Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl
Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Jaslo4u.pl - Jasło dla Ciebie

Bez skrupułów nadal podrzucają wielkogabaryty

63

Na osiedlu Kopernika w Jaśle po raz kolejny podrzucono śmieci pod drzewem w pobliżu przejazdu kolejowego, gdzie pojemniki śmietnikowe nie są w żaden sposób zabezpieczone. Miejsce okazało się być doskonałe do składowania odpadów wielkogabarytowych. Tym razem zalegają tam stare kanapy, lodówki, materac, a nawet opona samochodowa.

Na całym świecie nawołuje się do dbania o środowisko. Jednak mimo to coraz więcej miejsc jest zanieczyszczonych. My ludzie, sami sobie szkodzimy, bo ciężko nam jest wyrzucić papierki, czy butelki do kosza. Staliśmy się wygodni. Każdy tylko chce dostawać, ale od siebie niewiele wymaga. Po co martwić się, co zrobić ze śmieciami, skoro można je pozostawić byle gdzie. Najważniejsze, że zrobiony porządek w naszym, domu, garażu, czy na działce. Niech się inni martwią. Z zachowań pewnych osób tak można to odbierać, bo nie po raz pierwszy ktoś podrzuca śmieci wielkogabarytowe pod drzewem w pobliżu pojemników na odpady na osiedlu Kopernika w Jaśle.

Tym razem bezwstydnie podrzucono lodówki, stare kanapy, znajdzie się również materac, czy opona samochodowa. Widok z okna jak z bajki. Ale czy faktycznie? Jak zatrzymać ten proceder podrzucania śmieci? Straż Miejska w Jaśle proponuje kilka rozwiązań. Po pierwsze wiaty śmietnikowe w całym Jaśle powinny być zamykane na klucz, tak aby tylko mieszkańcy danych bloków mogli z nich korzystać. To sprawdziło się już na osiedlach, które kilka lat temu skorzystały z tego pomysłu, chociażby na osiedlu Rafineria w Jaśle. Po drugie, warto byłoby pomyśleć o specjalnych boksach na odpady wielkogabarytowe. Obecnie ich odbiór w mieście odbywa się tylko trzy razy do roku. - Jestem zwolennikiem rozwiązań konkretnych i ostatecznych. My nie możemy cały czas siedzieć i wiaty śmietnikowe pilnować. Dopóki nie będzie zamykanych wiat problem nie zniknie – podkreśla Kazimierz Wiśniowski, komendant Straży Miejskiej w Jaśle.

Jak poinformowała nas administracja osiedla Baczyńskiego-Kopernika, dla bloku nr 12 i nr 14 do końca listopada ma powstać zamykana wiata śmietnikowa. W związku z tym zostaną zlikwidowane odsłonięte pojemniki na śmieci. Co więcej przy bloku nr 9 również ma powstać odrębna wiata od strony miasteczka ruchu drogowego. - Teren jest utwardzony, a odległość jest zachowana. Wszystko jest zgodnie z prawem budowlanym, mimo to mieszkańcy protestują i nie chcą się zgodzić na jej powstanie – usłyszeliśmy od pracownika administracji.

id

Napisany dnia: 24.09.2020, 16:00

Komentarze Czytelników:

