Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Wykopano ludzkie szczątki na Placu Żwirki i Wigury w Jaśle

111

W godzinach popołudniowych pracownicy MPGK w Jaśle przy wykonywaniu prac ziemnych natknęli się na ludzkie kości. O zdarzeniu poinformowali jasielską policję.

Na Placu Żwirki i Wigury w Jaśle trwały prace prowadzone przez pracowników Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej. Przy wykopie głębokim na metr odkryto ludzkie kości. Prawdopodobnie są to szczątki dwóch osób, które mają kilkadziesiąt lat. Zostały one zabrane przez jeden zakładów pogrzebowych.

Szczątki będą pochowane na cmentarzu na koszt Urzędu Miasta w Jaśle.

(icz)

Reklama

Komentarze: 107

Dodaj komentarz Widok:
0
@ maria
dnia 17.11.2013, 14:41 · Zgłoś
dzieki za komentarze, Trochu sie wiecej dowiedziałam o historii Jasla
Odpowiedz
0
@ DUSIA
dnia 17.11.2013, 13:24 · Zgłoś
masakra:(co już ludzie nie wymyślą.za niedługo to poprostu...nawet nie chce mówi
Odpowiedz
0
@ JACA
dnia 15.11.2013, 19:18 · Zgłoś
ramzes xvii ???
Odpowiedz
0
@ lula
dnia 15.11.2013, 16:28 · Zgłoś
ja a tam codziennie przechodzę :d
Odpowiedz
0
@ adrian
dnia 15.11.2013, 12:47 · Zgłoś
tam był kiedyś cmentarz
Odpowiedz
2
@ stary
dnia 15.11.2013, 09:48 · Zgłoś
może to szczątki żołnierzy którzy oddali życie wyzwalając nasze miasto ?,przecież w tym miejscu stał pomnik,armata ku ich pamięci ale nasi wspaniali włodarze usunęli go nie pytając mieszkańców o zdanie.
Odpowiedz
2
@ --
dnia 15.11.2013, 11:00 · Zgłoś
Szanujemy zmarłych bo taka jest nasza tradycja chrześcijańska ale pamiętamy, że nie umierali za nas i dla nas lecz walczyli w swoim imieniu, swego państwa, partii i wodza. Należy też pamiętać że wielu żołnierzy Armii Czerwonej pomimo nieludzkiego systemu w jakim żyli było uczciwymi ludźmi i nie tylko nie dopuszczali się zbrodni ale potrafili pomagać mieszkańcom i nie dopuszcza;li się zbrodni [...]ów i grabieży mienia, ale dzisiaj nikt nie odrózni który konkretny poległy to był ten dobry a który ten zły. Kwestia czy wyzwalali jest politycznie dyskusyjna, ponieważ żołnierze tej samej armii sowieckiej 17 września 1939 jako sojusznicy [...] Niemiec zaatakowali Polskę i zabijali naszych żołnierzy i nie tylko zołnierzy ale i cywilów dopuszczając się licznych zbrodni wojennych, podobnie w trakcie ich przemarszu przez ziemie Polskie w latach 1944-1945 dopuszczali się wielu zbrodni i instalowali wbrew woli narodu obcą władzę komunistyczną nie pozwalając na wolny demokratyczny wybór i dopiero 20 lat temu ostatecznie opuścili nasz kraj. Żołnierze Armii Czerwonej nie oddawali życia w naszym imieniu lecz w imieniu swego państwa, partii i Stalina (za rodinu za stalinu, nigdy nie wołali za [...]) ich celem było zniszczenie [...] Niemiec i roznoszenie bolszewickiej rewolucji i władzy komunistycznej na kolejne narody europejskie co nie miało nic wspólnego z wolnością.
Odpowiedz
2
@ Kasia
dnia 15.11.2013, 11:03 · Zgłoś
Litości, jakie wyzwolenie? Najazdy Hunów to też była misja wyzwoleńcza? Nie mylmy pojęć. 17.09.39 roku Sowieci wdarli się na teren Polski, witani byli kwiatami przez liczne w II RP mniejszości narodowe. Był pakt Ribbentrop Mołotow, Niemcy i Sowieci byli sojusznikami, potem się dopiero za [...] wzięli. I jedni i drudzy chcieli nas wyzwolić. Od suwerenności.
Odpowiedz
2
@ stary
dnia 15.11.2013, 16:15 · Zgłoś
jedni i drudzy błąd popełnili i dopiero obecna władza go naprawiła sprzedając kraj za czapkę gruszek i po co było go po wojnie w takim trudzie odbudowywać ?,widocznie ci co za to życie oddawali takich pomysłów nie mieli.
