Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

„Żak” przyparty do muru

141

Wszystko wskazuje na to, że władze powiatowe obrały nowy kierunek w polityce edukacyjnej. Jej efektem ma być pozbycie się z Jasła jednej z prywatnych szkół. Sęk w tym, że uczęszcza do niej prawie 800 słuchaczy a zatrudnionych jest w niej blisko 60 osób.

Informacje o tym, że Centrum Nauki i Biznesu Żak z siedzibą w Łodzi jest nie mile widziane w Jaśle i powiecie jasielskim pojawiły się w ubiegłym miesiącu. Już w marcu jednak podczas jednego z posiedzeń zarządu powiatu prywatna szkoła znalazła się w centrum zainteresowania jego członków. Wówczas firmę określono mianem „agresora” sugerując jednocześnie, aby ograniczona została możliwość wynajmu pomieszczeń przez nie tylko tę szkołę, ale wszystkie szkoły niepubliczne w ogóle. Co więcej, plan starostwa ma być podbudowany ustaleniami z miastem, które podobnie jak powiat miałoby ograniczyć wynajem sal wykładowych szkole. Zdaniem członków zarządu powiatu CNiB Żak jest konkurencją dla publicznych szkół ponadgimnazjalnych.

Wicestarosta jasielski Tadeusz Górczyk nie pozostawia wątpliwości. Jego zdaniem w Jaśle nie powinno być miejsca dla szkół niepublicznych.

Z zarzutem tym nie zgadza się dyrektor jasielskiej placówki Żak-a, Zbigniew Kowalik. - Pan starosta Mariusz Sepioł podczas spotkania stwierdził, że jesteśmy konkurencją dla szkół publicznych, którym odbieramy uczniów oraz zabieramy pracę nauczycielom. Nie mogę się z tym zgodzić. CniB Żak w Jaśle kształci ludzi dorosłych, nie młodzież. Zdarzają się 2-3 przypadki w ciągu roku, że przychodzą do nas osoby, które nie mają możliwości ukończenia szkoły w swoich placówkach macierzystych. W związku z tym, stwierdzenie, że odbieramy uczniów jest nieprawdziwe – podkreśla dyrektor Kowalik. - Doskonale wszyscy wiemy, że w ostatnim czasie wielu nauczycieli straciło pracę ze względu na pogłębiający się niż demograficzny. My dajemy możliwość pracy tym osobom, poprawiając w ten sposób ich sytuację materialną – dodaje.

Starosta Jasielski Mariusz Sepioł powołuje się na przykład Krosna, które nie „wpuściło” tego typu szkół do miasta. Sęk w tym, że nasi sąsiedzi posiadają Centrum Kształcenia Praktycznego, doskonale oraz nowocześnie wyposażoną placówkę spełniającą najwyższe standardy kształcenia, w której bez trudu można uczyć się zawodu.

- Podczas zarządu powiatu pojawił się wątek, że ta szkoła może stanowić konkurencję dla publicznych szkół ponadgimnazjalnych. Wynika to z analizy całej sytuacji w oświacie związanej z niżem demograficznym, z kłopotami związanymi z finansowaniem szkół oraz przymiarką do przekazania Liceum w Nowym Żmigrodzie do prowadzenia przez stowarzyszenie – powiedział starosta M. Sepioł.

CNiB Żak funkcjonuje na terenie Jasła od 2008 r. Obecnie uczęszcza do niej 783 słuchaczy. Nie wszyscy jednak uczą się w Liceum dla Dorosłych. Ponad 300 słuchaczy w kończącym się roku szkolnym zdobywa wiedzę teoretyczną i praktyczną na kierunkach zawodowych w Szkole Policealnej. Dziś rozpoczęli oni egzaminy zawodowe w części pisemnej. Jeżeli powiat wespół z miastem uniemożliwi szkole dostęp do najmu sal wykładowych, to wówczas nie będą oni mieli możliwości kontynuowania nauki i podnoszenia swoich kwalifikacji.

Komu się to opłaca?

Plany starostwa powiatowego dotyczące pozbycia się szkół niepublicznych z terenu miasta i powiatu mogą dziwić o tyle, że z tytułu wynajmu sal wykładowych zarówno powiat jak również miasto uzyskują wymierne zastrzyki środków finansowych do budżetu. Nie jest to mała kwota, sięga bowiem kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie. Warto podkreślić, że w weekendy, kiedy odbywają się zajęcia do Jasła zjeżdżają słuchacze z ościennych powiatów oraz wielu miejscowości powiatu jasielskiego. Tutaj robią zakupy, tankują swoje samochody, korzystają z usług lokali gastronomicznych. Kto zatem zyska na wykorzenieniu szkół niepublicznych z Jasła? Z pewnością nie samorząd i lokalna społeczność. Słuchacze będą zmuszeni do kontynuowania nauki w innych miastach. Miasto oraz powiat stracą dodatkowo możliwość zarobkowania poprzez wynajmowanie szkole pomieszczeń w budynkach szkolnych.

Z jednej strony rada powiatu chce zajmować stanowisko w sprawie planowanej likwidacji jasielskiego Zakładu Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z.o.o. , z drugiej zaś kłaść kłody pod nogi tym, którzy zostawiają w Jaśle pieniądze, dają osobom dorosłym możliwość kształcenia oraz dają pracę 60 osobom.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 141

