Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Apel naszego czytelnika: oznakujcie drogę, bo dojdzie do kolejnej tragedii!

61

Po wypadku na drodze Czeluśnica - Tarnowiec, o którym pisaliśmy więcej TUTAJ,  napisał do nas internauta, który twierdzi, iż odcinek ten jest wyjątkowo niebezpieczny z uwagi na brak odpowiedniego oznakowania.

Postanowiliśmy przedstawić, punkt po punkcie, wszystkie zagrożenia, o których poinformował nas czytelnik.

 

- Po pierwsze jadąc od strony Czeluśnicy, skręcamy w lewo na Tarnowiec, mijamy ostre zakręty, które oczywiście nie są oznakowane - nie ma żadnego znaku ostrzegawczego. - napisał internauta.

- Jedziemy dalej i jest wąski mostek, na którym może zmieścić się tylko jeden samochód. Nieraz byłem świadkiem gdy dwa samochody, jeden jadący od strony Tarnowca, drugi od strony Czeluśnicy, jechały z dużą szybkością, dlatego  bo "kto pierwszy" wjedzie na mostek, ten nie musi się zatrzymywać. Widziałem też jak samochody ostro hamowały i zatrzymywały się 20cm od siebie. Nie ma na tym mostku żadnego znaku informującego o tym, kto ma pierwszeństwo przejazdu i każdy się pcha. - kontynuuje nasz czytelnik. I rzeczywiście, przy mostku nie ma znaku “pierwszeństwo dla nadjeżdżających z naprzeciwka”, stosowanego niekiedy w takich wypadkach.

- Mijamy ten nieszczęsny mostek i jakieś 80 metrów dalej mamy bardzo ostry, kompletnie niewidoczny łuk w prawo, oczywiście bez żadnego oznakowania, żadnego znaku ostrzegawczego, nic! Dozwolona prędkość w tym miejscu to 90km/h. Jeżeli ktoś nie zna drogi i jadąc w nocy z taką szybkością wjedzie w ten łuk, to nie ma szans aby się w nim utrzymać.

Przykładem takiej sytuacji był zdaniem czytelnika wypadek, który skłonił go do napisania do nas wiadomości.

- Dlaczego ta droga jest nie oznakowana? Dlaczego nie ma żadnego znaku ostrzegającego o ostrym łuku? Dlaczego nie ma żadnego znaku z ograniczeniem prędkości np do 30km/h na samym łuku?! Czy naprawdę musi ktoś tam zginąć aby postawiono tam znak? - pyta internauta.

- Piszę w imieniu swoim, ale także innych kierowców, bo ten zakręt to naprawdę zakręt śmierci. - zakończył nasz czytelnik.

Sołtys: nasze prośby o ograniczenie prędkości nie zostały uwzględnione

Jak powiedział nam sołtys Tarnowca, pan Stanisław Lawera, temat niebezpiecznego, trzykilometrowego odcinka drogi był już podejmowany.

- Interweniowałem w tej sprawie wysyłając do Powiatowego Zarządu Dróg pismo z prośbą o ustawienie tablic ograniczających prędkość. Dostałem odpowiedź odmowną, z uzasadnieniem, że ten odcinek  drogi tego nie wymaga. - powiedział sołtys.

- Po ostatnim wypadku ponowiłem pismo, za pośrednictwem Urzędu Gminy. - dodawał Stanisław Lawera.

Policja: ograniczenia mogą nie wystarczyć

Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KPP w Jaśle, nadkomisarz Andrzej Przebięda powiedział nam, że ustawienie znaków ograniczających prędkość wcale nie musi przełożyć się na poprawę bezpieczeństwa.

- Jeśli chodzi o ograniczenia prędkości, to nie wiadomo czy znaki coś zmienią.  Większość kierowców nie stosuje się do ograniczeń. Musielibyśmy ustawić fotoradary lub statyczne i dynamiczne patrole policji. - mówił Andrzej Przebięda. - Jeśli jednak będzie wola społeczna, aby wprowadzić ograniczenia, nie będziemy robić problemów. Trzeba tylko mieć świadomość, że nawet las znaków nie pomoże, jeśli kierowcy nie będą ich przestrzegać. - dodawał naczelnik.   

Andrzej Przebięda uznał przy tym, że w przypadku wąskich mostków odpowiednie oznakowanie pierwszeństwa byłoby jak najbardziej na miejscu. - Powinien zostać ustawiony znak “pierwszeństwo dla nadjeżdżającego z naprzeciwka”, regulujący pierwszeństwo na zwężonym odcinku drogi.

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Jaśle, która jest jedyną osobą w tej instytucji upoważnioną do udzielania informacji, przebywa na zwolnieniu lekarskim. Na stanowisko PZD w sprawie drogi Czeluśnica - Tarnowiec musimy w związku z tym poczekać.

