Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Wszyscy będą płacić za śmieci bez wyjątków

58

Nowa ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach to „śmieciowa rewolucja”. Od 1 lipca 2013 r. wszyscy mieszkańcy będą płacić jedną stawkę za wywóz śmieci. Osoby segregujące odpady będą płacić mniej. Jak podkreślił burmistrz Andrzej Czernecki ta różnica musi być znacząca o połowę niższa.

Mirosław Karapyta, marszałek województwa podkarpackiego został zobowiązany do podzielenia województwa na regiony gospodarki odpadami. Jasło zostało przypisane do regionu południowo-zachodniego, w którym jedyną regionalną instalacją jest Zakład Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie i to do niej będą odwożone śmieci komunalne z miasta.

Ustawa o gospodarowaniu odpadami weszła w życie 1 stycznia 2012 r. Obowiązywać jednak będzie od 1 lipca 2013 r. Gminom wyznaczono 18 miesięcy na dostosowanie się do nowego systemu, bo wedle ustawy to właśnie one będą odpowiedzialne za gospodarowanie odpadami. Przeprowadzone przetargi wyłonią firmę wywożącą odpady. Teraz to one będą narzucać nam ceny. Firmy gminne, które powstały w celu świadczenia usług odbioru śmieci od mieszkańców mogą nie wytrzymać konkurencji. Spółki prywatne często proponują dużo niższe ceny.

Cztery sposoby naliczania opłaty

Rada Miejska Jasła będzie podejmować uchwały wprowadzając wytyczne nowej ustawy. - Do najważniejszych należy uchwała w sprawie metody naliczania opłaty oraz stawki, którą mieszkańcy będą uiszczać za odbierane odpady. Ustawodawca przewidział cztery możliwości naliczania tej opłaty: od ilości osób zamieszkujących nieruchomość, albo od ilości zużytej wody bądź od wielkości lokalu mieszkalnego i ustalenie opłaty od całego gospodarstwa domowego. Oczywiście ustawa obliguje gminy, że osoby, które segregują odpady będą płaciły mniej – wyjaśnia Marcin Gustek, kierownik Miejskiego Zakładu Gospodarki Odpadami w Jaśle. - Cała ustawa jest skierowana w kierunku zwiększenia segregowanych odpadów, dlatego że oprócz tych obowiązków w postaci zorganizowania odbierania odpadów jest także wymóg osiągnięcia konkretnych poziomów odzysku dla poszczególnych frakcji odpadów, czyli dla surowców wtórnych takich jak plastik, papier, szkło, dla odpadów budowlanych oraz zielonych, dla zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Ta ustawa kładzie nacisk na selektywną zbiórkę odpadów, a w szczególności w gospodarstwach domowych – dodaje.

Nie 10 a 50 % zniżki

Burmistrz miasta Andrzej Czernecki uważa, że sposób naliczania opłat od mieszkańca będzie najbardziej sprawiedliwy. - My preferujemy ten model z tego względu, że to faktycznie osoba wytwarza odpady a nie metr kwadratowy powierzchni. Decyzję w tej sprawie będzie podejmować rada miasta – podkreśla. - Szansą na zmniejszenie liczby odpadów jest korzystanie z możliwości kompostowania. Generalnie naszym celem jest to, żeby zachęcić jak największą liczbę osób do segregowania odpadów. Motywującym będzie element finansowy. To nie może być jak to do tej pory tylko 10% różnicy, ale np. 50 % - twierdzi A. Czernecki.

Opłaty za śmieci mogłyby być niższe, gdyby na terenie Jasła istniała instalacja regionalna. Według Czerneckiego odstąpienie od pomysłu budowy Międzygminnego Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Jaśle w 2007 r. wpłynie ujemnie na stan naszych domowych budżetów.

By ustalić ile osób znajduje się w danym lokalu, mieszkańcy będą zobowiązani do wypełnienia specjalnie przygotowanej deklaracji, na podstawie której urząd podpisze umowę w imieniu mieszkańca z firmą na wywóz śmieci. Gminy mają obowiązek przeprowadzenia kampanii informacyjnej o nowych zasadach wśród mieszkańców.

