Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Szokująca wystawa o aborcji w Jaśle

176
Dzieci zamordowane na skutek aborcji, obok żołnierze zabici podczas wojny w Jugosławi. Te niecodzienne fotogramy zostały zamontowane na ogrodzeniu kościoła Ojców Franciszkanów w Jaśle. Nikt nie jest w stanie przejść obok nich obojętnie, zdjęcia wywołują skrajne emocje.




- To szok. Jak można coś takiego pokazywać, zwłaszcza dzieciom, które tędy przechodzą. Jak im wytłumaczyć, co jest na tych zdjęciach –
mówi oburzona pani Janina.

Zdenerwowania nie ukrywa pan Zdzisław, jak sam o sobie mówi, człowiek starej daty. – Co to się porobiło na tym świecie. Żeby takie rzeczy i to jeszcze przy kościele? To się w głowie nie mieści. Komu i czemu to ma służyć. Pani Monika, mama 5-letniej Zuzi nie potrafi córce wytłumaczyć tego, co przedstawiają te zdjęcia. – Mózg pięciolatki nie jest w stanie tego zrozumieć. A poza tym tak drastyczny widok może odcisnąć piętno na jej życiu. Dopóki ta wystawa nie zniknie będą musiała zmienić drogę do miasta.

Nieco bardziej liberalnie podchodzą do tego ci, którzy jeszcze nie mają dzieci. - Może rzeczywiście te zdjęcia są zbyt mocne, ale tak naprawdę aborcja powinna być sprawą każdej kobiety. To jej ciało i jej sumienie. Jeżeli z jakichkolwiek względów uważa, że postępuje słusznie, że nie zaważy to w żaden sposób na jej życiu, to jej sprawa. Nie nam, zwykłym śmiertelnikom to osądzać. Każdy z nas płaci za swoje decyzje w taki czy inny sposób – mówi 25-letni Krzysztof.

Próbowaliśmy się dowiedzieć, skąd wziął się pomysł na taką  wystawę w Jaśle i czemu ona ma służyć. Gwardian Krzysztof Kozioł nie chciał z nami na ten temat rozmawiać. Zbył nas lakonicznym stwierdzeniem - To jest tak oczywista i jasna sprawa, że nie ma o czym mówić. To są ważne rzeczy. Tyle mam do powiedzenia na ten temat.

Ta sama wystawa gościła początkiem października w Rzeszowie. Tam również wywołała spore zamieszanie, do tego stopnia, że poseł SLD Tomasz Kamiński złożył doniesienie na policję o popełnieniu wykroczenia przez organizatorów wystawy.

A jak będzie w Jaśle?

 






(omega)

Reklama

Komentarze: 176

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Haze
dnia 01.01.2013, 19:51 · Zgłoś
A ja twierdze iż [...] powinna być do pewnego momentu do tygodnia,dwóch... To już kwestie do ustalenia. Później to faktycznie mordowanie ale puki to ledwo co różni się od mrówki można usuwać.
Odpowiedz
0
@ Jakub
dnia 17.05.2010, 20:08 · Zgłoś
Nie wiem jakich słów użyć do tych wszystkich komucho liberalno [...] pomiotów,któży są za [...] bo nie wiem jak można się nazywać człowiekiem widząc takie coś,i nadal twierdząc że to powinno to być dopuszczalne,a co do księży,to prawda że są afery,że ąz czasem żgać sie chce,tak samo jak w polityce , a mimo to wy [...] kochacie tuska,kwaśniewskiego,liberałów,więc odpuscie [...] komentaże,bo wystawa jest potrzebna,tak jak i wstrząsające zdjęcia,bo tylko wstrząs możę dotrzeć do zakłutych pał które widzą a nie rozumieją
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 19.11.2009, 15:33 · Zgłoś
ludzie nie zabijajcie dzieci nienarodzonych
Odpowiedz
0
@ min
dnia 19.11.2009, 09:58 · Zgłoś
A moze w tej kwestii wypowie sie bywalec -flaminga- ksiadz z Osobnicy ?
Odpowiedz
0
@ nika
dnia 09.11.2009, 19:31 · Zgłoś
Piotruś , błagam Cię, nie katuj oczu tymi błędami...Dla niejednego dziecka przeczytanie takiej wypowiedzi byłoby większą traumą niż cała ta wystawa. Z poważaniem, Nika
Odpowiedz
0
@ PIOTREK
dnia 08.11.2009, 17:07 · Zgłoś
dlamnie takie zdięcia pokazywac to jest naprawde skandal dorośli mogom sobie oglądać ALE DZIECI SOM W ŚRUD NAS NAPRAWDE SKANDAL NAPRAWDE BRAK MI SŁÓW.PIOTR.
Odpowiedz
0
@ do [...]!
dnia 06.11.2009, 14:45 · Zgłoś
E [...]! Tobie chyba Bierut nadał tytuł naukowy z historii!
Odpowiedz
0
@ [...] do nika 11
dnia 06.11.2009, 09:00 · Zgłoś
W 100% podpisuję się pod twoim postem. BRAWO !!!
Odpowiedz
0
@ kim
dnia 06.11.2009, 08:25 · Zgłoś
Waszekrzyki nic nie pomoga ,bez wzgledu na to czy tego chcecie czy nie tzw WYSTAWA bedzie ,kosciol jest ponad prawem i to zadna nowina...
Odpowiedz
0
@ ?
dnia 05.11.2009, 13:35 · Zgłoś
Popieram tę wystawę. [...] jest ZABÓJSTWEM ze szczególnym okrucieństwem małego bezbronnego człowieka któremu bez ZNIECZULENIA wyrywa sie rece, nogi, głowę... Zdjęcia są szokujące ale każde zabójstwo wywołuje przecież szok i ocieka krwią. Te dzieci przedstawione na plakatach też chciały ŻYĆ ale w bestialski sposób odebrano im tę szansę!!!
V - ,,Nie zabijaj!"
Odpowiedz
0
@ min
dnia 05.11.2009, 12:32 · Zgłoś
TO sprawka LUDZI Z TORUNIA
Odpowiedz
0
@ mik
dnia 05.11.2009, 12:29 · Zgłoś
to nie sposob walki z [...], to co mamy pokazywac na wystawach sposob [...] przez ksiezy nieletnie dzieci ?...
Odpowiedz
0
@ mila
dnia 05.11.2009, 09:34 · Zgłoś
JAK MOZNA TAKIE OBRAZY POKAZYWAC NA CHODNIKU <NA ULICY DRODZY KSIEZA TROCHE POKORY DLA GRZESZNIKOW KTORZY DOPUSZCZAJA DO TAKICH TRAGEDII NIE POKAZUJCIE TYCH OBRAZOW JAK NA TABLICY OGLOSZEN ,,,OPAMIETAJCIE SIE >JESTESCIE INTELIGENCJA,JAKI WY DAJECIE WZOR ,PRZYKLAD,BOJCIE SIE BOGA.
Odpowiedz
0
@ [...] do ronin
dnia 05.11.2009, 09:23 · Zgłoś
Prawdę piszesz - kościół [...] bądź przyczynił się bezpośrednio do śmierci większej ilości osób niż zginęło we wszystkich wojnach prowadzonych przez ludzkość. Nie mają ŻADNEGO prawa wypowiadać się o moralności i stanowić jakiekolwiek reguły w tym zakresie. Radzę wszystkim dotąd jeszcze nie przekonanym -dajcie sobie spokój z czarnymi i ich [...] "moralnością" Kalego. A swoją drogą : czy normalni mężczyźni chodzą w sukienkach???
Odpowiedz
0
@ prawicowy ludowiec
dnia 04.11.2009, 21:36 · Zgłoś
Oj ludzie ludzie. Gdy czytam wypowiedzi niektórych osób sypiących obelgi na Kościół Katolicki to dochodze do wniosku, że nieraz [...] logicznego myślenie u nich się zdarzają. Znam bardzo wielu ateistów, którzy są przeciwko [...]! Więc Wasze argumenty, że Kościół szerzy [...] itd są spalone! Bo chyba nie zaprzeczycie, że to co zostało pokazana to prawda???!!! A może prawda boli?
Wystawa owszem jest drastyczna, ale pokazuje, że [...] to nie jest tylko usunięcie czegoś tak raz dwa, że tego nawet nie widać, tylko jest niestety to co na tych zdjęciach.
Jak pokazują gołe [...] i [...] na wystawach w kiosku to jakoś nikogo nie szokuje, że takie coś jest pokazywane, jeśli nieraz na ulicach jest zabity pies lub kot to się rozkłada miesiąc, a dzieci to zapewne nie szokuje.
Odpowiedz
0
@ nika11
dnia 04.11.2009, 20:58 · Zgłoś
A tak na marginesie Ta wystawa wywieszona w centrum miasta Jest wykroczeniem administracyjnym. Prokuratura w Łodzi ma sprawdzic czy nie dokoano powaznego wykroczenia administracyjnego. Trwa pikieta na temat zdjęcia tych planszy z Widoku. Jestem Za!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ nika11
dnia 04.11.2009, 20:42 · Zgłoś
Jak zwykle, tylko kościół mógl wpaść na taki pomysł, skoro pokazują takie szokujące zdjecia to dlaczego obok nie powiesza zdjęć księzy o których ostatnio i nie pierwszy raz byla mowa na temat skandali w klasztorach itd. Skoro tylko widza takie sprawy wsrod kobiet dlaczego tak zagłuszają swoje sprawy. Widza tylko błędy w kims innym a kiedy na swiatło dzienne wychodzi np [...] kleryków w radiu odrazu zagłuszaja sprawe. Skoro stac ich na takie posunięcie sie do zawieszenia galerri obok kosciola to dlaczego obok tego nie zawieszą błędów księzy skoro Kompromis to kompromis. Ile jest kobiet które owszem dokonały [...] lub stracily dzieci to w jaki sposób ma im to pomóc?? pomoc w rozgrzebywaniu ran lub w straszliwy sposób wzbudzic w kims poczucie winy??? To jest chore. Niech powieszą zdjecia matek które wyrzucaja dzieci przez balkon lub znajduje sie martwe na śmietnikach a nie tylko takie zdjecia w których najłatwiej wzbudzac poczucie winy. Jeszzce kolo koscioła. W jakim swieci my żyjemy. To Papież nigdy w zyciu nie wypowiadał sie glosno i publicznie na ten temat a ze strony ksiezy najlatwiej powiesic cos takiego obok kościola a później zeby to wyjasnic chowają głowę. Jak ludzie mają wytłumaczyć najmłodszym co to jest, taki widok u dziecka moz wzbudzic uraz do konca życia. Najłatwiej wywiesić cos takiego a później nie potrafić sie nawet wypowiedziec w tej sprawie!!! Dla mnie osobicie Przegięcie !!! Najchetniej to tylko zgłosic sprawe o wykroczenie!!!
Odpowiedz
0
@ CXZ
dnia 04.11.2009, 18:44 · Zgłoś
ciszej nad tą trumną !!![...] to tragedia matki i tragedia tego co narodzić sie nie mógł...ale w życiu człowieka nic nie jest proste ani łatwe..nie sądzmy abyśmy sadzeni nie byli !!!...bóg jeden może osądzić w nieskończonym miłosierdziu swoim ...
Odpowiedz
0
@ wiadomy
dnia 03.11.2009, 22:28 · Zgłoś
Do ip: 83.3.90.* za podszywanie się pod kogoś grożą poważne konsekwencje.
Odpowiedz
0
@ głupota
dnia 03.11.2009, 21:48 · Zgłoś
*** ludzi !!!
jak można takie coś pokazywać publicznie !!!

