Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Znamy wyniki matur ze szkół powiatu jasielskiego. Zespół Szkół Nr 4 w Jaśle z najlepszym rezultatem

122

74 procent polskich maturzystów zdało tegoroczny egzamin dojrzałości. Jak było na terenie naszego powiatu?

W tym roku egzamin maturalny przeprowadzany był w dwóch formułach - w nowej zdawali go licealiści (maturę zdało 80 proc. z nich, 15 proc. ma prawo do poprawki), a w starej absolwenci techników (maturę zdało 64 proc., prawo do poprawki zaś ma 25 proc z nich.).

Egzamin pisemny z języka polskiego zdało 98 proc. maturzystów z liceów, z matematyki natomiast 82 proc. Z języka angielskiego, który wybierany był najczęściej – 97 proc.

Wśród absolwentów, którzy podchodzili do matury w starej formule, egzamin pisemny z języka polskiego zdało 98 proc., z matematyki 70 proc., a z języka angielskiego 90 proc.

Na terenie naszego powiatu, najwyższy wynik osiągnął Zespół Szkół Nr 4 w Jaśle.

- W kontekście wyników krajowych, osiągnęliśmy bardzo dobry rezultat. Daje to satysfakcję, że wysiłek i praca włożona w przygotowania do egzaminu maturalnego ma swoje odzwierciedlenie w uzyskanych w tym roku wynikach - mówi nam Robert Niemiec, dyrektor Zespołu Szkół Nr 4 w Jaśle.

Poniżej przedstawiamy rezultaty zmagań maturzystów z tegorocznym egzaminem dojrzałości w szkołach na terenie powiatu jasielskiego.

I Liceum Ogólnokształcące im. Króla Stanisława Leszczyńskiego w Jaśle

przystąpiło – 223, zdało – 216 (96,9%), nie zdało – 7 (3,1%) – w tym 1 z j. polskiego, 6 z matematyki
liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 224

II Liceum Ogólnokształcące im. ppłk. Józefa Modrzejewskiego w Jaśle

przystąpiło – 155, zdało – 142 (91,6%), nie zdało – 13 (8,4% - matematyka)
liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 155

Zespół Szkół nr 4 w Jaśle

liceum ogólnokształcące: przystąpiło – 29, zdało – 28 (96,6%), nie zdało – 1 (3,4%), liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 33

technikum: przystąpiło – 76, zdało – 75 (98,7%), nie zdało – 1 (1,3%), liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 79

Zespół Szkół nr 3 w Jaśle

przystąpiło – 113, zdało – 92 (81,4%), nie zdało – 21 (18,6%)
szczegółowych danych liczbowych dot. zdawalności egzaminu w odniesieniu do konkretnych przedmiotów nie posiadamy
liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 125

Zespół Szkół Budowlanych w Jaśle

przystąpiło – 49, zdało – 30 (61,2%), nie zdało – 19 (38,8%) (11 z nich ma prawo do poprawki w sierpniu) 3 osoby nie zdały z j. polskiego, 12 oblało egzamin z matematyki oraz 12 z j. angielskiego.
liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 51

Zespół Szkół Technicznych im. Bohaterów Września w Jaśle

przystąpiło – 81, zdało – 50 (61,7%), nie zdało – 31 (38,3%) – w tym 1 z j. polskiego; 30 z matematyki, 4 z j. niemieckiego; liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 89.

Dopuszczonych do egzaminu poprawkowego jest 26 absolwentów.

Zespół Szkół Usługowych i Spożywczych w Jaśle

przystąpiło – 34, zdało – 13 (38,2%), nie zdało – 21 (61,8%)

liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 48. Szczegółowych danych liczbowych dot. zdawalności egzaminu maturalnego w ZSUiS w odniesieniu do konkretnych przedmiotów nie posiadamy.

Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Kołaczycach

przystąpiło – 110, zdało – 75 (68,2%), nie zdało – 35 (31,8%)

liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 111.
liczba absolwentów uprawnionych do poprawek – 29.

Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Nowym Żmigrodzie

przystąpiło – 28, zdało – 11 (39,3%), nie zdało – 17 (60,7%)

liczba absolwentów placówki w 2014/2015 roku – 49.

