Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Rondo, prawoskręty i zielona fala

97

Władze miasta przygotowały plan upłynnienia ruchu w najbardziej newralgicznych punktach Jasła. W grudniu włączone zostaną nowe sygnalizacje świetlne w centrum miasta. W przyszłym roku natomiast planowana jest budowa ronda na skrzyżowaniu ulic 3-go Maja i Baczyńskiego. Dodatkowe pasy ruchu przewidziane są jako zadanie na kolejne lata.

Zielona fala

Niespełna tydzień temu informowaliśmy o inwestycji przy ulicach Rynek i Kazimierza Wielkiego, w ramach której powstaną nowe sygnalizatory świetlne. Jak się okazało zostaną one włączone dopiero w grudniu. I choć pomysł władz miejskich ma swoich przeciwników, to urzędnicy zapewniają i przekonują, że ruch pojazdów dzięki synchronizacji trzech sygnalizatorów świetlnych będzie znacznie płynniejszy. Tym samym poprawie ma ulec komfort poruszania się samochodem w ścisłym centrum.

- Chodzi o to, żeby upłynnić ruch, bo ludzie wchodzą na tych przejściach w sposób niezorganizowany, w związku z tym Jasło jest ciągle zakorkowane. Po wprowadzeniu zielonej fali ten ciąg pojazdów będzie mógł przejechać, a przepływ przechodniów będzie regulować sygnalizacja świetlna - zaznacza Antoni Pikul, zastępca burmistrza miasta Jasła.

Rondo w 2014

Skrzyżowanie o ruchu okrężnym u zbiegu ulic 3-go Maja oraz Baczyńskiego to zadanie na rok 2014. Jeśli Rada Miejska w Jaśle wyrazi zgodę, na skrzyżowaniu wspomnianych ulic zostanie zlikwidowana sygnalizacja świetlna a miejsce obecnego skrzyżowania zajmie rondo. Jest to inwestycja, której koszt oszacowano na 300 tysięcy złotych. Z badań przeprowadzonych przez studentów Politechniki Krakowskiej wynika, że jest to najlepszy sposób na poprawę komunikacji. - Pierwszym naszym celem jest likwidacja skrzyżowania ze światłami, ponieważ ono nie wpływa na upłynnienie ruchu tylko blokuje przepustowość skrzyżowania - podkreśla A. Pikul.

Pasy ruchu do prawoskrętów

Urząd Miasta w Jaśle ma również przygotowaną koncepcję budowy nowych pasów do prawoskrętów na skrzyżowaniu ulic Kościuszki z Kadyiego oraz Kazimierza Wielkiego z Szajnochy. Planowane usprawnienia mają przyczynić się do szybszego opuszczania skrzyżowań przez pojazdy i nieblokowania ruchu na wprost. Kierowcy muszą jednak uzbroić się w cierpliwość bowiem inwestycja ta z całą pewnością nie będzie realizowana w przyszłym roku.

Czytaj więcej:

<<Nowe sygnalizatory świetlne w centrum miasta>>

 Ilona Dziedzic

Reklama

Komentarze: 96

Dodaj komentarz Widok:
1
@ ZiomekJ
dnia 21.09.2014, 11:28 · Zgłoś
Wy wogóle jeździcie po Polsce?? Przejedzcie się przez pobliskie Krosno i porównajcie sobie naszą wąską drogę w Jaśle z szeroką 2-pasmową obwodnicą krośnieńską czy tam trasą przelotową. Inwestycja robi wrażenie nawet na zawistnym Jaślaninie.
Odpowiedz
0
@ xx
dnia 12.11.2013, 09:44 · Zgłoś
a na 3-go maja byly swiatła ,nigdy nie oddane do użytku i zlikwidowane . Kto płasi za takie inwestycje?
Odpowiedz
0
@ xx
dnia 12.11.2013, 09:38 · Zgłoś
byly swiatla wycieli a teraz ponownie postawią i kasa sie kręci
Odpowiedz
1
@ józek
dnia 11.11.2013, 08:41 · Zgłoś
Z tego co ja pamiętam, to światła w Rynku już były i szybciutko zostały wyłączone i zlikwidowane a wtedy nie było jeszcze ronda. Po włączeniu tych światełek będzie "masakra" i trzeba będzie dużo szczęścia i nerwów żeby przejechać przez centrum. Pozdrawiam włodarzy naszego pięknego miasta i czasem zastanówcie się na co wydajecie pieniądze(i tak już biednych) podatników.
Odpowiedz
1
@ kierowiec
dnia 10.11.2013, 14:11 · Zgłoś
ja sie pytam co za [...] l swiatla w rafinerii ustawial? Kazde cywilizowane miasto wiekszosc ruchu kieruje obwodnicami a wielkie miasto jaslo w godzinach wieczornych dba o mieszkancow osiedli czy to sklepu centrum a na glownej drodze zielone swiatlo jest MAX 2sek. IDIOTYZM !!! Tylko w Jasle!!!
Odpowiedz
1
@ XXX
dnia 10.11.2013, 13:38 · Zgłoś
ten kolor zle się kojarzy z zieloną wyspą
Odpowiedz
0
@ DROGOMISTRZ
dnia 10.11.2013, 11:20 · Zgłoś
na dworcowej przywrócić jeden kierunek bo notorycznie blokowana jest przez autobusy gdzie urządzili sobie parking a tam jest zakaz postoju.
Odpowiedz
2
@ BUBU
dnia 10.11.2013, 11:18 · Zgłoś
ul mickiewicza koło bolka przejście podwójna ciągła gdzie podobno podwójnej nie wolno przekraczać i co samochody parkują prawie na przejściu wszyscy jadą prawie lewym pasem i jest ok dlaczego w tym temacie nie ma interwencji policji czy straży miejskiej ?
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 10.11.2013, 11:12 · Zgłoś
Może by jakiś [...]...k sprawdził co dzieje się w Warzycach o 14 tej i na obwodnicy gdzie niby mają działać św inteligentne a w sumie generują korki ale cóż Jasło to wszystko robi żeby nic nie robić a brać kasę , proponuję POjechać do niedalekiej Dębicy i sprawdzić jak tam buduję się ronda itd ale nasi radni i Burmistrz nie są jeszcze na tym etapie.
Odpowiedz
0
@ martin
dnia 09.11.2013, 20:04 · Zgłoś
to po co robili sygnalizacje na tym skrzyżowaniu za 200000 tys ludzie nie dajcie sie rzada obecnych zaglosujcie na mlodych a nie na ludzi z poza miasta nie robiacych nic dla jasla krosno mielec rozwija sie a u nas co koscioly apteki i dni wina w amfiteatrze jakie perspektywy maja mlodzi
Odpowiedz
-2
@ kierowiec
dnia 09.11.2013, 18:17 · Zgłoś
a widzial kto na wsi ronda? chyba tylko w osobnicy i jasle...
a widzial kto [...] co umie jezdzic po rondzie? napewno nie w osobnicy i jasle... :D
Odpowiedz
1
@ bolcio
dnia 09.11.2013, 16:40 · Zgłoś
miala byc droga od ronaa solidarnosci wzdloz walow az do mostu na pilsudskiego i dzieki pani burmistrz nie bedzie
Odpowiedz
4
@ Jaslok
dnia 08.11.2013, 15:46 · Zgłoś
Jeszcze zlikwidujcie jednokierunkowy odcinek Szajnochy (wlot obok panoramy), dzięki czemu wszyscy jadący w stronę Jareniówki i Gamratu będą mogli zmniejszyć ruch na ul.Mickiewicza i Jagiełły. Była przez to jednokierunkowa jak był Jasan, aby tiry nie korkowały i pracownicy sobie mieli gdzie parkować, niestety miasto wspiera likwidacje zakładów i firm więc teraz nie widzę rozsądnego uzasadnienia jednokierunkowości tego odcinka.
