Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Batalia o przedszkola na remis

209

Rada Miejska nie podjęła uchwał w sprawie zamiaru utworzenia Zespołu Szkół nr 7 oraz włączenia Przedszkola Miejskiego nr 9 w Jaśle do Zespołu Szkół Miejskich nr 3. Głosy radnych podzieliły się po równo „za” i „przeciw”. Nie brakowało okrzyków radości ze strony rodziców i nauczycieli.

Kto sieje wiatr, ten zbiera burzę…

Dzisiejsza sesja Rady Miejskiej w Jaśle była bardzo emocjonująca. Zdenerwowania nie kryli rodzice, nauczyciele, którzy przyszli zobaczyć w jaki sposób będzie odbywało się głosowanie w związku z proponowanymi zmianami w jasielskiej oświacie, ale również rada miejska i władze miasta. Ten trudny i ważny dla Jasła temat podzielił radę. Dziewięciu radnych było za utworzeniem Zespołu Szkół Miejskich nr 7, w którego skład miałoby wejść Przedszkole Miejskie nr 1, Szkoła Podstawowa nr 2 oraz Gimnazjum nr 1 i dziewięciu było przeciw. Dwóch wstrzymało się od głosu. Negatywną opinię w sprawie utworzenia zespołu wydały najważniejsze w tej sprawie komisje działające przy radzie – finansowo budżetowa oraz spraw społecznych.

- Są liczne głosy rodziców mocno zaniepokojonych faktem, że istnieje hipotetyczna możliwość przeniesienia dzieci z Przedszkola Miejskiego nr 1 do Szkoły Podstawowej nr 2. Rodzice nie wyrażają na to zgody. Proszę panią burmistrz o jasną deklarację, że fakt przeniesienia dzieci do szkoły podstawowej nigdy nie nastąpi- kierował swoje słowa do zastępcy burmistrza Elwiry Musiałowicz-Czech Michał Burbelka.

Władze miasta co prawda potwierdziły, że takich planów na chwilę obecną nie ma, a zapewnień, że w przyszłości to nie nastąpi nie usłyszeliśmy. W szczególności zmiany, które proponują wynikają z pogłębiającego się niżu demograficznego.

Proponując projekt uchwały chcemy się przygotować się do postępujących zmian w demografii. W ostatnich 10 latach liczba dzieci uczęszczających do szkół zmniejszyła się o ponad 1000. Planowane jest, iż w następnych 5 latach zmniejszy się o około 500 dzieci. Zaledwie w zeszłym roku liczba uczniów, którzy uczęszczali do naszych szkół zmniejszyła się o 249 – wylicza Elwira Musiałowicz-Czech.

Jak wspomnieliśmy we wcześniejszej publikacji, podjęcie tej uchwały pozwoliłoby miastu na uzyskanie szczędności na poziomie ponad pół miliona złotych, co wiązałoby się również z koniecznością zwolnień w administracji. Przekonywano radnych, że połączenie tych trzech placówek ( przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum- przyp. red.) pozwoli na efektywne zarządzanie kadrą, dzieci zaś skorzystałyby na bazie dostępnej w placówkach. - Chcę podkreślić, iż każda z tych placówek włączonych do zespołu szkół nadal będzie miała tę samą nazwę i tych samych patronów- zapewniała zastępca burmistrza.

Będą bronić przedszkoli

Zaniepokojenie rodziców budziła informacja dotycząca przeniesienia przedszkola do budynku szkoły podstawowej. Ponadto połączenie przedszkola ze szkołami oznaczałoby wspólny budżet, na którym przedszkolaki mogłyby być stratne. - Nie byłoby tej burzy, gdyby nie łączenie przedszkoli. One mają swoją tożsamość. Musimy popatrzeć jednak, że przedszkole to jest inna praca nauczycieli, inne godziny, urlopy, inaczej pracują woźne, intendenci niż w szkole. Wszyscy pracownicy obawiają się o miejsca pracy. Przedszkole nasze nie generują długów, bo są prowadzone rzetelnie. Pytanie powstaje dlaczego przedszkola? Reforma, która dotyczy gimnazjum ma się zaczynać od przedszkoli, dlaczego nie zostawić ich samych sobie – podkreślała Urszula Czyżowicz.

Druga uchwała dotyczyła włączenia Przedszkola Miejskiego nr 9 do Zespołu Szkół Miejskich nr 3. Radni zagłosowali 10 do 10 z jednym głosem wstrzymującym się. Rodzice nie kryli zadowolenia. Oklaskami podziękowali tym, którzy stanęli po ich stronie w przypadku obu projektów uchwał. - Takie sytuacje integrują nas rodziców. Popieramy kadrę Przedszkola Miejskiego nr 1 i nie życzymy sobie żadnych zmian. Wystosowaliśmy pismo do rady wyrażając swój sprzeciw wobec włączania przedszkola do zespołu. W tym wszystkim zostało pominięte dobro dzieci i prawidłowy jego rozwój- podkreśla Kamila Skubisz, mama dziecka uczęszczającego do Przedszkola Miejskiego nr 1 przy ul. Tkaczowa w Jaśle. – Jestem usatysfakcjonowana z głosowania rady nad projektem uchwały. Jestem pracownikiem długoletnim z 35-letnim stażem pracy. Postanowiłam wziąć udział w obradach, aby wyrazić swój głos do proponowanych zmian – mówiła Teresa Niklewicz. W związku ze strachem, że w kolejnych latach przedszkole mogłoby zostać przeniesione do szkoły podstawowej podkreśliła, że są to zbyt małe dzieci, które w tłumie, w molochu zgubią się, a ich potrzeby bezpieczeństwa i akceptacji nie zostałyby zapewnione.

Burmistrz Ryszard Pabian zaprzecza, że miałoby dojść do likwidacji jakiejkolwiek z placówek, a rozpowszechnione informacje są nieprawdziwe, mijające się z prawdą i faktami. W szczególności zamiarem władz było osiągniecie oszczędności poprzez ograniczenie zatrudnienia w administracji. - Musimy się z tym tematem zmierzyć, gdyż dzieci jest coraz mniej nikt nie jest w stanie zmienić na chwile obecną. To były działania, które miały pozwolić nam rozwiązać tę trudną sytuację. W tym momencie wedle przygotowanego projektu na rok przyszły musimy dołożyć 20 mln zł do oświaty. Gdyby 1/3 z tego budżetu została na inne potrzeby w mieście, moglibyśmy sobie pozwolić na inne rzeczy- skomentował.

