Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Basen nieczynny do odwołania

61
Wczoraj po południu omal nie doszło do tragedii. W szatni przy wejściu na krytą pływalnię w Jaśle zawalił się sufit. Na szczęście w pobliżu nie było nikogo. Dziś rano basen wizytował powiatowy inspektor nadzoru budowlanego. Nadal jednak nie znane są przyczyny zerwania się konstrukcji sufitowej.






Kryta pływalnia w Jaśle została oddana do użytku w lipcu 2002 roku. Koszt jej budowy wyniósł ponad 16 milionów złotych, co nawet dziś wydaje się zbyt wygórowaną kwotą.


- Ówczesna rada miejska podjęła taką decyzję, przeznaczając z budżetu takie środki na budowę basenu. Sprzeciwiali się temu obecny dyrektor MOSiR-u, jak i opozycja z panem Przetacznikiem na czele. Można było wybudować basen za dużo mniejsze pieniądze i wiem, że były realizowane takie inwestycje za 4,5 mln zł, za 8 mln zł, czy nawet za 10 mln zł. Warto jednak pamiętać, że jasielski basen był wtedy pionierski we wprowadzaniu ozonowania wody, a nie tradycyjnego chlorowania. To ma swoje przełożenie na różnego rodzaju uczulenia czy choroby skórne – mówi dziś Tadeusz Górczyk, sekretarz miasta w ekipie burmistrza Andrzeja Czerneckiego.


Tadeusz Baniak, pełniący obowiązki dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jaśle przypomina sobie sytuację sprzed lat - Sprzeciwiałem się budowie basenu za takie pieniądze. Była to inwestycja finansowana praktycznie z budżetu miasta. Razem z odsetkami wyszło ponad 20 mln zł, a dług ciągnie się do tej pory.

W tamtym czasie jasielski basen zdobył drugą nagrodę w ogólnopolskim konkursie na najlepiej zrealizowane obiekty sportowe. Był to nowatorski projekt wyłoniony oceniany przez jury składające się z autorytetów architektonicznych w kraju. - Był to obiekt najnowocześniejszy w Polsce, więc rozwiązania też musiały być nowatorskie. Problem jednak nie tkwi w tym, ile kosztowała budowa basenu, ale jakie są koszty jego utrzymania. Śmiem twierdzić, że w porównaniu do innych basenów w okolicy, jasielski jest w eksploatacji najtańszy – dodaje Górczyk.

Ale od już od momentu realizacji, ten cud architektury sprawiał kłopoty. Na bieżąco były usuwane usterki i skrzętnie odnotowywane w protokole uzupełnień.


Potem, w trakcie eksploatacji, szczególnie w okresie zimowym, w dachu nad halą basenową, na poszyciu sklejki występowały przecieki. - To powtarzało się co roku w zimie. Na początku usuwane były tylko skutki, a nie przyczyna i w końcu z pomocą biegłego zmusiliśmy wykonawcę, żeby naprawił to raz a dobrze, co nastąpiło w styczniu 2007 roku – mówi Wacław Myśliwiec, kierownik krytej pływalni w Jaśle.

Wykonawca projektu, firma Mitex z Kielc została wybrana w drodze przetargu - Zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych w przetargu nieograniczonym ta firma spełniała wszystkie wymagania. Ich oferta była najlepsza, choć wtedy tych ofert było sporo. Ta jednak, jako jedna z dwóch miała największe doświadczenie w budowie tego typu obiektów. Mitex realizował obiekty na terenie nie tylko całego kraju, czy Europy, ale także na całym świecie. Była to kadra inżynierska na wysokim poziomie – wyjaśnia decyzję ówczesnych władz T. Górczyk.

Kto więc zawinił i kto pokryje szkody? – Musimy się dowiedzieć jaka jest tego przyczyna i czyja to jest wina. Od tego zależy, kto poniesie koszty usunięcia tej awarii. Jeżeli się okaże, że jest to wina wykonawcy, będziemy dochodzić praw, nawet w postępowaniu sądowym – zapewnia wiceburmistrz Ryszard Pabian.

Podobnego zdania jest były sekretarz miasta - Sądzę, że potrzebna jest ekspertyza, która wykaże, co było faktyczną przyczyną zerwania się sufitu i szukania sponsora na pokrycie kosztów naprawy. Czy będzie to wina wykonawcy, czy błąd wynikający z bieżącej konserwacji. - dodaje T. Górczyk.

