Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Sytuacja powodziowa w mieście – aktualne informacje

63

W wyniku intensywnych deszczów na terenie Jasła doszło do licznych podtopień, których skutki od rana usuwane są przez strażaków. Mimo, iż na rzece Wisłoce woda przekroczyła stan alarmowy, a na Jasiołce i Ropie w ciągu najbliższych godzin może go osiągnąć, sytuacja powodziowa w mieście jest pod kontrolą.

Poziom rzek na wodowskazach (stan na godzinę 10.00):

Wisłoka-Liwocz 370 cm (stan alarmowy przekroczony o 20 cm)

Wisłoka-Krajowice 416 cm (do stanu alarmowego brakuje 34 cm)

Ropa-Topoliny 376 cm (do stanu alarmowego brakuje 4 cm)

Jasiołka-Jasło 398 cm (do stanu alarmowego brakuje 22 cm)

Stan wód na górnych brzegach rzek:

Jasiołka-Zboiska 233 cm (poniżej poziomu ostrzegawczego, od godziny 5 tendencja spadkowa)

Wisłoka-Krempna 374 cm (do stanu alarmowego brakuje 36 cm, poziom wody już nie rośnie)

Ropa-Klęczany 472 cm (stan alarmowy przekroczony o 92 cm, poziom wody wciąż rośnie)

Od rana działania przeciwpowodziowe w Jaśle koordynowane są przez Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego. 

Na naszym terenie tendencja wód na rzekach będzie wzrostowa, natomiast bardzo optymistyczną informacją jest to, iż Klimkówka posiada jeszcze znaczące rezerwy powodziowe, wynoszące ok. 18-19 mln metrów sześciennych. Na chwilę obecną jest więc w stanie przytrzymać te opady, które są powyżej zbiornika. Przyjmowanych jest tam na chwilę obecną 120 metrów sześciennych na sekundę, a wypuszczanych 2 metry. Tak więc na razie Klimkówka gromadzi wodę, aby nie zasilać nią Ropy – powiedział nam Maciej Jagielski, z-ca szefa MCZK w Jaśle.

W związku z wprowadzonym przez burmistrza alarmem powodziowym w Jaśle oraz licznymi podtopieniami na jego terenie od rana w różnych częściach miasta prowadzone są działania przeciwpowodziowe. Strażacy Państwowej Straży Pożarnej w Jaśle oraz okolicznych jednostek OSP podejmowali, bądź wciąż podejmują działania ratownicze – z wykorzystaniem pomp wysokiej wydajności – na osiedlach Sobniów, Rafineria, Niegłowice, Kaczorowy (zalane m.in. ogródki działkowe), Brzyszczki, Mickiewicza (woda zalewa m.in. targowisko), oraz w rejonach ulic Piłsudskiego (gdzie policjanci kierują kierowców na objazdy, z racji niespływającej z terenu jezdni wody), Kolejowej, Prusa, Żniwnej, Ceramicznej, 3-Maja oraz Na Łęgorz.

Prognozy powodziowe dla miasta Jasła na najbliższe godziny wydają się umiarkowanie optymistyczne. Na pewno poziom wód w Ropie i Jasionce jeszcze się podniesie. Te wzrosty nie są jednak takie duże. Wody w rzekach przybywa, ale nie tak znacząco jak kilka godzin temu, kiedy przyrosty wynosiły nawet 1 metr czy więcej – uspokaja Maciej Jagielski.

Jakub Hap

Reklama

Komentarze: 62

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Chłop
dnia 13.07.2014, 11:25 · Zgłoś
Jak zwykle Polak mądry po szkodzie. A kto, jak nie [...]iki zaczęli budować wały? Przyrody nie oszukają nawet naukowcy z dyplomami profesorów nadzwyczajnych , czy zwyczajnych...
Odpowiedz
0
@ olo
dnia 12.07.2014, 22:40 · Zgłoś
a wycieczki [...] żeby zobaczyć rzekę są cały czas
Jak jakiś [...] wpadnie do wody to reszta się obudzi
Odpowiedz
0
@ stan wód - video
dnia 12.07.2014, 22:19 · Zgłoś
0
@ Adi
dnia 12.07.2014, 17:04 · Zgłoś
ma ktoś link do monitoringu stanu wody Klimkówki ?