Ilona Czarnecka

[email protected]

Napisany dnia: 30.10.2012, 11:43 , Tagi: UM Jasło, Jasło, Andrzej Czernecki

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ krzysztof007
dnia 31.10.2012, 11:36 · Zgłoś
ja mieszkam przy gamracie i tam solkjas juz pare la smieci segreguje
Odpowiedz
2
@ "jaślanin"
dnia 02.11.2012, 09:30 · Zgłoś
Tak to prawda, ale tylko drobną jasielską część. Natomiast projektowany "nowy"zakład pana K miał obsługiwać 180 tys ludzi. To około stare województwo krośnieńskie, to około 300 ciężarówek na zmianę. Wyobrażasz sobie życie w takim układzie w tym miejscu.GEHENNA!!!
Odpowiedz
4
@ KKK
dnia 31.10.2012, 06:57 · Zgłoś
Kraj coraz mniej wolny. Mam własny kompostownik w ziemi na odpady organiczne, pozostałe są segregowane - czyli odbierane za darmo, bo będą przetworzone i jeszcze odbierający na nich zarobi. Więc co to za opłata?

Kolejny podatek. Producenci opakowań i produktów płacą opłaty ekologiczne i potem jeszcze my za wywóz śmieci, które posegregowane sam moge zawozić do odpowiednich punktów.

Władza bardzo się boi żeby ludzi dążyli do jako takiej idealności. Jak przestaniemy jeździć autami, popaełniać wykroczenia - sieć niekorkujących się dróg, umozliwiających przejazd z przyzwoitą prędkością, odizolowanie pieszych, lub choćby paliwa braknie(kiedyś się skończą zasoby) - znajdą podatek zastępczy. Jak przestaniemy wytwarzać/produkować jakiekolwiek śmieci - znajdą podatek zastępczy.

Strasznie się boją, że urzędnicy, większość polityków nie będzie potrzebno w postaci tak wielkiej armii i coś będą musieli normalnego robić. Obudzić się z MATRIX-a.

O ile z głodu nie umrzemy wszyscy równo.

