Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

W centrum Krempnej powstanie przedszkole

56

Władze gminy planują otworzyć publiczne przedszkole w budynku byłego Nadleśnictwa w Krempnej. Z uwagi na potrzeby rodziców i ich dzieci, wójt wystąpił o środki unijne na adaptacje pomieszczeń. Obecnie do punktu przedszkolnego istniejącego przy Zespole Szkół w Krempnej uczęszcza 23 dzieci.

Gmina Krempna dokonała w lutym zamiany majątkowej z Magurskim Parkiem Narodowym. Należy jednak podkreślić, że planowano to zrobić już dużo wcześniej, jednak z racji śmierci byłego dyrektora parku oraz zmiany prawa w zakresie ich majątku, nie było to takie proste. Wiele lat trwało uwłaszczanie przez MPN terenów będących w zarządzaniu skarbu państwa.

Niewątpliwie decyzja ta jest korzystna dla obu stron. Zamiana terenów z Magurskim Parkiem. Wójt Kazimierz Miśkowicz ma do dyspozycji budynek po byłym Nadleśnictwie w centrum miejscowości, natomiast pracownicy parku tereny przylegające do granic ich działek w przysiółku Podżydowskie.

Jest to związane z chęcią utworzenia publicznego przedszkola w Krempnej przez władze gminy. Od dłuższego czasu wójt Kazimierz Miśkowicz szukał miejsca odpowiedniego do realizacji tego zadania. Choć pomysłów było kilka, bo proponowano budynek po Szkole Podstawowej w Myscowej, czy świetlicę w urzędzie gminy, jednak nie znalazło to poparcia ani po stronie rodziców ani sanepidu. Punkt przedszkolny, który istnieje od trzech lat ma udostępnioną jedną salę lekcyjną w Zespole Szkół w Krempnej. Ponadto dzieci mogą korzystać ze świetlicy w urzędzie gminy oraz tak zwanej bawialni.

- Posadowiony na działce budynek jest niezagrzybiony i niezawilgocony, dlatego też może być przedmiotem adaptacji na przedszkole w Krempnej. Wystąpiliśmy z projektem do Regionalnego Programu Operacyjnego o przyznanie środków na ten cel. O ile obiekt jest ciekawy do zagospodarowania pod przedszkole to również działka jest atrakcyjna i może być wykorzystana pod kątem wypoczynku dla rodzin. Jeżeli wniosek zostanie pozytywnie rozpatrzony, to dzieci w przyszłym roku będą uczęszczać do nowej siedziby przedszkola – mówił Kazimierz Miśkowicz, wójt gminy Krempna.

Obecnie do punktu przedszkolnego uczęszcza 23 dzieci w wieku do 2,5 do 4 lat. W Zespole Szkół w Krempnej również istnieje oddział przedszkolny. Jak podkreśla dyrektor szkoły, pomysł przeniesienia dzieci do odrębnego budynku jest bardzo dobry i korzystny dla nich także pod względem lokalowym.

- W związku z tym, że powstał punkt przedszkolny, który przyjęliśmy do swojej szkoły musieliśmy otworzyć świetlicę w urzędzie gminy w suterenach, wiec na pewno nie jest to korzystne dla uczniów. Otwarcie punktu przedszkolnego w odrębnym budynku pozwoli im funkcjonować w całym środowisku. W tym momencie przebywają one wśród gimnazjalistów i mają do dyspozycji tylko jedną salkę, co jest dużym utrudnieniem – podkreśla Urszula Miśkowicz, dyrektor Zespołu Szkół w Krempnej. - Nowym budynku będą mieć większe zaplecze, więcej miejsca dla siebie. Planowany jest jeden oddział, chociaż mam nadzieje, że docelowo będą dwa – dodała.

W maju władze gminy Krempna otrzymają ostateczną decyzję dotyczącą przyznania środków na adaptacje pomieszczeń budynku na potrzeby przedszkola w centrum miejscowości. 

