Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

Ważą się losy jasielskich ratowników medycznych

139

Ratownicy medyczni zatrudnieni w Szpitalu Specjalistycznym w Jaśle stracili nadzieję na osiągnięcie porozumienia z dyrektorem SPPR w Krośnie. Prowadzone w ostatnich dniach negocjacje nie przyniosły żadnej ze stron oczekiwanego kompromisu. Ratownicy z Jasła nie zwolnią się z pracy, bo jak twierdzą ich przyszłość jest niepewna.

fot. archiwum

Wracamy do sprawy ratowników medycznych, nad którymi w ostatnich tygodniach zawisło widmo utraty pracy. Z dniem 11 grudnia ubiegłego roku dyrektor Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego w Krośnie wystąpił z pismem do dyrekcji jasielskiego szpitala z propozycją przejęcia 45 ratowników. W szeregach ratowników pojawiła się obawa, że część pracowników pójdzie na bruk. To wzbudziło u nich olbrzymi niepokój o przyszłość szczególnie, że wielu z nich jest jedynymi żywicielami rodziny. Nie był to jednak jedyny powód do obaw. Ratownicy medyczni od początku krytycznie oceniają zamysł zmiany organizacji pracy polegający na wprowadzeniu dwuosobowych zespołów ratownictwa medycznego (obecnie zespoły pracują w trzyosobowych składach). Taką zmianę zamierza wprowadzić dyrektor SPPR w Krośnie - Andrzej Jurczak. Co więcej, w piśmie nie było mowy o wynagrodzeniu, czy też warunkach zatrudnienia. Wymagano natomiast zwolnienia z pracy w Szpitalu Specjalistycznym w Jaśle oraz podpisania porozumienia, w którym znalazła się deklaracja chęci podjęcia pracy w SPPR w Krośnie. Na to ratownicy z Jasła nie zamierzają się zgodzić.

Ratownicy pozostają nieugięci

Skąd w ogóle wziął się pomysł, aby zmieniać cokolwiek w organizacji ZRM skoro do tej pory funkcjonował on nienagannie? Od 1 marca br. zgodnie z aktualizacją planu działania systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego dla województwa podkarpackiego będzie funkcjonowała jedna dyspozytornia medyczna i jeden rejon operacyjny. Dysponentem starającym się o środki w ramach konkursu na udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie ratownictwa medycznego zostanie największy podmiot, który wykaże, że jest w stanie zabezpieczyć całe województwo. W tym przypadku Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Rzeszowie zawiązała konsorcjum, w którego skład wchodzą pogotowia ratunkowe z Krosna, Mielca, Przemyśla, oraz powiatu bieszczadzkiego. - Dawniej NFZ ogłaszał konkurs na pięć regionów operacyjnych, czyli na krośnieński, przemyski, rzeszowski, mielecki i bieszczadzkie pogotowie ratunkowe. Pięciu wykonawców przystępowało do konkursu, a każdy z nich miał swoich podwykonawców. My byliśmy podwykonawcą Krosna na obszar powiatu jasielskiego. Dzieliliśmy się z Krosnem pieniędzmi z kontraktu – tłumaczy Michał Burbelka, dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Jaśle. O to między innymi do końca zabiegano w ramach kilku tur rozmów z dyrektorem SPPR w Krośnie. - My naprawdę nie chcemy nic więcej jak to, aby dyrektor Jurczak wziął nas jako podwykonawcę. Niestety usłyszałem nie, bo konsorcjanci się nie zgadzają. Mnie zależy na tym, aby ludzie mieli pracę. Rozumiałbym to, gdyby zatrudnił wszystkich ratowników, a my ze swojej strony wynajmujemy mu sprzęt, pracownicy pracują tutaj gdzie pracowali i zespoły są trzyosobowe. Najlepiej gdyby pozostało po staremu. Mi po prostu szkoda tego pogotowia, bo to jest moje oczko w głowie. Starałem się je dobrze wyposażyć a ludzie, żeby godnie zarabiali. Wiem jak wyglądają pozostałe Działy Pomocy Doraźnej przy szpitalach i różnie to bywa. Nie wszyscy wkładają w to tyle serca. Sami ratownicy z Jasła mówią, że ratownicy z innych powiatów nam zazdroszczą. Mam poczucie jakby mi ktoś odebrał coś, co stanowi ważny element szpitala. Dla pacjentów ma się nic nie zmienić. Tutaj chodzi o to, że pogotowie nie będzie w strukturach jasielskiej lecznicy – dodaje.

Zdesperowani ratownicy szukali wsparcia u wojewody. Nie otrzymali jednak żadnej odpowiedzi na swoje pisma. O pomoc prosili także poseł Marię Kurowską i europosła Bogdana Rzońcę. W rozmowach na temat przyszłości jasielskiego pogotowia uczestniczył również starosta jasielski Adam Pawluś. - My popieramy wszystkie rozwiązania, które wskazał dyrektor Michał Burbelka. Przede wszystkim chce on negocjować i walczyć o to, aby szpital nadal był podwykonawcą dla SPPR w Krośnie. To jest bardzo dobra propozycja zapewniająca pracę wszystkim pracownikom – skomentował sytuację w miniony poniedziałek starosta A. Pawluś. Dodał również, że w sytuacji konieczności wypłacenia odpraw ratownikom medycznym, będzie to kosztowało szpital 1,7 mln zł.

W ostatnich dniach negocjacje były kontynuowane. Wzięła w nich udział m.in. dyrekcja szpitala, przedstawiciele związków zawodowych jasielskich ratowników oraz dyrektor pogotowia ratunkowego Andrzej Jurczak z Krosna. Każda ze stron wciąż uparcie stoi przy swoim stanowisku. Sytuacja wciąż pozostaje patowa. Andrzej Jurczak przygotował umowę przedwstępną między nim, jako przyszłym pracodawcą a kandydatami na pracowników. Żaden z jasielskich ratowników nie zdecydował się na jej podpisanie. Wczoraj kilkugodzinne rozmowy nie przełamały impasu. - Nikt nie chce z nami rozmawiać, nikt nie słucha żadnych argumentów. Została nam przedstawiona nowa umowa, która nic nie zmienia. Dyrektor Jurczak nie bierze naszej propozycji przejścia jako podwykonawcy pod uwagę. My stoimy przy swoim. Ja na pewno się sam nie zwolnię. Niech się dzieje wola nieba – mówi Michał Dubiel, przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Ratownictwa Medycznego w Jaśle.

Przepisy mówią jasno

O komentarz w tej sprawie poprosiliśmy także Andrzeja Jurczaka, dyrektora Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego w Krośnie. - Jestem współrealizatorem konsorcjum. Pomoc konsorcjum to nie jest mój pomysł, ale służb wojewody sprzed wielu lat. W jego skład wchodzą duże firmy, które miały dyspozytornie medyczne. Plan działania Państwowego Ratownictwa Medycznego przedstawiony przez panią wojewodę zakłada tylko jeden rejon operacyjny, czyli musi się odbyć konkurs. Został on ogłoszony, a zasady stworzyły służby wojewody, z których wynika, że musi być jeden dysponent na jeden rejon operacyjny. To są zasady przyjęte w zarządzeniu przez prezesa NFZ. Jeżeli jeden podmiot nie potrafi przedstawić oferty na tyle zespołów, robi konsorcjum – wyjaśnia. I dodaje – Nigdzie tak się nie dzieje, że jesteśmy bez podłoża prawnego, jako pracodawcy – chłopcy do bicia, postawieni przed faktem, że mamy wyciągać zespoły ratownictwa medycznego ze szpitala. Tak się stało w naszym województwie i tak to się toczy. Odniósł się również do kwestii podwykonawstwa przez ratownictwo medyczne z Jasła. - Nie ma podstaw prawnych, gdyż żeby zrobić podwykonawstwo musi być konkurs ofert. Jest przedstawiona opinia prawna, która mówi, że ustawa o zamówieniach publicznych jest współistniejąca z ustawą zasadniczą o działalności leczniczej i nie pozwala na to, aby zrobić podwykonawstwo na świadczenia czy w ratownictwie medycznym czy innym bez zamówień publicznych – tłumaczy.