Joanna Parzygnat
parzygnatjoanna@gmail.com

Reklama

Komentarze: 119

Dodaj komentarz Widok:
0
@ soczewica
dnia 10.07.2016, 13:01 · Zgłoś
Napiszcie o absolwentach Zasadniczych Szkół Zawodowych (ZSZ) , jest ich wielu.Matury
nie zdają, ale są oczekiwane od nich wymogi, chyba że , ich obowiązkiem jest wyłącznie obecność na zajęciach lekcyjnych.
Odpowiedz
1
@ abc
dnia 07.07.2015, 21:32 · Zgłoś
Wszystkich "specjalistów" od nauczania zapraszam na stronę https://podkarpacie.edu.com.pl/kandydat/app/admitted_statistics.html Proszę przeglądnąć statystyki przyjętych do szkół. Radzę zwrócić uwagę na średnią liczbę punktów i liczbę świadectw z wyróżnieniem. I potem komentować wyniki matur.
Odpowiedz
2
@ beta
dnia 07.07.2015, 22:53 · Zgłoś
Ciekawe, czy starostwo pozwoli utworzyć klasy w których nie ma 30 osób w ILO? Skoro tak, musi zrobić to samo w innych szkołach.
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 08.07.2015, 11:43 · Zgłoś
Cóż... wygląda, że będzie poważny problem, skoro starostwo ustaliło 30toosobowy limit na utworzenie klasy.
Odpowiedz
1
@ tre
dnia 06.07.2015, 21:37 · Zgłoś
Dziwne, że OKE podaje inne wyniki, niekorzystniejsze dla ZST chociażby to, że podchodziło do matury z matematyki 98 osób, 45 os. nie zdało
Odpowiedz
0
@ beta
dnia 06.07.2015, 22:04 · Zgłoś
Bo podają z absolwentami z lat poprzednich.
Odpowiedz
-1
@ l
dnia 06.07.2015, 18:29 · Zgłoś
Kołaczycka szkoła nie uczy nieczego. nauczyciele mają gdzieś czy umiesz czy nie. Jak sie sam nie nauczysz to w szkole cie tego nie nauczą
Odpowiedz
3
@ Wakacje
dnia 07.07.2015, 14:59 · Zgłoś
Nie no, w Jaśle za to w 45 minut łopata wkładają w głowę całą wiedzę. Potem na cotygodniowych korepetycjach grają tylko z uczniami w pokera. Coś niesamowitego. Toż to w Jaśle jest wyższy poziom niż Oxfordzie.
Odpowiedz
3
@ Nie
dnia 06.07.2015, 15:22 · Zgłoś
Tyle się pisało o LO w kolaczycach o sukcesach tymczasem 36 osób nie zdalo
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 06.07.2015, 12:01 · Zgłoś
Nota bene, dlaczego usunięto komentarz o nauczycielce matematyki z ILO? Przecież komentujący napisał prawdę i tylko prawdę.
Odpowiedz
-1
@ Ekonomistka
dnia 05.07.2015, 20:51 · Zgłoś
Mój Ekonomik najlepszy !!! <3 <3 <3
Odpowiedz
-3
@ [...]
dnia 05.07.2015, 16:08 · Zgłoś
Ja już mam maturę na starych zasadach reszta lepiej żeby nie miała i lepiej żeby był ujemny przyrost demograficzny to będziemy mieli dużo roboty przy seniorach. Pozdro
Odpowiedz
1
@ WysowiankA
dnia 05.07.2015, 14:09 · Zgłoś
[...] z dyplomem to ten sam [...] co wcześniej tylko że z pretensjami :p
Odpowiedz
4
@ moHer
dnia 05.07.2015, 10:46 · Zgłoś
Rozprawiacie o jakiejś "maturce", którą zdaje się przy 30 procentowej punktacji, jakby to był EGZAMIN (śmiech). Skończyć LO lub technikum i nie zdać matury, to znaczy, że nie powinno się być dopuszczonym (!). Giertych Wam namieszał raz, teraz poprawiacie jeden przedmiot w sierpniu, a za chwilę pewnie w ogóle będzie można mieć maturę bez jej pisania ... Krew mnie zaleje za chwilę :)
Pięć egzaminów próbnych w roku, tablice matematyczne z których niewielu potrafi skorzystać i testy z matmy co tydzień ... bicie piany jak przy wyborach i na końcu tego wyścigu 30%. Zdawalność [...].
Odpowiedz
2
@ karoluch25
dnia 05.07.2015, 22:58 · Zgłoś
Wszędzie mówią jaka to matura była kiedyś trudna, ale zapewniam was że obecny rocznik będzie mówił to samo kiedy dorośnie. Proponuję poszukać sobie tych "arcytrudnych" matur z matematyki z przedwojennej Polski i zobaczyć na ich poziom. Są one z mniejszego materiału i je rozwiązać ( nie ma przede wszystkim prawdopodobieństwa, które obecnie sprawia największą trudność). Nie jest to tylko moja opinia, ale również mojego nauczyciela od matematyki czy obecnie profesorów na studiach.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 06.07.2015, 10:06 · Zgłoś
