Korzystając z portalu Jaslo4u.pl wyrażasz zgodę na użytkowanie mechanizmu plików cookie. Mechanizm ten ma na celu zapewnienie prawidłowego funkcjonowania portalu Jaslo4u.pl. Korzystając ze strony akceptujesz Politykę Prywatności portalu Jasło4u.pl

Błażkowa: Jaka bestia skazała psa na śmierć?

127

Skrępowanego drutem, skrajnie wyziębionego psa leżącego w okolicy potoku Iźwinka w Błażkowej znalazł jeden z mieszkańców tamtejszej miejscowości. O sprawie powiadomione zostały władze gminy Brzyska, który zapewniły zwierzęciu opiekę weterynaryjną. Co dalej? Pies wrócił do swojego właściciela. Policjanci do dziś nie wiedzieli o sprawie.

fot. facebook Gmina Brzyska

Mieszkaniec Błażkowej uratował związanego drutem psa porzuconego w okolicy potoku Iźwinka. Okazało się, że zwierzę było w bardzo ciężkim stanie. Wczoraj o sytuacji powiadomiona została gmina Brzyska.

- Pracownicy urzędu pojechali do mieszkańca, który odnalazł psa. Zdecydowaliśmy, że zwierzę musi zobaczyć weterynarz. Suce podano kroplówkę oraz antybiotyki, a następnie odwieźliśmy ją do właściciela, który zadzwonił do urzędu gminy i poinformował, że zwierzę mu zaginęło, a o tym co się stało dowiedział się z Internetu – powiedział wójt Rafał Papciak z gminy Brzyska.

Jak podkreśliła lek. wet. Klaudia Worek z gabinetu weterynaryjnego w Jodłowej, do której trafił piesek w celu udzielenia pierwszej pomocy zwierzę było w stanie hipotermii, mocno osłabione oraz odwodnione. - Piesek wymaga dalszej diagnostyki, gdyż podejrzewam, że wychłodzenie i wyziębienie to nie jest jego jedyny problem. Myślę, że ma inne schorzenie wewnętrzne. Ja natomiast udzieliłam pieskowi pierwszej pomocy. U nas poczuła się dużo lepiej, dostała pierwsze leki i wyszła od nas o własnych siłach – wyjaśniła lek. wet. K. Worek.

Kobieta nie wiedziała co się stało z suczką, a także dlaczego do niej trafiła. Nie uzyskała żadnych informacji na ten temat od urzędników, którzy ją przywieźli do gabinetu. Wiemy natomiast, że piesek został oddany w ręce właściciela. Dziwi jednak fakt, że gmina nie powiadomiła policji o znęcaniu się nad zwierzęciem zaraz po tym, jak się o tym dowiedziała.

Ewidentnie widać było, że ktoś chciał się pozbyć psa w tak okrutny i bestialski sposób, pozostawiając go skrępowanego drutem na kilkustopniowym mrozie. Nie wiadomo, jak długo zwierzę leżało i czekało na pomoc. Miało dużo szczęścia, że w porę jeden z mieszkańców Błażkowej go zauważył. Wójt Rafał Papciak w rozmowie z nami zapewnił, że jeszcze dzisiaj powiadomi policję o tym fakcie.

