Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Uczczono pamięć ofiar katastrofy smoleńskiej

87

W Jaśle odbyły się dzisiaj obchody szóstej rocznicy katastrofy smoleńskiej. Pod pomnikiem „Golgoty Wschodu” złożono kwiaty oraz zapalono znicze.

Obchody VI rocznicy katastrofy smoleńskiej rozpoczęły się rankiem modlitwą przy grobie senatora Stanisława Zająca na cmentarzu komunalnym przy ul. Mickiewicza. Przed południem w jasielskiej Farze odprawiona została Msza Święta w intencji senatora oraz ofiar katastrofy, która zszokowała opinię publiczną przed sześcioma laty.

Kilka minut po godzinie 12 uczestnicy obchodów rocznicowych zgromadzili się u zbiegu ulic Czackiego i Mickiewicza przed pomnikiem „Golgoty Wschodu”, aby uczcić pamięć ofiar katastrofy smoleńskiej oraz terroru stalinowskiego poprzez złożenie kwiatów i zapalenie zniczy. Kwiaty pod pomnikiem złożyli parlamentarzyści na czele z senator Alicją Zając, samorządowcy, przedstawiciele jasielskich instytucji, organizacji pozarządowych oraz szkół ponadgimnazjalnych powiatu jasielskiego.

 Po apelu pamięci nazwiska wszystkich ofiar katastrofy smoleńskiej odczytał Wojciech Piękoś, członek Zarządu Stowarzyszenia im. Senatora Stanisława Zająca.

Na koniec nie kryjąc wzruszenia głos zabrała senator Alicja Zając. Po raz szósty stajemy w miejscu, które poświęcone jest pamięci tych, którzy zginęli na nieludzkiej ziemi. Te trzy tablice przypominają nam o wielkich historycznych a zarazem tragicznych wydarzeniach. Dziękuję za to, że rok rocznie możemy się wspólnie gromadzić w tym miejscu. Na tablicach nie ma nazwisk żołnierzy, którzy zginęli na wschodzie. Pamiętajmy o oficerach wojska polskiego zamordowanych w Katyniu 76 lat temu. W drodze do tego właśnie Katynia lecieli pasażerowie pamiętnego lotu z 10 kwietnia 2010 roku. Wśród nich był mój mąż, nasz dziadek, ojciec i brat, syn ziemi jasielskiej. Nikt wtedy nie przypuszczał, że ta podróż będzie tak tragiczna i że prze kolejnych sześć lat będziemy czekać na prawdę o tym, dlaczego zginęli i co wydarzyło się wtedy pod Smoleńskiem. – mówiła.

W ostatnich słowach senator Alicja Zając apelowała o kultywowanie pamięci o wszystkich ofiarach stalinizmu oraz katastrofy smoleńskiej.

PP 

Reklama

Komentarze: 77

Dodaj komentarz Widok:
1
@ suchy38
dnia 16.04.2016, 17:48 · Zgłoś
był także poseł Rzońca z rodziną co skrzętnie pseudo portal wirtualna i Pan redaktor ukrywa nie pokazując komentarzy które to piszą jasło 4u tego nie robi bo jest obiektywne
Odpowiedz
1
@ suchy 38
dnia 15.04.2016, 11:23 · Zgłoś
W uroczystościach brał także udział Poseł Rzońca o czym w pseudo portalu Wirtualna nie można pisać bo to portal jedynie Witka i Maryśki
Odpowiedz
0
@ pani senator Alicja
dnia 14.04.2016, 15:40 · Zgłoś
Piękna i pogodna jak zawsze
Odpowiedz
0
@ gość2
dnia 14.04.2016, 12:30 · Zgłoś
Do ilu tego typu katastrof z udziałem Tu-154 dotychczas doszło?

