Jaslo4u.pl - Jasielski portal informacyjny
Strona główna

Czy uda im się obronić drzewa przed wycinką?

111

Los blisko dwudziestu drzew przy ul. Rejtana, Floriańskiej i Śniadeckich wydaje się być przesądzony. Kolidują one bowiem z realizowaną przez Miasto Jasło ścieżką rowerową. Grupa mieszkańców miasta nie zamierza jednak składać broni w walce o ich ocalenie. Ich orężem ma być petycja, której adresatem są miejscy radni.

Dyskusja na temat przyszłości drzew rosnących na trasie przebiegu ścieżki rowerowej, która połączyć ma Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Jaśle z Ogródkiem Jordanowskim, a następnie z Przystankiem Kwiatowa, rozgorzała w ubiegłym roku. Wielu mieszkańcom Jasła nie spodobała się koncepcja, w ramach, której powstanie nowej infrastruktury uzależnione zostało od konieczności wycięcia drzew, rosnących w ścisłym centrum miasta. W lipcu 2019 r. do burmistrza Jasła skierowana została petycja przeciwko wycince drzew przy ul. Jagiełły. W pikiecie zorganizowanej na płycie jasielskiego rynku udział wzięło wówczas około 50. Osób. Determinacja jaślan, skupionych wokół akcji protestacyjnej „STOP wycince drzew w Jaśle”, w pewnym zakresie przyniosła spodziewane efekty. Protestującym, dzięki dokonanej przez projektanta zmianie przebiegu ścieżki, o co wnioskowali obrońcy drzew, udało się uratować cztery kasztanowce. W tym przypadku Urząd Miasta w Jaśle odstąpił od wycinki drzew.

Ręce precz od drzew

Realizacja kolejnego etapu budowy ścieżki rowerowej sprawiła, że dyskusja na temat obecności drzew w przestrzeni miejskiej znów powróciła. Tym razem jednak chodzi o drzewa (w przeważającej części jesiony wyniosłe), które rosną przy ul. Rejtana, Floriańskiej i Śniadeckich, na trasie przebiegu ścieżki. Grupa jaślan, której nie jest obojętny ich los zamierzają walczyć o to, aby mogły one pozostać na swoich miejscach. Nie przekonują ich realizowane sukcesywnie przez jasielski magistrat nasadzenia nowych drzew. W sieci pojawiła się petycja, autorstwa Małgorzaty Więch–Kettele, którą od wczoraj mogą podpisywać mieszkańcy miasta, sprzeciwiający się wycince 19. drzew.

„W związku z budową ścieżki rowerowej, która ma służyć rozwojowi transportu przyjaznego środowisku powinno się unikać niszczenia tego środowiska. Nie jesteśmy przeciwko idei transportu rowerowego, jednak nie może się ona odbywać kosztem tak już okrojonego środowiska naturalnego w mieście”. – czytamy w petycji, która adresowana jest do Rady Miejskiej Jasła. W pierwszym dniu, podpisało ją 87 osób. Jej treść dostępna jest pod adresem > petycjeonline.com/petycja_przeciw_wycince_19_drzew_w_jale

Apel o zaniechanie wycinki drzew, autorzy petycji argumentują między innymi tym, że są one integralną częścią ulic, przy których rosną, stanowiąc jednocześnie równowagę w relacji miasto-przyroda. Lista argumentów jest dłuższa. Zdaniem obrońców drzew, regulują one temperaturę powietrza, jego wilgotność oraz stosunki wodne. Co więcej, w ich opinii drzewa, o których mowa są istotnym oczyszczaczem miejskiego powietrza, przyczyniając się do zatrzymywania szkodliwych pyłów ze spalin i kominów, chroniąc tym samym zdrowie mieszkańców, w tym dzieci z pobliskiej szkoły i przedszkola.

W sieci pojawiają się kolejne komentarze osób, które zdecydowały się poprzeć petycję. - Nie zgadzam się, by Jasło stawało się jeszcze gorszą betonową dżunglą. Drzewa są potrzebne! – napisała Julia Stygar, mieszkanka Jasła.

Można je ocalić

Zdaniem autorów petycji ścieżkę rowerową, na odcinku prowadzącym ul. Rejtana, Floriańską i Śniadeckich z powodzeniem można poprowadzić ulicami w formie pasa rowerowego. Przekonują, że w dzięki takiemu rozwiązaniu uda się uniknąć nie tylko wycinki drzew, lecz również konfliktów pomiędzy rowerzystami a kierowcami samochodów. Postulują, aby jedną stronę ul. Rejtana przeznaczyć dla ruchu pieszych, drugą zaś dla rowerzystów pozostawiając na niej drzewa.

Rekomendują również zastosowanie rozwiązania, w którym ścieżka rowerowa miałaby zostać poprowadzona z ul. Floriańskiej, ulicą boczną – Pinkasa, co skróciłoby jej przebieg i co najistotniejsze ocaliłoby drzewa przy ul. Śniadeckich.

Petycję będzie można wkrótce podpisywać również w formie tradycyjnej. O tym, gdzie będzie to możliwe, organizatorzy zbiórki podpisów informować będą za pośrednictwem mediów społecznościowych.   

