoś
ludzie co jest z wami ? jak czytam te komentarze to mozna pomyslec ze 90 procent spoleczenstwa to patologia i od razu przepija to 500zl ,to po raz ,a po dwa jesli komus sie ten program nie podoba lub jest pogniewany na pis to moze tych pieniazkow poprostu niebrac wystarczy tylko niewypelniac wniosku
Odpowiedz
15
@ laska
dnia 15.03.2016, 21:15 · Zgłoś
biznesmen z 3 maja jezdzi granatowym szaranem po calym jasle i po wsiach chodzi z receptami po ludziach i mowi jakie to on ma chore dzieci
Odpowiedz
12
@ gosc
dnia 15.03.2016, 20:40 · Zgłoś
Tez nie pracuje jak pani Agnieszka zyjemy z jednej pensji ale nie stac mnie wydac 200 zl na przedszkolea chetnie bym dala dziecko na 8 godz. Ze wzgledu na to daje dziecko go na bezplatne 5 godzin.
Odpowiedz
16
@ [...]
dnia 15.03.2016, 21:42 · Zgłoś
Chcesz znać prawdę to Ci powiem Ona nauczycielka dodatkowo daje korepetycje wcale nie tanio a On pracuje w Norwegii oto cała prawda ale zaraz mnie wykasują bo przecież
pisze obraźliwe teksty.
Odpowiedz
3
@ cybechłop
dnia 15.03.2016, 20:05 · Zgłoś
dają patologi 500zł do kieszeni lub na konto "brawo PIS brawo Ja " i nie umówię tutaj o zwykłych ludziach , tylko jest to po prostu źle zorganizowane nie można dyskryminować ludzi pracy na korzyść kilku tysięcy głosów [...] co się będą rozmnażać dla 500+ bo chyba normalny człowiek człowiek nie decyduje się na dziecko bo dostanie 500+
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 15.03.2016, 19:06 · Zgłoś
Łatwiej dać pieniądze, które w budżecie się rozmyją i liczyć na co? Że zachwyceni tym rodzice [...] następne? Przecież to bzdura. Dzietność może podnieść jedynie stabilizacja życiowa,czyli praca za godziwą płacę, podniesienie kwoty wolnej od podatku, żłobki, czy obniżka Vat'u na artykuły dziecięce. Wszystko inne to owszem, przydatne, ale demografii nie pomoże.
Odpowiedz
2
@ malkontent
dnia 15.03.2016, 22:22 · Zgłoś
Napisała znająca się na demografii, a to nie jest tak. W czasie II wojny lata 39-45 nie było stabilizacji życiowej, pracy za godziwą pracę, żłobków, przedszkoli była niepewność jutra a rodziło się dzieci niewiele mniej jak teraz.
Jakoś w biednych krajach afrykańskich dzietność jest o wiele większa niż w bogatych krajach europejskich
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 16.03.2016, 09:04 · Zgłoś
Fakt. W biednych krajach afrykańskich wiedza o [...] człowieka, świadomym macierzyństwie jest mniej więcej taka jak u naszych nastolatków. Czy do takiego ideału dążymy? Co do drugiej wojny dzietność była prawdopodobnie czysto ewolucyjną reakcja na zagrożenie ciągłości gatunku, choć mogę się mylić. Ja jednak ogólnie [...] jestem, nie znam się, bo tako rzecze malkontent, czy tam Zaratustra. Dodam jeszcze że rozsądnie myślący czlowiek w KAŻDYCH watunkach planuje długofalowo, nie licząc na doraźne jałmużny zależne od widzimisię rządzących, i że 500 złotych nie zwiększy dzietności, zwłaszcza w rodzinach składających się z wyżej wymienionych.
Odpowiedz
1
@ zenon korabiusz
dnia 16.03.2016, 17:23 · Zgłoś
Ze stwierdzeniem, że "ja jednak ogólnie [...] jestem" nie sposób polemizować!
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 16.03.2016, 17:50 · Zgłoś
A coś merytorycznie i w temacie, a nie po linii służbowej ma mi Pan do powiedzenia? Bo z postów Pana niewiele wynika.
Odpowiedz
-2
@ lucjusz
dnia 17.03.2016, 10:15 · Zgłoś
Pani dragoness - powie mi pani, dlaczego w tych wysoko rozwiniętych państwach, gdzie są żłobki. praca za dobrą płacę, wysoka kwota wolna od podatku, niski VAT na ubranka notuje się ujemny przyrost naturalny?
Odpowiedz
2
@ benio
dnia 17.03.2016, 10:30 · Zgłoś
A powie mi pan, dlaczego największy przyrost jest w najgłupszych częściach społeczeństwa? I dlaczego do tego dążą poszczególne rządy? Bo GŁUPIMI ŁATWIEJ RZĄDZIĆ!
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 17.03.2016, 16:02 · Zgłoś
Z lenistwa i dobrobytu, panie lucjusz? A powie mi pan, dlaczego Polki rodzą najwięcej dzieci ze wszystkich grup etnicznych w Wielkiej Brytanii? Wyprzedziły nawet Pakistanki.