– Z tego, co mi wiadomo, to w ciągu ostatnich 40 lat w katastrofach tego typu samolotów – we wszystkich jego wersjach (i to nie licząc porwań) śmierć poniosło już kilka tysięcy osób. Na około 1000 samolotów Tu-154, które opuściły fabryki (nie licząc prototypów, to mniej niż 1000), aż około 110 miało różne wypadki. Z czego nastąpiło 65 katastrof, no i ta ostatnia – 66. Samolot ten jest bardzo niebezpieczny.
- See more at: http://www.bibula.com/?p=25416#sthash.09H5rP8t.dpuf
Odpowiedz
1
@ niezniewolona
dnia 13.04.2016, 23:47 · Zgłoś
Współczuję rodzinom ofiar katastrofy w Smoleńsku, ale przestańcie mi wmawiać, że tam był zamach.
Odpowiedz
0
@ tomasz1980
dnia 12.04.2016, 16:57 · Zgłoś
Jak ktoś się interesował kiedykolwiek katastrofami lotniczymi to wie że tego typu nieszczęścia są wypadkową wielu czynników. Wielokrotnie w historii dochodziło do wypadków lotniczych na bezpiecznych lotniskach gdzie pilotowali o wiele bardziej doświadczeni piloci niż ci nasi ze Smoleńska. Maszyny również o epokę bardziej bezpieczne a jednak ludzie tracili życie i ginąć nadal będą. . . Przykładów można mnożyć.
Odpowiedz
0
@ uczestnik
dnia 11.04.2016, 19:06 · Zgłoś
Do Ciekawy ... Jakbyś znał bliżej osobe śp. S. Z to byś wiedział kty to był. Nie pisz, że był w porządku. Niech mu ziemia lekka będzie
Odpowiedz
-5
@ pol
dnia 11.04.2016, 18:05 · Zgłoś
Pamiętamy !!!
Odpowiedz
6
@ prosty chłop
dnia 11.04.2016, 13:24 · Zgłoś
Szkoda tych wszystkich którzy zgineli, ale obym sie mylił- polityka nienawiści wokół tej katastrofy może doprowadzić do jeszcze wiekszej tragedii.
Odpowiedz
8
@ MR
dnia 11.04.2016, 12:48 · Zgłoś
Ciekawe jak dużo ludzi wzięło udział w uroczystościach przy pomniku, bo na załączonych zdjęciach widać tylko "funkcyjnych".
Odpowiedz
12
@ Oj kiepsko
dnia 11.04.2016, 10:37 · Zgłoś
Jak wynika z zapisów czarnych skrzynek ostatnie słowa zanotowane w kabinie pilotów to [...]mać. Hm z reguły nie ma szans ich wypowiedzieć po wybuchu, po wystrzelonym pocisku, tylko jak sie odruchowo leci na przeszkodę, ktorej ominąć nie sposób. Najbardziej przykre jest to, ze z ludzkiej tragedii zrobiono teatr, w zasadzie smutną farsę która służy do wzajemnego obrzucania sie błotem przykro [...] cwaniaczków zwanych politykami. Bardzo współczuje bliskim, rozumię ich emocje i współczuje tym bardziej, że temat śmierci ich bliskich jest tak tragicznie przez politliszajkę [...].
Odpowiedz
0
@ Detektyw
dnia 11.04.2016, 11:01 · Zgłoś
Coś mi mówi że dawniej pisałaś pod pseudo dragoness.
Odpowiedz
5
@ Wujek Dobra Rada
dnia 11.04.2016, 12:07 · Zgłoś
Zapisz się do pisu, tam śledczy teraz robią karierę.
Odpowiedz
4
@ Oj kiepsko
dnia 11.04.2016, 13:42 · Zgłoś
Coś mi mówi że kiepski z Ciebie detektyw a dla mojej niezwykle skromnej osoby to duży afekt, by porównywać do Wszechwiedzącego Źródła Wszelkiej Racji w skrócie Dragoness.
Odpowiedz
4
@ Detektyw
dnia 11.04.2016, 17:08 · Zgłoś
No to zwracam honor.
Odpowiedz
0
@ Polonista-[...]
dnia 16.04.2016, 23:02 · Zgłoś
Oł, dżizas? Afekt? Duży afekt? A nie chodzilo Ci aby o despekt? Oj kiepsko, faktycznie, oj kiepsko...
Odpowiedz
9
@ nick
dnia 11.04.2016, 07:21 · Zgłoś
To tylko politycy, dla których tylko władza i pieniądze się liczą, a raczej liczyły.
Odpowiedz
6
@ Robi
dnia 11.04.2016, 07:28 · Zgłoś
Dlaczego "liczyły się". Czyżby coś się zmieniło?
Odpowiedz
-6
@ [...]
dnia 11.04.2016, 07:12 · Zgłoś
Jedno jest pewne .
Zawaliły służby i to jest fakt. A ktoś ze służb poniósł
odpowiedzialność ?
Odpowiedz
19
@ podkarpacie
dnia 11.04.2016, 06:30 · Zgłoś
Nastawiajcie 365 pomników i w każdy dzień będziecie mieć impre przy składaniu kwiatów.
Odpowiedz
12
@ Robi
dnia 11.04.2016, 07:24 · Zgłoś
Bo my to kochamy. Im większa tragedia, tym lepiej. Powstania, katastrofy, zamachy, spiski, agenci - to naród rajcuje. No i jest pożywka dla całej armii [...] i ich żon. Dobrze, że większość miała tylko jedną, a nie dwie, jak ten jeden, bo w swoim mieście takie podwójne dziwactwo już by było trudno wytrzymać.
Odpowiedz
0
@ Robi
dnia 11.04.2016, 07:38 · Zgłoś
A co z rokiem przestępnym?
Odpowiedz
11
@ inny
dnia 10.04.2016, 23:26 · Zgłoś
Nie ma co oglądac w TV a od kiedy kosciół wtrąca się w politykę ja nie chodzę do kościoła mam to gdzieś.
Odpowiedz
9
@ Tato
dnia 10.04.2016, 22:36 · Zgłoś
Drodzy zwolennicy teorii spod dużego palca!
Taką ilość różnych głupot wypisujecie, że w zasadzie z tragicznego wydarzenia uczyniliście kabaret. Wyrządzacie tym szkodę nie tylko sobie, ale przede wszystkim tym, co tam zginęli.
Co do przyczyn katastrofy, to od czasu, kiedy zbudowano pierwszy samolot wiadomo, że samolotami po lesie się nie lata.
Odpowiedz
-3
@ [...]
dnia 10.04.2016, 23:24 · Zgłoś
@Tato

Wiadomo też, że samoloty z prezydentami nie spadają. Takiego precedensu nie było w historii, a tutaj mamy do czynienia z lotem wirtualnym, gdyż nie ma żadnego dowodu świadczącego o wylocie z Okęcia - z jednej strony dziwna awaria kamer, a z drugiej strony - kiedy każdy posiada co najmniej telefon komórkowy z możliwością wykonania zdjęć lub filmów, czy to możliwe, aby nikt nie zrobił sobie pamiątkowej fotki? Dlaczego do dzisiaj nie ujawnia się zawartości pamięci telefonów komórkowych, które zachowały się z "katastrofy"?