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Julia Wiktoria Purtak
dnia 20.01.2020, 17:30 · Zgłoś
To oszuści żądają 3 miesięcznego honorarium za kurs który wypowiedziałam ponadto mam szereg innych zastrzeżeń zapraszam [...]a windykatora nic nie dostanie [...] jeden
Odpowiedz
0
@ słuchacz żaka
dnia 03.11.2018, 14:24 · Zgłoś
Potwierdzam ta szkoła to jakaś parodia wyłudzają pieniądze od ludzi zero edukacji !!! Robią ludzi w bambuko . Nie idzie tam szkoda hajsu i czasu na taki nieprofesjonalizm
Odpowiedz
-4
@ h
dnia 23.06.2016, 21:43 · Zgłoś
precz z żakiem
Odpowiedz
2
@ margolcia
dnia 21.06.2016, 21:55 · Zgłoś
Żak jest potrzebny w Jaśle kto będzie chciał to będzie uczęszczał sama tam chodziłam i szanuje wszystkich nauczycieli za ich troskę i poświecenie bo naprawdę się starają i dbają o uczniów polecam jak najbardziej .
Odpowiedz
1
@ jar
dnia 20.06.2016, 21:59 · Zgłoś
A ja myślałem że socjalizm zlikwidowano 25 lat temu...
Czy któryś z tych genialnych polityków zastanowił się nad faktem że te 800 osób kształci się w ŻAKu z własnej woli, bo tego chcą i potrzebują?
I że oni są od tego żeby działać na korzyść mieszkańców Jasła, a nie kolegów nauczycieli?
Odpowiedz
0
@ bbc
dnia 20.06.2016, 19:40 · Zgłoś
jasło... obraz nędzy i rozpaczy ehhh
Odpowiedz
0
@ Babcia Rózia
dnia 20.06.2016, 15:45 · Zgłoś
Uczta sie i za dużo nie gadajta. Gadać trzeba jak sie wyuczyta.
Odpowiedz
-2
@ mieszkaniec65
dnia 20.06.2016, 07:34 · Zgłoś
do anny kijak - to dlaczego dajesz pozytywne oceny tym co nic nie wiedza?
Odpowiedz
3
@ annakijak;-)
dnia 20.06.2016, 16:14 · Zgłoś
Ma Pan w ogóle pojęcie, jak wyglądają pisemne egzaminy zewnętrzne? Ja nie UCZĘ w Żaku.
Odpowiedz
2
@ mieszkaniec65
dnia 20.06.2016, 07:29 · Zgłoś
jak mozna byc takim bezmozgiem? likwidowac szkole to tylko w mozgach pisowcow takie rzeczy
Odpowiedz
2
@ EMI
dnia 20.06.2016, 06:59 · Zgłoś
Uwaga "Damy Rade";"dobra zmiana"
Odpowiedz
2
@ studentka
dnia 20.06.2016, 06:40 · Zgłoś
Boże nie mogę czytać niektórych komentarzy... To my jesteśmy [...]? Nasza kochana gmina Jasło jeszcze niedawno za rządów PO chciała polikwidować połowę podstawówek i gimnazjów a teraz takie fanaberie... Najlepiej wszystko polikwidować reformy co chwilę robić i wychowywać [...] bo [...] narodem dobrze się rządzi... Jak u ruskich... [...] totalna...
Odpowiedz
0
@ Nic nie rozumiesz
dnia 20.06.2016, 07:53 · Zgłoś
Teraz te dyplomy to nic nie znaczą. Powiedz mi 'studentko' dlaczego nie ma ministerstwa butów i sandałów a jednak wszyscy buty mają i są dostępne dla każdego ? A może gdyby nie było ministerstwa 'edukacji' to wzorem butów wszyscy mieliby szkoły na miarę każdego ? Problem polega na tym że za to wszystko odpowiadają urzędy i urzędnicy to oni swoją działalnością generują biedę, głupotę, bezrobocie, emigrację i koniec końców wymieranie naszego narodu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby sprzedać wszystkie szkoły państwowe, potem obniżyć podatki bo skoro nie musimy ich utrzymywać to nie trzeba na to płacić i niech sobie każdy Polak kupuje dla siebie i swoich dzieci edukację taką jak chce !!! Jeśli chodzi o mnie to chcialbym aby moje dzieci idąc do Jasła miały jak największą możliwośc wyboru. Im więcej szkół tym lepiej. Niech konkurują o ucznia.
Odpowiedz
0
@ studentka
dnia 20.06.2016, 20:51 · Zgłoś
w tym przypadku się z zgadzam ale nie tylko szkoły likwidować ale wszystkie urzędy, przychodnie, stomatologów, połowę sądów itp. i nie płacić ani grosza podatków...
Odpowiedz
1
@ mrc
dnia 20.06.2016, 01:45 · Zgłoś
Co urzędnicy chcą zlikwidować prywatną szkołe? #Mójkrajtakipiekny
Odpowiedz
0
@ Czołem Telewizyjne [...] !
dnia 19.06.2016, 19:47 · Zgłoś
Dlaczego ten sam wykładowca idąc ze szkoły państwowej do prywatnej pracuje wydajniej? Efektem tego jest iż Żak ma nabór 100% ? Czyżby pod urzędniczym panem 'pracodawcom' mógł sobie bumelować ? A może to urzędnicze programy nauczania w szkołach państwowych są do bani ?, Ludzie nie są w ciemie bici i wybierają tam gdzie coś uczą ? (przynajmniej Ci którzy nie chodzą dla papierka ukłon w stronę @ annakijak;-) )
Pomyśllcie o tym telewizyjne baranki :P
Odpowiedz
1
@ Czołem Telewizyjne [...] !
dnia 19.06.2016, 19:32 · Zgłoś
To oczywiste że domeną socjalistycznych rządów jest : "Jak coś działa - zniszczyć regulacjami i podatkami, a gdy to nie pomaga to dofinansować :) Ogarnięci wiedza o co chodzi. Szkoła patrząc po wynikach działa bardzo dobrze 800 słuchaczy i 60 nauczycieli to BARDZO SILNA KONKURENCJA dla miernych i małowydajnych szkółek państwowych. Dlatego przyszła odsiecz wprost z ratusza - wywalo Żaka dzięki i temu mierne szkółki państwowe nie będą miały konkurencji. Ktoś nie posmarował gdzie trzeba i wywalajo :P