Odpowiedz
0
@ ALINA
dnia 15.03.2016, 18:40 · Zgłoś
Ludziom to nigdy nie dogodzi za czasów PO były same afery przekręty dbali tylko o swoje interesy obiecanki i na tym się kończyło.I to były gdzie żyło się super co teraz tyle osób co [...] na PIS. Teraz PIS ma władzę i chce aby w Polsce żyło się lepiej 500 zł które już jest uchwalone co dopiero krótko jak rządzą powinno mieć duże znaczenie a tu taka mała wdzięczność i tyle negatywnych komentarzy.Wychowanie dziecka kosztuje wiadomo że jest dużo rodzin gdzie jest nadużycie [...] ale takie rodziny będą pod nadzorem . Trzeba mieć nadzieję że polepszy się życie tych którzy maja już dorosłe dzieci i nie dostaną 500 zł i nie TYLKO Rząd chce by się w Polsce żyło lepiej ale potrzeba czasu. MY Polacy powinniśmy być zjednoczeni być dla siebie braćmi dążyć do doskonałości dać szansę RZĄDOWI bo gorzej już nie będzie jak było więcej optymizmu i radości serca a będzie się lepiej żyło w naszym kraju .
Odpowiedz
-5
@ cybechłop
dnia 15.03.2016, 20:09 · Zgłoś
jak zjednoczeni jak ten mały [...] robi wszytko żeby podzielić to społeczeństwo , jeszcze nigdy nie mieliśmy prezydenta i premiera kukiełki :) takie pajacyki co prezes se ubzdura to oni powtarzają , a mały kieruje z tylnego siedzenia
Odpowiedz
4
@ ...
dnia 15.03.2016, 21:41 · Zgłoś
A tacy jak ty powtarzają co wyborcza im nabzdurzy. Ten "styl" wypowiedzi na kilometr zalatuje POwski [...]
Odpowiedz
-3
@ maro
dnia 15.03.2016, 17:58 · Zgłoś
Ja też dostanę jak nie mam dzieci?
Odpowiedz
5
@ koko
dnia 15.03.2016, 17:43 · Zgłoś
obiady w szkołach ,ubrania dzieciom ,książki,a teraz to ,,rodzice,, będą balowac ,gorzała zniknie w sklepach a dzieci jak miały [...], tak dalej będzie,
Odpowiedz
-3
@ adam
dnia 15.03.2016, 17:37 · Zgłoś
witam ja juz pracuje 25 lat wszystko a i tak jak potrzeba kupic cos drozszego trzeba wziasc kredyt kupilem dom do remontu samochod wszystko na kredyt syn juz pelnoletni nie dostalem od panstwa ani zlotowki teraz [...] znowu dziela spoleczenstwo nie ma inie bedzie sprawiedliwosci na swiecie
Odpowiedz
4
@ yyy...
dnia 15.03.2016, 17:51 · Zgłoś
Tacy jak ty dzielą społeczeństwo. Żal ci ,że nie dostałeś? Tobie było źle to wszystkim do końca świata ma być źle? Miej pretensję że twoi wybrańcy guzik dla [...]
Odpowiedz
2
@ ALINA
dnia 15.03.2016, 19:07 · Zgłoś
Panie Adamie przepraszam ale żle Pan myśli Pis nie dzieli społeczęstwo to że Pan narzeka jakie Pan ma do tej pory życie to nie wina Pis oni dopiero od sierpnia objął władzę proszę poczekać chociaż rok by móc narzekać a syn że już pełnoletni nie dostał od państwa ani złotówki to wina PO bo teraz pełni władzę Pis pan ich [...] nazywa a może dzięki Pis Pana syn znajdzie pracę i będzie się mu lepie żyło niż panu przez 25 lat . Ja też nie mam wiele a w sercu nadzieję że będzie lepiej.
Odpowiedz
3
@ wiki
dnia 21.03.2016, 13:53 · Zgłoś
idz do mopsu to dadzą kase nie bedzie trzeba brac kredytu ,wolny kraj i nie płaczcie juz tak bo żal mi d sciska jak czytam takich mondrali kij ma zawsze dwa konce ,nie każdy ma prace i nie płacze,,zamien sie z ludzmi którzy korzystają z mopsu i poczuj to wtedy sie wypowiadaj pozdrawiam
Odpowiedz
5
@ matka
dnia 15.03.2016, 17:19 · Zgłoś
Sorry ale gdzie te rodziny wielodzietne?? Opisana rodzina ma zaledwie dwoje dzieci, tytuł artykułu nówi coś innego
Odpowiedz
6
@ bezrobotny
dnia 15.03.2016, 17:05 · Zgłoś
mowicie ze to wyrzucanie pieniedzy z naszych podatkow,a czy dawanie pieniedzy psedo biznesmenom na staze gdzie po kilku miesiacach wymienia pracownika na innego i tak ciagna w nieskonczonosc to nie patologia.Dla mnie nie roznia sie oni od tycz co stoja w kolejce do mopsu.Jedni i drudzy naciagaja panstwo na kase,tyle ze drudzy za przyzwoleniem spoleczenstwa bo daja nam zatrudnienie za nie swoje pieniadze
Odpowiedz
7
@ anty popis
dnia 15.03.2016, 17:02 · Zgłoś
Na dziecko uczciwego Kowalskiego 500 zł, a dla dziecka urzędnika i polityka etat w urzędzie gotowy, bo nie ma kto wniosków rozpatrywać.