Konstrukcja sufitowa w holu krytej pływalni zbudowana jest z płyty gipsowo-kartonowej na ruszcie stalowym. Jednak z dokumentacji, jaka jest w posiadaniu Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Jaśle, nie wynika jednoznacznie w jaki sposób miała być przymocowana. Na pytanie kto zawinił odpowie prokurator po zapoznaniu się z materiałem dowodowym.










  

Katarzyna Pacwa-Wilk
Reklama

Komentarze: 61

Dodaj komentarz Widok:
0
@ ejj ty realista
dnia 04.07.2009, 10:18 · Zgłoś
nudzi ci sie w domu czy cos ? wakacje sa, daj odpoczac hemoroidom ;)
Odpowiedz
0
@ do realisty
dnia 03.07.2009, 15:24 · Zgłoś
bardzo dobry i profesjonalny komentarza do tych co nie potrafia czytać ze zrozumienień jedno proste zdanie.Dyrekto obiektu powinien był zauwarzyć ,że sufit niebezpiecznie się odkształcił,bo takie rzeczy nie dzieją się z minuty na minutę .Powinien ewakuować ludzi (bo za ich bezpieczeństwo odpowiada karnie ),zamknąć obiekt i dalej postępować zgodnie z procedurą ale czy tak było rostrzygnie niebawem prokuratura.A Guziec pamietasz ile awatury było o to że firmy z Jasła za mało pracują przy budowie basenu?
Odpowiedz
0
@ do realisty
dnia 02.07.2009, 17:55 · Zgłoś
No i czym się znawco popisałeś - umiejętnością skopiowania i wklejenia fragmentu prawa budowlanego. Pytano cię o konkrety, a tu ucieczka w ctrl A + ctrl V /kopiuj + wklej/.Pozostawiam to bez dalszych komentarzy bo jest to żałosne.Mam nadzieję, że ekspertyza nie będzie się ograniczała do kopiowania przepisów, chociaż takowe bzdety wielokrotnie czytałem. Ich autorzy liczyli na to, że nikt się na tym nie zna, wklei się trochę przepisów, przyprawi literaturą i wystarczy. Pieczątka zrobi wrażenie, czyli kupić opakowanie bez zaglądania do środka, forma bez treści.
Odpowiedz
0
@ Guziec
dnia 02.07.2009, 17:13 · Zgłoś
Wszystkie roboty wykończeniowe na basenie prowadzone były przez jasielskie fachowe firmy zatrudnione zgodnie z sugestią UM przez generalnego wykonawcę. Między innymi wyżej runięty sufit:)
Odpowiedz
0
@ realista
dnia 02.07.2009, 14:57 · Zgłoś
do "prośba o poradę" "tutturu" i innych
aby zapoznali się z przepisami gdzie naprawdę tzreba mieć troszkę wiedzy. Jeśli kogoś uraziłem fikołkiem przepraszam,
przepraszam również za błąd pisarski zamiast "teras" winno być teraz- rzeczą ludzką jest się mylić i każdy kto coś robi myli się!
Poczytajcie troszkę
Prawo Budowlane
Rozdział 6 stanowi

Utrzymanie obiektów budowlanych

Art. 61.Właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany:

1) utrzymywać i użytkować obiekt zgodnie z zasadami, o których mowa w art. 5 ust. 2;

2) zapewnić, dochowując należytej staranności, bezpieczne użytkowanie obiektu w razie wystąpienia czynników zewnętrznych odziaływujących na obiekt, związanych z działaniem człowieka lub sił natury, takich jak: wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, osuwiska ziemi, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, pożary lub powodzie, w wyniku których następuje uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie takim uszkodzeniem, mogące spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska.

Art. 62. 1. Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli:

1) okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego:

a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu,

b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,

c) instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych);

2) okresowej, co najmniej raz na 5 lat, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia; kontrolą tą powinno być objęte również badanie instalacji elektrycznej i piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów;

3) okresowej w zakresie, o którym mowa w pkt 1, co najmniej dwa razy w roku, w terminach do 31 maja oraz do 30 listopada, w przypadku budynków o powierzchni zabudowy przekraczającej 2 000 m2 oraz innych obiektów budowlanych o powierzchni dachu przekraczającej 1 000 m2; osoba dokonująca kontroli jest obowiązana bezzwłocznie pisemnie zawiadomić właściwy organ o przeprowadzonej kontroli;

