Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Straży miejskiej stuknęła 20-tka (VIDEO)

146

Formacja ta obchodzi w tym roku jubileusz 20-lecia swego istnienia. Za kadencji ówczesnego burmistrza miasta Jasła, Andrzeja Kachlika w 1992 r. została powołana do służby dla społeczności jasielskiej.

Straż miejska jest to formacja powołana do utrzymywania porządku publicznego oraz zapewnienia bezpieczeństwa ludzi. Powstała niedługo po transformacji ustrojowej w Polsce, a głównym jej celem było wspieranie policji i przejęcie przez straż miejską część jej zadań.

Nasza współpraca z policją od 10 lat, kiedy jestem komendantem układa się wzorowo. Mamy wspólne patrole, szkolenia, uczymy się dużo od policjantów. Staramy się robić wszystko to, co leży w zakresie wykroczeń, natomiast policja zajmuje się przestępstwami – wyjaśnia Ryszard Mastej, komendant Straży Miejskiej w Jaśle.

Jak zaznacza komendant jest wiele zadań, którymi zajmują się w mieście. I choć kojarzy się ich przede wszystkim z „wlepianiem” mandatów to mają dużo spraw związanych z wykroczeniami w ruchu drogowym. Dysponują radarem oraz rejestratorem czerwonego światła przy ul. Kazimierza Wielkiego w Jaśle. - Ujawniamy także przestępstwa z monitoringu, które obsługujemy w mieście – dodaje komendant.

Zaproszeni goście złożyli na ręce komendanta Ryszarda Masteja listy gratulacyjne od posłów Małgorzaty Marcinkiewicz, Bogdana Rzońcy oraz senator Alicji Zając. Komendanci Komendy Powiatowej Policji w Jaśle oraz Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle wraz z burmistrzem miasta oraz starostą powiatu jasielskiego wyrazili słowa uznania dla wysiłku, jaki strażnicy wkładają w swoje codzienne obowiązki.

(icz)

