Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Załoga Gamratu ma dość! Będzie protest przed siedzibą ministerstwa!

83

Na sesji Rady Miejskiej w Jaśle, została przedstawiona sytuacja  Zakładu Tworzyw Sztucznych Gamrat S. A. przez prezesa Andrzeja Czajkę oraz Związki Zawodowe. Sytuacja firmy jest dosyć poważna. Nie została m.in. podpisana z inwestorem umowa pakietu socjalnego. Ale to nie wszystko. Firma od dnia wczorajszego nie ma prezesa...

Są sukcesy... nie ma efektów...

Zakład Tworzyw Sztucznych Gamrat S.A. w Jaśle, przechodził już próbę prywatyzacji, która nie została zrealizowana. Powodem wycofania się z procesu było nie przekazanie spółki do Grupy Bumar. Były lata, w których firma miała problemy i pojawił się kryzys, jednak dzięki ciężkiej pracy i wysiłkowi pracowników oraz zarządu, który dokładał wszelkich starań, aby utrzymać się na rynku pośród wielu przedsiębiorstw, dziś wygrywają duże przetargi.  –  Firma Gamrat dostarczyła do Chin wykładzinę obiektową na największy szpital na świecie. To jest ponad 70 tys. m 2. Wygraliśmy również w tamtym tygodniu drugi przetarg, jeszcze większy na 80 tys. m 2, też na rynku chińskim. Firma Gamrat była jedynym przedstawicielem pod własną marką i występowała w Szanghaju na jednym z największych targów na świecie. Trudno jest się pogodzić z faktem, że właściciel sprzedaje, sugeruje, bądź mówi o tym, że projekt gamracki trzeba traktować jako restrukturyzację, który niesie za sobą ograniczanie – powiedział Andrzej Czajka, prezes zarządu Zakładów Tworzyw Sztucznych Gamrat S.A.

Firma, jako spółka skarbu państwa, nie mogła korzystać z pieniędzy unijnych, jak to robią inne prywatne firmy. Mimo to, Zakład Tworzyw Sztucznych Gamrat S.A. jest liderem na rynku polskim oraz znajduje się w pierwszej piątce producentów wykładzin obiektowych na świecie. Jest to dowód na to, jaką wartość i potencjał ma w sobie firma Gamrat.  - Dopóki  firma kulała w swojej produkcji, nikt łapy po nas nie wyciągał. W ostatnim czasie, kiedy zaczęliśmy odnosić duże wyniki, gdzie znaczące pieniądze odprowadzaliśmy do skarbu państwa, wtedy doszło do sytuacji takiej, że znaleźli się chętni żeby nas wziąć na restrukturyzację – skomentował Jan Łucki, szef Związku Zawodowego ”Praca”.

Według informacji udzielonych przez Andrzeja Czajkę, zostało zatrudnionych dodatkowo 50 pracowników. Zamówienia nie są realizowane w 100%, to i tak jest potrzeba większej liczby zatrudnienia.  Na 2011-2013r. został zatwierdzony i pozytywnie zaopiniowany plan strategiczny, który mógłby w przyszłości zaowocować wzrostem przychodu w wysokości 45 tys. rocznie. Ze względu na wszczęty proces prywatyzacyjny, firma jest ograniczona w podejmowaniu nowych inwestycji.

Walka z wiatrakami?

Andrzej Czernecki, burmistrz miasta Jasła wraz z Adamem Kmiecikiem, starostą jasielskim, wystosowali pismo do ministra Aleksandra Grada z zapytaniem cyt.  : Jakimi przesłankami kieruje się Ministerstwo Skarbu Państwa podejmując decyzję o prywatyzacji Gamratu w Jaśle? Jakie są w tym przypadku oczekiwania i pozostawione rezultaty dla rozwoju jednego z największych zakładów w naszym regionie?

Na te pytania burmistrz otrzymał oto taką odpowiedź, podpisaną przez podsekretarza stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa,  Adama Leszkiewicza: (...)Pragnę poinformować, iż Minister Skarbu Państwa prowadzi proces prywatyzacji spółki z uwzględnieniem najlepiej pojętego interesu skarbu państwa, jak również prywatyzowanej spółki w tym jej pracowników. (...) inwestor z którym skarb państwa zamierza zawrzeć umowę sprzedaży 85% akcji spółki, został wyłoniony w ramach toczącego się od lipca 2009 r. procesu negocjacji podjętych na podstawie publicznego zaproszenia.  Lentex zaproponował najwyższą cenę, za sprzedawany przez skarb państwa pakiet akcji. Pragnę zapewnić, iż realizacja transakcji odbędzie się w zgodzie z wiążącymi skarb państwa procedurami . (...) Zapewniam, iż intencją prowadzonego procesu prywatyzacji  jest zmiana struktury właścicielskiej i tym samym zwiększenie efektywności podmiotów konkurencji w otoczeniu rynkowym, przy najlepiej pojętym zachowaniu interesu skarbu państwa, spółki i jej załogi, jak również społeczności lokalnej.

W trakcie debaty na temat Zakładów Tworzyw Sztucznych Gamrat S.A. Andrzej Czajka, prezes zarządu otrzymał faks od zastępcy dyrektora Departamentu Nadzoru Właścicielskiego Ministerstwa Skarbu Państwa Grzegorza Barszcza, z informacją o odwołaniu go z pełnionej funkcji.

Ważą się teraz sprawy firmy Gamrat. Pracownicy nie mają na obecną chwilę żadnych zapewnień, a w szczególności umowy o pakiecie socjalnym. Pozostali w dniu dzisiejszym bez prezesa. Co dalej? Decyzja o odwołaniu Andrzeja Czajki  zdaniem burmistrza, Andrzeja Czerneckiego nie jest zasadna. - Z tego punktu widzenia nie widzę tej decyzji jako zasadnej. Zwłaszcza w sytuacji, kiedy cały proces prywatyzacji nie jest doprowadzony do końca – dodaje Czernecki.