Ale my tu mówimy o maturach dla klas ogólnych z lat 80tych, które obejmowały zakres dzisiejszej rozszerzonej. Nikt się nas nie pytał o przydatność badania przebiegu zmienności funkcji, czy stereometrii w dorosłym życiu.
Odpowiedz
1
@ grubson
dnia 06.07.2015, 14:39 · Zgłoś
Pani to by chciała żeby wszyscy mieli taką wiedzę jak Pani, a może pani odpowie mi na pytanie z mojego zawodu, co to jest zmiennik momentu? (bez goglowania)
Odpowiedz
0
@ dede
dnia 06.07.2015, 16:48 · Zgłoś
Ale my tu zdaje mi się mówimy o wiedzy ogólnej, nie specjalistycznej.
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 07.07.2015, 10:00 · Zgłoś
Ktoś mnie uprzedził, a Pan nie czyta dokładnie. Ja też niestety musiałam w szkole uczyć się rzeczy, które absolutnie nie przydały mi się w dorosłym życiu. Natomiast mechanik samochodowy, jak Pan, powinien mieć podstawową wiedzę matematyczną, polonistyczną, czy historyczną. Chociażby po to, żeby w rozmowie z osobą spoza swojego kręgu zawodowego nie wyjść na [...].
Odpowiedz
8
@ Fifi
dnia 04.07.2015, 22:58 · Zgłoś
Dyrektorzy LO z Nowego Żmigrodu są dyrektorami w I i II LO w Jaśle, po wynikach matur to widać.
Odpowiedz
1
@ logicznie
dnia 05.07.2015, 10:32 · Zgłoś
I jaka w tym ich zasługa? Przecież dyrektorzy matury nie piszą. Mogli się starać w Nowym Żmigrodzie. Nie piszcie głupot.
A czy nie lepiej utworzyć dodatkowe klasy w IV LO niż "ładować" pieniądze w te [...] licea z ostatnich miejsc? Strata pieniędzy.
Odpowiedz
6
@ karoluch25
dnia 05.07.2015, 22:53 · Zgłoś
Pewnie dyrektorów w tym to żadnej zasługi nie ma, ale sam fakt że w I Lo w tamtym roku, za panowania poprzedniego dyrektora nie zdała 1 osoba, a w tym 7, jest mocno interesująca ale w jeden rok dyrektor aż tak nic nie zmieni. Fajnie by było podać w tym zestawieniu jeszcze Kopernika z Krosna bo tam to już prawie całą klasę by otworzył z ludzi z Jasła.
Odpowiedz
19
@ be
dnia 04.07.2015, 22:28 · Zgłoś
...?
a może by tak podać JAKICH uczniów (np. z jakimi punktami podczas rekrutacji lub z jakim STANIN-em) przyjmują te najlepsze i najgorsze szkoły, a może by tak dodać ilu przyjętych do tych szkół gimnazjalistów miało świadectwa z tzw. "paskiem", ile godzin korepetycji pobierają uczniowie, jaka jest frekwencja uczniów na zajęciach szkolnych (szczególnie tych, którzy oblali maturę), można też pokusić się o analizę sytuacji rodzinnej itp- a wtedy można próbować wyciągnąć wnioski (chociaż i tak nie będą wiarygodne- jak można porównywać wyniki szkół, w których zdaje ponad setka uczniów i tych, w których zdaje kilkadziesiąt? gdyby w ekonomiku zdawał JEDEN uczeń i haha nie zdał matury, to zdawalność byłaby zerowa a niezdawalność 100 procentowa.. absurd)
oczywiście czekam z niecierpliwością na wyniki STO, Trzcinicy i Żaka
Odpowiedz
0
@ :)
dnia 04.07.2015, 22:50 · Zgłoś
jednocyfrowe
Odpowiedz
5
@ dragoness
dnia 05.07.2015, 08:14 · Zgłoś
Po co bawić się w takie skomplikowane wyliczenia? Wystarczy napisać parę cyfr, zwalić na kogoś winę, napisać bzdury w komentarzach. Wszyscy będą usatysfakcjonowani.
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 04.07.2015, 16:56 · Zgłoś
Nowy Zmigrod tak kiepsko teraz w tym Liceum?...hm ... za naszych czasow to byl wysoki poziom( [...]sp.Dudek,Kubal,Swierz,Merchwa,Sochacka -to byli nauczyciele! Szacun!
Odpowiedz
-1
@ ja
dnia 05.07.2015, 19:59 · Zgłoś
Pani dudek to ja nie lubiłam
Odpowiedz
7
@ lolo
dnia 04.07.2015, 15:01 · Zgłoś
W ubiegłym roku matury z matematyki nie zdał co 5 uczeń, w tym roku co 3... A panie ekspert, które układają pytania do matury chcą się wykazać, a pewnie w szkole w życiu nie pracowały. A biorą za to niezłą kasę podobnie jak za kolejne zmiany podręczników..parodia
Odpowiedz
3
@ rak
dnia 04.07.2015, 17:45 · Zgłoś
teraz co czwarty
Odpowiedz
1
@ karoluch25
dnia 05.07.2015, 23:00 · Zgłoś
Matury są ułożone na jakieś 3 lata wprzód więc nie masz co histeryzować. Trzeba poczekać z 3 lata i wtedy dalej zobaczyć.