Odpowiedz
8
@ ksiądz Mateusz
dnia 15.03.2016, 16:14 · Zgłoś
Dostaniecie 500 zł na dziecko, zapłacicie w podatkach 700 zł tak to wygląda, politycy najpierw zabierają ludziom kasę w postaci podatków aby potem ją oddać ale w mniejszej ilości w postaci zasiłków, a kwota wolna od podatków dalej na żałosnym poziomie, rynek pracy dalej jak w Bangladeszu ale najważniejsze że 500 zł na dziecko będzie
Odpowiedz
13
@ ksiądz Mateusz
dnia 15.03.2016, 16:15 · Zgłoś
a zapomniałbym, kilka tysięcy urzędników przybędzie w całej Polsce
Odpowiedz
2
@ laska
dnia 15.03.2016, 15:42 · Zgłoś
taki jeden z 3 maja to kasiore dostanie ma 6 dzieci moze akumulator sobie wreszcie do auta kupi i na zebry przestanie jezdzic
Odpowiedz
4
@ wiki
dnia 15.03.2016, 18:33 · Zgłoś
A jakim samochodem jeżdzi Pan biznesmen morze go znam
Odpowiedz
4
@ ona
dnia 15.03.2016, 21:55 · Zgłoś
Oni beda nadal zebrac bo to ich nawyk. Gruby ojciec musi przeciez napchac swoj wielgachny brzuch a akumulator nadal bedzie od Pana Ptaka odpalal hihi
Odpowiedz
6
@ ona
dnia 15.03.2016, 22:18 · Zgłoś
I trzeba dodac ze na razie maja 6 dzieci ...
Odpowiedz
7
@ elf
dnia 15.03.2016, 15:37 · Zgłoś
Do wszystkich jadowitych narzekaczy i zawistników !

A pomyśleliście przez chwilkę ,że te pieniądze 500 + zostaną wpompowane w rynek bo ludzie będą kupowali towary, dzięki czemu ktoś inny zarobi i da podwyżkę swojemu pracownikowi ( narzekaczom nie powinno się dawać ani grosza). Krótko mówiąc - jest taka zasada -"pieniądz robi pieniądz".
Odpowiedz
-4
@ cybechłop
dnia 15.03.2016, 20:11 · Zgłoś
dziecinko kilka prostych zasad ekonomi pubudzi , ale krótko bo jest takie powiedzenie z pustego to nawet salomon nie naleje
Odpowiedz
6
@ elf
dnia 15.03.2016, 21:59 · Zgłoś
Dziękuję Ci cyberchłopie za to "dziecinko" nawet nie wiesz jako to dla mnie komplement. A tak na marginesie, nie da się w krótkich komentarzach robić wykładu akademickiego z ekonomii. A co do podziału środków ( " z pustego" ) to Polska wcale nie jest taka biedna jak podaje TVN i in.
Odpowiedz
18
@ bunia
dnia 15.03.2016, 15:30 · Zgłoś
Dziwne ze Polacy ktorzy korzystaja ze swiadczen z uni nie nazywaja siebie patologia cywilizowany kraj pomaga rodzicom w wychowaniu dzieci bo to one sa przyszloascia narodu tylko w tej zapadlej dziurze [...] nie rozumie a ci ktorych to tak boli niech sie rozmnoza to tez dostana
Odpowiedz
0
@ Adam
dnia 15.03.2016, 15:14 · Zgłoś
Tylko patologia zaciera ręce...rośnijcie...nasze pieniążki...
Odpowiedz
1
@ 500
dnia 15.03.2016, 14:55 · Zgłoś
niech dają te 500 na dziecko ale na KAŻDE jak już!!! co z tego ża mam jedno dziecko? może więcej nie możemy mieć??!! a to moje jedno dziecko ma inne potrzeby niż z rodziny gdzie jest wiecej dzieci?!?! zamiast kombinować przy minim zarobkach z jednym dzieckiem to trzeba było uchwalić górny pułam wysokosci dochodów! po co te 500 zł dla rodzin które oplywają w luksus i niczego dzieciom nie brakuje wręcz przeciwnie, nudza się wszystkim co dostaja od rodziców bo za dużo mają?!
CHORE PAŃSTWO [...] się juz tym chce!!!
Odpowiedz
8
@ dolarek
dnia 15.03.2016, 15:46 · Zgłoś
A co ci PO dało ? Tusk co dawał?
Odpowiedz
1
@ jk
dnia 20.03.2016, 21:10 · Zgłoś
te pieniądze mają zmobilizowac ludzi aby posiadali więcej niż jedno dziecko. Jak nie możesz miec więcej a chcesz 500zł to adoptuj ...
Odpowiedz
3
@ nb
dnia 15.03.2016, 14:54 · Zgłoś
ciekawy ten portal ...wciskam minus leci dwa plusy ...tak samo jak sondaże w tvn!!!
Odpowiedz
4
@ info
dnia 16.03.2016, 13:46 · Zgłoś
trzeba trochę wiedzieć jak działają strony internetowe i skrypty - otóż w tym samym momencie kilka osób może czytać dany komentarz i 3 osoby wcisną + a jedna - co razem daje 2 plusy ale licznik aktualizuje się dopiero po ocenieniu komentarza lub odświeżeniu strony
Odpowiedz
-7
@ ja
dnia 15.03.2016, 14:52 · Zgłoś
.."troszkę " dadzą na tacę !!! ...i [...] będzie łaskawszy...
