Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

W Łazach Dębowieckich i Duląbce powstaną szkoły filialne

189

Radni gminy Dębowiec większością opowiedzieli się za reorganizacją sieci szkół. Nie pomogły apele sołtysów i prośby rodziców. Edukacja w szkołach podstawowych w Łazach Dębowieckich i Duląbce, które staną się placówkami filialnymi będzie prowadzona w klasach o nauczaniu początkowym. Rodzice nie zamierzają się poddawać. Swoje prośby skierują do kuratora oświaty.

Wczorajsza sesja Rady Gminy w Dębowcu rozpoczęła się kilka minut po godzinie 9. Obradom przysłuchiwali się sołtysi, mieszkańcy Łazów Dębowieckich, nauczyciele oraz była dyrektor społecznej szkoły w Niegłowicach. Na sesji obecnych było piętnastu radnych, jednakże dwunastu wyraziło zgodę na to, aby szkoła w Duląbce była placówką filialną Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Cieklinie, w której prowadzone będą klasy 1-3 z oddziałem przedszkolnym, trzech radnych było przeciwnych. Z kolei w przypadku Szkoły Podstawowej w Łazach Dębowieckich jedenastu radnych wyraziło zgodę na jej likwidację, a tym samym powstanie szkoły filialnej Szkoły Podstawowej im. prof.dr Stanisława Pawłowskiego w Dębowcu również z oddziałami przedszkolnymi, trzech było przeciwnych i jeden radny wstrzymał się od głosu.

Przeciwni reorganizacji

W swoim wystąpieniu upust emocjom dał radny Krzysztof Michalski. - Zadaniem własnym gminy jest dbanie o edukację. Czym zasłużyły sobie dzieci z Duląbki i Łazów Dębowieckich, aby likwidować im szkołę – grzmiał. - Są to dzieci tego samego Boga co dzieci w Dębowcu. Panie wójcie, subwencja na jednego ucznia po likwidacji będzie taka sama. Mądrość obroni się sama. Widzimy to na przykładzie Majscowej, gdzie nauczyciele pracują z trójką dzieci. Szkoła jest, szkoła żyje. Pan likwiduje stopień organizacyjny. Powoduje to, iż nauczyciele w tym przypadku tracą pracę. Oszczędności są tylko na etatach nauczycielskich. Ja z racji, że jestem mężem żony, która poświęciła swoje życie szkole przez 40 lat nigdy nie zagłosuję za likwidacją. To dotyczy Duląbki – powiedział radny K. Michalski. Przeciwny reorganizacji tej szkoły był wiceprzewodniczący Janusz Budziak. - Prośba mieszkańców była taka, abyście Państwo jeszcze na rok spróbowali zostawić obie szkoły tak jak jest to obecnie. Może rząd uchyli się pod naporem wielu likwidacji, czy zmian reorganizacji szkół na terenie całego kraju. Szkoła zlikwidowana już nie wróci. Być może rząd zastanowi się nad tym co zrobił. Likwidacja gimnazjów spowodowała, że samorządy ponoszą jeszcze większe nakłady na oświatę. Szkoła w Duląbce jest małą szkołą, ale jest wielu uczniów uzdolnionych. W telewizji słyszymy wielki krzyk na poprzednią władzę, że zamykała szkoły, a dzisiaj do czego to prowadzi? Do tego samego - skomentował radny Budziak.

Możliwości gminy skończyły się

Wójtowi Marcinowi Bolkowi zależało na tym, aby wyjaśnić zgromadzonym sytuację w jakiej znalazła się gmina. Zwrócić uwagę na fakt, że przed wejściem reformy w systemie oświaty wprowadzonym przez minister Annę Zalewską na terenie gminy funkcjonowało osiem szkół podstawowych i dwa gimnazja. - Rozmieszczenie było na tyle dobre, że dwie duże szkoły w Dębowcu i w Cieklinie miały w jednym budynku szkołę podstawową i gimnazjum. Do tych małych placówek gmina musiała dopłacać, bo były o małej liczebności dzieci, ale mieliśmy o tyle komfortową sytuację, że z dwóch dużych szkół zostawały środki. I tak do 2014-2015 r. zostawało około 1 mln zł oraz pozostałe środki z budżetu gminy. W 2017 r. minister Anna Zalewska wprowadziła nową reformę. Przeszliśmy do systemu nauczania od klasy 1-8, kolejny etap to już szkoły średnie. Już wtedy wiadomo było, że jeżeli nie zmieni się system finansowania oświaty to najprawdopodobniej w ciągu 3-4 lat grozi to katastrofą – mówił wójt M. Bolek. W ostatnich latach wydatki na oświatę wzrosły drastycznie. Już na 2020 r. oszacowano je na poziomie 5 mln zł, dlatego jak zapewniał włodarz konieczne było podjęcie przed radę dzisiejszych uchwał. Zdecydowano, że reorganizację należy zacząć od najmniejszych szkół w Duląbce, do których gmina w tym roku musi dołożyć ponad 700 tys. zł nie biorąc pod uwagę oddziały przedszkolne, a do szkoły w Łazach Dębowieckich ponad 500 tys. zł. - Od pierwszego września nauczyciele mają otrzymać podwyżki, ponadto wzrasta płaca minimalna. To spowodowało, że m.in., że przy tej liczebności dzieci, które mamy w szkołach ich utrzymanie będzie nas kosztować ponad 5 mln zł. Nasze możliwości finansowe niestety, ale się skończyły – dodał wójt gminy Dębowiec.

"Kpiono z nas i szydzono"

Burza rozpętała się podczas dyskusji na temat reorganizacji szkoły w Łazach Dębowieckich. Na sesji pojawili się mieszkańcy przeciwni zmniejszaniu oddziałów z 1-8 do 1-3, którzy deklarowali chęć przejęcia placówki przez stowarzyszenie. Pierwszy głos w dyskusji zabrał radny Zbigniew Mokrzycki podkreślając swój sprzeciw wobec proponowanym zmianom. - Nigdy nie byłem za tym, aby naszą szkołę reorganizować ani zamykać. Mamy możliwość założenia stowarzyszenia, podjęliśmy stosowne kroki w tym kierunku, jesteśmy w stanie to zrobić, ale wiemy, że nie mamy na to czasu. Potrzebujemy go, abyśmy mogli szkołę utrzymać z oddziałami 1-8. Większość rodziców pisemnie się zadeklarowała, że ich dzieci będą uczęszczać do szkoły w Łazach Dębowieckich. Wiemy, że w najbliższych latach w naszej miejscowości jeszcze ich przybędzie – przypomniał Z. Mokrzycki. Radny Krzysztof Michalski ostrzegał przed tworzeniem holdingu, w którym jest jak się wyraził - alkoholizm, narkomania i wszelkie patologie. Co więcej obradom sesji przysłuchiwała się dyrektor Szkoły Podstawowej w Łazach Dębowieckich Jolanta Byczek.

Dopuszczona przez radnych do głosu wyraziła swoje zdanie na temat reorganizacji oraz pomysłu związanego z chęcią utworzenia stowarzyszenia przez rodziców. - Dla mnie jak najbardziej leży na sercu los szkoły i los dziecka, jego wszechstronny rozwój i traktowanie ucznia w jak najlepszy sposób. Skoro mówimy o stowarzyszeniu – to jestem jak najbardziej na tak, tylko to nie są jedynie rodzice, ale również nauczyciele. Aby wychowywać młodego człowieka to musi być rodzic, ale także nauczyciel. Chciałam przedstawić Państwu radnym jak zostali potraktowani pedagodzy, którzy poświęcili kawał życia tej szkole i ją tworzyli. Przykładem jestem ja i nie tylko, bo mamy panią prezes ZNP Halinę Nowak, która uczestniczyła w jednym z zebrań. Nauczyciele którzy poświęcili życie, zdrowie i serca zostali potraktowani w sposób straszny – zaznaczyła dyrektor Byczek. - Nikt nie zaprosił nauczycieli. Wczoraj jak dowiedziałam się pokątnie było zebranie przy udziale lokalnych mediów. Uważam, że dobre wychowanie, zwyczaje wymagają tego, żeby zwrócić się do dyrektora telefonicznie i powiedzieć "zapraszamy panią, chcemy porozmawiać o ważnym dla nas wydarzeniu", a nim jest wspólne dobro naszych dzieci. Nie chciałabym, abyście Państwo myśleli, że jestem przeciwna stowarzyszeniu, bo może mnie bardziej zależy na dobru dzieci, niż co niektórym wam samym, a poświęciłam uczniom i szkole 38 lat pracy. Byłam na każde zawołanie ucznia, dlatego jest to temat dla mnie bardzo bolesny – dodała z żalem.

O co chodzi? A o to, że podczas spotkania jedna z matek miała wypowiedzieć słowa w kierunku obecnych na spotkaniu nauczycielek "a idźcie w piz...". Słowa te oburzyły i zszokowały zebranych na sesji rodziców, którzy nie kryli zdziwienia. Są przekonani, że taka sytuacja po prostu nie miała miejsca. Jednak potwierdziła to Halina Nowak obecna na tym zebraniu – W trakcie zebrania nie czułyśmy się komfortowo z koleżanką Renatą, ponieważ użyję przenośni "skierowano na nas wzrok bazyliszka" wielu osób. Te słowa, które pani dyrektor zacytowała rzeczywiście zostały wypowiedziane przez mamę uczennicy. Było mi bardzo przykro z tego powodu, cały czas z nas kpiono, szydzono. Była to bardzo upokarzająca sytuacja – wyjaśniła. W kwestii dalszego prowadzenia szkoły rodzice i nauczyciele mają odmienne zdanie, co jak widać mocno ich poróżniło, o czym świadczą wystąpienia pedagogów z tamtejszej placówki oświatowej. W obronie szkoły stanął Mateusz Burda, który apelował do radnych o wstrzymanie się z podjęciem uchwał dotyczących reorganizacji szkoły w Łazach Dębowieckich. Przekonywał, że stowarzyszenie może sobie poradzić z prowadzeniem placówki, bo skoro udaje się innym, to dlaczego im ma się nie udać. Zasięgali w tym zakresie opinii byłej dyrektor Zespołu Szkół Społecznych w Niegłowicach – Teresy Ciejki, która przekonała ich, że jest to możliwe, nawet przy niewielkiej liczbie uczniów w placówce.