Odpowiedz
7
@ Ixi
dnia 04.07.2015, 13:19 · Zgłoś
Pytania: czy to Wina systemu, Wina nauczycieli, czy uczniow? Moim zdaniem od lat matura nie sluzy uczniom tylko statystykom. Mnie matura nie dala nic..pozatym kazdy wie jak bylo ze sciaganiem. Bardziej powinno sie skupiac na rozwoju indywidualnym, na rozwijaniu talent ow I budowania charakteru oraz wiary w siebie ..
Odpowiedz
3
@ niepewny
dnia 04.07.2015, 11:01 · Zgłoś
Tegoroczna matura (wersja 2015) była trudna. Zdaje się, że w województwie podkarpackim żadna szkoła ponadgimnazjalna (no może poza liceum SS Prezentek - nigdzie nie ma danych) nie ma stuprocentowej zdawalności.
Odpowiedz
4
@ ninkaa
dnia 04.07.2015, 10:23 · Zgłoś
Kołaczyce bardzo cienko. Już chyba chemik lepiej wypadł...
Odpowiedz
-1
@ do ninkaa
dnia 05.07.2015, 11:55 · Zgłoś
Chemik ma dobry wynik w porównaniu z innymi zawodowymi. Wyraźnie w artykule jest to napisane.
Odpowiedz
4
@ red.
dnia 04.07.2015, 07:47 · Zgłoś
Trzcinica jest za Topolinami a przed Przysiekami.
Odpowiedz
10
@ zak
dnia 04.07.2015, 00:51 · Zgłoś
Gdzie Trzcinica redaktorze?
Odpowiedz
10
@ rak
dnia 05.07.2015, 16:05 · Zgłoś
chyba na żadnym jasielskim portalu nie ma wyników z Trzcinicy
Odpowiedz
8
@ Niezależny portal
dnia 05.07.2015, 16:37 · Zgłoś
Zakaz ujawniania wyników z Trzcinicy...bez komentarza.
Odpowiedz
8
@ łodyniec 2
dnia 03.07.2015, 22:13 · Zgłoś
Powiatowy Urząd Pracy ZAPRASZA wszystkich maturzystów.
Odpowiedz
10
@ Bodzio
dnia 03.07.2015, 22:23 · Zgłoś
... Zaproponuje im tanie linie lotnicze za granice.
Odpowiedz
9
@ lolo
dnia 03.07.2015, 21:47 · Zgłoś
I tak perspektywy w naszym kraju dla młodych ludzi zerowe...a matura i tak nie jest gwarancją znalezienia pracy..i większość ląduje na zmywaku...język to podstawa, a nie matma...a ministerstwo tylko kolejne reformy robi i czemu ma to służyć, co roku nowe podręczniki, a matury
z matematyki co roku więcej osób nie zdaje
Odpowiedz
12
@ Mary
dnia 03.07.2015, 21:04 · Zgłoś
Na Wirtualnej są bardzo dokładne dane. W Ekonomiku nie podeszło 18 uczniów do matury. To skandal i ktoś powinien za to odpowiedzieć!
Odpowiedz
12
@ rak
dnia 04.07.2015, 17:44 · Zgłoś
Gdyby w każdej innej szkole nie dopuszczono 18 najsłabszych do matury, to by się zdawalność procentowa znacznie im podniosła
Odpowiedz
6
@ 6
dnia 05.07.2015, 19:17 · Zgłoś
Nie podeszło, bo po prostu nie ukończyli szkoły. Zbyt małą wiedzę posiadają nawet żeby skończyć szkołę. W większości przypadków mała ilość wiedzy to nie wina nauczycieli tylko uczniów i ich braku zainteresowania nauką
Odpowiedz
0
@ nie
dnia 05.07.2015, 21:26 · Zgłoś
Absolwent to ten, ktory skończył szkołę.
Czyli 18 osób, z tych które skończyły cegielnię, nie przystąpiło do egzaminu. Ale nikt nie mół im zabronić przystapić do egzaminu, bo to zależało tylko od decyzji absolwenta. O co więc to zamieszanie?
Odpowiedz
12
@ lolo
dnia 03.07.2015, 20:52 · Zgłoś
Większość i tak już pracuje za granicą i mają gdzieś wyniki matur i w ogóle im nie zależało czy zdadzą czy nie, byle tylko skończyć szkołę i na zasadzie uda się zdać lub nie uda...i już w maju mieli kupione bilety do roboty..
Odpowiedz
2
@ Ja
dnia 05.07.2015, 15:13 · Zgłoś
No jasne, jakby im nie zależało, to by do matury nie przystępowali. [...] gadanie, żeby jakoś wytłumaczyć swoje nieuctwo.
Odpowiedz
24
@ dragoness
dnia 03.07.2015, 19:38 · Zgłoś
Właśnie. Dlaczego nie ma wyników z Zespołu Szkół w Trzcinicy, tak wychwalanego przez starostwo? Zarząd Powiatu podaje tę placówkę za przykład.
Odpowiedz
11
@ rak
dnia 04.07.2015, 17:42 · Zgłoś
ćzy ktoś może podać wyniki z Trzcinicy?
Odpowiedz
5
@ lala.
dnia 04.07.2015, 19:57 · Zgłoś
Powinni dawać przykład jak osiągać bardzo dobre wyniki sportowe.
Odpowiedz
8
@ lipton
dnia 03.07.2015, 18:24 · Zgłoś