P.s Ropa i Wisłoka cały czas rośnie i pada cały czas ...:/
Odpowiedz
0
@ blues
dnia 12.07.2014, 17:28 · Zgłoś
Adi Wisłoka bedzie przybierac...
Odpowiedz
1
@ blues
dnia 12.07.2014, 16:45 · Zgłoś
Tak więc na razie Klimkówka gromadzi wodę, aby nie zasilać nią Ropy – powiedział nam Maciej Jagielski, z-ca szefa MCZK w Jaśle.- Ropy i tak na tmta chwile juz nie dałoby sie zasilic :)
Odpowiedz
-1
@ :DSDF
dnia 12.07.2014, 16:05 · Zgłoś
mieszkam kolo jasiołki i nic sie nie dzieje !
Odpowiedz
1
@ Jasiu zielone ucho
dnia 12.07.2014, 15:48 · Zgłoś
Jedyna pociecha z tego całego nieszczęścia to to,że wreszcie doło Szkoły w Sobniowie jezdnię naprawią,to był tam tor przeszkód.
Odpowiedz
8
@ miejscowy
dnia 12.07.2014, 15:06 · Zgłoś
A niedalekie Krosno sie smieje bo maja zapore w Sieniawie... niedawno przeszla modernizacje.
Odpowiedz
1
@ ona
dnia 12.07.2014, 21:57 · Zgłoś
Najbardziej przybiera Ropa, jeśli czytasz ze zrozumieniem, czyli tu jest największe zagrożenie, a przecież jest Klimkówka, a jak to działa miałeś okazję się przekonać w 2010 r.
Odpowiedz
10
@ 住在河
dnia 12.07.2014, 15:06 · Zgłoś
Lokalne podtopienia, w naszym mieście, zawsze były, są i będą (nic na to nie poradzimy). To że w 2010 zalało ul. Szkolną, Szajnochy i osiedle XX-lecia to był przypadek, dziwne zrządzenie losu( http://www.[...]artykul/kultura/1210/ ). Żyje niedaleko rzek Jasiołki oraz Wisłoki. Rzeka zawsze wychodziła z koryta, wychodzi i będzie wychodzić.
Więc nie nakręcajmy spirali strachu.
Kto za +, kto nie -.

