Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Szwajcarskie pieniądze na dwadzieścia gmin

50

Po dwóch latach starań Związek Gmin Dorzecza Wisłoki odniósł sukces. Umowa na realizację projektu dotyczącego montażu instalacji kolektorów słonecznych na budynkach użyteczności publicznej i domach prywatnych została podpisana. – My wychodzimy z taką ofertą, która jest nie do przebicia. Tak dużego dofinansowania nie dostaniecie państwo nigdzie – zaznaczył Andrzej Czernecki, przewodniczący Związku Gmin Dorzecza Wisłoki.

Koszt całego projektu opiewa na 82, 8 mln zł, z tego 62, 1 mln zł to środki pochodzące dofinansowania Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Umowa została podpisana przez Andrzeja Czerneckiego przewodniczącego związku i jego zastępcę Zbigniewa Sanockiego oraz Mariusza Kasprzyka, dyrektora Departamentu Programów Europejskich we Władzy Wdrażającej Programy Europejskie.

- Zaprojektowanie i montaż instalacji leży po stronie związku. Przez 5 lat po naszej stronie jest obowiązek konserwacji tego urządzenia. Są to kosztowne sprawy związane z wymianą filtrów do wody. Instalacje objęte są również gwarancją naprawy, w przypadku, jeśli taka w ogóle mogłaby nastąpić. Po 5 latach instalacja sprawna, sprawdzona staje się własnością właściciela budynku – podkreślił przewodniczący związku, Andrzej Czernecki.

Projekt będzie realizowany w latach 2013- 2015, w ramach którego na terenie dwudziestu gmin zostanie zainstalowanych 4 266 kolektorów słonecznych na domach prywatnych oraz 117 na obiektach użyteczności publicznej. Na czterech obiektach sportowych m. in. na Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Jaśle zamontowane zostaną instalacje fotowoltaiczne.

- Związek Gmin Dorzecza Wisłoki długo aplikował o środki i dzisiaj podpisujemy umowę kończąc sukcesem nasze wspólne starania. Program Szwajcarski daje nam bardzo różne priorytety, Jednym z celów jest finansowanie odnawialnych źródeł energii – powiedział Mariusz Kasprzyk, dyrektor Departamentu Programów Europejskich we Władzy Wdrażającej Programy Europejskie.

(icz)