Załoga nie kryje swoich obaw. Uważa, że Ministerstwo Skarbu Państwa jest „głuche” na podejmowane przez nich działania.  Chociażby zostały zorganizowane dwie pikiety, jak również kierowane były liczne pisma, które jak się okazuje niewiele pomogły.

Będą  „walczyć” ?

W związku trudnym położeniem w jakim znalazła się załoga firmy Gamrat S.A. , w przyszłym tygodniu odbędzie się delegacja władz samorządowych oraz pracowników Zakładów Tworzyw Sztucznych Gamrat S.A.  do Warszawy, by przed siedzibą Ministerstwa Skarbu Państwa głośno zaprotestować .

Ilona Czarnecka
[email protected]

Napisany dnia: 21.04.2011, 00:01 , Tagi: UM Jasło, Jasło, Powiat Jasło, Gamrat, Adam Kmiecik, Andrzej Czernecki

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
-4
@ EF1
dnia 25.04.2011, 15:45 · Zgłoś
POmylonym życzę aby Wszechmogący zwrócił im rozum.
Odpowiedz
0
@ Jacek
dnia 25.04.2011, 12:48 · Zgłoś
No i czas najwyższy,żeby ktoś w Warszawce dowiedział się,że jest takie miasto na Podkarpaciu jak Jasło.Zjazdu z autostrady w stronę Jasła nie ma,przemysł upada,dobrze prosperujące zakłady sprzedają.A weźcie ze sobą do tej warszawy kilka petard.Przecież robicie tam jakieś i wywalcie tak jak robią górnicy,kilka opon spalcie.Niech będzie głośno bo tak to nikt o Was nie bedzie ani słyszał ani widział i żadna TV Was nie pokaże.Popieram w całej rozciągłości tych,którzy pojadą do Warszawki.Nie dajcie się sprzedać za "judaszowski" grosz.
Odpowiedz
2
@ Ludzie Broncie gamratu!!!
dnia 24.04.2011, 01:04 · Zgłoś
"Lentex zaproponował najwyższą cenę, za sprzedawany przez skarb państwa pakiet akcji" najwięcej dali ale w łapę!!!
i tak grad sprzeda gamrat bo zona jest w LENTEX a samo to co jest na placu Gamratu jest więcej warte niz on zaproponował.
LUDZIE OGARNIJCIE SIE!!!
Odpowiedz
0
@ fx
dnia 23.04.2011, 12:32 · Zgłoś
co robi NIK ?
Odpowiedz
-2
@ a nie mówiłem?!
dnia 23.04.2011, 09:52 · Zgłoś
i mamy PO. Teraz sie mszcza na biednym Pisowskim Podkarpaciu
Odpowiedz
11
@ obiektywny
dnia 22.04.2011, 14:00 · Zgłoś
Jak czytam co Państwo piszecie, to myślę że Jasło i okolice są nadal w głębokim średniowieczu.Prawda dotycząca Gamratu, jak każda obiektywna prawda, leży gdzieś pośrodku stron piszących komentarze...primo, jaka przyszłość czeka Gamrat, tego nie wie nikt, nawet przyszły właściciel nie wie tego do końca antycypując swoje strategie i plany...to dyktuje rynek, koniunktura, popyt konsumenta na określone produkty. Sekundo, jak ktoś wyłoży może ponad 100 mln zł, to będzie oczekiwał określonej stopy zwrotu z zainwestowanego kapitału, więc trudno mówić o zamykaniu Gamratu...pewnie będzie dokładnie odwrotnie, pojawi się lepsza organizacja pracy (wzrost efektywności) i inna jakość zarządzania, stąd może wynikać mniejsze zatrudnienie, ale trudno, tak dzieje się we wszystkich racjonalnie zarządzanych przedsiębiorstwach na całym świecie...Tercjo, uderz w stół a nożyce się odezwą...kto czyni najwięcej zamieszania wokół prywatyzacji Gamratu ???...administracja wyższego szczebla Gamratu, obecnie reprezentowana przez nowo powstały związek Kadra. Więc można domniemywać, że tu właśnie są największe przerosty zatrudnienia...więc walka o stołki za każdą cenę jest czymś naturalnym, oczywistym i zrozumiałym...przecież. Nie wiem czy jest jakikolwiek sens bym to pisała...ale, jeszcze tylko jedno pytanie pod rozwagę...gdybyś to Ty - X,Y,Z - kupował Gamrat...to czy tolerowałbyś - tolerowałabyś, ekonomiczne bzdury i polityczne układy nie mające nic wspólnego z podnoszeniem wartości spółki... itp, itd, etc... Wesołych Świąt...
Odpowiedz
0
@ MIKKI
dnia 22.04.2011, 14:57 · Zgłoś
100/100
Odpowiedz
3
@ Romek
dnia 22.04.2011, 17:08 · Zgłoś
całkowita zgoda. Gdzie w zakładzie zatrudniającym ok.900 osób /w tym ok.650 produkcyjnych/ aż 4 związki. Walka idzie nie o ludzi i zakład, ale ciepłe /chronione prawem w zakładzie państwowym/ posadki "kadry" i związkowców.
Odpowiedz
0
@ MOUSE
dnia 22.04.2011, 19:41 · Zgłoś
Mądrego miło poczytać...
Odpowiedz
1
@ ekonam
dnia 22.04.2011, 19:47 · Zgłoś
Moim zdaniem najważniejsze dla załogi jest to, ile kasy inwestor zainwestuje w Gamrat i to powinno być sensem i sednem sprzedaży, a nie jakieś wydumane pakiety socjalne. Tego należy bezwzględnie pilnować i tak zawierać umowę sprzedaży, aby niewywiązanie się z inwestycji przez inwstora skutkowało zerwaniem pocesu prywatyzcji. I jeszcze jedno.Ci, którzy dobrze pracują nie muszą się obawjać o pracę.
Odpowiedz
0
@ Amon_Ra
dnia 22.04.2011, 20:47 · Zgłoś
Zasadniczo nie ma znaczenia czy jesteś kobietą czy mężczyzną ("obiektywny", "bym to pisała"), jeżeli wiesz coś więcej to napisz. Być może tolerowałabyś/łbyś sprzedaż zakładu poniżej wartości MARKI, TERENÓW, MASZYN !! Zgadzam się ze zdaniem "kto czyni najwięcej zamieszania wokół prywatyzacji Gamratu ???...administracja wyższego szczebla Gamratu, obecnie reprezentowana przez nowo powstały związek Kadra. Więc można domniemywać, że tu właśnie są największe przerosty zatrudnienia", zawsze w spółkach z większościowym udziałem państwa, siedzi mnóstwo nierobów biorących KASĘ za to, że nic nie robią. Dlaczego nie jest podana WARTOŚĆ terenów, marki, wyposażenia ??!!
Odpowiedz
1
@ Obserwator
dnia 22.04.2011, 21:19 · Zgłoś
Jak dotychczas najtrafniejszy komentarz jaki widziałem na temat prywatyzacji GAMRATU. Kobieto jesteś MĄDRA.
Odpowiedz
0
@ do OBIEKTYWNY
dnia 23.04.2011, 09:06 · Zgłoś
Każdy chętnie kupiłby mercedesa ML z 2010 roku za 10tyś a po 30 miesiącach sprzedał go za 100. Czy Ty nie rozumiesz, że tu nie chodzi o to że ktoś wykłada 100mln 500mln czy 10mld!?!?!
Ważna jest WARTOŚĆ tego co kupujesz... a za te 100mln co lentex płaci to powinien dostać góra 30 % udziałów...
Dlaczego?
ano dlatego,że:
1. Wartość marki GAMRAT znanej w całym świecie - 30-50mln,
2. zapasy surowców
3. towary gotowe
4. maszyny i urządzenia
5. budynki
6. logistyka
7. kontakty i rynki zbytu
8. działki które zajmuje Gamrat
9. kadra pracownicza.

