Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

W Urzędzie Miasta w Jaśle będzie wystawiona księga kondolencyjna

64
W niedzielę 11 kwietnia po zakończeniu Mszy Św. Żałobnej  w intencji ofiar katastrofy samolotu prezydenckiego, w Urzędzie Miasta w Jaśle zostanie wystawiona księga kondolencyjna, w której  mieszkańcy Jasła będą mogli wyrazić swój  żal z powodu tragedii.


Księga kondolencyjna będzie wystawiona w Sali Obrad Urzędu Miasta w Jaśle (I piętro sala 102). Wpisów będzie można dokonywać do godziny 20:00.


UM
Reklama

Komentarze: 64

Dodaj komentarz Widok:
0
@ eurydyka
dnia 13.04.2010, 16:54 · Zgłoś
ludie czgo tu nie mozna przeczytac.ja mam nadzieje naprawde ze to byla naprawde katastrofa.bo inaczej szkoda myslec co by to bylo.zyje poza polska i tu prawie nikt nie wierzy ze to byla katastrofa.
Odpowiedz
0
@ xXx
dnia 13.04.2010, 02:41 · Zgłoś
Bez komentarza poprostu [*] Dumny jestem bedac polakiem.
Odpowiedz
0
@ pol
dnia 12.04.2010, 19:55 · Zgłoś
Mysle ze gdyby nasza delegacja na czele z śp.
p.Prezydentem byla przyjmowana tak jak czyni sie to na calym swiecie ,gdyby wladze rosyjskie nadaly jej odpowiednia range i odpowiednio zabezpieczyly lotnisko ,a rzad rosyjski nie byl tak zajadlym przeciwnikiem sp p.prezydenta tylko dlatego ze mowil glosno prawde ........?????? juz jakis czas przed zaplanowana wizyta ambasada rosyjska uparcie twierdzila ze nic nie wie o wizycie naszego prezydenta ,w odroznieniu od przyjecia premiera Tuska w Smolensku przez putina .p.Prezydenta wraz z najwazniejszymi osobami w Polsce mialy przyjmowac wladze lokalne Smolenska ....to tak jakby miedwiedjewa czy wszechwladnego putina przyjmowala nasza p.Burmistrz ....po drugie rosjanie opowiadaja bzdury ze nasi piloci nie znali j.rosyjskiego , co zakwestionowal zdecydowanie znajomy poleglych ,no ale w Rosji sie szybko zamyka buzie ludziom ktorzy za duzo mowia i pewnie juz teraz wszyscy swiadkowie dokladnie wiedza co maja mowic.....
Odpowiedz
0
@ Jaślanka
dnia 12.04.2010, 15:38 · Zgłoś
Ludzie,o ile mi wiadomo żyjemy w wolnym państwie,zatem każdy może wypowiedzieć się tak jak chce.. Część z Was uważa, że to tragiczny wypadek, być może..ale nie negujcie też tych , którzy analizują całą tę sytuację i sądzą inaczej! Gdyby nie mieli uzasadnionych podejrzeń napewno by tak nie pisali..Nie trzeba być "Bondem" żeby zauważyć ile jest matactw w całej procedurze tego zdarzenia..począwszy od wraku,świadków,czarnych skrzynek,a w końcu nawet ciał..Przecież w sobotę media głosiły, że są już wydobyte wszystkie,a tu proszę..dziś (2 dni później) prawda wychodzi na jaw..dopiero wyciągają ciała..wiec po co te kłamstwa..ciężko było powiedzieć prawdę..być może ktoś miał jeszcze jakąś szanse na przeżycie..ale nie czarujmy się ..nie 2 dni po zdarzeniu!Następna rzecz jest wiele filmów i zdjęć, na których widać wozy strażackie-czemu nie widać żadnej karetki?! To zaledwie zalążęk przykładów, chociaż jest ich zdecydowanie więcej.. Zostawiam Was z moimi spostrzeżeniami i wcale nie musicie się z nimi zgadzać..każdy ma swoje myśli i ma prawo je wyrażać..
Odpowiedz
0
@ Dratewka
dnia 12.04.2010, 13:40 · Zgłoś
Nie zwalajcie winy tylko na pilota!!!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ gumis138
dnia 12.04.2010, 11:24 · Zgłoś
zawsze wszyscy zwalaja wine na tego co już nie mogą sie wypowiedziec czyli na pilota a jak wiemy pilot nie był z pierwszej łapanki tylko był doswiadczony w swojej pracy. A założe sie że palce w tej katastrofie maczali ruscy fałszywe [...]
Odpowiedz
0
@ kkkk
dnia 12.04.2010, 09:20 · Zgłoś
z tego co wiadomo, to pilot przeczuwal cos i dlatego chcial ladowac
Odpowiedz
0
@ zak
dnia 12.04.2010, 09:13 · Zgłoś
Czy się to wam podoba,czy nie,nie zginęła żadna Polska elita.Zginęli przeważnie ludzie PiS-owskiego prezydenta.Nie beatyfikujmy go!
Odpowiedz
0
@ Do [...] Jaślani
dnia 12.04.2010, 09:05 · Zgłoś
a może poczytać co mówią eksperci zamiast pisać niestworzone historie.