Reklama

Komentarze: 144

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Lobo
dnia 11.10.2012, 21:04 · Zgłoś
Straz miejska, twarz [...] !!
Odpowiedz
0
@ Paweł
dnia 11.10.2012, 08:24 · Zgłoś
1
@ abc
dnia 02.10.2012, 19:38 · Zgłoś
rozwiążcie Straż a potem zabierzcie się za Policję bo przecież to oni będą używać tego fotoradaru
Odpowiedz
1
@ mat
dnia 01.10.2012, 22:30 · Zgłoś
wszystkiego dobrego biczys!
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 01.10.2012, 20:52 · Zgłoś
...i ani roku więcej.
Natychmiast rozpędzić tą bandę darmozjadów !!!
Odpowiedz
0
@ Wyborca Maryji
dnia 01.10.2012, 20:17 · Zgłoś
Z odchodami psimi każdy da sobie radę, ale z twoją kupą, którą robisz pod kłamliwym, nieszczerym tytułem "niestety wyborca Pana Andrzeja", nawet zakład utylizacji (budowę którego zablokowała poprzedniczka, niejaka Maria K.) nie da sobie rady, ponieważ dostałeś [...] tasiemcowej. Sretetetetetetetetetetetetetetetetetetetetetetetetetetetetetete... itd...
Odpowiedz
1
@ tytus
dnia 01.10.2012, 19:05 · Zgłoś
Wszyscy najeżdzają na SM w Jaśle. Mówicie, że są dla was niemili karają za byle co. Ciekawe kto zaczął tę wojnę. Kto sprowokował Radę Miasta do zakupu fotoradaru. Myślicie, że SM ich prosiła w sposób "kupicie fotoradar, zarobimy wam pieniądze" ?!? Gdybyście przestrzegali przepisy i nie jeździli po mieście po 80km/h problemu by nie było. A tak podam przykład: przechodząc przez pasy koło Franciszkanów, jakiś (...) wpadł w zakręt białym maluchem nie ustępując przejścia pieszemu. "Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie..."
Odpowiedz
2
@ właśnie
dnia 02.10.2012, 17:46 · Zgłoś
o kontrolę płatnych parkingów straz też się nie prosiła, fotoradar i płatne parkingi to "dzieci" byłej burmistrz p. Kurowskiej
Odpowiedz
-1
@ vv
dnia 01.10.2012, 14:46 · Zgłoś
gratulacje tak trzymać
Odpowiedz
0
@ kot
dnia 01.10.2012, 11:43 · Zgłoś
jestem za tym zeby dostali pozwolenie na bron - sami sie wystrzelaja
Odpowiedz
0
@ bru
dnia 03.10.2012, 11:23 · Zgłoś
Tak powinni posiadać to będą strzelać takich jak TY TY co głupoty piszesz. Zastanów się co piszesz i bądź zawsze odpowiedzialny co mówisz skoro uważasz się za patriotycznego Polaka.
Odpowiedz
2
@ Obywatel
dnia 01.10.2012, 10:59 · Zgłoś
Sprawy ktorymi powinna sie zajmowac Straz Miejska:
1 Psie odchody na terenie miasta
2 Zasmiecanie miasta
3 Nielegalne smietniska
4 Nielegalne odprowadzanie sciekow
Reszte spraw pozostawic POLICJI
Odpowiedz
1
@ Obywatel 2
dnia 02.10.2012, 17:52 · Zgłoś
wszystkiego powyżej można uniknąć zachowując pewne zasady:
1 sprzątać po swych pupilach
2 nie śmiecić
3 nie wywozić śmieci nad rzekę lub do lasu
4 jeździć zgodnie z przepisami
5 nie pić [...] i nie palic [...] tam gdzie to zabronione
Odpowiedz
7
@ niestety wyborca Pana Andrzeja
dnia 01.10.2012, 09:53 · Zgłoś
Dziwna rzecz! Pan Burmistrz jakby nie słyszał a może nie chce słyszeć tego o czym mówią jego wyborcy. Jakoś dziwnie też praktycznie nie sposób dostać się do GABINETU PANA BURMISTRZA Czerneckiego. Czyżby Pan Burmistrz zapomniał co obiecywał podczas kampanii wyborczej? Dlaczego Pan Burmistrz nie obserwuje i nie słucha społeczenstwa które mówi jasno, że Straż Miejska nie spełnia pokładanych przez społeczeństwo w nich nadziei. Straż Miejska w takim wydaniu ( chodzi o komendanta ) dla społeczeństwa stanowi organ represji i ucisku społeczeństwa i niestety łącznie z komendantem ( jego przeszłość) nawiązuje do epoki minionej. ALE NIESTETY LEPIEJ TEGO NIE WIDZIEĆ I NIE SŁYSZEĆ. Dziwne też, że nie widzi i nie słyszy Pan Burmistrz tego, że w Polsce w kilku miastach już nastąpiła likwidacja straży miejskiej na wniosek i referenda społeczeństwa!!!1 Zapytam wprost - czy zamiast dawać tak duze pieniądze na monitoring przy skrzyżowaniu K.Wielkiego- Szajnochy nie lepiej było te pieniądze przeznaczyć na wykup części działek i zrobienie dodatkowych pasów zezwalających na zwiększenie bezpieczeństwa. Wygląda na to, że wcale nie chodzi o bezpieczenstwo lecz o zdrenowanie pieniędzy ze społeczeństwa bo gdyby nie to by zajęto się modernizacją tegop skrzyżowania a nie represjami. no cóż stare nawyki u zarządzającego widocznie pozostały podobnie jak jego buta podczas spotkań z petentami czy też same wystąpienia w mediach. Panie Burmistrzu myślę, że ta sprawa oraz wiele innych związanych z arogancją wyborcy Pana i Rady w najbliższych wyborach ocenia odpowiednio o czym głośno. A tak swoją drogą dlaczego ta tak wspaniale działająca Straż Miejska nie zajmie się kupami psimi leżącymi praktycznie wszędzie? Dlaczego nie zajmie się sprawą utrzymania dóg? Dlaczego nie zajmie się dzikimi wysypiskami? Dlaczego nie zajmie się tymi wywożacymi fekalia ze swoich zbiorników obojętnie gdzie? Dlaczego nie zajmie się utrzymaniem czystości przez jednostki, które wygrały przetargi na te usługi? Dlaczego nie zajmie się faktem, że pojemniki na śmieci po ich opróżnieniu nie są dezynfekowane ani czyszczone i często fetor oraz w czasie upałów [...] są tragedią- ale cóż to nie jset istotne. Podobnych tematów można wymieniać bez końca ale cóż to nie interesuje ani Pana Komendanta ani też Pana Burmistrza bo to są sprawy nieistotne dla nich ale że istotne dla społeczeństwa to już inna polka. PANOWIE PRZESTAŃCIE KPIĆ ZE SWOICH WYBORCÓW, PRZESTAŃCIE TEŻ ROBIĆ WIELKIE HALO WOKÓŁ SPRAW, KTÓRE NIE POWINNY BYĆ NIESTETY UWAŻANE JAKO COŚ ISTOTNEGO. Ale cóż Pan teraz podob nie jak w poprzednich kadencjach WIE NAJLEPIEJ i nie wyciągnął Pan żadnych wniosków z przegranych wyborów. Jeśli uważa Pan, że wygrał Pan wybory bo tak Pan jest wielki to powiem wprost BZDURA zagłosowaliśmy na Pana bo w pewnym momencie nie było nikogo innego. Ale teraz chyba drugi raz ten numer nie przejdzie - proaszę posłuchać co mówią ludzie a nie to co mówią zausznicy. Zostało już tylko 2 lata a 2 lata zmarnował Pan i pokazał jak szanuje wyborców. A komendantem z prawdziwego zdarzenia był Pan Kazimierz. Za jego czasów Straż zajmowała się sprawami które wymieniłem powyżej.
Odpowiedz
1
@ niestety wyborca Pana Andrzeja
dnia 02.10.2012, 14:53 · Zgłoś