Ilona Dziedzic

ilona.dziedzic@jaslo4u.pl

Reklama

Komentarze: 208

Dodaj komentarz Widok:
-3
@ Ja do Was
dnia 26.11.2016, 21:07 · Zgłoś
Z A W I A D O M I E N I E
Uprzejmie zapraszam na XXXV Sesję Rady Miejskiej Jasła, którą zwołuję na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm./. XXXV Sesja Rady Miejskiej Jasła odbędzie się w dniu 21 listopada 2016 r. o godz. 10.00 Urzędzie Miasta w Jaśle, ul. Rynek 12 z następującym proponowanym porządkiem obrad:
4.4. zamiaru utworzenia Zespołu Szkół Miejskich nr 7 w Jaśle /Druk Nr 351/,
4.5.zamiaru włączenia Przedszkola Miejskiego nr 9 w Jaśle do Zespołu Szkół Miejskich nr 3 w Jaśle /
Wobec braku posłuszeństwa radnych, którzy glosowali przeciw podjęciu w/w uchwał proponuję:
1. Zwołać "coś" co spowoduje zmianę stanowiska tych radnych oczywiście musi to być dokonane za zamkniętymi drzwiami i najlepiej z klauzula tajnego glosowania.
2. Najlepiej w tym samym dniu przeprowadzić z zainteresowanymi rodzicami w siedzibach tych szkół "konsultacje społeczne"polegające na poinformowaniu ich o zmianach w podjętych na XXXV sesji Rady uchwałach.
Odpowiedz
2
@ FRED
dnia 26.11.2016, 20:00 · Zgłoś
panie burmistrzu oszczędności można zrobić w ten sposób że od 1grudnia szkoły i przedszkola nie będą mogły robić bezsensownych zakupów aby pozbyć się pieniędzy które otrzymały jako budżet który same szkoły zaplanowały bo kupuję się rzeczy które nie są potrzebne , wszystkie szkoły otrzymały 216 komputery więc jest problem z głowy i wiele zakupów robią bezcelowo poza tym oszczędności za energię , gaz telefon niech nie wietrzą bo za gorąco tylko przykręcą kaloryfery ale od dyrektorowania musi być osoba gospodarna a z tego co widać to brakuje,a wy nauczyciele boicie się o pracę no ale dzieci jest coraz mniej więc subwencja idzie za dzieckiem i jest jej coraz mniej i zamiast robić coś dla jasła to wy będziecie chodzić do pracy w której 4 godziny przesiedzicie a my podatnicy będziemy wam płacić za nicnierobienie bo myślicie że rodzice będą was dalej pop[ierać to się kiedyś skończy .
Odpowiedz
7
@ byla
dnia 24.11.2016, 20:00 · Zgłoś
Do tej pory na dyrektora tego gimnazjum narzekaja ,
i co najlepsze nawet juz wieloletni nauczyciele, ktorzy juz wiele przeszli z dyrektorem
i co oni tez byli kiepscy w nauce ?!
Odpowiedz
1
@ vb
dnia 29.11.2016, 19:11 · Zgłoś
W przeciwieństwie do ciebie byłej "[...]" jestem rodzicem ucznia który skończył to gimnazjum a p.Mikruta jako były rodzic cenię za to że jest i był prawdziwym dyrektorem który twardą ręką trzymał to buzujące hormonami towarzystwo.Dzięki temu i nauczycielom którzy wymagali syn skończył studia na [...] .Przez cały okres nauki w gimnazjum jako rodzice czuliśmy że w wychowaniu syna dostajemy wsparcie i ktoś kompetentny kieruje tą szkołą.Dziękujemy
Odpowiedz
6
@ byla
dnia 24.11.2016, 19:57 · Zgłoś
Nie wylewam zali tylko tak bylo wszystkie orly co
6 dostawali a poszli do liceum odrazu spadali natomiast
Ci co im Szlo gorzej typu 4 dali sobie rade
Niektórzy nauczyciele uwzięli sie na ucznia
Ze względu na sytuację materialna to nie bylo normalne
Odpowiedz
11
@ Zbyszek75
dnia 24.11.2016, 08:43 · Zgłoś
Działanie niektórych włodarzy miasta jest ewidentnie na granicy prawa. Niektóre służby powinny się zainteresować powiązaniami właścicieli prywatnych przedszkoli i pracowników urzędu miasta, jak również dodatkowego finansowania prywatnych przedszkoli. Radni prawdopodobnie wiedzą o tym, ale dziwna znowa milczenia, pośpiech śwadczy o tym że chcą coś ukryć przed wyborcami
Odpowiedz
9
@ Ringerike
dnia 24.11.2016, 11:19 · Zgłoś
służby& kuratorium oświaty...
Odpowiedz
14
@ byla
dnia 23.11.2016, 23:16 · Zgłoś
Mikrut musi odejść! Okrutny dyrektor! Najgorsze Gim
W Jasle pid względem nauczycieli w 2005-2008 masakra
Odpowiedz
-4
@ as?
dnia 24.11.2016, 08:26 · Zgłoś
Skoro tak było źle ,to trzeba był zmienić gimnazjum! Droga wolna.
A tak poza tym ,to od oceniania szkoły i nauczycieli są inni, a nie jakiś kiepski uczeń, który nie mógł sobie poradzić i teraz wylewa żale za swoją niewiedzę na innych.
Odpowiedz
-4
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 23.11.2016, 22:16 · Zgłoś
Jeżeli takie coś nazywane jest batalią - to czymże jest upominanie się o podstawowe warunki społeczne i bytowe dla uczciwie pracujących, a którym nie jest dane aby to zapewnić - mowa o ich obecnym wynagrodzeniu i tych którzy nota bene ten system faktycznie utrzymują...
Odpowiedz
4
@ Miro
dnia 23.11.2016, 21:13 · Zgłoś
Zespół Szkół Nr 7 musi powstać bo teraz Pan Mikrut został na lodzie. Pan burmistrz szuka oszczędności to niech wyśle na zasłużoną emeryturę (ma już prawa to po co blokuje miejsce innym) Pana Mikruta a dyrektorem niech zostanie Pan Nawrocki
Odpowiedz
14
@ mn
dnia 23.11.2016, 22:25 · Zgłoś
swietny historyk- kiepściutki dyrektor
Odpowiedz
27
@ tomek
dnia 23.11.2016, 21:01 · Zgłoś
p. Elwira do dymisji
Odpowiedz
11
@ UM
dnia 23.11.2016, 19:26 · Zgłoś
Słyszałem, że i tak zrobią po swojemu czyli zespół szkół nr 7. I połączą wszystko razem i będzie spęd wszystkich do budynku gimnazjum.
Odpowiedz
16
@ W kupie siła
dnia 23.11.2016, 19:34 · Zgłoś
To wtedy, drodzy rodzice, bierzemy taczki i całe to butne towarzystwo wywozimy z urzędu. I jeszcze informujemy tv. Niech nauczą się wreszcie [...] słuchać mieszkańców, którzy ich utrzymują!
Odpowiedz
-5
@ zainteresowany
dnia 23.11.2016, 21:06 · Zgłoś
Jakby każdy mówił słyszałem to tworzyły by się tylko plotki.
A co do słyszenia, to na pewno nie będzie żadnego spędu w budynku gimnazjum, bo nie ma na to fizycznej możliwości. Najpierw doradzam się zorientować ile oddziałów pomieści budynek gimnazjum, a potem rozsiewać panikę, która jest nikomu nie potrzebna.
A poza tym ustawa mówi, że, na zmianę adresu danej placówki (czyli przeniesienie jej do innego budynku), niezbędna jest odrębna uchwała Rady, a samo uchwalenie zespołu nr 7 na to nie pozwala.
Żeby pisać, trzeba mieć trochę pojęcia o prawie oświatowym, a nie pisać: bo słyszałem i wprowadzać w błąd.
Odpowiedz
13
@ balansowanie na granicy prawa
dnia 24.11.2016, 13:25 · Zgłoś
Stworzenie kolejnej uchwały pod swoje interesy to dla P. Elwiry nie problem. Robi to co chce, o czym świadczy próba obalenia wyników ostatniego głosowania i dążenie do powtórnego oddania głosów przez radnych. Twierdzi, że nic się nie zmieni do końca sierpnia, a co później...
Odpowiedz
15
@ wykiwany rodzic
dnia 23.11.2016, 19:14 · Zgłoś
Podobno radni maja jeszcze raz głosować te uchwały wiecie coś o tym?
jutro mają sie spotykac w urzedzie ale rodzicow nie zaprosili
Odpowiedz
11
@ karola
dnia 23.11.2016, 15:46 · Zgłoś
Ale weźcie pod uwagę nie tylko nauczycieli
Tez jestem mama przedszkolaka to właśnie od
Przedszkola dziecko powinno wynosic to co wartościowe
I od tego powinny byc nauczycielki
Ale gdyby tez w tych urzędach ich sie troche zmniejszylo
To tez by oszczędności byly i to duuuzo większe
Niż pól miliona złotych
Bo jak rżę a cos załatwić to tylko od drzwi do drzwi
Wysyłają a my chodzimy jak baranki
Im umniejszyć kasę niech żyją za 1360 miesięcznie !
Odpowiedz
-4
@ klops
dnia 23.11.2016, 12:06 · Zgłoś
Tragedia, to złe rozwiazanie, zamiast walczyc z kastami, to walczycie o pieniadze dla nich, dla nauczycieli, dla górników, policjantów itd. Wy dalej ciezko tyrajcie, osiolki m...tołki. Żenada.
Odpowiedz
-6
@ asia77
dnia 23.11.2016, 12:32 · Zgłoś
No niestety Klops ale ciężko się z tobą nie zgodzić. Sama jestem matką przedszkolaka ale wydaje mi się, że to wszystko to podpucha nauczycieli z tego przedszkola, którzy walczą tylko i wyłącznie o zachowanie swoich przywilej a dzieci to mają kompletnie gdzieś. Udało im się świetnie do tego wmanipulować rodziców, którzy ich poparli. I tak jak piszesz zamiast walczyć z kastami to walczymy o zachowanie przywilejów tych kast.
Odpowiedz
-5
@ zainteresowany
dnia 23.11.2016, 18:59 · Zgłoś
Rzeczywiście rodziców chyba wprowadzono w błąd.
Prawda jest taka,że zgodnie z ustawą przenieść przedszkole pod inny adres można tylko na podstawie uchwały Rady miasta.
Spokojnie można było utworzyć ten Zespół szkół nr 7, a gdyby nawet chcieli w przyszłości przenieść przedszkole, to Radni po prostu głosują na nie - i tyle - przedszkole zostaje tam gdzie jest. Zespół działa, a przedszkolaki są u siebie.
Ciekawe czy ktoś o tym poinformował rodziców, że utworzenie zespołu absolutnie nie oznacza przeniesienia przedszkola, bo na to też musi być oddzielna uchwała. A teraz to można się tylko zastanawiać, kogo obroniono.
Odpowiedz
1
@ Xyz
dnia 24.11.2016, 07:29 · Zgłoś
Przedszkole ma adres Szkolna 38
Gimnazjum i SP mają Ten SAM adres:
Szkolna 38.
Nie będzie zmiany adresu, obydwa budynki mają taki sam adres.
Odpowiedz
3
@ as?
dnia 24.11.2016, 08:28 · Zgłoś
Nie o to przedszkole chodzi. Proszę czytać z uwagą.
Odpowiedz
27
@ karola
dnia 23.11.2016, 09:49 · Zgłoś
Niech burmistrz u siebie zrobi redukcje miejsc i pozbiera
W całość to towarzystwo swoje i niepotrzebne
Miejsca same sie zwolnią min.pania Elwirę bo nic nie wie
Co się dzieje wokół niej a tym bardziej w Jasle
I nie ma pojecia jak zarządzać edukacja SKANDAL
Na co ja tam trzymają no na co .?.!
Odpowiedz
19
@ Jola
dnia 23.11.2016, 09:33 · Zgłoś
Dlaczego nasza kochana władza miejska nie zastanowi się nad tym dlaczego tych dzieci jest coraz mniej.Jasło umiera.Nie ma młodych ludzi bo uciekają.Jak nie ma młodych to i nie ma dzieci.Może by tak znalazł się ktoś w Radzie Miasta i zainteresował się tym,aby ściągnąć do miasta jakikolwiek przemysł.Jak młodzi ludzie mieli by przyszłość zapewnioną w Jaśle,to nie uciekali by ,tylko zostawali,zakładali rodziny,mieli dzieci.Potrzeba stabilizacji.Do roboty włodarze miasta, a nie likwidacja placówek oświatowych,bo Przedszkola też się do nich zaliczają.
Odpowiedz
14
@ ona
dnia 23.11.2016, 09:22 · Zgłoś
Nie cieszcie się za bardzo Burmistrz da sobie radę i po cichaczu wszystko załatwi. Jestem tego pewna, co sobie zaplanował to zrobi.
Dziwi mnie to, iż tak wiele błędów już było popełnianych w decyzjach dotyczących edukacji i oświaty i niczego Was radni i włodarze miasta nic to nie nauczyło. Wszystko się odbywa na zasadzie "a może się uda". Każda zmiana tez wiąże się z kosztami czy te koszty zmiany nie przewyższą tych przewidzianych oszczędności?
Aby takie decyzje podjąć trzeba być pewnym że nie przyniesie to negatywnych rezultatów. Sesja wyglądała jak film Sami swoi - "on jest za to ja będę przeciw" a tu trzeba ruszyć Radni głową. Pomyśleć zamknąć oczy nie patrzeć kto jak głosuje i głosować dla dobra Jaślan. Są tacy którzy nie boją się wychylić i sprzeciwić Burmistrzowi posłuchali rodziców, poczytali troszkę o skutkach takich scaleń szkół i przedszkoli i uznali że to nie jest czas na podjęcie takich decyzji i że należałoby pomyśleć nad innym rozwiązaniem.
Scalanie szkół ok ale w jednej grupie wiekowej. Dlaczego przedszkole nie jest scalane z przedszkolem? skoro placówki zostają tam gdzie są a zmienia się tylko administracja? nie zmieniając lokalizacji odległość scalanych placówek nie jest az tak istotna...
Jeśli scala się ze sobą placówki w bliskiej od siebie odległości pierwszym celem jest scalenie je lokalowo. Dlatego Panie Burmistrzu nie wierzę w to że przedszkole zostanie w lokalu na ulicy Tkaczowej!
Odpowiedz
27
@ Oburzony inkompetencja
dnia 23.11.2016, 08:50 · Zgłoś
Pani Musialowicz-Czech to chodzaca kstastrofa

Trzeba nie mec piatej [...] aby oddswac wydzial edukacji komus bez przygotowania pedagogicznego I zero doswiadczeniem w zarzadzaniu
Odpowiedz
11
@ rodzic
dnia 23.11.2016, 19:46 · Zgłoś
MNIEJ NIŻ ZERO -kobieta bez honoru - po takich wpadkach powinna sama odejść.
Odpowiedz
0
@ do Elwira
dnia 28.11.2016, 07:34 · Zgłoś
Pamiętaj,że dla pisu jesteś zagrożeniem i będą chcieli Cię odwołać... Dlatego jako vice masz pod górkę...
Odpowiedz
8
@ Wioleta B .
dnia 23.11.2016, 00:25 · Zgłoś
Dla radnych którzy zaświecili nam czerwone światełko ( PRZECIW ) nam w emocjach rodzicom BARDZO DZIĘKUJEMY nie spodziewaliśmy się tego głosu przeciw po co nie których radnych Ale widzimy teraz ze jednak jest kilka osób do których można iść po pomoc wy też będziecie na pewno mieć nasz głos Urszula Czyżowicz Michał Burbelka Krzysztof Czeluśniak Jan Pierzchała DZIĘKUJEMY z uśmiechem na twarzy :)
Odpowiedz
18
@ Obronca przedszkola nr 1
dnia 22.11.2016, 22:59 · Zgłoś
Niewatpliwie wczorajsza sesja to był typowy pokaz wywyzszania się, ignorancjii buty władzy w stosunku do rodzica i wyborcy.