PRZYCZYNY TRAGEDII NALEŻY SZUKAĆ W POLSCE!!! UŁAŃSKA FANTAZJA

- Doszukując się przyczyn tej tragedii, ja osobiście sięgnąłbym do momentu planowania wylotu i podejmowania decyzji o wylocie - mówi płk. Łukasiewicz w wywiadzie dla dziennika Polska The Times. Zdaniem pułkownika, jeśli w ogóle można mówić o błędzie, to należy go szukać w Warszawie. - Nie uwzględniono wariantu zakładającego, że nie można będzie lądować w Smoleńsku - zwraca uwagę Łukasiewicz.
Jego zdaniem, jeśli przed wylotem wiedziano o złych warunkach, jakie panowały w Smoleńsku, to należało rozważyć rozwiązania alternatywne. Takim Planem B mogło być lądowanie w Mińsku lub w Moskwie i zorganizowanie stamtąd transportu na miejscu uroczystości. Taka operacja wymagałby jednak wcześniejszych przygotowań. Innym rozwiązaniem mogłoby być opóźnienie wylotu w oczekiwaniu na poprawę pogody na lotnisku docelowym. - W okolicach południa, gdy pokazywano zdjęcia z miejsca katastrofy, nad Smoleńskiem było niebieskie niebo i świeciło słońce - zauważa Łukasiewicz.
- Sądzę, że zabrakło wszechstronnej koordynacji i popełniono błędy w zarządzaniu ryzykiem - mówi Łukasiewicz
Ich tam nie powinno być
- Jeżeli w Smoleńsku była mgła ograniczająca widoczność do 500 metrów, to ten wylot nie powinien się odbyć - kategorycznie stwierdza Łukasiewicz. Jego zdaniem przy takim wyposażeniu, jakim dysponuje lotnisko w Smoleńsku, samolot mógłby lądować z zachowaniem zasad bezpieczeństwa przy podstawie chmur nie mniejszej niż 300 metrów i widzialności nie mniejszej niż 5 kilometrów.
- Osobiście uważam, że podstawa chmur 200 metrów i widzialność 3 kilometry to warunki atmosferyczne, poniżej których lądowanie samolotu w Smoleńsku nie powinno w ogóle być rozważane - stwierdza Łukasiewicz.
- Ich tam po prostu w ogóle nie powinno być - podsumowuje pułkownik.