Dodaj komentarz Widok:
0
@ szejan
dnia 28.09.2020, 08:42 · Zgłoś
Leśnicy w lasach stosują foto pułapki. Prezes JSM i Burmistrz w Jaśle nie potrafią skorzystać z takiej możliwości aby rozwiązać ten problem.
Odpowiedz
2
@ Ryzy
dnia 27.09.2020, 10:13 · Zgłoś
Jeżeli miasto nie rozwiąże tego problemu on sam nie zniknie Gdzieś mieszkańcy muszą to zostawić Wystarczy w mieście jakiś jeden dyzy punkt przeznaczony do tego celu i pomoc osobom które nie mogą nie maja możliwości transportowych Miasto odrobina empatii Przecież porządek powinien wam właśnie leżeć na sercu Problem sam w sobie nie zniknie To wynika z potrzeby
Odpowiedz
1
@ beata
dnia 25.09.2020, 20:58 · Zgłoś
Ludzie płaca za odpady. skoro nie ma kto ich odebrać ze smietnika to z lasu albo z nad rzeki szybciej odbiorą ?. Czy władze nie widza , że system obecnie stworzony jest chory. Coraz więcej smieci własnie w lasach i na brzegu rzek. Poprzednia ustawa smieciowa była barzdiej prosta i ilość smieci malała a o to chodzi .
Odpowiedz
2
@ eses
dnia 25.09.2020, 17:44 · Zgłoś
Sam tak robiłem jak mi piwnice zalało,
co mają zrobić, zjeść te meble na obiad?
Odpowiedz
-3
@ DODEK
dnia 25.09.2020, 16:40 · Zgłoś
przyjeżdża klijent z przyczepką i na beszczelniacha wywala graty ze swojego obejscia on jest zadowolony bo sie pozbył a my mamy bałagan i bulimy. a jak by tak na odwrót...
Odpowiedz
-2
@ ee
dnia 25.09.2020, 11:08 · Zgłoś
Taki maja ceny za śmieci ze moge wyrzucić co chce i gdzie chce
Odpowiedz
7
@ Wiem
dnia 25.09.2020, 09:58 · Zgłoś
To wiocha zwozi te śmieci. Płacimy za śmieci takie kwoty, że każda wiata śmieciowa powinna mieć monitoring i namierzać wioche , która po chamsku pozbywa się własnych odpadów
Odpowiedz
6
@ obywatel
dnia 25.09.2020, 08:41 · Zgłoś
okoliczni mieszkańcy zrobili sobie wysypisko wielkogabarytowe i niech miastowi się martwią i płacą frajerzy.
Odpowiedz
4
@ ixi
dnia 25.09.2020, 08:24 · Zgłoś
Miasto powinno zapewniać transport i wywóz takich rzeczy. Powinno być jasno przedstawione ze np można poprosić o wywóz i umówić się na konkretny dzień. Jeśli ktoś wyrzuci na bez wcześniejszej rezerwacji powinno się taka osobę surowo karać. Miasto powinno się tym zająć. To jest proste do rozwiązania, wystarczy chcieć.
Odpowiedz
2
@ Wieśniak
dnia 25.09.2020, 11:15 · Zgłoś
A jużci! My z wiosek i tak po nocy wywieziemy se nasze śmieci do Jasła, wyciepniemy pod śmietnikiem j chodu. Co nam zrobiła???
Odpowiedz
0
@ Ych.
dnia 25.09.2020, 07:58 · Zgłoś
Nie róbcie ludziom wody z mózgu - takiego ogromu przyrody ja w Polsce w Europie nie uświadczysz.
Fakt trzeba dbać o przyrodę ale zachód Europy powinien dbać bardziej bo nie dbał o nią przez dziesięciolecia to teraz ma to co ma.
Najważniejsze to nie dać się zwariować i dawać wmówić sobie że jest źle - przyroda w Polsce ma się świetnie.
A zachodnie zachowania związane z ekologią implementować trzeba z zawziętością na zachodzie Europy - w Polsce też ale nie agresywnie.
Odpowiedz
1
@ Ych.
dnia 25.09.2020, 08:02 · Zgłoś
Nawołują teraz o dbanie o środowisko ci którzy o nie nie dbali całymi dekadami - w Polsce nie ma aż takiej potrzeby - w Polsce trzeba uświadomić że przyrody mamy ogrom i łagodnie mówić o dbaniu o nią.

Polska nie ma pod tym względem noża na gardle jak inni światowi truciciele.