Podsmiechiwania się usmieszki na obecność licznej grupy rodziców były zwyczajnie nie na miejscu niezgodne postawy tak wysoko postawionego urzędnika państwowego.
Odpowiedz
6
@ heca
dnia 23.11.2016, 08:05 · Zgłoś
ŚWIĘTA RACJA, słyszałem ten ton, każący - radnych, rodziców obecnych na sali, ale to chyba taki sposób - mam "pomysła", nie wiem czy się to uda przepchnąć może nie do końca jest to w porządku ale ja wam pokaże kto tu rządzi i kogo należy słuchać.
Pan przewodniczący mówił że każdy z radnych jest niezależny i nikogo "z góry" nie będzie słuchał - widzieliśmy to, a jeszcze nie raz zobaczymy.
Może mniej jadu - sytuacja jest trudna, dla szkół (gimnazjów-ale to wina rządu do którego powstania moim prywatnym zdaniem Podkarpacie nieszczęśliwie się BARDZO BARDZO przyczyniło), przedszkoli (bo chcą je wtłoczyć w duże ośrodki odbierając niezależność tu jednak nasi włodarze robią co chcą i widać w jaki sposób - takie wilczki w owczych skórach).
Każdy chce coś ugrać - dyrektorzy, radni, burmistrz ale nie kosztem nas mieszkańców i rodziców których niestety coraz mniej w Jaśle.
Powodzenia i mądrych decyzji na "szczeblach" :)
Odpowiedz
17
@ OMG
dnia 22.11.2016, 22:11 · Zgłoś
To jakaś żenada. Szukać oszczędności kosztem małych dzieci... należy na długo zapamiętać to radnym , którzy głosowali ZA. W ogóle oświata, która odpowiada za wykształcenie młodego człowieka jeszcze trochę i zostanie zepchnięta na margines. A w urzędach tworzy się fikcyjne stanowiska. Ale utnijmy dzieciom...Po co rewolucje w przedszkolach? są odremontowane, dobrze wyposażone, dzieci mają na prawde świetne warunki rozwoju...
Odpowiedz
2
@ proste
dnia 22.11.2016, 20:29 · Zgłoś
2+2=4
zwolnienia nauczycieli =niż demograficzny
Odpowiedz
10
@ stary jaślak
dnia 22.11.2016, 20:20 · Zgłoś
dwie osoby w Radzie Miasta z kręgosłupem moralnym: radny Krzysztof Czeluśniak i radny Michał Burbelka, dzięki Panowie, w Was nadzieja!
Odpowiedz
28
@ Donata
dnia 22.11.2016, 20:07 · Zgłoś
Dziękujemy wszystkim radnym za poparcie. Nasza Pani burmistrz nie potrafi odpowiedzieć na podstawowe pytania dot. podjętego tematu, tak samo Pani Kierownik oświaty, udowodniły to na wczorajszej sesji. Stać ich tylko na niestosowny strój i uśmieszki. Dokąd tacy ludzie będą mani rządzić i podejmować niekompetentne decyzje.
Odpowiedz
28
@ woźny
dnia 22.11.2016, 20:55 · Zgłoś
Takie osoby mają przeprowadzać reformę w oświacie!!! To jest skandal nadający się do reportażu w ogólnopolskiej telewizji. Warto o tym pomyśleć. Ciekawe jak na żywo Pani Burmistrz będzie radziła sobie z odpowiedziami na pytania?
Odpowiedz
20
@ woźny
dnia 22.11.2016, 18:06 · Zgłoś
Bardzo dobre miejsce, tutaj pod artykułem odnośnie oszczędności w jasielskiej oświacie, do wypowiedzenia się na temat tego, czy Pani Burmistrz Musiałowicz-Czech jest tej oświacie w Jaśle potrzebna czy nie. Pisząc tu komentarze, może damy do zrozumienia Włodarzom Jasła gdzie należy zacząć szukać oszczędności i kto tak naprawdę marnotrawi publiczne pieniądze, które mogłyby służyć mieszkańcom Jasła chociażby w kwestii oświaty. Może postaramy się aby rozpocząć oszczędzanie tych pieniędzy zwracając uwagę na swoistą obłudę UM i drwiny z mieszkańców Jasła!!! Tak własnie jest czas na realizację TAK DLA ZMIAN w oświacie!!!
Odpowiedz
24
@ nieglosowalemnaciebie
dnia 22.11.2016, 17:41 · Zgłoś
już chyba czas na ocenę pracy burmistrz Czech.. Co zrobiła do tej pory?
I najlepiej oszczedzac na administracji, która i tak mało zarabia... Może należy zacząć od siebie, Jasło nie potrzebuje 2 wice, zwłaszcza jeżeli jeden nie zna sie na swojej pracy...
Odpowiedz
-2
@ Gim 1
dnia 22.11.2016, 13:13 · Zgłoś
Ale podziekujcie. Wiecie komu.
Odpowiedz
25
@ Ale mają [...]
dnia 22.11.2016, 15:21 · Zgłoś
Szanowni państwo z gim1, może wreszcie zweryfikujecie swoje podejście do pracy. Od lat te same sprawdziany gotowce, które uczniowie wysyłają sobie przez fejsa i ambitniejsi uczą się na pamięć, żeby szóstki były. A potem niektóre matki w szoku, że w koperniku czy [...] ich najlepsze dzieciątka nagle straciły polot. Tam nauczyciele nie dają tych samych sprawdzianów we wszystkich równoległych klasach. I nagle okazuje się, że zwykły, logicznie myślący uczeń z ledwie paskiem po gim, jest lepszy w liceum, niż te wykute na pamięć orły z szóstkami po gim 1.
Odpowiedz
-8
@ xima
dnia 22.11.2016, 16:03 · Zgłoś
Nie jest to prawda, niestety.
Odpowiedz
-6
@ mama
dnia 22.11.2016, 21:26 · Zgłoś
Boże-co za brednie wypisujesz! Gimn1 wypuszcza z pod swoich skrzydeł talenty, to dzieciaki z klasa i kulturą, a nauczyciele całym sercem zaangażowani-jak łatwo kogoś [...]-ludzie-opanujcie się!!!
Odpowiedz
-3
@ mieszkaniec
dnia 22.11.2016, 12:54 · Zgłoś
Dzięki takiemu głosowaniu Gimnazjum nr 1 LEŻY ! NIE dziekujemy !
Odpowiedz
12
@ Lenin Włodzimierz
dnia 22.11.2016, 13:13 · Zgłoś
towarzyszu mieszkańcu likwidacja gimnazjów to hasło wyborcze twojej partii więc o co żale?
Odpowiedz
3
@ asia77
dnia 22.11.2016, 14:00 · Zgłoś
To, że gimnazja likwidują to już nie decyzja naszych władz ale pani minister Zalewskiej. Ja osobiście uważam, że bardzo dobrze, ale każdy może myśleć co chce.
Odpowiedz
8
@ Dla radnych
dnia 22.11.2016, 12:45 · Zgłoś
Jan Pierzchała Czeluśniak Krzysztof Michał Burbelka Dziękujemy
Odpowiedz
2
@ ej ciemno
dnia 22.11.2016, 23:09 · Zgłoś
Dziękujcie, dziękujcie -hahaha
Odpowiedz
8
@ Mama
dnia 22.11.2016, 12:41 · Zgłoś
No to brawo dla naszych wspaniałych radnych że przynajmniej oni nas wsparli super BRAWO :-]
Odpowiedz
7
@ W B.
dnia 22.11.2016, 12:24 · Zgłoś
Michał Burbelka --- Czeluśniak Krzysztof --- Bardzo dziękujemy :D :)
Odpowiedz
5
@ ufo
dnia 22.11.2016, 12:08 · Zgłoś
Czelusniak i wszyscy radni dziękujemy !!! :)
Odpowiedz
8
@ jaślanin
dnia 22.11.2016, 11:50 · Zgłoś
Niech nasz szanowny Magistrat zacznie umarzac więcej podatkow od innych firm ktorym sie zle wiedzie to zaraz bedziemy mieli tutaj jeden zespol szkol na ktory beda skladaly sie wszystkie szkoly i przedszkola - ciekawe kto teraz ustawi sie w kolejce o umorzenie i na jakie kwoty bedzie to umorzenie opiewalo !!!
bo juz nie pamietam ile tego podatku umorzono ale czy czasem nie tyle zeby pokryc to bzdury ktore tutaj widzimy !!!
...
LITOSCI
Odpowiedz
28
@ Udało się
dnia 22.11.2016, 11:25 · Zgłoś
dało się pokonać Pabiana ale mu kopara opadła hahhahaha Dzięki wam radni
Odpowiedz
3
@ pop
dnia 22.11.2016, 11:21 · Zgłoś
Na pewno o wiele lepiej by było w jasle
Odpowiedz
10
@ mn
dnia 22.11.2016, 15:19 · Zgłoś
lepiej?? na pewno śmieszniej...
Odpowiedz
11
@ kura
dnia 22.11.2016, 11:18 · Zgłoś
Czeluśniak na burmistrza , a może nawet na prezydenta, skoro taki kompetentny.Ha, ha,ha.
Odpowiedz
13
@ Ewa
dnia 22.11.2016, 11:17 · Zgłoś
Czeluśniak K --- Świetnie przygotowałeś się dzięki panu za wczorajszy dzien ciężki był dla nas rodziców :) ale emocje się uspokoiły dzięki wam radni :)
Odpowiedz
-8
@ do Ewa
dnia 22.11.2016, 13:43 · Zgłoś
z ciebie taki rodzic jak z koziej... trąbka
stołki dyrektorskie uratowane, a reszta niech się topi!!!
Odpowiedz
15
@ jhkhjkgg
dnia 22.11.2016, 11:06 · Zgłoś
Czeluśniak K na sesji - dlaczego pan głosował za prywatnym przedszkolem w poprzedniej kadencji - odpowiedź radnego - Pani Senator zadzwoniła i mi kazała tak głosować. boskie co?
Odpowiedz
2
@ iga
dnia 22.11.2016, 10:39 · Zgłoś
nasz ! dzięki mu za to :D
Odpowiedz
1
@ KISIA
dnia 22.11.2016, 10:37 · Zgłoś
Iga- popieram twoje zdanie pan Czelusniak NASZ BOHATER
Odpowiedz
5
@ iga
dnia 22.11.2016, 10:35 · Zgłoś
miejcie dla niego szacunek bo zasługuje na to a na pewno gdy będziecie w potrzebie i zwrócicie sie o pomoc to jestem przekonana ze wam pomocy nie odmówi
Odpowiedz
3
@ iga
dnia 22.11.2016, 10:32 · Zgłoś
to co dla nas zrobił bo nasze dzieci by w [...] wylądowały gdyby nie pan radny czelusniak
Odpowiedz
6
@ jhkhjkgg
dnia 22.11.2016, 10:29 · Zgłoś
