Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Zimowa akcja "Weź paragon"

21

W dniu 14 stycznia 2013 r. ruszyła akcja Ministerstwa Finansów "Weź paragon". Kampania informacyjno - prewencyjna prowadzona będzie w całym kraju, ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości turystycznych. W akcji będzie też uczestniczyć Urząd Kontroli Skarbowej w Rzeszowie i Izba Skarbowa w Rzeszowie.

Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży towaru czy wykonanej usługi. Może nim być np. paragon z kasy rejestrującej.

Dzięki paragonowi nie tylko łatwiej jest dochodzić praw w przypadku reklamacji wadliwego towaru czy usługi, ale również porównywać ceny u różnych sprzedawców i kontrolować własne wydatki.

Zachęcamy by tę wiedzę stosować w praktyce, a przypominać o tym będą kalendarzyki z rysunkiem Pana Andrzeja Mleczki, które pracownicy Urzędu Kontroli Skarbowej w Rzeszowie rozdawać będą klientom.

W akcji chodzi również o to, by sprzedawcy uczciwie ewidencjonowali sprzedaż na kasach rejestrujących i przestrzegali zasad uczciwej konkurencji.

Tegoroczna zimowa akcja potrwa do 24.02.2013 r.

Rzecznik Prasowy
Urzędu Kontroli Skarbowej w Rzeszowie
Teresa Piechowicz

 