Czy wg Ciebie to jest warte marne 100mln?
Odpowiedz
2
@ mikki
dnia 23.04.2011, 09:44 · Zgłoś
do do obiektywny:
Coś jest warte dokładnie tyle ile ktoś za to jest gotów zapłacić!Jeśli jesteś wstanie wykazać że ktoś zechciał dać za gamrat więcej niż te 100mln to zgłoś to do prokuratury-jeśli nie to się nie kompromituj.
Odpowiedz
13
@ obiektywny
dnia 23.04.2011, 11:23 · Zgłoś
Wywołany(a) do tablicy przez komentujących,uznałem(am),że warto jeszcze zabrać głos w sprawie Gamratu. I tak w dużym skrócie:
- Ekonam ma rację, najlepszym zabezpieczeniem dla załogi nie jest jakikolwiek pakiet socjalny ale gwarantowany, wyskoki poziom inwestycji czyli taki rozwój przedsiębiorstwa który potrafi sprostać istniejącej i powstającej konkurencji. To właśnie jest najlepsza gwarancja istnienia stanowisk pracy ( proszę nie mylić z poziomem wynagrodzeń, gwarancja 650 etatów może być zrealizowana poprzez równoczesne zwolnienie części pracowników i przyjęcie równoważnej ich liczby przez Urząd Pracy ze stosowną dotacją - może i tych samych w ramach przekwalifikowania, co przecież jest zjawiskiem nagminnym. Natomiast nie ma racji pisząc " Tego należy bezwzględnie pilnować i tak zawierać umowę sprzedaży, aby niewywiązanie się z inwestycji przez inwestora skutkowało zerwaniem procesu prywatyzacji". No bo jak tych spraw pilnować na tym etapie? Umowę zawiera właściciel, Minister skarbu Państwa i jest ona objęta klauzulą poufności. Więc do końca nie wiadomo jaki jest deklarowany przez inwestora poziom inwestycji gwarantowanych, czego dotyczy i jak zabezpieczonych. W tym kontekście nie możemy mówić o zerwaniu samego procesu prywatyzacji, nie istnieje taka opcja, musi najpierw dojść do zbycia akcji by można w późniejszym okresie monitorować, czy wręcz zweryfikować poziom realizacji tych inwestycji.Zabezpieczeniem są tylko kwoty ( kary) gwarancyjne określone w umowie których nie znamy...tu znów kłania się poufność zapisów umowy. Po sprzedaży akcji przez SP umowa stanie się jawna, ale tylko dla tych, którzy wykażą swój interes prawny. I tu ukłon do związków zawodowych w Gamracie, bo to one ten interes łatwo będą mogły wykazać, zapoznać się z treścią umowy kupna-sprzedaży i wykazać się działaniem polegającym na obiektywnym i starannym monitoringu realizacji jej postanowień...wszak jeśli MS udostępni całość umownych zapisów ??? Bo może się to okazać nie takie proste, są i tego przykłady. A co do wyceny którą podnosi Amon_Ra. Cóż, wycena również jest poufna, dokonał jej doradca prywatyzacyjny MS. Podobno po raz pierwszy również wyceniono markę(logo), ale na ile...tego na dziś nie wiemy. Majątek trwały, co jest oczywiste, również został wyceniony, ale którą metodą, czy każdą z nich dokonując uśrednienia wartości...też nie wiemy, no bo skąd. Jedno natomiast jest pewne. Wycena nie należy do niskich i może być uznana za adekwatną. Ale... wycena wyceną, a na rynku cena jest taka, ile ktoś jest gotów zapłacić za określone dobro materialne czy też niematerialne. Na pewno nie jest to 17,5 mln + wątpliwej jakości i celowości aport + inwestycje z kredytu zabezpieczonego majątkiem Gamratu...które oferował Celfast & Celfast...no ale to był inny czas, 2004 r, a Gamratowi wreszcie powoli "pozwolono" osiągać nadwyżkę w postaci zysku...cóż...wówczas również szło o kasę i stołki...ostatecznie rozegrano to brakiem ziszczenia się warunku pod którym również była podpisana umowa sprzedaży Gamratu. I na koniec trzeba jeszcze parę innych słów. To co proponuje Lentex osobą Pani Prezes Siępińskiej w zakresie restrukturyzacji, to są proste rezerwy widoczne gołym okiem - nawet z daleka - przez normalnego menedżera przygotowanego do zarządzania patrzącego przez pryzmat interesu firmy...w odróżnieniu od interesów swoich, swoich kumpli, kumpli swoich kumpli nie wyłączając przeróżnej maści polityków i politykierów...Serdecznie pozdrawiam i jeszcze raz...Wesołych Świąt
Odpowiedz
0
@ obiektywny
dnia 23.04.2011, 12:36 · Zgłoś
Do " do OBIEKTYWNY"...wartość aktywów Gamratu zgodną z obowiązującą wyceną dyktowaną Ustawą O Rachunkowości,jest w miarę stabilna, więc można ją znaleźć w rzeszowskim oddziale KRS...w bilansie za 2009 r. Już o tym pisałem, ale tego tekstu portal jeszcze nie upublicznił, cena jest umowna, wartość to ta kwota, którą jest skłonny ktoś zapłacić. Owszem, można mieć mercedesa, wycenić go według siebie...i, i trzymać w garażu...bo inaczej go wycenia giełda, czyli rynek o którym piszę...