Inwestycja opiewa na około 400 tysięcy złotych.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 56

Dodaj komentarz Widok:
12
@ amanda
dnia 18.03.2016, 08:00 · Zgłoś
niestety w naszej gminie nic nie zmienimy na radnych są wybierani sami ,,Przy[...]sy'' pana wójta nikt inny nie ma szans
Odpowiedz
0
@ Blondyna
dnia 19.03.2016, 21:17 · Zgłoś
Racja, głosy są kupowane, flaszka wystarczy
Odpowiedz
1
@ A.S
dnia 16.03.2016, 17:20 · Zgłoś
NIe rozumie tej nazwy Publiczne roznie mozna to tlumaczyc kto wymyslil taka nazwe a nie bylo by lepiej Panstwowe przdszkola ???
Odpowiedz
3
@ @uwaga
dnia 16.03.2016, 16:11 · Zgłoś
dokladnie i aby zrobic jakiekolwiek przerobki to napewno bedzie potrzebna zgoda MPN bo to na terenie parku narodowego hhehe.. ...a najlepiej hektary gruntow oddac za taki'zabytek" ,zadnego sentymentu.
Odpowiedz
1
@ turysta
dnia 16.03.2016, 11:59 · Zgłoś
Ten budynek jest w rejestrze zabytków nikt o zdrowych zmysłach go nie kupi. Wszelkie przeróbki modernizacje muszą mieć zgodę konserwatora zabytków.
Odpowiedz
1
@ kasia
dnia 16.03.2016, 11:52 · Zgłoś
ludzie remont tej szopy nie jest taki prosty ,bo ten cudowny obiekt jest zabytkiem.
Odpowiedz
1
@ [...]
dnia 16.03.2016, 10:53 · Zgłoś
Tytuł wiadomości wprowadza czytelnika w błąd, bo sugeruje, jakby chodziło o wybudowanie nowego obiektu, a nie zaadaptowanie na siłę rudery, kwalifikującej się raczej do likwidacji - w każdym razie nie na obiekt socjalny, gdyż koszty tej adaptacji mogą być porównywalne z budową nowego obiektu. Wygląda na to, że w tej sprawie coś zwyczajnie [...].
Odpowiedz
3
@ Komar
dnia 16.03.2016, 07:40 · Zgłoś
Po takiej fali krytyki tylko czekać jak jak to zostanie sprzedane za psie pieniądze. To dobry kąsek w końcu działka w centru Krempnej. Może o to chodzi?
Odpowiedz
2
@ Do Wójta
dnia 16.03.2016, 07:36 · Zgłoś
Człowieku opamiętaj się zaczołeś od wycinki zdrowych modrzewi,a chory uschnięty stoi przy drodze
Odpowiedz
3
@ Blondyna
dnia 16.03.2016, 08:33 · Zgłoś
Za zdrowe można wziąć kasę. Nie wiem komu przeszkadzają te modrzewie kasa kasa kasa
Odpowiedz
2
@ @uwaga
dnia 16.03.2016, 05:36 · Zgłoś
pogratulowac pomyslu i 100 letniego budynku inwestycja po ...lepiej nie konczyc
Odpowiedz
3
@ @uwaga
dnia 16.03.2016, 03:39 · Zgłoś
wojt oddal tereny to MPN bedzie mial na czym kolejne szlabany stawiac .MPN pozbyl sie rudery bo koszty rozbiorki i uprzatniecia terenu ogromne to wojt posprzata i jeszcze zadluzy gmine...trzeba miec poukladane...brak slow normalnie.Mydlenie oczu rowne,kto patrzy na to trzezwo to dobrze wie o co chodzi.
Odpowiedz
2
@ turysta
dnia 15.03.2016, 21:01 · Zgłoś
W centrum Krempnej brak WC może by tak z tej szopy zrobić.
Odpowiedz
3
@ kasia
dnia 15.03.2016, 21:07 · Zgłoś
Dobry pomysł szalet brak,a ten budynek patrzac na zdjecia idealnie sie do tego celu nadaje.
Odpowiedz
1
@ turysta1245
dnia 15.03.2016, 20:58 · Zgłoś