Jak podkreślił, w umowie przedwstępnej zaproponował ratownikom te same warunki płacowe, jak również umowę o pracę na czas nieokreślony. Co więcej pracę w swoich karetkach i dotychczasowych pomieszczeniach. W umowie jest również zapis, że zostaną zatrudnieni na stanowiskach pracy w zespołach stacjonujących na terenie powiatu jasielskiego. Aczkolwiek to, czy ostatecznie będzie można mówić o zawarciu stosunku pracy zależeć będzie od tego, czy NFZ przyzna SPPR w Krośnie kontrakt w zakresie świadczenia usług ratownictwa medycznego w jednym rejonie operacyjnym na terenie województwa podkarpackiego. Składanie ofert w konkursie na udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie ratownictwa medycznego mija we wtorek 12 stycznia br. Jaka będzie przyszłość ratowników medycznych z Jasła? – czas pokaże.

Radni miejscy zaniepokojeni

Sprawa przyszłości ratowników medycznych stała się również przedmiotem dyskusji podczas wczorajszej sesji Rady Miejskiej Jasła. Z propozycją wystosowania stosownego apelu do władz województwa podkarpackiego oraz starosty jasielskiego Adama Pawlusia wystąpił klub radnych „Jaślanie” na czele z radnym Krzysztofem Czeluśniakiem. Wtórował mu również radny Jan Pierzchała.

Część radnych miała jednak spore wątpliwości co do zasadności i ewentualnej skuteczności wystosowania tego rodzaju apelu. Wcześniej chcieli poznać więcej szczegółów na temat problemu przed jakim stanęli ratownicy medyczni. W obliczu nalegań radnych klubu „Jaślanie”, którzy przekonywali, że to ostatni dzwonek na dokonanie takiego ruchu, ostatecznie przystąpiono do przygotowania apelu. Po upływie ponad godziny jego treść była gotowa. Radni zaapelowali o niezwłoczne wycofanie się z planowanych zmian i utrzymanie funkcjonujących do tej pory rejonów operacyjnych, co daje gwarancję utrzymania dobrego poziomu świadczonych usług medycznych.

fot. archiwum

„My jako samorządowcy Miasta Jasła przez szereg lat wspieraliśmy finansowo jasielskie pogotowie, w szczególności poprzez zakup karetek oraz wysokiej jakości sprzętu medycznego, który miał służyć mieszkańcom miasta Jasła i powiatu jasielskiego. Dodatkowym argumentem przemawiającym za zmianą tej decyzji jest utrata pracy przez ratowników medycznych, którzy narażając swoje życie i zdrowie wykonują pracę w jasielskim pogotowiu. Szczególnie w czasie pandemii COVID-19 nie chcemy by eksperymenty stanowiły zagrożenie dla zdrowia i życia mieszkańców Jasła i powiatu jasielskiego. W tym stanie rzeczy kierując się troską o zdrowie mieszkańców naszego regionu apelujemy o wycofanie się z planowanej decyzji” – czytamy w piśmie adresowanym do ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, wojewody Ewy Leniart, parlamentarzystów z Jasła oraz starosty jasielskiego Adama Pawlusia.