Odpowiedz
1
@ Alonso
dnia 23.04.2011, 18:53 · Zgłoś
Bardzo słuszne spostrzeżenia z jedną uwagą - pozycja nr 9 powinna być na czele tej listy na dodatek uwzględniająca nie tylko pracowników umysłowych ale również prawdziwych fachowców obsługujących linie produkcyjne i nie tylko, bo najważniejszą wartością firmy są pracownicy i ich umiejętności zawodowe.Chcę być dobrze zrozumiany - nawet najlepszy inwestor jeżeli nie znajdzie wspólnego porozumienia z załogą(fachowcami)w kierunku wykorzystania ich zdolności i umiejętności zawodowych jest bezradny. Związki zawodowe z tej podpowiedzi chyba wyciągną właściwe wnioski?
Odpowiedz
0
@ Romek
dnia 23.04.2011, 19:28 · Zgłoś
Każdy towar jest tyle warty, ile ktoś za niego chce zapłacić. Każdy sprzedający chciałby więcej, ale jest wolny rynek. Wypracowanie 2 mln ZYSKU przez zakład, którego jak piszesz MARKA warta jest 30-50 mln.PLN, jest chyba nieporozumieniem, albo niewłaściwym zarządzaniem i bazowaniem tylko na tym, ze państwowy i jakoś to będzie. Ano, pewnie nie będzie.
Odpowiedz
2
@ Fizyczny
dnia 23.04.2011, 23:39 · Zgłoś
Masz facet rację, W Gamracie najważniejsza jest kadra pracownicza zrzeszona w firmie KADRA i trzeba się z nią jak najszybciej rozstać.
Odpowiedz
0
@ gbur
dnia 25.04.2011, 20:53 · Zgłoś
Karda nie jest związkiem nowo powstałym, lecz reaktywowanym. Od kiedy Dział Kadr to wyższy szczebel administrowania - koń by się uśmiał.
Odpowiedz
2
@ FIZOL
dnia 25.04.2011, 22:00 · Zgłoś
Poprzedni szef Kadry był sprytniejszy. W tamtym związku wszyscy związkowcy byli jednocześnie w zarządzie związku i to był majstersztyk.
Odpowiedz
0
@ gbur
dnia 26.04.2011, 09:54 · Zgłoś
Małe sprostowanie - w zarządzie byli wszyscy członkowie ziązku Praca (obecnie Jan Paweł Łucki).
Odpowiedz
0
@ lekter
dnia 22.04.2011, 12:38 · Zgłoś
jak w warszwie przed ministerstwem bedzie glosno to powiedza o nas ogolnopolskie telewizje
Odpowiedz
-1
@ obserwator
dnia 22.04.2011, 10:58 · Zgłoś
jakich ludzi żeście sobie wybrali to teraz tak macie trzeba głosować na prawo i sprawiedliwość to nie będziecie narzekać dobrze wam tak
Odpowiedz
2
@ gbur
dnia 25.04.2011, 20:50 · Zgłoś
Niech was ręka boska broni głosować na PiSiarską sektę nieudaczników i warchołów !!!
Odpowiedz
1
@ miś
dnia 22.04.2011, 10:31 · Zgłoś
ciekawe ile łapówy dostał głupawy grad od lentexu mafia złodzieje
Odpowiedz
-2
@ obserwator
dnia 22.04.2011, 10:23 · Zgłoś
ej wy protestujcie przed urzędem miasta w jaśle a nie przed ministerstwem jakich ludzi do władzy w jaśle żeście sobie wybrali tak teraz macie
Odpowiedz
0
@ kropa
dnia 22.04.2011, 07:54 · Zgłoś
Chcą nas wykiwać, tak jak zrobili to z Furnelem- też był dobrze prosperującym zakładem, a i tak go sprzedali, zgnoili.
Odpowiedz
2
@ maniek
dnia 22.04.2011, 07:41 · Zgłoś
Do Pana Szefa Zw PRACA. To właśnie m innymi przez takich działaczy i tych co połapali ciepłe stołki w związkach jest tak a nie inaczej. Zamiast zajmować się politykowaniem i startami na radnych trzeba było myśleć o losie GAMRATU. Dlaczego tak chwalony śp. Senator i jego następczyni siedzieli cicho w tej sprawie? A teraz lament. Widziały gały co chciały. Sami sobie zgotowaliście taki los. Jeszcze z 20 działaczy i więcej uroczystości oraz dbanie np. o czystość Bałtyku i inne spektakularne pomniki oraz uroczystości, tablice jak to siędziało w minionym czasie były ważniejsze. Teraz to już obie możecie... A Czernecki to w sprawie Gamratu może sobie tylko pogadać bo to nie w jego kompetencjach a wcześniej nie chcieli go to mają.
Odpowiedz
-1
@ Amon_Ra
dnia 22.04.2011, 07:24 · Zgłoś
"Na 2011-2013r. został zatwierdzony i pozytywnie zaopiniowany plan strategiczny, który mógłby w przyszłości zaowocować wzrostem przychodu w wysokości 45 tys. rocznie." - ŻENADA. Wychodzi niecałe 4 000 zł miesięcznie na 900 zatrudnionych. Nawet na podwyżkę dla prezia i rady nadzorczej nie starczy. Nazywanie tego "planem strategicznym" to porażka.
Odpowiedz
0
@ BYLY_PRACOWNIK
dnia 22.04.2011, 06:48 · Zgłoś
PIERWSZA SPRAWA TO SMIECHU WARTE ZATRUDNIAJĄ 50 OSÓB PO NAJNIZSZEJ KRAJOWEJ...
Gdy były czasy, że mozna było sie starać o podwyżkę to koledzy pracownicy schowali głowę w piasek bo jak mówili "wystarczy żeby na paszę starczyło"...
Odpowiedz
1
@ Jaślanka
dnia 22.04.2011, 01:07 · Zgłoś
