Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

"Trzeźwy Poranek” w powiecie jasielskim

80

Kilkaset pojazdów skontrolowali wczoraj funkcjonariusze jasielskiej drogówki. To ich kolejna akcja pod kryptonimem "Trzeźwy Poranek". W trakcie prowadzonych działań policjanci zatrzymali czterech nietrzeźwych kierowców. Jeden z nich spowodował kolizję i uciekł z miejsca zdarzenia.

Wczoraj od wczesnych godzin rannych policjanci jasielskiej drogówki po raz kolejny prowadzili działania „Trzeźwy Poranek”. W wyznaczonych punktach na drogach powiatu jasielskiego sprawdzali trzeźwość kierowców. Ich głównym celem było wyeliminowanie z dróg tych, którzy najpierw piją alkohol, a potem wsiadają za kierownicę.

Funkcjonariusze w sumie skontrolowali blisko 350 pojazdów. Niestety, po raz kolejny okazało się, że na drogi wyjechali również kierowcy pod wpływem alkoholu. Policjanci zatrzymali cztery takie osoby. Trzech kierowców odpowie za przestępstwo, jeden za wykroczenie.

Niechlubnym rekordzistą był 60-letni mieszkaniec Jasła, który kierując osobowym fiatem najechał na tył forda k. Mężczyzna uciekł z miejsca zdarzenia. Gdy został zatrzymany przez policjantów, okazało się, że ma ponad 2 promile alkoholu w organizmie.

Pamiętajmy, że spożywając alkohol do późnych godzin wieczornych możemy być pewni, że rano nie będziemy w stanie prowadzić pojazdu. W takiej sytuacji nie wsiadajmy za kierownicę.

W bieżącym roku na terenie powiatu jasielskiego nietrzeźwi kierowcy byli sprawcami 7 wypadków drogowych. Wskutek tych zdarzeń 3 osoby poniosły śmierć, a 9 zostało rannych.

KPP w Jaśle

Reklama

Komentarze: 79

Dodaj komentarz Widok:
3
@ mieszkaniec miasta
dnia 09.01.2014, 18:11 · Zgłoś
W dniu 09.01.2014 roku o godzinie 14:50 Jasielska Policja zrobiła sobie na rondzie Solidarności stan trzeźwości z wszystkich kierunków gdzie miasto było zablokowane na odcinku po 2 km. Spowodowane to było jak żeśmy sprawdzili w rozmowach telefonicznych wydaniem decyzji przez komendanta powiatowego. Kosztem wszystkim mieszkańców ponieważ uważamy iż komendant powiatowy obraża taką sytuacją wszystkich mieszkańców Jasła ponieważ o godzinie 15:00 większość zakładów pracy kończy o tej godzinie i chcą jak najszybciej dostać się do domu a policja nie szanując mieszkańców jednym słowem pana komendanta naraża na ogromne straty z używania paliwa w korkach oraz nie dbanie o środowisko powstającego smogu spalin bo pan komendant miał taki kaprys i uważa, że zrobił właściwie wobec mieszkańców. A on chciał tylko pokazać kto tu rządzi nie licząc się z opiniami mieszkańców którzy na niego pracują. Prosze o komentarz!
Odpowiedz
1
@ xx
dnia 09.01.2014, 18:16 · Zgłoś
ma pan stu procentowa racje! takie własnie jest jasło i cudowny pan komendant
Odpowiedz
-1
@ ziolo
dnia 29.09.2013, 11:37 · Zgłoś
moko czytam te twoje wpisy i musze stwierdzic zetakiego [...] jak ty to jeszcze nie cztalem badaniie na zawartosc alkocholu w twoim organizmie uwlacza twojej godnosci i nie godzisz sie na to kanar w autobusie sprawdzajacy bilet to tez zniewaga ?[...] jeden to jest prawo a ty masz sie temu poddac bo poto te jednostki sa powolane zeby takich cwaniakow jak ty eliminowac
Odpowiedz
3
@ poczytaj i tak nie masz nic lepszego do
dnia 25.09.2013, 22:21 · Zgłoś
Gdyby Irlandczyk, Grek czy Niemiec zarabiał 1500 Euro i 5.50 Euro wydawał na litr paliwa, 20 Euro na kino i 250 Euro na średniej klasy buty, 5 tys. Euro za metr kw. mieszkania i 60 tys. Euro za średniej klasy nowy samochód, to na ulicach panowałaby regularna, krwawa wojna! Polska płaca minimalna 334 Euro, minimalna płaca w Irlandii 1462 przy zbliżonych kosztach życia. Polacy to najgłupszy naród na świecie , od zawsze okradany i poniżany, i nawet nie zdający sobie z tego sprawy (vide wyniki wyborów). A teraz jeszcze będziemy się dokładać do wymienionych wyżej państw. Bo nas stać a oni mają mityczny kryzys. To co jest w Polsce to nawet nie można nazwać kryzysem, to jest od zawsze dno i dwa metry mułu!!! Polak jest tanim wyrobnikiem UE, a Polska rynkiem zbytu dla towarów drugiej i trzeciej kategorii po cenach wyższych niż w UE !! LUDZIE OTWÓRZCIE OCZY Gdybym był okupantem i chciał zniszczyć naród to wyganiałbym młodych ,mądrych ludzi zagranicę za chlebem na emigrację, podnosiłbym podatki i wprowadzałbym nowe, dawał podwyżki i kolejne przywileje resortom siłowym, stawiałbym 500 nowych radarów, wzmacniałbym inwigilację obywateli, likwidowałbym państwowe szkolnictwo i służbę zdrowia oraz ograniczałbym do nich dostęp, oddałbym banki, media i handel obcym i wrogom Polski, wyśmiewałbym ich wartości i religię, skłócałbym młodych ze starszymi ,aby przez odwróconą hipotekę przejąć za bezcen ich mieszkania i domy, zachęcałbym ich kobiety do feminizmu ,prostytucji i [...] ,aby nie nadawały się na dobre matki i żony, zadłużałbym ich bezpośrednio oraz pośrednio przez państwo i gminy, aby nie mogli się temu sprzeciwiać, likwidowałbym ich przemysł ,a w zamian budowałbym ogromne stadiony na kredyt, aby przynosiły straty, dopuszczałbym do sejmu złodziei i [...], itd. Obejrzyj się wokoło!!! niech każdy prawdziwy Polak wklei to raz pod jakimś artykułem.
Odpowiedz
2
@ aaaaa
dnia 26.09.2013, 16:21 · Zgłoś
prawie sie z Toba zgadzam.
cyt. "dawał podwyżki i kolejne przywileje resortom siłowym" nie jest prawda.
uwierz ze to tylko medialna pożywka.
poza tym zdaniem reszta bardzo prawdziwa
Odpowiedz
-1
@ sam
dnia 25.09.2013, 15:10 · Zgłoś
Ogromne dzięki, ale