Napisany dnia: 26.06.2012, 18:05 , Tagi: Jasło, Andrzej Czernecki

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Rafał
dnia 28.06.2012, 10:49 · Zgłoś
A jakie firmy będą się zajmowały instalacjami ? jakiej firmy będą te urządzenia !? będzie czy był już przetarg ?!?!
Odpowiedz
0
@ do Rafał
dnia 28.06.2012, 21:03 · Zgłoś
Wykonawcą instalacji będzie firma, która zostanie wyłoniona w ramach przetargu nieograniczonego, przeprowadzonego przez Związek. Każdy kto wie na czym polega przetarg może domyśleć się, że wartości instalacji będą niższe niż szacowane...
Odpowiedz
0
@ Mietek
dnia 28.06.2012, 07:24 · Zgłoś
Bardzo dobra wiadomość ! Sam założe solary bo wiem że to sięopłaci. Gratulacje dla Burmistrza i całego Związku.
Odpowiedz
1
@ tik
dnia 28.06.2012, 08:35 · Zgłoś
Instalacja w sklepie z montażem na 4-ro osobową rodzinę to koszt w granicach 8-11 tys zł oni za tą samą cenią 15-16 tys.to bez dotacji tyle samo zalacisz i masz własną.Nie musisz być w domu jak wyjdzie termin przeglądu bo to grozi przepadkiem dotacji.I to ktoś nazywa dofinansowaniem.Oby tylko w tym przypadku.
Odpowiedz
0
@ do tik
dnia 28.06.2012, 20:56 · Zgłoś
15 000 zł x 25% = 3 750 zł, 16 000 zł x 25% = 4 000 zł. MNie wychodzi trochę mniej niż 8-11 tys zł. Powodzenia w obliczeniach inwestycji życzę, a Związkowi gratuluję tak dużego przedsięwzięcia!
Odpowiedz
1
@ do tik
dnia 28.06.2012, 07:10 · Zgłoś
pierwsze słyszę o kredycie, ale dobrze piszesz "podobno..." Tak się akurat składa, że coś wiem o tym projekcie więcej niż Ty i nie ma mowy o narzuconym kredycie (tak jak przy dofinansowaniu z NFOŚiGW, z którego oferują 45% w kończy się na góra 30%) Mieszkaniec musi wpłacić 25% brutto i nikogo nie obchodzi skąd te środki pochodzą! Radzę wcześniej zapytać o konkrety niż wylewać z siebie jakieś nieuzasadnione flustracje! Jeśli chodzi o opłacalność to co się bardziej opłaca: zapłacić 25% czy 100% inwestycji, ja się już wiem, a Ty? Pozdrawiam!
Odpowiedz
1
@ tik
dnia 28.06.2012, 08:22 · Zgłoś
Chociażby wydać z kieszeni na 4-ro osobową rodzinę na instalacje 6000 zł to ilę trzeba spłacać ten wydatek ogrzewając wodę gazem,gdzie solary pracują 7 miesięcy w roku i to nie w każdy dzień nie mówiąc o instalacji za 40tys.zł bo to już inny przelicznik.Może ty bierzesz udział w tym programie to cię rozumię a jeśli chodzi o kredyt to może się mylę ale wydaje mi się ,że o tym wcześniej też coś wspominali.Pozdrawiam
Odpowiedz
1
@ tik
dnia 28.06.2012, 08:38 · Zgłoś
Mówi się o 45-60 procentach to z 16 tys.wychodzi prawie dycha.
Odpowiedz
0
@ mIREK
dnia 27.06.2012, 23:46 · Zgłoś
a ile zarobią firmy szwajcarskie tak za nic " dali " nam 62miliony
Odpowiedz
1
@ do TIK-a
dnia 27.06.2012, 21:44 · Zgłoś
Mam do ciebie pytanie. Skad wiesz że bedzie pośrednik? Ty może coś knujesz?
Odpowiedz
0
@ tik
dnia 27.06.2012, 22:47 · Zgłoś
Wystarczy porównać cenę solarów w sklepie czy na necie a koszt wpłaty plus dotacji to nie ma znaku równości.Gdzieś kasa ginie po drodze.Ciekawe ile doliczyć trzeba do przeglądów,na tym też ktoś zarobiA jeśli chodzi o opłacalność to koszt energii na pompę i elektronikę cenę zestawu i oby po gwarancji się nic nie psuło,i ilość dni w roku gdzie to ustrojstwo będzie nam grzło wodę to podgrzewając cwu gazem koszt może się zwróci za jakieś 25 lat,to do tej pory może trzeba będzie tą instalację wymienić na nową.Różnie to przeliczałem i tak d..a z tyłu.I tak Polska musi zmniejszyć emisję spalin to ktoś to dobrze policzył że można to zrobić kosztem ludzi.Jest na to prosty sposób-obniżyć cenę gazu,ale i na gazie pośredik robi biznes,proste jak budowa cepa.
Odpowiedz
0
@ tik
dnia 27.06.2012, 23:00 · Zgłoś
Podobno jeszcze na to trzeba wziąć kredyt to też bank na tym zyska.Mówiąc o opłacalnośi i korzyści dla wszystkich to koszt użytkownika nie powinien przekraczać 3000 zł,biorąc pod uwagę odbiorców indywidualnych.
Odpowiedz
0
@ do obserwatora
