Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Szczenięta urodziły się prawdopodobnie martwe

60

Biegły lekarz weterynarii został wezwany przez Policję do udzielenia opinii w sprawie prawdopodobnej przyczyny śmierci psów. Wstępnie uznał, że urodziły się martwe.

W minioną sobotę policjanci zostali powiadomieni o znalezionych martwych szczeniętach w Czeluśnicy przez jednego z mieszkańców Tarnowca. Psy włożono do worków foliowych
i wrzucono w zarośla przy drodze relacji Jasło - Umieszcz.

- Martwe psy zostały zabezpieczone celem ustalenia przyczyny ich śmierci - poinformował podkom. Łukasz Gliwa, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Jaśle. Biegły lekarz weterynarii nie stwierdził zewnętrznych śladów urazów. - Obecnie trwają czynności zmierzające do ustalenia dokładnych okoliczności zdarzenia oraz tożsamości osoby, która wyrzuciła martwe zwierzęta – dodaje podkomisarz Gliwa.

Jeżeli ktoś dopuszcza się zabicia zwierząt, na podstawie ustawy o ochronie zwierząt podlega karze ograniczenia lub pozbawienia wolności do lat 2. Tej samej karze podlega osoba, która znęca się nad zwierzętami. W przypadku działania ze szczególnym okrucieństwem, sprawca podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