Odpowiedz
4
@ - -
dnia 08.11.2013, 13:43 · Zgłoś
problemem to jest także to, że 75-95% albo i więcej kierowców nie potrafi sygnalizować swoich zamiarów na rondzie i jadą jak [...] bez mrugnięcia kierunkiem, przez co na wąkich rondach trudno się właczyć nie wiedząc co [...] na rondzie zamierza zrobić, a rondo zastępuje skrzyżowanie i należy na nim sygnalizować zachowania jak byśmy mieli skrzyżowanie np. na rondzie solidarności jadący na Pilzno od centrum powinni przed rondem włączyć lewy kierunek bo pojadą w lewo jak na pilzno i tak by sygnalizowali gdyby było krzyżowanie (czego nie robi 95% kierowców i ciekawy jestem czy robi to policja i straż miejska bo nie miałem okazji zaobserwować) a będąc już na rondzie po minięciu zjazdu na krosno powinni wyłaczyć lewy kierunek i włączyć prawy kierunek sygnalizujący zjazd na 17 stycznia. Ilu tak robi? może kilku na 100 a reszta sygnalizuje najwyżej sam moment zjazdu z ronda (góra co trzeci lub co czwarty) albo nic nie sygnalizuje (tak lekko licząc z 70%) i na rondach służby rostowskiego mogłyby się obłowić w miliardy jedynie rejestrując na video jak kierowcy sygnalizują swoje zamiary, dla tysięcy byłoby to bolesne ale może wreszcie dowiedzieliby się tego czego ich nie nauczono na nauce jazdy.
Odpowiedz
3
@ Jaslok
dnia 08.11.2013, 15:56 · Zgłoś
Zacznijmy od tego ze mało kto umie po jasielskich rondach jeździć, zamiast płynnie włączać się to czekają. Przez to ruch nie idzie płynnie. Właśnie to sygnalizowanie zwiększa te niepewne zachowania przy wjeździe na te mikro-ronda.
Odpowiedz
5
@ <I>
dnia 07.11.2013, 19:48 · Zgłoś
Najwyższy czas na likwidację sygnalizacji świetlnej na wjazd na dwupasmówkę w kierunku Krosna. Tam od samego początku powinno być rondo ,a nie utrzymywanie kosztownej sygnalizacji która też skutecznie blokuje ruch we wszystkich kierunkach .
Odpowiedz
5
@ Jasłoman
dnia 07.11.2013, 16:43 · Zgłoś
ludzie zorganizujcie się bo Pan Pikul mówi że jesteście niezorganizowani :) masakra zamiast ustawić światła i poszerzyć ulice bo nie potrzebne takie chodniki szerokie na 3 metry to ronda będą budować. Zajmijcie się utrzymaniem i utworzeniem jakichś miejsc pracy a nie [...]. dramat siedzą wszyscy w tym UM i ludzi gupotą denerwują zamiast pogadać z mieszkańcami i ustalić coś...
Odpowiedz
0
@ jaslanka
dnia 07.11.2013, 16:01 · Zgłoś
a co z rondem na Jagiełły :koło [...]: i kapliczki?? tam tez była mowa o tym
Odpowiedz
3
@ czesio
dnia 07.11.2013, 15:19 · Zgłoś
artykuł powyższy winien być zakończony jako "Artykuł Sponsorowany"...
Odpowiedz
5
@ tom
dnia 07.11.2013, 15:16 · Zgłoś
każdy, kto wjeżdża do miasta od strony Wolicy godzinach porannego szczytu (przed 7 i 8 rano)) wiedzą, co dzieje się na odcinku ul. Floriańskiej od gazowni do wiaduktu (korek czasami na 15 min.) Dużym plusem byłoby zwężenie kompletnie niewykorzystywanych chodników pod wiaduktem - każdy ma z 2,5m szerokości i wydzielenie prawoskrętu w stronę krosna, Trochę chęci (koszty stosunkowo niewielkie) a pomogłoby na pewno.
Odpowiedz
0
@ taki sobie
dnia 07.11.2013, 10:42 · Zgłoś
Lepszym rozwiązaniem byłoby rondo - 3 maja -dworcowa- w. Pola , zaś pozostawienie świateł na Baczyńskiego do czasu większej kasy. To jest rozwiązanie optymalne na dzisiaj . Nie niszczyć tego co zostało już zrobione.
Odpowiedz
6
@ taki sobie
dnia 07.11.2013, 10:37 · Zgłoś
Rozebrano tory do Gamratu i co dalej z krótką obwodnicą czyżby zapomnieli o tym rajcowie miasta. Dlaczego nie można by połączyć nad rzeką ul Szopena z ul. prowadzącą do Zakładu Cukierniczego z wyjazdem na główną trasę, przecież to najtańsze rozwiązanie.
