Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Afera wokół jasielskiego dębu

139
Temat dębu na skrzyżowaniu przy Jasielskim Domu Kultury jest wciąż żywy. Cała Polska żyje Jasłem i wypowiedzią burmistrz Marii Kurowskiej. Podczas sesji Rady Miejskiej, w poniedziałek, 22 czerwca br., na ten temat wypowiadali się radni.




Zbigniew Balik
uważa, ten rozgłos nie był potrzebny, bo z pewnością nie przyniósł chluby naszemu miastu. Kurowska ripostuje - Nie ja ten rozgłos uczyniłam. Państwo (radni – przyp.red.) zadecydowaliście, że będzie przebudowywana droga od ronda do ronda i zbudowanie ronda przy JDK. Wszyscy absolutnie uznali, że rondo należy zbudować. Teraz, gdy przystąpiliśmy do tego, że wykonywany jest projekt na budowę tego ronda, nagle odezwały się głosy, żeby tego ronda nie robić, ponieważ ten układ, który jest w tej chwili, to jest układ historyczny i należy zachować go tak jak jest.


Nieco bardziej radykalny w swojej ocenie był radny Krzysztof Czeluśniak, twierdząc, że wstyd mu za wypowiedź M. Kurowskiej. - Dzięki tej wypowiedzi miasto Jasło stało się najbardziej rozpoznawalnym miastem po Wąchocku i Porażu. Hitler zawinił dęba powiesili. Nie wiem, kto doradza pani burmistrz, ale jest mi wstyd za te wypowiedzi. Od Newsweeka, przez Wprost, TVN24, Radia: RMF FM i Zet, ogólnopolskie portale internetowe cytują panią burmistrz, która ośmiesza nasze miasto – mówił zdenerwowany Czeluśniak. I zapewnia, że konsultował tę sprawę z wieloma historykami. Nikt jednak nie potwierdził wersji o tym, że dąb rzeczywiście został posadzony na cześć Hitlera.

Burmistrz Kurowska przekonana o słuszności swojej decyzji zwróciła się do radnych - A co ja miałam powiedzieć, jeżeli mnie pytają, czy ten dąb powinien być wycięty, jak ja go traktuję jako pamiątkę historyczną? Jeżeli chodzi o sadzenie dębów – to są dęby pamięci. Ja mówiąc o sadzonych drzewach ku pamięci mam na myśli dęby Jana Pawła II, które się sadzi, dęby Katyńczyków, gdzie trwa teraz proces sadzenia i przez ten pryzmat patrzę też na ten dąb, bo to jest dąb, który został podarowany w związku z tym, aby upamiętnić rocznicę urodzin Hitlera. Więc, jeżeli jest to dąb pamięci Adolfa Hitlera to ja miałam powiedzieć, że należy nie robić ronda, ale zachować dąb pamięci Hitlera? Co jest dla mnie ważniejsze: czy bezpieczeństwo jaślan i budowa tego ronda?


Zdaniem historyka, Leszka Znamirowskiego sprawa dębu powinna zostać gruntownie sprawdzona. - Profesjonalnej analizie powinny być poddane jakieś dokumenty, które świadczyłyby o tym, że ten dąb został wystawiony na pamiątkę urodzin Hitlera. Na razie wypowiedział się na ten temat tylko jeden pan. Jest to słowo przeciwko słowu. Nie zostało to potwierdzone w dokumentach i większa liczba osób w podobnym tonie się wypowiada. Dąb nie ma żadnej tabliczki, a miasto Jasło funkcjonuje od 1945 roku i dopiero teraz dowiedzieliśmy się, że jest to dąb poświęcony Hitlerowi. Warto to sprawdzić, bo do tej pory nie wiadomo czy to było trzymane w tajemnicy, czy o tym nikt nie wiedział, czy jest to rzeczywiście fakt historyczny – twierdzi Znamirowski.

Zgadza się jednak z opinią Marii Kurowskiej, że bezpieczeństwo komunikacyjne powinno być na pierwszym miejscu.


Katarzyna Pacwa-Wilk
Reklama

Komentarze: 139

Dodaj komentarz Widok:
0
@ lolo
dnia 28.06.2009, 12:17 · Zgłoś
rondo to niech buduje w dabrowce,a jakim prawem te [...] decyduja za mieszkancow miasta
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 27.06.2009, 09:53 · Zgłoś
Taak :D [...] charta ale serce złote - jak mawiała jedna moja znajoma :D
Odpowiedz
0
@ Topola
dnia 26.06.2009, 09:32 · Zgłoś
Eee, PIS-manku kazdy zab z innym CZUPIRADLEM ? nie stac Cie bylo na kogos bardziej atrakcyjnego ? no coz,podobna uroda nie idzie w parze z rozumem. I tu mnie zaskoczyles. Bo rozumku u Ciebie nie ma , to wiadomo. Ale co z uroda ? :(
Odpowiedz
0
@ seba
dnia 25.06.2009, 21:59 · Zgłoś
Szczerze mówiąc to współczuję Pani Burmistrz,co by nie zrobiła i tak będzie źle.Krytykowanie, wyszydzanie, wyśmiewanie,jeden mądrzejszy od drugiego ale podobno to takie nowoczesne...A ponoć żyjemy w kraju katolickim.
Odpowiedz
0
@ ktosiek
dnia 25.06.2009, 20:52 · Zgłoś
ludzie. w głowie sie nie miesci co za bzdury z tym rondem. po jakiego tam rondo? alkiem dobre sie jedzie.i jezeli to jest historyczny ukłąd to niech zoastanie a drzewa i tak ochron srodowiska wyciąc nie da. i dobrze co on komu wadzi. ze dla hitlera? hitlera dawno juz nie ma czy pewne osoby nie zauważyły? [...] i tyle!!!
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 25.06.2009, 20:12 · Zgłoś
Mowa - a właściwie to dlaczego usuwano w Polsce pomniki Hitlera czy Stalina? Przecież zgodnie z twoją definicją, jak można kamień czy jakikolwiek metal obwiniać za grzechy [...] czy stalinowców :D
Odpowiedz
0
@ mowa
dnia 25.06.2009, 10:49 · Zgłoś
Rondo nic nie da przeciez korek jest na calej Kosciuszki i Kolataja ,a wypadkow tam nie ma i tak nie przejedziemy szybciej takze w kierunku Kazim.W bo tam blokuja swiatla ,wiec o co chodzi ? p.Burmistrz kto mysli przechodzac kolo debu o ofiarach [...] ? przecierz to glupota , jak mozna obwiniac drzewo za grzechy hitlerowcow ?...
Odpowiedz
0
@ do zatroskanego
dnia 24.06.2009, 22:46 · Zgłoś
Mylisz się-pozostawienie dęba to powolne morderstwo drzewa w otoczeniu ołowiu.Byłem świadkiem jak dwaj oprychy obrywali winogrona na rondzie ulaszowickim i te ołowiane owoce na pewno opylili na [...],bo był piątkowy targ -więc może ty je zjadłeś.Te krzewy skazane są też na powolny koniec,bo im "nie idzie".Zresztą macie tam prezesa winiarzy,niech więc spowoduje ich uratowanie.Kocham zieleń,ale wyjątki robi się nie dla jednego drzewa(po co więc ten cały raban).Jeżeli nie na jedno to na drugie rondo dajcie latarkę(żeby było widać z samochodów) Lukasiewicza,bo za jego borykanie się(podobne by miał obecnie) z działalnością gospodarczą i do czego doprowadził-coś więcej niż kamień w Ulaszowicach mu się należy.Jak się ktoś bardzo uprze to można drzewo wykopać(widziałem przewożone z korzeniami i gałeziami stare długie przez Gliwice-ze zdziwienia zawróciłem za nim dla foto).
Odpowiedz
0
@ ab
dnia 24.06.2009, 22:15 · Zgłoś
PO CO WYDAWAĆ kilka milionów na RONDO korki tworzą dalej położone przejścia dla pieszych chyba że ktoś bierze w ŁAPĘ za tę robotę
Odpowiedz
0
@ PiS-man
dnia 24.06.2009, 19:43 · Zgłoś
Lord - zęby mądrości traci się w wieku nastoletnim :D A pozostałe zęby na miłości zjadłem :D Każdy z innym czupiradłem :D P.S. Pozdrowienia dla Topoli - lubię inteligentne kobiety, bo się szybko na mnie poznają :D
Odpowiedz
0
@ Lord do Pis-mana
dnia 24.06.2009, 13:11 · Zgłoś
pisman proponuję zamiast tego nieszczęsnego dęba wyrwać twój ząb mądrości; społeczniku ty jeden!!!!!
Odpowiedz
0
@ eK
dnia 24.06.2009, 10:16 · Zgłoś
do Amator: dobrze, że ktoś na to zwrócił uwagę :)

