Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Wojna o drogę w Dąbrówce

81
O 250 metrów drogi, której na razie nie ma, trwa w Dąbrówce walka pomiędzy sołtysem wsi, mieszkańcami i wójtem gminy Brzyska. Sprawa dotyczy dojazdu do 5 domów. Ich właściciele nie domagają się  budowy nowej drogi, a raczej przebudowy polnej ścieżki, która prowadzi do ich gospodarstw. Problem jest o tyle skomplikowany, że jest to teren prywatny, a jego właściciel – sołtys wsi, nie chce wyrazić na to zgody. Temat co jakiś czas powraca jak bumerang i mimo wielu spotkań do dziś nie udało się osiągnąć porozumienia. W poniedziałek, 7 grudnia br. w Domu Ludowym w Dąbrówce odbyło się kolejne spotkanie.






Mieszkańcy uparcie bronią swoich racji, domagając się normalnej drogi, jaka jest w każdym innym miejscu wsi. Uzasadniają to nie tylko niedogodnością związaną z dojazdem, ale także mieszkaniem na terenie zalewowym. - Nie pasuje nam to, że my jesteśmy na terenie zalewowym i w ogóle nie mamy drogi. A sołtys chce w zamian, żeby przy drodze powiatowej wyciąć 9 arów w parku. My nie się z tym nie zgadzamy, my chcemy gminną drogę – mówi zdenerwowana Maria Lipka, mieszkanka Dąbrówki.


Wśród wzajemnych oskarżeń i pomówień, każda ze stron broniła swoich racji. Sołtys Stanisław Kurowski zarzuca mieszkańcom kłamstwo i broni swojego stanowiska argumentując – Obok sklepu biegnie nowa droga, a rada podejmuje decyzję za budową nowej drogi o długości 250 m, która ma kosztować ok. 100-300 tys. zł. Jestem temu przeciwny, bo to jest niegospodarność wójta. To jest droga polna, którą trzeba zrobić spychaczem i wyżwirować, wyrównać i potem wyasfaltować. A tu już jest gotowa droga, przygotowana do jazdy.


Wywołany do odpowiedzi Ryszard Papciak, wójt gminy Brzyska ripostuje. - Działam na podstawie tego, do czego mnie zobligowała rada gminy. Sprawa tej drogi już obrosła w historię. Radni proponowali już zakupienie po 1 tys. zł za ar. Ale nie było przyzwolenia pana sołtysa i odstąpiono od tego. Taka prosta rzecz, a nie pozwala na uzyskanie porozumienia, bo pan Stanisław Kurowski nie jest 100-procentowym właścicielem. Okazuje się, że działka ma trzech właścicieli. W 1995 roku, po śmierci Juliana Kurowskiego, ojca obecnego sołtysa wsi, mocą postępowania spadkowego została podzielona na trzy części.


Po 1/3 otrzymali: żona zmarłego oraz jego dwaj synowie Stanisław i Zbigniew. Ten ostatni wraz z matką od lat przebywa jednak w USA, więc wiążące decyzje należą tak naprawdę do nich. - Dzwonił mój brat i powiedział, że jak nam dadzą ar za ar i  jest zgoda na wszystko – mówi sołtys.


Ryszard Papciak podkreśla, że prace nad projektem drogi już się zaczęły. Na najbliższej sesji rady gminy zostanie podjęta stosowna uchwała, od której już nie będzie odwrotu. - Chyba, że spłynie ze strony właścicieli tej drogi odpowiednie pismo, które przekona radę, żeby zatrzymała tę inwestycję – dodaje wójt.
 

Katarzyna Pacwa-Wilk 
Reklama

Komentarze: 81

Dodaj komentarz Widok:
0
@ flip
dnia 22.03.2010, 20:19 · Zgłoś
Czas mija a nic w tej sprawie się nie dzieje. Mydlenie oczu i nic więcej, wszyscy obiecują a droga ciągle rozdrapana i zachaszczona. Chyba pozostaje czekać na wybory - może tym razem nie będzie to nikt spiskujący z Panem S ?????????
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 21.03.2010, 13:50 · Zgłoś
Malowana Lala Dąbrówka , i wójt do słowika panstwowe niech idzie wstawic .
Odpowiedz
0
@ chomiku
dnia 04.01.2010, 14:31 · Zgłoś
Stasiu ruszyło cię.Rozkazywać to tylko w swojej wsi!.Chciałbyś żeby milczano bo może jesteś drugim radnym z Dąbrówki i ktoś mógłby podciąć gałąź 12 sesji.Czy aby podarowanie terenu drogi z podbudową i asfaltem nie było marnotrawstwem ? W wikipedii dowiesz się co to ub czy sb.
Odpowiedz
0
@ chomik
dnia 28.12.2009, 13:35 · Zgłoś
Panie staszku co pan wypisujesz za banialuki. Jakie ub jakie odwołanie Wójta - co pan opowiadasz za [...]!!! Chcesz pan odwołać ludzi chcących coś wreszcie zrobić w sprawie tej drogi !!! Prosze by pan już więcej do tej sprawy nigdy nie wracał i się nie kompromitował w oczach społeczeństwa !!!