Niech sale gimnastyczną wyremontują a nie budynek remontować na przeszkolę przecież to jest garstka dzieci wracając do salo gimnastycznej powierzchnia jest śliska i jest duże utrudnienie dla dzieci były przypadki na sali gimnastycznej że chłopak z trzeciej gimnazjum złamał rękę przez śliską powierzchnię to jest skandal do jest nie dopuszczalne to powinien zając się sanepid a zamknięciu sali gimnastycznej i na łożeniu kary
niech nie budują przedszkola tylko nie zrobią salę gimnastyczną
bo już dawno powinni rodzice z tym zrobić
Odpowiedz
11
@ olo
dnia 15.03.2016, 18:52 · Zgłoś
A propo poco lewy wstawia tam okna jak to się za niedługo zawali
pozdrawiam Go
Odpowiedz
11
@ olo
dnia 15.03.2016, 18:45 · Zgłoś
Myślę że
ludzie mieszkający tam płacą czynsz i należy im się wyremontować jeżeli sobie remontuja po drugiej stronie gdzie tu polsko [...]- wa Prawo i Sprawiedliwość
Odpowiedz
5
@ turysta
dnia 15.03.2016, 11:25 · Zgłoś
Pszedszkole w Krempnej powinno być ładne kolorowe z dala od rzeki drogi i z parkingiem a nie taka stodoła .Jedna kwadratowa stodoła już jest mam na myśli muzeum MPN.Do takiej szopy to przedszkolaki będą się bały chodzić, co do poczty to całkiem niezły pomysł.
Odpowiedz
6
@ mieszkanka
dnia 15.03.2016, 11:10 · Zgłoś
prosze zobaczyć jak mieszkają [...] w jaśle,a jak mieszkają polscy obywatele w mieszkaniach wynajetych od mpn,chociażby słynny hotel w parku konnym no i ten cudowny budynek na przedszkole razem ze szczurami i kunami które sa ta stałymi bywalcami,ale co tam dzieci się zaprzyjażnią przeciez to takie miłe zwierzatka,wstyd i hańba wójt powinnien się wstydzic za cos takiego.
Odpowiedz
12
@ olo
dnia 15.03.2016, 11:05 · Zgłoś
A co by się stało jak by Urząd Poczty przenieś do tej szopy tan niema żadnego parkingu bardzo zły pomysł dzieciaki dawać blisko rzeki weź Kazek trochę pomysl chwila nie uwagi
Odpowiedz
3
@ ixi
dnia 15.03.2016, 11:03 · Zgłoś
Trzymalibyscie swoje dzieci w tym miejscu? Adaptacja to ma byc niby co; malowanie czy rozbiorka budynku? Wojtowi radze sie zastanawic bo moze zaplacic glowa jesli zacznie ciac koszty I robic byle jak tylko PO to by moc sie chwalic przy nastepnych wyborach. Dla mnie to jest kompletny nonsens, jak wielu zauwazylo - mozna by bylo wybudowac nowy I bezpieczny budynek przedszkolny.
Odpowiedz
9
@ taka
dnia 15.03.2016, 09:54 · Zgłoś
Pana Jana zatrudnić jako dyrektora, przecież lubi dzieci. Napewno będzie lepszy od obecnej dyrekcji!!!
Odpowiedz
2
@ takaja
dnia 15.03.2016, 09:41 · Zgłoś
Wójt chciał się pochwalić a wy mu jatkę urządzacie
Ale do rzeczy. Wymyślił sobie przedszkole, kilka lat temu.
Niepojętym dla mnie jest, że jedna osoba rozdysponowuje cały budżet , jedna osoba decyduje na co mają być pozyskane pieniądze z funduszy unijnych, jedna osoba dyktuje co jest dobre. Powiecie przecież od tego są radni, nie w naszej gminie. W kazdej radzie znajdzie się parę osób, które chcą coś realnie zmienić na lepsze ale są w mniejszości, reszta swoje posłuszne łapki podnosi zgodnie z wolą swojego pana i władcy.
Czy wójt konsultuje cokolwiek z mieszkańcami gminy? E tam, po co skoro on wie najlepiej, a przecież budżet to NASZE pieniądze wspolne! Dlaczego milcząco pozbawiamy się prawa głosu? Dlaczego nie wymagamy liczenia się z nami? To władza ma nam służyć a nie odwrotnie. To my mamy wymagać a władza ma wykonać, oczywiście wszystko w granicach rozsądku i na płaszczyźnie dialogu. Ale czy u nas jest jakiś dialog prowadzony? No nie. A dlaczego nie? Bo do tanga trzeba dwojga