no cóż, każdy ma swojego idola na odpowiednim poziomie, dlatego tak lubisz k. cz - wspólne sorbony pokończone
Odpowiedz
-2
@ iga
dnia 22.11.2016, 10:29 · Zgłoś
brawo panie czelusniak :)) :))
Odpowiedz
7
@ jhkhjkg
dnia 22.11.2016, 10:22 · Zgłoś
do jaślanka ---[...] to ty jesteś jaślanka pan czeluśniak zawsze przygotowany ,zawsze mówi konkretnie i na temat zawsze słucha nas jaslan tylko on jeszcze nas umie zrozumieć jako radny więc to nie podjęcie uchwały zawdzięczamy tobie panie czelusniak tylko ty pokazałeś burmistrzowi ze wiesz prawdę ,znasz prawde,powiesz prawdę i nie boisz sie prawdy dziękujemy krzysztofie czeluśniak
Odpowiedz
-11
@ dragoness
dnia 22.11.2016, 10:28 · Zgłoś
Widzę, ze szkolny kolega p. Czeluśniaka się nam zaprezentował :-D
Odpowiedz
16
@ hmm
dnia 22.11.2016, 11:44 · Zgłoś
Nie trzeba być kolegą ze szkoły P. Czeluśniaka żeby go popierać.
Jako jeden z niewielu ma odwagę mówić prawdę.
Odpowiedz
6
@ hmmm...
dnia 22.11.2016, 09:03 · Zgłoś
Pierwsze głosowanie L.Znamirowski za drugie przeciw... chyba KOMUŚ przedszkolaki PM nr 1 przeszkadzają?
Odpowiedz
47
@ darek
dnia 22.11.2016, 08:56 · Zgłoś
nasze pieniądze są wydawane na pensje p. elwiry, która nie potrafi odpowiedzieć na podstawowe pytania wchodzące w skład jej zakresu czynności... kompromitacja
Odpowiedz
21
@ woźny
dnia 22.11.2016, 17:07 · Zgłoś
Właśnie taka sesja jak ta, pokazała jaślanom gdzie marnowane są publiczne pieniądze i od czego (i kogo) należy rozpocząć oszczędności związane z oświatą w Jaśle. Chyba dobitnie widać że wypłaca się bardzo duże pieniądze osobie "odpowiedzialnej za oświatę, kulturę i sport" osobie, która tak na prawdę nie ma pojęcia o tym, za co "odpowiada". To są zwyczajne drwiny z mieszkańców Jasła. Szuka się oszczędności a jednocześnie toleruje się tak ewidentny brak kompetencji!!! To jest KOMPROMITACJA jak słusznie Pan to nazwał!!! Kiedy faktycznie mieszkańcy Jasła (lub reprezentujący ich radni) się tym zajmą, aby zastępca burmistrza faktycznie miał pojęcie o tym, do czego został powołany/a na stanowisko? Najprościej do wręczania dyplomów, witania gości i składania kwiatów na uroczystościach zatrudnić hostessę na umowę-zlecenie a nie marnotrawić publicznych pieniędzy fundując pensję tylko za slogan TAK DLA ZMIAN. Pan Pabian, mając chociaż trochę rozsądku i szacunku wobec mieszkańców Jasła powinien tą ODPOWIEDZIALNĄ ZA OŚWIATĘ "osobę" odesłać tam, gdzie się nadaje czyli do rejestracji w Urzędzie Pracy!!!
Odpowiedz
3
@ ob
dnia 22.11.2016, 07:52 · Zgłoś
Fajnie wygląda jak dyr szpitala M. Burbelka sterowany jest przez Czeluśniaka. I robote Czeluśniak ma od Burbelki.
Jak to sie nazywa jak koledze partyjnemu robótke się załatwiło. Nieładnie.
Odpowiedz
-5
@ dragoness
dnia 22.11.2016, 09:12 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
8
@ ad
dnia 22.11.2016, 09:36 · Zgłoś
Ale są skuteczni. Już niejedna osoba jest im wdzięczna za pomoc.
Odpowiedz
-4
@ dragoness
dnia 22.11.2016, 11:00 · Zgłoś
Kto zadzwonił oburzony? P. Czeluśniak, czy Burbelka? Powtarza: szpital jest źle zarządzany. Nie można trzymać wielu srok za ogon, panie doktorze.
Odpowiedz
15
@ piotr k
dnia 22.11.2016, 12:11 · Zgłoś
[...]... ma to gdzie pracuje burbelka czy czeluśniak , wiem jedno oni poparli sprawę mojego dziecka. Więc pani nauczycielka dragoness śmieszna i zawistna co startowaa na radna z kiepskim wynikiem paru głosów lepiej niech milczy i zajmie sie nauczaniem a nie politykowaniem
Odpowiedz
-8
@ bromba
dnia 22.11.2016, 14:48 · Zgłoś
Czeluśniak pracuje u Burbelki, a Burbelka pracuje tylko z nazwy. Głosowali nie dla twojego dziecka, tylko dla siebie, więc się nie ciesz. Znajdą sposób, żeby przeprowadzić swoje, nawet nie będziesz wiedział kiedy. Dragoness powiedziała prawdę, ale [...] nie ogarnia.
Odpowiedz
-13
@ dragoness
dnia 22.11.2016, 16:31 · Zgłoś
@piotr k
Niezmiernie się cieszę z pomyślnie załatwionej sprawy pańskiego dziecka. Mam nadzieję, ze w innych sprawach się również na w/w radnych nie zawiedzie, nawet po zmianie burmistrza na inną opcję. Ciekawe, co zrobiłby p. Czeluśniak, gdyby identyczna propozycja wyszła od p. Czerneckiego. Ja wiem, a pan? Osobiste zaś wycieczki proszę uskuteczniać po uzupełnieniu brakujących liter w nazwisku, bo aktualnie jest pan tylko dziecinny.
Odpowiedz
12
@ do@alex-dragoness
dnia 22.11.2016, 20:26 · Zgłoś
Ładny ten nowy nick. Z Palmy??? Tam jedna Twoja koleżanka ma tak na imię.
Odpowiedz
8
@ bywalec
dnia 23.11.2016, 08:13 · Zgłoś
Nareszcie prawda. A to Ty gonisz po Palmie w kocim przebraniu.Mówią na Ciebie dradoness, a w rzeczywistości alex osobowość wieloraka. Ci Rumuni biorą wszystko nawet takie mega brzydactwo jak Ty.
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 23.11.2016, 09:17 · Zgłoś
alex, bo cię w końcu zwolnią. Nie bedziesz miała pieniążków na internet.
Odpowiedz
7
@ bywalec
dnia 23.11.2016, 09:26 · Zgłoś
Nie dziwię się, że Cię zwolnią ulica otym mówi, korytarz w ZST też. Kobieto o podwojnym nicku alex-dragoness jesteś brzydactwo, źle ubrana,[...], przeklinasz wszystkich i dużo więcej...
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 23.11.2016, 09:44 · Zgłoś
alex, kochanie, czy twój szef wie, jak się [...] zabawiasz w godzinach pracy? Zresztą kontynuuj... twoje brednie są fascynujące w swojej powtarzalności i prymitywiźmie :-D
Odpowiedz
8
@ bywalec
dnia 23.11.2016, 09:49 · Zgłoś
Kiedy nowy nick alex-dragoness będzie na żółto ? Większego prymitywizmu i braku wiedzy jak u Ciebie nie ma. Kontrolujesz trzymanie [...] bo uczniowie się skarżą, że [...].
Odpowiedz
-6
@ dragoness
dnia 23.11.2016, 09:53 · Zgłoś
Coś jeszcze? Będzie ładnie wygladało na print screenie.
Odpowiedz
7
@ bywalec
dnia 23.11.2016, 10:12 · Zgłoś
alex-dragoness na czym ? Jest ustawa o języku polskim, ale [...] [...] o podwójnym nicku tego nie wie.
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 23.11.2016, 10:23 · Zgłoś
Faktycznie, alex, kochanie, zapomniałam, ze ty na bakier troszkę z aktualną wiedzą, pomogę biedulko. Print screen, albo printscreen to zrzut ekranu do pliku tekstowego, niesłychanie pomocny w sprawach o stalking (sprawdź, co to znaczy) lub oszczerstwa z atrykułu 212 KK.
Odpowiedz
8
@ do@alex-dragoness
dnia 23.11.2016, 10:43 · Zgłoś
ALEX-DRAGONESS od kiedy prawda to oszczerstwo. Są świadkowie i bedą świadczyć.
Odpowiedz
2
@ nareszcie
dnia 23.11.2016, 19:43 · Zgłoś
Idź kobieto do tego Sądu bo mi te wydruki nie mieszczą się w pokoju, niech świat je ujrzy. To już prawie 8 lat skrupulatnego zbierania. Kiedyś czarno białe, teraz kolorowe.
Odpowiedz
-1
@ dragoness
dnia 23.11.2016, 19:49 · Zgłoś
Wyślesz? Nie mogę sie doczekać. I koniecznie miłosny liścik do tego.
Odpowiedz
1
@ Klan Ku kxu
dnia 28.11.2016, 07:27 · Zgłoś
Dyzio i Michał dobra decyzja, jechać z tymi ... Zapamiętamy przy wyborach!
Odpowiedz
26
@ Ruda
dnia 22.11.2016, 05:35 · Zgłoś
Pewne sprostowanie dla Pana Burmistrza.Pan Leszek ZDUNSKI nie obudził się dopiero teraz .Gdyby się Pan trochę interesował to takie pisma i utworzenie dodatkowiej klasy w sp.12 wpływają już od paru lat do urzędu miasta , ale zawsze rodzice sa i byli odsylani z kwitkiem.Wstyd mi że glosowalam na Pana.więcej tego błędu nie popelnie.
Odpowiedz
3
@ qwerty
dnia 22.11.2016, 04:45 · Zgłoś
Znowu będziemy wszyscy dopłacać do oświaty ?
No nie.
Wyciągniecie ostatni grosz z mojej marnej wypłaty!
Weźcie się lepiej sami do roboty!!!
I nie żerujcie na ciężko pracującym społeczeństwie.
Co za popie...kraj jeden patrzy tylko wykorzystać drugiego !
Odpowiedz
9
@ mama
dnia 22.11.2016, 08:46 · Zgłoś
jak będziesz tak gada, nie dostaniesz emerytury, bo na nią będą pracować dzisiejsi uczniowie,
zrób zatem wszystko, by się jak najlepiej wykształcili i mieli jak najlepsze zarobki w Polsce!
Odpowiedz
7
@ ....
dnia 22.11.2016, 11:42 · Zgłoś
to lepiej zamknijcie wszystkie szkoły ...
jedni mydlą oczy w jedną, inni w drugą stronę.