Trochę rozsądku.
Odpowiedz
9
@ Wojtej
dnia 25.09.2020, 06:36 · Zgłoś
A Jasielska straż miejska ma się dobrze i dalej nic nie robi. Samochody zaparkowane pod znakiem zakazu, na przejsciu dla pieszych, na strefie wyłączoną z ruchu, śmieci wszędzie. A strażnik przejeżdża tuż obok i nie reaguje na nic odwracając głowę w drugą stronę. ...
Odpowiedz
0
@ X
dnia 25.09.2020, 01:34 · Zgłoś
Blokowy homo sovietikus ma się doskonale.
Wsiowa patola, napływ do bloków z lat 80 rządzi.
Jaka mać, taka nać.
Odpowiedz
7
@ Ja
dnia 25.09.2020, 00:39 · Zgłoś
Czas najwyższy żeby zorganizować w tym prymitywnym mieście 2 dni,
na wywóz jakichkolwiek wielkich gabarytów. Koniec tematu prostactwo
Odpowiedz
7
@ xyz
dnia 24.09.2020, 22:05 · Zgłoś
No tak pod śmietnikiem nie można lepiej do lasu...gdzie ci ludzie maja wywalać stare zniszczone rzeczy, płacą podatki,śmieci w czym problem
Odpowiedz
7
@ .
dnia 24.09.2020, 21:50 · Zgłoś
nie rozumiem jednego. Przeciez szafa czy kanapa to nie szpilka. Widac gabaryt , prawda? nikt nie widział nic?
Odpowiedz
4
@ Dike
dnia 24.09.2020, 21:47 · Zgłoś
Który punkt sprzedaży i wymiany opon odbiera opony z wymiany bezpłatnie, czyli zgodnie z obowiązującym prawem ? Który pobiera opłatę.
Odpowiedz
4
@ Bob budownicy
dnia 24.09.2020, 20:00 · Zgłoś
Gruz i ziemie przyjmują na podniesienie działki
Odpowiedz
35
@ Co w tym dziwnego ?
dnia 24.09.2020, 18:40 · Zgłoś
Śmietnik służy do wyrzucania śmieci. Gdy nie wejdą do kontenera, stawia się je obok. Zawsze tak było. I nikogo to nie dziwiło.
Odpowiedz
13
@ Wertu
dnia 24.09.2020, 18:13 · Zgłoś
Władza wie co zrobić z dużymi pieniędzmi że śmieci , to niech sobie radzi z odpadami wielogabarytowymi.Zbyt rzadko są takie odpady odbierane więc ludzie kombinują jak tylko potrafią. To Itaka rozsądniej niż w las.
Odpowiedz
24
@ On5
dnia 24.09.2020, 18:11 · Zgłoś
W Jasle 3 razy do roku odbieraja smieci wielkogabarytowe a w inny miejscowosciach to raz na rok i co ludzie maja zrobic np jak robia remont czy lodowka sie zepsuje? Trzymac to na podworku przez caly rok? To jest chore. Placimy za smieci takie stawki jak za mokre zboze to powinni brac bez lask co ludzie wystwaia i to w kazdy tydzien. A jak sie nie podoba to idzie sezon grzewczy,piec przyjmie stare meble bez laski ale pozniej nie mowcie ze w Jasle jest brudne powietrze.
Odpowiedz
18
@ Pioter
dnia 24.09.2020, 18:46 · Zgłoś
Płaci się za śmieci więc powie być punkt gdzie można gabaryty zdać. A poza tym to jaka jest różnica czy ktoś spali na podwurku czy spala na wysypisku? Bo tak niestety w wielu przyladkach odbywa się recykling.
Odpowiedz
2
@ 007
dnia 24.09.2020, 18:58 · Zgłoś
To spal se w domu zobaczysz jaka roznica
Odpowiedz
5
@ Pioter
dnia 25.09.2020, 07:00 · Zgłoś
Różnica dla środowiska? Bo finansowa to wiem ja dostanę mandat.
Odpowiedz
5
@ loko
dnia 25.09.2020, 08:36 · Zgłoś
jest taki punkt na żniwnej
Odpowiedz
5
@ obserwator333
dnia 25.09.2020, 09:04 · Zgłoś
Dokładnie. 3 x do roku zbierają gabaryty. Czyli jak ktoś wymieni łóżko, to przez kolejne miesiące na to łóżkko trzymać na schodach?
Odpowiedz
4
@ .
dnia 25.09.2020, 10:16 · Zgłoś
Wystarczy zawieźć na Żniwna za darmo
Odpowiedz
10
@ Joker
dnia 24.09.2020, 18:08 · Zgłoś
@Kolega dobrze mówi. W lesie jak zostawiają to to lipa. Są służby które się zajmują odbiorem takich odpadów więc niech przyjadą, zabiorą i po krzyku.
Odpowiedz
10
@ lokator
dnia 24.09.2020, 18:01 · Zgłoś
a moze monitoring ? spotkałem tam wlascicieli sklepow podrzucajacych smieci zwruciłem im uwage oni tylko w smiech.proponuje te lodowki podrzucic pod społdzielnie moze zaczna cos działac bo problem jest od lat moze czas zmienic zarzad ?
Odpowiedz
4
@ x
dnia 24.09.2020, 18:06 · Zgłoś
To jako lokator zacznij cos robic zeby zmienic zarzad a nie placz tutaj
Odpowiedz
11
@ iut
dnia 25.09.2020, 07:14 · Zgłoś
Obowiązek wywozu śmieci spoczywa na UM Jasło, nie na spółdzielni. Bądźmy poważni, to co opowiada Komendant SM to żart - zamkną wiaty a gabaryty będą leżeć obok nich. Dlaczego pomimo od lat rosnących co roku cen utylizacji odpadów miasto nie potrafi zorganizować częstszego wywozu odpadów wielkogabarytowych? Ludzie płacą krocie a zmuszani są do składowania swoich mebli itp. po piwnicach. Wszystko powinno być wywożone minimum raz na 2 miesiące. W obecnej sytuacji Mieszkańcy powinni czekać z remontami swoich mieszkań na jeden z trzech w roku terminów wywozu gabarytów? Parodia.
Odpowiedz
5
@ loko
dnia 25.09.2020, 08:34 · Zgłoś