znamienne słowa "Jeśli ktoś decyduje się być oficerem, to nie powinien być lękliwy. Po powrocie do kraju wprowadzimy porządek w tej sprawie"
Odpowiedz
0
@ Gabi
dnia 12.04.2010, 08:44 · Zgłoś
Po raz kolejny ziemia katyńska upomniała się o polską krew . . . Świeć Panie nad ich duszami :(
Odpowiedz
0
@ Hmm...
dnia 12.04.2010, 08:29 · Zgłoś
Do moderatorów - zablokujcie te idiotyczne spiskowe komentarze. Jeśli potraficie myśleć trzeźwo, logicznie i perspektywicznie to tego rodzaju wypowiedzi potrafią przynieść więcej zła i szkody niż nawet czyjaś śmierć.
Gdyby wszyscy wyznawcy spiskowej teorii bardziej uważnie śledzili wypowiedzi współpracowników Prezydenta, członków rządu, śledzili TV i internet, zauważyliby że poza [...] nikt niczego Rosjanom nie zarzuca. Wszyscy podkreślają wzorową postawę po stronie rosyjskiej.
To że zginęli wysocy przedstawiciele władz Państwa, NIKOGO nie upoważnia rzucania podejrzeń w jakimkolwiek kierunku. Interesujące byłyby wypowiedzi, gdyby to nieszczęście stało się na terytorium np. Anglii lub USA. Też wypowiadalibyśmy prywatne wojny? Lub nad oceanem...?
Odpowiedz
0
@ połykacz mieczy
dnia 12.04.2010, 08:01 · Zgłoś
Do "xl:
stawiam na to że putin i her tusk w tym wszystkim swoje [...] maczali wszystko na to wskazuje". Dowody kolego dowody. Jaślanin to samo. Same teorie spiskowe. Krzyki i oszczerstwa na wszystkie strony. Gdzie byliście jak wczoraj na rynku o 12:00 w czasie kazania była mowa o zaprzestaniu plucia jadem. Racje mają Ci, którzy mówią, że ta tragedia nic nie zmieni, że po żałobie będzie znowu to samo. Nie trzeba czekać do końca żałoby. Wystarczyło kilka godzin aby wszystko było "po staremu". Dalibyście przynajmniej szanse odczytania czarnych skrzynek a dopiero później głosili wasze teorie.
Odpowiedz
0
@ jestem z jasła :)
dnia 12.04.2010, 00:52 · Zgłoś
jaślanin pomyśl trochę...samolot nie musiał spaść z dużej wysokości wystarczy że leciał szybko...a jak mówili w tv zahaczył jednym skrzydłem o ziemię...przy dużej prędkości gry zahaczył skrzydłem o siemię obróciło bo w uderzył mocno w ziemię co spowodowało wybuch paliwa a co za tym idzie rozerwanie maszyny dokładnie w miejscu gdzie są skrzydła bo tam znajdują się zbiorniki z paliwem...w tv widać było kawałki skrzydeł, kadłuba, podwozia...reszta to były wszystkie szczątki rozwalone po lesie...a co do tego czy to wina pilota czy terrorystów to wg mnie cała sytuacja wyglądała tak że pilot dostał wiadomość od wierzy że powinien lecieć na inne lotnisko i tam lądować jednak pasażerowie nalegali żeby lądować jednak na tym gdyż mogli by nie zdążyć na uroczystość...jednym słowem pilot spanikował wiedział że t ryzykowne ale rozkaz nie wydał mu zwykły pasażer tylko prezydent
Odpowiedz
0
@ RObin
dnia 11.04.2010, 23:24 · Zgłoś
NIe trzebabyło lecieć! Jak sie dowiedzieli, że Tuska zaprosił Putin... naprędce przygotowana ceremonia, zebrani goście, wsiedli w samolot i lecieli... a Pan Bóg powiedział: JUŻ DOSĆ!
Odpowiedz
0
@ dAnIeL
dnia 11.04.2010, 22:55 · Zgłoś
dot. pierwszego wpisu: cokolwiek tam się stało wiedzą i wiedzieć będą tylko ruskie, i to niektóre. Mogło tam się zdarzyć wszystko, mogli po katastrofie zrobić, zamienić wszystko, od szczątków po czarne skrzynki - przecież to ich samolot. Jaślanin, to nie tylko Twoje przypuszczenia, bo to coś za dziwny taki nagły zwrot Putina, a wiemy wszyscy doskonale z historii, że oni zdolni są do wszystkiego - cel uświęca środki - i mimo pozorów u nich od czasów Lenina nie zmieniło sie nic w dogmie rządzenia...
Odpowiedz
0
@ mark
dnia 11.04.2010, 22:29 · Zgłoś
widzę, że niektórzy tu się za dużo "Bondów" naoglądali...
ad 1) zamiast oglądać "Bondy" pooglądaj sobie zdjęcia z innych katastrof lotniczych - ta katastrofa nie jest wyjątkiem
ad 2) jakbyś Ty tam stał to byś pewnie Putina z kałachem w ręku zobaczył...
