Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Środowiskowy Dom Samopomocy w Nowym Żmigrodzie

43

Zarząd powiatu podjął starania o przeniesieniu i wyłączeniu ze struktur Domu Pomocy Społecznej w Foluszu, Środowiskowego Domu Samopomocy, który będzie się mieścił w budynku Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Nowym Żmigrodzie. Zdaniem Karola Adamskiego, dyrektora DPS-u w Foluszu oznacza to, przyjęcie blisko dziesięciu nowych mieszkańców…

W miejscu Środowiskowego Domu Samopomocy powstaną dodatkowe miejsca dla nowych mieszkańców DPS-u. Zdaniem Adama Kmiecika, starosty jasielskiego nie ma chętnych do szkół zawodowych, pozostały jedynie pierwsze roczniki w liceum ogólnokształcącym. Miejsce, w którym mieściła się zawodówka, zostanie wygospodarowane i przeznaczone na funkcjonowanie Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowym Żmigrodzie.

- Nowy Żmigród jest  miejscowością do której łatwiej dojechać .  Połączenia komunikacyjne są częstsze niż do Folusza z gminy Dębowiec czy Jasła.  Jeżeli ŚDS zostanie wyprowadzony z DPS-u, wtedy złożymy wniosek o zwiększenie liczby pensjonariuszy w DPSi-e  o 10 do 12 osób co będzie miało przełożenie na finansowanie, ponieważ każdy pensjonariusz to ponad 2000 zł miesięcznie  - uważa Kmiecik.

Jest przygotowywany projekt przebudowy parteru budynku szkoły, tak aby ŚDS mógł spełniać wymagane warunki . - Zgodnie z rozporządzeniem ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. Środowiskowe Domy Samopomocy powinny być odrębnymi  jednostkami organizacyjnymi samorządów, gmin czy powiatów. Po przeniesieniu ŚDS zostanie powołany jego kierownik – poinformował Karol Adamski, dyrektor Domu pomocy Społecznej w Foluszu.

Prace budowlane zostaną według zapewnień starosty ukończone do końca br. roku.  Adam Kmiecik podkreśla, że miejsce które zwolni się po ŚDSi-e zostanie wykorzystane na przyjęcie nowych mieszkańców. – Na chwilę obecną wolnych miejsc w DPSi-e nie ma a zapotrzebowanie jest ogromne. Niestety, w tym momencie większości zainteresowanym musimy odmawiać – dodaje starosta Adam Kmiecik.

Powstaną również nowe miejsca pracy w Środowiskowym Domu Samopomocy, który zostanie przeniesiony do Nowego Żmigrodu.


Ilona Czarnecka
[email protected]

