Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Stanowisko Klubu Radnych PiS w Jaśle w sprawie rozwiązania ZS im. Mikołaja Kopernika w Nowym Żmigrodzie

76

 Stanowisko Klubu Radnych Prawa i Sprawiedliwości w Jaśle z dnia 21.01.2013r.,
w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika w Nowym Żmigrodzie
                                                                             

Klub Radnych Prawa i Sprawiedliwości w Jaśle  sprzeciwia się i negatywnie ocenia działania Zarządu Powiatu i koalicji radnych Platformy Obywatelskiej, Polskiego Stronnictwa Ludowego i Przymierza Samorządowego Podkarpacia, dotyczące rozwiązania Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika w Nowym Żmigrodzie.

W tej placówce funkcjonowały dotychczas cztery typy szkół: Liceum Ogólnokształcące, Technikum, Zasadnicza Szkoła Zawodowa, Technikum Uzupełniające. Lekceważąc negatywną opinię Kuratora w Rzeszowie, Radni Powiatu w Jaśle większością głosów koalicji PO, PSL, PSP podjęli uchwałę o zlikwidowaniu wszystkich kierunków zawodowych i od września 2013 r. ma istnieć wyłącznie Liceum Ogólnokształcące.

Działania starosty jasielskiego Adama Kmiecika, wicestarosty Franciszka Miśkowicza i pozostałych radnych rządzącej koalicji spowodowały drastyczne ograniczenie oferty edukacyjnej, skierowanej do uczniów mieszkających w południowej części powiatu jasielskiego. Doprowadziły do świadomej likwidacji szkolnictwa zawodowego na tym terenie, wbrew zapewnieniom, składanym przez tych radnych na spotkaniach z rodzicami
i mieszkańcami gminy Nowy Żmigród.

Trwa wyprzedaż majątku, należącego dotychczas do tych szkół zawodowych, co prowadzi do degradacji Zespołu Szkół. Oferta edukacyjna przestała być atrakcyjna dla uczniów. Utrzymanie wyłącznie klas licealnych może w spowodować w najbliższym czasie likwidację całej placówki. Warto zauważyć, że w związku z pogłębiającym się zubożeniem społeczeństwa, wielu rodziców nie stać na opłacanie kosztów dojazdu dzieci lub ich zakwaterowania w internacie w odległym Jaśle. W tej sytuacji część  młodzieży  jest zmuszona do całkowitej rezygnacji z edukacji ponadgimnazjalnej. Ograniczenie liczby uczniów kształcących się w Nowym Żmigrodzie uderza też w byt samej miejscowości, stanowiącej dotychczas centrum handlowo-usługowe. Mniejsza podaż spowoduje ograniczenie miejsc pracy tutejszych mieszkańców, powodując wzrost bezrobocia.

Doprowadzenie Zespołu Szkół do opuszczenia budynku przy ul. Gorlickiej, gdzie mieściły się pracownie przedmiotowe i salka gimnastyczna, wpłynęło negatywnie na jakość kształcenia. Zajęcia praktyczne realizowane są w nieprzystosowanych do tego celu pomieszczeniach. Brak odpowiednich warunków do odbywania zajęć wychowania fizycznego. Podobnie jest z pracownią informatyczną - nie funkcjonuje tzw. „Wioska Internetowa”. Gospodarstwo rolne zostało zaniedbane, np. sprzedane konie po niskich cenach, na polach leżą niezebrane bele siana.

Zarząd i radni koalicji PO, PSL i PSP powołują się w swoich decyzjach na uwarunkowania finansowe, a jednocześnie w tej samej szkole, mimo niewielkiej liczby oddziałów, zezwoliły na zatrudnienie wicedyrektora. Wielkim nakładem kosztów przebudowały też gmach przy ul. Gorlickiej, który stoi pusty. Zarząd i koalicja rządząca w Radzie Powiatu wpisuje się w politykę ograniczenia polskiej oświaty Szkoda, że deklarowane przez Zarząd i radnych koalicji PO, PSL i PSP oszczędności, nie dotyczą ich samych, skoro wzrosło wynagrodzenie starosty, członków zarządu oraz podniesiono wysokość diet radnych.