Odpowiedz
1
@ DANKA
dnia 15.11.2013, 00:43 · Zgłoś
Może by tęczE [...] w tym miejscu...A co? będzie jedyna atrakcja w Jasle turystyczna,i kasa dla sklepów po zlocie jej milośników~1
Odpowiedz
9
@ superdetektyw herlok sholmes
dnia 14.11.2013, 19:45 · Zgłoś
a może to zwłoki któregos z taksówkarzy którzy tam zmarli ze starosci czekajac na klienta
Odpowiedz
0
@ bolek
dnia 14.11.2013, 19:43 · Zgłoś
a wAmeryce biją podobno [...] ato są prace wykopy pod budowe nowej pieknej TECZY symbolu miłosci i pokoju albo pomnika trenera Jarząbka i prezesa Ochuckiego klubu TĘCZA prezesa
niech sie swieci 1 maja
Odpowiedz
1
@ SpB.
dnia 14.11.2013, 17:29 · Zgłoś
Jedno jest pewne ci ludzie patrzą na to z góry i łapią sie za głowe :D.
po tylu latach drugi pogrzeb.
Odpowiedz
-1
@ /?????
dnia 15.11.2013, 11:00 · Zgłoś
jaką głowe jak głowe znależli
Odpowiedz
3
@ dr.Kidler
dnia 14.11.2013, 15:50 · Zgłoś
Za [...]e powinni wzjąść Burmistrza za ten park gdy tam trwały owe prace przy modernistyczne jestem w posiadaniu kilkudziesięciu zdjęć z tamtych wykopów kości czaszki itp. Jakoś nikt się tym nie zainteresował pomimo moich starań i mojej interwencji w U.M Jasła
Odpowiedz
5
@ Kasia
dnia 14.11.2013, 20:23 · Zgłoś
To prawda. Pamiętam, jak śp. Marian Matysik opowiadał, że w parku chowano w latach 40. sowieckich żołnierzy, pewnie do dziś tam spoczywają. Dokładnie w tym miejscu, gdzie teraz jest fontanna, a przed laty była okrągła rabatka. Musieli na coś trafić kopiąc tam.
Odpowiedz
4
@ --
dnia 15.11.2013, 10:45 · Zgłoś
z tego co pamiętam to zwłoki żołnierzy Armii Czerwonej w parku były ekshumowane w latach 90tych i przeniesione na cmentarz wojenny (nie wiem gdzie), a dwa stojące tam lekkie moździerze na postumentach prawdopodobnie trafiły do muzeum w Dukli podobnie jak armatohaubica z placu Żwirki stojąca do lat 80tych mniej więcej w miejscu gdzie dobudowano budynek w którym jest BGŻ (lub tuż przed wejściem do BGZ-tu, natomiast sam plac był dworcem PKS jeszcze do około 1984 roku, potem przeniesiony tam gdzie obecnie
Odpowiedz
2
@ ???
dnia 14.11.2013, 14:46 · Zgłoś
dlaczego nie zrobią DNA
Odpowiedz
-10
@ bolibrzuch
dnia 14.11.2013, 10:08 · Zgłoś
może UFO się tam rozbiło
Odpowiedz
4
@ lipton
dnia 14.11.2013, 09:56 · Zgłoś
To tatarski wojownik kopać dalej a znajdziecie łuki strzały i konia.
Odpowiedz
0
@ black hunter
dnia 14.11.2013, 09:31 · Zgłoś
kto robi te zdiecia???macie beznadziejnego fotografa.Dziecko potrafi zrobic lepsze fotki.
Odpowiedz
0
@ tatar
dnia 14.11.2013, 13:06 · Zgłoś
zdjęcia robi mąż Ilony
Odpowiedz
-5
@ gosc
dnia 14.11.2013, 09:23 · Zgłoś
ten policjant z drugiego zdjęcia się chyba modli bo tak głowę pochylił :D hahaha
Odpowiedz
1
@ strup
dnia 14.11.2013, 09:11 · Zgłoś
Gancarski po co zatrudniasz archeologów??
Odpowiedz
1
@ LAHTI
dnia 14.11.2013, 09:16 · Zgłoś
Przewodników też zatrudnia ... rodem z parafi z S
obniowa
Odpowiedz
23
@ LAHTI
dnia 14.11.2013, 05:03 · Zgłoś
[...] , kości ...nazywajcie jak chcecie ale to kiedyś byli żywi ludzie więc trochę szacunku mili państwo ...
