Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Wsparcie budowy nowego budynku komendy powiatowej policji w Jaśle

37
Wsparcie budowy nowego budynku komendy powiatowej policji w Jaśle było tematem spotkania samorządów gmin oraz powiatu jasielskiego z przedstawicielami policji.


Zwołane zostało z inicjatywy Starosty Jasielskiego Adama Kmiecika w dniu 14 stycznia 2009 r. w Starostwie Powiatowym. Wzięli w nim udział Burmistrz Miasta Jasła, przewodniczący Rady Miejskiej Jasła, wójtowie oraz przewodniczący rad wszystkich gmin z terenu powiatu, skarbnik i sekretarz powiatu. Policję reprezentowali podinspektor Janusz Stojak, zastępca naczelnika wydziału inwestycji i remontów Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie, podinspektor Robert Woźnik, komendant powiatowy w Jaśle oraz jego zastępca podinspektor Artur Dudek.






W trakcie spotkania poruszono temat budowy nowego budynku komendy powiatowej policji. Od kilku lat mówi się o konieczności budowy nowego budynku z przeznaczeniem na siedzibę komendy, wykonano niezbędne prace projektowe wraz z kosztorysem inwestorskim, który w ciągu ostatnich kilku miesięcy wzrósł z kilkunastu do ponad 40 milionów złotych.

- Inwestycja jest w planie komendy głównej, ale z niższą wartością kosztorysową. W najbliższym czasie wystąpimy o zaakceptowanie wyższych kosztów związanych z tą inwestycją. Nie ukrywam, że łatwiej jest przekonać do wyższych kosztów budowy, jeśli mamy wsparcie finansowe lokalnych samorządów, stąd też prośba o rozważenie pomocy ze strony poszczególnych gmin i powiatu. Liczy się każda kwota wsparcia - powiedział podinspektor Janusz Stojak.




Starosta Jasielski zapewnił, że samorządy z terenu powiatu wesprą inwestycję budowy komendy, zaznaczając równocześnie, że wysokość dofinansowania jest sprawą otwartą.

Wójt Gminy Jasło Stanisław Pankiewicz, przewodniczący Konwentu Wójtów i Burmistrza Powiatu Jasielskiego odnosząc się do wysokości kwoty kosztorysu inwestorskiego nie ukrywał zaskoczenia z jej wysokości. - Trudno jest deklarować jednoznacznie o wysokości naszego udziału w tej inwestycji, musimy przedyskutować tę kwestię w gronie konwentu - stwierdził.

- Samorząd miasta Jasła wniósł już pokaźny wkład w budowę przyszłej komendy. Przekazaliśmy 1,5 hektara pod budowę, a także budowana jest droga dojazdowa do przyszłej komendy oraz wykonana została w tym rejonie sieć kanalizacyjna - powiedziała Maria Kurowska, burmistrz miasta.

Podsumowując dyskusję Robert Woźnik, komendant powiatowy stwierdził, że jeśli nie będzie pomocy samorządów lokalnych nowa komenda może nie powstać, takie zagrożenie jest realne. A potrzeba nowego budynku komendy jest potrzebna i społecznie uzasadniona, dodał.

Zebrani ustalili, że dyskusja o wysokości wsparcia budowy nowego budynku komendy musi zostać przeniesiona na rady poszczególnych gmin. Zgodzono się, że konsultacje w gminach nie powinny trwać dłużej niż kilka tygodni.


