Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Za i przeciw Galerii Jasielskiej?

99

Minutą ciszy rozpoczęto XXVII Sesję Rady Miejskiej Miasta Jasła, którą uczczono pamięć zmarłego przed kilkoma dniami przewodniczącego Rady Miejskiej Ryszarda Libuchę.

 

Najważniejszym i najbardziej burzliwym tematem poruszonym na wczorajszej była nowo powstająca w naszym mieście Galeria Jasielska.

 

Mająca powstać w Jaśle galeria ma mieścić w sobie zarówno obiekty handlowe, jak również usługowe, typu banki, kantory, kawiarnie i restauracje. Będzie to obiekt nowoczesny, z dużą liczbą miejsc parkingowych, przystosowany również w dużej mierze dla osób niepełnosprawnych. Galeria wygeneruje ponad 100 miejsc pracy dla osób z terenu powiatu jasielskiego, również dla osób niepełnosprawnych.

 

 

 

W burzliwej debacie głos zabierały dwie strony przeciwnicy i zwolennicy. Każdy wyrażał swoje racje i obawy, a tych nie było mało. Ireneusz Romański bronił małych inwestorów z terenu miasta, mówił o upadku małych firm: „Poprzez wieloletnie nieudolne działania Samorządu Jasielskiego miasto jest w fazie schyłkowej. Coraz mniej mieszkańców, nie przybywa miejsc pracy. Na dzień dzisiejszy jest ponad 1000 firm handlujących, różnych sklepów i sklepików. Ludzie nie mają co robić więc handlują, jeśli wpuścimy tu sklepy wielko-powierzchniowe nastąpi drenaż finansowy i pieniądze z Jasła odpłyną do handlujących z innych terenów, którzy będą mieć swoje stoiska w Galerii.”

 

 

Z kolei zalety powstania Galerii przedstawił Bartosz Ziaja, który prowadził badania na przełomie 2005/2007 roku na temat postrzegania handlu w Jaśle: „Ludzie w wieku produkcyjnym wraz w tymi,  którzy mają kilka lat więcej zostawiają swoje pieniądze nie w Jaśle. Jeśli chodzi o usługi i odzież ogólnie handel bardzo duży odsetek ludzi wydaje swoje pieniądze w innych miastach - w Galeriach.”

 

Według badań Bartosza Ziai spośród 500 osób 86% badanych opowiada się za stworzeniem galerii, zaś 88% wyraża chęć robienia zakupów w takich galeriach.

 

„Tworzenie takiego obiektu ściągnie konsumentów z całego powiatu jasielskiego i nie tylko” – dodaje Bartosz Ziaja.

 

Handlowcy w Jaśle protestują i nie zgadzają się na powstanie w mieście olbrzymiej galerii handlowej, której powierzchnia sprzedaży ma przekraczać 5 tysięcy metrów kwadratowych. Trudno się dziwić – wielu z nich boi się, że straci swoich klientów, a może nawet będą zmuszeni do rezygnacji ze swojej działalności. Zdania mieszkańców Jasła są podzielone. Niektórzy uważają, że wzrost konkurencji wpłynie korzystnie na obniżenie cen oraz sprawi, że nie będą musieli wyjeżdżać na zakupy do innych miast. Inni biorą w obronę lokalnych kupców, twierdząc, że galeria w Jaśle wpłynie niekorzystnie na lokalny handel oraz liczbę miejsc pracy w Jaśle. Są również i tacy, którzy nie mają zdania na temat nowej inwestycji w Jaśle.

 

Sprawa powstającej Galerii Jasielskiej zdaje się być już przesądzona. Czy faktycznie nowy „gigant” pogorszy warunki życiowe lokalnych handlowców? A może jednak wpłynie korzystnie na handel i konkurencję w Jaśle? Trudno na razie przesądzać i tylko czas pokaże jaki wpływ na życie jaślan, jak również Jasła będzie miała nowa galeria.

 

