Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Uwaga! Rowerzysta może więcej...

49

Nowelizacja ustawy Prawo o Ruchu Drogowym pozwala rowerzystom na komfort jazdy a przy tym sprzyja poprawie ich bezpieczeństwa...

Kierowca jednośladu ma prawo...

Rowerzysta jadąc na wprost ma pierwszeństwo przejazdu przed pojazdem skręcającym. Zmiany w kodeksie pozwalają kierującemu jednośladem również przed skrzyżowaniem lub bezpośrednio na nim jechać środkiem pasa. Przy wolnej jeździe pojazdów, rowerzysta będzie mógł wyprzedzić samochód z prawej strony. Podczas niekorzystnych warunków pogodowych dopuszcza się jazdę na rowerze po chodniku, a także wtedy gdy osoba dorosła opiekuje się dzieckiem do 10 roku życia. Ze względu na brak wydzielonej drogi dla rowerów dopuszcza się jazdę po chodniku, którego szerokość jest nie mniejsza niż 2 m szerokości.

Rowerzyści mogą jechać obok siebie pod warunkiem, że jednoślady nie będą utrudniać poruszania się innym uczestnikom ruchu, a także zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Jeszcze do niedawna można było jedynie dzieci przewozić w specjalnym foteliku, teraz nie dziwne są przyczepki rowerowe, za które wcześniej dostawało się mandat.

Zmianie uległa definicja roweru: „Pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h”.

Zmiany w przepisach są korzystne, ponieważ ułatwiają one poruszanie się w trudnych warunkach pogodowych, niekiedy nawet w korkach. Bywały sytuacje, w których rowerzyści byli ignorowani przez kierowców. Śluzy rowerowe są potrzebne. W pewien sposób rozgraniczałyby ruch samochodów i rowerów a na pewno umożliwiłyby rowerzystom swobodniejsze poruszanie się – powiedział jeden z napotkanych rowerzystów.

(icz)

Reklama

Komentarze: 49

Dodaj komentarz Widok:
0
@ rys
dnia 11.06.2011, 16:05 · Zgłoś
Wreszcie cos normalnego Rowerzysta byl traktowany jak"" NIC""na drodze teraz to sie troche zmieni "moze"Wielcy kierowcy co wiecznie brak im miejsca na drodze wreszcie beda musieli troche wiecej myslec.Wielcy kierowcy osobowych aut zachowuja sie jak by Tirami jezdzili;)kierowca Tira potrafi sie zachowac lepiej jak jadacy wielki pan osobowym!!!
Odpowiedz
0
@ Laura Diaz
dnia 11.06.2011, 18:36 · Zgłoś
Tirowcy jeżdżą kulturalniej, bo trochę już tych kilometrów przejechali i są obyci, a taki lokalny Kubica, co to jeździ autem z przypadku i nie wypuszcza się poza swoją minę - wiadomo:) Kultura jazdy to rzecz nabyta, a nie wrodzona.
Odpowiedz
0
@ kl
dnia 11.06.2011, 22:46 · Zgłoś
[cytat=Laura Diaz]Tirowcy jeżdżą kulturalniej, bo trochę już tych kilometrów przejechali i są obyci, a taki lokalny Kubica, co to jeździ autem z przypadku i nie wypuszcza się poza swoją minę - wiadomo:) Kultura jazdy to rzecz nabyta, a nie wrodzona.[/cytat]

I tu masz rację:), ale z tymi chodnikami to troszkę przesadzasz :)
Odpowiedz
0
@ temat
dnia 10.06.2011, 12:46 · Zgłoś
temat dotyczy przepisów prawa o ruchu drogowym, a połowa komentarzy to kłótnia na temat "niewinnego" zdjęcia jakiegoś biedaka Bogu ducha winnego :)
Odpowiedz
0
@ Jazda po chodniku
dnia 10.06.2011, 08:49 · Zgłoś
Jeżeli mówimy o jeżdzeniu po chodniku to radzę zajzreć do Kodeksu Ruchu Drogowego Art. 33
5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

3) warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź) a dla kierunku w którym jedzie nie ma drogi rowerowej.
oraz
rowerzysta może korzystać z chodnika dla pieszych (nawet jeli nie ma pozwalających na to znaków) w przypadku gdy brak jest drogi (ścieżki) dla rowerów, chodnik ma co najmniej 2 metry szerokości, i na drodze (szosie) dozwolony jest ruch pojazdów samochodowych z prędkością większą niż 50 km/h. (czyli w mieście musi być znak drogowy ograniczający prędkośc do co najmniej 60 km/h) Oczywicie w takim przypadku jesteśmy zobowiązani zachować szczególną ostrożność oraz ustępować pierwszeństwa pieszemu.
Czyli w Jaśle jazda po chodniku jest zabroniona. Dozwolona prędkosc na jezdni wynosi 50 km/h
Odpowiedz
2
@ kkkk
dnia 10.06.2011, 23:16 · Zgłoś
[cytat=Jazda po chodniku]Jeżeli mówimy o jeżdzeniu po chodniku to radzę zajzreć do Kodeksu Ruchu Drogowego Art. 33
5. Korzystanie z chodnika lub drogi dla pieszych przez kierującego rowerem jednośladowym jest dozwolone wyjątkowo, gdy:

3) warunki pogodowe zagrażają bezpieczeństwu rowerzysty na jezdni (śnieg, silny wiatr, ulewa, gołoledź) a dla kierunku w którym jedzie nie ma drogi rowerowej.
oraz
rowerzysta może korzystać z chodnika dla pieszych (nawet jeli nie ma pozwalających na to znaków) w przypadku gdy brak jest drogi (ścieżki) dla rowerów, chodnik ma co najmniej 2 metry szerokości, i na drodze (szosie) dozwolony jest ruch pojazdów samochodowych z prędkością większą niż 50 km/h. (czyli w mieście musi być znak drogowy ograniczający prędkośc do co najmniej 60 km/h) Oczywicie w takim przypadku jesteśmy zobowiązani zachować szczególną ostrożność oraz ustępować pierwszeństwa pieszemu.
Czyli w Jaśle jazda po chodniku jest zabroniona. Dozwolona prędkosc na jezdni wynosi 50 km/h[/cytat]

tak, ale nie w wypadku kiedy warunki atmosferyczne zagrażałyby bezpieczeństwu rowerzysty na drodze!

Ja nie wiem, czy Wy wszyscy jesteście tak ograniczeni, czy nigdy nie jeździliście rowerem albo SAMOCHODEM, bo nawet kierowcy samochodów rozumieją te nowe przepisy. Przez kilka lat ktoś się męczył, żeby ustanowić nowe przepisy, a wielcy znawcy z Jasła teraz, po wejściu w życie ustawy nagle mają problem!

Ja już nie ogarniam... czy Wy tak specjalnie czy Wy po prostu już się tacy urodziliście?
Odpowiedz
0
@ Jureczek
dnia 09.06.2011, 23:12 · Zgłoś
Prowadzi się modernizację drogi Sikorskiego koło hali sportowej.[...] mnie trafia bo dalej nie robią ścieżki rowerowe .Przynajmniej tam mogły by jeździć nasze dzieci bezpiecznie .Jak już coś robimy róbmy to z głową.Przecież to tereny rekreacyjne i przynajmniej tam mogły by być bezpieczne ścieżki dla rowerów.Czy Burmistrz nie ma na to wpływu??PRZECIEŻ TO JEST TAKIE PROSTE!!!
Odpowiedz
0
@ ZIUTEK
dnia 09.06.2011, 17:45 · Zgłoś
Chore to prawo w niedlugim czasie to na chodnik strach bedzie wejsc samemu a co gorsze z dzieckiem lub starszej osobie .
Odpowiedz
0
@ jureczek
dnia 09.06.2011, 16:21 · Zgłoś
Jakie warunki pogodowe są niekorzystne, bo nie wiem .Czy skoki ciśnienia są brane pod uwagę ?Jak pada deszcz to się dobrze czuję, a jak świeci słonko to źle.Dla mnie korzystna pogoda to deszcz.Czy mogę jeździć po chodniku gdy jest słońce?
Odpowiedz
0
@ Laura Diaz
dnia 11.06.2011, 18:33 · Zgłoś
Patrząc na ruch rowerowy na jasielskich chodnikach, dochodzę do wniosku, że warunki pogodowe są niekorzystne CODZIENNIE, i każdy jadący po chodniku ma pod opieką dziecko do lat 10... Od wiosny aż do jesieni, codziennie, rowerzystom myli się ścieżka rowerowa z chodnikiem.
Odpowiedz
-3
@ z wielkopolski
dnia 09.06.2011, 11:41 · Zgłoś
W Jaśle jazda rowerem to masakra nie ma ścieżek rowerowych jestescie daleko za [...]
Odpowiedz
5
@ sr
dnia 09.06.2011, 16:48 · Zgłoś
[cytat=z wielkopolski]W Jaśle jazda rowerem to masakra nie ma ścieżek rowerowych jestescie daleko za [...][/cytat]