Odpowiedz
2
@ myśląca
dnia 15.03.2016, 14:28 · Zgłoś
no ja też jestem ciekawa gdzie te dzieci będą pracowac jak skończą 18 lat , bo o rozwoju gospodarki pis niema zielonego pojęcia ,pis nie utworzył ani jednego załadu pracy wręcz przeciwnie od czasu przewrotu i rządów pisowskich wszystkie zakłady stały się nierentowne ,po to by polske zniszczyć ,co mały napoleon może tylko stać w miejscu i wracać do histori a! i głupio gadać. Pięknie rząd kwitnie nienawiścią a z tego chleba nie będzie
Odpowiedz
9
@ tworzenie pracy
dnia 15.03.2016, 14:48 · Zgłoś
a od kiedy to rząd ma tworzyć zakłądy pracy?? Ludzie chcą kapitalizmu i tworzenia zakładów pracy przez Państwo - hipokryzja, a ile Pani stworzyła już zakładów pracy??
Odpowiedz
3
@ Jaślanka
dnia 15.03.2016, 15:13 · Zgłoś
Nie jestem za rządem PIS ale zamykanie zakładów pracy nastąpiło wtedy kiedy była Solidarność mój zakład i20 w terenie zlikwidowali.Wałęsa obiecywał 100mil.dla każdego.przepracowałam 28 lat i na zasiłku prawie 10 bo już wtedy brakowało pracy.Jako przykład podaję pani zakład Motowozownia w Jaśle dzięki staraniom wielu ludzi mn.Rzońcy udało się przywrócić miejsca pracy.Tym którzy otrzymają 500 +życzę żeby ich dzieci mogły się cieszyć...
Odpowiedz
4
@ kasia
dnia 15.03.2016, 18:33 · Zgłoś
do myslaca.gdybyś faktycznie była chociaz odrobine myslaca to bys nie pisała takich głupot .pis rządzi 4m i zniszczył zakłady pracy,to co w takim razie zrobił poprzedni rzad przez te 8 lat gdzie stocznie.
Odpowiedz
11
@ Rodzic
dnia 15.03.2016, 14:25 · Zgłoś
Do P.Ilony.Otóż można być pracowitym a mimo wszystko
gdy oboje rodzicow pracuje za najniższą krajową bo niestety
takie a nie inne są realia w naszym kraju to czy mając dwójkę
dzieci przekroczy 800 zł.I czy od razu rodziców pracujacych
Za najniższą krajową od rana do ciemnej nocy trzeba nazywać
patologia chyba coś tu jest nie tak.Pani Ilono otóż Pani powiem
ze niesprawiedliwe to jest to że Ci rodzice którzy naprawdę zarabiają
duze pieniądze i 500 zł to dla nich jest jak splunac też dostaną i to właśnie
jest niesprawiedliwe
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 15.03.2016, 21:43 · Zgłoś
nareszcie ktos rozsadny
Odpowiedz
15
@ grochu
dnia 15.03.2016, 14:10 · Zgłoś
A platforma co wam dala? Tyle obiecanek przez 8 lat,dajmy szanse sie wykazac nowemu rzadowi a nie szczekajmy, tuskowcom i kopaczowcom nigdy nie wygodzi
Odpowiedz
1
@ Skaut
dnia 15.03.2016, 14:02 · Zgłoś
Myślałem ze będzie lepiej ..sprawiedliwie. ..ale jest jak zwykle...ludzie złapie wreszcie ze Tusk, Kaczyński czy tw bolek mąka te same głowy...i dążą do czego...wiemy to nie musze pisać. ..przestań my słuchać demagogow...
Odpowiedz
10
@ Kupuj
dnia 15.03.2016, 13:38 · Zgłoś
Tak sie kupuje elektorat z pieniędzy podatników i nic wiecej. Za to 500 zeta, bedą mieli ludzie daleko gdzieś prawo, absurdy i [...].
Odpowiedz
13
@ jan
dnia 15.03.2016, 13:05 · Zgłoś
Dają to się bierze, bija to się ucieka... i po co te dyskusje
Odpowiedz
14
@ !!!!!!
dnia 15.03.2016, 12:21 · Zgłoś
- wszystkie dzieci naszę sa to nasza przyszłość !!!
Odpowiedz
0
@ ?
dnia 17.03.2016, 12:12 · Zgłoś
ehe "wszystkie dzieci to nasza przyszłość" przyszłość która jak tylko podrośnie pryśnie u bauerów szmalec zbijać a nie zostanie w tym przygnebiającym przywiślańskim kraju w którym nic się nie da zrobić, nic nie warto zrobić a uśmiech na ustach to chyba jakiś grzech
wiec nie biadol że dzieci to nasza przyszłość może nasza w kontekście świata a nie grajdoła jakim jest Polska gdzie nawet uchodźcy nie chcą się osiedlić.
Odpowiedz
8
@ lolo
dnia 15.03.2016, 12:20 · Zgłoś
Cieszcie sie cieszcie. Poczekajcie kilka lat zobaczymy co sie stanie z Polska. Skad tyle pieniedzy ma byc zeby placic po 500 na dziecko miesiecznie?? Teraz juz jakie ma Polska dlugi a co dopiero bedzie za kilka lat. No chyba ze wszyscy z naszego pieknego rzadu beda oddawac ze swoich kont bankowych te 500zl?
Odpowiedz
1
@ _eew
dnia 15.03.2016, 12:31 · Zgłoś
Oni ani złotówki nie oddadzą!
Odpowiedz
15
@ tararam tararam
dnia 15.03.2016, 12:33 · Zgłoś
niech starym [...] majatki odbiorą co się chustaja za kradzione...