- Takie szkoły naprawdę pracują. Ja się wcale nie dziwię, że ten czynnik ekonomiczny jest bardzo ważny, ale gdzie tu jest dziecko? To małe szkoły wychowują. To nich wychodzą najlepsi ludzie, najwspanialsi. Ja nie mówię, że duże nie, owszem tam jest z czego wybierać do konkursów i egzaminów. Proszę Państwa rozważcie to, żeby szkoła u nas była, bo to najbardziej okazały budynek w naszej wsi. Myśmy nigdy nikogo nie obrazili pani Halinko. My cały czas mamy nadzieję i wiemy, że Ci nauczyciele będą z nami współpracować. To jest wspaniała kadra. Proszę was, aby ta szkoła została u nas, my zrobimy wszystko, żeby ją utrzymać. Jak będzie taka potrzeba to za darmo będziemy uczyć - te osoby, które mają kwalifikacje i czas. Pozwólcie nam, żeby ta szkoła została – prosiła T. Ciejka.

Mimo walki, próśb i chęci mieszkańców Łazów Dębowieckich szkoła w ich miejscowości, podobnie jak w Duląbce stanie się placówką filialną z oddziałami od 1-3. Większość radnych w tych obu przypadkach nie ma wątpliwości, że gmina jest w trudnej sytuacji demograficznej i ekonomicznej. To było podstawą do podjęcia przez nich takich trudnych decyzji. To jednak nie koniec reorganizacji w szkołach. W innych gminach na terenie powiatu jasielskiego również w najbliższym czasie będą podejmowane uchwały o reorganizacji oświaty.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 188

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Tylko uczciwość
dnia 28.01.2020, 09:15 · Zgłoś
Zwykle jest tak, ze wykształcenie [...] i ich żon (o ile mają) max. sięga poziomem
zawodówki, no wyżej "nie dało" . A są bogatymi ludźmi , tj cud gospodarczy ?
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 28.01.2020, 14:16 · Zgłoś
Nie. Pracowitość.
Odpowiedz
1
@ lejzbika
dnia 27.01.2020, 19:33 · Zgłoś
panie wujcie myslalem ze wujt przynajmie na rok szkole zatrzyna jak bedzie nastepna kadecjia to bende glosowal na pana przeciwnika dziekuje panu
Odpowiedz
2
@ Wójek
dnia 27.01.2020, 19:06 · Zgłoś
Co ta pani pisze przecież w gminie osiek
wojt na zebraniu przed wyborami godol w Pielgrzymce ze jak wybiorą
to brdzie 8 klasowa podstawówka i rodzice czekaja juz drugi rok, to inne
hminy nie likwidują szkół z tego wyniko
Odpowiedz
3
@ laseczka
dnia 27.01.2020, 18:54 · Zgłoś
pani dyrektor taki cyrk jak pani zrobila na sesi to pani nadaje sie na dyrektora do szpitala psychiatrycznego a nie do szkoly a pani halina jest polonistkom a na secji nie umie sie wyslowic jak takie nauczyciele mogom pracowac wam hodzi tylko o pienodze wyrzeracie pesier
Odpowiedz
3
@ Ona
dnia 26.01.2020, 22:01 · Zgłoś
Powiem tak nikt nie obrażał nauczycieli a pozatym walka o 1-8 powinna jednak dac
Do myślenia że rodzice są zadowoleni z edukacji dzieci...A publiczne wyciąganie
brodow swojego osobistego konfliktu z jednym rodzicem, i podpisanie tego
pod resztę było bardzo nie na miejscu i to przez nauczyciela z takim stażem...No ale
co się nie robi żeby utrzymać ciepły stolek...szkoda szkoły pewnie za chwilę zlikwidują całkiem
i zrobia dom weselny czy coś podobnego...
Odpowiedz
-2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 26.01.2020, 22:34 · Zgłoś
"Zrobią dom weselny czy coś podobnego"... - chyba uniwerek 3...wieku...???
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 26.01.2020, 15:49 · Zgłoś
Niedługo jak emeryci będą w większości wyborczej - to funduszy nie będzie na takie filie - chyba że opłaty za odpady i inne daniny wzrosną o tysiące procent...
Kto będzie chciał dzielić się marną emeryturą z kastą pracującą 18 godzin tygodniowo - wtedy to tylko guwernantka, a 500+ przeznaczyć na nauczanie domowe...???
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 18:44 · Zgłoś
A jednak boli... ktoś zabrania spijać ten miodek?
Odpowiedz
2
@ Dike
dnia 26.01.2020, 19:33 · Zgłoś
6000 dyrektor szkoły mawiasz? To jest straszne bowiem statystyczny nauczyciel musi zarabiać koło czwórki czyli jakieś 48000 rocznie brutto przy średnim stażu nauczyciela ponad 20 lat.
natomiast najniższa krajowa to 2600 co rocznie daje wraz z 20 letnim dodatkiem stażowym 37440 zł + ustawowy roczny odpis socjalny 1260 zł = 37700 rocznie.
Zatem 37700/48000*100%=78.55% czyli nauczyciel z 20 letnim stażem zarabia tylko 11.44% ponad najniższą krajową przy analogicznym stażu pracy. Straszne? Tak! Zarazem prawdziwe!
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 26.01.2020, 20:12 · Zgłoś
6000 tysiaków około 2 lata temu to ile po "wywalczonych " podwyżkach???
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 26.01.2020, 20:27 · Zgłoś
[6 tysiaków] około 2 lata temu to ile po "wywalczonych " podwyżkach???
Nie rozumiem też co ma jakiś tam staż np. do efektów pracy i uzurpowania sobie z tego powodu znacznych różnic płacowych...
Odpowiedz
1
@ swan
dnia 26.01.2020, 23:09 · Zgłoś
dike - odpis ZFSS dla nauczyciela jest wyższy niż dla zwykłego pracownika, więc już przestań bajerować! I skąd ci do głowy przyszło, ze w firmach jest jeszcze dodatek stażowy? Nikt ci do tej pory nigdy nie mówił, że kłamać też trzeba umieć? :)
Odpowiedz
1
@ Dike
dnia 27.01.2020, 18:57 · Zgłoś
Matematyka to język międzynarodowy.
Prościej? Proszę.
Minimalne wynagrodzenie taniej siły roboczej w Polsce to 2600/ msc
Nauczyciel tytuł magistra, lub inżyniera i studia pedagogiczne 2617/msc.
To na początek, po siedmiu latach dokształcania i przebytej ścieżce awansu 2832/msc oczywiście kwoty brutto. Zaprawdę szał.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 27.01.2020, 19:52 · Zgłoś
A w Biedronce kasjer 3600 brutto. Na początek.
Odpowiedz
-1
@ swan
dnia 27.01.2020, 22:03 · Zgłoś
dike - nauczyciel-STAŻYSTA - od 1 stycznia 2600 zł brutto. Nauczyciel-KONTRAKTOWY - 2617 zł brutto (to taki nauczyciel bez przygotowania pedagogicznego). Mówimy oczywiście o płacy zasadniczej. Dodatki proponujesz pominąć czy mam wymieniać?

dragoness - ktoś oprócz ciebie w to wierzy? Znasz może jakiegoś kasjera z Biedronki, który tyle zarabia? Chyba, że ty wierzysz we wszystko, co przeczytasz? Jeżeli tak, to sorki, zwracam honor.

p.s.

