Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Służby mundurowe domagają się debaty społecznej

66

Policja, straż pożarna, straż graniczna i służba więzienna rozpoczęły wczoraj drugi etap akcji protestacyjnej skierowanej przeciwko rządowemu projektowi obniżania zasiłku chorobowego . Protest rozpoczął się oflagowaniem budynków. Po zaostrzeniu akcji funkcjonariusze policji sprawcom wykroczeń dają pouczenia zamiast mandatów.

Blisko 10 tysięcy funkcjonariuszy służb mundurowych z województwa podkarpackiego bierze udział w akcji protestacyjnej skierowanej wobec strony rządowej, która przyjęła projekt obniżający zasiłek chorobowy ze 100% do 80% pensji. Mundurowi żądają zaprzestania prac nad zmianami przepisów dotyczących zwolnień lekarskich i grup inwalidzkich, wprowadzenia odpłatności za nadgodziny, służbę w nocy, niedzielę i święta oraz waloryzacji uposażeń.

- Chcemy, by nasze sprawy były rozwiązywane przy stole dialogu. Pod koniec maja, kiedy rząd przyjął projekt, w tym samym dniu otrzymaliśmy pismo z odpowiedzią, że nie zgadzają się z naszymi opiniami. Gdzie są art. 2 (Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym, urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej – przyp. red.) i 7 (Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa – przyp. red.) konstytucji? Jeżeli rząd chce wprowadzenia reform to są przygotowani. Jeśli tak jest, to dlaczego boją się usiąść do rozmów? - pyta Robert Moskal, rzecznik prasowy Porozumienia Związków Zawodowych Służb Mundurowych województwa podkarpackiego.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych podaje, że średnio codziennie 6 tysięcy policjantów przebywa na zwolnieniu chorobowym. - Proponowana nowelizacja ma na celu m.in. ograniczenie absencji chorobowej funkcjonariuszy. Aktualnie wypłata 100% uposażenia podczas choroby zachęca do nadużywania zwolnień lekarskich i traktowania ich jako dodatkowego urlopu. Tylko w 2011 roku w policji funkcjonariusze pozostawali na zwolnieniach lekarskich przez 2,2 mln dni, w tym 90% zwolnień nie było spowodowanych chorobą lub wypadkiem pozostającym w związku ze służbą.

Zastanawiające jest dla rzecznika prasowego PZZ Służb Mundurowych na Podkarpaciu skąd te dane były czerpane - Czy na użytek projektu? Celem wzbudzenia obaw w społeczeństwie Oczekujemy uczciwego przedstawienia sprawy. Czy zastanawiali się dlaczego jest taka absencja? Jeśli budzi to obawy to zdiagnozujmy to. Twierdzenie, że policjanci nadużywają zwolnień lekarskich jest żenujące – zaznacza Robert Moskal - Służby mundurowe wykonują stresujący i odpowiedzialny zawód. Zastanówmy się jaką profilaktykę zastosować, by obniżyć ryzyko stresu – dodaje.

Działania służb mundurowych, które rozpoczęły się wczoraj nie wpłyną na obniżenie się bezpieczeństwa państwa. Zastosowany protest włoski polega na pouczaniu sprawców drobnych wykroczeń zamiast karania ich mandatami przez policjantów. W przypadku poważnych przestępstw będą wyciągane surowe konsekwencje.

- Czy to tak wiele oczekujemy? Jeśli nie będziemy mieć uprawnień może dojść do sytuacji, że system bezpieczeństwa może zostać mocno nadszarpnięty. Tnie się, bo trzeba trochę szumu informacyjnego zrobić – podkreśla rzecznik prasowy PZZ Służb Mundurowych w województwie podkarpackim.