[...] jest chora moiom zdaniem , sa środki antkoncepcyjne od tego ... !!!
Odpowiedz
0
@ NIEMY KRZYK
dnia 03.11.2009, 20:35 · Zgłoś
0
@ Artur Sad.
dnia 03.11.2009, 14:37 · Zgłoś
Brawa za zorganizowanie wystawy!!!
Odpowiedz
0
@ do Łukasza
dnia 03.11.2009, 14:24 · Zgłoś
Człowieku ty właśnie swoimi komentarzami pokazałeś całą sentencję zakłamanego katolika o pisowskiej prowieniencji.
Dla mnie liczą się fakty: pouczasz tu wszystkich w prawo i w lewo, a ja opierając się na FAKTACH - stwierdzam tekst moralni&fałszywi nie był ani wurgalny, ani obrazliwy,ani moralizatorski, ani chwalący, ani ganiący.
Natomiast w twoim ostatnim tekście ŁUKASZU do moralni&fałszywi przeczytałem, że autor tu cytuje twoje słowa " nie wiem co to prawdziwa kawa'' piszesz następnie do kogoś, że jest ''NIEWIERZĄCY'',''NIE WIERZY W MIŁOŚĆ I PRZEBACZENIE, BO JEJ NIGDY NIE DOŚWIADCZYŁ''. Tu właśnie wyszło kto jest kim, bo na jakiej podstawie i fundamentach jest oparta TWOJA WIARA??? Na pewno nie na chrześcijaństwie!!! To ty opiniujesz kogość, to ty wyrażasz o kimś pogląd na sprawy fundamentalne, jak miłość, to ty komuś moralizujesz kto kim tu jest, a kim nie jest!!! Na jakiej podstawie??? Nienawiści, braku tolerancji, wiary, miłości dla bliźniego. Takie zachowanie godne FARYZEUSZA. Bo każdy ma prawo przedstawić swój poglad.
Dwa to mam na koniec pytanie, bo tu niby jakiś policjant sie pytał czy ktoś, to nie sedzia i prawnik, bo ponoć POLICJA -ON łapie tych gwałcicieli a sądy wypuszczają.
To ja ci przypomne chłopie w komisariacie w lublinie pewien policjant [...] dziewczyny, które aresztował. To jest fakt.
Odpowiedz
0
@ Klaudiusz
dnia 03.11.2009, 13:40 · Zgłoś
Dziękuję organizatorom za sprowadzenie tej wystawy do Jasła. Mam nadzieję ,że pomoże ona uratować choć kilka bezbronnych istot.
Odpowiedz
0
@ Miki
dnia 03.11.2009, 12:07 · Zgłoś
i taki ksiadz ma dobrze w glowie ?? chyba nie jak sie tam tedy boja dzieci chodzic :/:( wszystko jest okej ale przy kosciele i takie fotografir do sie w glowie nie miesci takiego ksiedza do przychiatryka dac i tyle :P :/
Odpowiedz
0
@ ludzie uspokujcie si
dnia 03.11.2009, 10:19 · Zgłoś
Czy wy myślicie,że przeciwnik wystawy jest zwolennikiem [...]?Ja osobiście jestem przeciwnikiem [...],ale tez tej wystawy! Zresztą myslicie,ze ktoś kto wyzywa 2 osobę od [...]szm**,[...],ze powinni cie wyskrobac za to itd myślicie,że ci ludzie sa lepsi od tych kobiet które dopusciły sie [...]? Są tacy sami na tym samym poziomie intelektualnym a zamiast krzyczec moze powinniscie zrozumiec te kobiety, które i tak bedą miały wyrzuty do konca zycia,a ksieza zamiast nakłaniac do stosowania metody kalendarzykowej której konsekwencja sa nie chciane ciazea sprzeciwiac sie popularnym metodą antykoncepcji, tabletką, [...] itp, które nie dopuszczaja do nie chcianych ciaz a w nastepnie do tak nie chcianych aborcjii,
Odpowiedz
0
@ KRYSIA
dnia 03.11.2009, 09:43 · Zgłoś
Nauczmy sie w koncu mowic PRAWDE!! jEZELI CHCESZ ZABIJAC TO LEPIEJ PIERWSZE ZABIJ SIEBIE! jUZ NIE MASZ NA TO OCHOTY?? TO NIE DECYDUJ O CZYIMS LOSIE. JAK CHCECIE WSPOLZYC TO POZNIEJ BADZCIE KONSEKWENTNI! DZIECIOM KUPUJECIE I POZWALACIE NA GORSZE FILMY I GRY! jEZELI JESTESCIE ODWAZNI I MACIE COS KOMUS DO ZARZUCENIA TO IDZCIE I POWEIEDZCIE WPROST KSIEDZU CZY KOMUKOLWIEK! NAPISAC KAZDY MOZE! TO CO JEST POKAZANE NA ZDJECIACH NAWET NAJGŁUPSZE ZWIERZE NIE ROBI!! A TY SIE CHWALISZ ZE JESTES CZLOWIEKIEM??
Odpowiedz
0
@ siedzę i myślę
dnia 03.11.2009, 08:51 · Zgłoś
A ja sobie nie życzę parad [...] na ulicach w biały dzień,widoku [...] przesiadujących pod sklepami i opluwających podłoże, epatujących [...] idiotycznych reklam w telewizji publicznej, która robi dzieciom pranie mózgu od najmłodszych lat. Wystawa przy kosciele franciszkanów to w porównianiu z innymi "dziełami" ...mały pikus. LOL
Odpowiedz
0
@ stanisława
dnia 02.11.2009, 23:13 · Zgłoś
Jestem zdecydowanie przeciw [...]!!! Wiem co znaczy nie mieć dziecka bo sama nie miałam przez 15 lat i jakie podejmuje się wtedy trudy aby mieć dziecko.Dlatego sama najlepiej wiem co czuje matka . NIESTETY JESTEM PRZECIWNA ROBIENIU W TAKI SPOSÓB, W TAKIEJ FORMIE I W TAKIM MIEJSCU SPEKTAKLU BO TAK TO NALEŻY NAZWAĆ. Popieram w zupełności tych, którzy są przeciw [...] i uważają, że można i należy taką wystawę zrobić ale dla młodzieży dorastającej i osób dojrzałych. Dla dzieci takie widoki mogą być TRAGEDIĄ NA CAŁE ŻYCIE. Ludzie opamiętajcie się na litość Boską i nie posądzajcie tych, ktorzy uważają, że forma wystawy i jej lokalizacja są złe ale [...] JEST TRAGEDIĄ LUDZKICH ISTNIEŃ za tych, którzy popierają [...]. Jak słusznie ktoś zauważył Wszyscy zostaniemy rozliczeni przez Boga Najwyższego w tym również ci, którzy narażają małe dzieciątka na takie widoki być może będą oni rozliczeni na równi z tymi, którzy uważają [...] ZA COŚ NORMALNEGO.Myślę, że również księża, którzy nie mając swoich dzieci nie potrafią zrozumieć psychiki tych małych Stworzeń Boskich Bóg Wszechmogący rozliczy. Papież JP II mówił "ZŁO DOBREM ZWYCIĘŻAJ" a to niestety jest tak jakby zło złym chciano wypędzać. Rodzice Chrońcie dzieci przed takimi widokami i przeżyciami TRAUMATYCZNYMI aby się to nie odbiło na psychice Waszych pociech. Z Panem Bogiem.
Odpowiedz
0
@ do DSL
dnia 02.11.2009, 19:46 · Zgłoś
Od tego żona ma męża a narzeczona narzeczonego aby jej strzegł i chronił, jeśli jest inaczej, to sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie.
Użytkownik "=>moralni&fałszywi" napisał jak wygląda polskie prawo - tych co powinni iść [...] to się łapie i wypuszcza, więc proponuje zasiadać na rządzących co by eliminowali wyrządzających zło, tak aby potem niewinny miał to prawo wyboru. Poza tym jak to nazwałeś: "Z radością przyjmujecie jego [...] na świat i wychowujecie ?" - są jeszcze "okna życia". Jak już jesteśmy w temacie terrorystów, to zapraszam do radykalnego kraju arabskiego i powiedz tam publicznie, że kapłani religijni i [...] Allacha rządzą - będziesz miał niezapomniane wrażenia do końca krótkiego życia i zdasz sobie sprawę ze swoich słów że to księża w Polsce rządzą.
Odpowiedz
0
@ DsI
dnia 02.11.2009, 19:27 · Zgłoś
Ja już nie mam sił !! Czy Wy zwolennicy wystawy, na prawdę nic nie rozumiecie ? Nic a nic ? Nawet [...] *** chyba zrozumiałby, że Tutaj zdecydowana większość piszących, wcale nie jest za [...] TYLKO PRZECIWKO WYSTAWIE W TAKIM MIEJSCU.
Do niejakiego xx, widzisz KATOLIKU ! Elementarne braki w twoim rozumowaniu i wiedzy wręcz biją po oczach. Za czasów PRL to [...] BYŁA bez przeszkód. Po drugie taki z ciebie Katolik jak z koziej [...] trąbka. Gdzie miłość do bliźniego (nauki Chrystusa to chyba dla Ciebie totalna tajemnica), tutaj bronisz dzieci nierodzonych, tam komuś życzysz aby go usunęli. No ręce opadają, DNO !!!
A tak na prawdę chodzi Wam o jedno! MUSI BYĆ TAK JAK WY CHCECIE, zero kompromisów i tolerancji dla drugiego człowieka! Według waszych odmiennych systemów niby wartości jak ktoś jest przeciwko takiej wystawie w takim miejscu to już samo zło! TAKIE KLAPY na oczach!
A z tymi którzy sądzą, że małym dzieciom można tłumaczyć takie kwestie już nawet nie będę odpisywał bo to NIE MA SENSU, jedyne co można o życzyć sobie aby sami mieli dzieci, zobaczyli jaki to skarb i jak trzeba go chronić! NIE TYLKO PRZED NARODZENIEM!!!
Odpowiedz
0
@ anty [...]
dnia 02.11.2009, 16:07 · Zgłoś
Wszystkim tym którzy przyczynili się do jakiejkolwiek [...] (morderstwa nienarodzonego dziecka) powinno się usunąć struny głosowe aby nie mogli krzyczeć tak jak te niewinne dzieci. Następnie powyrywać im na "żywca" wszystkie kończyny i rozgnieść głowę.

Zrobić im to samo co oni zrobili tym dzieciom !!!

Takie małe dziecko to samo czuje co my. To że nie rozumiemy go i nie słyszymy to nie znaczy że można go traktować jak rzecz. Powinien być od poczęcia pełnoprawnym obywatelem tego świata, pod szczególna ochroną. On sam nie może się bronić, stańmy za nim murem !!!


A tym wszystkim książkom to za bardzo nie ma co wierzyć. Bo piszą że dziecko po urodzeniu nie widzi ( a jak widzi to do 30 cm) i nie kontaktuje ... Oni sami nie kontaktują ... Dlaczego moje dziecko po przywiezieniu po porodzie do domu podążało za mną wzrokiem jak chodziłem po pokoju, uśmiechało się do mnie. A gdy TV włączyłem to zaczął go oglądać i trzeba było wyłączyć. Ono dobrze wie i czuje tylko jest za słabe aby i nabiera sił żeby od razu się z nami komunikować w sposób zrozumiały dla nas dorosłych ludzi.