Odpowiedz
0
@ do art to 8.XI/18:32
dnia 18.12.2009, 12:37 · Zgłoś
sądzę,że masz rację bo 13.XII.89r. też grubo żużlowano tą drogę pod kontrolą UB i wypadałoby zrobić to referendum-które proponujesz,ale o odwołanie Wójta i razem z nim odwołać Radę Gminy za niegospogarność.Takie referendum to koszt wszystkich diet z jednej sesji ok.10 tys.Podejrzewa się,że obiecywana nierespektująca Uchwałę zebrania wijskiego sesja przerodzi ją w anarchiczne zebranie jak w Dąbrówce,bo sprawa zostanie napewno włączona do obrad choćby nie była przewidziana w porządku obrad .
Odpowiedz
0
@ Szok
dnia 15.12.2009, 07:38 · Zgłoś
Może jest to "szok" mieć takie Szoka w rodzinie, ale to nie Szok wyciągy sprawy rodzinne na światło opini społecznej. Każdy człowiek co jest na danym stanowisko powinien się spodziewać tego że takie stanowiska przychodzą ze wszystkim: dobrym i złym. Ludzie zawsze będą mieć pozytywne i negatywne opinie, taki jest świat. Co gnębi Szoka jest to że Sołtys Stasiu sam wciąga całą swą rodzine w te swoje "obiecanki" a potem umywa ręce zastawiając się co może wykonać, a nie może wykonać, przez członków rodziny. W życiu nie powinno się nigdy robić obietnic których nie potrafimy dotrzymać, szczególnie na stanowiskach publicznych, a potem brak wykonania no i oczywiście trzeba na kogoś zwalić. Oprucz tego Szok uważa że ludzie wiedzą jeszcze więcej niż ja, biedny Szok. Oczy się Szokowi otworzyły po tych komentarzach o drzewie, o miodzie, itd. Dąbrówka zawsze będzie szczególnym miejscem dla Szoka, i nazwisko "Kurowski" będzie czymś specjalnym, które dla mnie bardzo dużo znaczy. Nie będę milczeć jak ktoś robi pośmiewisko z całej rodziny, i przez niego rodzina jest nazywana "Kurowski mafia." Rodzina Kurowski jest bardzo duża, i nie jest to sprawiedliwe żeby wszyscy byli ocenani negatywnie przez to co wyprawia Sołtys Stasiu. Zapamiętajmy że nie powinniśmy nigdy stać za kimś po ktoś jest w rodzinie czy nie, tylko powinniśmy stać za prawdą i uczciwościa dla drugiego. Może Sołtys Stasiu poczyta to i zrozumi że takie działanie nie może mieć miejsca. Jak ma pracować dla dobra mieszkańców, to niech to będzie, ale nie kosztem pokazania innych członków rodziny, że coś jest ich wina. pozdrawiam, Szok
Odpowiedz
0
@ ciekawostka
dnia 14.12.2009, 18:36 · Zgłoś
Oto ciekawy dokument dotyczący działań sołtysa odnośnie tej drogi. bazagmin.pl/pliki/prezentacje/3066/wiadomosci/91047/pliki/p_xxvii.pdf . Prosze zgooglować i ocenić starania gminy i postępowanie sołtysa. Prosze o komentarze !!!!!!!! Sołtys i radny jakim cudem ?????????????????????!!!!!
Odpowiedz
0
@ do "mydlenie oczu"
dnia 14.12.2009, 17:02 · Zgłoś
W wielu kwestiach masz absolutną racje. Jeśli chodzi o teren zalewowy - ogromna część pieniędzy przeznaczona na likwidacje szkód po powodziach nigdy do powodzian nie trafiła !!!! Jeśli chodzi o obecną droge (jak twierdzi sołtys gotową do jazdy)do zapraszam na przejazd. Zero fos, drzewa wrastające w i tak wąską droge i żekomy właściciel (sołtys)który, nie pozwala na upożądkowanie ze względu na grzybnie.!!!! Kto z was drodzy czytelnicy maży o chodzenia i proszeniu (pana włości)o pozwolenie o coś co sam powinien zrobić...!!!!
Odpowiedz
0
@ Do "Szoka"
dnia 14.12.2009, 04:06 · Zgłoś
Jeśli Szok doznał tego na własnej skórze, to łatwo się domyślić, że Szok musi być z rodziny Sołtysa, a to by już bardzo źle świadczyło o Szoku, bo jak można wyciągać rodzinne sprawy na światło opinii społecznej? Sprawy rodzinne załatwia się w rodzinie, bo to rzeczywiście byłby szok, mieć takiego Szoka w rodzinie!
Odpowiedz
0
@ szok
dnia 13.12.2009, 20:20 · Zgłoś
proszę nie straszyć Szoka. A jak to jest jednak prawdziwe? A jak to Szok doznał na własnej skórze, czy może o tym pisać? Najlepiej wie Sołtys Stasiu, bo on bardzo dobrze zna Szoka. W życiu bywa tak że co my dajemy to dostajemy. Bywa też że ludzi się oskarza o to co nie było. Najlepsze jest to że jak człowiek umrze to przy bramie do Nieba już nikt dokumentów zmieniał nie będzie, już nikt Bogu nie wmówi jakim ktoś był a nie był, i trzeba będzie się z pewnych spraw wytłumaczyć. Więc, dopóki jesteśmy na ziemi, najlepiej iść prośić o przebaczenie [...]ków, rodziców, braci, bratowe, ich dzieci, żone, swoje dzieci, i potem udać sie do Sakramentu Spowiedzi Świętej aby się pojednać zanim przyjdzie nam stanąc na progu Nieba. Może wtedy będzie lepiej. Szok nie boi się żadnych szantaży, tak jak i się ich nie bało większość ludzi szantażowanych w sprawie syna Sołtysa Stasia. Pozdrawiam.