To ile wynoszą świadczenia z funduszu socjalnego dla nauczycieli? Wiesz już?
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 27.01.2020, 23:25 · Zgłoś
Zapraszam do Biedronki na rondzie Solidarności, wisi ogłoszenie o pracę. Byl też dziś artykuł w internecie. Dodatki dla nauczycieli?... tak, oczywiście. Można wiedzieć, jakie? Bo jeśli nie ma wychowawstwa, to może dostanie motywacyjny. A może nie. Dodatku wiejskiego dawno już nie ma. Co do świadczeń socjalnych, to nie rozumiem. W zakładach pracy również są, więc o co chodzi?
Odpowiedz
0
@ realista
dnia 28.01.2020, 06:47 · Zgłoś
Twoim zdaniem w Jaśle i okolicy nie ma chętnych do pracy za 6500 zł? A ciągle słyszę, że w Jaśle jest tak źle. Te ogłoszenia na "Biedronce" to wiszą w mysl znanej zasady: NIKT CI TYLE NIE DA ILE CI BIEDRONKA OBIECA! Wie to każdy, oprócz takich jak ty!
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 28.01.2020, 07:13 · Zgłoś
Oczywiście przeczytany jedynie nagłówek. Typowe. A w Jaśle jest źle, bo pracowici wyjechali, albo już pracują, a reszta to emeryci, albo [...] na socjalu. I najgłośniej wrzeszczy.
Odpowiedz
0
@ realista
dnia 28.01.2020, 10:23 · Zgłoś
Proszę sobie zobaczyć na stronę internetową Biedronki, to zobaczy pani, że ta sieć w Jaśle pracowników nie szuka. Ale to dla pani jest pewnie za trudne.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 28.01.2020, 14:18 · Zgłoś
A w którym miejscu napisałam: Jasło? Podałam jedynie kwotę dla początkującego pracownika Biedronki w porównaniu z pensja początkującego nauczyciela. Ale to pewnie zbyt skomplikowane.
Odpowiedz
2
@ Kasia
dnia 26.01.2020, 15:29 · Zgłoś
A teraz każdy niezadowolony rodzic powinien napisać za co kocha prezesa Kaczyńskiego i dlaczego na niego głosował. Przecież wasze podatki idą na konto państwa którym rządzi Kaczyński a nie na konto szkoły którą wam likwidują.
Odpowiedz
7
@ była uczennica
dnia 26.01.2020, 11:57 · Zgłoś
1-3 i przedszkole. DOBRE rozwiązanie - dobrze, że tyle dało się Gminie pieniędzy znaleźć na to. a ODWOŁYWANIE SIĘ DO Kuratorium może tylko dolać oliwy do ognia patrząc przyszłościowo.
Odpowiedz
1
@ realista
dnia 27.01.2020, 11:15 · Zgłoś
Nie wiem czy wiesz, ale obywtatele nie muszą się zgdzać z pomysłami władzy! Wiem, ze cie tym zaskoczyłem ale moze lepiej byś taką wiedzę zdobyła teraz???
Odpowiedz
16
@ Dike
dnia 26.01.2020, 11:41 · Zgłoś
1.Rzesza młodych osób potencjalnych lub rzeczywistych rodziców niemal na stałe opuściło region jasielski przez ćwierćwiecze z powodu braku perspektyw. Dzieci brak.
2. Część rodziców zwłaszcza o wyższym stopniu świadomości nie godzi się na marny poziom i wygórowane mniemanie o sobie wśród nauczycieli zwłaszcza w szkołach [...]. Kierując tym samym swoje pociechy do szkół w ościennych miejscowościach, czesto do miasta.
Przyczyny likwidacji szkół to proces począwszy od świadomości poprzez likwidację przemysłu w regionie, masową emigrację aż po uwarunkowania lokalno decyzyjne. Ekonomia nie jest złotym cielcem wyrocznią ale z pustego ani PIS ani wójt nie naleje. Rodzice mają wybór mogą swoje dzieci posłać do innych szkół publicznych społecznych prywatnych, mogą prowadzić edukację domową zatrudnić nauczyciela, wreszcie powołać własną szkołę partycypując w zyskach. Jedno jest pęwne - szkoła to nie przechowalnia na dzieci, czego zbyt często życzą sobie rodzice.
Odpowiedz
8
@ Change my mind dude
dnia 26.01.2020, 11:36 · Zgłoś
Nie walczą o dobro dzieci, walczą sobie o Emeryturkę
Odpowiedz
-9
@ keller
dnia 26.01.2020, 09:59 · Zgłoś
nauczyciele i sędziowie =nadzwyczajna kasta .
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 10:20 · Zgłoś
Zalecam konsultację z lekarzem.
Odpowiedz
4
@ LOK
dnia 26.01.2020, 15:19 · Zgłoś
Lekarz tu już nic nie pomoże zostaje jedynie egzorcysta.
Odpowiedz
-3
@ keller
dnia 26.01.2020, 15:49 · Zgłoś
walcie się belfry .weżcie się lepiej za edukację dzieci bo poziom krajowej nauki jest tragiczny.Liczycie tylko dni wolne i tyle.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 18:45 · Zgłoś
Najserdeczniejsze życzenia tego samego, co pan mnie. Podwojone.
Odpowiedz
9
@ Frej
dnia 26.01.2020, 09:44 · Zgłoś
Mieszkańcy tych miejscowości , skoro nie ma środków na utrzymanie szkół , może warto sprawdzić w.gminie na co wydawane są Wasze pieniądze , to nie są pieniądze wójta tylko wasze ! Może jest wiele nie potrzebnych wydatków , na które gmina wydaje kasę , a na szkole brakuje to tylko taka moja sugestia nie twierdze , że tak jest ale warto sprawdzić na co Wasze pieniądze idą bo w większości ludzie nie są tego świadomi
Odpowiedz
2
@ Jaślanin
dnia 26.01.2020, 08:02 · Zgłoś
Może z gminy zrobić stowarzyszenie a nie państwową instytucje a najlepiej gminę zlikwidować .Gmina powinna zwolnić kilka pracowników i szkoła się utrzyma
Odpowiedz
12
@ Tvp
dnia 26.01.2020, 00:47 · Zgłoś
Ciemnym ludem lepiej się rządzi!!
Odpowiedz
10
@ pis musi odejść
dnia 26.01.2020, 00:12 · Zgłoś
To może była pisowska minister od szkolnictwa Zalewska wróci z Brukseli gdzie jej płaca teraz w euro i przyjedzie do Łazów Dębowieckich powiedzieć jak jest dobrze po jej reformie. Bo o tym gdy mówiła jak to będzie dobrze po pisowskiej reformie to chyba wyborcy pisu nie zapomnieli.
Odpowiedz
8
@ Halo
dnia 25.01.2020, 22:09 · Zgłoś
Powiem tak, widać, że wójt chce coś zrobić dla gminy. Gdyby mu zależało na władzy i myślał tylko o sobie, to nigdy nie zdecydowałby się na taki krok. Przecież wie doskonale, że przez to posunięcie, będzie miał wrogów. Brawo za odwagę Panie Wójcie!
Odpowiedz
16
@ keller
dnia 25.01.2020, 21:07 · Zgłoś
Michalski jak takim jest filantropem, niech dopłaca pacjentom za wizytę w swoim gabinecie.
Odpowiedz
14
@ prawda
dnia 25.01.2020, 21:59 · Zgłoś
Panie Radny Michalski: punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jakbyś Pan był wójtem to byś to samo zrobił ... ale lepiej Pan nie startuj
Odpowiedz
5
@ %
dnia 26.01.2020, 00:40 · Zgłoś
Tez niech odświeży wiedzę i się douczy
Odpowiedz
10
@ Car
dnia 25.01.2020, 20:47 · Zgłoś
Po co ciemnemu ludowi szkoły? Jeszcze jakąś demokrację wymyślą. Wystarczy Zenek M w K-Vizji!
Odpowiedz
4
@ bbs
dnia 25.01.2020, 20:37 · Zgłoś
W powiecie Jasielskim stabilnie
Odpowiedz
6
@ Zbigniew
dnia 25.01.2020, 20:30 · Zgłoś
Szanowni wyborcy Gminy Dębowiec. Zrozumiałem z wystąpienia P. Wójta że problemy z brakiem środków rozpoczęły się wraz z słynną policzoną reformą Szkolnictwa. o ile pamiętam w naszej Gminie miała ona wielu zwolenników co przełożyło się na wyniki wyborów. I nie ma co narzekać. Wolne klasy można dobrze wykorzystać na zorganizowanie tematycznych Izb pamięci; np tragedii smoleńskiej , żołnierzy wyklętych i innych ważnych dla polityki historycznej.
Odpowiedz
8
@ Max
dnia 26.01.2020, 00:36 · Zgłoś
Wybraliście sobie władzę _macie efekty.Mądry Polak po
szkodzie.A może cytat:
...i przed szkodą i po szkodzi [...]...
Odpowiedz
6
@ Marek
dnia 26.01.2020, 14:37 · Zgłoś
Przecież szkoły są likwidowane dlatego, że poprzedni wójt Zbigniew S. zostawił gminę zadłużoną na ok 12 mln. zł. Może obecny Wójt powie ile rocznie płaci za odsetki ?
Odpowiedz
7
@ ekoi
dnia 25.01.2020, 20:21 · Zgłoś
No i mamy dobrobyt w wersji pisowskiej, gdzie teraz Bogdany Alicje i Marie się podziały...ciepłe stołeczki i...mamy was w[...] drodzy wyborcy...i ta super reforma p.Zalewskiej...
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 25.01.2020, 21:43 · Zgłoś
Dlaczego patrzysz na reformy, a nie na realia - czy może deklarujesz się za sponsora uprzywilejowanej kasty pracującej 18 godzin / tygodniowo z takimi uposażeniami i grantami...???
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 01:12 · Zgłoś
Ale boli, co?
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 26.01.2020, 15:35 · Zgłoś
Chyba boli skoro się tak Pani "produkuje" nie wywoływana do odpowiedzi...???
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 18:46 · Zgłoś
To pana boli, skoro się pan tak "udziela". Ponownie zapraszam do spijania miodku.
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 25.01.2020, 19:22 · Zgłoś