Niestety nie znamy myśli tzw. "płodu" dla mnie to taki mały człowieczek czy ma 1 dzień czy 12 tyg. On ma się po prostu urodzić !!! Nie można tego przerwać, człowiek nie ma prawa o tym decydować !!!
Odpowiedz
0
@ exparafianin
dnia 02.11.2009, 16:02 · Zgłoś
Nie twierdzę że [...] jest dobra czy zła, dla mnie jako rodzica takie rozwiązanie po prostu w ogóle nie wchodzi w rachubę, ale wybaczcie, to czy mam oglądać coś takiego czy nie powinno być tylko i wyłącznie moją sprawą i nikt nie powinien mi tego narzucać, a już tym bardziej mojemu dziecku, które tamtędy będzie przechodzić. Wiem, że ciężko będzie spowodować usunięcie tego czegoś (bo wystawą to tego nazwać nie można) i pewnie będziemy musieli to przeżyć jak wiele innych rzeczy, nie mniej jednak pewnym jest że być może dla wielu osób a na pewno dla mnie franciszkanie są skończeni i nie istnieją (a szkoda bo to miejsce w którym nie tylko był mój ślub ale i chrzest dziecka)
Odpowiedz
0
@ xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
dnia 02.11.2009, 15:55 · Zgłoś
niech to usuna bo w takim miejscu takie cos nie powinno widniec i tyle taka jest prawda
Odpowiedz
0
@ ona
dnia 02.11.2009, 15:52 · Zgłoś
Ludzie!! opamiętajcie sie!! czy wy nie widzicie co ta czrna Mafia z o. dyrektorem na czele robi z naszym narodem??!! dziwicie sie ze taka wystawa jest przy kosciele?? przeciez wiadomo czyja to sprawka. to wszystko sprawka ***, jakies 2 tygodnie temu ta sama wystawa byla w rzeszowie ale tam nie bylo tylu komentarzy popierajacych taego typu wystawy, nawet zostala sprawa skierowana do prokuratury. ale moze i kiedys ta [...] z jasla zostanie oświecona. przeciez teraz jak sie pojdzie do kosciola to nie slychac nic innego na kazaniach tylko [...], [...], [...], in vitro itd. ta mafia chyba zapomniala jaka jest ich rola. (dlatego juz przestalam chodzic do kosciola bo jezeli chce sie pomodlic to poprostu to robie) wiec sadze ze powinni sie co poniekotrzy obudzic i zobaczyc co oni z wami robią! poza tym jezeli ktos chce dokonac [...] to powinien miec do tego prawo a tego typu obrazki moze zobaczyc w internecie a nie pokazywac na ulicy gdzie chodzą male dzieci. to jest gorsze od pornografi!! na zachodzie jest inaczej ale jeszcze musi minac niestety troche czasu zeby ta nasza polska [...] sie opamietała. i jest mi naprawde bardzo przykro jak czytam te wasze komentarze. myslalam ze ludzie z moich okolic maja jednak teroche oleju w głowie i ze nie dali sie otłumanic tym *** ale niestety sie myslilam...
Odpowiedz
0
@ xx
dnia 02.11.2009, 15:38 · Zgłoś
jeżeli nie potraficie dzieciom wytłumaczyć co to za zdjęcia, nie potraficie powiedzieć im co to jest [...], to wy sie macie za rodziców? To przeraża! Szkoda że za waszych czasów nie było [...], może by nie było takich *** którzy bronią [...]
Odpowiedz
0
@ ???????
dnia 02.11.2009, 15:14 · Zgłoś
do Matko! nie rozumię sformułowania, że zdjęcia są zbyt drastyczne jak na takie małe Jasło?? a w czym jesteśmy lepsi czy gorsi od ludzi z Krakowa czy Warszawy?? no może w portfelach mamy trochę mniej, ale tak jak wszyscy chłoniemy codziennie dużo wiecej krwawych scen z telewizji czy filmów,jakoś telewizje nie emitują specjalnych programów "dla mieszkańców Jasła", nie wycinają drastycznych scen itd. fakt faktem wystawa robi wrażenie jednym może da do myślenia u innych może poruszyć sumienie
Odpowiedz
0
@ Kaczucha*
dnia 02.11.2009, 15:05 · Zgłoś
każdy ma prawo do życia..takie maleństwa także!a człowiek człowiekowi odebrać życia nie może!bo To nie My stworzyliśmy by móc zniszczyć..
postaw się człowieku od strony tego dziecka...strach ból płacz..i nikt nie chce twego istnienia..straszne![...] to tak jakby oderwanie fragmentu własnego serca..i rzucenie na pożarcie..śmierci...My tego nie chcemy..a dziecko niema wyboru...!STOP [...]!!
Odpowiedz
0
@ Do Celina i zzz
dnia 02.11.2009, 14:56 · Zgłoś
Celina, gratuluję polotu -> "przeciwnicy wystawy czyli zwolennicy [...]".
Nie jestem zwolennikiem [...] ale jestem przeciwny takiej wystawie na ulicy. Jakim prawem ksiądz zmusza mnie do oglądania tych zdjęć. Wystawa jest potrzebna ale w salce pod kościołem, w JDK, tam gdzie obejrzą ją osoby które będą chciały to obejrzeć ale nie na ulicy.
zzz, masz rację, młodym ludziom od, powiedzmy 15 roku życia ale nie 4 - 5 latkom. Mam w tej chwili problem ale nie z tym jak wytłumaczyć 4 latkowi co jest na zdjęciach ale z tym żeby takie małe dziecko zrozumiało co to znaczy [...] nienarodzone dziecko. Dziecku, które ledwo potrafi zrozumieć, że w brzuchu można mieć dziecko. Z tego copiszesz wnioskuję, że nie masz dzieci. Zobaczymy czy będziesz taki(a) mądry(a) gdy sam(a) zostaniesz rodzicem.
Odpowiedz
0
@ DsI
dnia 02.11.2009, 14:50 · Zgłoś
Do Celina i innych autorytetów moralno-intelektualnych! Na prawdę gratuluję sposobu myślenia typu przeciwnik wystawy = przeciwnik [...]. Jeżeli nie potraficie ogarnąć, że ktoś może być przeciwnikiem [...], a zarazem przeciwnikiem takiej wystawy, w takim miejscu. To jest to już po prostu po dyskusji! Do innych światłych, którzy wypisują jakieś straszne brednie o byciu złym ojcem, który nie potrafi 5 letniej swojej pociesze wytłumaczyć co jest na tych zdjęciach, też gratuluje. Wy po prostu nie macie JAKIEGOKOLWIEK pojęcia o dzieciach! O ich psychice, postrzeganiu świata i itd. Coś tak mi się delikatnie wydaje, że tu powinny być podpisy nie powiedzmy "Celina" a "o.jakiś tam " lub "ks. jakiś tam". I na koniec - jedynym efektem rozgrzebania tematu jednej z najostrzejszych ustaw antyaborcyjnych w europie, będzie jej zliberalizowanie! Panie "zzz" moje dzieci nie wiedzą o obozach, ponieważ są na to jeszcze za małe - zresztą Pan też w ich wieku tego nie wiedział. Pana światem były wtedy misie, kolorowe książeczki, klocki a nie masowa zagłada ludzkości, problem [...], eutanazji i inne zło tego świata które jest udziałem DOROSŁYCH a nie DZIECI! I niech dorośli sami rozwiązują te problemy, a nie mieszajmy w to dzieci!
Odpowiedz
0
@ mama
dnia 02.11.2009, 14:41 · Zgłoś
88.220.132 - powiedziała mi logika. To taka prosta nauka w której 2+2=4. Rozumiem, że ty wolisz współczesną naukę, która w zależnosci od zapotrzebowania politycznego czy ideologicznego udwodni wszystko w sposób naukowy? :)
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 02.11.2009, 14:33 · Zgłoś
ty ona napisz list do franciszkanów aby pomagali potrzebującym
Odpowiedz
0
@ zzz
dnia 02.11.2009, 14:13 · Zgłoś
Uważam, że taka wystawa była potrzebna, aby uświadomić młodym ludzią, którzy rozpoczynaja współżycie w wieku 15 czy 16 lat, że [...] to nie tylko przyjemność,ale też konsekwencje. A to, że Wy rodzice nie umiecie wyjaśnić swoim małym pociechą co przedstawiają te fotografie to wasz probem. Może trzebaby zastanowić się nad tym dlaczego nie umiecie im tego wyjaśnić? A jak dziecko zapyta dlaczego w obozach koncentracyjnych robiono mydło z ludzi to tez nie będziecie potrafili odpowiedzieć? I może nie powołujcie się na Dekolog, bo sami często go nie przestrzegacie.
Odpowiedz
0
@ Celina
dnia 02.11.2009, 14:03 · Zgłoś
Dziwne ,że przeciwnicy wystawy czyli zwolennicy [...] tak bardzo powołują się na 1 fakt: małe dzieci nie powinny tego oglądać.
A sednem protestów są tak naprawdę osoby zainteresowane ukryciem prawdy o okrucieństwie [...]. Prezentowanie tego typu zdjęć nie jest rzeczą przyjemną a ni wygodną- ale chodzi nie o przyjemność czy wygodę ale o życie milionów dzieci a także o sumienia ich rodziców! Dlatego jeszcze raz wyrazy szacunku dla osób , które zainstalowały tę wystawę w Jaśle.
Odpowiedz
0
@ niewyskrobany c.d.
dnia 02.11.2009, 13:47 · Zgłoś
Zalegalizowana [...] w polaczeniu z rzetelną edukacja [...] miałyby jeszcze ten plus, że najprawdopodobnej ewentualny zabieg poprzedzalaby przymusowa konsulatcja i poradnictwo. Wiele kobiet wowczas nie zakwalifikowano by na zabieg, bo ukazano by im, ze np. mimo braku wsparcia z strony mezczyzny, czy jego braku w ogole, kobieta nie jest sama, pokazano by jej pewne opcje, drogi wyjscia z sytuacji. Choc wiem, ze mnie latwo sie mowi, ale tak sie praktkuje na świecie. A tak - nie ma poradnictwa, jest zdanie sie na siebie i internet oraz podziemie aborcyjne. Skutek taki,ze mamy wiecej przypadkow [...] niz np. tak chetnie demonizowana Holandia.
Nie wiem, czy taka wystawa spelni swa role odstraszacza. Ostrzezenia na paczkach [...] tez - jak sie okazało- nie spelnily swego zadania.Zreszta i bez takich wystwa latwo sobe wyobrazic, co znajduje sie w [...] i czym skutkuje zabieg. Dlatego jesli juz- to spedzac [...] jak najwczesniej.
Odpowiedz
0
@ Kazimierz Fajkiel
dnia 02.11.2009, 13:23 · Zgłoś
Jak można narażać dzieci na taką straszną traumę pokazując im te zdjęcia? Kto zezwolił na umieszczenie w takim miejscu? PRZECIEŻ MOŻNA BYŁO TAKĄ WYSTAWĘ urządzić np w JDK i wpuszczać młodzież od 16 roku życia!!!! Ale cóż JDK ma inne wyszsze cele !!!!!!! Czy nikt nie rozumie, że może to być uodpornieniem dzieci na współczucie? Młody człowiek odbiera to zupełnie inaczej. W TV GDYBY POKAZANO TAKIE ZDJĘCIA ZROBIŁBY SIĘ HUK ZE STRONY KOŚCIOŁA I TZW. LUDZI NIBY DBAJĄCYCH O WYCHOWANIE MŁODZIEŻY .........
Nie można tego nazwać inaczej jak SKANDAL.Dziwi też postawa ks. Kozioła ale cóż on TEŻ ODPOWIE PRZED PANEM BOGIEM. Chyba mógł urządzić taką wystawę dla młodzieży powyżej 16 roku życia, u siebie pod kościołem bo przecież ma tam miejsce niewykorzystane! Już nigdy więcej nie dam Franciszkanom ani grosza.
CAŁĄ SPRAWĘ MOŻNA NAZWAĆ KOLEJNA ROZRÓBA W JAŚLE CIEKAWE POD CZYIMI AUSPICJAMI ?
Odpowiedz
0
@ Celina6
dnia 02.11.2009, 13:18 · Zgłoś
Dziękujemy za sprowadzenie tej wystawy do Jasła!
Powinni ją obejrzeć wszyscy mieszkańcy.
Odpowiedz
0
@ do mama
dnia 02.11.2009, 12:47 · Zgłoś
O tym "życiu" to powiedział ci Kościół w formie dogmatu piorącego mózg czy współczesna nauka?
Tam, gdzie zaczynają się dogmaty kończy się rozum !!!
Odpowiedz
0
@ sceptyczka
dnia 02.11.2009, 12:40 · Zgłoś
Do OLO-Masz całkowite moje poparcie.
A co do tego kogoś, kto nie wierzy, że tygodniowa [...] jest człowiekiem, to odpowiedz sobie niby-człowieku czym jest? Zwierzęciem? Rzeczą? Rośliną może?
Nie mam jednoznacznej postawy wobec [...], bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, ale jak Boga Kocham, tak księży nienawidzę.
Odpowiedz
0
@ anonim
dnia 02.11.2009, 12:34 · Zgłoś
bardzo dobrze ze jest taka wystawa niech zobacza te [...] ktore zaczynaja zawczesnie zycie dorosle a potem placz , bicie sie po brzuchu zazywanie tabletek a jak to nie pomoze to do lekarza i ciach prach i po dziecku. Nie rozumie jak mozna zabic wlasne dziecko taka kochana istotke co nie jest niczemu winna...ono tez ma prawo do zycia !!!
Odpowiedz
0
@ ONA>
dnia 02.11.2009, 12:24 · Zgłoś
Czytając powyższe komentarze, zauważyłam, że ludzie nie rozumieją istoty rzeczy...Tu nie chodzi o [...] jako taką, tu chodzi o to, że Franciszkanie narzucają ludziom oglądanie czegoś, czego nie wszyscy mają chęć oglądać. Mamy takie prawo, prawo wyboru, tak samo jak prawo do życia. Idea może w założeniu pożyteczna, ale nie tędy droga...Wystawa powinna być zamknięta, można o niej powiadomić, kto zechce obejrzy, kto nie, nie będzie oglądał, zwłaszcza małe dzieci.To Właśnie Bóg stwarzając człowieka obdarzył go "WOLNĄ WOLĄ" Radziłabym zająć się serdeczną, szczerą i efektywną pomocą dla potrzebujących. Wizyta "Po kolędzie" daje możliwość spisania takich osób potrzebujących. Proponuję przeznaczyć 1x w miesiącu pieniądze ze składek "na tacę" dla matek w ciężkiej sytuacji finansowej, dla dzieci z ubogich rodzin. I nie trzeba "krzyczeć" i potępiać. O. Franciszkanie, gdzie Wasza pokora i miłość do bliźniego?!( Każdego bliźniego),
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 02.11.2009, 12:23 · Zgłoś
powiem wam krutko mi sie ludzie kościoła nie podobajom bo to som ***** i mordercy niewinnych dzieci nienarodzonych pan jezus nawet powiedział że faryzeusze będom mieli bardzo ciężko wejść do nieba nie mówie że wszyscy katolicy to ***** i mordercy ale większość
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 02.11.2009, 12:13 · Zgłoś
powiem wam krótko mi sie ludzie kościoła nie podobajom bo to som ***** i mordercy dzieci nienarodzonych
Odpowiedz
0
@ CZyteliczka
dnia 02.11.2009, 11:53 · Zgłoś
Takie plakaty to może w poczekalniach u lekarzy ginekologów ,a nie na głównej ulicy,żeby to wszyscy oglądali.
Odpowiedz
0
@ mmm
dnia 02.11.2009, 11:51 · Zgłoś
Popieram wystawę!!!!
niech gryzie sumienie tych, którzy dokonali tej zbrodni!!
Odpowiedz
0
@ DSL
dnia 02.11.2009, 11:45 · Zgłoś
Nadal nikt nie odpowiedział mi na pytanie. Jedyne co tu widzę to przytyki słowne ;-)