W związku z zarzutem poniżej,że nie głosowałem na Pana czerneckiego ZAPEWNIAM i Przysięgam na Boga Wszechmogącego, że głosowałem niestety na tego burmistrza i byłem pełen wiary w niego i zawiodłem się. A jest mi wstyd bo jeszcze innych namawiałem podobnie jak czyniło to wiele innych osób . Już po raz trzeci nie dam się nabrać. Jestem bardzo rozżalony tym bardziej gdy obserwuję sąsiednie miasta Krosno i Sanok i widzę jak tam autentycznie jak to co obiecywali realizują. Napewno pewne rzeczy im nie wyjdą ale jednak gro wykonują, tworzą miejsca pracy i dbają aby nie zabierano z ich miast firm. Dzisiaj dowiedziałem się, że od wczoraj w Jaśle nie ma Rejonu Ennergetycznego. To kolejna firma, która się wynosi z Jasła a gdzie ano do Krosna. Zlikwidowano to co od czasu powojennego było w Jaśle- kiedyś w woj.rzeszowskim były dwa rejony Rzeszów i Jasło a dzisiaj? Władza nas ignoruje!!! Teraz znów słyszy się, że PNiG z Asnyka ma również być wywieziony z Jasła. A PANOWIE I PANIE WŁADZA ZAJMUJCIE SIĘ DALEJ UROCZYSTOŚCIAMI , PARKAMI A TO Z CZEGO MOZNA ŻYĆ UCIEKA CZYLI ZAKŁADY PRACY I LUDZIE RÓWNIEŻ ZWIEWAJĄ Z TEGO MIASTA. A WY SIĘ CHWALCIE W TELEWIZJACH I W PRASIE JAK TO JEST WSPANIALE W NASZYM MIEŚCIE. OBCHODŹCIE ROCZNICE I WPADAJCIE W SAMOUWIELBIENIE.
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 01.10.2012, 09:38 · Zgłoś
Oto mail, jaki otrzymałam od p. Masteja, przed wyborami samorządowymi. Zmieniła się władza, wrócił na stanowisko i co? Mówiąc poetycko, GUANO!
"Ma Pani absolutną rację, że funkcjonariusze Straży Miejskiej nie patrolują w nocy ulic naszego miasta. Chciałbym zaznaczyć, że to w Straży Miejskiej znajduje się całodobowy monitoring miejsc najbardziej narażonych na zakłócanie spokoju i porządku publicznego. Na chwilę obecną, z tego co mi wiadomo między godziną 22 a 6 rano, tzn w czasie o którym pisze Pani w swoim mailu monitoring nie jest nadzorowany personalnie przez strażnika lub osobę upoważnioną. Chciałbym zaznaczyć ze w chwili kiedy zakładany był monitoring Straży Miejskiej około 3 lat temu, bardzo chciałem ażeby :
- wprowadzić całodobowe dyżury przy monitorach
- w godzinach od 22 do 6 rano skierować do służby zmotoryzowany patrol Straży Miejskiej, który w przypadku naruszenia porządku publicznego po zgłoszeniu z monitoringu podejmowałby natychmiastową interwencję
- podjąć w tym temacie ścisłą współpracę z policją (wspólne patrole mieszane)
Moje plany nie zostały jednak zrealizowane ze względu na to , że nie spotkały się z aprobatą mojej bezpośredniej przełożonej w osobie Burmistrza Miasta Jasła. Chciałbym również poinformować Panią, że od ponad roku nie kieruję jasielską Strażą Miejską ponieważ przebywam na zwolnieniu lekarskim. Moim skromnym zdaniem problem Jasielskiej Straży Miejskiej nie leży w jej wyszkoleniu, wyposażeniu, mobilności i fachowości poszczególnych funkcjonariuszy. Leży on w złym zarządzaniu tą jednostką.
Przykład: Cztery lata temu w Straży Miejskiej w Jaśle pracowało 24 funkcjonariuszy i pełniliśmy służbę podobnie jak w Tczewie i nie tylko w systemie całodobowym. Ściśle współpracowaliśmy z policją, patrole policjant plus strażnik były codziennością, szczególnie w nocy. Strażnicy byli widoczni na wszystkich osiedlać. Nie wiem czy jest Pani wiadomo, że każde z 16 jasielskich osiedli miało swojego dzielnicowego w Straży Miejskiej na wzór dzielnicowych policyjnych, i każdy z nich na tych osiedlach znany był z imienia i nazwiska. Chciałbym jeszcze dodać, że we wszystkich przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach jasielska Straż Miejska prowadziła zajęcia dydaktyczno wychowawcze z dziećmi i młodzieżą, które były bardzo cenione przez rodziców i nauczycieli . Obecnie w Straży Miejskiej pracuje około 40 osób, a patroli Straży Miejskiej szczególnie w nocy jak Pani słusznie zauważyła nie uświadczy. Wszystko co napisałem w tym przykładzie jest prawdą i jest w każdej chwili do sprawdzenia. Opisane przykłady najlepiej świadczą o stanie i sposobie zarządzania tą jednostką. Od ponad 2 lat żadna z form pracy podanej w przykładach obecnie nie funkcjonuje."
Odpowiedz
4
@ jaś
dnia 01.10.2012, 07:58 · Zgłoś
społeczeństwo chce rozwiązania tego tworu,więc może referendum przy następnych wyborach i będzie demokratyczne rozwiązanie ???
Odpowiedz
5
@ dd
dnia 30.09.2012, 23:38 · Zgłoś
nastroje wobec straży miejskiej (jak widać powyżej) nie są pozytywne, wiec organizacja kolejnej popijawy i honory są jakby trochę groteskowe.
Odpowiedz
6
@ kuba
dnia 30.09.2012, 22:25 · Zgłoś
Dać 50% naszej policji, z tego co daje sie straży miejskiej , a zobaczycie że w jaśle będzie bezpieczniej !!! A straży miejskiej podziękowac za działalność !!!
Odpowiedz
8
@ tomas
dnia 30.09.2012, 19:20 · Zgłoś
o 20 lat za dużo...
Odpowiedz
6
@ Podatnik
dnia 30.09.2012, 14:52 · Zgłoś
[...]!!!
Odpowiedz
0
@ łopservatore
dnia 30.09.2012, 13:49 · Zgłoś
Phi, a mnie 50 i to jeszcze w styczniu.
Odpowiedz
-9
@ [...]
dnia 30.09.2012, 13:06 · Zgłoś
Pozdrawiam chłopaków ze Straży Miejskiej i wszystkiego dobrego w 20 - jubileusz. Jesteście potrzebni i tak trzymać, a Polskie społeczeństwo to tylko umie narzekać niech nie łamią prawa to nie będą mieli do czynienia z mandatem no chyba sprawa jest jasna. A Polak to zawsze musi kombinować i kłamać aby nie on a inni to beee. Ty który piszesz u góry takie bzdury to pomyśl czy jesteś Polakiem czy wielkim oszustem i kombinatorem.
Odpowiedz
4
@ [...] z pod mostu
dnia 30.09.2012, 13:12 · Zgłoś
Żeby w PO-lsce było normalne prawo i można było uczciwie żyć to nikt by nie kombinował ale jest jak jest i uczciwość się nie opłaca zwyczajnie
Odpowiedz
1
@ młodzieniaszek
dnia 30.09.2012, 19:06 · Zgłoś
Należy się zastanowić czy podczas rekrutacji do straży miejskiej nie jest łamane prawo, żeby później ktoś kto dostał się dzięki korupcji, protekcji lub nepotyzmowi do straży miejskiej nie pilnował tego"prawa".
Odpowiedz
11
@ Żulik
dnia 30.09.2012, 12:50 · Zgłoś
Panie komendancie a kiedy otwieracie winiarnię w Przysiekach?? Jako osoba nadzorująca jej budowę na pewno jest pan dobrze zorientowany w terminie otwarcia, bo chcę się napić wina
Odpowiedz
7
@ Adalf
dnia 30.09.2012, 00:47 · Zgłoś
Kilka razy pisałem i dzwoniłem do SM by zajęła się [...]...mi psami na osiedlach jasielskich. Nie można z dzieckiem wyjść na spacer czy do piaskownicy. Wszędzie te kupy.
Podejrzewam, że największym problemem są godziny urzędowania tej służby publicznej i mierny zarobek z tych paru mandatów za zanieczyszczanie piaskownicy czy chodnika.
Czy widział ktoś z was nocny patrol pieszy tych mundurowych ???
Odpowiedz
0
@ [...] pies
dnia 30.09.2012, 11:38 · Zgłoś
A może tymi [...]acymi psami zajeliby się wreszcie ich właściciele , nie sadzisz człowieku??? a jak nie to może wszyscy zacznijmy [...] na chodnikach...polskie społeczeństwo.
Odpowiedz
1
@ jjj
dnia 01.10.2012, 19:01 · Zgłoś
"Czy widział ktoś z was nocny patrol pieszy tych mundurowych ???" A czy straż ma służby nocne [...]?
Odpowiedz
0
@ Miki
dnia 12.10.2012, 01:27 · Zgłoś
A patrol Policji pieszy widziales w nocy ? bo ja nie :)
Odpowiedz
13
@ dora
dnia 29.09.2012, 23:05 · Zgłoś
Staraz Miejską powinno sie zlikwidowac.
Odpowiedz
14
@ pi3sek
dnia 29.09.2012, 22:52 · Zgłoś
" Nasza współpraca z policją od 10 lat, kiedy jestem komendantem układa się wzorowo"