id

Reklama

Komentarze: 123

Dodaj komentarz Widok:
1
@ Kalina
dnia 03.03.2018, 09:47 · Zgłoś
Zglos sam na interwencje trzeba znac adres i nr domu wlasciciela psa podac swoje dane ten co zglasza to nie takie proste nikt z drugiego konca nie bedzie zglaszal jak nie zna adresu wlasciciela jak znacie adres to zgloscie nie bagatelizujcie sprawy
Odpowiedz
4
@ grubson
dnia 01.03.2018, 23:28 · Zgłoś
Kto z Was jest bez winy, niech pierwszy rzuci kamień.
Odpowiedz
-8
@ prawda
dnia 01.03.2018, 22:18 · Zgłoś
Czemu jeszcze nikogo z O.Środowiska z G.Brzyska niezwolniono?
Odpowiedz
2
@ Mieszkaniec
dnia 01.03.2018, 20:41 · Zgłoś
Właściciel czyli pan Tadeusz od dawna leczy się na choroby psychiczne nic mu nie zrobią jesli to zrobił aczkolwiek nie osądzał bym go o ten czyn bo znam tego człowieka i był bardzo zżyty z psem i całe życie towarzyszą mu psy nigdy nic podobnego nie miało miejsca
Odpowiedz
0
@ Aga1313
dnia 01.03.2018, 18:22 · Zgłoś
Dlaczego nikt się nie zajmie poważnym nagłośnieniem sprawy właściciel powinien ponieść karę nie
Odpowiedz
-6
@ Tubylec
dnia 01.03.2018, 17:42 · Zgłoś
A 86 złotych o jakich Pan pisze to zwrot akcyzy ON finansowany przez ministerstwo rolnictwa a nie przez urząd gminy. A nasz cały podatek idzie do waszych rąk.
Odpowiedz
0
@ zyx
dnia 02.03.2018, 18:20 · Zgłoś
a ministerstwo to skąd ma pieniądze ? ziemniaki sprzedaje? oddaje twoje pieniądze , bo płacisz VAT przy każdym zakupie.
Odpowiedz
-2
@ Tubylec
dnia 01.03.2018, 17:33 · Zgłoś
Glikol popieram- czas na lepszą zmianę.
Odpowiedz
2
@ Glikol
dnia 02.03.2018, 05:08 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
0
@ Glikol
dnia 02.03.2018, 08:11 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-4
@ Tubylec
dnia 01.03.2018, 17:30 · Zgłoś
Czyli Pan wójt podniósł podatek jak wspomniałem. Pamiętam jak przejmował widzę to też podniósł bo On będzie gminę oddłużal, szkoda że kosztem [...]. Jeszcze Pan nie wyliczył że rolnik bierze dopłaty bezpośrednie... Także może by jeszcze co ponieść...
Odpowiedz
2
@ Ja
dnia 01.03.2018, 15:08 · Zgłoś
Mam nadzieję , że policja i prokurator zajmie się tym zwyrodnialcem i przykładnie go ukarzą , bo na wsi na pewno wiedzą kto jest właścicielem psa.
Odpowiedz
1
@ Jaa
dnia 01.03.2018, 11:45 · Zgłoś
Jak ci nie żal tych wszystkich krzywdzonych zwierząt to się nie wypowiadaj
Odpowiedz
2
@ flip
dnia 01.03.2018, 10:26 · Zgłoś
szkoda słów :(
Odpowiedz
0
@ a.lechowski
dnia 01.03.2018, 08:33 · Zgłoś
[Komentarz nie na temat]
Odpowiedz
-1
@ weź rozpęd i w ścianę
dnia 01.03.2018, 10:55 · Zgłoś
Oj będziesz miał "dobrą zmianę" jak "nasz rzont" uchwali ustawę reprywatyzacyjną i po twoją nieruchomość zgłosi się 140 letni właściciel o korzeniach narodu wybranego.
Odpowiedz
5
@ Glikol
dnia 01.03.2018, 07:13 · Zgłoś
Wójt ostatnio bardzo się uaktywnił. Po wyborach nie można go było nigdzie uświadczyć, nawet na swoim fb milczał. Kampania wyborcza się zbliża, to trzeba przypomnieć o sobie, można nawet na cierpieniu tego psa kampanie sobie zrobić lub zacząć robić. Nie jest to pierwszy psiak który został w tej gminie tak potraktowany. Miejmy nadzieję, że ludzie idący do urny wyborczej mądrze zaznaczą krzyżyk, pora na zmiany w Gminie Brzyska, na stanowisku wójta. Bo rozbudowa Ośrodka zdrowia i podpisanie z Kołaczycami rozbudowy oczyszczalni ścieków za całą kadencję to trochę za mało. Grzechów jest więcej, może kiedyś wyjdą na jaw. Jednak Gmina Brzyska nie jest jedyną, która powinna zmienić włodarza.
Odpowiedz
8
@ Patumaner
dnia 01.03.2018, 06:39 · Zgłoś
Ten pies szwendal sie zaniedbany grzbiet bez siersci krosty rany chodzil glodny po co tacy ludzie biora psy skoro sami na garnuszku opieki sa
Odpowiedz
4
@ Jaa
dnia 01.03.2018, 10:32 · Zgłoś
I takim ludziom oddali psa!!!,??? Skandal
Odpowiedz
-1
@ mieszkaniec 65
dnia 01.03.2018, 06:38 · Zgłoś
cos mi sie zdaje ze wojt zlamal prawo co na to policja? a co do policji watpie zeby fachowcy z kolaczyc kogokolwiek znalezli ale gdyby jednak jakims cudem to zrobili to kryminal dla takiego [...] to za malo i co na to wszystko proboszcz? ladnych katolikow tam ma
Odpowiedz
-1
@ Koko
dnia 01.03.2018, 03:30 · Zgłoś
Zaoczny prawnik(brak aplikacji)
Odpowiedz
2
@ Tubylec
dnia 28.02.2018, 23:21 · Zgłoś
Ale jak się ładnie Pan wójt tera tłumaczy...odrazu widać że zawalił a jak się sprawa nagłaśnia to teraz wielkie działania podejmuje. Prawnik...tylko podatki potrafi dźwigać z roku na rok...nie powinno tak być żeby chłop robił na pasibrzuchow. Ile gmina wydała na rozwój rolnictwa??? To jakim prawem dźwigasz podatek rolny? Żałosne... Przepraszam internautów że nie na temat...
Odpowiedz
-5
@ Rafał Papciak Wójt Gminy Brzyska
dnia 01.03.2018, 08:42 · Zgłoś
Szanowny tubylcu nie informować o działaniach źle, informować źle... Z pewnością pan wie że to nie wójt tylko rada gminy ustala podatki i opłaty w gminie, ale chciałbym poinformować : stawka podatku za cały rok od hektara 2013- 110 zł 2014-110 zł, 2015-110 zł, 2016-110 zł,2017-120 zł, 2018-120 zł. Skoro jest pan tubylec rolnikiem to z pewnością pan składa wniosek o zwrot podatku akcyzowego który wynosi w tym roku za 1 hektar 86 zł, więc 120 zł podatku-86 zł zwrot za akcyzę w paliwie= 34 zł do zapłaty.
Odpowiedz
2
@ Obserwator
dnia 28.02.2018, 20:17 · Zgłoś
Dobry Wójt że powiadomi policję. Lepiej późno niż wcale. Szkoda że jako prawnik nie wie że obowiązkiem jest niezwłocznie powiadomić organy ścigania.
Porażka.
Odpowiedz
2
@ RRD
dnia 28.02.2018, 23:25 · Zgłoś
Zasadnicze pytanie. Czy wójt zna się z właścicielem tego psa?
To proste pytanie może rozwikłać niejasności.