Prawda jest taka że za przeproszeniem *********moralizować umie każdy z Was. Życie wygląda nieco inaczej.
Odpowiedz
0
@ Łukasz
dnia 02.11.2009, 11:04 · Zgłoś
Do moralni&fałszywi! Rozmowa z Tobą to jak mówienie o tym jak smakuje prawdziwa kawa! Jak ja mam powiedzieć jak smakuje prawdziwa kawa jak ty nie wiesz co to jest kawa! Żeby coś poznać trzeba czasem się wysilić! Sypanie obelgami typu "[...]" (nie głosuje na PiS) "pseudo teolodzy" pokazuje jaki masz szacunek do innych ludzi. To jest ta ateistyczna tolerancja i miłość! Kurde jak możesz mi ty niewierzący wytykać czy ja komuś pomagam czy nie i jak jest moja wiara i co bym zrobił gdyby...
Jakim ty jesteś wiarygodnym "moralizatorem" skoro sam obrażasz wypisujesz stek bzdur!
Kłamstwo potrzebuje władzy, w przeciwieństwie do prawdy.
Zamknij Aborczą wyłącz TV i rozglądnij się po świecie, a zobaczysz ile rodzin kocha swoje niepełnosprawne dzieci! Ile kobiet decyduje się na poród choć ich życie jest zagrożone? Co winne jest dziecko w takiej sytuacji? Odpowiedz mi jaką role ma dziecko w takiej sytuacji? (Tylko bez inkwizycji proszę i rydzyków)
Ty nie wierzysz w miłość i przebaczanie... bo jej nigdy nie doświadczyłeś... a ja Ci mówię, że to jest możliwe Kochać dziecko chore, niepełnosprawne, ty tego nie wiesz bo nigdy się z tym nie zetknąłeś. Za dużo teorii. To ja Cię zapraszam do Kościołą zobaczysz jak "[...]" nic nie robią.
Rzeczywiście tkwię w średniowieczu! Hahahaha!
Odpowiedz
0
@ olo
dnia 02.11.2009, 10:44 · Zgłoś
Czekam z utęsknieniem na wystawę o księżach i zakonnikach [...]. Szczególnie tych mocno chronionych przez biskupów i Watykan. Można ją uzupełnić o siostry-sadystki z sierocińców dla dzieci niepełnosprawnych i będziemy mieli pełny obraz Kościoła Katolickiego w Polsce.
Odpowiedz
0
@ mama
dnia 02.11.2009, 10:43 · Zgłoś
DSL - tygodniowa [...] jest życiem ludzkim jakbyś nie wiedział. Od "geniusza" twego pokroju różni ją tylko stopień rozwoju. Chociaż mam wątpliwości, kto jest mądrzejszy...:)
Odpowiedz
0
@ do Łukasz 83.10.128
dnia 02.11.2009, 10:36 · Zgłoś
Łukasz, skoro tak błyszczysz inteligencją to wytłumacz, proszę 4-5 latkowi dlaczego ktoś wystawił na ulicy tak drastyczne zdjęcia.
Wytłumacz takiemu maluchowi co to jest [...].
Wytłumacz dziecku tak aby nie wzięło tego do siebie, co to znaczy [...] dziecko w [...] matki.
Czuwaj w nocy nad łóżkiem dziecka, które teraz budzi się z płaczem bo jakiś ćwirćinteligent w sutannie uznał, że wszyscy muszą obejrzeć te zdjęcia. Jeśli będę chciał zobaczyć takie fotografie znajdę je sam. Teraz idąc z dzieckiem do miasta muszę iść inną drogą bo najzwyczajniej w świecie boi się iść tamtędy.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 02.11.2009, 10:34 · Zgłoś
Oto polski Kościół który sięgnął dna.
Chwała bogu że mam tą przygodę za sobą i innym też szczerze radzę.
Odpowiedz
0
@ Smutna... :(
dnia 02.11.2009, 09:52 · Zgłoś
Też jestem za tym,aby kobieta, która [...] własne dziecko, nigdy nie miała okazji usłyszeć najpiękniejszego słowa "MAMUSIU..."
Kobieta, która zabija własne dziecko... zabija siebie... poczucie winy i wyrzuty sumienia NA SZCZEŚCIE nie pozwalaja już żyć jak dawniej ! Do końca życia będą ją zdręczyć wyrzuty sumienia... a mogła tulić do siebie kochaną kruszynkę... niektórzy chcieliby, lecz nie mogą... Czy Bóg jest sprawiedliwy... ???
Podejrzewam, że prawie każda kobieta żałuje że podjęła się [...] (no chyba że te bez uczuć). Zastanawia mnie tylko jedno... GDZIE JEST OJCIEC... ILU OJCÓW MOGŁO URATOWAĆ ŻYCIE DZIECKA... POPRZEZ... WSPARCIE I NAPROWADZENIE NA ODPOWIEDIA DECYZJE... Najgorzej kiedy kobieta jest sama i nie może na nikogo liczyć... Jednak jestem zdania, iz JEŚLI BÓG DAŁ... BÓG POMOZE...
Odpowiedz
0
@ ,.,.,.,
dnia 02.11.2009, 09:28 · Zgłoś
A moim zdaniem akcja jest bardzo dobra! może w końcu do kogoś to dotrze!!!!
Odpowiedz
0
@ =>moralni&fałszywi
dnia 02.11.2009, 09:23 · Zgłoś
A może jesteś prawnikiem/sędzią, który wypuszcza tych co my policjanci z trudem łapiemy, albo nie dajesz nakazu, a potem taki [...]? Rząd, ani państwowe jednostki, nie nawłuja przeciw [...], tylko za, więc co zrobił ci Kościół i tobie podbnym że tak na niego naskakujesz?. Przy zdjęciach jest wywioszona tabliczka z adresem aby wysyłać wszelkie wątpliwości na piśmie. Biurokracja jeszcze tak daleko nie zaszła, aby o każdą wystawe robić referendum!!, jak w muzeach prezentowano nagą Matke boską z rogami, albo Jezusa z kupy to nikt o referendum i pozwolenie sie nie pytał, tylko to była wielka sztuka. Teraz spójrz na swój obiektywizm i pojedź do kraju arabskiego i obraź Allaha - gwarantuje ci niezapomniane wrażenia.
Odpowiedz
0
@ sad
dnia 02.11.2009, 07:50 · Zgłoś
szok szkoda słów - ostro musiałem się ponaginać by wytłumaczyć 5 latkowi co to jest!!!!
Odpowiedz
0
@ Wróbel
dnia 02.11.2009, 06:44 · Zgłoś
Jak dla mnie to jak ktos nadal uwaza ze [...] to nic zlego i te zdjecia go wogole nie ruszaja to nie powinien miec dziecka. Na początku zycia "dziecka" czy jak sie juz ma troche lat. Morderstwo jak dla mnie ma tu takie samo znaczenie i powinno sie to karac. I tych lekarzy i matki oraz nie doszlych ojcow ktorzy na to pozwolili lub ich to nie obchodziło! ! !
Odpowiedz
0
@ moralni&fałszywi
dnia 02.11.2009, 00:35 · Zgłoś
Do wszystkich : gacmanów,[...],mądrali,mądralińskich,pseudo teologów,znawców religii, i innych fanatyków tzw magistrów od wszystkiego.
Macie żony, dziewczyny? Same jesteście żonami to może ruszcie wyobraźnią w tych pustych [...] i pomyślcie, czy jakby wasze kobiety lub same - zostały [...], zmaltretowane, przez bande [...], [...], napitych patologicznych [...] i te wasze piękne żony i dotąd poukładane piękne wasze życie, w pięknych domach wśród waszych pięknych dzieci - miały urodzić nie wasze dziecko i potem wychowywać wśród tego waszego pięknego moralnego życia,to ciekawy jestem mądralińscy jakbyście okazywali tą swoją przepiękną miłość temu dziecku??? I czy bylibyście tacy mądrzy!
Dwa, to ciekawy też jestem, czy jeżeli pięknie moralni i czyści bez skazy w momencie diagnozy postawionej przez lekarza: dziecko państwa urodzi się [...], z zespołem downa lub inną wadą genetyczną, czy nie mielibyście przed oczami wtedy np. dziecka sąsiada na widok którego odwracacie się w drugą stronę i krzywicie w grymasie waszą pięknie moralną buzię??? jeżeli się mylę, to dlaczego w tak małym stopniu angażujecie się w pomoc ludziom [...], dlaczego tu jesteście Prawi i Sprawiedliwi, a tak mało was obserwuje w różnego typu akcjach dla ludzi [...] i [...]???Mocni w pisaniu jesteście??? Ruszać [...] i do pomocy! Bo ktoś potrzebuje tej waszej moralności do przewinięcia z fakaliów i wymiocin swojego zaślinionego rozdartego niepłnosprawnego [...] dziecka! Podwójna moralność???
Albo ciekawy jestem jakbyście zareagowali w tych waszych pięknych rodzinach jakbyście usłyszeli- pani umrze,jak pani zdecyduję się na urodzenie??? Co wtedy???
WIĘC PROSZE NIE OCENIAJCIE INNYCH BO NIE JESTEŚCIE BOGIEM. A dwa to nie jeden był taki prawy, a życie mu pokazało i tę drugą stronę medalu. I nie wszystkie aborcje przeprowadzają, rozszalałe i rozwiązłe kobiety. Dlatego ja przynajmniej nie osądzam, czy to zbrodnia, czy holocaust, bo nie jeden już osądzał, a później życie go samo osądziło. Chyba zapominamy, że nikt z nas nie wie jakby się zachował w ekstremalnych warunkach. A karty historii, na którą się tak powołujecie pokazują, że to ludzie ludziom zgotowali: i holocaust i jugosławię i gułagi. /nikt inny jak jak my sami sobie. Ludzie.
Ale nie ma się co dziwić, jeżeli tu piszą takie talenty, którzy mówią, że inkwizycja to było nic innego jak sąd cywilny i kościół nie miał z tym nic wspólnego. Była to tzw komisja śledczo-sądownicza powołana przez kościół. Kolego cały świat wie, ze była i jest to jedna z wielu wstydliwych i ciemnych kart koscioła zapisanych w historii. Tylko kościół za to już przeprosił, a ty dalej tkwisz w średniowieczu.
Odpowiedz
0
@ DSL
dnia 02.11.2009, 00:26 · Zgłoś
Jasło jak zawsze pod butem czarnych. Gratuluję dobrego samopoczucia osobom dopuszczającym wieszanie tego obrzydliwego dzieła propagandy. P.S. Pytanie do wszystkich panów katolików - waszą żonę/dziewczynę [...] [...]. Z radością przyjmujecie jego [...] na świat i wychowujecie ? Gratuluję zacofania umysłowego. Nazywanie [...] usunięcie tygodniowej [...] jest radykalizmem religijnym, podajcie sobie rękę z [...] ze wschodu.
Odpowiedz
0
@ pillow
dnia 01.11.2009, 23:11 · Zgłoś
abstrahując od dyskusji za lub przeciw [...]... powinno się mieć wybór co do tego czy chce się taką wystawę oglądać lub nie, a taki sposób podjęcia tematu nie pozostawia wyboru każdy chcąc nie chcąc popatrzy. Uważam, ze jest to swojego rodzaju epatowanie okrucieństwem, nie ma dla mnie znaczenie czy w dobrej czy złej wierze, a w ten sposób wzbudza się tylko niezdrowe emocje i to wśród ludzi których ten temat nie dotyczy. Myśle, że dla kogoś kto dokonał [...], albo ma zamiar i tak to nic nie zmieni, zadziała tylko na dane środowisko np. nasze lokalne generując nikomu niepotrzebne emocje. Prawdziwy problem jest gdzie indziej, problemem jest pytanie dlaczego tak się dzieje ze dochodzi do [...], a ta wystawa tej odpowiedzi nie da.
Odpowiedz
0
@ Estetka
dnia 01.11.2009, 23:02 · Zgłoś
Do zszokowanych - a co sie wam wydawalo, ze sie dzieje podczas [...] ? Ze nie ma krwi, nie ma ran, rozczlonkowania ciala ? Ja nie jestem przeciwna [...], ale niech se ludzie zdaja co sie dzieje. Znieczulenie dostaje tylko jedna osoba i to zwykle ta, co ma nogi na wschod i zachod, a plod jest wydzierany. Tak samo ludzie zszokowani byli plakatami dzieci na temat przemocy w domu.
Odpowiedz
0
@ Jerzy
dnia 01.11.2009, 22:39 · Zgłoś
Jak wystawa o [...] była w Warszawskiej Zachęcie to wszyscy czarni wyklęli ją od czci i wiary.Teraz sami to pokazują,ale nie pozwolą tym rodzicom,którzy chcą mieć dzieci dokonać [...] in vitro.Fałsz i zakłamanie.Przecz z tymi zdjęciami z ogrodzenia klasztoru.
Odpowiedz
0
@ Łukasz
dnia 01.11.2009, 22:27 · Zgłoś
EVI zawitać pasuje, ale nie sądzę, byś był taki odważny, co z Ciebie za ojciec, jak nie potrafisz podstawowych rzeczy wytłumaczyć dziecku? To co będzie potem!
Odpowiedz
0
@ e(L)pEeR
dnia 01.11.2009, 22:08 · Zgłoś
[...] jest zła, ale to co zrobili Franciszkanie jest niewytłumaczalne. Szkoda, że to księża i posuwają się do takich rzeczy a gwardian pewnie dostał niezłą kasę za tą wystawkę i dlatego nie chce rozmawiać z mediami...
Odpowiedz
0
@ do EVI
dnia 01.11.2009, 22:00 · Zgłoś
to co z Ciebie za matka?
Odpowiedz
0
@ xgz
dnia 01.11.2009, 21:29 · Zgłoś
Wiersz o [...]
Ja naprawdę żyję. Dar życia otrzymałam.
O, braciszka z boku poznałam,
On też prawdziwie się raduje i świata oczekuje.
Dzięki Ci mamusiu i kochany Tatusiu.
Braciszku patrz, coś się stało,
jakieś światło się tu dostało,
jakieś narzędzie błyszczące.
Ała ! Jakieś kłujące.
Braciszku co oni Ci robią?
Dlaczego dziurę w brzuszku Ci skrobią?!
Mamusiu!
Braciszka rozrywają, rączki mu wyrywają !
Właśnie wykłuli mu oko i serduszko rozdarli głęboko.
Jestem krwią braciszka zbryzgana,
Mamusiu moja kochana.
Już nie ma nas dwoje - zostałam sama,
jak ja się Mamusiu boję!
Pocę się w kolorze krwi!
Mamusiu nie pozwól umrzeć mi.
MAMUSIU!
Ten [...] paluszki mi obcina!
Już jest kaleką Twoja dziecina.
Mamusiu, co ja takiego zrobiłam?
Ja tylko się życiem cieszyłam.
Mamusiu! Ja jestem miłością Boga do Ciebie,
On naprawdę chce mieć nas w niebie?
Jego miłość nigdy się nie kończy,
nawet po śmierci się sączy.
Ratunku Mamo!
On urwał mi już kolano.
Tatusiu!
Ja będę Twoim skarbeczkiem,
Będę Twoim aniołeczkiem, ale pomóż mi
Niech nie wyrywa drugiej rączki mi
Tatusiu, Mamusiu!
Ja mogę być głodna, nie potrzebuję pieniędzy!
Kochani ja mogę żyć w nędzy,
ale nie pozwólcie aby mnie zamordowali
i życie mi zabrali.
Mamusiu, ja jestem jeszcze mała,
Ja będę zawsze Cię kochała,
w Twojej starości będę promyczkiem słońca,
będę miłością Cię obdarzała do dni Twoich końca.
Mamusiu!
Mamusiu!
Czy ja umieram dlatego, że Tatuś Cię dręczy?
Że Cię nie kocha i męczy?
Ja Cię tysiąc razy mocniej będę kochała,
Ja Twoja córunia mała.
Ja będę Ci buzi na dobranoc dawała,
Ja będę się z Tobą bawiła i śmiała.
Mamusiu kochana!
Nie pozwól żebym została zmasakrowana.
MAMUSIU!
On teraz szczypcami oczy mi rozdusi,
Nie będę widziała mojej Mamusi,
ale Ty mnie Mamusiu będziesz widziała.
Spójrz do śmietnika, tam będę leżała.
Mamusiu!
Dlaczego życie mi dałaś
i tak okrutnie je odebrałaś?