O ile się nie mylę, to chodzi o te zdjęcia:

Zbieg ulic:
http://www.jaslo.pl/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=111&page=inline&id=193&catid=6&limitstart=48

Wyburzone miasto (w oddali widać to miejsce):
http://www.jaslo.pl/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=111&page=inline&id=148&catid=6&limitstart=4

Dodatkowo (bliżej i pewniej):
http://www.jaslo.pl/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=111&page=inline&id=186&catid=6&limitstart=41

Jeśli drzewo zostało posadzone przed zburzeniem miasta, to moim zdaniem, nie ma szans, żeby to drzewo przetrwało pod tymi gruzami, tym bardziej, że sądząc po jego wieku, było to zaledwie małe drzewko...

Czyli zdaje się, że albo sprawa rozwiązana, albo jeszcze bardziej się poplątało ;)
Odpowiedz
0
@ Topola
dnia 24.06.2009, 10:11 · Zgłoś
PIS-man tak czytam Twoje komentarze i sobie mysle (rzeczywiscie nie boli :) ) Twoj tok myslenia mi nie lezy a wrecz [...] trafia jak i wielu innych ale chodzi mi o cos innego. Mianowicie o styl pisania. Masz dar ! Prosze dodaj do tego daru odrobine ludzkich uczuc, poczuj wreszcie ze to Ty jestes uzalezniony od przyrody a nie ona od Ciebie a naprawde beda z Ciebie ludzie !
Odpowiedz
0
@ Zatroskany
dnia 24.06.2009, 10:05 · Zgłoś
Nie ma żadnego znaczenia kto posadził dęba, na nim nic nie ma napisane. Drzewo rośnie zdrowo, jest piękne, daje Jaślanom tlen i powinno pozostać. Może przecież rosnąć wewnątrz ronda, podobnie jak winogron na rondzie "Solidarności" przy Lwowskiej z 17 Stycznia. Niektórzy Jaślanie powinni pogłębiać wiedzę ekologiczną, bo u osób sprawujących władzę w mieście i u decydentów jest ona niedostateczna. Proszę zobaczyć zieleń w innych miastach, np. w Krakowie, tam mieszkańcy i władze troszczą się o każde drzewo i je pielęgnują.
Odpowiedz
1
@ Amator
dnia 24.06.2009, 08:34 · Zgłoś
Pytania HISTORYCZNE: Na przedwojennej fotografii tego miejsca ( http://www.jaslo.pl/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=111&catid=6 ) czyli zbiegu ówczesnej drogi 3Maja z ulicą Kościuszki (obecnie 3 Maja kończy się przed Parkiem) widać rosnące drzewo przypominające obecny dąb a obok kilka mniejszych drzewek, natomiast na foto tego miejsca po tzw. "wywoleniu" widać od strony Rynku ruiny przedwojennego hotelu Krakowskiego (obecnie chyba siedziba energetyki przy kościuszki) a w tle fragment skweru pokrytego gruzami i nie widać tam żadnych drzew, ale pozostała część skweru zasłonięta ruinami może zasłaniać drzewo, powstaje więc pytanie czy to drzewo jest tym za które zostało uznane, bo możliwe że w trakcie wyburzania, pożarów i przejścia frontu drzewo uległo zniszczeniu i pytanie co stało się z przedwojennymi drzewami w tym miejscu widocznymi na starej fotografii przedwojennej? czy obecny dąb nie jest jednak przedwojennym drzewem widocznym na owej fotografii???
Odpowiedz
0
@ Antek
dnia 24.06.2009, 08:25 · Zgłoś
PiS-man, gdybyś kiedykolwiek pomyślał (zachęcam, to na prawdę nie boli)przestałbyś może bełkotać. A nawet może ... ech, za daleko idące przypuszczenie.
Tak na prawdę bolesne jest to, że szum robi się w tym mieście o wyrośniętą pietruszkę, a prawdziwe problemy, z których nasze miasto dzięki pani K. i jej mocodawcom będzie się borykać przed dłuuugie lata (vide śmieci czy pozoz****ane szkoły oraz brak jakichkolwiek nowych pomysłów i programów, przez trzy lata nie ma nawet jednej uchwały intencyjnej) nie budzą zainteresowania. Wizerunek lepszy od Wąchocka już mamy. Wczoraj byłem w Lublinie , parkingowy rozpoznał rejestrację i o dąb pytał. Chyba strzelę sobie naklejkę na szybie JESTEM ZE ŻMIGRODU, nie trzeba się będzie po świecie tłumaczyć z cudzej głupoty
Odpowiedz
0
@ malkontent
dnia 24.06.2009, 07:52 · Zgłoś
Niektórych urodzonych w czasie okupacji chrzczono imieniem Adolf,tez to sie żle kojarzy.
A taki sam wpływ na wybór imiemia mieli jak i dąb na to kto go posadził
A P. Burmistrz niech weźmie swoja ulotke wyborczą i powie które z obietnic przedwyborczych zrealizowała.
Odpowiedz
0
@ ROZBAWIONY
dnia 23.06.2009, 23:58 · Zgłoś
Pani Maryjo polske odbudowali komuniści pasowało by pomnik komunizmu wyburzyć do spodu i odbudowac nowe PiSowskie miasto "mieszkanie z podasłuchem w cenie"

