Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Tłumy wiernych uczestniczyły w ulicznej drodze krzyżowej

60

Ulicami Jasła przeszła wczoraj procesja drogi krzyżowej – wzięło w niej udział kilkaset osób. Przeprowadzone w niecodziennej formie nabożeństwo upamiętniające mękę i śmierć Jezusa Chrystusa stanowiło inaugurację rekolekcji wielkopostnych w parafii św. Antoniego, które trwać będą do najbliższego wtorku.

<<FOTORELACJA>>

Przyszliśmy tutaj po to, by rozważać mękę Jezusa, by doświadczyć prawdy o życiu, pełni życia. Będziemy podejmowali poszczególne stacje modląc się w różnych intencjach – między innymi za tych, którzy są w domach i będą nas podpatrywali z okien swoich mieszkań. Pragniemy ich ogarnąć naszą modlitwą. Chcemy modlić się również za tych, którzy są daleko od nas, być może gdzieś za granicą pracują, może pogubili się na drogach swego życia – chcemy przyprowadzić ich duchowo pod krzyż i ofiarować Jezusowi (…). Niech każde serce będzie przepełnione wieloma intencjami, gdyż Bóg hojny jest w swoich darach – polecajmy mu ważne sprawy, również te osobiste. Polecajmy mu naszą wspólnotę, parafię, nasze miasto i całą ojczyznę a także prośmy o pokój na świecie, by nie było wojen które niszczą, powodują ruinę i nieszczęście – zwrócił się do uczestników ulicznego nabożeństwa na jego wstępie o. Krzysztof Kozioł, gwardian klasztoru ojców Franciszkanów i proboszcz parafii św. Antoniego.

Uroczysta procesja ruszyła spod kościoła Franciszkanów około godziny 17.30. Za niesienie krzyża przez ulice leżące w granicach parafii św. Antoniego odpowiadały działające przy niej grupy m.in. Wspólnota Franciszkańskiego Zakonu Świeckich oraz dzieci i młodzież. Nabożeństwo zakończyło się błogosławieństwem wszystkich jego uczestników.

jh

Reklama

Komentarze: 60

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Sven
dnia 31.03.2014, 16:12 · Zgłoś
Mili państw chrześcijaństwo wymyślili Żydzi do kontroli mas katolicyzm to zwyczajna [...] i głupota wobec zastraszonych.
Odpowiedz
1
@ jasiu
dnia 31.03.2014, 18:58 · Zgłoś
To jest jednak robota cesarza rzymskiego Konstantyna Wielkiego
Odpowiedz
0
@ OOO
dnia 30.03.2014, 22:50 · Zgłoś
Ludzie, ile w Was zawiści, pruderii i zakłamania. Niezależnie czy jesteście katolikami, czy ateistami. Marsz homo- źle, katolików -źle. Dajcie se siana, bo wstyd czytać te kipiące frustracja komentarze.
Odpowiedz
3
@ mafiozo
dnia 30.03.2014, 21:31 · Zgłoś
Wierzyć może każdy w co chce, ale nie wolno narzucać jakiegokolwiek wyznania, w tym przypadku KATOLICYZMU, bo to niczym nie różni się od kasty, mafii itd...
Odpowiedz
3
@ db
dnia 30.03.2014, 20:55 · Zgłoś
A musieli podpisać karteczki jak do spowiedzi???:-)
Odpowiedz
-1
@ 66666
dnia 30.03.2014, 19:22 · Zgłoś
panie moderatorze przepraszam bardzo zle popatrzylem przepraszam
Odpowiedz
0
@ arczi
dnia 30.03.2014, 17:27 · Zgłoś
jezus uratuje wam tylki
Odpowiedz
-15
@ 66666
dnia 30.03.2014, 09:12 · Zgłoś
do moderatora czego gorszace wypowiedzi sa na plusie a te pobozne katolickie na minusie moderator jest chyba z tych coo sa przeciwko koscciolowi
Odpowiedz
1
@ OOO
dnia 30.03.2014, 22:42 · Zgłoś
Nie słyszaleś o wolności słowa :)
Odpowiedz
-3
@ wierzacy
dnia 30.03.2014, 01:45 · Zgłoś
ślepy naród daje sie manipulować przez [...]... Czego myslicie ich ucza w seminarium??? Wiary, ewangelii...? Nie nie nie, tam każde zajecia to czysta psychologia manipulacji ludzmi... Dzieci gloduja, bezrobocie a [...] co robi? Ma to gleboko [...]... Pozdrawiam wszystkich wpatrzonych w czarnych i PIS!
Odpowiedz
2
@ Hazel
dnia 29.03.2014, 21:49 · Zgłoś
Jak czytam artykuł to tracę wiarę w ludzkość.
Jak czytam komentarze odczuwam dokładnie to samo.
Ale nikt nie zapyta dlaczego, a od razu zapewne posypie się [...], że kolejny "[...]" i [...]a on wie o naszej wierze.
No właśnie MYLICIE się!