ad 3)"Wojskowe lotnisko w Smoleńsku spełnia wszystkie rosyjskie normy lotnicze" - skąd masz takie informacje? To jest lotnisko wojskowe ze sprzętem z lat 50-tych
ad 4)wytłumacz mi proszę na czym miałby polegać ów atak terrorystyczny o którym piszesz bo jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić?? (samolot podchodził kilkukrotnie do lądowania, bardzo trudne warunki pogodowe, poprzedni samolot nawet nie próbował lądowania)
ad 5)miałeś ty kiedykolwiek fizykę w szkole???
ad 6)przepisy prawa międzynarodowego. poza tym przy otwarciu skrzynek mają być też polscy eksperci
Odpowiedz
0
@ Maxuel
dnia 11.04.2010, 21:53 · Zgłoś
ludzie zastanówcie się co piszecie ... jaki spisek,uważam czas naglił i podjęto rezyko, lepiej było się spóżnić ... ale dolecieć czy dojechać.... mega tragedia narodu polskiego wyrazy współczucia dla rodzin, niech Bóg ukoi ich ogromny ból i cierpienie... może to jakiś znak i przełom nastąpi w naszej ojczyżnie.Mam nadzieję ,że w tym zaściankowym Jaśle niekórzy zaczną myśleć i przestaną dywersję szerzyć... opamiętajcie się !!!
Odpowiedz
0
@ anonim
dnia 11.04.2010, 21:49 · Zgłoś
zgadzam sie z do jaślanina dnia 11.04.2010, 19:51 z cala stanowczoscia pomyslcie o masie 55,3 ton masy wlasnej(nie mowiac juz o masie maksymalnej) lecacej nawet z minimalna predkoscia tej maszyny TU-154 jaka jest 250km/h.Samochody majaca mniejsza mase i rozwijajace mniejsze predkosci tak samo wygladaja jak wrak tego samolotu. Tak samo jak sobie ktos wymyslil teorie spiskowa ze amerykanie nie wyladowali na ksiezycu i po jej obaleniu wszyscy dali sobie spokoj tak samo teraz spiskowcow nie bedzie brakowalo. Strona polska odczytuje czarne skrzynki ze strona ruska dlatego ze stalo sie to na ich terytorium wiec nie ma sie obawiac czego kolwiek, poniewarz prezydent rosji poozwolil polskim prokuratorom dzialac na ich terenie w tym zdarzeniu w oparciu o polskie przepisy i prawo, bo jk inaczej polski prokurator wojskowy moze dzialac o prawo rosyjskie ktorego nie zna i nie jest w nim wyspecjalizowany. A po drugie jak moi przedmowcy pisali dajcie sobie spokoj bo ta sprawa jest za swieza, za duzo osob waznych ranga w panstwie zginelo zebyscie pisali tak. Gdzie wasz patriotyzm, wasze poczucie POLSKOSCI, nie mowiac juz o wspolczuciu i narodowej stracie jaka ponieslismy, owszem nie zawsze zgadzalem sie zpolityka prezydenta polski, lecz nie mozemy zapomniec ze byl on naszym czlowiekiem i do tego prezydentem ktory sluszyl Polsce i jej interesom.pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ Myślący
dnia 11.04.2010, 21:45 · Zgłoś
Popatrzcie na inne katastrofy lotnicze to będziecie mieć porównanie ile zostaje z samolotu i dlaczego drzewa nie są spalone od wybuchającego paliwa ani teren wokoło. Moja teoria wygląda tak: Podłożenie bomby i zdalna detonacja a na dodatek samolot wojskowy który w razie niepowodzenia miał dokończyć akcję. A panowie którym zależy na rządach tego kraju..będą triumfować wg słów pana [...]Tym którzy interesują się polityką będzie wiadome o co chodzi.
Odpowiedz
0
@ RUSEK
dnia 11.04.2010, 21:43 · Zgłoś
Nasi nie dopuszczaja do siebie ze to było zaplanowane przez Ruskich,poniewarz to wielkie mocarstwo i nie mamy z nimi szans.
Odpowiedz
0
@ RUSEK
dnia 11.04.2010, 21:32 · Zgłoś
Nasi nie dopuszczaja do siebie ze to było zaplanowane przez Ruskich,poniewarz to wielkie mocarstwo i nie mamy z nimi szans.
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 11.04.2010, 21:31 · Zgłoś
tA TRAGEDIA DAJE NAM DO MYŚLENIA,A W RZĄDZIE NA CZELE Z TUSKIEM I JEGO BANDY ,ITD.NIECH POMYŚLĄ DO CZEGO DOPROWADZILI POLSKĘ,CI CO LECIELI Z TUSKIEM MAJĄ NAUCZKĘ ,BO MOŻE ICH KIEDYŚ KARA SPOTKAĆ!
******* MNIE TO WSZYSTKO,
Odpowiedz
0
@ RUSEK
dnia 11.04.2010, 21:29 · Zgłoś
A CO POWIECIE NA TĄ WYPOWIEDZ..
WYPOWIEDZ POCHODZI Z KOMENTARZA NA RMF24

"Wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT):

Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/[...]quot;
MOIM ZDANIEM RUSKIE MACZALI PALCE W TEJ TRAGEDII
Odpowiedz
0
@ Prawda
dnia 11.04.2010, 21:28 · Zgłoś
Ludzie, to był P R Z Y P A D E K, może okrutny w miejscu i czasie, ale jednak tylko przypadek!!! Dajcie spokój!!! Nie szukajcie dziury w całym, bo jej nie ma! Reporterów nie wpuścili na miejsce zbrodni - to logiczne, bo skąd mogli wiedzieć, że nie ma dalszych wycieków paliwa i czy nie będzie kolejnych wybuchów. Zginęło prawie 100 osób, mieli narażać życie kolejnych? Rosjanie są wielkim i dobrym narodem, łączą się z nami w bólu, a że polityków mają... Jakich mają, to już trudno. Ja uważam w każdym bądź razie, że zawiniły warunki pogodowe, skoro ustalono już, że samolot był w 100 procentach sprawny. Głupotą jest ta cała nagonka na Rosjan, dajcie spokój!!!
Odpowiedz
0
@ Miro0
dnia 11.04.2010, 21:20 · Zgłoś
Może i lotnisko jest duże, ale wcale nie najlepsze (podobno zrobione z betonowych płyt). Tym razem pilot 4! razy podchodził do lądowania, poprzednio, gdy pilot podchodził 2 razy i sprzeciwił się (w helikopterze z Millerem) został zwolniony. Tym razem prezydent również mógł kazać lądować pilotowi, a ten ze strachu próbował do skutku. A co stało się naprawdę - nigdy się nie dowiemy. Ilu ludzi w Polsce- tyle teorii tragedii...
Odpowiedz
0
@ xl
dnia 11.04.2010, 21:18 · Zgłoś
stawiam na to że putin i her tusk w tym wszystkim swoje [...] maczali wszystko na to wskazuje
Odpowiedz
0
@ Taki ktoś...
dnia 11.04.2010, 20:36 · Zgłoś
To nie czas i miejsce, by nadawać jakimś dziwnym teoriom spiskowym nowego wymiaru!
Katyń od zawsze "kosztował" nas Polaków tak wiele i jak widać nadal czegoś żąda! Dlaczego to pojednanie z Rosją kosztuje nas aż tak wiele?
Dlaczego nie wystarczy podanie dłoni i słowo przepraszamy?
Nie doszukujmy się czegoś czego nie ma, pomódlmy się za tych, których już nie ma!

