Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Wybory samorządowe: Do urn pójdziemy 16 listopada

123

Państwowa Komisja Wyborcza podała datę wyborów samorządowych, które odbędą się 16 listopada 2014 r.

PKW uruchomiło serwis informacyjny, na którym będą publikowane wszelkie informacje dotyczące zbliżających się wyborów samorządowych. Na chwilę obecną wiadomo, że do urn pójdziemy 16 listopada, a głosowanie będzie się odbywać w godzinach od 7.00 – 21.00.

PKW już końcem lutego podała informację o terminie wyborów do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw, rad dzielnic m. st. Warszawy oraz w wyborach wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

Dodatkowo na stronie możemy uzyskać informację na temat zasad rejestru wyborców, a także o tym, kto jest uprawniony do głosowania. Warto przypomnieć, że w styczniu 2011 r. weszła w życie nowelizacja Kodeksu Wyborczego, która obowiązuje od ubiegłego roku. W wyborach do rad gmin będą okręgi jednomandatowe. Wyjątek stanowią miasta na prawach powiatu.

Osoby niepełnosprawne będą mogły głosować korespondencyjnie, a osoby niewidome i niedowidzące otrzymają kartę do głosowania w formie nakładek z alfabetem Braille'a.

(icz)

Reklama

Komentarze: 123

Dodaj komentarz Widok:
-2
@ PAWEŁ
dnia 09.03.2014, 23:44 · Zgłoś
Jak głosować do na partię KNP ,Korwina Mikke...Inni już byli,nic nie zrobili.Naobiecywali i kraj zrujnowali. Korwin zrobi porządki,i wytyczy drogę rozwoju kraju,Jasła na mur.Bo on korzysta z rozumu,a nie socjotechniki,i ze swoich pieniędzy,a nie podstępnie wyłudzonych z budżetu...Kto się łudzi,że te partie co są coś zmienią,są w błędzie.Trzeba ich rzucić na jeziora,niech pływają jak łabędzie!
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 10.03.2014, 07:01 · Zgłoś
W wyborach samorządowych? A kto jest kandydatem? Bo wybory do sejmu to dopiero za rok.
Odpowiedz
6
@ ryba345
dnia 09.03.2014, 23:19 · Zgłoś
Kmiecik PO , PSL i Czarnecki przyczynili się w znacznym stopniu do marginalizacji Jasła ! powinni odejść jak najszybciej i być rozliczeni z pieniążków jakie dostali
Odpowiedz
7
@ wybierzcie mnie
dnia 09.03.2014, 18:57 · Zgłoś
A jak mnie wybierzecie to zlikwiduję to jaslo4u 8-)
Odpowiedz
-4
@ [...]
dnia 09.03.2014, 21:08 · Zgłoś
Juz sie nie nadajesz
Odpowiedz
-1
@ Zart
dnia 09.03.2014, 18:24 · Zgłoś
Wybory. Każdy zawsze staje przed wyborem. A może najwyższy czas aby samemu być wybieranym. Pewnie trudno dokonać przez siebie wyboru czy kandydować w wyborach czy samemu wybierać. A jak już dokonam i społeczeństwo mnie wybierze to nie po to by pomóc mi zrealizować przedstawiony plan wyborczy a wręcz po to aby mnie można krytykować. Oto całe nasze Polskie piekło. Jak w znanym kawale w piekle [...] nas nie musi pilnować. Jak się który wychyli reszta za nogi go wciągnie do kotła.
Odpowiedz
5
@ Radek
dnia 09.03.2014, 15:49 · Zgłoś
no i Augustyn z Nowego Żmigrodu robi się nerwowy...
Odpowiedz
13
@ Pszczoła
dnia 09.03.2014, 14:49 · Zgłoś
Kmiecik i Czarnecki przyczynili się w znacznym stopniu do marginalizacji Jasła ! powinni odejść jak najszybciej.
Odpowiedz
3
@ xxx
dnia 09.03.2014, 22:31 · Zgłoś
Aż strach pomyśleć ile Wy, komentujący, musicie dostać po d.pie, byście zaczęli myśleć. Dobrze już było!!! Koniec pomocy unijnej. Pora spłacać zaciągnięte długi przez Waszych radnych i wójtów, których to Wyście wybrali. Nadszedł czas zaciągnięcia pasa, zagryzienia zębów, zaklęcia i płacenia coraz wyższych podatków gminom, by zaczęły spłacac kredyty, które to w Waszym imieniu i za Waszym przyzwoleniem zostały zaciągnięte w latach poprzednich i to najczęściej na [...].oły nikomu nie potrzebne. Trzeba spłacać kredyty i płacić znaczne odsetki od nich bankom, a banki tylko się uśmiechają i zacierają ręce. Kasa płynie i płynąć będzie. Wszak to przecież nie nasze polskie banki tylko banki, których właścicielami są najczęściej [...].
Budzicie się Szanowni internauci, ale o 10 lat za późno.
W 2004 roku byliście w euforii. Unia, Unia i raz jeszcze Unia. W referendum Unia, to macie Unię. Płaćcie i nie narzekajcie na takiego czy innego Wójta czy Burmistrza. Oni tylko i wyłącznie spełniali Wasze zachcianki i ambicje sianem podszyte.
Do kogo macie pretensje???
Odpowiedz
3
@ ksiądz Mateusz
dnia 10.03.2014, 19:47 · Zgłoś
[...] i tak nie pojmą co napisałeś szkoda słów
Odpowiedz
2
@ GELO 7
dnia 09.03.2014, 08:57 · Zgłoś
tam pracują same nieudaczniki powinni wiedzieć co to jest prawo ale po zawodówce
i po znajomościach tam pracują koniec darmozjadom raz na zawsze mamy
policję w Jaśle chyba wystarcza...
Odpowiedz
4
@ po studiach tez niektorzy to [...]
dnia 09.03.2014, 10:42 · Zgłoś
[...] z dyp­lo­mem to ta­ki sam [...], jak przed­tem – tyl­ko z pre­ten­sja­mi.
Odpowiedz
9
@ telewizja kłamie i manipuluje
dnia 08.03.2014, 23:26 · Zgłoś
Gdyby wybory mogły coś zmienić już dawno byłyby zakazane.
Odpowiedz
0
@ Laster
dnia 09.03.2014, 15:47 · Zgłoś
Dlatego demokracja jest zła .
Odpowiedz
-4
@ Laster
dnia 08.03.2014, 22:41 · Zgłoś
Tylko Nowa Prawica !
Odpowiedz
1
@ masz mózg czy TVN ?
dnia 09.03.2014, 13:52 · Zgłoś
Też głosuję na Korwina zawsze w każdych wyborach. Szkoda, że telewizyjny tłum tak mało czyta i wie o świecie. Oni bezgranicznie ufają w to co im kolorowe pudełko pokazuje.
Odpowiedz
-2
@ Laster
dnia 09.03.2014, 15:46 · Zgłoś
Widać po minusach jacy ludzie w Jaśle mieszkają :)
Odpowiedz
0
@ Lord
dnia 08.03.2014, 22:03 · Zgłoś
Oddanie głosu to prawo, a nie obowiązek! Jeśli jesteś Polakiem to zagłosuj, bo może zrobi to ktoś inny za ciebie i co wtedy powiesz jeden z drugim?
Odpowiedz
3
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 09.03.2014, 15:19 · Zgłoś
Dobre "założenie", lecz nie uzasadnione i za mało rozwinięte.