Odpowiedz
-5
@ trup1221
dnia 13.11.2013, 23:38 · Zgłoś
sciema i tyle :D miasto sensacji potrzebowalo :D
Odpowiedz
-4
@ trup1221
dnia 13.11.2013, 23:33 · Zgłoś
haha dziwne ze zaczeli tam kopac i tam [...] znalezi haha :D
Odpowiedz
8
@ aaani
dnia 13.11.2013, 21:41 · Zgłoś
Nic nadzwyczajnego,cały plac zwirki to byl kiedyś cmentarz,a tam gdzie ekonom klasztor. Jeszcze pare takicg prac i wykopią wiecej trupów
Odpowiedz
-6
@ jaślanka
dnia 13.11.2013, 21:38 · Zgłoś
To prawda na Placu Żwirki i Wigury dawniej znajdował się klasztor Sióstr Karmelitek który spłonął podczas II wojny światowej
Odpowiedz
25
@ Łukasz Kotulak
dnia 13.11.2013, 21:36 · Zgłoś
Z tego co wiem z historii miasta, w miejscu obecnie nazywanym 'Plac Żwirki i Wigury' od XIV do XVIII wieku znajdował się kościół i klasztor Karmelitów. Był tam też cmentarz, na którym grzebano mieszkańców Jasła już od czasów średniowiecza, więc te szczątki nie muszą być z czasów II wojny.
Co do obecnego Rynku naszego miasta, to z tego co wiem nie jest on założeniem wytyczonym w średniowieczu. Został wytyczony później, być może na przełomie XVII i XVIII wieku. Pierwotne centrum Jasła znajdowało się jakieś 300-400 metrów bliżej obecnego placu Żwirki i Wigury. Zatem archeologiczne badania pod płyta rynku, zwłaszcza w tej części obecnie zadrzewionej i dalej w stronę Urzędu Miasta nic by raczej nie wykazały.
Zważywszy na wielokrotne pożary miasta, a następnie totalne zniszczenie zabudowy miasta podczas II WŚ, powinniśmy szukać artefaktów naszej historii po ziemią. Plac Żwirki i Wigury, ulice; Krótka, Karmelicka, Bednarska i Tkaczowa wydają się być idealnym miejscem do takich poszukiwań, tylko ciekaw jestem czy ktokolwiek się tym kiedykolwiek profesjonalnie zajmie?
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 14.11.2013, 08:04 · Zgłoś
Tam był faktycznie klasztorny cmentarz, ale po wojnie niestety zrobiono na tym miejscu plac i dworzec autobusowy. Co do profesjonalistów? Szczerze wątpię. Zresztą sądząc po większości komentarzy mało komu na tym zależy.
Odpowiedz
13
@ amivisage
dnia 13.11.2013, 21:11 · Zgłoś
Należy zapytać 110 letnią babinkę Aleksandrę z Harklowej i się wszystkiego dowiemy.
Odpowiedz
2
@ minus
dnia 13.11.2013, 21:47 · Zgłoś
Zakladajac ze babcia nie ma sklerozy ;)
Odpowiedz
3
@ m
dnia 13.11.2013, 21:10 · Zgłoś
a moze to ofiary przestepstwa?
Odpowiedz
-1
@ maniek
dnia 14.11.2013, 13:11 · Zgłoś
a może nie?
Odpowiedz
-20
@ ccc
dnia 13.11.2013, 20:54 · Zgłoś
pewnie kaczke z wawelu przywlekło
Odpowiedz
7
@ wojt
dnia 13.11.2013, 20:53 · Zgłoś
strasznie ciekawy artykuł :znalezli [...] pod płyta chodnikowa i pochowaja je na cmentarzu tyle informacji w tym artykule STRASZNIE ciekawy mysle ze uczniowie klas podstawowych rowniez potrafia pisac tak przejmojace artykuly...pani ilono tam są ludzkie szczatki moze by tak wiecej informacji na ten temat to nie kot pogrzebany w ogrodku
Odpowiedz
4
@ asd
dnia 13.11.2013, 21:05 · Zgłoś
Jakby nie napisali, a jakimś cudem bys o tym wiedzial, to pewnie burzyłbyś się że nie ma informacji :)
Odpowiedz
4
@ wojt
dnia 13.11.2013, 21:11 · Zgłoś
mysle ze to nie odemnie zalezy ktore artykoly sa bardziej ciekawe a ktore mniej i ktore nadaja sie do publikacji a ktore nie ale wiecej na temat tej sprawy dowiaduje sie czytajac komentarza niz sam artykol a chyba powinno byc odwrotnie takie jest moje zdanie
Odpowiedz
4
@ asd
dnia 13.11.2013, 21:44 · Zgłoś
Całe szczęście że nie odpowiadasz za to które "artykóły" nadają się do publikacji. Pewnie piszesz z zagranicy i nie masz polskiej klawiatury, zgadłem ?