Odpowiedz
3
@ - -
dnia 08.11.2013, 14:05 · Zgłoś
to drogi pomysł bo należałoby łącznik z Szopena puścić albo wzdłuż rzeki (teren zalewowy) albo przez pektowin (brak zgody bo musiałoby to pójść przez teren ich dawnego wysypiska i okolicy spustu wody z pektowinu lub środek zakładu) leżący na górce z której na liwocz trzeba zrobić długi zjazd z przepustem dla potoku płynącego od Wojska Polskiego pod 3 maja wzdłuż tejże Pektowinowskiej górki aż do Wisłoki (tam do tegoż potoczku pektowin miał, jak pamiętam z dzieciństwa gdy można tam było od Kopernika torami i ścieżką przejść, spust wody i ścieków do tegoż potoku i z nim to trafiało do Wisłoki). Nawet gdyby zrobiono taki zjazd to potem problem z wyjazdem spod Majstra/Liwocza na 3Maja a usypanie wysokiego nasypu od Pektowinu aż do Liwocza tak jak w latach 70tych usypano nasyp na którym droga 3Maja od pohulanki prowadzi na most na Wisłoce przed rafinerią to droga sprawa, chyba taniej wyszłoby zrobić z Szopena most za Wisłokę ale Szopena to wąska droga i nie odkorkowałaby w pełni miasta tym bardziej że za Wisłoką gdzieś trzeba drogę poprowadzić a to dużo kosztuje i też na wysokim nasypie by woda nie zalewała itd.
Odpowiedz
2
@ Jerzy
dnia 07.11.2013, 10:06 · Zgłoś
Kiedy wreszcie doczekamy się rozładowania ruchu na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i 3-Maja???Skręt w lewo w kierunku Niegłowic jest praktycznie niemożliwy!Montują jakieś [...] sygnalizatory w centrum a tam gdzie rzeczywiście są potrzebne nie robi się nic!!!
Odpowiedz
3
@ Laura Diaz
dnia 07.11.2013, 10:34 · Zgłoś
Tam jest przecież pas do skrętu, wjeżdżasz i przepuszczasz już tylko tych co jadą od centrum.
Odpowiedz
0
@ jan
dnia 07.11.2013, 09:33 · Zgłoś
rondo na 3 Maja i Baczyńskiego na pewno jest potrzebne tylko należy podziękować za tą
decyzje jeżeli chodzi o światła to na pewno poprawią przejazd przez centrum a ci co piszą że to nic nie da to nie znają się na organizacji ruchu.a
Odpowiedz
4
@ Tolo
dnia 07.11.2013, 09:28 · Zgłoś
Jak słyszę o zamiarach Rady to sobie myślę co jeszcze Oni wymyślą,aby utrudnić ludziom życie.Może niedługo się przekonam i pomyślę na kogo oddać głos w kolejnych wyborach,bo na obecną rade szkoda fatygi,po wykonaniu wszystkich tych utrudnień to ruch w mieście będzie stał jak po [...].DZIĘkUJĘ.
Odpowiedz
2
@ olo
dnia 07.11.2013, 08:29 · Zgłoś
Znalazł się następny filozof od wydawania publicznych pieniędzy.
Odpowiedz
6
@ anty PO & PiS
dnia 07.11.2013, 06:32 · Zgłoś
Zamiast odrazu zrobić rondo na 3-go Maja i Baczyńskiego to najpierw ktoś zarobił na światłach teraz czas zarobić na rondzie i wydać 2 razy kasę z NASZYCH podatkó !
ŻENADA jak marnują pieniądze
Odpowiedz
-2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 06.11.2013, 23:30 · Zgłoś
Widać zbliżające się wybory - ale my już znamy takiego co mówił o "dobrobycie i o zielonej wyspie" i dlatego musimy "tam" {na taką wyspę} go wysłać i niech już nie wraca i nie mąci ludziom w głowach pustymi obietnicami...
Odpowiedz
2
@ Aleś pojechał
dnia 10.11.2013, 14:30 · Zgłoś
A co chcesz go zastąpić? Tylko co ty możesz obiecać?! Już wiem! Podział na panów i niewolników...
Odpowiedz
0
@ odpowiadaty do pytatego
dnia 06.11.2013, 20:57 · Zgłoś
Jest prosty sposób na spełnienie Twoich marzeń.
Trzeba wrócić do epoki kamienia łupanego, a w wersji łagodniejszej do czasów (złośliwie przez demokratów,kleryków i liberałów nazywanych) tzw. komuny. Tylko tyle. Zlikwidować PO,PSL, PiS i będzie OK!!!
Odpowiedz
-3
@ pytaty
dnia 06.11.2013, 21:26 · Zgłoś
pytaty do odpowiadaty