Powyższe działania koalicji PO, PSL i PSP uderzają w istotę samej edukacji. Znaczącej grupie młodzieży uniemożliwiono dostęp do kształcenia, odebrano możliwość zdobycia zawodu, mimo że właśnie kształcenie zawodowe jest w ostatnich latach priorytetem zarówno w województwie podkarpackim jak  i w skali kraju.

Działania te postrzegamy jako niszczące POLSKĄ EDUKACJĘ                                            

Zespół Szkół im. M. Kopernika w Nowym Żmigrodzie nie jest jedyną placówką w powiecie, zmierzającą do stopniowej likwidacji. Ten sam problem dotyczy też Zespołu Szkół w Trzcinicy.

Przewodniczący Klubu radnych PIS
Adam Pawluś                                                                           

Reklama

Komentarze: 76

Dodaj komentarz Widok:
2
@ mbw
dnia 28.01.2013, 20:07 · Zgłoś
Nikt nikomu nie bronił zostać nauczycielem. Należało się tylko uczyć i zdobyć stosowne wykształcenie a nie zazdrościć. To nie nauczyciel jest winny zaistniałemu stanowi rzeczy tylko nieudolna polityka wybranych przez nas radnych, którzy obiecywali "Gruszki na wierzby" a my wszyscy nabraliśmy się na to. Najlepiej likwidować szkoły a kiedy zostaną zamknięte i nauczyciele zwolnieni Myślicie państwo, że sytuacja naszych miejscowości poprawi się - kto będzie następny. Nieprawda, że nauczyciel zarabia aż tyle kasy. Ale jak się chce szukać kogoś do "bicia" to... nauczyciele. Zastanówmy się ile otrzymują pensji pracownicy w gminach ile zarabiają wójtowie? To oni powinni dążyć do rozwoju naszych miejscowości przecież nas reprezentują a oni tylko zastanawiają się jak zamknąć szkoły i utrudnić nam rodzicom życie. Ich nieudolne decyzje wywołują u nas frustrację powodują, że wzajemnie obrażamy się. Nadszedł czas żeby ich zmienić. PSL i PO się nie sprawdziło.
Odpowiedz
1
@ MMM
dnia 28.01.2013, 13:08 · Zgłoś
Tyle różnych przywilejów zabrano wojsku policji i wiele innym grupom zawodowym,a nauczyciele to niby co lepsi???
Koniec z kartą nauczyciela, nie ma siedzenia pół roku w domu bo się wam niby należy,do roboty,bo was z roku na rok coraz więcej.
Odpowiedz
0
@ lechosław.pl
dnia 28.01.2013, 11:06 · Zgłoś
Nie wszystkie działania starostwa mają podtekst polityczno-rewanżystowski.To "piekiełko" spowodował ustawodawca kilkoma niekompatybilnymi z sobą ustawami.Chodzi o ustawę samorządową,finansowanie edukacji przez samorządy i nieszczęsna Karta Nauczyciela.Sama subwencja oświatowa nie wystarcza na utrzymanie szkoły(zwłaszcza z małą ilością uczniów),a Karta Nauczyciela gwarantująca masę "drogich"przywilejów kładzie finanse samorządów na łopatki.Jedynie szkoły prowadzone przez stowarzyszenia(koniec z przywilejami) mogą te szkoły uratować.Niewiele jest gmin w Polsce,które są w stanie udźwignąć takie koszty...
Odpowiedz
-1
@ edu
dnia 28.01.2013, 11:02 · Zgłoś