taaaa tylko każdy policjant szydzi z Was prosto w oczy i uważa za [...] nikomu nie potrzebne... hahaha...

JEST SZACUN, nie ma co :D
Odpowiedz
10
@ 4nubis
dnia 29.09.2012, 21:17 · Zgłoś
"Szanowny Panie Komendancie,

W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:

Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”), więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.

Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.

Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.

Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.

Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.

W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy [...] - co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.

Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

Z poważaniem,
Odpowiedz
1
@ czesio
dnia 30.09.2012, 10:36 · Zgłoś
dooobre...a to działa?wysyłałeś?
Odpowiedz
3
@ niestety wyborca Pana Andrzeja
dnia 01.10.2012, 10:02 · Zgłoś
A gdzie są wcześniejsze informacje zgodnie z parwem, że obszar ( skrzyżowanie ) jest monitorowany bo to przecież też rodzaj radaru?
Odpowiedz
0
@ Miki
dnia 12.10.2012, 01:25 · Zgłoś
Przed Sądem Mozesz to powiedziec a nie zgrywasz [...] w necie
Odpowiedz
2
@ oO;-)
dnia 29.09.2012, 21:09 · Zgłoś
[off topic]
Odpowiedz
8
@ xyz
dnia 29.09.2012, 20:56 · Zgłoś
Jak widać Komendant Straży Miejskiej powrócił do pracy po cudownym ozdrowieniu.Proszę o adres tego uzdrowiciela.
Odpowiedz
2
@ znający adres
dnia 01.10.2012, 10:11 · Zgłoś
Cudowny uzdrowiciel to Burmistrz Jasła Andrzej Czernecki ul. Rynek 12 38-200 Jasło. Chyba wszystko jasne
Odpowiedz
8
@ koko
dnia 29.09.2012, 17:59 · Zgłoś
do strarzy dostali się ci co mają plecy albo są [...] i nie zakfalikowali się do polici
Odpowiedz
1
@ do koko, a może loko
dnia 29.09.2012, 19:50 · Zgłoś
A Ty jaką uczelnie ukończyłeś?, że tak pięknie posługujesz się zasadami ortografii.
Odpowiedz
-3
@ hm
dnia 29.09.2012, 17:56 · Zgłoś
Ilu ich teraz?
Odpowiedz
-10
@ 1abcd
dnia 29.09.2012, 17:47 · Zgłoś
A ja im gratuluję. Dobrze , że są. Dobrą robotę robią. A piraci drogowi i [...] zgrzytają zębami...
Odpowiedz
7
@ SYDNEY
dnia 29.09.2012, 16:11 · Zgłoś
Banda [...] i leserów wystarczy popatrzeć na twarze kogo one reprezentują
Odpowiedz
-3
@ buli
dnia 30.09.2012, 14:34 · Zgłoś
Człowieku pomyśl co piszesz bo piszesz banda [...], jak mogą nie pracować czy widziałeś aby dzię dawali w pracy kase za nic tak sobie trzeba charować by coś zarobić chłopaki chodzą po mieście i też kilometry biją bo ich zawsze widać.
A reprezentują osoby godne wykonywania tej pracy to widać a gdy zobaczymy to 2/3 funkcjonariuszy osób tam pracujących posiada wyższe wykształcenie i myślę że należy im się coś więcej jak tylko słowa krytyki.
Odpowiedz
-6
@ pirania
dnia 29.09.2012, 14:09 · Zgłoś
Chociaż ładne kobiety tam pracują jak widać na zdjęciu
Odpowiedz
7
@ pp
dnia 29.09.2012, 16:25 · Zgłoś
ty chyba ladnych kobiet nie widziales!
Odpowiedz
8
@ Jaślak!!
dnia 29.09.2012, 14:02 · Zgłoś
ja sie pytam kto dał broń tym [...] ??!!! oni nie powinni istnieć wogóle !!!
Odpowiedz
5
@ yyyy
dnia 29.09.2012, 13:48 · Zgłoś
Już czas zamknąć tą instytucje bo tylko fotoradarami się zajmują... Co za po[...] kraj, co za władza, żal ... ściska
Odpowiedz
11
@ argo
dnia 29.09.2012, 13:36 · Zgłoś
Z niecierpliwością czekam aż pan burmistrz łaskawie wyciągnie konsekwencje z niewiedzy elementarnych zasad ruchu drogowego panów strażników którzy brali udział w tej farsie z fotoradarem.
Czekamy panie burmistrzu,czekamy...
Odpowiedz
4
@ 007zgłóś się....
dnia 29.09.2012, 12:29 · Zgłoś
tupnąć nogą i te dziewuchy nie wiedza w która stronę uciekać ...hahha
Odpowiedz
-3
@ @lolo
dnia 29.09.2012, 11:56 · Zgłoś
Każdy pracuje z nas i nie można kogoś do takiego stopnia krytykować, chłopaki pracują bo taki mają zawód i muszą realizować swoje zadania. Ty też jeden z drugim pracujesz i co nie wykonuj swoich obowiązków i poleceń przełożonych to zobaczymy zapełnisz kolejkę w urzędzie pracy. Sprawa jest jasna POLSKIE społeczeństwo jeszcze nie dorosło do pewnych zasad. Zasada jest taka nieznajomość prawa szkodzi, a więc postępuj zgodnie z literą prawa to nie będziesz miał problemu i co tu tyle pisać odpowiedz przychodzi sama. Za krótko żyjemy i za mały jest ten świat aby czynić go polem walki.
Odpowiedz
3
@ czesio
dnia 29.09.2012, 15:36 · Zgłoś
tee...lolo,powiedz no lolo jaką szkołę kończyli że mają taki zawód???pierwsze słyszę o szkole dla strażników miejskich,więc nie pitol głupot, a polskie społeczeństwo po prostu zaczyna otwierać oczy jak jest rżnięte w potylice,więc daj spokój że nie dorosło do zasad pewnych...apropos wymień te zasady???