Pani Maryjo Jest Pani katoliczka która powienna mieć miłośierdzie i wybaczenie a syie pani taka nienawiścią - nie do rasta Pani Hitlerowi do pięt jeśli idzie o włsdze a drzewo nie jest [...].
Odpowiedz
0
@ Grzegorz
dnia 23.06.2009, 22:33 · Zgłoś
Gdy czytalem jeden z komentow. " Jasło bylo zrojnowane prawie w 100%" to uswiadomilem sobie ze burmistrz i wogole reszta radnych pomysleli zeby wsbudzic sensacje na swiat caly a takze zeby miec pretekst wyciac deba po to by zrobixc rondo. powinni ich za takie [...] do wiezienia dac !!!
Odpowiedz
-1
@ Pewien Pan
dnia 23.06.2009, 21:29 · Zgłoś
Pan "radny" Krzysztof powie wszystko by być tylko anty pani burmistrz... Jakby chciała dąb zostawić to on by go wyciął. Ciekawe czy jakby przeszła do PO to on przeszedłby do PiS??
Odpowiedz
0
@ XYZ
dnia 23.06.2009, 21:14 · Zgłoś
A może Pani Burmistrz, albo któryś z radnych jak rasowy EKOLOG przykuje się do tego dęba to by juz była jakaś sensacja...
Odpowiedz
0
@ wyborca
dnia 23.06.2009, 21:09 · Zgłoś
Czy Rondo jest ważniejsze od tego cczego chcą mieszkańcy. Dlaczego Pani Burmistrz nas uszczęśliwia na siłę i dlaczego nie podjęła działań związanych z budową Obwodnicy Północnej co obiecywała podczas kampanii ? TO MY WYBIERALIŚMY PANIĄ NA BURMISTRZA A NIE PANI NAS!!!!!!!! NIE JEST ISTOTNE RONDO ANI KTO POSADZIŁ TEGO DĘBA JEST PIĘKNY I ROŚNIE. A MOŻE PANI CHCIAŁA BY GO NAZWAĆ im. BRACI KLACZYŃSKICH lub im. Prawa i Sprawiedliwości. Czy Pani naprawdę nie ma umiaru oraz samokrytyki i nie widzi co się dzieje wokół niej i jak jest ośmieszanie Nasze miasto? Trochę zdrowego rozsądku a nie przepychanie na siłę swoich pomysłów. PROSZĘ SZANOWAĆ WOLĘ WYBORCÓW .
Odpowiedz
0
@ PiS_man
dnia 23.06.2009, 20:57 · Zgłoś
Niemalże we wszystkich komentarzach krytykujących wypowiedź Marii Kurowskiej – niczym mantra – powtarza się jeden motyw: gdyby chcieć usuwać wszystkie przedmioty czy budowle, które zostały wybudowane w naszym kraju w latach 1939-45 to należałoby wyburzyć sporo mostów, budynków czy nawet, o zgrozo: bunkry w Stępinie (wprawdzie po śmierci Rudolfa Hessa wyburzono więzienie w Spandau, by nie stało się ono celem pielgrzymek neonazistów ale to było w Berlinie Zachodnim a nie w Polsce). Jest to oczywiste kłamstwo, bo wystarczy przeczytać artykuł zamieszczony na jaslo4u.pl by zauważyć, że owo słynne drzewo ma inny charakter. Cytuję „Dąb miał być dowodem wdzięczności Hitlera za życzenia przesłane z okazji 53 urodzin kanclerza III Rzeszy”. Jest subtelna różnica taka jak np. demokracją a demokracją socjalistyczną, między budową przez Niemców dróg w Polsce (pomijając milczeniem ofiary wśród budowniczych) a osobistymi prezentami Adolfa Hitlera. Błąd Pani Burmistrz polegał na użyciu niewłaściwych słów. Powinna powiedzieć tak: ”Władze miasta powzięły wiadomość, że jedno z drzew leżące - tak się przypadkowo złożyło - na projektowany rondzie jest osobistym darem Adolfa Hitlera za życzenia złożone mu z okazji 53 urodzin. Jesteśmy głęboko wstrząśnięci tym faktem i podjęliśmy decyzje, że w naszym mieście nie będzie pomników po człowieku, którego polityka doprowadziła do śmierci kilkudziesięciu milionów ludzi, do Holokaustu w którym została zamordowana niemalże cała [...] wspólnota naszego miasta. W Jaśle nie będzie miejsca dla śladów po Hitlerze, bo byłoby to profanacją pamięci [...] mieszkańców Jasła!” Po takiej wypowiedzi 99% gazet w Polsce, z „Gazetą Wyborczą” na czele broniłoby decyzji Pani Burmistrz a każdy przeciwnik wycięcia drzewa już dawno nosiłby miano „antysemity”. I ktoś z was chłopcy i dziewczynki mogąc narazić się na miano „antysemity” broniłby daru od Dolfiego? :D Myślicie, że w „Szkle kontaktowym” by krytykowano decyzję Pani burmistrz? :D Nie musicie popierać PiS-u ale przecież możecie spróbować samodzielnie pomyśleć. To naprawdę nie boli, to nic nie kosztuje. Nie bójcie się, że jak samodzielnie zaczniecie myśleć, to od razu pobiegniecie głosować na PiS :D
Odpowiedz
0
@ eK
dnia 23.06.2009, 20:50 · Zgłoś
nie wiem, czy to już odpowiednia pora, ale CZAS NA KONKLUZJĘ.

Po pierwsze: następnym razem DO WYBORÓW WSZYSCY mieszkańcy, a nie tylko garstka, bo jak się czyta te kilkaset komentarzy, to dam sobie głowę uciąć, że zdecydowana większość nie była na wyborach na szefa miasta, więc prawdę mówiąc, to jako tako prawa do narzekania mieć nie powinna. Dlatego jak ktoś chce sobie ponarzekać, a najlepiej nie mieć okazji do narzekania to ZAPRASZAMY DO URN NA NAJBLIŻSZYCH WYBORACH.

Sprawa druga: jak już jesteśmy tak sławni (my - Jasło) na cały kraj i świat, to teraz pasuje to wykorzystać, a nie załamywać ręce... Popatrzmy na to z drugiej strony. Pani burmistrz wraz z mediami zrobili nam reklamę. Ja nie mam pomysłu, ale może Wy macie jak to obrócić, żeby do Jasła napłynęli turyści i zostawiali swoje $ i € w Jasle :)

PS podsumowanie jeszcze nie skonczone, bo cos czuje ze jeszcze cos nowego sie dowiemy na temat pomyslow pani Marii co do tego drzewa ;)