Po co komu zakłady przynoszące zysk i miejsca pracy, przecież nasz kraj jest tak bogaty, że spokojnie utrzyma wszystkich bezrobotnych, wystarczy, że wybiorą się do ośrodka pomocy społecznej. Z resztą berobocie spada, uuuuu i to jak spada... w takim tempie w jakim ludzie wyjeżdżają z tego kraju. Może za kilka lat nasz kraj zostanie całkowicie uzdrowiony... berobocie- 0%, mężczyźni i kobiety w wieku produktywnym-0%, emeryci-100%, stan kasy Państwa- 0,00zł. Pozostaje jeszcze sprzedaż naszego kraju kawałek po kawałku, żeby ci na górze się odkuli, Polska zniknie z mapy świata i problem z głowy.
I pomyśleć, że tylu ludzi zginęło za ten kraj, by potem sami swoich i swoje mogli zniszczyć.
Odpowiedz
1
@ aa
dnia 21.04.2011, 22:30 · Zgłoś
Ludzie pomóżcie.., my pracownicy Gamratu będziemy walczyć do końca
Odpowiedz
1
@ precz z socjalem
dnia 21.04.2011, 22:06 · Zgłoś
Oj boją się czerwone pijawy ze swiązków zawodowych. Socjalu im się zachciewa. Przecież pieniądze dostaje się za pracę a nie za 'związkowanie' Pracuj tak żeby pracodawcy ani na chwilę przez myśl nie przeszło żeby cie zwolnić. Wiadomo że nieroby polecą. I BARDZO DOBRZE!
Odpowiedz
-3
@ staś
dnia 21.04.2011, 21:53 · Zgłoś
No to mamy prezent świąteczny !!! A na www.itvpoludnie.pl lecą takie piękne życzenia! Oby się spełnily !
Odpowiedz
-7
@ miro
dnia 21.04.2011, 21:52 · Zgłoś
Będzie tak jak płytami wiórowymi zakład który świetnie prosperował został sprzedany i długo nie pociągnął tak będzie też z GAMRATEM trzeba do reszty zniszczyść JASŁO szkoda że GRAD prawie że mieszkaniec podkarpacia jest głuchy, ale tak mu kazali Lubliniec pod wodzą Dolnośląskiej PO I UKŁADU CMENTARZOWEGO a więć wszystko jasne.
Odpowiedz
-1
@ POINFORMOWANY
dnia 21.04.2011, 21:48 · Zgłoś
LENTEX WYKUPUJE GAMRAT I MASZYNY WYSYŁA NA UKRAINE , A ZAKŁAD BEDZIE STAŁ PUSTY. CZYLI MASOWE ZWOLNIENIA + BEZROBOCIE! ŁATAJĄ DZIURY BUDŻETOWE SPRZEDAWANIEM SPÓŁEK , A MOŻE BY ZALEGALIZOWAĆ I OPODATKOWAĆ MARIHUANE ? PREZES CZAJKA ZOSTAŁ ZWOLNIONY BO DAL PREZENTY NA ŚWIETA PRACOWNIKOM W POSTACI KILKU ZŁOTY! WALCZYŁ O GAMRAT! I WIERZE ,ŻE JESZCZE SIĘ NIE PODDAŁ!
Odpowiedz
-5
@ xxxx
dnia 21.04.2011, 21:40 · Zgłoś
Ty jesteś tak samo klyka na umyśle jak i ten niby Gbur
Odpowiedz
1
@ Pseudonim
dnia 21.04.2011, 21:40 · Zgłoś
Po prywatywazycji i nieuchronnej restrukturyzacji Gamrata zapewne największym pracodawcą w powiecie jasielskim będzie nik inny, jak szpital.. Czy to jest dobrą wróżbą na przyszłość???, chyba nie. Druga strona medalu jest taka, że lokalne sklepy będą miały mniejsze obroty z tytułu braku gotówki jaką Gamrat w formie comiesięcznych wypłat dla swoich pracowników w ów rynek jeszcze pompuje.. Nie chodzi tutaj o kilkaset tyusięcy, ale o wiele więcej. I trzecia sprawa, lokal;ni przedsiębiorcą dynamicznie z Gamrataem wpółpracują i zarabiają. To też się zmieni, te pieniążki też mogą zniknąć.
Odpowiedz
0
@ sxv
dnia 21.04.2011, 21:21 · Zgłoś
Do Nowiny 24. Wspaniały pomysł Pana radnego Przetacznika. Może się pomylił ze swoją mądrością z tym blokowaniem ulic. Ciekawe jak mieszkańcy budynków Spółdzielni Mieszkaniowej zaczną blokować ulice za wysokie czynsze mieszkaniowe to jak w tedy się poczuje Prezes Przetacznik.
Należy podać pełną i sprawiedliwą ocenę ekonomiczną Gamratu i w tedy dyskutować. To co mi wiadomo jak naszybciej winno się sprywatyzować Gamrat by ludzie mieli pracę. Obecne wyniki ekonomiczne Gamratu to co mi wiadomo są z miesiąca na miesiąc spadające. Szkoda tylko, że nie obsadzono dotychczas kierownictwa ludzmi nie z klucza partyjnego a mającymi pojęcie właściwym zarządzaniem. Związkowcy niech się wypowiedzą na ile przyczyniają się do zwiększenia produkcji i zbytu towaru oraz ile zarabiają w stosunku do zwykłych pracowników.
Odpowiedz
-1
@ gbur
dnia 21.04.2011, 22:41 · Zgłoś
Związki won z fabryki !!! Niech się na żaden temat nie wypowiadają już nigdy więcej. To zakała i wstecznictwo te wszystkie Jasie-sekretarze, Antki-pijaki, Jany Pawły i inne tałatajstwo. Ludzie dla nich nie istnieją, tylko własna prywata i ciepła posadka.
Odpowiedz
4
@ +
dnia 21.04.2011, 21:19 · Zgłoś
Trzeba bronić Gamratu. Mamy już w Jaśle tak niewiele, a chcą zrobić, aby było jeszcze mniej.
Odpowiedz
4
@ agrafka
dnia 21.04.2011, 20:54 · Zgłoś
Nasze chore państwo oszalało. Jasełko i Gamrat nie dajcie się i walczcie do końca. Ciekawe komu zależy na dymisłi prezesa Gamratu? To jakieś chore układy, kto tym rządzi?
Odpowiedz
-2
@ lek
dnia 21.04.2011, 20:51 · Zgłoś
do pracownikow gamratu