Natomiast co do wyrządzania krzywdy tym, co zginęli - uważam, że to właśnie ich godność i pamięć o nich wymaga, żeby prawda została ujawniona, a zbrodniarze ukarani. Nie służy temu celowi uleganie kłamstwom "brzozowym" i "wybuchowym".
Odpowiedz
13
@ Tato
dnia 11.04.2016, 04:03 · Zgłoś
Wiara w spiski nie możność wytłumaczenia otaczającego nas życia, to nasza narodowa przypadłość. Wszędzie albo spiskowe teorie dziejów, albo objawienia i cuda eucharystyczne i inne podobne bzdety. A prawa fizyki i matematyki są nieubłagane. No cóż, ale po co nam one. My Polacy zawsze wiemy lepiej.
Odpowiedz
13
@ Tato
dnia 11.04.2016, 04:41 · Zgłoś
A co spadania samolotów z prezydentami, to przecież my Polacy jesteśmy wyjątkowi, więc i tym razem to udowodniliśmy.
Parę tygodni temu, jak strzeliła opona, to też komentujący pisali, że to nie jest możliwe, bo w BMW takie opony nie strzelają. NO i Pisowcy jakoś zamachu na swojego prezydenta nie ogłaszają. Okazuje się, że jak zwykle, i jak również tamtym razem, że w borze jest po prostu [...] i typowy polski bałagan.
No, ale, jak w prawa fizyki może uwierzyć człowiek, który jednocześnie wierzy, że jak się w kościele oczadzi kadzidłem, to go diabły nie opadną. Tymczasem, to kadzidło w kościele pochodzi z czasów, kiedy w czasie mszy tak [...], że [...] i tym w pierwszych ławkach nosy paraliżowało. Wprowadzili więc skuteczny poniekąd zwyczaj kadzenia. No weź to teraz wytłumacz przeciętnemu katolikowi w Polsce, to cię okrzykną wrogiem Kościoła i Narodu.
A na marginesie, to czasami nawet chciałbym żebyście udowodnili ten ruski zamach. Wypadałoby wam wtedy co najmniej wypowiedzieć im wojnę, bo chyba byście czegoś takiego nie odpuścili. Na czołgi i na Moskwę!
Na szczęście dla wszystkich, i was również, to nie nastąpi, bo cała ta hucpa jest tylko po to, aby dokopać drugim i zemścić się za kilka lat upokorzenia politycznego, traktowanego, jako upokorzenie osobiste. Będziecie, więc gonić kogo popadnie, byle być tym razem górą.
I tyle w tym temacie.
Odpowiedz
5
@ bazalt
dnia 11.04.2016, 08:08 · Zgłoś
Takiego precedensu nie było w historii?
@[...] - w wikipedii "Lista katastrof lotniczych z ofiarami śmiertelnymi z udziałem głów państw i szefów rządów"
Odpowiedz
8
@ Robi
dnia 11.04.2016, 08:39 · Zgłoś
No ale on jedynie powtarza to co od 6 lat mówią zwolennicy zamachu. Stara metoda znana w propagandzie wszystkich reżimów: kłamstwo powtarzane dostatecznie często staje się prawdą, najszybciej dla nieodpornych osobowości, z ograniczoną możliwością samodzielnego myślenia.
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 11.04.2016, 17:09 · Zgłoś
@Tato - może jak będziesz [...]kiem to zrozumiesz, że to nie teorie są spiskowe, lecz rzeczywistość, zresztą zawsze taką była. Powołujesz się na prawa fizyki i matematyki - no to weź przyłóż te poszerzone o elementarną logikę prawa do tego, co podają oficjalne wersje zdarzenia i co wynika z dostępnych materiałów i zadaj sobie następujące pytania:

- Czy samolot taki jak Tu-154 może wykonać półbeczkę na wysokości 5 m?
- Czy samolot może złamać w locie brzozę, pozostawiając nietknięte drzewa i krzewy w jej otoczeniu?
- Czy skrzydło oberwane w wyniku katastrofy może znaleźć się w krzakach jakby wsadzone z góry, tj. nie znacząc zniszczeniem roślinności swojej trasy upadku?
- Gdzie ślad rycia statecznikiem pionowym po ziemi, skoro samolot miał jakoby upaść "na plecy"?
- Czy te sterczące do góry podwozia mogłyby w wyniku rzeczywistej katastrofy pozostać nienaruszone i nie oderwane od skrzydeł? I tak jakoś mało prawdopodobnie - oba ustawione niemal dokładnie w tym samym położeniu?
- Czy jest możliwe, aby upadek samolotu nie spowodował pożaru kilku ton paliwa lotniczego, z którego słup dymu powinien być widoczny z odległości kilku kilometrów? Jednak niczego takiego nie było, nikt ze świadków nie mówi nawet o tym, aby było czuć zapach spalenizny.
- Jaka jest wiarygodność powoływania się oficjalnych raportów na komunikaty z systemu TAWS, skoro lotnisko Siewiernyj nie było w ogóle ujęte w tym systemie?
- Czy jest możliwe, aby na miejscu rzeczywistej katastrofy nie był śladu ofiar (proszę nie powoływać się na to zdjęcie [...] w walonkach), bagaży, stukilkudziesięciu foteli wraz z całymi pokładami pasażerskimi? Czy zastanawiałeś się, co się stało z wózkiem inwalidzkim Anny Walentynowicz? Wózek ten musiałby być wśród bagaży, gdyż wówczas poruszała się ona tylko przy pomocy wózka.
- A co się stało z kokpitem? Wyparował - a może po prostu nie został dowieziony na miejsce inscenizacji?

Czy nadal uważasz, że stawianie tego rodzaju pytań, wskazujących na nieprawdopodobieństwo katastrofy - to wynajdywanie "teorii spiskowych"?