7,5 tysiaka za 18 godzin tygodniowo, + 13 socjalny i inne granty...to mało ???
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 19:28 · Zgłoś
Można prosić o źródło tych rewelacji?
Odpowiedz
3
@ do @ Chore Państwo
dnia 25.01.2020, 19:34 · Zgłoś
Chłopie weź na luz. 7.5 tyś ale rubli chyba
Odpowiedz
-1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 25.01.2020, 19:48 · Zgłoś
Wychowanek podaje roczne zarobki - a to chyba łatwo podzielić na miesiące z resztą przed kilkunastoma miesiącami były podawane w Obiektywie Jasielskim zarobki jasielskich dyrektorów, a było to w granicach 6 tysiaków - w tym czasie podwyżki chyba ich obowiązywały...???
Odpowiedz
4
@ redaktor@ngrod.pl
dnia 25.01.2020, 20:39 · Zgłoś
Nie wiem, czy zauważyłeś, że dyrektorzy szkół otrzymują np. dodatki funkcyjne, które mogą wynosić w granicach 1000 zł miesięcznie (zależy to od gminy i wielkości szkoły)? Mam nadzieję (niewielką ale zawsze), że wiesz, iż w oświadczeniu majątkowym podaje się całe wynagrodzenie, jakie dyrektor szkoły otrzymał w danym roku? W praktyce oznacza to, że może tam znajdować się np. nagroda jubileuszowa, którą dyrektor w danym roku otrzymał, co powoduje całkowite zniekształcenie rzeczywistej wysokości wynagrodzenia. I oczywiście mam nadzieję, że wiesz, iż w oświadczeniach majątkowych podaje się kwoty brutto.
Odpowiedz
8
@ ya
dnia 25.01.2020, 20:47 · Zgłoś
Może i zauważył, ale po co pisać prawdę, jak lepiej robić zamieszanie i napuszczać jednych na drugich.
Odpowiedz
0
@ Car
dnia 25.01.2020, 20:52 · Zgłoś
Oczywiście. K-Vizja.
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 25.01.2020, 21:33 · Zgłoś
Sprawa nie dotyczyła oświadczeń majątkowych - ale realnych uposażeń dyrektorów jasielskich szkól...
Odpowiedz
1
@ redaktor@ngrod.pl
dnia 25.01.2020, 21:59 · Zgłoś
Jeszcze raz: w oświadczeniu majątkowym, które składa dyrektor szkoły podaje się całe wynagrodzenie osiągnięte w danym roku ze stosunku pracy, m.in. 13-tą pensję (w 2018 roku nauczyciele zatrudnieni w Jaśle otrzymali w jednym roku dwie "13": jedną za 2018 rok i drugą zaliczkową za 2019). Dzielenie kwoty, którą dyrektor szkoły otrzymał za 2018 rok, bez znajomości paru DROBNYCH uwarunkowań jest czymś kompletnie irracjonalnym. Niekompetentni "dziennikarze" piszą bzdury, a niekompetentni czytelnicy się tym zachłystują. I jeszcze uważają, że nauczyciel zarabia tyle samo co dyrektor szkoły.
Odpowiedz
4
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 25.01.2020, 22:33 · Zgłoś
Poczytaj oświadczenia nie dyrektorów, ale nauczycieli byłych czy jeszcze pracujących w oświacie, a zasiadających w radach miasta czy powiatu...
Odpowiedz
2
@ do @ redaktor@ngrod.pl
dnia 26.01.2020, 10:05 · Zgłoś
Po pierwsze, to wszystkim w tym kraju podaje się wysokość zarobków w kwocie brutto. Po drugie, piszesz, że w oświadczeniu podaje się m.in. 13 pensję. OK, więc skoro 13 pensja jest stałym rocznym składnikiem wynagrodzenia, to tak naprawdę nauczyciel podając wysokość pensji miesięcznej powinien dodać do podawanej kwoty 1/12 tejże trzynastki. I wtedy wychodzi rzeczywista miesięczna kwota.
Odpowiedz
5
@ wychowek
dnia 25.01.2020, 19:17 · Zgłoś
Tu nie chodzi o dokopanie nauczycielom, ale zdrowy rozsądek. Czy lepiej dla mieszkańców gminy będzie gdy powstanie kanalizacja, nowy odcinek drogi, obiekty sportowe, czy lepiej dla mieszkańców będzie gdy gmina mając wkład własny może ubiegać się o środki zewnętrzne.. Szkoda że nauczyciele podczas strajku pokazywali paski z wypłatami, zamiast rocznych zeznań podatkowych. Dyrektorzy szkół w gminach powiatu jasielskiego zarabiają rocznie brutto 80 - 90 tysięcy rocznie. BIP można sprawdzić. Każdy nauczyciel uczący w stowarzyszeniu wie na co się godzi i zgadza się na nowe warunki.
Odpowiedz
4
@ redaktor@ngrod.pl
dnia 25.01.2020, 20:44 · Zgłoś
Ilu nauczycieli jest zatrudnionych w tych szkołach na czas nieokreślony? Jaka będzie liczebność klas w szkołach, do których te dzieci trafią? Czy w nowych szkołach nie trzeba będzie tworzyć podwójnych oddziałów? Ile gmina Dębowiec dopłaca do największych szkół? Sprawdzałeś to? Wiesz? Podzielisz się swoją wiedzą?
Odpowiedz
-7
@ qwerty
dnia 25.01.2020, 18:51 · Zgłoś
Jak chcą mieć szkołę w każdej wsi to podnieść [...] podatki o 500% na pokrycie kosztów zachcianek.
Odpowiedz
6
@ No ja
dnia 25.01.2020, 17:50 · Zgłoś
Wzrok bazyliszka? I może czego jeszcze? Weź se siądź na zadzie a nie pizgaj głupot
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 18:38 · Zgłoś
Powtarza się pan. A w mojej szkole wakaty są nadal.
Odpowiedz
5
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 25.01.2020, 18:49 · Zgłoś
Coś "podobnego"- "moja szkoła"... i coś jeszcze...???
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 19:11 · Zgłoś
Ja rozumiem, że na pana stanowisku nie czuje się pan związany z miejscem pracy, ale ja ze swoim i owszem. Dlatego "moja". To co? Skusi się pan na te przywileje?
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 25.01.2020, 19:17 · Zgłoś
W dzisiejszych czasach nikt do stanowiska nie wiąże - wiążą tylko przywileje i kastowość...
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 19:29 · Zgłoś
Ponownie zapraszam do związania się.
Odpowiedz
-3
@ No ja
dnia 25.01.2020, 21:48 · Zgłoś
Sama se piszesz sama odpowiadasz? Tego?
Odpowiedz
31
@ K oraz B
dnia 25.01.2020, 17:49 · Zgłoś
Pani Dyrektor straciła na 100% zaufanie u rodziców i mieszkańców wsi.
Nie wspomnę o innych osobach.
Odpowiedz
8
@ Ewa
dnia 25.01.2020, 23:29 · Zgłoś
nie bedzie miala z kim chodzic z kijkami? Wiecej miejsca na A4 przez Lazy
Odpowiedz
16
@ Zbyszek I Joanna
dnia 25.01.2020, 17:47 · Zgłoś
Ciekawi mnie jedno:
Pani N. powiedziała ze na zebraniu jedna z matek powiedziała do niej
[...] zdanie a rodzice na sesji tego zaprzeczyli.
WIĘC JAKA W TYM PRAWDA.
Odpowiedz
15
@ Barbara Kudry
dnia 25.01.2020, 17:44 · Zgłoś
Sz. P. Dyrektor podczas sesji wypowiedziała dwa niemiłe zdania do:
-Radnego Zbigniewa M ,, Pan Radny tak na mnie patrzy takim wzrokiem
-Sołtysa Łazów Dębowieckich ,, Proszę na mnie nie krzyczeć"
Napewno było to nie miłe i przykre dla odbiorcy.
Odpowiedz
6
@ Strong
dnia 26.01.2020, 19:40 · Zgłoś
Sołtys z Łazów Dębowieckich Budziak T. nie stanął w obronie szkoły, nic a nic się nie odezwał hehe. Pewno się bał że nie otrzyma wypłaty z gminy i ... hahaha. Może on chce Stowarzyszenie tylko czy ma pojęcie hahahahaha
Odpowiedz
29
@ Genowefa Gruszka
dnia 25.01.2020, 17:40 · Zgłoś
Gratulacje dla pani T. Ciejki gdyż jest na emeryturze i tak chce pomóc
Odpowiedz
1
@ Eugenia Śliwka
dnia 27.01.2020, 14:50 · Zgłoś
Gdyby Pani T. Ciejka nie miała emerytury to inaczej by mówiła. Nie chciałaby pracować za darmo. Nie?
Odpowiedz
-1
@ Szkoła Społeczna
dnia 29.01.2020, 13:16 · Zgłoś
Ale jednak pracowała przez 10 lat w Szkole Społecznej prowadzonej przez Stowarzyszenie ???
Odpowiedz
22
@ Jasiek Pigwa
dnia 25.01.2020, 17:33 · Zgłoś
Pełne gratulacje dla osób zbierających niepotrzebne podpisy po starszych osobach mieszkańców wsi. Podpisy zostały zdobyte w drodze oszustwa gdyż osoby kłamały podczas zbierania.
Odpowiedz
7
@ Mietek
dnia 25.01.2020, 23:25 · Zgłoś
nie kłamały, nie kłamały... Zostaly uswiadomione w ten sposob przez postkomunistyczne nauczycielki szkoły
Odpowiedz
23
@ Helka
dnia 25.01.2020, 17:26 · Zgłoś
Zachowanie pani dyrektor i Szanowenej pani Haliny na sesji żalące się można porównać do dziecka z przedszkola mówiącego ze kura sie na niego patrzy.
Odpowiedz
6
@ Helena
dnia 25.01.2020, 23:23 · Zgłoś
[...] ze wsi wyjdzie, wies z [...] nigdy
Odpowiedz
-9
@ Jas
dnia 25.01.2020, 17:23 · Zgłoś
Kilkoro dzieci w klasie i co to daje? [...] młodzież. Jakoś młodzież [...] pomimo mniej licznych klas nie jest lepiej przygotowana od tej miejskiej z przepełnionych szkół i dostępem do wód i [...]. Wina czyja ?
Odpowiedz
12
@ wychowek
dnia 25.01.2020, 16:04 · Zgłoś