do leyus poleyus czy TY rozumiesz co to znaczy zmiana nazwy? bo wydaje mi się , ze nie ? Jesteś dobrym przykładem tego ze na takich jak Ty, którzy nie rozumieją co to znaczy zmiana nazwy żerują [...] i"bronią" czegoś co istnieje i istnieć będzie!! Więć jeśli nie umiesz czytać ze zrozumienie to nie zabieraj głosu i nie wypisuj , że kłamię! A na marginesie to to tak dziwnie się składa , że" Obrońcy" zawsze znajdują się przed naborem do szkół średnich , po to by takim jak Ty namieszać w głowie . więc niech już przestaną być dobrymi wujkami bo jak mówi przysłowie " broń mnie Boże od fałszywych przyjaciół bo od wrogów sam się obronie" więc Panie Pawluś , Panie Lechowski zajmijcie się ważniesjszymi społecznie sprawani drogami , służbą zdrowia Trzcinicą z racji , że jeden z Panów jest radnym z tej Gminy , drugiego żona tam pracuje ewentualnie niech Pan Lechowski zajmie się I LO w Jaśle bo tam pracuje a Żmigród zostawcie raz na zawsze w świętym spokoju!!! Tu ludzie nie są [...] i Wasze gierki rozumieją . Najskuteczniej bronicie swoich stołków bo chciałoby się wrócić na ciepłe dobrze płatne posadki . Panie Pawluś tak Panu leży dobro naszego regionu to gdzie był Pan przez ostatnie pól roku ? Co reprezentował Pan powiat w USA?
Odpowiedz
3
@ leyus poleyus
dnia 28.01.2013, 11:35 · Zgłoś
likwidacja klas zawodówki i technikum zamkniecie pracowni, warsztatów,gospodarstwa ,stacji diagnostycznej,sprzedaż koni, de facto redukcja szkoły o dwie trzecie z prognozą wygaszenia w przeciągu kilku lat, to według Ciebie zmiana nazwy.Kpisz sobie czy co?
myślisz ,że nie wiem o czym piszę? Co do mnie to nie znam Pana Pawlusia ani innych
nie jestem z pisu, i mam go w poważaniu ,ale słusznej sprawy trzeba bronic bo nie sztuka pozamykac wszystko i degradować region udając że jest fajnie, zamknięcie każdej szkoły to porażka i ktokolwiek to robi jest szkodnikiem
Odpowiedz
1
@ do edu
dnia 28.01.2013, 13:49 · Zgłoś
I LO bardzo dobrze funkcjonuje dzięki dyr.Z.Waszkielowi i Lechowski nie musi się nim zajmowac a w Żmigrodzie nie chodzi o zmianę nazwy tylko o eliminację mniej zdolnej młodzieży z nauki!I LO ma tylko taki kłopot , ze Kmiecik mimo,ze pracuje tam jego żona ogranicza z góry ilość oddziałow a chętnych jest o wiele więcej!Ale jest nadzieja,ze rodzice zrozumieja wreszcie,że mają konstytucyjne prawo posyłać dzieci do szkoły jakiej chcą i żaden Kmiecik im tego nie zabroni!
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 29.01.2013, 15:00 · Zgłoś
I dlatego posyłają dzieci do Krosna.
Odpowiedz
0
@ edu
dnia 28.01.2013, 08:35 · Zgłoś
Do większości , którzy piszą komentarze !!!. Strasznie się oburzacie , że zamykają szkołę w Żmigrodzie , więc wyprowadzam wszystkich zainteresowanych z błędu szkoła w Nowym Żmigrodzie istniała ,istnieć będzie , zmienia tylko nazwę z Zespołu Szkoł im . Mikołaja Kopernika w Nowym Żmigrodzie na Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Nowym Żmigrodzie . Pan Pawluś i ca łą Ferajna PiS niech w końcu zostawią szkołę w świętym spokoju bo dość zbijania kapitału politycznego na wprowadzaniu ludzi w błąd . Dajcie Panowie spokój bo mieszacie ludziom w głowach zamiast ratować szkołę to ją pogrążacie .
Odpowiedz
0
@ leyus poleyus
dnia 28.01.2013, 10:20 · Zgłoś
edu jeżeli jesteś zorientowany w sytuacji, a piszesz to co piszesz to kłamiesz i tyle w temacie,a za takie działania jak zamykanie szkół,powinno się stawiać pod ścianą,w dłuższej perspektywie to zabójstwo dla narodu i społeczeństwa , niemcy i ruskie nie dali rady przez lata zaborów to sobie to teraz fundujemy sami rękami[...] pokroju wiadomo kogo.Pamiętajcie tylko o tym przy wyborach.Hasło wyborcze PO i kmiotow z PSL ROZWÓJ PRZEZ LIKWIDACJĘ wszystkiego