Odpowiedz
9
@ el
dnia 29.09.2012, 11:28 · Zgłoś
Urodzinowa impreza SM powinna być zorganizowana pod hasłem: Poznaj [...] z twojego miasta.
Odpowiedz
9
@ Życzliwy
dnia 29.09.2012, 10:19 · Zgłoś
Niech im ziemia lekką będzie ...
Odpowiedz
16
@ mieszkanka
dnia 29.09.2012, 09:54 · Zgłoś
A wczoraj imprezka Pod Skałą i zaproszenie wielu innych, którzy ze strażą nie mają nic wspólnego? Za czyje pieniądze ta wczorajsza wystawna impreza? Nie słyszałam, aby straż pożarna miała coś takiego, a oni się nie lenią.
Straż miejska nawet za wypalanie traw nie potrafi pogonić. Całe wały się [...], a oni czają się za rogiem na Mickiewicza, by przyłapać zatrzymujących się jaślan.
Popatrzcie na ich twarze! Wystarczy. To twarze [...], [...] - pozbawione wyrazu. Do łopaty!
Odpowiedz
8
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 11:06 · Zgłoś
oj strażacy (pożarni) też mają [...], oj mają...
Odpowiedz
3
@ pp
dnia 29.09.2012, 11:27 · Zgłoś
nie obrazaj pod tym artykulem strazy pozarnej bo co do ich pracy to mam pelen szacunek! PSP- Jaslo [...]*** naprawde kawal ryzykownej pracy! co do OSP-szczegulnie gdzie sa male miejscowosci proponuje kontrole, co dzieje sie z paliwem wyjezdzaja trzy razy w ciagu roku a paliwo dostaja co miesiac i nie w malych ilosciach! panowie z osp leja w swoje samochody " prywatne" z tym taz by zrobic porzadek niech rozliczaja sie z kazdej litry!!!
Odpowiedz
6
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 14:55 · Zgłoś
gdzie ty tu widzisz jakieś obrażanie straży pożarnej. Ja tylko piszę że też mają "[...]" z różnych okazji, bo mają nie zaprzeczysz temu. Ja im tam nie bronię ale nie ma co ze strażaków robić takich abstynentów...
Odpowiedz
-1
@ MM
dnia 29.09.2012, 18:54 · Zgłoś
wyobraź sobie że się na tą imprezę musieli składać, przynajmniej po części
Odpowiedz
13
@ wróżbita maciej
dnia 29.09.2012, 09:28 · Zgłoś
mam nadzieję że straż nie dożyje już 30
Odpowiedz
13
@ max21
dnia 29.09.2012, 08:48 · Zgłoś
"CYTUJĘ" Straż miejska jest to formacja powołana do utrzymywania porządku publicznego oraz zapewnienia bezpieczeństwa ludzi.HA HA HA Jedyne co potrafią robić to czyhać za rogiem i czekać czy któryś z kierowców nie wystawi karty parkingowej . A jak naprawdę coś się dzieje to ich niema!!! Powinni zamknąć ta instytucję i przyjąć więcej ludzi do policji!!!
Odpowiedz
7
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 11:03 · Zgłoś
nie wiem czy wtedy byś był zadowolony, gdyby ci ludzie ze straży przeszli do policji uzyskując większe uprawnienia... Jeszcze bardziej by się chcieli wykazać. Dobrze że jest jak jest. Zbyt wiele im nie wolno, a na to co im wolno jest proste lekarstwo - przestrzegać przepisów, one naprawdę nie są takie uciążliwe. Problem jest w tym, że społeczeństwo jest rozpuszczone jak [...]owski [...]. Za komuny i chwilę później mogli sobie jeździć jak chcieli, radar był zazwyczaj jeden w mieście nazwijmy go powiatowym, strażników nie było policji było mało, jeździli polonezami, nie było wideo rejestratorów, kamer, fotoradarów, nawet alkomatów nie było wiele więc pełna wolna amerykanka. Ludzie przepisy mieli gdzieś. A teraz jak ich ktoś zmusza do ich przestrzegania albo próbuje ukarać to nagle jak to strasznie źle... U nas mandaty i kary i tak są śmiesznie małe w stosunku do zachodu. Mało tego, mandaty dziś obowiązujące zostały ustalone kilkanaście lat temu kiedy średnia pensja wynosiła niecałe 800 zł. Dziś średnia pensja jest pewno z 4x wyższa a mandaty bez zmian. Więc nie jest to absolutnie bolesna kara. Dziś żeby poskromić zapędy niektórych młodych gniewnych w golfach audicach i passatach to powinna być kara 100 zł za przekroczenie o 10km/h, 500 za 20km/h, 1000 za 30km/h, 2000 za 40km/h i 5000 za 50km/h. Wtedy by nie jechali 100 w terenie zabudowanym, gdyby mu mandat przekroczył dwukrotnie wartość jego passssata B5 nieśmiganego od niemieckiego lekarza, klima do nabicia...
Odpowiedz
5
@ MM
dnia 29.09.2012, 18:52 · Zgłoś
popieram w 100% !!!
Odpowiedz
6
@ viva
dnia 29.09.2012, 08:46 · Zgłoś
o Strazy Miejskiej pisac ,,stuknela" ...zenada...
Odpowiedz
0
@ pytający
dnia 01.10.2012, 10:17 · Zgłoś
Czyli należy rozumieć, że straż jest [...]?
Odpowiedz
15
@ Ibanez
dnia 29.09.2012, 08:29 · Zgłoś
20 Rocznica do dobry czas na zakończenie działalości...zwłaszcza pasożytniczej na kasie miasta.
Odpowiedz
2
@ nowa prawica
dnia 29.09.2012, 08:14 · Zgłoś
tutaj konkretne działania rozpoczęte