Kostiuchna nie zapyta się czy ktoś bogaty czy biedny, bezdomny czy wielodzietny, prezes czy sprzątaczka - skosi równo wszystkich.
Odpowiedz
0
@ eedwe
dnia 31.10.2012, 22:42 · Zgłoś
A opłata za to, że przyjadą pod dom i wywiozą! Już widzę jak ludzie na własną rękę jadą z dwoma workami do instalacji weź mnie nie rozśmieszaj.
Odpowiedz
4
@ xyz
dnia 30.10.2012, 22:04 · Zgłoś
Popieram projekt, że ludzie segregujący odpady będą płacić mniej!!!
Odpowiedz
1
@ pa
dnia 30.10.2012, 21:46 · Zgłoś
Upomnij polaczka a on zaraz będzie kombinował jak się zemścić. to takie nasze takie krajowe. takie prostackie
Odpowiedz
2
@ mieszkaniec bloku
dnia 30.10.2012, 20:39 · Zgłoś
a od kiedy właściciele prywatnych domów będą mieć kosze na swoich posesjach i przestaną podrzucać śmieci do śmietników pod blokami ???
Odpowiedz
3
@ romek
dnia 30.10.2012, 19:54 · Zgłoś
bo na Folusz wywożą śmieci z łazów dębowieckich ,wieśnioki jedne
Odpowiedz
8
@ ja to ja
dnia 30.10.2012, 19:04 · Zgłoś
a ja sie ciesze ze w koncu cos sie ruszy w sprawach zasmiecania naszej kochanej planety.Przyklad ostatnio bylem na foluszu i znalazlem wiecej smieci,butelek,puszek niz grzybów w lesie i szlag mnie trafia jak idac walami wzdluz rzeki widze porozrucane po calym brzegu smieci. Ludzie k... opamietajcie sie bo za chwile bedziemy zyc na smietniskach i chocby w garniturze od armaniego lub w sukni diora na tle smieci kazdy bedzie wygladal jak menel...
Odpowiedz
2
@ gość
dnia 30.10.2012, 19:50 · Zgłoś
Jeżeli faszeruje się nas śmietniskowych jadłem, bo jak można inaczej nazwać te cudnie opakowane i wypełnione do bólu chemikaliami "produkty żywnościowe", to lubimy tym samym pławić się w śmieciach. Muchy lecą do kupy a nie do perfum. Tak jest skonstruowana przyroda, której częścią jesteśmy - czy nam się to podoba, czy nie - tego nie zmienimy.
Odpowiedz
-2
@ andrzej
dnia 30.10.2012, 18:22 · Zgłoś
do "ana"
Szkoda mi Ciebie bardzo!!!
Czy wiesz ,jaki ptak s.a w swoje gniazdo ?
Oczywiście-taki c..l jak tyy !!!
A tak prawdę mówiąc ,to kto by Ciebie tutaj zapraszał
Odpowiedz
2
@ ana
dnia 30.10.2012, 20:21 · Zgłoś
idź się lecz nie obchodzi mnie co piszesz jaki Jaślanin się znalazł bardzo śmieszne żal mi Ciebie ,zapraszać mnie nikt nie musi bo i tak bym nie przyjechała. Poza tym prawisz mi takie morały a Twoja wypowiedz wystarczająco pokazuję Twoją inteligencje i kulturę (o ile znasz takie trudne słowa)
Odpowiedz
2
@ ric
dnia 30.10.2012, 18:02 · Zgłoś
i znowu uderzą po kieszeni ...ja się pytam ile jeszcze razy...
Odpowiedz
10
@ UFO
dnia 30.10.2012, 14:12 · Zgłoś
Sven, zaglądnij do książki telefonicznej pod pozycje Szpitale Psychiatryczne i wybierz sobie jeden jak najdalej od Jasła.
Odpowiedz
2
@ buła
dnia 30.10.2012, 13:59 · Zgłoś
będą za drogie smieci to wyladuja nad rzeka lub w lesie
Odpowiedz
5
@ aaa
dnia 30.10.2012, 17:01 · Zgłoś
przeczytaj sobie ignorancie ustawę- WSZYSCY będą płacić. Wywożąc śmieci do rzeki lub do lasu, tak czy siak będziesz płacił.
Odpowiedz
4
@ "jaślanin"
dnia 30.10.2012, 13:53 · Zgłoś