Nie potraficie przyjąć żadnej krytyki na temat kościoła, zamykacie swoją wiarę w wasz [...] krąg, nie słuchacie czego teraz człowiek oczekuje, jakiego wsparcia, a sami narzucacie swoje PUSTE wartości.

Dlaczego [...] krąg - bo jeszcze nie spotkałem żadnej osoby, która powiedziała by mi dlaczego ważny jest dla niego kościół i co on daje (bo zabierać to potrafi sporo).

Całe życie chodziłem do kościoła - jak dobrze że zmądrzałem - jakoś trzy szóstki mnie nie opętały a w końcu jestem szczęśliwym człowiekiem, wolnym - prawie gdyż wyzbywszy się jednego złodzieja pozostało jeszcze skorumpowane państwo.

Problemem Polski leży własnie w kagańcu kościoła, który straszy ludzi, oraz w obecnym patologicznym rządzie, całej niemal obsadzie politycznej sceny.

Ale i tak powiecie ze dobrze jest. Niech wam mydlą nadal oczy media z multiplex-ów.

I tak nie spotkam żadnego miłosiernego katolika.
Więcej "miłości do bliźniego" jest wstanie dać osoba [...] (jak raczycie pięknie nazywać osoby, które się zwyczajnie z wami nie zgadzają) niż wszystkie razem wzięte pierwsze ławeczki spod ołtarza.

Szkoda ze w Polsce nie ma protestantyzmu.
Pozdrawiam,
"Niech Bóg ma was w swojej opiece" :)
Odpowiedz
6
@ OOO
dnia 29.03.2014, 22:25 · Zgłoś
A ja rzadko chodzę do kościoła i jestem dość krytyczna w stosunku do poczynań polskiego [...],ale wiara jako taka jest dla mnie czymś bardzo ważnym i w żaden sposób nie czuję się niewolnikiem. I wiem, że takich jak ja jest co najmniej wielu. Nie zgadzam się z Tobą, że wszyscy katolicy nie są w stanie dać "miłości do bliźniego". Bardzo uogólniasz i zestawiasz ze sobą ekstrema, fanatyków religijnych i idealnych "[...]". Cieszy mnie, że dzięki obecnemu Papieżowi kościół się zmienia i mam nadzieję, że te zmiany dotrą wreszcie do nas.
A tu widzę powiew normalności i nadzieję na zmiany
http://gosc.pl/doc/1928262.Watykan-odpowiada-na-show-w-habicie
Odpowiedz
1
@ innowierca
dnia 30.03.2014, 09:35 · Zgłoś
Kościół katolicki jest [...] zbrodniczą i o tym trzeba nasze dzieci informować. Zbrodnie dokonane przez kościół katolicki w najnowszej historii są opisane w tym linku:
http://wolnemedia.net/historia/jasenovac-katolicki-oswiecim-a-jp2/