MD

Napisany dnia: 29.07.2020, 09:30
Komentarze Czytelników:
Dodaj nowy komentarz Wyświetlaj:
@ Onon
dnia 29.07.2020, 09:33
Ocena
komentarza:
-55
Ciąć i posadzić nowe niech rosną.
@ dragoness
dnia 29.07.2020, 11:46
Ocena
komentarza:
29
Jak długo rośnie nowe drzewo?
@ Jakiś Pan
dnia 29.07.2020, 11:46
Ocena
komentarza:
66
Drzewa to zielone płuca miasta Nie Wycinać!!!
@ Yti
dnia 29.07.2020, 12:11
Ocena
komentarza:
59
Ścieżka rowerowa tak, ale nie kosztem drzew. Nie dla wycinki drzew.
@ Ewa
dnia 29.07.2020, 12:46
Ocena
komentarza:
52
Panie Burmistrzu.Kadencja nie jest dozywotnia.Co ze smieciami na Przemyslowej?Zapraszamy na spacer...
@ Maliniak
dnia 29.07.2020, 13:44
Ocena
komentarza:
26
Polecam ścieżkę rowerową wzdłuż drogi Jasło-Gorlice w miejscowości Trzcinica!
Doznania ekstremalne zapewnione! Kto zarządza tym czymś?Gmina?Powiat?
@ Za
dnia 29.07.2020, 15:55
Ocena
komentarza:
4
Jasło jest całe zakorkowane przez samochody
Za to są potrzebne ścieżki rowerowe
@ Jaślak
dnia 29.07.2020, 16:14
Ocena
komentarza:
31
Bo to jest inwestycja na miarę tych czasów, tego urzędu i tego burmistrza. Krosno, Sanok budują nowoczesne obwodnicę miasta, a nasz? Ścieżkę rowerową se wybuduje coby go potomni zapamiętali. Żałosne, śmieszne, ale niestety prawdziwe.
@ ''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
dnia 29.07.2020, 18:09
Ocena
komentarza:
9
a co ma być leżą i czekają na wybory
@ xxxxxxxxxxxxxxx
dnia 29.07.2020, 22:54
Ocena
komentarza:
3
Ścieszka rowerowa powinna być z Jasła do Krosna rowerem do Nowego stylu bezpiecznie dało by sie jechać
@ Jamto
dnia 29.07.2020, 23:01
Ocena
komentarza:
17
Logicznie to zieleni w mieście powinno być jak najwięcej, drzewa, krzewy, kwiaty, dzikie łączki nawet na minimalnych powierzchniach, kwieciste zagajniki itd. No potwierdźcie i wyobraźcie sobie mieszkańcy jak byłoby przyjemnie. W upalne dni miły cięć, wiosną przepiękne rozkwity i żywa zieleń, jesień złota i brązowa. Ech można pomarzyć, ale gdybym miał możliwość decydowania to tak by było. Firma ogrodnicza jasielska od zieleni miała by co robić. Ścieżki rowerowe fajnie by się w tym wszystkim komponowały. Nie sztuką betonować, sztuką jest żyć naturą i cieszyć się nią. Pozdrawiam
@ jajeczna pasta
dnia 30.07.2020, 10:12
Ocena
komentarza:
-6
Do @dragones, jak dlugo trwa usuwanie powalonych przez wiatr drzew i skutków takich zdarzeń?
@ yozef
dnia 30.07.2020, 11:26
Ocena
komentarza:
1
niestety sciezki rowerowe w jasle wcentrum to poroniony pomysl ,,,nikt nimi nie jezdzi ,,,mieszkam widze ,,,oni sie pchaja ulicami glownymi 3 maja kazimuierza wielkiego jagiely sobniowska tam hgdzie ruch najwiekszy i jezdza ludzie w moim wieki 80 lat ,,,pytam grzecznie po co ,,,ale moim kolegom tonie wytlumaczysz ,,,takprzestrzegalem kiedys mrozka czy penara [obaj juz nie zyja ] nie posluchali ,w jasle nie ma miejsca na rower
@ dragoness
dnia 30.07.2020, 11:47
Ocena
komentarza:
5
Do @pasty
Ile razy zdarza sie wichura, ktora powoduje takie skutki? Chce pan/i wycinac drzewa profilaktycznie?
@ Do jajecznej pasty
dnia 30.07.2020, 15:13
Ocena
komentarza:
4
A ile trwa leczenie chorych ludzi?Właśnie wycinanie drzew powoduje anomalia pogodowe.Tyle lat rosły i nie połamał wiatr.
@ Niki
dnia 31.07.2020, 06:52
Ocena
komentarza:
-2
Chcesz mieszkać w mieście i mieć las .Dziwne to twoje myślenie. Tyle zieleni po za miastem a Ty płaczesz i siedzisz w smrodzie w bloku jak w więzieniu śmierdzi na klatkach psami na wymioty się zbiera jak tak można żyć. A fe.
@ Do Za
dnia 31.07.2020, 07:11
Ocena
komentarza:
0
W wyludnionym mieście wystarczy oznaczyć linią chodniki,wydzielając pas dla rowerzystów.
@ POLAK.
dnia 31.07.2020, 10:56
Ocena
komentarza:
0
do niki co do swieżości powietrza to trochę przesada w lecie szambo z potoka bije po nosie a zimą kopcenie z kominów i palenie smieci. wiem bo mam działkę na wsii wiem.
@ Realista
dnia 29.07.2020, 09:34
Ocena
komentarza:
96
przecież ta ścieżka rowerowa to jedna wielka porażka. i dalej się pchają w jej realizację
@ Poo
dnia 29.07.2020, 10:26
Ocena
komentarza:
65
Też tak uważam pomyłka jeśli chodzi o centrum miasta.
