Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Zatrudniasz pracowników? Ich dane muszą być chronione!

0

Zatrudnianie pracowników generuje pewne obowiązki, których nie wolno bagatelizować. Jednym z najmniej poruszanych aspektów jest ochrona danych osobowych ludzi związanych z firmą. Mogą to być pracownicy lub kontrahenci. Ich dane personalne przechowywane są przeważnie na nośnikach cyfrowych, ale i zdarzają się papierowe dokumentacje. Regulacje unijne i krajowe wprowadzają konieczność odpowiedniego przechowywania takich informacji. Dokumentacja papierowa musi być przechowywana w konkretnych warunkach.

RODO i dane pracowników

Rozporządzenie unijne RODO wymusza niejako na podmiotach gospodarczych właściwe postępowanie z danymi osobowymi. Dotyczy to w dużej mierze pracowników firm lub kandydatów na stanowisko w toku rekrutacji. Dyrektywa skupia się głównie na sposobach gromadzenia i wykorzystywania danych w formie cyfrowej, ale zahacza również o bardziej tradycyjne metody zbierania informacji. Zatrudniając pracowników, trzeba informować ich jasno i klarownie o celu gromadzenia konkretnych danych. Sposób zabezpieczeń takich informacji także musi zostać ściśle określony i monitorowany. Pracodawca też musi zastosować się do zaleceń dotyczących pozbywania się danych personalnych pracowników po upływie ściśle ustalonego czasu. Jak przechowywać papierowe dane pracowników, aby nie narazić się na kary finansowe?

Meble specjalnego przeznaczenia - jak wybrać?

Postępując w zgodzie z RODO, należałoby trzymać teczki i segregatory w konkretnych typach szafek. Szafa na dokumenty powinna spełniać określone wymagania. Gromadzone dane poufne, idąc tokiem Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych, muszą być dobrze zabezpieczone. Wybierając meble biurowe, trzeba uwzględniać takie oferty, które dysponują dodatkowymi formami zabezpieczeń. Standardy te spełniają na przykład metalowe szafki z zaimplementowanym zamkiem. Chroni to właściwie umowy i dane osobowe pracowników. Bezpieczeństwo danych poufnych jest fundamentem wyboru, ale można wybrać szafę spełniającą te standardy i wyglądającą przyzwoicie. Ostatecznie biuro firmy stanowi pomieszczenie niejako reprezentacyjne. Polecane są na rynku szafy przeznaczone do zabudowy. Zajmują one relatywnie mniej przestrzeni, a spełniają swoją funkcję w

sposób właściwy. Przy wyborze szafy na dokumenty należy również zwrócić uwagę na szerokość regałów. Ten parametr jest o tyle istotny, że umieszcza się w nich przeważnie szerokie segregatory ze wpiętą dokumentacją. W każdej firmie akta pracownicze są przecież odpowiednio katalogowane.

Gdzie nabyć odpowiednie szafki?

Szafy służące gromadzeniu dokumentacji pracowniczej są szczególnym typem mebli biurowych. Na ogół dobierane są z klucza estetyki i bezpieczeństwa. Można je zdobyć, odwiedzając dowolny sklep z meblami biurowymi. Ekspedient powinien szczegółowo wyjaśnić specyfikę poszczególnych ofert i pomóc w wyborze szafki. Chętnie wybieranym rozwiązaniem jest skorzystanie z ofert sklepów internetowych specjalizujących się w sprzedaży mebli biurowych. Szeroki wybór szaf na dokumenty, także tych pod zabudowę sprawi, że klient bez problemu znajdzie tę najbardziej mu odpowiadającą i spełniającą standardy RODO. Istnieje też trzecie rozwiązanie w kontekście nabycia odpowiedni mebli biurowych. Szafa na dokumenty może zostać z powodzeniem wykonana przez stolarza doświadczonego w produkcji tego typu mebli. Zlecenie fachowcowi wykonanie szaf przeznaczonych na gromadzenie danych osobowych jest rozpatrywane przez przedsiębiorców, którym zależy na wysokiej jakości produktu pasującego do aranżacji biura i spełniającego wymogi prawne.

Materiał zewnętrzny

Napisany dnia: 08.08.2022, 22:16

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657