A wracaj sobie do epoki kamienia łupanego i rodziny Flintstonów…..
A ja zostaje w tej epoce i czekam na zdrowy rozsądek rządzących i odpowiadających za życie obecnych i jeszcze nienarodzonych...
A tak na marginesie w tych większych miastach już zaczynają dbać o żyjących, tu i teraz
Chce żyć w zdrowi, a inni niech jeżdżą sobie po za terenem miasta i niech się trują
Odpowiedz
3
@ pytaty
dnia 06.11.2013, 19:55 · Zgłoś
kiedy bedzie prawdziwa obwodnica?
kiedy wreszcie miasto bedzie dla pieszych?
kiedy bedzie można oddychać świeżym powietrzem?
kiedy bedzie park dla ludzi?
powietrza, ba świeżego powietrza
miasto dla ludzi a nie dla samochodów!!!1
Odpowiedz
5
@ z
dnia 06.11.2013, 21:40 · Zgłoś
a która ?
północna (kierunek Pilzno <-> Krosno), czy zachodnia ( Pilzno <-> Gorlice),
bo południowy spowalniacz ( Krosno <-> Gorlice) już mamy ...
Odpowiedz
1
@ ...
dnia 08.11.2013, 18:14 · Zgłoś
ale ta która już jest czyli Krosno - Gorlice jest jakaś kiepska, tzn powinna bardziej omijać miasto, a nie tak jak jest teraz.
Odpowiedz
12
@ kierowca
dnia 06.11.2013, 19:43 · Zgłoś
Pod starostwem należy przywrócić ruch dwukierunkowy, bez względu na to, czy to się podoba staroście, czy nie!
Odpowiedz
9
@ sygnalizator
dnia 06.11.2013, 19:17 · Zgłoś
Po uruchomieniu " zielonej fali " nikt już w godzinach szczytu nie będzie w stanie
włączyć się do ruchu przy Starostwie od strony Rynku bo nikt go nie wpuści aby
zdążyć na zielone światło. Spowoduje to gigantyczne korki z tej strony.
Odpowiedz
4
@ z
dnia 06.11.2013, 21:51 · Zgłoś
tak, o tym samym kiedyś myślałem stojąc w korku :-)) słuszne spostrzeżenie
Odpowiedz
5
@ boni
dnia 06.11.2013, 19:02 · Zgłoś
a kto odpowie za zrobienie swiatel Baczyskiego a 3-go Maja.Nie mozna bylo odrazu myslec o rondzie.STAC MIASTO NA TO ???
Odpowiedz
2
@ korkociąg
dnia 06.11.2013, 18:09 · Zgłoś
Dlaczego Jasło ma być mniej zakorkowane niż np. Krosno ? Dlatego, że jest mniejsze ? Co to za uciecha przelecieć przez miasto jak torpeda. Nawet nie ma kiedy podziwiać jego piękna i uroczych mieszkanek. Korki też mają swoje zalety.
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 06.11.2013, 21:43 · Zgłoś
A widziałeś co się dzieje obecnie w Krośnie. Przejechanie przez centrum miasta w godzinach szczytu to prawdziwa masakra. Wszędzie jest rozkopane, a będzie jeszcze gorzej.
Odpowiedz
2
@ fIAT 126 P
dnia 06.11.2013, 18:09 · Zgłoś
rondo jest tam potrzebne jak rybie woda , a dlaczego przechodzień idzie tak , a mobile jada jak trzeba i oto chodzi , a nie tak jak teraz przechodzień idzie na czerwonym , bo niemoże się doczekć na zielone i policjant wyskakuje za krzaka i mibile stoja i nawet nieumieja sie ustawić , a tak wszyscy będą miniej oczekiwać >>>nareszcie ktoś normalnie pomyślał i rondo trzeba tu zrobić i bedzie po sprawie i chwała zato !!!
Odpowiedz
1
@ fIAT 126 P
dnia 06.11.2013, 18:01 · Zgłoś
no tak i opelowałem i co kto zapłaci za fuszerke my jak zwykle podatnicy co ???
Odpowiedz
11
@ znający temat
dnia 06.11.2013, 17:43 · Zgłoś
Zobaczycie, że nowe Światła i zielona fala, tak zakorkuje miasto, że obecne godziny szczytu to PIKUŚ
Odpowiedz
1
@ bolcio
dnia 09.11.2013, 16:36 · Zgłoś
za rok wybory i zielona fala zmiecie wladze miasta za te glupie decyzje
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 10.11.2013, 18:41 · Zgłoś
Co cztery lata to słychać, a potem nihil novi.
Odpowiedz
16
@ koto
dnia 06.11.2013, 17:21 · Zgłoś
Jak już mówimy o płynności ruchu w Jaśle, to nie zapomnijmy o skrzyżowaniu ul. 3=go Maja z ul.Wojska polskiego.Jakby nie patrząc jest to skrzyżowanie prowadzące na Tranzyt w stronę Słowacji.W godzinach szczytu jak TIRY chcą skręcić w wojska Polskiego to blokują cały wyjazd z Miasta.Jakby kierowcy jadący od strony Rafinerii wykazali trochę kultury i puszczali samochody i Tiry to przejazd bylby plynny. Ale niestyety Naszym Kierowcom brakuje kultury.I właśnie Moim zdaniem Jeśli mają budować gdzieś rondo ty najlepszym rozwiązaniem jest wlaśnie na w[w skrzyżowaniu.
Odpowiedz
2
@ Laura Diaz
dnia 07.11.2013, 10:32 · Zgłoś
Mam szczęście codziennie przez to skrzyżowanie przejeżdżać i faktycznie masakra jest:( Ale zauważyłam, że często jadący od Rafinerii przepuszczają tych co skręcają w Wojska Polskiego, i jakoś to idzie. Poza tym jak się jedzie z Wojska w kierunku rafinerii, to jest tam dodatkowy pas na włączenie się do ruchu po skręceniu, tylko nikt z niego nie korzysta, a szkoda.
Odpowiedz
7
@ jo
dnia 06.11.2013, 17:20 · Zgłoś
Rondo powinni zrobić kolo Bliski
Odpowiedz
7
@ mis
dnia 09.11.2013, 07:46 · Zgłoś
Raczej powinni tez pomyslec jak sie skreca na Nowy Zmigrod od strony JASLA i wyjazd na Nieglowice
Odpowiedz
11
@ wicek
dnia 06.11.2013, 17:18 · Zgłoś
A co z deptakiem , przecież jego likwidacja, bądź też dwukierunkowa koło starostwa na pewno usprawniło by ruch po centrum nieprawdaż. Ale władza miejska jakoś boi się tego ruszyć tego tematu, ciekawe dlaczego.
Odpowiedz
7
@ Szewa
dnia 06.11.2013, 16:34 · Zgłoś
Rondo na 3-go maja stworzy jeszcze wieksze korki w godzinach szczytu w szczegolnosci. moze dojsc do tego ze auta w zadna strone nie rusza jak bd czerwone na bliskiej. Najlepiej by bylo wrocic do starego rozwiazania, czyli zadnych swiatel czy rond.
Odpowiedz
3
@ - -
dnia 08.11.2013, 13:50 · Zgłoś
dokładnie tak będzie w godzinach szczytu, wyjeżdzający z jasła zablokowani czerwonym przy BLISKIEJ zakorkują rondo, więc jadący od Bliskiej i skręcający na Baczyńskiego nie mogąc skręcić w lewo zablokują drugą stronę ronda blokując także tych jadących od Bliskiej w stronę centrum i wszyscy będą przeklinać ten układ, a korki tam cudownie znikają tylko wtedy gdy te światła przestają działać
Odpowiedz
17
@ ....
dnia 06.11.2013, 16:30 · Zgłoś
a władze miasta niech się za budowę konkretnej obwodnicy zabiorą, bo tego miasto potrzebuje by pozbyć się problemów z zakorkowaniem
Odpowiedz
13
@ ....
dnia 06.11.2013, 16:23 · Zgłoś
Pierwsze to przydałoby się niektórym więcej kultury na drodze
Odpowiedz
4
@ Tulix
dnia 06.11.2013, 15:54 · Zgłoś
Dobrze by zrobili gdyby te ronda były dwupasmowe, na wzór zachodni. Przy odrobinę szerszej drodze na wjeździe do ronda i drugim pasie ludzie nie musieliby tyle czekac na wjazd na rondo w godzinach szczytu. (mam w okolicy kilka takich rond i ruch jest bardzo płynny, mimo że aut jest w brud a drogi lokalne-jednopasmowe)