Pozdrawiam
Odpowiedz
-4
@ [...]
dnia 12.07.2014, 14:54 · Zgłoś
mieszkancy jasla nie piszcie glupot tylko budujcie tratwe jak noe i czekajcie az wyplyniecie
Odpowiedz
2
@ Jaslanin caly usmiechniety
dnia 12.07.2014, 14:50 · Zgłoś
Mam nadzieje że coś zaleje i będzie kasa za inwentaryzacje, ekspertyzy budowlane i dokumenty do odszkodowań. Trzymam kciuki za tych co wydali pozwolenia na budowę no i oczywiście za tych co naciskali i klepali się po plecach i mówili że będzie dobrze. Andrzej C w tamtym tygodniu kwiaty wręczał [...] za usuwanie szkód powodzi na 30mln kasa się rozeszła a rowów i małych potoków nie ma kto wyczyścić albo studzienki udrożnić. Do wyborów Andrzejek do biura już nie wrócisz mam nadzieje bo rozwalone więc tylko gwiazdy mam nadzieje będziesz oglądał w domu i już nigdy nie oglądnę twojej tłuściutkiej czerwonej twarzy. Bywaj
Odpowiedz
7
@ ...
dnia 12.07.2014, 14:16 · Zgłoś
4 lata temu też mówili, że wszystko jest pod kontrolą :)
Odpowiedz
8
@ Maras
dnia 12.07.2014, 14:16 · Zgłoś
Aktualne stany wodowskazowe macie tutaj http://monitor.pogodynka.pl/hydro/map#/Wisla_do_Sanu
Są również opady godzinowe, dobowe ze stacji pomiarowych.
Woda jest niższa od tej z maja więc biorąc pod uwagę fakt że opady ustają, za kilka godzin woda w Jaśle będzie opadać.
Niestety widoczne są zaniedbania wielu instytucji, raczej z braku funduszy - zwróćcie uwagę na to, że pojawiają się one dopiero po powodzi.
Lokalne podtopienia - przyczyną są niedrożne instalacje burzowe, zamulone rowy drenarskie, przeciekające wały. Problem leży w tym, że za każdy element odpowiada ktoś inny.
Jasło niefortunnie leży nad trzema rzekami i powodzie tutaj to tylko kwestia czasu przy obecnym stanie obwałowań. Na temat stref zalewowych to ten co nie ma pojęcia to niech się nie wypowiada, dla dociekliwych polecam stronkę administratora wody - obszary zalewowe http://www.krakow.rzgw.gov.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1040&Itemid=362&lang=pl
Odpowiedz
2
@ h
dnia 12.07.2014, 14:58 · Zgłoś
racja . buduja na terenach zalewowych a pozniej narzekaja taka jest prawda
Odpowiedz
0
@ do @h
dnia 12.07.2014, 22:07 · Zgłoś
powiedz tym, co budują na górkach, że budują na górce, a potem osuwisko rusza a później narzekają,
powiedz tym, którym domy spaliły się od pioruna, żę trzeba było budować kawałek dalej
a co chciałbyś powiedzieć tym z Prusa, Klasztornej i Żniwnej, że na górce wybudowali, czy na terenie zalewowym może?
Odpowiedz
14
@ bhp
dnia 12.07.2014, 14:13 · Zgłoś
Ogłaszane informacje na cały kraj,iż w Jaśle występują ciągłe alarmy powodziowe nawet już przy kilkudniowych opadach,przy intensywnych roztopach robione są po to ,by zatuszować zrobione błędy przy projektowaniu wałów p-wodziowych wzdłuż rzek Jasiołka,Ropa,Wisłoka.Wystarczy wglądnąc w projekty techniczne i obliczenia ,aby się przekonać,że żle obliczono przestrzeń międzywala tych rzek/za wąskie koryto/dla maksymalnych przepływów.Nie jest prawdą,że winni są Ci,którzy gdzieś się tam wybudowali w niegdysiejszych terenach zalewowych,nie jest winien Tuski,czy Kaczyński,ale tutejszy projektant i świta akceptująca jego projekty.Wystarczyło przy projektowaniu wałów odsunąć ich obu lub jednostronnie od głównego koryta o kilka metrów,tworząc większe przestrzenie rozlewiskowe.A terenu nie brakowało/ od MOSiRu do Mickiewicza,dalej miejscowo wzdłuż Żeromskiego i duży teren wzdłuż Krakowskiej.Dalej te tereny są wolne i niezagospodarowane.A tak to się działa na zasadzie próby wlewania 100 litrów wody do 80-cio litrowej wanny . I te przykre przypadki będą trwały wiele wiele lat
Odpowiedz
2
@ ja
dnia 12.07.2014, 13:53 · Zgłoś
czy ktoś wie dlaczego do ronda solidarności jest taki korek i czy przez most do miasta można dojechać?
Odpowiedz
1
@ Statosta2
dnia 12.07.2014, 13:49 · Zgłoś
Co deszcz to emocje w Jaśle nie ma ochrony ludzie się boją.
Odpowiedz
7
@ Jaslanin caly usmiechniety
dnia 12.07.2014, 15:02 · Zgłoś
Jest ochrona ale za 4 złote za godzinę z grupą inwalidzką. Nawet mrówka wie że mrowisko na plaży to zły pomysł.
Odpowiedz
0
@ ona
dnia 12.07.2014, 21:50 · Zgłoś
przestaniesz się uśmiechać, jak ci twoje mrowisko zjedzie z górki razem z osuwiskiem
Odpowiedz
3
@ Pre
dnia 12.07.2014, 13:48 · Zgłoś
Jasło winne klimaty - świetna promocja, nic dodać nic ująć
Odpowiedz
2
@ Sven
dnia 12.07.2014, 13:49 · Zgłoś
Pre wyobraź sobie jasielską władzę w zarządzie fabryki Mercedes ile by ten zakład istniał...
Odpowiedz
-2
@ @
dnia 12.07.2014, 13:52 · Zgłoś
no, sorry, taki mamy klimat!
Odpowiedz
4
@ blues
dnia 12.07.2014, 14:45 · Zgłoś
Sobniów sie odezwał??? ze niby taki klimat?
Odpowiedz
1
@ klimat
dnia 12.07.2014, 16:29 · Zgłoś
czyli ... winny jest klimat ?
sorry, taki klimat !
Odpowiedz
0
@ blues
dnia 12.07.2014, 19:46 · Zgłoś
tak że czuli że tak to klimat ze jest tak winny jest klimat ten to tak
Odpowiedz
3
@ vhgvdgvkb
dnia 12.07.2014, 13:45 · Zgłoś
Będziemy mieli wakacje nad Morzem i pod połamanymi drzewami :P
Odpowiedz
1
@ Sven
dnia 12.07.2014, 13:39 · Zgłoś
Co mnie zaskakuje w tym beznadziejnym narodzie to [...] mania wielkości będzie głody,biedny i będzie chwalił ten kraj za doznane upodlenia ale sądzę,że jest to wynik zawstydzenia.Każdy głęboko skrywa swój ból oto co.
Odpowiedz
1
@ Sven
dnia 12.07.2014, 13:36 · Zgłoś
Jest wyjście proponuję układ dla mieszkańców Jasła możemy sprowadzić Niemców lub Austriaków do rządzenia Jasłem i okolicami przy czym należałoby usunąć obecnych wojaży jak raka w zdrowym ciele i jestem przekonany,że wspomniane nacje zaprowadziłyby ład,skład,porządek i dobrobyt bowiem POLAK do rządzenia się nie nadaje mówił to jeszcze mój [...]ek śp.,który umarł w 1982 roku.