nauczyciel dyplomowany w ciągu 10 lat można nim zostać minimalne zarobki brutto 3817, 18 godzin przy tablicy, plus 10 procent wiejskiego gminy do 5 tys, mieszkanców max 20 procent stażowego, wychowawstwo 300 brutto, trzynastka jednorazowo pensja, dodatek motywacyjny zależy od dyrektora, ale nie 20 złoty, wakacyjne, nagroda jubileuszowa, pomimo ciężkiej pracy wiadomo jaka dziś jest dziatwa są to jak na warunki powiatu jasielskiego pieniądze w miarę przyzwoite. Nauczyciel w stowarzyszeniu zarobki 2600 brutto, 25 godzin przy tablicy i to wszystko.
Odpowiedz
7
@ Xyx
dnia 25.01.2020, 21:51 · Zgłoś
10 lat i dyplomowany? Ktoś tu aktualnych przepisów nie zna. A poza tym trzeba być na etacie a nie na zastępstwie, a młodzi czasem przez kilka lat po zastepstwach się tuleja po kilka miesięcy w roku i stażu nie mogą rozpocząć,by się ubiegać o awans.
Odpowiedz
9
@ Max
dnia 26.01.2020, 00:23 · Zgłoś
Dalej glosujcie na PIS ,a zobaczycie co będzie z
podkarpaciem.
Odpowiedz
-1
@ Jamnik
dnia 26.01.2020, 08:27 · Zgłoś
No właśnie. Co będzie z Podkarpaciem? ?? Twoja Troska o Region Podkarpacki jest godna najwyzszej pochwały . Wypowiedź męża stanu albo przynajmniej jednego z tych Radnych gminy, tak zamyślonych nad podejmowaną uchwałą. Takie inteligentne mordeczki . Zrozumienie powagi sytuacji a może jedynie nieporadność i zagubienie maluje się na tych niepięknych portretach. Szacunek dla doktora. Reszta bez komentarza. Widać słychac i czuć wszystko aż nazbyt dokładnie.
Odpowiedz
-5
@ fifi
dnia 25.01.2020, 15:46 · Zgłoś
i bardzo dobrze zamykac szkoly w ktorych jest pare dzieci dwie w gminie i dosyc bo koszty utrzymania takich placowek to szok kazdy by chcial miec szkole pod domem ludzie pomyslcie o kosztach dowiesc mlodych do szkoly i po sprawie ja chodzilem 3 km do szkoly i nikt sie tym nie przejmowal a dzis krolewiczr
e musza miec szkole pod domem jaja ludzie obudzcie sie ze snu zamknac i nie dyskutowac
Odpowiedz
25
@ Renatajaslo
dnia 25.01.2020, 15:46 · Zgłoś
Haha na sesji była pani Dyrektor i pani Halinka a gdzie najważniejsza gwiazda- pani Agnieszka to pytam się gdzie dlaczego jej nie było?!
Odpowiedz
6
@ Matka
dnia 25.01.2020, 15:38 · Zgłoś
Niestety przyszły takie czasy, ze jest mniej dzieci i ekonomicznie nie opłaca sie utrzymywac szkół gdzie nauczycieli jest prawie tyle samo co uczniów. Łaczone klasy, nauczyciele, którzy uczą kilku przedmiotów - przecież to tylko obniża poziom edukacji Lepiej zapewnic darmowy transport dzieci do większych szkół będzie to z pożytkiem dla dzieci. W wiekszych szkołach są lepski nauczyciele, więcej pomocy naukowych większe możliwośc chociażby uczestniczenia w różnych programach dofinansowujących kształcenie poprzez dodatkowe zajęcia lub zakup pomocy dydaktycznych. Rozumiem też nauczyciele bo każdy martwi się o pracę a np. nauczyciel/ka po 50-tece gdzie znajdzie teraz pracę. Jednak budżety gmin i miast nie są z gumy a rząd obiąża je nowymi obowiązkami a nie daje na to kasy. Jeżeli ójda pieniądze na szkoły to za chwilę znowu będa głosy, żenic sie nie robi dziury w drodze itd., itp. tylko skąd wziąć kasę na wszystko. Oczywiście wyjściem jest stowarzyszenie czy tylko to ma sens. Nauczieciel w stowarzyszeniach zarabiają bardzo mało. Jezeli miałabym wybierać to jednak posłałabym dziecko to większej szkoły z większymi możliwościami. Pamiętam, że moje koleżanki, które kiedyś mogły chodzić do LO w N. Żmigrodzie a miałyby blisko wybrały np. Jasło bo tam był wyższy poziom a chciały dostać sie na dobre studia.
Odpowiedz
9
@ swan
dnia 25.01.2020, 18:12 · Zgłoś
Na jakiej podstawie twierdzi pani, że w większych szkołach są "lepsi nauczyciele"?
Odpowiedz
-6
@ Asia
dnia 25.01.2020, 18:20 · Zgłoś
Na podstawie życiowego doświadczenia. W mojej klasie liceum po pierwszej klasie nie został się nikt z wiejskiej szkoły. Zostali tylko uczniowie z miejskich podstawówek
Odpowiedz
8
@ do Asia
dnia 25.01.2020, 19:45 · Zgłoś
Czyli w Twojej klasie było zaledwie kilkoro dzieci ze wsi. Gdyby tam była przewaga [...] dzieci, rozwiązaliby klasę, skoro po 1 klasie nie ostał się nikt ze wsi. Z całym szacunkiem, Asiu, co to za przykład? Dzieci [...] często rezygnują przez dojazdy. Dużo nauki i w dodatku nieszczęsne dojazdy. Nie są głupsze czy gorzej wyedukowane, bo ze wsi, tylko po prostu nie wyrabiają czasowo z nauką w liceum. Kto ma łatwiej? Dziecko, które z I LO przy Czackiego przejdzie na ul. Kopernika czy dziecko, które po szkole plącze się parę godzin po mieście, bo wcześniej nie ma autobusu do swojej wsi?
Odpowiedz
3
@ Asia
dnia 25.01.2020, 20:46 · Zgłoś
Autobusy jeżdżą częściej niż raz na godzinę. Ale jak matematyki w podstawówce uczyła ciocia z domu obok to się 5 miało. A jak przyszły równe warunki dla wszystkich to już tak kolorowo nie było. I to nie wina dzieci tylko systemu nauki w [...] szkołach
Odpowiedz
5
@ do Asia
dnia 25.01.2020, 21:03 · Zgłoś
Teraz, Asiu, jeżdżą. Komunikacja w powiecie znacznie się poprawiła dzięki prywatnym przewoźnikom. Parę lat temu nie było autobusu co godzinę. Ciocia z domu obok uczyła matematyki i się miało 5, powiadasz? A pomyśl logicznie, ile dzieci [...] miało ciocię matematyczkę? Równe warunki? Nie wiesz, co mówisz o równości warunków. Nie wiem, jak obecnie, ale tak często było, że czyje dziecko, takie warunki. Dzieci lekarzy czy adwokatów miały inne warunki niż reszta. Wiele dzieci miejskich uczyło się w liceum gorzej ode mnie, więc ja tu nie widzę problemu w systemie nauki w [...] szkołach, ale zdolnościach intelektualnych samego ucznia.
Odpowiedz
14
@ Mix
dnia 25.01.2020, 23:49 · Zgłoś
A ja mam zupełnie inne doświadczenia. W liceum ogólnokształcącym było
nas 36 osób. Z Jasła było okolo 15 reszta w tym ja ze wsi. Jeśli chodzi o
to kto jakie miał oceny to może 2 osoby z Jasła uczyły się dobrze reszta Jaślan
była daleko w tyle za nami [...].
Odpowiedz
3
@ Cebula
dnia 26.01.2020, 13:29 · Zgłoś
reszta byla z warzyc
Odpowiedz
0
@ Matka
dnia 26.01.2020, 15:40 · Zgłoś
Na podstawie obserwacji.
Odpowiedz
4
@ Matka
dnia 26.01.2020, 15:46 · Zgłoś
Bez przesady, jakie kilka godzin. Teraz w każdym
Domu po parę samochodów to i dzieci mogą wozić.
Też mogłam posłać dzieci do wiejskiej szkoły ale dałam
Do szkół do Jasła. Nie żałuję tego. Dostały się na bardzo dobre studia.
Odpowiedz
9
@ Nauczyciel
dnia 26.01.2020, 17:53 · Zgłoś
Kochana Pani. Znam nauczycieli - humanistów, którzy w mieście Jaśle po podyplomówce przygotowują do matury ze ścisłych oprzedmiotów i takich jest bardzo wielu, ale znam też mnóstwo po powszechnie znanych uczelniach krajowych typu KUL, UMCS, [...] itp. z 5-letnimi mgr, którzy uczą po wsiach w stowarzyszeniach, bo nie mają odpowiednich "kontaktów". W tych samych wijskich stowarzyszeniach nie można stawiać gorszych ocen, bo zaraz jest groźba, że rodzic zabierze dziecko do innej szkoły albo - co też się zdarza - jest interwencja u zarządu lub odpowiedni anonim. W [...] stowarzyszeniach jest kiepski poziom nie z powodu nauczycieli, ale rodziców, którzy sami lepiej wszystko wiedzą, jak uczyć, jak oceniać, co oceniać itp. i szantażują szkołę, dla której każdy uczeń to być albo nie być.
Odpowiedz
18
@ 124r
dnia 25.01.2020, 15:38 · Zgłoś
Dyrektorka mówi na sesji że najbardziej zależy jej na szkole i dzieciach a tak naprawdę to chodzi jej o pieniądze i dwa lata nauki i spokojna, wyższa emeryturka. Brawo pani Dyrektor i pani Halinka . Wiwat!!!
Odpowiedz
12
@ Stary Glina
dnia 25.01.2020, 15:30 · Zgłoś
Oj [...] [...]. Rękami radnych ukręciłeś bat na siebie. Po co wam szkoły jak i tak skończycie jako [...] za granicą. Najważniejsze dla was jednak to że nauczyciele nie będą mieć pracy. Będą mieć może nawet lepszą a was czeka tyrka do końca życia i narzekanie że inni mają lekko. Mają bo się uczyli.
Odpowiedz
1
@ do Stary Glina
dnia 26.01.2020, 18:06 · Zgłoś
Opamiętaj się. Ja wiem, skoro "Stary" to i język infantylny.
Odpowiedz
13
@ Kropka na i
dnia 25.01.2020, 14:48 · Zgłoś
Haha z was to dopiero teraz będą szydzić...
[...] ma krótkie nogi buahaha
Odpowiedz
14
@ Zainteresowana
dnia 25.01.2020, 14:46 · Zgłoś
Mam pytanie? Z jakim wyksztalceniem macie tych
Nauczycieli bo u nas uczą tylko z mgr a tu po wypowiedzi na sesji
mam wrarzenie że mają jeszcze wyższe dr czy profesorzy.