Odpowiedz
3
@ Patumaner
dnia 01.03.2018, 07:26 · Zgłoś
Korzysta i gopsu
Odpowiedz
5
@ Aga
dnia 28.02.2018, 19:48 · Zgłoś
Wstyd za psa a jeszcze większy wstyd za te głupoty co piszecie
Odpowiedz
5
@ lala
dnia 28.02.2018, 19:00 · Zgłoś
Bestia nie człowiek (ludzie). Mam nadzieje że dotknie go (ich) sroga kara
Odpowiedz
6
@ Bezduszni ludzie
dnia 28.02.2018, 19:22 · Zgłoś
Mój tata poszedł do lasu po żywicę ze świerka(świetnie goi rany),a przyprowadził psa,który był przywiązany drutem do drzewa.
Odpowiedz
3
@ RRD
dnia 28.02.2018, 23:24 · Zgłoś
mam nadzieję, że zgłosił to policji
Odpowiedz
10
@ xxx
dnia 28.02.2018, 17:02 · Zgłoś
ten caly wojt cos za duzo sie tlumaczy to troche podejrzane
Odpowiedz
8
@ Wstyd
dnia 28.02.2018, 19:14 · Zgłoś
Wójt przeżywa,bo wieś ma teraz złą reputację,a właścicielowi tak zależało na psie,że się go zrzekł,to też o czymś świadczy.
Odpowiedz
8
@ xxx
dnia 28.02.2018, 20:18 · Zgłoś
swiadczy o tym ze to wlasciciel zrobil chcac sie pozbyc psa
Odpowiedz
-4
@ Rafał Papciak Wójt Gminy Brzyska
dnia 28.02.2018, 16:57 · Zgłoś
27 lutego br. o godzinie 10:58 pracownik Urzędu Gminy został poinformowany przez Pana Artura o znalezieniu psa oraz poproszony o pomoc w tej sprawie.
Z informacji od Pana Artura wnikało, że pies został przez niego znaleziony w niedziele 25.02.2018 r. po południu w rowie niedaleko Pałacyku Ślubów w Błażkowej. Był skrępowany drutem i szmatami. Pan Artur zabrał psa, porozcinał druty i umieścił w ciepłym miejscu. Podał wodę oraz karmę. Pies w niedziele wieczorem zjadł i się napił. Niestety w poniedziałek nie przyjął pokarmu ani wody. W związku z tym Pan Artur o zaistniałej sytuacji poinformował UG i poprosił o pomoc.
Pracownik Urzędu Gminy niezwłocznie powiadomił Schronisko dla psów „Wesoły kundelek” z którym ma podpisaną umowę na opiekę nad bezdomnymi zwierzętami. Z uwagi na bardzo ciężki stan psa, pracownicy UG nie czekali na przyjazd osób ze schroniska tylko niezwłocznie udali się do Pana Artura Nocka, zabrali psa i zawieźli do najbliższego gabinetu weterynaryjnego: Gabinet Weterynaryjny Agnieszka Kobos, 39-225 Jodłowa 69.
Pies został przebadany, Pani Weterynarz podała mu leki przeciwzapalne, antybiotyk, kroplówkę i umieściła na macie rozgrzewającej. Na czas kroplówki pies przebywał w Gabinecie weterynaryjnym. Natomiast pracownicy wrócili do Urzedu Gminy ok. godz. 12:15, o zaistniałej sytuacji poinformowali Wójta oraz została przygotowania informacja na temat psa i umieszczona na profilu Gminy Brzyska na facebooku (godz. 13:03) z prośba o znalezienie świadków tych wydarzeń. Informacje o tej sprawie zostały przesłane także do organizacji OTOZ ANIMALS Jasło (godz. 13:17).
Przed godz. 14:00 do UG zgłosił się Właściciel psa, który zobaczył jego zdjęcie w Internecie.
Z jego informacji wynikało, że z uwagi na mrozy [...] psa z łańcucha w sobotę i od tej pory go nie widział.
O 14:04 otrzymaliśmy telefon, z gabinetu weterynaryjnego że możemy odebrać psa po kroplówce. Niezwłocznie poinformowaliśmy Właściciela, który pojechał z pracownikami UG do Weterynarza. Właściciel został poinformowany przez Weterynarza, że niezbędne jest dalsze leczenie psa, ponieważ pies jest w ciężkim stanie. Niezbędna jest operacja oraz dalsze kroplówki wzmacniające ponieważ pies w tym stanie mógłby nie przeżyć operacji.
Właściciel zdecydował, że zabiera psa do domu ponieważ jest z nim bardzo związany. Pracownicy UG poinformowali go o jego obowiązkach, o tym że pies bezwzględnie musi przebywać w domu w cieple i mieć zapewniona opiekę weterynaryjną. Właściciel zobowiązał się, że w dniu 28.02.2018 uda się z psem do weterynarza w celu dalszego leczenia. Zobowiązał się na piśmie, że zapewni psu należyte warunki oraz niezbędną opiekę weterynaryjną. Miało to miejsce ok. godz. 15:00. Został także poinformowany, że sprawa została zgłoszona na policję, do OTOZ Animals Jasło oraz, że jego działania będą kontrolowane i sprawdzane.
Po całym zdarzeniu pracownik UG odbył o godz. 15:30 rozmowę z przedstawicielem OTOZ Animals Jasło i poinformował o przebiegu całej interwencji. Przedstawiciel OTOZ Animals Jasło zapewnił, że jeżeli właściciel zrzeknie się psa to są gotowi wziąć go pod opiekę.
Ok. godz. 16:30 pracownik UG udał się do Właściciela psa powtórnie aby sprawdzić czy pies jest nadal w domu oraz poinformować, że jeśli nie ma środków na leczenie psa to istnieje możliwość oddania go pod opiekę OTOZ Animals Jasło. Pies znajdował się domu w ciepłym pomieszczeniu, leżał na kocyku i był przykryty. Właściciel poinformował, że zjadł trochę karmy. Po rozmowie ustalono, że Właściciel poinformuje pracownika UG do 28.02.2018 czy ostatecznie zdecyduje się sam opiekować psem czy go odda go pod opiekę OTOZ Animals Jasło.W dniu dzisiejszym na posterunku Policji w Kołaczycach złożyłem zawiadomienie godz. 9.30 do 10.10.Dziś w godzinach południowych właściciel podjął decyzję że ze względu na brak środków finansowych nie jest w stanie pokryć kosztów leczenia więc zrzekł się opieki nad zwierzęciem. Pracownik Urzędu Gminy Brzyska zapewni mu dom zastępczy. Dla mnie ważne że stan pieska mimo przeżyć jest stabilny.
Odpowiedz
10
@ Roman
dnia 28.02.2018, 17:00 · Zgłoś
Prosze powiedzieć dlaczego nie powiedzieliście weterynarzowi w jakich okolicznościach psa znaleziono, prosze też wytłumaczyć dlaczego nie zgłosiliście sprawy na policję natychmiast jak dowiedzieliście sie o zdarzeniu
Odpowiedz
7
@ on
dnia 01.03.2018, 07:15 · Zgłoś
Bo to jest Gmina Brzyska:D Tutaj jest inne prawo, nawet bezprawie.
Odpowiedz
3
@ [...]
dnia 01.03.2018, 09:57 · Zgłoś