Kamil Sokołowski
sokolowski@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 61

Dodaj komentarz Widok:
0
@ Znajacy teren
dnia 12.10.2010, 00:30 · Zgłoś
Czy naprawde wielkim problemem jest poszerzyc ten mostek. Wystarczy dodac po bokach po kregu zbrojonym wylac na obydwu bokach
betonowe balustrady i problem rozwiazany. Na tej drodze spokojnie
mozna sie poruszac 100 km/h z tym aby przestrzegac zasady i trzymac sie swojego pasa ruchu. Zabieg poszerzenia tego mostka to kwestia dwoch dni. Znaki to kpina i [...] ma racje bo jak widac malo kto wie co one oznaczaja mimo ze jakims cudem otrzymali
prawa jazdy. Moze powinni nadal jezdzic "trahtorami" ?
Odpowiedz
0
@ kaskada
dnia 02.10.2010, 12:16 · Zgłoś
Do wszystkich.
30 września na całej długości drogi-Tarnowiec-Kwiatkowiska-Czeluśnica postawiono znaki ostrzegające o zakrętach a na "Sławnym Mostku" pierwszeństwo przejazdu.Jednak miedzy domami dalej nie ma ograniczenia prędkości>
Odpowiedz
0
@ fx
dnia 29.09.2010, 20:17 · Zgłoś
ten kto myśli to przeżyje,a pan Andrzej to bardzo miły człowiek
Odpowiedz
0
@ Piotrek
dnia 27.09.2010, 19:40 · Zgłoś
Co 250 metrów zrobić próg zwalniający i wszyscy będą ograniczeń przestrzegać.
Odpowiedz
0
@ do PavCio
dnia 27.09.2010, 16:25 · Zgłoś
ślepy jesteś czy czytać nie potraifisz? Nie raz już to było zgłaszane do władz, przez gmine, przez sołtysa, mieszkańców. Jednak bez skutku, jedynie media mogą pomóc. Naucz sie czytac
Odpowiedz
0
@ Laura Diaz
dnia 27.09.2010, 15:07 · Zgłoś
Ok, skoro mają się wypowiadać ci co tą drogą jeżdżą, to wypowiem się ja:) Droga na pewno nie jest bezpieczna, fakt że na innych drogach w regionie często bezzasadnie są ograniczenia prędkości, a tutaj nie ma. Jak ktoś często tędy jeżdzi, to wie gdzie jest zakręt, gdzie trzeba zwolnić i szczególnie uważać. Ale jak ktoś tej drogi nie zna, to faktycznie moze się zdziwić, zwłaszcza w nocy... Ograniczenia są tu potrzebne, co do tego się zgadzam w 100%. 90 kilo to jest za dużo jak na tę trasę, a przynajmniej na zakrętach.

No i zróbcie coś z tymi "pijanymi" słupami, bo ile razy tam jadę to się zastanawiam, kiedy się w końcu na kogoś przewrócą...
Odpowiedz
0
@ PavCio
dnia 27.09.2010, 10:15 · Zgłoś
"kierowca dnia 26.09.2010, 22:46