Odpowiedz
-3
@ annakijak;-)
dnia 19.06.2016, 19:52 · Zgłoś
Ile policealnych szkół państwowych jest w Jaśle? Ja kojarzę "Medyk". Tyle. Na poziom liceum w Żaku spuśćmy litościwie zasłonę milczenia, dobrze? A może w całym tym zamieszaniu chodzi o "Wszechnicę"? No to popatrzmy na kierunki kształcenia i mamy odpowiedź http://psz.wszechnica.com/kierunki-ksztalcenia.html Żak to konkurencja, ale nie dla szkół ponadgimnazjalnych, tylko dla Wszechnicy właśnie. I stała się jasność. W temacie, oczywiście.
Odpowiedz
3
@ Czołem Telewizyjne [...] !
dnia 19.06.2016, 20:04 · Zgłoś
Używaj TOR-a bo te [...] Ci tego nie odpuszczą, że rozkminiłaś ich konotacje i powiązania. Złożą zawiadomienie na 'milicję obywatelsko'. Bedo ustalać ajPI :D
Pociągnę temat i zapytam kto zainwestował (i umoczył) grube miliony we Wszechnicy - studni bez dna źródła utrzyj[...] dyplomów ?
Odpowiedz
-4
@ annakijak;-)
dnia 19.06.2016, 20:31 · Zgłoś
Przecież podałam nazwisko :-D Po jaki grzyb ustalać IP? A dla szkół ponadgimnazjalnych właśnie tam widzę konkurencję http://pronet.jaslo.pl/psz/plan_info2.htm
Odpowiedz
0
@ annakijak;-)
dnia 21.06.2016, 06:45 · Zgłoś
A wychodzi na to, że przynależność partyjna nie chroni. http://rzeszow-news.pl/afera-korupcyjna-podejrzewany-to-starosta-rzeszowski-z-pis/
Odpowiedz
4
@ edi
dnia 19.06.2016, 19:16 · Zgłoś
nauczyciele którzy uczą w ZAK-u, to jest ich druga praca poniewaz od poniedziałku do piątku pracują w innych zakładach
Odpowiedz
9
@ srs
dnia 19.06.2016, 12:28 · Zgłoś
A jakie w Jaśle i okolicy są publiczne szkoły policealne?
Odpowiedz
-2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 19.06.2016, 10:40 · Zgłoś
W zaciszu gabinetów biurowych siedzi tyle [belfrów]: byłych, aktualnie czynnych zawodowo, lub takich którzy pomylili się z powołaniem...- którzy w obronie finansów klanu sami gotowi byliby założyć "Żaka Bis"...
Odpowiedz
12
@ xd
dnia 18.06.2016, 22:40 · Zgłoś
To nie żaka wina, że publiczne szkoły są do niczego. Jakim prawem ktoś zakazuje komuś prowadzić legalny interes? Dlaczego nie zlikwidują bierdonek czy kilka aptek. Biedronki itp odbierają możliwość założenia małej firmy bo ciężko konkuroiwać z pieniędzmi z innych krajów. Do tego super markety zatrudniają kilka osób na setki m2. Szkoła jak szkoła, jeśli jest do niczego nie będzie klientów i tyle. Nic staroście do tego i powinien być wdzieczny, że ktoś prowadzi interes u nas a nie w krośnie. Jasło nic nie oferuje ale ma czelność się przypierniczać do żaka heh mało to urząd jasła nakradł? jeszcze chcą niszczyć prywatne firmmy,... tylko ja siuę pytam jakim prawem?
Odpowiedz
1
@ Nic nie rozumiesz
dnia 20.06.2016, 07:59 · Zgłoś
@ xd :jeszcze chcą niszczyć prywatne firmmy,... tylko ja siuę pytam jakim prawem?
To prawo: "wasze ulice nasze kamienice" tak w skrócie można by to przedstawić.
Odpowiedz
-2
@ Minnesota
dnia 18.06.2016, 22:36 · Zgłoś
Ale państwowe szkoły raczej kiepskie ze swoim repertuarem ... zwłaszcza policealnym zaocznym
Odpowiedz
3
@ franek
dnia 18.06.2016, 20:43 · Zgłoś
Uczniowie przeniosą się do Krosna lub Rzeszowa a Jasło zostanie jak zwykle w ...
Inne miasta potrafią ściągać ludzi szkołami itp a Jasło odbiera możliwość kształcenia gdyby te osoby chciały by wybrać jasielskie szkoły to dawno by to zrobiły !!!
Odpowiedz
8
@ ksiądz Mateusz
dnia 18.06.2016, 20:09 · Zgłoś
Mój idol Górczyk były członek etatowy obecny wicestarosta, to prawdziwy ekspert od wszystkiego , zwłaszcza od rozwoju powiatu jeszcze parę lat i Jasło zostanie zaorane, jeszcze kilka lat rządów mojego idola i Jasło stanie się wielkim skansenem ha ha
Odpowiedz
0
@ bhp
dnia 18.06.2016, 19:56 · Zgłoś
dajcie spokój Ani takimi tekstami,jest sobą i będzie pracowała gdzie jej odpowiada,a co do szkoły to jest szkoła która jest na poziomie , wykłady są konkretne na temat,kto chce skorzystać i wchłaniać wiedzy to jestem pewien iż ją tam znajdzie,jeśli ktoś chodzi i nie bierze udziału w wykładach i myśli o[...] marynie to nikt do głowy mu nie wleje
Aniu nie martw sie tymi wpisami oni sami nie wiedza o czym mówią :-)
Odpowiedz
-11
@ annakijak;-)
dnia 19.06.2016, 09:25 · Zgłoś
A jakimi wpisami?
Odpowiedz
16
@ były nauczyciel jasielskiego Żaka
dnia 18.06.2016, 19:47 · Zgłoś