Tak wyglada rozpacz i strach przed kara. Tlumaczenie zbedne. Wszak plecy kazdy wojt ma , a kruk krukowi..
Odpowiedz
6
@ xxx
dnia 28.02.2018, 16:48 · Zgłoś
Wojt zglosil sprawe policji jak sie przestraszyl szumu medialnego masakra
Odpowiedz
-3
@ Rafał Papciak Wójt Gminy Brzyska
dnia 28.02.2018, 16:55 · Zgłoś
Genialne i wczoraj o 13.03 dałem posta o tym makabrycznym wydarzeniu na facebooku gminy brzyska że szukamy świadków i podejmujemy działania? XXX a dziennikarze to się dowiedzieli od kogo? Więcej wiary w ludzi.
Odpowiedz
5
@ LeweNagórze
dnia 01.03.2018, 07:21 · Zgłoś
Wójt? czy pracownik który już nie pracuje w gminie, a zajmuje się sprawami gminy na fb? Pora zapytać opinię publiczną o to co się dzieje w tej gminie. Gdzie to wielkie zestawienie co radni zaprezentowali sobą przez obecną kadencję?
Odpowiedz
7
@ Psiara
dnia 28.02.2018, 16:32 · Zgłoś
No tak wlasciciel wyrzucil psa na pewną śmierć ale nie przewidział że może ktoś go znaleźć i się nim zaopiekować teraz pewnie wystraszył się że sprawa została nagłośniona i złożona na policję i żeby nie ponieść żadnych konsekwencji to nagle pies mu zaginął śmieszne A znając nasze prawo to pewnie uziomu to płazem jak wszystko inne
Odpowiedz
10
@ Halszka
dnia 28.02.2018, 16:28 · Zgłoś
Znów "szwagier , szwagra"nie bez powodu wójt zapomniał,że obowiązkiem jego,było przede wszystkim,powiadpmić policję.Nie zapomniał powiadomić" szwagier , szwagra " jak ma zrobić,żeby uniknąć kary.Nawet dziecko w przedszkolu nie uwierzy , rze ktoś obcy zrobiłby to psu.To właściciel,[...] ,jest tą kanalią.Dlaczego i kto zadecydował,żeby psa wydać właścicielowi ,przed zgłoszeniem ,policji .Pies poszedł znòw do [...]la ,który teraz go zabije i zakopie na swoim polu ,żeby go nie zdradził z morderstwem.
Odpowiedz
9
@ kibic z Chicago
dnia 28.02.2018, 14:53 · Zgłoś
Sprawa powinna zajac sie policj,a wlasciciel powinien dostac po [...]e i po kieszeni i to dobrze
Odpowiedz
16
@ WES
dnia 28.02.2018, 14:30 · Zgłoś
Panie Wójcie czekamy na wyjaśnienia w tej sprawie, bo ta sprawa [...] ogromnym i głośnym skandalem.
Odpowiedz
4
@ Rafał Papciak Wójt Gminy Brzyska
dnia 28.02.2018, 15:28 · Zgłoś
Takie traktowanie psa to nie skandal tylko ZBRODNIA. Od wczoraj od godziny 11.00 zajmujemy się tą sprawą, zawieźliśmy suczkę do weterynarza i monitorujemy jej stan zdrowia.Zawiadomiłem Policję o zdarzeniu osobiście.
Odpowiedz
4
@ RRD
dnia 28.02.2018, 23:23 · Zgłoś
Gmina też dała [...] w tej sprawie. Oddano psa właścicielowi, choć może być podejrzany w sprawie i zwlekano z powiadomieniem policji.
Odpowiedz
11
@ Winosław
dnia 28.02.2018, 14:24 · Zgłoś
Boję się ludzi z Błażkowej którzy robią coś takiego
Odpowiedz
8
@ Marcin
dnia 28.02.2018, 14:00 · Zgłoś
Związać [...]a i wyrzucić na [...] za znęcanie nad psiakiem!!!
Odpowiedz
7
@ Patumaner
dnia 28.02.2018, 19:10 · Zgłoś
Czekamy na rozwiązanie tej bestialskiej sprawy niech odpowiednie słuźby przyjrzą sie temu wlascicielowi o ile mozna tak nazwac takiego czlowieka ktory bardzo kocha zwierzeta hoduje zawsze wieksza ilosc a potem w tajemniczy sposob znikaja
Odpowiedz
4
@ Grz
dnia 28.02.2018, 23:22 · Zgłoś
nie wiem czy policja z Kołaczyc to "odpowiednie służby"
Odpowiedz
15
@ Kasia
dnia 28.02.2018, 13:41 · Zgłoś
Taki co zwierzętom robi krzywdę to i człowiekowi bez wahania zaszkodzi. Ja bym go wzięła pod lupę bo na pewno ma już nie jedno na sumieniu bestia
Odpowiedz
-3
@ kandydat na burmistsza
dnia 28.02.2018, 13:17 · Zgłoś
Czy pis rozum wam poodbierał
Odpowiedz
13
@ czarny
dnia 28.02.2018, 13:16 · Zgłoś
wlascicielowi zalozyc kaganiec i do budy na noc zeby warowal.
Odpowiedz
14
@ Jaa
dnia 28.02.2018, 13:03 · Zgłoś
Znając życie i nasze prawo dostanie 400-500 zł grzywny i zakaz
Posiadania zwierząt. O ile sprawa nie ucichnie. A o tym fakcie powinny być powiadomiony
Odpowiednie służby.
Odpowiedz
-23
@ kandydat na burmistsza
dnia 28.02.2018, 12:50 · Zgłoś
Do oburzona jak jesteś tak ekologiczna i mściwa żeby tylko kablować drugiego to czego nie przygarniasz kotów psów co się plączą morze dzika pszygarniesz lub lisa bo są same na polu i zimno im jest
Odpowiedz
16
@ Jaa
dnia 28.02.2018, 12:52 · Zgłoś
Człowieku [...] w... Dzik czy lis nie leży związany drutem. Skazany na pewną śmierć...
Odpowiedz
19
@ rob
dnia 28.02.2018, 12:55 · Zgłoś
Pewnie po co "kablowac"niech sie [...] dalej zneca nad zwierzetami.
Odpowiedz
16
@ Jaa
dnia 28.02.2018, 12:46 · Zgłoś
Co za skur ***l... Zero litości...
Odpowiedz
26
@ Oburzona
dnia 28.02.2018, 12:34 · Zgłoś
Po pierwsze dziwi fakt że urzędnicy nie wspomnieli pani weterynarz w jakim stanie pies został znaleziony, ewidentnie chcieli coś zataić, oddali psa właścicielowi nie zawiadamiając policji. No tak pewnie jakiś znajomy i chcieli sprawę wyciszyć. Po drugie taką sprawę jest łatwo rozwikłać to co właściciel nie chodził po wsi? Nie szukał zaginionego psa? Wystarczy popytać sąsiadów. Jak pies się znalazł to tel do gminy pewnie się przedstawił i sprawa miała ucichnąć.
To jest temat dla uwagi, interwencji itp
Odpowiedz
14
@ prawnik
dnia 28.02.2018, 14:20 · Zgłoś
zgadzam się w 100 procentach, ewidentnie coś tutaj [...], sprawa dla prokuratora.
Odpowiedz
6
@ zxc
dnia 28.02.2018, 15:00 · Zgłoś
A ile w gminach nie takie sprawy chce się zataić potem wyciszyć potem zapomnieć ale wcześniej czy pózniej ktoś sprawę nagłośni. Znęcanie się nad człowiekim czy zwierzęcim jest karalne jest tym większe gdy zaniedbał to urzędnik.
Odpowiedz
20
@ trex
dnia 28.02.2018, 12:03 · Zgłoś
Właściciel inteligencją nie grzeszy. Kto mu uwierzy że pies zniknął i sam się tym drutem związał. Wójt powinien odpowiadać za próbę zatajanie przestępstwa.