Jack

Reklama

Komentarze: 99

Dodaj komentarz Widok:
0
@ [...][...]13
dnia 25.10.2008, 12:13 · Zgłoś
do kljdmvn : dzisiaj !!!:yes::yes::yes::D:D:D
Odpowiedz
0
@ Bartosz
dnia 25.05.2008, 22:41 · Zgłoś
Ziaja odmienia się na Ziai. Proszę państwa.
Odpowiedz
0
@ kljdmvn
dnia 14.04.2008, 18:31 · Zgłoś
a kiedy otwarcie tej galerii??
Odpowiedz
0
@ klog
dnia 16.03.2008, 17:45 · Zgłoś
Ciekaw jaki bedzie czynsz za m2 w tej Galerii
Odpowiedz
0
@ Xx
dnia 13.03.2008, 21:52 · Zgłoś
gdzie to galeria jak to się buduje jakiś mały [...]:p
Odpowiedz
0
@ XX
dnia 04.03.2008, 17:12 · Zgłoś
z tego co wiem to wszytskie lokale z 'nowej galerii' już dawno kto chciał to je wykupił także nie ma co liczyć, że coś pozostało...
Odpowiedz
0
@ lolita
dnia 04.03.2008, 11:15 · Zgłoś
Bardzo dobrze ze takie cos powstanie w naszym miescie.Przynajmniej nie czeba bedzie jezdzic na zakupy do Rzeszowa czy Krakowa,bo w tym Jasle nic nie mozna kupic konkretnego.I wkoncu ten kto buduje ta Galerie to pomyslal o miejscu pracy dla ludzi. BRAWO!!,TAK DALEJ!!!.
Odpowiedz
0
@ do obserwatora
dnia 03.03.2008, 22:34 · Zgłoś
Ile Panu zapłacił inwestor za pisanie bzdur, czy Pan lub Pani stworzyliście w chociaż jedno miejsce pracy - jestem w stu procentachy pewny,że nie czy można w Jaśle budować coś bez zezwolenia - ano moża - jeżeli nasi Radni są tak mądrzy , to niech również zapytają i zrobią ankietę, czy w Jaśle ma być 50 punktów sprzedaży [...] - jest mniej i radni uważają, że tak ma być - nikt nie robi ankiety- bo większość była by za tym - co na to Pan radny Dybaś - Panie Andrzeju otwórz Pan oczy !!! Co na na to Kurowska ? Jestem za budową w Warzycach - niech się naród bawi. Czy ktoś wie, czy inwestor otrzymał pieniądze z PFRON na zakup windy, jakie pieniądze przekazał Panu niepełnosprawnemu , Panu Ziaii, Pani Architekt Miejskiej ?. Przedsiębiorcy, których wymeinił Rydarowicz - w centrum Jasła sprzedają towar nie wbijając w kasę fiskalną - gdzie jest Urząd Skarbowy w Jasle
Odpowiedz
0
@ ZBURZYC ...STRASZNY DWOR..
dnia 03.03.2008, 16:31 · Zgłoś
I TAM WYBUDOWAC NOWY, NOWOCZESNY HIPERMARKET:yes::yes::yes:
Odpowiedz
0
@ zibi
dnia 03.03.2008, 16:28 · Zgłoś
budujcie fabryki,a nie sklepy
Odpowiedz
0
@ lala
dnia 03.03.2008, 09:22 · Zgłoś
Jestem za wreście w Jaśle będzie dobry sklep inni woleli by dalej w tym miejscu stały te ruiny z czasów PRL-u .
Odpowiedz
0
@ obserwator
dnia 02.03.2008, 20:07 · Zgłoś
Przeczytałem z uwagą wszystkie wpisy dotyczące Galerii przy ul. Jana Pawła II. Zauważyłem również, że stronę przeciwników reprezentował Pan I.Romański - osoba od lat związana z Posłem S.Z. Zastanawiam się dlaczego właśnie z tej strony idzie atak na budowę Galerii o powierzchni, jak ktoś podał. 5.000 m2. Ani jednego słowa o potajemnych rozmowach trwających od wielu miesięcy o zmianie planu przestrzennego na Warzycach i wpuszczeniu gigantycznych powierzchni handlowych przekraczających 50.000 m2.
Odnoszę wrażenie, że ten zgiełk został wywołany świadomie po to, aby odciągnąć uwagę mieszkańców od wyciekających coraz większym strumieniem informacji o dziwnych działaniach władz miasta (ale nie tylko). Jedyne przygotowane tereny pod budowę zakładów produkcyjnych, mają zostać zabudowane sieciowymi gigantami. Smiem twierdzić, że jest to zasłona dymna, dla zgoła innych działań - działań antyjasielskich. I nie tylko chodzi o faktyczne utrupienie jasielskich kupców, ale przede wszystkim ograniczenie możliwości powstania w przyszłości zakładów produkcyjnych - one świadczą o rozwoju miasta, nie zaś rozwój sici handlowych. Najpierw trzeba pieniądze zarobić, aby można je było wydać na zakupy.
Dlatego uważam, że Galeria, której dotyczy dyskusja nie jest żadnym zagrożeniem dla nikogo - zagrożeniem są planowane działania władz miasta na terenach Warzyc. I mylą się właściciele działek, którzy zrobią wszystko aby sprzedać grunty po wysokiej cenie, że coś zyskają - zapewniam, zyskają na bardzo krótko.
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 02.03.2008, 18:35 · Zgłoś
Widze , ze nastala moda na czerpanie korzysci finansowych z nic nie robienia a pobierania czynszow od kupcow dobre nic gosc nie robi a pod koniec miesiaca przychodzi jak po haracz.Co mi w Jasle otworza za sklepy dzieki ktorym nie bede musiala odwiedzac np. Warszawy House, Reporter i na tym koniec no przepraszam slyszalam ze ma byc jeszcze Monnari a tu ludzi zdziwi niska cena ale zobaczymy ,Teraz to nie sa czasy ze kiedys po towar trzeba bylo jezdzic na Wegry czy gdzie indzie bo ogolnie blo ciezko dzis jesli ktos ma odrobine kasy i troche sprytu w kazdej chwili moze przywiezdz towar z dowolnego miasta Polski tylko pytam dla kogo te sklepy dla kogo ten towar dla garstki mieszkancow Jasla i okolic?wy nie zamartwiajcie sie o kupcow ale wreszcie pomyslcie o tych biednych ludziach ktorym ledwo starcza od pierwszego do pierwszego a nie paprajcie marketu na markecie
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 02.03.2008, 18:23 · Zgłoś