http://bydgoszcz24.pl/artykul/to-sie-moze-udac-ruszyla-zbiorka-30-tys-podpisow-poparcia-za-odwolaniem-strazy-miejskiej

Czy w Jaśle skończy się tylko gadaniem na tych komentarzach?
Odpowiedz
6
@ a krzychu
dnia 29.09.2012, 08:13 · Zgłoś
jaka 20-tka im na stukala ?? kto to byl
Odpowiedz
15
@ rom
dnia 29.09.2012, 08:00 · Zgłoś
a czerwony czarnecki pewnie dal w gardlo na tej imprezie bo czerwony jak indyk razem z mastejem on tez lubi zalac robaczka ale jest tych [...] w tej strazy miejskiej cale rodzinki tam pracuja jak i w urzedzie kochani jaslanie nic sie juz w jasle nie zmieni narzekalismy na maryje teraz mamy czarneckiego i to samo zadnych zmian zakladow coraz mniej pracy dla mlodych brak ale urzedy sie rozrastaja za niedlugo wybory moze w jasle znajdzie sie kompetentna osoba ktora by wreszczcie poczula sie gospodarzem tego miasta i sluzyla wszystkim mieszkancom a nie tak jak jest teraz tylko swoim a straz miejska jest do niczego nie potrzebna w takim grajdolku jak jaslo
Odpowiedz
15
@ pol
dnia 29.09.2012, 07:56 · Zgłoś
Policja w zupełnosci wystarczy !!! Stop ! Darmozjadom !!
Odpowiedz
10
@ czesio
dnia 29.09.2012, 07:30 · Zgłoś
taa...20-lecie Akademii Policyjnej z kapitanem Harrisem na czele
brakuje im tylko tej dużej blondyny,ale za to mają dwie mniejsze...no i paru Chucków Norrisów...którzy też wiedzą jak [...] czas w pracy..:)
Odpowiedz
14
@ xyz
dnia 29.09.2012, 06:33 · Zgłoś
Zrobić referendum czy społeczeństwo chce tych nireobów utrzymywać.
Odpowiedz
6
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 10:54 · Zgłoś
gdyby zrobić referendum czy społeczeństwo chce policję, sądy i więzienia - też mogło by się okazać że społeczeństwo nie chce. I co by się wtedy stało ??
Odpowiedz
5
@ zawsze jest poczatek i koniec!!
dnia 30.09.2012, 00:43 · Zgłoś
jesli pojawi sie takie referendum w Jasle! to znam kilkanascie osob ktorzy sa zdania ze SM zeruje tylko na naszych portfelach! mieszkam kilka km od Jasla rzadko tez tam bywam ale podlegam pod powiat jasielski, wystarczy data dnia takiego referendum zbieram ekipe i jedziemy na Jaslo- chcialbym widziec SM jak pakuja swoje manele! zasmialbym sie im w twarz!niech ida do pracy normalnej! jesli juz tak bardzo lubia szybka i latwa kase to pod latarnie!! tam niech zarabiaja!!
Odpowiedz
12
@ jaślanin
dnia 29.09.2012, 03:31 · Zgłoś
Zlikwidować te formacje ,to [...] Jasła ,tylko polują aby wypisać mandat dla kierowcy,a psy zabrudzają miasto swymi "od---mi',oni tego nie widzą .Czarnemu Strażnikowi gonić za burkami to nie honor i nie dochodowe . Jednoznacznie ,Straż Miejska do likwidacji
Odpowiedz
1
@ margot
dnia 30.09.2012, 08:57 · Zgłoś
Co było obraźliwego w treści pytania kogo są psy [...]ce na chodnikach, z lekką sugestią by sprzątali po swych pupilach :?
Odpowiedz
13
@ @
dnia 28.09.2012, 23:17 · Zgłoś
jaka miejska??? Miejska to dla miasta a nie stoja na peryferiach i wsiach zamaskowani jak przestepcy w tej vektrze... Jak by mi tak zrobil zdjecie powiedzial bym mu a mandatu nie przyjme bo fotoradar ma byc koloru zoltego a na koniec 2 zdanie ze jest wiejskim a nie miejskim straznikiem... Z reszta MOWIE NIE TEJ INSTYTUCJI!!! Bo to zwykli ludzie bez wyksztalcenia co maja pomyslunek o jakim kolwiek prawie Karnym, Przepisach ruchu drogowego czy prewencji... Z reszta wystarczy jak sie wam uda obejrzec ich metody obezwładniania to smiech na sali zwykla szarpanina i siłówka tak ze we dwoch nie daja sobie rady... SM to wybryk władzy by ją woziła bo co sami nie mogą? A czemu bo co nie trzezwi czy nagle prawa jazdy nie maja! Stanowcze NIE!
Odpowiedz
-6
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 10:51 · Zgłoś
koloru żółtego ma być od 2014 roku... Przepisy zostały zmienione bo nie dali rady przemalować wszystkich więc do końca 2013 roku radar może być szary i na pewno taki będzie bo jest niewidoczny... A jak cie tak boli że stoją z radarem to jeździj wolniej. Wtedy choć by mieli błękitny radar w zielone kropki to ci nic nie zrobią...
Odpowiedz
-5
@ Hetfield the real :)
dnia 29.09.2012, 12:03 · Zgłoś
Bez wykształcenia to ty jesteś, wystarczy przeczytać co i jak napisałeś. Zamiast wypominać innym braki w wykształceniu sam się do szkolnej ławki wróć, [...]..
Odpowiedz
16
@ ja
dnia 28.09.2012, 22:35 · Zgłoś
tylko straży miejskiej się funkcje po[...]ły- sama policja to przyznała
Odpowiedz
1
@ batman
dnia 29.09.2012, 10:28 · Zgłoś
straż miejska sama sobie nie ustala co ma robić. wszystko mają narzucone z góry. znam kilku strażników osobiście i sami przyznają, że obecna straż to nie ta sama co 10-12 lat temu.
Odpowiedz
28
@ jo
dnia 28.09.2012, 22:28 · Zgłoś
Straż miejska jest to formacja powołana do utrzymywania porządku publicznego oraz zapewnienia bezpieczeństwa ludzi no właśnie ale jedynym zajeciem ulubionym zreszta jest siedzenie w oplu z radarem obok samochodu i robienie wielkiego ALE jak ktos 10 na godz przekroczy lub zaparkuje jednym kolem np na chodniku dlatego zycze zeby to byl ostatni jubileusz SM i mam nadzieje ze odpowiedni ludzie wezma sobie to do serca
Odpowiedz
14
@ sert
dnia 28.09.2012, 22:17 · Zgłoś
Z okazji jubileuszu życzę wam, żeby spotkało was to co kolegów z Sulechowa!!!
Odpowiedz
19
@ ja
dnia 28.09.2012, 22:16 · Zgłoś
O 20 lat za długo :)
Odpowiedz
17
@ olo
dnia 28.09.2012, 22:10 · Zgłoś
a ten w garniturku to kierowca burmistrza ma 2 etaty?
Odpowiedz
19
@ wojtq
dnia 28.09.2012, 22:02 · Zgłoś
Biedne sierotki odtrącone przez Policję, znalazły przytułek w Straży Miejskiej. I wyżywają się za to że nie dane im jest jeździć KIA Ceed, tylko Peugeot Partnerem...
Odpowiedz
17
@ Miki 40
dnia 28.09.2012, 21:58 · Zgłoś
O 20 lat za długo nas gnębią czas na następne 100 lat bez nich
Odpowiedz
12
@ RODZINNY
dnia 28.09.2012, 21:52 · Zgłoś
zlikwidować ich !!!
Odpowiedz
6
@ sasa
dnia 28.09.2012, 21:48 · Zgłoś
lesiu na prezydenta;)
Odpowiedz
9
@ popieramy strasz miejska
dnia 28.09.2012, 21:43 · Zgłoś