aha... jeszcze jedno : rondo w tamtym miejscu bezsens, rondo na Baczynskiego- strata kasy. Lepiej zlikwidowac te swiatla. Zauwazcie, ze wystarczy, ze swiatla sa wylaczone i juz nie ma korkow...
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 23.06.2009, 20:28 · Zgłoś
Bardzo ciekawy jestem, kto poza wykonawcą ronda, zarobi na jego budowie ? Wszyscy mówią, że jest nie potrzebne. Widzimy, że jego budowa na siłę jest forsowana. W zeszłym roku to skrzyżowanie było przebudowane. Czy pieniądze poszły w błoto? Brak dobrych gospodarzy w Jaśle. Za to krasomówców mamy sporo.
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 23.06.2009, 19:01 · Zgłoś
a może by posadzić na pamiątkę 70 -tej rocz. śmierci adolfa drugiego [ jaja]
Odpowiedz
0
@ IsD
dnia 23.06.2009, 18:41 · Zgłoś
0
@ leśmian
dnia 23.06.2009, 18:10 · Zgłoś
Dziś już można powiedzieć,że zasłyniecie jako
najbardziej idiotyczny Zarząd i Rada Miasta w
powojennej historii Jasła.Nie dziwię się PiSu-
arom,ale Platforma? Wstyd...
Odpowiedz
0
@ jaslanka
dnia 23.06.2009, 17:16 · Zgłoś
Czytając wypowiedzi mam ubaw "po pachy" ale tak serio to płakać by trzeba bez końca. Głupota goni głupotę.Co winne jest drzewo niech sobie rośnie. Władze mamy kiepskie kto sobie coś pomyśli to realizuje a Pani Burmistrz juz sie chyba w tym wszystkim pogubiła? Tu trzeba dobrej ręki do rządzenia. Mam takiego kandydata ale on jest za uczciwym człowiekiem. Na następną kadencję wybierzemy osobę z odpowiednim stażem zawodowym i kwalifikacjami. A radni również "myślący" a nie weterani wypaleni zawodowo.
Odpowiedz
0
@ ;)
dnia 23.06.2009, 15:30 · Zgłoś
Rondo tam to będzie totalna porażka. Zobaczycie
Odpowiedz
0
@ Okolicznik
dnia 23.06.2009, 15:26 · Zgłoś
Wyciąć dęba i niech wyrzeźbią z niego sylwetki Hitlera i Pani Kurowskiej w akcie tańca towarzyskiego:P i postawić na środku ronda, żeby było miło:)
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 23.06.2009, 14:30 · Zgłoś
może pani burmistrz razem z radnymi przeszłaby się ul. lwowską do szpitala i z powrotem np. w godzinach urzędowania to wtedy może zobaczyłaby gdzie leży problem z ruchem, rondo obok domu kultury jest potrzebne chyba po to aby nazwać go swoim imieniem.
Odpowiedz
0
@ Darkness
dnia 23.06.2009, 14:17 · Zgłoś
chyba kogos powalilo,komu drzewo jest cokolwiek winne,paranoja jakas normalnie,chyba sie niektorym strasznie nudzi :]
Odpowiedz
0
@ marcin
dnia 23.06.2009, 14:13 · Zgłoś
dąb trzeba wyciąć bo " nie ma korzeni z ak " . Idąc tokiem myślenia Pani Burmistrz zastanawiam się ile symboli socjalizmu należy w Jaśle wyburzyć bo kojarzą się ze wschdnim totalitaryzmem . Jeśli ktoś zna takowe symbole to proszę o tym napisać . - Pierwszy raz w życiu wstydzę się że jestam z Jasła .
Odpowiedz
0
@ popo
dnia 23.06.2009, 13:42 · Zgłoś
lepiej trzymać jakieś drzewo które Hitler zasadził czy jakieś drzewo czy pomnik papieża żałosne są wypowiedzi tych radnych popieram Pania Kurowska !
Odpowiedz
0
@ Grzegorz
dnia 23.06.2009, 13:12 · Zgłoś
POwiedzialbym przeklenstwo ale mam szacun do innych i zastapie do innym slowem. Odwalcie sie od tego Dębu. Co wy zescie sie tak go uczepili?? NIe dębuwina ze go hitler wybral. A wy tlyko chcecie chyba zeby coraz mniej tlenu bylo w jasle;/ Taka pania burmistrz najchetniej bym wrzucil na gleboka wode zeby nikt jej juz nie znalazl. ;/ ZIOL MI WAS!!
Odpowiedz
0
@ lukasz
dnia 23.06.2009, 12:42 · Zgłoś
Ale na tym skrzyżowaniu nie ma kolizji, wiec jest to tylko wymówka.
Odpowiedz
0
@ jaśl
dnia 23.06.2009, 12:32 · Zgłoś
Głośno o tym na całym świecie... Już całą Polskę wstyd za Jasło
Odpowiedz
0
@ erty
dnia 23.06.2009, 12:11 · Zgłoś
jak wytna deba to niech w warszawie wysadza palac kultury!!!
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec jasla
dnia 23.06.2009, 11:52 · Zgłoś
Przyjmując na chwile, że drzewo faktycznie jest darem Hitlera i że zostało posadzone w 1942, to i tak nie miało żadnych szans, żeby przetrwać do dziś, ponieważ Jasło zostało w czasie działań wojennych zniszczone , niemal w 100%, a w bezpośrednim sąsiedztwie tego dębu zostały spalone i wysadzone w powietrze domy, tak ,więc ,szansa na przetrwanie tej sadzonki to 1-1000 lub mniej
Odpowiedz
0
@ gosc
dnia 23.06.2009, 11:27 · Zgłoś
jak likwidujecie dąb to zlikwidujcie tesz flamingo wjaśle niech se poszukajom na mieście dziewczyne do kochania a niech nie chodzom po [...] wstyd mi że w jaśle jest [...]
Odpowiedz
0
@ gosc
dnia 23.06.2009, 11:25 · Zgłoś
jak likwidujecie dąb to z likwidujcie tesz flamingo
Odpowiedz
0
@ jaślanin
dnia 23.06.2009, 11:24 · Zgłoś
nawet na stronie internetowej azjatyckiego kraju Malezji można znależć wzmiankę o głupocie Pani Kurowskiej ( Major Maria Kurowska.. )
Odpowiedz
0
@ gosc
dnia 23.06.2009, 11:21 · Zgłoś
a wie pani burmistrz czemu ludzie miasta jasła som za obronom dębu hitlera bo ludzie som komunistyczni wjaśle
Odpowiedz
0
@ gosc
dnia 23.06.2009, 11:09 · Zgłoś
ale fajnie w jaśle sie zaczynajom afery a może zrobimy jakom [...] afere w jaśle
Odpowiedz
0
@ aaaa
dnia 23.06.2009, 11:06 · Zgłoś
jeszcze jedno czego nie jest głosno o tunelu ktory wykopał hitler z cieszyny do jasła bo moze nikt o tym jeszcze nie wie???a jak wie to tego nie rozgłasniaja tak o drzewie!!!!
Odpowiedz
0
@ Laura Diaz
dnia 23.06.2009, 10:58 · Zgłoś
"tym tropem należy zniszczyć całe Pomorze, a zamek w Malborku w pierwszej kolejności." ja uważam tak samo i podpisuję się pod wypowiedzią malborżanina. Wyburzyć zamek w Malborku, bo przecież Krzyżacy go zbudowali!!!
Odpowiedz
0
@ lo.
dnia 23.06.2009, 10:31 · Zgłoś
O ile pamiętam to Polak uczył w szkole zawodowej { pod stacją }-ale to już [...] czasu temu !za komunistów !- czyli jest niewiarygodny przyjmując rozumowanie tej naszej porąbanej pisowskiej ,[...] władzy !
Odpowiedz
0
@ zrobić rondo Hitlera
dnia 23.06.2009, 10:27 · Zgłoś
Zrobić rondo pamieci ofiar [...] zagłady proste
Odpowiedz
0
@ jaślanka
dnia 23.06.2009, 10:27 · Zgłoś
Pyskujecie .pyskujecie !!-a ilu z Was poszło i zagłosowało w tedy jak Kurowska pchała się do koryta ??? Sama się nie wybrała ! Mam nadzieję ,że po tych przejściach i wstydzie na cały kraj pójdziemy i pogonimy przy wyborach wszystkich [...] , mocherowców i tych z nadania czarnych .!Ale trzeba iśc ,a nie pyskowac po fakcie !
Odpowiedz
0
@ dalej glosujcie na
dnia 23.06.2009, 10:20 · Zgłoś
Nauczycielki z PRL-PIS, ****************** po wieczorowkach i tak jak wam ksiadz kaze z ambony! TO SIE BEDZIECIE DALEJ WSTYDZIC..A W JASLE NIC NIE BEDZIE CIEKAWEGO..NIE BEDZIE SIE MIASTO ROWIJAC..A TURYSCI BEDA OMIJAC JE SZEROKIM LUKIEM..O STANIE DROG , SZPITALI, BEZPIECZENSTWA, ORAZ CO NAJWAZNIEJSZE GOSPODARKI (czyli sciaganiu inwestorow i opracowywaniu nowych projektow-stwarzania miejsc pracy) JUZ NIE WSPOMNE..
BO TYM LESNYM ******* RODEM Z KOMUNY TAKIE "DROBIAZGI" JAKOS UMYKAJA...
Odpowiedz
0
@ PODATNICY