jaka by galerie nie wybudowano w Jasle nigdy ona nie dorowna pod zadnym wzgledem tym ktore mieszcza sie w innych miastach polski . W konkretnej galerii znajduja sie znane firmy nie tylko w Polsce ale i na swiecie, a niestety nie sadze zeby w galerii jasielskiej znalazly miejsce takie firmy jak np. Gino- rossi , Kazar, Venezia itp., Juz widze te tlumy Jaslan i nie tylko jak ,ktore zarabiajac 700 zlotych przychodza i kupuja buty za 400 zl lub najprostsza bluzke za 250 zl Sa znane marki ktorych nigdy nie bedzie w Jasle i dlatego ludzie beda zawsze jezdzic czy do Krakowa czy do Rzerszowa czy tez do Warszawy. Zamiast pomyslec o otworzeniu jakiegos sensownego zakladu pracy i zatrudnic setki ludzi , to jeden gosc wychyla sie z budowa galerii, bo przeciez sam bedzie czerpal z tego czysty pieniadz tylko ja sie pytam wszystkich, kto przyjdzie kupowac do tej pseudo galerii, mieszkaniec Warszawy, Lodzi, Krakowa czesc Jaslan ktorzy sa za granica a moze bezrobotni ktorych zasilek wynosi 300 zlotych przepraszam jeszcze biedny emeryt ktory przeciez ma rente w wysokosci 600 zlotych .
Odpowiedz
0
@ lalano
dnia 02.03.2008, 15:47 · Zgłoś
ludzie, raczka mnie boli nozka mnie boli oczko mi wypadlo ni e piszcie takich bzdur bardzo prosze
Odpowiedz
0
@ lala
dnia 02.03.2008, 15:43 · Zgłoś
tylko i wylacznie dla naiwnych a propo galerii jest to swietny interes dla wlasciciela srednio metr kwadratowy stoiska w polsce kosztuje od kilku do kilkunastu tysiecy. brednie typu,ze w galerii kupuje sie swietny towar w super niskiej cenie jest mzonka.Firma chcac zarobic na czynsz place dla pracownikow i nne obciazenia podatkowe, ktorych w Polsce nie brakuje musi miec wysoka marza lub astronomiczny obrot., to drugie w miescie w ktorym realnie zostalo 32 tysiace zarabiajacych po 8000 zl. ha ha! jest realne? jesli chodzi o Pana Rydarowicza ta inwestycja go przerosla to widac po postepach prac budowlanych a twierdzenie ,ze ludzie ktorzy tak mysla sa z epoki socjalizmu jest [...] przyklad stadion 10 lecia za komuny wybudowano w niespelna rok Mamy przyklady profesjonalnych inwestorow ktorzy nie jecza ze pobrali kredyty i teraz ich nie stac. Przyklad Pan P. i jego galerie na wysokim poziomie budowane sprawnie szybko i estetycznie .Pan Rydarowicz juz raz nie dotrzymal slowa danego miastu sprzedajac inwestycje lidlowi.do wsztstkich entuzjastow -fantastow zycze zakupu firmowych rzeczy taniej o 50% w naszej dlugo wyczekiwanej galerii.Ps. do Pana Jana Chrzanowskiego- kolem napedowym gospodarki nie jest budowanie nowych marketow przeznaczonych dla wielkich sieci handlowych placacych podatki w rajach a inwestycja w przemysl ,uslugi tak sie dzieje w calej Europie i na swiecie.
Odpowiedz
0
@ Osoba w średnim wieku
dnia 02.03.2008, 14:33 · Zgłoś
Popieram konkurencję, ale nie mam złudzeń, że powstanie galerii w Jaśle zmieni asortyment towarów w sklepach (również galerii). Bywam w wiekszych miastach przy różnych okazjach (nigdy nie jeżdzę specjalnie na zakupy) i obserwuję, że towary w każdym rodzaju sklepów są coraz gorszej jakości. Chyba gust nam się popsuł albo co bardziej prawdopodobne - pieniędzy ci u nas niedostatek i [...]ostwem się musimy zadowalać...:no:
Odpowiedz
0
@ kkkk
dnia 01.03.2008, 22:22 · Zgłoś
Co łączy Pana Dzika, Pana Ziaię z Rydarwiczem ???? Czy oni go tak chwalą za darmo
Odpowiedz
0
@ za
dnia 01.03.2008, 14:56 · Zgłoś
jestem ZA
Odpowiedz
0
@ gonia
dnia 29.02.2008, 16:12 · Zgłoś
ja tez jestem za galeria bo w tych sklepikach jasilskich wszedzie to samo i nic fajnego nie mozna kupic:(:(:(:(:(:( a jak bedzie galeria to moze wkoncu sie to zmieni i beda fajne ciuszki:):):):):):):):):):):):lol::lol::lol::yes::yes:
Odpowiedz
0
@ Klient
dnia 29.02.2008, 13:52 · Zgłoś
Ja ostatnio do Rzeszowa pojechałem po wiertarki itp sprzęt, zostawiłem tam 1000 zł.
W Jaśle oczywiście tak tanio tego sprzętu bym nie kupił, i nawet wyboru takiego nie miałem. 10 wiertarek cóż to za wybór. No i przy okazji zjadłem pizze oraz kupiłem buty i wiele innych rzeczy :).
Odpowiedz
0
@ pomysłowy
dnia 29.02.2008, 07:18 · Zgłoś
A może by tak z Jasła zrobić skansen XX wieku i zakazać budowania czegokolwiek. W Trzcinicy powstaje Karpacka Troja więc jak turyści będą w Trzcinicy to mogą przy okazji zahaczyć o Jasło i przed powrotem do swoich nowoczesnych miast przenieść się na chwilę w czasie do epoki przekupek i [...] beretów. To im dobrze zrobi na psychikę, bo jak zobaczą jak ludzie w Jaśle żyją to odr razu poczują się lepiej po powrocie do domu :lol:
Odpowiedz
0
@ Do kocham wieś!!
dnia 28.02.2008, 18:24 · Zgłoś
Trafiłeś swoją wypowiedzią w duże 10!!!! Brawo !!! he he!!!:lol::lol:
Odpowiedz
0
@ sizizizizi
dnia 28.02.2008, 17:45 · Zgłoś
:pja jestem za galeria,gdyz jestem studentem z Krakowa i jak wracam do tego Jasla to nie moge patrzec na tę unifikacje odziezowa,ludzie nosza przewaznie ciuchy z rynku niźli ze sklepow lepszej marki.PORAZKA!!!!!