Gorzej bo Jaślanie nie umieją po zwykłych rondach czasem jeździć i pewnie blacharze mieliby wtedy więcej roboty...
Odpowiedz
1
@ czytacz :)
dnia 07.11.2013, 19:35 · Zgłoś
Ronda dwupasmowe mają sens, gdy mamy jezdnie dwupasmowe. Jeżeli znalazłoby się nieco placu na takie rondo, to przy obecnej konstrukcji jezdni dopiero powstałby bałagan i koreczki. Należy się zgodzić z tymi, którzy wskazują na konieczność wyrobienia w sobie kultury jazdy, a wówczas to nawet tych sygnalizacji nie będzie trzeba.
Odpowiedz
0
@ Tulix
dnia 08.11.2013, 08:31 · Zgłoś
I tak i nie. Dwa pasy drogi to zawsze lepiej, ale to o czym mówię to przykładowo: 4 jednopasmowe drogi łączą się na dwupasmowym rondzie. Poszerzone są tylko wjazdy na rondo a droga jest specjalnie wyprofilowana w taki sposób, ze wjeżdżający na rondo z zamiarem skrętu w prawo może szybko wykonać manewr nie zakłócając ruchu na rondzie (bo jadący prosto i w lewo będą jechać wewnętrznym pasem ronda).