Odpowiedz
9
@ Ronin
dnia 13.11.2013, 20:52 · Zgłoś
W końcu nazwa ulicy Karmelickiej nie wzięła się z byle wymysłu - kiedyś był tam klasztor karmelitów - polecam Studium z dziejów Jasła
Odpowiedz
0
@ żwirek
dnia 13.11.2013, 20:45 · Zgłoś
Zdięcie nr.3,darmowa reklama banku?
Chyba fotograf ma już niezłe konto w BGŻ
Odpowiedz
0
@ lll
dnia 13.11.2013, 20:31 · Zgłoś
;ooooooooooooooooooooooo
Odpowiedz
2
@ hmnnmmnnmmn
dnia 13.11.2013, 20:30 · Zgłoś
w tamtym miejscu przeciez cmentarz był...
Odpowiedz
3
@ Lance
dnia 13.11.2013, 20:23 · Zgłoś
MPGK: Robotnicze zagadki Jasielskie ;)
Odpowiedz
7
@ mc
dnia 13.11.2013, 20:18 · Zgłoś
[komentarz nie na temat.]
Odpowiedz
2
@ JJ
dnia 13.11.2013, 20:13 · Zgłoś
Może to kości Bimbersztajna jak w Kiepskich :D
Odpowiedz
0
@ ;)
dnia 15.11.2013, 11:45 · Zgłoś
to kości banitów z Karpackiej Troi
Odpowiedz
5
@ mm
dnia 13.11.2013, 20:10 · Zgłoś
Byla tam dawna zajezdnia pks ... dlatego to pewnie morderswto z przed lat
Odpowiedz
18
@ mc
dnia 13.11.2013, 20:12 · Zgłoś
zadeptali sie pewnie wsiadajac :)
Odpowiedz
-4
@ mc
dnia 13.11.2013, 20:09 · Zgłoś
hehh to teraz bedzie rozkopane na miesiac zanim to wszytsko pozbieraja d kupy
Odpowiedz
-4
@ sven
dnia 13.11.2013, 20:00 · Zgłoś
prawdopodobnie są to szczątki dwóch osób, które mają kilkadziesiąt lat. zostały one zabrane przez jeden zakładów pogrzebowych.-czyli przetarg już wygrany , z resztą tak jak z drogami. nie wiadomo kto i jak zmarł, badań nie łaska zrobić? tylko pochować a później sie okaże że [...] kości. zakład pogrzebowy przez kogo powołany? pewnie przez prezydenta miasta!
Odpowiedz
-49
@ Sven
dnia 13.11.2013, 20:02 · Zgłoś
A błuty łod kłościoła mieli ?
Odpowiedz
-1
@ :):):):)
dnia 13.11.2013, 20:26 · Zgłoś
sven tu masz racje jeżeli chodzi o te badania bo prawidłowo powinni je zrobić mimo wszystko
Odpowiedz
12
@ magda
dnia 13.11.2013, 22:09 · Zgłoś
svena w kolejce nie ma bo już mu żaden specjalista nie pomoże ...zbyt [...] ma mozg
Odpowiedz
1
@ C
dnia 14.11.2013, 00:18 · Zgłoś
Nie wypowiadaj się [...] , a jeśli to robisz to przynajmniej dane swojej [...] podaj ...
Odpowiedz
25
@ on
dnia 13.11.2013, 19:53 · Zgłoś
W okolicy Placu Żwirki i Wigury do drugiej połowy XVIII wieku mieścił się klasztor Ojców Karmelitów. Po 1785 roku, gdy wielki pożar Jasła strawił również klasztor Ojców Karmelitów, cudownie ocalała figura Matki Bożej trafiła do Sanktuarium w Tarnowcu, gdyż władze austriackie nie zgodziły się na jego odbudowę.