Odpowiedz
0
@ KROŚNIENSKI LPR.
dnia 28.02.2008, 16:58 · Zgłoś
UWAGA ---- NIC z TEGO nie BĘDZIE z tej waszej GALERII. Do jasła jedzie były Poseł na Sejm RP 5-kadencji Marian DASZYK z Strachociny . Musicie sie zastanowić co was czeka??. ten Pan ma MOCNE ARGUMENTY przed takim niszceniem Jasilskiego kupiectawe. :p
Odpowiedz
0
@ xxx
dnia 28.02.2008, 15:41 · Zgłoś
oby galeria otworzyła sie jak najszybciej :)
Odpowiedz
0
@ zadowolony
dnia 28.02.2008, 11:03 · Zgłoś
Cieszę się że K. nie realizuje swojego programu wyborczego i poglądów głoszonych przed objęciem funkcji Burmistrza tj. wspieranie drobnych kupców którzy są przeciwni jakiemukolwiek postępowi i chcą tkwić nadal w swoich budkach i staganach - patrz zielony rynek. A już na początku jej kadencji był pomysł żeby wybudować tam halę targową na miarę XXI wieku, ale usłuchała ich protestu i pomysł utrącono. Dobrze że teraz zmieniła zdanie i popiera sensowny pomysł. Zawsze twierdziłem że jak ktoś jest mało zorientowany to popiera pogłądy ZCN-u, PIS-u, a jak zmądrzeje zaczyna realizować program kiedyś Unii Wolności a teraz Platformy Obywatelskiej, czyli otwarcie na świat i nowoczesność.
Odpowiedz
0
@ Tak a propo!
dnia 28.02.2008, 10:32 · Zgłoś
Dlaczego ja jako konsument mam być manipulowany przez ,,kupców" gdzie mam robić zakupy!!!! Choć byscie pozamykali Biedronke ,Lidl itp. to i tak u was nie bedę robić zakuów!!! Dlaczego??? Bo jest cholernie u was drogo!!! a poza tym każdy ma wolną wole i robi zakupy tam gdzie mu wygodnie a nie ,,kupcom"!!!!!:yes:
Odpowiedz
0
@ galeria
dnia 28.02.2008, 10:30 · Zgłoś
Jaki szczytny cel, zatrudnią niepełnosprawnych !!!!!
Ile trzeba dać kierownikom-pośrednikom, żeby CV dotarło i było rozpatrzone?
Ilu niepełnosprawnych przyjmą do pracy czas pokaże.
Zowu wypindrowane i obrażone na cały świat ekspedientki będą patrzyły na klientów z pogardą, bo jak wejdą i nie kupią co im się rzuci na ladę?:p
Odpowiedz
0
@ Jimi obudz sie !!! Gdzie ty zyjesz???
dnia 28.02.2008, 10:26 · Zgłoś
W takiej ,,metropoli" trudno tej inwestycji nie zaówazyć??????:lol:
Odpowiedz
0
@ lolek
dnia 28.02.2008, 09:45 · Zgłoś
ciemmota i tyle powstanie galeria i lokale za ktore trzeba bedzie placic pewnie ze2,5tys miesiecznie majac czynsz 2,5 tys na miesiac hadlowcy nie beda obnizali cen tylko podniesa marze zeby to utzrymac zarabial bedzie tylko wlasciciel galerii na wynajmie a wy bedziecie placic 2* tyle co normalnie ale bedziecie sie potem chwalic ze w galerii sobie kupilam hehe typowe ********* z was
Odpowiedz
0
@ iii
dnia 28.02.2008, 07:19 · Zgłoś
Podniecacie sie galerią w Jasłe wiekszosc z was raz do roku pojedzie do Rrzeszowa czy Krakowa to wam sie oczy otwierają i tak was nie bedzie stac nic kupic a opowiadacie, jak nie macie kasy żeby raz w tygodniu gdzies pojechac na zakupy to i tu nic nie kupicie, w Krosnie w tych galeriach to normalny dramat szkoda tam jechac to samo bedzie w Jasle. potencjalny klient to staszek z [...] dziury oglądający ruchome schody, rynek to naczynia połączono cos musi upasc żeby cos mogło powstac te nowe miejsca pracy z niczego sie nie wezmą Galeria to nie jest sposób na rozwuj miasta , ale cóż nie ma nikt główy w miescie żeby budowac obiekty sportowe , kulturalne,tory ,trasy, skejtparki itp pomysłów jest wiele. Wielka duma Jasłan ...galeria.. gratuluje
Odpowiedz
0
@ ab
dnia 27.02.2008, 21:27 · Zgłoś
Urzędy i Galerie czynne 7 dni w tygodniu a w galerii mała Kaplica z 15 minutową mszą żeby niedzielę w całości przeznaczyć na rodzinną turystykę
Odpowiedz
0
@ zdziwiony
dnia 27.02.2008, 20:28 · Zgłoś
O co dokładnie chodzi w tej zmianie planów zagospodarowania, nad którym głosowano?
przeciez nie o pozwolenie na budowę, bo galeria juz stoi :)
A moze chodzi o to zeby dac zwolnienie od podatków?? (podatek od nieruchomości)
to by było przegięcie ze strony władz....
Odpowiedz
0
@ Stan Faktyczny
dnia 27.02.2008, 20:18 · Zgłoś
przedstawiam sytuację jaka wydarzyła się kilka lat wcześniej.
Społeczność Jaśielska kilka lat wcześniej ubierała się w sklepach jasielskich co pozwalało na rozwój rynku jasielskiego, ale ze ceny dla tej społeczności miejskiej były zbyt wysokie pragneli oni tańszych produktów więc usługodawcy(sprzedawcy) zaczeli sprowadzać produkty tańsze , które zadowalały ówczesnego jasielskiego konsumenta.Sprowadzany tańszy produkt okazał się niskiej jakości.Po zwroście zarobków większości jednostek występujących w społeczeństwie lokalnym, wygurowała się chęć kupna exluzywnego produktu dobrej jakości,ale usługodawca na wcześniejsze gusty klijentów sprowadzał produkty tańsze aby nasycić rynek i wten sposób nie sprzedał tychrze produktów ze względu na wygórowane potrzeby którzy zaczeli wyjerzdżac do innych miast( Kraków, warszawa itd.) zostawiając tam pieniądze , a jasielscy sprzedawcy tracili klijenów, którzy sami doprowadzają do bankructwa tychrze usług. A WPROWADZENIE NA RYNEK JASIELSKI GALERII NIC NIE NAPRAWI A WRECZ POGORSZY.