" Jeśli jesteś Polakiem to zagłosuj" - ale "na kogo i za czym", czy za tymi nieudolnymi elytami dbającymi wyłącznie o własne "brzuchy", które nota bene od lat same się wybierają i ciągle "cieszą się niezmiennie wysokim poparciem" niezależnie od frekwencji wyborczej. Dlaczego nie starają się o zmianę systemu wyborczego - powód jest jeden, aby nie zostać odsuniętym od "koryta"... Ale jest na to jedna rada masowy bojkot wyborczy, w postaci czynnego głosowanie na NIE DLA WSZYSTKICH, lub dopisanie swojego kandydata... - wtedy to może szacowne komisje uznają te głosy na NIE dla takiej CHOREJ DEMOKRACJI - a jeśli nie to pozostanie tylko "Majdan"...
Czy w ogóle obywatel nie zgadzający się z zasadami tej CHOREJ DEMOKRACJI ma inny sposób dezaprobaty takiego stanu rzeczy skoro nie uczestniczenie w "wyborach" nic nie daje...???
Odpowiedz
7
@ winne klimaty
dnia 08.03.2014, 19:08 · Zgłoś
z wyborów to najlepsza jest "czysta wyborowa"
Odpowiedz
1
@ moje ja
dnia 08.03.2014, 18:20 · Zgłoś
pojdziemy jak bedziemy mieli chec
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO!!!
dnia 08.03.2014, 16:56 · Zgłoś
Zasadnicza sprawa aby kandydat mógł startować to pasowałoby, aby przeprowadził nagłośnione w mediach spotkania wyborcze z wszystkimi mieszkańcami miasta, nie tylko w tzw. "własnych okręgach" - bo później dochodzi do takich paradoksów jak obecnie, że na zebraniach konsultacyjnych "rady miejskiej" z mieszkańcami nie pojawia się żaden radny...
Takie spotkania powinny być szeroko nagłośnionenawt w lokalnej TV i przedyskutowane w przeciwnym razie taką -iego delikwenta odstawiamy na bok...jeśli nie ma czasu przed wyborami, to czy później będzie go miał i będzie służył społeczeństwu, gdyż na to się decyduje ...???
Jeśli taki "gość" ma inne zamiary i kieruje się własnymi korzyściami itp... to na takich spotkaniach można go skutecznie wyeliminować {[...] śmiechem}... i tego należy się trzymać...
Odpowiedz
3
@ ksiądz Mateusz
dnia 08.03.2014, 14:03 · Zgłoś
[...] jak przyjdą wybory teraz jesteście mocni w pisaniu ale jak przyjdą wybory do brukselki czy samorządowe to pójdziecie i zagłosujecie bo to wasz obywatelski obowiązek
Odpowiedz
-4
@ [...]
dnia 08.03.2014, 20:57 · Zgłoś
Nie oddalem i nigdy nie oddam glosu na jakiegos chu...
Odpowiedz
-1
@ ksiądz Mateusz
dnia 08.03.2014, 23:41 · Zgłoś
To jest nas dwóch ale są inni co tutaj kozaczą a jestem gotowy się założyć, że oni pójdą na wybory
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 09.03.2014, 10:47 · Zgłoś
Jeśli nie pójdziecie na wybory, to znaczy, że przestaniecie krytykować obraną w nich władzę? Bo nie będziecie mieć do tego prawa, jako że nieobecni racji nie mają.
Odpowiedz
-4
@ yorker
dnia 09.03.2014, 11:37 · Zgłoś
Dragoness! Startuj na radną!
Odpowiedz
-2
@ dragoness
dnia 09.03.2014, 11:41 · Zgłoś
Dziękuję. Już to przerabiałam. Teraz wolę pracę u podstaw ;-)
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 09.03.2014, 11:42 · Zgłoś
A niech ida tylko pozniej niech nie wypisuja ze nastepny chu,,, ich okrada i nic nie robi tylko objecuje a oni wszyscy nadaja sie do jednego wora
Odpowiedz
-1
@ ksiądz Mateusz
dnia 10.03.2014, 19:49 · Zgłoś
Dragoness nie masz racji, prawo konstytucyjne zna coś takiego jak negatywny wyborca, który ma prawo krytykować władze choć sam na wyborach nie był
Odpowiedz
3
@ Lenin Włodzimierz
dnia 10.03.2014, 21:07 · Zgłoś
Towarzysze i towarzyszki teraz już wiemy dlaczego "koksu" nigdy nie zagłosuje na samego siebie...
Zawsze powtarzam nieważne kto głosuje ważne kto głosy liczy..
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 11.03.2014, 07:22 · Zgłoś
księże Mateuszu, może to jest uzasadnione prawnie, ale nie moralnie. Przynajmniej dla mnie.
Odpowiedz
-29
@ [...]liz
dnia 08.03.2014, 13:44 · Zgłoś
Tylko przetacznik na burmistrza!!!
Odpowiedz
-25
@ obserwator nawigator
dnia 08.03.2014, 15:08 · Zgłoś
Przetacznik to wiedza i kompetencja. Reszta się nie nadaje
Odpowiedz
18
@ kiero
dnia 08.03.2014, 16:18 · Zgłoś
wez się nie kompromituj
Odpowiedz
-15
@ ksiądz Mateusz
dnia 08.03.2014, 20:19 · Zgłoś
Przetacznik ma rację
Odpowiedz
0
@ staszek
dnia 08.03.2014, 13:28 · Zgłoś
rozumie ludzi ze sa rozgoryczeni sytuacja w Polsce ...ogromne bezrobocie,zakłamanie i [...] politykow,układy,korupcja,praca dla wybranych itd ...jednak wiekszosc wpisow mogłaby byc delikatnie mowiac bardziej kulturalna...jadnak bardzo szanuje Jasło4u.pl za pokazywanie prawie wszystkich wpisow w odroznieniu od portalu ...[...] zwłaszcza jak wpisy dotycza rady Jasła czy policjantow,,,podobna strategia jak TVN czy Gazeta Wyborcza...
Odpowiedz
-12
@ Etatowy
dnia 08.03.2014, 11:29 · Zgłoś
A ja mam Etat w Starostwie i olewam was ciepło hahaha
Odpowiedz
7
@ ubka
dnia 08.03.2014, 11:53 · Zgłoś
pewnie stolek po cioci
Odpowiedz
-3
@ juz czas
dnia 08.03.2014, 14:01 · Zgłoś
no tak,np studenci mają staże załatwiane po bardzo mocnych znajomosciach,choc pewnie po pół roku itak dostaną kopa w [...].Szkoda było studiowac administracje bo zatrudnienie w urzędach ma byc zredukowane o połowe,dużo ludzi zostanie bez pracy,znajomosci przestana byc ważne byle tylko PIS do władzy doszedł.
Odpowiedz
-2
@ ksiądz Mateusz
dnia 08.03.2014, 20:20 · Zgłoś
Pis jeszcze zwiększy administrację, planują utworzenie kilku nowych ministerstw
Odpowiedz
0
@ Wizard
dnia 09.03.2014, 10:15 · Zgłoś
Tak, niech niech sobie głosują na PIS, zobaczą co to bieda i państwo policyjne...
Odpowiedz
2
@ ksiądz Mateusz
dnia 10.03.2014, 19:50 · Zgłoś
państwo POlicyjne to mamy teraz
Odpowiedz
-4
@ ubka
dnia 08.03.2014, 11:23 · Zgłoś
Badz madry i nie idz na wybory bo i tak beda robic narodowi kolo [...]
Odpowiedz
-2
@ ubka
dnia 08.03.2014, 11:22 · Zgłoś
No juz napewno pujde glosowac no napewno a oni beda sie stolkami tylko zmieniac
Odpowiedz
3
@ Wianirski RAJ
dnia 08.03.2014, 09:32 · Zgłoś
Czy to znaczy że pszczelarz Kmiecik i amator winka Czarnecki nie pomogą nam w tworzeniu raju winiarskiego ?