Ilona Czarnecka

ilona.czarnecka@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 60

Dodaj komentarz Widok:
0
@ posiadam suczkę
dnia 22.10.2012, 11:07 · Zgłoś
posiadam suczkę i nie mogę zrozumieć jak ktoś nie upilnuje swojego psa, który się błąka, chodzi po nocy i niszczy ogrodzenie nawet jak [...] nie goni się. Czy mogę wezwać straż miejską jeśli zobaczę psa obcego na swojej posesji???
Odpowiedz
1
@ zorro
dnia 21.10.2012, 21:27 · Zgłoś
policja to nie ma sie juz czym zajac tylko dochodzeniem w sprawie psow.zabije ktos psa to idzie siedziec a ta co dziecko zabila to sobie chodzi i korzysta z zycia.takie smieszne prawo mamy
Odpowiedz
1
@ naturawilka
dnia 21.10.2012, 15:29 · Zgłoś
ja mysle, ze trzeba byc czlowiekiem, bo tylko czlowiek ma wolna wole i moze dokonac wyboru, zwierze nie, zacznijmy sluchac troche naszego sumienia, to moze bedzie mniej cierpienia na swiecie, rowniez w swiecie zwierzat
Odpowiedz
0
@ xxxxxxx
dnia 21.10.2012, 13:00 · Zgłoś
panie moderator prawda kole w oczy i sie komentarz usuwa
Odpowiedz
0
@ jaslanka
dnia 20.10.2012, 20:30 · Zgłoś
prosze wynajac nowego lekarza bo ten to przekupiony bandyta ktory na sto procent wzial lapowke ! gdyby psy urodzily sie martwe to ktos by je zakopal a nie do worka wlozyl zawiazal i wyrzucil !!! [...] a nie weterynarz!!!
Odpowiedz
2
@ mirela
dnia 20.10.2012, 19:03 · Zgłoś
nowe przepisy odnosnie zwierzat takich jak psy i koty a w przyszlosci krowy , konie , kozy iitd doprowadzaja do tego ze ludzie beda zabijac i niszczyc zwierzaki bo po prostu na rynek nie wolno ich wynosic i oddac chocby za darmo komus a gdyby byla taka mozliwosc napewno nie byloby takich przypadkow , a na podatki i sterylizacje nie kazdego stAC
Odpowiedz
1
@ wolny słuchacz
dnia 20.10.2012, 18:52 · Zgłoś
zwierzęta zostały stworzone dla pożytku ludzkiego. Nie wolno ich męczyć. Lepiej [...] niż żeby żyły i były męczone. A czy [...] bądź [...] to nie to samo??
Niech policja i działacze na rzecz obrony zwierząt zajmą się lepszymi zajęciami np by zapobiec takim przypadkom jak ten:
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?aid=/20121019/news01/121019201
Odpowiedz
-2
@ ...werka...♥
dnia 20.10.2012, 16:50 · Zgłoś
szkoda mi tych szczeniaczków♥♥:(
Odpowiedz
-2
@ Emily
dnia 20.10.2012, 13:16 · Zgłoś
Nic do tego nie mam, za [...] zwierząt powinna być kara, ale polskie brawo niestety zmusza mnie do nietolerancji. Surowa kara. Jakich mało. Zwierzęta też mają uczucia.
Odpowiedz
1
@ rolnik
dnia 20.10.2012, 10:25 · Zgłoś
wystarczy pobrać DNA wszystkich psich samic w promieniu 100 km od zdarzenia i znajdzie się właściciela matki. dla pewności można też pobrać od samców i ustalić ojca a przy okazji czy matka była wierna jednemu, oj! będzie o czym pisać
Odpowiedz
-3
@ okropne!!!!!!!!!!!!
dnia 20.10.2012, 10:08 · Zgłoś
należy sprawdzić ile lekarz dostał do kieszeni za taką diagnozę a w ogóle to należy ujawnić nazwisko tego lekarza , jak się pisze że martwe to dlaczego nie wpisano nazwiska tego doktorka ,tak to każdy [...] postawi diagnozę .No doktorku nie ośmieszaj się za takich doktorków najwyższy czas się zabrać
Odpowiedz
-1
@ Tajemniczy
dnia 20.10.2012, 06:54 · Zgłoś
Wiecie co ja nie wiem jak nie można lubić psów. Ja mam swojego już 4 lata i lubię go tak jak i wcześniej.
Odpowiedz
0
@ el
dnia 20.10.2012, 18:48 · Zgłoś
masz racje niema złych psow, sa tylko zli kucharze
Odpowiedz
1
@ el
dnia 20.10.2012, 19:07 · Zgłoś
my z psa robimy cieliecina a zkota kisiel i ciastka
Odpowiedz
-3
@ www
dnia 19.10.2012, 23:32 · Zgłoś
jakiś ten lekarz to nie normalny jest
Odpowiedz
4
@ sven
dnia 19.10.2012, 22:45 · Zgłoś
Powinni się zabrać na wsiach za klientów i klientki,które mają psa na łańcuchu w zimie albo w upale stojącego w błocie.Raz miałem okazje obserwować jak wieśniaczka dawała psu jeść wysypała mu z talerza 3 kości i dwa niecałe ziemniaki w zimie dla psa oo wadze 25-30 kg. zostawiam sprawę bez komentarza.
Druga sprawa jest z psami w mieście mam tu na myśli nieudolną pracę STRAŻY MIEJSKIEJ psy ze swoimi ,,paniami z bloku'' robią dosłownie wszędzie ile razy osobiście widziałem .uwno wniesione do sklepu raz sam sobie wniosłem do auta wysmarowałem wszystkie [...]-gaz,hamulec,sprzęgło było mi wyjątkowo przy czyszczeniu tego później.Powinni dawać ekstremalne mandaty za pierwszy i drugi wymieniony przypadek.