Nowy Żmigród w pierwszej 10 od końca z wynikami matur w Polsce chwała nauczycielom za tak wysoki wynik po wynikach matur na jedno miejsce teraz będzie 9 chętnych bo poziom przekazanej wiedzy jest po wynikach matur oszołamiający.
Odpowiedz
-1
@ była pracownica
dnia 14.02.2016, 16:04 · Zgłoś
x+2=10 to x wynosi 5. Przez 2 należy podzielić. Drugi przykład : 2 do potęgi 3 to jest 6. Następny przykład : 1,25 to jest 1/25. Następny przykład: 7razy 8 to 53 Itd...Szok. Takie dzieci od kilku lat są przyjmowane do Żmigrodu ( aby szkoła przetrwała są łapane na sztukę!!!). Te dzieci są na poziomie 5 klasy Szkoły Podstawowej. Jak mają zdać maturę!!!. Czyja to wina? Nauczycieli z LO??? W 2010 roku zdawalność była powyżej 90%. Nauczyciele ci sami.
Odpowiedz
1
@ Kati
dnia 23.02.2017, 21:52 · Zgłoś
Dzieci były z łapankii aby była klasa. Dzieci miały 15 pkt po gimnazjum a w 1 lo 120 pkt. Jakie nauczyciele mieli szansę. Moje dziecko 11 letnie je mądrzejsze! !!!
Odpowiedz
5
@ jk
dnia 03.07.2015, 17:25 · Zgłoś
Jeśli ktoś nie jest dopuszczony do matury to znaczy, że nie ukończył szkoły, więc nie jest absolwentem.
Odpowiedz
0
@ Jasło
dnia 04.07.2015, 06:07 · Zgłoś
Połączyć i Żmigród do likwidacji, szczególne Żmigród
Odpowiedz
1
@ dragoness
dnia 06.07.2015, 11:59 · Zgłoś
To jest myślenie z poprzedniej epoki. Co innego UKOŃCZYĆ szkołę,co innego PODEJŚĆ do matury, która jest egzaminem dobrowolnym, którą zdaje nie uczeń danej szkoły, ale jej absolwent.
Odpowiedz
12
@ zapytanie
dnia 03.07.2015, 17:17 · Zgłoś
A jak wypadła matura w Żaczku i Wszechnicy?? Czy ktoś wie?
Odpowiedz
5
@ @
dnia 03.07.2015, 16:40 · Zgłoś
Wydaje mi się ,że w tym artykule podano ilu jest absolwentów w każdej szkole. Jeżeli odejmiecie od tej liczby ile osób zdawało macie wynik ile osób nie dopuszczono.
Odpowiedz
3
@ sss3
dnia 03.07.2015, 16:18 · Zgłoś
Nie dało się tych danych wstawić w tabelkę?
Odpowiedz
8
@ ...
dnia 03.07.2015, 15:49 · Zgłoś
Jakby sie przylozyli to by w Ekonomie ich dopuścili. Jestem absolwentka tej szkoły i doskonale wien jakie panuja tam warunki. Nie dopuszczaja tych którzy sie wgl nie staraja i olewaja calkowicie sprawe. Kazdy absolwent tej szkoly sie z tym zgodzi
Odpowiedz
4
@ murek
dnia 03.07.2015, 17:07 · Zgłoś
Ale sie nie przyłożyli i podobnie w innych szkołach.Tylko w innych dopuszczono dzieciaki do egzaminu a w ekonomie blokada.Czy to dobrze czy to źle ze młodzież nie miała szansy zdawać rozsądzą rodzice kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych.
Odpowiedz
6
@ bbb
dnia 03.07.2015, 21:11 · Zgłoś
Ja akurat wolałabym wysłać dziecko do szkoły, w której realnie ocenia się wiedzę i jeśli ktoś dostanie ocenę pozytywną to nie ma problemów na maturze, a nie do takiej, w której oszukuje się ucznia i jego rodziców wystawiając dobre oceny, które nie mają żadnego przełożenia na wynik matury.
Poza tym przerażające jest, że najlepszy wynik zdawalności matury osiągnęła szkoła, w końcu zawodowa - technikum a nie licea, które mają przygotowywać do studiów!
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 04.07.2015, 08:38 · Zgłoś
To przeważnie nie są dobre oceny, tylko "masz dziecko, bo mi cię żal", czyli dopuszczające. Jeżeli uczeń je otrzymuje przez wszystkie lata w szkole, nie może spodziewać się oszołamiających wyników na maturze.
Odpowiedz
7
@ .,.,.
dnia 05.07.2015, 19:13 · Zgłoś
Popieram jak najbardziej. Jaki jest sens dopuszczać do matury skoro przez wszystkie lata nauki widać jak bardzo niektórzy olewają wszystko, a potem w połowie kwietnia budzą się, że maturę chcą zdawać.
Odpowiedz
8
@ ksiądz Mateusz
dnia 03.07.2015, 15:13 · Zgłoś
Nie zdać matury z polskiego to trzeba być wybitnie uzdolnionym
Odpowiedz
7
@ :)
dnia 03.07.2015, 21:25 · Zgłoś
Lepiej być wybitnie uzdolnionym niż zdać maturę z j. polskiego.
Odpowiedz
9
@ PP
dnia 03.07.2015, 15:10 · Zgłoś
W I LO zdało 96,9%, w ZS nr 4 - 96,6%. Jakim cudem - ZS nr 4 - osiągnął najlepszy rezultat - jak sugeruje autor artykułu?