Odpowiedz
1
@ ben
dnia 15.03.2016, 12:15 · Zgłoś
oj czytając to.. chyba ktoś gdzieś kroi cebule...

co za wspaniała propaganda..

powinniście pokazać jeszcze proszącego kotka z wielkimi oczami, jakiegoś miłego misia, to takie smutne ale dzięki naszemu "żondowi" będzie teraz dużo lepiej, dobra zmiana
Odpowiedz
26
@ b
dnia 15.03.2016, 12:14 · Zgłoś
To nie tak jak co niektórzy myślą że nie chcą pracowac.Ja osobiście też mam 2 dzieci i bym chciała iśc do pracy ole gdy idę na rozmowy z pracodawcą to pierwsze pytanie czy mam dzieci i w jakim wieku,a jak słyszy że są małe to od razu dziękuje.
Odpowiedz
25
@ tararam tararam
dnia 15.03.2016, 12:27 · Zgłoś
taka prawda...taki nasz kraj i szacunek do matek...ja tez mam dzieci i pracowałam i grosze dostawałam a po pracy praca w domu i nogi idzie wyciagnac...i nerwicy z przepracowania dostać...a pracodawca ma w [...] ze dziecko chore ze trzeba dzień wolnego..wyzysk...lata wychowania dzieci powinno się do emerytury liczyc...a kto za trzydzieści lat będzie pracowal na tych co dzieci nie mieli...nasze dzieci..a ja się emerytury nie doczekam...
Odpowiedz
-6
@ ?
dnia 15.03.2016, 15:03 · Zgłoś
bzdury nikogo do rodzenia dzieci nie zmusza to co za szmalec na dusze rozcierasz??
Odpowiedz
-4
@ rr
dnia 16.03.2016, 08:36 · Zgłoś
dokładnie nikt na siłę dzieci mieć nie musi - Twój wybór, nie narzekaj teraz
Odpowiedz
-2
@ ilona
dnia 15.03.2016, 12:07 · Zgłoś
Zgadzam sie z ewa dlaczego pracowitym ludziom nic sie za darmo nie nalezy
Odpowiedz
11
@ tararam tararam
dnia 15.03.2016, 12:41 · Zgłoś
ponoc pogrzeb jest za darmo jak niema cie kto pochować..
Odpowiedz
12
@ wiki
dnia 15.03.2016, 17:04 · Zgłoś
To sie zwolnij i idz do MOPSU tam Ci nawalą,, życze powodzenia
Odpowiedz
20
@ ixi
dnia 15.03.2016, 12:03 · Zgłoś
Jak zazdroscicie "patologii" to sami wezcie sie za robienie dzieci i przestancie jeczec! Dosc!
Odpowiedz
-31
@ ewa
dnia 15.03.2016, 12:00 · Zgłoś
Morys pytasz ile mam dzieci nie mam bo pracuje na inne smutne
Odpowiedz
29
@ Mix
dnia 15.03.2016, 12:36 · Zgłoś
To co ty możesz wiedzieć o wychowywaniu? Śmieszna jesteś pisząc ze pracujesz i dlatego ich nie masz. Znam setki matek które pracują i nie przeszkadza im to w tym żeby mieć jedno czy kilka dzieci. Znam nawet takie które bez męża/partnera potrafiły wychować potomstwo na mądrych i porządnych ludzi i one też chodziły do pracy.
Odpowiedz
35
@ Ddd
dnia 15.03.2016, 14:03 · Zgłoś
Ja też pracuję. Mam trójkę dzieci. W tym czasie
ukończyłam studia, kursy kwalifikacyjne oraz podyplomówkę. Patologia nie zależy od fiansów. Zależy od wychowania, otoczenia i charakteru.
Odpowiedz
5
@ ?
dnia 15.03.2016, 15:02 · Zgłoś
właśnie dlaczego mam pracować na cudze dzieci ???
Odpowiedz
10
@ yyy...
dnia 15.03.2016, 17:43 · Zgłoś
A ja pracuję na cudze dzieci i cieszę się, że w końcu mamy rząd który robi cokolwiek dla obywateli. Wolę dokładać się do tego niż do ośmiorniczek dla zdrajców ze starej ekipy
Odpowiedz
-6
@ ?
dnia 16.03.2016, 08:35 · Zgłoś
a ja tam wole do ośmiorniczek przynajmniej biznes prywatny wspieram ;)
Odpowiedz
4
@ kasia
dnia 18.03.2016, 10:33 · Zgłoś
żeby miał ci kto podetrzeć [...] w domu starców (za pieniądze z emerytury, które te dzieci wypracują)
Odpowiedz
-5
@ ewa
dnia 15.03.2016, 11:43 · Zgłoś
Witam dlaczego zawsze dostaja ci co maja niskie dochody to dlaczego nie pracuja moze wypadaloby dac dzieciom chorym sierotom a nie tym co rodzice lenie I nigdy nie podjeli pracy tylko panstwo ich utrzymuje skandal ciekawe co bedzie jak ta patologia teraz ruszy z produkcja to sie PIS nie wyplaci...pozdrawiam tych co sie ze mna zgadzaja
Odpowiedz
24
@ woziu
dnia 15.03.2016, 11:45 · Zgłoś
Sama jestes patologią. Nie potrafisz zrozumieć że są ludzie którzy chętnie mieliby więcej niż jedno dziecko ale tego nie robia bo boja się że nie będzie ich na to stać?