A jak niby dopłacasz do tej oświaty?
Odpowiedz
6
@ P.
dnia 23.11.2016, 00:09 · Zgłoś
Wolę by moje podatki szły na oświatę niż na alkoholizujących się od rana podopiecznych MOPSu.
Odpowiedz
12
@ jaślanin
dnia 22.11.2016, 00:17 · Zgłoś
Chcieli chyba, żeby gimnazjaliści na przerwach pomagali zmieniać papmersa 2,5 latkowi ha ha
Odpowiedz
1
@ ?
dnia 22.11.2016, 00:27 · Zgłoś
To co w przedszkolu już nie ma obsługi?
Odpowiedz
12
@ do reszty na szaro
dnia 22.11.2016, 00:12 · Zgłoś
A mój radny świeci się na żółto.
Gość ma jaja.
Trzeba być twardym, a nie ciepłe kluchy.
Odpowiedz
18
@ UUU
dnia 21.11.2016, 23:50 · Zgłoś
Świetnie brawo !!! tego chcieliśmy i to mamy Jasna sprawa że zawdzięczamy to Naszym radnym A teraz my rodzice będziemy się starać o dofinansowanie PRZEDSZKOLA NR 1 by móc odnowić skoro Burmistrz wspiera Bajkowe przedszkola PRYWATNE to o PAŃSTWOWE będzie mu łatwiej zadbać .
Odpowiedz
-12
@ &
dnia 22.11.2016, 06:39 · Zgłoś
To życzę rodzicom powodzenia:-D
Może wam się uda rozbudować ten stary budynek
Wykupując działki wokół.
Oczywiście za swoje pieniądze
Odpowiedz
11
@ Gim 1
dnia 21.11.2016, 23:40 · Zgłoś
Po tych decyzjach Gimnazjum nr 1 na ten moment nie zrobi naboru w nastepnym roku i rozpocznie sie zwalnianie. Ale Burbelka i Czelusniak ratuja nauczycieli z Gimnazjum 2 i 12. Podziekujcie im.teraz na sesje przyjda nauczyciele Gim 1
Odpowiedz
6
@ heca
dnia 22.11.2016, 00:12 · Zgłoś
No jak to mówią raz na wozie ...
Patrząc na układy w naszym mieście nie była by dla mnie dziwna uchwała na następnej sesji o utworzeniu klasy pierwszej szkoły podstawowej w gimnazjum nr 1
Odpowiedz
-1
@ mama
dnia 22.11.2016, 08:43 · Zgłoś
rodzice i nauczyciele nie mają nic przeciwko utworzeniu Zespołu szkół składającego się z
sp2 i gimnazjum nr 1. W tym roku z gimnazjum odchodzi 8 oddziałów, w sp2 są 4 klasy VI jest więc możliwość utworzenia nawet 4 dodatkowych oddziałów, do których mogą uczęszczać uczniowie z Jasła i okolic
warto zatem powalczyć o utworzenie zespołu sp2 i gim1, bo są chętni uczniowie i będą etaty dla nauczycieli,
co do naboru sądzę, że mogą go prowadzić tylko dyrektorzy podstawówek (do kl 1 i kl 7)
Odpowiedz
11
@ do Gim
dnia 22.11.2016, 13:48 · Zgłoś
przecież w G1 pracuje mamusia radnego
a połączenie mogło przejść jednym głosem
może tym właśnie???
Jak nie umiecie zadbać o swoje interesu tak jak P nr 1 to nie płaczcie, jak w maju wyzwalniają 1/3 z was
A podobno w G1 pracuje wielu pisich wyborców
Odpowiedz
21
@ Grześ
dnia 21.11.2016, 22:52 · Zgłoś
moim zdaniem:
pabian chce wybudować odcinek drogi krajowej od ronda solidarności do mostu na ulicy piłsuckiego - ale ma tylko 17 mln na tą inwestycję. całość inwestycji zamknie się w około 30 mln lub nawet więcej, więc:
zlikwidować przedszkola, nauczycieli i innych pracowników (darmozjadów) pozwalniać, budynki sprzedać (będzie kasa na inwestycje) a dzieci do molochów!!! czym większa zgraja tym mniej będą sobie opiekunowie radzić!!!
niech wyrastają [...] bo szara strefa istnieć musi!!!
głosowałem na tego pabianka i teraz się tego wstydzę. po tej sesji nie ma on szans na drugą kadencję. papa pabianku..
Odpowiedz
2
@ do Grzesia
dnia 21.11.2016, 23:06 · Zgłoś
Oj jakiś Ty mądry !
To był bardzo dobry krok by ratować szkoły
Porozmawiaj z kimś odpowiednim może Ci wytłumaczy jak tylko będziesz chciał zrozumieć.
Odpowiedz
-2
@ Grześ
dnia 21.11.2016, 23:39 · Zgłoś
A co - może nie mam racji??? To wytłumacz mądralo
Odpowiedz
33
@ path
dnia 21.11.2016, 23:59 · Zgłoś
z kim odpowiednim??? Panią wiceburmistrz ???wybacz ... szczyt głupoty, wtłoczyć trzyletnie dzieci do budynków w których będą zespoły przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjum, takich absurdów nawet w komunie nie było ..., to moze idźmy na całość i do findysza wszystkich w Jaśle poślijmy, wyjdzie nam coś jak od przedszkola do studiów, albo od przedszkola do ... Opola ...