Jasło nie jest Rzeszowem bardziej by się przydały na obrzeżach miasta.
Wystarczy zaobserwować ilu rowerzystów teraz jeździ po tych co już powstały i się zastanowić czy jest sens.
Cień w mieście jest potrzebny lepiej gdyby w tych miejscach ławeczki postawili w cieniu starsi ludzie mogliby spocząć na chwilę
@ Poo
dnia 29.07.2020, 10:32
Ocena
komentarza:
26
Wieczorami Jasło jest prawie puste rowerzyści wtedy mogą ze jeździć.
A w dzień kultura jazdy z obu stron rowerzyści też łamią przepisy ruchu.
A tak na marginesie prosiłbym Policję żeby kontrolowała rowerzystów z przepisów o ruchu drogowym . A Jak mając książkę o ruchu drogowym przy sobie
Tego samego dotyczy tych co jeżdżą na skuterach młodzi nie mają kart rowerowych A się poruszają po drogach lamiac przepisy o ruchu drogowym.
@ Konio
dnia 29.07.2020, 20:39
Ocena
komentarza:
1
Do Poo katrolować i kierowców samochodów oni też łamią przepisy.
@ pustynia
dnia 29.07.2020, 09:38
Ocena
komentarza:
48
ścieżka to tragedia ona powinna byc przy DK 28 a nie Znikąd donikąd!!!
@ NoToJak
dnia 31.07.2020, 23:14
Ocena
komentarza:
1
Kiedyś,Ktoś śpiewał"Na betonie kwiaty nie rosną"
@ NoToJak
dnia 31.07.2020, 23:20
Ocena
komentarza:
1
Myślę,że ludziska to by zrobili w Jaśle całkowitą wycinkę,ale
w Urzędach...
@ XXl
dnia 29.07.2020, 09:52
Ocena
komentarza:
63
Nowe hobby naszych wladz,to niszczenie wszystkiego co zielone oni nie widza ,ze te sciezki to totalna porazka.
@ Dokładnie
dnia 29.07.2020, 11:32
Ocena
komentarza:
24
Niszczenie wszystkiego!
@ jajeczna pasta
dnia 30.07.2020, 10:34
Ocena
komentarza:
-4
Tia, jasne juz slyszalem za Szyszki ze Polske sie wycina ale dane pokazują ze przybywa nam lasów od lat. Propagandzisci zaesze zrobią szum
@ dragoness
dnia 30.07.2020, 11:45
Ocena
komentarza:
3
Nie mieszkamy w lesie, tylko w mieście. Coraz bardziej betonowym. Mentalnie również.
@ maso krytyczno
dnia 29.07.2020, 09:52
Ocena
komentarza:
-24
Więcej ścieżek rowerowych i stojaków na rowery, więcej
@ NoToJak
dnia 31.07.2020, 23:15
Ocena
komentarza:
1
To wszyćko będzie"Na mur-beton"zrobione...
@ XXl
dnia 29.07.2020, 10:00
Ocena
komentarza:
41
W takim tempie,to im do konca kadencji drzew zabraknie.
@ NoToJak
dnia 31.07.2020, 23:16
Ocena
komentarza:
1
...do posadzenia...
@ 007
dnia 29.07.2020, 10:02
Ocena
komentarza:
44
Przecież można było zaprojektować tą ścieżkę tak by żadne drzewo nie zostało wycięte
@ mel
dnia 29.07.2020, 17:04
Ocena
komentarza:
13
Rozsądna wypowiedź. Przenieś ścieżkę na drugą strone ulicy, ruch pieszy pod drzewa. I wilk syty, i owca cała i fundusze wykorzystane.
@ Czajnik00
dnia 29.07.2020, 10:05
Ocena
komentarza:
5
Jak można podpisać tę petycję?
@ Bożena
dnia 29.07.2020, 10:16
Ocena
komentarza:
48
Ta wycinka drzew to już jakiś absurd. Te ścieżki rowerowe co zrobiono mają po kilka metrów i przerwa trzeba schodzić co parę metrów z rowerów przecież nie widać aby roweżyści po tych ścieżkach jeżdzili. To dla jednego zrobiono ścieżki aby zajechał do UM na stołek aby na nim cały dzień siedzieć bezczynnie. Ten burmistrz chyba nie wie jak się jeżdzi na rowerze potych jego ścieżkach.
@ Tak
dnia 29.07.2020, 11:33
Ocena
komentarza:
15
Bo jego wożą:-)
@ bea
dnia 29.07.2020, 12:01
Ocena
komentarza:
32
Święta racja. Takie ścieżki że nawet nie wiadomo gdzie się zaczyna gdzie kończy i co pare metrów trzeba schodzić z rowera. Śmiech na sali.
Tylko wycinać drzewa potrafią...ale oczywiście czemu nie ich to nie dotyczy, bo nie mieszkają w mieście w bloku. Mają swoje ogrody, mają zieleń i mają gdzie wypoczywać. Więc czy taki ktoś zrozumie ludzi którzy mieszkają w bloku, chcą mieć zieleń i w mieście bo tu żyją i chcą mieć czym oddychać. I tak już Jasło jest bardzo okrojone z zieleni... smutne to. Serce pęka widząc co się wyprawia z tak pieknymi drzewami.
@ bbc
dnia 29.07.2020, 10:22
Ocena
komentarza:
48
ścieżka rowerowa miała by sens np. na Folusz i podobne okolice.
@ Europejski Murzyn
dnia 29.07.2020, 10:27
Ocena
komentarza:
20
Tato, czy drzewa czują ból?
@ mel
dnia 29.07.2020, 11:41
Ocena
komentarza:
23
Ludzie to odczują na własnej skórze, jak zabraknie drzew. Bądźmy mądrzy przed szkodą, kiedy jeszcze czas.!