Potwierdzam, poziom kształcenia w Żaku nie należy do najwyższych, bo i uczniowie nie należą do wybitnych, zwłaszcza w liceum. Ale mam kilku znajomych po studiach na dobrych uczelniach (AGH, [...], KUL itp.), którzy mimo dobrych kwalifikacji nie mają pracy w Jaśle, bo nie mają odpowiednich koneksji. Żak umożliwia im szybkie przekwalifikowanie się, zdobycie nowych umiejętności i uprawnień i z tego, co mówią, są zadowoleni z poziomu wykładów na kierunkach policealnych i są tacy, którzy robią już drugi, a nawet trzeci kierunek. Dla tych, którzy nie wiedzą - każdy kończy się egzaminem państwowym i tu zdawalność jest na wysokim poziomie (w przeciwieństwie do matur, bo tu faktycznie kiepścizna). Choć Żak nigdy mnie nie zachwycał, popieram w 100% stanowisko pana dyrektora - Żak nie odbiera uczniów jasielskim szkołom zawodowym i technikom, bo uczą się tam DOROŚLI, nierzadko 30-, 40-latkowie. Szkoda że w tym mieście na górnych piętrach siedzą osoby, które mają tak nikłą wiedzę o rzeczywistości lub po prostu wypierają fakty - proszę odrobić pracę domową i obliczyć, ile młodzieży w roku szkolnym jeździ busami do Krosna.
Odpowiedz
-1
@ magister
dnia 18.06.2016, 16:39 · Zgłoś
popieram likwidacje takich pseudo "szkół" tam kupuje się a nie zdobywa papier. takie "szkoły" obniżają poziom intelektualny Polaków.
Odpowiedz
0
@ 50-latek
dnia 18.06.2016, 16:06 · Zgłoś
W obecnych czasach najważniejsza jest szeroko pojęta Inteligencja Emocjonalna która dopiero w połączeniu z jakąś wąską dziedziną wiedzy daje wyniki. Parlamentarzyści odpowiednią ustawą utworzyli "furtkę" dla nauczycieli akademickich by mogli sobie "dorobić" do pensji i nie mieli pretensji że lekarze i prawnicy mogą dorobić a oni nie. Najlepsi wykładowcy z tytułem doktora biorą tylko kasę rzadko pojawiając się na zajęciach w tych "uczelniach". W Polsce coraz więcej ludzi z wyższym wykształceniem, nie ma to przełożenia na poziom zamożności społeczeństwa, wiecie dlaczego? Ja wiem :) Do "Ucznia z Żaka" skończyłem szkołę średnią i nie mam z tego tytułu kompleksów, powiem więcej jestem szczęśliwy :)
Odpowiedz
-1
@ Ela z Chicago
dnia 18.06.2016, 15:48 · Zgłoś
Czytam i oczom nie wierze.W XXI wieku takie poglady? Sama ukonczylam kiedys jasielskie liceum potem studia wyzsze. Nie wszystkim jest to dane, z roznych powodow, a to rodzinnych, a to finansoych, badz tez ,,mlodosci skrzydla" poniosa nas gdze indziej.Szkoda dla doroslych jest wspaniala alternatywa, a argumenty starostwa ze w w Jasle nie ma miejsca dla szkl niepublicznych to po prostu zenada !!! Moj syn idzie teraz na prywatna uczelnie tutaj w USA.To jego wybor, ale ten wybor ma !! Ktos moze napisze, ze dobrze mi mowic, bo nie mieszkam w Jasle.Otoz mieszkalam w podjasielskiej wsi pol mojego zycia.Tam robilam zakupy tam placilam ubezpieczenia, wspierajac poniekad lokalne biznesy. Sama jestem nauczycielem z wyksztalcenia i sprawy edukacji sa mi szczegolie bliskie. Powinno sie takowa ulatwiac, a nie czynic niedostepna z powodu niezrozumialych ambicji urzednikow. Myslalam nawet , ze otworze za kilka lat przedszkole, oczywiscie niepubliczne, w Jasle - nowoczesne, z jezykiem angielskim... Jak widac, nie mam szans !! Pozdrawiam cala jasielska ziemie !!
Ps. Przepraszam z apisownie, nie mam na polskich znakow.
Odpowiedz
7
@ Ania
dnia 18.06.2016, 15:40 · Zgłoś
A co z innymi takimi szkolami?
Odpowiedz
8
@ Emeryt
dnia 18.06.2016, 14:56 · Zgłoś
Szkoła [...] jest bardzo ważną instytucją.
Pozwala dokształcać się ludziom, których rodziców nie stać było
na kształcenie swoich dzieci.
Zamykanie takich szkół to jest sabotaż i przestępstwo. To jest skandal.
Odpowiedz
8
@ Słuszny kierunek
dnia 18.06.2016, 13:49 · Zgłoś
Należy jeszcze zamknąć szkoły w Krośnie. To też powinno pomóc jasielskim szkołom.
Odpowiedz
3
@ CTB
dnia 20.06.2016, 08:02 · Zgłoś
Weź nie nie podsuwaj im pomysłów, bo istnieje niebezpieczeństwo że oni to zrealizują. Poważnie !
Odpowiedz
-3
@ Chodzi o to
dnia 18.06.2016, 13:47 · Zgłoś
Artykuł znowu powędrował na pierwsze miejsce na liście prawie jak artykuł sponsorowany
Odpowiedz
3
@ sssaammbi
dnia 19.06.2016, 14:14 · Zgłoś
autorka artykułu to żona jednego z nauczycieli pracujących w żaku, wiec sponsorowany :)
Odpowiedz
-7
@ annakijak;-)
dnia 18.06.2016, 12:11 · Zgłoś
W sumie tak naprawdę to nie za bardzo rozumiem, o co chodzi. Żak to przede wszystkim szkoły [...]. Fakt, uczniowie którzy powtarzają klasę, a mają ukończone 18 lat, idą do Żaka, bo ze względu na poziom nie muszą się wysilać, aby szkołę ukończyć. Odpływa tym samym ze szkół publicznych subwencja oświatowa. Jednak nie jest to zjawisko na tyle powszechne, aby mówić o konkurencji. Kierunki kształcenia też się nie pokrywają, z wyjątkiem grafika komputerowego. O co tak naprawdę chodzi starostwu?
Odpowiedz
-2
@ wujek_garfield
dnia 19.06.2016, 16:57 · Zgłoś
Zapewne jak zwykle - o pieniądze.