do kogo adresujesz te słowa? Do mieszkańców, władz czy do pani ze spożywczaka?
Odpowiedz
1
@ stary szofer
dnia 09.06.2011, 08:56 · Zgłoś
to obecnie samochodem nie ma obowiązku poruszać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni ? i gdzie to pisze ?. to jak mogą wyprzedzać inaczej po prawej stronie ???
Odpowiedz
4
@ l
dnia 09.06.2011, 16:47 · Zgłoś
[cytat=stary szofer]to obecnie samochodem nie ma obowiązku poruszać się jak najbliżej prawej krawędzi jezdni ? i gdzie to pisze ?. to jak mogą wyprzedzać inaczej po prawej stronie ???[/cytat]

jest napisane
Odpowiedz
0
@ gg
dnia 08.06.2011, 23:28 · Zgłoś
najperw zrobcie cos z parekiem bo tam jest peiknie i w ogole fontanna i to wszytsko tylko wrzask tych wron...to szal...i te glosniki masakara.
Odpowiedz
4
@ nnn
dnia 08.06.2011, 22:46 · Zgłoś
Ruszcie grube [...] z samochodów, i wsiądźcie na rower, na pewno wyjdzie Wam to na zdrowie.A nie tylko narzekania, że jak zwykle rowerzyści wszystkiemu winni.A tak nawiasem to rowerzysta dużo więcej widzi na drodze niż kierowca mimo że nie ma lusterek bo zawsze skazany jest na nieuważających kierowców panów na drodze.(jestem kierowcą i rowerzystą też:)Pozdrawiam!!!
Odpowiedz
0
@ aaa
dnia 10.06.2011, 14:07 · Zgłoś
popieram przedmówce w 100%...każdy kierowca powinien sobie uświadomić że nie ma czegoś takego jak pierwszeństwo przed rowerem!!!tak na zdrowy rozsądek, postaw sie kierowco na miejscu rowerzysty...kto jes na drodze bezpieczniejszy-rowerzysta w kasku czy kierowca w swoim opancerzonym pojeździe???...kto wygra konfrontacje??? odpowiedz jest prosta... szanujmy sie nawzajem!!!
a i tak jeszcze na marginesie apel do kierowców - jeżeli nie jesteście w stanie zrozumieć że rowerzysta jest tak samo jak Wy PEŁNOPRAWNYM uczestnikiem ruchu drogowego to na miejscu dorosłej osoby, w kasku i na dużym rowerze postawcie sobie dziecko(może nawet własne), które nie reaguje tak szybko jak osoba systematycnie poruszająca sie naszymi pięknymi ulicam i zrozumcie że nie trzeba rowerzysty potrącić, zajechać mu drogi (czy w jakiś inny [...] sposób pokazać kto rządzi) rzeby stało się nieszczęście...wystarczy podmuch pędzącego samochodu!!!może takie rozumowanie trafi do wszystkich beztroskich panów i władców polskich bezdrozy...tak patrząc z perspektywy kierowcy który nie stroni od dwóch kółek
wina zawsze leży po obu stronach dlatego SZANUJMY SIĘ NAWZAJEM!!!
pozdrawiam i bezpiecznych wojaży sobie i innym
Odpowiedz
0
@ jestem z jasła :)
dnia 11.06.2011, 01:13 · Zgłoś
kolego ale w tych komentarzach ludzie piszą a rowerzystach na drogach a nie na bezdrożach :P
Odpowiedz
-7
@ mieszkaniec jasła
dnia 08.06.2011, 17:27 · Zgłoś
czyli cudowne dzieci dwóch pe[...]ów górą
Odpowiedz
2
@ Mysz
dnia 09.06.2011, 10:07 · Zgłoś
do czego ten komentarz?idiotyczny...
Odpowiedz
4
@ sss3
dnia 08.06.2011, 16:09 · Zgłoś
Żeby tylko co poniektórzy nie nadinterpretowali przepisów twierdząc, że mogą wyprzedzać z prawej strony pojazd skręcający w prawo...
Odpowiedz
4
@ Wojtek
dnia 08.06.2011, 18:13 · Zgłoś
[cytat=sss3]Żeby tylko co poniektórzy nie nadinterpretowali przepisów twierdząc, że mogą wyprzedzać z prawej strony pojazd skręcający w prawo...[/cytat]