@ Drzewa też cierpią.
dnia 29.07.2020, 17:16
Ocena
komentarza:
14
Drzewa pomagają ludziom,dają tlen,siłę,cień i sprzyjają dobremu oddychaniu.Ratujmy te drzewa,przecież mówią o ochronie,ale w Jaśle chcą wycinać,by ludzie umierali i chorowali.Krzyczą o plandemii,każą maski nosić,ale zielone płuca dla miasta bestialsko niszczą.Było zalanie miasta- winą jest poprzednia wycinka drzew.Musi być równowaga w przyrodzie.Wstyd panie burmistrzu widać że nie zależy panu na ludziach.RATUJMY DRZEWA-NASZE ŻYCIE!
@ jajeczna pasta
dnia 30.07.2020, 10:36
Ocena
komentarza:
-4
Cierpią mozgi tych co dają sobie wmowic ze w Polsce jest tylko wy inka. Od lat nasadzen jest wiecej niz wycięc.
@ dragoness
dnia 30.07.2020, 11:44
Ocena
komentarza:
7
Tylko że obecne pokolenie nie dożyje dnia, gdy te drzewa urosną.
@ Taka tam
dnia 30.07.2020, 18:12
Ocena
komentarza:
6
Ja już straciłam nadzieję, że w Jaśle przyjdą do władzy mądrzy ludzie. Przy ulicy Kościuszki przed laty wycięto wszystkie przedwojenne, zdrowe drzewa, żeby policjanci i wojskowi, głównie mieszkańcy okolicznych wsi, mogli do "roboty" podjezdzać pod same drzwi. A my mieszkańcy się dusimy w naszych mieszkaniach. A wioskowe zadowolone bo po robocie wracają do swoich zielonych zagród
@ life
dnia 29.07.2020, 10:35
Ocena
komentarza:
28
Małe Jasło, krótka ścieżka rowerowa - i taka jest, obok Firmy "Naftobudowa".
Ponadto w UM pracuje sporo biurokratów ze wsi, a tym nie zależy na rozwoju
Jasła.
@ 007
dnia 29.07.2020, 14:40
Ocena
komentarza:
20
W tym tkwi problem trafnie zauwazyles w jasielskich urzedach 90 to biurokraci ze wsi
@ Coś
dnia 29.07.2020, 10:49
Ocena
komentarza:
24
Zróbcie sobie ścieżki rowerowe koło urzędu
@ Iza
dnia 29.07.2020, 10:52
Ocena
komentarza:
22
Po co ???. Na Folusz albo do Skansenu w Trzcinicy . Po co w miesście. Skąd ,dokąd???
@ tnijurl.com/a8de3534a5b9
dnia 29.07.2020, 10:54
Ocena
komentarza:
-3
Muszą ciąć żeby 5G miało dobry zasięg, bo druga fala na jesieni nie wyjdzie.
@ Ocalić drzewa
dnia 29.07.2020, 17:21
Ocena
komentarza:
3
Chcą zrobić z nami jak w Chinach- 5G uśmiercali a nie żaden wirus.
@ jaślanin
dnia 29.07.2020, 11:13
Ocena
komentarza:
22
Proszę o nazwisko i kontakt do tego projektanta ścieżki rowerowej.
@ normalny
dnia 29.07.2020, 11:18
Ocena
komentarza:
40
Zróbcie obwodnicę z prawdziwego zdarzenia a obok bezpieczną ścieżkę rowerową, a nie takie półśrodki z czego Jasła od dawna słynie.
@ Antek
dnia 29.07.2020, 11:33
Ocena
komentarza:
38
Te scieszki rowerowe sa juz chwile a ja nie widzialem jeszcze zeby jakis rower po niej jechal. Najlepiej wybetonowac wszystko bo nie trzeba przycimac,grabic lisci itp. Tylko ze jak jest upal to nie ma nawet gdzie sie schowac a od betonu cieplo oddaje i jest piekarnik. Brawi panie burmistrzu ze brak madrego myslenia.
@ jaślanka
dnia 29.07.2020, 15:10
Ocena
komentarza:
22
zgadzam się Antkiem...beton,beton i jeszcze raz beton,drzew coraz mniej betonu i płytek coraz więcej,przyjdzie ulewa i miasto zalane,Jasło nie ma dobrego gospodarza ,brud na ulicach!!!
@ dragoness
dnia 29.07.2020, 11:48
Ocena
komentarza:
37
Czym zajmuje sie "zespół" do spraw zieleni miejskiej? Gdzie zieleń, kwietne trawniki jak w innych miastach? Jedyne co potrafią zrobić, to drzewka w doniczkach, które kosztowały (doniczki), mnóstwo pieniędzy.
@ tym samym
dnia 29.07.2020, 11:55
Ocena
komentarza:
18
co zastępczyni burmistrza do spraw edukacji i sportu w Jasle.
@ cytryna kwasna
dnia 29.07.2020, 17:15
Ocena
komentarza:
24
Ten "zespół" ma typowy wiejski, odpustowy gust : kolorowe doniczki, kamyczki, kosteczki gdzie popadnie - brakuje tylko jelonków na ścianch!
@ Tak
dnia 29.07.2020, 22:13
Ocena
komentarza:
14
Faktycznie wiocha, szczególnie koło jdk. Brak pomysłu, oderwane od otoczenia odpustowe doniczki.
@ Marcin.
dnia 29.07.2020, 11:54
Ocena
komentarza:
42
Niestety w Jaśle nigdy nie było BURMISTRZA, byli i są TYLKO burmiszczowie*, którzy doprowadzają to miasto do zagłady. Teraz kolejny burmiszcz* chce odcisnąć swoje piętno i dąży do wycięcia resztki drzew, które jeszcze rosną w tej betonowej dżungli.