dnia 23.06.2009, 10:06 · Zgłoś
to WY PLACICIE ZA TEN CYRK! takich sobie wybraliscie inteligentow-to sa ludzie KTORZY WAS REPREZENTUJA..jak nie chcecie obory to na przyszly raz wybierajcie ludzi madrych!
Odpowiedz
0
@ Wpisz pseudonim.
dnia 23.06.2009, 09:53 · Zgłoś
Tak mi sie przypomniało: "Ząb zupa zębowa, dąb zupa dębowa" :)
Odpowiedz
0
@ aaaa
dnia 23.06.2009, 09:52 · Zgłoś
jak to jest mozliwe wtedy mial gostek13 a teraz ma duzo wiecej i by pamietał takie cos!??????????bo wiekszosc z nas by napewno takiego czegos nie pamietała???
Odpowiedz
0
@ derix
dnia 23.06.2009, 09:44 · Zgłoś
To że pozostał nam po Hitlerze dąb to powinniśmy być mu wdzięczni że zrobił coś pożytecznego co do dziś służy mieszkańcom miasta, a Pani Burmistrz chce go ściąć?! I co może parkingi tam zrobi tym razem np.dla klientów i pracowników Europy bo jak widać za swojej kadencji już chyba wszystkie drzewa w mieście powycinała!
Odpowiedz
0
@ realista
dnia 23.06.2009, 09:26 · Zgłoś
Tak naprawdę, jest to reklama Jasła. Można się spierać, dobra czy zła. Tylko poco?
Teraz każdy wójt lub burmistrz marzy, aby u niego też znalazł się podobny dąb...
Odpowiedz
0
@ szymek
dnia 23.06.2009, 08:47 · Zgłoś
a kto to jest ten "odkrywca"nomen omen Polak?
Odpowiedz
0
@ malborżanin
dnia 23.06.2009, 08:46 · Zgłoś
Wracam z pracy, po obejrzeniu Panoramy w TVP2 i komentarzy jaślan.Czy tam wszyscy "za usunięciem wszystkiego co niemieckie.." są bezzębni? Otwieram stronę Jasła, a pani burmistrz brnie dalej w swojej "pomysłowości".Podobno to nauczycielka, czy nawet była dyrektor jakiejś szkółki wiejskiej. Niech tak zostanie "była", bo czego ona może nauczyć ???Ludzie, obudzcie się, bo tym tropem należy zniszczyć całe Pomorze, a zamek w Malborku w pierwszej kolejności.
Odpowiedz
1
@ ss
dnia 23.06.2009, 08:39 · Zgłoś
We wczorajszej Panoramie na drugim programie pokazywano ten absurdalny pomysł z wycięciem dębu i wypowiedź Pani Marii naszej kochanej , że niby to [...] drzewo trzeba wyciąć a idąc tym tropem Pałac kultury w Warszawie też należy zburzyć gdyż znajdowała się tam siediba gestapo a także zamek królewski w Krakowie gdyż Hitler tam przebywał... Pokazałą nasza burmistrz jak Jasłu jeszcze daleko do Europy i teraz śmieje się z nas cała Polska... będą nas z dębem kojarzyć w całej Polsce . Dziękujmy burmistrz za taką promocje i apeluje schować się jak najdalej od ludzi i przeczkeać tę kadencję do końca !!!
Odpowiedz
0
@ MIeszkaniec
dnia 23.06.2009, 08:33 · Zgłoś
Ludziska co za bzdury piszecie to szok po pierwsze to nie jest wasza wina po 2 to wina Hitlera po 3 nie ma się czego wstydzi to nie wy stożyliście zbrodnie jakie popełnił Hitrel a do tego macie reklamę może wam się dodaje że to nie reklama ale jednak jest i na pewno nie jeden beddzie chciał przyjechać do jasła nie dla tego że tam jest drzewo Hitlera ale dal tego że kiedyś o tym Jaśle słyszał w mediach nie kumam was ludzie
Odpowiedz
0
@ gość
dnia 23.06.2009, 08:11 · Zgłoś
W dzisiejszym czasie są dostępne metody przesadzania drzew w inne miejsce. To trochę kosztuje ale mozna tego dęba przesadzić i po sprawie.
Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ rondo
dnia 23.06.2009, 07:41 · Zgłoś
nic wam to rondo tam nie da bo... i tak wsio korkuje sie na rynku i światłach poniżej ryku w strone krosna. nie tędy droga niestety.nawet jak zrobia to rondo to samochody beda stc na rondzie i tylko kasa zbednie wydana
Odpowiedz
0
@ NEMO
dnia 23.06.2009, 07:33 · Zgłoś
TAk się pytam, po co tyle krzyku o jakieś drzewo.
Kto ma ochotę mieszkać na drzewie niech sobie mieszka, a człowiekowi cywilizacji niech niczego nie ogranicza.
Odpowiedz
-1
@ Antek
dnia 23.06.2009, 06:59 · Zgłoś
Takiej bandy *** w radzie Miasta jeszcze nie było - i oby nigdy więcej ! Głosowali "za rondem", nie zastanawiając się że potrzebne w tym miejscu jak dziura w moście, a teraz robią maślane, nic nie rozumiejące oczka i snują refleksje nad dębem... Pani Burmistrz nasza kochana intelektem od tła nie odbiega. Wstyd już na pół świata.
To co [...] śmieszne Trójmiasto Jasło - Poraż Wąchock pod patronatem Senatora Z. powstaje ?
Odpowiedz
0
@ terressa
dnia 23.06.2009, 02:13 · Zgłoś
Wczoraj dworek Łukasiewicza, dziś dąb, a jutro chyba Glorietka (ona też ma niechlubne pochodzenie). Pani Burmistrz, Panowie Radni - klękam przed Państwa błyskotliwymi wypowiedziami. Co za błyskotliwość i znajomość rzeczy. Do końca życia będę musiała leczyć się z kompleksów, że przyłożyłam rękę do Państwa wyboru.
Odpowiedz
0
@ MM
dnia 23.06.2009, 01:58 · Zgłoś
ROZWIĄZANIE KOMUNIKACYJNE: Żeby upłynić ruch w mieście to trzeba na każdym skrzyżowaniu zamontować budzik, aby zasypiających za kierownicą kierowców budził i nauczyć ich, że na skrzyżowaniu rusza się odrazu na zielonym swietle całą gromadą a nie 5 sekund jeden po drugim. Efekty tego widać na każdym skrzyżowaniu gdzie przejeżdza 4-5 samochodów zamiast 15. Wszystkim zawalidrogom skręcającym na skrzyżowaniu w lewo przypominam aby ustawiali się do środka jezdni a nie do prawej strony!
Odpowiedz
0
@ Kaz
dnia 23.06.2009, 01:00 · Zgłoś
W Nowym Yorku mowi sie o tym radzie..Nie wiem na co czekaja..
Odpowiedz
0
@ tak, tylko w Jasle
dnia 23.06.2009, 00:57 · Zgłoś
Widac teraz wyraznie glupote.. Bo jesli nawet dab rosnie dla Hitlera to Co- Mamy go zostawic bo slawi Hitlera.. Jest to chore. Jesli wydalo sie kase na plany ronda, to trzeba rondo zbudowac,i tyle powinno byc dyskusji..
Odpowiedz
0
@ do krrramba
dnia 23.06.2009, 00:46 · Zgłoś
Mozna wykonać prowizorkę ronda za 5 tys.zł,ścinając 3 rogi z ustawieniem 6 znaków.Gdy będzie dobrze funkcjonowało to nie widzę problemu(za tak zniszczone miasto).Ogłosić przetarg na dęba, ale za euro.Tak czy inaczej;w miejscu dęba ulokować np kamień spod TRIO z uzupełnieniem go o latarkę naftową,żeby wszyscy wiedzieli,że to kamień Ignaca.
Odpowiedz
0
@ jestem z jasła :)
dnia 23.06.2009, 00:20 · Zgłoś
a tak w ogóle to teraz swoje słowa kieruje do naszej pożal sie boże pani burmistrz...jak już budować gdzieś rondo to tylko na skrzyżowaniu ulic 3maja z ulica Baczyńskiego bo te światła tam robią większe zamieszanie niż jak ich nie było...
Odpowiedz
0
@ jestem z jasła :)
dnia 23.06.2009, 00:16 · Zgłoś
a nie no przeszedłem sie tam i jednak stoi tam jakiś dąb...ale młodo wygląda i nie wydaje mi sie żeby był sadzony za czasów hitlera :)
Odpowiedz
0
@ PERSPEKTYWA...
dnia 23.06.2009, 00:00 · Zgłoś
Bez komentarza... Kurowska następnej kadencji i tak nie przetrwa nawet 5-ciu minut, tu nie ma o czym rozmawiać !!!! Spaliła się u wszystkich :):):)
Odpowiedz
0
@ g560
dnia 22.06.2009, 23:56 · Zgłoś
Jasło za to, że Hitler je zniszczył w 97% posadziło w podzięce dla niego szlachetne drzewo-śmiech na sali puste krzesła. Jak można takie głupoty opowiadać- pani burmistrz wstyd! Może czas na pewne przemyślenia...rezygnacja ze stanowiska?
Odpowiedz
0
@ myszka