Napisany dnia: 13.08.2011, 08:00 , Tagi: Jasło, Nowy Żmigród, Adam Kmiecik

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
2
@ lili
dnia 18.08.2011, 09:10 · Zgłoś
Najgorsze w tym wszystkim jest ze teraz uczniow klas 3 technikum przeniesli do 3 kl liceum!! Mlodzi ludzie nie maja szans skonczyc technikum choc uczyli sie do zawodu przez 3 lata!!! i to wszystko dlatego ze zamkneli szkole, przeciez mogli poczekac te 3 lata aby uczniowie mogli skonczyc sobie klasy ktore zaczeli!
Odpowiedz
2
@
dnia 16.08.2011, 17:54 · Zgłoś
Ciekawe,co zrobią z końmi,które rzekomo przynosiły Starostwu same straty...?
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 16.08.2011, 23:51 · Zgłoś
to nie wiesz sprzedają
Odpowiedz
-2
@ bd
dnia 15.08.2011, 11:13 · Zgłoś
zacznijmy może od tego, iż to nie jest w Nowym Żmigrodzie tylko na Foluszu jakies 15 km dalej bo to róznica
Odpowiedz
0
@ wrona
dnia 14.08.2011, 21:34 · Zgłoś
nie rozumiecie,że te osoby piszą same do siebie i sami sobie odpowiadaja.promocja wyborcza pana kmiecika ot cała prawda.
Odpowiedz
0
@ pro wrona
dnia 15.08.2011, 11:27 · Zgłoś
brawo, brawo, brawo, brawo, brawo, brawo, brawo, brawo i jeszcze raz brawo.
Do tego powinni jeszcze napisać - właściwi ludzie na właściwym miejscu, bo niemal pod każdym tego typu artykułem ostatnio widziałem ten przypis.
Odpowiedz
2
@ obywatel pl
dnia 14.08.2011, 19:21 · Zgłoś
Brawo jaślanin !!!
Nic dodać, nic ująć. Podpisuję się obydwiema rękami pod tym co napisałeś. Ta krytyka o której wspominasz to moim zdaniem zwykła ludzka zawiść
Odpowiedz
0
@ ci
dnia 14.08.2011, 10:42 · Zgłoś
wybory tuż, tuż i rekramowac się czeba~!~!~!
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 14.08.2011, 12:48 · Zgłoś
Ależ Wy jesteście prostolinijni! I co z tego, że te wszystkie działania mają na celu promocję osoby bądź osób przed wyborami? Ale coś się dzieje! Powstają drogi, chodniki, mosty, inwestycje. Zrozumcie, że to zostanie nawet jeśli osób promujących się już z nami nie będzie. A gdyby nie kampania przedwyborcza to co byśmy mieli? A kto by wiedział o tym co mamy nawet jeśli byśmy coś mieli? Niech władze działają, niech budują nawet pod publikę, niech tylko coś robią dla nas wyborców. I brawa dla Pana Kmiecika bo mimo wielu nieprzychylnych opinii robi swoje i coś po jego pracy w powiecie zostanie. I cieszmy się kampanią, cieszmy się drogami. Przestańmy wreszcie krytykować wszystko i wszystkich.
Odpowiedz
0
@ lolek
dnia 14.08.2011, 10:12 · Zgłoś
I bardzo dobrze!!! Jak ktoś zna dokładnie sytuację, to wie,że DPS jeszcze dopłaca do ŚDS-u. Brawo!!!
Odpowiedz
0
@ ..
dnia 14.08.2011, 12:42 · Zgłoś
jezeli "DPS doplaca do SDS" to jest to zlamanie przepisow.
Odpowiedz
2
@ Żaby na aby aby
dnia 14.08.2011, 07:39 · Zgłoś
Czyim imieniem nazwią DPS w Nowym Żmigrodzie?
Odpowiedz
4
@ anti
dnia 15.08.2011, 02:26 · Zgłoś
a nie ma błogosławionych? ;)
Odpowiedz
1
@ PiS-man
dnia 15.08.2011, 10:10 · Zgłoś
[cytat=Żaby na aby aby]Czyim imieniem nazwią DPS w Nowym Żmigrodzie?[/cytat]

Wybór będzie zapewne trudny, bo to i Miśkowicz wielce zasłużony, a i Kmiecik też pewnie chciałby :D
Odpowiedz
5
@ Nikt
dnia 13.08.2011, 23:44 · Zgłoś
Kiedyś w Nowym Żmigrodzie był klimat. Małpi gaj , zielony plac obok gminy z wielkim kasztanem , stawy , cała góra trzech krzyży na konkola się furała . A teraz straszna lipa.
Odpowiedz
2
@ podmieście
dnia 13.08.2011, 22:57 · Zgłoś
Zamiast robić jakąś durną fontannę , na która i tak nikt nie zwraca uwagi mogli by te pieniądze zaiwestowac w remont łazienek w szpitalach żeby sie ludzie jakoś przyzwoicie mogli umyć .. !
Odpowiedz
2
@ wiarus
dnia 13.08.2011, 20:13 · Zgłoś
Bardzo dobry pomysł i podoba mi się. Budynki będa wykorzystane i zagospodarowane,
A ci co uważaja że starostwo likwiduje szkołe sa w błędzie. Szkoła niestety likwiduje sie sama. Zgłosiła sie garstka uczniów (5 jak wiem do technikum i 4 do zawodówki).
Takie sa realia - młodziez woli uczyć sie w Jasle.
Tak jeszcze nie było - widac akcje obrońców szkoły na poczatku roku "zrobiły" krecią robotę i jest tak jak jest.
Popieram pomysł!
Odpowiedz
-1
@ uczeń
dnia 14.08.2011, 12:42 · Zgłoś
a ci którzy nie "wolą" uczyc sie w Jaśle nie uczą się w cale i rośnie nam państwo matołów
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 15.08.2011, 10:08 · Zgłoś
[cytat=wiarus]Bardzo dobry pomysł i podoba mi się. Budynki będa wykorzystane i zagospodarowane,A ci co uważaja że starostwo likwiduje szkołe sa w błędzie. Szkoła niestety likwiduje sie sama. Zgłosiła sie garstka uczniów (5 jak wiem do technikum i 4 do zawodówki).Takie sa realia - młodziez woli uczyć sie w Jasle.Tak jeszcze nie było - widac akcje obrońców szkoły na poczatku roku "zrobiły" krecią robotę i jest tak jak jest.Popieram pomysł![/cytat]