Warto przeczytać!
Odpowiedz
0
@ Aska
dnia 29.03.2014, 18:16 · Zgłoś
ale to odlegle czasy i nie maja wplywu na terażniejszość , wtedy były inne rozne katorgi stosowane a tera z jest swiat bardziej cywilizowany i musimy to zrozumiec i byc tolerancyjni , zdrowo myślacy ludzie , cieszymy sie ze papiez Franciszek jest za sprawidliwoscia , jest człowiekiem skromnym i napewno chce sprostowania wielu rzeczy w KoscieleKatolickim , oby mu w tym nikt nie przeszkodzil to docZekamy sie dobrych , czasow i oby byl pokój na swiecie o to nalezy prosic Boga i nie unosic sie pychą pozdrawiam
Odpowiedz
-4
@ innowierca
dnia 29.03.2014, 19:55 · Zgłoś
Franciszek jest obrońcą księży [...] podobnie jak Jan P II, bo czymże innym jest ukrywanie i nie wydanie polskim organom ścigania zbrodniarza bpa Wesołowskiego za [...] dokonaną na terenie Dominikany?
Odpowiedz
5
@ ~Passat
dnia 29.03.2014, 17:08 · Zgłoś
"10 NAJWIĘKSZYCH ZBRODNI KOŚCIOŁA PAPIESKIEGO to:

1. Prześladowanie tzw. pogan: od chwili, gdy za sprawą Konstantyna Krk stał się religią panującą, przez kolejne 15 wieków prześladował wszystkich bez wyjątku innowierców; w ten sposób eksterminował całe narody. Całkowita zagłada dotknęła m. in. Prusów i Jaćwingów.
2. Prześladowanie heretyków, tj. chrześcijan ewangelicznych, m. in. krwawe kaźnie zgotowane waldensom, katarom, protestantom, noc św. Bartłomieja w Paryżu, czyli słynna rzeź 3 tys. hugenotów z podjudzania papieża Grzegorza XIII.
3. Krucjaty, nie tylko przeciw muzułmanom (ok. 1 mln ofiar), bo nawet przeciw katolikom (krucjata aragońska), gdy chodziło o pieniądze i wpływy.
4. Święta Inkwizycja, czyli zbrodniczy system śledczo-sądowy; szacunki minimalne mówią o dziesiątkach tysięcy, a szacunki maksymalne o liczbie przekraczającej milion straceń.
5. Wojny religijne: dziesiątki milionów ofiar – np. podczas katolicko – protestanckiej wojny trzydziestoletniej (1618 – 1648) na wielu obszarach Europy wyginęło ponad 50 procent populacji.
6. Prześladowania Żydów: od czasów Konstantyna na mocy kolejnych edyktów papieskich byli eksterminowani, traktowani jak niewolnicy i podludzie, okradani z majątków, pozbawiani potomstwa. W ciągu 15 wieków – ok. 10 mln ofiar.
7. Eksterminacja Indian: po odkryciu Ameryki przez Krk jako istoty bez duszy, a więc nie ludzie. W wyniku planowego wyniszczenia całych narodów (aby zrobić miejsce dla białej rasy), chrześcijańscy konkwistadorzy i misjonarze [...] ponad 70 mln Indian. To największy holokaust w dziejach ludzkości.
8. Poparcie niewolnictwa: Kościół rzymski nie tylko popierał niewolnictwo, ale też czerpał zyski z niewolniczej pracy. Bulla papieża Mikołaja V (styczeń 1455 r.) stwierdza, że niewolnictwo jest rzeczą właściwą i miłą Bogu.
9. Wspieranie faszyzmu i dyktatur: wszelkie prawicowe dyktatury były miłe papiestwu; tym milsze, im dyktatura była silniejsza. Salazar, [...], Hitler, Mussolini – wszyscy ci krwawi dyktatorzy mogli liczyć na względy Watykanu. Papież Jan Paweł II nie ukrywał swoich sympatii do ludobójcy z Chile – gen. Augusto Pinocheta.
10. Wykorzystywanie [...] dzieci. W USA, gdzie wybuchła afera, co 20 ksiądz katolicki wykorzystywał [...] małych chłopców i dziewczynki. Przyjmuje się, że skala zjawiska [...] [...] przez [...] Krk dotyczy nawet 5 mln dzieci.
Odpowiedz
-14
@ ~Passat
dnia 29.03.2014, 17:04 · Zgłoś
Kościół tylko o czynieniu dobra mówił, a zło uskuteczniał. I tak jest od stuleci. Już dawno udowodniono, że człowiek rodzi się BEZ BOGA, i trzeba mu w [...] wtłoczyć pewne uwarunkowania, sposoby zachowania i myślenia. Ograniczyć jego zdolność percepcji i syntezy do spraw "wyłącznie słusznych". To dzięki tej zasadzie Wierzący nie potrafi ocenić świata inaczej niż przez pryzmat religii. Po prostu brak mu konstrukcji myślowych pozwalających na inną percepcję niż ta po przez wiarę. W tej percepcji świat bez wiary lub Boga nie istnieje. Zaatakowany argumentami broni się do upadłego, a przyparty do muru wykazuje daleko posuniętą agresję. Powód jest bardzo prosty. Argument logiczny ( prawdziwy ) wywołuje u Wierzącego konflikt - sprzeczność wewnętrzną i burzy świat do którego został uwarunkowany - i bez którego jego własna psycha nie może istnieć. Dlatego Wierzący tak