Ścieżka rowerowa donikąd to kolejne wielkie osiągnięcie burmiszcza*, będzie równie przydatna jak łącznik KG2, może tylko nie spowoduje zalania kolejnych domów.

* pisownia zamierzona
@ pawian
dnia 29.07.2020, 13:58
Ocena
komentarza:
34
Nie drzewa a burmistrza wyciąć i zburzyć UM to będzie szersza ścieżka rowerowa a i miasto odetchnie od tych decyzji i wyczynów władz miasta.
@ Poszkodowany
dnia 29.07.2020, 16:08
Ocena
komentarza:
23
Wreszcie ktoś pisze z sensem. Zwołać referendum i wywalić cały zarząd magistratu z burmiscem na czele oraz radę miasteczkową i ogłosić nowe wybory. O ile można coś takiego przeprowadzić.
@ dragoness
dnia 29.07.2020, 20:10
Ocena
komentarza:
11
Czy w naszym koszmarnym Jasełku zbierze sie 7 tysięcy podpisów konieczne, by zorganizować referendum?
@ X xxx
dnia 29.07.2020, 12:25
Ocena
komentarza:
21
Kto takie rzeczy wymysla. Wytnijcie wszystko. Zrobcie betonowa dzungle a potem siedzcie i patrzcie jak wofalewa. Tyle terenow jest gdzie takie sciezki moglyby powstac. To nie bo sciezka musi biec przez miasta na pozal sie Boze przystanek kwiatowa. Podac przyklad: proszę. Chocby stare torowisko do gamtatu. Kolometry terenu ktory ladnie zagospodarowac sluzylby nie tylko rowerzystom ale takze spacerowiczom. Nikt z wlodarzy to tym nie pomysli bo po co jak mozna wyciac w srodku miasta i niezły interes pewnie ptzy tym zrobic. Dziękuję
@ precz z takim burmistrzem
dnia 29.07.2020, 12:42
Ocena
komentarza:
21
[komentarz zawierał obraźliwe treści]
@ Lku
dnia 29.07.2020, 13:09
Ocena
komentarza:
22
Wytnijcie wszystko co leci kwiaty, drzewa. Jasło to już jeden beton. Widzę jak jeżdżą tymi
ścieżkami porażka.
Ja bym zaczął od wycięcia burmistrza.
@ zegarmistrzswiatlapurpurowy
dnia 29.07.2020, 13:09
Ocena
komentarza:
35
Drogie wladze miasta na czele z Panem Burmistrzem, czy Wy zdajecie sobie sprawe ze akurat ta droga rowerowa nie ma sensu? Drogi rowerowe w centrum miast maja sens jesli mowimy o miastach wiekszych Rzeszow Krakow Wroclaw czy Warszawa, a nie Jaslo, dlaczego? A no dlatego ze w duzych miastach ludzie poruszaja sie rowerami do pracy, szkoly czy na uczelnie. W Jasle jesli gdzies masz daleko, mieszkancy poruszaja sie autem , jesli mieszkasz w centrum przemieszczasz sie na piechote. Oczywiscie mozna by poruszac sie rowerem z jednego konca miasta na drugi do pracy czy szkoly, ale wowczas sciezek rowerowych powinno byc duzo wiecej a nie tylko jedna nitka od mosiru na ogrodek, a o ile wiem jasielskie chodniki i drogi nie sa przystosowane do realizowania takich pomyslow. Przeciez w wolnych chwilach rodzina z dziecmi nie bedzie rowerami jezdzic po miescie, tylko po pasach zieleni, lasach, parkach itp wiecej sensu miala by droga rowerowa poza miastem. Nie dosc ze chcecie niszczyc drzewa to robicie cos bardzo bezsensownego. Drzew w Jasle brakuje, popatrzcie na rynek, pamietam czasy kiedy tych drzew w czesci parku bylo duzo wiecej, duzo mniej betonu, kostki brukowej, wiecej ziemi, trawy, drzew. Coraz wiecej inswestycji na ktore dostajecie pieniadze z UE niszcza naturalny obraz tego miasta, bo Wy musicie te kase wydac i chwalic sie jak lysy grzebiniem przed kolejnymi wyborami co nie narobiliscie wspanialego :/
@ @jan
dnia 30.07.2020, 10:07
Ocena
komentarza:
11
Trzy rzeki w Jaśle, proszę wskazać co burmistrz i rada miasta zrobili, aby mieszkańcy mogli z nich korzystać; żadnego zejścia nad rzekę, brzegi zarośnięte. Kiedyś na Gądkach była taka możliwość. Czy tylko wały przeciwpowodziowe będą nadal jedynym miejscem spacerowym nad rzeką?
@ NoToJak
dnia 31.07.2020, 22:52
Ocena
komentarza:
0
do"zegarmistrzświatłapurpurowy"
to co piszesz oznacza,że Jasło nigdy nie będzie dużym miastem
{będzie w/g Ciebie prowincją} .Miasto się rozwija-rośnie,
to oznacza,że za kilka lat może być duże.Ścieżki powinny być
w centrum i na prowincji,bo to kiedyś zostanie połączone.
Łączymy miasta za sąsiednimi wioskami,miasto się rozwija.
Tak dla zdrowia powinniśmy łączyć się,nie tylko drogami ,
ale i ścieżkami-rowerowymi,ale i sercem,zdrowiem.
Ścieżki powinny nas łączyć,a one Nas dzielą.
Drzewa są potrzebne,ale czy ktoś kiedyś pomyślał gdzie się:
sadzi drzewa w środku chodnika,czemu nie posadził
w środku drogi,pas zieleni=ekologia?
Na chodnikach nie powinny być ani słupy,ani drzewa,one powinny być:
za chodnikami,w/g potrzeb.