Odpowiedz
0
@ Mydlenie oczu
dnia 13.12.2009, 18:47 · Zgłoś
Problem z nową drogą nie polega tylko na kosztach, bo skoro gminę stać na "święta" ziemniaka to pewnie i na drogę. Szkoda tylko parku podworskiego bo jest zabytkowy i nie ma sensu sprzedawać nawet części. Chętnych na działki tak jest wielu, we władzach gminy pewnie też. Wybory blisko, dla agentów to pewnie dopiero za 5 lat i teraz trzeba się uwłaszczyć na mieniu publicznym jak nic więcej się nie umie. A co do obecnej drogi: asfalt przecież tam jest. Choć z tego co wiem to ten fragment drogi o który jest ta cała afera trafił w ręce obecnych właścicieli poprzez zasiedzenie a nie spadek. No ale to wina urzędników gminy bo podobno oni potwierdzili zasiedzenie w sądzie a teraz wstyd się przyznać. A argument mieszkania na terenie zalewowym: jak się w takim miejscu dom buduje to czego się spodziewać, może plaży i drinków pod palmami.
A gdzie są te obiecane przez wójta inwestycje, miejsca pracy, internet darmowy dla wszystkich (koronna inwestycja wójta:P), droga dla rowerów z Brzysk na Liwocz i inne obiecane "wspaniałości". Za rok wybory to teraz kandydaci może będą obiecywać że odkryją złoto pod urzędem gminy:)
Odpowiedz
0
@ Szok
dnia 13.12.2009, 18:43 · Zgłoś
Niech Pan Sołtys się sam za siebie nie wypowiada. Sam dobrze wie jaka jest prawda. Wiec, jak chce sądu to proszę bardzo. Tylko wtedy będzie musiał ruszyć pięniążkami z renciny aby opłacić i przy okazji wyjdzie więcej faktów. Dlaczego Szok wnika w życie rodzinne? Ponieważ inne komentarze też opisywały że Pani Burmistrz opuściła męża, no i że działka jest Sołtysa Stasia. Prawda zasze wygra, chodź by to trwało lata. Może niech Sołtys Stasiu nie robi obietnic których nie jest w stanie zrealizować i dobrze o tym wie. Już słupy postawił, tylko nie na swoim polu. Oh, następna prawda?!pozdrawiam Sołtysa Stasia. Może jak zamówie miód to będzie dobrze. Szoda że mnie na zebraniu nie było. Ale oglądając na youtube, naprawde można się w to wczuć. Mieszkańcy Dąbrówki, otwórzcie oczy!
Odpowiedz
0
@ Szok
dnia 13.12.2009, 06:51 · Zgłoś
dziękuje "Anty rozsądny Szok" i tu właśnie następny przykład od Ciebie o tym co Sołtys Stasiu obiecywał. Czy przed wyborami nie mógł ktoś sprawdzić mapek i spostrzeć kto jest a nie jest właścicielem? dziękuję za to ciekawą informacje.
Odpowiedz
0
@ Do Sołtysa
dnia 13.12.2009, 06:51 · Zgłoś
Panie Sołtysie, ja na Pana miejscu pozwałbym do Sądu tego "SZoka" wnikającego w Twoje życie rodzinne i podział majątku przez Twojego Śp.Ojca Juliana, bo to jest naruszenie dóbr osobistych i w dodatku napewno nie jest prawdziwe.
Odpowiedz
0
@ ort to
dnia 12.12.2009, 13:44 · Zgłoś
jeśli nie chce pieniędzy od gminy to następnym krokiem należącym do kompetencji wójta jest wywłaszczenie a nie zamiana na majątek publiczny .jest conajmniej trzech chętnych którym budowa nowej drogi pozwoli nabyć działki.a tam może "orlik" i jakiś park mógłby powstać?tylko chęci i pracy trzeba trochę w to włożyć
Odpowiedz
0
@ nowina
dnia 12.12.2009, 09:08 · Zgłoś
Serdeczne podziękowania dla "członkini koła gospodyń" za wsparcie. Pokazała pani swoje wazeliniarstwo i bezmuzgie podejście do tematu. A droga to tylko kwestia czasu bo nikt nie żyje wiecznie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ Gdzie kanalizacja ?
dnia 12.12.2009, 01:30 · Zgłoś
A ja pytam gdzie kanalizacja w gminie i miejsca pracy i inwestory ???? To afera która ma odwrócić uwagę od tego że się ino kawe pije.
Odpowiedz
0
@ szalony
dnia 11.12.2009, 21:40 · Zgłoś
Panie staszku pora zadbać o ule. Bo miodu braknie przed wyborami.
Odpowiedz
0
@ fenix
dnia 11.12.2009, 21:31 · Zgłoś
Do farbowanego stasia.
Tym razem drogi będziemy pilnować !!!!