Losy ratowników medycznych zatrudnionych w Szpitalu Specjalistycznym w Jaśle wkrótce muszą się rozstrzygnąć. Pewnym jest, że nie podpiszą żadnych umów, bądź też porozumień z SPPR w Krośnie dopóki nie będą pewni, że chronione będą ich miejsca pracy.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Napisany dnia: 12.01.2021, 10:03
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ Loki
dnia 12.01.2021, 10:40
Ocena
komentarza:
66
Dyr. Jurczak mija się z prawdą, jeśli chodzi o warunki zatrudnienia. Niestety w Krośnie, obecnie, zarobki Ratownikow nie powalają na kolana, więc prawdopodobnie Ratownicy z Jasła będą zarabiali mnie niż do tej pory...
@ abc.
dnia 12.01.2021, 11:19
Ocena
komentarza:
-80
mało mało,dodatek covid 100 % dostaą wszyscy ratownicy,ale dalej mało.ZarabiaJA w tej chwili po 18 tys zł.imało.Zespoły 3 osobowe bo kierowcy boją się pracowac w zespołach 2 os.bo brakuje wiedzy,umiejętnosci.taka prawda
@ Xxx
dnia 12.01.2021, 11:41
Ocena
komentarza:
41
A mieli pacjentów z psychiatryka nie dopuszczać do internetu.
@ Luk
dnia 12.01.2021, 12:06
Ocena
komentarza:
89
Skąd takie informacje? 18 tyś ??? Mój mąż 35 lat w zawodzie, i w życiu takich pieniędzy nie widział, poza tym dodatek covidowy dostał dopiero jeden raz, podczas gdy pandemia trwa już prawie rok!!! A i dlaczego według Ciebie kierowca nie posiada wiedzy ratowniczej, skoro jest ratownikiem medycznym??? Weź się człowieku zajmij czymś na czym się choć trochę znasz, bo w tej kwestii robisz z siebie głupka!!!
@ Anna
dnia 12.01.2021, 12:10
Ocena
komentarza:
53
Czego się naćpałeś? 18.000 ? Gdzie to wyczytałeś?
@ Xxx
dnia 12.01.2021, 12:31
Ocena
komentarza:
28
Już nie odpowie bo psychiatryk wyłączył WIFI.
@ do abc
dnia 12.01.2021, 14:54
Ocena
komentarza:
24
gościu puknij się w głowę jak zarabiają 18 to idź i pracuj
@ Iza
dnia 12.01.2021, 17:44
Ocena
komentarza:
11
Chyba za pół roku a nie miesięczne
@ dżony
dnia 12.01.2021, 18:42
Ocena
komentarza:
3
w Warszawie tyle zarabiają, na narodowym. 100pln/dzień
@ WERTE
dnia 12.01.2021, 18:49
Ocena
komentarza:
-12
Nie zarabiają tyle, to fakt, ale prawdą jest też że mają tam jak u pana
Boga za piecem, szczególnie w tym naszym wymarłym Jaśle, dlatego
tak boją o d.pe, bo skończy się lulu całą nockę i do domu wyspany.
Mam tam kolegę i wiem że nie zmienił by tej,, roboty" nawet za dwa
razy większe pieniądze, i nie chodzi mu bynajmniej
o chęć niesienia pomocy hehe.
@ abc
dnia 12.01.2021, 19:01
Ocena
komentarza:
6
Jeżeli Pan Pawlus mówi,że odprawy dla 45 Ratowników będą kosztować szpital 1,7 mln złotych to ile zarabiają bo reszta zostanie na transporcie szpitalnym.O co chodzi
@ Stary
dnia 13.01.2021, 07:32
Ocena
komentarza:
7
Czego się złapią to zepsują kto tych ludzi wybiera ???
@ ktosiek
dnia 13.01.2021, 11:15
Ocena
komentarza:
4
Dodatek Covid biorą wszyscy medycy pracujacy przy chorych z koronawirusem. Wraz z zakonczeniem epidemi zostanie on odebrany acwarunki zatrudnienia pozostają. Pokaz mi prosze ratownika medycznevo ktory zarabia 18 tys. !!!
@ XY
dnia 14.01.2021, 00:10
Ocena
komentarza:
6
Jasło do małopolski !!!
@ Do @abc..
dnia 14.01.2021, 09:37
Ocena
komentarza:
2
Nie powinienes uc na ratownikow.to podle.nie znasz ich warunkow pracy.sam sie nie
Narazasz. Latwo wygkaszac sady z bezpiecznej odleglosci do tego anonimowo
Nie jestes godzien ich pracy i poswiecenia.wiem co pisze bo pracowalem z nimi 30 lat
Uwazaj zlo i podlosc wraca..
@ Juras
dnia 14.01.2021, 14:02
Ocena
komentarza:
3
Ratowniczki i ratownicy - trzymam kciuki za Was. Robicie w trudnych i niepewnych czasach, ale wierzę, że dacie radę. Kiedyś byłem wśród Was i wiem jaka to praca. Niech się zamkną ci co siedzą za biurkiem lub w szkole, w ławce i nie maja pojęcia o tej pracy. Ratownicy POWINNI godnie zarabiać, a nie tyle za miesiąc co "uczony" za jeden dyżur.
@ Małgorzata Szpak
dnia 20.01.2021, 08:44
Ocena
komentarza:
0
Życzę panu zdrowia!
@ lek
dnia 12.01.2021, 10:42
Ocena
komentarza:
27
Krosno chce być województwem. Stąd te podchody.
@ Ona
dnia 12.01.2021, 10:51
Ocena
komentarza:
-5
Z tego co widziałam Radni nie mieli obiekcji co do słuszności apelu ale co do treści przedstawionej przez szefa Jaślan. Tekst pełen błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych był nie do przyjęcia. Podpisując się pod jakimś dokumentem Radni domagali się, aby był poprawny i na poziomie.
@ wyborca
dnia 12.01.2021, 13:17
Ocena
komentarza:
34
Od kiedy słowo radni pisze się dużą literą ???
@ Ona
dnia 12.01.2021, 23:17
Ocena
komentarza:
-12
Wielkiej litery można użyć ze względów uczuciowych lub grzecznościowych. To sam piszący decyduje, kiedy chce tak uczynić. Zaznaczyć tylko trzeba, że należy mieć ważny powód, by taką pisownię zastosować. Radni podjęli temat, chcą walczyć więc uważam, że nie ma w tym nic zlego, aby właśnie tak napisać
@ 007
dnia 12.01.2021, 11:01
Ocena
komentarza:
31
Czy w tym kraju nie można juz zrobić chociaż jednej rzeczy z głową i poszanowaniem innego człowieka?
@ H
dnia 12.01.2021, 11:13
Ocena
komentarza:
18
Wg tresci umowy proponuję umowę na stałe lecz na spotkaniu twierdzil iz zatrudni max oko 40 osób i to na trzy miesiące więc gdzie leży prawda tego nikt nie wie.
@ Jozin
dnia 12.01.2021, 11:27
Ocena
komentarza:
67
A gdzie teraz jest Duda i caly PiS na ktorych tak chetnie glosujecie? Czemu Wam nie pomoze? Poprostu wypieli sie na Was i maja wszystkich gdzies. A Pani Wojewoda tez jest popleczniczka PiSu i nawet nie raczy Wam odpowiedziec na pismo. Macie co chcieliscie a przy nastepnych wyborach i tak pojdziecie na nich glosowac. Zenada.
@ lemur dziki
dnia 12.01.2021, 11:41
Ocena
komentarza:
-27
Żenadą jest, że masz ujemne pojęcie o problemie a trzaskasz dziobem jakby ci za to ktoś płacił!
@ Grzybiarz
dnia 12.01.2021, 11:34
Ocena
komentarza:
32
Ja proponuje zaorac całe Jasło i zrobić jeden duży KOŁCHOZ.
@ ixi
dnia 12.01.2021, 14:00
Ocena
komentarza:
16
Już tak jest, bo władze systematycznie ora to miasto od 1945, kolejno PZPR SLD PSL PO i PiS
@ K
dnia 12.01.2021, 16:00
Ocena
komentarza:
17
Na wjeździe na Podkarpacie przed Dębica powinni postawic tablice uwaga park jurajski.
@ Lipa
dnia 12.01.2021, 19:59
Ocena
komentarza:
-1
W Poznaniu mówią: Na wschód od Konina Azja się zaczyna.
@ Do @ Grzybiarz
dnia 13.01.2021, 08:57
Ocena
komentarza:
4
Już jest zaorane tylko problem w tym że większość tego nie widzi
i cieszy się z inwestycji typu remont 50 m chodnika
@ Jola
dnia 13.01.2021, 14:46
Ocena
komentarza:
7
A za jakiej władzy w/g Ciebie odbudowano Jasło?Myślę,że za PZPR.Wtedy nie było dyskusji czy przenieść pogotowie do Krosna czy nie.Prędzej Krośnieńskie pogotowie było by przyłączone do Jasła.Krosno było grajdołem w porównaniu z Jasłem.Upadek Jasła w stosunku do Krosna zaczął się od momentu kiedy Krosno zostało województwem.Ale jeszcze wtedy nie było tak źle.Dopiero po 1990 roku,kiedy nastąpiły przemiany i w Jaśle nie było innej władzy tylko prawicowa zaczął się exodus Jasła.Zobacz co się dzieje w Krośnie.Wszystkie inwestycje są doprowadzane do końca.W jaśle tylko obietnice.Najlepszy przykład obwodnicy Krosna.Praktycznie jest już pod koniec budowy dodatkowych pasów jazdy.A w Jaśle dalej tylko obietnice.Tylko tam jest Prezydent Miasta,który dba o miasto a nie tylko o własny stołek.
@ tylko solidarna polska
dnia 12.01.2021, 11:43
Ocena
komentarza:
-19
Należy się zwrócić do Pani Poseł Marii Kurowskiej, której zawsze leży na sercu dobro ludzi. Ona jest doświadczona w mediacjach i rozwiązywania konfliktów
@ dragoness
dnia 12.01.2021, 16:22
Ocena
komentarza:
24
Jak mogłeś przeczytać, już się zwrócono. Jak widać, parlamentarzyści mają to gdzieś. Zostaje jeszcze senatorzyna, ale obawiam się że to próżny trud. Zalecam sprawdzenie parlamentarnej aktywności obu pań.
@ ixi
dnia 12.01.2021, 16:33
Ocena
komentarza:
7
Cieszę się że i Ty zaczynasz zauważać ze całą tą banda politruków ma obywateli w D. Może jest nadzieja dla ciebie..
@ dragoness
dnia 12.01.2021, 16:57
Ocena
komentarza:
1
Ja to zauważyłam, gdy o tobie jeszcze wróble nie ćwierkały.
@ leon
dnia 12.01.2021, 11:44
Ocena
komentarza:
10
A jak kierowca karetki nie ma uprawnień ratownika medycznego to w zespole 2 osobowym ciężko mu będzie jednemu przeprowadzać dłuższą reanimację a jak kierowca jest ratownikiem to 2 osoby wystarczą dokupić karetek na zespoły 2 osobowe i zamiast 10 karetek to będzie 15 i nikogo nie trzeba będzie zwalniać
@ covid
dnia 12.01.2021, 11:44
Ocena
komentarza:
-12
krosno pany i po sprawie
@ Ja
dnia 12.01.2021, 11:57
Ocena
komentarza:
11
Taaak. Najkrótszy żart o Krośnie? - Krosno Miasto!
@ Zajączek
dnia 13.01.2021, 11:07
Ocena
komentarza:
-2
[...] krosno i po sprawie.
@ Prezes Czelusniak i jego prawdziwe pismo
dnia 12.01.2021, 11:46
Ocena
komentarza:
0
Apel do Starosty Jasielskiego Pana Adama Pawlusia

Apel do Wojewody Podkarpackiego Pani Ewy Leniart

W związku z informacjami Medialnymi o planowaniu przejęcia pogotowia w

Jaśle przez pogotowie w krośnie.

