Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Szczegóły kolizji drogowej w Tarnowcu [aktualizacja]

61

Żaden z kierowców pojazdów uczestniczących w czwartkowej kolizji drogowej w Tarnowcu nie przyjął mandatu. Sprawa trafi do sądu.

Znamy już dokładne okoliczności kolizji drogowej, do której doszło w czwartek około godziny 9 w miejscowości Tarnowiec. Ze szczegółowych ustaleń wynika, iż kierujący ciągnikiem rolniczym Ursus C-328 58-letni mieszkaniec gminy Tarnowiec wyjeżdżając – po wykonaniu prac polowych  z drogi polnej skręcił w lewo w kierunku Czeluśnicy. Znajdując się na środku jezdni usłyszał za sobą pisk opon hamującego samochodu  chcąc uniknąć kraksy szybko skręcił na lewy pas ruchu, na skutek czego na prawy wysunął się doczepiony do pojazdu kultywator, blokując przejazd. W rezultacie jadący szybko od strony centrum Tarnowca osobowy Peugeot, kierowany przez 20-letniego mieszkańca Gminy Tarnowiec uderzył w tył ciągnika, przewracając go na jezdnię.

W kolizji nikt nie ucierpiał. Na miejscu zdarzenia pracowali strażacy oraz funkcjonariusze z Posterunku Policji w Tarnowcu. Kierowcy obu pojazdów byli trzeźwi – żaden z nich nie przyjął mandatu co oznacza, iż sprawa znajdzie swój finał w Sądzie Rejonowym w Jaśle.

jh

Reklama

Komentarze: 59

Dodaj komentarz Widok:
-2
@ Rząd na bruk!
dnia 30.03.2014, 13:16 · Zgłoś
Za rządów PO PIS SLD PSL po tym patologicznym kraju tylko ciągniki jeżdżą prowadzone przez [...] [...] z patologicznych rodzin. Oto obraz i dramat społeczny naszego kraju. Śmiech na sali, puste krzesła.
Odpowiedz
-1
@ jks
dnia 18.03.2014, 11:36 · Zgłoś
ale [...]..licje wszyscy ja mam [...]... kogo wina nie znam żadnego z uczestników kolizji ale jeżdżę ta drogą co dziennie i przyjrzyjcie się [...] od wzniesienia do miejsca kolizji jest może 100 metrów wyjeżdżając za wzniesienia nawet 70 km/h nie masz czasu na żadną reakcję tylko hamulec w spód!!! a i kierowca ciągnika wyjeżdżając z drogi podporządkowanej powinien zachować szczególną ostrożność włączając się do ruchu drogowego !!! ale on też za wzniesienia nie widział auta (prawdo podobnie) bo na tak krótkim odcinku nie zdążył by pojazdem wolnobieżny włączyć się do ruchu drogowego i jeszcze wykonać manewr w lewo !!! gołym okiem widać na zdjęciu jaka odległość jest między wzniesieniem a miejscem kolizji !!! tak że każdy może dobiegać swojego i tłumaczyć na swój sposób !!!

ale wedle prawa to kierowca który włącza się do ruchu drogowego wyjeżdżając z drogi podporządkowanej powinien zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa wszystkim pojazdom znajdującym się w bezpośredniej odległości od niego oraz podłączyć się do ruchu nie stwarzając zagrożenia innym uczestnikom ruchu !!!

czyli większe prawdopodobieństwo że to kierowca traktora (nie ciągnika spowodował kolizję !!!
Odpowiedz
7
@ qwerty
dnia 16.03.2014, 14:34 · Zgłoś
Wiedziałem że do tego dojdzie! Czepiali się ciężarówek to zaczną czepiać się ciągników! Czepiają się rowerzystów, pieszych, motorowerzystów, motocyklistów ale z osobówek są nietykalni! Sam jeżdżę osobówką i ciężarówką i motorami, wszystkim! Wiem że jak jedziesz spokojnie to się nic nie stanie, jakby nie grzał i myślał nad tym co robi to by nie piеrd0lnął w ten traktor a widać że porządnie w niego [...] że mu napęd powyrywał.
Odpowiedz
0
@ jks
dnia 18.03.2014, 11:45 · Zgłoś
gwerty taki święty jesteś na drodze że aż aureola świeci tylko nie zapominaj znawco przepisów drogowych skoro jesteś kierowcą tylu pojazdów że tam nie ma ograniczenia prędkości więc wedle prawa może grzać 90 km/h