"hej" tak ci jest żal sortowni w "Gamracie" to powiedz gdzie mieszkasz? Bo śądzę że na przeciwległym końcu miasta, ale może tobie smród z takiego interesu nie przeszkadza i pod twoimi oknami będzie można go ulokować. Bez wątpienia będziesz bardzo zadowolony jeżeli przez pół roku nie będziesz mógł otworzyć okna z powodu smrodu. A jeżeli nie wiesz jak to jest to w okresie letnim rusz swoją białą d... na spacerek do Wolicy to poczujesz własnym nosem jaki mieszkający tam ludzie mają luksus zapachowy. Nikt nie mówi że taki zakład nie powinien w Jaśle powstać- śmieci to nasz wspólny problem bo wszyscy je produkujemy, ale bez wątpienia nie powinien być on ulokowany w aglomeracji miejskiej, a już bez wątpienia w bezpośrednim sąsiedztwie tak dużego skupiska ludzi jakim jest osiedle "Gamrat".
"hej" uruchom czasem szare komórki (jeżeli je masz) i najpierw pomyśl - to nie boli!!!
Chyba że jesteś "absolwentem" byłej szkoły nr 5 przy ul. Marchlewskiego.
Życzę dużo zdrowia i więcej rozumu.
Odpowiedz
-2
@ do Jaślanin
dnia 30.10.2012, 21:54 · Zgłoś
Rusz 4 litery na spacerek w celu znalezienia lokalizacji takiego zakładu w dowolnej odległości od Jasła. Wszędzie znajdziesz takich samych filozofów i "znajców" problemu odpadów. Najczęściej kombinują oni gdzie by tu zrobić podrzutę : obojętnie czy do rowu, lasu czy rzeki - byle jak najdalej od siebie. Spróbuj ulokować to w aglomeracji wiejskiej przy Jaśle to wrócisz po tej propozycji z bronami w plecach. Taka jest świadomość ekologiczna - i jest ona niezależna od wykształcenia. Twoje pomysły znakomicie się w nią wpisują. To jest ten poziom.
Odpowiedz
5
@ "jaślanin"
dnia 31.10.2012, 11:03 · Zgłoś
A co tu ma do siebie "swiadomość ekologiczna, brona w plecach i aglomeracja miejska". Naucz się czytać tekst ze zrozumieniem ( chyba coś jest na temaciez tą 5-ką), a potem komentuj .
Tobie też zyczę dużo zdrowia i więcej rozumku.
Odpowiedz
2
@ leśmian.pl
dnia 31.10.2012, 11:07 · Zgłoś
Przecież za bramą nr 1 po lewej stronie jest ogromna sterta śmieci i tam chyba odbywa się segregacja.Natomiast w pobliskiej hali leżą spakowane bale odpadów chyba po segregacji.Latem daje się to odczuć.
Odpowiedz
-4
@ wolność
dnia 31.10.2012, 15:04 · Zgłoś
Wolność to zrozumienie konieczności. Jeżeli Jaślaninie produkujesz odpady to jako wolny /np. od głupoty/ człowiek zrozumiesz konieczność ich utylizacji na miejscu wytwarzania a nie podrzucanie ich poza miasto. Módl się o zdrowie, bo na rozum to już za późno. Jeżeli kończyłeś 5-kę to pewno zaocznie i po parę lat w jednej klasie.
Jeżeli chcesz wyrobić sobie pogląd na temat technologii zagospodarowania odpadów segregacji, kompostowania, przetwarzania wybierz się np. do Krosna /niedaleko/ zobaczyć taki zakład. Przestaniesz wtedy myśleć stereotypowo i mało logicznie.
Jakoś w Krosnie nikomu nie przyszło do głowy budować zakładu na wsi pod Krosnem, poza aglomeracją miejską. W Żywcu jest taki zakład w śroku miasta i co? Działa, nikomu nie przeszkadza. W Wiedniu jest rafineria w środku miasta i ludzie żyją, nie padają jak muchy. Zobacz na znaczenie słowa "technologia" - ona wkracza wszędzie , do każdej dziedziny, w tym do gospodarki odpadami. Masz wiedzę, delikatnie mówiąć, nieaktualną i w ilości śladowej.
Odpowiedz
5
@ "jaślanin"
dnia 02.11.2012, 09:21 · Zgłoś
Czyżby trafił się nam "niedopieszczony" inwestor któremu Burmistrz Miasta Jasła odmówił zgody na budowę w Gamracie instalacji do segregowania śmieci bo:
-jest niezgodna z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego;
-zaproponowana technologia nie gwarantuje jakości