Wieczne odpoczywanie racz im dać Panie...
Odpowiedz
0
@ do jaślanina
dnia 11.04.2010, 19:51 · Zgłoś
spróbuj pan sobie usiąść na twardym taborecie z dużą prędkością to zrozumiesz co mogło spowodować taką tragedię
i nie musiała to być prędkość, wystarczył sam ciężar, wybuch paliwa przy iskrze będącej efektem otarcia, pożar...
spiskowa teoria dziejów to nasza specjalność, ale dzisiaj to nie czas i nie miejsce...
Odpowiedz
0
@ gumis138
dnia 11.04.2010, 19:28 · Zgłoś
Jaslanin ma racje
Odpowiedz
0
@ lik
dnia 11.04.2010, 19:27 · Zgłoś
Nie wierze rosjanom , za duzo rozbieznych informacji....
Odpowiedz
0
@ do Jaślanin
dnia 11.04.2010, 19:21 · Zgłoś
kolego weź [...] w głowę, przynajmnie w żałobie mógłbyś nie pokazywać typowo pisowskiej postawy
Odpowiedz
0
@ Do Jaślanin
dnia 11.04.2010, 19:06 · Zgłoś
Myślę ze musi minąć około 50 lat, żeby prawda zobaczyła światło dzienne, tak jak prawda o Katyniu o ile znajdą się ludzie którzy bedą mieli w sobie na tyle determinacji jak Ci co zgineli, zeby do tej prawdy dotrzeć
Odpowiedz
0
@ oblatywacz
dnia 11.04.2010, 18:46 · Zgłoś
czytam i myślę,tragedia to fakt ale zobaczycie będzie wielkie krętactwo w śledztwie to są ,,[...],,kto był na chociażby U A to wie o co chodzi.
Odpowiedz
0
@ a.
dnia 11.04.2010, 18:33 · Zgłoś
proszę was... nie twórzcie tu teorii spiskowych. stoimy w obliczu ludzkiej tragedii, powinniśmy pochylić głowy i zachować ciszę...
Odpowiedz
0
@ ten zły
dnia 11.04.2010, 18:09 · Zgłoś
Proszę, przestańcie wypisywać takie rzeczy. Pochylcie się nad tragedią rodzin tych ludzi, którzy zginęli, zastanówcie nad kruchością życia i jego sensem.
Pomyślcie ile zabiegów aby być na szczytach polityki i władzy, i w jednym momencie ziemska nicość............
Ojcze miej ich w swojej opiece!
Odpowiedz
0
@ Jan
dnia 11.04.2010, 17:53 · Zgłoś
Ja nie wierzę w przypadek katastrofy.Samolot tuż po remoncie,sprawny.Pilot najwyższej klasy.
Błędem była,ale - wiedza kto leci,gdzie leci.Reszta poszła jak wiadomo...Komentarz Jaślanina wiele daje do myślenia.Trzeba jednak poczekać na oficjalny komunikat w sprawie.Okaże się czy to drugi Gibraltar czy prozaiczny zbieg okoliczności,który się głosi nim sprawę zbadano. Wtedy postawienie pytania komu zależało na katastrofie okaże się jasne.I nie sądzę by Rosji....
Póki co żyjemy w smutku z powodu śmierci ofiar,patriotów Polski,w tym Wielkiego Jaślanina-Stanisława Zająca.Mam nadzieję,że smierć osób z 10 kwietnia 2010r nie pójdzie na marne.Naród się otrząśnie z letargu,dozna oświecenia i odnajdzie drogę do zachowania swojej tożsamości ,rozwoju potęgi Polski.Na to w histori zasłużyliśmy.Nauczmy się w kontekście tego dramatu odróżniać: kto jest naszym sprzymierzeńcem,a kto wrogiem w budowie przyszłości Polski,Jasła.Niech ta śmierć na ziemi katyńskiej nie pójdzie na marne.
Szczere wyrazy współczucia ,szczere kondolencje dla Rodziny Pana Senatora Zająca.
Odpowiedz
0
@ Cytryn Kwas
dnia 11.04.2010, 17:51 · Zgłoś
1.Samolot który się rozbił nie miał prawa wlotu na teren Francji (normy francuskie nie zezwalają)
2.Nie posiadał systemu do lądowania we mgle.
3.Lotnisko też nie ma tego systemu dlatego była odmowa na lądowanie.
4.Wielokrotne podchodzenie do lądowania świadczy o dużych kłopotach.
5.Zapisy "czarnych skrzynek" będą tajemnicą bo decyzje o lądowaniu zapadały w samolocie na najwyższym szczeblu.
Odpowiedz
0
@ RAFFEN
dnia 11.04.2010, 17:24 · Zgłoś
Popieram JAŚLANINA,tym bardziej że od ruskich kupiliśmy samolot oni nam przeprowadzali remonty, więc co to za problem był podłożyć bombę.Zastanawia mnie jeszcze dlaczego zaraz po katastrofie nie pośpieszyli z pomocą do ludzi, byc może jeszcze ktoś żył,tylko założyli odrazu że nikt nie żyje.Ciała zaczeli wyciągac dopiero po popołudniu kilka godzin po rozbiciu samolotu,może im tak było na ręke zeby nie było świadków.A teraz sami spokojnie jeszcz ślady mogą zacierać w koncu są u siebie i robią wedłóg swoich procedur. Ale tego nie wiemy jak było na prawdę,może sie kiedyś dowiemy
Odpowiedz
0
@ racja
dnia 11.04.2010, 17:22 · Zgłoś
zamach nie zamach ale trzeba dążyc do prawdy bo ruscy czuja się niekaralni.
Odpowiedz
0
@ racja
dnia 11.04.2010, 17:17 · Zgłoś
dlaczego służby rosyjskie zaraz po katastrofie odbierały wszystkie materiały świadkom i dziennikarzom którzy jako pierwsi pojawili się na miejscu katastrofy. To mi [...] zamachem.
Odpowiedz
0
@ anonim
dnia 11.04.2010, 17:01 · Zgłoś
do jaslanin sluchaj ogladaj serwisy informacyjne np. na tvp 1 redaktor piotr krasko mowil ze widzial dalej od szczatkow reszte maszyny wiec ona tam dalej lezala a dlatego nie skamerowano tego obiektu poniewarz teren zostral szybko i szczelnie zamkniety, pewnie i podobnie bylo by gdyby sie to na terenie RP stało. Po drugie twoje bezpodstawne oskarzenia w strone rosyjskam, pomysl jak oni pomagaja wyjasnic to z polskimi prokuratorami, jak oni pomagaja jezeli chodzi o nocleg, transport i wyzywienie. Wiesz co nie wiem czy jestes skrzywdzony przez komune czy cos ale to sa glupie teorie spiskowe ktore sa wyssane z palca. pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ Hmm...
dnia 11.04.2010, 16:45 · Zgłoś
Jaślanin(reszta która tak fantastycznie łapie wątek Jaślanina również) - posłuchaj ALFA. Naprawdę dobrze ci radzi. A tak dodając od siebie - geniuszem strategicznym bijesz na głowę Napoleona.
Tak na poważnie - LUDZIE - ***** - OPANUJCIE SIĘ.
Odpowiedz
0
@ opakk
dnia 11.04.2010, 16:39 · Zgłoś
RONDO IM SENATORA STANISŁAWA ZAJACA!
Odpowiedz
0
@ M
dnia 11.04.2010, 16:23 · Zgłoś
Wiem że to okropne ale zobaczmy kto na tym zyskał a kto stracił