Apelujemy do pana Starosty i pani Wojewody o powstrzymanie tej decyzji w dobie pandemii, eksperymentowanie w tym zakresie może zagrażać zdrowiu i życiu mieszkańców miast i powiatu jasielskiego.



Apelujemy o niezwłoczne wycofanie się z tej propozycji my jako samorządowcy miasta Jasła prze szereg lat wspieraliśmy finansowo pogotowie w Jaśle np:​ zakupem karetek, sprzętu do tych karetek, które miały służyć naszym mieszkańcom.

Mamy obawy, że po​ przejecie pogotowia w jaśle sprzęt zakupiony przez nasze samorządy może być w wykorzystywany w innym powiecie.



Dodatkowym argumentem jest utrata pracy przez naszych ratowników pracujących w pogotowiu jasło, znają oni położenie topograficzne całego powiatu i orientują się​ terenie, gdyż​ pracują tu lata, w dobie pandemii nie​ chcemy by eksperymenty miały wpływ na zdrowie i​ życie naszych mieszkańców.



Apelujemy wiec o wycofanie się z decyzji przejęcia pogotowia w

Jaśle przez pogotowie w krośnie!

​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Rada Miejska Jasła
@ Ja
dnia 12.01.2021, 12:03
Ocena
komentarza:
22
Faktycznie błędy są, ale przynajmniej jakieś pismo przygotował, a reszta nadal by kontemplowała sytuację, wyrażała wątpliwości co do zasadności i ewentualnej skuteczności wystosowania tego rodzaju apelu. Oczywiście dowiadywała się szczegółów na temat problemu przed jakim stanęli ratownicy medyczni. W końcu sprawa by się rozlazła jak stare gacie w kroku, bo radni miejscy by oczywiście z niczym nie zdążyli. Dlatego brawa dla Czeluśniaka! Owszem popyrtaniec z niego przedni, ale jedno trzeba mu przyznać - działa szybko.
@ Ahaa
dnia 12.01.2021, 12:06
Ocena
komentarza:
-4
a to przypomniał sobie na 5 min przed zwolnieniem ??? BOHATER!!! ahahahha akcja na 4u była juz przed swietami bardzo widze działa szybko mydli wam oczy wyborcy jedyny niekompetentny radny ktory robi szum wokol siebie bez efektow
@ P.
dnia 12.01.2021, 12:28
Ocena
komentarza:
16
Wszystkich państwa radnych rozliczymy przy okazji wyborów w 2023 roku. Wtedy okaże się, kto był kompetentny, a kto nie. Proszę się o to nie martwić. Bierzcie się lepiej do pracy, zamiast pisać po portalach, bo za chwilę się okaże, że jesteśmy w tyle nie tylko za Krosnem, ale i za Sanokiem!
@ ixi
dnia 12.01.2021, 14:01
Ocena
komentarza:
4
Tia, znowu posłusznie zagłosujecie na mniejsze zlo z SLD PSL PO i PiS
@ Lllll
dnia 12.01.2021, 14:35
Ocena
komentarza:
8
Szczegulnie tym ktòrzy podnosli podatki np za smieci wode parkingi nieruchomości i chcą likwidowac wszystko np szkoly i przedszkola jak proponuje um
@ Szczególnie do LIIII
dnia 12.01.2021, 22:17
Ocena
komentarza:
0
Szczególnie (nie szczegulnie) polecam słownik ortograficzny - zakres ze szkoły podstawowej - może nawet ukończonej.
@ Jola
dnia 13.01.2021, 14:50
Ocena
komentarza:
0
Już to widzę jak zostaną rozliczeni przy wyborach.A za Krosnem,Sanokiem,Dębicą i pewnie i Strzyżowem już dawno jesteśmy.
@ na szczęście
dnia 12.01.2021, 12:03
Ocena
komentarza:
1
Będą wozić do Krosna teraz ?
@ jednoczmy się !
dnia 12.01.2021, 12:16
Ocena
komentarza:
19
Osoba choć troszkę z resztkami rozumu powinna zakumać że to jest celowe i ciche ludobójstwo czyli popularnie rzecz nazywając depopulacja.
@ olx
dnia 12.01.2021, 12:28
Ocena
komentarza:
5
to teraz jeszcze niejaki dariusz s. z krosna bedzie dyr.szpitala
@ jest kandydat
dnia 12.01.2021, 12:42
Ocena
komentarza:
-14
Dariusz Pomprowicz na Dyrektora Szpitala. On ma doświadczenie bo był choćby Dyrektorem Sanepidu
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 12.01.2021, 13:09
Ocena
komentarza:
4
Lepszy byłby dyrektor SOR-u..
@ dragoness
dnia 12.01.2021, 16:24
Ocena
komentarza:
11
Hm... lekarz, który twierdzi, że nie jest uprawniony do wypisania aktu zgonu dyrektorem?
@ szpecjalista diagnozy
dnia 13.01.2021, 21:45
Ocena
komentarza:
-1
dragonesiu - nie wypisał ci i dlatego żyjesz ? oj jak ja go dorwę...
@ s
dnia 14.01.2021, 14:15
Ocena
komentarza:
1
tylko nie on
@ Miłośnik PIS
dnia 12.01.2021, 13:03
Ocena
komentarza:
27
Głosowałem na PIS ale straciłem zaufanie tym co sie dzieje w Jaśle i w Polsce
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 12.01.2021, 13:19
Ocena
komentarza:
11
Nie głosuj na partie ale na ludzi i na to co oni zamierzają zrobić [oczywiście mając na uwadze to czy byli już u steru i swoje zamierzenia realizowali]... wtedy przestaniesz być miłośnikiem...
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 12.01.2021, 13:06
Ocena
komentarza:
6
Standard pracy i usług - przeciętny,
walka o miejsca prac - bezpodstawna, bezrobocie dla fachowców w tym zawodzie nie grozi,
czy zwalniać ? - nie wprowadzić ankiety dla świadczeniobiorców - a niektórzy sami się zwolnią,
czy zespoły 2 osobowe - tak jeżeli w budynkach piętrowych będą windy, lub wespół z karetką jedzie dźwig osobowy...
kto zatrudnia i ma decydować o takim, lub innym rodzaju potrzebnych usług, czy wyimaginowane konsorcjum - nie tylko faktyczny podatnik, który na to łożył i łozy...
@ Prawda.
dnia 12.01.2021, 13:20
Ocena
komentarza:
54
Trzeba nie mieć sumienia, ani rozumu, by likwidować coś, co jest najlepiej wyposażone na całym Podkarpaciu. Osobiście uważam, że propozycja zatrudnienia tylko 45 pracowników jest co najmniej śmieszna. A co z resztą, blisko 20 osób? Paradoks. Wszelkiego rodzaju apele i działania na korzyść jasielskiego pogotowia są jak najbardziej potrzebne. Ci ludzie są potrzebni. Każdego dnia narażają swoje zdrowie i życie, by ratować innych. Oni pierwsi docierają z pomocą i robią wszystko, co w ich mocy, aby uśmieżyć pierwszy ból. Nie dajmy ich skrzywdzić!
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 12.01.2021, 13:26
Ocena
komentarza:
-18
Jest wiele zawodów i pracowników narażających swoje życie bez dodatków covidowych i specjalnych zabezpieczeń...
@ lemur dziki
dnia 12.01.2021, 13:33
Ocena
komentarza:
3
Prawda - zostaną zwolnieni i będą sobie szukać pracy w innych miejscach lub się przekwalifikują!
@ Stefko z Moraw
dnia 12.01.2021, 15:18
Ocena
komentarza:
-14
Skrzywdzić. Ty chyba jaja sobie robisz. Dostali dodatkowe 100 % do zarobków a jedynym ich zmartwieniem jest jak punktualnie po skończonej robocie znaleźć się w następnej. Tez chciałbym mieć trzy etaty plus podwójne zarobki w każdej z firm.
@ dragoness
dnia 12.01.2021, 16:25
Ocena
komentarza:
2
To na co czekasz?
@ Misiek
dnia 12.01.2021, 17:24
Ocena
komentarza:
1
Napisz do Wojewody i NFZ-tu żeby sypnęli kasą to będzie można zatrudnić nawet 500 ratowników. Może manager z Torunia też dorzuci jakąś kasę.
@ Dike
dnia 12.01.2021, 17:30
Ocena
komentarza:
0
Austria Szwajcaria Niemcy wszędzie braki Ratowników. Przykro że nie będą mogli ratować współmieszkańców, jakoś sobie poradzą. potrzebującym natychmiastowej pomocy niekoniecznie to na dobre wyjdzie.
@ do Dike
dnia 12.01.2021, 22:21
Ocena
komentarza:
5
Jeżeli znaczna ilość lekarzy (szczególnie młodych) wykształconych w Polsce leczy np. Niemców, to i ratownicy Polscy ratować będą za granicą lub handlować pietruszką.
Polska to naprawdę bogaty kraj- szkoda tylko, że nie w rozum.