PS: więc może dajmy zarobić "naszym" sklepom, które z czasem bedą sprowadzać lepsze produkty.
Odpowiedz
0
@ Zeby tylko jakiegos KOSZMARU
dnia 27.02.2008, 20:02 · Zgłoś
nie wybudowali w stylu dworca PKS w Krakowie!!!
Odpowiedz
0
@ handlowiec
dnia 27.02.2008, 19:55 · Zgłoś
A ja nie mam nic przeciw galerii choć nie zamierzam tam przenosić swojego interesu. Prawdę powiedziawszy - obserwując galerie w innych miastach dochodzę do wniosku, że na takiej galerii zarobić może głównie jej właściciel krojąc jak się da tych, co wynajmują metry. Niestety, wiele punktów handlowych w galeriach nie może się jakoś utrzymać, ciężko pracując. Utrzymują się tylko sieci sklepów, dla których liczy się głównie ilość punktów sprzedaży (przy niezbyt dużym zysku z każdego z tych punktów w sumie się trochę uzbiera). No i negocjować sieciom jest łatwiej z właścicielami galerii. Co do wyboru, nie czarujmy się. W galeriach niby jest wszystko, ale kupić też trudno. Za to zgadnijcie państwo, czy w galerii pracownicy zarobią więcej niż u miejscowych handlarzy - szczerze wątpię.
Sam myślę, że sobie poradzę, konkurując z innymi - po prostu będę się starał. Myślę, że wybudowanie galerii może ściągnąć do Jasła na zakupy (i to wcale nie tylko w galerii) mnóstwo ludzi, w efekcie czego jasielskim handlowcom się poprawi. Pewnie nie wszystkim, ale w handlu i tak nigdy nie ma pewności przyszłych zysków.
A czy klientom się poprawi - pewnie też.
To są takie moje spekulacje, jak będzie, zobaczymy.
Ale z tym spędzaniem wolnego czasu w galeriach - to nie wszyscy lubią...
Odpowiedz
0
@ trudno...
dnia 27.02.2008, 19:32 · Zgłoś
jak rodzimi handlowcy nie daja rady konkurencja ich zezre...prawa rynku niestety...swiat zmierza do tego ze zostanie tylko kilka najwiekszych wszechmocnych korporacji...nic sie nie poradzi...
Odpowiedz
0
@ Krx
dnia 27.02.2008, 19:26 · Zgłoś
Jestem za!
A w Jaśle normalnych pieniędzy zarobiś się nie da!
Odpowiedz
0
@ <lol2>
dnia 27.02.2008, 19:08 · Zgłoś
Jestem za budową tej galerii w Jaśle:)B)B):yes::yes::yes:
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 27.02.2008, 18:56 · Zgłoś
Proszę uważnie przeczytać komentarz Pana Jana Chrzanowskiego. Jest w nim wszystko co istotne dla tej dyskusji. Pozdrowienia Janku. W.P.
Odpowiedz
0
@ squeet.94@gmail.com
dnia 27.02.2008, 18:27 · Zgłoś
A nie wie ktoś ile będzie kosztowało wynajęcie lokalu w tej galerii? Jeśli tak to niech napisze na squeet.94@gmail.com Z góry wielkie dzieki :D
Odpowiedz
0
@ kocham wieś
dnia 27.02.2008, 18:04 · Zgłoś
kocham wieś i niech tak zostanie - babki w piątek z Sieklówki po dwei siaty w rękach maszerują w chustach na głowach, facet z Nawsia Brzosteckiego z wąsem niesie na ramieniu dywan 12m x 12m śmiejąc się i paląs fajranta i patrzy czy autobus już podjeżdrza:) - niech tak zostanie - ja to kocham - to jest jak skansen z żywymi figurkami:)
Odpowiedz
0
@ AKLOJ
dnia 27.02.2008, 17:58 · Zgłoś
Oczywiście, ze Galeria powstać powinna. Obecne protesty są dowodem na wszechobecną obłude jaka w miescie panuje. Pan R. się piekli to oczywiste wszak musi dbać o swoje interesy bo nie ma nic lepszego jak małe sklepy w, których ceny mozna windować do woli, w których mozna oszwabić pracownika płacąc mu marnie( w końcu wpływa na rozwój miasta a własciwie swojej kieszeni bo zawsze mozna się rozgrzeszyć jak to Państwo r mają w zwyczaju na balu charytatywnym i jest pieknie). Zadajmy sobie też pytanie gdzie taki przedsiębiorca robi wieksze zakupy oczywiscie Rzeszów, Kraków w Jasle raczej nie ma takich promocji! A czy tego typu sklepiki upadną cóż klient pójdzie tam gdzie atmosfera jest miła, obsługa OK i ceny przystepne. Na co w tym przypadku trudno liczyć. w innych miastach Galerie funkcjonują dlaczego nie u nas? Obłuda obłuda!!!!
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 27.02.2008, 17:29 · Zgłoś
Wszyscy ktorzy tak chętnie jezdzicie do galerii w Krakowie i Rzeszowie wiedzcie że to co tam kupujecie jest w Jaśle.Tylko wy snoby musicie sie pochwalic przed znajomymi:bylem w Krakowie w galeri... i tak dalej.Ten sam towar tylko tanszy jest u nas w sklepach.Popatrzcie poszukajcie a nie jezdzijcie nabijac kase do duzych miast gdzie sprzedawcy sie smieja ze [...] przyjechala na zakupy.Wszystko to co kupujecie ,moze za wyjatkiem drogich firmowych sklepow jest u nas w jasle.A jesli chodzi o galerie to napewno z takimi obrotami jakie [...] jasielska zostawi nie bedzie takich promocji jak w duzych miastach.Ceny za wynajm lokali w jasielskiej galerii napewno przekroczy cene wynajmu nawet w krakowie.
Odpowiedz
0
@ yyy....
dnia 27.02.2008, 17:17 · Zgłoś
A Flamingo przeniosa? Ja chcem,byloby Galeriosflamingos;)Kto [...]
Odpowiedz
0
@ gg
dnia 27.02.2008, 17:14 · Zgłoś
WJaśle wpis do ewidencji działalności gospodarczej kosztuje 100 zł i trwa 2 tygodnie. W Krosnie kosztuje 50 zł i czeka się 2 dni.
Odpowiedz
0
@ Dora
dnia 27.02.2008, 17:09 · Zgłoś
Słuchając wypowiedzi w rzeszowskiej telewizji we wtorek to aż śmiech mnie wziął, że wzrośnie bezrobocie w Jaśle, bo nasi kupcy nie wytrzymaja konkurencji i sami będą musieli stanąć za ladą- a niech staną! Płacą grosze lub korzystają z usług osób z biura pracy dziwnie krótko- dopóki płaci własnie biuro- biedacy...:mad: Faktycznie maja na względzie dobro i rozwój- ale własny!!! Macie państwo rację- teraz ruszą łapówy, bo jest sie o co bić, takie marże jak u nas - szkoda gadać!!! Dziwię sie że nasze ugrupowania polityczne i inne koniecznie chcą zaścianka, czyżby byli wybrani tylko przez kupców... kadencja niedawno sie zaczęłą, ale wstyd pozostanie, jesli go ktoś jeszcze odczuwa...Dotyczy nie tylko tej decyzji
Odpowiedz
0
@ jaślanka z Krakowa
dnia 27.02.2008, 16:37 · Zgłoś
Gratulacje dla Pani Burmistrz i Rady - to nowe miejsca pracy i przede wszystkim tak proponuje na ten problem spojrzeć. W Galerii bedą pracować ludzie z Jasła. Współczuję też Pani Burmistrz i Radzie, bo ludzie w Jaśle sa jednak mali i zakompleksieni, a widzę że te konpleksy wychodzą na każdym kroku. Kibicuję Pani Burmistrz z Krakowa, tu studiuje ale wrócę do Jasła i cieszę się że wreszcie ktoś też o młodych myśli.
Odpowiedz
0
@ Za Fredrą powtarzać
dnia 27.02.2008, 16:06 · Zgłoś
że;"gdzie bez czynu sama rada,biada radcom,dzielu biada.."
Odpowiedz
0
@ jaslanin2
dnia 27.02.2008, 15:44 · Zgłoś
Niech buduja co kolwiek w tym Jasle oprocz obiektow sakralnych, bo tego juz mamy i mysle ze nie trzeba. Czlowiek wierzacy w szopie sie pomodli nawiazujac kontakt z Bogiem. Natomist miasto umiera czy tego nie wiedac. W samorzadach masakra zadnych spraw nie idzie zalatwic nic sie nie zmienilo. Wiec niech [...]. buduje co kolwiek co tylko bedzie mialo zwiazek z rozwojem miasta. Jak jestem w Krosnie to mi zal bo tam sie cos dzieje boiska, hale sportowe, sztuczna trawa a u nas co jak przyjdzie niedziela albo sobota to nie ma co robic bo nic sie w Jasle nie dzieje. Ja wiem ze to co napisze to i tak wszystkich pika ale tak jest. Pani Burmistrz niech popatrzy na stan ulicy mickiewicza a szczegolnie na wjazd na most w Krajowicach jak to wyglada ludzie to sie wszystko wali. Ja jestem za tym zeby w Jasle budowali a niestety inni musza nauczyc sie konkurencji, co sie nam Jaslanom w potrfelach szybko zwroci. A w galeri to i na laski bedzie popatrzec mozna w niedziele jak sie bedzie nudzilo to sobie pojade popatrzec na dziewczyny co pracuja w Galerii BO I TAK INNEGO ZAJECIA KULTURALNO -ROZRYWKOWEGO wladze jasielskie stworzyc nie moga. :sleep:
Odpowiedz
0
@ Jaslanin2
dnia 27.02.2008, 15:34 · Zgłoś
A co wy za bzdury piszecie glosowanie za i przeciw. Smieje sie z Was ja i wiekszosc normalnie myslacych galeria sie buduje to jak glosowanie za i przeciw kupa smiechu i tyle wezcie sie do roboty. Co zaplacicie za wykonane juz prace budowlane. Czym Wy sie zajmujecie ludzie kochani to scyzoryk sam sie w kieszonce otwiera jak sie to czyta. Galeraia sie juz buduje a oni glosuja za lub przeciw oj to jest smiech !!!. A inni niech uczynia swoje sklepy konkurnecyjne to przetrwaja a nie wszystkie ceny wyrobane w kosmos bo sie jest monopolista w miescie walczcie o rynek jasielscy "biznesmani" pokazcie co umiecie oprocz labidzenia i petycji. Live is brutal. A Pan. P. niech buduje przynajmniej nie bede musial proc do Rzeszowa 70 kilometrow zeby sobie ciuch kupic albo cos w miare fajnego za mozliwe ceny a nie za ceny z kosmosu za badziewny towar. A ja bede chodzil gdzie bede zadowolony z obslugi, towaru i ceny a nie gdzie ladniejszy budynek itp. Tak ze do roboty zabrac sie za siebie i konkurowac latwizny czas sie skonczyl dzis o klienta sie walczy to nie PRL ze ma sie kartki i trzeba wykupic to co jest na kartkach jak mi zoferujesz korzystne ceny to kupie u Ciebie a jak nie to pojde dalej pomyslcie i dzialajcie a nie orgnizujcie bzdurne glosowania nad czyms co jest oczywiste ze bedzie jak oczywista jest smierc kazdego z nas!