i po co te [...] piszecie"
Zgadzam sie z toba jak macie takie pomysły idzcie to zgłosić do opowiednich Organów czy tam Władz..
Odpowiedz
0
@ kierowca
dnia 26.09.2010, 22:46 · Zgłoś
i po co te [...] piszecie
Odpowiedz
0
@ do kierowcy
dnia 26.09.2010, 15:40 · Zgłoś
o tej drodze moga sie wypowiedziec ci ktorzy nia jezdza a ty z tego co widze nie jezdzisz bo nie masz pojecia. Tu jest faktycznie fatalne oznakowanie, i dla przyjezdnych moze to byc bardzo niebezpiczne i mylące.
Odpowiedz
0
@ do kierowca
dnia 26.09.2010, 15:39 · Zgłoś
ale ty jesteś naprawdę [...]. ale są ludzie którzy jeżdżą ściśle przerpisowo. jedzie ktoś pierwszy raz przez tą drogę 90km/h nie ma żadnych zabudowań, żadnego ostrzeżenia o zakręcie, wjeżdża z taką szybkością w zakręt noi jest wypadek. proste. dziwny jesteś.
Odpowiedz
0
@ JaN13
dnia 26.09.2010, 13:30 · Zgłoś
TxT - masz całkowita rację,na drogach jest dużo [...] i [...],w tym także ty.Myślenie na drodze nie boli ale jak się chce dojechać szczęśliwie do celu trzeba jednam myśleć ale inaczej niż ty.
Odpowiedz
0
@ JaN13
dnia 26.09.2010, 13:25 · Zgłoś
do Znaki czasu- masz rację w 100% ,nawet z eliminacją głuptasów,jednak niech eliminują się sami,bo często jest tak,że za głupotę płacą inne,niewinne osoby.
Odpowiedz
0
@ smoku
dnia 26.09.2010, 13:00 · Zgłoś
luudzie nie ma co robić jakiejś afery... wystarczyłoby zrobić pasy na tej drodze, bo w nocy to bardzo dużo daje. jeśli ktoś jedzie to skupia się na swoim pasie ruchu a nie na znakach!! jeśli miałby wymalowany pas ruchu dokładnie to widziałby wszystko. tak samo stawianie znaków o ograniczeniu prędkości to głupota. postawić w tych niebezpiecznych miejscach znaki ostrzegawcze o łuku, zakrętach czy zwężeniu jezdni i tyle!! jestem pewien w 100% ze to wystarczy!
Odpowiedz
0
@ Mike 38
dnia 26.09.2010, 12:16 · Zgłoś
Jadąc o strony Czeluśnicy to jest tak pierwszy ostry zakręt w prawo następny w lewo i tak na pierwszym jedziemy ok 40 na następnym jeszcze bardziej ostrym 30 potem można trochę przyspieszyć do ok 80 potem górka na której zwalniamy do ok 50 jadąc w stronę mostku obserwujemy czy na mostek nie wjeżdża z przeciwka jaki samochód potem po przekroczeniu mostka jeszcze bardziej uwarzmy bo tu już zaczynają się dwa bardzo ostre i niebezpieczne zakręty na obu zwalniamy do 25 potem można troczę przyspieszyć do ok 80 i następny zakręt w prawo który jest w miarę bezpieczny ale zwalniamy do ok 50 bo jest ostry miniemy zakręt można przyspieszyć ale zaraz kawałek dalej jest górka przed która zwalniamy do ok 50 potem już prosta do następnej górki przed którą poza połową po lewej stronie drogi jest niebezpieczny dołek i tak jak każdy pojedzie to zapewne dojedzie do celu i nie zdarzy się wypadek codziennie pokonują to drogę z domu do pracy i z pracy do domu i jadąc tak jak napisałem jeszcze w zimie nie miałem poślizgu a w lecie jak wiadomo jedzie się lepiej w zimie te prędkości powinny być jeszcze mniejsze a jak kto jedzie wszędzie ok 100 km/h to tak kończy
Odpowiedz
0
@ kierowca
dnia 26.09.2010, 09:26 · Zgłoś
źle mnie zrozumiałeś , chodzi mi oto ,że są ludzie którzy jadą 70 a są co jadą 120 km/h . Sam zakręt na którym zdarzył się wypadek bezpiecznie zwykłym samochodem można pokonać z prędkością 60-70 km/h . ZNAKI POWINNY BYĆ I JA NIE PISZĘ ,ŻE NIE SĄ POTRZEBNE , ale każdy nawet WARSZAWIOK jak będzie jechał to WIDZI ,że wjeżdża w zabudowany i przed sobą ma jakieś zakręty do pokonania co następnie powoduje ,że on zwalnia . Znaki powinny być , bo tam są niebezpieczne zakręty i każdy powinien o nich wcześniej wiedzieć a to czy się do nich zastosuje to już jego sprawa . Jak nie chcecie zakrętów to proszę bardzo wyemigrować do USA i tam macie w niektórych stanach prościutkie drogi na których można dosłownie zasnąć .
Odpowiedz
0
@ do "kierowcy"
dnia 26.09.2010, 09:10 · Zgłoś
Żadne oznakowanie nie zastapi myślenia i przewidywania na drodze - masz dostosować prędkośc do warunków jazdy - tylko tyle i aż tyle. Określenie prekość do 90 nie narzuca konieczności jazdy 90. Pisze do 90 a nie 90. Nawet po podstawówce mozna to zrozumieć.Facet lub [...] z Rzeszowa też ma przestrzegać przepisów o ruchu drogowym. Może chcesz postawić tam znak: droga tylko dla tubylców. Jeżlei wyjeżdzasz poza Jasło to pytasz się miejscowych o to jak jechać obcymi drogami...Nie kompromituj się, przesiądź na wrotki a nie bierz się za kierownicę. Takie poglądy może wygłaszać niedzielny kierowca wsiadający do auta by przjechać się tylko do kościoła!
Uważasz pewnie, że przed każdym zakrętem należy wysiąść i oglądnąć go przed przejechaniem oraz sprawdzić przyczepność kół do drogi. Trochę czasu zajmie ci taka jazda. Myśl - to nie boli, spróbuj.
Odpowiedz
0
@ do kierowca
dnia 26.09.2010, 00:45 · Zgłoś
nie masz człowieku zielonego pojęcia o niczym. Jeden wypadek był nagłośniony a wypadków tutaj było już naprawdę dużo, może nie wszystkie tak grozne jak ten ostatnio.
CYT " każdy chyba jest na tyle mądry i odpowiedzialny ,że przed tymi zakrętami zwalnia i nie jedzie 90 "