Upadek Jasła jest straszliwy !!! za kilka lat Jasło moze zniknąć z mapy
Odpowiedz
9
@ solidarna polska
dnia 08.03.2014, 08:29 · Zgłoś
Pabian jest tylko taki wysoki, ale na burmistrza za niski.
Odpowiedz
-4
@ do solidarna polska
dnia 08.03.2014, 10:16 · Zgłoś
Nie pozwalaj sobie wypowiadać się w imieniu organizacji, której jesteś wrogiem. Jeśli dalej będziesz to robić ujawnię Twoje dane osobowe, i wtedy wszystko stanie się jasne.
Odpowiedz
2
@ s p
dnia 08.03.2014, 12:53 · Zgłoś
moje tez ujawni ...podpisuje sie pod s p z małej litery...
Odpowiedz
0
@ asas
dnia 07.03.2014, 23:20 · Zgłoś
A co z glosowaniem na temat Strazy Miejskiej
Odpowiedz
-1
@ asas
dnia 07.03.2014, 23:20 · Zgłoś
A co z glosowaniem na temat Strazy Miejskiej>.
Odpowiedz
18
@ &&
dnia 07.03.2014, 20:01 · Zgłoś
A ja wybiorę się - na [...] :-)))
Odpowiedz
-8
@ sowa
dnia 07.03.2014, 19:46 · Zgłoś
A ja na Solidarną Polskę!!!
Odpowiedz
3
@ masz mózg czy tvn?
dnia 07.03.2014, 19:27 · Zgłoś
Super! Ja i wszyscy moi znajomi głosujemy na Kongres Nowej Prawicy.
Odpowiedz
6
@ &&
dnia 07.03.2014, 19:59 · Zgłoś
To znaczy na kogo -nazwisko.
Odpowiedz
3
@ mieszkaniec
dnia 07.03.2014, 19:06 · Zgłoś
A ja Wam podpowiadam? Tych kandydatów do Europarlamentu i samorządu z poszczególnych partii skreślać z list i bedzie OK.
Odpowiedz
-1
@ FAN
dnia 07.03.2014, 20:25 · Zgłoś
Tak wszystkich,a potem się okaże żę PO wygrało,młotek polecam.
Ja mam pytanie,gdzie można po wyborach,sprawdzić swój oddany głos,czy nie został sfałszowany,krwią zaznaczą swój głos.
GDZIE MOŻNA SPRAWDZIĆ WIE MOŻE KTOŚ?.
Odpowiedz
-3
@ JaToJa
dnia 07.03.2014, 15:05 · Zgłoś
znając życie w POlsce teraz do koryta dopcha się PiS , bo Tusk jest zły ale już przy następnych wyborach wyborcy zapomnieli o szambie w które platforma nas wpakowała i go wybiorą.Mój kraj taki piękny
Odpowiedz
1
@ wyborca
dnia 07.03.2014, 15:11 · Zgłoś
ci z po u nas szukaja koneksji w pis aby tylko nie odstac od wladzy
Odpowiedz
7
@ [...]
dnia 07.03.2014, 14:38 · Zgłoś
A ja ich wszystkich moge olac z gory na dol
Odpowiedz
3
@ ksiądz Mateusz
dnia 07.03.2014, 15:09 · Zgłoś
koksu masz dobre podejście
Odpowiedz
4
@ &&
dnia 07.03.2014, 19:57 · Zgłoś
tzw złoty deszcz :-)))
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 07.03.2014, 20:25 · Zgłoś
Tak dokladnie
Odpowiedz
3
@ wyborca
dnia 07.03.2014, 14:31 · Zgłoś
ano wybory co przebieglejsi zmieniaja partie na majaca szanse rzadzic przynajmniej u nas
Odpowiedz
6
@ UFO
dnia 07.03.2014, 14:22 · Zgłoś
mam nadzieie ze wtedy spadnie taki snieg i będą takie zaspy i będą takie mrozy -40 C i będzie taka gololedz ze babcie i [...]ki zostaną w domu i nikogo nie wybiorą i będziemy zyc w pięknym swiecie bez politykow.
Odpowiedz
7
@ jakto
dnia 07.03.2014, 13:59 · Zgłoś
Pan Pabian?Ale to juz bylo.
Odpowiedz
-5
@ vvv
dnia 08.03.2014, 18:14 · Zgłoś
Pan PIKUL super Gość. Pracowity, odpowiedzialny i nie mściwy jak [...]owska, która na niczym się nie znała - tylko ludzi przeciw sobie buntowała.
Odpowiedz
6
@ natalia
dnia 07.03.2014, 13:59 · Zgłoś
w urzędach gmin Czerepachy mają już gotowe plany "jak wygrać wybory i zostać przy korytku " krecia robota w IPN i jakiś TW zostanie przedstawiony lokalnej społeczności lub łapówki ktoś bierze , rodzinę i znajomych przyjął do pracy ...
Odpowiedz
5
@ do nati
dnia 07.03.2014, 17:38 · Zgłoś
Jak nie byl agentem czyli tajnym współpracownikiem SB( a w powiecie aż sie od nich roi),jeżeli nie brał łapówek(a biora) i jeżeli nie przyjmował do pracy rodziny(a nepotyzm kwitnie) TO NIC MU NIE GROZI!!!
Odpowiedz
-22
@ [...]
dnia 07.03.2014, 13:30 · Zgłoś
Tylko pan Pabia na burmistrza i w Jaśle może powolutku normalność nastać.
Odpowiedz
3
@ malkontent
dnia 08.03.2014, 14:32 · Zgłoś
On już był V-ce za Kurowskiej i ewdentnie się nie sprawdził, a wybrać nie będzię z czego bo wszyscy bardziej rozgarnięci już dawno z Jasła wyjechali.
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 08.03.2014, 18:40 · Zgłoś
akurat on się sprawdził
Odpowiedz
-1
@ Ufo
dnia 08.03.2014, 20:21 · Zgłoś
No i co z tego że był v-ce u Kurowskiej? Facet z głową na karku, spoko i kultura.
Odpowiedz
-3
@ ksiądz Mateusz
dnia 07.03.2014, 13:29 · Zgłoś
A kto normalny pójdzie glosować?? Kto normalny wierzy w obietnice wyborcze??
Odpowiedz
0
@ ksiądz Mateusz
dnia 07.03.2014, 14:33 · Zgłoś
widzę, że prawda kole w oczy he he
Odpowiedz
7
@ &&
dnia 07.03.2014, 19:57 · Zgłoś
To ja Ci powiem ,nikt normalny nie wierzy w obietnice.
Głosować będą ci którzy będą mieli z tego jakieś korzyści ,albo im się będzie wydawało że takie korzyści mogą mieć .
Odpowiedz
3
@ FAN
dnia 07.03.2014, 20:59 · Zgłoś
Mylisz się,pojdziemy do urn,wybierzemy władzę i będziemy im patrzeć na ręce,stworzymy ruch spoleczny,który będzie pilnował,obietnic wyborczych.Przeprowadzimy referendum,jak nie na Jesień,to przy zmianie Burmistarz,muśi to przyszły Burmistrz obiecać.
Ludzie działać,myśleć Ruch społeczny i zwiąki zawodowe,to musimy stworzyć,będziemy dbać o swoje sami.rozliczając pracodawców i [...].
Wszyscy jednej maści,złoto im się tylko podoba.
Odpowiedz
5
@ KACPER
dnia 07.03.2014, 12:50 · Zgłoś
Jak sobie uświadomię,że znowu te same [...] będą [...] o głosy( co teraz [...] robią),to na [...] [...] stają mi włosy...Chyba spuszczę gdy zobaczę ,jak wyborcy,ze schodów,wreszcie,spuszczą w niebyt,tą tłuszczę! Inaczej nie ma sensu walić kart do urny,chyba,ze naród jasielski nadal chce być [...]!!!
Odpowiedz
0
@ nie ze mna te numery
dnia 07.03.2014, 12:47 · Zgłoś
po wczesniejszych doswiadczeniach w PRLu i teraz w tzw wolnej Polsce ...juz nigdy w Polasce nie pojde na jakiekolwiek wybory...i nie bende miał wyrzutow sumienia...i nikt mnie nie przekona głupimi gadkami ze jak nie pojde to nic nie zmienie...
Odpowiedz
-3
@ łodyniec
dnia 07.03.2014, 12:21 · Zgłoś
kto chce wygrać wybory niech mnie wybierze jako przewodniczącego wyborów :D już ja głosy ustawie tak jak trza :D za małą opłatą :P