Pozdrawiam; MYSLENIA NADCHODZI CZAS !!!
Odpowiedz
0
@ bernadetta!!
dnia 27.02.2008, 14:55 · Zgłoś
pesymista ale piszesz nie prawde zeby kupic karnet na basen za 200zł musze zapłacic *** 180zł wiec jak mam sprzedac za 100zł skąd ty masz te brednie [...] w czoło *** głowo
Odpowiedz
0
@ qqqqwweeee
dnia 27.02.2008, 14:11 · Zgłoś
Jeśli w całej tej dyskusji jest mowa o budynku przy ul.J P. to mam ogromne wątpliwości czy spełni on połowę życzeń wypisanych tu przez zwolenników Galerii.
Mogę sie mylic ale jezeli właściciel jest ten sam co Europy,to rozczarowanie moze byc duże.Obserwuję codziennie budowę tego budynku koło Lidla i przez sam fakt że ludzie go budujacy grzali sie przez pewien czas przy ognisku palonym z desek czy prowizorycznym piecyku ustawionym na piętrze do którego dorobili komin chyba po miesiacu i po interwencji straży miejskiej.No wyglada juz trochę lepiej niz Europa,ale obawiam sie tego samego;ekspedientek spacerujacych z czajnikiem i trzema kubkami do jedynej toalety przy której stoi kolejka jak za komuny przed meblowym,stoisk fajansiarskich w których handluje sie wszystkim,sztukaterii i pomieszania.Obym sie mylił,a nóż oszczędzało sie na budowlańcach a zatrudniło dobrego projektanta wnętrz..:)
Odpowiedz
0
@ ktos
dnia 27.02.2008, 13:10 · Zgłoś
A w Nowinach piszą ze ma powstac hipermarket w Warzycach , naprzeciwko Grosaru. Wie ktos cos moze o tych planach !
Odpowiedz
0
@ ira
dnia 27.02.2008, 12:57 · Zgłoś
parking inwestor wybuduje dla siebie bo koło tego obiektu jest za mało miejsca,to jest ściema dla radnych,że on coś bezinteresownie zrobi:lol:
Odpowiedz
0
@ Strach...
dnia 27.02.2008, 12:52 · Zgłoś
widząc co wyprawiają ci budowlańcy z tym obiektem , to raczej nie zdecyduje sie na wejście do środka , nawet jeśli towar będzie za darmo.
Odpowiedz
0
@ duda
dnia 27.02.2008, 12:42 · Zgłoś
Coś na temat jasielskich tzw. kupców. Znam dobrze jednego młodego, dynamicznego handlowca. Stara się oferować towar najlepszej jakości o od paru lat jest najtańszy w Jaśle. Specjalnie nie pisze w jakiej branży. Wiem, że był kilkakrotnie zastraszany przez innych handlujących tym samym asortymentem, za psucie biznesu.
Odpowiedz
0
@ jaślan
dnia 27.02.2008, 11:26 · Zgłoś
Niech powstanie. Na zakupy jeżdżę do Rzeszowa. W Jaśle w każdym sklepie to samo [...]ostwo i nuda:sleep:
Odpowiedz
0
@ tadek
dnia 27.02.2008, 11:15 · Zgłoś
A MCdonalds?
Odpowiedz
0
@ JImi
dnia 27.02.2008, 10:16 · Zgłoś
Czy tutaj jest mowa o tej galerii ktora ma powstac przy ul. Jana Pawła II obok LIDLA ?
Odpowiedz
0
@ sa
dnia 27.02.2008, 10:09 · Zgłoś
Zburzyć Urząd Miasta i wybudować TESCO:D a wszystkich radnych na eksepedientki...niech zobaczą jak wygląda ciężka praca za małe pieniądze....galeria to nowe miejsca pracy i może w końcu dadzą ludziom zarobić normalne pieniądze...bo na radnych nie ma co liczyć,,,
Odpowiedz
0
@ add
dnia 27.02.2008, 09:53 · Zgłoś
A czemu nikt nie wspomniał, że za pozwolenie na budowę tej galerii inwestor zobowiązał się wybudować na swój koszt parking koło kościoła Farnego za 600 tysięcy złotych ?? Więc miasto oszczędzi na tym
Odpowiedz
0
@ Hmm....
dnia 27.02.2008, 09:28 · Zgłoś
Drobni handlowcy narzekają , że galeria doprowadzi ich do bankructwa. Może tak - może nie? Jasło jest potwornie drogim miastem. Drobni handlowcy niech nieco spuszczą z tonu i niech zaczna zyć za 1000 zł dochodu w łapie. Poza tym gdy bankrutują malutkie zakłady usługowe, rzemieślnicze, jakaś drobna produkcja to nikt takiego [...]u nie podnosi - cóż... takie jest prawo rynku i kapitalizmu.
W powszechnym obiegu jest powiedzenie "pokaż lekarzu co trzymasz w garażu". A może by tak zapytać - "pokaż sklepikarzu co trzymasz w garażu"?
Faktem jest że w Jaśle sklepów, sklepików, straganów jest od [...]. Ale wybór towaru - żaden. Różnice w cenach - groszowe. Dlaczego? Bo bylejaki klient przyjdzie i tak czy inaczej kupi bylejaki towar.
Powstanie Galerii może w końcu wymusiłoby na jasielskich handlowcach większą dbałość o jakość towaru i o ceny dla normalnych ludzi.
Z niektórych komentarzy można wnioskować że powstanie Galerii to kwestia mody, bo w innych miastach takowe już sa. Nie sadzę żeby to miało jakieś znaczenie. Natomiast rzeczywiście - jeśli miasto chce się rozwijać i zainteresować sobą cywilizowany i bardziej rozwinięty świat, to bez Galerii, bez miejsca gdzie mozna coś sensownego kupić, rozerwać się, odpocząć nie ma na to szans.
I zazdrość wzbiera gdy pojedzie się bodaj do Sanoka. Tamto miasto tętni życiem i świeżościa. A Jasło...? "koń jaki jest- każdy widzi"
Odpowiedz
0
@ Laura Diaz
dnia 27.02.2008, 08:52 · Zgłoś
Galeria musi być!!! Jakim cudem Krosno, niewiele większe, ma już co najmniej 3 takie obiekty, a w Jaśle co najwyżej straszy Europa, i nic poza tym!
W Jaśle nie kupuję nic. Po pierwsze, nie kręcą mnie szmaciaste ciuchy za 20 zł, a po drugie, nie lubię latać z językiem na brodzie po całym mieście, żeby zdążyć przed 17tą zanim zamkną sklepy. A często już o 16,45 panie zmywają podłogę, zamykają drzwi i sklep zamknięty! Zakupy robię w Krośnie czy Rzeszowie, pracuję w Krośnie, bo Jasło nie było i nie jest w stanie mi godnej pracy zapewnić, Jasłu nic nie zawdzięczam i nie zostawiam tu swoich pieniędzy, bo nie ma gdzie! Jest szansa, aby nasze miasto przestało być [...] pipidooową, nie wolno jej zmarnować:yes:
Odpowiedz
0
@ pesymista
dnia 27.02.2008, 08:06 · Zgłoś
Nie łudźmy się,że nasza pani burmistrz coś dobrego dla ludzi zrobi.[...] gadanie ,że mali sprzedawcy padną.Przecież oni mają ceny najwyższe w Polsce.