Tak zarządzają Polską wszystkie rządy - czy to z lewicy czy z prawicy- bez róznicy.
@ ledowus
dnia 12.01.2021, 23:39
Ocena
komentarza:
1
masz rację
@ łodyniec
dnia 14.01.2021, 09:19
Ocena
komentarza:
-2
Narażają życie ? Przestań . Noc prześpią i wyspani rano do domu .
Taka ta praca ciężka .
@ Kalifaktor
dnia 15.01.2021, 18:26
Ocena
komentarza:
1
Faktycznie są doposażeni. Kupili im blaszane budy zamiast odremontować budynek za mniejsze pieniądze. Takie same kontenery socjalne Krosno postawiło za wysypiskiem śmieci. A argument rady o znajomości topografii jest co najmniej śmieszny. Dyspozytorzy mają na komputerach mapę na której widzą zarówno poruszająca się karetkę jak i miejsce z którego dzwoni wzywający pomocy.
@ PEKAES
dnia 12.01.2021, 13:20
Ocena
komentarza:
21
Dlatego na pis więcej nie zagłosuje.
@ remek
dnia 12.01.2021, 13:34
Ocena
komentarza:
22
tak się jeszcze zastanawiam co w tym Jaśle można jeszcze zniszczyć , nie wiele już zostało tylko pozamykani urzędnicy
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 12.01.2021, 13:43
Ocena
komentarza:
8
Kiedy nie ma już kto płacić podatków na "to, co" się z nich utrzymuje - "to" wszystko, nawet pozamykane i odseparowane urzędy...
@ Karola
dnia 12.01.2021, 13:42
Ocena
komentarza:
-8
A ja się zgadzam z abc . Zero wiedzy kierowców nie wszystkich oczywiście. W ostatnim czasie niestety była sytuacja wymagajaca wezwania pogotowia . Sytuacja taka powtórzyła się 2 razy. W pierwszej sytuacji przyjechali Panowie Ratownicy posiadający bardzo duża wiedzę w wieku ok 35 może młodsi i kierowca starszy od nich. Wezwani zostali ok północy. Wszytko robili sterylnie, kulturalni wytlnaczyli co i jak . Kazali wcześniej zmierzyć temp zanim weszli do domu przeprowadzili szybki krótki wywiad na temat korony. Zrobili porządek za sobą tzn nie zostawili tego całego syfu właśnie co druga załoga. Bo właśnie w niedługim odstępie czasu po ok 2 tyg znów była potrzebna pomoc . Przyjechali pogotowie, ratownicy, kierowca. Bardzo ale to bardzo chamowaci no bo to 23 minęła, pewnie przerwalam im drzemkę. Nie odpowiedzieli nawet na " dobry wieczór " ale mu pomijając to, weszli do domu jak do stajni beszczelinie nie zamykając ich. Gdy mama poprosiła by zamknął drzwi , podszedł i trzasnoł ciekawe czy siebie też tak zamyka. Mama zwróciła mu uwagę że drzwi po to mają klamkę by je zamykać A nie z nogi trzaska bo w domu jest dziecko . Wkłocia mimo że zwracali się uwagę że z tej ręki nie pójdzie zrobili po swojemu mimo że właśnie nie poszło. Wszytkie przedmioty pozostawili wszędzie na łużku na stole na dywanie . Poziom ich wiedzy bardzo niski . Jeden pytał drugiego o co chodzi. Kierowca też chyba prosto po kursie na prostym odcinku drogi dosłownie prosta linia nie potrafi wycofać. Woec kogo i po co trzyma ten szpital? Oczywiście że nie wszystkich należy pakować do jednego worka. No ale jest różnica i to OGROMNA między jednym A drugim zespołem.
@ do Karoli
dnia 12.01.2021, 15:21
Ocena
komentarza:
13
to prosze sobie wyobrazic ze po przejsciu pod Krosno wszyscy beda tacy jak ten drugi zespół
@ Jas
dnia 13.01.2021, 11:15
Ocena
komentarza:
0
Podstawówkę skończyła ? Skończyła.
Jakie ma prawo oceniać pracowników medycznych ?
Żenujący wpis.
@ ledowus
dnia 12.01.2021, 14:21
Ocena
komentarza:
4
Setki ludzi wjeżdża za pracą lub zmienia pracę. Normalne w dzisiejszych czasach.
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 12.01.2021, 14:34
Ocena
komentarza:
18
Nie setki a ponad 90% młodych kończących edukację ucieka z miasta i z tego "inkubatora przedsiębiorczości"...
@ Karola
dnia 12.01.2021, 14:34
Ocena
komentarza:
-1
Przepraszam za błędy ale szybko pisałam min. " łóżko "
@ gaz
dnia 12.01.2021, 15:09
Ocena
komentarza:
21
Rzońcę niech proszą pomoże tak jak pracownikom gazowni którzy muszą jeździć do Tarnowa. Przy okazji nie pozdrawiamy Pana Rzońcy - szkoda gadać,
@ jafarowski robol
dnia 12.01.2021, 15:22
Ocena
komentarza:
9
Jak to Rzońcy nie pozdrawiacie?? To się inne firmy obrażą...
@ majkel111
dnia 12.01.2021, 15:45
Ocena
komentarza:
32
Ponoć Jasło ma: europosła, posła, senatora, radnego wojewódzkiego. Gdzie podziało się to całe towarzystwo z ogromnymi zarobkami, stworzone do rządzenia i decydowania o ludzkich losach ?
@ dragoness
dnia 12.01.2021, 16:27
Ocena
komentarza:
8
Przeczekują do następnych wyborów, w których jak ksiądz nakaże, tak większość zagłosuje.
@ do drag
dnia 12.01.2021, 20:09
Ocena
komentarza:
-2
Ich glos,glosuja na kogo chcą,ty tez tak zaglpsuj
@ łodyniec
dnia 14.01.2021, 09:25
Ocena
komentarza:
1
Owe towarzystwo nie ma czasu na [...] . Pieniądze muszą wydawać a to nie jest proste gdy ma się już wszystko.
@ ...
dnia 20.01.2021, 01:01
Ocena
komentarza:
0
do brukseli karetka z jasła nie pojedzie, przejdą na emer to ratownictwo wróci
@ Stokrotka
dnia 12.01.2021, 15:58
Ocena
komentarza:
15
Ratownicy i caly zespol Pogotowia Ratunkowego kazdemu byl ,jest i bedzie nieraz potrzebny wiec Panowie nie dajcie sie nagloscie sprawe i TV i zobaczycie jak szybko zdanie zmienia .
@ spidermen
dnia 12.01.2021, 16:08
Ocena
komentarza:
-8
Coś ratownik chyba słabo wyszkolony skoro patrzy co wyprawia pan z założonym kołnierzem . Szok to się nie mieści w głowie
@ Life
dnia 12.01.2021, 16:13
Ocena
komentarza:
12
Zdecydowanie należy interweniować omijając władze podkarpacia, "szukać"
znajomych w ministerstwach - przecież na szczeblu ministerstw rozstrzygają
się te i inne kwestie. Gwarantuje, że niebawem ruszy inna sprawa - negatywna
dla Jasła.
@ NoToJak
dnia 12.01.2021, 21:36
Ocena
komentarza:
9
a GOWIN przecież z Jasła,może do Niego!
Warto może spróbować,dać Mu szanse.
Niech się wykaże.
@ Q
dnia 12.01.2021, 16:18
Ocena
komentarza:
19
Należy dążyć do całkowitego uniezależnienia Jasła od Krosna. Od 21 lat nie ma woj. krośnieńskiego, więc taka zależność nie ma uzasadnienia.