Odpowiedz
-1
@ karoluch25
dnia 03.07.2015, 15:17 · Zgłoś
Czytanie ze zrozumieniem nie boli, ZS4 to LO i technikum, w którym zdawalnść jest większa.
Odpowiedz
-1
@ PP
dnia 03.07.2015, 18:08 · Zgłoś
Ok. Przyznaję rację :)
Odpowiedz
-4
@ niepewny
dnia 03.07.2015, 22:50 · Zgłoś
ale jak można porównywać licea i technika, jeżeli te dwa rodzaje szkół zdawały zupełnie inne rodzaje matur i z zupełnie innego zakresu materiału???
Odpowiedz
6
@ dragoness
dnia 04.07.2015, 08:34 · Zgłoś
Zakres materiału jest taki sam. Matura pisemna z angielskiego w nowej formule nawet łatwiejsza. Jedyną zasadniczą różnicą jest to, że w technikum jest O WIELE MNIEJ godzin przeznaczonych na kształcenie ogólne, więc gratulacje dla wszystkich absolwentów szkół technicznych, bo to oni mają do opanowania o wiele więcej materiału dodatkowo z przedmiotow zawodowych. No i oczywiście zdać egzamin; na co najmniej 50 i 75%.
Odpowiedz
11
@ Pola
dnia 04.07.2015, 09:22 · Zgłoś
szanowna pani Dragones, jakie ma znaczenie ile godzin jest w jakiej szkole skoro większość (jak nie wszyscy) w 1LO chodzą na korepetycje żeby zdać dobrze maturę - różnica tylko taka że może rodziców dzieci ze szkół technicznych poprostu nie stać...
Odpowiedz
2
@ niepewny
dnia 04.07.2015, 09:57 · Zgłoś
Jak taki sam, skoro zakres wymagań z matematyki 2015 jest taki sam, jak był dawniej w liceum czteroletnim (wróciła m.in. analiza - czyli granice, pochodne, itd),
a w maturze 2014 jest dużo mniej treści?
Odpowiedz
7
@ niepewny
dnia 04.07.2015, 10:00 · Zgłoś
No i z polskiego na ustnym nie ma już prezentacji, tylko losowanie zestawu i odpowiedź na zadany temat
Odpowiedz
0
@ dragoness
dnia 04.07.2015, 16:19 · Zgłoś
Zakres materiału, a sposób przeprowadzenia egzaminu to są dwie różne rzeczy. A korepetycje? Cóż... może dzieci ze szkół technicznych nie potrzebują?
Odpowiedz
3
@ Ja
dnia 05.07.2015, 15:07 · Zgłoś
Ty, niepewny, chyba mówisz o matematyce rozszerzonej? A wyniki podane są chyba ze zdawalności podstawowej...
Odpowiedz
0
@ niepewny
dnia 05.07.2015, 19:15 · Zgłoś
w podstawie też są róznice (np.: dołożono trygonometrię kąta rozwartego)
Odpowiedz
21
@ trolka
dnia 03.07.2015, 14:53 · Zgłoś
A gdzie Liceum Społeczne? W tamtym roku też zostało pominięte w podsumowaniu matur.
Odpowiedz
26
@ yyy
dnia 03.07.2015, 14:49 · Zgłoś
a jak kształtowały się wyniki w Trzcinickim LO ?
Odpowiedz
4
@ milka
dnia 03.07.2015, 14:47 · Zgłoś
Jestem absolwentem i z tego co wiem to wszyscy zdali angielski, jest się czym pochwalić
Odpowiedz
-4
@ Jan
dnia 03.07.2015, 20:46 · Zgłoś
A gdzie to jest podane?
Odpowiedz
0
@ absolwent
dnia 03.07.2015, 22:37 · Zgłoś
Tutaj!!! W tym artykule. Po prostu przeczytaj i postaraj sie zrozumieć. A jeżeli to takie trudne. To podpowiadam. Oblali z 3 przedmiotów. Z jakich doczytaj. A jak wreszcie zrozumiesz to napisz
Odpowiedz
15
@ milka
dnia 03.07.2015, 14:44 · Zgłoś
A dlaczego nie ma podanej informacji o j angielskim w ZST?
Odpowiedz
0
@ absolwent
dnia 03.07.2015, 17:29 · Zgłoś
Czytaj ze zrozumieniem
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 03.07.2015, 17:36 · Zgłoś
Bo wszyscy zdali, dziecinko.
Odpowiedz
32
@ karoluch25
dnia 03.07.2015, 14:41 · Zgłoś
Najlepsze jest to że w budowlance procentowo więcej osób zdało maturę niż w Lo w nowym żmigrodzie i jedynie nie wiele mniej niż w Lo w Kołaczycach. I jaki jest sens pchania się do niektórych liceów? Chwalenie się że chodziło się do liceum, bo perspektywy po takim Lo nie są zbyt ciekawe.
Odpowiedz
-8
@ bhp
dnia 05.07.2015, 11:04 · Zgłoś
Skąd w wielu szkołach taki duży odsetek uczniów,którzy nie zdali matury?.Prawdopodobnie są dwie przyczyny:
-niski poziom nauczania w tych szkołach i w zderzeniu z wymogami maturalnymi wyszła zupełna klapa
- dla swiętego spokoju,a w wielu przypadkach z układów dopuszcza się do matur uczniów zupełnie nieprzygotowanych,