Dalej ci z najkrótszym torem jazdy łączą sie na pasie "wylotowym" z innymi metodą "zamka błyskawicznego".

Działa to rewelacyjnie, prawie nigdy nie czekam wjeżdżając na rondo jak w Polsce - a ciągle mówimy o drogach jednopasmowych.

Dla porównania w identycznej konfiguracji na rondzie jednopasmowym czasem trzeba czekać i czekać...
Odpowiedz
2
@ czytacz
dnia 08.11.2013, 19:40 · Zgłoś
Jeżeli o taki typ ruchu chodzi, to jest wersja ciekawa, jednak cały czas obawiam się że bez kultury jazdy i trzeźwego umysłu przy tych manewrach, niektórym może to namieszać w głowach.
Pozdrawiam
Odpowiedz
2
@ kierownik
dnia 06.11.2013, 15:37 · Zgłoś
racja... połowa jaślan nie potrafi jeździć po rondach, przykład - rondo koło byłej ciegielni - w rannych godzinach szczytu jadąc od strony cegielni nie jesteś w stanie praktycznie wjechać na rondo jeśli albo nie wymusisz albo Cię ktoś jadący od strony górki łaskawie nie puści... bo jak już tam wjadą to jest problem... a jeszcze jak stoi na początku osoba która albo boi się tak wyjechać to już w ogóle jest masakra... rondo na baczyńskiego i 3-go maja? chyba tylko dlatego, że tam wiecznie nie działa sygnalizacja :P albo dlatego, że nasi boscy kierowcy nie są w stanie ogarnąć trochę większych skrzyżowań ;P
Odpowiedz
3
@ dokierownika
dnia 06.11.2013, 20:00 · Zgłoś
a sprawdż ilu kierowców jadących od strony cegielni sygnalizuje prawym kierunkowskazem zjazd z ronda w stronę wiaduktu ?
Odpowiedz
5
@ Laura Diaz
dnia 07.11.2013, 10:28 · Zgłoś
No po co, przecież wszyscy wiedzą że on do Miasta jedzie, zawsze to na żarówkach przyoszczędzi;)
Odpowiedz
2
@ ten zły
dnia 07.11.2013, 15:18 · Zgłoś
I właśnie pokazałeś jaki ma wpływ na płynność ruchu rondo znajdujące się w bliskiej odległości od świateł (w tym przypadku na drodze krajowej). I obawiam się, że właśnie tak będzie wyglądała "zielona fala" w Rynku. Podany przykład jest świetny gdyż na Floriańskiej i Kasprowicza jest tylko dwa razy w ciągu dnia zwiększony ruch i widać jak na dłoni co się dzieje. Na Kościuszki i K.Wielkiego wzmożony ruch jest od rana do wieczora.
Pożyjemy, zobaczymy. Już w grudniu ...
Odpowiedz
18
@ wicek
dnia 06.11.2013, 15:37 · Zgłoś
Zielona fala kierunek na zielone wyspy. Juz niedlugo beda tylko urzedy w tym Jasle i [...]ki
Odpowiedz
13
@ dragoness
dnia 06.11.2013, 15:28 · Zgłoś
Hurra! Idą wybory!
Odpowiedz
9
@ hehe
dnia 06.11.2013, 15:30 · Zgłoś
Startujesz ?
Odpowiedz
-9
@ dragoness
dnia 06.11.2013, 15:39 · Zgłoś
Zagłosujesz na mnie? ;-)
Odpowiedz
-10
@ dragon
dnia 06.11.2013, 16:21 · Zgłoś
yes, yes, yes
Odpowiedz
0
@ hehe
dnia 06.11.2013, 16:46 · Zgłoś
@dragoness nie odpowiada sie pytaniem na pytanie :) Ale do rzeczy , zapytałem bo nie roumiem co tu wybory maja do tematu , chcą cos robic to niech robią . Inaczej zawsze mozna by ich oskarżac ze wszystko co robia jest przed wyborami , prawda ?
Ja tam nie mam zadnych uprzedzen politycznych jak jest jakis pomysł na polepszenie życia mieszkanców to przyklasne kazdemu jednemu politykowi .
A do wyborów i tak nie pójdę , wiec nie zagłosuję :)
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 06.11.2013, 16:54 · Zgłoś
To dlaczego przez trzy lata nie dzialo się nic?
Odpowiedz
8
@ hehe
dnia 06.11.2013, 18:28 · Zgłoś
Jak to nic sie nie działo ? Ja tam widzę od kilkunastu lat że sie dzieje bez wzgledu na opcje które sa przy władzy . Ze nie zawsze to rownomiernie jest rozlozone w czasie ... nie wszystko sie pewnie da tak zrobic , nie wszystko tez oceniam dobrze - ale to moja subiektywna opinia . Przykladowo pomysł ronda na Jagiełły uwazam za chybiony , moze juz porzucono ?
Mówiąc nie działo sie nic masz szeroka wiedzę co do wszystkich inwestycji drogowych ostatnich lat ? Bo ja nie mam ale jezdząc po drogach Jasła i okolic zmieniło sie bardzo dużo , drogi budowane 30 i wiecej lat temu doczekały sie wreszcie remontów a nie tylko corocznego łatania . Podkreslam - nie widze w tym zasługi władz , po prostu jest na to kasa - z Naszych podatków a juz była najwyzsza pora by te wertepy w okolicy zrobić . I tyle . czy by rzadził pan X Y czy Z , to musiało miec miejsce .
Odpowiedz
0
@ czesio
dnia 07.11.2013, 15:16 · Zgłoś
no jak się miało dziać jak Panią nie wybrali:)
Odpowiedz
2
@ :) ja
dnia 06.11.2013, 15:24 · Zgłoś
i fajnie , niech robią :)
Odpowiedz
-1
@ oj oj
dnia 07.11.2013, 07:50 · Zgłoś
Ale czasy Burmistrzowie chwalą się inwestycjami, które kiedyś tam będą.