Szanujmy zieleń,
SZANUJMY SIEBIE NAWZAJEM.
@ Zeks z Zawadki
dnia 29.07.2020, 13:50
Ocena
komentarza:
17
wszystko tylko nie kosztem drzew
@ olo
dnia 29.07.2020, 13:59
Ocena
komentarza:
9
zrobić zakaz jazdy na rowerach tą ulicą i problem rozwiązany ścieżki nie trzeba wtedy ,
@ Xyz
dnia 29.07.2020, 14:27
Ocena
komentarza:
16
Jaką to miasto ma przyszłość skoro nawet ścieżki rowerowej nie da się rozsądnie zaplanować...Czy to tak trudno wsadzić tyłek na rower i sprawdzić gdzie ludzie na wycieczki rowerowe jeżdżą... Ręce opadają...
@ x
dnia 29.07.2020, 16:48
Ocena
komentarza:
10
Ludzie na rowerach jezdzili na gadki teraz przez jakis durny most nie bedzie gdzie juz jezdzic
@ NoToJak
dnia 31.07.2020, 22:59
Ocena
komentarza:
1
Teraz to ludziska jeżdżą na wycieczki samochodami,
ROWER to najlepszy przyjaciel człowieka NIM można
dostać się szybo i wszędzie.DLA ZDROWIA.
@ Lisaj
dnia 29.07.2020, 14:36
Ocena
komentarza:
20
Zabetonowali Rynek, drzewa usychają. Czy ktoś za to odpowiada? Nie słyszałem.
@ jajeczna pasta
dnia 30.07.2020, 10:38
Ocena
komentarza:
1
Odpowiada, idol dragoness i jej podobnych. Bo to za jego kadencji zniszczono rynek.
@ dragoness
dnia 30.07.2020, 11:43
Ocena
komentarza:
3
Pierwsza protestowałam przeciw zabetonowaniu Rynku za kadencji burmistrza Czerneckiego. A jeśli ktoś nie zauważył, że nieodmiennie jestem przeciw głupocie rządzących bez względu na ich polityczną proweniencję, to jego inteligencja jest zaiste bezobjawowa.
@ x
dnia 29.07.2020, 15:02
Ocena
komentarza:
15
wyciac wszystko co zielone i postawic mur pajace skonczone
@ Zh
dnia 29.07.2020, 15:08
Ocena
komentarza:
17
Drzewa powycinać,a posadzić w doniczkach wtedy będą przewozić tam gdzie będzie trzeba,identyko było za komuny jak towarzysz Gierek miał przyjechać to za noc powstały całe aleje.Za pomysł jasielskich władz należy się medal.
@ Pis
dnia 29.07.2020, 15:10
Ocena
komentarza:
8
Z pewnością będzie co przecinac i co świętować póki grzejemy stołki
@ ABSOLUT
dnia 29.07.2020, 15:36
Ocena
komentarza:
21
Paranoja tych ludzi widoczna jest na ul. Czackigo. Co oni robią z Jasła! Drzewa w doniczkach?
@ cytryna kwasna
dnia 29.07.2020, 17:05
Ocena
komentarza:
11
Wnet się rozprawią z ul. Kołłątaja i 3-go Maja!
@ 123
dnia 29.07.2020, 17:39
Ocena
komentarza:
11
Na 3 maja juz pajace wycinaly naprzeciwko alcapone
@ MrX
dnia 29.07.2020, 17:00
Ocena
komentarza:
20
Czy ktoś z was widział już rowerzystę na gotowej części tej, pożal się Boże, nowej jasielskiej magistrali?
@ NoToJak
dnia 31.07.2020, 23:05
Ocena
komentarza:
1
Żeby wszyscy byli zadowoleni,to w/g mnie to=
drogi główne powinny być robione przy ścieżkach rowerowych,
a nie odwrotnie.
Czyżby drogi były wtedy puste...
@ Xxx
dnia 29.07.2020, 17:14
Ocena
komentarza:
17
Drodzy Jaslanie wycinkę to powinno się przeprowadzić w Urzędzie miasta i w Starostwie. Wszystkie inwestycje zaczynając od slynnego sypiacego sie lacznlka ,który otwary byl z taka pompą a konczac na wspanialych sciezkach rowerowych na ,których możnaby kogos rozjechac albo wybić sobie zęby. Jest to szczyt kunsztu wlodazy Jasła. Mam propozycje wypozyczmy Prezydenta Krosna do końca kadencji naszych Gospodarzy.pozdrawiam.
@ Wiadomo
dnia 29.07.2020, 18:14
Ocena
komentarza:
7
Brak tlenu osłabia umysł.Ludzie przebudźcie się,co nam szykują pod płaszczykiem tej plandemii.Zobaczycie,dzieci nadal będą uczyć się w domach i okrzykną nową plandemię- reżim i bezrobocie..więcej fomyślcie się sami,bo Jesteście mądrym narodem.Nie dajcie się zniewolić i poprowadzić na "rzeź".
@ do 123 i jaślanki
dnia 29.07.2020, 18:28
Ocena
komentarza:
-4
siedzisz człowieku przy kompie i piszesz bzdury zresztą byle co jesz i byle co gadasz a ty jaślanko to wiedz że nie tam jest czysto gdzie jest dużo sprzątających ale tam gdzie jest mało brudzących ot i cała prawda
@ jurciu
dnia 29.07.2020, 20:09
Ocena
komentarza:
9
głosujecie na byle kogo a potem macie problem gość niewie co robić to robi takie bzdety zrubcie mu wypad
@ keller
dnia 29.07.2020, 22:08
Ocena
komentarza:
1
dobra,dobra,te ścieżkirowerowe sa tak samo potrzebne jak te stare drzewa i krzaczory w srodku miasta. Zobaczcie połamane drzewa koło ławy na Gadkach i domu kultury rafineria .Nikt nawet nie zamiaru posprzatać tego dziadostwa. się pytam, czy straż pożarna nie ma czasu pociąć tych wiatrołomów ???
@ stasienek