"W uzasadnionych sytuacjach policjant może wydać kierowcy lub pasażerom polecenie opuszczenia pojazdu. Może też nakazać wyłączenie silnika i włączenie świateł awaryjnych"

I tu jest problem, jak zdefiniować te "uzasadnione sytuacje"?
Parokrotnie odmówiłem opuszczenia samochodu i jakoś Panowie to przeboleli, ale mimo wszystko usiłuję ustalić kiedy muszę, a kiedy mogę jak mnie ładnie poproszą.
Odpowiedz
1
@ sam
dnia 25.09.2013, 08:06 · Zgłoś
Brawo Mako! Skopiowałem wszystkie Twoje komentarze i przeanalizuję je w wolnej chwili, ale widzę, że w świetle obowiązującego prawa masz zupełną rację.
Napisz jeszcze na temat tak powszechnego widoku na naszych ulicach, gdzie panowie policjanci siedzą wygodnie w swoim samochodzie, a zatrzymany kierowca stoi obok przednich drzwi samochodu policyjnego z głową w otwartym oknie i błaga PANÓW o litość. To, że często leje na niego deszcz, czy to, że widzą go sąsiedzi i zacierają ręce to pewnie szczegół, ale gdzie poszanowanie godności człowieka PANOWIE POLICJANCI?
Napisz w jakich okolicznościach policjanci mogą zmusić kierowcę do opuszczenia kabiny jego samochodu. Może to spowoduje, że internauci - kierowcy nie pozwolą pomiatać sobą na przyszłość.
Odpowiedz
2
@ moko
dnia 25.09.2013, 12:30 · Zgłoś
prosze bardzo samie;)
Policjant umundurowany daje sygnał do zatrzymania tarczą („lizakiem”) lub po prostu ręką, a w warunkach niedostatecznej widoczności – latarką świecącą na czerwono.

Policjant nieumundurowany musi użyć do tego tarczy lub latarki. Zatrzymywać pojazdy wolno mu tylko na obszarze zabudowanym. Funkcjonariusz nie musi natomiast stać przy radiowozie!

Policjant jadący pojazdem podaje sygnał do zatrzymania za pomocą urządzeń nagłaśniających, sygnalizacyjnych lub świetlnych (w praktyce najczęściej na krótko włącza syrenę). Ten sam sposób postępowania obowiązuje patrole powietrzne.

Pojazd zatrzymujemy w miejscu wskazanym przez policjanta. Na jego życzenie mamy obowiązek jazdy za autem policyjnym do miejsca, w którym zatrzymanie nie będzie zagrażać bezpieczeństwu ruchu. Pojazd policyjny powinien być w miarę możliwości ustawiony za autem kontrolowanym. Jeśli do zatrzymania doszło w miejscu, gdzie jest to zabronione, kierowca auta policyjnego przed przystąpieniem do kontroli powinien włączyć niebieskie światło błyskowe.

Zapamiętaj! KAŻDE niezatrzymanie auta do kontroli powoduje, że policjant ma obowiązek wszczęcia akcji pościgowej. Jeśli więc decydujesz się na to, licz się z tym, że będziesz traktowany tak jak potencjalny przestępca!

Za niezatrzymanie się do kontroli grozi 8 punktów karnych, przy czym sprawa zwykle nie kończy się mandatem, ale trafia do sądu. Jeśli rzeczywiście masz powody do obaw (np. przewozisz znaczną sumę pieniędzy), natychmiast skontaktuj się z numerem alarmowym (997, 112), by potwierdzić fakt zatrzymania przez patrol lub podać przyczynę niezatrzymania się na wezwanie.

2. Obowiązki kontrolowanego i kontrolującego - Jak to w życiu – czasem już pierwsze sekundy po spotkaniu dwóch osób potrafią przesądzić o tym, że będą one odczuwać do siebie sympatię, niechęć czy nawet wrogość – często bez wyraźnego powodu. Arogancja czy [...] dowcipy mogą pogorszyć sytuację!

Po zatrzymaniu pojazdu we wskazanym miejscu nie należy z niego wysiadać – dotyczy to także pasażerów. Ręce najlepiej trzymać na kierownicy. Można
– nie wykonując nerwowych ruchów – uchylić szybę w drzwiach od strony kierowcy.

>>> Co wolno straży miejskiej

Policjant ma obowiązek podania kierującemu stopnia służbowego, imienia i nazwiska oraz przyczyny zatrzymania pojazdu. Umundurowany policjant okazuje legitymację służbową tylko na żądanie kierowcy, natomiast nieumundurowany funkcjonariusz powinien okazać legitymację bez wezwania. Powinno to nastąpić
w sposób pozwalający na identyfikację policjanta, a nawet na zanotowanie danych dotyczących stopnia, imienia, nazwiska i nazwy organu, który wydał dokument.