od tego jest PSZOK bierzesz kwitek potwierdzający wpłatę za śmieci i zawozisz za free;)
Odpowiedz
0
@ ×××××××÷÷÷
dnia 27.09.2020, 06:05 · Zgłoś
Monitoring nie jest też tak do końca sposobem, bo w naszym cudownym
polskim prawie nagrywanie a tym bardziej upublicznianie kogokolwiek
bez jego zgody jest surowo karane - czyli koło się zamyka
Odpowiedz
-5
@ Ginio
dnia 24.09.2020, 17:58 · Zgłoś
Założyć kamerę i po sprawiw xd
Odpowiedz
19
@ Kolega
dnia 24.09.2020, 17:19 · Zgłoś
No i dobrze płacą za śmieci to wynoszą lepiej tak niż w las
Odpowiedz
3
@ .............
dnia 24.09.2020, 17:18 · Zgłoś
Wielkie mi halo o kilka kanap i mebli. Skoro to jest taki problem to niech zrobią jak gospodarz Krosna na jednej z dzielnic, gdzie mieszkańcy zwożą różne mniejsze czy większe gabaryty. Dla straży miejskiej to łatwy temat, aby wypisać mandat, a tymczasem przy bloku numer 9 na Kopernika stoi znak zakaz postoju a ludzie i tak wzdłuż drogi parkują auta, to tego już nie widzą. Najlepiej byłoby przerobić cały ten skwer z uliczkami obok tego bloku na parking i problem by się rozwiązał
Odpowiedz
-1
@ X
dnia 25.09.2020, 01:35 · Zgłoś
Homo sovietikus.
Nie dziwne, na Kopernika najwięcej tej patologii.
Odpowiedz
0
@ ×××××××÷÷÷
dnia 25.09.2020, 06:41 · Zgłoś
Spoko czyli jest jasne że jesteś jedną z osób z tego środowiska
Odpowiedz
30
@ Maliniak
dnia 24.09.2020, 16:23 · Zgłoś
A co robią dzielni chłopacy z Jasielskiej Straży Miejskiej???
Pilnują parkingów wokół UM?
Odpowiedz
43
@ Toooorooooo
dnia 24.09.2020, 18:12 · Zgłoś
Może trzeba częściej wywozić gabaryty niż 4 razy w roku!!!
Odpowiedz
0
@ mat
dnia 24.09.2020, 21:24 · Zgłoś
gabaryty to określenie wymiarów!
po polsku: odpady wielko gabarytowe, czyli wielkich wymiarów!!!
polacy używajcie naszego narodowego języka!!!
Odpowiedz
26
@ trol
dnia 24.09.2020, 16:22 · Zgłoś
I bardzo dobrz placa za wywoz smieci to wyrzucaja sam tez tak robie
Odpowiedz
40
@ Max I
dnia 24.09.2020, 16:25 · Zgłoś
Dokładnie, przeciez płacimy, to co niby mamy robic ze starymi meblami? Trzymac na balkonie do czasu kiedy bedą opdbierac gabaryt? Po drugie, były zalane piwnice i ludzie powoli to sprzatają,wiec co w tym dziwnego ze zanoszą pod smietnik?
Odpowiedz
21
@ twarda logika
dnia 24.09.2020, 17:07 · Zgłoś
Oczywiście że tak. Mamy XXI wiek i śmieciarze są dla ludzi a nie dla samych siebie.
Odpowiedz
38
@ dragoness
dnia 24.09.2020, 16:14 · Zgłoś
Wiata na osiedlu zamknięta, to zostawiają obok.
Odpowiedz
10
@ Max I
dnia 24.09.2020, 16:23 · Zgłoś
Która??? U was moze tak ale na Kopernika zadna nie jest zamknieta, co wiecej ta o której mowa nie ma wiaty tylko są kontenery na ulicy.
Odpowiedz
6
@ x
dnia 24.09.2020, 16:38 · Zgłoś
Tam niema zadnej wiaty wszystkowiedzaca nauczycielko tylko same plaskikowe kubly
Odpowiedz
41
@ .
dnia 24.09.2020, 16:39 · Zgłoś
Właśnie do takich zachowań doprowadza zbyt surowe prawo dotyczące wywozu odpadów. Mimo wysokich opłat za odpady, opony nikt nie zabierze, gabarytu nik nie zabierze, gruzu po remoncie nikt nie zabierze. Nie dziwmy się później, że śmieci z powrotem lądują w lasach.
Odpowiedz
5
@ twarda logika
dnia 24.09.2020, 17:03 · Zgłoś
No właśnie powinni otworzyć wiatę żeby mogli zostawiać w środku.
Odpowiedz
14
@ Mieszkaniec
dnia 24.09.2020, 18:04 · Zgłoś
Co można zrobić że starymi meblami?
Odpowiedz
8
@ dragoness
dnia 24.09.2020, 18:40 · Zgłoś
Do powyższych. Pisałam o miejscach, gdzie wiaty są zamknięte. To nie przeszkadza "podrzucaczom", bo po prostu zostawiają odpady obok wiat.
Odpowiedz
34
@ glen
dnia 24.09.2020, 19:00 · Zgłoś
czy tak trudno zrozumieć, płacimy za odpady jak za złoto, to dlaczego nie możemy ich zostawić w śmietniku, może lepiej na środku jasielskiego rynku..., tak chce burmistrz i jego urząd ?
Odpowiedz
1
@ bratko
dnia 24.09.2020, 20:34 · Zgłoś
Mnie interesuje gdzie wyrzucają właściciele psów z bloków psie odchody ?Powinni segregować ,mieś kubeł na psie g,,,a.Straż Miejska niech sie tym zajmie
Odpowiedz
15
@ Yti
dnia 24.09.2020, 20:36 · Zgłoś
A dlaczego uważacie że to podrzucacze a nie mieszkańcy okolicznych bloków
robią sobie porządki w garażach i piwnicach? Sam mieszkam na osiedlu i widzę co ludzie
wyrzucają przy okazji remontów lub zakupu nowych mebli lub sprzętu.
Odpowiedz
25
@ Rozwiązanie
dnia 24.09.2020, 21:32 · Zgłoś
Proponuję podrzucać wielkogabaryty w rejon zamieszkania osoby, która rozwiązała problem zagospodarowania odpadów przez zaniechanie budowy miejskiej instalacji do tego przeznaczonej, ze środków unijnych.