Odpowiedz
14
@ Jaa
dnia 28.02.2018, 12:50 · Zgłoś
Nie spodziewał się ze ktoś go znajdzie... A skoro do tego doszło musiał znaleźć linie obrony... Dziwi mnie to że skoro zaginął mu pies, na zdj widać ze nie młody, jest bardzo zimno, nie szukał go??? A o tym ze się znalazł dowiedział się z neta??? śmiech...
Odpowiedz
-6
@ Rafał Papciak Wójt Gminy Brzyska
dnia 28.02.2018, 15:15 · Zgłoś
Gratuluję poczucia humoru w tej smutnej sprawie.
Odpowiedz
2
@ [...]
dnia 01.03.2018, 09:48 · Zgłoś
Chlopa nie stac na utrzymanie psa a ma kompa i neta ? Chyba raczej znajomy wojta
Odpowiedz
18
@ jak mozna
dnia 28.02.2018, 11:48 · Zgłoś
Jak można było oddać psa właścicielowi! Dlaczego nikt nie sprawdził czy to nie sprawka własciciela? Co to biedne zwierzątko przeżywa teraz u tych "opiekunów", ktoś wie, ktoś sprawdził!!!
Odpowiedz
22
@ rob
dnia 28.02.2018, 11:43 · Zgłoś
Najwieksi zwyrodnalcy wobec zwierzat to gleboko wierzacy i chodzacy co niedziele do kosciola mieszkancy wsi!!!
Odpowiedz
1
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 14:17 · Zgłoś
Może i chodzący do kościoła, ale na pewno nie wyznający uczciwie wiarę. Zresztă mieszkańcy miasta też nie szanują zwierząt, z wyjątkiem psów i kotów. Zobacz co się dzieje w rzeźni i pomyśl dla kogo [...] pracuje.
Odpowiedz
5
@ rob
dnia 28.02.2018, 14:27 · Zgłoś
W rzezni sie zwierzeta oglusza przed ubojem a nie wali kilka razy obuchem w leb i wiadomo ze i w miescie sie takie przypadki zdarzaja ale bez porownania mniej niz na wsi,na wsi w kazdym gospodarstwie jest jakis przypadek znecania sie nad zwierzetami chocby pies na lancuchu
Odpowiedz
6
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 14:37 · Zgłoś
Ogłusza. To całkowicie zmienia postać rzeczy. Miałem krötki epizod pracy w rzeźni i wiem jak jest z tym ogłuszaniem. Spröbowałbyś chwilę popracować przy ptakach walczących o przeżycie i inaczej patrzyłbyś na mięso.
Odpowiedz
1
@ rob
dnia 28.02.2018, 14:41 · Zgłoś
ah jezeli ptaki walcza o przezycie w rzezni tej ktorej ty pracowales to znaczy ze mozna sie znecac na zwierzetami i czyn tego [...] jest usprawiedliwiony bo ptaki walcza o przezycie tak?
Odpowiedz
5
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 14:44 · Zgłoś
Nie wiem, czy zrozumiałeś słowa, ktöre napisałem, więc powtórzę. Mieszkańcy miasrmta też bie szanują zwierząt. Pomyśl dla kofo pracuje [...]. Czy ten pies ogłuszony przed skrępowaniem, zostałby według Twojej logiki dobrze potraktowany?
Odpowiedz
1
@ rob
dnia 28.02.2018, 14:48 · Zgłoś
oczywiscie ze nie szanuja ale wies to juz masakra zero poszanowania dla jakiegokolwiek zwierzecia
Odpowiedz
7
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 14:50 · Zgłoś
Wszędzie są źli ludzie, dobrzy kudzie i nieświadomi ludzie. Napisałem komentarz w nadziei, że nieświadomi go przeczytają i część z nich np. przestanie jeść mięso lub ograniczy.
Odpowiedz
3
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 15:05 · Zgłoś
Jeszcze dorzucę, że właściciel tej rzeźni miał też handel obwoźny, po bazarach. Jeździło się ciężarówką z przyczepą typu grill i sprzedawało. Poza dniami targowymi praca w rzeźni. Nikt z pracowników nie jadł tego co sprzedawał. Taka ciekawostka.
Odpowiedz
-2
@ rob
dnia 28.02.2018, 15:14 · Zgłoś
co mnie obchodzi co jedli pracownicy rzezni [...]
Odpowiedz
-2
@ rob
dnia 28.02.2018, 15:17 · Zgłoś
ty widziales w rzezni,ja widzialem na wsi i co bys nie wypisywal zdanie swoje na ten temat mam
Odpowiedz
5
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 15:18 · Zgłoś
Guzik Cię to obchodzi. Mówiłem, że piszę do ludzi.
Odpowiedz
6
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 15:25 · Zgłoś
Odniosłem się do fałszywej nuty. Jak na koncercie usłyszysz piłę łańcuchową, to mówisz ludziom, że to piła a nie skrzypce.
Odpowiedz
-5
@ rob
dnia 28.02.2018, 15:30 · Zgłoś
A ty mowisz ludziom co widziales w rzezni i chcesz zeby mieso przestali jesc?hahahahahah co za burak
Odpowiedz
5
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 15:33 · Zgłoś
Nie robiłem sobie nadziei, że to zrozumiesz. Aż takim optymistą nie jestem.
Odpowiedz
-2
@ kmp
dnia 28.02.2018, 16:23 · Zgłoś
Haha...wiedziałem, że będziesz namawiał do wegetarianizmu. Nie ośmieszaj się
Odpowiedz
4
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 18:05 · Zgłoś
Kmp. Gdyby alianci mieli do dyspozycji Twój przenikliwy umysł, II wojna światowa zakończyłaby się przed pierwszą wojną punicką. Ziemia jasielska ma geniusza. Może rozwiążesz zagadkę czajnika bezprzewodowego.
Odpowiedz
3
@ Do Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 19:27 · Zgłoś
Bardzo rozumiem Pana wywody i myślę tak samo.Trzeba pisać o takich sprawach,właściwi ludzie będą rozważać i wyciągać wnioski.Podobno cielęta i owce czują,że idą na rzeź i strasznie płaczą..
Odpowiedz
6
@ Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 20:37 · Zgłoś
Dziękuję. Każdy kto wychowywał się wśród zwierząt wie do jakiego stopnia przywiązują się do człowieka i ufajă mu. Zwierzęta să z pewnościă bardziej wytrzymałe od nas i znoszą dzielnie swój los. Pytanie, gdzie jest nasze człowieczeństwo. Mnie również oburza i zasmuca widok tego biednego psiaka. Chciałem tylko zwrócić uwagę, że nie dostrzegamy dużo gorszych widoków, bo sami jesteśmy za nie odpowiedzialni. Łatwo zwyzwać tego, który zrobił krzywdę psu, życzyć mu jakiejś złej karmy. Trudno popatrzeć na gorsze rzeczy, które dzieją się na nasze zamówienie.
Odpowiedz
6
@ Do Człowiek z lasu
dnia 28.02.2018, 23:00 · Zgłoś