ALE JAK JEDZIE FACET LUB [...] Z NP RZESZOWA, TO NIE WIE ŻE TAM JEST ZAKRĘT WIĘC NIE ZWALNIA BO PO CO, JAK MOŻE JECHAĆ 90km/H a żadnego znaku ostrzegawczego nie ma! Ty chyba jesteś w zarządzie dróg że tak ich bronisz. I nie paranoik tylko dobry człowiek, także sołtys oraz wójt nie raz reagowały w tej sprawie jednak PZD uważa że niepotrzebne znaki... A policja ich w tym wspiera bo mówią że po co znaki jak ich tak ich nie przestrzegają.

Ty widać nie jesteś kierowcą bo nie masz pojęcia o jezdzie.
Odpowiedz
0
@ hm
dnia 25.09.2010, 20:54 · Zgłoś
Gratuluję panu Przebiędzie przemyśleń. Trzeba pójść dalej, skoro kierowcy nie stosują się do znaków, zlikwidować wszystkie. Ile oszczedności.
Odpowiedz
0
@ kierowca
dnia 25.09.2010, 19:55 · Zgłoś
Dobra niech wam będzie ,że w tym mostku sie tylko jeden duży samochód zmieści , co do tych zakrętów to powiem tyle , każdy chyba jest na tyle mądry i odpowiedzialny ,że przed tymi zakrętami zwalnia i nie jedzie 90 a nawet wolniej na prostych , bo tam z tego co widze nikt nie posiska ile fabryka dała ( nie wliczając nowych kilkunastoletnich kierowców w tjuningowych FURACH ) . Najgorszy jak mówię jest ten odcinek między domami , ale miejscowi wiedzą o nim a i Ci co są przejazdem widzą ,że wjeżdżają w zabudowany i zwalniają . To jak na razie był jeden przypadek wypadku a ten co zgłosił się z apelem to jakiś paranoik myślący ,że ludzi nie mają mózgów i widzą drogę tylko i wyłącznie ze znaków .
Odpowiedz
0
@ Charlie_P
dnia 25.09.2010, 17:06 · Zgłoś
Już nie chodzi nawet o same ograniczenia prędkości, choć ograniczenie powinno być na odcinku około 50 metrów na tym najbardziej niebezpiecznym łuku max do 40km/h. A potem odwołanie tego znaku.
Ale ważniejsze są znaki ostrzegawcze na tej drodze. I ważne żeby je solidnie postawić najlepiej z metrowym fundamentem i żeby to były znaki wysokie, bo młodzież zaraz się zacznie na nich wyżywać...
Albo zaraz po postawieniu znaków w weekend policja niech pieszo patroluje teren i gwarantuje że złapie na gorącym uczynku wandali którzy wyżywają się na znakach..

Znaki jak najbardziej potrzebne, a z opini Pana policjanta to nie wiem czy się śmiać czy płakać
Odpowiedz
0
@ XX
dnia 25.09.2010, 15:11 · Zgłoś
Jeszcze coś. Ubezpieczycielom aut bardziej opłacało by się zrzucenie na poszerzenie tego mostku. Bo na wydawanie odszkodowań za wypadki w tamtym miejscu wydają o wiele więcej:D
Odpowiedz
0
@ de Edward Ącki
dnia 25.09.2010, 15:09 · Zgłoś
i z maluchami ciężko, bardzo groznie jest też na dwóch bardzo ostrych i niewidocznych łukach "pod górkę" jest tam nasadzone krzaków, tak że uniemożliwiają zobaczenie czy z naprzeciwka coś nie jedzie. Gdyby tak dwa auta jechały i pieszy, tak koniec. Potrącenie albo zderzenie czołowe, trzeba wybierać. Swoje życie albo pieszego.
Najgorzej jest z kierowcamy poza miejscowymi, bo miejscowy zna tą trasę na pamięć, ale jak jedzie jakiś gość pierwszy raz, jeszcze nie daj boże w nocy, no ro naprawdę nie ciekawie może być
Odpowiedz
0
@ do kierowca.
dnia 25.09.2010, 15:05 · Zgłoś
Ale bzdury opowiadasz, chyba nie mówisz o tym mostku o którym pisze. Jeżdżę oplem Vectrą i nie raz musiałem przepuszczać rowerzyste bo nie dało się tam przejechać. Więc nie mów, że zmieszczą sie tam dwa auta chłopie trochę więcej wyobrazni
Odpowiedz
0
@ Ędward Ącki
dnia 25.09.2010, 15:01 · Zgłoś
Czasami jezdze do tanowca od strony Czelusnicy i musze stwierdzic, ze ten odcinek drogi jest kategirycznie zle oznakowany.