dnia 29.07.2020, 22:25
Ocena
komentarza:
6
Mordercy
@ xxxxxxxxxxxxxxx
dnia 29.07.2020, 22:59
Ocena
komentarza:
9
Panie Burmistrzu na Kwiatowej zgnite sa deski na pomoście na zalewie, zajmij się pan pierwsze tym bo grozi to nieszczęściem ,i trawa po kostce rośnie ,a kostka sie powoli zapada i jest krzywa ,
@ Marian
dnia 30.07.2020, 00:45
Ocena
komentarza:
10
Zróbcie porządne ścieżki rowerowe wzdłuż wałów na Gądkach bo tam jest świeże powietrze i przede wszystkim cisza.
@ NoToJak
dnia 31.07.2020, 23:10
Ocena
komentarza:
1
Ścieżki rowerowe są nie tylko dla relaksu,
one potrzebne są do sprawnego, szybkiego,
zdrowego poruszania się po ziemi.
DUŻO ZDROWIA.
@ Zh
dnia 30.07.2020, 05:45
Ocena
komentarza:
9
Ludzie to wszystko nie ma sensu, szkoda zdrowia trzeba jak najszybciej usunąć ze stanowiska tych niedouczonych i prymitywnych włodarzy puki nie jest za późno, ludzie nie widzicie co ci nieudaczniki robią? Przecież oni w Jaśle nie są Bogami i carami, usunąć te szumowiny od władzy i to nie czekać do wyborów puki nie będzie całkowicie za późno.
@ KKK
dnia 30.07.2020, 06:46
Ocena
komentarza:
9
Drzewa to przede wszystkim cień w upalne lata - 10 stopni mniej. Zobaczcie kraje gdzie centra miast są zielone z gęstymi drzewami i upały powyżej 30 stopni nie są tam aż tak dokuczliwe.
Drzewa wykorzystują wodę która wsiąka - zabetonujcie jeszcze więcej km kwadratowych bez korzeni drzew to wtedy dopiero w tych nieckach będziecie mieli powodzie błyskawiczne gdy woda nie wsiąknie tylko jeszcze łatwiej spłynie a kanalizacja tego nie odbierze.
@ em
dnia 30.07.2020, 06:59
Ocena
komentarza:
9
Urząd coś robi żeby robić.Jedyne co im wychodzi to wycinka drzew i zamienianie miasta w betonową pustynię. Ich trzeba odciąć od stołków.
W Jaśle nie ma czym oddychać. Czy wartają swojej ceny odcinki ścieżek rowerowych po których sporadycznie przemknie rowerzysta i co kawałek musi zsiadać .
Nie do wiary że w 21 wieku mamy takich prymitywów za włodarzy.
@ Darko
dnia 30.07.2020, 07:23
Ocena
komentarza:
-10
Ciekawe ile drzew posadzili protestujący?
@ dragoness
dnia 30.07.2020, 09:33
Ocena
komentarza:
8
Z pewnością żadnego nie wycięli, proszę pana.
@ @jan
dnia 30.07.2020, 10:14
Ocena
komentarza:
5
Proszę popatrzeć na posadzone drzewa w parku od strony JDK jakie mają przyrosty; dopiero następne pokolenie jaślan, za 20-30 lat doczeka się takich jakie wycięto.
@ Zh
dnia 30.07.2020, 08:53
Ocena
komentarza:
3
Darmo,a ty jak jesteś przy korycie to się głupio nie wypowiadaj bo jeszcze raz widać twoje beztalencie,wbij sobie do głowy że drzewa rosną bardzo długo,chyba że w doniczkach.
@ kika
dnia 30.07.2020, 09:21
Ocena
komentarza:
10
Stop z głupotą.Liczyłam cały tydzien ubiegły ile rowerzystow przejechało ulicą Rejtana okazało sie ,ze 3 słownie trzech oraz 1 na deskorolce.Dla kogo te kretynskie pomysly.
@ Mieszkaniec
dnia 30.07.2020, 21:15
Ocena
komentarza:
5
Coś nieprawdopodobnego co w tym Jaśle się wyprawia. Jak można pozwolić na wycinanie drzew w mieście??? Wycięli na Czackiego i zrobili parking, może jeszcz park wytną i zrobią parking. To się nie mieści w głowie, żeby mieszkańcy musieli bronić√ drzew przed burmistrzem, który ma manię wycinania drzew.
@ Xyz
dnia 30.07.2020, 23:34
Ocena
komentarza:
1
Miasto założył Kazimierz Wielki a wybetonuje Ryszard Drwal...
@ Olek
dnia 31.07.2020, 01:27
Ocena
komentarza:
0
Jakie miasto taka ścieżka
@ Trwoga
dnia 31.07.2020, 07:42
Ocena
komentarza:
1
Świat ratuje Ziemię przed zagładą skutkami cywilizacyjnymi,apeluje o ochronę środowiska zwłaszcza zieleni,a w Jaśle wbrew apelom ratującym naszą planetę.Włodarze bronią się przed zarzutami,dlatego sadzą drzewa w doniczkach i wymyślają choroby drzew.W zgodzie z naturą,koniec z wycinaniem drzew-Warszawa przypomni o ekologii.W bogatych krajach powrót do papieru,likwidacja plastików,które przetrwają wieki.Walczmy o zdrowie.
@ DODEK
dnia 31.07.2020, 11:42
Ocena
komentarza:
0
zamknąć centrum dla samochodów i tylko poruszanie się rowerami i czysto i ekologicznie.
@ Kierowca 810
dnia 05.08.2020, 21:22
Ocena
komentarza:
0
Wszystkie wysokie drzewa posadzone wzdłuż ulic wyciąć i posadzić
niskie zamiast wysokich topoli tak jak na ulicy Czackiego.
I pięknie to teraz wygląda. Jeżeli myślisz inaczej toś niedorozwinięty kiep.
Dodaj komentarz
⇓ ⇓ ⇓ Powiększ pole komentarza ⇓ ⇓ ⇓