Kiedyś na zebraniach [...] był czytany budżet gminy, teraz nie ma na to szans. To swiadczy tylko o arogancji władzy i nic się nie zmieni dopóki zamiast bezmyślnie przytakiwać nie zaczniecie myśleć.
Ojej ojej Szatnie wybudował, świetlicę, nowe schronisko kosztem poprzedniego, ojej przedszkole, ojej jaki dobry gospodarz nawet bogatsze gminy nie mają tego co my. No właśnie, może rozsądniej wydają pieniądze?
Kiedyś słyszałam fajną przypowieść, idzie chłop i w worku niesie dwa szczury, od czasu do czasu potrząsa workiem, dlaczego tak potrząsasz tymi szczurami?- pytają, bo gdy nimi potrząsne to one się gryzą a ja mam spokój.
I temu służy to informowanie, niespotykane nigdy wcześniej, na łamach portali o zamiarach naszej władzuni. Mamy komentować a oni będą na nas napuszczać ,,patrzcie ja tak dobrze chcę a im nigdy nie dogodzi i mnie atakują".
Mamy być jak te szczury, które mają się [...] miedzy sobą zamiast myśleć i wymagać liczenia się z nami
Odpowiedz
4
@ Komar
dnia 15.03.2016, 09:09 · Zgłoś
Budynek na zdjęciu straszy, no ale jak przedszkolaki bedą mogły funkcjonować w "całym środowisku" (o co chodzi?), to super.
Odpowiedz
14
@ olo
dnia 15.03.2016, 07:59 · Zgłoś
Krempna straszy juz po samym wjeździe np.Leśna potem ta szopa która powinna być dawno rozebrana a o Parku Konnym nie wspomne taka ładna miejscowość tyle zieleni i dobrych ludzi pozdrawiam
Odpowiedz
1
@ Jerzy
dnia 15.03.2016, 15:21 · Zgłoś
"Słomiany zapał" - miał być wielki biznes, a tu znów niewypał i maszkara przy wjeździe do miejscowości (pisze o Leśnej).
Odpowiedz
0
@ Blondyna
dnia 16.03.2016, 08:30 · Zgłoś
Nie tylko Leśna straszy, część Winiarskiego też
Odpowiedz
2
@ turysta
dnia 15.03.2016, 01:13 · Zgłoś
Jaśka na wożnego !!!
Odpowiedz
6
@ turysta
dnia 15.03.2016, 01:01 · Zgłoś
Jak można tak budynek państwowy zdewastować ?. MPN dewastuje swoje obiekty a potem przekazuje gminie i gmina się cieszy . Przedszkole w takim [...] to chore, podglądnijcie normalne gminy jak wyglądają przedszkola, komuna się skończyła tylko niestety nie w Krempnej.
Odpowiedz
0
@ ruda
dnia 14.03.2016, 22:27 · Zgłoś
wójt ma serce
Odpowiedz
8
@ mieszkanka
dnia 15.03.2016, 00:49 · Zgłoś
przedszkole w gminie potrzebne,ale nie ze starej walacej sie smierdzacej szopy ,tak jakby nie było miejsca na wybudowanie nowego opiektu,małego dla potrzeb gminy zgodnie z nowymi standartami ,a nie remontowac szope,która dodatkowo jest zabytkiem,wiec juz to widze +pan jan.park zrobił interes zycia ,bo pozbył sie kłopotu ,a [...] gmina wzięła szope i jeszcze sie cieszy,więc co sie dziwic ze wszyscy stad uciekają,jak tu tacy ludzie rządzą przecież to jest sredniowiecze za kazdym razem jest krok w tył zamiast do przodu,całkowita porażka,
Odpowiedz
3
@ Blondyna
dnia 15.03.2016, 07:28 · Zgłoś
Gdzie ma wybudować jak działki gminne albo sprzedane albo czekają w kolejce do opchnięcia?