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 27.01.2013, 21:25 · Zgłoś
A może by tak zamknąć na zawsze ten szkodliwy ul zwany starostwem z niekompetentnym pszczelarzem - amatorem.
Same pożytki z takiego kroku !!!
Odpowiedz
0
@ jasiu
dnia 27.01.2013, 20:03 · Zgłoś
katastrofa na całej linii
Odpowiedz
6
@ Serafina
dnia 27.01.2013, 11:12 · Zgłoś
Moim skromnym zdaniem jest to jeden z ostatecznych ciosów .. Przecież nie trudną rzeczą jest domyślenie się iż zlikwidowanie naboru do technikum i szkoły zawodowej jest główną przyczyną tej sytuacji... Jak wiadomo były to kierunki bardzo popularne , które przyciągały wiele osób z terenu gór.. Nie ma co więcej się wypowiadać, łzy same cisną się do oczu.. Kiedyś wspaniale prosperujący Zespół Szkół z świetną kadrą nauczycielską, fantastyczną społecznością uczniowską i piękną lokalizacją w głuszy południa... No cóż.. pozostały piękne wspomnienia.. Co minęło, nie powróci..
Odpowiedz
2
@ do męza nauczycielki
dnia 27.01.2013, 10:33 · Zgłoś
najpierw napisz ile zarabiasz Ty jako wójt i jaka to jest twoja ciężka praca?
Odpowiedz
1
@ kolano
dnia 26.01.2013, 20:04 · Zgłoś
ładne zdjęcie pana przewodniczącego. tylko wąsik jakiś taki rzadki
Odpowiedz
8
@ obywatel pl
dnia 26.01.2013, 19:58 · Zgłoś
Zgadzam się z wyborcą w 100%. Dodam jeszcze do tego, że swego czasu Kurator Oświaty z PiS-u podpisywał likwidację szkół w naszym powiecie. Najwyraźniej o tym się już nie pamięta.
Odpowiedz
15
@ wyborca
dnia 26.01.2013, 18:40 · Zgłoś
Panie Radny Pawluś. Dlaczego Pan i Pana koledzy z klubu nie bronili zamykanych szkół w gminie kolaczyce? Cztery gimnazja, cztery podstawówki. Odpowiedz jest prosta i jednoznaczna. W gminie kołaczyce szkoły zamykała pani burmistrz i radni z ramienia PIS. To jest własnie wasza HIPOKRYZJA. Zal mi was i waszych wyborców. Zacytuje jeszcze waszego klasyka z ław sejmowych "[...] to kupi"
Odpowiedz
1
@ Grzes
dnia 27.01.2013, 14:57 · Zgłoś
Salacha jest z PSL. Odeszla z PiSu
Odpowiedz
-2
@ tat
dnia 27.01.2013, 20:04 · Zgłoś
Kołaczyce nie mają nic wspólnego z PiS-em!
Odpowiedz
3
@ jolka
dnia 26.01.2013, 18:38 · Zgłoś
znowu sie zaczynaja ctrki z tymi szkołami...juz sie robi gorąco
Odpowiedz
5
@ observe jaślano
dnia 26.01.2013, 18:08 · Zgłoś
pawluś leć do usa !!!
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 27.01.2013, 21:27 · Zgłoś
Nie poleci, bo go tam nie chcą - poznali się na nim !!!
Odpowiedz
0
@ gumis
dnia 26.01.2013, 17:18 · Zgłoś
zamknąć szkoly będzie więcej tumanów,[...] kraj skrzesmy hitlera zrobi morze porzadek
Odpowiedz
1
@ kolano
dnia 26.01.2013, 20:47 · Zgłoś
naucz sie pisać - potem swe mądrości przekazuj dalej - nie odwrotnie !
Odpowiedz
-1
@ AUDI
dnia 26.01.2013, 23:07 · Zgłoś
Ze jak? Co zróbmy?
Odpowiedz
-3
@ kinoman
dnia 26.01.2013, 15:44 · Zgłoś
Myślę, że jak juz zlikwidują szkołę całkowicie, to powstanie tam KINO. Uwielbiam kino i będę miał blisko. Zaoszczędzę na dojazdach.