Powiat Jasło

Reklama

Komentarze: 37

Dodaj komentarz Widok:
0
@ !!!!!
dnia 22.01.2009, 18:28 · Zgłoś
wiecie jak tak czytam te komentarze to upewniam się w moich przekonaniach,że mało zdarza się myślących ludzi...Zastanawiam się dlaczego Wy wszyscy mądralińscy,którzy jesteście przeciwko Policji i krzyczycie, że jest im tak dobrze nie chcecie tam pracować...bo musielibyście ruszyć [...] i wziąć się do roboty a tak to siedzicie,[...] robicie do opieki biegacie i z nudów [...]ENCJE wypisujecie!!! Życzę Wam wielu włamań,pobić,kradzieży a Policjantom tego aby mieli nosa do takich PYSKACZY [...] i postąpili adekwatnie do waszych komentarzy!!!
Odpowiedz
0
@ zigi
dnia 21.01.2009, 15:48 · Zgłoś
więcej fotoradarów kierowcy sfinansują inwestycje budowy komendy:):):)
Odpowiedz
0
@ Taki co obserwuje
dnia 20.01.2009, 07:37 · Zgłoś
A niby dlaczego gminy mają dofinansować? Przecież Państwo zabiera podatki, z których powinny być realizowane takie inwestycje. Nasze pieniądze ( podatki w mieście) mają iść na zaspokojenie potrzeb i inwestycje sensu sticte mieszkańców. Od finansowania takiej inwestycji jest budżet państwa. TO JEST SKANDAL!!!! Panowie i Panie Wójtowie czy chcecie sobie zaskarbić policję aby w przypadku bezpośredniej Waszej wpadki traktowano Wads łagodniej ? Czy z tego powodu nasze pieniądze mają iść na inwestycje policyjne? Pzrecież budynek Policji i tak będzie stanowił majątek Państwa a nie Gminy!
Odpowiedz
0
@ lol
dnia 17.01.2009, 14:51 · Zgłoś
a ja jestem za tym że , ci co psioczą na policje to żeby im się krzywda stała zobaczymy gdzie pójdą i gdzie będą skomleć o pomoc pewnie w [...] albo w stodole??? hehehehehe śmieje się z tego co piszecie bo na pewno mądry tak się nie wyraża tylko ktoś co ma pusty gar zamiast [...] na karku, Policjanci karać to jasielskie społeczeństwo i nie mieć żadnych ograniczeń i skrupułów Powodzenia
Odpowiedz
0
@ vanvagen
dnia 16.01.2009, 21:54 · Zgłoś
Bardzo drogi i elegancki budynek komendy powiatowej ma powstać przy ulicy Sroczyńskiego w pobliżu szpitala..........
Odpowiedz
0
@ do POL
dnia 16.01.2009, 16:30 · Zgłoś
A ja widziałem pieszy patrol, i to nie jeden. Kiedyś to naliczyłem trzy na jednej zmianie i dwa radiowozy. Najlepiej wyglądały dwie panny w patrolu pieszym. Tak więc POL otwórz oczy!!!!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ Do niebieski
dnia 16.01.2009, 12:59 · Zgłoś
Budynek nie przejdzie na własność miasta czy powiatu bo jest własnością policji. Zostanie sprzedany i tyle.
Odpowiedz
0
@ pol
dnia 16.01.2009, 08:45 · Zgłoś
Dla czego o hali sportowej nic się nie czyni ,dlaczego sztuczne lodowisko jest tylko z nazwy i pamieta dobre czasy Gierka jakie wybudowano takie jest nic nie modernizowane ,miasta ościenne dawno Jasło wyprzedzili. WSTYD !!!a policja czyzby sie rozrastała się biurokracja ??? że czeba biurowiec budowac z kortami a może z basenem . mam jeszcze jedno pytanie , czy ktoś widział PIESZY patrol policji w miescie ??? bo z moich obserwacji to tylko wożą [...] samochodami czyzby się bali czegoś ???B)
Odpowiedz
0
@ Estetka
dnia 15.01.2009, 21:31 · Zgłoś
Przynajmniej nie ma juz szklanek z paluszkami na stolach zebraniowych, ani brazowych butelek z oranzada. Ja wiem, ze pisze nie na temat, ale tak mi sie jakos sentymentalnie ( i moze mentalnie ? ) zrobilo :(
Odpowiedz
0
@ Zły 99
dnia 15.01.2009, 21:19 · Zgłoś
Wszyscy napier... na policje ale jak sie cos dzieje to pierwsi lecicie.Jak sa tacy zle to nie latajcie na komende bo u sasiada glosna muzyka czy piesek sasiadki obsikuje wam ogrodek.Naprawde ludzie zastanowcie sie co piszecie.
Odpowiedz
0
@ Bimbam
dnia 15.01.2009, 20:38 · Zgłoś