4) bezpiecznego użytkowania obiektu każdorazowo w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 61 pkt 2;

5) okresowej, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego kotłów, z uwzględnieniem efektywności energetycznej kotłów oraz ich wielkości do potrzeb użytkowych:

a) co najmniej raz na 2 lata – opalanych nieodnawialnym paliwem ciekłym lub stałym o efektywnej nominalnej wydajności ponad 100 kW,

b) co najmniej raz na 4 lata – opalanych nieodnawialnym paliwem ciekłym lub stałym o efektywnej nominalnej wydajności 20 kW do 100 kW oraz kotłów opalanych gazem;

6) okresowej, co najmniej raz na 5 lat, polegającej na ocenie efektywności energetycznej zastosowanych urządzeń chłodniczych w systemach klimatyzacji, ich wielkości w stosunku do wymagań użytkowych o mocy chłodniczej nominalnej większej niż 12 kW.

I chyba wszystko jasne kto filozofuje a kto wie co pisze. Pozdrawiam
Odpowiedz
0
@ Faraon
dnia 02.07.2009, 11:41 · Zgłoś
A u nas jak budowali piramidy to nie mieli żadnych wiertarek, kołków i płyt gk a piramidy stoją do dziś i są w lepszym stanie niż basen w Jaśle :D :D
Odpowiedz
0
@ anonimowaa
dnia 02.07.2009, 11:38 · Zgłoś
moze to byly wstrzasy po dniach jasła .? tak mysle >D przecież gyło dosyć głośno ... to tego wilgoć i zawalenie jest gotowe xd ;dd
Odpowiedz
0
@ leśmian
dnia 02.07.2009, 08:07 · Zgłoś
Montaż rusztu stalowego to żadna nowość,opisana
w wielu publikacjach fachowych jak i na pewno w
WTWiO.Myślę,że przyczyną tego stanu rzeczy były
nieracjonalne działania oszczędnościowe wykonawcy
(jakość kołków rozporowych,gatunek płyt kart-gips).Nie wykluczone,że płyty nabrały wilgoci,zrobiły się o wiele cięższe i ruszt nie
wytrzymał.Pole popisu dla biegłych,ale radzę
wziąć ten wątek pod uwagę...
Odpowiedz
0
@ tutturu
dnia 02.07.2009, 07:57 · Zgłoś
do realista!
Nie ja zacząłem tą "pyskówkę". Obrażasz ludzi mówiąc "magister od fikołków", a czasem magister od fikołków ma większą wiedzę niż inżynier. Nie będę z Tobą dyskutować, bo jak można rozmawiać z kimś, kto pisze o konserwacjach tego typu elementów. Ale w jednym masz rację, niech sprawę rozpatrzą FACHOWCY. Prawdziwi Fachowcy.
Odpowiedz
0
@ dj.marchewka
dnia 02.07.2009, 05:30 · Zgłoś
az sie plakac chce xd ;> pozdro dj marchewka usa2009
Odpowiedz
0
@ jaslanin
dnia 01.07.2009, 23:19 · Zgłoś
litosci jak to jest wogole normalny basen godzien jakiejkolwiek pochwaly to ktos tu chyba najadł sie arszeniku... przeciez to zaden wyczyn architektoniczny...a za taka kase to mozna by o wiele ładniejszy i przede wszystkim większy basen wybudowac wiem coś o tym bo moj kuzyn obraca sie w sprawach większych budowli w kraju i zagranica...
Odpowiedz
0
@ prośba
dnia 01.07.2009, 22:53 · Zgłoś
Realista masz racje u nas wszyscy się na wszystkim znają i bardzo lubią dowalić innym.Pozostawmy tą sprawę fachowcom. Szkoda że młodzież w czasie wakacji nie będzie miała możliwości skorzystać z basenu może jednak da się tak zrobić, że wszystkie dowody zostaną sfotografowane i opisane przez biegłego i prokuratora i wykona się zabezpieczenie aby basen był dostępny.