dokładnie tak to nie straż tylko pożar miasta, nieudacznictwa i propagandy państwa policyjnego [...] i złodzieja oraz święconej wody zlikwidować [...] dajcie plusa i zobaczymy ile jest zwolenników straży a ilu przeciwników
Odpowiedz
7
@ jeszcze dodam
dnia 28.09.2012, 21:42 · Zgłoś
i ta omega czy wektra kombi [...] z koszem na śmieci w Krajowicach...żenada
Odpowiedz
8
@ hmm
dnia 28.09.2012, 21:42 · Zgłoś
No i już sie zaczyna... jak tylko o policji, strazy miejskiej zaraz teksty "nie chcemy ich", "bo oni tylko sie czepiaja", "Bo daja tylko mandaty"... ja jakos troche lat chodze po swiecie i jakos nigdy nie mialem z nimi problemu, czy tak ciezko jezdzic przepisowo? zachowywac sie kulturalnie? Parkowac gdzie trzeba?... zyc i daj zyc innym, pracuj i daj pracowac innym...
Odpowiedz
18
@ zgadzam się z większością
dnia 28.09.2012, 21:33 · Zgłoś
To jest fakt chodzą nadęci jak balony widać po nich że czują się obco na ulicach że ludzie patrzą na nich wilkiem ,a strach i niechęć do szaraczków objawiają żle skrywaną pogardą. Kojarzą mi się z lenistwem i kolesiostwem.
Odpowiedz
28
@ Jaślanin
dnia 28.09.2012, 21:32 · Zgłoś
Przed czym Oni niby chronią? Myślą ze są Panami i mogą wszystko robić jak policja. STRAZ MIEJSKA to nie policja wiec nie powinni sie rządzić. Chodzą wszedzie czają sie gdzie ktoś krzywo zaparkował a sami lepsi nie są. Nie raz widziałem jak samochody straży miejskiej staly na miejscach dla inwalidów albo w połowie pasów ale ich to już prawo nie obejmuje. STRAŻY MIEJSKIEJ STANOWCZE NIE!
I jeszcze jedno moje pytanie czego fotoradary nie są stawiane tam gdzie jest większa liczba wypadków tylko w mieście albo np. na Grunwaldzkiej? Zero pomyślunku z ich strony a niby dbają o bezpieczeństwo.Yhym..
Odpowiedz
2
@ xxx
dnia 28.09.2012, 21:14 · Zgłoś
36
@ obiektywny
dnia 28.09.2012, 21:09 · Zgłoś
dość tej farsy... popieram XXX "trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść niepokonanym" Straż Miejska ostatnio nic nie robi tylko nabija kase... fotoradarem nie dbając o bezpieczeństwo wyłudzając bezprawnie pieniądze od kierowców "piratów drogowych" jadących o 10 km / h za szybko !!! szok !!! trzeba referendum przeprowadzić i zlikwidować tą pasożytniczą instytucję !!!
Odpowiedz
-44
@ BAT
dnia 28.09.2012, 21:07 · Zgłoś
Fajne dziewczyny, fajne chłopaki i tyle. A JA mówię NIE wam, czyli xcz i mieszkanka! Oni są po to, by chronić mieszkańców przed takimi [...] jak WY- mięte [...]...
Odpowiedz
20
@ do bat
dnia 28.09.2012, 23:36 · Zgłoś
nie chronią nikogo, i za nic kasę biorą z naszych podatków a [...] jesteś na pewno ty skoro masz tak [...] myślenie.Albo jednym z nich jesteś ...pewnie renta na [...] emocjonalne się kończy i pan doktor kazał świrować
Odpowiedz
3
@ DObatt
dnia 29.09.2012, 00:24 · Zgłoś
Świrować, dobre kolego, jestes PRO
Odpowiedz
-3
@ straszak
dnia 29.09.2012, 18:11 · Zgłoś
jestem strażakiem miejskim i powiem wam ze ciezka to praca bardzo meczaca i nogi bola.
Odpowiedz
0
@ Miki
dnia 12.10.2012, 01:21 · Zgłoś
Tak samo pLaca podatki jak ty i inni :) A ze na watykan panstwo polskie placi to jest dobrze , na wojsko to jest dobrze, straz lesna,policje ,straz pozarna , lekarzy , pracownikow zusu , krusu i moge wymieniac jeszcze wiele
Pozdrawiam
Odpowiedz
67
@ Mieszkaniec
dnia 28.09.2012, 21:07 · Zgłoś
Zawsze broniłem tej instytucji, ale po tym jak zaczęli sobie robić z ludzi jaja stawiając fotoradar w śmiesznych miejscach takich jak: Grunwaldzka, Jana Pawła, czy 3 Maja koło kościoła Franciszkanów, gdzie wypadków nie ma i nie było, chodzi wyłącznie o to, żeby złupić mieszkańca Jasła, widzę w ich działaniach złośliwość i zwykłe, szkodliwe [...]ostwo.
Nie chce takiej Straży Miejskiej.
Odpowiedz
2
@ antyradar
dnia 28.09.2012, 22:41 · Zgłoś
-18
@ hmm
dnia 28.09.2012, 23:06 · Zgłoś
jakie śmies\zne miejsca jest ograniczenie to stosuj się ...a jak gdyby Twe dziecko wyszło na grunwaldzkiej na jezdnie pod koła pirata ,,, to co byś powiedział
Odpowiedz
11
@ Mieszkaniec
dnia 28.09.2012, 23:39 · Zgłoś
Chodnik po obu stronach, zabudowania praktycznie tylko po jednej, masz problem z myśleniem człowieku ?
Piszesz scenariusz do "Misia" PANA Barei czy się podłączyłeś komentatorze niezdarny?
Niektórzy lubią pisać - tak po prostu, i najlepiej bez sensu, inni wolą pomyśleć zanim napiszą.
Odpowiedz
1
@ POlak
dnia 28.09.2012, 23:44 · Zgłoś
kolego, akurat na Jana Pawła to za rzadko stoją, bo tam buraki jeżdżą po 100km/[...]
Odpowiedz
3
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 10:48 · Zgłoś
100km/h na Jana Pawła ??? to chyba bolidem formuły 1, jak by tak wyszedł z zakrętu na floriańskiej albo z tego zakrętu koło Merkurego, na jednym i drugim trzeba zwolnic niemal do zera, to potem takim bolidem pewno by się rozpędził do setki i dał rady jeszcze wyhamować przed następnym zakrętem...
Odpowiedz
2
@ Pola
dnia 29.09.2012, 22:22 · Zgłoś
Do tarzan-zan: [...] dzieciaku, ile Ty masz lat? Nie trzeba mieć bolidu, żeby zauważyć, że niektórzy się rozpędzają na tej krótkiej prostej do prędkości takiej, że strach postawić nogę na przejściu. Bez kitu. Wczoraj się urodziłeś? Widać, że nie jesteś z Jasła, skoro śmiesz tak pisać. Poza tym wystarczy 70-80 na budziku, żeby uszkodzić dzieciaka, który przykładowo wybiegnie z ogródka jordanowskiego na ulicę. EOT
Odpowiedz
-2
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 22:55 · Zgłoś
to nie pisz 100 tylko 70... bo jak ci nikt uwagi nie zwróci to za chwile powiesz że 200 jadą tamtędy...
Odpowiedz
3
@ bacha
dnia 30.09.2012, 09:00 · Zgłoś
to fotoradar zatrzyma pirata, a dziecko zostanie uratowane cudowną mocą radaru oczywiście
Odpowiedz
-1
@ zenek
dnia 01.10.2012, 09:27 · Zgłoś
Powiedziałbym, że rodziców tego dziecka należy pociągnąć do odpowiedzialności bo nie sprawują należytej opieki nad dzieckiem. I pytznie - w jaki sposób radar zapobiega aby dziecko nie wbiegło na jezdnię? Oczywiście w pojęciu straży miejskiej dyscyplinuje !
Odpowiedz
49
@ Cukrzyk
dnia 28.09.2012, 21:03 · Zgłoś