Obiecywała i mamiła suwerena, że ma inną niż Gamrat lokalizację dla takiego zakładu i o miejskie śmieci będą się bić odbiorcy.

Tymczasem w miejsce zaniechanej inwestycji powstał prywatny zakład w Wolicy, z wiadomym dla środowiska i otoczenia skutkiem, w tym z pożarami.

Brawo dla Pani M. i wpatrzonego w nią suwerena.

Zlikwidować wszystko - jak Kononowicz: cytat "Aby nie było niczego".
Odpowiedz
-5
@ Ehhhh
dnia 24.09.2020, 21:50 · Zgłoś
To tak po pisowsku podkarpacku , takie ludzie co poczac !!
Wstyd i hańba dla Polski!!
Odpowiedz
-2
@ mat
dnia 24.09.2020, 21:59 · Zgłoś
oddać je potrzebującym
Odpowiedz
8
@ ...
dnia 24.09.2020, 22:32 · Zgłoś
Wywieźć za darmo na Żniwną.
Odpowiedz
-2
@ Poo
dnia 25.09.2020, 11:20 · Zgłoś
Do ehh
PO peiwsky jest naturalne wpuszczają do Wisły 19 razy niekontrolowany zrzut ścieków w Warszawie a można było 7 z 2019 e??
Leming to stan umysłu A to i gdzie z inteligencja widać ją u polityków z PO wyborca nie może
odbiegać od swojego Pana?
Kamery gdzie obciążyć włodarzy tymi śmieciami to nie pierwszy,y to raz w tym miejscu.
Skoro nie stać włodarzy na kamerkę dla dobra mieszkańców to się pytam mieszkańców kto zapłaci i czy nie można kasy przeznaczyć lepiej??
Odpowiedz
3
@ Nooo
dnia 25.09.2020, 17:11 · Zgłoś
Nie tylkona Kopernika, podrzucają odpady. Dlaczego mamy płacić za innych.
Odpowiedz
3
@ Xyz
dnia 25.09.2020, 20:42 · Zgłoś
To moze smieci tez mamy sami sobie wywozić ? Dziwić sie ze lodówki ktos wyrzuca , skoro teraz elektro smieci odbierane sa w Tarnowcu (!) a panowie stamtąd nie przyjadą bo sie im nie chce Czyli jesli ktos nie ma możliwości dowozu to musi dodatkowo sobie transport opłacić To sa żarty !
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: [email protected]
Telefonicznie: 508 772 657