 Ilona Czarnecka

ilona.czarnecka@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 66

Dodaj komentarz Widok:
1
@ mat
dnia 01.07.2013, 21:27 · Zgłoś
powinni mieć tak jak wszyscy a nie jakieś wyjątki i tak nic nie robią! jakby było referendum z wielka przyjemnością bym głosował aby wszytskie przywileje im odebrac!!
Odpowiedz
1
@ goo
dnia 01.07.2013, 21:25 · Zgłoś
ci co są w policji narzekają i mówią ,że ciężka praca ,że małe zarobki tylko ,że jako jedna z nielicznych grup zawodowych mimo kryzysu otrzymuje podwyżki a co do chorobowego to jest dość często nadużywane a to dlatego ,że jest płatne 100%
Odpowiedz
-3
@ SVR
dnia 29.06.2013, 14:12 · Zgłoś
Wszyscy tylko narzekacie, a idź jeden z drugim do Policji i zobaczysz jaki to MIÓD i bogate wypłaty. Nie wiesz jak jest to się najlepiej nie wypowiadaj.
Odpowiedz
-1
@ maniek
dnia 28.06.2013, 13:27 · Zgłoś
SKoro nie będą karali tylko pouczali to niech trwa strajk czy akcja protestacyjna nawet 10 lat!!! Ale ale co to w takim przypadku nie ma już taryfikatorów? Cosik mi tu nie gra.
Odpowiedz
0
@ xp
dnia 28.06.2013, 08:06 · Zgłoś
Jaka akcja protestacyjna,zawsze można zmienić pracę na lepszą P. POLICJANCI
Odpowiedz
1
@ tolo
dnia 27.06.2013, 19:42 · Zgłoś
zawsze mozna tsc do lopaty,a nie protestowac
Odpowiedz
3
@ gimo
dnia 27.06.2013, 19:33 · Zgłoś
tak tak pieniazkow braknie to jak pujda w wieku 40 to beda siedziec bez kasy na zapomodze socialnej i niech by tak bylo
bo to co w polsce dzieje sie to wstyd ludzie pracy niemaja 5 mln bezrobotnych a tusk prezenty robi policji i strazy pozarnej po 300zl a ludzie z glodu umieraja bo niemoga zwiazac konca z koncem
Odpowiedz
3
@ tomek
dnia 27.06.2013, 19:29 · Zgłoś
masz racje pozabierac wszystkie uposazenia tak [policji jak i strazy oni zycie narazaja gornik nienaraza i jest wiele innych zawodow i nic niemaja powinni ich traktowac jak zwyklych obywateli i powinni pracowac tak samo do 67 roku zycia a nie mlody czlowiek 40 l i on ma emeryture ale chwala bogu bo juz kasy braknie w 2016 r na emerytury t wezma sie za robote
Odpowiedz
2
@ wojtek
dnia 27.06.2013, 19:25 · Zgłoś
niebylo tak jak za komuny wszyscy zarabiali rowno mniejwiecej kierownik trochu wiecej ale niedluzo tak samo dyrektor a dzisiaj co zrobili ryrektor bieze 20 razy wiecej jak pra cownik zenada to jest 60 tys zl miesiecznie a dla pracownikow na wyplaty niema komuno wroc
Odpowiedz
1
@ jarooo
dnia 27.06.2013, 19:14 · Zgłoś
ludzie [...] po studiach za 1400 zl a im podniesli 300 i jeszcze chorobowe 100pr
a narazie spoleczenstwo tylko sie przyglada temu bo im cos zaczesto podnosi
jak niepasuje praca w policji
to do drogowki do rejonu drug do lopaty
to juz jest przesada lekka bo zarabiaja ponad 2 tys zl i ijeszcze im malo a zwykly smiertelnik robi za 1200
Odpowiedz
2
@ donn
dnia 27.06.2013, 14:51 · Zgłoś
Do kiedy ten strajk , spotkał się ktoś ostatnio z wystawieniem pouczenia zamiast mandatu ??
Odpowiedz
1
@ xxxxx
dnia 27.06.2013, 13:07 · Zgłoś
macie rację wszyscy m,ają 80 procent chorobowego to policjanci też niech tak mają . Jednak skoro wszyscy mają płatne więcej noce i święta to nich SPRAWIEDLIWIE policjanci też tak mają i nie ma problemu. Jest jeszcze wiele grup zawodowych , które maja o wiele większe przywileje i na to nikt nie zwróci uwagi, tylko po co komuś odbierać to co już ma , najlepiej by było jakby każdy patrzył na siebie a nie opluwał innych , którzy mają marne 20 procent więcej chorobowego. To jest żenujące . Poza tym nasz rząd jest właśnie taki że najpierw da śmieszną podwyżkę a później up... i i wyjdzie na równo. Najlepiej jakby policja przestała wogóle dawać mandaty a tylko pouczać ewentualnie kierować wnioski do sądu i tyle by wystarczyło tylko zapewne nikt z panów na wyższych stołkach na to nie wpadnie bo ci akurat świetnie zarabiają. pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ niski
dnia 27.06.2013, 11:18 · Zgłoś
za samą treść tych i innych na portalach komentarzy społecznych, należy się tej grupie zawodpwej 100 procent
Odpowiedz
0
@ XxX
dnia 27.06.2013, 10:53 · Zgłoś
P. Jarek . Spoko gosć :))
Odpowiedz
7
@ gal
dnia 27.06.2013, 08:45 · Zgłoś
jakby nie było pomijając już sprawę chorobowego...