Władze Jasła powinny zorganizować w Jaśle możliwość zdawania prawa jazdy, jest to przecież realne. Przejęlibyśmy klientów od Gorlic po Strzyżów, czyli to łatwy pieniądz i miejsca pracy.

Ponadto biuro paszportowe w Jaśle - przecież do tego potrzeba jednego pracownika, komputera i skanera do odcisków. Mniejsze Gorlice mają biuro paszportowe.
Czas zakończyć zależność od Krosna, wtedy to oni będą potrzebować nas bardziej, niż my nich.
@ W Krośnie złoto, w Jaśle błoto
dnia 12.01.2021, 23:01
Ocena
komentarza:
2
Może w Krośnie są mądrzejsze władze i politycy ?
Bo po osobnikach z Jasła nie spodziewam się już zbyt wiele, dbają o to by IM było dobrze, więc swoją działalność koncentrują na tym by się podlizac prezesowi albo co gorsza panu Ziobro, brrrr..
@ Jas
dnia 13.01.2021, 11:21
Ocena
komentarza:
-1
Bardzo są mądrzy, niejaka Frydrych jest tego przykładem. Wybitna inteligencja :)))
@ W Krośnie złoto, w Jaśle błoto
dnia 12.01.2021, 16:26
Ocena
komentarza:
14
Europoseł Rzońca i posłanka Ewska nie raczylj interweniowac ???
@ Piotr
dnia 12.01.2021, 17:05
Ocena
komentarza:
3
[komentarz usunięto ze względu na wulgaryzmy]
@ kuba powiatowy
dnia 12.01.2021, 17:13
Ocena
komentarza:
2
moze zamiast ratownikow trzeba przyjac grabarzy wystarczy wtedy zmieninic nazwe placowki z calym szacunkiem dla kazdego zawodu juz i tak jest horror zaby sie gdziekolwiek dostac ciekawe ze kleru nie zwalniaja tam sie jakos kasa znajdzie
@ Lcop
dnia 12.01.2021, 17:28
Ocena
komentarza:
11
Są po to by ratować innych kto teraz ich uratuje???
@ On
dnia 12.01.2021, 18:13
Ocena
komentarza:
-7
Ale czytajcie że zrozumieniem antyków... Po pierwsze kasę ratowniczych maja dostać taką samą jak maja... Po drugie umowy na czas nieokreślony... Po trzecie maja pracować na tym samym sprzęcie co jeżdżą... Więc nie wiem o co chodzi... A nie zapomnijmy że na szpitalu są też karetki transportowe na których tych reszta pracowników będzie pracować dalej ... Jeśli chodzi tylko o to ze będą pracować po Krosnem to trochę chore i bez sensu jakiś głupi spór...
@ K
dnia 12.01.2021, 18:20
Ocena
komentarza:
7
Co pisza na portalu a co mowi na spotkaniu to dwie różne kwestie. Mówic że pracownicy są dla niego niczym, że dostaną umowę na trzy miesiące, że zatrudni około 40 osob. Tak chyba przyszły pracodawca nie powinien się odzywać. Wybiela tylko swoją osobę jakie to warunki daje a prawda jest zupełnie inna. Zależy mu aby podpisać papiery żeby miał z czym podejść do kontraktu z nfz aby wykazać ze ma pracowników a jak będzie później to bóg jeden wie. Wielu pracodawcow już takie zagrywki robiło brało podania o pracę żeby mieć czym wykazać się w przetargu a później ludzi nie zatrudniano.
@ NoToJak
dnia 12.01.2021, 21:43
Ocena
komentarza:
11
Szpital w Krośnie chce przejąć kasę z Jasła,
zwolni kilka osób i będą mieli dla swoich kasiorę.
Przecież o to chodzi"O NASZE PIENIĄDZE"
@ Kalifaktor
dnia 15.01.2021, 18:32
Ocena
komentarza:
-1
Dawniej pracownik słuchał warunków pracodawcy gdy składał podanie o pracę. Teraz widocznie czasy się zmieniły i to pracodawca ma słuchać pracownika i łaskawie przyjąć go do pracy na jego warunkach. Może jeszcze pracodawca ma pocałować w rękę nowego pracownika i ukłonić się w pas Panu Nowemu Pracownikowi dziękując mu że przyszedł.
@ lax
dnia 12.01.2021, 18:38
Ocena
komentarza:
7
W tym artykule brakuj paru podstawowych faktów. Ilu jest ratowników medycznych? Ilu jest ratowników medycznych, którzy mają uprawnienia kierowców pojazdów uprzywilejowanych? Ilu jest kierowców pojazdów uprzywilejowanych, którzy nie są ratownikami medycznymi? Poznamy takie fakty i będziemy wiedzieć, co o tym sądzić, bo przepisy dotyczące obsługi karetek są identyczne zarówno w Jaśle, jak i w Krośnie czy w Rzeszowie.
@ Ufajcie
dnia 12.01.2021, 19:21
Ocena
komentarza:
7
Kurowska powiada że jak jest problem to powierza go Bogu mówiąc "Jezu ty się tym zajmij" i problem znika. Więc należy jej tą sprawe przekazać a ona z pomocą Bożą go rozwiąże. Choćby proponując dobrego kandydata na Dyrektora.
@ Woytazzz
dnia 12.01.2021, 19:49
Ocena
komentarza:
4
Problem sortowni odpadów w Gamracie też był scedowany na Jezusa? Wysokość rachunków za wywóz śmieci w Jaśle to wina tego gościa z Nazaretu?
@ W Krośnie złoto, w Jaśle błoto
dnia 12.01.2021, 20:50
Ocena
komentarza:
11
Dla mnie ta pani jest doszczętnie skompromitowana.
Najgorsze jest jednak to, że ona była kiedyś burmistrzem a teraz po raz kolejny jest w Sejmie GLOSAMI NASZYCH MIESZKAŃCÓW.
@ NoToJak
dnia 12.01.2021, 21:45
Ocena
komentarza:
7
Ta Pani to już dawno zrobiła wysypisko"SŁÓW"
wokół siebie teraz dojdzie jeszcze to,że ma kupe do zrobienia.
@ coś się pokręcilo
dnia 13.01.2021, 08:33
Ocena
komentarza:
5
Spójrzcie na profil na Facebooku naszej Poseł Marii Kurowskiej. Zamiast żyć problemami okolicznych mieszkańców to prawie same modlitwy. Od czego są zatem księża, kościoły. Zawsze myślałem że Poseł jest od uchwalania praw ziemskich, oraz od rozwiązywania problemów bytowych tutaj na Ziemi. Sprawy duchowe są w gestii duchownych. Ale jak widać Pani Kurowska woli ewangelizować niż podejmować realne problemy ludzi.
@ coś się pokręcilo
dnia 13.01.2021, 08:44
Ocena
komentarza:
-4
Pani Kurowska jest jednak inteligentna i wie gdzie leżą głosy wyborców. Jeśli się zajmie jakimiś sprawami to część będzie popierać, część będzie przeciw innym będzie to obojętne. Więc po co w to wchodzić. Jak się mieszka w regionie gdzie ponad 90 % to ludzie wierzący, którzy się modlą, to trzeba się z nimi modlić. Jak większość jest za ochroną życia, to trzeba takie poglądy głosić. I to wystarczy i żadne tam lewaki nic nie ugrają. Każde wybory się wygra.
@ zdzichu
dnia 12.01.2021, 19:31
Ocena
komentarza:
10
Jak w hucie w jaśle zwolnili 50 osób zwolnili w 2020 to nawet nikt palcem w bucie nie kiwnoł a teraz taki szum to jak to jest w tym Jaśle są równi i równiejsi !!
@ Do # Zdzichu
dnia 13.01.2021, 09:00
Ocena
komentarza:
5
Z huty ludzie nie korzystają i nie muszą korzystać a ze szpitala
korzystają albo będą korzystać taka to różnica drogi Zdzichu
@ lemur dziki
dnia 13.01.2021, 10:48
Ocena