Odpowiedz
0
@ anty rozsądny szok
dnia 11.12.2009, 21:24 · Zgłoś
Odkąd pamientam remont tej drogi był zawsze priorytetem sołtysa przed wyborami. Obietnicą nie było końca. Po wyborach sprawa ucichała "bo środków brak". Niedawno odkryto tajemnice własności drogi(działki). Środki były od lat !!! Tajemnica wyszła na jaw dlaczego tak długo nic sie nie działo!!! Sołysie mam nadzieje że wyborcy docenią twe tzw." działania społeczne"
Odpowiedz
0
@ SZok
dnia 11.12.2009, 19:50 · Zgłoś
"XXX" nic mi się ni pomyliło, tylko fakt to fakt. Jeżeli chodzi o opinie o Sołtysie Stasiu, to artykuł nie był o jego osobie, tyko o drodze. Gdyby był o opini o Sołtysie Stasiu, to Szok by komentował na dany temat. W kazdym razie nie pokoi mnie następny punkt w tym artykule związany z właścicielami tej działki. Znając świętej pamięci Juliana Kurowskiego zawsze pamiętał że miał trzech synów: Stasia, Zbigniewa, i Józefa. Dziwi mnie że po jego śmierci w 1995 przepisał działke na żone-która nigdy go nie szanowała, na Stasia -który przed śmiercią go źle traktował, i Zbigniewowi a wogóle nie ujął Józefa. Kto był w Niebie aby poręczyć ten Testament, ponieważ Julian nie był w stanie pisać testament 4 lata po swojej śmierci, skoro umarł w 1991 a nie w 1995. Napewno, gdyby ON-Julian to przepisywał to by napewno nie dał nic ani swojej żonie, która nawet nie przyjechała jak chorował ani na pogrzeb, ani Stasiowi bo Juliana źle traktował, tylko najwyżej Zbigniewowi i Józefowi. Tak że może sprawdzmy ten testament i te mapki. Może ktoś jednak coś chciał co się mu nie należało i sobie zrobił poprawki. To jest straszne! Mam nadzieje że Stasiu nigdy nie będzie włascicielem żadnego majątku po Julianie bo jego stosunek do ojca był bardzo nie przyjemny. Może taki sam jest i do jego żony skoro go opuściła, no i do dzieci, skoro też wyjechały i tyle lat z ojcem się nie widziały. Mieszkańcy Dąbrówki, podczas następnych wyborów każdy kandydat powinien o sobie przestawić-tzn. co potrafi, wykształcenie, rekord kryminalny powinien być sprawdzowny, i opinie sąsiadów i rodziny powinne być pobrane. Jak Sołtys Stasiu jest na rencie, tak wynika z powyższych komentarzy, to skąd ma siłę być Sołtysem, ale nie ma siły na inną pracę przez tyle lat? Coś tu nie gra???
Odpowiedz
0
@ Do "xxx"
dnia 11.12.2009, 17:34 · Zgłoś
Proszę pomyśleć przez chwilę, że jest Pan Sołtysem, czy będzie Pan tak oddawał swoją ziemię za darmo sąsiadom na drogę?
Cudzym polem łatwo roporządzać, ale swojego ani rusz. Panie Sołtysie Dąbrówki trzymaj się, bo to czysta prowokacja czerwonych, gdyż zbliżają się wybory.
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 11.12.2009, 14:02 · Zgłoś
Do Szok i Rozsądny- Wam się całkiem pomyliło, zresztą tak samo jak Waszemu Stasiowi Sołtysowi. Oprzytomnijcicie i nie denerwujcie ludzi.
Odpowiedz
0
@ Rozsądny
dnia 11.12.2009, 09:18 · Zgłoś
Czytam te komentarze i dochodzę do wniosku, że to czysta prowokacja, aby zdyskredytować w oczach opinii publicznej Sołtysa Dąbrówki. Wszystko zaplanowane i dopracowane, nawet nakręcono film (...) Domyślam się, zrobili to ludzie związani z byłą PZPR, a obecną lewicą. Sołtys ma rację, bo niby dlaczego miałby oddawać za darmo część swojej działki na drogę?, przecież płaci z tego gruntu podatek. Nie widzę w tym nic złego, żeby Gmina Brzyska dała Sołtysowi wzamian równowartość, czyli ar za ar, z działki gminnej, którą otrzymali za darmo w spadku po Panu Szlachcicu ze dworu w Dąbrówce.