jestem wielkim zwolennikiem dawania upomnień zamiast mandatów

nareszcie coś normalnego a nie wlepianie kwitka za jakąś bzdurę.
Odpowiedz
4
@ xxx.
dnia 27.06.2013, 08:33 · Zgłoś
dobrze że jest policja ...
Odpowiedz
3
@ łach@@@.
dnia 27.06.2013, 08:32 · Zgłoś
w Jaśle na komendzie są same przekręty każdy w coś jest zamieszany nawet pg.
w biurach same bagno a najwiencej drgówka oni wicdzą komu dać mandat a komu
nie i kogo ostrzec.
Odpowiedz
7
@ cyberchłop
dnia 27.06.2013, 07:20 · Zgłoś
I bardzo dobrze. Zabrac 100%za chirobowe, zabrac wczesniejsze emerytury. Nie wszytkim,ale policjN
Strazakom,w takich pipidówach jak jasło żyją jak ponczki w masle
Odpowiedz
9
@ XX
dnia 27.06.2013, 07:19 · Zgłoś
Niech biedaczki idą pod Skałe popracować to wtedy dowiedzą się co to znaczy praca i jak ludzie muszą [...]c i cały czas ktos ze Szefów stoi nad nimi jak kat.
Odpowiedz
6
@ pytający
dnia 27.06.2013, 06:48 · Zgłoś
w takim razie mam pytanie jak rozumieć chorobowe w związku ze służbą bo rozumie podczas interwencji coś mu się stało np coś sobie złamał (przykład) a jak rozumieć to przykład stoi taki na ulicy na skrzyżowaniu bo padły światła i kieruje ruchem i leje gościu mokry jak szczur i łapie go zapalenie " skarpetek" :) i jak to rozumieć no bo pójdzie na zwolnienie bo się rozchorował w związku ze służbą i co? łamie nogę 100% a złapie zapalenie i 80% no niech to dokładnie określą a potem to egzekwują i będzie ok.
Odpowiedz
19
@ Szarak
dnia 26.06.2013, 23:50 · Zgłoś
Panowie władza -Nie widzę powodu dla którego mielibyście być lepiej traktowani niż ja. Jak choruję dostaję po kieszeni. Czasy, czy się stoi, czy się leży 100% się należy, już dawno minęły, a dla Was się czas zatrzymał. Niech wam płacą przyzwoicie za robotę, ale nie może być tak, że się wam opłaca chorować, jak nie pasuje iść do roboty. W stosunku do innych, równie obciążających zawodów i tak macie więcej przywieli. Trochę przyzwoitości.
Odpowiedz
10
@ kolo
dnia 26.06.2013, 22:37 · Zgłoś
jak wszyscy 80 procent to wszyscy a nie po calych latach na chorobowym siedzą
Odpowiedz
10
@ CHYCEL
dnia 26.06.2013, 22:04 · Zgłoś
Przeciętnie w roku ginie jeden policjant a budowlańców co trzeci dzień ginie lub ulega wypadkowi
Odpowiedz
-11
@ chyclowi
dnia 26.06.2013, 22:13 · Zgłoś
to idź na policjanta jak jesteś taki mądry
Odpowiedz
1
@ Noo
dnia 27.06.2013, 11:49 · Zgłoś
tak ci pewnie mamusia mówiła jak Was ojciec Policjant zostawił?
Odpowiedz
10
@ dd
dnia 26.06.2013, 21:31 · Zgłoś
To niech wszyscy maja 100%, dla czego ja tez mam stresujaca prace i dostaje tylko 80%. Niech wszyscy w Polsce maja tyle samo.
Odpowiedz
14
@ miro
dnia 26.06.2013, 21:09 · Zgłoś