Ależ jesteś durniem...
Odpowiedz
1
@ :)
dnia 13.08.2011, 19:35 · Zgłoś
Zamiast Kmiecik , Stachurski walczyc o swoja szkołe w Nowym Zmigrodzie to otwieraja niepotrzebne miejsca pracy dla swoich ludzi .
Odpowiedz
-2
@ szeptal
dnia 13.08.2011, 17:46 · Zgłoś
No jestem pod wrażeniem to teraz w Nowym Żmigrodzie już dla dzieci nie ma miejsca tylko dla starszych osób. może Pan starosta ma racje dzieci do miasta a starzy na wieś. Widać, że nie lubi Żmigrodu.
Odpowiedz
4
@ ewka
dnia 13.08.2011, 20:57 · Zgłoś
w srodowiskowym domu samopomocy czyli tzw osrodku wsparcia przebywaja osoby od 18 roku zycia . Trudno wiec mowic "starzy". Poza tym sa to osoby z zaburzeniami psychicznymi ktore potrzebuja roznorodnej terapii i wsparcia. No i jeszcze jedno Srodowiskowy Dom Samopomocy nie jest tym samym co dom pomocy spolecznej. W SDS -ie dotacja wojewody na jednego uczestnika zajec to zaledwie 900 zlotych miesiecznie.
Odpowiedz
0
@ szeptal
dnia 13.08.2011, 21:05 · Zgłoś
Jak widać sam jestem niedouczony bo Środowiskowy Dom Samopomocy to jest ośrodek dziennego przebywania osób psychicznie chorych.
No Żmigród jest w centrum powiatu więc to jest najkorzystniejsze miejsce - wszędzie blisko che che.
Odpowiedz
5
@ heh
dnia 14.08.2011, 02:11 · Zgłoś
i tu mamy sedno problemu, bo w Nowym Żmigrodzie młodzież już od dawna "siedzi" za granicą pracując i/lub studiując w większych miastach, nawet nie wracając na wakacje, bo i niby po co?! no cóż, seniorom taki dom się przyda, bo właściwie tylko ten przedział wiekowy w N. Żmigrodzie istnieje... pytanie tylko na jak długo, bo spekulacje na przyszłość są czarne. miejscowość wyludniona
Odpowiedz
-1
@ nooo
dnia 14.08.2011, 12:41 · Zgłoś
dokładnie... młodzieży w NŻ brak! kiedyś to szły sztachety z płotów, impreza goniła imprezę a teraz? grupka młodocianych po 30stce, którym nie udało się uciec za granicę ewentualnie tatuś nie załatwił pracy siedzi i zamula w jednym czy drugim barze... zero atrakcji, zero perspektyw. bo na dobrą sprawę co się w tym NŻ dla młodych robi? Gdzie jest dla nich miejsce? Kto z Nowego Żmigrodu znajdzie pracę w swoim miejscu zamieszkania? Komuchy nie dajż się zrzucić ze stołków mimo, że od upadku ich ustroju upłynęło już duuużo wody w Wisłoce. to nic, że młodzi maja wykształcenie, głowy pełne pomysłów, zapał do pracy. To się nie liczy. a gdzie atrakcje dla młodych? Paru zapaleńców organizuje jakieś śmieszne teatrzyki, kilku chłopaków kopie w piłkę a reszta? Pije na schodach, albo siedzi przed komputerem bo i co innego mają robić? Nawet jak z pieskiem na spacer wyjdą to ich policja spisze za nieprzepisową długość smyczy... NŻ się kończy mimo, że się rozwija.
Odpowiedz
1
@ mieszkaniec
dnia 15.08.2011, 11:19 · Zgłoś
To, że taki ośrodek jest potrzebny to jest oczywista oczywistość. To, że będzie kilka miejsc pracy to jeż jest fakt.
Likwidacja oddziałów szkoły to poza utraconymi miejscami pracy (które w Żmigrodzie są hiperpotrzebne) poważna strata, teraz już młodzież nie będzie już w żaden sposób się identyfikować ze swoją małą ojczyzną. A smaczku dodaje fakt, że zrobili to ludzie pochodzący z tej gminy - jak oni muszą nienawidzić miejsca swojego pochodzenia
Odpowiedz
0
@ Perpekstywa
dnia 16.08.2011, 18:20 · Zgłoś
Ale pan Starosta wróci do N Żmigrodu.
Jego już dziś ciągnie , ale do mamony.
Przyjdzie i czas na wszystkich pomazańców.
Odpowiedz
3
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 13.08.2011, 13:23 · Zgłoś
A co mnie państwo zafunduje na starość - {jeśli jej doczekam } jakie warunki bytowania , jakie świadczenie emerytalne - skoro tak nisko wycenili wartość mojej pracy ???
Odpowiedz
3
@ Janek