W uzasadnionych sytuacjach policjant może wydać kierowcy lub pasażerom polecenie opuszczenia pojazdu. Może też nakazać wyłączenie silnika i włączenie świateł awaryjnych.

W sytuacjach szczególnych, np. po zatrzymaniu pojazdu w wyniku pościgu albo gdy policjant ma uzasadnione podejrzenia, że w aucie są przestępcy, powyższe reguły nie obowiązują! Policjant może za to wydać polecenie opuszczenie pojazdu i oparcia na nim rąk, a nawet nakazać położenie się twarzą do ziemi na drodze lub poboczu. Próby dyskusji w takich sytuacjach mogą skończyć się nieszczęściem!

Zapamiętaj! Pytania policjanta w stylu „Panie kierowco, czy wie pan, dlaczego pana zatrzymałem?” są niezgodne z przepisami i najlepiej pominąć je milczeniem, chyba że sprawa jest zupełnie oczywista (bo [...] jednak lepiej nie strugać…).3. Uprawnienia policji - Czego może zażądać policjant podczas kontroli drogowej? Nie wszystkiego, ale mimo wszystko lista jego uprawnień jest długa. Zgodnie z Prawem o ruchu drogowym policjant może m.in.:4. Wymagane dokumenty- Dzięki Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców brak dokumentów kierowcy i pojazdu nie jest już traktowany jako poważne wykroczenie (do niedawna tak było). Nadal jednak dokumenty te powinniśmy mieć przy sobie i okazywać na żądanie.

W praktyce zwykłych użytkowników dróg obowiązuje posiadanie trzech podstawowych dokumentów: prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia.

Zamiast prawa jazdy można okazać pokwitowanie zatrzymania go wydane przez policjanta np. w związku ze stwierdzeniem zniszczenia (ważne 7 dni). Nie uprawnia natomiast do prowadzenia pojazdów dokument potwierdzający zgłoszenie jego kradzieży ani kopia wniosku o wydanie wtórnika.

W wypadku braku dowodu rejestracyjnego do korzystania z pojazdu uprawnia pokwitowanie zatrzymania go wydane przez policjanta (oczywiście w okresie ważności), inne zaświadczenia już nie.

Za brak każdego z wymaganych dokumentów grozi mandat w wysokości 50 zł, nie więcej jednak niż 250 zł łącznie. Oczywiście ten ostatni limit dotyczy kierowców zawodowych, którzy muszą wozić ze sobą także rozmaite świadectwa kwalifikacji itp.

Zapamiętaj! Od dwóch lat policja nie ma już obowiązku eliminowania z ruchu pojazdów, których kierowca nie posiada przy sobie polisy OC. Jej brak także karany jest 50-złotowym mandatem. Jeśli funkcjonariusze potwierdzą w CEPiK-u, że umowa ubezpieczenia została zawarta, na mandacie się kończy. Jeśli to się nie uda, powiadamiany jest Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

5. Prawo jazdy - nzasem kontrola drogowa kończy się zatrzymaniem prawa jazdy. Możemy przy tym dostać pokwitowanie uprawniające do prowadzenia albo zostać przesunięci do grupy pieszych ze skutkiem natychmiastowym!

>>> Policja podpowiada, kiedy możesz pojechać na czerwonym

Pokwitowanie pozwalające jechać dalej otrzymamy, jeśli policjant zatrzymał prawo jazdy z powodu: zniszczenia dokumentu w sposób powodujący jego nieczytelność, podejrzenia podrobienia lub przerobienia go, upłynięcia terminu ważności oraz uzasadnionego podejrzenia, że kierowca popełnił przestępstwo lub wykroczenie, za które może zostać orzeczony zakaz prowadzenia pojazdów. Tylko w tym ostatnim przypadku decyzja o zatrzymaniu „prawka” należy do policjanta (przy czym nie chodzi o prowadzenie po spożyciu [...], ale o inne czyny, za które można stracić uprawnienia do kierowania, np. nieudzielenie pomocy ofiarom wypadku), w pozostałych musi je zatrzymać z mocy prawa.

W każdej z powyższych sytuacji pokwitowanie będzie uprawniało do kierowania przez 7 dni. Będzie więc można dojechać do domu. Mamy też tydzień na podróże do rozmaitych urzędów. Ponadto ponieważ zatrzymanie prawa jazdy to co innego niż utrata uprawnień do kierowania, więc w razie skontrolowania przez policję po upływie 7 dni będzie grozić nam tylko mandat za kierowanie bez posiadania przy sobie wymaganego dokumentu.

Nie otrzymamy pokwitowania uprawniającego do prowadzenia, jeśli do zatrzymania prawa jazdy doszło w wyniku uzasadnionego podejrzenia, że prowadziliśmy po spożyciu [...] albo będąc pod wpływem środka działającego podobnie do [...]. W takiej sytuacji funkcjonariusz przeprowadzi oczywiście badanie zawartości [...] w wydychanym powietrzu bądź zawiezie na badanie krwi lub [...].