łohohohhoho
Odpowiedz
21
@ 01
dnia 07.03.2014, 12:13 · Zgłoś
To my mieszkańcy Jasła i powiatu jesteśmy pracodawcami budżetówki. Ustalmy więc przed wyborami widełki płac dla burmistrza , wójtów , starosty , oraz wysokość diet dla radnych.Propozycja:Dla burmistrza , wójtów , starosty, od minimalnej płacy do dwukrotnego wynagrodzenia brutto w sektorze przedsiębiorstw naszego regionu, obecnie to 3150zł. , dieta radnego równa diecie służbowej, obecnie 30zł.
Odpowiedz
26
@ łodyniec
dnia 07.03.2014, 12:17 · Zgłoś
jestem za !!! ale proponuję jeszcze zabrać im premie ,dodatki ,samochody służbowe i zwiększyć czas pracy do 12 godzin dziennie z sobotami :D

łohohohohho
Odpowiedz
15
@ do łodyńca
dnia 07.03.2014, 14:10 · Zgłoś
Ja proponuję, żeby każdy wójt , burmistrz nie brał wynagrodzenia, jeździł rowerem, a w delegacje tylko i wyłącznie pociągiem na własny koszt. Poza tym zobowiązałbym go do odśnieżania przed każdym domem, sprzątania kupek po psach, brania za wszystko odpowiedzialności. dodatkowo, żona takiego powinna być też do dyspozycji i to za darmo. Oczywiście to sa moje kpiny w stosunku do wcześniejszych wpisów. Amen
Odpowiedz
13
@ &&
dnia 07.03.2014, 19:52 · Zgłoś
I dla tego ja będę głosował na tego ,kto zrzeknie się pensji i przywilejów .
A jeżeli nie będzie nikogo takiego to głos --nieważny-- ,aby nikt za mnie nie skreślił.
Odpowiedz
17
@ FFF
dnia 07.03.2014, 11:32 · Zgłoś
Czy podczas wyborów zostanie przeprowadzone referensum ws. straży miejskiej?
Odpowiedz
11
@ Tarzan-zan
dnia 07.03.2014, 12:27 · Zgłoś
Tak było obiecane, ale zapewne tak nie będzie :D
Odpowiedz
8
@ moze wreszcie
dnia 07.03.2014, 12:49 · Zgłoś
moze trzeba wreszcie sie tym zajac czy faktycznie straz miejska jest potrzebna...wybory to okazja ze wzgledu na koszty...
Odpowiedz
11
@ FAN
dnia 07.03.2014, 13:11 · Zgłoś
Blisko 3,5 tys. osób mieszkańców Sopotu podpisało się pod wnioskiem o rozpisanie referendum w sprawie odwołania straży miejskiej w tym mieście. Jeżeli we wniosku nie ma błędów formalnych, Rada Miasta będzie musiała w ciągu 30 dni przyjąć uchwałę o ogłoszeniu referendum. Przeprowadzenie referendum kosztować będzie 50 tys. zł

Straż miejska jest instytucją nieefektywną, kosztowną w utrzymaniu oraz źle odbieraną przez społeczeństwo - uważają inicjatorzy referendum.Ich zdaniem tańsze byłoby przekazywanie dodatkowych funduszy policji (na dodatkowe patrole), nadanie większych kompetencji dotyczących wystawiania mandatów służbie parkingowej oraz zatrudnienie firmy ochroniarskiej zajmującej się m.in. obsługą miejskiego monitoringu.

- Dokładnie takie rozwiązania zastosowano w Stalowej Woli, gdzie w 2009 roku prezydent miasta sam odwołał straż miejską. Tam to wszystko doskonale funkcjonuje, dlaczego więc nie może tak być w innych miastach? Liczymy, że w Sopocie uda się odwołać straż miejską i taka informacja pójdzie w całą Polskę. Zbliżają się wybory samorządowe, mamy nadzieję, że startujący w nich, jeżeli otrzymają taki sygnał po referendum w Sopocie, wpiszą do swoich programów likwidację straży miejskiej i w ten sposób wszyscy zaoszczędzimy publiczne pieniądze

Należy zebrać podpisy i wziąć w referendum udział!!!.
Chyba to rozwiązanie jest dobre,i z korzyścią dla miasta.
Można ich odwołać tylko trzeba chcieć,po prostu musimy stworzyć ruch społeczny,który będzie dbał o dobro mieszkańców i patrzył władzy na ręce.
Co na to Jaślanie???
Odpowiedz
0
@ Pola
dnia 07.03.2014, 18:01 · Zgłoś
Aby referendum było ważne, musi wziąć w nim udział minimum 10% mieszkańców miasta, uprawnionych do głosowania. Miasta dlatego, że straż miejska działa tylko na obszarze miasta Jasła, a nie całej gminy czy powiatu.

Tak więc wszyscy mieszkający poza Jasłem nie mogą oddać głosu. W Jaśle na chwilę obecną zamieszkuje ok. 30000 osób uprawnionych do głosowania. Minimum 3000 osób musi oddać głos (mówię "około", ponieważ nie znam dokładnych danych, bazuję na Roczniku Demograficznym 2013 i danych z PKW z 2010r.) . Średnio w jakichkolwiek wyborach wydaje się ok. 16000-17000 kart, reszta nie głosuje. Czyli połowa po prostu grzeje dupska w swoich domach, później tylko narzekają jak im źle. Podejrzewam, że na wybory samorządowe uczęszcza znacznie mniejsza grupa osób. Myślę, że 3000 spokojnie się zbierze aby referendum było ważne.

Problem w tym, że większość osób wypowiadających się za likwidacją, to osoby młode, będące na wyjeździe (za granicą, studenci) lub nieuprawnione do głosowania (nieodpowiedni wiek, miejsce zamieszkania). Z moich obserwacji wynika, że większości mieszkańców SM jako instytucja jest obojętna - i tak jest np. w moim przypadku. Po mieście jeżdżę zgodnie z przepisami, nie przekraczam prędkości, zwalniam w miejscach, w których mogę spodziewać się strażników i w efekcie nie otrzymałam jeszcze ani jednego mandatu od tej instytucji.

Stąd jeżeli referendum się odbędzie, zagłosuję za tym aby SM pozostała, gdyż nie mam zamiaru wysyłać ponad 20 ludzi na bezrobocie. Popierając likwidację nic nie wskóram, nie zwiększę liczby miejsc pracy ani nie zwiększę swoich szans na jej znalezienie. Sądzę, że instytucja pozostanie. W końcu Jasło to miasto emerytów i rencistów.