a i nie mów mi bo ja robię w roku 20-25 tys że ci tak zwani kierowcy tirów po podstawówkach i gimnazjach świecą inteligencją na drodze bo rozpacz bierze jak się ich słucha na radiu :(
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 10.04.2014, 00:21 · Zgłoś
Wydaje mi się że trochę generalizujesz bo dziś chyba większość kierowców TIRów jak to ująłeś jest po studiach... Dziękuj rządowi że są oni w kabinie a nie za biureczkami...
Odpowiedz
1
@ xxx
dnia 16.03.2014, 10:44 · Zgłoś
Do trzydziestu lat kierowcy powinni jechać z opiekunem .
Odpowiedz
-5
@ Sven
dnia 15.03.2014, 21:27 · Zgłoś
CHŁOPSTWO ZNOWU WIELKIE... Gdybym był na miejscu sędziego to bym nie wytrzymał ze śmiechu na sali sądowej z powodu [...],prosiaków GIGANTÓW.
Odpowiedz
0
@ Jasiu
dnia 15.03.2014, 20:25 · Zgłoś
Kierowcy ciągników powinni też jeździć w kaskach:)
Odpowiedz
2
@ gg
dnia 15.03.2014, 19:57 · Zgłoś
Wg mnie trzeba poczekać na decyzje sądu, który będzie dysponował pełnym spektrum materiału dowodowego, o którym oczywiście nie mamy pojęcia. Opieramy swoje zdanie jedynie na domysłach. Zapewne jakaś część z was się tu wypowiadających nawet prawka nie ma.Sprawcą może byc tak kierowca osobówki jak i ciągnika. Może kierujący ciągnikiem zachował należytą ostrożność a może nie, może kierowca osobówki jechał z prędkością znacznie przekraczającą dozwoloną a może nie..jedyne co daje sie zauważyć i to tylko subiektywna ocena- Patrząc na zdjęcia jak ciągnik wyglądał po zdarzeniu to szczerze wątpię w nieprzekroczenie 90km/h przez osobówkę .. pozatym ktoś już wyżej wspominał o długiej drodze hamowania ...ale niestety nic więcej nie wiadomo
Odpowiedz
1
@ znającvy temat
dnia 15.03.2014, 11:50 · Zgłoś
Dobrze, że był ten wypadek ( tak wypadek, bo prawo drogowe nie zna terminu kolizja to tylko potoczna nazwa wypadku bez ofiar) w Tarnowcu na drodze powiatowej. Ten stan rzeczy uruchomił myślenie wielu zapewne uczestników ruchu drogowego, o czym świadczą komentarze w tym dziale oraz drugim. Taki stan rzeczy (czytanie i komentowanie) dowodzą, że" społeczność drogowa" chce się uczyć, chce pogłębiać wiedze z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego
Tej wiedzy zabrakło kierowcy Peugeota, jak też i traktorzyście. Pierwszy on dobrze wie o tym sunął środkiem drogi przed wzniesieniem, na jego pasie ruchu jest dziura w drodze. Kierowca myślący omija ją i i siłą rzeczy jest na lewym pasie, albo jedzie środkiem drogi a za górka URSUS i bummmmmmmmmmm. Traktorzysta jak włączający się do ruchu musi ustąpić pierwszeństwa wszystkim znajdującym się na drodze, choćby naruszali przepiisy ruchu drogowego - prędkość nie adekwatna do warunków drogowo-terenowych.
Reasumując prawidłowa decyzja jak o niej wyżej...
Odpowiedz
-3
@ ddduu
dnia 14.03.2014, 22:00 · Zgłoś
wina traktorzysty. bo wyjechał, czyli wymusił, a kierowca osobówki nie widział go bo tam jest wzniesienie, i jak wyjechał na szczyt góreczki to ukazał mu się traktorek
Odpowiedz
0
@ do prawniczka grzesiu
dnia 14.03.2014, 21:37 · Zgłoś