dnia 22.06.2009, 23:52 · Zgłoś
bez względu na to co to za drzewo należy to najpierw sprawdzić... A co, jeśli po upadku Hitlera ktoś "nadgorliwy" wyrwał drzewo, i zasadził nowe? o tym jakoś nikt nie myśli, a wstyd poszedł...
Ale rondo by się i tak tam przydało
Odpowiedz
0
@ jestem z jasła :)
dnia 22.06.2009, 23:40 · Zgłoś
gdzie oni tam dąb mają?? ja tam tylko wierzbę płaczącą widziałem...
Odpowiedz
0
@ xXx
dnia 22.06.2009, 23:39 · Zgłoś
Ja słyszałem że pod tym dębem zakopano bursztynową komnate!! Musicie więc powiadomić całą polskę a potem zastanowić się czy aby napewno ona tam jest :) Ale serio ją zakopali, bierzcie łopaty i w ruch. Jak znaleźli tunel kolo PKS to jakoś takiej afery nie było.. W naszym parku każde drzewo zostało posadzone przez innego dyktatora, dlatego tyle wron haha
Odpowiedz
0
@ megic
dnia 22.06.2009, 23:39 · Zgłoś
Dlaczego robicie Pani Burmistrz takie foty. Takim wzrokiem mogłaby otwierać radzieckie konserwy. Czy nie można jakoś bardziej artystycznie walnąć foty??
Odpowiedz
0
@ Kolorado
dnia 22.06.2009, 23:33 · Zgłoś
Ta burmistrz to jest masakra dala by sobie juz spokój ludzie kogo zescie wybrali? Niech lepiej idzie rydzykowi do kieszeni ładowac bo taka religijna a drzewo niech zostawi w spokoju...
Odpowiedz
0
@ alien
dnia 22.06.2009, 23:30 · Zgłoś
To jest parodia... co komu dąb przeszkadza? Chyba pani burmistrz któr chce tam rondo zrobic i wyciąc dęba pod pretekstem że jest poświęcony Hitlerowi. wszyscy sie śmieja z tego. Totalna paranoja niech zajmuje się sprawami ważnymi a nie takimi [...] robiąc afere.
Odpowiedz
0
@ alien
dnia 22.06.2009, 23:29 · Zgłoś
To jest parodia... co komu dąb przeszkadza? Chyba pani burmistrz któr chce tam rondo zrobic i wyciąc dęba pod pretekstem że jest poświęcony Hitlerowi. wszyscy sie śmieja z tego. Totalna paranoja niech zajmuje się sprawami ważnymi a nie takimi [...] robiąc afere.
Odpowiedz
0
@ igorek
dnia 22.06.2009, 23:27 · Zgłoś
coz za okrutna skladnia Pani K. nie wiem czy jest to cytat czy wolna polemika, lecz czytajac ta wypowiedz sadze, ze na sile formulowana jest pseudo elokwentna wypowiedz, ktora mozna bylo duzo krocej wyrazic,
Odpowiedz
0
@ Eko-Log
dnia 22.06.2009, 23:21 · Zgłoś
Dąb trzeba ściąć i zrobić z niego [...] podłogowe.Piątą klepkę dać Pani Burmistrz.
Odpowiedz
0
@ MarekBIS
dnia 22.06.2009, 23:20 · Zgłoś
NO i co na kogo głosowali tego mają Burmistrz Wąchocka ma konkurencje i chyba Kurowskiej w głupocie nie przebije. Niech żyją [...] bez nich nie było by tyle śmiechu.
Odpowiedz
0
@ przykład
dnia 22.06.2009, 23:08 · Zgłoś
Dał pewien jasielski biznesmen budując Europę co sie robi z niewygodnym drzewem. Cichcem wyciąć i zgłosić na policję, że zrobili to nieznani sprawcy.I co, owca syta i wilk cały!
Odpowiedz
0
@ Sen
dnia 22.06.2009, 23:08 · Zgłoś
Nawet i w Szkle Kontaktowym (TVN24, 22 czerwca) Pani Kurowska wystąpiła. Rozgłos na całe państwo!? Szkoda tylko, że tak negatywny!
Odpowiedz
0
@ onlooker
dnia 22.06.2009, 23:07 · Zgłoś
Co im biedne drzewo zwiniło. Gdyby wielki las był na cześć Hitlera to by wycieli ? Niech ci "ludzie" pomyślą chwilę nad sobą.
Odpowiedz
0
@ swiecny
dnia 22.06.2009, 23:05 · Zgłoś
Żal, Żal.pl dziś na tvn24 jasło zostało ośmieszone dzięki naszej burmiszcz jeszcze raz ŻAL
Odpowiedz
0
@ US....
dnia 22.06.2009, 23:05 · Zgłoś
wstyd jak [...] rozlały się po kraju !!! bezpieczniej dla jasła będzie jak się pozbędzie się takiej burmistrz . ja na nią nie głosowałam ! bogu dzsięki !!-wstyd mniejszy !
Odpowiedz
0
@ sl
dnia 22.06.2009, 22:55 · Zgłoś
Juz myslalem ze czelusniak dal sobie spokj a ten dalej swoje
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 22.06.2009, 22:37 · Zgłoś
TEN P. CZELUŚNIAK TO RODZINA P.BURMISTRZ ?, bo podobny z urody i rozumu.
Odpowiedz
0
@ kana
dnia 22.06.2009, 22:35 · Zgłoś
Czepili się pani burmistrz, jak chcecie upłynnić ruch na Jaśle TO TRZEBA ZROBIĆ TO RONDO, a drzewo ściąć i tyle. Wielkie mi halo, a jak się nie podoba to przeciwnicy ronda wysiadka z samochodów i autobusikami, albo lepiej na nóżkach. Mniejsze korki, drzewo będzie rosło a wy na przejechanie przez miasto do pracy i z powrotem poświęcicie 2 godziny z życia dłużej. Paranoja. Co by nie zrobić to zawsze źle, jak wrony [...] ławki w parku, że przejść się nie dało, to się nawiedzeni obrońcy ptactwa odezwali, a teraz znów jacyś [...] budowę ronda sabotują, bo znalazła się wymówka...LUDZIE OBUDŹCIE SIĘ
A swoją drogą, już współczuję przyszłemu burmistrzowi Jasła, będzie się cieszył tylko tydzień po wyborach..he he, tak jak nasza pani Kurowska, a teraz pewno żałuje,że wygrała.
Odpowiedz
0
@ micholllek
dnia 22.06.2009, 22:22 · Zgłoś
ty burmiszcz ty pamietaj ze jestes tu pierwszą i ostatnia kadencje !!!!!!!!!!!!!! a od debu sie odwalcie niech sobie rosnie jak sobie rosl chodźby go nawet sam sam adam z ewą zasadzili bo jakie to ma znaczenie!?a rondo to tam potrzebne jak ****** bliźnieta pozdro
Odpowiedz
0
@ on
dnia 22.06.2009, 22:19 · Zgłoś
A może dąb sam się zasiał,a może zasadził go radziecki żołnierz na cześć Józefa Stalina.Kto to teraz udowodni że tak nie było?A czy nie należało by na sesji Rady Miasta podjąć uchwały o skierowaniu wniosku do IPN-u o zbadanie teczek wszystkich ptaków które przyszły na świat na tym drzewie?A teraz poważnie.Ludzie opamiętajcie sie,to tylko drzewo.
Odpowiedz
0
@ ządamy referendum
dnia 22.06.2009, 22:16 · Zgłoś
ŻĄDAMY REFERENDUM W PRZECIWKO BUDOWIE RONDA I WYCINANIU DRZEW W JASLE.
Odpowiedz
0
@ porządki
dnia 22.06.2009, 22:06 · Zgłoś
czyli poniemieckie sprzątanie w mieście należy zacząć od płyty Rynku - są niezbite dowody, że część zieloną, czyli duże już dziś okazy lip, zasadzili Niemcy w czasie okupacji. Widać na zdjęciach archiwalnych z tych lat nieduże sadzonki drzew we wschodniej części płyty Rynku. Do dzieła! Alleluja i do przodu!
Odpowiedz
0
@ Sen
dnia 22.06.2009, 22:02 · Zgłoś
Sprawa dębu jest znana w Jaśle od dawna i nigdy nie była tajemnicą. Pan Polak jej nie wymyślił ale może został w te sprawę wmanewrowany np. przez Panią Burmistrz żeby pozbyć się przeszkadzającego drzewa przy budowie ronda?
Odpowiedz
0
@ jaślak
dnia 22.06.2009, 21:59 · Zgłoś