tylko niewykrecajcie sie plecami gdy przyjdzie maniwestowac przed ministerstwem i jechac do warszawy bo albo wam zalezy na gamracie albo tylko duzo piszecie nich kazdy da cos odsiebie w tej sprawie bo wielu cale zycie swoje przeporacowalo w tej firmie wiec gdy trzeba pojechac do wrszawy to trzeba anie sie wykrecac
Odpowiedz
2
@ wędkarz
dnia 22.04.2011, 16:56 · Zgłoś
Ja mam w [...] . Co ma być, będzie, bo dawno przesądzone. Związki obudziły się niczym niedźwiedź na wiosnę. Trzeba było jesienią, a właściwie od dwóch lat chodzić koło sprawy. Teraz szukają posła Gowina żeby umówił spotkanie z Gradem. Jaja jakieś - teraz ???. Gdzie senator Zającowa. Pozostająca w traumie jak cały Pis i nie tylko. Uspokojona wyborem na stołek, olała jaślan. Ja ostrzegałem przed tym wyborem. Nic nie potrafi niech się nie pcha. Jadę na ryby a nie do warszawki. Większy pożytek i relaks.
Odpowiedz
8
@ Nowiny24
dnia 21.04.2011, 20:36 · Zgłoś
"Zdaniem radnego Janusza Przetacznik lepszym rozwiązaniem jest podjęcie protestu poprzez zablokowanie wszystkich dróg wjazdowych do Jasła nagłośnione w mediach oraz skuteczne włączenie centrali związkowych.
Mieszkańcy i pracownicy powinni głośno zamanifestować, że nie wpuszczą do miasta inwestora, który nie gwarantuje ciągłości funkcjonowania i rozwoju Gamratu. Na czele protestujących pracowników Gamratu powinny stanąć burmistrzowie, władze gminy, powiatu i samorządu wojewódzkiego – wyjaśnia Przetacznik".
w ogólnym zarycie OK ciekawe jaka bedzie ich tzw. mobilność
Odpowiedz
1
@ Kalika
dnia 21.04.2011, 21:02 · Zgłoś
Z tym blokowaniem to już Maryja ze z Dąbrówki akcję przygotowała. Spróbujcie przejechać z jednej strony miasta na drugą w godzinach szczytu. Blokada jest i to całkiem bez związku z Gamratem.
Odpowiedz
0
@ gbur
dnia 21.04.2011, 21:16 · Zgłoś
Czy ten Przetacznik na głowę upadł. Tego Ordynacka go nauczyła ???
Odpowiedz
3
@ ptys
dnia 21.04.2011, 19:47 · Zgłoś
złodzieje
Odpowiedz
4
@ buwik
dnia 21.04.2011, 17:37 · Zgłoś
Trzeba protestować i popierać pracowników, bo inaczej to zrobią nas jak z Furnelem - sprzedadzą i zamkną.
Odpowiedz
6
@ warfi
dnia 21.04.2011, 17:34 · Zgłoś
Trzeba dzwonić do Tv, informować media, nagłośnić sprawę, bo inaczej Jasło stanie się "cichą ofiarą gwałtu Ministerstwa" i nikt nam nie pomoże.
Odpowiedz
5
@ jaslanin
dnia 21.04.2011, 17:32 · Zgłoś
Ministra Grada PO powina juz dawno w ... kopnac.Bo jak za psie pieniadze sprzeda GAMRAT to na PODKARPACIU juz nic nie zostanie.
Odpowiedz
6
@ .
dnia 21.04.2011, 17:32 · Zgłoś
Ludzie trzeba poprzeć pracowników Gamratu, bo inaczej to przyjdzie nam niedługo Jasło spychami zrównać z Ziemią, jako miasto nie do życia.
Odpowiedz
2
@ O !
dnia 21.04.2011, 16:47 · Zgłoś
CZERNECKI SIĘ OBUDZIŁ !!! CHCE JECHAĆ NA WARSZAWE? ALE BEDZIE BOHATEREM !!! ZNOWU SOBIE FOTKĘ STRZELI A "OBIEKTYW" ZROBI ARTYKUL NA 2 STRONY. TYLE BĘDZIE Z TEGO WYJAZDU POŻTTKU !!!
Odpowiedz
4
@ gitan
dnia 21.04.2011, 18:52 · Zgłoś
Tylko, że Czernecki i każdy inny burmistrz ma wpływ na prywatyzacje, jak szampon na porost włosów.
Odpowiedz
3
@ Jaślanin1980
dnia 21.04.2011, 16:46 · Zgłoś
Gamrat jest waszą Małą Ojczyzną, waszym Westerplatte - walczcie o niego do końca !!!
Odpowiedz
9
@ tiki
dnia 21.04.2011, 16:22 · Zgłoś
JUZ DAWNO POWINNISCIE WEZWAC TU TELEWIZJE NIE MA NA CO CZEKAC ROBCIE COS
Odpowiedz
0
@ bleeee
dnia 21.04.2011, 17:18 · Zgłoś
tiki - takie triki? Pomóż im a nie gadaj tyle!!
Odpowiedz
1
@ mikki
dnia 21.04.2011, 15:07 · Zgłoś
Wypowiedź pana Łuckiego najlepiej obrazuje archaiczną mentalność sporej grupy pracowników gamratu.Panie przewodniczący obecna próba prywatyzacji firmy w której pan pracuje nie jest bynajmniej pierwszą i jak pamiętam poprzednie nie przypadały na czasy prosperity gamratu.Twierdząc więc że nikt nie wyciągał "łap" jak pan to pejoratywnie nazwał po gamrat gdy ten "kulał" zwyczajnie pan mija się z prawdą.
Pana przewodniczącego dziwi że nikt tych łap nie wyciągał w trudnych latach gamratu.Nawet gdyby tak było panie Łucki to cóż w tym dziwnego?Każdy chce kupić najlepiej nie wyłączając pana.Według pana Łuckiego gamrat ma "duże wyniki".Najwyraźniej dla kupującego zysk ok.4mln w 2010 przy zatrudnieniu 900 osób to nie jest dobry wynik-nie na tyle dobry aby nie mówić o restrukturyzacji.
Na koniec: gamrat nie jest pana własnością pan jesteś pracownikiem najemnym i jeżeli powtarzam jeżeli ma pan swój udział we wzroście firmy to nie jest to pana łaska ale psi obowiązek.
Odpowiedz
-5