A tak na marginesie - proszę o nieprzyprawianie mi PiS-wskiej "[...]", gdyż nie jestem sympatykiem tego ugrupowania, zresztą PO również.
Odpowiedz
0
@ MR
dnia 11.04.2016, 21:02 · Zgłoś
System TAWS nie ma nic wspólnego z systemem automatycznego lądowania tzw. ILS. TAWS informuje o "zbliżającej się ziemi".
Jeśli nie widziałeś na filmach z miejsca katastrofy pożaru, to może coś sobie ściągnij z YT. Oczywiście nie był to słup ognia jak na innych filmach, ale też ten samolot nie spadł jak bomba z góry w jedno miejsce, poza tym on już nie miał tak dużo paliwa, o czym informował pilot.
Samolot mógł wykonać beczkę, a wcześniej nawet dotknąć kołami ziemi, bo pilot w ostatniej chwili (choć niestety już za późno) zerwał ręcznie wolant i próbował "całą naprzód" wznieść samolot do góry. Ale niestety samolot z urwanym skrzydłem prosto nie poleci, za to z pełną siłą "się obróci" i zacznie rozpadać (z wybuchem rozlewającego się paliwa łącznie).
I jeszcze jedno - ślady ściętych krzaków i linii energetycznej (oraz niewielkie fragmenty samolotu) były stwierdzone na przestrzeni co najmniej półtora kilometra przed złamaną brzozą i miejscem ostatecznej katastrofy.
Odpowiedz
0
@ Pytanie
dnia 11.04.2016, 22:18 · Zgłoś
Napisz skąd ty to wszystko wiesz? Byłeś tam? Badałeś to osobiście? Wątpię.
Jak widać należysz do tej grupy, która nic nie badała, nic nie widziała, żadnych materialnych dowodów nie miała w ręku, a wszystko wie. Zadziwiające, ale to samo był z tzw. grupą mitomana Macierewicza. Opierali się na dowodach podrzuconych pod drzwi, albo na tym, co ściągnęli z internetu.
Badanie wypadków lotniczych to poważna inżynierska robota, a nie zabawa dla różnych [...].
Przypomina mi się sprawa gen. Sikorskiego. Był poważny profesor (podobno), który pisał książki o tym, że przed katastrofą generał dostał postrzał w głowę. Wygrzebali więc biednego generała z sarkofagu i okazało się, że żadnej dziury w czaszce nie ma. I robota całego życia tego niby profesora legła w gruzach, ale przed ekshumacją trudno mu było zaprzeczyć, bo braku czegoś też nie można było udowodnić. To tak jak z istnieniem Boga. Nie da się dowieść, że istnieje i nie da się dowieść, że nieistnieje.
Niestety to samo rozgrywa się wokół tej katastrofy. Najbardziej przykre jest, że tu wcale nie chodzi o prawdę, ale o normalną osobistą zemstę paru [...] nad drugimi, i nic więcej. A tobie podobni dają się w tą wściekłą zabawę wkręcać.
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 11.04.2016, 23:44 · Zgłoś
@MR

Czy ja pisałem, że system TAWS ma coś wspólnego z ILS?

Nie ma filmów (w liczbie mnogiej) nagranych na miejscu katastrofy. Jedyny tzw. "film Wiśniewskiego" vel Śliwińskiego (tak był przedstawiany w rosyjskich mediach), a tak naprawdę - przypuszczam, że nagrany przez służby, podobnie jak tzw. "film Koli", który miał 5 kolejno zmieniających się autorów. "Film Wiśniewskiego" pokazuje palącą się trawę i krzaki, a pochodzi prawdopodobnie z ćwiczeń przeprowadzanych przed dniem tzw. katastrofy, gdyż na filmie uderza brak jakiegokolwiek dramatyzmu sytuacji, ogólny spokój, a jeden ze strażaków przypala nawet papieroska, co w warunkach rzeczywistej katastrofy groziłoby eksplozją. Leżąca (i nie paląca się) część kadłuba jest prawdopodobnie wklejona, gdyż w miarę przesuwania się kamery nie wykazuje żadnej bryłowatości - taki sam płaski obraz.

Co do tej beczki wykonanej w sytuacji, kiedy kadłub dotykał ziemi - nie będę komentował, gdyż są jakieś granice sensu dyskusji, których nie należy przekraczać. Najlepiej przekonać się empirycznie - spróbuj zrobić "beczkę" leżąc na ziemi z wyciągniętymi prosto rękami.

Co do tych krzaków i linii energetycznej - trzeba się zdecydować, co wybrać, gdyż samolot nie może w tym samym czasie uszkodzić obu tych obiektów, ze względu na różnicę w wysokości. Ponadto, znowu te krzaki - gdyby rzeczywiście zostały uszkodzone przez Tu-154M, to musiałby on w tym momencie ryć kadłubem po ziemi. Ponadto samolot - aby ściąć krzaki - musiałby chyba lecieć tyłem, gdyż profil lotniczy skrzydła wygląda w ten sposób, że z przodu jest owalny, a z tyłu ostry. Ale w ruskiej krainie Oz wszystko widać jest możliwe.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 12.04.2016, 00:10 · Zgłoś
@Pytanie

Rozumiem, że ty tam byłeś, przedarłeś się przez kordon służb mundurowych i wszystko z detalami widziałeś?

Badanie wypadków lotniczych, tych zaistniałych realnie, to zapewne robota dla inżynierów, ale w równym stopniu taką robotą jest badanie mistyfikacji katastrofy. Czy wiesz np. o tym, że na jednej części kadłuba jest zaciek rdzy w kierunku przeciwnym do działania siły grawitacji? Oznacza to jednoznacznie, że ta część przed "katastrofą" leżała dłuższy czas na złomowisku, w pozycji odwróconej w stosunku do tej, jaką zajmuje w eksploatowanym samolocie, zanim została wykorzystana do inscenizacji.