Prowadzić nie będziemy mogli także w sytuacji, kiedy policjant zatrzyma prawo jazdy na skutek stwierdzenia, że decyzją uprawnionych organów zostało ono zatrzymane lub cofnięte albo że sąd orzekł zakaz prowadzenia pojazdów, a także po przekroczeniu limitu 24 punktów karnych za naruszenie przepisów ruchu (lub 20 punktów w okresie jednego roku od wydania prawa jazdy po raz pierwszy).
Odpowiedz
-2
@ ben kenobi
dnia 25.09.2013, 07:26 · Zgłoś
Gość ze zdjęcia za dużo się Gwiezdnych Wojen naoglądał :D Później kierowca staje i myśli, że ma moc.
Odpowiedz
8
@ Drogowiec ;)
dnia 25.09.2013, 06:48 · Zgłoś
Polecam Filmik "Piątek - o policji" .
Ja jakos nie jezdze po alkocholu, i mnie to nie razi ze badają .
Jakos mnie nic w życiu policja nie zrobila , może dlatego że nie robie nic złego?
i Jakoś nie chciał bym żeby przez głupote jakiegos [...] kierowcy ucierpiał ktos z mojej rodziny lub np. Ja ?
Pomyslcie sobie jak by wygladał swiat jakby ich nie było? To nie komuna ze są 2 auta na krzyż , teraz jest ruch i gdyby kazdy jezdzil po %% byłby armagedon . GTA w realnym wydaniu . (Nie jestem policjantem ) .Teraz Czekam na beznadziejne komentarze na moj temat od [...] ,JP, i ludzi zyjacych w dawnych czasach POZDR
Odpowiedz
-1
@ alfa
dnia 24.09.2013, 23:21 · Zgłoś
niech zaczną badać stan trzeźwości biznesmenów w drogich samochodach to zobaczą jaki oni mają stan trzeźwości /Panie także/
powodzenia...
Odpowiedz
5
@ moko
dnia 24.09.2013, 21:42 · Zgłoś
kierowcy to dla was jak was straz miejska zarejestruje i nie bedzie widac kierowcy

Nie wolno zmusić właściciela auta, by wskazał, kto siedział za kierownicą i przekroczył prędkość, jeżeli nie widać tego na zdjęciu z fotoradaru - orzekł Sąd Okręgowy we Wrocławiu. Jest to szczególnie niedopuszczalne, gdyby właściciel miał wskazać żonę lub dzieci. Wyrok dotyczy mieszkańca Wrocławia, który odmówił informacji straży miejskiej.

- Nie ulega wątpliwości, że po upływie określonego czasu właściciel pojazdu nie ma w zasadzie możliwości ustalenia, jaka osoba kierowała nim w konkretnej chwili. Zwłaszcza gdy stałych użytkowników samochodu jest kilku - wyjaśnił sąd podczas rozprawy.

Nie chciał wskazać, kto kierował

W maju tego roku Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Śródmieścia ukarał grzywną 300 zł mieszkańca Wrocławia za to, że odmówił wskazania, komu 18 stycznia 2012 r., przekazał swój samochód. Tego dnia osoba siedząca za kierownicą przekroczyła prędkość o 28 km na godzinę. Zarejestrował to fotoradar Straży Miejskiej.

Straż Miejska wezwała właściciela auta, by wskazał, kto tego dnia kierował autem, a gdy ten odmówił, skierowała wniosek do sądu.
Sąd wymierzył karę na podstawie art. 96 par. 3 kodeksu wykroczeń, który przewiduje grzywnę dla tego, kto "wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie".

Mężczyzna złożył apelację do Sądu Okręgowego we Wrocławiu i wygrał. Kilka dni temu sąd uniewinnił go.

"Nie sposób wymagać..
Sąd potwierdził, że od 2011 r. strażnicy miejscy mogą żądać od właściciela pojazdu wskazania, komu powierzył swoje auto. Jednak, według Sądu Okręgowego, nie można karać za brak takiego wskazania, jeżeli zdjęcie z fotoradaru jest niewyraźne, a od zdarzenia minęło już trochę czasu.
- Nie sposób wymagać od właściciela, by fakt powierzenia pojazdu innej osobie każdorazowo rejestrował, na wypadek gdyby osoba ta w trakcie prowadzenia pojazdu popełniła jakieś wykroczenie drogowe, zaś sam właściciel zostałby po kilku tygodniach lub miesiącach wezwany przez organy ścigania do precyzyjnego wskazania, komu powierzył pojazd w danym czasie - mówił sąd w uzasadnieniu podczas wtorkowej rozprawy.

Prawo chroni najbliższych
Dodatkowo sąd zwrócił uwagę na fakt, że w tej sprawie właściciel auta musiałby prawdopodobnie wskazać na żonę lub jedno z jego pięciorga dzieci. Słowem, musiałby dostarczyć dowody, które pozwoliłyby wszcząć postępowanie przeciwko bliskiej mu osobie. A przecież, jak zauważył sąd, prawo chroni przed denuncjowaniem najbliższych.

Jako przykład takiej ochrony sąd wskazał art. 183 par. 1 kodeksu postępowania karnego, który pozwala świadkowi uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli odpowiedź mogłaby narazić osobę dla niego najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

- Ustawodawca dostrzega więc potrzebę ochrony rodziny, wyrażającą się w konieczności stworzenia jej członkom podstaw do uchylenia się od podawania informacji, mogących wywołać dla nich negatywne skutki prawne - dodał sąd.
Odpowiedz
1
@ moko
dnia 24.09.2013, 21:11 · Zgłoś
prosba do kierowcow w nastepnym" trzezwym poranku"

prosze zadac protokolu badania trzezwosci

zawsze

wtedy "madry"policjant bedzie musial sie wysilic i wpisac sensowne uzasadnienie kontroli.
Odpowiedz
5
@ nevS
dnia 24.09.2013, 21:08 · Zgłoś
jest i Sven.
a gdzie Twoj kolega łodyniec?
w chlewiku?
Odpowiedz
-2
@ Sven
dnia 24.09.2013, 20:19 · Zgłoś
...A glin ktoś kontroluje z trzeźwości szczerze wątpię ! [...] !
Odpowiedz
4
@ też pijący
dnia 25.09.2013, 22:43 · Zgłoś
A energetyków ktoś kontroluje z trzeżwości,bo tam to dopiero są [...]!
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 26.09.2013, 17:31 · Zgłoś
Sven,jak taki jesteś cwany,to podaj ile ludzi w tygodniu korzysta z baru mlecznego na Kościuszki?
Odpowiedz
6
@ moko
dnia 24.09.2013, 19:05 · Zgłoś
uzasadnienie poddaniu badaniu moze byc:

-wyczowalna [...] [...]
-zataczanie sie
-popelnienia wykroczenia na drodze
-uczestnictwo w wypaku,kolizji
-niestosowanie sie do znakow i sygnalow na drodze
-agresywne zachowanie
pewno nie wymienilem jescze paru ale napewno nie "trzezwy poranek"

zreszta zapraszam policje do zatrzymania mnie bez powadu i poddaniu badania

sprawa w sadzie 100%
Odpowiedz
4
@ temida
dnia 24.09.2013, 19:43 · Zgłoś
sprawa w sądzie to mały pikuś, ważny jest "WYROK W IMIENIU RP" a jaki będzie ten wyrok -tego nigdy nie możesz być pewny, Temida ma zasłonięte oczy
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 24.09.2013, 20:11 · Zgłoś
w sądzie powiedzą, że "czuli [...] [...]"
Odpowiedz
-2
@ moko
dnia 24.09.2013, 21:05 · Zgłoś
ale musza to wpisac do protokolu,a jak panu wyjdzie 0,00 to ma pan prawo domagac sie zadosc uczynienia.trzeba miec 100%pewnosci oskarzajac kogos o bycie pod wlywem [...],czuc mozna zawsze tylko trzeba to :
1-wpisac do protokolu
2-udowodnic to badaniem alkomatem
wynik o,oo-policjant naruszyl pana godnosc osobista i nieslusznie podejrzewa o czyn zabroniony
Odpowiedz
5
@ nevS
dnia 24.09.2013, 21:09 · Zgłoś
"naruszyl pana godnosc osobista"

hahaha

napewno wygrasz w Sadzie, na miliard procent hahaha
Odpowiedz
-1
@ moko
dnia 24.09.2013, 21:12 · Zgłoś
wiecej wiary w siebie synu!!!
Odpowiedz
-1
@ moko
dnia 24.09.2013, 21:22 · Zgłoś
wiele dzieje sie niezgodnie z konstytucja i "dobra praktyka prawna"

wlasnie trzezwe poranki sa takimi przykladami
Odpowiedz
2
@ Pola
dnia 25.09.2013, 08:49 · Zgłoś
A mnie trzeźwe poranki nie przeszkadzają. Bez względu na to, czy jest to zgodne z prawem, czy nie, czy zatrzymanie uczestnika ruchu dr. było czymś spowodowane, czy nie, policjanci właśnie tak powinni postępować. Im mniej [...] za kółkiem, tym lepiej dla nas i dla naszych dzieci. Peace!
Odpowiedz
0
@ wwwiw
dnia 25.09.2013, 11:09 · Zgłoś
daj swoje namiary to się przekonasz
Odpowiedz
2
@ moko to [...]
dnia 25.09.2013, 11:56 · Zgłoś
moko ale tY [...], skończ gimnazjum!
Odpowiedz
2
@ m
dnia 24.09.2013, 18:45 · Zgłoś
najwyższy czas żeby policja zabrała się za ER-busa i pks . stan techniczny tych pojazdów pozostawia wiele do życzenia, jeżdżą przeładowane, skorodowane, [...] w środku spalin, gdzie kontrola techniczna tych pojazdów, chyba znowu musi stać się jakieś nieszczęście aby zaczęto kontrolować masowych przewożników.
Odpowiedz
2
@ keller
dnia 24.09.2013, 19:45 · Zgłoś
dokładnie tak jak piszesz, ale ich nie wolno -sam rozumiesz
Odpowiedz
-4
@ jaślanin
dnia 24.09.2013, 17:41 · Zgłoś
usunięto moje wcześniejsze komentarz, więc piszę jeszcze raz. Po pierwsze nie spieszcie się tak bardzo do spotkania z policjantami, bo naszą pracą (już nie służbą rządzi statystyka a nie dbanie o bezpieczeństwo na drogach, a po drugie uprawnienia policjanta w zakresie badania stanu trzeźwości kierującego określa art. 129 ust.2. pkt. 3 Ustawy Prawo o ruchu drogowym. Zainteresowanych odsyłam do lektury. Komentarze dedykuję w szczególności Łukaszowi Głowackiemu i innym znawcom tematu. Pozdrawiam wszystkich "stary policjant"
Odpowiedz
0
@ moko
dnia 24.09.2013, 18:58 · Zgłoś
no wlasnie jaslanin przeczytaj uwaznie art 129 ust,2 pnk.3

uzasadnione podejrzenie!!!

jazda zgodnie z przepisami ,posiadanie samochodu w stanie technicznym zgodnym z wymogami ustawy,nie daje policjantowi prawa do badania trzezwosci.

zakladam sie z kazdym ze sad przyzna temu kto odmowi poddaniu sie badania w takij okolicznosci racje.
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 24.09.2013, 19:51 · Zgłoś
No to sam spróbuj, życzę powodzenia w Sądzie. Pozdrawiam
Odpowiedz
2
@ do jaślanina
dnia 25.09.2013, 11:53 · Zgłoś
jeśli stary to ,,[...],,a nie policjant
Odpowiedz
0
@ mokoloko
dnia 24.09.2013, 17:34 · Zgłoś
cyt. "W tym roku na terenie powiatu jasielskiego nietrzeźwi kierowcy byli sprawcami 7 wypadków drogowych. Wskutek tych zdarzeń 3 osoby poniosły śmierć, a 9 zostało rannych."
Odpowiedz
5
@ mokoloko
dnia 24.09.2013, 18:06 · Zgłoś
kibicujcie wiec dalej pijakom za kierownica
Odpowiedz
-1
@ jp
dnia 24.09.2013, 16:30 · Zgłoś
baca:p hehe interesuje mnie trzezwosc panów w seledynach
Odpowiedz
1
@ mokoloko
dnia 24.09.2013, 17:31 · Zgłoś
4
@ co się dzieje
dnia 24.09.2013, 15:45 · Zgłoś
jadąc sobie myślałem : co to za [...] w odblaskowych kamizelkach - aha już wiem! Legalnie okradają obywatela i imieniu bezpieczeństwa. Co zrobić - taka praca.
Odpowiedz
3
@ [...] sie dzieje
dnia 24.09.2013, 15:47 · Zgłoś
chcialbys sie spotkac na drodze z pijanym kierowca ktory w Ciebie uderzy?
Odpowiedz
-6
@ moko
dnia 24.09.2013, 15:31 · Zgłoś
takie badanie jest nielegalne,i kazdy kto poczul sie dotkniety ze policjant przyniosl mu ujme na honorze,ma prawo zaskarzyc dzialanie drogowki