Sprawa nr 1 i chyba najistotniejsza- mostek. Z obu stron oznakowane zwezenia, 2 samochody sie nie zmieszcza (no maluchy wejda na styk), jak jada 2 samochody z przecownich stron to czasami panuje prawo dzungli kto szybszy ten wjezdza, drugi czeka.

Stan drogi jest swietny, ale niestety droga jest zbyt kreta i waska jak na teren niezabudowany i moim zdaniem trzeba wprowadzic ograniczenie do 70, 90km/h jest po prostu niebezpieczne w 2-3 miejscach.
Odpowiedz
0
@ AAAAAAAAAAAAAAAAAAA
dnia 25.09.2010, 14:09 · Zgłoś
"Po wypadku na drodze Czeluśnica - Tarnowiec, o którym pisaliśmy więcej TUTAJ"

KLIKAM NA TUTAJ, ALE NIC NIE MA?
Odpowiedz
0
@ Doradca
dnia 25.09.2010, 13:46 · Zgłoś
Słyszałem, że w największej firmie znakującej drogi pracuje były asystent Posła Stanisława Zająca - niejaki Paweł [...] i ma się tam całkiem dobrze. Ciekawe, czy jeżeliby teraz poprosić go o pomoc -to załatwiłby znaki drogowe za darmo. Nie wiem jak to sprawdzić???
Wie ktoś może?
Odpowiedz
0
@ XX
dnia 25.09.2010, 13:44 · Zgłoś
Może przydało by się zrobić dobre- solidne pobocza(jak również dobrą -solidna ulice) na trasie Jasło- Krosno( chodzi tu o odcinki Zimna Woda- Szebnie- Moderówka) Na tych odcinkach w czasie zaostrzonego ruchu jest bardzo niebezpiecznie. Prosze to miec na uwadze!!!
Odpowiedz
0
@ kierowca
dnia 25.09.2010, 13:10 · Zgłoś
Ja jeżdżę tamtędy dosyć często motocyklem i samochodem a nie mam problemów ze zmieszczeniem się , motocykl się spokojnie zmieści z samochodem a samochód z samochodem zależy jaki , jak dwa tiry to się na pewno nie zmieszczą a osobówki typu Corsa czy clio spokojnie . Racja , znając okolicznych hooligans :D długo by to lustro nie postało . Pozostaje jedynie mieć wyobraźnię i zachować ostrożność , szczególnie na tym odcinku z domami , bo mogą tam przecież być dzieci .
Odpowiedz
0
@ do kaskada
dnia 25.09.2010, 12:56 · Zgłoś
Nikomu nie przeszkadza to, że jest dobra droga. (choć można było spokojnie zlikwidować niebezpieczne zakręty, które tam są) ludziom chodzi o to, żeby postawiono odpowiednie oznakowanie. Bo faktycznie takiego tam nie ma, i z tego powodu już nie raz doszło do wypadku.
Odpowiedz
0
@ do kaskada
dnia 25.09.2010, 11:33 · Zgłoś
aleś [...]. Jakbyś Ty jechał zgodnie z przepisami, ostrożnie i jakiś [...] walnął w Ciebie, miałbyś złamany kręgosłup to inaczej byś mówił..
Odpowiedz
0
@ kaskada
dnia 25.09.2010, 11:07 · Zgłoś
Tak się zastanawiam,wielu ludzi z "Kwiatkowisk" walczyło o tą drogę pewnie 50 lat.Ciekawe czy przypuszczali że rozgorzeje taka dyskusja,kiedy w końcu położą asfalt i będzie się nią jezdzić z prędkością "światła".Może poprosić Wójta Gminy Tarnowiec żeby zwinęli ten asfalt.Bedzie tak jak przed pięcioma laty.Masa dziur i nik nie będzie jechał szybciej niż 20 km na godz.Pozdrawiam.
Odpowiedz
0
@ do kierowca
dnia 25.09.2010, 10:40 · Zgłoś
nie opowiadaj głupot bo dwa samochody się nie mieszczą na mostku. Jeden i to ledwo. Gdyby szedł pieszy to się samochód nie zmieści
Odpowiedz
0
@ kjas
dnia 25.09.2010, 10:34 · Zgłoś
Jeśli chodzi o ograniczenia prędkości, to nie wiadomo czy znaki coś zmienią. Większość kierowców nie stosuje się do ograniczeń. Musielibyśmy ustawić fotoradary lub statyczne i dynamiczne patrole policji. - mówił Andrzej Przebięda."

To po co żyć jak i tak się umrze? Po co wogóle znaki ktoś wymyślił? Po co światła? Człowieku zastanów się co mówisz...
Odpowiedz
0
@ PP
dnia 25.09.2010, 09:17 · Zgłoś
To już nie dawajcie znaków ograniczenia ale chociaż takie które będą ostrzegać przed ZAKRĘTAMI!!!!!!
Odpowiedz
0
@ x
dnia 25.09.2010, 09:13 · Zgłoś
jazda na tej drodze zgodnie z przepisami grozi śmiercią. Bo można tam jechać 90km/h a to jest rzeczą niemożliwą.