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 01.07.2009, 22:36 · Zgłoś
ta najlepsze ze niby bez chloru yhy szkoda tylko ze wejdzie się i odrazu czuć chlorem no ale luzno ..
Odpowiedz
0
@ realista zawroc
dnia 01.07.2009, 22:35 · Zgłoś
teras* wyjaśnia wszystko o twoim doświadczeniu, wróć do podstawówki
Odpowiedz
0
@ 123edekw6
dnia 01.07.2009, 22:12 · Zgłoś
wcześniej 200 teraz 70 dzięki Bogu nic się nie stało .!!!!!
Odpowiedz
0
@ prosba o poradę
dnia 01.07.2009, 22:12 · Zgłoś
do realisty, pytania: jak zrobić przegląd 5 letni elementow zakrytych np. izolacji poziomej piwnic, folii paroizolacyjnej w połaci dachu ,czy innych niedostępnych elementów, może odkrywki co 5 lat , może zdjąć fragmenty płyt gipsowych od dołu lub pokrycia dachu z góry, ku oczywistej uciesze inwestora. Czy zdjąć 1 m2 czy może 10 m2 ? Jak się ma teoria do praktyki? Czy w czasie przeglądu oceniać np. próbnym obciążeniem kołki mocujące np. sufit podwieszany szczelnie obłożony płytą gipsową? Czy może na ucho, słuchać czy nie trzeszczy? Może wprowadzić tam kamerę? A może inspektor nadzoru w trakcie budowy powinien to rzetelnie odebrać przed zakryciem?
Odpowiedz
0
@ tofiq
dnia 01.07.2009, 22:09 · Zgłoś
tak to jest jak sie chce zrobic taniej a reszte do kieszeni zawinac prezesi za 5zl
Odpowiedz
0
@ bystry
dnia 01.07.2009, 21:58 · Zgłoś
ten co to robił wcześniej też mu poleciało 200 m
Odpowiedz
0
@ Jasiek
dnia 01.07.2009, 21:04 · Zgłoś
Tadek Górczk są wakacje a dzieci chcą korzystać z basenu i co Ty na to bo my jesteśmy poddenerwowani i napewno na ciebie nie zagłosujemy czyli będziesz miał jeszcze mniej głosów niż poprzednio i nie załapiesz się na radnego powiatowego!!!!
Odpowiedz
0
@ honorata
dnia 01.07.2009, 20:37 · Zgłoś
jaki fajny basen ale tak szybko zniszczony :( smiley
Odpowiedz
0
@ Joanna^^
dnia 01.07.2009, 20:14 · Zgłoś
A może jest to przyczyna tych ostatnich ulew i burz.
Wtedy tak strszanie padało i może to są jakieś przecieki?
Odpowiedz
0
@ Joanna^^
dnia 01.07.2009, 20:13 · Zgłoś
Jak zaczęłam czytać te komentarze, to nie wiedziałam czy śmiać się czy płakać...
Ludzie, co Wy tu piszecie, o tym basenia"żenada","Żal mi naszej rady miejskiej i mosiru w negatywnym tego słowa znaczeniu myślę że to ich wina i mogli ponieść mniejsze koszta przy budowie tego badziewia", "Parodia, a nie basen". Co to wogóle jest???
Piszecie, że za dużo kasy na taki basen,a nie pomyslicie jaki są z tym związane koszty. Same płytki(i tego typu rzeczy)prysznice, toalety, półki w sztanich, suszarki, lusterka, jacuzzi, sauna, solarium, materiały budowlane, ozonowana woda, przybory pływackie i wiele, wiele innych. Jeszcze samo wykonanie, robotnicy, budowlańcy.
A sama budowa ośrodku(bez wyposażenia), co Wy myślicie, że to wszystko z nieba spadło?
Zastanówcie się ile tam jest płytek? Multum...