Odpowiedz
6
@ xas
dnia 19.10.2012, 23:16 · Zgłoś
jestem za tym, często w parku jakieś stare [...] lub młode [...] z pieskiem idą, piesek narobi i rozglądną się czy nikt nie idzie, a potem jak gdyby nigdy nic uciekają i potem dzieci się bawią na trawniku i w tych odchodach siedzą. Powinni dawać wysokie mandaty.
Odpowiedz
1
@ pies
dnia 19.10.2012, 22:14 · Zgłoś
Sam też tak kiedyś skończy.
Odpowiedz
5
@ patrzacy
dnia 19.10.2012, 20:27 · Zgłoś
a ten mastej ze strazy miejskiej to kultura nie grzeszy
Odpowiedz
5
@ !@@
dnia 19.10.2012, 19:12 · Zgłoś
większy szum przy pieskach niz jak człowiek zostanie tak potraktowany
Odpowiedz
3
@ Dreg
dnia 19.10.2012, 23:14 · Zgłoś
pies jest mądrzejszy i wierniejszy od niejednego cżłowieka i mi bardziej byłoby szkoda własnego psa niż niejednego [...]go człowieka, np z piszących wyższe idiotyczne komentarze.
Odpowiedz
8
@ Antoni Gucwiński
dnia 19.10.2012, 18:33 · Zgłoś
Cała operacja: "Obecnie trwają czynności zmierzające do ustalenia dokładnych okoliczności zdarzenia oraz tożsamości osoby, która wyrzuciła martwe zwierzęta" pochłonęła już parę tysięcy złotych aby znaleźć odpowiedzialnego za ten czyn.Po odnalezieniu sprawa zostanie umożona ze względu na znikomą szkodliwość czynu lub winny otrzyma mandat na 100 zł za wyrzucenie worka do rowu i zaśmiecanie terenu.Ot takie paradoksy polskiego prawa i instruktarz marnotrawienia publicznych pieniędzy.
Odpowiedz
4
@ Antoni Gucwiński
dnia 19.10.2012, 18:42 · Zgłoś
Przepraszam.Oczywiście INSTRUKTAŻ. Za dużo czasu spędzonego przy karmieniu gibonów i zbyt wiele przeczytanych artykułów Ilony CZ.
Odpowiedz
2
@ maro
dnia 19.10.2012, 23:20 · Zgłoś
ale za to jaki news światowy
Odpowiedz
5
@ Antoni Gucwiński
dnia 19.10.2012, 23:52 · Zgłoś
Wplatanie w zdania wyrażeń typu "Ej Ty [...]" to wyraz niwelowania niedostatków własnego intelektu, dązenie do zaspokojenia podstawowych potrzeb ubliżania wynikających z przyjętych doktry hedonizmu cyrenejskiego czy nadużywanie wolności słowa pod osłoną anonimowości internetu?
Odpowiedz
3
@ Topola
dnia 19.10.2012, 18:28 · Zgłoś
Podejrzewam że tym biegłym lekarzem weterynarii był Pan Wiktor Nowak ? tak ? to na pewno opinia jest wiarygodna
Odpowiedz
0
@ emeryt
dnia 23.10.2012, 21:41 · Zgłoś
Tak czy owak Wiktor N...k czy tak? to takie dla żartu. Pzrepraszam jeśli jest taki Pan dr. nie chciałem urazić ani ośmieszyć.
Odpowiedz
5
@ dziwne
dnia 19.10.2012, 15:44 · Zgłoś
Co za różnica czy pies dostanie zastrzyk czy zostanie zabity przeze mnie tak, że nawet nie będzie wiedział kiedy i co się stało. Krowę można [...] traktując ją prądem elektrycznym w [...], jelenia można [...], kurze można [...] odrąbać, a szczeniakowi mi można przywalić [...] w [...]? Przecież wszystkie zwierzęta czują to co za różnica czy zabijam kota, psa czy krowę? Pies ma więcej praw niż krowa? Chodzi mi o czyste logiczne rozumowanie, nie spinajcie się tak buraki bo popuścicie. Nie mam psa pytałem czysto hipotetycznie jak to wygląda z prawnego punktu widzenia. Rozumiem, że karalne może być zabicie psa gdy cierpi np wrzucenie do wrzątku, ale zabicie go gdy [...] w sekundzie terż jest karalne?
Odpowiedz
-1
@ wojkup
dnia 19.10.2012, 16:27 · Zgłoś
słyszałeś o prawie zwyczajowym? tak właśnie jest w przypadku psów, kotów itp. psy w polsce nie są zwierzętami które możnaby było hodować z przeznaczeniem na rzeź, dlatego też ich uśmiercanie jest karalne. inaczej jest w przypadku krów, kur czy chociażby królików. żaden sąd nie będzie cię ścigać jeśli będziesz robił sobie pasztet z np. z królika.
a weźmy np. azję - tam jest zupełnie odwrotnie. kwestia kultury, tradycji i tak jak pisałem prawa zwyczajowego.
Odpowiedz
-6
@ reba
dnia 19.10.2012, 16:27 · Zgłoś
Tak jest karalne. Nieznajomosc prawa nie zwalnia Cie z obiwiazku stosowania sie do niego. "popuscic" to ty mozesz bo jak przejzysz sie w lustrze to wlasnie takiego buraka spostrzezesz :-) Jestes [...] jakich malo! Czy ty wogole wiesz co to hipoteza... Ha ha ha
Odpowiedz
12
@ Tx
dnia 19.10.2012, 16:35 · Zgłoś
Niestety muszę przyznać Ci rację. Chociaż sam pewnie nigdy bym tego nie zrobił, (mój ojciec czasem musiał, mieszkaliśmy na skraju lasu i rzadko bo rzadko, ale to się zdarzało). Biedny człowiek nie będzie mógł sobie pozwolić nawet na kastrację zwierzęcia, nie mówiąc o podatkach.