policjant badajac trzezwosc musi miec uzasadnione podejrzenie a przed badaniem powinien sporzadzic protokol i wpisac przyczyne kontroli

wiec przyczyna nie moze byc"trzezwy poranek"

powtarzam jest to nielegalna praktyka!!!

prosze sie nie poddawac takim badaniom odmawiac i kierowac sprawy do sadu.
Odpowiedz
5
@ lalala
dnia 24.09.2013, 15:45 · Zgłoś
zalozysz sie ze nie masz racji?
dokladniej poczytaj przepisy Panie moko.

pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ moko
dnia 24.09.2013, 16:23 · Zgłoś
dp lalalal
Błędnie interpretują stan prawny ci, którzy uważają, że podstawa prawna dla dokonywania rutynowych kontroli na zawartość [...] określona została w art. 126 Prawa o ruchu drogowym. Przepis ten ustala bowiem jedynie, iż badania trzeźwości przeprowadzane jest przy użyciu urządzeń elektronicznych, dokonujących pomiaru stężenia [...] w wydychanym powietrzu, a jeżeli stan osoby podlegającej badaniu uniemożliwia jego przeprowadzenie takim urządzeniem, to wówczas ustalenie zawartości w organizmie [...] następuje na podstawie badania krwi lub [...].
Kodeks drogowy stwierdza natomiast wyraźnie, iż „warunki oraz sposób przeprowadzania badań, określają odrębne przepisy”. Tymi odrębnymi przepisami są właśnie wskazane powyżej normy zawarte w art. 74 § 2 oraz 308 § 1 KPK.

Organy porządku publicznego mają prawo (i obowiązek) przeprowadzania badań na zawartość [...] w organizmie u kierowców, wobec których istnieje uzasadnione podejrzenie, że prowadzą (bądź prowadzili) pojazd w stanie nietrzeźwości, bądź w stanie po użyciu [...]. Funkcjonariusz, który zamierza zaaplikować kierowcy to badanie, winien w sposób jasny wskazać, jakie okoliczności wzbudzają u niego to podejrzenie. Winien np. wskazać, że: od kierowcy „czuć [...]”, albo kierowca „traci równowagę”. To skonkretyzowane podejrzenie – na żądanie kierowcy – winno został wpisane do protokołu badania. Wzór takiego protokołu ustalił Komendant Główny Policji w zarządzeniu z dnia 25 maja 2004 r.
Odpowiedz
-2
@ moko
dnia 24.09.2013, 16:32 · Zgłoś
lalala jestes pewno jasielskim policjantem z drogowki wiec czytaj i ucz sie

W obu wzorach protokołów (na zawartość [...] oraz na zawartość środków działających podobnie) przewidziane są rubryki dotyczące: osoby poddawanej badaniu, zastosowanego urządzenia, czasu i wyniku badania oraz objawów i okoliczności uzasadniających podejrzenie użycia przez kierowcę [...] lub innych niedozwolonych środków. Protokoły podpisywane są przez osoby przeprowadzające badanie oraz osoby poddawane badaniu. Przewidziana jest też adnotacja, czy osoba ta życzy sobie przeprowadzenia badania powtórnego.
Odpowiedz
-2
@ moko
dnia 24.09.2013, 16:34 · Zgłoś
do lalala

Policjant dokonujący badania ma obowiązek pouczyć osobę badaną o jej prawie do żądania sporządzenia protokołu (§ 6 ust. 1 pkt 5 zarządzenia KGP).

i co wpiszesz w protokol???ze mam oczy niebieskie?ha ha ha
Odpowiedz
-1
@ moko
dnia 24.09.2013, 16:36 · Zgłoś
do lalalal

jest praktyką absolutnie powszechną, iż policjanci dokonujący tzw. „rutynowych” badań na zawartość [...] w organizmie, nie pouczają osoby badane o przysługującym im prawie do sporządzenia protokołu badania.
Odpowiedz
-3
@ jaślanin
dnia 24.09.2013, 17:30 · Zgłoś
nieprawda co piszesz. Policjant ma prawo żądać poddania się badaniu stanu trzeźwości każdemu kierującemu, tak stanowi Ustawa Prawo o ruchu drogowym. Wiem bo sam jestem policjantem.
Odpowiedz
7
@ mokoloko
dnia 24.09.2013, 17:30 · Zgłoś
jaki oczytany, mozesz byc z siebie dumny.
ksiazke napisz o tym jak kombinowac i nawet jesli ktos bedzie pijany jechal to niech odjedzie.
bo o to Ci chodzi.