Odpowiedz
23
@ jaslak
dnia 13.11.2013, 19:32 · Zgłoś
przeciez tam podobno przed wojna byl kosciol gdzie teraz jest kino a wokol cmentarz wiec raczej nic dziwnego ze kosci znalezli
Odpowiedz
15
@ on
dnia 13.11.2013, 19:49 · Zgłoś
masz racje tam byl kosciol ktory splonol a Matka Boska ktora jest w tarnowcu jest wlasnie z tego miejsca
Odpowiedz
8
@ Ronin
dnia 13.11.2013, 20:57 · Zgłoś
Kolego to o czym mówisz działo się w średniowieczu - tzn spłoną tam klasztor, a matka boska z Tarnowca pochodzi ze starego kościoła franciszkanów który mieścił się tam gdzie obecnie stoi KRUZ na Mickiewicza i Jagiełły.
Odpowiedz
1
@ Ronin
dnia 13.11.2013, 20:58 · Zgłoś
o widzisz kolega niżej to pięknie ujął troszkę za bardzo w tył się cofałem.
Odpowiedz
2
@ qq
dnia 13.11.2013, 21:43 · Zgłoś
kościół był w tym miejscu gdzie teraz jest KRUS. Wystarczy zobaczyć pocztówki z tego okresu ;) Wokół kościoła i klasztoru były ogrody, skąd podziemny tunel prowadził w stronę Jareniówki.
Odpowiedz
-7
@ SLD
dnia 13.11.2013, 23:06 · Zgłoś
zapomnieliście dodać. że w tym czasie trzeba było jeszcze pańszczyzne odrabiać we dworze jak i u księdza. A jak starczyło czasu to u siebie na gospodarce żeby nie zdechnąć z głodu. Oby was dziś to dopadło.
Odpowiedz
3
@ hikaru
dnia 13.11.2013, 23:34 · Zgłoś
kościół franciszkanów zbudowany około 1900 roku. Więc wcześniej był tam kościół inny. A spłonięcie miasta, w którym zniszczony został kościół, który był na obecnym miejscu Kina i Placu Żwirki miało miejsce prawie trzy wieki wcześniej.
Odpowiedz
1
@ maniek
dnia 14.11.2013, 13:08 · Zgłoś
a można się cofać wprzód czy też do przodu?
Odpowiedz
0
@ Kapral
dnia 14.11.2013, 21:10 · Zgłoś
Do Ronin,nie KRUZ tylko Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego tak brzmi pełna nazwa.Pozdrawiam nazewnictwo.
Odpowiedz
59
@ :) :) :)
dnia 13.11.2013, 19:26 · Zgłoś
Kryminalne Zagadki Jasła... ;)
Odpowiedz
27
@ mc
dnia 13.11.2013, 20:14 · Zgłoś
trzeba tego [...] zawolac z CSI :)
Odpowiedz
11
@ IDRA
dnia 13.11.2013, 20:33 · Zgłoś
Potrzebny Horeszio ;) :P (z Miami)
Odpowiedz
2
@ :) :) :)
dnia 13.11.2013, 21:35 · Zgłoś
Albo Malanowski :D
Odpowiedz
1
@ Rysio
dnia 13.11.2013, 23:03 · Zgłoś
& Partnerzy :D
Odpowiedz
1
@ borewicz
dnia 13.11.2013, 23:20 · Zgłoś
i wszystko jasne :P
Odpowiedz
0
@ Pola
dnia 14.11.2013, 09:57 · Zgłoś
I jeszcze dr "Bones" Brennan
Odpowiedz
3
@ jaaa
dnia 14.11.2013, 15:17 · Zgłoś
hmmm a może by tak Ojciec Mateusz ? :P
Odpowiedz
1
@ alfred
dnia 14.11.2013, 16:14 · Zgłoś
nie trzeba,mamy IPN.
Odpowiedz
14
@ :)
dnia 13.11.2013, 19:22 · Zgłoś
a ja slyszalem ze dawniej byl w tym miejscu jakis klasztor i pod placem zwirki znajdują sie jakies jakies groby zakonnikow. nie wiem na ile to prawda
Odpowiedz
13
@ KALINA
dnia 14.11.2013, 08:59 · Zgłoś
Prawda , prawda. Wystarczy wziąć którąś z książek o Jaśle i przeczytasz sobie. Mamy bardzo ciekawą historię miasta , o której pewno większość nie wie , bo czytelnictwo w zaniku niestety.
Odpowiedz
8
@ łodyniec
dnia 14.11.2013, 11:32 · Zgłoś
wystarczy iść do franciszków i w ich ksiegach poszukać :) jest wszystko ,ale kogo to obchodzi , asfaltem zalać ,albo kostke ułożyć i deptać po cmentarzu ...