Mnie sie wydaje, że to troche rozdmuchana i niepotrzebna nikomu sprawa... Poprostu jeżeli nawet dąb został posadzony na cześć urodzin Hitlera to jest to tylko i wyłacznie informacja historyczna i tyle natomiast nie stoi w tym miejscu pomnik-statuła-wizerunek Hitlera na którego musimy patrzec tylko najzwyklejszy na swiecie dąb-drzewo, na dodatek wiekowe i ładne drzewo wiec ja przejeżdżając tamtędy i widząc to drzewo nie mysle ze ma ono związek z Hitlerem tylko widze drzewo i tyle...i niech pani burmistrz też tak uczyni i każdy kto jest za wycinką drzewa. padły w krótkiej sondzie ulicznej realizowanej przez tvn24 bardzo mądre słowa i tego sie trzymajmy: DRZEWO JAK DRZEWO-TLEN NAM DAJE. Taka to właśnie prawda o dębie..daje nam tlen i nie róbmy z siebie [...] odnośnie jakiegoś ronda bo jak tradycja juz nakazuje pewnie znowu powstanie takie małe jak rondo solidarności czy inne w Jasle budowane bez sensu (chodzi mi tu o znikome doświadczenie w budowaniu rond a na pewno w ich projektowaniu) Mam propozycje do Pani Kurowskiej i radnych... poprawcie chodnik na ulicy 17 Stycznia bo jest w oplakanym stanie a jak widze jak muszą ulica jeździć ludzie na wózkach inwalidzkich bo chodnikiem nie ma jak to aż n=mnie zimny pot oblewa! O tym trzeba "kochani" pomysleć i o poprawieniu jezdni u=i chodników w mieście bo zgroza co sie dzieje. A skoro pisze o takich sprawach to moze w końcu ktos pomyśli o przebudowie MASAKRYCZNEJ FONTANNY W RYNKU poniewaz posmiewisko sobie z nas robia ludzie z krosna (popatrzcie jaka tam maja fontanne na rynku a sami zrozumiecie).
Odpowiedz
0
@ zmienić patrona
dnia 22.06.2009, 21:57 · Zgłoś
Dawny pomnik w hołdzie armii radzieckiej koło Gamratu po odnowieniu przemianowano na pomnik upamiętniający akcję żołnierzy Armii Krajowej - nikt go nie burzył, dokonano ponownego poświęcenia i uroczyście, po zrobieniu nowych napisów, a zdjęciu starej tablicy, przełużono mu żywot.
Tak samo postąpić należy z niewinnym niczemu drzewem, nawet będzie łatwiej, bo nie ma napisów, a o kropidło nietrudno. I owca będzie syta i wilk w ciąży! Tak trzymać!
Odpowiedz
0
@ rrrr
dnia 22.06.2009, 21:55 · Zgłoś
jeszcze jedno, a kogo to portal tak zachęcał wszystkich do głosowania za czy przeciw budowy ronda ??? Pan Radny Czeluśniak już zapomniał??? Teraz ma wielkie hallo Za ten skandal On jest tak samo odpowiedzialny jak P. Burmistrz!!!! NAJŁATWIEJ krytykować, zresztą tylko TO!! P. Radny Czeluśniak potrafi najlepiej bo do tej pory NIC INNEGO NIE ZROBIŁ przez całą kadencje dla Naszego Jasła!!!!!!!!!!!!!
Odpowiedz
-1
@ rrrr
dnia 22.06.2009, 21:38 · Zgłoś
Pan Czeluśniak też nie jest bez winy bo też głosował za budową tego ronda, a sam nie sprawdził co w tym miejscu rośnie i czy w ogóle potrzebne jest tam to rondo czy nie!! Zresztą skąd ma wiedzieć czy jest potrzebne czy nie jak nie ma prawa jazdy i pojęcia o prowadzeniu samochodu i bezpieczeństwie na drodze. Jeżeli on porównuje nasze Miasto do Wąchocka czy Porażu to ja porównuję Go DO TEGO PRZEMĄDREGO SOŁTYSA Z TYCH DOWCIPÓW!!!!!
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 22.06.2009, 21:15 · Zgłoś
Bezpieczeństwo bezpieczeństwem, ale czy przemyślana była decyzja budowy ronda w tym miejscu. Dla mnie jest to kolejny [...] pomysł radnych a Nasza kochana Pani Burmistrz podłapała ten temat i myślała że zabłyśnie i zabłysła na całą Polskę!!!
Odpowiedz
0
@ matinek
dnia 22.06.2009, 21:15 · Zgłoś
a wogole po co to rondo ja sie pytam? a deba zostawcie w spokoju, hitlerowi on nie sluzy
Odpowiedz
0
@ kjs
dnia 22.06.2009, 21:05 · Zgłoś
Kolejny protegowany Burmistrz miasta Jasła przez Pana S.Z ośmiesza nasze miato. naszą lokalną społeczność.
Odpowiedz
0
@ taka
dnia 22.06.2009, 20:58 · Zgłoś
Zgadzam sie z dwoma ponizszymi komentarzami..
Odpowiedz
0
@ Ela
dnia 22.06.2009, 20:55 · Zgłoś
Jakie będzie bezpieczeństwo jak tam powstanie rondo?Tylko korki.Rondo powinno być na skrzyżowaniu Baczyńskiego i 3-go Maja,a nie światła.A to przyszłe rondo koło JDK nie usprawni trasy komunikacyjnej,bo jak są korki od świateł na Baczyńskiego,to rondo nic nie poprawi.
Odpowiedz
0
@ ślimak
dnia 22.06.2009, 20:52 · Zgłoś
Wstyd straszeczny!
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 22.06.2009, 20:47 · Zgłoś
Jak długo jeszcze będziemy znosić w Jaśle [...] odzywki burmistrzowej kompromitujące Jasło w Polsce. Niech wraca na wiochę skąd przyszła - w podskokach !!!
Odpowiedz
1
@ jarwniówka
dnia 22.06.2009, 20:45 · Zgłoś
Krzychu masz racje, brawo nie byłem twoim fanem ale teraz masz u mnie piątkę. Pozdrówka tak trzymaj a pani już dziękujemy
Odpowiedz
0
@ drewno dębowe ?
dnia 22.06.2009, 20:37 · Zgłoś
Ciekawy jestem kto z tego dębu chce zrobic sobie jakis fajny stylowy mebel??
Własnie, co stanie się z deskami z tego dębu?
Odpowiedz
0
@ widzę
dnia 22.06.2009, 20:33 · Zgłoś
w wyobraźni piękną rocznicę obchodów 70 lecia wybuchu II wojny światowej /1 września , już niedługo/, gdy w świetle kamer tv uroczyście wycina sie pamiątkę Hitlera w Jaśle. Będzie co wspominać i o czym opowiadać następnym pokoleniom. A tak poważniej, co będzie gdy dąb po ścięciu okaże się młodszy od pomysłodawcy?. Wiek drzewa można precyzyjnie okreslić także przed ścięciem, powinien być to juz wiek emerytalny czyli ok. 65-66 lat. Podpowieź dla UM w Jaśle - specjalista od drzew to dendrolog. Na marginesie prośba - oszczędźce nam wstydu przed światem! Są w Jaśle naprawdę poważne, nie rozwiązane problemy, czekające na kogoś kto się nad nimi pochyli.
Odpowiedz
0
@ krrramba
dnia 22.06.2009, 20:27 · Zgłoś
całkowita żenada! żałuję, że zamieszkałam w tak w mieście pod tak beznadziejnymi rządami, płakać się chce- ludzie głodują, pracy nie mają, zostawiają rodziny i wyjeżdżają żeby przeżyć a tu inteligenci na pewnych państwowych stołkach rozprawiają o historycznym drzewie i do tego miasto zniszczone w ponad 90% po wojnie teraz trzeba dokończyć zniszczenia do 100 % śmiać się czy płakać???
Odpowiedz
-2
@ ktos
dnia 22.06.2009, 20:05 · Zgłoś
powiem tak...
hitler? dlaczego ktos posadzil da niego dab? dlatego ze w naszej kochanej Polsce istnieja subkultry a w tym faszystowskie... pamietajcie ludzie i wladze t jest nasza matka Polska czynmy dla niej dobro a nie zlo wiec sprawa deba jest bardzo prosta... jesli byl posadzony na czesc hitlera to poprostu trzeba go wyciac!!! i tyle !!
Odpowiedz
0
@ PiOtreCk
dnia 22.06.2009, 19:57 · Zgłoś
Co ma dąb i rondo do bezpieczeństwa miasta? W tym miejscu rondo jest kompletnie nie potrzebne, tylko bedzie wstrzymywało ruch od strony rynku i parku. Zatory od strony dworca i tak płynnie idą, bo kierowcy się wpuszczają nawzajem, rondo nie rozładuje tego. Rondo jest potrzebne ale nie tutaj, ale krzyżówce Baczyńskiego z 3-maja. Śmiech na sali :/
Odpowiedz
0
@ carlos
dnia 22.06.2009, 19:47 · Zgłoś
Jak na sześćdziesiąt parę lat to ten dąb jest chyba trochę za cienki?
Odpowiedz
-1
@ ala
dnia 22.06.2009, 19:42 · Zgłoś
Moja babka widziala jak hitler sadzil drzewa w Jasle w parku -no to co z tym zrobimy ?, no dumajcie historyk i reszta .
Odpowiedz
0
@ eK
dnia 22.06.2009, 19:33 · Zgłoś
ahaha... teraz wyszło szydło z worka... czyli jednak rondo chcemy budować w centrum miasta. Mimo, że jestem przeciwko budowaniu tam ronda i jestem przeciwko ścinaniu Bogu ducha winnego drzewa z powodów czysto politycznych, to jeśli od początku chodziło o BUDOWĘ RONDA TO TRZEBA BYŁO ŚCINAĆ TO DRZEWO OD RAZU BEZ JAKICHŚ IDIOTYCZNYCH WYMÓWEK, że to od hitlera itd... będę się śmiał, jeśli zetną drzewo, ronda nie będzie, a Polska dalej się będzie z nas śmiać...