Burmistrzu oszczędności szukaj w Urzędzie a nie u trzy czy pięcioletnich dzieci ...
Odpowiedz
6
@ Bartek.
dnia 22.11.2016, 08:09 · Zgłoś
To dobry krok żeby ratować NIEKTÓRE szkoły. Pewnie jesteś jednym z tych "pridupców" Pabiana! Nic innego nie napiszesz. Prawda jest taka że [...] ludzi straci pracę bo przecież Pabianowi o OSZCZĘDNOŚCI chodzi! Nie tak jest filozofie???
Odpowiedz
4
@ malkontent
dnia 22.11.2016, 11:39 · Zgłoś
Nie chce wybudować ale musy, miasto jest zakorkowane i trzeba jakoś to rozładować bo inaczej wymrzemy zatruci spalinami ( najbardziej rakotwórcze substancje zawarte są w spalinach samochodowych).
Reorganizacja szkolnictwa musi, przy tym niżu demograficznym nastąpić, tylko szkoły społeczne. Burmistrz natomiast zamiast tylko oszczędzać powinien walczyć o zwiększanie przychodów np. przez lokowanie w mieście nowych zakładów pracy.
Teraz niestety większość budżetu nieefektywnie konsumujemy
Odpowiedz
0
@ def
dnia 21.11.2016, 22:48 · Zgłoś
ludzie ale daliście się nauczycielom wpuścić w maliny zawalczyliście ale o pensje dyrektorów i nauczycieli żenada
Odpowiedz
-1
@ lov it
dnia 22.11.2016, 00:05 · Zgłoś
Prawda def ma rację.
Dzięki Wam zrobili co chcieli.
Hihihi.
Odpowiedz
7
@ mama
dnia 22.11.2016, 08:56 · Zgłoś
pensje nauczycielom raczej spadną, jeśli będą solidarni i zrezygnują z nadgodzin i podwójnych etatów, bo tylko w ten sposób mogą zapobiec zwolnieniom w środowisku,
jest też takie powiedzenie jaka płaca taka praca, a tu chodzi o nasze dzieci
poza tym przecież te dzieci nie znikają, ktoś je będzie uczył, jak nie w jednej szkole to w innej,
odwoływanie się do niżu jest idiotyczne w sytuacji, gdy nie można zapisać dziecka do przedszkola, a w podstawówkach dzieci uczą się na zmiany,
licealiści dojeżdżają do Krosna, żeby się dostać na studia - taki mamy obraz szkolnictwa w Jaśle - to dla mnie jest żenada
Odpowiedz
-7
@ dragoness
dnia 22.11.2016, 09:09 · Zgłoś
Kto panu naopowiadał bajek o nadgodzinach i podwójnych etatach? Można jakieś konkrety? Nazwiska i wyliczenia?
Odpowiedz
11
@ Obserwator
dnia 22.11.2016, 13:34 · Zgłoś
Tylko Ci się wydaje,dziceci i tak muszą iść do szkoły więc będą nauczyciele mieć pracę. Dlaczego zatem nie mogą chodzić do dobrej szkoły z dobrym zapleczem?Na sesji było powiedziane wyrównać szanse a rodzice wybiorą szkoły.Dobre szkoły i nauczyciele sami się obronią
Odpowiedz
-3
@ redaktor
dnia 21.11.2016, 22:44 · Zgłoś
Żenada !!! ty pewnie radna z PIS-u głosowałas przeciwko ludziom wiec milcz lepiej
Odpowiedz
10
@ lov it
dnia 22.11.2016, 00:03 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
5
@ Żenada !!!!!!!
dnia 21.11.2016, 22:39 · Zgłoś
Dzisiaj niektórzy radni zagłosowali za swoim miejscem pracy !!!
.
Podziękują wam przedsiębiorcy ,którym za chwilę prawdopodobnie będziecie chcieli podnieść podatki.
Odpowiedz
6
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 21.11.2016, 23:19 · Zgłoś
Jakich tutaj masz przedsiębiorców - chyba że w jednoosobowej spółce - pozostali doją robotników, "aż miło"- tacy hojni bo dają: premie, zmiany i nadgodziny,gdyż bez tego nie wyszłaby nawt najniższa krajowa...
Odpowiedz
11
@ coś poknociłeś
dnia 21.11.2016, 23:34 · Zgłoś
A Ty co na mopsie?
Odpowiedz
1
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 22.11.2016, 00:23 · Zgłoś
Kusząca propozycja z tym mopsem: kiedy się widzi na kogo i na co, się pracuje jednocześnie mając obraz za co, oraz jak to podzielić by wystarczyło na egzystencję i podstawowe środki utrzymania...a tak można by zostać budżetowcem z tej najniższej półki ale zawsze to klasa wyżej i na równi z takim przedsiębiorcami na których inni tyrają...
Odpowiedz
3
@ :)
dnia 22.11.2016, 05:12 · Zgłoś
No tak większość z nas pracuje na budżetówkę.
A to są również niemałe pensje nauczycieli.
Jak to widzę to mops kusi
Odpowiedz
0
@ CHORE PAŃSTWO !!!
dnia 22.11.2016, 16:15 · Zgłoś
A co ma nie kusić zobacz jakie kwoty przeznaczane są na pomoc społeczną, a jakie do potrzebujących docierają, to samo z wszelkiego rodzaju subwencjami... - jedni żyją "z mopsu inni na mopsie" i nie widać u nich zatroskania o jutro - jak u tych zmuszanych do pracy za "michę ryżu"i utrzymujących "elity"...Cóż tu dużo mówić kiedy ten faktyczny podatnik musi nawet utrzymywać bandziora w ZK za blisko 3tysie/ miesiąc, a jemu musi wystarczyć niecałe 700zł/ miesiąc... nieraz słyszę o kapitalizmie że o takie coś walczyliśmy - skoro tak, to mam tylko 1pytanie: gdzie w tym "wszystkim" jest prawo rynku i zwykła ekonomia...???
Odpowiedz
30
@ OLA. M.
dnia 21.11.2016, 22:33 · Zgłoś
Czy to prawda że żona radnego Peca uczy w 4? jesli tak to czego/.? i od kiedy?
Odpowiedz
44
@ mieszkaniec
dnia 21.11.2016, 22:47 · Zgłoś
brawo panie Pec dla siebie posadka w KRUS a żonka na posadkę do szkoły opłaca się latanie za panem posłem
Odpowiedz
8
@ taa
dnia 22.11.2016, 14:11 · Zgłoś
Lata i to z językiem na brodzie i czasem na wykład do Maryjanaaaa...
Odpowiedz
5
@ sprawiedliwy
dnia 22.11.2016, 21:56 · Zgłoś
W jakiej 4??? Coś ci się pomyliło nie próbuj na silę szkalować ludzi sprawdź wcześniej a potem pisz
Odpowiedz
13
@ on
dnia 21.11.2016, 22:24 · Zgłoś
Za niedlugo bedziecie leczyc i uczyc wlasne dzieci w domach bo wszystko zlikwiduja
Odpowiedz
6
@ Max Szyderko
dnia 21.11.2016, 22:23 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
11
@ on
dnia 21.11.2016, 22:22 · Zgłoś
I tak nic z tych zebran co beda chciec to i tak zrobia jak za komuny obiecuja wam a wy jak cieleta wszystko przyjmujecje zgnoili i zgnoja reszte co zostalo
Odpowiedz
50
@ z sesji
dnia 21.11.2016, 22:12 · Zgłoś
Dobrze się stało że uchwały z dzisiejszej sesji nie przeszły. Trochę od tyłu miasto zabiera się za takie sprawy nie pytając wcześniej o zdanie rodziców, przedszkola, szkoły.. Szkoda że pomija się nas mieszkańców - rodziców.
Pan Burmistrz ostro i stanowczo mówi co chce osiągnąć i ... widać że taki ton zbija z tropu jego przeciwników.
Pan Lech Polak - widać że przestudiował internet ( jak "czak Noris" ) i z przykrością stwierdził że na temat SP 4 nie ma zbyt wielu pochlebnych opinii ( może zbyt wielu to nawet za dużo powiedziane). Propozycja spotkania się dyrektorów zainteresowanych szkół - jak najbardziej , niech każdy powie co go boli co by chciał... ale:
1. Pan burmistrz stwierdził na sesji "tyle jest dzieci, tyle szkół tyle oddziałów może być - gwarantuję że w każdej szkole po 2 oddziały a najlepszej nawet 3 - KTÓRA TO JEST TA NAJLEPSZA SZKOŁA ??? Kto to ustali URZĄD? Pani BURMISTRZ MUSIAŁOWICZ, WYDZIAŁ EDUKACJI Wolne żarty.
2. Pan burmistrz stwierdził na sesji "tyle jest dzieci, tyle szkół tyle oddziałów może być - gwarantuję że w każdej szkole po 2 oddziały a najlepszej nawet 3 - Jeżeli ISP 12 jest szkołą integracyjną to sam Pan burmistrz stwierdził ze będzie tyle oddziałów na ile dzieci niepełnosprawnych będzie, a jak nie będzie??? Szkoła "12" powinna być szkołą z Oddziałami Integracyjnymi, gdzie będą klasy integracyjne jak i klasy nazwijmy to "ogólnodostępne" jak to jest w innych szkołach podstawowych. NIECH KAŻDA SZKOŁA MA RÓWNE SZANSE, każda taki sam status i możliwości rekrutacji dzieci. Ilość podań sama pokaże gdzie rodzice chcą posłać swoje dzieci.
3. APEL DO RADNYCH - Pan Pec zaproponował Panu Burbelce uchwałę w sprawie przekształcenia szkoły "12" w szkołę z Oddziałami Integracyjnymi - PANOWIE ZRÓBCIE TO, POKAŻCIE ŻE JESTEŚCIE FACETAMI I NAPRAWDĘ CHCECIE COŚ POŻYTECZNEGO ZDZIAŁAĆ.
4. Panie Burmistrzu - wypominaliście na sesji Panu Czeluśniakowi że zagłosował za prywatnym żłobkiem w budynku Gimnazjum nr 2, Panu Zduńskiemu ze się obudził dopiero teraz i robi larum w sprawie szkoły - Proszę sięgnąć do archiwum Urzędu i poszukać - jak mówił Pan Hap - że sprawa przekształcenia szkoły "12" w szkołę "Z Oddziałami Integracyjnymi" ciągnie się już od 2011 roku jak i nie dłużej.
DLACZEGO jest taki opór w urzędzie aby pomóc tej szkole, można się nią chwalić i przypinać jako swoje zasługi zrobienie tego czy tamtego ( Urząd Pana Burmistrza sprytnie to wykorzystuje do swojej promocji ) ale wyrównać szanse z innymi szkołami TO JUŻ NIE. Czy to że tak dużo dobrych opinii zbiera ta szkoła tak bardzo WAS BOLI. Odrobina dobrej woli, powstanie nowej szkoły na bazie likwidowanej starej - no chyba prawnicy urzędu "ogarną" taki przypadek i da się to zrobić.
POWODZENIA i trzymam kciuku za Naprawdę DOBRĄ ZMIANĘ
Odpowiedz
-23
@ mieszkaniec
dnia 21.11.2016, 22:55 · Zgłoś
ale się pani spisała pewno dyrektorka z 12
Odpowiedz
16
@ coś poknociłeś
dnia 21.11.2016, 23:32 · Zgłoś
tylko że większość nie doczyta do końca
Odpowiedz
13
@ Lenin Włodzimierz
dnia 21.11.2016, 23:38 · Zgłoś
chciałem zminusować mieszańca a tu po kliknięciu w minus nagle przybyło od razu 2 plusy . coś ty NATO redakcjo?
Odpowiedz
5
@ lov it
dnia 22.11.2016, 00:00 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
2
@ Odswiezanie
dnia 22.11.2016, 07:16 · Zgłoś
Jesli dlugo czytasz komentarze a w tym czasie inni dają plusy czy minusy to twoja przeglądarka tego na biezaco nie widzi. Dopiero jak Ty ocenisz to powoduje odswiezenie punktacji
Odpowiedz
40
@ Brawo
dnia 21.11.2016, 22:09 · Zgłoś
Brawo rodzice, brawo mieszkańcy! Może wreszcie rządzące elyty, zaczną zauważać zwykłych ludzi, którzy ich karmią! Bronić, protestować, rządzić! Skoro taki niż demograficzny, to po co dwóch wiceburmistrzów. Gdy Jasło liczyło więcej mieszkańców, to w urzędzie był jeden wice. A teraz mniej ludzi w mieście, a wiceburmistrzów więcej. Zwolnić niepotrzebnych urzędników, a pieniądze dać szkołom i przedszkolom.
Odpowiedz
30
@ zuza
dnia 21.11.2016, 22:00 · Zgłoś
Dziękuję bardzo radnym, którzy zagłosowali za przedszkolakami, mam na myśli panie: Czyżowicz i Nowosielską oraz panów: Burbelkę, Czeluśniaka, Zduńskiego, Pierzchałę, Kędrka i Buglewicza.
Odpowiedz
11
@ hm
dnia 21.11.2016, 23:47 · Zgłoś
Za przedszkolakami i dyrektorami przedszkoli.
Teraz to oni będą zwalniać
Odpowiedz
9
@ zastroskany
dnia 22.11.2016, 13:06 · Zgłoś
Byłbym ostrożny z dziękowaniami. Czyż nie jest prawdą ,że na początku radna Czyżowicz grała na dwa fronty, była za łączeniem wszystkich przedszkoli? Szanowna Pani Urszulo nauczycielem się jest a radną się tylko bywa. Proszę o tym pamiętać.
Odpowiedz
4
@ dokładnie
dnia 22.11.2016, 16:23 · Zgłoś
Dokładnie! Pani Czyżowicz nieładnie się zachowała!
Odpowiedz
1
@ Do Uli Czyżowicz
dnia 28.11.2016, 07:18 · Zgłoś
Brawo! Masz swój głos, a nie jak każe partia! Brawo za rozsądną decyzję! Tak trzymaj, masz mój głos!
Odpowiedz
24
@ Ringerike