Nic się pod tym względem nie zmieniło. Teraz można z prawej wyprzedzać tak samo jak z lewej. Oczywiście z zachowaniem wszystkich innych przepisów. M.in. tak jak wyżej napisałeś, m.in. nie na skrzyżowaniach i nie na przejściach dla pieszych. Po prostu można jeszcze wyprzedzać prawą stroną i to wszystko.

I tak większość osób tak robiła, przede wszystkim w dużych miastach, teraz to jest po prostu legalne. Tak jak reszta punktów tej nowelizacji.
Odpowiedz
0
@ Cyklista
dnia 08.06.2011, 16:02 · Zgłoś
Czy jako opiekun osoby niepełnosprawnej dorosłej możemy razem poruszać się po chodniku,oczywiście w miejscach mało uczeszczanych przez pieszych?
Odpowiedz
0
@ Ciekawy
dnia 08.06.2011, 15:22 · Zgłoś
Cytat : "Rowerzyści mogą jechać obok siebie pod warunkiem, że jednoślady nie będą utrudniać poruszania się innym uczestnikom ruchu, a także zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego."

Pytanie: kto, jak i kiedy będzie weryfikował, czy nie utrudni to ruchu innym uczestnikom ?
Bo wg mnie zawsze rowerzyści jadący obok siebie utrudniają ruch samochodom, ponieważ wymagają podjęcia wyprzedzania takiego, jakby się wyprzedzało samochód (z przekroczenie osi jezdni, czyli konieczne wolne z przeciwka), a nie jak przy wyprzedzaniu jednego roweru (bez przekraczania osi jezdni). Czyli zawsze jazda rowerzystów obok siebie wymusi na innych uczestnikach podejmowanie manewrów wyprzedzania i zjeżdżania na pas dla ruchu w przeciwną stronę. Dobrze myślę ?

A dodajmy jeszcze, że obecnie kierowców przyzwyczajono, iż pojazd z przeciwka ma światła, zatem dwa, trzy rowery zajmujące tyle samo miejsca co samochód, ale bez świateł, nie będą tak widoczne dla kierowcy, przyzwyczajonego do reguły, że jak jedzie, to musi świecić.
Odpowiedz
0
@ jaślan
dnia 08.06.2011, 15:41 · Zgłoś
filozof z Ciebie:-)) ale rację masz. Poza tym wyprzedzanie przez rowerzystę z prawej strony: porażka.
Odpowiedz
1
@ Te przepisy dostarczą nowych emocji..
dnia 08.06.2011, 15:53 · Zgłoś
i (oby nie!!!)...dawców organów.Drogi dla rowerów powinny być niezalezne,przynajmniej na Podkarpaciu gdzie drogi w ogóle są wąskie i krete.
Odpowiedz
7
@ .;.;
dnia 08.06.2011, 16:07 · Zgłoś
[cytat=Ciekawy] a nie jak przy wyprzedzaniu jednego roweru (bez przekraczania osi jezdni). [/cytat]
Gdzie masz taką szeroką drogę, że dasz radę wyprzedzić rowerzystę nie przekraczając osi jezdni? Chyba, że jesteś jednym z tych, co się ocierają lusterkiem o kierownicę wyprzedzając rower.