Ktoś tam napisał że przez mostek zmieszczą się dwa auta, to jest bzdura, jak rowerzysta albo pieszy jest na mostku, to auto już nie ma szans wjechacnia. Wogóle jak widzę z jaką prędkością tam jeżdżą to o zgrozo, faktycznie by się radar przydał na rozbujanych małolatów albo więcej patroli.

Pan Przebięda jeżeli mówi że znaki są niepotrzebne bo kierowcy i tak nic nie zwolnią to po co wogóle oni znaki stawiają? Po co policja? po co kontrole? Po co światła?
Dziwny ten policjant trochę. Na niektórych może znaki nie działają ale są ludzie którzy jeżdżą przepisowo, a jadąc na tej drodze przepisowo, można się [...]. Piszecie żeby jechać wolniej, dlaczego ma ktoś obcy jechać wolniej jeżeli może 90 i żadnego ograniczenia nie ma?
Każde życie ludzkie jest ważne a są ludzie którzy zawsze jeżdżą zgodnie z przepisami i choćby dla jednego życia ludzkiego warto te znaki postawić
Odpowiedz
0
@ do TxT i INNYCH
dnia 25.09.2010, 09:09 · Zgłoś
SŁUCHAJ, ALE SĄ KIEROWCY KTÓRY STOSUJĄ SIĘ DO PRZEPISÓW I ZNAKÓW, JEŻDŻĄ ZAWSZE PRZEPISOWO, WIĘC JEDZIE PRZEPISOWO TĄ DROGĄ 90km/h, NIE ZWALNIA PRZED ŁUKIEM BO NIE MA POJĘCIA ŻE ON TAM JEST, W ŻADEN SPOSÓB NIE JEST INFORMOWANY O NIM, WIĘC JEDZIE DALEJ 90km/H DOJEŻDŻA DO ZAKRĘTU, SAMOCHÓD Z NAPRZECIWKA...I DOCHODZI DO KOLEJNEGO WYPADKU.....TAKICH SYTAUCJI JEST BARDZO WIELE, WYSTARCZY ŻEBY STAŁ ZNAK I OSTRZEGAŁ TYCH KTÓRZY JEŻDŻĄ I CHCĄ JEZDZIĆ PRZEPISOWO.
Odpowiedz
0
@ kolos
dnia 25.09.2010, 08:15 · Zgłoś
I to jest Polska wlasnie: "a po co cokolwiek robic, skoro kieroecy i tak nie beda sie stosowac i nadal beda wypadki". To po co w ogole mamy te wszystkie [...] urzedy, skoro i tak ludzie lamia przepisy lub sie do nich nie zawsze stosuja. Po co w ogole zyjemy skoro i tak umrzemy, lepiej dziecku prewencyjnie leb ukrecic przy porodzie. Mowi na nas cala Polska ze jestesmy zasciankiem...ale niestety tak jest. To jest [...] i tyle, wladza jak za komuny.
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 25.09.2010, 02:08 · Zgłoś
jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji są progi spowalniające z obu stron zakrętu, wtedy chojraki niech jadą z taką prędkością jaka im się zamarzy
Odpowiedz
0
@ spc
dnia 25.09.2010, 00:42 · Zgłoś
"Jeśli chodzi o ograniczenia prędkości, to nie wiadomo czy znaki coś zmienią. Większość kierowców nie stosuje się do ograniczeń. Musielibyśmy ustawić fotoradary lub statyczne i dynamiczne patrole policji. - mówił Andrzej Przebięda." - przypominam, że oprócz znaków zakazu są również m.in. takie jak ostrzegawcze - a o te tu się głównie rozchodzi.
Odpowiedz
0
@ jan oko
dnia 24.09.2010, 23:38 · Zgłoś
a w samym [...] Tarnowiec też obowiązuje 90 kilo, bo znaku że teren zabudowany brak?. O wywalających się slupach po lewej stronie " autostrady " też sza. W samym mieście ostatnio same grile wyborcze, bruki, asfalty to pewnie na znaki się znajdzie sponsor. Najlepiej na znaku z jeleniem coś przypiąć, będzie taniej...
Odpowiedz
0
@ on
dnia 24.09.2010, 22:52 · Zgłoś
TxT ale ty jestes [...],zapomnieli lekow podac,wspolczuje.
Odpowiedz
0
@ darling
dnia 24.09.2010, 22:01 · Zgłoś
ludzie ++-`-
Odpowiedz
0
@ jas
dnia 24.09.2010, 21:43 · Zgłoś
Nie potrzeba żadnych ograniczeń, nakazów ani zakazów!
Kierowcy w większości to nie [...] i potrafią dostosować prędkość do warunków i stanu drogi pod warunkiem że mogą to ocenić.
Do tego potrzebne jest tylko oznakowanie ostrzegawcze. Na zakręcie trzy strzałki aby w nocy nie pojechać prosto a na mostku jednoznaczne ustalenie pierwszeństwa.