Ja swoich znajomych będę namawiać do tego, aby głosowali za pozostawieniem instytucji. Peace!
Odpowiedz
-2
@ FAN
dnia 07.03.2014, 18:57 · Zgłoś
Pola chyba cię zmartwię,głosu nie będziesz mogła oddać,oddać tylko będą mogli ci co są przeciw i musi być wymagana frekwencja.Bezrobocie,20 osób,tylko tymi się martwisz?,jakie są pensje SM?.ta instytucja mogła by istnieć,gdyby był sens jej istnienia,wymień zalety tej formacji.w jaki sposób są pożyteczni,oprócz tego że po 5 jeżdzą w samochodzie,albo podworzą koleżankę a pocztę samochodem służbowym.Jeszcze raz wymień zalety i podaj skalę przestępstw lub interwencji gdzie musiała SM działać.Mamy teraz automaty przy parkingach,wystarczy 2 osoby max 4,żeby kontrować strefy opłaty.W nocy smacznie śpią,co to jest służba?.Aker może w dzień wysłać dwóch panów i problem rozwiązany z kontrolą opłat Tam gdzie jestem teraz za granicą,widuje tylko policje i panów co kontrolują strefy płatne.Tak jest w innych krajach,wymień mi iny kraj niż Polska co ma tyle służb mundurowych?.Jest ich w kraju 13 tyle naliczyłem,a ma powstać 14 policja śmieciowa.
Odpowiedz
8
@ &&
dnia 07.03.2014, 19:49 · Zgłoś
Pewnie tak bo trzeba ją zlikwidować !!
Odpowiedz
-6
@ Pola
dnia 07.03.2014, 20:51 · Zgłoś
Zalety są takie: wpływa kasa do budżetu, pomagają przy klęskach żywiołowych, interweniują jeżeli jest zamieszanie na parkingach dla mieszkańców, pilnują porządku odnośnie zaśmiecania miasta, monitorują miasto dbając tym samym o bezpieczeństwo mieszkańców, pomagają w przypadku bezpańskich zwierząt i przede wszystkim: wlepiają mandaty tym co jeżdżą za szybko oraz tym, co przejeżdżają na czerwonym.
Cóż, dyskusja z Tobą nie ma sensu gdyż widocznie niejeden mandat od SM otrzymałeś, bo noga Cię swędziała.
I jeszcze jedno - muszę sprostować, gdyż nie doczytałam. Wymagana frekwencja to nie 10% a 30%. Na wniosek ok. 3000 (10%) mieszkańców organizuje się referendum, jednak aby było ono ważne, musi oddać głos ok. 9000 (30%) mieszkańców. I tu Cię zasmucę - głosować mogą wszyscy, nie tylko przeciwnicy. Więc szansa na powodzenie Twoich zamiarów i likwidację SM jest malutka. Nie doczytałeś, przykro mi. Podsumowując - jeżeli do urn pójdzie 16000 mieszkańców (tak jak to było w 2010 r.) i wszyscy oddadzą głos w sprawie likwidacji instytucji, to opowiedzieć się za likwidacją SM musi ponad 8000 tysięcy. Nie macie szans.
Tak w ogóle to składał ktoś wniosek lub podanie o referendum?
Odpowiedz
-5
@ Pola
dnia 07.03.2014, 20:56 · Zgłoś
Ty może tego nie widzisz, bo poruszasz się po mieście jedynie za pomocą 4 kółek. Nie wiem, czy masz żal do tych ludzi, bo musiałeś wyciągnąć z kieszeni kilka stówek na zapłacenie mandatu? Hahaha, tak mi przykro..
Odpowiedz
1
@ FAN
dnia 07.03.2014, 22:02 · Zgłoś
TY zapewne pracownica SM?.
Jaki był wpływ za ubiegły roku do kasy miasta ze SM?.dowiedz się i napisz i podaj ile wydajemy wciągu roku na utrzymanie SM.Powódż jaka nawiedziła Jasło parę lat temu i co jeszcze?,jaka klęska/i?.zamieszki na parkingu,śmiech.nie interwencja.Co do śmieci to trafiłaś w 10,lepiej na ten temat nie pisz.są miejsca w Jaśle tak zaśmiecone,ale skąd wy macie o tym wiedzieć,jak tylko centrum pilnujecie,wiem co mówię.Monitoring to może przejąc firma ochroniarska lub Policja.oni działają 24h.Co do zwierząt,jak często ktoś gubi zwierzaka,jak?,zazwyczaj jesli ktoś kocha swojego zwierzaka,to Policja która działa 24h,lub portal,ewentualnie podaj tutaj swój numer tel.jak będziemy mieć problem będziemy wydzwaniać o 02,30 w nocy,kolega nie może wstać pomoże pani?.
Jeżdzą za szybko?,to znaczy jak i gdzie po Jasle?.za zwyczaj jak już jeżdzą to wieczorami,ale was już nie ma,tylko Policja24h.teraz zamontowali kamery wszędzie,tak że na czerwony już mało kto jeżdzi,tylko obcy to co zaobserwowałem.
Lubie szybką jazdę,nie tylko za kierownicą.Co do mandatu,to jeden i to dawno.