Ludzie udoskanalają życie wynalazkami,a zatracają wartości ludzkie.Zwierzęta są mądre i mają w sobie coś tajemnego.Rozumiem je,jakby przemmawiały ludzkim głosem.Np.gołębie tylko w moje okno pukają,aby dać okruszyny,a sikorki wlatują do pokoju itp.Moja babcia mieszkała przy lesie,podczas wojny cierpieli głód.Tak kochała zwierzęta,że nawet owada nie [...],nie mówiąc o kurze.Kot prosząc o jadło,usłyszał od babci,że nie ma nic do jedzenia"co ci kotku dam,gdy nie mam nic.Po krótkim czasie kot zaciągnął babcię za spódnicę na skraj lasu i pokazał upolowanego zająca,którego nie dał rady przywlec do domu.Można poczytać,ile ludzi wyratował pies z płonącego wieżowca.Ta psina cierpiała bardziej z czynu człowieka,niż zimna.
Odpowiedz
0
@ Patumaner
dnia 01.03.2018, 07:50 · Zgłoś
Ty najwiecej wiesz
Odpowiedz
23
@ Kasia
dnia 28.02.2018, 11:35 · Zgłoś
Karma wraca ten co to zrobił niech się boi bo na pewno będzie cierpiał z to
Odpowiedz
43
@ Ja
dnia 28.02.2018, 11:06 · Zgłoś
Człowiek to jest jednak najgrożniejsze zwierzę ,nad wszystkim co słabsze musi sie znęcać.
Odpowiedz
32
@ szary
dnia 28.02.2018, 11:02 · Zgłoś
proponuje temu kto to zrobil zawiazac nogi drutem tak by sie nie uwolnil z niego i pozostawic na takim mrozie.ludzka znieczulica.
Odpowiedz
73
@ Ja
dnia 28.02.2018, 10:48 · Zgłoś
Właściciel przestraszył się że ktoś pozna psa i poda dane właścicieli, więc teraz udaje że pies zaginął i zrobił to ktoś inny!
Odpowiedz
33
@ czytelnik
dnia 28.02.2018, 10:52 · Zgłoś
Policja rozezna sprawę i dojdzie prawdy, miejmy nadzieje
Odpowiedz
44
@ Grz
dnia 28.02.2018, 12:40 · Zgłoś
Prokuratura powinna się zająć Wójtem, jak to możliwe, że wydano psa bez powiadomienia policji?! Przecież właściciel to domniemany sprawca, skandal
Odpowiedz
-3
@ Rafał Papciak Wójt Gminy Brzyska
dnia 28.02.2018, 15:14 · Zgłoś
Szanowny Grz zawiadomiłem Policję osobiście przed ukazaniem się artykułu.W związku z tym że właściciel zgłosił zaginięcie psa i pojechał z pracownikami Urzędu do weterynarza został mu piesek przekazany.Wczoraj o 16.30 pracownik urzędu był u właściciela monitorować stan zwierzęcia i warunki w jakich przebywa pies. Jak Pan ma dowód że zrobił to właściciel to proszę zgłosić się na posterunek Policji w Kołaczycach który prowadzi postępowanie.
Odpowiedz
23
@ GRZ
dnia 28.02.2018, 15:50 · Zgłoś
Niestety dowodu nie posiadam, ale tak samo nie ma dowodu na to, że właściciel tego nie zrobił i normalnie w tego typu sprawach pies do wyjaśnienia sprawy pozostaje pod opieką Gminy Panie Rafale. Jest w tej sprawie wiele niejasności, jak choćby fakt niepoinformowania pani weterynarz o tym w jakich okolicznościach pies został znaleziony, bardzo dziwne jest też to, że policja nie została powiadomiona natychmiast o tym zdarzeniu, co jest normalnym ludzkim odruchem, a także obowiązkiem instytucji jak Gmina. Jestem ostatni by kogoś oskarżać, ale pozostaje bardzo wiele niejasności w tej sprawie i proszę się nie dziwić, że ludzie w ich tle martwią się o to zwierzę. Pozdrawiam
Odpowiedz
19
@ GRZ
dnia 28.02.2018, 15:51 · Zgłoś
I fakt, że zgłosił Pan sprawę na policję przed publikacją artykułu..jednak po interwencji dziennikarzy, gdy wiedział Pan, że o sprawie zaraz zrobi się głośno. Dziwna praktyka.
Odpowiedz
24
@ Roman
dnia 28.02.2018, 15:57 · Zgłoś
Sz. Wójcie zgłosił pan sprawę dopiero jak dziennikarze do Pana przyszli, co z tego że przed ukazaniem sie artykułu?
Pytanie dlaczego Pan tego nie zrobił niezwłocznie, jak nakazuje prawo. Dlaczego też weterynarz o niczym nie wiedziała?
Odpowiedz
10
@ Rafał Papciak Wójt Gminy Brzyska
dnia 28.02.2018, 16:52 · Zgłoś
Dziennikarze do mnie nie przyszli. Niezwłocznie proszę pana zajmowaliśmy się tym żeby pies przeżył. 27 lutego br. o godzinie 10:58 pracownik Urzędu Gminy został poinformowany przez Pana Artura Nocka o znalezieniu psa oraz poproszony o pomoc w tej sprawie.
Z informacji od Pana Artura wnikało, że pies został przez niego znaleziony w niedziele 25.02.2018 r. po południu w rowie niedaleko Pałacyku Ślubów w Błażkowej. Był skrępowany drutem i szmatami. Pan Artur zabrał psa, porozcinał druty i umieścił w ciepłym miejscu. Podał wodę oraz karmę. Pies w niedziele wieczorem zjadł i się napił. Niestety w poniedziałek nie przyjął pokarmu ani wody. W związku z tym Pan Artur o zaistniałej sytuacji poinformował UG i poprosił o pomoc.
Pracownik Urzędu Gminy niezwłocznie powiadomił Schronisko dla psów „Wesoły kundelek” z którym ma podpisaną umowę na opiekę nad bezdomnymi zwierzętami. Z uwagi na bardzo ciężki stan psa, pracownicy UG nie czekali na przyjazd osób ze schroniska tylko niezwłocznie udali się do Pana Artura Nocka, zabrali psa i zawieźli do najbliższego gabinetu weterynaryjnego: Gabinet Weterynaryjny Agnieszka Kobos, 39-225 Jodłowa 69.
Pies został przebadany, Pani Weterynarz podała mu leki przeciwzapalne, antybiotyk, kroplówkę i umieściła na macie rozgrzewającej. Na czas kroplówki pies przebywał w Gabinecie weterynaryjnym. Natomiast pracownicy wrócili do Urzedu Gminy ok. godz. 12:15, o zaistniałej sytuacji poinformowali Wójta oraz została przygotowania informacja na temat psa i umieszczona na profilu Gminy Brzyska na facebooku (godz. 13:03) z prośba o znalezienie świadków tych wydarzeń. Informacje o tej sprawie zostały przesłane także do organizacji OTOZ ANIMALS Jasło (godz. 13:17).
Przed godz. 14:00 do UG zgłosił się Właściciel psa, który zobaczył jego zdjęcie w Internecie.
Z jego informacji wynikało, że z uwagi na mrozy [...] psa z łańcucha w sobotę i od tej pory go nie widział.