Mam pytanie nie związane z temetem-podobno pracownicy urzędu dostali karnety w wysokości 200 zł na basen i sprzedają je po 100zł czy oni tylko takie interesy umieją robić???
Odpowiedz
0
@ Jasne!!!
dnia 27.02.2008, 08:04 · Zgłoś
Zostańmy przy bazazrze za niedługo przyjedzie Wajda i nakreci film CHŁOPI!!!!:upset:
Odpowiedz
0
@ Jasło nie może być [...] pipidówą !!!
dnia 27.02.2008, 08:02 · Zgłoś
W takim miescie jakJasło dawno popwinny być takie sklepy bo w miastach o pdobnej wielkosci już dawno są!!!Już nie trzeba będzie jeżdzić do Rzeszowa na zwyczajne zakupy!!!I jeszcze słowo do TAK TAK bzdury piszesz oprucz TESCO jest Auchan , Real ,L eklerc zobacz tam jakie są ceny a pużniej pisz!!:yes:Jest wolny rynek i racje zawsze maja KONSUMENCI a Drobni <<NACIĄGACZE>:sleep:
Odpowiedz
0
@ OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
dnia 27.02.2008, 00:11 · Zgłoś
Ludzie, bądzcie wreszcie ludzmi a nie ...
Odpowiedz
0
@ kochana wieś:)
dnia 26.02.2008, 23:34 · Zgłoś
a będzie subway?
Odpowiedz
0
@ Michał
dnia 26.02.2008, 23:20 · Zgłoś
Jestem zdecydowanie przeciw.
Odpowiedz
0
@ TAK,TAK...
dnia 26.02.2008, 23:07 · Zgłoś
NIEDAWNO WYBRAŁEM SIE DO RZESZOWA, DO TESCO , Z ZAMIAREM ZROBIENIA WIĘKSZYCH (TAŃSZYCH) ZAKUPÓW I WIECIE CO KUPIŁEM??? NIC, BO WSZYSTKO JEST TAM O WIELE DROŻSZE NIŻ NP. W MPM.
OCZYWIŚCIE NIE MÓWIĘ O TYM TANIM FIRMOWYM, BADZIEWIU, LECZ O NORMALNYCH PRODUKTACH.
TAKA GALERIA TO BARDZO DOBRA RZECZ DLA MIASTA, LECZ NIECH NIKT NIE MÓWI ŻE TAM BĘDZIE TANIEJ BO TO BZDURA I TYLE.
Odpowiedz
0
@ zł19groszy za m2 x 5000
dnia 26.02.2008, 22:51 · Zgłoś
daje 85 950 podatku od nieruchomości komercyjnej rocznie+ to co ponad metraż. WIęc w ***** miasto ma małych hadlarzy. Chyba, że biedacy dostaną preferencyjne warunki na rozruszanie interesu. Warto to sprawdzić.
Odpowiedz
0
@ "Przyjazny drobnym sklepikarzom&quo
dnia 26.02.2008, 22:47 · Zgłoś
Szanowne panie i panowie właściciele małych sklepów i sklepików, zamiast narzekać, że przychodzi "obca" konkurencja weźcie przykład z innych regionów, czy krajów: dogadajcie się razem i stwórzcie spółkę by stworzyć własną "galerię" a nie płaczcie, że przychodzii pan [...]. albo ktoś inny z dużym kapitałem i was zniszczy. Ograniczycie trochę własne marże i na czynsz wystarczy w większym centrum. Nikt nie chce pracować za darmo, Wy też nie, podobnie jak wasi pracownicy. "Wasz czy nie wasz pociąg odjeżdża o 12:00 a jak przyjdziecie na stację o 12:01 to będzie tylko widać jak znika za zakrętem..."
A konsumenci też będą zadowoleni. A może się mylę...
Odpowiedz
0
@ cvbnm
dnia 26.02.2008, 22:23 · Zgłoś
Jestem za galerią, przecież Ci co są przeciwni nie muszą tam chodzić.
Uważam,że każdy Jaślanin powinien mieć możliwość wyboru,gdzie chce robić zakupy.
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 26.02.2008, 22:02 · Zgłoś
NIE WIERZE, DO WAS CYWILIZACJA i KONKURENCJA DOCIERA POWOLI! adios Podkulenkos! JUPI!
Odpowiedz
0
@ on
dnia 26.02.2008, 22:01 · Zgłoś
Słyszę tu głosy, że trzeba wyjeżdżać do Warszawy,czy Krakowa żeby zrobic porządne zakupy, studiuję w Warszawie, jestem tu na co dzień, a i tak kupuję w Jaśle, bo tu mogę liczyć na fachową obsługę i szczerą radę, na to że doradzą mi ludzie których znam, i których spotykam na ulicy, u których raz kupię ja, a raz oni u mnie. Miejscowy handel się wspiera i kapitał zostaje u nas.
Jeżeli wprowadzimy galerie,a zarazem zagraniczne marki to 90% rynku handlu w Jaśle, który kwitł od pokoleń będzie zagrożone, a zarabiały będą na tym obce firmy, koncerny i może tylko 1 jasielski "biznesmean",ale na pewno nie my, przekonacie się sami.Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ GALERIA MUSI BYC!!!!
dnia 26.02.2008, 22:00 · Zgłoś
Ludzie...powiedzmy jaka jest prawda...obecnie wiekszosc mlodych ludzi jedzie Rzeszów,Tarnów,Kraków na zakupy..Bo u nas w Jaśle dzięki "malym handlowcom" promocje są..rzedu 10%..A po co przepłacać??!! Zgadzam sie ze galeria musi być,przyniesie to zyski dla miasta,bo wszyscy z okolic beda zjeżdżac go galerii..Rodziny beda spedzaly cale niedzielne popoludnia w galerii.. Uczniowie beda mieli gdzie wagarowac...:P Same plusy,minusow brak...a male sklepy owszem pozostana jesli dadza konkurencyjne ceny!!! A teraz jest przykladowo: napój który normalnie kosztuje 1.30 w Jasielskich sklepach 1,90 !!! A gdzie ta galeria?? Kolo LIdla czy Europy??
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 26.02.2008, 21:48 · Zgłoś
juz nie moge sie doczekac otwarcia i wydawania kasy uczciwie zarobionej.. moze ktos wie kiedy bedzie otwarcie?..wreszcie powieje miastem w tej naszej malej pipi..doowie...
Odpowiedz
0
@ swój
dnia 26.02.2008, 21:18 · Zgłoś
wstyd, można wybudować jeszcze wiele sklepów olbrzymich, a my staniemy w kącie i będziemy sprzątać po galeriach należacych do niewiadomo kogo. A podatki i tak pójdą daleko za granicę. Pani Burmistrz z PiS - wstyd!!!:(
Odpowiedz
0
@ PIS
dnia 26.02.2008, 21:16 · Zgłoś
Może dzieci Pani Kurowskiej wrócą do Jasła z USA i tutaj w konkurencji będą tworzyć rozwój Jasła. Niech Pani Kurowska nie będzie obłudna. Pozostali Radni, Ci mający firmy budowlane, będący zatrudnieni w spółkach, instytucjach samorządowych niech się zwolnią - niech założą działalność gospodarczą iwtedy niech konkurują z kapitałem Rysia z Rzeszowa. Trzymaj się Panie Romański.
Odpowiedz
0
@ nikt
dnia 26.02.2008, 21:15 · Zgłoś
Jestem za duza galeria nie będzmy [...] na zakupy trzeba jezdzic do innych miast, albo nie ma w czym wybierac, albo jak juz sie spodoba to rozmiaru nie ma. Ludzie bądzmy bardziej ucywilizowani.
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 26.02.2008, 21:03 · Zgłoś
teraz ruszą do akcji łapówki.. i za chwile cała rada będzie za powstaniem galerii. warunki życia innych jaślan nikogo nie obchodzą..
Odpowiedz
0
@ terminator
dnia 26.02.2008, 20:58 · Zgłoś
jasne, popierajmy małe sklepy i te ceny co nam proponuja . to załosne. GALERIA MA POWSTAC I JUZ. A RADNI NIECH SE STOJA NA RYNECZKU I BAZIE SPRZEDAJĄ
Odpowiedz
0
@ NEMO
dnia 26.02.2008, 20:54 · Zgłoś
Odnosze wrażenie że te badania to jakaś PR-owska mowa . Rozumię że ludzie zaangazowani w te badania to jakaś poważna placówka lub instytut naukowy, a nie jakaś agencja. Jeżeli miałaby te badania prezentować agencja PR to wątpie w rzetelność tych badań i lepiej pominąć te badania przy ocenie celowości działania takiej galerii.
Odpowiedz
0
@ BB
dnia 26.02.2008, 20:46 · Zgłoś
Ci są przeciw to by się pewnie nie mają gusty i lubią kupowac ubrania na bazarze, lub inny sklepach w ktorych sprzedawane sa nie modne ubrania. TAK dalej a w Jaśle zostanie tylko urząd miejski i urzędnicy.
JESTEM ZWOLENNIKIEM budowy galerii na miare Plazy w Rzeszowie, gdzie tak naprawde można kupić markowe ubrania i cale nie tak drogo. Moze wreście w Jaśle otworzą w tej galerii sklep firmowy Reserved:):):)
Odpowiedz
0
@ SWOT
dnia 26.02.2008, 20:38 · Zgłoś
Pseudo naukowcy lepiej niech nie badają rynku i niech nie ogłaszają tych wyników za pewnik.
Lepiej niech powiedzą kto jest właścicielem tej "galerii" i ile tego właściciela kosztowały przedmiotowe "badania"