Mamusiu patrz!
Twoją córunię w krematorium spalili,
ale duszy jej nie [...],
ja w Twoim umyśle będę żyła,
będę po nocach Ci się śniła
i będę po nocach do Ciebie wołała,
Ja Twoja Córunia mała.
Mamusiu, dlaczego zatykasz uszy?
Przecież nikt Cię nie ogłuszy.
To przecież ja, Twój skarbek kochany,
ten co miał brzuszek rozerwany.
Mamusiu, pamiętasz jak się bałam?
Jak o pomoc do Ciebie wołałam?
A pamiętasz mamusiu oczy tego lekarza?
Co śmiercią dzieci obdarza?
Kto mu dał prawo, by [...] Twoja dziecinę?
Twoją niewinną kruszynę,
Mamo, czy ta powolnej śmierci porcja nazywa się [...]?
Zapytaj rządzących o nazwiska,
poznaj tych ludzi z bliska;
sprawdź, czy oni tez swoje dzieci zabijają,
czy tylko Ciebie w pogardzie moją?
MAMUSIU.
W naszym kraju mordercy chodzą na wolności,
a niewinnym łamie się kości.
Ustawy ludobójcze podejmują i
Tobą się wcale nie przejmują.
Mamusiu moja kochana,
dlaczego cierpisz i jesteś załamana?
To przecież ja, Twoja Córunia Twoja,
Mamusiu moja, gdybyś wtedy mnie ocaliła,
MAMUSIU!
W Twoim sumieniu, będę ciągle żyła
i będę za Tobą bardzo tęskniła,
że Twoja [...] najbardziej by Cię kochała.
Mamusiu moja,
ja nawet teraz jestem Twoja!"
Odpowiedz
0
@ DZIECI
dnia 01.11.2009, 21:23 · Zgłoś
Przechodząc dzisiaj koło koscioła franciszkanów z moim 4letnim dzieckiem, które zapytało mnie mamo co to jest, popatrz ile krewki?Moze ktoś mi powie co mam mu powiedziec,on nawet nie wie ze istnieje cos takiego jak [...]!
Odpowiedz
0
@ obiektywny
dnia 01.11.2009, 21:11 · Zgłoś
w przypadku gdy zagrożone jest życie matki lub gdy dziecko będzie do końca życia kaleką lub [...] to powinna decydować matka. I w takich przypadkach powinna być [...] dopuszczalna.
Niektórzy piszą żeby postawić się na miejscu takiego nienarodzonego [...] dziecka,że chce żyć, a może by tak się postawić na miejscu takiego człowieka, który jest chory czy też [...], takiego z którego śmieją się i drwią, zostawiają na pastwę losu, traktując ich jak zło albo karę boską. Ciekawe jak przeciwnicy [...] traktują takich ludzi albo czy ogólnie szanują drugiego człowieka? Hmm przecież żyjemy w katolickim kraju, nie? A nawet gdy podłożymy [...] drugiemu człowiekowi, to zawsze się można wyspowiadać i dalej robić "swoje". Co do samej wystawy to chyba powinna być umieszczona w takim miejscu żeby ją mógł obejrzeć ten kto chce, bo rzeczywiście dla niektórych osób a zwłaszcza dzieci to się może źle skończyć(a przecież to dla dobra dzieci czy może nie?).
Pytanie do Łukasz - kiedy Kościół dał na coś pieniądze? Coś mi się wydaje,że to ludzie dają pieniądze na akcje charytatywne dodatkowo płacąc podatki za które Kościół opływa w luksusach.
Odpowiedz
0
@ EVI
dnia 01.11.2009, 20:57 · Zgłoś
a teraz to tylko pasuje mi zawitac do ojcca gwrdiana i niecha z boska pomoca wytłumaczy mojemu dziecku o co tu chodzi w tym wszystkim,bo ja już nie mam weny!!!
Odpowiedz
0
@ kris
dnia 01.11.2009, 20:53 · Zgłoś
Popieram wystawę!!! Jest skierowana do młodych dziewczyn wieki od 14 lat i nie tylko niech wiedza, co to jest [...] i jak wygląda to może któraś sie zastanowi. Niech wiedzą, czym grożą przedwczesne stosunki [...]. P.S. Franciszkanie brawo za odwagę trzeba uświadamiać społeczeństwo!!!
Odpowiedz
0
@ czytelnik
dnia 01.11.2009, 20:26 · Zgłoś
oczywiscie ze taka wystawa jest szokujaca ale mam nadzieje ze czegos nauczy, da nam do myslenia w szczegolnosci tym co sa "za", a dzieci jesli to zobacza to w interesie rodzicow jest wytlumaczyc im co to jest i dlaczego to jest zle, bo kiedys taki rodzic dzieki tej oto rozmowie z wlasnym dzieckiem bedzie mogl cieszyc sie wnukami, a nie dziwcie sie dlaczego kolo kosciola, bo przeciez kosciol od zawsze byl przeciw [...] i bardzo dobrze, tez jestem przeciw!!!
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 01.11.2009, 19:48 · Zgłoś
bardzo dobra wystawa. jasna i klarowna. ma swoich adresatów, do których z pewnością dotrze.
Odpowiedz
0
@ stary
dnia 01.11.2009, 19:21 · Zgłoś
nauka o [...] jest potrzebna w odpowiednim czasie co do tego nie mam watpliwosci
ale ktos zapomnial ze jest to miejsce publiczne
i taka wystawe powinno sie robic bez mozliwosci
ogladania tego przez malych obywateli naszego
spoleczenstwa jezeli "kosciol"tak uwaza jego
sprawa ale czy to jest zgodne z dobrym smakiem
i wyksztalceniem tych pseudo straznikow moralnosci??? prasa [...] musi zniknac z wystaw sklepowych a nie widzialem tam nauki
zabijania a ta wystawa tego uczy!!!
A swoja droga jak kaplani moga szerzyc nienawisc i co na to wladze swietego przecierz MIASTA.
Odpowiedz
0
@ mark
dnia 01.11.2009, 19:13 · Zgłoś
ciekawe kto im dal pozwolenie na taka wystawe.powinna ta osoba sie wypowiedziec -dlaczego
Odpowiedz
0
@ mieszkanka Jasła
dnia 01.11.2009, 19:12 · Zgłoś
oglądałam "Niemy krzyk". było to dla mnie straszne jak można tak postąpić. te zdjęcia są szokujące i ciężko mi na to patrzeć. ale przecież [...] pięknie nie wygląda, taka jest prawda! może dzięki temu chociaż jedna kobieta czy jeden lekarz zmienią zdanie.
ale rozumiem, że małe dzieci idące tamtędy nie rozumieją tych zdjęć i są one dla nich straszne.
Odpowiedz
0
@ sceptyczka
dnia 01.11.2009, 18:28 · Zgłoś
więc prawda jest taka, jaką zaraz odpiszę:młoda 20-kilku letnia dziewczyna dziś ogląda wystawę z [...] i grozą."nigdy-mówi-nigdy bym tego nie zrobiła, przecież to straszne i takie dramatyczne!".nie może patrzeć na zdjęcia, jest przeciw [...]-"jak ona mogła?to [...] nie kobieta".
mija jakiś czas.dziewczyna zachodzi w niechcianą ciąże."boże, wybacz mi, ale mam całe życie jeszcze przed sobą.mam pracę, studia, poza tym chce się jeszcze wybawić.po co mi dziecko?wybacz mi panie boże, ale nie mogę teraz!"
i tak oto wystawa to tylko chwilowe pranie mózgu.każdy będąc człowiekiem, chyba zdaje sobie z tego sprawę.
Odpowiedz
0
@ Swojak
dnia 01.11.2009, 18:18 · Zgłoś
Nie tędy droga żeby pokazywać takie rzeczy na ulicy zarówno mogli by pokazywać [...] na plakatach bo jednoznacznie będzie to działać na dzieci które chodzą tamtędy do kościoła i nietylko , raczej powinni pokazywać zdjęcia i filmy tym osąbą które decydują się na takie rzeczy tóż przed skrobanką to jest moim zdaniem [...] wykonany przez braciszków ciekawe ile z tego mają kasy bo napewno nie mało . A dla tych co mówią że to potrzebna taka wystawa to życzę powodzenia bo psychę już macie zoraną bezwzględnie , jeszcze raz ja jestem zatym żeby obowiązkowo pokazywać takie rzeczy tylko tym którzy tak naprawdę decydują się na to a nie publicznie wszystkim bo [...] się chce przechodząc koło tego a jak ktoś się decyduje na coś takiego to jest [...] a ja niechce na każdym kroku patrzeć na [...] nawet nie przyjmuje tego do wiadomości tym bardziej że córka też zadała mi pytanie co to jest , za taką wystawę powinien ktoś odpowiedzieć karnie i sam się tym zajmę ...
Odpowiedz
0
@ X...
dnia 01.11.2009, 18:02 · Zgłoś
w końcu ktoś pokazał prawdę i nazwał rzeczy po imieniu- [...] to ZABÓJSTWO, na dodatek zabójstwo z zimna krwią, bo jak można [...] takiego małego dzidziusia, który tak jak inni pragnie tylko żyć. Może mi ktoś powie że mamy prawo być sędziami ludzkiego życia i wydawać wyroki, czy matka ma prawo wydać wyrok na swoje dziecko i je [...] a lekarz, który dokonuje zabójstwa jest jej wspólnikiem. Czy oni maja takie prawo? Miejsce, w którym umieszczono tą wystawę jest jak najbardziej prawidłowe, niech każdy zobaczy na własne oczy jak wygląda dziecko w 8 czy 11 tyg., niech każdy zobaczy ze to już mały człowiek a nie ,,kupa komorek''jak niektórzy sądza!
Odpowiedz
0
@ pe..pe
dnia 01.11.2009, 17:48 · Zgłoś
"SZOK JEST TO ZE... Ze ludzie nie umiecie wytłumaczyć, dzieciom co jest na tych zdjęciach, to jak je wychowują. Tyle jest teraz zła na świecie że trzeba dzieci ostrzegać o tym . Wystawa jak najbardziej potrzebna i niech gryzie niektóre sumienia
Odpowiedz
0
@ Matko!!
dnia 01.11.2009, 17:34 · Zgłoś
Zdjęcia zbyt drastyczne na takie małe miasteczko jakim jest jasło,niezbyt przyjemne dla małych dzieci!!!Najczęsciej Kobiety dokonują [...] do 12 tyg.ciązy kiedy [...] jest jeszcze mały i nierozwinięty, przez zażycie specjalnej tabletki wczesnoporonnej i wcale nie wygląda to tak jak na tych przykłady na tych zdjęciach które zawierają Drastyczne i najgorsze przypadki aborcjii.
Odpowiedz
0
@ nieywskrobany
dnia 01.11.2009, 17:17 · Zgłoś
[...] jest tragedią i dlatego (paradoksalnie?) jako zalegalizowana zmniejsza skalę zjawiska. Nalezy sie wiec zastanowic co milsze jest naszemu Bogu: liczba dokonywanych [...] czy pewien światopogląd, ktorego skutkiem jest akurat zwyzka [...]. Legalna sprawia tez, że kobiety nie sa wystawione na uragające warunki podziemia aborcyjnego i przezywają zabieg.
Dziecko w [...] matki, czyli [...], nie jest bytem autonomicznym, bo zaleznym w pełni od matki. Nie wydaje mi sie też, że samo zestawienie liczbowe z ofiarami Holokaustu (który prawdopodobnie nie mialby miejsca bez niesławnej polityki antyjudaistycznej Kościoła) jest na miejscu. Nie znaczy to, że pochwalam "skrobanie sie" na zawołanie.
Aborcje po 12. miesiącu sa wykonywane, zdaje sie, tylko wówczas gdy okazuje się, że zycie matki jest zagrozone. Ale z plakatu sie tego nie dowiadujemy. Wystawa jest pewna panipulacją("liznęli" tez nawet eutanazje, a jak!) Zestawia [...] z okrucieństwami wojny a biuskupi swięca przeciez działa! Jak to rozumieć? zołnierz juz sie nazył, bo ma te 20 lat z hakiem? jak zabije, to "zlikwiduje cel" i moze sie czuc bohaterem? A jak kobieta usunie ciąże, bo np. zagraza jej zyciu, to jest automatycznie potępiona? I dlaczego wszystko koncentruje sie na kobiecie, skoro ona sama w ciąze nie zachodzi? Ostatecznie to jej brzuch poddawany jest zabiegowi, ale moze o rozwiazaniu(?) takim decyduje czesto mężczyzna? Wowczas to wlasciwe on jest winny. Jest takim mordercą zza biurka. Albo zza kuchennego stołu. I tak pewnie czesto sie dzieje. Poza tym gdyby to mężczyźni zachodzili w ciążę, to -jak powiedziała jakaś amerykańska feministka - [...] byłaby sakramentem. Jest to prawdopodobne. Dorobiło by sie jakąś ideologię o dzuszycce, co to w przyspieszonym tempie kursik życia zalicza i jest uwalniana do nieba. No, ale punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, a jak wiadomo faceci w czerni w ciąże nie zachodzą. Nawet czasem pewnie nie wiedza, że sie kogos tam gdzies dorobili, wszak [...] to grzech.
Odpowiedz
0
@ buła
dnia 01.11.2009, 16:50 · Zgłoś
Jesteśmy dziwnym narodem.Pokazać krew, poćwiatrtowane części ludzkiego płodu, jest OK i nie powoduje to większej negatywnej reakcji. Pokazanie kochającej sie pary wzbudzi okrzyki - "pornografia"
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 01.11.2009, 16:08 · Zgłoś
Ronin - takich głupot jak ty piszesz to już nawet "Fakty i mity" nie kolportują :D Nie mówiąc o tygodniku "Nie" :D
Odpowiedz
0
@ Łukasz
dnia 01.11.2009, 14:53 · Zgłoś
Ronin a skąd ty to wszystko wiesz? Fakty i Mity czy z Gejzety Aborczej? Podaj konkretne przykłady inkwizycji, przypominam, że wyroki śmierci wydawały sądy cywilne! Podaj mi konkretny przykład kiedy Kościół nie dał pieniędzy dla Afryki albo nie prowadził jakieś akcji charytatywnej. WOŚP Owsiaka to pikuś przy Caritasie, poczytaj sprawozdania finansowe Caritasu, Pan Owsiak jakoś niechętnie się rozlicza.
Odpowiedz
0
@ aguska22
dnia 01.11.2009, 14:51 · Zgłoś
bardzo dobra jest taka wystawa niechaj ruszy sumienia tych co robia aborcje.wiem so to znaczy stracic dziecka bo przezylam to.a dzis juz ciesze sie moim kochany m dzieciatkiem ale o tamtym pamietam:(
Odpowiedz
0
@ gr
dnia 01.11.2009, 14:29 · Zgłoś
Przerażają mnie Ci którzy są za mordowaniem dzieci. Oglądnijcie film "NIEMY KRZYK" a gwarantuję że zmienicie zdanie na temat [...]. Nie jest to film stworzony przez księdza czy papieża itd. lecz przez lekarza który latami wykonywał aborcje, i jak sam mówił, [...] dzieci na zlecenie rodziców... Wystawa super, a nie piszcie że gorszy dzieci itd bo jak pozwalacie im filmy oglądać i grać w gry komputerowe to są one 500x brutalniejsze niż te zdjęcia!
Odpowiedz
0
@ EkoNom
dnia 01.11.2009, 14:23 · Zgłoś
Wystawa szokująca jest, aczkolwiek zawiera przesłanie...
[...] powinna być zabroniona. Każdy katolik i katoliczka nie powinni dopuszczać się tej zbrodni (Przykazanie Boże: nie zabijaj). Skoro dane było dziecko to niech się otoczy je miłością i opieką.
Polecam świadectwo wiary oparte na faktach (można kupić ksiażke bądź poczytać na stronie:
http://www.voxdomini.com.pl/sw/gloria_polo.htm )