A Wy wyskakujecie z takimi odzywkami, m.in że za dużo kasy.
Weźcie się zastanówcie jak ten ośrodek wygląda. Normalnie lepszego nie widziałam. A, że wachowcy byli kiepscy, to już inna sprawa.
:/
Odpowiedz
0
@ fdgf
dnia 01.07.2009, 19:52 · Zgłoś
pan Mariusz.S od początku mówił ze to [...]
Odpowiedz
0
@ domi
dnia 01.07.2009, 19:16 · Zgłoś
łał hciałam to zobacze na własne oczy
Odpowiedz
0
@ j
dnia 01.07.2009, 19:13 · Zgłoś
oby tylko remont tego cuda nie przelozyl sie puzniej na i tak wysokie ceny biletow a swoja droga szukanie winnego jest smieszne przeciez koszty postepowania kture i tak zostanie umozone zwiekszaja i koszty remonyu a sledztwo opuznia tylko rozpoczecie remonyu
Odpowiedz
0
@ Antek
dnia 01.07.2009, 18:18 · Zgłoś
PiS - "Basen się rozpada" - co, ludzie szczelinami wypadają z niecki ? Odstaw, chłopie, ten denaturat. Rozumiem z reszty wizji, że Senator Z. buduje teraz ugrupowanie antyklerykalne ?:)
Odpowiedz
0
@ kolo
dnia 01.07.2009, 18:04 · Zgłoś
zgadzam sie dokladnie z komenten "goga" zarowno w meskiej jak i damskiej.. [...] jak ***!
Odpowiedz
0
@ s[...]iel [...]
dnia 01.07.2009, 17:35 · Zgłoś
dobry xdd dać mu ogurka :D
Odpowiedz
0
@ realista
dnia 01.07.2009, 15:03 · Zgłoś
do tutturutu i podobnych: Tym się różnimy, że ja mam wykształcenie wyższe budowlane i UPRAWNIENIA BUDOWLANE( od 1990r) i pracuję w zawodzie, jestem również zgodnie z wymogami w Podkarpackiej Izbie Inżynierów Budownictwa a wy nie. Stąd moje wypowiedzi są poparte wykształceniem, doświadczeniem i wiedzą a Wasze to po prostu pyskówki.Tak więc nie jestem mgr od fikołków ale od budownictwa. I gdzie jest teras ŻENADA?
Odpowiedz
0
@ goga
dnia 01.07.2009, 14:20 · Zgłoś
jak przypomnę sobie te brudne szatnie na basenie to mnie mdli.tam chyba nikt nie sprząta,dziwne,że sanepid się tym nie interesuje,przecież to grozi jakąś epidemią-[...]!
Odpowiedz
0
@ ej...
dnia 01.07.2009, 13:53 · Zgłoś
nie przesadzajcie taka dykta nikogo by nie [...] conajwyżej poraniła - po prostu pewnie woda podciekła przez te deszcze - nieważne - ważne kiedy to otworzą?!
Odpowiedz
0
@ ++++
dnia 01.07.2009, 13:32 · Zgłoś
"mądry" wez tu nie politykuj tylko patrz na to jak większość ludzi!! wykonała to firma tak jak wykonała są teraz efekty...i ktoś powinien za to "[...]"
Odpowiedz
0
@ o rany...
dnia 01.07.2009, 13:17 · Zgłoś
zaczeli już to naprawiać?! bo taki gorac nie ma gdzie zmoczyc [...] a troche taniej wyjdzie bilet na kryty anizeli bilet nad morze... jako ze jestem patriota do gorlic sie nie wybieram bowiem wole jasielska. a morze to co innego.
Odpowiedz
0
@ tutturu
dnia 01.07.2009, 12:40 · Zgłoś
do realista!!!
Człowieku jeśli nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj!!! Kto miałby po tym chodzić? I w jakim celu? Nie ma żadnej potrzeby i możliwości żeby po tym chodzić. Wiązałoby się to z koniecznością demontażu wszystkich sufitów podwieszanych zamocowanych na stałe, a które to maskują wszelkie ELEMENTy tego typu (rury i kanały) .Żenada!!!! To chyba ty jesteś magistrem od fikołków, tak mniemam po twojej wypowiedzi... Śmiech na sali.
Odpowiedz
0
@ mosir do bani
dnia 01.07.2009, 11:41 · Zgłoś
Panie Baniak, wyskoczyłeś Pan z tym komentarzem jak " filip z konopi ". Według Pana komentarza wynika,że lepiej nic nie robić ,a tylko siedzisko pilnować ......
Odpowiedz
-1
@ do realista i innych
dnia 01.07.2009, 11:28 · Zgłoś
po pierwsze przestancie pisać o polityce bo za dużo to wspólnego z tematem