A co do gen. Sikorskiego - uważasz, że gdyby nawet odkryli ślad rany postrzałowej w czaszce, to pozwolono by im to ogłosić? Jeżeli nie było w Gibraltarze zamachu, to dlaczego Angole utajnili dokumentację na kolejne 50 lat, czyli do roku 2043? Jeżeli się nic nie zmieni w świecie, to przypuszczam, że nie ujawnią nic nawet za 500 lat i podobnie może być z ujawnieniem prawdy o tzw. katastrofie smoleńskiej.
Odpowiedz
2
@ Pytanie
dnia 12.04.2016, 00:45 · Zgłoś
Ale ty masz [...] mózg! Zajmujesz się jeszcze czymś innym poza badaniem katastrof lotniczych? Może pracujesz? A może jakiś ogródek działkowy by ci pomógł? Spokój, ptaszki, mrówki między źdźbłami trawy? Kontakt z przyrodą generalnie pomaga. Zalecam. Daj znać za jakiś czas czy ci się poprawiło.
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 12.04.2016, 01:22 · Zgłoś
@Pytanie

Tzw. katastrofą smoleńską zajmowałem się intensywnie przez jakieś 3 lata, w okresie 2010-2013, później zaprzestałem, gdyż śledztwo prowadzone przez blogerów doszło do pewnej granicy, poza którą nie dałoby się nic więcej ustalić bez uprawnień śledczych. Na razie czuję się dobrze, nie żyję tym na co dzień, a to co piszę teraz, pozostało mi po prostu w pamięci.
Odpowiedz
0
@ MR
dnia 12.04.2016, 14:35 · Zgłoś
Cóż zgadzam się, rzeczywiście są jakieś granice sensu dyskusji, których przekraczać nie należy. Proponowane ćwiczenie empiryczne bez sensu nawet z tego tylko powodu, że ten samolot nie "leżał" na ziemi, ale w tej fazie lotu był na maksymalnym przyśpieszeniu i podnosił się do góry.
Gdyby leżącemu na ziemi (nieważne z jak ułożonymi rękami) zadać odpowiednio potężnego kopa np. w bok, to nie tylko żeby się wzniósł w powietrze, ale i "beczkę" mógłby przy tym wykonać.
A jeżeli dowodem na dramatyzm sytuacji ma być to, że strażak zapala sobie "spokojnie" [...], a nie biega z krzykiem i obłędem w oczach po miejscu katastrofy - no to daruj, ale rzeczywiście takie dowody "zbić" nie sposób. Albo, że nie znaleziono wózka inwalidzkiego wśród wielu tysięcy (podobno) fragmentów samolotu (sic)?
Co do tych krzaków i linii energetycznej - sugerujesz, że ta linia była w tych krzakach, skoro uszkodzenie musiało być w tym samym czasie? Linia była gdzie indziej, a krzaki gdzie indziej (w odległości nawet do kilkuset metrów), na dodatek teren nie był płaski jak boisko, a przed samolotem było obniżenie terenu (jar).
I pytanie najważniejsze - w czyim interesie byłaby inscenizacja takiej katastrofy, skoro ani "brzozowym" z Putinem włącznie, ani "wybuchowym" wierzyć nie należy, bo kłamią w tej sprawie? A skoro im wierzyć nie należy, to komu dać wiarę? Specjalistom, którzy na miejscu katastrofy nie byli, a [...] śmieci "zidentyfikowali" jako złamaną brzozę itd.?
Cóż, pożyjemy, zobaczymy jakimi "cudami" nam się jeszcze zadziwić w tej sprawie przyjdzie.
Odpowiedz
-3
@ karola
dnia 10.04.2016, 21:18 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-7
@ ciekawy
dnia 10.04.2016, 20:21 · Zgłoś
S. Zając byl w porządku...chociaz nie lubie pisu
Odpowiedz
26
@ Offset
dnia 10.04.2016, 20:58 · Zgłoś
W jakim sensie był w porządku? Jeśli o kolesi chodzi to jak najbardziej. Nie róbcie z szeregowego politykiera jakiegoś męża stanu.
Odpowiedz
0
@ OS
dnia 10.04.2016, 20:05 · Zgłoś
za ta zamachem stoi PIS
Odpowiedz
18
@ odpoczynek
dnia 10.04.2016, 19:57 · Zgłoś
co roku to samo ,czyli rewia gwiazd, pomodlili by się w zaciszu i więcej by pomogli poległym, bo im tej rewi już nie trzeba
Odpowiedz
2
@ łodyniec
dnia 10.04.2016, 19:12 · Zgłoś
okazuje się że Polacy to sami specjaliści od wszystkiego, każdy wie najlepiej co się stało :D

łohohohohohohohohohoohhohohohohohohoho

było i nie ma, przepadło ,po co wracać do tego? .Życie przeszłością nie ma sensu .
Odpowiedz
-5
@ obserwator
dnia 10.04.2016, 19:01 · Zgłoś
takie zeczy jak niektorzy pisza to nie sa polacy wstyd powinno byc tych co tak traktuja swoich i obrazaja nasza ukochana matke ziemie a kto cie wyksztalcil jelopie co teraz opluwasz
Odpowiedz
7
@ Oj kiepsko
dnia 11.04.2016, 10:29 · Zgłoś
Matka ziemia sie nie popisała w Twoim przypadku szczególnie zaniedbując interpunkcje i ortografię. Nie będę jej przez to opluwał ale wstyd mi jest.
Odpowiedz
5
@ Krzysiek
dnia 10.04.2016, 18:14 · Zgłoś
Nie da się budować czegoś na kłamstwie. Jeszcze trochę wody upłynie ale wyjdzie wszystko na jaw. Ostatnio zastanowiło mnie jedno jak polski rząd mógł sobie pozwolić na to by już nieżywy prezydent był bez ochrony- tam u ruskich.Bardzo wiele jest nie jasności w tym czasie co polski rząd robił lub nawet nie robił, który rząd by sobie na to pozwolił widzicie np. stany zdjednoczone w takim wypadku? lub inne pańswo? byłem jakoś nastawiony na to przez długi czas ze to wina polskich pilotów a perspektywy czasu mam inne zdanie. no ale czas pokarze..
Odpowiedz
-9
@ [...]
dnia 10.04.2016, 18:35 · Zgłoś
Nie wiadomo, czy Prezydent był nieżywy i gdzie w ogóle był, bo od czasu wylotu na Litwę 08.04 zniknął całkowicie z życia publicznego, nie było go również w Warszawie w czasie domniemanego wylotu Tu-154M. W dniu 09.04 było spotkanie w Pradze przywódców państw NATO, z udziałem Obamy, na którym L. Kaczyński powinien być, ale poleciał Tusk - dlaczego? Natomiast na Siewiernym, jeśli były jakieś ofiary - to chyba dowiezione w tych czerwonych trumnach, ale czy był wśród nich Prezydent - to kwestia wiary w J. Kaczyńskiego. Ja bym mu nie wierzył, bo skoro kłamał w sprawie rozmowy z bratem podczas nieistniejącego lotu, to mógł i w innych sprawach.
Odpowiedz
1
@ MR
dnia 11.04.2016, 12:34 · Zgłoś
O matko ale matrix! Tym nie mniej gratuluję oryginalności, bo takiej wersji zdarzeń jeszcze nie było.
Odpowiedz
-8
@ [...]
dnia 10.04.2016, 17:44 · Zgłoś
Prawda o tzw. katastrofie smoleńskiej nigdy nie ujrzy światła dziennego, podobnie jak prawda o tzw. katastrofie w Gibraltarze, chyba, że coś pęknie w świecie i zmienią się układy.