Na pewno nie jest to polecenie z góry - mąż premier Szydło też prowadzi podobnego rodzaju szkółkę.

Dobrze by było sprawdzić,czy czasem w jakiejś konkurencyjnej szkole prywatnej nie pracuje ktoś powiązany z PiS.
Odpowiedz
7
@ 50-latek
dnia 17.06.2016, 22:16 · Zgłoś
W tego typu "uczelniach" jesteś klientem a nie uczniem. Płacisz to przechodzisz dalej. :)
Odpowiedz
-6
@ Uczeń z Żaka
dnia 18.06.2016, 14:18 · Zgłoś
Płacisz to na kierunkach policealnych, a tu chodzi o konkurencję dla liceów. Komentarz nie na temat. "50-latek" pewnie elitarną szkołę kończyć musiał, skoro tak "poprawnie" nawet nick konstruuje.
Odpowiedz
0
@ CTB
dnia 20.06.2016, 08:07 · Zgłoś
Weź se wpisz geniuszu w google "top 500 university in the world" i poszukaj (bezskutecznie) na tej liście choć jedną "darmową" szkołe państwową. Dalej twierdzisz że państwowe jest najlepsze ?
Odpowiedz
-5
@ trxjk
dnia 17.06.2016, 21:32 · Zgłoś
w żaku to był tylko "[...]" taka jest prawda a nauka była na zerowym poziomie! a żeby zdać to wystarczyło dać flaszkę
Odpowiedz
12
@ Jaślanka
dnia 17.06.2016, 21:04 · Zgłoś
Żenujące
Były spotkania w zw z rewitalizacja miasta
Były wielkie słowa o tym że dla ludzi z wyższym wykształceniem trzeba kursów.
Chce się zapisać do Żaka na kurs który uzupelnilby moje 5letnie studia u co się dowiaduję...nasze cudowne władze postanawiają pozamykac wszystkie prywatne szkoły...które jako jedyne dają możliwość odbycia ciekawych kursów.
Tak najlepiej od razu zacznijcie się zastanawiać jak spowodować żeby ktokolwiek w tym Jaśle został.
Odpowiedz
-16
@ annakijak;-)
dnia 18.06.2016, 08:53 · Zgłoś
Taaa... kursy w Żaku jako uzupełnienie 5letnich studiów. Urzekające http://jaslo.zak.edu.pl/category/oferta-edukacyjna/kursy/
Odpowiedz
5
@ Zapraszamy
dnia 18.06.2016, 17:16 · Zgłoś
Są też studia podyplomowe
Odpowiedz
2
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 17.06.2016, 18:52 · Zgłoś
Społeczeństwo podzielone na kasty, a szczególnie przy żłobie, tam każda dba tylko o własne poletko - tak wygląda służba ludziom, zwłaszcza tym ,których się wykorzystuje i na których się [...]...
Odpowiedz
11
@ mama
dnia 17.06.2016, 18:41 · Zgłoś
Niepublicznych szkół nie może być bo jest "agresorem", ale JEDYNY Niepubliczny Żłobek w Jaśle może być... (może Starostwo dofinansuje w końcu jedyny żłobek...)
Odpowiedz
10
@ ogi
dnia 17.06.2016, 18:22 · Zgłoś
wydaje mi się,że w tej sprawie jest jakieś drugie dno...-jeśli nie wiadomo tak do końca o co chodzi to chodzi o...Ja osobiście nie powiem złego słowa na temat prywatnych uczelni,chociaż mam porównanie bo kończyłem licencjat w AHE Jasło a mgr robiłem na [...] w Krakowie- wiele osób z naszych okolic tak robiło...powiem tyle, że więcej wyniosłem z prywatnej uczelni niż z państwowej. To nie jest tak, że się tylko płaci i papier jest, a takie puste teksty to jedynie ludzie z zawiści wymyślają- bo to oni kiedyś musieli za studiami daleko jeździć i w ogóle nie było komputerów,internetu itd...a wy dzisiaj jakie to macie luksusy!-i właśnie to pokolenie dzisiaj rządzi w Jaśle...
Odpowiedz
7
@ Gazela
dnia 17.06.2016, 18:09 · Zgłoś
Nie likwidujcie ŻAK-a! dajcie szansę tym uczniom, którzy z przyczyn osobistych nie ukończyli szkoły i nie mają możliwości kształcić się poza terenem Jasła
Odpowiedz
1
@ prowokacja redaktorki ?
dnia 17.06.2016, 17:36 · Zgłoś
Na co się powołuje autorka ? - na jakiś skan ze słowem AGRESOR. Ja chce protokuł z zarządu podpisany a nie jakieś wycinki wyrwane z kontekstu. Czemu nie pokazują protokołów nie było by problemu. To jest prowokacja ?
Odpowiedz
6
@ sam siebie skomentuje
dnia 17.06.2016, 19:42 · Zgłoś
a ktoś kto chce zarobić kasę na moim poletku jest konkurentem a nie agresorem
Odpowiedz
13
@ Uczeń z Żaka
dnia 17.06.2016, 17:28 · Zgłoś
A jeszcze kilka lat temu szkoła pana starosty dziękując mi za współpracę, polecała żaka, żebym skończył tam szkołę, a nie u nich. Zlikwidujcie mi szkołę na ostatni rok teraz jeszcze... żenada.
Odpowiedz
-14
@ annakijak;-)
dnia 17.06.2016, 19:17 · Zgłoś
Kurcze, kilka lat minęło, a Ty jeszcze się uczysz w szkole średniej?
Odpowiedz
4
@ Uczeń z Żaka
dnia 18.06.2016, 14:11 · Zgłoś
Już nie w średniej dawno, są kierunki policealne :) a może pan starosta zgodzi się na pojedynek na wiedzę z absolwentem technika administracji z żaka? Jestem przekonany, że nie mógłby się równać z tym "żenującym poziomem", jak tu niektórzy doktorzy wszystkich nauk komentują.
Odpowiedz
11
@ studentka
dnia 19.06.2016, 13:51 · Zgłoś
Ja tylko dodam jedno. Że na naukę nigdy nie jest za pózno i jeżeli ktoś chce się uczyć to powinien mieć na to szansę. A mogę się założyć że jeszcze niedawno połowa jasielskich urzędników może nawet matury nie miała... Ciekawe jak zrobili różne specjalności itp... A [...] jak nie chce się uczyć w normalnych szkołach dziennych to wyjazd do łopaty bo robotników brakuje a nie psują reputację żaka!!!