ważne jest chyba tylko że niekomu nic się nie stało żeby zrobili jak najszybciej i jak najszybciej stwierdzili kto zawinił
ps. zapraszam na studia z fikołków czysta sielanka
Odpowiedz
0
@ reee
dnia 01.07.2009, 11:01 · Zgłoś
no to mamy RUINE a nie basen hehe
Odpowiedz
0
@ xXx
dnia 01.07.2009, 10:20 · Zgłoś
Widać że to starzyści budowali, Laiki na czarno. Niech zrobią papierowe podwieszenie przynajmniej nikomu sie nic nie stanie jak spadnie... Jak bym tak dostał takim sufitem i przeżył bym, bo różnie moze być, to takie odszkodowanie bym dostał że hEya
Odpowiedz
0
@ PIS
dnia 01.07.2009, 09:21 · Zgłoś
do jaślaka - Były burmistrz - a w zasadzie jego zastępca z Bączala - to dla jaślan jedna wielka wpadka. Zamiast myśleć o wsparciu Pana Zająca - to myśleli o wsparciu księży - by utrzymać się u władzy. Jeżeli poprzednia władza więcej czasu spędzała na spotkaniach z księdzem dziekanem - niż z wykonawcą - to są efekty. Basen się rozpada - no bo siła przyciągania - park nie może się rozpaść - no chyba pod ziemię. Jeżeli radny Baniak - mówił o tym w tamtym czasie - to było źle. No i mamy po kilku latach efekty oddawania inwestycji przed wyborami na siłę. Czy przypominacie sobie - jak to poprzednia władza przed wyborami poleciła straży miejskiej pilnowania fontanny w parku. Większych jaj nie widziałem - no chyba, że wypowiedź Pani Kurowskiej o wycięciu drzewa Hitlera. Panie Tadeuszu Baniak - musisz Pan zostać Burmistrzem.
Odpowiedz
0
@ gabcia04
dnia 01.07.2009, 08:40 · Zgłoś
wow!!!!!!
Odpowiedz
0
@ realista
dnia 01.07.2009, 07:43 · Zgłoś
Kilka refleksji: Jeśli jest ok wszyscy się podpisują, jeśli jest źle wszyscy mówią nie ja, a nie mówiłem itd.W tej sprawie nie wypowiedzieli się fachowcy,ale znawców udają mgr od fikołków ( polityk zmieniający ugrupowania jak rękawiczki) oraz działaczka w pełnym tego slowa znaczeniu i podobni taka- relacja była wczoraj. Patrząc na zdjęcia widzę , że to co runęło było poniekąd elementem maskująco dekoracyjnym przykrywającym najprawdopodobniej urządzenia klimatyzacyjne lub podobne. Ciekaw jestem czy przez cały tak długi okres eksploatacji nikt nie konserwował i nie odkręcał i przykręcał tych elementów a może ktoś konserwując poruszał się p[o tej delikatnej konstrukcji czym spowodował warunki ekstremalne ..... Jeśli nie konserwował i nie przeglądał TO KARDYNALNY BŁĄD W SZTUCE. Nie oceniajmy wszystkiego pochopnie i negatywnie. NIECH WYPOWIEDZĄ SIĘ FACHOWCY. Myli się ten kto pisze, że nie ma konserwacji elementów zakrytych- Prawo Budowlane nakazuje konserwację i przeglądy ( okresowe)i to musi być odnotowywane.
Odpowiedz
0
@ Polska
dnia 01.07.2009, 07:32 · Zgłoś
ale jaja...
tyle kase na nic
podpisano:T.
Odpowiedz
0
@ ~ja.
dnia 30.06.2009, 23:56 · Zgłoś
juz by to zburzyli i jakis porządny wybudowali.?! :D
Odpowiedz
0
@ śmiech na sali
dnia 30.06.2009, 22:59 · Zgłoś
Nieeee no... Tyle kasy??? I takie badziewie??? Przecież co chwila słychać że tam się coś zawala... Masakra... Zróbcie w końcu coś dobrze!!!
Odpowiedz
0
@ :P
dnia 30.06.2009, 22:37 · Zgłoś
ale jaja...
Odpowiedz
0
@ sprawność
dnia 30.06.2009, 22:22 · Zgłoś
szybkość w usunięciu awarii, opracowaniu ekspertyzy i sposób pokrycia wszystkich kosztów bedzie miarą sprawności Dyrektora MOSiR i władz miasta. Jeżeli sprawa będzie się przewlekać, to wakacje w Jaśle będą bez krytej pływalni. Klienci wnet nie wrócą. Jeżeli wszystko zapłaci się z budżetu miasta to będzie to najzwyklejszy skandal. Czas słów się kończy , teraz do roboty!