Bardziej uczciwe byłoby w trakcie nauki powiedzieć wprost słabemu wykładowcy-zmień sobie pracę i nie męcz siebie i uczniów..I podobnie należało w twarz powiedzieć słabym uczniom..Szkoda wszajemnego czasu i zdrowia
Klasycznym przykładem bylejakości jest Budowlanka w Jaśle i Ogólniak w N.Żmigrodzie.
Odpowiedz
18
@ Ja
dnia 05.07.2015, 14:45 · Zgłoś
Są szkoły, do których przyjmuje się dzieci z bardzo słabymi świadectwami z gimnazjum. Nie sztuką jest przygotować do matury uczniów, którzy skończyli gimnazjum z wyróżnieniem, bo oni nawet bez rewelacyjnego nauczyciela nauczą się sami i egzamin maturalny zdadzą. Sztuką jest nadrobić zaległości słabiutkich i mało zdolnych uczniów, z których część nawet zdaje maturę. Dla mnie bardziej miarodajne byłyby zestawienia przedstawiające, z jakimi wynikami uczniowie przyszli do szkoły, a z jakimi szkołę skończyli.
Odpowiedz
13
@ Ja
dnia 05.07.2015, 14:54 · Zgłoś
Dla mnie porównywanie I i II LO z np.ZSUiS, to jakieś nieporozumienie. Do tych pierwszych przyjmowani są gimnazjaliści z najlepszymi świadectwami, do wymienionego Zespołu zapewne uczniowie, którzy mieli na świadectwie gimnazjalnym oceny dopuszczające. A potem matura jest jednakowa dla wszystkich.
Odpowiedz
12
@ Ja
dnia 05.07.2015, 15:02 · Zgłoś
I już na zakończenie: ile przedmiotów jest w drugiej / trzeciej klasie liceum? Siedem, osiem...? A w technikach uczniowie mają oprócz przedmiotów ogólnych jeszcze zawodowe - czasami jest to 15, 16 albo i więcej wszystkich przedmiotów do nauki. Jak dla mnie powinien wrócić dawny system: inna matura dla liceów, inna dla technikum, a jeszcze inna dla zaocznych.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 05.07.2015, 17:37 · Zgłoś
Nie ma co tłumaczyć, Szanowny Ja. Dla większości, słabe wyniki to wina nauczycieli i nic, co się powie lub napisze, nie jest w stanie zmienić tego poglądu. Przykre.
Odpowiedz
4
@ karoluch25
dnia 05.07.2015, 22:48 · Zgłoś
Najlepiej w tym przypadku jest patrzeć na szkoły pod względem wiedzy nabytej. Wiem że w tamtym roku był ogłaszany taki ranking i z tego co pamiętam to I Lo czy II były tam dosyć nisko, a jak mnie pamięć nie myli to wygrał to ekonomik.
Odpowiedz
2
@ l
dnia 06.07.2015, 18:19 · Zgłoś
Trzeba bylo isc do liceum
Odpowiedz
1
@ Mecenad
dnia 03.07.2015, 14:37 · Zgłoś
Licea Ogolnoksztalcace i Ekonomik ładnie, ale pozostałe szkoły słabo... a niektóre nawet bardzo słabo...
Odpowiedz
32
@ xxxxx
dnia 03.07.2015, 14:36 · Zgłoś
Kołaczyce slabiutko
Odpowiedz
2
@ dsd
dnia 06.07.2015, 18:31 · Zgłoś
Moze się w końcu wezmą za tą szkołe, bo nie do pomyslenia, zeby kiedys tak dobra szkola, tak nisko upadła
Odpowiedz
14
@ ciekawy
dnia 03.07.2015, 14:34 · Zgłoś
Czy ktoś mógłby podać ilu w zespole 4 było uczniów w liceum, a ilu przystąpiło i podobnie ilu było w technikum, a ilu przystąpiło ?
Odpowiedz
42
@ kali
dnia 03.07.2015, 15:01 · Zgłoś
Pytasz a wiesz doskonale,w ekonomie nie dopuszczono do matury kupe osób po to aby potem nie wstydzic się za nich przy ogłaszaniu wyników
Odpowiedz
22
@ koia
dnia 03.07.2015, 15:13 · Zgłoś
Dokładnie. Z klas integracyjnych gdzie są uczniowie słabi co ledwo przechodzą to napewno nie wszyscy są dopuszczeni.
Odpowiedz
27
@ magda
dnia 03.07.2015, 15:19 · Zgłoś
Dokładnie ,w ekonomie w ten sposób poprawiają sobie zdawalnosc
Odpowiedz
47
@ yyy
dnia 03.07.2015, 15:32 · Zgłoś
Jakby ekonomik podał liczbę osób która nie dopuscili do matury to pewnie była by największa w powiecie.. niestety taka prawda. Jestem uczniem tej szkoły i wiem jak jest..
Odpowiedz
20
@ ja
dnia 03.07.2015, 16:11 · Zgłoś
Na nie myślisz, że na tym to polega, żeby nie dopuszczać tych, którzy się nie nadają? Matura nie powinna być obowiązkiem, tylko przywilejem. Mnie się podoba taki podejście. Jesteś kiepski- nie możesz podejść do matury.
Odpowiedz
6
@ @
dnia 03.07.2015, 16:45 · Zgłoś