Co do referendum będziemy i przyszły Burmistrz to ma obiecać,ze zlikwiduje SM i ma dotrzymać słowa,powstanie ruch społeczny który będzie miał prawa.
Uwierz mi,wszystkim ludziom życzę duzo zdrowia i pracy,ale jak wyżej wymieniłem,SM to strata pieniędzy,jeśli tam pracujesz,a dojdzie do likwidacji,sorry.
Odpowiedz
0
@ Tarzan-zan
dnia 07.03.2014, 22:20 · Zgłoś
EMIL ŁOWCA FOTORADARÓW - nowy program na TVN Turbo - na pewno sporo namiesza w "[...]" i w mentalności wielu ludzi...
Odpowiedz
-1
@ jaś
dnia 08.03.2014, 10:07 · Zgłoś
idąc tym tokiem myślenia rozbudujmy straż miejską do 5000 etatów i zlikwidujemy bezrobocie w mieście,jestem za.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 08.03.2014, 12:12 · Zgłoś
Nie jestem za likwidacją SM, bo PRAWIDŁOWO prowadzona bardzo się przydaje, co można zaobserwować np. w Rzeszowie. W Jaśle należy po prostu zmienić komendanta na takiego, co weźmie za [...] to rozpuszczone towarzystwo.
Odpowiedz
-2
@ aldonnna
dnia 09.03.2014, 03:29 · Zgłoś
Ty FAN to jak zlikwiduja sm to co, ty ta kasę dostaniesz? Dużo dobrego robią. Moj mąż pracuje dla sm i co my zrobimy jak ich zlikwiduja.ja jestem nauczycielem jęz. Ang dużo nie mam. ...
Odpowiedz
1
@ FAN
dnia 09.03.2014, 11:56 · Zgłoś
Dużo dobrego robią?,ja napisałem powyżęj że nie i podałem przykłady,a ty tylko że dużo,co?,Te pieniądze są Jaślan i od Burmistrza będzie zależeć na co zostaną przeznaczone,czy kogoś tam.Twój mąż tam pracuje,a co powiesz osobą co nie maja wcale pracy?,dziwi mnie żę widzisz tylko własny [...] nosa.
Aldona.Kiedyś się tak zastanawiałem,ile mamy w Jaśle stróżów prawa,wszystkich.SM i Policja,ile osób pilnuje porządku publicznego w Jaśle?.
Gdybym wiedział ile mamy w Jaśle stróżów praw,to chciałbym to porównać do innego miasta za granicą,o tej samej liczebności mieszkańców,o takim samym wskaźniku przestępczości,a w dodatku nasze miasto się wyludnia.I porównać ilu stróżów prawa przypada na dany procent mieszkańców.Jak wiesz i masz możliwość to przelicz.
Widzisz co sie dzieje w kraju,sami ze sobą walczymy,a taki Kmiecik,Czerniecki-śmieją się.maja kąta zapełnione,układy i ?.To im zadaj pytanie,gdzie są miejsca pracy,a nie oskarżaj mnie,bo to jest rozrost aparatu państwowego,niby dla naszego bezpieczeństwa,a co się takiego w Jaśle złego dzieje,jedyny fakt,to że wszyscy młodzi i kto ma możliwość chce wyjechać z Jasła.
Jesteś po studiach,masz rodzine,rozumiem twoje rozgoryczenie poziomem życia w Polsce,ale winnych szukaj u władzy,to co obiecali 7 lat temu.Ja osobiście nie mam za co pochwalić tego rządu,a to że ty masz jeszcze prace jako nauczycielka,to gratuluję.wiesz co wam obiecywano,a rzeczywistość jest taka,jeśli pracujesz w małej miejscowości,to wiesz ile dzieci każdego nowego roku szkolnego,zaczyna naukę,więcej czy mniej w ostatnich latach i jakie się same nasuwają wnioski?.
Miłego dnia i smacznego Polskiego obiadu.
Odpowiedz
-1
@ Jaro
dnia 09.03.2014, 15:40 · Zgłoś
Fan porusza się za pomocą czterech kółek? Pola nie żartuj. Fan nie ma prawa jazdy, konta w banku... i zastanawia się, jak tu skończyć gimnazjum.
Odpowiedz
3
@ Pola
dnia 09.03.2014, 20:28 · Zgłoś
A pewnie. Jeżeli ktoś jest przeciwko likwidacji SM, to albo tam pracuje albo w kryminalnej. Cóż za ograniczony pogląd na życie i świat..
Odpowiedz
-1
@ FAN
dnia 09.03.2014, 22:53 · Zgłoś
Pola,znam osoby,które zapewne też znasz,2 lata temu pracowały w SM,teraz są już w Policji,wiesz jak się dostały te osoby do SM,przez znajomości,widzą co się dzieje to sobie załatwili do Policji.Co taka rozgoryczona jesteś,tym że ludzie wyrażają swoją opinie na temat SM,życie ich do tego zmusza i brak konieczności istnienia SM.
Proszę nie pisz mi że zazdroszczę czy nie wiem co tam wymyślisz,po prostu czas na zmiany z kraju,za duża bieda,za duże olewanie społeczeństwa.