A budyneczek super, na kino w sam raz.
Tak więc czekam na dalsze kroki.
Odpowiedz
-3
@ mbv
dnia 26.01.2013, 15:23 · Zgłoś
dzieci trza było robić !!!
Odpowiedz
7
@ hhhhhhhaaaaaaaaaaaa
dnia 26.01.2013, 15:10 · Zgłoś
Gdyby była szkoła na dole zawodówka i technikum jestem pewny ze bylo by duzo osob chetnych . Co przyszlo z tego ze likwidujecie szkoly jak uczniowie z okolic nie maja az takiego dojazdu . Do żmigrodu zawsze jest a do Jasła 20km ponad trzeba jechac. Moim zdaniem to chore szkoda ze jak oni chodzili do szkoly to nie likwidowali tak szkol przynajmiej w nowym zmigrodzie... Co moze jeszcze liceum zlikwidujcie??? Tyle kasy na remonty , na wszystko i teraz to tez zamkniecie??? [...] ... Zal tyle do powiedzenia...
Odpowiedz
-4
@ mąż nauczycielki
dnia 26.01.2013, 15:44 · Zgłoś
ale sie pchają do zawodówki i technikum w żmigrodzie buuueeeheheheheh w obu tych szkołach uczy się raptem 50 uczniów we wszystkich klasach!
Odpowiedz
3
@ hhhhhhhaaaaaaaaaaaa
dnia 26.01.2013, 21:00 · Zgłoś
haha wielki panie mężusiu nauczycielki!!! Pchaja sie pchaja tylko jak sie siedzi przed internetem na jasło dla ciebie to [...] sie wie! Wiec prosze sie nie wypowiadac xD
Odpowiedz
4
@ leyus poleyus
dnia 27.01.2013, 13:12 · Zgłoś
daj pan spokój panie starosto
Odpowiedz
0
@ MMM
dnia 28.01.2013, 10:25 · Zgłoś
Szkoły zawodowe to najzwyklejsza produkcja bezrobotnych,teraz nawet na sprzątaczkę żądają średniego wykształcenia.
Odpowiedz
7
@ n.ż
dnia 26.01.2013, 14:42 · Zgłoś
Nie zgadzam się z polityką PIS-u, jednak w tym przypadku przyznaję im rację. Te szkoły to podstawa dla uczniów.
Odpowiedz
-2
@ tatka
dnia 26.01.2013, 15:07 · Zgłoś
posłuchaj jeszcze czegoś innego niż TVN to może zrozumiesz po;litykę PiS-u i ją nawet poprzesz? Nie bój się.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 27.01.2013, 21:30 · Zgłoś
To [...] prowadzą jakąś politykę - chyba chodzi o bezwarunkowe uwielbienie dla prezia-mlaskacza !
Odpowiedz
4
@ likwidują szkoły, bo
dnia 26.01.2013, 09:50 · Zgłoś
de[...] łatwiej rządzić :)
Odpowiedz
9
@ [...]
dnia 26.01.2013, 09:09 · Zgłoś
O to chodzi w tym systemie - wypchnąć wszystkich od możliwości pozyskania zawodu, ładować do liceum i na studia socjologie, politologie i zrobić sobie armie posłusznych bezrobotnych gotowych pracować w każdych warunkach za jak najmniejszą kasę. Zamiast produktów od porządnych szewcy sprowadza się tanie chińskie buty - popsują się trzeba będzie kupić nowe. Za niedługo zakłady jak ryłko, badura nie będą miały specjalistów do produkcji obuwia - tak będzie w każdej dziedzinie życia.
Odpowiedz
-20
@ mąż nauczycielki
dnia 26.01.2013, 09:03 · Zgłoś
decyzja o likwidacji szkoły jest przykra, ale nie można mieć pretensji do o to samorządów. Żeby utrzymać szkołę, w której jest mało uczniów, trzeba dopłacić masę pieniędzy z dochodów samorządu, bo subwencja oświatowa naliczana jest na jednego ucznia i po prostu nie wystarcza. Gdyby nauczyciele nie mieli tylu przywilejów z Karty Nauczyciela, a zarabiali tak jak przeciętny urzędnik, to takie szkoły ja w Żmigrodzie czy w Trzcinicy mogłyby dalej funkcjonować. Trzeba sobie uświadomić, że