Odpowiedz
19
@ 124r
dnia 25.01.2020, 15:40 · Zgłoś
Oj nie nie tylko magister a sie uważają za doktora a nawet profesorów. Jakby na uczelni wyższej uczyły. A nawet się wypowiedzieć polonistycznie nie umia
Odpowiedz
18
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 15:47 · Zgłoś
Ano, nie umią. I tak pewnie uczom.
Odpowiedz
-4
@ [...]
dnia 26.01.2020, 08:14 · Zgłoś
Pisze się i mówi "Nie umieją "a nie "umią". Jak się kogoś krytykuje to przede wszystkim samemu nie wolno robić takich podstawowych błędów. Pozdrawiam.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 10:22 · Zgłoś
Nie poznałby pan ironii, nawet jakby w [...] ugryzła :-D
Odpowiedz
31
@ No po prostu prze
dnia 25.01.2020, 14:07 · Zgłoś
Miałem przyjemność oglądać sesje z tego dnia
Gdzie pani N ponoć uczy polskiego z tego co mi wiadomo a jej wypowiedź jak na polonistkę
Była nie mniej żenująca lepiej moje dzieci się wypowiadają mające 15 lat. No i szacunku oczekują haha proszę was jakie one z żalem stały tam mało łzy nie leciały a upartosc aż uszami kipiała i fałsz i obłuda
Szacunek dla rodziców i radnego jest odwaga jest w was siła! o swoje w
alczcie
Pozdrawiam..
Odpowiedz
1
@ ksiądz Mateusz
dnia 25.01.2020, 14:24 · Zgłoś
Nie masz co robić że takie bzdury oglądasz?
Odpowiedz
25
@ Xyz
dnia 25.01.2020, 14:01 · Zgłoś
Brawo za postawę pani Ciejki. Tylko Ona powiedziała prawdę.
I była całym sercem za ratowaniem szkoły. Brawooo!!!
Odpowiedz
0
@ Max
dnia 26.01.2020, 00:11 · Zgłoś
Pani Ciejka niedawno sama pisała [...] na
nauczyciela
Odpowiedz
4
@ Yozi
dnia 25.01.2020, 13:53 · Zgłoś
Przepraszam że się wtrace ale wydaje mi się że szkoła w majscowej od okolo trzech lat jest zamknieta... Może o to chodziło Panu Radnemu a nie o trójkę dzieci?:)
Odpowiedz
2
@ I to i owo
dnia 26.01.2020, 10:17 · Zgłoś
Przyjacielu czy przyjaciółko jest 3 osoby w szkole ale nie pełnosprawne
Szkoda dzieciaków no ale są
Odpowiedz
28
@ Mateusz
dnia 25.01.2020, 13:39 · Zgłoś
Panie nauczycielki na sesji się wybieliły, powiedziały że nic nie miały przeciwko stowarzyszeniu. Od samego początku negowali możliwość utrzymania się stowarzyszenia. Jak w takim przypadku można było z nimi współpracować. Każdy wie o co im chodziło. Udało się im osiągnąć cel, ale niesmak pozostanie, ludzie długo pamiętać to będą.
Odpowiedz
4
@ Gość
dnia 26.01.2020, 17:19 · Zgłoś
Poszukiwani są glazurnicy tylko co są w tej dziedzinie dobrzy i mają konkretne narzędzia do pracy ... A takich to mało haha w naszych stronach ...
Odpowiedz
29
@ Gosc
dnia 25.01.2020, 13:32 · Zgłoś
A moze by tak radni ( nie tylko tam )- ale wszedzie pracowali za darmo, to powinni byc pasjonaci pomocy a nie łatwy zarobek - za siedzenie.
Odpowiedz
35
@ Za
dnia 25.01.2020, 13:30 · Zgłoś
Nic jest to dziwnego że gmina nie może utrzymać taką dużą ilość nauczycieli
Pracujących tak mało godzin za duże pieniądze
Mających wiele przywilejów.
Odpowiedz
-11
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 15:46 · Zgłoś
Zapraszamy spijać ten miodek.
Odpowiedz
12
@ do dragoness
dnia 25.01.2020, 16:47 · Zgłoś
Nie skorzystam ale też i nie jojcze jak wy wielce pokrzywdzeni. Zmieńcie zawód jak nie pasi i a skoro nie to znaczy że krzywda się nie dzieje. Do roboty próżne [...] po prywatnych uczelniach.
Odpowiedz
20
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.01.2020, 16:56 · Zgłoś
Wie Pani... z całym szacunkiem, ale właśnie nikt inny jak tylko takie "Pani Halinki" i "Panie Dyrektor" robią największy [...] nauczycielskiemu środowisku. Całe to uogólniające gadanie, jak to nauczyciele się poświęcają, jak ciężko pracują, jak są super wykształceni w mojej ocenie tylko szkodzi Waszemu środowisku, a nie pomaga. Ja w całej swojej edukacji jestem w stanie niestety na palcach jednej ręki policzyć tych pedagogów, którzy rzeczywiście mają wiedzę, pasję i są zaangażowani w to co robią. Nie jestem z tych, którzy uważają, że nauczyciele to jedno wielkie zło, ale też nie mówmy, że wszyscy są wspaniali. Tym bardziej, że polityka dyrektorów i gmin w ostatnich latach niestety nie polega na tym, żeby sami nauczyciele byli solidnie wykształceni, tylko żeby pani Kasia, Basia, pan Arek i pan Krzysiek mieli etat - w związku z tym robią 600 studiów podyplomowych i uczą polskiego, informatyki, plastyki, biologi i wfu. Co do tej informatyki to nota bene znam jedną, która kilkanaście lat temu po studiach podyplomowych z informatyki miała problem, żeby Worda włączyć i potem zapisać plik.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 18:37 · Zgłoś
Nie zmienię zawodu, bo szkoda mi dzieciaków. Ja nie narzekam na zarobki, tylko na atmosferę tworzoną wokół nas jako ludzi i wokół zawodu in spe. Uczymy wasze dzieci, poświęcamy im czas, którego wy dla nich nierzadko nie macie, czasem kosztem dzieci własnych. Przykre, że większość komentarzy nie dotyczy dobra dziecka, tylko wyraża radość, że dokopano nauczycielom. Skoro my możemy zmienić pracę, państwu pozostaje nauczanie domowe. Powodzenia.
Odpowiedz
2
@ do @ dragoness
dnia 25.01.2020, 19:29 · Zgłoś
Spokojnie może dzieci wreszcie ulgę poczują .Proszę sobie tu nie przypisywać roli Chrystusa Zbawiciela biednych krzywdzonych dzieci.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 19:30 · Zgłoś
Czytanie ze zrozumieniem leży? Szkoda.
Odpowiedz
8
@ Matka
dnia 25.01.2020, 19:35 · Zgłoś
Kobieto co ty wypisujesz?? Jakim kosztem swojego czasu? Przecież ty pracujesz 18 godzin w tygodniu po 45 minut. Jeśli już poświęcasz swój czas po pracy na uczenie dzieci to w ramach korepetycji za które rodzice tych dzieci ci płacą. To twój wybór co robisz z wolnym czasem. Moich dzieci żaden nauczyciel nie wychowywał. Sama to robię. Właśnie kończę 10 dniowy urlop bo dzieci i wy macie ferie. Zostalo mi 16 dni urlopu A mamy koniec stycznia. I ja nie mogę liczyć na to że dyrektor mojej firmy wymyśli wolne dni dyrektorskie i inne tego typu [...]..oły. Weź się nie odzywaj bo nie wiesz jak ludzie wokół Ciebie żyją
Odpowiedz
8
@ Xyz
dnia 25.01.2020, 20:08 · Zgłoś
Nie poświęcasz im własnego czasu, ty pracujesz dostajesz za to
ZAPŁATĘ więc, nie pisz że robisz coś wyjątkowego.
Odpowiedz
3
@ Mix
dnia 25.01.2020, 23:38 · Zgłoś
Dobrze powiedziane
Odpowiedz
9
@ riczi
dnia 25.01.2020, 23:45 · Zgłoś
do dragones jako rodzic wygląda to tak,dziecko tak chłonie od was wiedze,że po przyjściu do domu od razu siada i od nowa rodzice wałkują temat ,odrabiają lekcje i uczą ,bo wy zajmujecie się "[...]kami" nie wytłumaczycie ,najważniejsze żeby złapać kogoś na korki. Kiedy ja chodziłem do szkoły na korki czyli douczanie chodziły dzieci którym nauka sprawiała trudności z róznych powodów.Dzisiaj na korki musi chodzić każde dziecko które chce coś umieć,zdać maturę.Pytam co wy "naucyciele"robicie na lekcjach że tyle dzieci musi chodzić na douczanie. I teraz meritum sprawy :ja za swoją prace biorę kasę,ale klient zapłaci mi dopiero wtedy kiedy robota jest dobrze zrobiona,dlaczego wy macie mieć kase nieważne czy uczeń umie czy nie,jeżeli płacili by wam od skuteczności to napewno pozdychalibyście z głodu.
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 01:15 · Zgłoś
Zabierz dziecku smartfon i naucz uważać na lekcjach.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 01:17 · Zgłoś
@matka
Bardzo mi cie szkoda. I twoich dzieci też.
Odpowiedz
-1
@ Riczi
dnia 26.01.2020, 10:15 · Zgłoś
Spieszę z odpowiedzią mam umowę z moimi dziećmi ,telefony zostają w DOMU
Bo szkoła ma być bezpieczna ,nie noszą,choć przyznają że w szkole
Traktowali je na początku jak [...]. Pojęły bardzo szybko,że
Przyjaźń w szkole nie zależy od tego czy mam jabłuszko,czy nokie 3210.
A skupienie nic nie da jeżeli nie ma się podejścia do dziecka,sposobu żeby go
Zainteresować,jest tylko sposób na korki i kasę.
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 10:25 · Zgłoś
Oczywiście, zawsze winny jest nauczyciel. A potem z dzieci wyrastają życiowe kaleki. Panie XYZ, guzik wiesz o mojej pracy. lekcje to jedno, poświęcanie czasu na rozmowę, bo rodzice nie mają czasu, bądź im się nie chce, to drugie.