Zyskała napewno Rosja na której terytorium rozegrała się ta tragedia i jej słuzby remontowały ten samolot

Zyskała w ten sposób że nie ma człowieka który był przywódcom Państw europy środkowej Polski Litwy, Gruzji, Ukrainy itd przeciwko imperialnym zapedom Rosji. Lech Kaczyński mogł być ponownie prezydentem Polski
Wiec to mógł być dopiero początek konsekwentnej polityki Polskiej w budowaniu relacji z Rosją na zasadach partnerskich a nie pod dyktando Putinowej Rosji

Partia Tuska i sam Tusk będzie prowadził polityke na kolanach wobec Rosji i Niemiec UDOWODNIŁ TO JUŻ PARĘ RAZY

NA ŚMIERCI ZYSKAJĄ TEZ POLITYCZNIE NIEMCY BO NIE BĘDĄ MIEĆ ZE STRONY POLSKIEJ ROWNOŻEDNYCH PARTNERÓW A [...]
Odpowiedz
0
@ R
dnia 11.04.2010, 16:21 · Zgłoś
dlaczego Rosjanie tak szybko zrównali wszystko z ziemią ?

Jak ,Polski rząd' z Tuskiem na czele mogł pozwolić aby badali sprawę Rosjanie
kłamali o Katyniu mogą i teraz kłamać ! Nieudolny premier Tusk ! Ginie prezydent Polski w Rosji a rząd natychmiast się tam nie pojawia i służby specjalne z Polski ! SZOK !!!! A badają sprawę Rosjanie Szok !!!
Odpowiedz
0
@ K
dnia 11.04.2010, 15:47 · Zgłoś
Do zbrodni katynskiej Rusy nie przyznawali sie i teraz szukaja wykretow, ale wiekszosc ludzi madrych ma swoje zdanie na ten temat. [...] nikt nam nie wcisnie- to nie przypadek i sprobujcie to rozszyfrowac. Stalo sie to w poblizu poligonu wojskowego, nie wpuscili reporterow, a jesli samolot spadl zahaczajac o galezie to nie bylby w szczatkach. Wiadomo, ze prawda nie moze oficjalnie wyjsc na jaw. Mieszkam w poblizu lotniska gdzie dziennie ponad 100 samolotow wylatuje i nie spadaja, a tu wladze maja najlepsze maszyny- nie czarujmy-dzis niewielu ludzi mozna oklamac,to nie sredniowiecze!
Odpowiedz
0
@ TU-154
dnia 11.04.2010, 15:04 · Zgłoś
a możne przy generalnym remoncie samolotu coś dołożyli ...?
Odpowiedz
0
@ aqa
dnia 11.04.2010, 15:02 · Zgłoś
Znając życie czarna skrzynia też będzie nie czytelnie zapisana,może za 50 lat się dowiemy co w niej było/
Odpowiedz
0
@ max
dnia 11.04.2010, 14:47 · Zgłoś
tak, tak a w wszystkiemu jak zwykle winni żydzi, masoni, rosjanie, amerykanie, komuniści, kapitaliści, cykliści itd., itd. Ludzie dajcie sobie spokój.
Odpowiedz
0
@ Orzech
dnia 11.04.2010, 14:47 · Zgłoś
Szczere kondolencje dla Rodziny zmarłego Senatora Stanisława Zająca.
Odpowiedz
0
@ lama
dnia 11.04.2010, 14:39 · Zgłoś
masz racje i te buldozery wyrownujace miejsce katastrofy
Odpowiedz
0
@ jaślanka
dnia 11.04.2010, 13:53 · Zgłoś
daj spokój człowieku...
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 11.04.2010, 13:36 · Zgłoś
cos w tym co piszesz mosi byc
Odpowiedz
0
@ Jaślanka
dnia 11.04.2010, 13:27 · Zgłoś
Świetne spostrzeżenia..ja bym tu jeszcze zastanowiła się po co chwilę przed katastrofą leciał rosyjski wojskowy samolot? Może to nie była żadna bomba.. a poza tym czarna skrzynka została znaleziona bardzo szybko..dlaczego zatem w mediach powiedzieli, że dopiero koło godz. 13..?!
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 11.04.2010, 13:27 · Zgłoś
zamach nie zamach, to nie ważne, mnóstwo ludzi nie żyje i więcej ofiar jest nie potrzebnych
Odpowiedz
0
@ Dratewka
dnia 11.04.2010, 13:15 · Zgłoś
Do "Jaślanin" - Twoje przypuszczenia może są i słuszne, ale, z całym szacunkiem - nie było tam Ciebie i podejrzewam, że nie masz pojęcia jakie szkody może wyrządzić wybuch paliwa lotniczego (ja zresztą też nie). Skoro nikt z nas tego nie wie, najlepiej nie wysnuwać pochopnych wniosków i nie siać paniki, tylko poczekać na opinie ekspertów w tej dziedzinie, którzy na pewno znają się na tym lepiej od nas.
Odpowiedz
0
@ max
dnia 11.04.2010, 13:12 · Zgłoś
Mam nadzieje że Ziobro zostanie nowym prezydentem Polski