dnia 21.11.2016, 21:53 · Zgłoś
Dobrze,że te pieniądze pójdą jednak na oświatę a nie na ,,inne rzeczy''...dobrze,że mamy jeszcze radnych głosujących zgodnie z własnym sumieniem, chociaż obecność rodziców i mediów na sesji też zrobiła swoje...
Odpowiedz
-7
@ ups
dnia 21.11.2016, 22:24 · Zgłoś
Chyba jesteś nauczycielem i pieniądze pójdą na twoją nauczycielską pensję.
Odpowiedz
5
@ coś poknociłeś
dnia 21.11.2016, 23:31 · Zgłoś
Zgodnie z sumieniem ?
chyba za miejscem pracy!
Odpowiedz
9
@ Ringerike
dnia 22.11.2016, 15:53 · Zgłoś
Tak jestem, ale w prywatnej szkole językowej w Krośnie, bo w u nas to raczej ,zamykają' niż zatrudniają...Tak cieszę się że kasa pójdzie na oświatę a nie na słynne światełka i premie dla urzędników, którzy oczywiście pracują dużo ciężej niż nauczyciele (mówię tu o DOBRYCH nauczycielach!
Odpowiedz
21
@ zły tytuł
dnia 21.11.2016, 21:45 · Zgłoś
zły tytuł artykułu.
Batalię wygrali rodzice
Odpowiedz
-1
@ ups
dnia 21.11.2016, 22:22 · Zgłoś
Chyba rodzice przegrali. Zapłacą za to ze swojej kieszeni to wtedy zrozumieją :-D
Odpowiedz
-14
@ mn
dnia 21.11.2016, 21:30 · Zgłoś
niestety "co się odwlecze to nie uciecze" ...zespoły będą musiały powstać by zmniejszyć straty nie tylko kasy publicznej ale i etatów,,, jak się zaczną zwolnienia sami będziecie prosić o to ...
Odpowiedz
20
@ matematyka
dnia 21.11.2016, 21:35 · Zgłoś
Zróbcie zespól przedszkoli - połączcie je w jeden zespół z jednym dyrektorem a do poszczególnych budynków-placówek powołać po kierowniku. Wspólna księgowość, wspólne przetargi na zaopatrzenie. Dyrektorką przedszkoli zrobić panią Elwirę Musiałowicz
i będą oszczędności
Odpowiedz
66
@ woźny
dnia 21.11.2016, 21:45 · Zgłoś
Z ta propozycją Pani Musiałowicz-Czech jako Dyrektor przedszkola to chyba żart? :) Dyrektor przedszkola to nie Zastępca Burmistrza od wręczania dyplomów, powitania gości i uśmiechania się. To stanowisko, które wymaga analitycznego myślenia, umiejętności zarządzania, odpowiedniej wiedzy, wykształcenia itp. czyli w skrócie mówiąc: osoby odpowiedzialnej i odpowiedniej do tego stanowiska.
Odpowiedz
15
@ ms
dnia 22.11.2016, 00:00 · Zgłoś
wspólna księgowość jest, każde przedszkole ma swojego kierownika zwanego dyrektorem, po co tworzyć dodatkowy sztuczny etat naddyrektora?! chyba, że komuś kasa potrzebna, ale to raczej oszczędność nie będzie, chyba, że za bycie naddyrektorem, pełniący funkcję będzie dopłacał...
Odpowiedz
13
@ do ms
dnia 22.11.2016, 09:27 · Zgłoś
bądźmy poważni, ile zaoszczędzi miasto na 1 pensji (słownie jednej) dyrektora PM nr 1 , i 1 pensji dyr PM nr 9, a jakie będą koszty przeniesienia przedszkoli do budynku podstawówek
przez ostanie lata dążono do tego, by odseparować od siebie dzieci w poszczególnych grupach wiekowych (przedszkole podstawówka, gimnazjum) ze względów bezpieczeństwa i ze względu na różne potrzeby edukacyjne i rozwojowe (np. w przedszkolu potrzebny jest plac zabaw, sale z dostępem do toalet i spokój w czasie leżakowania)
popieram pomysł "matematyka" - 1 dyr dla zespołu przedszkoli i po 1 vice dla placówki, będzie oszczędnie, ale nie kosztem dzieci, które zostaną w swoich placówkach
Odpowiedz
8
@ Do "do ms"
dnia 22.11.2016, 12:57 · Zgłoś
No właśnie ciekawe jest, ile zaoszczędzi tworząc na miejsce dyrektora stanowisko kierownika, a oprócz tego tworząc DODATKOWO etat kolejnego dyrektora? Chyba ktoś ma tu problem z analizą... niech zostanie jak jest, bo lepiej być nie może i w tej kwestii można co najwyżej, ale sprawę pogorszyć
Odpowiedz
12
@ Jaślanin
dnia 21.11.2016, 21:19 · Zgłoś
Zespół szkół nr 7, przedszkole nr 9, Zespół Szkól nr 3, co za bełkot informacyjny !
Nie można podać o którą placówkę chodzi wymieniając ulicę ?
Przecież chyba tylko nauczyciele się w tym orientują...
Odpowiedz
-12
@ Edzio
dnia 21.11.2016, 21:57 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
86
@ woźny
dnia 21.11.2016, 21:17 · Zgłoś
Dymisja Pani Burmistrz Musiałowicz-Czech to jest najpotrzebniejsza zmiana w kwestii szkolnictwa w Jaśle. Przyniosłaby znaczące oszczędności materialne dla Jasła oraz zapobiegłaby innym ubocznym skutkom wynikającym z tego "burmistrzowania". Jest wiele pozytywnych aspektów, które taka zmiana w myśl hasła TAK DLA ZMIAN mogłaby dla Jasła przynieść o dobrym przykładzie dla młodego pokolenia już nawet wspominać nie muszę.
Odpowiedz
56
@ referendum
dnia 21.11.2016, 21:48 · Zgłoś
ktoś wie jak mieszkańcy miasta mogą zmienić statut żeby był tylko jeden wiceburmistrz?
może jakieś referendum - ze strażą miejską przegrane ale tutaj gdy chodzi o oszczędności powinno się udać. musimy połączyć dwa stanowiskwiceburmistrzów w jedno. niech się połączą w zespół - będzie taniej
Odpowiedz
20
@ ups
dnia 21.11.2016, 22:19 · Zgłoś
Będziesz miał statut jak w przyszłym roku dowalą Ci i podwyżką podatku.
Nauczycieli to wiele nie dotknie bo ich pensje są właśnie z twojego podatku.
Odpowiedz
55
@ Mieszkanka
dnia 21.11.2016, 22:26 · Zgłoś
Skoro mówią o oszczędnościach administracyjnych to pierwszym krokiem powinna być ta dymisja i tylko jeden wiceburmistrz. Przecież urząd i tak jest pełen urzędników!!!
Odpowiedz
9
@ Podatki
dnia 21.11.2016, 22:36 · Zgłoś
A propos podatku to podnieśli oplaty za psa?
Odpowiedz
10
@ mm
dnia 21.11.2016, 22:53 · Zgłoś
Tak - z mikroprocesorem 50 zeta
bez mikroprocesora 100 zeta opłata jednorazowa
Ale spoko -ten podatek pójdzie może na szkolnictwo :-D
Odpowiedz
21
@ [...]
dnia 21.11.2016, 23:01 · Zgłoś
No to ludzie się ucieszą . A jacy radni to przegłosowali?
Odpowiedz
9
@ ?
dnia 22.11.2016, 00:24 · Zgłoś
Jakim procesorem jaja sobie robisz?
Odpowiedz
9
@ jaślanka
dnia 22.11.2016, 04:58 · Zgłoś
To teraz radni będą podnosić opłaty za czynsze,
wodę, ścieki, śmieci, parkingi???
Pytam ponieważ nie wiem z czego będą
dofinansowane szkoły, skoro już teraz brak pieniędzy.
Odpowiedz
3
@ mama: -)
dnia 22.11.2016, 11:10 · Zgłoś
Oszczednosci na poziomie okolo 75000 rocznie.
Odpowiedz
80
@ OLA. M.
dnia 21.11.2016, 21:15 · Zgłoś
dlaczego za Elwira Musiałowicz-Czech zawsze odpowiada burmistrz za co ta pani bierze kase??!!!
Odpowiedz
30
@ woźny
dnia 21.11.2016, 21:22 · Zgłoś
Chyba wszyscy w Jaśle wiedzą za co :) :) Jasło jest hojne w rozdawnictwie publicznych pieniędzy :( Jest taki przebój zespołu Dire Straits „Money for Nothing” :) i odpowiada ten tytuł dosłownie OLA.M. na Twoje pytanie, niestety (dla nas, mieszkańców Jasła) :(
Odpowiedz
4
@ ok
dnia 21.11.2016, 21:41 · Zgłoś
podoba mi sie ta piosenka bardzo i w sumie hit!
Odpowiedz
-12
@ lov it
dnia 21.11.2016, 23:56 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
4
@ max
dnia 23.11.2016, 19:20 · Zgłoś
Za nią odpowiada Burmistrz bo kobieta nie zana się na oświacie - jak wiadomo ma tylko licencjat z turystyki - i może na wycieczkach się zna ale nie na oświacie!
A w ogóle to jakim cudem i po jakich znajomościach i z czyjego polecenia została wice burmistrzem od oswaity. Nikt przecież na nią nie głosował. Poprostu przyniesiono ją w teczce.
Poprzednio ośwaitą zajmował się P. Zmamirowski. nauczyciel, radny, który się na tym znał a teraz - wielka niewiadoma !
Odpowiedz
60
@ antidotum
dnia 21.11.2016, 21:14 · Zgłoś
Pan radny (nauczyciel) L. Polak głosował za więc dla przykładu niech się zwolni.
Odpowiedz
-16
@ dyscyplina
dnia 21.11.2016, 21:19 · Zgłoś
Zwolnić trzeba tych nauczycieli którzy przyszli na posiedzenie Rady.Po co? Władza Wam się nie podoba -na bruk.
Odpowiedz
51
@ matematyka
dnia 21.11.2016, 21:38 · Zgłoś
Jestem ciekaw jak by głosował gdyby chcieli połączyć szkołę nr 4 z przedzkolem z Kopernika
Odpowiedz
44
@ Do polaka
dnia 21.11.2016, 22:53 · Zgłoś
Ciekawe co radny polak zrobił dla naszego osiedla oprócz tego że forsuje klasy dla swojej szkoły kosztem innych szkół żeby tylko jemu i żonie było dobrze
Odpowiedz
14
@ :)
dnia 22.11.2016, 05:03 · Zgłoś
Kąsają rękę która ich karmi:-)
Odpowiedz
24
@ mama
dnia 22.11.2016, 09:08 · Zgłoś
a dlaczego ma się zwalniać?
dla sp4 to idealna sytuacja, kosztem innych szkół będzie miał większy nabór do klas 7 i 1, może nawet dołożą mu przedszkole i będzie miał Zespół, dużą szkoła dużo etatów i kasy do podziału
ale coraz więcej rodziców zapisuje dzieci do podstawówek na obrzeżach miasta, albo w okolicznych wsiach, bo im klasa mniejsza, tym więcej dziecko się nauczy (dlatego np. w szkołach językowych grupy liczą do 8 uczniów a nie 25), mniejszy stres i mniej przemocy w szkole
Odpowiedz
19
@ xgz
dnia 22.11.2016, 11:51 · Zgłoś
no właśnie, kosztem innych szkół... bo inaczej to dzieci chętniej rodzice wysłaliby np. do 12.
Odpowiedz
21
@ zastroskany
dnia 22.11.2016, 12:30 · Zgłoś
P. Polak dążył do połączenia szkoły nr 4 z przedszkole, aby osiągnąć swoje korzyści, ale mu sie nie udało.Dość polityki na dole. Niech radni zaczną głosować dla dobra społeczności lokalnej a nie własnych interesów.
Odpowiedz
11
@ radny Polak
dnia 22.11.2016, 14:02 · Zgłoś
To totalna pomyłka, nic poza biciem piany nie robi dla osiedla! Tragedia
Odpowiedz
-1
@ [...]
dnia 24.11.2016, 06:00 · Zgłoś
No właśnie, bo są tacy co głosowali na
szkoły w których pracują
Odpowiedz
30
@ ok
dnia 21.11.2016, 21:13 · Zgłoś
dziwne czasy nastały-rodzice zamiast spędzac czas z dziecmi, rodziną to musza chodzic na zebrania z których i tak nic nie wynika konkretnego i mertorycznego
Odpowiedz
64
@ woźny
dnia 21.11.2016, 21:35 · Zgłoś
Wszyscy zainteresowani chyba słyszeli ile "merytorycznej treści" wniosły wypowiedzi Pani Burmistrz Musiałowicz-Czech, OSOBY ODPOWIEDZIALNEJ (???) w Jaśle za oświatę!!! Ludzie!!! Jak to Jasło w banalny sposób marnotrawi publiczne pieniądze!!! "Wystarczy być" (na sesji również) i to jest TAK DLA ZMIAN w Jaśle!!!
Odpowiedz
92
@ Mama Ola
dnia 21.11.2016, 21:08 · Zgłoś
Co teraz z wiceburmistrz - dymisja?
Odpowiedz
41
@ Ruda
dnia 22.11.2016, 05:25 · Zgłoś
Czas nawyzszy.
Odpowiedz
7
@ ...
dnia 23.11.2016, 16:27 · Zgłoś
Panu Kazimierzowi Mikrutowi też tego życzę z całego serca. Uważam że całe zamieszanie jest po to by ten mógł dalej grzać dyrektorski stołek. NA EMERYTURĘ PANIE MIKRUT NIE BLOKOWAĆ ETATÓW!!!
Odpowiedz
32
@ :)
dnia 21.11.2016, 21:06 · Zgłoś
Leżym i kwiczym na szkołach. Merytoryki ZERO
Odpowiedz
39
@ stowarzyszenie
dnia 21.11.2016, 21:16 · Zgłoś
Wielka radość na to czekaliśmy. Miasto nie ma pieniędzy to szkoły będą zmuszeni oddawać stowarzyszeniom. Tak trzymać.
Odpowiedz
46
@ matematyka
dnia 21.11.2016, 21:32 · Zgłoś
"musimy dołożyć 20 mln zł do oświaty. Gdyby 1/3 z tego budżetu została na inne potrzeby w mieście, moglibyśmy sobie pozwolić na inne rzeczy"