@ do mikki
dnia 21.04.2011, 20:56 · Zgłoś
Jasne najlepiej sprzedać wszystko co się rozwija, a co upada to zgnoić do końca. To jest właśnie polska mentalność.
Odpowiedz
-4
@ gbur
dnia 21.04.2011, 21:14 · Zgłoś
Typowa mentalność gamrackiego kacyka związkowego.
Odpowiedz
-1
@ PiS-man
dnia 21.04.2011, 22:09 · Zgłoś
Gburze - to prowadziłeś rozmowy ws. sprzedaży Gamratu czy nie? Może coś o tym napiszesz?
Odpowiedz
3
@ do mikki
dnia 21.04.2011, 23:01 · Zgłoś
Dokładnie TAK!!! Wszystko się zgadza. Z jednym wyjątkiem: nie 4 mln zysku tylko 2 mln w 2010 r.!!! A tak w ogóle, to trzeba być niezłym fachowcem, żeby w trzy lata z 12 mln zysku zrobić 2 mln... "A Gamrat cały czas się rozwija, ma stabilna sytuację, a Lentex nie ma pieniędzy, itd."
Odpowiedz
2
@ gbur
dnia 25.04.2011, 20:44 · Zgłoś
Owszem, prowadziłem. Ale to były rozmowy z Norsk Hydro. Wtedy banda "związkowców" z Orlińskim na czele powiedziała NIE !!!. I to był największy błąd w historii prywatyzacji Gamratu. Nie wykorzystane okazje mszczą się strasznie, tylko tępych "związkowców" to niczego nie uczy !!!
Odpowiedz
2
@ Lakers
dnia 21.04.2011, 15:05 · Zgłoś
Grad dlatego chce sprzedac Gamrat ponieważ jego żona zasiada w zarządzie lentexu. To wszystko wyjaśnia
Odpowiedz
-2
@ krwoa
dnia 21.04.2011, 15:04 · Zgłoś
Dokładnie tak! Zmierzamy do pełnej prywatyzacji. To zupełnie normalne. Nienormalny jest stan w którym na wolnym rynku ma udziały państwo bo to nieuczciwe.
http://upr-wip.pl/
Odpowiedz
3
@ k
dnia 21.04.2011, 14:49 · Zgłoś
tą rudą france której nazwisko zaczyna się na litere Z poinni wywalic a nie tgo poczciwego człowieka. tamta zalatwia ludziom prace za tysiac zlotych lapowki i wstrzymuje wszystkie pienadze kore maja dostac pracownicy!!! do domu
Odpowiedz
2
@ gbur
dnia 25.04.2011, 20:39 · Zgłoś
Tak działają związki gamrackie, bo mają takich członków - w dawnej Kadrze jej obecność była nie do pomyślenia !
Odpowiedz
9
@ mieszkaniec l
dnia 21.04.2011, 14:25 · Zgłoś
udzie broncie swojej przyszłości:ddddd
Odpowiedz
-4
@ krynio19
dnia 21.04.2011, 14:08 · Zgłoś
przestancie ludzie kojarzyc panstwo jako pracodawce!czy w koncu to zrozumiecie?pomyslcie chwile tak jak bys cie na mszy byli.zastanowcie sie i dojdziecie do wniosku,ze z warszawy nie da sie sterowac jaslem ,te czasy minely,bezpowrotnie!tyle bo wykladow z ekonomi nie bede pisal.
Odpowiedz
3
@ do krynio
dnia 22.04.2011, 12:35 · Zgłoś
skoro znasz sie na na ekonomi to pewnie przeanalizowales taka mozliwosc ze gamrat moze upasc po 30 miesiacach kiedy skonczy sie okres ochronny w podpisaniu umowy warunkowej ministerstwie z lenteksem i wedlug ciebie moze zkorzysta na tym panstwo ?
Odpowiedz
4
@ xyz
dnia 22.04.2011, 18:56 · Zgłoś
A masz pojęcie ile jest warta marka GAMRAT, teren, budynki, maszyny, zapasy i ok 800 zatrudnionych - na pewno nie 100 dużych baniek - a juz napewno lentex nie kupuje aby dalej funkcjonować. - kupić tanio w całości i po 30 m-cach sprzedawać po kawałku z kilkukrotną przebitkąa ludzie wypad z baru roboty nie ma -i zopbaczycie tak to się skończy.
Odpowiedz
5
@ uwipo
dnia 21.04.2011, 14:03 · Zgłoś
Sprzedajcie wszystko i będzie spokój. Nikt wam nie będzie pod ministerstwem gęby darł. Ludzie sobie poradzą. Mało to śmietników na mieście? Można się wyżywić
Odpowiedz
6
@ EkoNom
dnia 21.04.2011, 13:06 · Zgłoś
W końcu,dodatkowo nagłośnić sprawę w TV!
Tylko czy nie jest na to za późno?
Odpowiedz
0
@ ZooNaa
dnia 21.04.2011, 12:41 · Zgłoś
Czy to prawda, że szefową Lentexu jest żona ministra Grada?
Odpowiedz
2
@ XYZ
dnia 22.04.2011, 18:51 · Zgłoś
Nie jestem pewien ale już od kilku osób to słyszałe. A prawada że finalizacja dojdzie doi skutku za 85 mln pln-ów, jeżeli tak to PO pokazałon klasę - sprzedawczyki.
Odpowiedz
-2
@ Jan
dnia 22.04.2011, 21:04 · Zgłoś
Tak, a dzieci zasiadają w radzie nadzorczej Gamratu. Plotka tym lepsza im głupsza.
Odpowiedz
3
@ jaslanin
dnia 21.04.2011, 11:49 · Zgłoś
Zalogo Gamratu dlaczego wasz zakład jeszcze nie przerwał produkcji,powinniscie juz strajkowac , wynając autokary i jechac do Warszawy pokazac im siłe i jednosc.Gdzie sa tak zwane ZWIAZKI ZAWODOWE braklo im jaj.
Odpowiedz
6
@ jaślanin
dnia 21.04.2011, 10:53 · Zgłoś
od początku to mówiłem! tam trzeba jechać! tylko wtedy nas usłyszą. nie ma krzyków - nie ma problemu. ktoś drze morde w stolycy to jest już problem. media podłapią w koncu POwiaki będą się bać, że pójdzie kolejny antyPOwski bodziec w Polskę.