Racje mają drobni Kupcy.
Pzdr.
Odpowiedz
0
@ xXx
dnia 26.02.2008, 20:31 · Zgłoś
Porażka...Wszyscy by chcieli żeby jasło sie rozrastało, powstawały nowe sklepy itd...
A galerii nie chcą:rol: Weźcie sie Panowie i Panie z Rady miejskiej zastanowcie co robicie...:rol: Napewno kazdy z was, albo co drogi jezdzi na zakupy do rzeszowa do galerii, do krakowa itp...wiem jak jest......Teraz każdy z młodszych jeździ do rzeszowa, badź krakowa na zakupy:yes::yes: bo w Jaśle nie idzie nic wyrwać:smilewinkgrin:
Odpowiedz
0
@ Jaślanin
dnia 26.02.2008, 20:27 · Zgłoś
Wypada się tylko cieszyć, że powstaje jekieś cywilizowane miejsce z miejmy nadzieję porządnymi sklepami, a nie rynkowym badziewiem w ograniczonych rozmiarach. To oczywiste, że kto ma trochę grosza zakupy robi poza Jasłem bo tu zwyczajnie nic nie ma. Nie uważam się za snoba, ale nie mam zamiaru nosić koszul za 60 zł i krawatów za 28 dlatego kupuję odzież w Rzeszowie.
Niechby się choć trochę w tym naszym Jasełku poprawiło pod tym wzgledem, a chętnie pieniądze wydam na miejscu.
Odpowiedz
0
@ ;)
dnia 26.02.2008, 20:24 · Zgłoś
A multikino bedzie:D?
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 26.02.2008, 20:16 · Zgłoś
Dobrze by było by władze miasta Jasła zamiast budowy nowych gigantów handlowych by wspierały firmy i zakłady upadające w Jaśle by ludzie mieli zatrudnienie i by miasto się rozwijało. Gdzie te powstające drobne zakłady usługowe i rozwijająca sie działalność gospodarcza w Jaśle co obiecywano w kampani wyborczej.
Odpowiedz
0
@ Nusiek
dnia 26.02.2008, 20:16 · Zgłoś
W końcu coś będzie w tym Jaśłe
Odpowiedz
0
@ jasielski "konsument"
dnia 26.02.2008, 20:15 · Zgłoś
Jak się jasielskim "kupcom" nie opłaca to zawsze można zwinąć interes i iść pracować za 1000zł przecież tyle max płacą swoim pracownikom i oni jakoś żyją..Można?? Można...
Mnie nie obchodzi czy jasielski kupiec zarobi czy nie zarobi...do tej pory to on zarabiał na mnie i mu przykro nie było że nie kupie taniej..
To ja jasielski konsument mam kupić i to Mi zależy żeby była konkurencja i niech nie płaczą bo znam kilku takich i dobrze wiem jakie mają kosmiczne marże...
Odpowiedz
0
@ add
dnia 26.02.2008, 20:14 · Zgłoś
Galerie powinny i będą powstawać bo miasto się będzie rozwijało. Budowany jest skansen archeologiczny, miasto liczy na turystów, a ci turyści muszą coś robić. Przecież nie wyślemy ich na targowisko po pietruszkę:/ albo zostawią pieniądze w jaśle w marketach i galeriach, albo przyjadą tutaj, zobaczą że nic nie ma i nigdy już nie wrócą. Ludzie przestańcie myśleć o Jaśle jako o mieście co ma 40 tysięcy mieszkańców... Myślmy przyszłościowo... chyba że chcemy z całego Jasła zrobić skansen i pośmiewisko nie tylko w regionie ale i w kraju... Jakoś Krosno, Sanok, Dębica czy nawet Gorlice wpuszczają takie sklepy do siebie i nikt tam nie upada... a są to miasta podobnej wielkości do Jasła
Odpowiedz
0
@ jan chrzanowski
dnia 26.02.2008, 19:58 · Zgłoś
Podstawą rozwoju miasta Jasła jest rozbudowa infrastruktury i inwestycji.Pomysł i realizacja Galerii jest pozytywną jaskółką w tej materii.Każdy człowiek majacy elementarną wiedzę w zakresie gospodarki rynkowej rozumie ,ze nowe inwestycje to dobrobyt miasta,to dobijanie do najlepszych.Nie trzeba tu zadnych kosztownych badań p. Ziaji czy innego badacza,by to potwierdzic z obserwacji jakie niesie życie w innych miastach.Powszechnie wiadomo,że jaslanie w wekendy jeżdzą do hipermarketów w Tarnowie,Rzeszowie,Krosnie,Kielcach.Tam zostawiaja pieniądze,nie w jasielskich sklepach.Zatem tam generuja rozwój.To po pierwsze.Po drugie,to zamkniete inwestycje do dochody dla miasta:z tytułu podatku od nieruchomosci i podatku dochodowego od osób fizycznych.To takze mozliwosc rozwoju firm poza Galerią.Przyjezdnych bowiem nie koniecznie musi zatrzymywać Galeria.Sa inne mozliwosci,trzeba tylko ruszyc głową.i podjać trud działania.Opisany przebieg sesji ,dramat opisywany ustami p. Romańskego to farsa człowieka przyzwyczajonego do socjalistycznej opiekuńczości władzy.A władza dzis ma tworzyć warunki dla poprawy bytu Jaślan,a nie padać na twarz przed krzykiem bądz jak kto woli miałczeniem ludzi z minionej epoki.którym sie cos wydaje,i na wszelki wypadek nie chcą zmian.A właściwie chcą zmian prowadzących do uczynienia z Jasła wsi,zapadłej dziury,na co zgody być nie może.Rada Miasta Jasła i organ wykonawczy Burmistrz dobrze pojmują swoje obowiazki.ja natomiast prywatnie dodam,ze nakłady na inwestycje są zbyt małe w stosunku do stopnia zadłużenia miasta.ćeny rosną,wiec dziś dobre,szybkie zainwestowanie pieniedzy z kredytu jest opłacalne w perspektywie.I to proponowałbym rozwazyc,zostawiając na boku sensacje wywoływane przez nieposiadajacych wiedzy ludzi,którzy swoim zachowaniem chcą zwrócic na siebie uwagę opini publicznej.Zalecam rozsądne,madre i prorozwojowe myslenie.Wszystkim!Dbajmy o przyszłość miasta,nie kłóćmy się ,a dyskutujmy i realizujmy wypracowane ustalenia.Wówczas nie bedzie miejsca dla trybunów ludowych z widelcami w dłoniach...
Odpowiedz
0
@ JESTEM [...]
dnia 26.02.2008, 19:56 · Zgłoś
jestem za powstaniem w jaśle galerii z prawdziwego zdarzenia.
nie trzeba już będzie tłuc się do warszawy albo do krakowa aby
kupić jakiś przyzwoity ciuch. przy okazji banki i restauracje, gdzie
będzie można wziąźć i wydać kasę oraz wypić drinka ze znajomymi.
bęszie to naprawdę kultowe miejsce dla całych rodzin na całe niedziele. a drobni sklepikarze co narzekają niech sobie wynajmą stoiska w galerji - kto im broni. ja wiem, że wygodniej jest handlować we własnym lkoalu nie płacąc czynszu i tak wywindować ceny, że aż strach wejść do środka. mamy wolny rynek i niech się wszyscy do tego przyzwyczają:lol:
Odpowiedz
0
@ ???
dnia 26.02.2008, 19:44 · Zgłoś
A gdzie ma powstać ta Galeria? W którym miejscu?
Odpowiedz
0
@ Gorzej dla Handlowcow..ale
dnia 26.02.2008, 19:26 · Zgłoś
lepiej dla Konsumentow...hmm:uhoh:
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 26.02.2008, 19:05 · Zgłoś
a kto bedzie właścicielem tej galerii krążą różne plotki??
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.