broni się przed logicznymi argumentami, i tak broni wiary i kościoła, ponieważ w przypadku braku tych czynników nastąpiłaby destrukcja jego osobowości. Co ciekawsze Wierzący odczuwa strach, nie strach przed Bogiem, ale strach przed DRUGIM CZŁOWIEKIEM MYŚLĄCYM INACZEJ. Strach ten spowodowany jest właśnie możliwością zachwiania konstrukcji osobowości Wierzącego. W efekcie Wierzący czuje się najlepiej ( najbezpieczniej ) w stadzie Wierzących, podejmuje wszelkie działania aby to stado zwiększyć, i wyeliminować osobniki myślące inaczej. Z tego powodu u Wierzących obserwuje się propagację wiary, która często przyjmuje formy skrajne. Fakt ten doskonale potrafi wykorzystać instytucja nadzorująca Wierzących, w naszym polskim przypadku jest to głównie Kościół Katolicki. Z tego powodu kładzie ona ogromny nacisk na tzw. edukację młodzieży w szkołach oraz na katolicką rodzinę. Są to miejsca w których URODZONY BEZ BOGA, obnażony i chłonny umysł dziecka, zostaje uwarunkowywany. Nie ma lepszej więzi emocjonalnej dziecka niż z rodzicami, a w późniejszym wieku z grupą rówieśników. Uwarunkowani rodzice przygotowują grunt. Później idzie do szkoły w której podobni mu również uczęszczają na tzw. religię. Jeśli nie to dziecko czuje się jak odszczepieniec od grupy - a w tym wieku dzieci są bezlitosne dla "odmieńców". Odpowiednio tresowane dziecko dorasta i staje się uwarunkowanym rodzicem. CYKL ZACZYNA SIĘ OD POCZĄTKU
Odpowiedz
-2
@ wd
dnia 29.03.2014, 18:11 · Zgłoś
Bzdury piszesz. Ja bez wiary nie wyobrażam sobie życia, a moim najlepszym przyjacielem jest ateista, i nawet przez myśl mi nie przeszło, że wyłamuję się ze swojego "stada", jak raczyłeś nazwać wierzących lub, by wyeliminować kogokolwiek z życia, tylko dlatego, że są niewierzący. Jak widać, na przykładzie Twojego postu, to raczej Wy niewierzący próbujecie zrobić z nas odmieńców, czy przypierać do muru, nie wiedomo zresztą w jakim celu. Mam też bardzo dużo wyrozumiałości dla ludzi, którym wydaje się, że odrzucenie wiary ma cokolwiek wspólnego z logiką i nowoczesnością.
Odpowiedz
3
@ tik
dnia 30.03.2014, 12:17 · Zgłoś
i to jest prawda,można wierzyć ale bez fanatyzmu
Odpowiedz
-18
@ ksiądz Mateusz
dnia 29.03.2014, 15:29 · Zgłoś
Jak to jest możliwe, że o Marii mówi się, że jest [...] jak urodziła przecież Jezusa a przecież jak kobieta rodzi to już nie jest [...]??
Odpowiedz
16
@ Smyrtek
dnia 29.03.2014, 15:06 · Zgłoś
jak czytam niektóre komentarze to mnie skręca ... banda niedojrzałych dzieciakow, wychowanych na ławeczce pod blokiem wśród kolegów. po co czepiacie sie tych ludzi, ktorzy uczestniczyli w drodze krzyzowej ? czy ci ludzie czepiaja sie was ? kazdy ma swoje priorytety w zyciu, szanujmy siebie nawzajem. bedzie mniej powodow do narzekania ... a tak na marginesie, wysmiewacie sie ze niby [...], [...] itd ze srednia wieku wsrod tych ludzi to 60 lat, a prawda jest taka ze kazdy z nas, nawet jesli nie chodzi za czesto do kosciola, lub nie chodzi wcale w chwilach trudnych modli sie lub powie chociaz Boze pomoz ...
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 30.03.2014, 14:43 · Zgłoś
mów za siebie :D nie modle się i napewno nie będę prosił kogoś kogo nie ma o pomoc , jeśli mi lekarz nie pomoże to nikt inny ani tyle :D