łoohohohohohho
Odpowiedz
16
@ --
dnia 14.11.2013, 14:24 · Zgłoś
Obecny plac Żwirki i Wigury to dawne ogrody karmelickie ponieważ w tym rejonie w okresie bodajże około XVIII lub do XIX wieku lub wcześniej był klasztor Karmelitów(prawdopodobnie drewniany) dlatego też krótka uliczka od Okrąglaka do Rynku nosi nazwę Karmelicka. Nie pamiętam historii ich przybycia do miasta i opuszczenia miasta (może np. kasacja zakonu przez władze austriackie) ale zapewne jest coś w dostępnych opracowaniach opisujących historię miasta. Nie ulega wątpliwości że jeżeli Karmelici mieli tam np. drewniany kościółek to mogły tam też być groby.
Np. w Jaśle przy Farze był cmentarz wokół kościoła do końca I Rzeczpospolitej (dawniej cmentarze zwyczajowo były wokół kościołów i w wielu małych miejscowościach do dzisiaj cmentarze są bezpośrednio w pobliżu kościołów, gdyby rozkopać okolicę Fary zapewne natrafiono by na wiele pozostałości pochówków z dawnych czasów miasta). Potem władze austriackie (I zabór austriacki 1772r.) nakazały likwidację tegoż cmentarza i dlatego powstał w pobliżu istniejący do dzisiaj stary cmentarz, który tym samym znalazł się wśród najstarszych cmentarzy w Polsce
Odpowiedz
-22
@ Sven
dnia 13.11.2013, 19:10 · Zgłoś
Każdy się doczeka swojego godnego pochówku nawet za 1000 lat choćby był niegodziwcem zresztą wielkie mi odkrycie mam akta z ekshumacji z jasielskiego parku 157 żołnierzy armii radzieckiej dokładnie z miejsca gdzie teraz stoi fontanna leżą też w innej części parku i Jasła ale nie powiem wam gdzie [...] i ruscy..
Odpowiedz
5
@ jo
dnia 13.11.2013, 19:52 · Zgłoś
napisz bardzo ciekawe
Odpowiedz
104
@ XXX
dnia 13.11.2013, 20:29 · Zgłoś
Będąc dzieckiem słyszałem od siostry mojej babci ,że na Placu Żwirki i Wigury był dawniej cmentarz. [...]ka zmarła w 1990 r mając ponad 80 lat. "Zbrodnią" Pana Burmistrza było wybrukowanie płyty rynku bez prac archeologicznych. Jestem pewien że Jasło ma jeszcze wiele podziemnych niespodzianek. Jako dziecko pamiętam odkrycie "kanału , lub tunelu " budowanego z kamienia przy wyburzaniu przychodni dziecięcej na Mickiewicza. Portal pisał o pozostałościach zamku pod "panoramą'. Pielę[...]my perełki świadczące o dorobku i randze miasta w historii. Może na portalu powstanie jakiś artykuł o ciekawostkach archeologicznych odkrytych w Jaśle. Mnie np. interesuje opisywany wcześniej "tunel-kanał" w pobliżu zniszczonego przez [...] kościoła O.O.Franciszkanów. Istniała tesz legenda o tunelu pomiędzy zamkiem "Kamieniec" i "Goleszem"
Odpowiedz
3
@ Fundator
dnia 13.11.2013, 22:13 · Zgłoś
Jeżeli chcesz skutecznie zablokować inwestycje na wiele lat zaproś archeologa lub konserwatora zabytków. Na koszt inwestora , /oczywiście nie za swoje/ grzebać będą w ziemi czy wymyślać cuda-wianki. Jeżeli masz na to kasę i czas to zafunduj takie harce w dowolnej części miasta... znajdą szkielet czy tylko szczękę - może nawet sztuczną, nie znajdą... szukać będą... wkoło będzie rozgrzebane - ale próbować trzeba, a nuż się uda... ducha nie gaście... duch jest najważniejszy...
Odpowiedz
9
@ hikaru
dnia 13.11.2013, 23:32 · Zgłoś
piękne myślenie...tylko pozazdrościć. Jakby coś się ciekawego odkopało na płycie rynku czy na Placu Żwirki można byłoby to sprzedać. Ile razy czytałem o rynku w Sanoku czy kościele w Nowym Sączu gdzie pojechałem sprawdzić bo mnie zainteresowało. A jakby coś fajnego znaleźć w Jaśle, przecież duża osada handlowa, ważny węzeł komunikacyjny w średniowieczu, wraz z murami miejskimi i zamkiem. Coś pięknego i można byłoby to ładnie sprzedać. A, że inwestycja się hamuje to problem inwestora, wie, że coś pod spodem może być. Trochę więcej świadomości miejsca w którym się buduje i można się domyślić czy coś się znajdzie czy nie. Poza tym odkopane rzeczy to część dziedzictwa naszego, które nie rozpoczyna się budynkami z XIX wieku.