A gdyby została 1/2 z tego budżetu toby jeszcze więcej było.
Oszczędności miały być rzędu 0,5 mln - jak się do tego ma 1/3 z 20 mln?

Może by się jednak na temat pieniędzy wypowiadał skarbnik Borkowski, bo ja liczenia pana Pabiana nijak zrozumieć nie mogę.
Odpowiedz
24
@ Edzio
dnia 21.11.2016, 21:54 · Zgłoś
oszczędzać Pabian niech se Maluchem jezdzi byłas by reklama zajefajna

Burmistrz Miasta jeździ Maluchem

tvn i tvp zaraz przyleciało by

PODATKI niech darują dalej WSZYSTKIM
Odpowiedz
36
@ PiSiewicz
dnia 21.11.2016, 21:55 · Zgłoś
A w kampanii obiecywał PiS, że jak będzie przy władzy to rozwiąże wszystkie problemy bo urząd marszałkowski ich. Będzie kasa na wszystko: szkolnictwo, inwestycje, drogi itd. [...] to kupił i jeszcze raz kupi bo przed szkodą i po szkodzie [...].

Całe szczęście, że parę radnych z PiSu miało odwagę a raczej wyrachowanie liczą na powtórne wybranie.
PiS wam wszystko obieca pełne szkoły, pełne stoły, złote góry i piękne fury.
Odpowiedz
36
@ .
dnia 21.11.2016, 22:01 · Zgłoś
Rozdawanie dyplomów jest przyjemne. Dzisiaj juz tak łatwo niebyło
Odpowiedz
30
@ ups
dnia 21.11.2016, 22:15 · Zgłoś
To są pana słowa panie M.Burbelka?
"Są liczne głosy rodziców mocno zaniepokojonych faktem, że istnieje hipotetyczna możliwość przeniesienia dzieci "
Hipitetyczna możliwość? HAHAHA
No to mocny argument :-D
W życiu bym się nie spodziewał.
Odpowiedz
-2
@ mieszkaniec
dnia 21.11.2016, 22:37 · Zgłoś
jestem za przynajmniej dzieci będą posiadały wiedzę i mam pytanie czy te panie na balkonie to są w pracy kto zajmuje się dziećmi ,pozostawiły dzieci na pastwę losu? A panie z urzędu też zwolniły się z pracy i oglądają przedstawienie a biedni petenci godzinami pod drzwiami
Odpowiedz
-7
@ mm
dnia 21.11.2016, 22:44 · Zgłoś
I to jest dobro dziecka !!
Dzieci sobie -a my na balkonie :-D
Odpowiedz
6
@ mieszkaniec
dnia 21.11.2016, 22:53 · Zgłoś
żeby były pełne szkoły to trzeba wyłączyć komputer i zabrać się do roboty a nie pisać głupoty a najlepiej ze 3 dni w tygodniu wyłączyć prąd w mieście będzie szkoła pełna za kilka lat może taką uchwałę wprowadzą i będziesz zadowolony
Odpowiedz
-4
@ :-/
dnia 21.11.2016, 23:25 · Zgłoś
Ktoś tu rozwala PIS na który głosowałem
I robi to z pełną premedytacją.
Dziw bierze ,że nie ma takiej mocy by poprzeć burmistrza.
Niech ktoś napisze .
Co radny Czeluśniak mówił w sprawie głosowania w tamtej kadencji na prywatne przedszkole? Kto go prosił aby głosował za?
.
Bo słyszałem jakieś plotki i nie chce mi się wierzyć!!!
.
A jeżeli to prawda- to może i teraz prosiła go ta sama osoba by głosował przeciwko projektom uchwał.
Odpowiedz
38
@ ms
dnia 21.11.2016, 23:50 · Zgłoś
tak się składa, że znaczna część Pań na balkonie, to mamy dzieci, które właśnie w tym czasie znajdowały się w szkołach/przedszkolach pod dobrą opieką, natomiast ta część Pań, która pracuje w szkołach/przedszkolach, a w sesji brała udział, miała albo grafikowe wolne, albo wzięła urlop, który prawnie, każdemu się należy
Odpowiedz
3
@ @
dnia 22.11.2016, 05:53 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-3
@ do matematyka
dnia 22.11.2016, 08:12 · Zgłoś
Jakie 20 milionów dokładania do szkół. Przekazać wszystko Stowarzyszeniom, ani złotowki nie trzeba dołożyć. Subwencja im wystarczy i jeszcze na tym zarobią.
Odpowiedz
29
@ dragoness
dnia 22.11.2016, 09:06 · Zgłoś
A stowarzyszenie jak mu się przestanie opłacać, zamknie szkołę nie pytając rodziców i będziecie się mogli...pocałować.
Odpowiedz
38
@ .
dnia 22.11.2016, 09:36 · Zgłoś
Pan burmistrz Pabian, jako wiceburmistrz u boku Pani Burmistrz Marii Kurowskiej rozregulował jasielską oświatę tworząc nowe gimnazja i nowe podstawówki już w latach niżu demograficznego. Obecne bóle to tylko efekt ówczesnej głupoty i 10 kolejnych lat bezmyślności. Zapewniali wówczas oboje, że koszty to tylko pieczątki i tabliczki, dość widać drogie (2-3 miliony PLN rocznie, w całym tym okresie).
A teraz była wola "zaoszczędzenia" rzekomo pól miliona rocznie, chyba na tuszu do tych pieczątek.
Odpowiedz
-5
@ pies co macha ogonem
dnia 22.11.2016, 15:51 · Zgłoś
ładne te jaślanki...
Odpowiedz
22
@
dnia 22.11.2016, 17:11 · Zgłoś
w jakim normalnym kraju, albo mieście wice burmistrzem zostaje kontrkandydat ??? za takie coś to i Ci co głosowali na tego przerosta powinni sobie [...] w brode
Odpowiedz
0
@ ...
dnia 23.11.2016, 16:21 · Zgłoś
@dragoness Wówczas dzieci przeniosą się (wraz z pieniędzmi z subwencji oświatowej) do innego stowarzyszenia, któremu będzie się to opłacać.
Odpowiedz
0
@ mama
dnia 26.11.2016, 08:07 · Zgłoś
panie na balkonie wzięły wolne w pracy aby to przedstawienie zobaczyć...bo to dotyczy naszych dzieci i przedszkola historycznego z tradycją. a dzieci były w przedszkolu że swoimi.opiekunami..proszę się nie wypowiadać bez sesnu
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.