prawniczku zanim coś napiszesz to sprawdz miejsce zdarzenia gdzie było całe zajście a potem broń małolata który jechał jak [...] co mówią same za siebie ślady hamowania pozdrowienia dla prawniczka
Odpowiedz
7
@ Obserwator
dnia 14.03.2014, 21:32 · Zgłoś
Gdyby to wszystko odbyło sie na małej prędkości do tego by nie doszło. Takie jest moje zdanie a wyroki mogą zapaść rożne w zależności od tego kto ma szersze plecy w Sadzie. Wyroki w takich sprawach zazwyczaj mijają sie ze zdrowym rozsądkiem. Nie mnie oceniać i oskarżać.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 14.03.2014, 18:38 · Zgłoś
może peugeot mial zalozony chinski xenon i oslepil traktorzyste haha... a może mial poteżne światla dzienne LED za 30zl bo kto da 150 czy 200 za takie ktore swieca jak zalozy takie jak w zapalniczkach i szpanuje pod remiza :)
Odpowiedz
-9
@ popu
dnia 14.03.2014, 13:42 · Zgłoś
przeciez to złom ,gruchot a nie..traktor...traktorzysta do paki...razem ze złomem...
Odpowiedz
4
@ amivisage
dnia 14.03.2014, 11:55 · Zgłoś
Ile trzeba mieć na liczniku aby tak przy grzmocić w traktor aby 2 tonowy traktor wyleciał z drogi?
Odpowiedz
0
@ pablo
dnia 15.03.2014, 20:34 · Zgłoś
wystarczy w dobre miejsce uderzyć :D
Odpowiedz
-2
@ jaś
dnia 14.03.2014, 11:17 · Zgłoś
to wreszcie kto komu wymusił pierwszeństwo ? samochód wjechał na pole czy ciągnik na drogę ???
Odpowiedz
4
@ Arek
dnia 14.03.2014, 10:02 · Zgłoś
Na jaslo4u.pl powinny być zablokowane komentarze !!!
Odpowiedz
-3
@ [...]
dnia 14.03.2014, 10:57 · Zgłoś
Twoje na pierwszym miejscu powinni blokowac
Odpowiedz
9
@ jaślan
dnia 14.03.2014, 09:58 · Zgłoś
Ciekawe ile Wy "fachowcy" macie lat? Sądząc po ortografii jeszcze podstawówka wam się kłania.
Odpowiedz
9
@ [...]
dnia 14.03.2014, 09:40 · Zgłoś
Dyskutujecie i dyskutujecie a tutaj sie klania czytanie ze zrozumieniem.Gdzie pisze ze policja nie mogla rozstrzygnac kto jest winien?Pisze przeciez wyraznie ze zaden z kierowcow nie przyjal mandatu.Ma do tego przeciez prawo.Sad rozstrzygnie po ktorej stronie jest wina w takim wypadku.Jakos nikt tego nie widzi tylko wszyscy glupoty pisza.
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 14.03.2014, 08:55 · Zgłoś
ta "hopka" w tym miejscu jest bardzo zdradliwa! powinni cos z tym zrobić! nawet jadąc przepisowo, swoim pasem, z dozwolona prędkością nie jest sie tam bezpiecznym. ponieważ z drugiej str może wyskoczyć jakis [...]. ta górka do scięcia!
Odpowiedz
-4
@ kierowca
dnia 14.03.2014, 08:49 · Zgłoś
Nie wiem, może mnie poprawicie, ale czy traktor jest zobowiązany posiadać lusterka wsteczne ?? bo ja tu nie widzę, tego typu wyposażenia. Stąd można zastanawiać się nad tym, że kierujący traktorem w ogóle miał możliwość zobaczenia czy ktoś za nim jedzie czy nie ?? Jeszcze do tego stwierdzenie, że usłyszał jak ktoś hamuje i wtedy skręcał. A dodatkowo ciekawe czy miał włączone światła i czy w ogóle one działały, bo znam z autopsji, że tego typu pojazdach a do tego wiekowych świateł nie ma lub się nie używa, bo i po co jak dojeżdża się 500m na pole parę razy w roku.
I na koniec, czy ta kabina jest oryginalna ?? i czy nie zasłaniała widoczności kierowcy, z racji niefachowej konstrukcji.