Odpowiedz
6
@ Uczeń z Żaka
dnia 19.06.2016, 15:39 · Zgłoś
Tak! Z koeli ja chciałbym jeszcze dodać, że szacunek do uczniów w Żaku jest bezkonkurencyjny, na tle szkół publicznych.
Odpowiedz
3
@ PL
dnia 17.06.2016, 17:03 · Zgłoś
Oj tam oj tam to nie wina jasielskich [...],
po prostu prezes się dziś obudził po 14:00 i tak mu się w południe śniło i wydał taki rozkaz.
Odpowiedz
17
@ Vzyt
dnia 17.06.2016, 16:56 · Zgłoś
Panie Sepioł Pań to sam wymyślił, czy Pań Górczyk? Czy może to polityka edukacyjna pisu? Aż trudno uwierzyć w taką głupotę...
Odpowiedz
33
@ studentka
dnia 17.06.2016, 15:25 · Zgłoś
Ukończyłam liceum w żaku. Zdałam maturę na prawie 70% ze wszystkich przedmiotów a teraz studiuję zaocznie w Krakowie. Proszę mi powiedzieć co zrobiłabym bez tego typu szkół? Jakie miałabym szanse na cokolwiek w naszej okolicy? Różne sytuacje zdarzają się w życiu i co od razu mam być spisana na straty...?
Odpowiedz
-12
@ annakijak;-)
dnia 17.06.2016, 16:07 · Zgłoś
Jest Pani chlubnym wyjątkiem, niestety potwierdzającym regułę.
Odpowiedz
1
@ Artur
dnia 16.08.2016, 15:39 · Zgłoś
Chlubnym wyjątkiem? uczęszczałem do ŻAKa równocześnie studiując dziennie na państwowej uczelni... i piszę z pełną odpowiedzialności, poziom i zaangażowanie uczniów i prowadzących było wyższe w ŻAKu niż na URze...
Odpowiedz
12
@ Lol
dnia 17.06.2016, 15:01 · Zgłoś
Wydaje mi się, że facet ze zdjęcia sam będzie żaka potrzebował, bo po takim artykule jego mizerna kariera polityczna znajdzie się w fazie schylkowej i po wyborach będzie potrzebował nowego zawodu :)
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 17.06.2016, 14:52 · Zgłoś
Poziom nauczania zależy od nauczyciela. Proponuje zlikwidować publiczne szkoły ponadgimnazjalne, których uczniowie biora korepetycje.
Odpowiedz
17
@ do [...]
dnia 17.06.2016, 15:15 · Zgłoś
Poziom nauczania zalezy od tego, czy masz z kim pracować, nawet najlepszy geniusz nie daje rady, gdy trafia na lenia!!!Trzeba popracować w tym zawodzie, by to zrozumieć, a nie trzaskać jęzorem, gdy się nie ma pojęcia. Prawie wakacyjnie pozdrawiam
Odpowiedz
17
@ @anna
dnia 17.06.2016, 14:18 · Zgłoś
idzcie za przykładem prezydenta Krosna który zabronił zatrudniać w szkołach i przedszkolach nauczycieli spoza Krosna... zmniejsza bezrobocie u siebie a nie w gminach !!!
Odpowiedz
9
@ Czlowiek z lasu
dnia 17.06.2016, 19:55 · Zgłoś
O tak [...] pomyślę jeszcze nie słyszałem.
Odpowiedz
5
@ stary
dnia 17.06.2016, 13:44 · Zgłoś
taką mamy władze na jaka zasługujemy bo przecież sami ją wybieramy,likwidatorzy pierwszej ligi kiedy zaczną likwidować urzędy ???///
Odpowiedz
21
@ Czerepach
dnia 17.06.2016, 12:23 · Zgłoś
Górczyk i Sepioł - Geniuszszsze...
Odpowiedz
20
@ jaslanin75
dnia 17.06.2016, 12:08 · Zgłoś
Brawo nasze władze !!! Mam pytanie, jak wychodzicie z domu obradować to spytajcie czasem małżonka czy wzieliscie ze sobą rozum, bo mam wrażenie , że często chyba zapominacie !
Odpowiedz
11
@ aa
dnia 17.06.2016, 12:30 · Zgłoś
Oni go chyba nigdy nie mieli..
Odpowiedz
-14
@ krupek
dnia 17.06.2016, 12:06 · Zgłoś
BRAWO, brawo , BRAWO nareszcie doczekaliśmy się bardzo mądrych decyzji w sprawie żaka
Odpowiedz
-4
@ m
dnia 17.06.2016, 11:44 · Zgłoś
No pewnie przecież to żadna szkoła... niech sobie postudiują na dziennych prawdziwych studiach to będa wiedzieć jak to wygląda!!!
Odpowiedz
18
@ Czerepach
dnia 17.06.2016, 12:29 · Zgłoś
Po tych "dziennych prawdziwych studiach" obecnie to absolwenci, którzy w większości nie potrafią posługiwać się językiem polskim...
Odpowiedz
17
@ pawel
dnia 17.06.2016, 11:41 · Zgłoś
niech nasi samorzadowcy pracownicy urzedow pokaza swiadectwa z matur ile osob robiło zaocznie bo [...] paliła sie a papier musiał byc
Odpowiedz
9
@ podatnik
dnia 17.06.2016, 12:04 · Zgłoś
Do dziś się co niektórzy "dokształcają" bo konkurencja w ramach "dobrej zmiany" wzrosła i
papier po Wyższej Szkole [...] nie wystarcza
by się na biurwowym stołku utrzymać
Odpowiedz
27
@ M.
dnia 17.06.2016, 11:26 · Zgłoś
Jasne, Jasło jest na tyle [...] pod rządami wąsaczy, że należy zlikwidować szkoły, aby wyborcy nie było mądrzejsi od rządzących. Tak samo było w średniowieczu, ludźmi niewyksztalconymi łatwiej jest rządzić. Ci, którzy wyjechali uczyć się w innych miastach już tutaj nie wracają, bo dostrzegają ze coś tu jest nie tak.
Istnienie prywatnych szkół wzmaga konkurencję, przez co szkoły publiczne muszą walczyć o uczniów, dzięki czemu wzrasta tylko poziom nauczania i młodzież tylko na tym korzysta. Jeśli zlikwidujemy żaka, uczcie się w państwowych albo wyjezdzajcie z Jasła.
Coraz gorzej w tym mieście.
Odpowiedz
-3
@ O dyr
dnia 17.06.2016, 11:23 · Zgłoś
Racja niby uczelnie powinny być rozwiazane i kropka..
Odpowiedz
8
@ mariusz
dnia 17.06.2016, 11:20 · Zgłoś