-ludzie nie tylko w Wolicy mają dość jego "samowolki" w obszarze śmieci
A jeżeli chodzi o technologię (w tym przypadku to delikatnie mówiąc określenie nieco wygórowane) to inwestor zaproponował aromatyzowanie odorów. To mniej więcej to samo jakby śmierdzącego nieumytego chłopa skropić perfumami od Diora - dalej będzie śmierdział.
Natomiast z porównywaniem w tym przypadku Wiednia do Jasła jest mniej więcej tak samo jak z porównywaniem miejskich szalet w Wiedniu i Jasle- byłeś tam może???
Odpowiedz
-4
@ Dopieszczony Jaślanin
dnia 03.11.2012, 20:38 · Zgłoś
Sprawdź jednym telefonem do UM /13 44 86343/ jaki jest zapis planu przestrzennego dla tego terenu w Gamracie- jest to jedyny w województwie teren gdzie można budować zakłady tego typu. Jeżeli masz taką "rzetelną" wiedzę wiedzę to jesteś w dymie. Inwestor może żądać odszkodowania w przypadku uniemożliwienia budowy obiektu zgodnego z planem przestrzennym na terenie swojej własności - ale nie o to chodzi. Tego typu myślnei, a raczej nie myślenie skutkuje tym, że śmieci jadą do Krosna, nie za darmo - lub do lasu - też nie za darmo- koszty tu są znacznie wyższe niż budowa instalacji.
Odpowiedz
10
@ Cenzor
dnia 30.10.2012, 13:23 · Zgłoś
Najśmieszniejsze na waszym śmiesznym portalu jest to jak szybko usunięto wpisy mówiące prawde, pod artykułem o Kasi Cichopek w GJ, a artykuł przerobiono na sponsorowany. Jeden telefon od Pana RR wystarczył???
Większość wpisów ukazywała wszystkie zaniedbania o których wasi niezależni dziennikarze nie wiedzieć czemu nie piszą.
Nie macie prawa nazywać sie niezależnym portalem.
Odpowiedz
4
@ do Cenzor
dnia 30.10.2012, 18:58 · Zgłoś
[off topic]
Odpowiedz
0
@ Cenzor
dnia 30.10.2012, 19:39 · Zgłoś
Dla kolekcjonowania absurdów naszego miasta.Ale czasem nerwy puszczą w kontakcie z taką ignorancją.
Odpowiedz
5
@ klkl
dnia 30.10.2012, 13:02 · Zgłoś
znowu za wladze trzeba płacić ?
Odpowiedz
11
@ zaufny
dnia 30.10.2012, 12:46 · Zgłoś
Nie wiem czemu ludzie dzielą się na wieś i miasto. A na tym zyskują tylko ci co nami żądzą i myślą jak od nas wy ciągać kasę .A jeżeli chodzi o śmieci to widziałem jak facet z Jasła przywiózł na wieś do lasu opony i różne rzeczy od samochodu . Tak że nie tylko wieś wywozi śmieci do lasu ale i miasto .Ale i w miastach jak i na wsi są ludzie bardzo bardzo super. Pozdrawiam.
Odpowiedz
2
@ stary
dnia 31.10.2012, 07:31 · Zgłoś
zaufany to nie jesteś czytaty ? ten facet te opony przywiózł do lasu chyba autem czyli miał tablice rejestracyjne,to dla czego nie zgłosiłeś tego faktu na policje ???
Odpowiedz
11
@ rolnik
dnia 30.10.2012, 12:40 · Zgłoś
najlepsze jest że: "urząd podpisze umowę w imieniu mieszkańca" a konsekwencje niewywiązania się z umowy poniesie też urząd? Umowa jak sama nazwa wskazuje do dobrowolne dogadanie się dwóch stron. A tu jest wybór: albo podpisujesz albo grzywna.
Odpowiedz
3
@ bhadsf
dnia 30.10.2012, 18:22 · Zgłoś
żadna grzywna, jak nie podpiszesz to sami z urzędu decyzje wydadzą, jak nie zapłacisz to wezwanie do zapłaty dostaniesz, jak nie to do skarbówki albo wpis do hipoteki
Odpowiedz
1
@ rolnik
dnia 31.10.2012, 10:30 · Zgłoś
TO DZIAŁA INACZEJ! przekonałem się na własnej skórze, wójt gminy wysłał wniosek do Kolegium ds wykroczeń(obecnie Sąd Grodzki) i przywalili mi grzywnę nie za niepłacenie a za NIEPODPISANIE umowy.
Odpowiedz
8
@ hej
dnia 30.10.2012, 12:07 · Zgłoś