Odpowiedz
1
@ Xyz
dnia 26.01.2020, 14:51 · Zgłoś
W szkole smartfonów nie mają, a 45 min na 4 dzieci to wystarczajaco
dużo czasu by mu wszystko indywidualnie wytłumaczyć. A nie rodzice
Żeby uczyli dzieci w domu.
Odpowiedz
44
@ wychowek
dnia 25.01.2020, 13:21 · Zgłoś
Nauczyciel praca w stowarzyszeniu brak stażowego, wiejskiego, motywacyjnego, trzynastki, wakacyjnego, wychowawstwa, jubileuszy. Pensum 24 godziny przy tablicy. Zarobki 50 do 60 procent niższe. Karta nauczyciela to duży przywilej, nauczyciel ze stowarzyszenia może tylko pomarzyć
Odpowiedz
-10
@ ya
dnia 25.01.2020, 18:34 · Zgłoś
Wklejasz ten sam tekst przy kolejnym artykule.
Odpowiedz
32
@ Mix
dnia 25.01.2020, 13:02 · Zgłoś
Sprawa jest prosta jak budowa [...] otóż nauczyciele pracujący w szkole
która jest prowadzona jako stowarzyszenie nie podlega karcie nauczyciela
a co za tym idzie mniejsza kasa i mniej przywilejów. Więc panom nauczycielką
w pierwszej kolejności zależy na sobie a potem na dzieciach.
Odpowiedz
-10
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 15:45 · Zgłoś
Primo, nauczycielkOM, secundo, pan by się zgodził na obniżkę pensji?
Odpowiedz
4
@ do @ dragoness
dnia 25.01.2020, 16:44 · Zgłoś
Primo. Dziękuję za zwrócenie uwagi na błąd przy pisaniu ( tzw. literówka) każdemu może się zdarzyć nie zmienia to jednak meritum mojego wpisu. Secundo, nikt by się nie zgodził na obniżkę ale patrzmy realnie na problem. Czy gmina na siłę i za wszelką cenę ma utrzymywać i dopłacać do czegoś co jest nierentowne? Jeśli tak to proszę zwrócić się do wielce panującej partii, która rządzi Polską niech zwiększy dotację na ucznia to wtedy będą fundusze na utrzymanie szkoły i nauczycieli. Nie sztuka dać wytyczne i zalecenia jak ma być a z drugiej strony skąd na to brać.
Odpowiedz
-1
@ trex do @ dragoness
dnia 25.01.2020, 16:45 · Zgłoś
Primo, znalazła się ortrografka , secundo [...] bo [...] nauczycielką
Odpowiedz
7
@ As
dnia 25.01.2020, 18:12 · Zgłoś
Obniżenie pensji to rzecz zwyczajna dla pracowników innych branż. Kodeks pracy przewiduje możliwość wypowiedzenia warunków pracy i płacy. Można się z tym zgodzić lub nie. Wielu zmienia pracę, wielu się godzi. Dlaczego nauczyciele nie mogą zgodzić się na obniżenie pensji wszak jak twierdzą, zależy im tylko na dobru dzieci?? I drugie pytanie czy ktoś zna mauczyciela który zmienił pracę i się przebranżowił? To są wyjątkowe przypadki. Nikt nie protestuje jak zwalnia się pracowników sektora prywatnego A tu wielkie larum. Jak można hodzić się na utrzymanie szkoły w której jest kilkunastu uczniów?? Gdzie do najbliższej kolejnej jest 3 albo 5 km. Brawo wójt i brawo rada
Odpowiedz
10
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 18:33 · Zgłoś
Znam wielu nauczycieli, którzy zrezygnowali z pracy w szkole. Pozytywnie wpłynęło to zarówno na ich portfel, jak psychikę.
Odpowiedz
11
@ do @ dragoness
dnia 25.01.2020, 19:25 · Zgłoś
Oczywiście że bym się zgodził jakby to miało uratować mój etat to na pewno. Lepszy rydz niż nic. Marszałek Karczewski z PiSu zachęcał młodych lekarzy żeby pracowali dla idei a nie dla kasy a on w tym czasie będąc marszałkiem przytulił 400 tysięcy zł jako lekarz. Można??? Można
Odpowiedz
11
@ As
dnia 25.01.2020, 19:27 · Zgłoś
No to te panie Halinki i Marysie też to zrobią i wszyscy będą szczęśliwi
Odpowiedz
0
@ yyyy
dnia 25.01.2020, 19:35 · Zgłoś
Rezygnuj może ci się wreszcie poprawi
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 25.01.2020, 23:16 · Zgłoś
jak zrezygnuja jak ich wiedza i ambicje pozwalaja zeby rok w rok gadac ta sama spiewke, ten sam program od lat 90. do dzis... Śp Mickiewicz i reszta co roku poezji nie zmieniaja wiec latwy hajs bez wysilku. WIEC CO TERAZ - TZW. ŻOL PUSCIC STOLKI
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 01:18 · Zgłoś
@ [...]. Nick adekwatny do wiedzy, niestety.
Odpowiedz
16
@ Sieka
dnia 25.01.2020, 12:58 · Zgłoś
Dajcie spokój wójtowi. Żale wylewacie na PiS bo to on doprowadził
do takiej sytuacji. W tv pięknie ładnie reforma a cały ciężar plus finanse
na gminę. Co wójt ma zrobić pieniądze na drukarce drukować
Odpowiedz
28
@ swan
dnia 25.01.2020, 13:39 · Zgłoś
Bycie wójtem jeszcze w Polsce nie jest obowiązkowe! Chyba, że coś przeoczyłem :)
Odpowiedz
9
@ sieka do @ swan
dnia 25.01.2020, 16:36 · Zgłoś
A czy ja napisałem coś o obowiązku bycia wójtem? Stwierdzam że nie ważne czy Bolek czy Lolek czy Kowalski będzie wójtem to od tego więcej dzieci w szkole się nie zrobi ani kasy w budżecie nie przybędzie.
Odpowiedz
1
@ do @ swan
dnia 25.01.2020, 19:20 · Zgłoś
A czy ktoś napisał że wójt jakoś się użala że musi być wójtem? Nie rozumie do czego pijesz
Odpowiedz
24
@ Swoje powiedziałem
dnia 25.01.2020, 12:57 · Zgłoś
Hahaha upokarzani? Wyszydzanj? Ciekawe w jaki sposób tej pani to coś w głowie się przekręciło chodzi jedynie o pieniądze o stanowisko a nie dobro dziecka.
Zapytani zostali nie jednokroc czy pomogą w stowarzyszeniu
Odrazu pojawiły się wątpliwości i negowanie tego tematu że względu na fakt że nie będą zarabiać takich pieniążków jak do tych czas. Pani Nowak proszę się zastanowić co pani [...]..
.
Odpowiedz
14
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 25.01.2020, 18:28 · Zgłoś
Tu chodzi o Przywileje i specjalną kastę: karta nauczyciela, płatne wakacje, roczne urlopy, bogaty fundusz socjalny... - czy stowarzyszenie to zagwarantuje...???
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 18:31 · Zgłoś
Zapraszam po raz kolejny spijać ten miodek.
Odpowiedz
16
@ Woytazzz
dnia 25.01.2020, 12:31 · Zgłoś
"W Majscowej nauczyciele pracują z trójką dzieci" - to musi być wyjątkowo bogata gmina skoro stać ją na taką rozrzutność
Odpowiedz
36
@ Xxx
dnia 25.01.2020, 13:47 · Zgłoś
Szkoła w Majscowej została zamknięta dobre parę lat temu , ta która funkcjonuje jest szkołą prywatną dla dzieci niepełnosprawnych. Może więc warto najpierw sprawdzić informacje a nie powielać bzdur.
Odpowiedz
14
@ Xyz
dnia 25.01.2020, 12:20 · Zgłoś
Jak można tak publicznie kłamać, wstyd mi, że Ci nauczyciele mnie też uczyli.
Ja bym z tej szkoły od razu dziecko przepisała.
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 25.01.2020, 23:12 · Zgłoś
mnie tez, wiedza wyuczona w komunia ma sie ni jak do obecnego swiatopogladu a ich mentalnosc niezmienna - liczy sie stolek
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 10:46 · Zgłoś
A pan ani wiedzy, ani światopoglądu z wyjątkiem chęci dokopania bliźniemu.
Odpowiedz
33
@ redaktor ngrod.pl
dnia 25.01.2020, 12:19 · Zgłoś
Ostateczną decyzję podejmuje kurator oświaty! Sugeruję, by rodzice się tam wybrali i przedstawili swoje uwagi co do uchwały intencyjnej ws. reorganizacji szkół. Przy okazji, sugeruję zapoznanie się z organizacją największych szkół w gminie. Sprawdźcie sobie np. liczebność klas, bo może się okazać, że to tam są największe oszczędności.
Odpowiedz
35
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 25.01.2020, 12:19 · Zgłoś
Nie wiem o co mają pretensje nauczyciele, ale nikt ich do pracy w szkole prowadzonej przez stowarzyszenie zmuszał chyba nie będzie.
Odpowiedz
6
@ yozef
dnia 25.01.2020, 20:36 · Zgłoś
w szkole spolecznej nie jest sie nauczycielem zatrudnionym z karty nauczyciela i placi sie najnizsza krajowa ,nie obowiazuja zasluzone statusynauczyciela [kontraktowy mianowany dyplomowany ] uwazam ze w kazdej wsi powinna byc szkola podstawowa ,bo tylko tam mozna bylo zaznac odrobine kultury dla mieszkancow ,komunisci budowali tysiac szkol na tysiaclecie ,,,panowie radni ,,,przypomnijcie sobie albo popytajcie rodzicow [...]kow ,,,jak mozna likwidowac jedyny punkt kultury jakim jest szkola ,,,kto was wczesniej uczyl ,,,nie pamietacie ,,,ja chodzilem do kladsy gdzie bylo nas 7 uczniow ,,,pytany codziennie ,do tech gdzie przyjecie bylo 1 na 7 egzamin na bardzo dobry z matematyki polskiego ,,,duzo zdalo wiec jeszcze zrobiono nam dodatkowo z fizyki ,tak bylo ,i kto skonczyl to technikum na wsi[wyzsza szkola inzynierska ] to sie smial bo wszystko umial ,zapytajcie dzis ucznia o calkach rozniczkach metodzie rittera czy cremony [wykreslnej ] zostawcie szkole po staremu ,,,panowie radni ,,,nie krzywdz.cie dzieci nawet jak trzeba doplacic do tej inwestycji w czlowieka ,,,w jasle zolkow brzyszczki czy jareniowka zostaje ,nikt nie likwiduje i tu pochwale burmistrza i wojta ,,,