Niech biedaczki idą do pana M do Dębowca popracować to wtedy dowiedzą się co to znaczy stresująca praca bez umowy,bez jakichkolwiek świadczeń i jak ludzie muszą [...] o każdą złotówke którą sobie uciułali u tego pseudo biznesmena.
Odpowiedz
1
@ ixi
dnia 27.06.2013, 10:36 · Zgłoś
zglos Pana M do skarbowki i CBA za nie pzrestrzeganie prawa pracowniczego i nieplacenie podatkow - PROSTE!
Odpowiedz
0
@ obserwator
dnia 28.06.2013, 10:06 · Zgłoś
nagrywajcie rozmowy z panem a potem PIP . Sprawa z urzędu trafi do sądu a wtedy każdy sąd będzie musiał uznać nagranie za dowód! Co prawda nagrywanie bez wiedzy jest nielegalne ale MACIE DOWÓD!
Odpowiedz
0
@ sss
dnia 26.06.2013, 21:03 · Zgłoś
Jana Pawła Vice Sezon1 odc. pt. midday heat
Odpowiedz
1
@ dudu
dnia 26.06.2013, 20:30 · Zgłoś
jakos to zdjecie kojarzy mi sie z jakas scena z filmu jakby jakies ujecie krecili.miami czy co.
Odpowiedz
16
@ rafi
dnia 26.06.2013, 19:53 · Zgłoś
Niech pracują jak każdy do ponad 60 lat i chorobowe tez 80% Zarabiać powinni tez mniej niz powiedzmy sprzedawczynie na kasach w sklepach.Jaka praca taka płaca a nie ze Tusk sie boi społeczeństwa to daje słuzba mundurowym zeby miec oparcie w razie wybuchu społecznego niezadowolenia.
Odpowiedz
16
@ sasza
dnia 26.06.2013, 19:39 · Zgłoś
Niech tak protestują cały rok zamiast mandatów pouczenia, rostowskiego [...] trafi
Odpowiedz
9
@ zainteresowany
dnia 26.06.2013, 19:26 · Zgłoś
zgadzam się aby było 80 % za chorobowe ale jeżeli chcą mundurowych podciągnąć pod kodeks pracy to niech zaczną płacić za pracę w nocy, niedziele i święta jak innym pracownikom a nie służba gratis.
Odpowiedz
15
@ luka
dnia 26.06.2013, 18:20 · Zgłoś
nie dosyc ze nic nie robia to jeszcze sa na tyle bezczelni zeby dalej rzeżbić panstwo (czyli nas )
Odpowiedz
23
@ olo
dnia 26.06.2013, 17:21 · Zgłoś
ja pracuję w szpialu, na oddziale gdzie można prakktycznie wszystko złapać i jak zachoruję to mam 80%
Odpowiedz
9
@ ulan
dnia 26.06.2013, 17:17 · Zgłoś
Wdodatku idac na emeryture w mlodym wieku,zalatwiaja sobie jeszcze rete.Tak wiec doja z dwuch zrodel...oto panstwo prawa dla wybranych
Odpowiedz
9
@ gelo7
dnia 26.06.2013, 16:50 · Zgłoś
psom powinni obciąć połowę pensji przecież nic nie robią tylko wożą [...] za co płacić
kolegom dają znać kiedy łapanka a niewinnych każą żeby mieć wyniki ch.amstwo.
jak coś żle to na uciekają na wczesniejszą i się śmiejom z państwa.
Odpowiedz
4
@ Sven
dnia 26.06.2013, 17:01 · Zgłoś
Robią przestępstwa wobec ludzi mam to na papierze.
Odpowiedz
16
@ Sven
dnia 26.06.2013, 16:42 · Zgłoś
3/4 stanu glin nie tylko w Jaśle ale też w całej Polsce powinna wylecieć na [...] to samo dotyczy polskich sądów wraz z prokuraturą ci osobnicy są nie przygotowani do takich zadań jakie im powierzono w tym [...],chorym beznadziejnym narodzie.