Odpowiedz
3
@ m
dnia 14.11.2013, 08:33 · Zgłoś
jakie inwestycje, bo tych nie widać
Odpowiedz
-5
@ ee
dnia 14.11.2013, 09:00 · Zgłoś
Jak doszło do prac ziemnych bez zgody konserwatora zabytków?
Odpowiedz
8
@ ben
dnia 14.11.2013, 09:58 · Zgłoś
Nie widać inwestycji? No proszę człowieku, nie narzekaj, parki , ogródki, place dla dzieci, miejsca takie jak park linowy, na kwiatowej jeziorka z grillem... ludzie do Jasła z Krosna przyjeżdżają.. nie narzekaj. Może nie budują świętych figurek ale inwestycje widać... obiektywnie
Odpowiedz
5
@ magda
dnia 14.11.2013, 11:22 · Zgłoś
sven ma akta...o,to ciekawy objaw schizofrenii ;)
Odpowiedz
2
@ zyta
dnia 14.11.2013, 11:40 · Zgłoś
Tylko ślepy nie widzi ile się inwestuje w Jaśłe. Na kżdym kroku inwestycja lub remont. Wszędzie utrudnienia z tym związane, a ty nie widzisz inwestycji. Idź do okulisty.
Odpowiedz
-4
@ 1234567
dnia 14.11.2013, 12:31 · Zgłoś
tesz = też `mhh... ze mnie takki polonista jak.. a jednak ten błą to już lekka przesada taka mądra wypowiedź i spalona. Gratuluję
Odpowiedz
-1
@ czytamy co piszemy
dnia 14.11.2013, 16:00 · Zgłoś
...''tesz''
Odpowiedz
1
@ Gregor
dnia 14.11.2013, 16:05 · Zgłoś
Ale w tym przypadku każdy wie, że akurat na placu źwirki był jedynie cmentarz, choć nie do końca go zbadano...
Odpowiedz
-2
@ jo
dnia 14.11.2013, 17:03 · Zgłoś
Jo to jo!, nazwa zastrzeżona!!! Pozdrawiam komentantów
Odpowiedz
3
@ XXX
dnia 14.11.2013, 17:54 · Zgłoś
Przepraszam, ale omyłkowo moje paluchy nacisnęły "s". Kiedy sprawdziłem tekst i wyłapałem błąd , komentarz był w trakcie dodawania. Przepraszam .
Odpowiedz
9
@ czesio archeolog
dnia 14.11.2013, 18:14 · Zgłoś
to byli Żwirek i Wigura...a teraz jak ich zabrali to muszą chyba zmienić nazwę placu...
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 14.11.2013, 18:23 · Zgłoś
Ben masz rację są inwestycje ... na pokaz. Ale jest pytanie co dla Jaślan zostało wybudowane?

Komentarz dzieci wiek 8 i 10 lat po przejściu po torze linowym dla nich (przeszli raz). "Ten tor jest do bani". I wcale się nie dziwię, że tak to ocenili skoro nie mogli dostać do lin by zapiąć karabińczyki.

A co do placów zabaw. Owszem były potrzebne, ale bez odwodnienia to po roztopach i deszczach są to błotne sadzawki. Jesli masz dzieci to wybierz się z nimi i sam zobaczysz co i jak zostało wybudowane.

Ciekawe też co za parę lat będzie z jeziorkiem z grilem skoro nie ma tam wody przepływowej. Myślę, że fetorek będzie niezły.
O koszty utrzymania i źródła finansowania takich inwestycji już nie pytam. Przecież to problem następców.
Odpowiedz
12
@ Kasia
dnia 14.11.2013, 20:14 · Zgłoś
Z Jasła się powoli robi taki teren turystyczny; parki, jeziorka. A gdzie inwestycje w miejsca pracy? Kto będzie się nad tymi jeziorkami wygrzewał? Mieszkam w starym bloku w centrum miasta, są w nim oprócz mnie sami emeryci. Co roku klepsydra na drzwiach i mieszkanie do wynajęcia. I nie ma komu wynająć, niektóre stoją miesiącami puste.