Wyjasnij mi, jesli jestes trzezwy to tak boli dmuchnac (bo przeciez jedziesz trzezwy) i odjechac? godzi to w Twoja godnosc?

aha nie jestem policjantem ruchu drogowego :)
Odpowiedz
1
@ gt
dnia 24.09.2013, 21:12 · Zgłoś
mokoloko tu chodzi o zasady. robicie co chcecie z ludzmi. Naginacie przepisy i dlatego ludzie was nie cierpią.
Odpowiedz
-1
@ xxx
dnia 25.09.2013, 14:39 · Zgłoś
ciekawe czemu zmieniasz login skoro po ip mozna zobaczyc ze wczesniej pisales jako lalala
Odpowiedz
3
@ sasza
dnia 25.09.2013, 20:57 · Zgłoś
ja nie piję więc takiego badania się nie boję i po sądach latał nie będę
Odpowiedz
-1
@ znaffca
dnia 24.09.2013, 14:28 · Zgłoś
policjant na zdjęciu posługuje sie nowoczesną suszarką zamontowaną w kciuku ;D
Odpowiedz
-1
@ keller
dnia 24.09.2013, 19:43 · Zgłoś
ha.ha.ha dobre kolego lol !!!
Odpowiedz
-4
@ Łukasz Głowacki
dnia 24.09.2013, 13:55 · Zgłoś
Jechałem wczoraj od Szebni do Skołyszyna o 6 rano a później ze Skołyszyna do Debowca a później z Dębowca do Jasła a potem do Zimnej Wody, Zrobiłem ponad 120 km i nie widziałem nikogo z kontrolujących. Gdzie oni stoją? Koło ławy na Ropie? Na walach na Zeromskiego? Ktoś wie?
Odpowiedz
6
@ lalala
dnia 24.09.2013, 15:12 · Zgłoś
dziwne bo ja jechalem w podobnych porach dnia i z samego rana byli i w przysiekach i skolyszynie a pozniej w debowcu.
jakos slabo patrzyles chyba[...]
Odpowiedz
1
@ jaślanin
dnia 24.09.2013, 17:28 · Zgłoś
A co? śpieszno ci do spotkania z nimi? za dużo masz kasy? oni już ci coś znajdą w twoim aucie, aby ci pomniejszyć stan konta
Odpowiedz
14
@ MIKE
dnia 24.09.2013, 13:48 · Zgłoś
Wiadomo że policjanci powinni być badani codziennie pod kątem trzeźwości ale kto ich sprawdzi jak nie koledzy i już widzę jak jeden robi krzywdę drugiemu kruk krukowi oka nie wykole musi się stać coś naprawdę poważnego żeby nagłośnili że gliniarz był na bani oni są bezkarni niestety
Odpowiedz
31
@ obywatel
dnia 24.09.2013, 13:25 · Zgłoś
Policjanci powinni być badani na trzeźwość w każdy dzień. Nie od dziś wiadomo, że [...] to ich choroba zawodowa, a mogą komuś zrobić krzywdę
Odpowiedz
3
@ vghgh
dnia 24.09.2013, 13:58 · Zgłoś
codziennie robia --maja prawo -
Odpowiedz
9
@ emeryt
dnia 24.09.2013, 20:44 · Zgłoś
Obywatel zapamiętaj raz na całe życie. Co wolno Wojewodzie to nie Staroście. Przyjrzyj się Posłom i Senatorom i zapamiętaj że ryba zawsze psuje się od głowy. Nie wiem ile masz lat,ale jeśli jesteś młody to podziękuj swoim rodzicom, że o takom Polskę walczyłyśmy i dostałyśmy Nobla. A teraz mamy emeryturę prezydencką i w du-ę mamy naród.
Odpowiedz
-1
@ gt
dnia 24.09.2013, 21:05 · Zgłoś
czyżby odezwał się 35 letni emeryt mundurowy?
Odpowiedz
15
@ emeryt
dnia 24.09.2013, 22:24 · Zgłoś
Masz rację z tym że nie 35 letni ale 38 letni emeryt.Jak ja pilnowałem granicy Państwa to ty spałeś pod cieplutką kołderką. I zapewniam cię że nie było tak żle. Jeżeli ci rodzice mówią że nie było nic w sklepach oprócz octu to zadaj im proste pytanie. Jak przeżyli do 1989roku? A Nobel to się należy św. Gierkowi. Dług jest długiem ale popatrz na to realnie ile zostało za to zbudowane, mieszkań. fabryk szkół. A teraz likwiduję się szkoły pie-szone kapitalisty odzyskują kamienice i wyrzucają ludzi na bruk, Fabryki sprzedali. Nauczycielom po 30 latach pracy proponuję się przekwalikowanie. Wniosek jest jeden że komuniści popełnili błąd kto chciał wyjechać za granicę trzeba było kopa bez prawa powrotu.Jako płente przytoczę słowa mojego [...]ka ktury zmarł 1994r. "Własnymi rękoma odbudowywałem Jasło po 1945r.' i DZIECI wyście nie robiły u pana to nie wiecie co znaczy kapitalizm/
Odpowiedz
-11
@ xyz
dnia 25.09.2013, 11:44 · Zgłoś
Jakby to miała być Polska Ludowa to byś sobie tak nie bluzgał w Internecie, bo już byś siedział dawno w pace spałowany a twoje [...] by ocenzurowali. Idź [...]kowi lepiej świeczkę zapal a głupot nie produkuj.
Odpowiedz
-8
@ Komentarz
dnia 25.09.2013, 19:48 · Zgłoś
Popatrz [...] na to co można było zrobić po wojnie, a nie na to co zrobiono. Równaj do lepszych, a nie do komuchow i demolodow. Popatrzyła te kraje, w których dzisiaj młodzież nie musi emigrować bo państwo potrafi zapewnić byt. To dzięki złodziejom i [...] mamy taka rzeczywistość. Panial [...] ?
Odpowiedz
4
@ agent 009 do Komentarz
dnia 25.09.2013, 20:49 · Zgłoś