A tu przytaczam fragment tego świadectwa odnośnie w/w artykułu:

"[...] jest najcięższym grzechem, najstraszliwszym grzechem ze wszystkich. Za każdym razem, gdy jest przelewana krew dziecka – niewinnego dziecka – składamy [...] ofiarę całopalną, a jego moc w świecie powiększa się. Zrozpaczona dusza krzyczy o pomoc, ale nikt nie może jej usłyszeć, albo raczej nikt nie chce jej usłyszeć! Powtarzam wam jeszcze raz: ta dusza jest dojrzała i dorosła. Chociaż nie ma jeszcze wykształconego i uformowanego ciała, to jest ona już w pełni ukształtowana, tak jak w pestce jabłka zawarte jest już wszystko, co stanowi o dużym, rozłożystym drzewie. Ciało musi się wpierw uformować i urosnąć, ale dusza jest gotowa. A ów krzyk, jaki wydaje młode życie, gdy się je zabija, sprawia, że Niebo drży. Także w piekle rozlega się krzyk, ale – tryumfu, porównywalny z okrzykiem na stadionie piłki nożnej, gdy ktoś strzelił gola. Piekło jest takim stadionem, ogromnym, nie dającym się ogarnąć wzrokiem boiskiem pełnym demonów, diabłów, które – odniósłszy tryumf – krzyczą jak szalone. Demony wylały na mnie krew mojego dziecka, którą miałam na sumieniu oraz krew dzieci osób, które zachęcałam i podżegałam do dokonania [...]."
Odpowiedz
0
@ zeniu
dnia 01.11.2009, 14:11 · Zgłoś
o ***** przesadzili.
Odpowiedz
0
@ shamei
dnia 01.11.2009, 13:36 · Zgłoś
Prawda jest oczywista i brutalna ale nie możemy skazywać na nią najmłodszych!!! Moim zdaniem kościół pozwolił sobie na zbyt wiele!!!
Odpowiedz
0
@ Aga
dnia 01.11.2009, 13:13 · Zgłoś
Ta wystawa jest potrzebna.
Następna niech będzie o przestrogach przed prostytucją , narkomanią i [...].Gratulacje za odwagę dla pani Katarzyny !!!
Odpowiedz
0
@ Łukasz
dnia 01.11.2009, 13:04 · Zgłoś
0
@ Łukasz
dnia 01.11.2009, 12:55 · Zgłoś
Gratuluje Franciszkanom odwagi!
Kilka słów do zwolenników [...]:
Jakby wasi rodzice myśleli tak jak wy, to by was tutaj nie było.
[...] dzieci jest gorsze od holocaustu, rocznie [...] się ok 53-56mln dzieci nienarodzonych. Jeżeli jest to prawo kobiety, to pytam się gdzie jest prawo dziecka!!!
Jeżeli to "zwykły zabieg" jak krzyczą w mediach to macie dowód że ten zwykły zabieg to zwykłe zmiażdżenie dziecka. Nie będę się rozpisywał jakie negatywne skutki przynosi [...] u kobiety i w pozostałych członkach rodziny. Gwarantuje wam! W życiu nie widziałem tak poważnych zranień, tylu komplikacji fizyczno-psychinych u kobiet których dokonały [...]. [...] to śmierć! Dla dziecka ale i niesie śmierć dla matki i ojca.
Jak ktoś chce podyskutować zapraszam gacman82@gmail.com
Odpowiedz
0
@ jas
dnia 01.11.2009, 12:47 · Zgłoś
no dobrze ale jeżeli jesteśmy w 98% krajem katolickim to pozwolić tym pozostałym 2% na [...] i w krótkim czasie niekatolicy zostaną unicestwieni przez samych siebie a zostaną tylko prawi katolicy - czyż nie mam racji ?
Odpowiedz
0
@ Ronin
dnia 01.11.2009, 12:45 · Zgłoś
Taaa obroncy życie - zami mieczem wojowali żeby mieć monopok na wiare - wyprawy krzyżowe, inkwizycja zbrobia za zbrodnią na ludzkosci ludzie zgłodu w afryce umieraja i nie tylko a skarbce watykanu w szwach pękają.

A czy [...] to nie to samo co okres i przysłowiowa [...] tez wkoncu mógłbyć człowiek - męczące są teorje tego typu i rozwazanie co by było gdyby było
Odpowiedz
0
@ Zal.pl
dnia 01.11.2009, 12:23 · Zgłoś
jak czytam komentarze niektórych osób to po prostu myślę że piszą to nastolatki. ''dzieci franciszkanów'' ''aborcaj to normalny zabieg'' wez zamknij [...] i nie pisz takich bzdetow bo po prostu az smiac mi sie chce. jak dla ciebie to zwykly zabieg, to badz tak ''dobra'' i usun dziecko jak zajdziesz w ciaze. zobaczymy czy po wszystkim bedziesz dalej myslala ze to zwykly zabieg. aaa i jeszcze jedno, tym co sa za [...] lub juz sa po [...] zycze aby nigdy nie mieli dzieci i nie poczuli tego szczescia.
Odpowiedz
0
@ DsI
dnia 01.11.2009, 12:12 · Zgłoś
Ludzie opamiętajcie się! Ta dyskusja nagle skręciła w złą stronę! Tu nie chodzi o samą wystawę, tylko o jej miejsce! Jak dla mnie niedopuszczalne jest wystawianie takich zdjęć w miejscu publicznym! Swego czasu kościół wojował z czasopismami erotycznymi (i słusznie zresztą) eksponowanymi w kioskach. Chodziło o dobro dzieci, których widok roznegliżowanych pań miał deprawować! Teraz widok ludzkich zwłok jest OK !!! Zresztą w naszym kraju jest tak, że walka jest tylko o dziecko nienarodzone. Jak się już urodzi, to kościół umywa ręce. Książa i nasze kochane Państwo mają gdzieś, za co te dzieci wychowywać. Ważne by [...] i rodzić je w nieskończoność!
Odpowiedz
0
@ max 21
dnia 01.11.2009, 12:09 · Zgłoś
Ta wystawa ma zniknąć!!Ludzie nie chcą tego oglądać a tym bardziej dzieci!!Wstyd dla Franciszkanów!!!!!
Odpowiedz
0
@ kejkej
dnia 01.11.2009, 12:07 · Zgłoś
Widzieliście kiedyś niemy krzyk nienarodzonego dziecka?! Widzieliście kiedyś jak odbywa się [...]?! Widzieliście co ci mordercy robią z dziećmi żyjącymi w [...] matki?!
REAGUJMY!
STOP [...]! STOP PRZEMOCY!!
Mówmy NIE!!!
Odpowiedz
0
@ ms
dnia 01.11.2009, 11:40 · Zgłoś
Nie takie rzeczy dzieci oglądają w telewizji, więc trochę dziwi oburzenie niektórych osób. Żeby coś wbiło się w pamięć, trzeba szokującego przekazu.
Odpowiedz
0
@ Alinaq
dnia 01.11.2009, 11:27 · Zgłoś
Zdjęcia są jak najbardziej potrzebne !! Niech wszystkie te pseudo-matki, które [...] swoje dzieci zobaczą jak one wyglądały, w jakim stadium rozwojowym były ! Ale i tak, by usunąc ciąże trzeba byc osobą BEZ SERCA, nie mającą ŻADNYCH uczuc... I mimo wszystko, że tą wystawę widzą dzieci itd. to uważam iż należy im wytłumaczyc że na świecie żyją nie tylko dobrzy ludzie !
Odpowiedz
0
@ łowca [...]
dnia 01.11.2009, 11:25 · Zgłoś
i bardzo dobrze że jest taka wystawa. moze wreszcie co niektórzy sie ograna i dojdzie do nich ze [...] dzieci jest przestepstwem. a ludzie nie sa Bogiem i nie moga odbierac zycia. i trzeba myslec mozgiem nie [...]m .a nie trzepac co popadnie a potem zabijac.
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 01.11.2009, 11:24 · Zgłoś
Jak czytam komentarze tego artykułu to zaczynam się bać skoro ludziom tak podobają się te "flaki". Zdjęcia bardziej zniechęcają do ludzi którzy je wystawili niż do samej [...]...
Odpowiedz
1
@ Inka
dnia 01.11.2009, 11:07 · Zgłoś
,,DZISIAJ [...] MNIE MOJA MAMA"
(z ,,Pamiętnika małej (nienarodzonej) dziewczynki")

1.05 Z miłości powołali mnie dzisiaj do życia moi rodzice.
15.05 Powstają moje żyły, a całe moje ciało szybko nabiera pięknych kształtów.
19.05 Mam już usta.
21.05 Zaczyna BIĆ MOJE SERCE. Kto zaprzeczy temu że ŻYJĘ?
22.05 Nie rozumiem dlaczego moja mama tak bardzo martwi się z tego powodu.
28.05 Zaczynają rosnąć moje rączki i nóżki. Rosnę wzdłuż i wszerz.
8.06 Moje dłonie mają już małe paluszki. Czyż to nie jest piękne? Niedługo będę mógł się nimi posługiwać.
15.06 Dopiero dziś moja mama dowiedziała się że ŻYJĘ. Bardzo się z tego powodu ucieszyłem.
20.06 Teraz jest już pewne że jestem dziewczynką.
24.06 Wykształciły sie już moje liczne narządy.
6.07 Rosną moje włosy i brwi. To dodaje mi wdzięku.
8.07 Mam już oczy, pomimo że moje powieki są jeszcze zamknięte. Ale już wkrótce będę mogła wszystko widzieć - ten cały piękny świat, a przede wszystkim moją kochaną mamusię, która jeszcze nosi mnie pod swoim sercem.
19.07 Cudownie bije moje serce. Czuję się tak bardzo bezpieczna i szczęśliwa pod sercem mojej najdroższej mamy.
20.07 Dzisiaj [...] MNIE MOJA WŁASNA MATKA.
MAMO, DLACZEGO???

Nie wiem jak można dokonać zbrodni tzw.,,[...]" patrząc na roześmianą twarz mojego malutkiego synka...

Popieram takie akcje i pokazywnie co tak na prawdę kryje się za słowem ,,[...]"...

P.S. Jako ,,dodatek" to powyższego tekstu polecam film ,,NIEMY KRZYK".
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 01.11.2009, 11:05 · Zgłoś
[...] lepsza?? To spytajcie sie tych w bidulu, co by woleli - czy zeby ich skasowano, czy dano życie, skromne, ubogie, pełne zakrętów, ale życie. Wszystkich propagatorów zabijania pytam się - postawe się na miejscu tego kilkudniowego/kilkutygodniowego dziecka. Ja bym nie miał nic przeciwko abyście się tam znaleźli. Proporcje muszą być zachowane: globalizm kultywuje śmierć, aborcje, wojne, eutanazje, a że w naturze bilans zawsze wyjdzie na zero, to ktoś musi kultywować życie. Oligarchowie robią z nas pionki aby czcić pieniądz: zarabiaj, wydawaj, a potem [...], tak aby to co wypracujesz zostało w urzędniczych stołkach, a nie dla twoich potomnych. Jak badania pokazują ~80-90% deklaruje się jako katolicy, więc dlatego wiszą u nas krzyże, a nie gwiazdy i półksiężyce, dopóki jest demikracja to ta większość będzie stanowiła o wyznaniu. Negować będą to jedynie ci co są z daleka od Kościoła i go nie znają, a że życie jest sprawiedliwe to na złość ich dzieci zostają księżmi. I to właśnie oni którzy nie mają włąsnych rodzin, są jedynymi którym zależy na zyciu bezbronnych. Dzieci - niech patrzą, niech się dopytują co to za zdjęcia, skoro jest wychowanie [...]ualne, to dlaczego nie ma być wychowania w odpowiedzialności i darze życia. Takie plakaty obowiązkowo powinny być wieszane w pobliżu podziemnych klinik - zewsze jest szansa, że to kogoś skruszy. [...] SLD nie będe komentował - jak chodzi o [...] i pozwalanie na wszystko to są pierwsi, a jak ktoś broni życia - co jest przeciwko ich ideologi to by po sądach latali.
Odpowiedz
0
@ czarnowidz
dnia 01.11.2009, 10:46 · Zgłoś
Polecam przeczytać książkę "Byłem księdzem". Prócz tego zainteresować się JAK W OŚRODKACH DLA NIECHCIANYCH I CIĘŻKO CHORYCH DZIECI (PROWADZONYCH PRZEZ [...] OCZYWIŚCIE ZA MASĘ KASY), TE DZIECI SĄ TRAKTOWANE !! Księża na ten temat nie powinni się wypowiadać (chyba, że to ICH dzieci), niech pilnują swojej [...] przed zwierzchnikami (w szczególności ci młodzi i atrakcyjniejsi), a nie wchodzą w [...] i psychikę kobiet. Organizatorów należy postawić przed sądem za obrazę moralności i zgorszenie nieletnich. Trzeba było [...] to wewnątrz świątyni albo w hotelu przy kościele (w ramach ostrzeżenia). Do wszystkich przeciwników [...] ze względu na [...]: ciekawe co byście zrobili gdyby waszą córkę [...] jakiś [...] osobnik i przy badaniach prenatalnych okazałoby się, że "kochany wnuczek", nie ma rąk, ma Downa i jeszcze parę innych przypadłości !?
Odpowiedz
0
@ jan
dnia 01.11.2009, 10:40 · Zgłoś
te zdjęcia o [...] to czysta prawda a mamusia jak nie potrafi wytłumaczyć dziecku co to jest to wcale nie jest matką tylko babą ględą taka prawda a stary facet też nie pojmie tego bo by chciał cieszyć oko na pięknych laskach szok normalnie to ludzie paranienormalni czasami trzeba pokazać drastyczną stronę prawdy o sobie pozdrawiam i do usłyszenia oby więcej takich tematów PS. jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem i rozumieć czytanego tekstu i go zinterpretować to znaczy że nie jesteś człowiekiem, to tylko wydaje ci sie że nim jestes :)
Odpowiedz
0
@ PolaMonola
dnia 01.11.2009, 10:40 · Zgłoś
Szokująca wystawa, szczególnie dla kobiet, które straciły swoje maleństwa będąc w ciąży. Ten ból pozostaje do końca życia... a jak się widzi taką wystawę, to ból powraca - wierzcie mi - to jest koszmar. Nie wiem jak to jest, kiedy sama decydujesz się na [...], ale wiem, że kiedy czekasz na przyjście maleństwa i nagle czujesz,że go tracisz, to ...
Odpowiedz
0
@ gośćniedz
dnia 01.11.2009, 10:17 · Zgłoś
Wystawa Ok, tylko akurat nie w tym miejscu. Wystawy organizuje się w taki sposób aby z niej korzystali tylko ci co chcą ja oglądać. Tutaj niestety zrobiono coś innego, ale jest to też pewien sposób działania . Jasło ma dęba, umierające drzewa w parku, teraz wystawa .
Odpowiedz
0
@ do Switynia Słaca
dnia 01.11.2009, 10:00 · Zgłoś
co Ty człowieku piszesz?! "czy nie lepiej usunąć dziecko zanim się narodzi niż zęby później miało cierpieć przez całe życie"