faktyczny czas pracy nauczyciela to tylko 18 godz. tygodniowo (3,6 godziny dziennie), a wynagrodzenie np. dyplomowanego to obecnie 5 000 zł brutto. A jeszcze dodatek [...], mieszkaniowy, b.wysoki odpis na fundusz socjalny, odpis na fundusz zdrowotny, 3 miesiące wolnego w roku, roczny płatny urlop dla poratowania zdrowia i jeszcze średnio 15 dzieci w klasie, 6-miesieczne odprawy w przypadku zwolnienia z pracy. Jaki pracodawca wytrzyma to finansowo? Taka oświata jest chora.
Odpowiedz
18
@ Emilian
dnia 26.01.2013, 10:32 · Zgłoś
Nauczyciel dyplomowany zarabia 5 tys. brutto? Oczywiście nie rozróżniasz czym się różni tzw. etat kalkulacyjny od etatu? Tak myślałem... To jak się nauczysz to zacznij sie wypowiadać. W Jaśle nauczyciele dostają dodatek [...]? Wprawdzie to małe miasteczko, ale, żeby od razu wieś? Odpis na fundusz zdrowotny? No wybacz, ale jak się takich [...] jak ty przez 20 lat uczy, to trzeba iść na urlop dla poratowania zdrowia. 3 miesiące wolnego w roku? Ależ w czym problem, nauczyciel dostanie 26 dni urlopu wypoczynkowego, który będzie mógł wziąść kiedy chce, a ty będziesz wysyłał swoje równie jak ty inteligentne dzieci do szkoły przez cały rok? Już się cieszysz tą myślą? To poinformuj dzieciaki - niech i one się cieszą! Taka oświata jest chora? Tak, tu się zgadzam - MEN tworzy programy nauczania, które na masową skalę produkują [...], czego jesteś klasycznym przykładem.
Odpowiedz
3
@ jaslanin
dnia 26.01.2013, 13:22 · Zgłoś
ale diete moga sobie podniesc radni a na uczniow nie ma pieniedzy i podwyzki dla nauczycieli
Odpowiedz
-4
@ mąż nauczycielki
dnia 26.01.2013, 15:42 · Zgłoś
A dodatek wyrównawczy do tych 5 000 zł już wziąłeś? Proszę , oto przykład belfra, który bierze kase, a nawet niewie, za co mu płacą. A jak sie wymądrza! Etat kalkulacyjny to pojęcie z lat 90-tych, to twoja "wiedza" spleśniała. I nie zwalaj swojej nieudolności i [...] zawodowej na programy nauczania,to tylko narzędzie, podobnie jak podręcznik. Dobry nauczyciel zawsze nauczy, poradzi sobie bez programów.
Odpowiedz
7
@ do I.
dnia 26.01.2013, 18:54 · Zgłoś
Mężu nauczycielki czyżbyś był etatowym czł..kiem ???...JEŚLI TAK TO JASNE W TEMACIE ty masz tyle że żona nauczycie;lka może pracować na waciki !!!
Odpowiedz
1
@ de
dnia 27.01.2013, 20:43 · Zgłoś
malo tym nauczycielom maja duzo wolnego niech pomoga rencista i rmeryta ktorzy wiaza koniec z koncem
Odpowiedz
0
@ PS
dnia 28.01.2013, 09:29 · Zgłoś
Dodatek [...] nie jest zależny od adresu szkoły. Dyplomowany nauczyciel zarabia trochę ponad 5000 zł brutto a 18 godzin to 18 h po 45 min czyli 15 zegarowych. 90 dni płatnego urlopu w roku a ty [...], że nie w terminie jaki wybrałeś? a jaki byś wybrał jak nie na wakacjach feriach dugich feriach świątecznych itd.
Odpowiedz
4
@ xzx
dnia 28.01.2013, 10:21 · Zgłoś
Zlikwidować karte nauczyciela,już chyba czas najwyższy,niech pracują imają przywileje takie jak każdy inny pracownik.
Odpowiedz
0
@ adrianno
dnia 28.01.2013, 14:48 · Zgłoś
A ja słyszałem, że urlop płatny dla nauczyciela wynosi 375 dni w roku a nuaczxyciel dyplomowany zarabia 11 300 brutto! W starostwie to słyszałem, a tam sa madre ludzie!