Odpowiedz
0
@ Szok
dnia 11.12.2009, 06:53 · Zgłoś
Czy naprawdę Pani Pacwa-Wilk nie ma o czym pisać? Może niech Pani pierw napisze o tym ze jak rzeka płynie to przeważnie teren wkoło jest to teren podmokły gdzie się może zdażyć że rzeka "wyleje." Później o tym że jak ktoś buduje dom w miejscu gdzie jest rzeka to tak jak by mówił zgadzam się aby mój dom kiedyś zalało. Po trzecie, jak ktoś buduje dom w miejscu gdzie nie ma dojazdu, to tak jak by wiedział że będzie musiał kupić samolot lub helikopter aby się przedostać do domu. Prawie 25 lat wstecz była "wojna" o droge, pomiędzy sklepem a domem szanownego Sołysa Stasia. W końcu, zgoda, dobrze, damy Wam użytek, chociaż się Wam naprawde nie należy. Dzisiaj, 25 lat później, znów ktoś szuka drogi i ofiary aby ktoś oddał swój majątek, bo ktoś postanowił zbudować domu na działce bez dojazdu, no i na terenie podmokłym. Uważam to za niesprawiedliwe. Nie wiem dlaczego ludzie atakują Sołtysa Stasia, kiedyż działka należy do jego rodziny, i on nie może podjąć żadnej decyzji bez wszystkich. W końcu w Polsce teraz się załatwia sprawy "prawnie." Chociaż nie zgadzam się że Sołtysem Dąbrówki powinien być Sołtys Stasiu, nie moge popierać tej krytyki o nim ponieważ jedno z drugim nie ma nic do rzeczy. Jeżeli chodzi o to że jego funkca wymaga dobra dla ludzi mieszkający w Dąbrówce, to też nie znaczy że jak ktoś sam się znalazł w złej sytuacji przez swoją bezsensu decyzje, że mamy karać i atakować Sołtysa Stasia, że on jednak nie robi czegoś dla dobra Dąbrówki. Dla tych co za Sołtysem Stasiem głosowali to wybór i decyzja dana, okazuje tylko kim WY jesteście i jakiego dobra chcieliście sami dla siebie. W końcu Dąbrówka to nie Warszawa i ludzie się dobrze znają, jak nawet powyższe komentarze okazują. Mam nadzieje że Sołtys Stasiu się nie zgodzi na żadną droge, bo to jest prywatna działka, i Ci co po niej jeździli dobrze o tym wiedzieli. Jak ktoś zacznie jakiekolwiek roboty na tej prywatnej działce, to niech lepiej kupi ten helikopter. Pozdrawiam.
Odpowiedz
0
@ miodek
dnia 10.12.2009, 18:15 · Zgłoś
Po co komu droga skoro sołtys ma miód !!!!
Odpowiedz
0
@ poseł
dnia 10.12.2009, 18:11 · Zgłoś
Pozdrawiam wszystkich głosujących na sołtysa (przystojniaczka)mam nadzieje że was zgaga piekła z tego wyborczego miodu !!!!!!
Odpowiedz
0
@ kamilio
dnia 10.12.2009, 18:03 · Zgłoś
Sołtysie jak tam twoje zdrowie ? Podobno na rencie jesteś ? Ciekawe co dolega takiemu "przystojniakowi"????????
Odpowiedz
0
@ do 213.25.34***
dnia 10.12.2009, 09:43 · Zgłoś
Zaczyna mi sie to podobac.Wszyscy szczegolnie Jaslo moze brac udział w zebraniu wiejskim w Dabrówce,a moze w rozprawie przeciwko szanownej rodzinie.Czy aby reporter jest niezorientowany czy nadgorliwy i pozwala wchodzic do kogoś w brudnych butach obwodnica jednokierunkową ?
Odpowiedz
0
@ kamil
dnia 09.12.2009, 17:52 · Zgłoś
Nowa droga to najlepsze rozwiązanie. Poza aspektem szerokiego omijania "działek" pana i władcy ( kurowskiego ) ,pozwala na budowe stosunkowo szerokiej i bezpiecznej drogi. Co ciekawe wszyscy właściciele dobrowolnie zgodzili się na przekazanie nieodpłatnie własnych części działek na ten cel. Nikt nie chciał innej działki jako rekompensaty !!!. Chwała Im za to.......:-)
Odpowiedz
0
@ ,,,,,,,,<<<
dnia 09.12.2009, 15:51 · Zgłoś
Posłuchajcie ludzi starszych jeszcze od sołtysa a dowiecie się całej prawdy do kogo nalezała droga Nie róbcie z sołtysa Matki Teresy jak to ciężko pomagał WZAMIAN ZA POPARCIE GO NA WYBORACH ;>
Odpowiedz
0
@ do obser
dnia 09.12.2009, 14:54 · Zgłoś
Drogi obserwatorze bardzo dobrze znamy Pana Sołtysa "Przystojnego" a jakże, pomagać pomagał zawsze, ale tylko sobie. Jak widać Dąbrówką nie tylko chce rządzić w sposób absolutny, ale chce ją przejąć na własoność. A my ziomkowie jego poddani, wtedy tylko na kolana.
Mam nadzieję, że mieszkańcy Dąbrówki to ludzie rozsądni, i już dziś wiedzą co zrobić.
Drodzy poszkodowani, załóżcie sprawę w sądzie, drogę macie przez zasiedzenie w złej wierze. Jedna rozprawa, i droda Wasza. A budowa nowej? ale po co?
A do Pana Sołtysa- jężeli jest pweien, że to jego, to dlaczego na prywatnym gruncie robił drogę i wyciągał z gminy nasze pieniądze .

Panie Sołtysie, niech pan sie nie pogrążą, jeżeli można jeszcze bardziej, niech się Pan pomodli o zdrowie.
Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ czytelniczka
dnia 09.12.2009, 09:26 · Zgłoś
Postacie wójtowi transporter wody ognistej to wszystko załatwi
Odpowiedz
0
@ do obser
dnia 09.12.2009, 09:20 · Zgłoś
pierwszy chętny chce 9 arów tego parku za grosze, w zamian za drogę(swoją drogą kto zapłacił za wyasfaltowanie tego kawałka działki?). Dziwi tylko to dlaczego nie chce rekompensaty od gminy? Jak Ty w swoim komentarzu nazwałeś takich ludzi?
Odpowiedz
0
@ vc
dnia 09.12.2009, 08:16 · Zgłoś
Dajcie już sołtysowi spokój przecież mu się cos należy za tą drogę a ciwkawe czy wójt jak by dawał pieniądze z własnej kieszeni a nie z gminnych to czy by tez tak chętnie budował nowe drogi ????