łohohohohohhoho

ludzie stworzyli sami Boga ,a nie Bóg ludzi :D ktoś wpadł na dobry pomysł straszenia ludzi piekłem i śmiercią ,a teraz na tym zarabiają kokosy $$$ :D

łohohohhohoho

ps, tylko mi tu nie piszcie ,że bluźnie , bo dla mnie Bóg nie istnieje ,a jeśli coś nie istnieje to nie można na ten temat bluźnić :D

łohohohohoho
Odpowiedz
1
@ Łoj tam, łoj tam.
dnia 30.03.2014, 23:05 · Zgłoś
Nie takie chojraki do dołka nas.ali, jak im kostucha w oczy zaglądnęła. Nikt ich nie musiał straszyć :). Nie [...] bohatera, nie wierzysz, twój problem, ale nie szukaj usprawiedliwienia / alibi, bo nikogo nie obchodzi jak będzie umierał tak pajacujący człeczek jak ty. A co doktorów, każdy z nich, co trochę w tym zawodzie widział powie Ci, że "tyle możemy pomóc ile nam Pan Bóg pozwoli". Może to banał, ale ten nad którym lekarze rozłożyli ręce, a jednak przeżył popatrzy na ciebie z litością :)
Odpowiedz
-15
@ jas
dnia 29.03.2014, 14:23 · Zgłoś
Zaznaczam -nie jestem św.Jehowy ale znam dostatecznie dobrze Pismo Św. Nigdzie nie jest napisane o upadkach Jezusa pod krzyżem,nigdzie nie jest napisane o Marii Magdalenie która wycierała chustą twarz Jezusa - a jest to przedstawiane w drodze krzyżowej.Ksiądz na koniec mszy błogosławi wiernych Pismem Św.-dlaczego więc każe wierzyć w to co nie jest napisane w Ewangelii ???
Odpowiedz
0
@ tik
dnia 30.03.2014, 12:07 · Zgłoś
do jas piszesz o faktach a cię minusują to można dawać wiarę minusującym coś tu nie gra
Odpowiedz
-2
@ łodyniec
dnia 30.03.2014, 14:40 · Zgłoś
cała księga to zbiór legend :D sf jak kapitan NEMO :D

łohohohhohohoho
Odpowiedz
3
@ jas
dnia 30.03.2014, 15:01 · Zgłoś
Minusujący po prostu wierzą nie w Boga a w księdza-dotyczy to ok 90 % tzw.katolików w Polsce.
Odpowiedz
9
@ 66666
dnia 29.03.2014, 14:22 · Zgłoś
Swen ty powinienes byc natej Drodze Krzyzowej i modlic sie o zdrowie bo o rozum juz za pozno i wielu innych ktorzy tu wypisuja takie szydercze slowa jak tyaswieta wam nie przeszkadzaja co bo mama naszykuje dobrego jedzenia ale do Swiat sie trzeba przygotowac
Odpowiedz
-7
@ lsldk
dnia 29.03.2014, 13:53 · Zgłoś
jakość zdjęć powalająca :D
Odpowiedz
-23
@ [...]
dnia 29.03.2014, 13:51 · Zgłoś
Kazcie im np do czestochowej isc wtedy zobaczymy kto pojdzie a isc na droge k dla pokazu ludzi to szkoda sie blaznowac ale najlepiej swietego udawac
Odpowiedz
-8
@ pinokio80
dnia 29.03.2014, 12:28 · Zgłoś
Tyle ludzi to chcialbym na meczu widziec na Czarnych.W calej rundzie na meczach Czarnych nie ma co bylo tu teraz na tej Drodze K. a chcialbym i to bardzo aby tyle ludzi na mecze chodzilo.Wiem bo chodze tu i tu bylem,widzialem
Odpowiedz
-29
@ ja
dnia 29.03.2014, 11:27 · Zgłoś
niech maszerują po polach a nie w centrum miasta...zresztą XXI wiek a tu czary-mary...czary-mary...ile jeszcze?
Odpowiedz
15
@ dragoness
dnia 29.03.2014, 11:36 · Zgłoś
Oni przestaną, jak ty zmądrzejesz. Proste.
Odpowiedz
-33
@ łodyniec
dnia 29.03.2014, 09:19 · Zgłoś
kiedy naród przestanie wierzyć w sf ? normalnie to jakaś paranoja :D