A nie sądzisz,że po upadku komuny to właśnie Solidarność i ich działacze doprowadzili to tego właśnie o czym piszesz? Zobacz od ilu lat nie ma w Polskim rządzie nazywanych przez Ciebie [...] a tylko działacze " S".Paniał psior?
Odpowiedz
-5
@ Komentarz
dnia 25.09.2013, 22:40 · Zgłoś
Tłumaczenie czegokolwiek takim turoniom jak ty i tobie podobnym analfabetom mija się z celem. Szkoda czasu i nerwów, a skoro uderzasz w jakieś polityczne urojenia to znaczy, ze zwyczajnie brak argumentów. Nie znajdziesz we mnie partnera do chorej politycznej pyskówki. Zwyczajnie politykę mam daleko. Baw się słodko [...] komentując mój wpis.
Odpowiedz
6
@ do Komentarz
dnia 25.09.2013, 22:48 · Zgłoś
Turoniów,analfabetów i [...] poszukaj sobie w swojej rodzinie a nie na portalu.
Odpowiedz
2
@ agent 009 do Komentarz
dnia 26.09.2013, 17:37 · Zgłoś
Kolego,wszystko co napisałeś zgadza się ale to,co napisałeś odnosi się tylko i wyłącznie do Ciebie.Więcej nie będę konentował Twoich [...],bo ... to nie ma sensu a nie chcę zniżać się do Twojego poziomu.Pozdrawian i życzę zdrowia.
Odpowiedz
36
@ yyyyyy
dnia 24.09.2013, 13:20 · Zgłoś
ciekawe jak by [...] dmuchali ile by ich było po spożyciu
Odpowiedz
17
@ bg
dnia 25.09.2013, 15:51 · Zgłoś
Ciekawe kiedy zrozumiesz że od upadku PRL jest Policja a nie [...].
Odpowiedz
4
@ Do bg
dnia 25.09.2013, 19:43 · Zgłoś
Policja to jest w cywilizowanych krajach, to są ludzie, którzy maja społeczny mandat i poparcie, działają po to żeby pomagać, a nie zachowywać się jak w kraju typu Egipt, Syria czy Rosja. Jak "pałkarze" i tacy jak Ty to zrozumieją, to zaczniemy nazywać ich policja, a nie [...] czy [...].
Odpowiedz
22
@ bg
dnia 25.09.2013, 20:04 · Zgłoś
Nie obrażaj [...]ntów, bo w tamtych czasach szli tam pracować ci co chcieli, bo praca w MO była niewdzięczna. Za komuny pracy do wyboru było multum, każdy szedł pracować gdzie chciał. Teraz do policji idą często ofiary losu wkopane po znajomości, każdy się tam pcha nie z powołania tylko dlatego że to jedna z nielicznych opcji na pracę za godne pieniądze i pewna. Dlatego nazywanie policji milicją, jest obrazą ludzi którzy pracowali w tych służbach z chęci. Z góry Ci odpowiem że nie jestem [...]/policjantem/zwolennikiem komuny czy demokracji/komunistą/fanatykiem czegokolwiek. Właśnie nazywanie policji milicją jest dla policjantów dowartościowujące, a chyba takim jak Ty chodzi o ich upokorzenie prawda? więc bardziej upokorzysz ich nazywajac ich "policją".
Odpowiedz
1
@ Do bg
dnia 25.09.2013, 22:28 · Zgłoś
Właśnie dlatego, ze szli ci którzy chcieli się wyżyć, dowartościować i ulżyć chorym instynktom nie mam i nigdy nie będę miał dla tej chorej i patologicznej instytucji szcunku, a juz z cała pewnością nie TAMTEJ. Praca była niewdzięczna ? Raczysz żartować. Ja akurat pamietam tamte czasy wiec mi nie tłumacz. To była oddzielna kasta społeczna, która żyła w innym świecie. Bez odbioru [...].
Odpowiedz
2
@ Skiba
dnia 24.09.2013, 13:19 · Zgłoś
hmmm, a ja pomyślałem, że to jakaś nowa akcja pewnego posła...
Odpowiedz
4
@ Max Szyderko
dnia 24.09.2013, 19:34 · Zgłoś
[...] pozwól żyć...hehehe
Odpowiedz
4
@ SPOŁECZEŃSTWO
dnia 24.09.2013, 13:00 · Zgłoś
Dziękujemy Wam, że wszystko jest tak dobre i bezpieczne.
Odpowiedz
2
@ jezynka:)
dnia 24.09.2013, 13:42 · Zgłoś
A jak statystycznie wypadli trzeźwi kierowcy -wypadki?
Odpowiedz
15
@ NOWE DZIALANIA [...]
dnia 24.09.2013, 14:04 · Zgłoś
POLICJA ze wzgledu na drastyczny spadek okradanych obywateli{czyt. jezdza wolniej wobec masowych akcji zlodzieji w majestacie prawa Tuska}--statystyki poprawiaja uzywaniem radarow o 2 w nocy ,łatwiej na pustej i ciemnej drodze dorwac ofiare.
Wiec uwaga ,noca rowniez obowiazuja te same p"przepisy drogowe"---a "stroze prawa" coraz rzadziej spia pod mostami,nie majac wykorzystanych wszystkich papierkow.
Odpowiedz
2
@ .....
dnia 25.09.2013, 09:13 · Zgłoś
pewnie z Brzysk byli...
Odpowiedz
5
@ :<
dnia 25.09.2013, 17:44 · Zgłoś
wiecie co mnie najbardziej w***wia? ze nas lapia i jak nie masz znajomosci to paćkaja od razu mandaty, z miejsca a oni jezdza piracko i bezkarnie i nie pisze tego bezpodstawnie! [...] i piractwo za kierownica trzeba tepic, zabierac prawko! ale nie przez ludzi ktorzy zachowuja sie tak samo, a czasami GORZEJ!!!
PRZYKRE!!!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.