O 14:04 otrzymaliśmy telefon, z gabinetu weterynaryjnego że możemy odebrać psa po kroplówce. Niezwłocznie poinformowaliśmy Właściciela, który pojechał z pracownikami UG do Weterynarza. Właściciel został poinformowany przez Weterynarza, że niezbędne jest dalsze leczenie psa, ponieważ pies jest w ciężkim stanie. Niezbędna jest operacja oraz dalsze kroplówki wzmacniające ponieważ pies w tym stanie mógłby nie przeżyć operacji.
Właściciel zdecydował, że zabiera psa do domu ponieważ jest z nim bardzo związany. Pracownicy UG poinformowali go o jego obowiązkach, o tym że pies bezwzględnie musi przebywać w domu w cieple i mieć zapewniona opiekę weterynaryjną. Właściciel zobowiązał się, że w dniu 28.02.2018 uda się z psem do weterynarza w celu dalszego leczenia. Zobowiązał się na piśmie, że zapewni psu należyte warunki oraz niezbędną opiekę weterynaryjną. Miało to miejsce ok. godz. 15:00. Został także poinformowany, że sprawa została zgłoszona na policję, do OTOZ Animals Jasło oraz, że jego działania będą kontrolowane i sprawdzane.
Po całym zdarzeniu pracownik UG odbył o godz. 15:30 rozmowę z przedstawicielem OTOZ Animals Jasło i poinformował o przebiegu całej interwencji. Przedstawiciel OTOZ Animals Jasło zapewnił, że jeżeli właściciel zrzeknie się psa to są gotowi wziąć go pod opiekę.
Ok. godz. 16:30 pracownik UG udał się do Właściciela psa powtórnie aby sprawdzić czy pies jest nadal w domu oraz poinformować, że jeśli nie ma środków na leczenie psa to istnieje możliwość oddania go pod opiekę OTOZ Animals Jasło. Pies znajdował się domu w ciepłym pomieszczeniu, leżał na kocyku i był przykryty. Właściciel poinformował, że zjadł trochę karmy. Po rozmowie ustalono, że Właściciel poinformuje pracownika UG do 28.02.2018 czy ostatecznie zdecyduje się sam opiekować psem czy go odda go pod opiekę OTOZ Animals Jasło.W dniu dzisiejszym na posterunku Policji w Kołaczycach złożyłem zawiadomienie godz. 9.30 do 10.10.Dziś w godzinach południowych właściciel podjął decyzję że ze względu na brak środków finansowych nie jest w stanie pokryć kosztów leczenia więc zrzekł się opieki nad zwierzęciem. Pracownik Urzędu Gminy Brzyska zapewni mu dom zastępczy. Dla mnie ważne że stan pieska mimo przeżyć jest stabilny.
Odpowiedz
6
@ Krajan
dnia 28.02.2018, 17:27 · Zgłoś
Dobra robota. Dziękujemy.
Odpowiedz
7
@ Grz
dnia 28.02.2018, 23:20 · Zgłoś
co nie zmienia faktu, ze popełniono ogromny błąd oddając psa właścicielowi, ukryto prawdę przed weterynarzem i nie zgłoszono sprawy natychmiast na policję.
Odpowiedz
5
@ mieszkaniec 65
dnia 01.03.2018, 06:49 · Zgłoś
a jakim prawem oddal pan tego psa wlascicielowi nie majac pewnosci ze nie on jest sprawca?
Odpowiedz
2
@ trex
dnia 02.03.2018, 07:00 · Zgłoś
Panie Wójcie zajmij się Pan zarządzaniem gminą a nie odpowiadaniem na komentarze.
Odpowiedz
0
@ Rafał Papciak
dnia 02.03.2018, 18:15 · Zgłoś
Po jakiej interwencji dziennikarzy? Nigdy takiej nie było. A głośno zrobiło się po naszym ogłoszeniu .
Odpowiedz
95
@ czytelnik
dnia 28.02.2018, 10:43 · Zgłoś
do właściciela tego pieska!!! obyś został odpowiednio ukarany !!!
Odpowiedz
3
@ x
dnia 28.02.2018, 10:47 · Zgłoś
Skąd wiesz, że to właściciel psa to zrobił?
Odpowiedz
19
@ czytelnik
dnia 28.02.2018, 10:50 · Zgłoś
wiesz, to ludzkie przeczucie
Odpowiedz
90
@ Maria
dnia 28.02.2018, 12:08 · Zgłoś
Ktoś obcy złapał czyjegoś (nie swojego) psa, nie bał się, że go pogryzie, związał mu nogi drutem, wyniósł w ustronne miejsce i zostawił ... Ktoś obcy zadał sobie tyle trudu? Po co?
No i jeszcze ten "zatroskany" właściciel co to w Gminie szuka swojego zaginionego psa...
Naprawdę trudno w taką wersję zdarzeń uwierzyć.
Odpowiedz
69
@ SOS
dnia 28.02.2018, 12:11 · Zgłoś
Jakoś trudno mi sobie wyobrazić sytuacje aby na 15 stopniowym mrozie jakiś [...] latał po wsi żeby złapać psa sąsiada a później go związać drutem i wywieźć nad rzekę.
Odpowiedz
44
@ Grz
dnia 28.02.2018, 12:57 · Zgłoś
Zgłaszajcie tę sprawę na: interwencja@pogotowiedlazwierzat.pl to po prostu skandal co zrobiono..
Odpowiedz
30
@ No problem
dnia 28.02.2018, 13:05 · Zgłoś
A sprawa napaści na samochody w Brzyskach? Też zamieciona pod dywan? Co za gmina? Masakra!
Odpowiedz
28
@ Pek
dnia 28.02.2018, 13:08 · Zgłoś
Ja bym go jeszcze skremopowal drutem jak tego psiaka
Odpowiedz
19
@ pomoc dla zwierząt
dnia 28.02.2018, 13:44 · Zgłoś
Jeśli ktoś zna szczegóły tej sprawy, proszę zgłosić to na policję!
Odpowiedz
16
@ pomoc dla zwierząt
dnia 28.02.2018, 14:05 · Zgłoś
Prokuratura w Jaśle widząc to w mediach powinna z Urzędu wszcząć postępowanie wyjaśniające. Przecież to jest jakieś nieporozumienie!
Odpowiedz
20
@ kasia
dnia 28.02.2018, 14:08 · Zgłoś
Skoro ten [...] właściciel twierdzi, że pies mu zginął, co się zdarza, to niech udowodni, że to zgłosił, choćby na facebooku ogłosił, [...] ogłoszenia itd. Tak normalni ludzie robią, jak im ginie pies.
Odpowiedz
25
@ prawnik
dnia 28.02.2018, 14:14 · Zgłoś
Do osób które wydały psa, jeśli to prawda, że nie zgłosiliście tego na policję przed wydaniem psa właścicielowi, to grozi wam postępowanie karne za złamanie prawa z Art. 304. KPK
Odpowiedz
10
@ xx
dnia 28.02.2018, 14:25 · Zgłoś
normalni ludzie nie maja facebooka
Odpowiedz
8
@ RRD
dnia 28.02.2018, 14:50 · Zgłoś
Proszę o zgłaszanie wszelkich informacji na temat tej skandalicznej sprawy na policję!
Odpowiedz
19
@ Pani
dnia 28.02.2018, 15:02 · Zgłoś
To jakiej nieporozumienie, że oddano psa właścicielowi, bez zgłaszania sprawy policji. To zaniedbanie, to niepoinformowanie o przestępstwie i narażenie psa na kolejne tortury. Jaka pewność, że to nie właściciel zrobił? Sprawa nie do pojęcia!