Kura czy [...] też cierpi jak idzie "na przemiał", a przecież powinna mieć takie same prawa jak pies. W Chinach to by nie był problem - z kotków zrobią kiełbasę, z psa "kisiel i ciastka" i jest ok.

A tak BTW; Kiedyś mój ulubiony pies zachorował. Miał 14 lat, służył rodzinie wiernie do końca.
Ktoś go zatruł, odstraszał (poza)miejscowych [...] szukających cichej miejscówki na picie. Lekarstwa nie pomagały, a kiedy zaczął toczyć pianę z [...], było jasne że już mu nie pomożemy, i trzeba go było dobić.

Uważam że tutaj mój tata postąpił humanitarnie.
Odpowiedz
-2
@ karamba
dnia 19.10.2012, 16:38 · Zgłoś
Po przeczytaniu twoich postów wniosek może być tylko jeden - jesteś osobą chorą psychicznie choć być może nie zdajesz sobie z tego sprawy . Więcej szkoda pisać .
Odpowiedz
0
@ Dreg
dnia 19.10.2012, 18:04 · Zgłoś
jeżeli biedny cżłowiek to niech sobie nie bierze na utrzymanie psa bo to nie zabawka która po roku jak się znudzi można ją wyrzucić albo [...]!!!
JESTESCIE NIENORMALNI jak uważacie że psy można [...] jak się znudzą, albo jak urodzi się ich za dużo..[...]
Odpowiedz
1
@ dziwne
dnia 19.10.2012, 18:51 · Zgłoś
Twoje rozumowanie miałoby sens gdybyś był\była przeciwna zabijaniu jakichkolwiek zwierząt, a zapewne wcinasz mięsko na obiad. Skoro tolerujesz [...] krów na kotlety, a jeleni dla sportu i na gulasz z dziczyzny to bądź konsekwentny i toleruj zabicie psa. Ja wiem, że człowiek darzy sympatią bardziej psa niż krowę, ale nie bądźmy hipokrytami.
Odpowiedz
3
@ Spostrzegawczy
dnia 20.10.2012, 10:43 · Zgłoś
Pies jest zwierzęciem bardzo inteligentnym i oddanym bez reszty człowiekowi, dlatego ma większe prawa niż pozostałe zwierzęta gospodarskie, które chowane są na rzeź, lecz i one muszą mieć zapewnione dobre warunki do życia i męczyć ich nie wolno.
Odpowiedz
0
@ dziwne
dnia 20.10.2012, 18:53 · Zgłoś
Należałoby zadac sobie pytanie czy ustawa o ochronie zwierząt dotyczy wszystkich czy jest podział na hodowlane i te trzymane dla radochy. Jeden pies jest oddany a inny potrafi zagryzc włąściciela i wtedy tego można zabic?
Odpowiedz
-4
@ xxx
dnia 19.10.2012, 14:22 · Zgłoś
[off topic]
Odpowiedz
1
@ do xxx
dnia 19.10.2012, 14:29 · Zgłoś
Weterynarz oczywiście - kolego bystry
Odpowiedz
-25
@ dziwne
dnia 19.10.2012, 14:03 · Zgłoś
Ok moja [...] się szczeni bo jej nie upilnowałem rodzi mi 5 psów to według prawa skoro ich nie chcę nie mogę przywalić [...] w [...] tak, że w jednej chwili zwierze od razu [...] bez cierpienia? Według prawa musze je wychowywać?
Odpowiedz
14
@ ika
dnia 19.10.2012, 14:12 · Zgłoś
nie wiem czy to takie dziwne teraz są inne zwyczaje niż kilkanaście lat temu kiedy to wrzucało się pieski czy kotki do szamba , nie ważne czy to są szczeniaki czy większe psy one na pewno też czują tak samo ,można teraz zaszczepić suczkę i mieć spokój a można szczeniaki oddać albo można też pójść na dwa latka za kratki jeśli się nie ma sumienia!
Odpowiedz
37
@ pkl
dnia 19.10.2012, 14:14 · Zgłoś
Nie upilnowałaś, więc masz obowiązek się nimi zająć lub oddać w dobre ręce. Jak córka Ci się puści i urodzi dziecko, to też je zabijesz puki małe żeby było bez cierpienia? Też jej nie upilnujesz.
Jak się decyduje na psa, a tym bardziej suke to się bierze za niego odpowiedzialność, można dać psu zastrzyk za 30zł raz w roku i [...] młodych mieć nie będzie, można wysterylizować za 150zł i pies nigdy młodych mieć nie będzie. A nie [...] małe niewinne psy, one tak samo czują ból jak Ty.
Odpowiedz
21
@ Dreg
dnia 19.10.2012, 14:17 · Zgłoś