łohohohohhohohhohhoho
Odpowiedz
21
@ ulan
dnia 29.03.2014, 08:49 · Zgłoś
Popieram i zapraszam do Italii,jakie tam sa piekne misteria wielkanocne,chcialbym cos takiego widziec w Polsce
Odpowiedz
-8
@ łodyniec
dnia 29.03.2014, 09:20 · Zgłoś
w Hiszpanie są równie ładne :D

łohohohohhohoo
Odpowiedz
8
@ detoks
dnia 29.03.2014, 08:30 · Zgłoś
Naród się budzi !!Widzi co się dzieje!!Tylko jeszcze w wyborach żeby dobrze głosował!!Tylko PIS ale nie fałszywy PIS związany z komunistami!
Odpowiedz
22
@ kapela ze wsi
dnia 29.03.2014, 09:10 · Zgłoś
Tobie sie cos pomyliło - to świeto wierzących , tam nikt przy wejsciu nie pytał o poglądy polityczne . Nikt nie musi sie budzic , takie procesje są od wiekow . Nie mieszaj polityki z wiarą bo tak zaszłyszałes w mediach .
Odpowiedz
-3
@ l
dnia 29.03.2014, 10:02 · Zgłoś
sam się obudź i przestań bredzić
Odpowiedz
2
@ tik
dnia 30.03.2014, 12:02 · Zgłoś
a wiara niech się już nie miesza do polityki,bo w tych krajach co nie miesza to jest ok
Odpowiedz
-18
@ "S"
dnia 29.03.2014, 07:52 · Zgłoś
co to daje?
Odpowiedz
18
@ kapela ze wsi
dnia 29.03.2014, 08:17 · Zgłoś
A co ty dajesz ?
Odpowiedz
2
@ "S"
dnia 29.03.2014, 21:21 · Zgłoś
nie odpowiada się pytaniem na pytanie
Odpowiedz
25
@ anja
dnia 29.03.2014, 02:40 · Zgłoś
do łachło:
trzeba dożyć tej 60-tki,a nie wiadomo kiedy nas zawołają
Odpowiedz
0
@ hehe
dnia 29.03.2014, 01:06 · Zgłoś
hejters gonna [...]
Odpowiedz
-92
@ łochło
dnia 29.03.2014, 00:43 · Zgłoś
Średnia wieku 60 lat . A te kilka mlodych pewnie na siłe w szkole kazali
Odpowiedz
52
@ blues
dnia 29.03.2014, 09:00 · Zgłoś
nie masz żadnej ludzkiej wrazliwości w sobie...nie wszyscy są puści wewnatrz tak jak Ty
Odpowiedz
-32
@ CYBERCHŁOP
dnia 29.03.2014, 10:24 · Zgłoś
jakby się zaczynała w wieku 18 lat to mało wiernych by było , mózgi rozmiękczać trzeba już w wieku dziecięcym . religia w przedszkolach itp
Odpowiedz
21
@ qwerty
dnia 29.03.2014, 11:18 · Zgłoś
Cyt: ,bo wiara w religie powinna zacząć się w wieku 18 lat ---ty to chyba nawet sam nie rozumiesz co piszesz, odyniec przy tobie to biegająca inteligencja. Wiosna... spróbuj zająć się czymś pożytecznym, pole ,ogródek i tym podobne, nie kompromituj się komentując rzeczy o których nie masz zielonego pojęcia. Obrażasz swoich rodziców, ponieważ ktoś pomyśli, że twoja głupota przeniosła się z genami, aż strach pomyśleć co będzie dalej...gigantyczna kumulacja
Odpowiedz
35
@ do svena, łodyńca, cyberchłopa i innych
dnia 29.03.2014, 12:51 · Zgłoś
W naszej parafii przed II wojną światową rozwiązłość i zanik pobożności był totalny. Proboszcz, chcąc odprawić nabożeństwo majowe, w procesji z kilkoma starszymi kobietami, podążał do pobliskiego szynku i tam kobiety zabierały swoich [...], wracano do kościoła, gdzie odprawione zostało nabożeństwo. Kościół był pusty i to nie tylko w dni powszednie.
Jednak z chwilą wybuchu wojny sytuacja się zmieniła. Proboszcz i dwóch księży uciekinierów z za Nowego Sącza przez kilka dni spowiadało parafian na "okrągły zegar", a kościół zapełnił się wiernymi.
Dziś co mamy to widać, na wschodzie bardzo niebezpiecznie i nikt nie wie jak to się zakończy. Idę o zakład, że jakby co, to takie łodyńce, sveny, cybechłopy i im podobni pierwsi staną przed konfesjonałem, bo "gdy trwoga to do Boga"
Szczekać potrafi nawet marny [...], tym bardziej wtedy gdy nie stoi twarzą w twarz.
I jeszcze jedno. Dlaczego dzwon głośno dzwoni? Bo w środku pusty.
Spójrzcie wymienieni wyżej "internauci", czy aby nie jesteście w środku puści jak ten dzwon.
Odpowiedz
7
@ qwerty
dnia 29.03.2014, 12:51 · Zgłoś
gdyby głupota miała miała skrzydła byłbyś w nieustającym locie
sam sobie nawet plusiki dajesz taaa... proszę nie myśl o zakładaniu rodziny !!!
Odpowiedz
0
@ qwerty
dnia 29.03.2014, 12:52 · Zgłoś
do łodyńca
Odpowiedz
1
@ tik
dnia 30.03.2014, 11:59 · Zgłoś
widzę że ta propaganda o zagrożeniu od wschodu przyjęła się na dobre,trzeba wydać kasę na uzbrojenie to lud się nie będzie sprzeciwiał,a dla niepełnosprawnych to się przesunie pieniążki z remontu dróg lokalnych,można ludźmi manipulować i to jeszcze jak,
Odpowiedz
2
@ Sven
dnia 31.03.2014, 16:10 · Zgłoś
proboszcz chrobok...
Odpowiedz
-128
@ Sven
dnia 29.03.2014, 00:41 · Zgłoś
Tłumy to znaczy ile 200 400 osób ?? Smiech na te [...] propagande
Odpowiedz
78
@ #
dnia 29.03.2014, 11:03 · Zgłoś
Każdy ma wolną wole i może spędzać czas jak mu się podoba, jedni [...] [...] inni rozbijają przystanki, a jeszcze inni modlą się, wiec co się czepiasz ?
Czy Twój styl życia jest lepszy ? A może chcesz go innym narzucić ... nie oceniaj i nie wyśmiewaj tego czego nie rozumiesz.
Miłego dnia :-)
Odpowiedz
2
@ jacek
dnia 29.03.2014, 18:29 · Zgłoś
oto i 'prawdziwi PO-jaślanie'. [...], OPLUĆ, PODEPTAĆ - nie zasługujecie nawet na Nowy Styl! Jasło - miasto do zaorania!
Odpowiedz
6
@ do svena
dnia 30.03.2014, 12:11 · Zgłoś
sven mamusia za ciasną czapeczkę zakładała za młodu i mózg ci się na tyle rozwinął że mogłeś zostać tylko płytkim jasielskim [...].
Odpowiedz
0
@ do #
dnia 30.03.2014, 19:06 · Zgłoś
A jeszcze inni po prostu są normalni.
Odpowiedz
0
@ Sven
dnia 31.03.2014, 16:14 · Zgłoś
[komentarz nie na temat.]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.