Odpowiedz
44
@ pedro
dnia 15.03.2016, 11:53 · Zgłoś
Patologia była jest i będzie. To się nie zmieni Ci którzy chcą pracować to pracować będą a kabinatorow nie brakuje jest ich dużo w każdej dziedzinie. Popieram PiS w tym programie bo to jak narazie jedyna partia która coś rodzinie dała a nie jak było do tej pory zabierali
Odpowiedz
21
@ Jaś lanka
dnia 15.03.2016, 12:12 · Zgłoś
Lata osiemdziesiąt nie były też wesołe dla wszystkich rodzin jak np . dla mnie miałam dwójkę dzieci roczne i trzyletnie ja pracowałam za jałmużnę bo takie były zarobki mąż na rencie inwalidzkie i jak żeśmy mogli tak żeśmy radzili, dzieci zawsze miały co jeść na lekarstwa były pieniążki oboje dzieci były leczone (jedno astma drugie tarczyca) i po żadnych opiekach mopsach pefronach nie żebralam nie było [...] wódeczki a dziś niejedna
rodzinka zaciera ręce i przelicza na [...] i inne [...] a nie dla dzieci a jeżeli już takiej rodzinie się należy to 500+ to powinny być kontrole na co idą darmowe pieniążki. Pozdrawiam serdecznie :) i popieram panią pod pseudo Ewa
Odpowiedz
20
@ tararam tararam
dnia 15.03.2016, 12:15 · Zgłoś
bycie rodzicem to nieprzespane noce ...praca 24 h na dobe...ciezki porod...utrata figury...problemy nastolatkow...siwe wlosy...co ty niusia wiesz o zyciu 8 h pracy potem laba i zabawa zero obowiazkow i odpowiedzialności...zazdrość ci [...] sciska...leniuchu
Odpowiedz
1
@ tom
dnia 15.03.2016, 12:17 · Zgłoś
Jak czytam idiotyczne wpisy Ewy to jestem za [...]. Szkoda słów.
Odpowiedz
15
@ NaruralBornLeader
dnia 15.03.2016, 13:02 · Zgłoś
To charakterystyczne dla krajów 3 świata.
Leczenie błędów popełnianych przez patologie zamiast wspieranie starań, ludzi pracy i innowacyjności.
Krew człowieka zalewa jak widzi ta Polska patologie udająca choroby i ustawiająca sie w pierwszych miejscach kolejek gdy cos rozdają i pracującą po Anglii i Francji.
Kraj dla kombinatorów.
Odpowiedz
13
@ nm
dnia 15.03.2016, 14:16 · Zgłoś
Ewa to daj pracę wszystkim co chcą uczciwie zarobić na rodzinę.To 500+wiecznie nie będzie.Zmieni się rząd to dalej będzie 100zł na dziecko i wszyscy będą siedzieć cicho jak do tej pory.
Odpowiedz
15
@ kasia
dnia 15.03.2016, 18:17 · Zgłoś
chyba ty jestes patologia tez mam dziecko ,po wielkich trudach 6 latach staran nie pije ,nie [...] maz równiez,zajmuje sie dzieckiem bo tak mi sie w zyciu ułozyło ze nie mam ,babci,ani [...]ka,którzy mogli by sie zajac dzieckiem,maz pracuje od 8 rano do nocy i ledwo starcza na zycie,te 500 zł to duze wsparcie ,bo dzieki temu bede mogła kupic dziecko nowa odziez nie uzywana,wybacz nie czuje sie patologia całe zycie pracowałam dopóki nie urodziłam syna ,wiec pohamuj sie ze swoimi wypowiedziami,bo widac ze jeszcze nie wiele w zyciu przeszłas,takich rodzin jak moja jest masa i dobrze o tym wiesz.niestety zarobki w tym kraju nie sa wysokie,a nie wszyscy moga wyjechac za granice.
Odpowiedz
22
@ do ewa
dnia 15.03.2016, 18:40 · Zgłoś
Jesli jestes anty 500+ to po prostu nie skladaj wniosku o te pieniadze ;)
Odpowiedz
5
@ adam
dnia 16.03.2016, 07:47 · Zgłoś
Uczynki miłosierdzia względem ciała:

Głodnych nakarmić.
Spragnionych napoić.
Nagich przyodziać.
Podróżnych w dom przyjąć.
Więźniów pocieszać.
Chorych nawiedzać.
Umarłych pogrzebać.
-
I tyle w temacie dla "ewy"
ps. pytanie- pani "ewa" przypadkiem nie pracuje w budżetówce?W tych instytucjach 13stki są częstymi "niespodziankami"
Odpowiedz
2
@ Mateo
dnia 27.03.2016, 08:30 · Zgłoś
Jak można dzieci zaliczać do patologii coś
takiego może pisać tylko ten co nie dostanie
tych pieniędzy.Dla wyjaśnienia pani co pisze
Ewa gdzie byłaś 8lat temu jak ukochane
i nowoczesne PO rządziło wtedy dostałaś by 500
na twoje dzieci.
Polacy to tylko narzekają dlaczego jednym dają
drugim nie najlepiej nic nie dać.
Chwała PIS-owi za taka inicjatywę dla narodu
żadna partia takiego przez 27 lat nie zrobiła.
Ludzie tego wam nie zapomną przy wyborach.