Odpowiedz
1
@ PiS-man
dnia 28.01.2013, 19:36 · Zgłoś
[...]
Odpowiedz
7
@ normalny
dnia 26.01.2013, 08:54 · Zgłoś
chcieliscie [...] to macie
Odpowiedz
-1
@ de
dnia 27.01.2013, 20:40 · Zgłoś
heeeeeeeeeee
Odpowiedz
-15
@ ....
dnia 26.01.2013, 08:33 · Zgłoś
Zamknąć Kłaputy !!!
Odpowiedz
8
@ roch
dnia 26.01.2013, 15:50 · Zgłoś
zamknąć to ciebie i twoje podejście do sprawy.
Odpowiedz
5
@ lol
dnia 26.01.2013, 20:48 · Zgłoś
dodałbym jeszcze, w pokoju bez klamek...
Odpowiedz
12
@ @1@
dnia 26.01.2013, 06:36 · Zgłoś
Hej a słyszeliście o akcji w lutym nie place na donalda??? Zero konsumpcji, tylko żywność i to najlepiej na bazarze lub od producenta(rolnika). Zero fajek i [...] (dobra okazja aby rzucić), ograniczyć samochód do minimum, wybieramy nogi albo rower. Zero zbędnych zakupów typu ciuchy czy inne, wstrzymujemy się tylko w lutym (to najkrótszy miesiąc w roku wiec da się wytrzymać) Jak umiłowani przy [...] dostana po[...] małymi wpływami z Vatu i akcyzy to sie szybka naucza szanować społeczeństwo, które ich wybrało. Co wy na to przyłączacie się??? nie traccie czasu i energii na klotnie z [...] tylko dajcie ten pomysl dalej.
Odpowiedz
8
@ Do Fiipa
dnia 25.01.2013, 22:38 · Zgłoś
A ty co sobą prezentujesz??Popierasz niszczycieli i likwidatorów???Kim ty jesteś???Moze SB-ekiem???
Odpowiedz
-9
@ filip
dnia 25.01.2013, 22:34 · Zgłoś
Adam jak zwykle [...].lisz
Odpowiedz
18
@ ...
dnia 25.01.2013, 22:24 · Zgłoś
Mieli zbudować halę ,ale wymyślili lepszy plan i zlikwidują szkołę więc hala już nie będzie potrzebna, bo dla kogo . W zamian będzie muzeum ,a w muzeum emigracja polska będzie poznawać jak kiedyś tu życie wyglądało ,bo kto tu zostanie .
Odpowiedz
8
@ lol
dnia 26.01.2013, 18:25 · Zgłoś
nie będzie muzeum - początkowo w planach było przeniesienie tam części pensjonariuszy z Folusza - aktualnie ma tam się mieścić "Komisariat Policji w Nowym Żmigrodzie"... zamiast szkoły, służącej kształceniu młodych ludzi (którzy do Żmigrodu mają o wiele bliżej niż do Jasła), czy już nawet (pal licho, zlikwidowali szkołę, bo im się "nie opłacało") - ośrodka dla osób wymagających opieki, co mamy? a no okrążanie żmigrodzkiego rynku przez 3 radiowozy naraz. "miasteczko policyjne", w którym największy "element" najwyżej wypije [...] na stadionie albo nie przejdzie na pasach. no, ale mandat wlepić zawsze można...
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 26.01.2013, 19:04 · Zgłoś
Muzeum przewidziane jest w budynku starej gminy za parę lat ,żeby jeszcze kaski uciułać . W tym roku mają postawić obelisk upamiętniający powstańców styczniowych przed tym samym budynkiem.
Odpowiedz
3
@ Majak
dnia 25.01.2013, 21:43 · Zgłoś
Zaoszczędzić na szkolach w Jaśle!!! a Nowy Żmigrod i Trzcinicę zostawić w spokoju!!!
Odpowiedz
6
@ pyr
dnia 25.01.2013, 20:53 · Zgłoś
kogo obchodzi jakaś lipnica w Jaśle nawet nie wiedzą gdzie to jest
Odpowiedz
-2
@ niki
dnia 26.01.2013, 14:40 · Zgłoś
Człowieku Ciebie jakby wysadzili w Dulce to byś myślal zę to Warszawa
Odpowiedz
-5
@ ggg
dnia 25.01.2013, 20:36 · Zgłoś
pamietacie ubieglo roczna likwidacje szkoły w lipicy dolnej
Odpowiedz
-2
@ jolka