RAZ miałem sprawę w sądzie za wejście do lasu CO ZA [...] za tym wydźwięk pt.:,,Polskie obozy zagłady'' są jakby w pełni wymowne kojarzone są podobnie z czymś niegodziwym i złym jak zresztą wyżej wymienione urzędy...POLSKIE URZĘDY trzeba więcej mówić...

Przykład jest Waśniewskiej posądzi cię jakiś burak i leżysz obywatelu przy takich tępakach jak sądy,prokuratury,policja i inne złodziejskie POLSKIE URZĘDY !
Odpowiedz
0
@ lol
dnia 26.06.2013, 17:58 · Zgłoś
z 3/4 Twojego komentarza się zgadzam, ale Waśniewska to akurat zły przykład
Odpowiedz
3
@ łodyniec
dnia 26.06.2013, 15:55 · Zgłoś
buhahaha :P pouczenia będą wlepiać ??? czyli zamiast mandatu idzie w kieszeń :) Dziś walcuje na całego ,mam nadzieję że mnie złapiecie to razem się [...] !!!
Odpowiedz
31
@ obserwator;)
dnia 26.06.2013, 15:52 · Zgłoś
odnośnie chorobowego ,,zgadzam się z projektem rządu ,nie ma podstaw aby za chorobę nie związaną z wypadkiem w pracy mundurowi pobierali 100% pensji a pozostali pracownicy 80%,nawet i dlatego ,że składki na ZUS ,przeciętny człowiek ma potrącane z jego pensji brutto a mundurowym opłaca całość państwo,ich pensja to brutto minus podatek więc coś tutaj nie jest w porządku...wystarczy ,że mogą wcześniej przejść na emeryturę ,łatwiej im przejść na rentę ...komendant policji po operacji kręgosłupa jest nie zdolny do pracy i nie mówi mu orzecznik ZUS ,że może się przekwalifikować...kobieta pracująca fizycznie po takiej samej operacji zdaniem orzecznika ZUS jest zdolna do pracy i renta jej się nie należy ...
Odpowiedz
29
@ pipi
dnia 26.06.2013, 15:40 · Zgłoś
Sprawdzać im chorobowe jak pozostałym obywatelom.Za kłamstwo powinni być bezwzględnie wydalani ze służby.Nie magą łamać prawa na którego straży stoją.
Odpowiedz
44
@ 30 procent
dnia 26.06.2013, 14:58 · Zgłoś
Ja bym im obciął do 30 procent bo w policji i takich instytucjach powinni pracować ludzie zdrowi więc dla chorych w policji itp nie powinno być miejsca !!!
Odpowiedz
55
@ robolek
dnia 26.06.2013, 14:57 · Zgłoś
Popieram w 100% ! Dlaczego jedni mają 80% za chorobowe a "święte krówki" 100%? Odebrać te przywileje komunistyczne. Należy także pilnie pozbawić immunitetów za wykroczenia sędziów, prokuratorów i posłów. Kolejne "święte krówki".
Odpowiedz
53
@ Żenada!!!!!
dnia 26.06.2013, 14:51 · Zgłoś
Nie dość że wcześniej na emerytury przechodzą!!!Świętymi krowami nie są więc chorobowe powinni mieć płatne tak jak każdy obywatel!!!
Odpowiedz
10
@ Kirith
dnia 26.06.2013, 14:47 · Zgłoś
uważam ze każdy powinien i ma prawo prawo protestować w obronie własnych praw... jedno mi się natomiast bardzo podoba, sposób protestu nie dotknie zwykłych obywateli :)
Odpowiedz
51
@ Mało !!
dnia 26.06.2013, 14:41 · Zgłoś
Mało zarabiają pewnie co to 2 tys czy 3 jak ja 1300 na 3 osoby co mam kupic albo zapłacić jakie rachunki !! żenada
Polska [...] nie dziwota ze ludzie wyjeżdżają Lepiej było za komuny !!
Odpowiedz
71
@ jaś
dnia 26.06.2013, 14:41 · Zgłoś
W tym przypadku w 100% popieram rząd. Najwyższy czas skończyć z nadużywaniem prawa przez PRZEDSTAWICIELI PRAWA!!
Odpowiedz
-5
@ heheh