Odpowiedz
-14
@ Xxx
dnia 15.03.2016, 11:38 · Zgłoś
Kolega xyz ma swieta racje 80% patologia przepusci to
A dzieci zlotowki nie dostana . chory system !!
Odpowiedz
118
@ Mix
dnia 15.03.2016, 11:42 · Zgłoś
Twierdzisz ze kazdy kto ma dzieci to patologia? W takim razie skad ty sie wziąłeś?
Odpowiedz
-36
@ ewa
dnia 15.03.2016, 11:45 · Zgłoś
Zgadzam sie dzieci nie dostana nawet zlotowki dokladni bedo papieroski I piwevzko jak do tej pory
Odpowiedz
45
@ morys
dnia 15.03.2016, 11:47 · Zgłoś
Ewa ile masz dzieci?
Odpowiedz
12
@ ewa
dnia 15.03.2016, 11:50 · Zgłoś
Jego wychowali rodzice a nie panstwo I dlatego dobrze pisze
Odpowiedz
-11
@ tararam tararam
dnia 15.03.2016, 12:08 · Zgłoś
mama cie nie kocha tata tylko w nocy...może ty swój dom opisujesz...przykro ze ci tak było ciężko w zyciu...
Odpowiedz
9
@ Mix
dnia 15.03.2016, 12:31 · Zgłoś
Ewa dalej nie odpisujesz ile masz dzieci. Nie wstydź się.
Odpowiedz
31
@ x
dnia 15.03.2016, 14:02 · Zgłoś
Mam troje dzieci, dwoje na studiach dziennych, niee pracują, bo nie mogą. Moje dzieci są inne, zdążyły dorosnąć, a moja rodzina nie jest wielodzietna i od państwa nic nie dostane, choć ciężko pracowalismy z mezem całe życie, żeby koniec z końcem...l gdzie jakas sprawiedliwosc?
Odpowiedz
21
@ Mastur
dnia 15.03.2016, 14:02 · Zgłoś
Ten kto ma z 10 dzieci to dostanie 5 tys zł na ręke.Już wtedy nie trzeba pracowac,można życ.Niemcom wolno to i nam też.
Odpowiedz
29
@ x
dnia 15.03.2016, 14:25 · Zgłoś
Może kogoś obraziła, ale czym różnią się moje dzieci od innych? Czuję się oszukana przez PiS, w kampanii nic nie mówili,że tylko dla wybranych...
Odpowiedz
8
@ 5 tys
dnia 15.03.2016, 14:26 · Zgłoś
masz racje tylko teraz zastanów się ile kosztuje utrzymanie tych 10 dzieci i ile trzeba dołożyćjeszcze do tych 5 tys. Jeśli to takie dochodowe to spróbuj i daj znać jakie masz kokosy
Odpowiedz
30
@ ?
dnia 15.03.2016, 15:05 · Zgłoś
niech dadzą 500 zł ulgi w podatkach (albo więcej) na dziecko będzie ok , a nie kasę publiczną na kiełbasę wyborczą przerabiają !!! skandal!!!
Odpowiedz
2
@ Xd
dnia 15.03.2016, 15:23 · Zgłoś
Wszystkie dzieci kiedys dorosna ale czy to znaczy ze trzeba miec pretensje do panstwa ze nie naleza im sie pieniadze na wychowanie doroslego czlowieka ktory nawiasem mowiac bedzie zawsze dzieckiem dla swoich rodzicow
Odpowiedz
5
@ dolarek
dnia 15.03.2016, 15:42 · Zgłoś
Wałęsa nie dawał po 100 ml?
Odpowiedz
2
@ Jacek
dnia 15.03.2016, 15:53 · Zgłoś
Trzeba było głosować na prawicę a nie wiecznie na [...] to i twoje dzieci miały by lepiej a ze teraz masz dorosłe dzieci nie zazdrości się innym!!!
Odpowiedz
7
@ mariusz
dnia 15.03.2016, 16:18 · Zgłoś
no to róbcie więcej dzieci
Odpowiedz
5
@ JA
dnia 15.03.2016, 16:46 · Zgłoś
Jeżeli sąsiedzi będą widzieli, że ludzie którzy dostają wsparcie na dzieci nadużywają alkoholi albo innych używek, to powinni to zgłosić do Ośrodka Pomocy Społecznej (do Gminy). W ustawie jest napisane, że takim ludziom można będzie odbierać świadczenia albo zastępować je inną formą pomocy.
Odpowiedz
18
@ Xyz
dnia 15.03.2016, 17:15 · Zgłoś
Czemu znikną mòj komentarz...??? Znam przynajmniej cztery wielodzietne związki, w ktòrych już piją na konto 500+
Odpowiedz
-35
@ oby wróciło PO
dnia 15.03.2016, 17:26 · Zgłoś
wróci PO i zabierze te [...] 500+. Zróbmy wreszcie i w Jasle KOD, wyjdźmy na ulice i odsuńmy PiS od władzy i ich [...] 500+ niech pójdzie na smietnik historii. Nie chcemy PiS, nie chcemy 500+ CHCEMY NORMALNOŚCI!