Smutne to... Pogotowie Ratunkowe istnieje wiele wiele dłużej, możemy mu być wdzięczni wiele wiele więcej niż tym panom.. a nie fotografują się, imprez za publiczne pieniądze na ich cześć się nie robi... a z tego co wiem to nawet ubrania służbowe sami sobie kupują, bo ostatnie dostali dobre kilka lat temu...
Pewnie nie są tacy dochodowi :)
Odpowiedz
56
@ bubu
dnia 28.09.2012, 21:02 · Zgłoś
to proponuje teraz tak dla równowagi 20 lat bez straży miejskiej
Odpowiedz
38
@ lolo
dnia 28.09.2012, 22:06 · Zgłoś
Masz racje, skończy sie wyzysk i [...] sciaganie haraczy poprzez idiotyczne stawianie fotoradaru !
Odpowiedz
-32
@ hmm
dnia 28.09.2012, 23:03 · Zgłoś
widzę ze masz mylne pojęcie haraczy... zacznij być patriotą i stosuj się to prawa [...]
Odpowiedz
20
@ DOHMM
dnia 29.09.2012, 00:17 · Zgłoś
pracujesz w straży miejskiej? boli cie prawda!
Odpowiedz
0
@ czepialska
dnia 01.10.2012, 20:39 · Zgłoś
Widzę ,że dobre maniery nie są mocną stroną tego pana. A odnośnie prawa, które wszyscy wg straży łamią, jakoś policji 10 km więcej na liczniku nie przeszkadzało. A straż miejska ma jeden cel ściągnąć kasę. Prześladują zwykłych ludzi za śmieszne przewinienia. Rozgonić na cztery strony.
Odpowiedz
37
@ xxx
dnia 28.09.2012, 20:58 · Zgłoś
najwyższy czas na zakończenie działalności żeby "ze sceny zejść niepokonanym" ha ha
Odpowiedz
23
@ saja
dnia 28.09.2012, 20:57 · Zgłoś
Również popieram!
Odpowiedz
12
@ WWW
dnia 29.09.2012, 23:22 · Zgłoś
Powinniście po nogach całować czerneckiego... tylko on potrafił "uzdrowić" pana Masteja po tak dłłłłługiej chorobie (chyba Psychicznej)...ich bezdenna głupota sięga zenitu...w OBI najtańsze taczki po 84 złocisze...kto się składa ? i jedziemy..???
Odpowiedz
50
@ mieszkanka
dnia 28.09.2012, 20:55 · Zgłoś
Popieram. Po co nam oni? Nie było ich, a było bezpieczniej.
Odpowiedz
-13
@ hmm
dnia 28.09.2012, 23:01 · Zgłoś
nie było ich a była [...] bo to co robi straż miejska policja nie chciała się zajmować
Odpowiedz
19
@ łodyniec
dnia 29.09.2012, 08:36 · Zgłoś
skończyli chociaż podstawówkę ? banda darmozjadów i nic więcej ...widziałem ostatnio na ogródku jordanowskim pijąc sobie [...] co potrafią hahaha podeszli i nie wiedzieli co powiedzieć ... dwóch ślimoków co to się im kanapki w szkole zjadało hahhaha teraz wielcy bohaterzy a po tupnięciu nogą zostają tylko trampki po nich hahaha
Odpowiedz
20
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 10:45 · Zgłoś
nie obrażając oczywiście nikogo, ale w straży miejskiej pracują ci, którzy się do policji nie dostali bądź się tam nie nadają... Całe szczęście że nie mają takiej władzy jak policja bo by był dziki zachód...
Odpowiedz
-6
@ Pola
dnia 29.09.2012, 14:03 · Zgłoś
Bo to problem dostać się do policji.. pf
Odpowiedz
6
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 14:51 · Zgłoś
tak myślisz ??? To dziwne że niewielu chce nic nie robić i mieć emeryturę po 15 latach, czyli np w wieku 40 lat, a nie w wieku 67...
Odpowiedz
-1
@ Pola
dnia 29.09.2012, 18:57 · Zgłoś
Tak właśnie myślę.
Odpowiedz
4
@ powiem tak!
dnia 30.09.2012, 01:06 · Zgłoś
znam emyrytowanego policjanta,gdy pelnil jeszcze sluzbe to mial sie za hohoho Bog wie co! bo mial mundur to myslal ze jest kims! reki nie podal nawet koledze z lawki szkolnej, gdy usiadl na [...] " emereturze" reke zaczal wyciagac do 17-latkow! tylko ze kazdy ma go w [...] i prawidlowo!!
Odpowiedz
4
@ wielcy bohaterzy
dnia 30.09.2012, 14:50 · Zgłoś
[...] na ogródku się nie pije bo tam bawi się masa dzieciaków,fajnych dzieciaków,które muszą patrzeć na Twoja [...] ...[...]... a w szkole to chyba faktycznie Twoja edukacja skończyłą się tylko na zjadaniu tych kanapek. "wielcy bohaterzy" buahahahahahahaha
Odpowiedz
129
@ xcz
dnia 28.09.2012, 20:51 · Zgłoś
tej instytucji mówimy NIE
Odpowiedz
-9
@ makgajwer
dnia 28.09.2012, 21:08 · Zgłoś
38
@ prezent na urodziny
dnia 28.09.2012, 22:09 · Zgłoś
39
@ Pożytek
dnia 28.09.2012, 22:55 · Zgłoś
Jedyny pożytek to zatrudnienie grupy ludzi, którzy musieli by być na bezrobociu i zwiększyli by i tak ogromną rzeszę niepracujących. Poza tym są to pieniądze stracone. Policja lepiej by je wykorzystała bo ma i uprawnienia i pojęcie o porządku i pracuje nie amatorsko tylko na innym, wyższym poziomie. Całe to halo wokół tej formacji to dorabianie na siłę ideologii do bezsensownego marnotrawienia kasy. Proponuję modyfikację zasad ich wynagradzania: dać im broń, niech idą w miasto i wyżyją z tego co uda im się ściągnąć - tak jak ściągają kasę za pomocą radaru...
Odpowiedz
7
@ WYROK
dnia 28.09.2012, 23:17 · Zgłoś
Dla [...] każda merytorycznie mądra i obiektywna treść zawiera "obraźliwe treści"
trzęsiemy upskiem nie>>>??? po częsci ćię rozumiem , każdy o robote się boi, ale w ten sposób niczego nie osiągniemy...zostań dalej "CIASTOLINĄ" "psychicznie zdrowych"...
Odpowiedz
11
@ WYROK
dnia 28.09.2012, 23:33 · Zgłoś
Przepraszam, wiem , że się myliłem...już zrozumiałem swój błąd i zrozumiałem że w naszych samorządach nie istnieje żadne kumoterstwo i korupcja jeszcze raz szczerze przepraszam...
Odpowiedz
9
@ tarzan-zan
dnia 29.09.2012, 10:42 · Zgłoś
bardzo dobrze, takie rzeczy trzeba nagłaśniać i robić więcej takich akcji bo im się zaczyna wydawać że im wszystko wolno. Trzeba ukrócić te ich zbójeckie zasady...
Odpowiedz
10
@ xyz
dnia 29.09.2012, 19:35 · Zgłoś
ZLIKWIDOWAĆ - 20la?t to za dużo o tyle o ile mają fotoradar !!!
Odpowiedz
1
@ prof. Snape
dnia 29.09.2012, 19:42 · Zgłoś
zlikwidować straż miejska, policję, wojsko, lekarzy, nauczycieli, komorników, polityków, radnych i kogo tam jeszcze opluwaliście? bo se zapomniałem!będzie jak w dżungli-silniejszy przetrwa czyli 2/3 komentujących bedzie siedzieć na drzewie i trząść gaciami!
Odpowiedz
0
@ prawo
dnia 02.10.2012, 15:31 · Zgłoś
Na każde postawienie radaru muszą mieć zgodę komendanta policji na której jest napisane w który dzień o której godzinie i na której ulicy ma stać. Ciekawe czy mają, zastanawiacie się, czy od razu płacicie.
Odpowiedz
1
@ AA
dnia 02.10.2012, 20:15 · Zgłoś
I masz świętą racje
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.