A co do tych świateł, to się lepiej jak najszybciej odzwyczaj dla własnego bezpieczeństwa.
Odpowiedz
3
@ ...
dnia 08.06.2011, 18:06 · Zgłoś
[cytat=jaślan]filozof z Ciebie:-)) ale rację masz. Poza tym wyprzedzanie przez rowerzystę z prawej strony: porażka.[/cytat]

Najwyraźniej nie rozumiesz idei tego przepisu.
Odpowiedz
1
@ Ciekawy
dnia 08.06.2011, 18:15 · Zgłoś
Ja jestem przeciwnikiem jazdy na światłach w dzień, ale wiele osób niestety jeździ już automatycznie i tego się obawiam.
Odpowiedz
2
@ ..
dnia 08.06.2011, 18:16 · Zgłoś
[cytat=Te przepisy dostarczą nowych emocji..]i (oby nie!!!)...dawców organów.Drogi dla rowerów powinny być niezalezne,przynajmniej na Podkarpaciu gdzie drogi w ogóle są wąskie i krete.[/cytat]

Nic nie dostarczą, bo to tylko zalegalizowanie tego co od dawna miało miejsce, a za co można było dostać mandat.
Odpowiedz
4
@ Wojtek
dnia 08.06.2011, 15:11 · Zgłoś
tak na marginesie, to zmian jest troszkę więcej, tylko że akurat Jasła one nie dotyczą

np. bezwzględne pierwszeństwo roweru na przejeździe rowerowym (od teraz będzie tak jak pieszy na przejściu dla pieszych, czyli ma pierwszeństwo przed nadjeżdżającym samochodem)

natomiast nie wiem o co chodzi z tym:
"Rowerzysta jadąc na wprost ma pierwszeństwo przejazdu przed pojazdem skręcającym. " Proszę redakcję o sprostowanie o co chodzi albo kogokolwiek o wyjaśnienie.
Odpowiedz
-4
@ Gord
dnia 08.06.2011, 15:38 · Zgłoś
Jeżeli na skrzyżowaniu zamierzasz skręcić w lewo a rowerzysta (który może już podjechać do Ciebie z lewej strony) chce jechać prosto to ty masz obowiązek popatrzyć w prawe lusterko czy jest obok jakiś rowerzysta i przepuścić go. On ma pojechać pierwszy a ty dopiero po nim. Mam nadzieję, że jasno i klarownie się wyraziłem ;)
Odpowiedz
2
@ Mysz
dnia 08.06.2011, 16:05 · Zgłoś
Wygląda na to ,że do tej pory jadąc rowerem na wprost należało się zatrzymać i przepuścić przed sobą samochód jadący z naprzeciwka i skręcający w lewo...
Odpowiedz
-3
@ ja
dnia 08.06.2011, 16:29 · Zgłoś
Słuszna uwaga, i dotyczy to pewnie ścieżek rowerowych
Odpowiedz
2
@ Wojtek
dnia 08.06.2011, 18:03 · Zgłoś
Trochę się zakręciłeś :) Bo z lewej strony to rowerzysta zawsze mógł wyprzedzić / podjechać.

Ale to chyba tak nie działa jak powiedziałeś. Rowerzysta, który nadjeżdża i widzi, że samochód przed nim skręca w prawo (w lewo też) nie może go wyprzedzić. Chyba, że np. stoi na światłach i podjeżdża do samochodu z prawej bądź lewej strony - w tej sytuacji kierowca ma szansę go zobaczyć.

Ale coś mi się ten przepis (albo jego wyjaśnienie) dziwny się wydaje, bo jest niebezpieczny dla rowerzysty.

Jeżdżę codziennie w Krakowie rowerem m.in. na uczelnię i nie wyobrażam sobie sytuacji, że mógłbym zajechać drogę kierowcy, który wykonuje manewr skrętu. Kiedy on popatrzy w lusterko mnie może nie być jeszcze, ale po sekundzie jestem i co wtedy? :)

Jeśli już, to chodzi o to, że jeśli kierowca STOI, to mogę tak podjechać, żeby miał szansę mnie zobaczyć przynajmniej.