Odpowiedz
9
@ rrr
dnia 26.01.2020, 01:04 · Zgłoś
Nie masz człowieku pojęcia o czym piszesz w Jaśle są takie cięcia na etatach sprzataczek, świetlic, konserwatorów ,księgowość bo burmistrz i radni boją się tknąć takich szkół. A tak w ogóle to trzeba mieć nierówno pod deklem żeby dać dziecko do szkoły gdzie jest jedno dwoje troje dzieci w klasie dzieci powinny wychowywać się również społecznie można zapytać oczywiście nie publicznie bo nie powiedzą prawdy nauczycieli jak się uczy klasy łączone IV z V lub VI to nie 19 wiek jak realizować program z gier zespołowych jak dzieci mają jechać na wycieczkę, zawody, konkurować z rówieśnikami szkoła powinna liczyć ustawowo przynajmniej 150 uczniów i koniec nie byłoby żadnych problemów.
Odpowiedz
6
@ yozef
dnia 26.01.2020, 04:41 · Zgłoś
widocznie ja mam nie rowno pod sufitem ,,,w moich czasach studia konczylo odbierajac dyplom w woj rzeszowskim okolo 400 osob rocznie ,byly tylko 4 uczelnie ,,wsj [wyzsza szkola inzynierska ]wsp [wyzsza szkola pedagogiczna ] akademia rolnicza i filia umcs mc sklodowskiej z lublina na grunwaldzkiej ,, i mysmy pewno wszyscy mieli nierowno pod sufitem ,,,dzis woj podkarpackie co roku wypuszcza na rynek 15 tysiecy [pietnascie tysiecy ] absolwentow z dyplomami ,,,najczesciej pozniej bezrobotnych ,,, komunisci dbali o oswiate i doplacali do szkol w kazdej wsi , moja [...] szkola liczyla 70 uczniow i 7 nauczycieli dzis oczywisie od 20 lat tej szkoly nie ma ,,,macie co ccecie ,,
Odpowiedz
2
@ Obywatel Miasta Jasła
dnia 26.01.2020, 07:30 · Zgłoś
Pan jest pewny, że uczęszczał do jakiejkolwiek szkoły?
Odpowiedz
-1
@ yozef
dnia 26.01.2020, 08:20 · Zgłoś
milusinski panie OBYWATEL MIASTA JASLA w latach 60 studia konczylo niewielu ,z mojej wioski tylko ja ,w sklepach nie bylo magistrow tylko po zawodowce ,,,technikum bylo tylko w rzeszowie 2 jaroslawiu drogowe sanoku samochodowe i w krosnie mechaniczne debicy mechaniczne i chemiczne i lesku lesne ,,,czy jestem pewny ,,papiery na to wskazuja ze tak ,,,a rozum jak widacz i slychac tez ,,pomimo mego wieku 10 km dziennie spaceruje ,,oczywiscie swoimi trasami ,,zycze panu aby pan mial takie szczescia do zdrowia jak i sily fizycznej co ja ,,,polubili mnire niektorzy wiec odpisuje juz ostatni raz ,,,panowie wiecej milosci do blizniego ,,,szacunku zrozumienia ,,i uczciwej pracy a nie 500 plus i konserwu zywnosc z ue ,darmowa i rozpisywanie sie ,jak sie siedzi w domu na koszt panstwa ,,,CZY JESTEM PEWNY ZE UCZESZCZALEM DO JAKIEJS SZKOLY ,,,PEWNY JESTEM CHOCIAZ ZA KILKA LAT MOZE PRZYJSC SKLEROZA ALE WSZYSTKO W REKU BOGA ,,,PAMIETAJ NIKT W SIECI NIE JEST ANONMOWY TY TEZ
Odpowiedz
3
@ Do Obywatel Miasta Jasło
dnia 26.01.2020, 20:30 · Zgłoś
Zapytam Pana,jaki szacunek ma Pan do osób starszych?Jak Pana wychowała szkoła,jeśli Pan drwi z człowieka po 80r.życia i zadziwia kondycją,wiedzą i pamięcią?Tylko pogratulować Panu Yozefowi,przeżył wojnę i trudne czasy,a teraz u schyłku życia jest aktywny i chwała Mu,że z tak młodym duchem pragnie być kreatywny.Młodzi myślą,że nigdy nie będą staruszkami,zepchniętymi pogardliwie do lamusa.Panie Yozefie,proszę pisać i nie przejmować się egoistami.Moje życzenia dla Pana z okazji Dnia [...]zia zniknęły,może ten wpis ocaleje.Powodzenia i wiecznej młodości,Panie Yozefie.W naszej młodości nie było Internetu,teraz nam go żałują.Szacunek dla starszych to powinność szlachetnych ludzi.
Odpowiedz
2
@ yozef
dnia 27.01.2020, 12:27 · Zgłoś
dziekuje ,,,bardzo dziekuje
Odpowiedz
12
@ Riczi
dnia 25.01.2020, 12:15 · Zgłoś
O proszę "naucyciele" boją się o pracę, w latach 90 kasta
Nauczycielska śmiała się z robili,że się nie uczyli to nie mają pracy im
Bezrobocie nie groziło,kredyt w banku nauczyciel dostał bez kłopotu
Zobaczcie jak to fajnie bać się o pracę,zawsze przyjmą was do Lidla lub
Kostkę brukową ukladac,ale nie bo wyście się uczyli.Tak na marginesie dla hejterów
Jestem po studiach technicznych,a nauczycieli,dobrych z powołania szanuje
Odpowiedz
-2
@ do @Riczi
dnia 25.01.2020, 12:20 · Zgłoś
Gdybyś szanował - to byś nie [...]
Odpowiedz
-8
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 15:44 · Zgłoś
Jednego nauczyciele żałują na pewno, że pana nauczyli pisać.
Odpowiedz
11
@ Dawid
dnia 25.01.2020, 16:05 · Zgłoś
Widzę ,że Pani dragoness pracuje w Łazach Dębowieckich. Stąd znajomość tematu i zainteresowanie.
Odpowiedz
-12
@ dragoness
dnia 25.01.2020, 16:30 · Zgłoś
Jestem nauczycielem, stąd znajomość tematu i zainteresowanie.
Odpowiedz
8
@ do dragoness
dnia 25.01.2020, 16:49 · Zgłoś
Po wpisach widać że dużo macie wolnego czasu bo ciągle jaki by temat nie był Pani [...] otwiera. Więc jak jest z tym przemęczeniem ?
Odpowiedz
12
@ riczi
dnia 25.01.2020, 21:36 · Zgłoś
dzięki Pani umiejętnościom przez 5 lat nie nauczyłem się języka angielskiego,jeszcze coś ???
Odpowiedz
4
@ riczi
dnia 25.01.2020, 21:38 · Zgłoś
nie w polibudzie
Odpowiedz
-14
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 01:20 · Zgłoś
@riczi
Nie pomogą dobre chęci, z guana bata nie ukręci. Może nie chciałeś. Tyle w temacie.
Odpowiedz
7
@ Nikki
dnia 26.01.2020, 09:45 · Zgłoś
Cóż za kulturalna i merytoryczna wypowiedź nauczycielki. Jestem pod wrażeniem.
Odpowiedz
-11
@ dragoness
dnia 26.01.2020, 10:47 · Zgłoś
Jaki odbiorca, taki komentarz.
Odpowiedz
0
@ Xyz
dnia 27.01.2020, 15:56 · Zgłoś
Niby tacy inteligentni, a niezakumali, że ich nie chcą.
Odpowiedz
19
@ [...]
dnia 25.01.2020, 12:01 · Zgłoś
Walczyć, nie wpuścić wójta do Urzędu.Strajk ciągły pod Urzędem. Przygotowywać się do referendum. Każdą uchwałę można zaskarżyć do sądu. Wójt przed wyborami nie wiedział.Wiedział i kandydował. Jak nie umie rządzić niech szybko rezygnuje.
Odpowiedz
31
@ heheszek
dnia 25.01.2020, 16:25 · Zgłoś
Bolekzmienił koryto i inaczej [...],jakby był na pasku gminy jako belfer to by inaczej to widział,,,punkt widzenia zalezy od punktu placenia
Stanieszwski może nie by łideał ale ...sami osądzcie
Odpowiedz
15
@ Utgc
dnia 25.01.2020, 18:26 · Zgłoś
Brawo dla wójta i radnych. Dość marnowania pieniędzy.
I tak mają dobre serce że chcą zostawić trzy klasy z przedszkolem. Ludzie o co walczycie o szkołę z jednym dzieckiem w klasie. To się w głowie nie mieści. Inne czasy i inne realia. Koszt utrzymania ucznia 44 000 ??? To lepiej i taniej będzie jak każdy nauczyciel będzie chodził do domu ich uczyć.
Nie róbcie krzywdy dzieciom!!!
Odpowiedz
4
@ Franek
dnia 26.01.2020, 14:53 · Zgłoś
Dziwi, że ani wójt, ani żaden z radnych nie wspomnieli o obecnym zadłużeniu Gminy i co jest powodem jej zadłużenia - bo przecież z przyczyn ekonomicznych są likwidowane szkoły - czyżby wójt był kontynuatorem poprzednika?
Odpowiedz
5
@ NoToJak
dnia 26.01.2020, 16:27 · Zgłoś
Nie bronię NIKOGO
Nie ma szkoły żle,
jest szkoła-żle
Kto kogo szanuje,
Jak P.Przewodniczący Nauczycieli namawiał do strajku,
to strajkowali,bo było im żle.
Wtedy nauczyciele byli ważniejsi niż rodzice,
chcieli więcej=to mają
Może teraz P.Bednarz im pomorze
Niech strajkują razem z nim.
Też byłem nauczycielem,
szanowali Mnie zarówno uczniowie jak i Rodzice.
Teraz jak Mnie spotkają traktują Mnie z całym szacunkiem.
Nie wstydze się spojrzeć im w oczy.
Pozdrawiam WSZYSTKICH MOICH UCZNIÓW
Odpowiedz
2
@ Obserwator
dnia 26.01.2020, 19:59 · Zgłoś
Marnowane pieniądze są na finansowanie OSP w gminie a nie w placowkach oświaty. o
Odpowiedz
4
@ heheszek
dnia 26.01.2020, 20:12 · Zgłoś
jak Staniszewski wyłożył 200 tysi na kładkę na łąkę w Radości to były radny gminy a obecny wójt Bolek nie protestował a teraz szukamy oszczędności... a może by tak apanaże obciąć co?a może by tak radni i sołtysi w czynie społcznym funkcje pełnili?he?
Odpowiedz
5
@ Romanik
dnia 27.01.2020, 10:49 · Zgłoś
Brawo @[...]!!!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.