Odpowiedz
0
@ puszczyku
dnia 08.12.2009, 23:56 · Zgłoś
bez WLADZY ? asfalt 1,6oom Zagórza w 1988 bez tacy? ,a kiełbasa z Nagórza Brz.i koniaki w Krośnie ?
Odpowiedz
0
@ Okapi
dnia 08.12.2009, 23:05 · Zgłoś
Jak widac wojt lubi robic prezenty za pieniadze podatnikow.Tak kupowac sobie wyborcow mozna ale nie za nasze pieniadze.
Odpowiedz
0
@ Jack86
dnia 08.12.2009, 22:37 · Zgłoś
Gratulacje Panie Sołtysie widać że farba na wlosach doszczętnie wypaliła Ci resztki rozumu:D hahaha....Masz talent facet i za **** na Ciebie nie zagłosuje już w zadnych wyborach;P pozdrawiam całą rodzinke , szkoda tylko że żona uciekła do jasła. wsumie Jej sie nie dziwie:)
Odpowiedz
0
@ obser
dnia 08.12.2009, 22:36 · Zgłoś
Ludzie nie znacie sytuacji a sr*cie po kims z grubej ruru. znam cala ta sytuacje odkad Kurowski zostal soltysem zawsze pomagal w pierwszej kolejnosci tym ciezko teraz poszkodowanym mieszkancom zalewowym robil droge wywozil podczas powodzi,zrobil droge wyasfaltowaną ale niestety wedle przysłowia "Daj komus palec a chce całą ręke" tak i tutaj sie stalo.Do tego jest kilku [...] ktorzy tylko czekaja zeby zaczac budowac tam nową droge bo czychaja jak [...] na to zeby kupowac caly park na dzialki za pare groszy. otworzcie oczy lepiej o co tu chodzi...
Odpowiedz
0
@ .......;)
dnia 08.12.2009, 20:49 · Zgłoś
Najwyszy czs aby zakończyc dyktature Kurowskich ;))))
Odpowiedz
0
@ ....
dnia 08.12.2009, 20:42 · Zgłoś
Kurowski jak chce działke to nich sobie kupi Właścicelem drogi stał sie bo potajemnie przerobili mapy .Droga była dworska a powinna teraz byc gminna a nie Kurowskiego
Odpowiedz
0
@ filemon
dnia 08.12.2009, 20:12 · Zgłoś
te Razieldak, jak sie nie mieścisz na tej drodze to po pieronie z Ciebie kierowca.
Odpowiedz
0
@ Razieldark
dnia 08.12.2009, 19:21 · Zgłoś
Puszczyk-z kad takie wyciagnoles bzdury , droga na zagorze przy figurce sw Jana została poszerzona bez zgody wlascicielki ktora byla chora i nie mogla chodzic i sila poszerzyli droge. Mieszkany zagorza przy swoich posesjach nie dali na droge ani 1 cm gruntu i nie mozna w zimie przejechac nawet jednym samochodem.
Odpowiedz
0
@ rozjemca
dnia 08.12.2009, 18:54 · Zgłoś
Bożesz ty nój!jaki to obraz Polski,nie dziwić się,że tam na górze nie ma zgody i ząb za ząb,oko za oko.W takiej malej wiosczynie tyle nienawiści alud pobozny przecież.Świeta ida,czy nie pora prostować ścieżek naszych,odwrocić sie od zlego?!Cóz znaczą wypowiadane w kazdą niedziele slowa;"pokoj nam"?KOchani,pogodzcie sie na mily Bog!
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 08.12.2009, 18:40 · Zgłoś
nie no chyba przyznacie rację zdjęcia z obrad ,,niczym ze sali sejmowej ,,
Odpowiedz
0
@ czytelnik
dnia 08.12.2009, 18:35 · Zgłoś
Ludziska kochane miejcie litość nad wójtem żeby znowu nie zeszła na niego LAWINA .
Odpowiedz
0
@ ort to
dnia 08.12.2009, 18:32 · Zgłoś
od kiedy gmina buduje pywatne drogi?dlaczego wyaswaltowano prywatną drogę p.Kurowskiego za pieniądze gminne.Sprawa drogi to sprawa prywatna pomiędzy mieeszkancami czterech domów a p.Kurowskim.Tą sprawę powinien rozstrzygnąć sąd a nie wójt .droga jest zaużywana i jej wykup to sprawy groszowe/parów a nie działka/a wójt idzie w olbrzymie koszty.Jest to niegospodarność i niefrasobliwość za pieniądze publiczne.wypadałoby panie wójcie jakieś referendum zrobić.Obecna droga /rędzina/jest warta ok.20.000 a nowa inwestycja ok.100000-300000 zł.Wójt niema takiego prawa aby obdarowywać osoby prywatne dobrem wspólnym.
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 08.12.2009, 18:28 · Zgłoś
sołtys niech sobie ziemniaki nasadzi na tej drodze..
Odpowiedz
0
@ xxxxxxxxxxxx
dnia 08.12.2009, 18:15 · Zgłoś
Co tu dużo dyskutować, jak droga jest prywatna to prywatna , każdy obywatel ma prawo bronić swojej prywatności. Było się budować w polach bez drogi.