dnia 27.06.2012, 20:04 · Zgłoś
Chłopie czytaj ze zrozumieniem. ile ty masz lat? skończyłeś przynajmniej podstawowkę?
Odpowiedz
0
@ Mietek
dnia 28.06.2012, 07:25 · Zgłoś
Gratuluje Panu Burmistrzowi i całemu Związkowi
Odpowiedz
2
@ Obserwator
dnia 27.06.2012, 20:00 · Zgłoś
Czytając ten artykuł, tylko utwierdzam się w przekonaniu, że kiedyś komentując artykuł o planach projektu miałem rację. Twierdziłem, że nikt nie da pieniędzy jeśli na tym nie zarobi. I oto co mamy: "Przez 5 lat po naszej stronie jest obowiązek konserwacji tego urządzenia. Są to kosztowne sprawy związane z wymianą filtrów do wody." Pytałem wtedy jakie będą koszty serwisu, do którego będzie zobowiązany użytkownik, ale nikt o tym nie chciał nic powiedzieć, prócz enigmatycznego określenia, że tego jeszcze nie wiadomo. Teraz też jeszcze nie wiadomo, tylko mówi się kosztowne. Mówiłem, że będzie wyznaczona jedna firma, która pozbiera kasę, i tak zapewne będzie. Te koszty przerosną koszty, gdyby założyć podobną lub nowocześniejszą instalację bez żadnych dopłat. Wtedy nikt nie będzie nas zmuszał do obowiązkowych i kosztownych usług serwisowych a instalacja będzie funkcjonowała i będzie od razu nasza. Kiedy już będą znane konkrety, proponuję dokonać podliczeń i pododawać koszty zakupu, montażu i serwisowania i porównać z sytuacją zakupu w normalnie działającej firmie, która też da rabat przy kompleksowej obsłudze instalacji. Zobaczymy wtedy kto ma rację.
Pozdrawiam
Odpowiedz
1
@ tik
dnia 27.06.2012, 21:25 · Zgłoś
masz rację,koszt montażu jest stanowczo za wysoki jeśli chodzi o dotację,najlepszy zysk będzie miał pośrednik,doliczyć koszt eksploatacji i przeglądy to nie tak szybko a może wcale się nie zwróci instalacja,a do tego po kilku latach może trzeba będzie jeszcze coś naprawić a może wymienić,a zużyta energia na eksploatację urządzenia.Jedyny plus to ochrona środowiska,a zysk pójdzie dla pośredika.Jak zwykle zapłaci ale ten ostatni.ja to już przeliczyłem i znowu będą fetować sukces kosztem podatnika.Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ Zbigniew
dnia 27.06.2012, 10:52 · Zgłoś
Kolektory ale nie tylko, wszystkie działania wykorzystujące energię odnawialną są potrzebne i ekonomicznie uzasadnione.Co prawda koszt wzrotu jest stosunkowo długi ale kogo na to stać warto zamontować, tym bardziej że dopłata jaka by nie była czyni to zamierzenie korzystnym.Wiele osób zamontowało instalację solarną bez dopłaty i tego nie żałuje. Wiele kosztów jakie często ponosimy też się nie opłaca ale je ponosimy dla swojej wygody i komortu życia .Najlepiej by było nic nie robić,ale to dotyczy tulko tych flustratów którym się nic nie podoba.
Odpowiedz
3
@ Ja
dnia 27.06.2012, 09:57 · Zgłoś
Nawet z dotacją to i tak jest to trochę wygórowana cena!
Odpowiedz
0
@ LIZODROPULOS
dnia 27.06.2012, 09:43 · Zgłoś
U nas ci tak w roku świeci słońce ,że na solarach kury można piec...No,i kury jak widać już są,kasa na griila idą ze Szwajcarii...Oni już wiedzą,co nasze kury się zwiedzieć mają!!!
Odpowiedz
0
@ aqw
dnia 27.06.2012, 09:24 · Zgłoś
ja kupiłem zestaw w solmannie na baczyńskiego i jestem zadowolony
Odpowiedz
3
@ Obserwator
dnia 27.06.2012, 08:59 · Zgłoś
Noo.. jestem przekonany, że Pan Burmistrz będzie pierwszym mieszkańcem Jasła, który takie solary zamontuje na swoim dachu. Przecież powinien dać przykład i pokazać mieszkańcom jakie do wspaniałe, opłacalne i estetycznie wygląda do tego ;) Ja Pan Burmistrz nie wchodzi w to, to ja też nie! Widać wie co robi :)
Odpowiedz
-1
@ Magda
dnia 27.06.2012, 09:37 · Zgłoś
tyś zrobił:P
Odpowiedz
3
@ Jan
dnia 27.06.2012, 08:48 · Zgłoś
Brawo Związek i wszyscy ci którzy się do tego przyczynili. nie przejmujcie sie tymi malkontentami bo to zapewne ci którzy w życiu jeszcze nic pozytywnego nie zrobili
Odpowiedz
0
@ st
dnia 27.06.2012, 07:45 · Zgłoś
połowe dotacji pochłona pewnie szkolenia ,moze starosta podpowie jak to sie robi...
Odpowiedz