To rozumując Twoim myśleniem, pozabijajmy wszystkich niepełnosprawnych, wszystkich którzy cierpią, wszystkich bezdomnych, bo przecież lepiej [...] i sie nie męczyć! To przecież dla ich dobra. Pozabijajmy wszystkie dzieci z domu dziecka, przecież są nieszczęśliwe nie ma się kto nimi zająć...
Dziwny jesteś...
Odpowiedz
0
@ anty
dnia 01.11.2009, 09:51 · Zgłoś
moim zdaniem to nie jest miejsce na takie zdjęcia. Może oo. franciszkanie zajęli by się czymś pożytecznym np. pomocą ubogim a nie szerzyli propagandę w mieście. Polska nie jest państwem wyznaniowym więc Kościół powinien trzymać się z daleka od polityki i życia obywateli, z których nie wszyscy są katolikami. Akurat w przypadku oo. franciszkanów z Jasła to przychodzi na myśl taki cytat " A czemu widzisz drzazgę w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz".
Odpowiedz
0
@ " Switynia Słaca "
dnia 01.11.2009, 09:30 · Zgłoś
Zdjęcia morze są szokujące i brutalne ale czy nie lepiej usunąć dziecko zanim się narodzi niż zęby później miało cierpieć przez całe życie z tego powodu ze rodzice go nie chcieli i mienił się nim kto zając jak był mały , przecież dziecko czuje ze nie jest kochane , ze rodzice go ie chcieli , taki człowiek nigdy nie będzie szczęśliwy gdy nie zazna miłości od rodziców od najwcześniejszych lat !przecież osobowość człowieka kształtuje się zaraz od urodzenia i w tym wieku dziecko musi wiedzieć ze przyszło na świat z miłości jaką darzą się rodzicie !!!!!!!!!!!!!!!1
Odpowiedz
0
@ leśmian
dnia 01.11.2009, 09:28 · Zgłoś
Przerażają mnie wypowiedzi [...]-szowinistów.
Stare babki są wprost podniecone i wychwalają proboszcza(słyszałem dyskusję mimo woli).Ale nie tędy droga.Weż babciu swoje małoletnie wnuki,
pokaż im te obrazy i wytłumacz o co chodzi...
Odpowiedz
0
@ Katarzyna Pacwa-Wilk
dnia 01.11.2009, 09:27 · Zgłoś
Wszystkich tych, którzy zarzucają mi brak obiektywizmu czy rzetelności pragnę poinformować, że wypowiedzi są autetntyczne, pochodzą od napotkanych przy wystawie osób. Nie mam na nie wpływ, jak niektorzy sugerują. Cieszę się jednak, że temat wywołał dyskusję ( co zresztą było moim zamysłem), bo okazuje się, że wystawa - zdaniem Czytelników to świetny pomysł. Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ kobieta
dnia 01.11.2009, 09:22 · Zgłoś
A teraz postawcie się Wy (każdy z nas) na miejscu tego nienarodzonego dziecka...

Czy to Wasza wina, że poczęliście się z [...]u?
Czy to Wasza wina, że jesteście chorzy? że będziecie chorzy po narodzinach?

Co myśli takie nienarodzone dziecko? Myśli: dajcie mi żyć, Wam nikt tego prawa nie odebrał, pozwólcie i mi zobaczyć ten świat.

Przecież każdy z nas CHCIAŁBY ŻYĆ i nikt z nas nie ma prawa tego życia komuś zabrać.

A GDYBY CIEBIE KTOŚ [...] PRZED NARODZENIEM???

Takie wystawy są potrzebne. My ludzie musimy wreszcie zrozumieć, że to nie [...], to jest dziecko, dziecko, które pragnie żyć.

A [...] to morderstwo, morderstwo świadome.
Każda kobieta musi sobie zdawac z tego sprawe, bo jeśli podejmie decyzje o [...] żyjąc w świadomości że to tylko "[...]" , to później kiedy zda sobie sprawe z tego co zrobiła, będzie już za późno i całe życie będzie musiała żyć ze świadomością że [...] WŁASNE DZIECKO
Odpowiedz
0
@ [...].pl
dnia 01.11.2009, 09:18 · Zgłoś
Abstrahując od dyskusji na temat [...],jestem przeciwny umieszczeniu takich drastycznych fotogramów w miejscu publicznym.Na pewno jest to wątpliwe prawnie.Jak ktoś już wcześniej zwrócił uwagę w kinach są ograniczenia wiekowe,TV też przed godz.22 takich scen nie można pokazywać pod grożbą wysokich kar.Dlatego niniejszym składam wniosek do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa przez organizatorów tej wystawy.No właśnie,czyja to inicjatywa?
Odpowiedz
0
@ xx
dnia 01.11.2009, 08:55 · Zgłoś
Pani Katarzyno, na przyszłośćproszę pisać artykuły bezstronne a nie wyrażać właśne uczucia. Bo jak widać w komentarzach, większości mieszkańców ta wystawa się podobała :] w tym mi. A to że jak nawet dziecko jakieś zobaczy, i sie przerazi, to dobrze, trzeba od dziecka wpajać co to jest "[...]" - morderstwo.
Odpowiedz
0
@ pppp
dnia 01.11.2009, 08:35 · Zgłoś
Jak juz tak panowie z Koscioła prawde pokazujecie to pokazać tez swoja prawde...Jak teraz się żyje w związku poprzednikowi z Franciszkanów...Jakie miłości przechodziły przez ten zakon...ilu księży ma dzieci...jak prawde chcecie wyciągać na wierzch to proponuje zacząc od siebie..wszystkie przedstawienia i filmy zawsze opatrzone sa znakiem ..dozwolone od lat np,15-a u Was jest bezograniczenia,więc o co chodzi ,chcecie moje 5 letnie dziecko na siłę uświadomić?pokaż swoje oblicze ,bo jka widze w tym kosciele za dobrze to już od kilku lat się nie dzieje.
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 01.11.2009, 07:17 · Zgłoś
Chyba się coś komuś pomyliło!Takie obrazy nie powinny wisieć na ulicach miasta,owszem rozumiem ze to jest jakaś przestroga ale takich rzeczy nie powinny oglądać dzieci w wieku do 15 roku życia oraz kobiety w ciąży...
Jeśli ktoś komuś chciał wiechać na psychike to mógł zrobić wystawe w jdku lub dzieś indziej a nie na ulicach miasta...Porażka pewnie kolejny pomysł naszej cudownej pani burmistrz!!
Odpowiedz
0
@ mettt
dnia 01.11.2009, 04:28 · Zgłoś
do mnhuik: a czy kobieta oddajaca sie mezczyznie is swiadoma "ryzyka" zajscia w ciaze nie ma prawa decyzji o swoim ciele? jesli decyduje sie na wspolzycie to jest swiadoma konsekwencji, a za zycie biezrze sie odpowiedzialnosc, [...] jest przejawem braku jakiejkolwiek odpowiedzialnosci za zycie swoje i drugiego czlowieka, nie mowie tu o ofiarach [...], ale mysle ze kazde dziecko ma prawo dozycia o milosci ze strony matki, tej ktora zycie daje, to tyle...
Odpowiedz
0
@ ŻYCIE
dnia 01.11.2009, 03:55 · Zgłoś
To czlowiek, za pomocą Boga przekazuje życie nowemu, maleńkiemu człowiekowi...
To człowiek, za pomocą drugiego człowieka dopuszcza się morderstwa nienarodzonego dziecka zaś [...] się cieszy...
Skoro człowiek sam doprowadził do [...], tego bestialskiego czynu, to niech sie teraz porządnie napatrzy na tą wystawę, i odpowie sobie na pytanie czy jest zadowolony z tego, że zabija...i z tego czego właściwie dokonał...
Taka wystawa jest jaknajbardziej potrzebna, może takie zdjęcia trafia w końcu do serca człowieka...
Odpowiedz
0
@ miczu
dnia 01.11.2009, 03:14 · Zgłoś
yetiq zabijesz muche to co tam człowiek ktorego nie widac co nie?? dno jestes..
Odpowiedz
0
@ lemek
dnia 01.11.2009, 03:12 · Zgłoś
Skoro wystawa ciał człowieka w 'przekroju' ktora nie przedstawiała a była atrakcja dla rodziców ktorzy twierdzili ze 'niech sie mały pzrzywyczai że życie sie konczy' i bylo dobrze bo wystawe zrobil koles z zagranicy to ten widok nie jest az taki straszny a pokazuje prawde ktora trzeba pokazac: to jest zabójstwo!!..bulwersuje?? moze masz powody zeby cie przestraszyło? szanuj zycie
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 01.11.2009, 02:50 · Zgłoś
ehh...propaganda dla ubogich umyslowo czyli w jasle/polsce przejdzie...oj ciemny narodzie ciemny...no i po co to komu?? zeby dzieci straszyc? dejta juz spokoj batmany z ta sieczka bo ...a zreszta...no comment
Odpowiedz
0
@ prezes
dnia 01.11.2009, 02:06 · Zgłoś
Sory.. ale przecież taka jest prawda, niestety drastyczna i powinna być pokazywana. Tylko troche miejsce wybrali nie za bardzo..
Odpowiedz
0
@ xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
dnia 01.11.2009, 00:33 · Zgłoś
bleeeeeeeeee jak cos takiego mozna pokazywac na zdjeciach w piejscahc publicznych miedzy ktorymi tymi zdjecmi przechodza dzieci no wlasnie ja tez jestem tym oburzony jak takie cos mozna pokazywac w takim miejscu i jeszcze przy kosciele jak mozna takie cos pokazywac ja tez jestem tym obuzony niech jak najszybciej to sciagna z takiego miejsca jak mozna pokazywac takie cos bleeeeeeeeeee... teraz to ja zauwazylem ze ksieza tylko mowia o [...] dziewictwie [...] itd... tylko takie ich tematy obchodza i jeszcze chca na tace ja chodze do kosciola ale sie modlic do boga a nie jeszcze dawac takim na tace taka jest prawda i ja takiego zwyczaju nie mam dawac na tace bo ja przyszedlem sie pomodlic do boga a nie do ksiezy taka jest prawda wiec niech te drastyczne zdjecia zdejmia
Odpowiedz
0
@ lukasz
dnia 01.11.2009, 00:29 · Zgłoś
bardzo dobrze ze coś takiego wywiesili... może i drastyczne ale napewno nie jedna kobieta zmieni swoją decyzje... moim zdaniem jest ok a dzieciom trzeba mówić prawde i nazywać rzeczy po imieniu
Odpowiedz
0
@ Hanutka
dnia 31.10.2009, 23:36 · Zgłoś
Nom i dobrze powiedział Gwardian Krzysztof Kozioł!!!!
Odpowiedz
0
@ Popiera
dnia 31.10.2009, 23:32 · Zgłoś
Ludzie [...] nie!!! Zrozumcie to!!! Jezel ktos nie chce dziecka to do adopcji a nie tak!!!Popieram wystawe! A jak dzieci garją w gry komputerowe to krwi tam nie ma???
Odpowiedz
0
@ konkurencja 4u
dnia 31.10.2009, 23:26 · Zgłoś
I co nie mieliście się do czego dowalić? gratuluje tematu proszę napisać, że jest to Pani zdanie, Pani Katarzyno, ludzie w komentarzach twierdzą inaczej
Odpowiedz
0
@ clashtorny
dnia 31.10.2009, 23:25 · Zgłoś
[...] staje sie powoli modą stylem życia, jest traktowana podobnie jak powiększanie [...] czy innych "upiększeń" Piła VI to jest dopiero krwawa jatka ^^ mnhuik "Jak niby opercaja albo chociaz zwykly zabieg wylada? Tez duzo tam krwi." - I z tym się zgadzam pod warunkiem że [...] jest wykonywana jedynie przy zagrożeniu życia matki lub kiedy wiadomo że dziecko urodzi sie roślinką albo z zespołem downa ewentualnie z jakąś poważną wadą która w przyszłym życiu moze być ciężarem dla rodziców jak i dla samego dziecka. [...]-naturalna selekcja z tym że z przedwczesną interwencją człowieka...
Odpowiedz
0
@ wicek
dnia 31.10.2009, 22:58 · Zgłoś
Zostawmy co cesarskie cesarzowi a co Boskie Bogu. Niech czarni Bracia zajmą się modlitwa a życie o którym nie maja pojęcia zostawia ludziom z ich problemami , troskami , bezrobociem i brakiem kasy. Oni maja ciepełko i zero problemow jak w Monachomachii.
Odpowiedz
0
@ akl
dnia 31.10.2009, 22:53 · Zgłoś
Wystawy to sobie można robić w MDKu albo JDKu a nie na chodniku w centrum miasta. Jutro ja sobie takie coś na płocie przypnę i co? Sady kolegia itd. Many kraj ortodoksyjnie katolicki i to jeszcze ze strachem ze strony władz w stosunku do [...]. To jest dopiero straszne.
Odpowiedz
1
@ brek
dnia 31.10.2009, 22:49 · Zgłoś
ciekawa wystawa, żałuje że nie widziałam:(
Odpowiedz
0
@ aa
dnia 31.10.2009, 22:49 · Zgłoś
Do WOJT-- naucz sie pisać a potem zabieraj głos.
Odpowiedz
0
@ pseudonim
dnia 31.10.2009, 22:48 · Zgłoś
co sie tak bulwersujecie? Bo pokazali Wam jak to wygląda naprawde? Wygląda to tak że matka zleca morderstwo swojego dziecka... Ludzi otwórzcie oczy! Nie chcesz dziecka, oddaj do domu dziecka, rodziny zastępczej. Po co [...]? Oby to nie była ostatnia wystawa, może wkońcu trafią do ludzi, a dla waszych pociech to nie jest wcale takie straszne jak wam się wydaje. Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ praw
dnia 31.10.2009, 22:43 · Zgłoś
[...] stop -zgadzam się.Inna sprawa to [...] jeśli kobieta została [...].W takim wypadku uważam żę powinna byc jak najbardziej legalna np.[...] w pierwszym tygodniu po [...]u.Kobieta -'normalna' rozpoczynając współzycie musi godzic się z tym że konsekwencją tego może byc niechciana ciąża,zdaje sobie sprawę z konsekwencji swoich poczynań a przynajmiej powinna zdawac sobie taka sprawe.dlatego nie rozumie tutaj przeciwników [...] w sytuacji kiedy kobieta zośtała [...] ,bo i z tych plakatów można odczyta ze i takie przesłanki ujemne nam prezentują.według mnie w sytuacji [...]a kobieta ma prawo decydowac czy dokonac [...] czy tez nie.nikt chyba by nie chciał nosi w sobie świadomości [...]u w sobie przez 9 miesięcy dlatego prosze duchowieństwo o głebokie przemyślenie tej kwesti,chocby nawet ze wzgledu na zdrowie psychiczne takiej zgwalconej kobiety
Odpowiedz
0
@ MD
dnia 31.10.2009, 22:43 · Zgłoś
bardzo mocna wystawa, ale pokazuje tylko prawde. I jak piszecie komentarze że dużo krwi, że dzieci itd to mnie rozsmieszacie. Zobaczcie do komputerów Waszych dzieci, włączcie pierwszą lepszą gre, film i zobaczycie ile tam jest przemocy i krwi. Bardzo dobra wystawa! Niech wszyscy wiedzą że [...] to morderstwo, nazywajmy rzeczy po imieniu!
Odpowiedz
-1
@ ANka
dnia 31.10.2009, 22:36 · Zgłoś
oglądałam tą wystawę i bardzo mi sie podoba! Może dotrze wkońcu do ludzi że [...] to zwykłe zabójstwo z zimną krwią...i że to nie jest tylko "[...]" tylko żywa istota... I jak wyżej ktoś napisał polecam fil "NIEMY KRZYK" to przerażające...
Odpowiedz
0
@ parafianin
dnia 31.10.2009, 22:33 · Zgłoś
Nie w ten sposób i nie w tym miejscu księże proboszczu!! Ile kasy zgarnąłeś za tą inscenizacje?
Odpowiedz
0
@ do Sen
dnia 31.10.2009, 22:31 · Zgłoś
nie istnieje? Haha więc chyba nie uczyłeś się j.polskiego :)
http://www.sjp.pl/co/morderstwo