[...] na umyśle, [...] w [...]? Za co? Co one winne? [...] się w głowe bardzo mocno, może zmądrzejesz trochę, jak nie upilnowałaś tzn. że nie potrafisz się psem zająć. Psa można wysterylizować a nie potem [...] nikomu niewinne szczeniaki.
Odpowiedz
11
@ ZUZA
dnia 19.10.2012, 14:36 · Zgłoś
Do dziwne--sam [...] się w [...] siekierom to może wtedy wpadnie ci trochę rozumu do tej pustej kapuścianej głowy.Jesteś nie odpowiedzialnym [...] któremu nie dała bym własnego zwierzęcia nawet na chwile.Idz się leczyć o ile nie jest jeszcze za pózno
Odpowiedz
13
@ SYLWIA
dnia 19.10.2012, 14:39 · Zgłoś
żal mi czasem ludzi którzy się tu wypowiadają
[...] sobie [...] w [...] i zobaczysz co to znaczy
"na zawsze jesteś odpowiedzialny za to co oswoiłeś"
Odpowiedz
10
@ Dreg
dnia 19.10.2012, 14:50 · Zgłoś
jak sie decydujesz [...] na psa to bądz za niego odpowiedzialny, jak się nie potrafisz psem zająć to się na niego nie decyduj, a nie morduj potem
Odpowiedz
6
@ ha!
dnia 19.10.2012, 15:17 · Zgłoś
moze to twoje psy? swirze!
Odpowiedz
-3
@ Psia dola
dnia 19.10.2012, 15:57 · Zgłoś
Tak musisz je wychowywac i za kazego psa odprowadzic podatek 4X 60 PLN + matka 60 -razem 300 PLN rocznie
Odpowiedz
-4
@ Gxxx
dnia 19.10.2012, 17:52 · Zgłoś
Brawo @ika...zgadzam się z tobą.
Odpowiedz
0
@ Gxxx
dnia 19.10.2012, 17:55 · Zgłoś
brawo brawo Dreg.Mądra twoja glowa
Odpowiedz
4
@ !
dnia 19.10.2012, 18:02 · Zgłoś
jeżeli ktoś nie jest w stanie upilnowac własnego zwierzaka to się go sterylizuje,
nie ma nielegalnej hodowli i zwierzęta nie cierpią,
głupotą rodziców jest kupowanie dziecku szczeniaczka "bo chce" ,
szkoda tylko że pies rośnie i już nie jest takim milusim przytulaczkiem,
wówczas ląduje na ulicy a w najlepszym wypadku w schronisku,
Odpowiedz
4
@ junak16
dnia 19.10.2012, 19:25 · Zgłoś
odp do "dziwne" Jak tobie sie urodza dzieci to tez je siekiera? czy moze je wychowasz?
Odpowiedz
1
@ zero
dnia 19.10.2012, 22:11 · Zgłoś
Skoro wy porównujecie psy do ludzi...to juz świadzczy wystarczająco o waszym poziomie intelektualnym...przeprowadźcie się do budy, skoro wam tak psy imponują... problem jest w takich starych zdewociałych, "paniach" z blokowisk, które w wieku 55 lat, już od 10 ciu żyją z ZUS, albo i od 20...i dla swego zarobaczonego obsrańca, gotowe są zrobić wszystko...i niech ktoś tupnie nogą na moją pusię... to bandyta, policje wzywam...idjotyzm w 100%...
Odpowiedz
4
@ Dreg
dnia 19.10.2012, 23:11 · Zgłoś
wolę psa niż takie [...] jak ty
Odpowiedz
6
@ maro
dnia 19.10.2012, 23:17 · Zgłoś
masz rację stary, ale pomylenie z poplątaniem, "Policja poszukuje sprawcy mordu na pieskach" a tymczasem chuligani biją ludzi na ulicach. Ale POlska
Odpowiedz
0
@ Do Dreg
dnia 20.10.2012, 22:52 · Zgłoś
[off topic]
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 22.10.2012, 09:21 · Zgłoś
Pieski można oddać ale broń Boże do schroniska! Jedyną normalnie prawną procedurą jest oddać komuś lub [...]...
Odpowiedz
0
@ pies
dnia 22.10.2012, 11:03 · Zgłoś
nie podatek a haracz, kara za posiadanie psa
Odpowiedz
1
@ posiadam suczkę
dnia 22.10.2012, 11:09 · Zgłoś
czy zawsze to właściciel [...] musi stawać na głowie żeby upilnować swoją sukę. Może właściciele psów zaczną pilnować swojich pupili??
Odpowiedz
24
@ X
dnia 19.10.2012, 13:59 · Zgłoś
Ciekawe że psy się urodziły martwe i ktoś ich nie zakopał tylko wywiózł w worku i wyrzucił. To jest normalne?
Odpowiedz
1
@ qwerty
dnia 22.10.2012, 09:20 · Zgłoś
No gdyby mi się martwe urodziły to bym albo spalił albo zakopał... Po co wywalać i śmiecić no i w efekcie smrodzić. Zakopać i już po problemie. Że się martwe urodziły to całkowicie realne. Kto miał psa i taki przypadek to wie jak to wszystko przebiega.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.