Nikt nie kwestionuje potrzeby budowy nowego budynku dla policji w Jaśle. Sprzeciw budzi ewentualne ponadwymiarowe zaangażowanie "miasta" w tej materii i tak odczytuję "anty" komentarze.
Według mnie pomoc miasta w dotychczasowym wymiarze czyli przekazanie działki ect. jest wystarczająca. Dlaczego niby nasze miasto miało by partycypować w ogromnych kosztach budowy tego gmachu skoro należy to do innych organów państwowych ? Nie stać nas na to.
Tak dla uzmysłowienia ogromu przedsięwzięcia dodam, że budynek RCKP w Krośnie czyli taki nasz JDK, który jest ogromnym, pięknie wyposażonym nowoczesnym budynkiem, który kosztował bodaj 36 milionów.
Kto go widział zdaje sobie sprawę z wielkości przedsięwzięcia nowego lokum dla policji w Jaśle.
Odpowiedz
0
@ Jaślanin
dnia 15.01.2009, 19:37 · Zgłoś
Dlaczego na to spotkanie przyjechał tylko Z-ca Naczelnika z KWP Rzeszów a nikt wyższą rangą. Oj nie ładnie nie ładnie !!!!!!!!
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 15.01.2009, 19:33 · Zgłoś
Czy to prawda, że w projekcie budowy Komendy ujęta jest duża sala katechetyczna? Więc Wójtowie a w szczególności Wójt Gminy Jasło nie powinni się zastanawiać tylko dołożyć kasy .
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 15.01.2009, 19:25 · Zgłoś
Do stodołY!!!
Odpowiedz
0
@ tita
dnia 15.01.2009, 19:24 · Zgłoś
nowy budynek dla Policji? wytępic tych [...] którzy tylko podrywaja laski i cwaniakuja... zadnej szkoly policyjnej ani nic!!! zrobic selekcje a nie budowac im wiekszy budynek:!:!:!:
Odpowiedz
0
@ niebieski
dnia 15.01.2009, 18:58 · Zgłoś
To szansa dla Jasła. Pieniądze w lwiej części z budżetu centralnego. Stąd mogą być wykonawcy, podwykonawcy - da pracę. Budynek w centrum miasta przejdzie w ręce gminy lub powiatu! Kiedy policja sie wyprowadzi będzie więcej miejsc do parkowania w centrum! I poza tym...żadna instytucja w Jaśle nie ma tak złych warunków. A kort, jeśli... będzie, jeden więcej w Jaśle nie zaszkodzi.
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 15.01.2009, 18:14 · Zgłoś
ja jestem za budowa nowej komendy stara tchnie socjalizmem
Odpowiedz
0
@ PIS
dnia 15.01.2009, 16:17 · Zgłoś
Szanowni Państwo. O ile mi jest wiadomym to w powiecie spada ilość przestępstw. W tym miejscu należy zadać sobie pytanie, pocóż to budować nowy gmach. Etatów w policji się nie przewiduje w takiej metropolii jak Jasło. Jeżeli istnieje potrzeba budowy, to chyba , że na nowe gabinety - po co ma siedzieć w jednym pokoju 5 osób, kiedy można wybudować pięć oddzielnych gabinetów. W Jaśle potrzebne jest wsparcie dla nowych inwestycji tworzących miejsca pracy , ośrodków sportowych. Radni opamiętajcie się. Najpierw dajcie ludziom chleba, a potem ich ścigajcie ... budujcie gmachy policji.
Odpowiedz
0
@ bob
dnia 15.01.2009, 15:56 · Zgłoś
Popieram budowę nowej komendy. W niej powinny być normalne warunki pracy, nie jak w starej, chociażby - szatnia i jednocześnie sala odpraw.
Odpowiedz
0
@ ala
dnia 15.01.2009, 15:53 · Zgłoś
Czytając te komentarze mam wrażenie, że napisali je pseudokibice lub inni przestępcy, którzy kiedyś dostali pałą po [...] i teraz czują niechęć do Policji
Odpowiedz
0
@ awe
dnia 15.01.2009, 14:58 · Zgłoś
lepiej zrobic mlodziezy cos do uprawiania sportu lub zainwestowac w miejsca pracy a nie budowac jakies cuda niech zobacza jak zwykli ludzie pracuja
Odpowiedz
0
@ Jaślanin
dnia 15.01.2009, 14:25 · Zgłoś
Ludzie, mówcie co chcecie, rzeczy typu na cholere im ta siedziba jak nic nie robia, ale popatrzcie z tej strony, jak nasza policja w miescie na funkcjonowac jak pracuja w klitce mniejszej niz w zoo, miejmy nadzieje ze wraz z budowa tej komendy poprawi sie sprawnosc policji w jasle, tylko mam pare zastrzezen po co im tam korty tenisowe?! do [...] jasnej nie robcie z komendy drugiego mosiru!