Zgłaszajmy ją wszyscy na: interwencja@pogotowiedlazwierzat.pl

niech zajmą się tą sprawą i tą biedną psiną. A Wójt powinien się wytłumaczyć przed wszystkimi dlaczego ukrywano przed weterynarzem i policją okoliczności znalezienia tego psa.
Odpowiedz
1
@ mm
dnia 28.02.2018, 16:23 · Zgłoś
Nie każdy pies jest agresywny.Ja mam jednego takiego co do każdego podejdzie.Może ktoś dla [...] żartu zrobił psinie taką krzywdę.Ten co to zrobił nie ma serca.
Odpowiedz
5
@ lol
dnia 28.02.2018, 20:41 · Zgłoś
9
@ eskimosek
dnia 28.02.2018, 21:29 · Zgłoś
Kiedy wkońcu ludzie się ogarną te zwierzęta rownież mają uczucia czują ból tak samo jak człowiek i są bardzo przywiązane do swojego własciciela bezwzględu jak go ten traktuje szkoda psiaka widać że to staruszek !
Odpowiedz
2
@ Mirosław
dnia 01.03.2018, 00:06 · Zgłoś
Art. 304. § 2 Instytucje państwowe i samorządowe, które w związku ze swą działalnością dowiedziały się o popełnieniu przestępstwa ściganego z urzędu, są obowiązane NIEZWŁOCZNIE zawiadomić o tym prokuratora lub Policję oraz przedsięwziąć niezbędne czynności do czasu przybycia organu powołanego do ścigania przestępstw lub do czasu wydania przez ten organ stosownego zarządzenia, aby nie dopuścić do zatarcia śladów i dowodów przestępstwa.

NIEZWŁOCZNIE tzn. w najbliższym możliwym czasie, wystarczyło zadzwonić pod 997 natychmiast. Ale tego nie zrobiono.
Odpowiedz
2
@ Patumaner
dnia 01.03.2018, 07:13 · Zgłoś
To nie jest znajomy jest znajomy z tego ze pracy nie podjal a korzysta z garnuszka gminy bo tak jest wygodnie
Odpowiedz
Dodaj komentarz
Piszesz jako:

Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezgodnych z regulaminem.