Nie wiemy, co naprawdę się stało z uczestnikami Delegacji, natomiast wiadomo, CO SIĘ NIE WYDARZYŁO - w Smoleńsku nie było żadnej katastrofy, lecz jej inscenizacja, wykonana przed 10.04.2010 w związku z ćwiczeniami - jakżeby inaczej - na wypadek katastrofy lotniczej. Tzw. "film Wiśniewskiego" pochodzi właśnie z tych ćwiczeń. Trzeba tutaj dodać, że obok lotniska Siewiernyj znajduje się zakład utylizacji złomu lotniczego.

Dla zainteresowanych prawdą o 10.04.2010 polecam stronę prof. Mirosława Dakowskiego - fizyka, który od początku kwestionował oficjalne kłamstwa MAK i komisji Millera na temat zaistnienia rzekomej katastrofy:

http://dakowski.pl

a szczególnie ten artykuł, gdzie jest sformułowanych kilkadziesiąt pytań, dotyczących okresu 08-10.04.2010, ujawniających skalę spisku i kłamstw, związanych z tą tragedią:

http://dakowski.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=17834&Itemid=100

Natomiast proszę porzucić wszelkie nadzieje na wyjaśnienie tzw. katastrofy smoleńskiej związane ze zmianą władz po ostatnich wyborach, gdyż stało się tylko to, że "brzozowych" zastąpili "wybuchowi", tj. reprezentujący tylko inną wersję kłamstwa. Chodzi o to, aby Polacy, chcący dowiedzieć się prawdy, odbijali się tylko od ścian tych dwóch kłamstw, podczas gdy prawda leży gdzieś zupełnie obok.
Odpowiedz
-1
@ łopservatore
dnia 11.04.2016, 22:57 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
21
@ Julo
dnia 10.04.2016, 16:19 · Zgłoś
A gdzie jest Lechowski?
Odpowiedz
38
@ stasienek
dnia 10.04.2016, 16:16 · Zgłoś
"polski pilot poleci nawet na drzwiach od stodoły" no i doigraliśmy się, prawda leży pośrodku, nieprzygotowane lotnisko i piloci przeceniający swe umiejętności, dlatego nie mówmy o morderstwie!!!
Odpowiedz
-37
@ PATRIOTA
dnia 10.04.2016, 16:10 · Zgłoś
[...] dobrych POLAKÓW !
Niestety nigdy winni nie zostaną ukarani.
Odpowiedz
28
@ xxx
dnia 10.04.2016, 16:34 · Zgłoś
nie zostana ukarani bo nie zyja
Odpowiedz
-17
@ ...
dnia 10.04.2016, 16:59 · Zgłoś
Tusk i Arabski żyją.
Piękna uroczystość W TV INFO
Odpowiedz
15
@ xxx
dnia 10.04.2016, 17:14 · Zgłoś
odpowiedz co tusk ma z tym wspolnego typowy pisowski [...] z tego co wiem to ten lot organizowala kancelaria prezydenta a nie premiera
Odpowiedz
2
@ ...
dnia 10.04.2016, 17:39 · Zgłoś
Typowy leming.
To że kancelaria prezydenta RP wysyłała zaproszenia i wszyscy się zgodzili polecieć to według [...] [...] główna przyczyna katastrofy to zaproszenia prezydenta? .
A gdzie był BOR wywiad wojskowy? żeby zabezpieczyć miejsce lądowania samolotu.
[...] typowego [...] 4 razy podchodzili do lądowania Kaczyński kazał ładować. General Błasik był pijany i sam pilotowal samolot przeciążenia jakie wystąpiły osiągnęły 100 G komisja Łaska 100 G? ??.
A samolot wrócił z Rosji z Samary z remontu w dzień ładowania [...] popełnia człowiek który nadzorował remont 23 grudnia ?.
Typowy LEMING
Odpowiedz
-6
@ xxx
dnia 10.04.2016, 17:46 · Zgłoś
ale co tusk ma z tym wspolnego???[...]
Odpowiedz
15
@ xxx
dnia 10.04.2016, 17:52 · Zgłoś
"a samolot wrocil z Rosji z Samary z remontu w dzien ladowania samobojstw popelnia czlowiek ktory nadzorowal remont 23 grudnia" po jakiemu to?
Odpowiedz
48
@ bazalt
dnia 10.04.2016, 17:54 · Zgłoś
Uważam, że w Smoleńsku doszło do wypadku. [...] - ale tylko wypadku. Że gdyby ta katastrofa się nie wydarzyła - to dziś PiS-u nie byłoby wcale jako partii. Że Jarosław nie dorasta Lechowi do pięt. Że to co wyprawia PiS jest albo szaleństwem obłąkańców, albo głupotą fanatyków.
Uważam, że należy bezwzględnie przestrzegać Ustawy Zasadniczej - przez każdą partię, instytucję, obywatela. PAD też.
Uważam, że w KK powinien zaistnieć przepis penalizujący manipulacje medialne i kłamstwa polityków.
Nie popieram PiS-u.
Uważasz - PATRIOTO, że ani ja, ani wszyscy którzy myślą podobnie nie są patriotami?
Zobacz galerię z dzisiejszej smoleńskiej uroczystości - zobacz jakie to wzbudziło zaangażowanie, i czyje. Będziesz miał odpowiedź - kogo to obchodzi.
Odpowiedz
-5
@ [...]
dnia 10.04.2016, 18:14 · Zgłoś
@ ...