Taki gospodarz. Zamiast ruszyć głową jak ściągać pieniądze do budżetu to buduje kolejne skarbonki do ktorych wszyscy dopłacamy. Ciekawe na ile po roku będzie zadłużone przedszkole Czasami czlowiek zastanawia się czy aby nie dostaje jakiegoś procenta z zysku od wykonawcy
Odpowiedz
0
@ mieszkanka
dnia 15.03.2016, 11:14 · Zgłoś
masz racje tak to jest jak sie robi cos bez mózgu tak samo jak z oczyszczalnia tak jakby nie wystarczyła mniejsza tak samo i tu zamiast wybudowac małe przedszkole koszty mniejsze i utrzymanie tansze to remontuja skansen ,na miejscu dzieci to bałabym sie tam pójsc.
Odpowiedz
4
@ juras76
dnia 15.03.2016, 12:47 · Zgłoś
Przedszkole w Krempnej? dla 30 dzieci? Komu to przyszło do głowy? Gmina nie jest w stanie utrzymać takiej placówki po rozruchu. Ogrzewanie, stołówka, wynagrodzenia i wiele innych kosztów. Chyba że zależy tylko na środkach unijnych na remont i adaptację, a potem ... niech się dzieje co chce.
Nie wróże tej inicjatywie dobrego zakończenia. A, chyba że rodzice dobrowolnie oddadzą dodatki 500 plus na te dzieci.
Poza tym też uważam , budynek [...]!
Odpowiedz
1
@ turysta
dnia 15.03.2016, 20:25 · Zgłoś
30 dzieci to mało na przedszkole ?
Odpowiedz
-1
@ Blondyna
dnia 16.03.2016, 08:31 · Zgłoś
Czytam twoje komentarze i zastanawiam się kiedy zauważysz ze sam sobie zaprzeczasz
Odpowiedz
0
@ turysta
dnia 16.03.2016, 12:08 · Zgłoś
A w czym sobie zaprzeczam ?
Odpowiedz
3
@ jfdiu
dnia 14.03.2016, 21:30 · Zgłoś
taka rudera dla dzieci... grzyb [...] i wstyd...
Odpowiedz
4
@ Blondyna
dnia 14.03.2016, 22:02 · Zgłoś
Oj tam, na alergię i astmę leki są
Odpowiedz
2
@ !!!!!!
dnia 14.03.2016, 15:07 · Zgłoś
A pan Jan pójdzie na zieloną trawkę ? wkrótce wiosna !!!
Odpowiedz
1
@ Magda
dnia 14.03.2016, 21:05 · Zgłoś
Też jestem ciekawa co z panem Janem czy o nim też pomyślano? Czy Wójt ma serce i mu pomoże. ?
Odpowiedz
11
@ Jacek
dnia 14.03.2016, 13:40 · Zgłoś
A co się teraz nie wyludnia?w gminie nie ma godnego miejsca dla maluchów jeżeli powstanie przedszkole to może kilka rodzin zostanie w gminie a nie ucieknie w świat. W 100% popieram a [...] komentarze zostawcie dla siebie
Odpowiedz
3
@ czarna
dnia 14.03.2016, 14:20 · Zgłoś
za 400 tyś? za to można wybudować dwa porządne domy a nie przerabiać chołpe co się rozwala...
Odpowiedz
4
@ do czarna
dnia 14.03.2016, 14:32 · Zgłoś
Szanowna "Czarna" jeżeli jesteś pewna tego co mówisz to ja poproszę o wybudowanie dwóch standardowych w tych czasach domów i jezeli za 200 tysi postawisz dom w stanie deweloperskim to ja dorzucę jeszcze 10 % i chcę odkupić go od Ciebie ...OK??? masz 20 tysi zysku
Odpowiedz
11
@ Blondyna
dnia 14.03.2016, 14:43 · Zgłoś
Mam nadzieję że to nie jest remontowane tylko po to żeby komuś sprzedać za grosze
Przedszkole nie zatrzyma tu ludzi
Odpowiedz
4
@ ?
dnia 14.03.2016, 13:36 · Zgłoś
dawniej pracowano dla" idei" teraz dla zarobku co w tym złego , tym bardziej że przez ponad 50 lat obalaliśmy system i nie chcieliśmy pracować dla "idei"
Odpowiedz
6
@ Blondyna
dnia 14.03.2016, 12:41 · Zgłoś
Gmina zadłużona po uszy, wyludnia się a ten przedszkole dla garstki dzieci. Trzeba na prawdę upaść na głowę
Bedzie kolejna pożyczka zeby zarobić mógł ktoś?
Odpowiedz
1
@ turysta
dnia 15.03.2016, 20:21 · Zgłoś
Ta garstka dzieci to co nie zasługuje na przedszkole ? Blondyna .
Odpowiedz
23
@ xJx
dnia 14.03.2016, 12:15 · Zgłoś
A co zrobicie z p Janem który mieszka w tym budynku ??
Odpowiedz
6
@ stary
dnia 14.03.2016, 14:54 · Zgłoś
może zostanie dyrektorem ? jeśli należy do właściwej partii.
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 15.03.2016, 16:24 · Zgłoś
pan jan przejdzie do nowej wybudowanej szkoły
Odpowiedz
32
@ czarna
dnia 14.03.2016, 11:55 · Zgłoś
za 400 tys to by nowy budynek wybudowali a nie starą ruderę przerabiać
Odpowiedz
-3
@ Bhp
dnia 14.03.2016, 15:27 · Zgłoś
Po co emocje?.Jeśli wojt Kazimierz Miskowicz i jego żona Dyrektor Szkoły i syn Nadleśniczy coś wymyśla to należy uszanować.
Odpowiedz
0
@ mariusz
dnia 15.03.2016, 16:26 · Zgłoś
ja bym wam dał 400 tysięcy wolałbym biednym dzieciom dać
Odpowiedz
1
@ Millka
dnia 15.03.2016, 23:56 · Zgłoś
Jego żona nie jest dyrektorem szkoły.
Odpowiedz
0
@ leśna
dnia 12.01.2017, 20:42 · Zgłoś
Ten budynek jest ponoć najstarszym w gminie i ma swoją historię. Teraz może i rudera, ale jest ładny i ma w środku duży potencjał. Od zawsze służył ludziom jako biuro nadleśnictwa, potem Magurskiego PArku Narodowego, więc niech służy dalej. Może być tutaj naprawdę ładne przedszkole.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.