1
@ do st
dnia 27.06.2012, 08:47 · Zgłoś
Tak mówiąc podejrzewam , że masz takie doświadczenia. Proponuje nie insynuować i nie pomawiać
Odpowiedz
8
@ jaślanin
dnia 27.06.2012, 07:41 · Zgłoś
Popieram całkowicie działanie p.burmistrza i p.dyr,Lignar. Wreszcie coś nowego ,ekologicznego w naszych okolicach,jeśli ktoś daje,to tylko brać ,dla dobra naszych płuc. Komentarze piszą ci ,co jeśli coś nowego , postępują jak w "Samych Swoich" [Pawlak] zero nowości .Krytykować to łatwo.A może Ty zrobisz coś, dla dobra społeczeństwa .Panie burmistrzu,tak trzymać i do przodu. POWODZENIA
Odpowiedz
-2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 27.06.2012, 01:09 · Zgłoś
Pewno posiadają nadwyżki polskiej waluty zgromadzonej przez rodzimych "krezusów " w ich bankach i nie ważne w jaki sposób ją zdobyli - ważne , że oni mogą z tego ciągnąć lichwę...
Odpowiedz
3
@ znawca
dnia 26.06.2012, 20:53 · Zgłoś
Nie dajcie się nabrać na te kolektory bo Was drogo będzie kosztowało po ich zainstalowaniu.
Odpowiedz
0
@ cola
dnia 26.06.2012, 21:35 · Zgłoś
masz racje..nagle wszedzie jest szał z tym wszystkim...zauwazcie co sie dzieje teraz z ,,solarami" ile ofert ile propozycji...ALE...
Odpowiedz
3
@ n
dnia 26.06.2012, 21:36 · Zgłoś
Nie ośmieszajcie się tymi komentarzami jak jedziecie za granicę to zachwycacie się byle czym swój kraj krytykujecie . Komu szkodzicie sobie , a wasze najlepsze czyny to wyśmiewanie sukcesów gminy . Poza tym kto was chce słuchac , sama zapisałam się na kolektory bo wiem ,że to dobra inwestycja a wy ogrzewajcie się chrustem z lasu
Odpowiedz
1
@ Zbigniew
dnia 27.06.2012, 10:39 · Zgłoś
Taki z Ciebie znawca ,jak zdrowie malkontentów i flustratów tu piszących
Odpowiedz
0
@ leon
dnia 27.06.2012, 20:03 · Zgłoś
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
Odpowiedz
0
@ Mietek
dnia 28.06.2012, 07:26 · Zgłoś
Mietku a ja jednak gratuluje wszystkim tym którzy przyczynili sie do tego że taka umowa została podpisana. Za 3 lata ci co krytykują pujdą po rozum do kolejki
Odpowiedz
-3
@ Wąsol
dnia 26.06.2012, 19:29 · Zgłoś
Lepiej by te pieniądze na nowe asfalty dali bo w gminach np Kołaczyce ludzie codzien muszą po błocie i kamieniach chodzić.
Odpowiedz
-2
@ cola
dnia 26.06.2012, 20:11 · Zgłoś
dokładnie...
Odpowiedz
10
@ zet
dnia 26.06.2012, 20:31 · Zgłoś
Bo wy na kołaczyckiej gminie nie jesteście innowacyjni. Wymyślcie coś zupełnie odjazdowego, np. po drodze jakiejś tam, stąpał kiedyś pradziadek założyciela zakonu Templariuszy wraz ze swoją nałożnicą, która później powiła założyciela grodu Kołaczyce, lub inną jakąś bzdurę i wówczas na pewno dostaniecie pieniądze na remont tej drogi.
Niestety dożyliśmy czasów totalnego absurdu i musimy to trawić. Na szczęście już nie długo, bo Unia kończy swój żywot. Tylko co potem, czyżby jeszcze większy absurd???
Odpowiedz
6
@ do Wąsola
dnia 27.06.2012, 08:46 · Zgłoś
Tylko chłopie szwajcarów nie interesuje twój asfalt. Oni dali na kolektory
Odpowiedz
-1
@ Mietek
dnia 28.06.2012, 07:27 · Zgłoś
Gratulacje Panie Burmistrzu. Nie przejmować się tymi smutasami
Odpowiedz
5
@ cola
dnia 26.06.2012, 19:00 · Zgłoś
odkąd sa ,,pompowane" pieniądze unijne" to co parę chwil słyszy się o projektach,...pic ba wode...na papierkach...a kase zbieraja urzedasy
Odpowiedz
5
@ cola
dnia 26.06.2012, 18:56 · Zgłoś
Jaka roznica jest miedzy obecnymi czasami a komuna? Zadna, Czy w komunie czy obecnie pieniadze sa(byly)gromadzkie czyli niczyje, wiec kto blizej zloba ten chapie. Ciekawy jestem jak sie czuja ci ktorym ten "program" mial pomoc. Te programy tworza kombinatorzy po to aby wyskubac jak najwiecej dla siebie. W sprawozdaniach wszystko jest tak opisane, ze czytajac mozna sie wzruszyc jak to urzednicy chca pomoc ( nieba przychylic). To sie dzieje w calym Eurokolchozie. Oni juz nie panuja nad tym.
Odpowiedz
-1
@ cola
dnia 26.06.2012, 18:56 · Zgłoś
Oto najbardziej bezsensowne unijne projekty:

1) Trzy miliony dotacji na stworzenie w Szwecji centrum meblarskiego, projektującego meble z drewna by podkreślić równość płci

2) Za prawie 800 tys. złotych zbudowano luksusowe pole golfowe w Algrave

3) Unia przeznaczyła 11 tysięcy złotych na dofinansowanie budowy
domku myśliwskiego szefa Porsche

4) Prawie 900 tysięcy złotych dostała sieć teatrów kukiełkowych w Estonii i na Litwie

5) 400 tysięcy złotych dotacji przeznaczono na rozwój luksusowych restauracji i hoteli

6) 350 tysięcy złotych unijnych środków wydało miasto
Malmo na swoją kopię w grze Second Life. Po roku z projektu zrezygnowano

7) 1,5 miliona złotych poszło na konkurs
w którym młodzi ludzie mieli narysować siebie i kogoś z innych kultur.
Odpowiedz
4
@ cola
dnia 26.06.2012, 18:55 · Zgłoś
Nawet 41 procent kosztów - np. szkoleniowych - to "koszty zarządzania". Z tego ponad połowa trafia do kieszeni kierowników projektów i ich asystentów...
,,projekty", zajecia, warsztaty...LIPA ...URZEDNICY...OSOBY OD TZW ,,ORGANIZACJI PROJEKTOW " SPIJAJA PIENIAZKI NA KONTA
Odpowiedz
-2
@ do cola
dnia 27.06.2012, 08:44 · Zgłoś
Ale bredzisz!
Odpowiedz
3
@ cola
dnia 27.06.2012, 11:02 · Zgłoś
pewnie dostajesz ta kase na konto i czujesz sie dotkniety :)
Odpowiedz
-2
@ Stefan
dnia 28.06.2012, 07:27 · Zgłoś
Cola opamietaj że sie ty
Odpowiedz
0
@ vb
dnia 26.06.2012, 18:44 · Zgłoś
wielka ściema a w naszym klimacie lipa ...ledwo wode podgrzeje latem ...
Odpowiedz
2
@ jaślanin
dnia 27.06.2012, 08:03 · Zgłoś
do vb Może jeśli chodzi o warunki zapłaty i wielkość oraz czas kiedy nie są własnością to faktycznie ściema. Proponuję abyś pojechał (a) choćby do Austrii tam zobaczysz czy w naszym klimacie to lipa ( nie jest to kraj biedny). Tam na bardzo dużej ilości budynków zarówno mieszkalnych indywidualnych jak też dużych w tym biurowcach są całe baterie tychże kolektorów. Również można zobaczyć dosłownie hektary tychże kolektorów ogrzewających ogromne ilości gospodarstw rolnych SZKLARNI. Spotyka się kolektory sloneczne w mieście na wioskach, w terenach równinych i w górzystych w tym w ALPACH .Mozna podawać setki takich przykładów. Tam również można zobaczyć tzw. fermy elektrowni wiatrowych i dziesiątki stojących takich elektrowni niedaleko od siebie i niedaleko od zabudowań. Klimat podobny a moze nawet ze względu na większość terenów górzystych aktywność słońca jest mniejsza aniżeli u nas ale właściwie mimo nazwy nie musi być słonecznie aby funkcjonowały takie kolektory słoneczne. No cóż my jak zwykle wiemy najlepiej i dlatego potrafimy wszystko oprotestowywać i negować a szczególnie jak się nam ktoś nie podoba choćby nawet ze względu na zapatrywania polityczne. jest takie powiedzenie "Czegoś biedny boś głupi a czegoś głupi boś biedny" nie chcę nikogo obrazić i nie taki mój zamiar ale proponuję troszkę więcej wiedzy i troszkę więcej tolerancji a wówczas możemy myśleć o poprawie naszej sytuacji pod wieloma względami. Pozdrowienia dla wszystkich.
Odpowiedz
2
@ do vb
dnia 27.06.2012, 08:44 · Zgłoś
Chyba jesteś sprzedawca konkurencyjnego urządzenia
Odpowiedz
-1
@ z kołaczyc
dnia 26.06.2012, 18:20 · Zgłoś
i dalej nic ile % będzie tego dofinansowania ... czy 85% jak było mówione na początku, czy 55-65% jak mówili później
Odpowiedz
1
@ do kołaczyc
dnia 27.06.2012, 09:00 · Zgłoś
tyle bedzie ile moze być a to ci się napewno opłaci.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657