kto ma takie niedobre myślenie likwidować miejsca pracy
Odpowiedz
45
@ Kopernik
dnia 17.06.2016, 11:10 · Zgłoś
Pan Górczyk, Pan Sepioł ... od tych Panów "blask" wiedzy i profesjonalizmu aż oślepia (chyba ich samych).
Odpowiedz
18
@ sss3
dnia 17.06.2016, 10:59 · Zgłoś
Idealny przykład pokazujący dlaczego nie powinno być państwowych szkół, komunikacji itp. To nieuczciwa konkurencja nie tylko dlatego, że ma dodatkową pomoc od państwa ale jak widać czasem nawet wykorzystuje instytucje państwowe/samorządowe do walki wprost przeciwko prywatnym konkurentom.
Odpowiedz
35
@ Xx
dnia 17.06.2016, 10:42 · Zgłoś
Zaorac to Jaslo,zlikwidować wszystko- taki plan na dziś?
Odpowiedz
-23
@ mariusz
dnia 17.06.2016, 11:26 · Zgłoś
ty xx idż sie lecż na głowe
Odpowiedz
30
@ Komuna
dnia 17.06.2016, 10:38 · Zgłoś
Nie powinno być placówek niepublicznych bo to konkurencja...no nie komuna wróciła. Tylko państwowe i tylko tak jak chce uczyć przewodnia siła narodu. Komuna sie nie skończyła dalej siedzi w [...] o mentalności sekretarzyn Podstawowych Organizacji Partyjnych. Wstyd i kompletne intelektualne dno. Jaslo staje sie peryferiami Kołaczyce z takimi elitami.
Odpowiedz
37
@ a
dnia 17.06.2016, 10:38 · Zgłoś
kolejny przykład na to, że to urzędnik wie co jest dla nas dobre i chce uszczęśliwić świat na siłę :)
Odpowiedz
46
@ podatnik
dnia 17.06.2016, 10:36 · Zgłoś
Proponuję pozamykać wszystkie prywatne gabinety
lekarskie i pseudo centra zdrowia które odbierają
pacjentów państwowym placówkom medycznym a co
za tym idzie pieniądze z Nfz trafiają do prywatnych kieszeni!!!
Wszak to podobna zaraza jak Żak..udają że leczą wystawiając papiery na renty
i kasują 100 za wizytę
Trza się za to wziąć panie starosto Sepioł!
Odpowiedz
-1
@ CTB
dnia 20.06.2016, 08:15 · Zgłoś
Weź nie pit0l ! Chcesz uśmiercić rodaków w państwowych [...] zwanych dla zmylenia przeciwnika szpitalami ? Proponuję dzisiaj wieczorem zamiast "Gwiazd Tańczących w [...]" zapuścić sobie hasło "Jerzy Zięba" na youtube i o polskich NFZtach i całej tej mafii będziesz wiedział wszystko.
Na zdrowie !
Odpowiedz
13
@ [...] [...]
dnia 17.06.2016, 10:29 · Zgłoś
Starostwa mam nadziej że PIS zlikwiduje.Chwała Bogu juz zapowiadają cięcia w administracji.W starostwie jest jeszcze dużo ludzi którzy wleźli tam po plecach PO i PSL.Staonowiska zrobione specjalnie pod znajomych.
Odpowiedz
16
@ jur
dnia 17.06.2016, 10:21 · Zgłoś
Jaki wyborca taki rzadzacy nie glosuj na starch prykow stawiaj na mlodzirz
Odpowiedz
6
@ Kazimierz
dnia 17.06.2016, 10:47 · Zgłoś
nowy model "młodzierzy"
Odpowiedz
52
@ uczen
dnia 17.06.2016, 10:12 · Zgłoś
Chyba ich pogielo. Ukończyłem technikum na profilu informatyka w zst1 gdzie zreszta pan starosta uczył mnie fizyki, noi co? Szkola publiczna dala mi bezrobocie lub pracę w obozach za najniższą krajową... teraz poszedłem do zaka z nadzieja ze po skończeniu jakiegos praktycznego kierunku znajde lepszą pracę... tacy ludzie nie mysla tak jak my bo nigdy nie byli w ciezkiej sytuacji życiowej i finansowej, zawsze cieple i dobrze platne posadki państwowe... zastanowcie sie trochę!
Odpowiedz
-18
@ annakijak;-)
dnia 17.06.2016, 10:33 · Zgłoś
Rozumiem, że technik informatyk nie jest kierunkiem praktycznym, ale technik florysta lub bhp jak najbardziej?
Odpowiedz
27
@ @#$
dnia 17.06.2016, 11:38 · Zgłoś
wszyscy ci którzy siedzą na państwowych stołkach i biorą konkretna kasę mają dużo do gadania i lubią bawic się w "Pana Boga" spróbójcie jak to jest posiedzieć na chwilę na bezrobociu, albo u prywaciarza popracować za pare groszy a wtedy i poborykać sie z biedą .BANDA [...]I !!!
Odpowiedz
28
@ aa
dnia 17.06.2016, 12:28 · Zgłoś
Jest praktycznym tylko w tym zawodzie u nas akurat ciężko o pracę. Dlatego próbują ludzie się kształcić w innych kierunkach a Pan Sepioł powinien wrócić i "uczyć" fizyki a nie bawić się w pisowską politykę.
Odpowiedz
13
@ uczen
dnia 18.06.2016, 14:39 · Zgłoś
Dokladnie. Pani Aniu gwarantuje ze po ukonczeniu Zaka na kierunku BHP z tutułem inspektora d/s bhp szybciej znajde w Jasle i okolicach prace niz jako informatyk.
Odpowiedz
-10
@ annakijak;-)
dnia 18.06.2016, 17:39 · Zgłoś
Szczerze życzę powodzenia.
Odpowiedz
50
@ Max Szyderko
dnia 17.06.2016, 10:09 · Zgłoś
A może zlikwidować starostwo i podpiąć się pod Krosno ? Ręce opadają...
Odpowiedz
-5
@ mariusz
dnia 17.06.2016, 11:11 · Zgłoś
ty max broń panie boże żeby my podeszli pod krosno
Odpowiedz
24
@ Ja
dnia 17.06.2016, 10:08 · Zgłoś
Pani burmistrz szaleje
Odpowiedz
-1
@ mariusz
dnia 17.06.2016, 11:09 · Zgłoś
ej ty ja pani burmistrz nie szaleje tylko ma złych doradców
Odpowiedz
65
@ Agent Delegat
dnia 17.06.2016, 10:01 · Zgłoś
W ramach walki z bezrobociem zlikwidujemy 60 miejsc pracy, a w ramach promocji Jasła wygonimy 800 osób do szkół i uczelni w okolicznych powiatach. GE-NIAL-NE!.