więcej takich wystaw!
Odpowiedz
0
@ joanna
dnia 31.10.2009, 22:30 · Zgłoś
to jest poprostu pokazaniem wprost. [...] to morderstwo - zabicie bezbronnej istoty. Że nieestetyczne, że krwawe, że mocne...taka jest prawda!!! Tylko Prawda wyzwala!!! Dajmy więc prawdzie przemówić!
Odpowiedz
0
@ DsI
dnia 31.10.2009, 22:25 · Zgłoś
I to jest właśnie cała obłuda ojców (kogo oni są ojcami ?) franciszkanów. Martwią się (i słusznie) o nienarodzone dzieci, ale narodzone już ich nie interesują! Według mnie jak dla psychiki małego człowieka to jednak stanowczo za dużo! Po co klasyfikacja wiekowa w kinach i telewizji, skoro ojczulkom wolno wszystko. Od razu wprowadźmy już do przedszkoli pełną brutalną prawdę o żuciu! Zamiast tłumaczyć dzieciakom, żeby uważały na drodze - to bach drastyczne filmy z wypadków (rocznie ponad 4 tyś zabitych). Skoro psycholodzy zakwalifikowali pewne treści od 12, 16, 18 czy 21 lat, to niech tak zostanie i nie starajmy się pomóc jednym, krzywdząc innych !!!
Odpowiedz
0
@ X-men
dnia 31.10.2009, 22:23 · Zgłoś
Ja to samo bym zrobił z niedoszłą mamą i lekarzem przeprowadzającym ABORCJE tylko większymi narzędziami !!!
Odpowiedz
0
@ trade
dnia 31.10.2009, 22:16 · Zgłoś
Do Autorki artykułu: Dlaczego przedstawiła Pani tylko głosy przeciwników tej wystawy? Jak widać po komentarzach do artykułu - istnieje też całkiem wielu zwolenników.
A zatem, Pani Kasiu - życzę więcej obiektywizmu - jakże ważnego w pracy dziennikarza.
Odpowiedz
0
@ Sen
dnia 31.10.2009, 22:14 · Zgłoś
do xx: w języku polskim nie istnieje słowo "zamordowanie".
30 kwietnia tego roku ukazał się artykuł http://www.jaslo4u.pl/strach-na-ludzi-newsy-jaslo-5727 Pani Olga pewno już w Jaśle nie mieszka albo nie zapuszcza się w rejony 3go maja bo to, co tu można zobaczyć, to dla niej nie był szok:
"- Dla mnie to szok!!! I nie muszę chyba tłumaczyć dlaczego. Przecież tą ulicą chodzą dzieci, ruch jest potężny, a mimo to ktoś ośmiela się w ten sposób „zabezpieczać'” swoje grządki – mówi oburzona pani Olga...foty....Postanowiliśmy to sprawdzić. I rzeczywiście, na pierwszy rzut oka wygląda to jak obraz z horroru. Oryginalne strachy na wróble rzeczywiście spełniają swoją funkcję, tyle, że bardziej straszą ludzi, a przede wszystkim dzieci niż ptaki.

Interweniowaliśmy w tej sprawie u Straży Miejskiej. Po sprawdzeniu okazało się, że są to wypchane skóry królików.
."
Z pozdrowieniami dla O.O.F.
(prawie jak Sp. z o.o.)
Odpowiedz
0
@ anty..
dnia 31.10.2009, 22:13 · Zgłoś
cel osiągnięty, wystawa ma wywoływać skrajne emocje, ciężko obojętnie przejść, jednych obrzydza, w innych wzbudza żal, smutek itp.
pamiętajmy, że człowiek nie staje się człowiekiem w momencie narodzin, pojawienia się na tym świecie; dodajmy jeszcze te 9 miesięcy życia płodowego, słowo "[...]" nie oddaje charakteru tego strasznego czynu, nazwijmy rzeczy po imieniu, jest to po prostu morderstwo!
Odpowiedz
0
@ basia
dnia 31.10.2009, 22:07 · Zgłoś
skad tyle przemocy i krwi w kosciele ? TE ZDJECIA SA SZOKUJACE ZWLASZCZA DLA DZIECI , natomiast kazda kobieta zrobi co bedzie uwazala za stosowne i zadne fotki tu nie pomoga.
Odpowiedz
-1
@ ja
dnia 31.10.2009, 21:46 · Zgłoś
z jednej strony taka wystawa jest dobra, z drugiej nie .
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 31.10.2009, 21:40 · Zgłoś
"Przecież w grach komputerowych jest tyle krwi, grają w nie dzieci!". Sami sobie zaprzeczają! Sprzątali już dziś tam chodnik? Odrażające...
Odpowiedz
-2
@ xx
dnia 31.10.2009, 21:23 · Zgłoś
jakby nagie ciała kobiet pokazali to by nie było dal was szokujące:) a tu prawde pokazują jak jest to was szokuje;] to [...] z was jak troche krwi na was wrażenie robi
Odpowiedz
-1
@ ja
dnia 31.10.2009, 21:07 · Zgłoś
osobiście przechodziłam dzisiaj obok wystawy i to co można zobaczyć jest szokujące dla mnie a co dopiero dla dzieci które tamędy przechodzą- w pełni popieram panią Janinę, owszem problem [...] jest na pewno ważny, ale czy taki przekaz i w takim miejscu jest odpowiedni??
Odpowiedz
-1
@ onhkjafhjash
dnia 31.10.2009, 20:41 · Zgłoś
Ciekawe czy lekarze którzy dokonują [...] zrobili by to w przypadku gdy jego dziecko chciało doprowadzić do [...] ***...
Odpowiedz
-1
@ ona
dnia 31.10.2009, 20:39 · Zgłoś
cóż, prawda w oczy kole najwyrazniej...Wystawa owszem szokująca, ale skoro wolno "artystom" przekazywać swoje wizje w postaci [...] na krzyżu (patrz galeria Zachęta), skoro wolno w marszach równości propagować rozmaite [...] ( a podejrzewam, ze dla dziecka szokiem jest też widok półnagich albo i nagich pań czy panów w [...] pozach)to nie rozumiem w czym problem? wolność słowa i przekazu chyba działa w obie strony, prawda? Brawo OO Franciszkanie! Pozdrawiam wszystkich.
Odpowiedz
-3
@ jaślanka
dnia 31.10.2009, 20:38 · Zgłoś
Ludzie a zwlaszcza Matki powinny sie leczyc w psychiatryku!!!!! Jak mozna zabic tak male Boże dzieło. Niech sobie wyobraza jak by ich tak zabito raczki nużki pourywano!!!!
Odpowiedz
1
@ Połozna
dnia 31.10.2009, 20:36 · Zgłoś
Czyżby to były zdjęcia dzieci Franciszków?
Odpowiedz
-3
@ wojt
dnia 31.10.2009, 20:34 · Zgłoś
mam nadzieje że ta akcja pokaże ludziom prawde o [...] moim zdaniem już pokazała na mnie zrobiła ogromne wrażenie nic tak nie odzwierciedla żeczywistosci jak te zdjęcia...niektuzi sie z nich nasmiewaja itd ale uważam że większosc patrzy na to innaczej podobnie jak [...]uważam ze takie zdjecia i takie przyblizanie nam różnych spraw...problemów wspułczesnej cywilizacji jest dobrym rozwiązaniem bo czesto jest tak ze gdy np w wiadomosciach widzimy różne masakre różne zwyrodnienia których dopuszcza sie człowiek są nam one obojętne bo słyszymy o nich na codzien a własnie takie akcje jak ta przy kosciele Ojców Franciszkanów pokazują nam całą prawde...prawde jak łatwo ludzie nazywają zwykłą zbrodnie [...] , eutanazją a prawda jes taka ze tak samo zachowywali sie zbrodniaze wojenni... mam tylko nadzije ze ta akcja poruszy was głęboko tak jak i mnie
Odpowiedz
3
@ EVI
dnia 31.10.2009, 20:21 · Zgłoś
DZIWNE ŻE PRZY KOŚCIELE I DO TEGO GŁÓWNA ALEJA MIASTA.DLA MNIE TO JEST OBOJĘTNE NO ALE NA DZIECIACH MOZE ROBIC SPORE WRAŻENIE!
Odpowiedz
2
@ Yetiq
dnia 31.10.2009, 20:19 · Zgłoś
Gdyby szary człowiek sobie na płocie takie [...] [...] toby się nabiegał po sądach. Ale żyjemy w "[...]" i niektórym wolno. Może to dekoracja na Halloween (podobno [...] impreza). Gratuluję poczucia dobrego smaku.
Odpowiedz
1
@ filozof
dnia 31.10.2009, 20:16 · Zgłoś
Drastyczny przekaz mocno zapada w pamięci. To zapewne znak współczesności – znak czasu. Na myśl przychodzi od razu obraz Jerzego Hoffmana w jego filmie „Ogniem i mieczem”. Do dziś kojarzy mi się z kolorem czerwonym, morzem przelanej krwi – zapewne zamysłem autora było jak najbardziej rzeczywiste odzwierciedlenie tamtej rzeczywistości: wojny, walki, cierpienia, bohaterstwa itd... Czy jednak w ten sposób udało się widzom pokazać coś więcej?
Moc przekazu dziś ocenia się po jego efektach – trafność reklamy po ilości odbiorców, a w konsekwencji po wzroście (bądź nie) sprzedaży określonego produktu.
Czy jednak drastyczny przekaz jest jedynym słusznym? Załóżmy, że tak. Wyobraźmy sobie zatem szkołę, w której uczy się Sienkiewicza w sposób pokazany przez Hoffmana. Załóżmy, że całej historii uczy się przez pryzmat martwych ciał - tych, którzy zginęli w wojnach, czy też wybuchach terrorystycznych. Załóżmy, że fizyki uczy się tylko w mrocznym kontekście wynalazków Nobla, pomysłów Einsteina... Jak wyglądać ma w przyszłości młody człowiek „konstruowany” przez taki wymiar owych treści?
Czy drastyczny przekaz to jedyna metoda na dotarcie do głębi duszy współczesnego człowieka? Załóżmy, że nie... Wyobraźmy sobie zatem szkołę, w której uczy się miłości, szacunku, do drugiego człowieka; nadziei (np. tej według Adama Asnyka), dobroci, wiary... Choćby może przez wzgląd na zapomniane rozumienie piękna... Może zwracający na nie uwagę św. Tomasz z Akwinu, Arystoteles, czy też Immanuel Kant mieli jednak rację?
Oczywiście, można się bronić mówiąc: świat jest pełen brutalności, pełen zła. Problem jednak od zawsze leży w sztuce uświadamiania.
Właśnie w jednej ze stacji radiowych usłyszałem piosenkę „Wiara” zespołu IRA. Może przypadkowo, akurat teraz?
„Powiedz mi co czujesz kiedy widzisz krew
Czy zamykasz oczy, by nie widzieć zła
świat bez kar, świat bez wad - to sen
I jak ptak, nieba blask - piękny sen...”
Czy takie otwieranie oczu na zło ma za zadanie przyćmić „piękny sen”?
Odpowiedz
-1
@ xx
dnia 31.10.2009, 20:13 · Zgłoś
obejrzyjcie sobie film "NIEMY KRZYK" zanim coś napiszecie...Ci którzy są za [...], zobaczycie...po tym filmie zmienicie zdanie... dlatego tak dużo osób boi się go oglądnąć:)
Odpowiedz
0
@ mnhuik
dnia 31.10.2009, 20:01 · Zgłoś
Jaki zal z tymi zdjeciami, chyba poprostu chca wjechac ludziom na psychike pokazujac krew i wnetrznosci ze niby [...] jest zla a lekarzze to mordercy. Jak niby opercaja albo chociaz zwykly zabieg wylada? Tez duzo tam krwi. Widac ze akcja kosciola *** *** za przeproszeniem ktorzy w zyciu nie beda miec dzieci i w zyciu nie stana przed taka decyzja i nagle chca decydowac o ciele kobiety i innych ludziach
Odpowiedz
-2
@ jolcia
dnia 31.10.2009, 19:56 · Zgłoś
Te zdjęcia są naprawdę szokujące. Ale jeżeli choć jednej kobiecie pomogą zmienić decyzję o [...], to chyba warto je pokazywać.
Odpowiedz
-2
@ Prawda...
dnia 31.10.2009, 19:45 · Zgłoś
...w oczy kole? Bardzo dobrze, że wystawiono te zdjęcia, niech do ludzi w końcu dotrze, czym naprawdę jest [...]. Widziałam już w Krośnie na rynku tą wystawę, żadnego skandalu nie było.
Odpowiedz
0
@ fan
dnia 31.10.2009, 19:41 · Zgłoś
A moze tu chodzi o reklame jasla
Odpowiedz
-2
@ xx
dnia 31.10.2009, 19:40 · Zgłoś
a co w tym takiego strasznego? Pokazują co to jest "[...]" naprawdę. A nie jak co niektórzy mówią "neutralizacja płodu". Nazywajmy rzeczy po imieniu, [...] to zamordowanie, i to brutalne zamordowanie młodego nienarodzonego człowieka...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.