Brawo! Dobra decyzja!
Odpowiedz
2
@ Jola
dnia 21.04.2011, 18:47 · Zgłoś
A ilu was będzie? pewnie zajmiecie jeden autokar. samochody w warszawie są głośniejsze, a teraz jeszcze sezon motocyklowy /te to potrafią drzeć rurę.
Odpowiedz
4
@ leśmian.pl
dnia 21.04.2011, 10:51 · Zgłoś
Jaki kto stoi za Lentexem? Oto jest pytanie.Może by któryś z posłów tego regionu(łaszących się o nasze poparcie)dotarł by do sedna sprawy.Grad olewa załogę i prezesa,chociaż jest członkiem PO.Zapasy magazynowe wyrobów i surowców,również logo firmy są więcej warte,złodzieje...
Odpowiedz
1
@ znawca
dnia 21.04.2011, 23:13 · Zgłoś
http://blogmedia24.pl/node/12206
i staje się jasne z kim mamy do czynienia i kto tą Polską rządzi.. :)
Odpowiedz
9
@ KONRAD
dnia 21.04.2011, 10:49 · Zgłoś
Czy pytanie burmistrza Czerneckiego jest dowodem jego naiwności,czy świadomym wybiegiem marketingowym swojej osoby??? To pytanie uświadamia w jak oderwanej rzeczywistości żyje.Przecież PO sprzedaje wszystko co się da,A,że pech chciał,że Gamrat miał dobry wynik finansowy, w czym pomógł Szanghaj to pojawiła się okazja opylić,rozebrać kolejną polską firmę przez kochany rząd...Czekamy na Pektowin!!!
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657