Natomiast w praktyce jest tak, przynajmniej w Krakowie, że kiedy samochody stoją na czerwonym, to się je omija/wyprzedza i staje się przed pierwszym samochodem. Wtedy kierowca Cię widzi i może robić co chce, bo rowerem i tak szybciej ruszysz niż samochodem :)
Odpowiedz
17
@ jk
dnia 08.06.2011, 15:07 · Zgłoś
przydałyby się ścieżki rowerowe..
Odpowiedz
10
@ Ja
dnia 08.06.2011, 20:03 · Zgłoś
Przydało by się dużo ścieżek:)
Odpowiedz
-5
@ tester
dnia 08.06.2011, 14:53 · Zgłoś
No a co z autobusami? Po niedawnym wypadku nalezaloby usunac z drog wszystkie busy i pociagi, ktore moglyby by c niezauwazone przez rowerzystow.
Odpowiedz
3
@ rower
dnia 09.06.2011, 16:39 · Zgłoś
daj juz luz z tym autobusem wez ten tester i mozg przetestuj napewno bledy tam beda no.. to testerem mozna zresetowac ...pozdro dla twardzieli z jsc.
Odpowiedz
5
@ lutek
dnia 08.06.2011, 14:52 · Zgłoś
Nie ma jak biale, niby eleganckie obuwie, do T-shirta adidasa. Tylko w Polsce
Odpowiedz
7
@ adja
dnia 08.06.2011, 21:30 · Zgłoś
tylko w Polsce...za granicą niektórzy chodzą jeszcze gorzej ubrani i nikt nie komentuje i nikt sie za nimi nie ogląda.Polska to jest wolny kraj !!! tylko [...] mogą zwracać uwage na to jak kto ubrany!!!
Odpowiedz
-6
@ do adja
dnia 09.06.2011, 15:58 · Zgłoś
bzdura wierutna. Za granica mieszkam lata i jak ktos sie glupio ubierze, to wlasnie "tubylcy" wysmiewaja najbardziej. Nie pisz o czym czego nie znasz i nie porownuj Polski do zagranicy, bo piszemy o Polsce nie o zagranicy!!! A ze ubral sie jak wiesiu...Poza tym rozumiem, ze uznajesz wszystkich politykow, biznesmenow i ludzi, ktorzy dobrze sie ubieraja za tepakow, bo gdyby nimi nie byli, to wedle twojej idiotycznej teorii, na spotkanie biznesowe kazdy moze przyjsc ubrany nawet w dresy, no bo nikt przeciez nie powinien na to zwracac uwagi - chyba ze tepak. Ludzie, przemyslcie swoje wypowiedzi zanim zapostujecie!!!
Odpowiedz
-2
@ paparatzi
dnia 09.06.2011, 20:51 · Zgłoś
twarz tygodnia a buty z rynku jak i koszula
Odpowiedz
-2
@ pozer
dnia 09.06.2011, 20:53 · Zgłoś
sam zwracasz uwage i nie [...] tylko inteligencja pod garniakami
Odpowiedz
0
@ wiesiu
dnia 09.06.2011, 20:56 · Zgłoś
ale to Polska wieś i nawet głupoty ludzi ruszają
Odpowiedz
5
@ do w/w
dnia 09.06.2011, 21:05 · Zgłoś
Co się [...] czepiacie chłopaka na zdjęciu. Jest bardzo gustownie i schlugnie ubrany. Ba, powiem więcej- elegancko. Czy ty jeden z drugim myślisz, że jak ma koszulkę adidasa to koniecznie musi mieć też spodnie dresowe i buty adidasa? A może jeszcze w łapie kij bejsbolowy?.
Odpowiedz
-5
@ co za ludzie
dnia 09.06.2011, 21:43 · Zgłoś
pij mleko, bo też nie masz pojęcia co piszesz :)
Odpowiedz
1
@ biały&
dnia 10.06.2011, 07:29 · Zgłoś
To ubierz sobie różowe
Odpowiedz
1
@ a
dnia 11.06.2011, 23:08 · Zgłoś
czasy komuny odeszły w siną dal każdy ubiera się jak mu pasuje albo na tyle na ile go stać.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.