komentarza:
2
Bzdura! Karetki dalej będą w tych samych miejscach co są. Będą jednak podlegać organizacyjnie pod dyspozytornie w Krośnie a ich pracodawcą będzie pogotowie w Krośnie. I pewnie problem w tym, że Krosno potrzebuje tylu ludzi, ile przepisy wymagają. Proszę mi odpowiedzieć, w jaki sposób będzie finansowane i przez kogo jasielskie pogotowie, jeżeli ratownicy zostaną w Jaśle?
@ zdzichu
dnia 14.01.2021, 17:32
Ocena
komentarza:
0
Ludzie z huty nie maja rodzin ani dzieci im praca jest nie potrzebna przecież to ludzie drugiego sortu niepotrzebni przy ratownikach!!!
@ Greg
dnia 12.01.2021, 19:58
Ocena
komentarza:
0
Wszystkiemu winien pis
@ Tym
dnia 12.01.2021, 20:04
Ocena
komentarza:
9
A na wyborach jak barany... Większość za PiS.. Teraz wybrani się do... Odwracają
@ Garnek
dnia 12.01.2021, 20:41
Ocena
komentarza:
5
Jasło inkubatorem głupoty jest po prostu.
@ W Krośnie złoto, w Jaśle błoto
dnia 12.01.2021, 20:51
Ocena
komentarza:
4
Niestety w demokracji ludzie mają taką władzę na jaką sobie zasłużyli
@ Obywatel
dnia 12.01.2021, 20:54
Ocena
komentarza:
12
Niech Pan Zająć coś pomoże. Przecież ostatnio był bardzo aktywny. A jak kłopot to się cicho siedzi
@ bioły
dnia 12.01.2021, 21:05
Ocena
komentarza:
-1
Czarnych bolszewików trzeba przegonić!
@ pff
dnia 13.01.2021, 00:19
Ocena
komentarza:
8
I prawidłowo z jakiej racji jasielskie pogotowie ma podlegać do krosna...
@ Anty pis
dnia 13.01.2021, 04:54
Ocena
komentarza:
5
Niech nie będzie niczego bo w sumie po co ma być! A dziadki i babki najbardziej potrzebujące opieki medycznej i ratowników NIECH ZNOW SOLIDARNIE ZAGŁOSUJA NA PIS
@ Sieka
dnia 13.01.2021, 09:01
Ocena
komentarza:
14
A gdzie senatorzyna Zajac i synek? Tacy patrioci lokalni gdzie się
schowali ? Kasę brać za free i po odpustach jeździć tylko potrafią
@ Xxx
dnia 13.01.2021, 09:04
Ocena
komentarza:
14
A sprzet i karetki kupowały gminy z powiatu jasielskiego a Krosno chce przekac za free.
To jakaś paranoja
@ do Ratowników
dnia 13.01.2021, 09:34
Ocena
komentarza:
9
Spróbujcie pomocy w biurze poselskim Joanny Frydrych które mieści się w Jaśle .Trzeba pisać do wszystkich, do posłów z Pis i PO.
@ Jaślanin
dnia 13.01.2021, 09:52
Ocena
komentarza:
12
Ratownicy mają kilka teczek z lekami i jak trzeba będzie znieść poszkodowanego np. z bloku który mieszka na 3- cim pietrze na noszach i szybko przetransportować do szpitala to 2wóch niesie na noszach poszkodowanego , a kto leki i sprzęt medyczny skoro tylko we dwoje maja jezdzić ?A jak kierowca ratownik kieruje karetką i trzeba reanimować pacjenta w czasie jazdy to ratownik 1-den z poszkodowanym jak sobie poradzi ? A czas biegnie i ma znaczenie ?
@ Jas
dnia 13.01.2021, 10:50
Ocena
komentarza:
2
[Komentarz nie na temat]
@ Jas
dnia 13.01.2021, 10:59
Ocena
komentarza:
17
Ratownicy trzymajcie się, jesteście wielcy, zarabiacie za mało.
Jestem z Wami !
@ red
dnia 13.01.2021, 11:29
Ocena
komentarza:
10
Macie bardzo słabych przedstawicieli, Jasło dużo traci. Taka prawda, choć gorzka.
@ Gowin na pomoc
dnia 13.01.2021, 12:29
Ocena
komentarza:
12
Ja bym się zwrócił do Wicepremiera Gowina, który pochodzi z Jasła i ma dużo do powiedzenia w Koalicji rządzącej. Ma on w swoim gronie Posła Sławomira Sośnierza który był Prezesem Śląskiego NFZ, więc nieobce mu są zagadnienia służby zdrowia.
@ komandos
dnia 13.01.2021, 14:56
Ocena
komentarza:
14
Mamy pana Rzońce Zającową Kurowska i nic nie robią dla Jasła wszystkie instytucje przenoszone są do Krosna krosno się rozwija Jasło upada
@ anonim
dnia 13.01.2021, 16:40
Ocena
komentarza:
0
zaszczepić ich i w piach...
@ Xyz
dnia 14.01.2021, 00:54
Ocena
komentarza:
-3
Może zrobić zespoły 1 osobowe tylko kierowca a wtedy wymagania podnieść co do ratowników
@ Xyz
dnia 14.01.2021, 00:55
Ocena
komentarza:
4
Nie rozumiem ludzi co piszą takie głupoty... idź na ratownika zrób szkołę i zobaczymy co powiesz na to
@ Xyz
dnia 14.01.2021, 00:56
Ocena
komentarza:
0
Odrazu zaznaczam że nie mam i nigdy nie miałem nawet znajomego ratownika nie mówiąc o rodzinie
@ W Krośnie złoto, w Jaśle błoto
dnia 14.01.2021, 05:48
Ocena
komentarza:
7
Kiedy wreszcie do mieszkańców dotrze, że ta sprawa jak wiele podobnych jest konsekwencją tego, co robią przy urnach wyborczych.
Skoro tak głosujecie i niczego nie wymagacie od wybrańców, to nie spodziewajcie się, że ktoś się z wami będzie liczył.
@ em
dnia 14.01.2021, 06:56
Ocena
komentarza:
3
Jak tak dalej pójdzie pozostaną domowe sposoby leczenia. Mam czarnego kota podobno koty działają pozytywnie na zdrowie.
@ dragoness
dnia 14.01.2021, 14:38
Ocena
komentarza:
1
Bardzo dobry artykuł p. Ewy Wawro na ten temat. Polecam
@ Do
dnia 15.01.2021, 10:28
Ocena
komentarza:
2
A wszyscy z pogotowia na aktualnie rządzącą partię głosowali więc ciekawe jakie teraz mają zdanie. To pewnie podziękowanie za pracę w covidzie
@ Bb
dnia 15.01.2021, 21:41
Ocena
komentarza:
0
Pracownicy pogotowia ratunkowego są bardzo uczyni i pomocni z wielkim sercem natomiast pielęgniarki na zakaznym bez SERCA znieczulica źle traktują pacjentów
@ ratujmy się ...
dnia 19.01.2021, 13:11
Ocena
komentarza:
0
To żadna racjonalna reforma ratownictwa medycznego. To próba ratowania i ustawiania kolesiów partyjnych,bo wybory co raz bliżej,a szanse na wygranie ,nawet na Podkarpaciu marne.Ludzie i ich bezpieczeństwo, nie mają tutaj żadnego znaczenia. Utworzą konsorcja i inne molochy,wraz z wieloma dobrze płatnymi stanowiskami,ale wobec nieudolnego zarządzania niebawem wszystko to padnie,a ilu ludzi przez te pozorne reformy "odejdzie z tego świata"? Bóg raczy wiedzieć...
@ Zarazek
dnia 20.01.2021, 22:39
Ocena
komentarza:
0
Zrobić referendum szpital naleźy do jasła kto nas będzie ratował z krosna będziecie jechać na sygnale z respiratorem gdzie burmistrz starostaw tym szpitalu jestem bezpieczna tu nie jednemu uratowano ludzkie zycie po szypkiej interwencji ratowników Panowie włodarze miasta jasła jesteście nam to winni źeby rozwiazać problem liczymy na was Zpowaźaniem mieszkanka jasła
Dodaj komentarz
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Akademia Małego Geniusza zaprasza na filmik