Jeśli Pani burmistrz chodzi tylko o bezpieczeństwo i tak bardzo chce wycinać drzewa, to niech się przespaceruje na ulicę chyba Łukasiewicza, gdzie na środku drogi rosną dwa drzewa... jakoś nikt problemu nie robił z nimi, a tutaj jedno drzewo, na wysepce, które "na sobie" nigdy samochodu nie widziało, ale ostatnio jakiś kierowca zrobił falstart i wjechał na drzewo kilkaset metrów wcześniej... cel miał na pewno inny :)
Odpowiedz
0
@ obbs
dnia 22.06.2009, 19:31 · Zgłoś
Wielkie mecyje, dęba wyciąć a deski dać winiarzom z Jasła bo dobre wina robią, zrobią sobie beczki i będzie jakiś pożytek z tego.
Odpowiedz
-1
@ matek
dnia 22.06.2009, 19:30 · Zgłoś
Pani K. i Pan Cz. wróćcie się do przedszkola. Szkoda słów,kartek, pisania.,..eh
Odpowiedz
0
@ brak słów
dnia 22.06.2009, 19:25 · Zgłoś
to nie ja to oni są wszystkiemu winni ja w tym czasie byłam u fryzjera
Odpowiedz
0
@ bunhahah
dnia 22.06.2009, 19:25 · Zgłoś
hehehe dobre, ale trzyma pani kurowska ten mikrofon heheheh jak ...
Odpowiedz
0
@ młoda
dnia 22.06.2009, 19:19 · Zgłoś
dajcie spokój temu biednemu DĘBOWI tyle lat stał to niech dalej stoi za niedługo żadnego drzewa w Jasle nie bedzie!!!!! A drzewo to życie daje tlen dla 4 osobowej rodziny tego nie bierzecie pod uwage....ja jestem za dębem,dąb ma zostac
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 22.06.2009, 19:19 · Zgłoś
Nie można na podstawie jednej relacji twierdzić,że to dąb poświęcony konkretnej osobie, A INNE dokumenty i relacje. GDZIE SĄ Fakty!
Odpowiedz
0
@ xyz
dnia 22.06.2009, 19:15 · Zgłoś
Wara wam od drzewa.Mało już wycięliście?A dąb posadzony przez Hitlera to może jedyna pozytywna
rzecz zrobiona przez niego.
Odpowiedz
0
@ 23456
dnia 22.06.2009, 19:14 · Zgłoś
drzewko ładne ,niech rośnie,pani burmistrz bedzie miała z czego robic ludziki,kasztanki .żołedzie i te sprawy jak w przedszkolu.HAHAHAHA...
Odpowiedz
0
@ 23456
dnia 22.06.2009, 19:11 · Zgłoś
Dab stoi od 1945r i nikt w niego jeszcze nie wykisił i jest zdrowszy od pani burmistrz,jakie tam zagrozenie ruchu/zal i tyle.
Odpowiedz
0
@ ((( Kindyboł)))
dnia 22.06.2009, 19:10 · Zgłoś
Ta Kurowska mnie śmieszy kto ją wybrał.
Odpowiedz
0
@ Patrący z boku
dnia 22.06.2009, 19:09 · Zgłoś
Czy dąb był sadzony na cześć Hitlera czy Stalina to co??? Nie wolno go wyciąć jeżeli jest taka potrzeba.Smieszne przepisy są w tym kraju [...] Gula.
Odpowiedz
0
@ myszka
dnia 22.06.2009, 19:04 · Zgłoś
Ciekawe, co Jasłu ufundował Stalin czy Lenin... A sprawa dęba powinna była zostać gruntownie sprawdzona, zanim zrobiono taki rozgłos... Może się okazać, że to z igły widły........
Odpowiedz
0
@ Krol Macius
dnia 22.06.2009, 18:59 · Zgłoś
Godne pożałowania...wstyd i Hańba dla Jasła. Moim zdaniem to jedna wielka prowokacja.Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze...
Robią z Naszego Miasta i z ludzi [...] na cała Polske:/ w myśl: "nie ważne jak mówią, ważne by mówili" :/
Odpowiedz
0
@ [...]
dnia 22.06.2009, 18:58 · Zgłoś
i wszystko jasne : "zadecydowaliście, że będzie przebudowywana droga od ronda do ronda i zbudowanie ronda przy JDK" .
Odpowiedz
0
@ Cytryn Kwas
dnia 22.06.2009, 18:55 · Zgłoś
Teza nr.1 Burmistrz jest tak inteligentny ze
swoimi wypowiedziami sławi Jasło i przyciągnie
turystów do dębu jak Wilokowyja!
Teza nr.2 Dąb jest wycięty co będzie zaprzeczeniem tezy nr.1!
Odpowiedz
0
@ ja
dnia 22.06.2009, 18:54 · Zgłoś
Bezpieczeństwo??
Ile tam było kolizji, wypadków w ciągu ostatnich 10 lat??
Nie można zrobic ronda tak aby był dąb w środeczku??
Jeśli jest to rzeczywiscie dąb posaczony w rocznice urodzin hitlera to czemu on jest winny. Moze ksiadz przyjdzie i poswieci dab ku czci/pamieci ofiar katynia??
I ostantnie pytanie?? taki piekny dab sciac i spalic?? moze do tartaku i na deski piekne ktos go zechce?? moze ktos z radnych (czy tez sama burmistrz) kurowska sama sie skusi na deseczki debowe??
Odpowiedz
0
@ Obywatel
dnia 22.06.2009, 18:53 · Zgłoś
Najlepiej był by go przesadzić do ogródka pana Czeluśniaka . Jakie portale ?? Z igły widły.
Odpowiedz
0
@ NYC
dnia 22.06.2009, 18:46 · Zgłoś
Jak zwykle - jasielska paranoja. WSTYD NA CALY SWIAT
Odpowiedz
0
@ jjj
dnia 22.06.2009, 18:35 · Zgłoś
Jak w przedszkolu. Ba! W przedszkolu to już dzieci są poważniejsze!!!
Odpowiedz
1
@ spc
dnia 22.06.2009, 18:34 · Zgłoś
No i co? [...]ek palnął głupotę o dębie Hitlera, ktoś niezbyt mądry podchwycił, rozniosło się - burmistrz Kurowska gada bzdety. Jaki efekt? Cała Polska... nie, nie czyta dzieciom tylko śmieje się z Jasła.
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.