A miał być taki zakład utylizacji w Jaśle-Gamracie i Pani Maria Kurowska nie chciała go budować. Czy nie można rozliczyć Poprzedniej władzy za taki brak gospodarności , zaniechanie i działanie na niekorzyść społeczeństwa ? Jak PIS mógł kogoś takiego jak Maria Kurowska wystawić na burmistrza Jasła ? Zawsze głosowałem na PIS , ale lokalni politycy rozczarowują coraz bardziej więc nie chodzę już do wyborów .
Odpowiedz
3
@ xd
dnia 30.10.2012, 13:59 · Zgłoś
sam sobie na własnym podwórku zrób zakład utylizacji. zobaczysz czy Ci będzie miło i przyjemnie. wiec nie uszczęsliwiaj innych na siłe jeśli nie chcą.
Odpowiedz
-1
@ gość
dnia 30.10.2012, 19:45 · Zgłoś
Masz odpowiedź od xd. Nie wskazuj palcem winnego, jak nie masz twardych dowodów. Uwierz natomiast w mądrość ludu wyrażoną w przysłowiach. W tym przypadku: "Uderz w stół, a nożyce same się odezwą" Myślę, że nie muszę zgłębiać treści cytatu.
Odpowiedz
6
@ do xd
dnia 30.10.2012, 21:39 · Zgłoś
Ze swoją wiedzą na temat utylizacji zatrzymałeś się na etapie: poźny Mieszko, wczesny Chrobry czyli tysiąc lat za murzynami. A swoje odpady to wysyłasz na Księżyc. Trzymaj je przy sobie jeżeli nie chcesz nimi nikogo uszczęśliwić...
Odpowiedz
2
@ do hej
dnia 30.10.2012, 21:45 · Zgłoś
Za głupotę władzy, która zaniechała tej budowy płacić będą wszyscy. Komu: kasa pójdzie do Krosna - tam jest instalacja, tam myślano głową a nie innym organem. Płacz i płać. Wojewoda przypisał Jasło do Krosna. I słusznie, może jasielskie oszołomy otrzeźwieją płacąc rachunki za swoją głupotę. Szkoda tylko, że inni też muszą pokryć koszty tej "radosnej" twórczości , czyli odrzucenia unijnych dotacji przeznaczonych na Zakład w Jaśle. Ostał ci się jeno sznur...
Odpowiedz
4
@ do heja
dnia 30.10.2012, 22:54 · Zgłoś
Czemu nie idziesz dalej w tym twoim rozumku? Przecież gdyby zrobić zakład utylizacji na Rynku to by było najbliżej wszystkim! Czyż nie ? Głupku !
Odpowiedz
-27
@ Sven
dnia 30.10.2012, 11:58 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
27
@ ilu
dnia 30.10.2012, 12:08 · Zgłoś
chamem to Ty Jesteś a wieśniaki są porządniejsi od miastowych .
Odpowiedz
-32
@ AS
dnia 30.10.2012, 12:40 · Zgłoś
Wieśniaki to już margines i normalny umysł tego nie obejmuje !
Odpowiedz
43
@ fred,.
dnia 30.10.2012, 12:42 · Zgłoś
to chamy z miasta wyrzucają śmieci do lasu jadąc na spacer\\\
Odpowiedz
11
@ pablo
dnia 30.10.2012, 13:03 · Zgłoś
Sven tak troche sam sobie zaprzeczyłeś tym komentarzem..przeanalizuj co napisałeś, albo najpierw pomyśl a potem napisz:)
Odpowiedz
3
@ idiota z @ Sven
dnia 30.10.2012, 13:08 · Zgłoś
jak mogą niektórzy jeszcze więcej płacić oni nie mają pieniędzy ty wiadomo jesteś wypatroszona jak świnia też może byś pomyślał
Odpowiedz
-3
@ @laska
dnia 30.10.2012, 13:10 · Zgłoś
no wiemy że jesteś wieśniakiem ale nie musisz się poniżać
Odpowiedz
11
@ ana
dnia 30.10.2012, 17:25 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
5
@ ZUZA
dnia 30.10.2012, 17:30 · Zgłoś
SVEN już raz prosiłam żebyś poszedł się leczyć.Tylko pamiętaj lecz się na nogi bo na głowę to w twoim przypadku niestety już jest za pózno.
Odpowiedz
6
@ do SVEN
dnia 30.10.2012, 18:01 · Zgłoś
jestes Jaslaninem to idz dzis na ul. Franciszkanska pod dawny HOTEL BIESZCZADY i zobacz co miastowi potrafia a puzniej obrazaj tak jest codziennie