dnia 26.06.2013, 19:48 · Zgłoś
ale oni niczego nie nadużywaja...taką możliwość daje im ustawa o policji... nie mniej jednak zawód jak zawód i tutaj zapewne są nadużycia zwolnień lekarskich, dlatego nie tylko w policji ale i w każdym innym zawodzie czas na zmiany!!! a DEBATA - TAK!
Odpowiedz
9
@ Partia Oszustów
dnia 27.06.2013, 14:18 · Zgłoś
POlicjanci POwinni pracować do 67 lat ! Jak równouprawnienie, to tolerancja !
Odpowiedz
102
@ PAblo Demolator
dnia 26.06.2013, 14:40 · Zgłoś
Czemu Kowalski ma mieć 80 % za chorobowe a oni po 100%? Lepsi są?
Odpowiedz
7
@ łodyniec
dnia 26.06.2013, 15:57 · Zgłoś
pies gładzi wąs przed pasami hihi zaczajony na łapówkę :PP
Odpowiedz
-46
@ stary
dnia 26.06.2013, 16:35 · Zgłoś
a kto komu w demokracji zabrania zostać policjantem,księdzem lub prezydentem,wybierając dany zawód godzi się z obowiązkami i profitami jakie z jego wykonywaniem są ustalone.
Odpowiedz
82
@ młody
dnia 26.06.2013, 16:51 · Zgłoś
Żeby zostać policjantem trzeba dać w łapę albo mieć rodzinę w Policji, to właśnie uniemożliwia zostanie stróżem prawa. Tak to właśnie wygląda w katolickim i demokratycznym kraju, gdzie rządzi łapówkarstwo, nepotyzm i protekcja.
Odpowiedz
-50
@ Sven
dnia 26.06.2013, 19:35 · Zgłoś
Bzdury piszesz młody, mam znajomą w POlicji, nikomu niczego nie dała, dostala się bez koneksji
Odpowiedz
31
@ Napi
dnia 26.06.2013, 19:49 · Zgłoś
A co taka młoda dziewczyna mogła by dac zeby sie dostac do pracy?hmmm.
Odpowiedz
-13
@ taryfikator
dnia 26.06.2013, 20:23 · Zgłoś
Jeśli taryfikator podaje iz należy się mandat a te [...] jedynie pouczają, to łamią prawo i moim zdaniem powinni być za to surowo ukarani! Stróże prawa psia krew! (a siostra handluje telefonami za granicą)... Pozdrowienia dla samego siebie :-)
Odpowiedz
2
@ azert
dnia 26.06.2013, 20:54 · Zgłoś
To ja nagrali hahahaha
Odpowiedz
9
@ ja
dnia 26.06.2013, 21:36 · Zgłoś
stary 20 lat stracone , brak reformy emerytalnej , rolnicy , służby mundurowe , cały wymiar sprawiedliwości itp. to krwiopijcy my wszyscy na nich pracujemy , znasz etat profesora na uczelni 6 godz. śmiech kto ma siły niech spada z tego kraju !
Odpowiedz
1
@ ixi
dnia 27.06.2013, 10:34 · Zgłoś
Policjant moze pouczyc, nie musi dawac mandatu - zgodnie z prawem
Odpowiedz
0
@ bij [...] [...]
dnia 27.06.2013, 14:15 · Zgłoś
Gdzie dwóch sie bije, tam trzeci ([...]) korzysta !
Odpowiedz
0
@ sx
dnia 27.06.2013, 15:37 · Zgłoś
super, zazdroszczę znajomej, na prawde, Sven widze, że jesteś wpływową osobą w Jaśle. pozazdrościć hehe
Odpowiedz
0
@ takjest
dnia 27.06.2013, 18:31 · Zgłoś
Nie rób się taki praworządny, jeżeli nie znasz prawa. Jeżeli cokolwiek piszesz to miej o tym pojęcie. Odsyłam do art. 41 KW. Nie błądź więcej, znaj prawo i stosuj je.
Odpowiedz
1
@ xyz
dnia 28.06.2013, 23:36 · Zgłoś
dlaczego kowalski ma płatne nocki, świeta i weekendy a oni nie??proste pytanie pod co podlega zus a mswia?oczywiście służba ok nie wybiera ale też bez jaj ci co są chorzy ok a ci co ściemniają na bank "chyba " maja jakies konsekwencje...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.