Młody jak sypał przepisowo około 100, a że pewnie nie miał świateł, to nie zauważył małego ciemnego traktorka zlewającego się z tłem i bum.
Odpowiedz
-3
@ xx
dnia 14.03.2014, 10:47 · Zgłoś
tak, musi posiadać lusterko wsteczne i lusterka boczne.
Odpowiedz
5
@ zibi
dnia 14.03.2014, 08:17 · Zgłoś
Te slady chamowania mają ponad 10 metrów to predkość peugotem była bardzo duża ciekawe trzy policja zabezpieczyła ślady?
Odpowiedz
-3
@ ?
dnia 14.03.2014, 08:48 · Zgłoś
taaa i zdjęła odciski palców Sherlock Holmes i Herkules Poirot są w drodze
Odpowiedz
9
@ bushfighter
dnia 14.03.2014, 07:03 · Zgłoś
do Prawnika

A może kierujący ciagnikiem nie przyjął mandatu wiec Policja na siłe nie ma prawa wlepić mandat wiec sprawa z automatu trafia do sądu pozdrawiam :-) ps. taki s Ciebie Prawnik jak z koziej d_ _ y trąbka . . . .
Odpowiedz
-5
@ ?
dnia 14.03.2014, 08:47 · Zgłoś
a z ciebie psycholog
Odpowiedz
-6
@ MniejIdiotów
dnia 14.03.2014, 06:51 · Zgłoś
Dobrze, ze miał zrobiony właz w dachu. A może sie katapultowal? Z drugiej strony uderzenie nie mogło być aż tak silne, skoro nie otworzyło poduszki powietrznej w Ursusie. [...] sprawa ;-)
Odpowiedz
-1
@ i
dnia 14.03.2014, 07:42 · Zgłoś
co się miało otwierać jak one wystrzeliły pewnie dawno temu
Odpowiedz
-3
@ polak
dnia 14.03.2014, 06:21 · Zgłoś
Jeśli policjanci chcieli ukarać obydwu to na pewno nie grzeszyli rozumem.
Odpowiedz
14
@ Gratulacje
dnia 14.03.2014, 03:16 · Zgłoś
I jeszcze gratulacje dla panów policjantów z Tarnowca, wreszcie się trafiła poważna sprawa. A nie tylko, że sąsiad ukradł kurę, albo krowy za głośno ryczą w Łubienku. Brawo dla policji.
Odpowiedz
5
@ mieczysław
dnia 14.03.2014, 01:28 · Zgłoś
dziękuję za aktualizację w tej bardzo ważnej sprawie gdyż nie mogłem usnąć nie poznawszy wszystkich okoliczności tego zdarzenia:)
Odpowiedz
-11
@ MniejIdiotów
dnia 14.03.2014, 06:45 · Zgłoś
Bylem przekonany, ze to Ilony dzielo a tu inicjaly inne. Ciekaw jestem kto przetargal wylewiony "na jezdni" ciagnik do rowu? Ciagnik w wieku jego kierowcy- to nie wróży nic dobrego. Srodkiem drogi jechal? Echh rolnicy...
Odpowiedz
-6
@ proboszcz
dnia 14.03.2014, 08:34 · Zgłoś
a droga szeroka jak traktor a twoja mama ile ma lat tyle co traktor?
Odpowiedz
46
@ UFO
dnia 14.03.2014, 01:17 · Zgłoś
Gdyby miszczu Peugota jechał 250 a nie 130, to na górce wychodząc z progu przeleciał by jak Stoch nad bulą i nad traktorem i pojechał dalej zdobywając medal z buraka.
Odpowiedz
5
@ owa'
dnia 14.03.2014, 00:22 · Zgłoś
Ta droga wydaje się być pechowa, dlatego jeżdżąc na niej powinno się zachowywać szczególną ostrożność...
Odpowiedz
7
@ prawnik