Odpowiedz
0
@ Dawid89xxx
dnia 08.12.2009, 17:53 · Zgłoś
hehe no i na reszcie mamy własne Dąbrowskie piekiełko
No i pytam się
GDZIE BYLI RODZICE!?!?
Odpowiedz
0
@ .
dnia 08.12.2009, 17:36 · Zgłoś
Niech sołtys pogada ze swoją babą, to jakieś rondo tam strzelą, a dla zgody posadzą dęba !
Odpowiedz
0
@ jaaaa
dnia 08.12.2009, 17:30 · Zgłoś
jedna rzsdzi miastem a drugi wioska ;/ mafia wszedzie dookola. to jest parodia ;/
Odpowiedz
0
@ kamil
dnia 08.12.2009, 17:27 · Zgłoś
Najwyrażniej szanowny pan sołtys kieruje sie zasadą : "nie masz po co żyć, więć żyj na złość innym".
Odpowiedz
0
@ KASIK:)
dnia 08.12.2009, 16:50 · Zgłoś
DĄBRÓWKA CITY:):):):):)
Odpowiedz
0
@ yorker
dnia 08.12.2009, 16:48 · Zgłoś
A co na to żona pana Sołtysa - burmistrz Jasła Maria Kurowska?
Odpowiedz
0
@ --
dnia 08.12.2009, 16:45 · Zgłoś
ludzie nauczcie sie miłości co stwarza ten świat a nie kłućcie sie o droge
Odpowiedz
0
@ df
dnia 08.12.2009, 16:35 · Zgłoś
My nie się z tym nie zgadzamy, my chcemy gminną drogę –
Odpowiedz
0
@ Cencik
dnia 08.12.2009, 15:36 · Zgłoś
Oj nie ładnie panie agencie Eureka. Tak nie dziękuje się przyjaciołom. Zamiast przekazać działkę w parku, albo i dwie, zamiast pięknie podziękować i być wdzięcznym za namaszczenie cię na wójta przez Kurowskich, ty wypiąłeś się na nich i pytasz o zgodę mieszkańców na zebraniu. Czyżby ci brakowało odwagi powiedzieć mu to wprost, tylko szukasz "większości", która tak ci kazała zrobić. A odkąd ty tak kochasz demokrację? Czyżby tego uczyli was na kursach agentów? Daj mu chłopie działkę i będziesz nadal wójtem w Brzyskach.
Odpowiedz
0
@ Cytryn Kwas
dnia 08.12.2009, 14:37 · Zgłoś
Wycinanie drzew w parku żeby mieć drzewo na zimę podobne jest do choroby wycinania drzew
w Jaśle - może ta choroba z Dąbrówki się przywlokła ?
Odpowiedz
0
@ W.D
dnia 08.12.2009, 13:56 · Zgłoś
Stanisław Kurowski i Ryszord Papciak to jka FLIPi FLAP - Kabaret ale szopka kto ich wybrała a chyba co [...] to [...]
Odpowiedz
0
@ Jaślanin
dnia 08.12.2009, 13:44 · Zgłoś
Tacy ludzie jeszcze żyją,co mierzą miedzę na 2 palce? Wstyd.Sołtys,społecznik.Nigdy więcej nie wybierać na żadne stanowisko człowieka o nazwisku KUROWSKI.To takie skromne moje zdanie.
Odpowiedz
0
@ Leonisko
dnia 08.12.2009, 13:17 · Zgłoś
Uwłaszczenie terenu a sołtysa zwalić ze stołka bo widać że drzewa szuka na zimę to park chce wycinać.
Odpowiedz
0
@ puszczyk
dnia 08.12.2009, 12:12 · Zgłoś
Sołtyśie wśi Dąbrówka , aż mi Cię szkoda. Twój brat Zbyszek i [...] bardzo wiele dla ludzi będących w potrzebie uczynili, Ty sam wiele dobrego zrobiłeś a przez tą drogę sam śię kasujesz. Jeśli droga do Państwa Gomółków jest twoją własnośćią a używana jest od kilku pokoleń to co chćiałbyś to mogłeś sam zrobić bez pomocy Wójta Rady Gminy i mieszkańców.Droga jest dobrem wspólnym Droga biegnąca od figurki Sw. Jana na Zagórze o dł. ok.1,5 km.miała szerokość ok.2 m. z brzegami wysokimi nawet powyżej 3 m i co mieszkający tam gospodarze z nią zrobili; Dobrowolnie bez wynagrodzeń przekazywali swoje parcele na poszerzenie jej do obecnej szerokośći t. j. do ok. 10 m łącznie z fosami śćiętymi skarpami,wkładając w te prace swoje śiły i czas bo wszystko wykonywane było ręcznie, grupowo, bez WŁADZY z rozgrzewką po kielichu i w dobrej atmosferze.Zyczę dobrego zakończenia całej sprawy.
Odpowiedz
0
@ Doradca
dnia 08.12.2009, 11:15 · Zgłoś
Na Jaremu pane -chciałoby sie rzec.To jedyny sposób na załatwienie sprawy drogi.Jeden gościu nie może se blokować postępu.Zatem jak nie prawem to go lewym załatwcie.Zróbcie mu lewatywę,ile razy spotkacie...Wymieknie mu dysza a droga będzie...asfaltowa!
Odpowiedz
0
@ zal
dnia 08.12.2009, 11:04 · Zgłoś
fatalna sytułacja
Odpowiedz
0
@ abc..
dnia 08.12.2009, 10:13 · Zgłoś
Nosił WILK razy kilka, ponieśli i WILKA!!!