Z matmą u Was cienko. Macie podaną liczbę absolwentów i liczbę zdających. Kto mi odpowie ilu nie przystąpiło do egzaminów?
Odpowiedz
12
@ kali
dnia 03.07.2015, 17:04 · Zgłoś
17 osób nie dopuszczono,faktycznie najlepsza szkoła
Odpowiedz
27
@ ja
dnia 03.07.2015, 17:11 · Zgłoś
Bardzo dobrze, że nie dopuszczają. Przecież nauczyciel widzi ile kto umie, a podchodzić do matury na zasadzie "może się uda odpisać" nie ma sensu. Trochę samokrytyki ludzie, nie każdy musi mieć maturę. Lepiej być dobrym mechanikiem bez matury niż maturzystą, który nie umie tabliczki mnożenia.
Odpowiedz
10
@ dragoness
dnia 03.07.2015, 17:35 · Zgłoś
Chryste. Przecież podano liczbę absolwentów w KAŻDEJ szkole. Czy wy macie maturę? Bo z czytaniem cieniuśko... Ci co mieli wątpliwości co do poziomu nauczania w ZST, jeśli chodzi o język angielski, też proszeni o przeczytanie ze zrozumieniem.
Odpowiedz
6
@ Jan
dnia 03.07.2015, 20:31 · Zgłoś
Kochana Dragoness, proszę abyś też uważnie czytała. Tylko niektóre szkoły podały dokładną działalność z przedmiotów. Większość nie podaje z jakich przedmiotów maturzyści zapalili. Proszę przeczytaj uważnie
Odpowiedz
3
@ FLEX
dnia 03.07.2015, 21:38 · Zgłoś
Znów za rok matura...
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 04.07.2015, 08:04 · Zgłoś
Panie Janie. Proszę, przeczytaj uważnie komentarze, a potem napisz. Oczywiście zrozumiale.
Odpowiedz
-5
@ masa
dnia 04.07.2015, 09:41 · Zgłoś
co to jest to ZST? jakieś technikum? fryzjerki, kelnerzy itp.? Ich koniecznie trzeba nauczyć angielskiego szczególnie nazw talerzy, kubków i szklanek. Przyda się w Anglii na zmywaku. Tyle wyłożyć na korki z anglika po to tylko by skończyć jako emigrant? nie ma Pani kaca moralnego?
Odpowiedz
9
@ dragoness
dnia 04.07.2015, 16:17 · Zgłoś
Panie masa, kaca moralnego miałabym tylko wtedy, gdy pisałabym bzdury bez zastanowienia. A ZST, jakby Pan zadał sobie trud i sie dowiedział, kształci elektryków, mechaników pojazdów i informatyków. Tak w skrócie.
Odpowiedz
-5
@ masa
dnia 04.07.2015, 21:44 · Zgłoś
a to im angielski po nic. czyli biorą u pani korki z anglika, żeby mieć lepsze oceny. klasyka polskiego nauczycielstwa. masz [...] no chyba ze przyjedziesz do mnie na lekcje. wtedy cztery z plusem
Odpowiedz
2
@ TOJA
dnia 05.07.2015, 05:30 · Zgłoś
Ciekawy, chyba nie masz matury! Matematyka w podstawowce obowiazkowa!
Odpowiedz
2
@ dragoness
dnia 05.07.2015, 08:09 · Zgłoś
Panie masa, pański kac moralny rośnie w zastraszającym tempie.
Odpowiedz
-6
@ masa
dnia 05.07.2015, 17:39 · Zgłoś
taki upał a pani nie nad rzeczką? no tak zapomniałem zdąży się Pani opalić, w końcu ma Pani jeszcze 2 miesiące płatnych wakacji.
Odpowiedz
4
@ dragoness
dnia 05.07.2015, 17:46 · Zgłoś
Pan mnie zna osobiście ( i nie lubi najwyraźniej), że feruje opinie, najczęściej wyssane z palca? Mam urlop, jak każdy inny pracownik zatrudniony na umowę o pracę. Miłego dnia i życzę więcej rozwagi w wypowiadanych sądach.
Odpowiedz
-8
@ masa
dnia 05.07.2015, 22:44 · Zgłoś
pani ma umowę o pracę?? wg kodeksu pracy?
śmiem wątpić. Ja mam taką i mam 26 dni urlopu w roku. Pani ma wg karty nauczyciela i stad te 2 miesiące biwakowania. Proszę nie obrażać innych pracowników porównując się do nich.
Odpowiedz
10
@ dede
dnia 05.07.2015, 22:50 · Zgłoś
zazdrośnik... i pewnie na najniższej krajowej, bo syczy jak żmija... i pewnie z problemami w szkole, bo jakiś nie halo z nauczycielami, co?
Odpowiedz
3
@ dragoness
dnia 06.07.2015, 09:06 · Zgłoś
Przepraszam bardzo, ale dla Pana wątpliwej satysfakcji nie rzucę pracy, którą lubię i wykonuję dobrze. Aha, oczywiście likwidacja Karty Nauczyciela, zabranie nauczycielom-darmozjadom co najmniej połowy pensji zapewni natychmiastowy wzrost gospodarczy kraju i uczyni z Polski drugi Bahrajn. Jeśli Pan w to wierzy, cóz... pański problem. Życzę miłego dnia.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.