     

    Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą Niepublicznego Przedszkola Akademia Małego Geniusza, które mieści się na ul. Towarowej 29A w Jaśle. Jeśli szukacie miejsca dla swojego dziecka, w którym może poczuć się jak w domu, zdobywać wiedzę poprzez zabawę, wzrastać w poczuciu bezpieczeństwa i szacunku. Weźcie udział w rekrutacji i zapiszcie pociechę już dziś!

  • Dotacje dla klubów sportowych przyznane. Do podziału jest 600 tys. zł

     

    Jasielski magistrat opublikował wczoraj zarządzenie burmistrza Jasła w sprawie wyboru zgłoszonych przez kluby sportowe przedsięwzięć o charakterze sportowym, którym przyznano dofinansowanie w formie dotacji celowej z budżetu Miasta Jasła na 2021 rok. Do podziału jest 600 tys. zł. Pieniądze otrzyma łącznie kilkanaście podmiotów.

  • Będzie konkurs na dyrektora jasielskiego szpitala

    Michał Burbelka końcem grudnia złożył rezygnację ze stanowiska dyrektora Szpitala Specjalistycznego w Jaśle. W związku z tym Rada Powiatu w Jaśle powołała czteroosobową komisję konkursową, która podejmie decyzję o wyborze nowego dyrektora jasielskiej lecznicy.

  • Radni powiatowi apelują w sprawie jasielskich ratowników medycznych. Tutaj chodzi o życie i zdrowie mieszkańców

     

    Rada Powiatu w Jaśle wystosowała apel o niezwłoczne wycofanie się z propozycji reorganizacji Zespołu Ratownictwa Medycznego funkcjonującego w strukturze jasielskiego szpitala. Radni postulują zachowanie dotychczasowych rejonów operacyjnych...

  • Jasielscy policjanci wkrótce przeniosą się do nowej komendy

    Już za kilka dni jasielscy policjanci przeniosą się do nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Jaśle mieszczącej się przy ul. Sroczyńskiego. Nowoczesny gmach powstał po ponad trzech latach prac.

  • Kursy językowe i komputerowe współfinansowane z Unii Europejskiej

     

    Czy wpisujesz w CV średnią znajomość języka angielskiego i obsługi komputera? Czy to rzeczywiście prawda? A może, za każdym razem, boisz się weryfikacji swoich umiejętność językowych i komputerowych? A może pragniesz po prostu swobodnie rozmawiać w języku angielskim?  Albo nareszcie samodzielnie korzystać z internetu?

  • „Nie oddamy ratowników”. Blisko sto osób zamanifestowało solidarność z jasielskimi ratownikami medycznymi

     

    Przy jasielskim szpitalu zebrało się dzisiaj blisko sto osób, aby zamanifestować swoją solidarność z pracownikami Zespołu Ratownictwa Medycznego w Jaśle. Przez przyległy do szpitalnych budynków teren niosły się okrzyki – „Nie oddamy ratowników”. Jasielscy ratownicy medyczni nie zgadzają się z planowaną reorganizacją funkcjonowania państwowego ratownictwa medycznego, która w ich przypadku oznaczać będzie nieuchronną redukcję etatów.

  • Doszło do awarii sieci ciepłowniczej Jaśle

     

    Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta w Jaśle poinformował rano o awarii sieci ciepłowniczej w rejonie Przychodni Specjalistycznej przy ul. Szopena 38. Z uwagi na wysokie ciśnienie wyłączono zasilanie z sieci ciepłowniczej dla wszystkich odbiorców. 

  • Giganci programowania – Rozpoczęły się zapisy na kolejny semestr

     

    Wystartowały zapisy na kursy programowania dla dzieci i młodzieży w semestrze letnim.

  • Strażacy ochotnicy obdarowali prezentami małych pacjentów Kliniki Onkohematologii Dziecięcej w Rzeszowie

     

    Wczoraj, druhowie z kilku jednostek OSP w powiecie jasielskim odwiedzili Klinikę Onkohematologii Dziecięcej w Klinicznym Szpitalu Wojewódzkim Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie. Do jej pacjentów nie udali się pustymi rękami. Dzieci otrzymały prezenty w ramach czwartej edycji akcji pn. „Paczka dla Dzieciaka na Święta od Strażaka”.

  • Kapliczka sposobem na walkę z locdkdownem?

     

    Grzegorz Schabiński, jasielski restaurator znany jest z niekonwencjonalnych pomysłów i koncepcji na funkcjonowanie biznesu w dobie pandemii koronawirusa. Tym razem postanowił walczyć z konsekwencjami zamrożenia gospodarki budując kapliczkę na terenie stoku narciarskiego Chyrowa-Ski w Chyrowej. Zaprasza do odwiedzania miejsca, w którym ona powstaje. Wystarczy zakupić specjalną cegiełkę.

  • Straż Miejska w Jaśle ma nowy samochód oznakowany

     

    Na wyposażeniu Straży Miejskiej w Jaśle znalazł się nowy samochód oznakowany Ford Transit Custom. Zastąpi on wysłużonego Peugeota, który jasielskim strażnikom miejskim służy od 2005 r. Zaletą nowego pojazdu jest jego wszechstronność. Może być on wykorzystywany do przeprowadzania różnego rodzaju interwencji, w tym przewożenia osób.

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105