Odpowiedz
0
@ jaślak
dnia 30.06.2009, 22:20 · Zgłoś
basen to jedna z niewielu wpadek byłego burmistrza, chciał dobrze, wyszło źle. Pani burmistrz na początku kadencji otwierała praktycznie wszystkie inwestycje zapoczątkowane przez Pana Czerneckiego m.in. park, hale przy gim1. A ile wpadek ma i miała pani burmistrz ?? Wiele... A wszystko przez to że pan Czernecki nie miał wsparcia u pana Zająca, który całym Jasłem włada, a pani burmistrz to też wiele bez senatora by nie zrobiła.
Odpowiedz
0
@ Ania
dnia 30.06.2009, 22:19 · Zgłoś
hahaha ;d
Odpowiedz
0
@ Obserwator
dnia 30.06.2009, 22:11 · Zgłoś
Ale mamy reklamę miasta!!! Hitler, powódź, basen. Się dzieje. Brakuje tylko UFO i wojny światów. Chyba należy zlikwidować wydział promocji miasta.
Odpowiedz
0
@ ciekawy
dnia 30.06.2009, 22:09 · Zgłoś
ja wole rower
Odpowiedz
0
@ jestem z jasła :)
dnia 30.06.2009, 22:09 · Zgłoś
tandeta...
Odpowiedz
0
@ doro
dnia 30.06.2009, 22:05 · Zgłoś
nikt nie wie kto zawinił!!??to tez widac na zdjeciach,ktos sie uczył i nie wyszło,
Odpowiedz
0
@ marek
dnia 30.06.2009, 21:45 · Zgłoś
Usunąć opadniety sufit, sprawdzić czy jeszcze cos nie spadnie, zdemontowac to co moze zagrazac i dalej udostepnic do uzytku. Ucierpi estetyka, ale basen bedzie otwarty. W miedzy czasie dochodzcie kto zawinil i szukajcie winowajcy. Bo jak basen bedzie zamkniety dluzszy czas, to zniszczeje i nie bedzie co poprawiac.
Odpowiedz
1
@ do Tadeuszów
dnia 30.06.2009, 21:03 · Zgłoś
Baniaka: sprzeciwiałem sie budowie basenu - komentarz: teraz też się sprzeciwiam i nic nie będzie budowane, ani hala sportowa ani lodowisko, teraz też jest za drogo, tanio jest nic nie robić - na marginesie kredyt na pływalnię jak i wcześniej na oczyszczalnię został już spłacony - osoby działające w tym czasie coś po sobie pozostawiły, mogą teraz ich następcy narzekać, krytykować i nie robić żadnych inwestycji, po co - same kłopoty.
Do T. Górczyka: nie ma bieżącej konserwacji elementów zakrytych i niedostępnych, jest karygodne brakoróbstwo wykonawcy aprobowane prze nadzór inspektora, a raczej przez brak tego nadzoru. Technologia sufitów podwieszanych , w tym sposoby mocowania, jest dokładnie opisana. Sponsor jest tylko na razie siedzi cicho i liczy,że miasto usunie to na własny koszt. Centusie krakowscy powinni i tym razem się przeliczyć.
Odpowiedz
0
@ paco 68
dnia 30.06.2009, 21:01 · Zgłoś
moim zdaniem wystarczy zobaczyc kołki do mocowania wieszaków na suficie lub zapytac dobrego fachmana od rygipsów
Odpowiedz
0
@ xioncJB
dnia 30.06.2009, 20:54 · Zgłoś
poplywane hehehe swietna inwestycja i fachowcy jak po niecałych 7 latach wszystko [...] a miało byc tak pieknie:)
Odpowiedz
0
@ kicek
dnia 30.06.2009, 20:41 · Zgłoś
Znam sie na tym napewno były te profile przymocowane i do sufitu wierciane na plastikowych dyblach co pod nagrzeniem puściły i sie wysuneły znam takie przypadki
Odpowiedz
0
@ juha97
dnia 30.06.2009, 20:28 · Zgłoś
o wow...!
Odpowiedz
0
@ Jaślanin
dnia 30.06.2009, 19:22 · Zgłoś
Parodia, a nie basen
Odpowiedz
0
@ Lol
dnia 30.06.2009, 18:15 · Zgłoś
Żal mi naszej rady miejskiej i mosiru w negatywnym tego słowa znaczeniu myślę że to ich wina i mogli ponieść mniejsze koszta przy budowie tego badziewia
Odpowiedz
0
@ mądry
dnia 30.06.2009, 18:08 · Zgłoś
to kara za to że pis nie jest u władzy!!!hańba
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.