Gdzie był BOR? A czy Pan wie, że na lotnisku Siewiernyj nie oczekiwała na Delegację żadna kolumna samochodów, stosowna do liczby i rangi pasażerów - limuzyny, busy, autobusy, łącznie kilkanaście pojazdów? A czy Pan wie, że na lotnisku Siewiernyj nie było schodów samojezdnych do obsługi samolotu pasażerskiego - czyżby ktoś zakładał, że tak wysoko postawione osoby będą s[...]ć z kilku metrów? No bo przecież żadnego lotu nie było, to ruscy organizatorzy "maskirowski" nawet nie wysilili się, aby stworzyć pozory.
Odpowiedz
-5
@ ...
dnia 10.04.2016, 18:15 · Zgłoś
Uważasz że to wypadek to dlaczego tyle padło w tej sprawie kłamstw?
I nawet po śmierci drwili co nie którzy politycy i blyszczeli w TV.
Tak PiS by nie istniał juz dozynali watahę.
Mam prawo myśleć inaczej obejrzałem bardzo dużo w internecie byłych katastrof lotniczych i żadnej nie badano z taką pogarda jak naszej.
Bez czarnych skrzynek bez wraku który nie jest badany tylko sobie leży 6 rok u ruskich.
Po 3 latach śledczy w Polsce pomyśleli żeby może sprawdzić czy nie było wybuchu? ludzie wasz patriotyzm nie wiem na czym jest budowany lub oparty.
Wam wolno mieć inne zdanie ja nie mam prawa takiego mieć bo jestem według was poświęć, należę do [...] i nie wiem jak tam nas nazywacie.
ZA DUŻO KŁAMSTW w tej sprawie .
Odpowiedz
16
@ bazalt
dnia 10.04.2016, 18:29 · Zgłoś
Jeżeli wierzysz w wybuch - to zastanów się, GDZIE (w sensie miejsca postoju samolotu) mógłby być ładunek zainstalowany.
Drugie - KTO (osoba, osoby, organizacja) najwięcej na tej katastrofie skorzystał.
Trzecie - najciemniej pod latarnią.
Odpowiedz
2
@ Czl
dnia 10.04.2016, 18:32 · Zgłoś
Poczytaj o smiercia szefa jego kancelarii. Ciekawe, ze Tusk nie byl nawet n'a pogrzebie
Odpowiedz
5
@ zielony87
dnia 10.04.2016, 22:21 · Zgłoś
Nazywanie tego czegoś lotniskiem czy tej tutki sprawnym samolotem jest tak samo mądre jak Makrela zapraszająca nachodźców do Europy.

Radar - raz działa raz nie działa. Żarówki od oświetlenia "lotniska" - spalone (i wymieniane zaraz po katastrofie). Do tego "kontrolerami lotu" są ruskie (ka)[...] pijane w sztok,a cała ta ich wieża kontroli lotów to przypomina faktycznie budkę dla jakichś [...] czy innych kóz. Do tego mgła. I niemożliwość przerwania lądowania tak przez pilotów (Protasiuk pamiętał Gruzję i konsekwencje) i przez [...] ruskich kontrolerów którzy nie byli aż tak [...] by nie wiedzieć,kto za aferę międzynarodową z nie wpuszczeniem [...] [...] jak odeślą tutkę.

I w takich to warunkach lądował samolot z prezydentem RP. O ile można nazwać go samolotem. Remont w Rosji przeprowadzano bowiem tak,że szereg urządzeń nawalała.I o tym też (zanim rozkwitała bajka o zamachu) w gazetach było !

Silniki składano u autoryzowanego przez MAK (ten MAK co robił śledztwo) kumpla Putina w firmie która podobno nie spełniała tak naprawdę wymogów. Diabli wiedzą,czy te silniki nie rozpadły się w powietrzu jak Protasiuk próbował poderwać samolot i dał "pełny gaz" w ostatniej fazie lotu.