Odpowiedz
1
@ Fatal
dnia 15.11.2013, 03:29 · Zgłoś
Tak oczywiście ... olejmy historię naszego miasta i porozmawiajmy o inwestycjach. Same inwestycje, wielkie plany o domach ze szkła a tak na prawdę nie mamy nawet dobrej komunikacji, sfera rozrywkowa miasta stoi w miejscu od kilkunastu lat, dziesiątki sklepów z cenami z kosmosu i towarami sprzed kilku lat. No dobra więc zainwestujmy w kolejny badziew, który nawet nie zapewni nam miejsc do pracy. Weź się obudź człowieku. Rzeczywiście jeżeli chodzi o sprawy archeologiczne to nie mamy tak na dobrą sprawę nawet porządnego muzeum bo wszystkie eksponaty sprzedajemy za Jasło a sobie zostawiamy eksponaty o równoznacznej wartości śmieci ze strychu u babci czy [...]ka. Znajomego z Warszawy zdziwił fakt że szczątki te trafiły do zakładu pogrzebowego bez fachowych oględzin ( co wywnioskowałem mam nadzieje błędnie z tej [...] namiastki newsa ) No i nie czuj się urażony ale albo temat jest o szczątkach albo o inwestycjach. A to że archeolodzy hamują inwestycje to bardzo dobrze bo potem taki typowy [...] nie zniszczy dobra miasta jakimś piętnastym sklepem z telefonami tylko w niedzielę zamiast do knajpy zabierze rodzinę w ciekawe miejsce np do muzeum. Ach tak ... przecież Jasło nie ma muzeum tylko budynek ze starymi ciuchami ...
Odpowiedz
0
@ Fatal
dnia 15.11.2013, 03:30 · Zgłoś
Jeszcze powiedz jaka cena za wynajem i odpowiedz sobie na pytanie ;)
Odpowiedz
0
@ rico2307
dnia 15.11.2013, 10:24 · Zgłoś
[komentarz nie na temat.]
Odpowiedz
3
@ Kasia
dnia 15.11.2013, 10:55 · Zgłoś
Cena oczywiście horrendalna. To, że nie ma chętnych nie oznacza, że nikt w Jaśle nie poszukuje mieszkań, tylko że tych, co szukają nie stać na wynajem lokalu w cenie rynkowej. I znów wracamy do punktu wyjścia; nie rekreacja tylko gospodarka się liczy. Jak już zarobią ludzie pieniądze, to i mieszkanie wynajmą/kupią i nad wodę się pójdą poopalać.
Odpowiedz
-3
@ jak to kto
dnia 15.11.2013, 11:44 · Zgłoś
ty jak wrócisz z GB, CH, N lub innej zagranicy - będziesz mógł wypoczywać i brylować swoim brand new carem postfaszystowskiej produkcji w kurorcie jakim staje się Jasło.
Odpowiedz
5
@ ip
dnia 15.11.2013, 11:58 · Zgłoś
Kolego będąc młodym człowiekiem szukałem przygód i wraz z kolegami odkryliśmy tunel,który początek-wejście miał w jednej z kamienic w rynku.Po wielu przygotowaniach udaliśmy się na wyprawę doszliśmy do zawału pod aktualnym ZUS-em,który w tym czasie był w budowie,po dwóch dniach usunęliśmy zasypane przejście i wyszliśmy na ulicę przy parkingu TAXI bagażowych obok schodów do aktualnego banku.Wiem od gościa z ul.Floriańskiej/już nie żyje/że to tunel wykonany przez żydów i polaków i służył do celów zaopatrzeniowych i ucieczkowych po zamknięciu miasta przez [...]. Ponadto zwiedziliśmy pozostałości tuneli pod tzw.bużnicą/panoraorama/oraz pod Domem Kultury gdzie okryliśmy zwłoki /nazwał się Barszcz/Jeżeli jesteś zainteresowany historią z tamtych czasów mogę udzielić więcej informacji np.Gamrat-tunel.
Odpowiedz
1
@ Marad
dnia 16.11.2013, 20:55 · Zgłoś
Człowieku uderz się w głowę i to dość mocno. Skoro nasze miasto jest dla Ciebie "kurortem postfaszystowskiej produkcji" to może po prostu z niego wyjedź?
Odpowiedz
0
@ maria
dnia 17.11.2013, 14:19 · Zgłoś
pamietam to odkrycie pana Barszcza. wywarlo to na mnie duze wrażenie . a wiadomo skad sie tam znalazl ? i kto go [...]. sprawa była wyjaśniona , czy nie?
Odpowiedz
0
@ beata
dnia 14.11.2015, 19:13 · Zgłoś
interesuje mnie do którgo roku był cmentarz na żwirki i wigory...nie znalazłam nic w necie
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.