A tak na poważnie - kto głosował (i, sądząc po wyniku kolejnych wyborów, dalej głosuje) na takich dyletantów?!
Odpowiedz
20
@ mariusz
dnia 17.06.2016, 11:05 · Zgłoś
nie likwidujcie miejsc pracy tylko stwarzajcie te miejsca pracy ludziom
Odpowiedz
-4
@ brawo
dnia 17.06.2016, 19:19 · Zgłoś
Dlaczego nie poproszono o komentarz Pana Starosty, jak i również Pana Dyrektora Żaka. Myślę, że Pan Dyrektor boi się nie o słuchaczy i nauczycieli, ale o swój cieplutki stołek.
Odpowiedz
37
@ samorządowiec
dnia 18.06.2016, 14:48 · Zgłoś
Starosta zlikwiduje jeszcze bus BARBARA do Krakowa, prywatne Bajkowe Przedszkole, prywatne apteki(!!!) i wszystko co nie z Jasła. Czekamy.
Odpowiedz
11
@ lili
dnia 18.06.2016, 22:36 · Zgłoś
Niech swoje prywatne szkółki najpierw polikwidują.No i dobrze,że jest konkurencja i alternatywa.Podobno jest u nas demokracja.
Odpowiedz
11
@ MarioPuccini
dnia 17.06.2016, 09:49 · Zgłoś
Ten cały Żak to ta szkoła do, której zapisujesz się co pół roku bo potrzebujesz papierów do alimentów i innych takich?
Odpowiedz
36
@ uczen
dnia 17.06.2016, 10:14 · Zgłoś
Większość ludzi tak robi i to przez nich krąży o tej szkole zla opinia, ale chodzą tam na prawde ludzie którzy chcą zdobyć zawód i polepszyć swoją sytuacje zyciowa
Odpowiedz
1
@ Edi
dnia 20.06.2016, 23:59 · Zgłoś
Ale jest i ludzie są zadowoleni,chętnie chodzą,a ze jedni dla papierka to nie znaczy ze wszyscy!Kto chce to sie wyuczy i pdzyda mu się w życiu.Tak że nie ma co ([...]) i wypowiadać sie za innych
Odpowiedz
-16
@ ryszardu
dnia 17.06.2016, 09:46 · Zgłoś
poziom żenujący,brawo Starostwo
Odpowiedz
-82
@ iks de
dnia 17.06.2016, 09:41 · Zgłoś
brawo!!! ŻAK-a nie powinno być w Jaśle :)
Odpowiedz
82
@ mieszkaniec
dnia 17.06.2016, 09:54 · Zgłoś
Brawo Starosta! Wszystko polikwidować tak jak LO w Nowym Żmigrodzie. Gdyby miał je ŻAK nabór stuprocentowy.
Odpowiedz
169
@ mieszkaniec
dnia 17.06.2016, 09:59 · Zgłoś
Na końcu jak już wszystko bedzie zlikwidowane, samolikwidacja Starostwa.
Odpowiedz
-19
@ annakijak;-)
dnia 17.06.2016, 10:08 · Zgłoś
Ten nabór, to chyba ze względu na poziom, który niestety jest żenujący. Zdarzają się ludzie, którzy faktycznie chcą zdobyć wiedzę, dla innych to po prostu źródło jakiegoś papierka. Drugim takim producentem papierków jest "Wszechnica", gdzie nawet nie trzeba uczęszczać, po prostu dostaje się niższą ocenę. Nie ma się co potem dziwić, że dyplomy stamtąd nie pomagają w zdobyciu pracy.
Odpowiedz
1
@ uczen
dnia 17.06.2016, 10:16 · Zgłoś
Zgadzam sie z tym. Pozdrawiam wychowawczynie z ZST
Odpowiedz
19
@ do anny kijak
dnia 17.06.2016, 10:28 · Zgłoś
Czyżbyś uczęszczała do którejś z tych szkół, że masz takie dane.???
Odpowiedz
-12
@ annakijak;-)
dnia 17.06.2016, 10:31 · Zgłoś
Nie. Uczestniczyłam w egzaminach.
Odpowiedz
42
@ mariusz
dnia 17.06.2016, 11:04 · Zgłoś
niech sobie będzie żak w jaśle
Odpowiedz
34
@ mariusz
dnia 17.06.2016, 11:23 · Zgłoś
ja im nie dam zlikwidować wszystkiego w jaśle
Odpowiedz
9
@ Student
dnia 17.06.2016, 11:40 · Zgłoś
Żenujący to jest poziom uczelni wyższej "na górce". Żak w porównaniu wypada lepiej. Znajoma z Opiekuna medycznego twierdzi, że egzaminy państwowe zdali wszyscy z grupy! Na pewno można to sprawdzić.
Odpowiedz
8
@ aa
dnia 17.06.2016, 12:31 · Zgłoś
Uczy angielskiego w szkole w której uczył Sepioł
Odpowiedz
14
@ Kotek
dnia 17.06.2016, 13:48 · Zgłoś
Ania portkami trzęsie?
Odpowiedz
12
@ annakijak;-)
dnia 17.06.2016, 14:02 · Zgłoś
Co do zatrudniania, te 60 osób pracuje tam po kilka godzin tygodniowo, nie na etat. Jedynymi, które pracują w pełnym wymiarze są sekretarki. Za najniższą krajową.
Odpowiedz
15
@ do anny kijak
dnia 17.06.2016, 15:10 · Zgłoś
Za egzaminy płacą, więc hmmm to tak trochę nieładnie - korzystasz ( zarabiasz) i obmawiasz. To tak po ludzku patrząc.
Odpowiedz
-11
@ annakijak;-)
dnia 17.06.2016, 16:06 · Zgłoś
Zarabiam za pracę. Prawo do wygłaszania opinii mam zagwarantowane w konstytucji (jeszcze). Zresztą to nie ja prosiłam o pracę tam, wręcz przeciwnie.
Odpowiedz
25
@ yy
dnia 17.06.2016, 16:45 · Zgłoś
Niech wszyscy nauczyciele co już mogą iść na emeryturę nie blokują etatów!! Dlaczego zabieracie szansę na ukończenie szkoły tym co chodza do ŻAka? Zresztą pracę w ŻAKU maja nauczyciele z powiatu Jasło !! To w czym problem ?
Odpowiedz
-8
@ brawo
dnia 17.06.2016, 19:08 · Zgłoś
Bardzo dobry pomysł żeby zlikwidować Żaka (prywatna szkołę). Wreszcie Zarząd zaczął myśleć. Zajęcia edukacyjne [...] ( zaocznie) spokojnie mogłyby prowadzić szkoły ponadgimnazjalne, które mają słabszy nabór. Można by było wyeliminować redukcję etatów dla nauczycieli, czyli likwidację szkół. Oby tak dalej.
Odpowiedz
-7
@ do annakijak
dnia 17.06.2016, 19:38 · Zgłoś
zawsze możesz się nie zgodzić, też masz do tego prawo konstytucyjne. Nie lubię jeśli z czegoś korzystasz świadomie to nie opowiada się później i nie komentuje.
Odpowiedz
12
@ ciekawy
dnia 18.06.2016, 09:27 · Zgłoś
czy to w Żaku Chińczycy pracują że naszym pracę zabierają jak nasi Anglikom ?? to pewnie wyjdziemy z unii aby chronić miejsca pracy,prawdziwa demokracja w wydaniu podkarpackim.
Odpowiedz
8
@ as
dnia 18.06.2016, 15:26 · Zgłoś
NO pewnie.
Odpowiedz
-12
@ annakijak;-)
dnia 18.06.2016, 17:41 · Zgłoś
No i właśnie było to prawdopodobnie pierwszy i ostatni raz.
Odpowiedz
21
@ przyszły prawnik
dnia 18.06.2016, 18:59 · Zgłoś
"Żak"w Jaśle nie zostanie zlikwidowany. 1.Jest to firma ogólnopolska i stać ich na takich prawników co biorą 5 tyś. za godzinę (jeden). 2. Odszkodowania o które wystąpi każdy słuchacz (bo będzie musiał) będą spłacać jeszcze nasze wnuki.3. Jest jeszcze UoSO.
Odpowiedz
29
@ pfff
dnia 18.06.2016, 19:21 · Zgłoś
najpierw pozamykali szkoły publiczne ile sie tylko dało, teraz wygonić żaka, potem prywatne gabinety itd wygnać, na końcu miasto zrównać z Ziemią.
Jak mieli zlikwidować straż miejską na Jaśle to kupili im nowe auto i mają nowy wóz by sie wozić. Wstyd za Jasło.
Odpowiedz
-3
@ do annakijak
dnia 18.06.2016, 21:55 · Zgłoś
Prawdopodobnie :) a nie na 100 procent ?

?
Odpowiedz
-10
@ annakijak;-)
dnia 19.06.2016, 09:28 · Zgłoś
Jestem egzaminatorem, uczestniczę w zewnętrznych egzaminach państwowych. Jakiś problem?
Odpowiedz
7
@ do annakijak
dnia 19.06.2016, 14:03 · Zgłoś
Nie problem, tylko kwestia etyki zawodowej i norm ogólnoludzkich.
Odpowiedz
-3
@ annakijak;-)
dnia 19.06.2016, 14:49 · Zgłoś
Proszę mnie nie rozśmieszać. Co ma krytyka do etyki?
Odpowiedz
0
@ Edi
dnia 20.06.2016, 23:55 · Zgłoś
nie tylko!!!pomylka
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.