Jeżeli na drogach krajowych co kawałek jest ograniczenie prędkości do 40, 50km/h to nic dziwnego że kierowcy przestają reagować na te znaki bo nigdzie by nie dojechali w takim tempie.
Ustawiający znaki powinni brać przykład z Rumunii gdzie znak 60km/h występuje tylko przed zakrętem którego próba pokonania z prędkością 80km/h kończy się rowem.
Odpowiedz
0
@ kaskada
dnia 24.09.2010, 21:14 · Zgłoś
Ale Wy wszyscy brednie opowiadacie,lustra montować jak znaków nie ma kto postawić.A jak postawią to w drodze z imprezy wszystkie lądują w fosach.Trochę kultury na drodze.Gdzie się wam wszystkim tak śpieszy?Do Piotra?Widzicie kawałek dobrej drogi to gaz do dechy>To nie autostrada>.
Odpowiedz
0
@ tree
dnia 24.09.2010, 21:04 · Zgłoś
nie wiem kto tam pisze takie bajki ze na mostku sie mieszcza dwa samochody,chyba ze maluchy ,ale kto teraz jezdzi takimi samochodami moze jeden dwa na dzien a po za tym jezdza duze ciezarowki i powiem ze jak widze z jaka predkoscia czasem jada na tym zakrecie to normalnie rozpacz,gdyby w tym czaie jechalo cos z nprzeciwka to smierc na miejscu,po za tym predkosc z jaka jezdza niektorzy jest naprawde niebezpieczna ,droga ta na calym odcinku jest waska ,z zakretami i niewidoczna z powodu niewykoszonej trawy
Odpowiedz
0
@ chwaścik
dnia 24.09.2010, 21:03 · Zgłoś
A nie lepiej zwolnić zamiast czekać na znaki???
Odpowiedz
0
@ znaki czasu
dnia 24.09.2010, 20:45 · Zgłoś
Tak zwani "kierowcy" wypowiadający się powyżej uważają, że znaki drogowe zwolnią ich od myślenia w czasie jazdy. Podstawową zasadą w ruchu drogowym jest dostosowanie prędkości do warunków jazdy czyli okoiczności które występują na tej drodze. Widać, że myślenie boli bo wszyscy domagają sie podania np. prędkości na łuku drogi. W różnych warunkach może być ona inna. O perwszeństwie wjazdu na zwężenie oprócz znaku może decydowąć kultura na drodze co już jest pojęciem z kosmosu dla użytkowników szybkich rzęchów z zachodu. Kultura w ogóle jako pojęcie, a co dopiero na drodze. Prawo ewolucji Darwina mówi, że głuptasy muszą wyginąć w toku naturalnej selekcji i nic tu znaki drogowe nie pomogą nawet gdyby ustawione były np. co 50 m. Widać to na przykładzie motocyklistów - użytkowników ścigaczy. Masa znaków drogowych olewanych przez kierowców działa deprawująco - zachęca do naruszania prawa. Wiara, że nakazy administracyjne zastąpią zdrowy rozsądek prowadzi w prostej linii do wnosku, że winni są tu zarządcy drogi a nie ich użytkownicy. Zalecam przeczytanie od czasu do czasu prawa o ruchu drogowym szczególnie tym, którzy myślą, że wszyskie rozumy posiedli, bo jeżdżą parę lat i może nawet byli za granicą, czyli w Słowacji. Doświadczony kierowca z każdym rokiem uczy się pokory wobec drogi a nie przerzucania odpowiedzialności na innych.
Odpowiedz
0
@ TxT
dnia 24.09.2010, 20:19 · Zgłoś
niech se ten czytelnik ze 3 znaki u siebie w ogrodzie postawi, tam tylko pobocza trzeba wykosic, zeby widocznosc byla, a nie jakies medialne szopki robic, ja po serpentynach jak na soline sie jedzie dam rade 70-110 wejsc, to w taki zakrecik 90 tez da rady wjechac, tam nie ma zreszta nakazu ze ma sie jechac 90, jak sobie drogi czytelniku nie radzisz, to zwolnij do 30, ale zacznij rowerem jezdzic, albo jeszcze lepiej nie wychodz z domu, bo tylu przeciez jest wariatow na drogach.
Odpowiedz
0
@ kam
dnia 24.09.2010, 20:07 · Zgłoś
Macie rację, że to pewnie nic nie da, ale... ALE!
Przynajmniej jak będzie wypadek to na własne życzenie, a nie "wina drogowców/drogi/zarządcy". Czyż nie? ;)