Wiesz co ludzie piszą na innych portalach,żę jak dojdzie do wojny,a co raz gorzej się dzieje,to pierwsze co będą robić to rozliczać polityków i SM,Policje,tych co sprawują nad nami władze,a którzy tej włądzy nie rozumieją,lub pojęli daną im władzę na opak.
Dlatego taka złość społeczeństwa do służb mundurowych.Juz pisałem wszystkie instytucje państwowe są dla obywateli,mają nam służyć bo są z tych podatków-Jesteście utrzymywani.
Czujesz się dumna nosząc ten mundur?.Co czujesz jak idziesz ulicą i ci się ludzie przyglądają,dumę czy zakłopotanie,to co o was tutaj wypisują i jakie maja o was zdanie.
Napisz co czujesz i jeśli nie masz sobie nic do zarzucenia to powinniście tutaj pisać pod prawdziwym imieniem i nazwiskiem.Reprezentujecie Mnie obywateli i samych siebie,ale chyba wyjątkowo tylko siebie.
Dobrej nocy Pola.
Odpowiedz
0
@ Pola
dnia 10.03.2014, 00:45 · Zgłoś
Nie noszę munduru. Coś sobie uroiłeś i będziesz mi to teraz wmawiał. W jednym z postów napisałam nawet, że likwidacja SM nic nie da, bo nie zwiększę w ten sposób ilości miejsc pracy w naszym mieście, jak również nie zwiększę swoich szans na znalezienie pracy.
Nie jestem rozgoryczona, jak również w żadnym ze swoich postów nie zarzuciłam Ci zazdrości. Po prostu nie widzę większego sensu, nawet nie wiem czemu miałoby to służyć. Miasto zaoszczędzi, gdyż nie będzie musiało utrzymywać instytucji, jednak z drugiej strony straci, gdyż do budżetu nie wpłyną pieniążki z mandatów. Powstaje pytanie: czy roczny dochód z mandatów przewyższa koszty utrzymania? Bo jeżeli tak, to władzom miasta opłaca się ich trzymać. Stąd też uważam, że władza nie wyjdzie z propozycją przeprowadzenia referendum, nawet jeżeli było to obiecane. Dlatego też pytałam, czy złożył ktoś wniosek o referendum. Bo jak nie, to z referendum nici.
Ogólnie dużo zależy od burmistrza, gdyż to właśnie burmistrz jest pracodawcą. Jeżeli zmieni się władza, mogą zajść różne zmiany. Z tego co pamiętam, pani M. Kurowska rozważała likwidację, ostatecznie skończyło się na kilku zmianach w stanowiskach.
Odpowiedz
12
@ jaś
dnia 07.03.2014, 11:27 · Zgłoś
jestem pewien że znowu wybierzemy tak że będziemy narzekać,bo wybierzemy tych co już byli i się nie sprawdzili,ale tak trzeba aby było na kogo psioczyć.
Odpowiedz
0
@ Tarzan-zan
dnia 07.03.2014, 12:27 · Zgłoś
Ja zawsze wybieram dobrze... Ale nic nie poradzę na to że inni wybierają byle kogo - ciągle tych samych - niewłaściwych...
Odpowiedz
5
@ ksiądz Mateusz
dnia 07.03.2014, 13:31 · Zgłoś
Tarzan pochwal się kogo wybierasz to inni też wybiorą odpowiednio i będzie dobrze
Odpowiedz
-3
@ sam 78
dnia 07.03.2014, 18:03 · Zgłoś
A ja tym razem zostanę w domu, przynajmniej będę miał czyste sumienie, że źle wybrałem. Zresztą nic z tej władzy nie mam, o wszystko muszę sam sie martwić
Odpowiedz
5
@ &&
dnia 07.03.2014, 19:48 · Zgłoś
to kogo wybierałeś ostatnio ??
Jeżeli to nie tajemnica :-)))
Odpowiedz
7
@ Tarzan-zan
dnia 07.03.2014, 22:19 · Zgłoś
Niech WSZYSCY głosują na tych co mają NAJMNIEJSZE szanse - będzie wreszcie zmiana...
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 08.03.2014, 12:08 · Zgłoś
O rany, nie dość, że to pierwszy komentarz Tarzana napisany normalnie, to jeszcze mądrze.
Odpowiedz
0
@ aldonnna
dnia 09.03.2014, 03:22 · Zgłoś
Lepszy [...] znajomy niz obcy. Przynajmniej wiadomo czego się można spodziewać.
Odpowiedz
13
@ Eureka
dnia 07.03.2014, 11:23 · Zgłoś
A ja się zastanawiałem czemu wszędzie pełno zdjęć "trzody". Kiełbasę z lodówki wyjęli to idą już powoli za zapachem walczyć przy korycie.
Odpowiedz
0
@ XY
dnia 07.03.2014, 10:59 · Zgłoś
Przepowiednie pewnego Rosjanina mówią o III wojnie światowej 24 marca br.
Więc te wybory stoją pod znakiem"?"
Odpowiedz
11
@ Tarzan-zan
dnia 07.03.2014, 12:26 · Zgłoś
A czy ten Rosjanin jest kandydatem do nagrody Nobla ??? Jeśli tak, to jego przepowiednie mogą się spełnić :D
Odpowiedz
48
@ qwerty
dnia 07.03.2014, 12:31 · Zgłoś
no chłopaki /hm... samorządowcy/ pakować się !!!