dnia 14.03.2014, 00:22 · Zgłoś
Tutaj ewidentnie jest winny kierowca ciągnika, nie zachował należytej ostrożności, widział że nadjeżdża osobówka, lecz "myślał że zdąży" gdy się zorientował że osobówka jedzie dość szybko (gdyż jest to poza terenem zabudowanym i może jechać szybko) czyli 90km/h, zaczął uciekać na lewy pas, jednak na nic się to zdało, ponieważ miał nieprawidłowo zabezpieczone urządzenie rolnicze przyczepione do ciągniga. Prawo o ruchu drogowym wyraźnie mówi, iż wszelkie urządzenia rolnicze przypięte do pojazdu (ciągnika) na drodze publicznej nie mogą wystawać poza jego szerokość, oraz powinny być oznaczone czerwoną chorągwią o wymiarach 50cmx50cm, tutaj tych warunków ewidentnie nie było. Jeżeli tylko są świadkowie tego zdarzenia, którzy to potwierdzą, to kierowca Peugoeta ma sprawę wygraną. W tym miejscu mógł jechać szybko (90km/h) a to kierowca ciągnika powinien upewnić się w 100% czy może bezpiecznie wyjechać z drogi polnej i nie ma tutaj najmniejszej dyskusji. Dziwię się tutaj, że policjanci od razu nie wskazali sprawcy, gdyby był to Wydział Ruchu Drogowego z Jasła, zapewne tak by się stało i sprawcą byłby ewidentnie kierowca ciągnika. Ze swojej strony życzę kierowcy peugoeta powodzenia, bo na prawdę może wygrać sprawę i uzyskać odszkodowanie, bo ewidentnie tutaj z prawnego punktu widzenia wina leży po stronie kierowcy pojazdu rolniczego, który nie zachował należytej ostrożności przy włączaniu się do ruchu z drogi podporządkowanej, na drogę główną. Gdy Sąd Nakazowy za pośrednictwem policji wyda wyrok współwiny, proszę się odwoływać, ponieważ są to najczęściej wydawane wyroki, a tak jak wspomniałem tutaj ewidentnie winny jest kierowca ciągnika. Pozdrawiam!
Odpowiedz
-16
@ prawnik
dnia 14.03.2014, 00:27 · Zgłoś
PS. Warto zaznaczyć, że jeśli maszyna rolnicza przypięta do tego ciągnika była zamocowana prawidłowo czyli nie wystawała poza szerokość ciągnika, oraz była oznaczona czerwoną chorągwią, zderzenia można byłoby uniknąć. Jednak nieprawidłowo zabezpieczony sprzęt, oraz całkowity brak ostrożności ze strony kierującego ciągnikiem uniemożliwił uniknięcia zderzenia. Co mógł prawidłowo jadący kierowca peugoeta? Mógł spokojnie zgodnie z przepisami jechać 90km/h i jedyne co mógł zrobić to zacząć hamować gdy tylko zobaczył wymuszający mu pierwszeństwo pojazd rolniczy i tak właśnie zrobił, niestety - wspomniany pojazd rolniczy z nieprawidłowo zabezpieczonym sprzętem rolniczym przyczynił się do tego iż, kierowca peugoeta nie mógł uniknąć kolizji.
Odpowiedz
17
@ zibi
dnia 14.03.2014, 08:02 · Zgłoś
uderzył peugotem z tyłu traktor to jego wina tego z tyłu