Zasady komentowania

Serwis Jaslo4u.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść powyższych komentarzy. Redakcja zastrzega sobie prawo usuwania i redagowania komentarzy niezwiązanych z tematem, zawierających wulgaryzmy, reklamy i obrażających osoby trzecie. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść komentarzy zgodnie z Polskim Prawem i normami obyczajowymi. Pełne zasady komentowania dostępne na stronie: Regulamin komentarzy

  • Co zrobić, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania za skutki powodzi? Cz. 3

     

    eżeli pomimo wyłuszczenia Państwa racji podczas zgłaszania szkody towarzystwo ubezpieczeń odmówi wypłaty odszkodowania, mogą Państwo złożyć odwołanie/reklamację. To samo dotyczy sytuacji, gdy w toku procesu likwidacji szkody ubezpieczyciel oszacuje poniesione przez Państwa straty na niższą kwotę niż niezbędna do odbudowy majątku.

  • Rośnie liczba potwierdzonych zakażeń koronawirusem w powiecie jasielskim

     

    Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Rzeszowie informuje w dzisiejszym komunikacie o kolejnych dwóch, potwierdzonych badaniami laboratoryjnymi, przypadkach zakażenia wirusem SARS-CoV-2 na terenie powiatu jasielskiego. 

  • "Kolejki jak za komuny"."Jeden wielki chaos" – skarżą się mieszkańcy

    Załatwienie spraw urzędowych w czasach epidemii w Wydziale Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Jaśle daje się we znaki mieszkańcom powiatu jasielskiego. Petenci mają dość stania w długich kolejkach i niepewności, czy uda się im się załatwić sprawę...

  • Nie 2,5 tys. zł lecz 2,5 mln zł. Starostwo przeprasza za błąd

    W opublikowanym przed trzema dniami artykule dotyczącym remontu fragmentu drogi powiatowej relacji Jasło-Dąbrówka pisaliśmy o tym, że władze powiatu zamierzają wydać na ten cel 2,5 tys. zł. Jak się okazuje, kwota podana przez Starostwo Powiatowe w Jaśle w piśmie adresowanym do naszej redakcji była błędna. Chodzi bowiem o 2,5 mln zł. Urzędnicy przepraszają za błąd.

  • Czy Jasło potrzebuje linii kolejowej do Dębicy? Starosta jasielski uważa, że tak

     

    Dyskusje na temat budowy nowych dróg w Jaśle i powiecie jasielskim często wzbudzają olbrzymie emocje. Nie od dziś mieszkańcy miasta oraz okolicznych miejscowości domagają się między innymi budowy obwodnicy z prawdziwego zdarzenia. Tymczasem, za sprawą władz samorządowych powiatu jasielskiego, na tapetę nieśmiało wchodzi pomysł budowy linii kolejowej łączącej Jasło z Dębicą. Zdaniem starosty Pawlusia, inwestycja ma szansę na realizację.

  • Uszkodzenia poprawią, ale na generalny remont drogi kierowcy będą musieli poczekać

     

    Ul. Mickiewicza, na jej kilkusetmetrowym odcinku, od dawna wymaga generalnego remontu. Na razie kierowcy nie mają jednak, co liczyć na kompleksową naprawę jej nawierzchni. Powiat Jasielski, w tym roku, zamierza jedynie usunąć uszkodzenia powstałe w wyniku czerwcowych nawałnic. Na ten cel władze powiatu zamierzają wydać 2 500 zł.  

  • Co zrobić, gdy ubezpieczyciel odmawia wypłaty odszkodowania za skutki powodzi? Cz. 2

     

    W poprzednim artykule dowiedzieli się Państwo, jak ważnym dokumentem w przypadku dochodzenia odszkodowania są Ogólne Warunki Ubezpieczenia. Dzisiaj będziemy kontynuować ten wątek i zgodnie z zapowiedzią z zeszłego tygodnia, przyjrzymy się niektórym wyłączeniom i ograniczeniom odpowiedzialności, z którymi można spotkać się w ubezpieczeniach od skutków powodzi, ale i potencjalnym obowiązkom ubezpieczonego.

  • Pierwsza ofiara koronawirusa w powiecie jasielskim. W szpitalu w Łańcucie zmarła 84-letnia kobieta

     

    Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Rzeszowie poinformowała o kolejnych 37. potwierdzonych przypadkach zakażenia wirusem SARS-CoV-2 na Podkarpaciu. Niestety, w komunikacie znalazła się także informacja o zgonie kobiety z powiatu jasielskiego. W szpitalu w Łańcucie zmarła 84-letnia mieszkanka naszego powiatu. 

Panel Logowania

Wiesz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym!
Wiesz coś, o czym my nie wiemy?
Chcesz podzielić się z nami informacjami?
Napisz do Redakcji lub wypełnij poniższy formularz.
Nadawca (opcjonalnie):Treść (wymagana):
Kontakt (opcjonalnie):
Kontakt z redakcją:

Mailowo: redakcja@jaslo4u.pl
Telefonicznie: 508 766 105