DEUTSCHAND DEUTSCLAND UBER ALLES...
Odpowiedz
2
@ jasiu
dnia 12.07.2014, 13:27 · Zgłoś
Co to znaczy,że sytuacja jest pod kontrolą i kto tu kogo kontroluje?
Odpowiedz
8
@ puzon
dnia 12.07.2014, 13:03 · Zgłoś
W 2010 skrzyżowanie koło huty było zalane i nieprzejezdne, dziś jest taka sama sytuacja.
Niestety nikt nie wyciągnął wniosków i nie została przerobiona kanalizacja deszczowa.
Dlatego przez jedno skrzyżowanie i niegospodarność urzędników miasto stoi w korkach.
Odpowiedz
9
@ bleban
dnia 12.07.2014, 13:24 · Zgłoś
Bo pieniądze na sztuczne ognie wydali , na dni Jasła ,dni wina a rowy kopią jak zalewa i deszcz pada
Odpowiedz
13
@ leyus polyeus
dnia 12.07.2014, 12:59 · Zgłoś
niektórzy z komentujących nie dostali chyba płynu lugola po katastrofie czarnobylskiej,
jak można żartować z kataklizmu,jakbyś jeden z drugim pozawalał z dzień z workami na wale to by humorek się zmienił,a tak tylko 'mamo zrób kanapki' ,i przed komputer
Odpowiedz
7
@ ot i logika
dnia 12.07.2014, 13:21 · Zgłoś
święta racja, przy ostatnich ulewach stare kobiety ładowały i nosiły worki z piaskiem na ul. Ceramicznej, a młode, sprawne chłopaki ze staży pożarnej przyglądały się temu bezczynnie, ale oni byli przecież NA SŁUŻBIE
Odpowiedz
2
@ ddd
dnia 12.07.2014, 12:56 · Zgłoś
ciekawe ile jest wody w Klimkówce ?
Odpowiedz
3
@ aaa
dnia 12.07.2014, 15:54 · Zgłoś
Godz. 12:00 UTC
Pojemność zbiornika - 26,65 mln m^3
Rezerwa - 15,88 mln m^3
śr. dopływ - 113 m^3/s
odpływ ze zbiornika - 2,0 m^3/s
Odpowiedz
-7
@ Sven
dnia 12.07.2014, 12:53 · Zgłoś
Albo posąg ze świętym postawią tak jak przed mostami na Wisłoce w Jaśle i Kołaczycach i będzie on działał jak moc [...] na filmie gwiezdne wojny...
Odpowiedz
8
@ eerwe
dnia 12.07.2014, 13:00 · Zgłoś
Już miesiąc temu było zagrożenie powodziowe - jak widać święty przy moście na Wisłoce nas ochronił :)
Odpowiedz
0
@ blues
dnia 12.07.2014, 17:27 · Zgłoś
słonko na moscie nigdy nie ochronil żaden z tych dwóch ponieważ Wisłoka wylewała zawsze i będzie...jeszcze 20 lat temu to chociaz brzegi koryta byly a obecnie...spłaszczony teren
Odpowiedz
-7
@ Sven
dnia 12.07.2014, 12:51 · Zgłoś
Przecież prawicowa kościelna władza w Jaśle wybudowała zaporę w Myscowej więc powódź nam nie grozi bo pozamykają tam śluzy.
Odpowiedz
18
@ John
dnia 12.07.2014, 12:50 · Zgłoś
Powódź w Jaśle - Wina Tuska :))
Odpowiedz
-2
@ Elgżbieta Pasikur
dnia 12.07.2014, 17:27 · Zgłoś
Dokładnie tak..[...] z PDK są szczególnie POniewierani
Odpowiedz
1
@ mm
dnia 12.07.2014, 18:21 · Zgłoś
a gdzie masz wały? kogo wina?
Odpowiedz
7
@ warka
dnia 12.07.2014, 12:22 · Zgłoś
czy naprawdę warto by [...] komentowali cokolwiek
Odpowiedz
4
@ Kazimierz z Jasła
dnia 12.07.2014, 12:15 · Zgłoś
Wg.stacji meteo na ul.Sikorskiego w Jaśle od godz. 20 dnia 11.07 - do godz. 10 dnia 12.07.2014 r. spadło 148 l /m²,a w pobliskim Przemyślu wogóle nie pada i zachmurzenie umiarkowane.