Odpowiedz
32
@ yyy...
dnia 15.03.2016, 17:38 · Zgłoś
O tak... za PO to dopiero była "NORMALNOŚĆ". Jak chcesz to wyjdź na ulicę i rób z siebie [...]. Polacy już nigdy więcej nie dopuszczą tych szKODników z Partii Oszustów do władzy
Odpowiedz
24
@ ola
dnia 15.03.2016, 18:14 · Zgłoś
Zgadza się już dość rządów po osiem lat wystarczy
Odpowiedz
4
@ Mariusz z Jasła
dnia 15.03.2016, 19:03 · Zgłoś
No trza będzie stworzyć kolejnych urzędników żeby sprawdzali czy prawidłowo są rozporządzane pieniądze, straż miejską również włączyć w akcje kontroli domostw czy nie ma libacji itp. Ludzie powinni zbierać wszystkie paragony oraz faktury i rozliczać się pod koniec miesiąca. Ekonomisci będą mogli sprawdzać w którym kierunku się gospodarka rozwinie. Pamiętajmy że państwo ma bardzo duży zarobek na akcyzach z [...] oraz [...]. Pamiętajmy również że każda wydana złotówka to od 5% do 23% Vatu. Na pewno PKB wzrosnie. każdy zakup z tych "500 zł" pobudzi gospodarkę np. ktos kupi wiecej zabawek, jedzenia, ubrań... cokolwiek te pieniądze w większosci pójdą na pieniu.
A to oznacza że Przedsiębiorcy będą mieli więcej zamówień , będą potrzebowali więcej pracowników, więcej materiału, więcej paliwa itp. Tak się napędza gospodarkę. To jest system naczyń połączonych . Mówiąc krótko będzie początkowo 17 miliardów zł. więcej na rynku .(bo tyle jest przeznaczone na ten rok na w/w program) To zaowocuje i będzie się mnożyć.
Odpowiedz
5
@ rozżalony
dnia 15.03.2016, 19:05 · Zgłoś
Nie o to chodzi. Przed wyborami kłamali. Nawet jak tylko na drugie to dlaczego własnie faktycznie nie na drugie ? Dla mnie moje niepełnoletnie dziecko jest drugim dzieckiem i tyle. Jednak wg PIS-u nagle stało się pierwszym. Po drugie to jest pełnoletnie to nie znaczy, że się nie uczy a kto ma dzieci na studiach to wie jaki to jest wydatek. W dodatku jak się jest na poważnych i trudnych studiach kiedy nie ma możliwości dorabiać w ciągu roku, ewentualnie na wakacjach. Skoro piszesz, że ktoś chce pieniądze na dorosłego człowieka to znaczy, że nie powinno się uczyć tylko zaraz po średniej szkole należałoby iść do pracy, najlepiej wyjechać za granicę bo tam są lepsze zarobki. Jeżeli się nie mylę to powszechny obowiązek edukacyjny jest do końca gimnazjum. To właściwie 500 zł powinno być tylko 16-go roku życia a potem to roboty. po co nam wykształconych ludzi. Nie myślę oczywiście o wszystkich szkołach "wyższych i najwyższych".
Odpowiedz
10
@ x
dnia 15.03.2016, 19:58 · Zgłoś
U mnie trzecie nie jest pierwszym, a zazdrości nie wolno jeszcze powiedzą... Nie zazdroszcze... Dam radę...:)
Odpowiedz
14
@ stary, dzieci 2
dnia 15.03.2016, 20:50 · Zgłoś
dzieci same na świat nie przyszły, jak się decydujesz na dziecko to miej to na uwadze że musisz go utrzymać, a nie licz na podatnika.
Odpowiedz
14
@ adam
dnia 16.03.2016, 07:40 · Zgłoś
Jak widzę takie komentarze jak pisze "ewa"
To sobie tak myślę :
-
Każdy sądzi według siebie :-)
-
A tak na poważnie - w końcu ktoś pomyślał o ciężkiej sytuacji rodzin wielodzietnych.O tych rodzinach gdzie rodzice w pocie czoła starają się wiązać koniec z końcem.
Brawo PIS !!!
8 lat wcześniejszych rządów doprowadzało kraj do ruiny
Pamiętam odrzucone petycje w sprawie lasów ,wypłaty odszkodowań dla Żydów itd.
Ps. o naszym baronie podkarpackim cisza :-(
Odpowiedz
8
@ stary
dnia 17.03.2016, 10:16 · Zgłoś
mam sąsiada nieroba [...],zdrowy młody silny gość tak jak i jego żona nie zhańbili się w życiu żadną pracą,opieka płaci za mieszkanie i daje na utrzymanie a teraz jeszcze premia 3000 co miesiąc na sześcioro dzieci a ktoś tyra za 1200 i jest sprawiedliwie.
Odpowiedz
0
@ kola
dnia 17.03.2016, 17:41 · Zgłoś
ten twój kolega to chyba jest sam patolem skoro tak twierdzi
Odpowiedz
1
@ obywatel
dnia 18.03.2016, 14:18 · Zgłoś
Przyznaje pełna rację. Oto przykład. Ktoś ma dwoje dzieci jedno powyżej osiemnastu lat na które trzeba wydać zdecydowanie więcej pieniędzy niż na malucha, drugie dziecko ma np 11 lat, to już ta rodzina nie otrzyma wsparcia 500 plus, a otrzyma ją np; rodzina o dochodach ; mąż prezes lub dyrektor zarabia na miesiąc 40 000 zł i rodzina ta ma np: pięcioro dzieci to dostanie ona 2000 zł na miesiąc. To jest sprawiedliwość wg PiSu.
Odpowiedz
0
@ ghj
dnia 20.03.2016, 21:07 · Zgłoś
taka sprawiedliwośc jak z przywilejami emerytalnymi...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.