Że potem Tusk był blady ? Też bylibyście bladzi i mielibyście portki pełne jakbyście kilka dni wcześniej lecieli gruchotem który się rozbił. A że Ruscy zacierają ślady ? A ładnie by ich biznes wyglądał jakby wyszło jak to pięknie remontują samoloty.Reklama na cały świat.
Odpowiedz
5
@ alfred
dnia 11.04.2016, 09:02 · Zgłoś
Nic nie przygotowali bo nie myśleli że w takiej mgle będą lądować,ale nie docenili determinacji Polaków.
Odpowiedz
10
@ MR
dnia 11.04.2016, 12:28 · Zgłoś
Ciekawe jest to piszesz , rozumiem, że dziennikarze, którzy przylecieli Jakiem godzinę wcześniej, to "wyskakiwali" z samolotu z kilku metrów i do Katynia na uroczystości poszli "pieszkom"?
Wyjazd organizowała kancelaria prezydenta i do tej organizacji kancelaria rządowa miała się nie wtrącać (pismo p. Stasiaka), więc o co dzisiaj "ten krzyk" ?
Wizyta w Katyniu o historycznym zdarzeniu była w dniu 7.04, ta 10.04 była "wizytą prywatną" , bo nikt tam według protokołu dyplomatycznego tych ludzi nie zapraszał. Więc i oczekiwać z honorami nie musiał. Jak kancelaria prezydenta ten wyjazd przygotowała, tak miała.
Odpowiedz
2
@ agęt
dnia 11.04.2016, 21:44 · Zgłoś
Ale jarek żyje i pewnie odpowia zato
Odpowiedz
5
@ łopservatore
dnia 11.04.2016, 22:50 · Zgłoś
Cytuję pana naczelnikusa J.Kaczyńskiego .Prezydent RP udaje się do Smoleńska aby oddać cześć zamordowanym oficerom RP przez NKWD a rząd niech się trzyma z dala od tego wyjazdu. Wypowiedź druga. Wara komukolwiek kto by chciał doprowadzić do lądowania samolotu z Prezydentem RP gdzie indziej niż w Smoleńsku.Z pisma ministra kancelarii Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego do marszałka sejmu Bronisława Komorowskiego:Kancelaria Prezydenta ORGANIZUJE wyjazd na uroczystości poświęcone ...itd itp.Minęło 6 lat od tej tragedii i co?I nic. Po prostu za nami 6 lat kłamstw,6 lat nowych dowodów o wybuchach bez dowodów, 6 lat udowadniania że hel jest cięższy od powietrza, 6 lat inwektyw i 6 lat bajek z 1000 i więcej Kaczyńskiego nocy.Komisja pierwsza w której nie było ani jednego pilota, ani jednego meteorologa ani jednego specjalisty od aerodynamiki, ani jednego konstruktora lotniczego, ani jednego specjalisty kontrolera ruchu lotniczego ani jednego specjalisty od materiałów wybuchowych i ANI JEDNEGO SPECJALISTY KTÓRY GDZIEKOLWIEK I KIEDYKOLWIEK BADAŁ JAKIKOLWIEK WYPADEK LOTNICZY. Ba nawet nikt z tej "komisji" nie miał bladego pojęcia dlaczego zwykły dziecięcy latawiec który ma nie dobraną długość ogona zamiast kręcić piękne esy floresy na jesiennym wietrznym niebie rozbija się o miedzę Kaziukowego pola orzekła co jej nakazano bez oględzin miejsca wypadku ani nie oglądając wraku.No chyba że krótkie migawki w wiadomościach.Ale to wystarczyło by "udowodnić" dwa wybuchy , dobijanie rannych,sadzenie i zabieranie sosny oraz rozpylanie helu we mgle cięższego od powietrza.Ale nic to gdy się słyszy jak największy" bochater" ze Smoleńska niejaki Antoś M. na wiadomość o katastrofie zamiast zarządzić udanie się na miejsce wypadku by odnaleźć w "ruskim błocie" ciało L. Kaczyńsakiego bohatersko daje rozkaz do darmowej wyżerki w Smoleńsku a po sutym i darmowym obiadku bohatersko pakuje się wraz z innymi bohaterami z PiS do pociągu by bohatersko udać się do Polski by dać przykład bohaterskiej postawy w rozwiązywaniu "zagadek zbrodni Smoleńskiej."Teraz mamy drugą komisjędo wyciągania kasy tzn dobadania zamachu Smoleńskiego. Aja mam takie jedno małe pytanie. A dlaczgo to nasz kochany PiS gdy ma już wreszcie sposobność ku temu nie powoła SPECJALNEJ MIĘDZYNARODOWEJ KOMISJI do zbadania tego wypadku?Wszak przez te wszystkie lata nic innego jak o takiej komisji bębnili na okrągło, No co [...]? Gdzie ta komisja???No gdzie???
Odpowiedz
0
@ tomasz
dnia 12.04.2016, 07:12 · Zgłoś
Chyba nieodpowiedzialnosci i glupoty
Odpowiedz
1
@ x
dnia 12.04.2016, 07:59 · Zgłoś
A ja tez mam pytanie. BOCHATER czy bohater?
Odpowiedz
2
@ tez Polak
dnia 12.04.2016, 14:02 · Zgłoś
A ci co zginęli w innych katastrofach to byli żli Polacy?, drugiego sortu? a kto dziś o nich mówi, nie wspominając już odszkodowaniach
Odpowiedz
0
@ hm.. Mateusz-ka
dnia 14.04.2016, 15:37 · Zgłoś
Co ty zmieniłaś opcje?
Odpowiedz
0
@ Polak
dnia 14.04.2016, 17:56 · Zgłoś
Kolego jak bys byl ogarniety to widzialbys jak wyglada samolot JAK 40. z tylu opuszczane schody i tyle. samolot teraz stoi w muzeum lotnictwa w deblinie i za 2 zlote tam od tylu schodami wchodzisz i robisz sobie foty w srodku. mam osobiscie kilka z miejsca pilota
Odpowiedz
1
@ Szukajacy prawdy
dnia 10.04.2016, 15:29 · Zgłoś
Na temat tej katastrofy duzo mowi homilia wygloszona
w Katedrze Warszawskiej z dnia 10.08.2013
Warto ja sobie znalesc i odsluchac
Odpowiedz
0
@ łodyniec
dnia 11.04.2016, 09:00 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ PO wróci
dnia 11.04.2016, 09:17 · Zgłoś
i wtedy tylko nastanie porządek i każda kolejna katastrofa będzie rzetelnie wyjaśniona bez zbędnej zwłoki i bez zbędnych dowodów w sprawie
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.