Odpowiedz
0
@ Drake
dnia 24.09.2010, 19:56 · Zgłoś
"Jeśli chodzi o ograniczenia prędkości, to nie wiadomo czy znaki coś zmienią. Większość kierowców nie stosuje się do ograniczeń." to po co one sa?tak wogole?
"Trzeba tylko mieć świadomość, że nawet las znaków nie pomoże, jeśli kierowcy nie będą ich przestrzegać." ale chyba lepiej zapobiegac niz leczyc..
No ale..jesli problemem dla wladz jest wkopac 8 znaków to proponuje zrobic zrzutke i samemu te znaki zakupic..Festyne w tarnowcu sa owocne..a moze poprosic Wimed ktory sie zajmuje produkcja znakow dorgowych o podarowanie 8 znakow.
Odpowiedz
0
@ przedstawiciel han
dnia 24.09.2010, 19:51 · Zgłoś
takich miejsc jest 1000 na całym terenie ......
Odpowiedz
0
@ kierowca
dnia 24.09.2010, 19:09 · Zgłoś
wszystkie drogi są bezpieczne tylko cza jezdzic z rozumem a nie narzekać że drogi i drzewa są przyczyną
Odpowiedz
0
@ edi
dnia 24.09.2010, 19:03 · Zgłoś
to po co te wszystkie znaki skoro jak mówi naczelnik i tak większość kierowców się do nich nie stosuje paranoja i normalka jak to w polsce nic nowego nikt nie powiedział
Odpowiedz
0
@ Kierowca
dnia 24.09.2010, 18:28 · Zgłoś
Znak “pierwszeństwo dla nadjeżdżającego z naprzeciwka" - OBOWIĄZKOWO!!! Dodatkowo najwyższy czas postawić znaki informujące, że wjeżdżamy do Czeluśnicy i do Tarnowca. Wielu kierowców jadąc tą drogą nie wie czy już są czy jeszcze nie wjechali do tych miejscowości - a jest to najkrótsza droga łącząca miejscowość gminną Tarnowiec z Jasłem!!! Najwyższa pora, żeby samorządowcy coś z tym zrobili. Trzymam kciuki.
Odpowiedz
0
@ szybki
dnia 24.09.2010, 18:15 · Zgłoś
chlopie co z tego ze dadza znaki jak jo i tak bede jechol tam szybko
Odpowiedz
0
@ kaskada
dnia 24.09.2010, 17:51 · Zgłoś
Ta cała droga to jedna wielka pomyłka.Według władz jest mało uczęszczana.To nie prawda w godzinach szczytu o 6:30 i o 15:00 jest olbrzymi ruch. Ale nie tylko,przez cały dzień przejeżdża nią masa samochodów.
Odpowiedz
0
@ mieszkaniec
dnia 24.09.2010, 17:30 · Zgłoś
Zakręt na znajdujący się na ostatnim zdjęciu jest bardzo niebezpieczny. Jak już napisano w artykule nie ma tam zadnego ograniczenia prędkości a więżdżając na ten łuk z prędkością 50km
auto zostaje wypychane z zakrętu! a w zimie bardzo często auta lądują w przydrożnym rowie.
Odpowiedz
0
@ viking78
dnia 24.09.2010, 17:28 · Zgłoś
Trzeba zadbać aby droga byłą widoczna , pobocza skoszone,Kto robi drogę z tak wieloma punktami krytycznymi!
Odpowiedz
0
@ Zal
dnia 24.09.2010, 16:21 · Zgłoś
Sami sie za robote nie wexmiecie tylko czekacie jak ktos Wam podsunie pomysł. Prawda jest taka, że takich miejsc jest bardzo duzo w powiecie jasielskim.
Odpowiedz
0
@ terpek
dnia 24.09.2010, 16:10 · Zgłoś
co za kraj ;ooooo
Odpowiedz
-1
@ kierowca
dnia 24.09.2010, 16:08 · Zgłoś
Nie wiem kto takie bajki opowiada, na tym mostku 2 samochody mieszczą się na styk i akurat to nie jest problemem . Gorzej jest z zakrętami w okolicy domów na kwiatkowiskach , bo tam są naprawdę ostre zakręty które podczas szybszej jazdy zmuszają do ścięcia łuku co może doprowadzić do kolizji , ale ograniczenie do 30 to jakiś absurd a fotoradar to tylko dla kasy , wystarczyło by ograniczenie do 50 km/h i znak o kilku niebezpiecznych zakrętach . Nie ma co robić wielkiego halo , koleś jechał w nocy i przycisną gaz to tak to się niestety skończyło , lepiej jak by zrobili jakieś lustra żeby było widać czy coś nie jedzie z na przeciwka .
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.