Co będzie jak sie zrobi, wielka feta i otwarcie z pokropieniem.

To jest inwestycja za 300 tysięcy POWTARZAM 300 TYSIĘCY czym się tu chwalić, ale na bezrybiu nawet rak to ryba.

Wstyd wspominać o takich przełomowych inwestycjach.
Odpowiedz
11
@ kierwca
dnia 06.11.2013, 15:14 · Zgłoś
Super piekne plany tylko ze szkoda ze radni nie widza co sie dzieje w godzinach szczytu na rondzie na tarnow lub na rondzie koło dworca czy koło europy.. przecież jaślanie nie umia jeździc po rondzie... Radni chyba chca całkiem zakorkować miasto..
Odpowiedz
20
@ aka
dnia 06.11.2013, 15:24 · Zgłoś
rondo koło europy nie spełnia swojego zadnia bo trzyma rynek, piesi i światła na kazimierza wielkiego ale tutaj raczej nie ma rozwiązania tego problemu poprzez przebudowę tych miejsc, jedyne rozsądne to obwodnica z prawdziwego zdarzenia!
Odpowiedz
11
@ Rjs
dnia 06.11.2013, 21:52 · Zgłoś
Dokładnie tak. Ruch wstrzymuje rondo koło Europy ( a raczej piesi na nim) i rondo Solidarności. Zadne światła w Rynku nic tu nie pomogą, raczej skomplikują jeszcze bardziej. Miasto zostało sparaliżowane po zamknięciu południowej pierzei Rynku oraz wybudowaniu Ronda koło Europy. Teraz miejscy geniusze dołożą światła, obym się mylił, ale najprawdopodobniej bedą to pieniądze wyrzucone w błoto, a sygnalizacja szybciutko wyłączona.
Odpowiedz
4
@ - -
dnia 08.11.2013, 13:28 · Zgłoś
rondo solidarności dało by większą przepustowość gdyby:
1) istniała droga pozwalająca ruch wyjazdowy z miasta na krosno kierować przed rondem w prawo aż do tej mini obwodnicy wzdłuż torów kolejowych,
2) gdyby na rondzie były możliwe dwa pasy ruchu tzn. dla wyjeżdzających z miasta prawy na krosno jako jedynie stykający z rondem a lewy do jazdy w lewo na 17 stycznia i zarazem pozwalający pojechać prosto na krosno (np. tym jadącym z 17 stycznia gdy znajdą się na rondzie) tzn. za rondem w stronę szpitala musiałyby być dwa pasy ruchu na krosno plus jeszcze lewoskręty na ulaszowice i gorajowice ale przy obecnej zabudowie byłoby to trudne.
3) idealny byłby z braku obwodnicy północnej prawoskręt przed rondem dla jadących od krosna w kierunku na 17 stycznia i osobny wjazd na 17 stycznia z ronda czyli wówczas również dwa pasy ruchu wyjazdowe z jasła na 17 stycznia co przy obecnej zabudowie właściwie niemożliwe.
Odpowiedz
-5
@ Kopernik
dnia 08.11.2013, 17:56 · Zgłoś
Mów za siebie, Jaślanie umieją jeździć po rondzie, tylko prawdziwych rond w Jaśle nie ma :))
Odpowiedz
33
@ aka
dnia 06.11.2013, 15:09 · Zgłoś
prawoskręt na kazimierza i szajnochy już jest, rondo na baczyńskiego się przyda napewno, ale jeszcze pasowało by zainstalować fotokomórki na 3-go maja koło bliskiej bo lewoskręt do centrum miasta szczególnie wieczorem strasznie irytuje jak nic nie jedzie z naprzeciwka a trzeba stać 2 minuty zanim się światła zmienią a w tym czasie można by opuścić skrzyżowanie
Odpowiedz
12
@ hehe
dnia 06.11.2013, 15:24 · Zgłoś
Tylko niech sie nie wygłupią z wysepka wiekszą od pasa ruchu na tym nowym rondzie 3-go Maja/Waclawa Mergla .
Odpowiedz
40
@ hehe
dnia 06.11.2013, 15:27 · Zgłoś
I jeszcze jedno , moze wreszcie dogadac sie z Pektowinem i zrobić przejazd z Kopernika na Pohulankę - wtedy zmniejszyłby sie korek koło Bliskiej . Wystarczy tylko wyjazd , bo wjazd na Kopernika nie byłby pewno łatwy .
Odpowiedz
3
@ aka
dnia 06.11.2013, 15:30 · Zgłoś
to raczej odpadnie, mieszkając tam napewno bym nie chciał aby w miarę osiedlowa ulica zamieniła się w zwykłą drogę pełną aut, ale nie twierdze, że to by nie poprawiło płynności ruchu
Odpowiedz
2
@ hehe
dnia 06.11.2013, 15:39 · Zgłoś
Nikt jadąc od miasta nie bedzie tak jechał , mam na mysli wszystkich którzy z Mergla wyjezdzają na 3-go Maja a potem drugi raz stoją na swiatłach kolo Bliskiej .
Odpowiedz
-31
@ a
dnia 06.11.2013, 19:55 · Zgłoś
[...] tych rond w Jaśle, więcej niż w Warszawie.
Odpowiedz
5
@ tik
dnia 06.11.2013, 20:08 · Zgłoś
a trzecie koło rafinerji
Odpowiedz
10
@ Fala
dnia 06.11.2013, 22:33 · Zgłoś
Dla porównania zamierzeń drogowych:
W czwartym kwartale 2014 r. planowane jest ogłoszenie przetargu na budowę obwodnicy Sanoka . Inwestycja, której koszty szacowane są na ponad 250 mln zł, ma być gotowa w połowie 2018 r.
To jest właściwy komentarz do budowy sygnalizacji w Jaśle i liczenia, że " zielona fala" rozwiąże problem komunikacji w Jaśle. Na jakim etapie jest obwodnica w Jaśle?. Jak wygląda Jasło w porównaniu do Sanoka ?. Ile lat jesteśmy za Sanokiem? Za rok dowiemy się co z obwodnicą - przy propagandzie wyborczej. Za rok budować będziemy także zbiornik w Kątach. Biedne to Jasło...i nie chodzi tu tylko o biedę finansową...
Odpowiedz
-1
@ Tarzan-zan
dnia 06.11.2013, 22:59 · Zgłoś
A no tak wygląda Jasło do Sanoka że Sanok jest z 4 razy większy i ma przemysł (przynajmniej miał przez lata :) ) jak choćby AUTOSAN... A w Jaśle co masz... Cztery biedronki i Nowy Styl, ale kasiora idzie z tego za granicę...
Odpowiedz
-13
@ hehe
dnia 07.11.2013, 06:08 · Zgłoś
@Fala - akurat Jasło obwodnice ma juz kilka lat a Sanok przez wiele lat walczył , wiec o czym piszesz ?
Odpowiedz
8
@ aka
dnia 07.11.2013, 08:11 · Zgłoś
jaslo ma obwodnicę? chyba nie masz na myśli tej drogi koło dworca, prawie w centrum miasta?
Odpowiedz
11
@ mario8886
dnia 07.11.2013, 09:30 · Zgłoś
Wynika z tego że Sanok na 160 tysięcy mieszkańców;) Czyli wg. Ciebie jest niewiele mniejszy od Rzeszowa:)

Radzę też poczytać o Autosanie
Odpowiedz
8
@ pepe
dnia 07.11.2013, 11:50 · Zgłoś
i tak niedlugo jaslo to bedzie skansen wiec po co te wysilki.jedyne zaklady pracy to beda zus um i pare hurtowni z szalona placa 1200 za 280 godzin
Odpowiedz
3
@ czytacz :)
dnia 07.11.2013, 18:01 · Zgłoś
Sanok - powierzchnia 38,15 km²
Jasło - powierzchnia 36,65 km²
a wyczytać to można tu:
https://www.google.pl/#[...]=sanok
https://www.google.pl/#[...]=jas%C5%82o
Sanok - Liczba mieszkańców: ok. 40 633
Jasło Liczba mieszkańców: ok. 36 018
Pytanie: Skąd Człowieku wziąłeś to "4 razy większy"?
Odpowiedz
0
@ - -
dnia 08.11.2013, 13:16 · Zgłoś
o jakim Merglu piszesz? co za Mergel?? Baczyński to nie Mergel...
Odpowiedz
0
@ Kopernik
dnia 08.11.2013, 17:51 · Zgłoś
Już raz takie plany plany były ale my, mieszkańcy na to się nie zgodzimy!!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.