DZIEKUJE
Odpowiedz
1
@ NINA
dnia 30.10.2012, 18:53 · Zgłoś
tu cie popieram
Odpowiedz
-7
@ Sven
dnia 30.10.2012, 19:03 · Zgłoś
ZUZA kwiatuszku,misiaczku może byśmy wpadli na kawkę razem-NIUNIA NO-(ich bin für dich-MEINE LIBEN ZUZA)
W mieście też jest pełno chamów,chamek,gburów Chamem może być chamem,cwaniakiem może jasielski burmistrz,chamem może być wasz pracodawca lub proboszcz donoszący na kwesturę na was i wasze życie VERSTECHEN SIE MICH ?
Odpowiedz
4
@ gość
dnia 30.10.2012, 19:41 · Zgłoś
Małe wyjaśnienie dla any. Nie bardzo kumam po czym poznałaś/-łeś, że to samochód z Jasła. Tablica rejestracyjna RJS... nie świadczy o tym, że jest to mieszkaniec Jasła, tylko powiatu jasielskiego, a tu: Dębowiec, Warzyce, Osiek Jasielski, Przysieki, Osobnica, Tarnowiec, Gliniczek, Nowy Żmigród i tak by jeszcze wymieniać, tylko po co. Chamstwo i głupota jest wszędzie, z tą różnicą, że w jednym miejscu mniej, w innym więcej. Nie ma się co licytować, czy wieś, czy miasto jest lepsze. Widać jak szybko zapominamy, że jesteśmy wszyscy z jednego gatunku - podobno homo sapiens. Czytając komentarze, tu i na wielu innych forach mam poważne wątpliwości co do klasyfikacji ssaków poruszających się w pionie...
Odpowiedz
1
@ ZUZA
dnia 30.10.2012, 19:43 · Zgłoś
heehee oooo ja SVEN ty wariacie aż się popłakałam ze śmiechu
Odpowiedz
0
@ ana
dnia 30.10.2012, 20:24 · Zgłoś
Rejestracja nie jest ważna bo te mordy Jasielskie poznaję się z kilometra. Czytając wypowiedzi niejakiego Svena mam właśnie wątpliwości czy to ten sam gatunek człowieka co ja.
Odpowiedz
5
@ podatnik
dnia 30.10.2012, 21:53 · Zgłoś
do ana nie wyzywaj wszystkich w mieście od chanów i ćpunów jak sama ćpasz co do śmieci wywożonych do lasy przez miastowych to jaki mają sens jak mają pod domem kontenery sami wywalacie do lasy bo tak ich dużo wytwarzacie morze chodniki są brudne ale są a co do złodziei to tak jak byłem na grzybach wiadomo na wsi to jak wróciłem to samochód stał ale bez kół psy to masz racje [...] jak i ludzie ale nie siedzą w zimie przy budzie na pół metrowym łańcuchu co do czystości na wsiach to nie żartuj bo brat na zakręcie motorem na oborniku się wywalił bo jakiś cham co woził wyjeżdżając z tego poola to nie oczyścił kół co do domów to mieszkam w jednym a drugi jest w budowie !!!
Odpowiedz
3
@ przełor
dnia 30.10.2012, 22:05 · Zgłoś
Dajcie svenowi spokój, i tak sobie nieźle radzi... jak na swe psychiczne przypadlości, większość z was w takim stanie juz dawno spędzała by 24 h na dobę w kaftanie pod kamerami...
Odpowiedz
-1
@ ana
dnia 30.10.2012, 22:15 · Zgłoś
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
Odpowiedz
4
@ meduza
dnia 30.10.2012, 23:03 · Zgłoś
bo ty nie masz normalnego umyslu,wiec twoj kurzy mozdzek nie moze tego objac.inteligentni ludzie nie dziela sie na wies czy miasto ale na rozum lub jego brak.urodzilam sie w miescie,ale przenioslam na wies i nie zaluje tego,bo mieszkam wsrod wspanialych i uczynnych ludzi.i wszedzie widze czystosc,zadbane ogrodki i piekne domki.
Odpowiedz
2
@ Wł.Lenin
dnia 31.10.2012, 10:58 · Zgłoś
Zamiast podjąć merytoryczną dyskusję na temat selekcji i wywozu śmieci wdaliście się w dyskusje z jakimś nie do końca normalnym svenem.To jakiś prowokator niezrównoważony psychicznie...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657