http://mediahost.pl/wybor-kamer-2/kamera-2/

http://stacje2.wios.rzeszow.pl/pl/4,102/2/jaslo_ul_sikorskiego_.html

Pozdrawiam serdecznie Kazimierz z Jasła.
Odpowiedz
5
@ ot i logika
dnia 12.07.2014, 13:30 · Zgłoś
Kaziu wystaw [...] za okno, jak cię zleje deszcz, to może przyjmiesz do wiadomości, że woda w rzece spływa do Jasła z południa, a nie z północy, a w Przemyślu może być sucho jak na pustyni, co pozostaje bez związku ze stanem wód w Jaśle
Odpowiedz
-2
@ łodyniec
dnia 12.07.2014, 12:09 · Zgłoś
Jasiołka-Zboiska 233 cm (poniżej poziomu ostrzegawczego, od godziny 5 tendencja spadkowa)"""

kto w te brednie uwierzy ???

łohoohhohohohohohohhohohhohoh
Odpowiedz
7
@ łodyniec
dnia 12.07.2014, 12:28 · Zgłoś
Jak poinformował dyżurny Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Rzeszowie Wojciech Czanerle rzeka Jasiołka w Jaśle przekroczyła stan ostrzegawczy już o ponad metr i obecnie jej poziom zbliża się do stanu alarmowego.

- Stany alarmowe przekroczone zostały także na Ropie w Topolinach o 7 cm oraz na Wisłoce w Żółkowie o 20 cm. Na wszystkich tych rzekach obserwuje się tendencję wzrostową - zaznaczył Czanerle.
Odpowiedz
4
@ [...]
dnia 12.07.2014, 13:46 · Zgłoś
Nie uwierzę.Z Twoich wypowiedzi wynika,że 'dykta" denaturat zeżarła Ci już więcej niż połowę szarch komórek,których i tak mialeś niewiele
Odpowiedz
4
@ ACTA
dnia 12.07.2014, 13:58 · Zgłoś
Bóg nie chce niczyjej smierci ani nieszczescia
Odpowiedz
-99
@ bo pada
dnia 12.07.2014, 11:58 · Zgłoś
Ale szkoda hahahahahahhahaha
Odpowiedz
43
@ a
dnia 12.07.2014, 12:38 · Zgłoś
Bawi was ludzkie nieszczęście?!
Odpowiedz
11
@ ot i logika
dnia 12.07.2014, 13:15 · Zgłoś
Zalało ulice: Prusa, Klasztorną i Żniwną, sprawdź na mapie jak to się ma do terenów zalewowych i napisz do Tuska, żeby Żuławy Wiślane przesiedlił bo to przecież depresja, choć wątpię, czy wiesz co to znaczy.
Odpowiedz
7
@ kiedys byl row mieloracyjny...
dnia 12.07.2014, 13:26 · Zgłoś
ale teraz są resztki które nie maja odpływu.
Miasto od kilku lat nie możne skutecznie rozwiązać tego problemu.
Odpowiedz
2
@ ot i logika
dnia 12.07.2014, 13:35 · Zgłoś
no i całe Niderlandy do wysiedlenia bo to też depresja, o Wenecji nie wspomnę
Odpowiedz
-2
@ ziomek
dnia 12.07.2014, 13:40 · Zgłoś
zeby Ciebie czasem nie zalalo
Odpowiedz
3
@ mądry [...]
dnia 12.07.2014, 16:50 · Zgłoś
szkoda że cb nie zalało bo ja bym się śmiała aż bym pękła i [...] na takich jak ty bo jesteście okropni
i jak znam życie moja odp zostanie zaraz usunięta
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.