dnia 26.01.2013, 18:36 · Zgłoś
były wtedy niezłe jaja...
Odpowiedz
26
@ jaslanin
dnia 25.01.2013, 19:17 · Zgłoś
moze w jasle sobie tez przyznaj nagrody jak w sejmie ludzia biednym po ogonie daja a sobie premie po 40 tysiecy za co niech pokaza jakie zyski przyniosl sejm i senat powiat za chwile tez sobie bedzie dawal premie tzw podwyzki diet bo za mala maja ludzie nie maja co jesc a tu takie premie ludzie obudzcie sie wreszcie trzeba z tym cos zrobic w koncu bo nas wykoncza
Odpowiedz
8
@ Fiat 126p
dnia 26.01.2013, 08:36 · Zgłoś
do jaślanin>>>tak widać jak wyglądają ( okragłe buski że ho- ho)
autka jakie mają i wymiana częsta (na nowe)
a co będzie jak nie będzie co likwidować
teraz widać co kto wart.
Odpowiedz
1
@ de
dnia 27.01.2013, 20:38 · Zgłoś
biede skoncza calkowicie o to im chodzi banda zlodzieji
Odpowiedz
18
@ jaslanin
dnia 25.01.2013, 19:13 · Zgłoś
brawo panie adamie brawo bron pan tego co inni chca zniszczyc i zniszczyli juz po malu co mamy w jasle nic zaklady poszly i co teraz czekaja na szkoly ciekawe co potem zlikwiduja koscioly pewnie zabronia tam chodzic albo kaza zaodplata chodzic brawo panie pawlus nie poddawaj sie pan walczmy o nasza edukacje
Odpowiedz
3
@ kolano
dnia 26.01.2013, 20:48 · Zgłoś
o Tak !! popieram. walczcie o waszą edukację - przyda wam się
Odpowiedz
35
@ Fiat 126p
dnia 25.01.2013, 19:09 · Zgłoś
niema zakładów pracy
zamknąć szkoły .
zasadzić las.
koniec.
Odpowiedz
23
@ jaslanin
dnia 25.01.2013, 19:14 · Zgłoś
za niedlugo tak bedzie tylko lasy beda chociaz i za lasy sie biora
Odpowiedz
2
@ xxx
dnia 25.01.2013, 23:46 · Zgłoś
"Nie było nas, był las - nie bedzie nas, bedzie las ;)
Odpowiedz
31
@ jaslanin
dnia 25.01.2013, 19:09 · Zgłoś
wielki wstyd panie miskowicz i nie tylko pan panie miskowicz bo jest jeszce pan boguslaw krecisz tez pana kolega z tej samej szkoly powrot do szkoly i wtedy likwidacja albo pensja 1200zl ciekawe co by panowie wtedy powiedzieli albo moze redukcje zrobic w 1lo gdzie uczy zona pana starosty po co tam tyle kierunkow zlikwidowac i spoko panie starosto zlikwidujmy w 1lo kilka kierunkow i uszczuplmy tam nauczycieli
Odpowiedz
44
@ jaslanin
dnia 25.01.2013, 19:06 · Zgłoś
ze Pan Miskowicz taki wielki nauczyciel i likwiduje szkoly czas aby zakonczyl karierew powiecie i powrocil do szkoly i wtedy likwidowac ciekawe co by zrobil pewnie by siadl w Dulabce i krzycal z zona i swoim synkiem ze Tatusiowi szkole zamykaja
Odpowiedz
3
@ xzx
dnia 28.01.2013, 10:09 · Zgłoś
Przyjdzie czas i na niego i to już całkiem za niedługo.Ludzie mają jego rządzenia już dosyć.
Odpowiedz
29
@ jaslanin
dnia 25.01.2013, 19:04 · Zgłoś
dosc platformy
Odpowiedz
1
@ krakus
dnia 25.01.2013, 19:31 · Zgłoś
[...]
Odpowiedz
16
@ ja
dnia 26.01.2013, 09:44 · Zgłoś
Człowiek człowiekowi wilkiem, co to jest za [...] czas i "demokracja". Zatrzymajcie się na chwilę i spójrzcie co wyprawiacie, komu służycie, do czego dążycie?. Nasz kraj popada w ruinę pod sloganem by żyło się lepiej, a ja się pytam komu?, komu?,komu?. Ameryka, Japonia, Irlandia i co jeszcze? A ja chcę aby Polska była Polską.
Pzdr
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.