koryto dla młodych, wasze popisy już się znudziły.

13 lat Czerneckiego i 8 lat Kmiecika, proszę... miejcie litość nad tym biednym miastem i powiatem.
Pasieki i [...] stołki już na was czekają
Odpowiedz
35
@ juz czas
dnia 07.03.2014, 14:14 · Zgłoś
przed wszystkim trzeba zmienić niektórych urzędujących po kilka lat sołtysów
Odpowiedz
3
@ FAN
dnia 07.03.2014, 19:10 · Zgłoś
Czy czujecie się w Polsce bezpiecznie,mnie zadziwia postawa Poskiego rządu i MON,do zaistniałem sytuacji na Ukrainie.
Grupa rosyjskich i białoruskich oficerów wizytowała w czwartek Piętnastą Giżycką Brygadę Zmechanizowaną. W tym samym czasie sekretarz generalny Paktu Północnoatlantyckiego mówił o gruntownym pogorszeniu relacji z Rosją. NATO odwołuje wszystkie wspólne misje i zawiesza relacje.

http://telewizjarepublika.pl/nato-zawiesza-wspolprace-z-putinem-a-gizycko-przyjmuje-wyslannikow-wojskowych-rosji-i-bialorusi,4677.html#.UxoBgs5iCSo
Odpowiedz
16
@ &&
dnia 07.03.2014, 19:47 · Zgłoś
a wiesz kto startuje ??
to Ci powiem te same [...]!!!
Odpowiedz
-2
@ qaz
dnia 08.03.2014, 10:55 · Zgłoś
dokładnie-nic się nie zmieni bo wybierzecie tych samych!
Odpowiedz
2
@ maria k
dnia 09.03.2014, 03:19 · Zgłoś
To ty wystartuj jak ci się kandydaci nie podobają!
Odpowiedz
0
@ masiek
dnia 09.03.2014, 16:26 · Zgłoś
Jak chodzi o sołtysów to tu większość [...] i i po kolizji z prawem.Nie powinni już startować.
Odpowiedz
3
@ PUTIN DO BOJU
dnia 10.03.2014, 07:46 · Zgłoś
wojna nieunikniona -za rok czy 5 bez roznicy -znow bede walil z kbkms -tym razem nie do tarczy
Odpowiedz
1
@ jaja
dnia 10.03.2014, 10:13 · Zgłoś
w tym samym czasie vce kanclerz niemiec przebywał w Moskwie z wizyta gospodarcza...
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.