Reklama

Komentarze: 21

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Land
dnia 06.02.2013, 07:43 · Zgłoś
Nie bądźcie naiwni, lekarze kasy montują, ale za te kasy my płacimy, oni po zamontowniu kasy podnoszą opłatę za wizytę o 20 złotych i wychodzą na czysto, a my o te 20 złoty jesteśmy w plecy.
Odpowiedz
1
@ allo
dnia 24.01.2013, 19:05 · Zgłoś
niewezmiesz od lekarza ani od księdza ani od prawnika to są ludzie wyksztalceni i niedadzą zarobic fiskusowi podatki placą biedni i [...] którzy nieumieją obejsc prawa
Odpowiedz
1
@ [...] z Jasłą
dnia 23.01.2013, 17:59 · Zgłoś
Paragony biorę, tylko dlaczego nigdy nie mogę wziąć od lekarza???
Odpowiedz
5
@ [...]
dnia 20.01.2013, 22:28 · Zgłoś
Ja raczej bym się zapytał gdzie mają kasy lekarze a nie ludzie na bazarach. W sezonie letnim to napewno jakieś dochody mają bo zimą to poraszka . Lekarze natomiast wiosna,lato,jesień,zima.
Odpowiedz
-3
@ dragoness
dnia 21.01.2013, 19:09 · Zgłoś
Chodzę do lekarza, który ma kasę fiskalną.
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 21.01.2013, 21:24 · Zgłoś
moja żona też była u lekarza gdy go poprosiła o fakture to mu bloczków brakło powiedział,że nastempnym razem ,a nastempnym razem znów niemógł znów ze wsteczną datą i kmoło się zamyka
Odpowiedz
3
@ pppp
dnia 19.01.2013, 00:08 · Zgłoś
by żyło sie lepiej...Rzecznik prasowy...hehehhe...kolejna funkcja w firmie która jest za Waszą kase...to tak jak ZUS I NFZ...same potrzebne etaty...a Ty biedaku tyraj az garb Ci wyrośnie...a tego bądź pewien,,,
Odpowiedz
1
@ pppp
dnia 19.01.2013, 00:04 · Zgłoś
same buraki...prosze poprowadzić dzialnoć malkotenci i nieroby to zobaczycie co to znaczy///a taki [...] ze skarbówki ma kilka procent za złapanego ...to tak jak w 1940 r,,,z tym ze tam dawali urlop a teraz daja kase
Odpowiedz
-3
@ ukradł całemu społeczeństwu!
dnia 18.01.2013, 23:21 · Zgłoś
przez ludzi którzy nie płacą podatku dzisiaj VAT wynosi 23% i każdy jako konsument płaci za brak kasy na bazarze
Odpowiedz
0
@ 23%
dnia 19.01.2013, 13:29 · Zgłoś
Stawka 23 % VAT jest prawdopodobnie wynikiem geopolitycznych decyzji. Nie wynika ona bynajmniej z dyrektyw UE, ponieważ w tychże przepisach nakłada się obowiązek, aby podstawowa stawka VAT była nie niższa od 15%. Tak więc podniesienie podatku na pewne grupy towarowe np. z 7% na 23% nie wynikało z przepisów UE. Ze względu na poprawność polityczną :) nie rozwijam tego tematu. Refleksje w tym zakresie pozostawiam każdemu z osobna.
Odpowiedz
2
@ PROWADZAJĄC BIZNES LEGALNIE.
dnia 18.01.2013, 09:06 · Zgłoś
W pana mniemaniu jest różnica czy ktoś kradnie milion czy dwieście złotych? Dla mnie wszyscy co kradną czy na bazarze czy w rządzie to złodzieje, a najbardziej mnie boli ze okradają nas wszystkich a pan mówi ze jak kradnie na przeżycie to jest spoko, to pan jest chyba jednym z tych bazarowiczów i próbuje się wybielić
Odpowiedz
4
@ jaślan
dnia 18.01.2013, 10:30 · Zgłoś
W pełni Cię popieram. Też prowadzę sklep, paragon wydaję do każdej transakcji. Miełem już kilka razy kontrolę z UKS więc za parę groszy nie warto ryzykować. Szkoda, że nie wszyscy są traktowani tak samo... Ale to taki kraj...
Odpowiedz
3
@ Tarzan-zan
dnia 18.01.2013, 10:51 · Zgłoś
Popieram Waszą uczciwość i jestem z Was dumny, chciałem tylko zauważyć że niesłusznie nazywacie "kradzieżą" i "złodziejami" tych co podatku nie płacą. Ukraść coś to znaczy odebrać komuś czyjąś własność. Jeżeli handlarz nie zapłacił podatku to on nikomu nic nie zabrał (w sensie Państwu) - on państwu nie dał tego co wg ustaleń rządu dać powinien, ale nic nie zabrał więc nie ukradł. Krzywdy w gruncie rzeczy nikomu nie zrobił. Ukradł by gdyby np wyłudził zwrot VATu. I jak pokazuje praktyka za takie przestępstwa są surowe kary, a za niepłacenie podatków już nie tak dotkliwe.
Odpowiedz
-1
@ alfa
dnia 10.02.2013, 15:32 · Zgłoś
Wystarczy zobaczyć jakimi samochodami jeżdżą bazarowcy/oczywiście ,że nie wszyscy/ ! jakie kupują mieszkania dla swoich dzieci!myslą ,że nikt tego nie widzi?
A obrotów 20 tyś rocznie nie mają !!!
Odpowiedz
9
@ obserwator
dnia 17.01.2013, 17:24 · Zgłoś
Skarbówka niech się weźmie za tych co robią przekręty na grube miliony, a nie tych co ledwo wiążą koniec z końcem. Ten co rąbie Państwo na wielkie pieniądze ma na adwokata który i tak go wybroni. A taki czy taka osoba z placu jak nie da paragonu to od razu mandaty po 200 zł, a jak jest to właściciel to nawet kilka tysięcy. Paranoja w naszym kraju !! GDZIE TU SENS I LOGIKA ?
Odpowiedz
0
@ Zadania
dnia 19.01.2013, 13:23 · Zgłoś
Zadaniem powołanych organów i instytucji państwowych do kontroli prawidłowego wywiązywania się obywateli i podmiotów gospodarczych z obowiązków fiskalnych jest kontrola w całym obszarze, nie tylko tych dużych. Prawdopodobnie, gdyby podjąć się oceny skali nieprawidłowości fiskalnych tych dużych i tych małych- licząc globalnie - to jest ono na porównywalnym poziomie.
Odpowiedz
0
@ amade
dnia 03.02.2013, 12:30 · Zgłoś
popieram to jest prawda tych drobnych [...]
zostawić tylko grube ryby
Odpowiedz
3
@ ira
dnia 16.01.2013, 20:50 · Zgłoś
ciekawa jestem czy na jasielskim targowisku urzędnicy też będą sprawdzać paragony???, czy tam ktokolwiek ma kasę fiskalną? a jeśli tak to czy jej używa?
Odpowiedz
2
@ detektyw
dnia 17.01.2013, 15:39 · Zgłoś
Na targowiskach wprowadzono obowiazek rejestracji kasą fiskalną dopiero kilka lat temu - po przekroczeniu 20tys.zł obrotu. Każdy widzi ze oni takiego obrotu nie osiągają):. Tam od lat sprzedaje się towary wytwarzane i sprowadzane z Azji przez rekiny biznesu z okolic Wawy, Łodzi, Trójmiasta ...i być moze te rekiny mają wpływy wysoko gdzie trzeba, żeby ten obowiazek nie był zbyt surowo egzekwowany, bo podatki mocno by ten biznes uszczupliły. Proceder trwa w skali całego kraju, więc Jasło nic specjalnego tu nie wnosi.
Odpowiedz
4
@ Tarzan-zan
dnia 17.01.2013, 20:35 · Zgłoś
tak tak, nie ma 20 tys obrotu... Policz sobie jak łatwo taki obrót uzyskać... Zakładając teoretycznie że handluje codziennie 365 dni w roku - przekroczenie dziennej kwoty 55 zł już daje ponad 20 tyś obrotu. Jeśli handluje od poniedziałku do piątku przez cały rok daje to około 250 dni czyli na dzień nie mógł by przekroczyć 80 zł... To by chyba musiał zapałki sprzedawać po 10 pudełek dziennie i nic więcej... A co kupisz za 80 zł... Spodnie ??? Buty... Wystarczy średnio jeden klient na dzień i już jest roczny obrót 20 tyś... Tylko oczywiście handlują na lewo ukrywają dochody i kto im udowodni ile on tak naprawdę sprzedał. Musiała by kontrola skarbowa przy nim stać bez przerwy przez rok... Kasa idzie z ręki do ręki nie ma żadnego śladu po transakcji więc taki hanldarzyna bazarowy robi skarbówkę w balona aż miło...
Odpowiedz
0
@ Czytajmy ze zrosumieniem
dnia 19.01.2013, 13:19 · Zgłoś
Autorka tekstu pisze m.in. "Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży towaru czy wykonanej usługi. Może nim być np. paragon z kasy rejestrującej."
Tak więc, hasło weź paragon czytaj, jako weź każdy dokument potwierdzający zakup. Prowadzący działalność gospodarczą mają obowiązek taki dokument wystawić. W przypadku, gdy handlujący nie spełnia wymogów do stosowania kasy fiskalnej ma obowiązek - a w szczególności na żądanie klienta - wystawić rachunek sprzedaży. Jeżeli nie chce tego uczynić można zgłosić ten fakt do Urzędu Skarbowego.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.