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 15.01.2009, 13:01 · Zgłoś
policja tez daje mieszkancom, troche miejsc pracy.
Odpowiedz
0
@ M**
dnia 15.01.2009, 12:59 · Zgłoś
(do Ktoś) Popieram cie w tym co piszesz;)
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 15.01.2009, 12:50 · Zgłoś
juz bym im dał a nowa komendę..niech cie ciesza z tego co maja [...] jedne..
Odpowiedz
0
@ jeremy
dnia 15.01.2009, 12:25 · Zgłoś
Co do kwestii wyceny - jak wynika z wypowiedzi jest ona sprzed kilku miesięcy, czyli z okresu w którym ceny w budowlance były najwyższe. Jak można nie uwzględniać wpływu kryzysu na ceny np. materiałów budowlanych i robocizny? Myślą ze my tego nie widzimy? mają nas za tak wielkich [...]?
Odpowiedz
0
@ jeremy
dnia 15.01.2009, 12:04 · Zgłoś
A dlaczego mieszkańcy gmin mają dopłacać do biurowca dla urzędu centralnego, jakim jest policja? Do rozbudowy sądu jakoś nie dopłacaliśmy. Jasielskim politykom trzeba przypomnieć oczywisty fakt - policja finansowana jest przez MSWiA (minister G.Schetyna). To że pan starosta z PO nie umie załatwić kasy od "swojego" ministra nie uprawnia go do wydawania pieniędzy z lokalnych środków!
Jeśli gminy tak bardzo chcą się zrzucić na wspólną inwestycję, niech dofinansują powstanie strefy przemysłowej na warzycach (wykup gruntów) przynajmniej pomoże to w stworzeniu miejsc pracy.
Odpowiedz
0
@ kotlina
dnia 15.01.2009, 11:24 · Zgłoś
co zle im tam na tej syfiarskiej komendzie hehe na kosciuszki hehe:D
Odpowiedz
0
@ elmo
dnia 15.01.2009, 11:14 · Zgłoś
"A potrzeba nowego budynku komendy jest potrzebna i społecznie uzasadniona, dodał."
potrzeba potrzebna jest potrzebnie
Odpowiedz
-1
@ Ronaldo
dnia 15.01.2009, 10:37 · Zgłoś
Rząd na olicję wydaje za dużo pieniędzy reszta co zostaje to trafia do księży !:D:D:D:D:D:D:D
Odpowiedz
1
@ ktoś
dnia 15.01.2009, 10:25 · Zgłoś
a jak przyjdzie co do czego to Mieszkaniec Jasła poleci na komendę bo mu portfel zabrali a tu epitetami rzuca wszyscy narzekają i wyzywają ale jak policja jest potrzebna to wtedy pierwsi dzwonią... walnijcie barankiem w ścianę bo tych bredni szkoda czytać...
Odpowiedz
0
@ rozsądny
dnia 15.01.2009, 10:13 · Zgłoś
Rozsądek podpowiada: że na tamtym terenie nie ma żadnej szkoły podstawowej,żadnego gimnazjum,żadnego liceum czy przedszkola,[o przepraszam jest kaplica i grota]i może rozsądniej byłoby wybudować jeden z tych budynków [policjanci też ludzie i dzieci mają].Wtedy w centrum miasta pozostałby budynek który to można by było zaadoptować na potrzeby policji.Niech by kaganek oświaty oświetlał umysły stróżów prawa.
Odpowiedz
0
@ naiwny
dnia 15.01.2009, 09:59 · Zgłoś
a gdyby tak policjantów na miasto wysłać a nie nowe stanowiska biurowe ciągle tworzyć to w tej byłoby miejsca nadto.Za czasu komuny [...] i sbecja oraz dzielnicowi i kom.gminny się pomieściły,a ponoć wtedy było państwo policyjne
Odpowiedz
1
@ ja
dnia 15.01.2009, 09:59 · Zgłoś
a gdzie ma być zlokalizowany ten budynek?
Odpowiedz
-1
@ Rajdowiec
dnia 15.01.2009, 09:05 · Zgłoś
Niech wybudują most w Kątach a nie na takie gupoty marnować kasę!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
-1
@ j
dnia 15.01.2009, 07:54 · Zgłoś
policja przeganiala wolontariuszy wosp czyzby sami mysleli o kwescie i zwalczali wten sposob konkurencie
Odpowiedz
-1
@ Mieszkaniec Jasła
dnia 15.01.2009, 07:49 · Zgłoś
Ani grosza na tę inwestycję ! Mało dostali ? Jeszcze mieszkańcy budę [...] za TAKIE pieniądze mają finansować ? A gdzie stadion w mieście? Gdzie hala sportowa i lodowisko ?
Na [...] im tam korty tenisowe i lądowisko dla helikopterów ? Może jeszcze jakąś knajpę ze striptisem zafundujmy ?
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.