Odpowiedz
0
@ Kolega
dnia 08.12.2009, 10:08 · Zgłoś
Ale się ten Kurowski trzyma. Chłop jak malowany. 63 lata kończy za 3 dni, ani jednego siwego włoska. Jak on to robi?
Odpowiedz
0
@ ixi
dnia 08.12.2009, 10:00 · Zgłoś
niech burmistrz sprzeda pole pod droge i bedzie ok! ale w Wolsce lepiej sie zrec i robic ludziom na przekor niz rozmawiac i podejmowac decyzje dobre dla kazdej ze stron..no bo po co..taki nawyk z komuny..a w niedziele do kosciolka-udajac ze wszystko jest ok..[...]
Odpowiedz
0
@ Wielbiciel
dnia 08.12.2009, 09:40 · Zgłoś
A to się wyborcom w Dąbrówce oczy otwierają!!!
"...a taki był ładny, amerykański..."
Odpowiedz
0
@ Pytam
dnia 08.12.2009, 09:36 · Zgłoś
Hej internauci z Dąbrówki.
Czy to prawda, że nasza kochana pani Maria opuściła "rodzinne gniazdko" i "kochającego męża" i mieszka wraz z córką na mieszkaniu w Jaśle???
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 08.12.2009, 09:25 · Zgłoś
Pani Mario niech pani wpłynie na tego szaleńca bo on *******pani dobre imię.
Odpowiedz
0
@ Mieszkaniec
dnia 08.12.2009, 09:18 · Zgłoś
Panie Kurowski przez co najmniej 20 lat jesteś radnym i sołtysem. Twoje dochody z renciny w ubiegłym roku to 7,5 tys zł, a z działalności społecznej to prawie 10 tys. zł. Prze 20 lat po 10 tys tj. około 200 tys. zł. Dzięki naszym głosom tyle kasy wpadło do twojej kieszeni, a ty śmiesz jeszcze wyciągać rękę po działkę budowlaną. Jak widać nie ma kto doradzić mieszkańcom korzystającym z tej drogi. Przecież użytkowali tą drogę ponad 30 lat. Zakładając, że nawet "w złej wierze", to i tak ją "zaużytkowali" i wystarczy by złożyli wniosek do sądu o prawo do jej własności, a sąd powoła biegłego rzeczoznawcę, który wyceni grunt pod drogą i Kurowski otrzyma niewielką rekompensatę pieniężną, a droga będzie ich. Szanowni zainteresowani idźcie do dobrego prawnika i wypnijcie się na Kurowskich, a za wszystko podziękujcie im w najbliższych wyborach.
Odpowiedz
0
@ lol
dnia 08.12.2009, 09:06 · Zgłoś
A pan Papciak powinien odwiedzić stomatologa....
i...
to czym prędzej tym lepiej
Odpowiedz
0
@ ben
dnia 08.12.2009, 09:02 · Zgłoś
O ile się nie mylę to [...] można już w końcu eksmitować z terenu, jest odpowiednia spec ustawa z 2008 roku. To samo jest w innych miejscach , [...] powie że po jego miedzy (często nieużytku daleko od domu) nikt jeździć nie będzie.
Odpowiedz
0
@ OJ
dnia 08.12.2009, 09:00 · Zgłoś
TO DOPIERO TERAZ ODKRYLI ŻE TAM TEREN ZALEWOWY ? GDY BUDOWALI DOMY TO RZEKA TAM NIE PŁYNĘŁA ???????????
Odpowiedz
0
@ witja
dnia 08.12.2009, 08:54 · Zgłoś
Agent Eureka Dąbrówce drogę załatwi, a Kurowskiemu zapłaci z własnej kieszeni. Przecież to Kurowscy z niego wójta uczynili!
Odpowiedz
0
@ kosmo
dnia 08.12.2009, 08:50 · Zgłoś
Widać [...] wreszcie obraziła się na Kurowskiego i odebrała mu resztki rozumu. A mieszkańcy Dąbrówki przez to zobaczyli, kogo przez tyle lat wybierali na radnego i sołtysa. Co na to pani żona, przecież ona jest współwłaścicielką spornego odcinka drogi? Czyżby burmistrzowskie sumienie było tak twarde i nieprzejednane żeby nie wpłynęło na postępowanie małżonka?
Odpowiedz
0
@ sebi
dnia 08.12.2009, 08:29 · Zgłoś
Jakie sołtys Kurowski ma ładne włosy. Umalowane jakieś czy co?
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 08.12.2009, 07:55 · Zgłoś
Nazwisko Sołtysa mówi samo za siebie. Trzymać się stołka za wszelką cene - teraz to jest niegospodarność, a jak gdzie indziej kasa pójdzie w błoto to nie - bo większej ilości wyborców się spodoba. To jest Polska właśnie...
Odpowiedz
1
@ Dąbrówka Boy
dnia 08.12.2009, 07:44 · Zgłoś
Droga do HollyWood będzie w rolach głonych
jak na wyżej załączonych obrazkach!

Gdzien piniądze są za las! <lol2>
Odpowiedz
0
@ aEr
dnia 07.12.2009, 23:11 · Zgłoś
Nie będzie drogi i już co najwyżej wybudują wam autostrade *********;-]]]]]]]]
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.