dnia 13.08.2011, 18:44 · Zgłoś
No niestety... też się nad tym zastanawiam... dlatego jak najbardziej zgadzam się z tym, że to co się w Polsce dzieje woła o pomstę do nieba. Kiedy różnica w zarobkach między szeregowym pracownikiem a szefem w wielu przypadkach sięga 1000% a często więcej to jak dla mnie nie do końca jest to ok. Na pocieszenie można mieć chyba tylko tyle, że rzeczywiście ciężko będzie tej starości doczekać więc nie ma się co martwić. ;-)
Odpowiedz
1
@ PiS-man
dnia 13.08.2011, 12:42 · Zgłoś
Może byście już przestali publikować zdjęcia Adasia K., bo mi dziecko się moczy w nocy! :D
Odpowiedz
3
@ yyyyy
dnia 13.08.2011, 18:46 · Zgłoś
Ten osobnik straszy nie tylko dzieci!!!
Odpowiedz
7
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 13.08.2011, 10:19 · Zgłoś
Jeden pensjonariusz to ponad 2000 zł z naszej wspólnej kasy a przeciętny Kowalski tyrający w "św. i piątek i noce " - minimum na utrzymanie kilku osobowej rodziny ...
Odpowiedz
5
@ Janek
dnia 13.08.2011, 11:25 · Zgłoś
Co do tego, że państwo jest chore nie ma wątpliwości... Ale te 2000 to suma wydatków na pracowników, wszelkie opłaty związane z prowadzeniem takiej placówki (rachunki, remonty, wyposażenie itp.), dowożenie, wyżywienie oraz jeszcze masa drobniejszych rzeczy. Fakt faktem, że ja zarabiam 1200 i nikogo nie interesuje jak mam mam się za to wyżywić i opłacić, ale jest jedna drobna różnica: ja jestem zdrowy i mogę samodzielnie lepiej lub gorzej sobie radzić. U osób uczęszczających do ŚDS-u nie jest to już takie proste.
Odpowiedz
2
@ XXX
dnia 13.08.2011, 12:39 · Zgłoś
ale pensjonariusz ma wysoką emeryturę lub rentę, a jak ma niską to resztę dopłaca rodzina.
Odpowiedz
2
@ Janek
dnia 13.08.2011, 18:37 · Zgłoś
XXX jeśli 500 - 700 zł to jest "wysoka renta" dla osoby, która nie jest w stanie podjąć pracy to rzeczywiście muszę się zgodzić (przypadki kiedy kwota jest większa są raczej sporadyczne). Nie mogę się natomiast zgodzić z kwestią dopłacania przez rodzinę. W DPS być może tak jest (nie wiem). W ŚDS - nie.
Odpowiedz
2
@ reks
dnia 13.08.2011, 20:54 · Zgłoś
Rodzina lub gmina - zasady odplatnosci reguluje ustawa o pomocy spolecznej, rodziny zadka doplacaja, glownie gminy.
Odpowiedz
-3
@ gej-jasło
dnia 13.08.2011, 09:33 · Zgłoś
przystojny ten Karolek:D
Odpowiedz
5
@ Mieszkanka Nowego Żmigrodu.
dnia 13.08.2011, 09:12 · Zgłoś
Moim zdaniem nie powinno być Domu Pomocy Społecznej w Nowym Żmigrodzie.
Odpowiedz
4
@ Mieszkaniec Nowego Żmigrodu
dnia 13.08.2011, 10:51 · Zgłoś
To nie będzie Dom Pomocy Społecznej a Środowiskowy Dom Samopomocy. Dlaczego twierdzi Pani, że nie powinno być takiej instytucji w Nowym Żmigrodzie? Wiele osób z naszej gminy korzysta z ŚDS-u. Funkcjonowanie ŚDS-u jest bardzo potrzebne. Jedyne co może się nie podobać to lokalizacja...
Odpowiedz
-2
@ cyklop
dnia 13.08.2011, 09:08 · Zgłoś
To Kmiecik docenił mieszkańców likwiduje im powoli szkołę i tworzy dom pomocy społecznej
Odpowiedz
1
@ lol
dnia 13.08.2011, 13:09 · Zgłoś
będzie można zatrudnić swoich
Odpowiedz
0
@ .....
dnia 16.08.2011, 15:01 · Zgłoś
Ci ludzie tez potrzebuja normalnych warunkow,wsparcia i pomocy zeby normalnie zyc czy uczestniczyc w rehabilitacji.ty sobie wyjdziesz do sklepu kina czy na piwo ze znajomymi a oni czesto siedza tylko w domu.pozatym dzieki temu domowi ich rodzice czy bliscy moga choc na chwile odpoczac czy pozalatwiac sprawy albo chociazby isc do pracy nie martwiac sie o nich.
Odpowiedz
1
@ nuda nuda
dnia 16.08.2011, 20:27 · Zgłoś
znowu Kmiecik na kolejnym zdjeciu w kolejnym artykule...
dziennikarze!
zlitujcie sie!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657