Odpowiedz
-5
@ zibi
dnia 14.03.2014, 08:13 · Zgłoś
Gupoty piszesz prawniczku Peugot nie zachował ostrożności wyprzedzając i predkości nie dostosował więdz udeżył traktor z tyłu i jego wina i po temacie a traktorem móg jechać nawed środkiem bo mu wolno bo nie ma lini na srodku
Odpowiedz
-4
@ ?
dnia 14.03.2014, 08:46 · Zgłoś
zibi przejdź się do lekarza takiego od głowy to co piszesz to stek wierutnych bzdur -
Odpowiedz
5
@ proboszcz
dnia 14.03.2014, 08:53 · Zgłoś
grzeszysz synu grzeszysz wyspowiadaj sie
Odpowiedz
7
@ Tarzan-zan
dnia 14.03.2014, 09:12 · Zgłoś
Młody "śpik" (bez urazy oczywiście) - gnał jak szalony starym [...] Peżotem - i takie skutki... Wina młodego... Już sam wiek o tym świadczy...
Odpowiedz
-5
@ xx
dnia 14.03.2014, 11:56 · Zgłoś
on nie wyprzedzał...
Odpowiedz
-5
@ zibi
dnia 14.03.2014, 15:52 · Zgłoś
A skąd wiesz ze nie wyprzedzał ? Uwalił w tył traktora jego wina a może przez tel gadał? Z tyłu zawsze jest winny nie zachował ostrożności a 5 lat temu dachowało pogotowie i tez kierowca winny bo nie zachował ostrożnosci i predkości do warunków drogowych
Odpowiedz
-2
@ xyz
dnia 14.03.2014, 16:45 · Zgłoś
Dlatego że oczywistym wydaje się wina kierowcy który uderzył w tył to sprawa trafia do sądu. Na miejscu policjanci nie mieli innego wyboru musieli (tak sądze) ukarać kierowce peugot, jednak w sądzie sprawa może mieć zupełnie inny finał
Odpowiedz
4
@ M.
dnia 14.03.2014, 16:57 · Zgłoś
Zgadzam się z pierwszym komentarzem.
Poza tym, kierowca nie mógł wyprzedzając uderzyć w tył pojazdu będącego na lewym pasie, którego [...]nik przyczepiony z tyłu zajmował prawy pas - więc zablokował całą drogę.
Owszem, Peugeot uderzył w tył pojazdu, ponieważ nie wyhamował. Nie można ślepo interpretować przepisu, że jak uderzy się w tył pojazdu - wina jadącego z tyłu, bo wchodzi tutaj kwestia wymuszenia pierwszeństwa, a nie niezachowania należytej odległości od poprzedzającego pojazdu, BO PEUGEOT NIE JECHAŁ ZA CIAGNIKIEM, tylko CIĄGNIK WYMUSIŁ PIERWSZEŃSTWO wjeżdżając na drogę główna nawet nie z drogi podporządkowanej, lecz z POLA.
Nikt nie może przewidzieć, że ciągnik jadący po polu nie będzie kontynuował prac rolniczych, ale wjedzie sobie na drogę główną bo jest władcą wsi.
Odpowiedz
0
@ rokers
dnia 14.03.2014, 19:15 · Zgłoś
Nie śmiej się z 20-latka co ma peugota bo może sam na niego zarobił a w takim wieku auto jest trudno utrzymac. Ciekawe czym ty jezdzisz??? Pewnie starą skoda w gazie [...]
Odpowiedz
11
@ do "prawnika"
dnia 14.03.2014, 22:23 · Zgłoś
przeczytaj kodeks drogowy i pomyśl chociaż chwilę, to nie boli:
art.19p.1 kodeksu drogowego - cytat:

" kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością zapewniającą panowanie nad pojazdem z uwzględnieniem warunków, w jakich ruch się odbywa, a w szczególności rzeżby terenu i widoczności drogi, stanu ładunku i pojazdu, warunków atmosferycznych i natężenia ruchu "

nie spełnił tego warunku kierowca peugeota: widząc górkę powinien wjeżdżać na nią z taką prędkością aby po drugiej stronie mógł się zatrzymać -w każdej okoliczności. także i tej , która nastąpiła. proste? - proste jak budowa [...].

to że przepis poza obszarem zabudowanym pozwala jechać z większą prędkością nie znaczy, że nakazuje taką prędkość i zwalnia z myślenia czy przewidywania na drodze. nie można być niezależnym od wszystkiego - w tym także od rozumu.
Odpowiedz
5
@ tik
dnia 15.03.2014, 12:47 · Zgłoś
nieprawidłowo zabezpieczony sprzęt rolniczy -to co miał go zabrać na dach akurat w tym przypadku tablica czy chorągiewka na nic by się nie przydała przyczyna jest jedna,nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu samochodowi osobowemu a jeśli obaj uczestnicy kolizji nie przyznają się do winy to nie policja lecz sąd rozstrzyga kwestię sporną
Odpowiedz
-2
@ sx
dnia 15.03.2014, 12:52 · Zgłoś
taki z Ciebie prawnik jak z koziej d. wiadomo co. Zibi ma rację, uderzył w tył samochodu - więc jego wina KONIEC KROPKA. Tak jest w kodeksie drogowym itd. TO ON WJECHAŁ w tył ciągnika - sprawa turbo prosta. W normalnym przypadku gdyby to samochód wyjechał i peugot uderzył- wina tego ostatniego, więc tutaj też, 20 latek [...] - więc odpowiada. Swoją drogą 90 km/h to on tam na pewno nie jechał
Odpowiedz
1
@ MorfeuSZ
dnia 16.03.2014, 11:22 · Zgłoś
@ Tarzan-zan Kim Ty jesteś z zawodu/wykształcenia że masz taką niezwykłą zdolność wyrokowania po samym wieku życia? Może powinieneś jakieś szkolenia robić w tym zakresie, dużo mniejsze kolejki w sądach by były, sprawy by się szybciej rozwiązywało
Odpowiedz
0
@ gg
dnia 16.03.2014, 17:09 · Zgłoś
Nie rozumiem skąd ta pewność ? A jesli jadący peugeotem przekroczył dopuszczalną prędkość ? biorą pod uwagę specyfikę tej drogi to nie dość że jest tam dość częstą praktyką nieprzestrzeganie przepisów to jeszcze przy niedostosowaniu się do dozwolonej prędkości wyjezdzając na to wzniesienie nie ma szans na odpowiednią reakcję zaraz po nim. Weźmy też pod uwagę że nie znamy ani stanu technicznego osobówki ani ciągnika. Nie mamy także pewności czy ciągnik nie był dostosowany bo nie ma o tym informacji, winę zarówno jednego jak i drugiego można poddać pod wątpliwość, ponadto jak już ktoś wspominał jest sporna kwestia drogi hamowania .. tu trzeba by było odwołać się do opinii biegłych którzy stwierdzą przy jakiej prędkości w takim ukształtowaniu terenu powstałyby takie ślady. Przypatrzmy się także skutkom zdarzenia za równo po stronie samochodu jak i ciągnika.
Odpowiedz
2
@ qwerty
dnia 16.03.2014, 21:26 · Zgłoś
A gdyby prawniczku na tej drodze za wzniesieniem leżało by nieprzytomne dziecko bądź dorosły nieprzytomny człowiek to jadący 90 km/h pojazdem (bo mu wolno) byłby niewinny? Czy nie powinien zwolnić bo nie wie co go czeka za wzniesieniem?
Odpowiedz
-1
@ xx
dnia 17.03.2014, 10:08 · Zgłoś
tak, bo na drodze się nie leży.
Odpowiedz
0
@ PODZIEMNATV
dnia 21.03.2014, 21:25 · Zgłoś
Winny jest ten czy tamten, Ludzie trudno, kolizje się zdarzają. Kpiną jest nakładanie na kierujących mandatów, przecież każdemu się to może zdarzyć.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.