dyktatura PALIKOTÓW I PO to najgorsze co może teraz spotkać Polskę I POLAKÓW !
Odpowiedz
0
@ arek
dnia 11.04.2010, 13:12 · Zgłoś
teraz już nikt nie zawetuje porabanych ustaw przeciw Polsce w Polskim Sejmie

ustaw np. o grabieży Polski , Polskiego gazu , ropy ...
Odpowiedz
0
@ JP
dnia 11.04.2010, 13:11 · Zgłoś
DO "Jaślanin"...ALEŚ MĄDRY!!!!!....NAPRAWDĘ!!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ ALFA
dnia 11.04.2010, 12:56 · Zgłoś
Hm... Jaslanin.. to chyba znasz adres takiego szpitala w Jaśle, Za Bursą, tam moze poszukasz odpowiedzi..
Odpowiedz
0
@ :::
dnia 11.04.2010, 12:54 · Zgłoś
wkur... putina to się ich pozbył
Odpowiedz
0
@ Jaślanin
dnia 11.04.2010, 12:21 · Zgłoś
czy to nie rok 1939 nowa wersja

1.wrak samolotu. Oglądaliście, czytelnicy, relację filmowe z miejsca katastrofy? Na pewno każdy widział te ujęcia. Co się wam rzuciło na pierwszy rzut oka, co było tam podejrzane? Raczej wypadało by zadać inne pytanie: czego tam nie było. Otóż widzieliśmy kilka poszczególnych części samolotu, które można by było policzyć na palcach obu rąk. Było to może 10%, maksymalnie 15% kadłuba samolotu. Gdzie się podziała reszta szczątków tej potężnej maszyny? Już na pierwszy rzut oka widać było, że cały kadłub został dosłownie rozerwany na strzępy, w drobny mak - jego tam po prostu nie było! Co spowodowało takie uszkodzenia? Czy aby na pewno był to wybuch paliwa lotniczego?

2.Ilość eksplozji, zeznania świadków tragedii. Niektórzy świadkowie mówią, iz słyszeli kilka odgłosów detonacji, inni wspominali o dwóch takich odgłosach. Zaś świadkowie cytowani przez wieczorne wydania informacyjne mówili, iż wybuch był jeden, już na powierzchni ziemii. Skąd taka rozbieżność w zeznaniach świadków?

3.Wojskowe lotnisko w Smoleńsku spełnia wszystkie rosyjskie normy lotnicze. Mówi się jednak o braku najnowszych urządzeń naprowadzających. Nie znaczy to jednak, że nie ma ich tam w ogóle. Są boje naprowadzające i radary oraz jest komunikacja z wieżą lotów. Jak w takim razie samolot mógł się znaleźć aż 70 metrów z boku pasa do lądowania ?

4.Dlaczego władze Rosji tak pospiesznie informują o błędzie jednego z najbardziej doświadczonych z polskich pilotów, od razu wszczynając śledztwo z odpowiedniego paragrafu ? Przecież pilotujący tą maszynę to fachowiec w swoim zawodzie. Piloci ci byli dawno szkoleni na startowanie i lądowanie w warunkach zerowej widoczności. Dlaczego na już starcie skreślono ewentualność zamachu terrorystycznego, od razu w zdecydowany sposób koncentrując się na wątku rzekomego błędu pilota?

5.Sprawa uszkodzeń samolotu w kontekście wysokości, z jakiej spadł. Otóż samolot spadł z małej wysokości, z zaledwie kilkunastu metrów. Jest dla mnie niepojęte, że po upadku z tak małej wysokości z całego kadłuba zostały zaledwie szczątki. Rozmiar uszkodzeń samolotu jest nieproporcjonalny w stosunku do wysokości, z jakiej spadł. Może istniał też inny czynnik, który zrobił tak duże szkody, np wybuchająca na pokładzie bomba?

6.Dlaczego analiza materiału z czarnych skrzynek, jak i identyfikacja ciał odbywa się w Moskwie a nie w Polsce?

MAM PROŚBĘ - przekazujcie ten tekst dalej, to nie może się tak skończyć!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.